twitter:tomiahonen twitterde op donderdag 26-12-2019 om 17:56:38I wonder if #fiftyfive or #fiftyfivepercent will trend? Trump is in deep deep shit now. Nixon resigned at 55%Trump can't resign because Mueller told us he has 12 indictments waiting. Trump would go straight to jail, do not pass Go& Pence can't pardon Trump for NY state crimes reageer retweet
Ik ben het met die 41 % Duitsers eens.twitter:Amy_Siskind twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 00:34:5241% of Germans think Trump is the most dangerous of 5 world leaders including Kim Jong Un, Xi Jinping, Ayatollah Ali Khamenei and Vladimir Putin https://t.co/e03MSYKlpy reageer retweet
Ja, volgens dit artikel zijn de resultaten van Trumps tax cuts, die de ruggengraat vormen van de opmerkelijke economische prestaties waarmee iedereen de oren wordt gewassen, toch niet heel erg veelbelovend te noemen. Beetje moeilijk om als niet-inwoner van de VS precies de sociaal-economische toestand te beoordelen natuurlijk, dus je moet afgaan van wat de Amerikanen er zelf over vertellen, en dat is in een tot in de haarvaten gepolariseerd land erg moeilijk, dus voor wat het waard is dit artikel, dat overigens wel uitgaat van data verzameld en geanalyseerd door een neutrale organisatie: the non-partisan Urban-Brookings Tax Policy Center.quote:Op donderdag 26 december 2019 14:04 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Economisch gaat het ondanks Trump zijn beleid best aardig, maar buiten dat heerst er meer corruptie dan ervoor, met de president voorop die zijn eigen herverkiezing wilde corrumperen.
Onnodig enorm oplopende staatsschuld, terwijl de belofte was dat die werd weggewerkt, minder economische groei dan beloofd, wetenschappers worden weggewerkt bij de EPA, professionele diplomaten bij de State Department, een minister van Justitie die politiek bedrijft in zijn uitlatingen, onnodig duizenden doden Koerden, aanpak van klimaatverandering staat niet alleen stil federaal, maar lijkt eerder tegengewerkt te worden, oorlogscriminelen krijgen een pardon en de president voert campagne met ze, etc, etc.
Nee, bijna alleen maar kommer en kwel met deze enorm domme man, helaas.
quote:Op vrijdag 27 december 2019 12:27 schreef Excavator het volgende:
Ik zou het niet zo snel met Duitsers eens willen zijn.
Ik zie vooral veel Trumphaat maar deze is gerechtigd zeker?quote:Op vrijdag 27 december 2019 13:53 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]En dat is waar het allemaal mee begint, de haat en nijd in de wereld: mensen over één kam scheren vanwege hun land van herkomst, hun politieke partij, hun kleur, hun sexe, hun seksuele voorkeur, hun geloof, hun ... , hun..., hun in principe anders zijn dan jij.
Veroordelen zonder te kijken, zonder te praten. Hoeveel Duitsers ken je helemaal?
Ik zou het geen haat willen noemen. Meer een beoordeling.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:23 schreef Excavator het volgende:
[..]
Ik zie vooral veel Trumphaat maar deze is gerechtigd zeker?
Dus als je constateert dat Kim-Jung Un een gevaar vormt voor de wereldvrede en een grote klootzak is, is er volgens ook sprake van Kimhaat?quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:23 schreef Excavator het volgende:
[..]
Jouw keuze als je uw leven verder in angst wil leven.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:29 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Ik zou het geen haat willen noemen. Meer een beoordeling.
En die is net zo gerechtigd als de andere die er bij staan.
Wel grappig lijstje zo, Kim Jung Un, Putin.....
Grappig, want naar mijn idee zitten we juist met Donald Trump omdat mensen in angst leefden.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:00 schreef Excavator het volgende:
[..]
Jouw keuze als je uw leven verder in angst wil leven.
Mij lijkt Trump -eufemistisch gesteld- geen aangenaam persoon in de omgang, en zeker gevaarlijk op de positie waar hij nu zit.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:23 schreef Excavator het volgende:
[..]
Als dit gaat over allochtonen en dan ook nog behorend tot een bepaalde religie dan heb ik daar idd een afkeer voor. Ik vind dat ze hier niet welkom zijn. Ze zijn reeds te overheersend aanwezig en maken meer kapot dan dat ze opbouwend zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:35 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Wat jou hier ontgaat is het verschil tussen afkeer van een groep, om de simpele reden dat ze tot die groep behoren, en afkeer van één enkel individu dat langdurig een bepaalde attitude vertoont.
Lijkt me eerder dat de taak van de media is om meningen te checken op juistheid. Feiten staan niet ter discussie.quote:Op vrijdag 27 december 2019 10:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik zie daar ook een belangrijke rol voor de media in, het word tijd dat er weer eens met respect over het electoraat word gesproken en dat elke mening met respect behandelt gaat worden.
twitter:Kasparov63 twitterde op donderdag 26-12-2019 om 20:26:55This was my message to the media going into 2020. Your responsibility is to the truth, not to "giving both sides" when one side is lies. And you cannot expose lies without spreading them. So repeat the facts. https://t.co/4EavbYO1AI reageer retweet
twitter:Kasparov63 twitterde op donderdag 26-12-2019 om 20:39:39Repeating the facts, over and over, is the way to be a lighthouse in the fog of misinformation and lies. Otherwise people doubt, tune out, assume the truth is unknowable, or that known facts are up for debate. reageer retweet
Mooie tweets!quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat de taak van de media is om meningen te checken op juistheid. Feiten staan niet ter discussie.twitter:Kasparov63 twitterde op donderdag 26-12-2019 om 20:26:55This was my message to the media going into 2020. Your responsibility is to the truth, not to "giving both sides" when one side is lies. And you cannot expose lies without spreading them. So repeat the facts. https://t.co/4EavbYO1AI reageer retweet
twitter:Kasparov63 twitterde op donderdag 26-12-2019 om 20:39:39Repeating the facts, over and over, is the way to be a lighthouse in the fog of misinformation and lies. Otherwise people doubt, tune out, assume the truth is unknowable, or that known facts are up for debate. reageer retweet
Eerst zeg je dat mensen haten en nu zeg je dat ik in angst leef?quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:00 schreef Excavator het volgende:
[..]
Jouw keuze als je uw leven verder in angst wil leven.
twitter:CollignonJos twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 13:01:14Help! https://t.co/DORCzGDS29 reageer retweet
Het zijn nochtans zij die tegen abortus zijn.quote:Op vrijdag 27 december 2019 16:45 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ afbeelding ]twitter:CollignonJos twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 13:01:14Help! https://t.co/DORCzGDS29 reageer retweet
![]()
![]()
![]()
Wat een fantastische cartoonist is Collignon toch,![]()
quote:Op vrijdag 27 december 2019 17:10 schreef Excavator het volgende:
[..]
Het zijn nochtans zij die tegen abortus zijn.
De vergelijking met Trump en dictators gaat een beetje mank.quote:Op vrijdag 27 december 2019 14:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als je constateert dat Kim-Jung Un een gevaar vormt voor de wereldvrede en een grote klootzak is, is er volgens ook sprake van Kimhaat?
Je mag Kim ook inwisselen voor een willekeurige wereldleider. Waar het mij om gaat, is dat het nergens op slaat om telkens de 'haat-kaart' te trekken. Trumps critici worden niet gedreven door haat, maar door het simpele feit dat de man in elk opzicht een waardeloze president en betreurenswaardig mens is.quote:Op vrijdag 27 december 2019 17:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vergelijking met Trump en dictators gaat een beetje mank.
Derhalve neem ik en anderen die 41% Duitsers niet serieus.
twitter:funder twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 16:25:10Presidential Aide: There are so many issues we have to deal with right now, what would you like to focus on today? Climate change? Trade policy? Gun reform? Raising minimum wage? Healthcare? Foreign policy? Equality? Letting kids out of cages?Trump: Let’s focus on Jon Voight. reageer retweet
De prioriteiten van de grote leider zijn die van een waardeloze president.twitter:Paul_VanDerMeer twitterde op vrijdag 27-12-2019 om 16:31:16@funder Or his performance in the movie Home Alone 2 being cut out, in 2014 reageer retweet
Deugmensen dus.quote:Op vrijdag 27 december 2019 17:10 schreef Excavator het volgende:
Het zijn nochtans zij die tegen abortus zijn.
Dit idd.quote:Op vrijdag 27 december 2019 18:10 schreef KoosVogels het volgende:
Trumps critici worden niet gedreven door haat, maar door het simpele feit dat de man in elk opzicht een waardeloze president en betreurenswaardig mens is.
Het punt dat ook meetelt is dat Trump zo'n beetje de eerste president is die stevige kritiek op z'n handelen en geestelijke vermogens krijgt van mensen die rondom hem gewerkt hebben. Bij Obama, Bush en Clinton hoorde je nooit negatieve geluiden uit de nabijheid. Als zoiets alleen uit een bepaald kamp komt dan vind men het wel prima en kun je 't wegwuiven als campagnepolitiek, maar dit is alles behalve eenzijdige kritiek.quote:
We zien hier Trump, Boris Johnson, Putin, Netanyanu en Baudet (achter het pasgeboren jaar 2020 ) rennen.quote:
https://m.washingtontimes.com/quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Lijkt me eerder dat de taak van de media is om meningen te checken op juistheid. Feiten staan niet ter discussie.twitter:Kasparov63 twitterde op donderdag 26-12-2019 om 20:26:55This was my message to the media going into 2020. Your responsibility is to the truth, not to "giving both sides" when one side is lies. And you cannot expose lies without spreading them. So repeat the facts. https://t.co/4EavbYO1AI reageer retweet
Wat een vreemde conclusie.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
https://m.washingtontimes.com/
Je kan lukken wat je wilt, maar wanneer 90% negatief is dan kun je moeilijk over objectieve media spreken.
Over Taghi wordt ook vooral negatief bericht. Of Jack the ripper. Is dat ook niet objectief?quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan lukken wat je wilt, maar wanneer 90% negatief is dan kun je moeilijk over objectieve media spreken.
Verwacht je na een slechte wedstrijd van het Nederlands elftal ook dat de helft van de media een positief verhaal schrijft?quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kasparov heeft absoluut gelijk maar hij wil toetsbare resultaten in actuele subjectieve materie. In het huidige tijdperk hoef je Trump of Giuliani maar even op de buis en je bent 50 leugens verder, dus hoe pak je dat aan?. Die leugens op zich zijn nieuws. Laat je het kamp van de president weg, dan heeft het nieuws minder waarde.quote:Op vrijdag 27 december 2019 20:55 schreef Chivaz het volgende:
[..]
"And you cannot expose lies without spreading them." So repeat the facts."quote:Op vrijdag 27 december 2019 15:58 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Je kan in ieder geval notoire leugenaars minder ruimte geven.quote:Op vrijdag 27 december 2019 21:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kasparov heeft absoluut gelijk maar hij wil toetsbare resultaten in actuele subjectieve materie. In het huidige tijdperk hoef je Trump of Giuliani maar even op de buis en je bent 50 leugens verder, dus hoe pak je dat aan?. Die leugens op zich zijn nieuws. Laat je het kamp van de president weg, dan heeft het nieuws minder waarde.
Theoretisch zal er wel beter nieuws mogelijk zijn maar praktisch is het niet te doen.
Vergelijken met Taghi is wel wat overdreven ja.quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:15 schreef Chivaz het volgende:
Die vergelijkingen ook met Kim Jong Un en Taghi compleet gestoord dit.
Wie vergelijkt hem met Taghi dan?quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Vergelijken met Taghi is wel wat overdreven ja.
Geen flauw idee, ik reageerde op die postquote:Op vrijdag 27 december 2019 23:30 schreef ITs_relative het volgende:
[..]
Wie vergelijkt hem met Taghi dan?
Er wordt dan ook nergens vergeleken. Er wordt simpelweg voorbeelden gegeven om aan te tonen dat objectieve berichtgeving niet per se evenwichtig hoeft te zijn wat betreft positieve en negatieve informatie.quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Trump is natuurlijk wel verantwoordelijk voor de dood van dit meisje:quote:Op vrijdag 27 december 2019 23:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Doel je op Murkowski? Want verder is er niks te vinden.quote:Op zaterdag 28 december 2019 00:49 schreef Enchanter het volgende:
Schijnt een Republikein in de senaat zich aangesloten te hebben bij de demoraten.
Bron heb ik ff zo snel niet
Nou ja, Enchanter heeft het ergens "gehoord", maar heeft geen bron. Misschien de stemmen in zijn hoofd? In de lokale kroeg? Hij kreeg een appje?quote:Op zaterdag 28 december 2019 00:58 schreef archito het volgende:
[..]
Doel je op Murkowski? Want verder is er niks te vinden.
Zij uit kritiek op de houding van McConnel en wil een eerlijk impeachmentproces in de Senaat.
Het kwam ff snel voorbij , maar ik was ff ergens anders mee bezig, ik kan er nu ook ff niks meer over vinden , ik dacht dat ik zo terug zou kunnen vindenquote:Op zaterdag 28 december 2019 01:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Nou ja, Enchanter heeft het ergens "gehoord", maar heeft geen bron. Misschien de stemmen in zijn hoofd? In de lokale kroeg? Hij kreeg een appje?
twitter:davidfrum twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 03:49:37It’s quite scary to think what would happen if the US were struck by a crisis that required a real president on the job instead of a sock puppet insult dog https://t.co/9MgGTV4Vjz reageer retweet
twitter:atrupar twitterde op zaterdag 28-12-2019 om 04:36:06The President of the United States has, today alone, retweeted 2 QAnon fan accounts, a Pizzagate account, an account that compared his following to a cult, and an account that described Obama as "Satan's Muslim Scum." And this insanity isn't even a blip on the news radar. reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |