abonnement Unibet Coolblue
pi_191285584
Uitjes/borrels/teambuilding :r
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_191286211
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:37 schreef Poepz0r het volgende:
Heb een hele vreemde collega en het is zo cringe dat ik besluit om te vertrekken. Hij werkt hier al jaren (manusje van alles), maar ik weet (relatief kort in dienst) net zoveel over hem als zijn collega's die al 20 jaar met hem werken oftewel niks.

Vraagt nooit hoe was je weekend of probeert nooit een gesprek aan te knopen

Wil ergens anders zitten als iemand van buiten naar binnen komt die net heeft gerookt (maar schijt ondertussen zelf als een rioolrat wat uren ruikt > das anders volgens hem :') )

Gaat exact op tijd naar huis

Komt nooit naar bedrijfsuitjes etc.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? En dan vooral het stukje dat niemand ook maar IETS over hem weet. :')
Prima toch? Ik kan dat soort mensen altijd wel bewonderen/waarderen. Totaal niet gevoelig voor sociale wenselijkheid. En je weet precies wat je aan ze hebt. Heerlijk, wat een zegen.

(even afgezien van het schuingedrukte, want dat betekent dat hij zich op één of andere manier wel met z'n omgeving bezighoudt).
Somebody that I used to know
pi_191287994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:37 schreef Poepz0r het volgende:
Iemand ooit zoiets meegemaakt? En dan vooral het stukje dat niemand ook maar IETS over hem weet. :')
Waarom vraag je hem dan niet wat je wilt weten gvd?
pindazakje
pi_191288351
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 23:48 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom vraag je hem dan niet wat je wilt weten gvd?
Allang gedaan. Komt niks uit. @Postbus100 ik hoef zijn prive niet te weten, maar een gesprek voeren is af en toe fijn. Hoe was je weekend? Nog wat leuks gedaan? Zoiets dergelijks. Beetje socializen kan geen kwaad.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 07:58:23 #105
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_191290649
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 00:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Allang gedaan. Komt niks uit. @:Postbus100 ik hoef zijn prive niet te weten, maar een gesprek voeren is af en toe fijn. Hoe was je weekend? Nog wat leuks gedaan? Zoiets dergelijks. Beetje socializen kan geen kwaad.
Je wilt zijn privé niet weten maar wel hoe zijn weekend was en of hij nog wat leuks heeft gedaan... Volgens mij ben jij de rare collega in dit verhaal.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_191291097
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 00:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Allang gedaan. Komt niks uit. @:Postbus100 ik hoef zijn prive niet te weten, maar een gesprek voeren is af en toe fijn. Hoe was je weekend? Nog wat leuks gedaan? Zoiets dergelijks. Beetje socializen kan geen kwaad.
Collega's zijn gewoon de mensen met wie je het werk moet doen. Het zijn niet je vrienden. Wat gaat het jou dan aan wat hij in het weekend heeft gedaan?

Je mag best wel eens een gesprekje houden tussendoor, maar mijn collega's hebben niets met de invulling van het weekend te maken.
pi_191291106
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:22 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Collega's zijn gewoon de mensen met wie je het werk moet doen. Het zijn niet je vrienden. Wat gaat het jou dan aan wat hij in het weekend heeft gedaan?

Je mag best wel eens een gesprekje houden tussendoor, maar mijn collega's hebben niets met de invulling van het weekend te maken.
Wat is er dan nog in smalltalk termen te vertellen?
pi_191291126
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:22 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Wat is er dan nog in smalltalk termen te vertellen?
Ik heb het echt wel af en toe over wat ik thuis heb gedaan, maar ik heb er persoonlijk een hekel aan om iedere maandag te horen "nog iets leuks gedaan afgelopen weekend". enzovoort.

Daar heb ik helemaal geen zin in, want datzelfde vroeg je vrijdag ook al. Het wordt niet onthouden, alleen maar gevraagd om iets te kunnen zeggen. Ik praat persoonlijk veel liever over werkgerelateerde zaken, techniek, en dan inderdaad af en toe hoe iets privé ging / gaat, maar niet ieder weekend.

Wat poepz0r zegt vind ik dus wel ietwat extreem, omdat er nooit over wordt gepraat, maar ik doe persoonlijk niet heel veel spannends in het weekend. Dan hoef ik niet iedere maandag de vraag te krijgen of ik nog iets leuks heb gedaan hoor.
pi_191291134
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:25 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik heb het echt wel af en toe over wat ik thuis heb gedaan, maar ik heb er persoonlijk een hekel aan om iedere maandag te horen "nog iets leuks gedaan afgelopen weekend". enzovoort.

Daar heb ik helemaal geen zin in, want datzelfde vroeg je vrijdag ook al. Het wordt niet onthouden, alleen maar gevraagd om iets te kunnen zeggen. Ik praat persoonlijk veel liever over werkgerelateerde zaken, techniek, en dan inderdaad af en toe hoe iets privé ging / gaat, maar niet ieder weekend.

Wat poepz0r zegt vind ik dus wel ietwat extreem, omdat er nooit over wordt gepraat, maar ik doe persoonlijk niet heel veel spannends in het weekend. Dan hoef ik niet iedere maandag de vraag te krijgen of ik nog iets leuks heb gedaan hoor.
:Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 1 februari 2020 @ 09:42:47 #110
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191291263
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:25 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Ik heb het echt wel af en toe over wat ik thuis heb gedaan, maar ik heb er persoonlijk een hekel aan om iedere maandag te horen "nog iets leuks gedaan afgelopen weekend". enzovoort.

Daar heb ik helemaal geen zin in, want datzelfde vroeg je vrijdag ook al. Het wordt niet onthouden, alleen maar gevraagd om iets te kunnen zeggen. Ik praat persoonlijk veel liever over werkgerelateerde zaken, techniek, en dan inderdaad af en toe hoe iets privé ging / gaat, maar niet ieder weekend.

Wat poepz0r zegt vind ik dus wel ietwat extreem, omdat er nooit over wordt gepraat, maar ik doe persoonlijk niet heel veel spannends in het weekend. Dan hoef ik niet iedere maandag de vraag te krijgen of ik nog iets leuks heb gedaan hoor.
Probleem gevonden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191291288
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 09:42 schreef daNpy het volgende:

[..]

Probleem gevonden.
Wat zij spannend vinden ;)

Gewoon een beetje naar vrienden toe gaan, relaxen, enzovoort. Daar hebben anderen niets mee te maken.
pi_191339620
Niet thuis mogen werken :r
pi_191341248
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 20:05 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Het was een zorginstelling en die man was eigenlijk een cliënt die daar zijn dagbesteding had?
We zitten hier allemaal intern denk ik _O-

Heb er nu nog 1 over die compleet contact gestoord is. Vreet de hele dag snoepjes van anderen en zal nooit 1 dropje in de pot doen. Kleren vol vlekken van eten en kinderkots. Ongeschoren en totaal wereldvreemd. Staat soms op, loopt een rondje rond de tafel en gaat weer zitten :')
pi_191441599
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2020 11:07:03 ]
pi_191441712
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 20:52 schreef Zilverberk het volgende:
Bij mijn vorige baan heb ik bij een exitgesprek gemeld dat een collega nogal goed was in werkontwijken. Mijn leidinggevende zei toen dat ie het wist en dat hij er niks aan kon doen. 8)7

Wat voor loser ben je als je een luiwammes niet hetzij tot de orde roept hetzij de deur uit trapt?
Tegenwoordig zijn managers meer bezig met de lieve vrede bewaren en vragen of je nog een trauma hebt overgehouden aan het overlijden van je kat dan met wat ze moeten doen inderdaad. Ik weet niet wat jullie ervaring is maar voorgangsgesprekken zijn in mijn organisatie vooral pappen en nathouden. Slecht functionerende collega’s worden niet aangepakt.
pi_191441772
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:37 schreef Poepz0r het volgende:
Heb een hele vreemde collega en het is zo cringe dat ik besluit om te vertrekken. Hij werkt hier al jaren (manusje van alles), maar ik weet (relatief kort in dienst) net zoveel over hem als zijn collega's die al 20 jaar met hem werken oftewel niks.

Vraagt nooit hoe was je weekend of probeert nooit een gesprek aan te knopen

Wil ergens anders zitten als iemand van buiten naar binnen komt die net heeft gerookt (maar schijt ondertussen zelf als een rioolrat wat uren ruikt > das anders volgens hem :') )

Gaat exact op tijd naar huis

Komt nooit naar bedrijfsuitjes etc.

Iemand ooit zoiets meegemaakt? En dan vooral het stukje dat niemand ook maar IETS over hem weet. :')
Wut? Jij gaat weg omdat je collega raar is volgens jou? Newsflash: rare mensen zijn overal.
pi_191441983
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:33 schreef nickhguitar het volgende:
Newsflash: rare mensen zijn overal.
Sterker nog, als @Poepz0r ooit in een omgeving komt waar hij geen rare mensen tegenkomt dan is hijzelf de rare.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191442955
Bij mijn vorige werkgever hadden ze iemand die de computersystemen in de gaten moest houden en voor de infrastructuur moest zorgen. Toen de primaire database uitviel werd naar hem gekeken voor het overschakelen naar de backup, iets dat hij zou hebben opgezet. Toen puntje bij paaltje kwam wist hij de inloggegevens van de backup database niet eens en moest hij die vragen. Uiteindelijk heeft de lead programmeur het met een collega redelijk rap opgelost.
pi_191463410
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 17:03 schreef Alfje het volgende:
Bij mijn vorige werkgever hadden ze iemand die de computersystemen in de gaten moest houden en voor de infrastructuur moest zorgen. Toen de primaire database uitviel werd naar hem gekeken voor het overschakelen naar de backup, iets dat hij zou hebben opgezet. Toen puntje bij paaltje kwam wist hij de inloggegevens van de backup database niet eens en moest hij die vragen. Uiteindelijk heeft de lead programmeur het met een collega redelijk rap opgelost.
Wat is er met die gast gebeurd uiteindelijk? :D
pi_191465018
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 10:13 schreef GereDathan het volgende:
Zolang je niet de collega krijgt die ik had, 1x per jaar douchen en 2 sets kleren (1 broek, 2 overhemden) dan valt het allemaal best mee denk ik :Y

Dat hij ook nog in slaap viel en lag te snurken vergeet ik dan voor het gemak :')
Ach, ik heb een (nu oud-)collega een keertje in mijn gloednieuwe auto naar de dokter gebracht, nadat hij was flauw gevallen tijdens het werk. Toen hij uitstapte merkte ik dat de stoel nat was.

Bleek dat hij na de vrijdagmiddagborrel dronken tegen een hekje was gevallen, naar huis was gestrompeld, en heel het weekend in die kleren gelopen heeft, en met die kleren aan ook weer naar het werk ging op maandag. Dus ook geen douche genomen oid..

Tijdens zijn valpartij had hij een fikse wond opgelopen, die (uiteraard) was gaan ontsteken, waardoor hij op de zaak flauw viel.. En de vochtigheid op mijn autostoel was wondvocht :')

Verder liep hij echt altijd in dezelfde kleren rond. Douchte vrijwel nooit.. echt die lucht, die gun je niemand.
  woensdag 12 februari 2020 @ 06:24:09 #121
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_191466587
Damn. Auto wel weer schoon gekregen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_191466610
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:31 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, ik heb een (nu oud-)collega een keertje in mijn gloednieuwe auto naar de dokter gebracht, nadat hij was flauw gevallen tijdens het werk. Toen hij uitstapte merkte ik dat de stoel nat was.

Bleek dat hij na de vrijdagmiddagborrel dronken tegen een hekje was gevallen, naar huis was gestrompeld, en heel het weekend in die kleren gelopen heeft, en met die kleren aan ook weer naar het werk ging op maandag. Dus ook geen douche genomen oid..

Tijdens zijn valpartij had hij een fikse wond opgelopen, die (uiteraard) was gaan ontsteken, waardoor hij op de zaak flauw viel.. En de vochtigheid op mijn autostoel was wondvocht :')

Verder liep hij echt altijd in dezelfde kleren rond. Douchte vrijwel nooit.. echt die lucht, die gun je niemand.
:r
Het flauwvallen was ook veroorzaakt doordat hij verder niks met die wond had gedaan?
edit: staat er al gewoon, ja dus.

Wel echt next level ranzig dat je ook in dat geval niet bedenkt dat een douche wel heel nuttig kan zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2020 12:29:43 ]
pi_191467323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:31 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, ik heb een (nu oud-)collega een keertje in mijn gloednieuwe auto naar de dokter gebracht, nadat hij was flauw gevallen tijdens het werk. Toen hij uitstapte merkte ik dat de stoel nat was.

Bleek dat hij na de vrijdagmiddagborrel dronken tegen een hekje was gevallen, naar huis was gestrompeld, en heel het weekend in die kleren gelopen heeft, en met die kleren aan ook weer naar het werk ging op maandag. Dus ook geen douche genomen oid..

Tijdens zijn valpartij had hij een fikse wond opgelopen, die (uiteraard) was gaan ontsteken, waardoor hij op de zaak flauw viel.. En de vochtigheid op mijn autostoel was wondvocht :')

Verder liep hij echt altijd in dezelfde kleren rond. Douchte vrijwel nooit.. echt die lucht, die gun je niemand.
Wat de fuck :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_191467363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 februari 2020 23:31 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

Ach, ik heb een (nu oud-)collega een keertje in mijn gloednieuwe auto naar de dokter gebracht, nadat hij was flauw gevallen tijdens het werk. Toen hij uitstapte merkte ik dat de stoel nat was.

Bleek dat hij na de vrijdagmiddagborrel dronken tegen een hekje was gevallen, naar huis was gestrompeld, en heel het weekend in die kleren gelopen heeft, en met die kleren aan ook weer naar het werk ging op maandag. Dus ook geen douche genomen oid..

Tijdens zijn valpartij had hij een fikse wond opgelopen, die (uiteraard) was gaan ontsteken, waardoor hij op de zaak flauw viel.. En de vochtigheid op mijn autostoel was wondvocht :')

Verder liep hij echt altijd in dezelfde kleren rond. Douchte vrijwel nooit.. echt die lucht, die gun je niemand.
Ik weet precies wat je bedoeld, gelukkig nooit in de auto gehad. Wat een hel!
pi_191468304
Collega's die de werkvloer als ideaal gebied zien om de player (m/v) uit te hangen, fiefst terwijl ze al in een vaste relatie zitten.

Twee bizarste die ik heb meegemaakt:
1. manager die z'n secretaressse zwanger had gemaakt. Toen hij hiermee thuis met de billen bloot moest, reageerde vrouwlief niet echt heel begripvol en eindigde het in een enorme vechtpartij en is de mannelijke helft uiteindelijk door de politie afgevoerd en heeft een nachtje doorgebracht op politie kantoor. Volgende ochtend moest hij zich bij management van z'n werk komen verantwoorden, maar bij thuiskomst bleek z;n ega 'n leasewagen ondergekrast met schunnige teksten. Uiteindelijk is hij met die auto naar kantoor gereden en stond dat ding dus op de parkeerplaats :D

2. dame die de volledige mannelijke populatie op kantoor aan het "afwerken" was. Duurde even voordat mensen doorkregen hoe of wat, maar uiteindelijk maakte ze de fout door tegelijkertijd met meerdere collega's te daten. Dat werd een geinige situatie...
pi_191469073
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 10:11 schreef allegoedenickszijnop het volgende:
Collega's die de werkvloer als ideaal gebied zien om de player (m/v) uit te hangen, fiefst terwijl ze al in een vaste relatie zitten.

Twee bizarste die ik heb meegemaakt:
1. manager die z'n secretaressse zwanger had gemaakt. Toen hij hiermee thuis met de billen bloot moest, reageerde vrouwlief niet echt heel begripvol en eindigde het in een enorme vechtpartij en is de mannelijke helft uiteindelijk door de politie afgevoerd en heeft een nachtje doorgebracht op politie kantoor. Volgende ochtend moest hij zich bij management van z'n werk komen verantwoorden, maar bij thuiskomst bleek z;n ega 'n leasewagen ondergekrast met schunnige teksten. Uiteindelijk is hij met die auto naar kantoor gereden en stond dat ding dus op de parkeerplaats :D

2. dame die de volledige mannelijke populatie op kantoor aan het "afwerken" was. Duurde even voordat mensen doorkregen hoe of wat, maar uiteindelijk maakte ze de fout door tegelijkertijd met meerdere collega's te daten. Dat werd een geinige situatie...
Tering. _O- Maar wat is er mis met collega's afwerken? :@
pi_191469135
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:11 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Tering. _O- Maar wat is er mis met collega's afwerken? :@
Wat mij betreft niet veel. Ik was zelf betrokken in tweede verhaal :D
Letterlijk nog geen bedrijf tegengekomen waar er niet gevoosd werd tussen collega's.

Gaat er meer om dat het niet zo handig is als je al vaste partner (met kids) thuis hebt. Persoonlijk vind ik het not done, maar goed....dat moet iedereen voor zichzelf weten.
Op het moment dat je vrouw incl. kinderwagen op de stoep van bedrijf staat om verhaal te komen halen bij het snoepje van de week, heb je echter wel een issuetje. En ja, zien gebeuren.
pi_191469352
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:15 schreef allegoedenickszijnop het volgende:

Op het moment dat je vrouw incl. kinderwagen op de stoep van bedrijf staat om verhaal te komen halen bij het snoepje van de week, heb je echter wel een issuetje. En ja, zien gebeuren.
:') Mensen bewaren in dit soort situaties ook nooit hun kalmte. Kent toch alleen maar verliezers als je er zo'n toestand van gaat maken.
pi_191469666
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 11:32 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

:') Mensen bewaren in dit soort situaties ook nooit hun kalmte. Kent toch alleen maar verliezers als je er zo'n toestand van gaat maken.
Sja.....iedereen reageert anders en het is ook afhankelijk van de situatie. Deze dame was gestopt met werken om voor de kids te zorgen, dan kan ik me goed voorstellen dat je je behoorlijk te kakken gezet voelt. Op z'n zachts gezegd.
  woensdag 12 februari 2020 @ 12:12:08 #130
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191470007
Een dame die loopt te vertellen dat ze bij d'r vorige baan een relatie had met een meerdere.
Toen dat uit ging een andere baan gezocht.

En een half jaar later, zelfs (in het geheim) getrouwd met een meerdere bij ons.

3x raden wie er promotie kreeg

:')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  woensdag 12 februari 2020 @ 16:30:05 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_191473884
We hebben een projectmanager gehad die er een kunst van had gemaakt zoveel mogelijk van zijn verantwoordelijkheden en werkzaamheden bij anderen op hun bord te gooien. Hij was verantwoordelijk om zaken met klanten af te stemmen op zijn projecten. Maar vooral als het lastig werd was hij nooit ergens te bekennen. Als er iets niet liep zoals verwacht en er moest gemanaged worden dan reageerde hij niet op emails. En op zijn werkplek was hij sowieso weinig en zijn telefoon opnemen was ook geen gewoonte.

Je zag hem wel als hij zich weer eens in de nesten had gewerkt met onhaalbare beloften en bij de uitvoerders probeerde door te drammen dat ze hem uit de brand gingen helpen. Verder altijd vervelend bijdehand gedrag en nooit luisteren naar wat een ander te zeggen had. En was in discussies op het projectplatform altijd vooral bezig met de zaak onnodig moeilijker te maken. En als er om opheldering gevraagd werd over verwarring zaaiende bijdragen was hij weer weg.

Vorige week kwam ik erachter dat hij al twee maanden geleden ontslagen is. Het was me totaal niet opgevallen dat hij weg is. :')
pi_191476030
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 06:24 schreef kanovinnie het volgende:
Damn. Auto wel weer schoon gekregen?
Heb de stoelen laten reinigen, maar de herinnering blijft :'(

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2020 18:58:27 ]
pi_191596205
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:28 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn managers meer bezig met de lieve vrede bewaren en vragen of je nog een trauma hebt overgehouden aan het overlijden van je kat dan met wat ze moeten doen inderdaad. Ik weet niet wat jullie ervaring is maar voorgangsgesprekken zijn in mijn organisatie vooral pappen en nathouden. Slecht functionerende collega’s worden niet aangepakt.
Nooit meegemaakt, wtf
pi_191917097
Hieraan gelinkt: Wat is jullie ervaring met inkloksystemen? Wordt daar bij jullie ook veel mee gesjoemeld?

Ik werk al een paar jaar met dit soort systemen en ik merk dat er nogal wat mee gerommeld wordt.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:06:29 #135
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_191917176
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2020 15:28 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn managers meer bezig met de lieve vrede bewaren en vragen of je nog een trauma hebt overgehouden aan het overlijden van je kat dan met wat ze moeten doen inderdaad. Ik weet niet wat jullie ervaring is maar voorgangsgesprekken zijn in mijn organisatie vooral pappen en nathouden. Slecht functionerende collega’s worden niet aangepakt.
Bij mij is dat dus precies andersom, ken dit niet. Een manager die alleen maar vraagt naar cijfers, totaal niet geïnteresseerd is in je privé leven en mensen compleet laat zwemmen (totaal geen coaching om mensen beter te kunnen maken). Het is dan ook een en al verloop binnen ons bedrijf.
pi_191917370
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:06 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Bij mij is dat dus precies andersom, ken dit niet. Een manager die alleen maar vraagt naar cijfers, totaal niet geïnteresseerd is in je privé leven en mensen compleet laat zwemmen (totaal geen coaching om mensen beter te kunnen maken). Het is dan ook een en al verloop binnen ons bedrijf.
Grappig hoe die beleving kan afwijken. Toch denk ik wel dat er de laatste decennia progressie is geboekt op dit gebied. (Persoonlijke aandacht etc.)

Bij mijn organisatie heb ik het idee dat er juist veel te veel aandacht is voor randzaken. Collega's die niets uitvoeren maar met lulverhalen hun slechte werk verbloemen. Te weinig focus op deadlines en resultaat, deadlines die soms maanden naar achteren worden geschoven.
  maandag 9 maart 2020 @ 09:49:19 #137
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_191917724
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:20 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Grappig hoe die beleving kan afwijken. Toch denk ik wel dat er de laatste decennia progressie is geboekt op dit gebied. (Persoonlijke aandacht etc.)

Bij mijn organisatie heb ik het idee dat er juist veel te veel aandacht is voor randzaken. Collega's die niets uitvoeren maar met lulverhalen hun slechte werk verbloemen. Te weinig focus op deadlines en resultaat, deadlines die soms maanden naar achteren worden geschoven.
Ik ga er weg, als er totaal geen aandacht is voor de persoon die je bent en alleen geschreeuwd wordt om de cijfers gaat het ook niet goed. Dat blijkt.

Ergens er tussen in zal wel het beste scenario zitten.
pi_191917727
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:00 schreef Generationalpha het volgende:
Hieraan gelinkt: Wat is jullie ervaring met inkloksystemen? Wordt daar bij jullie ook veel mee gesjoemeld?

Ik werk al een paar jaar met dit soort systemen en ik merk dat er nogal wat mee gerommeld wordt.
Rommelen zoals eerst inklokken en dan nog uitgebreid naar het toilet en/of de koffieautomaat gaan?
Of collega's die voor elkaar in- en uitklokken terwijl de ander er helemaal niet is?

Als het echt belangrijk is om op de seconde te weten of iemand aanwezig is dan zou je het moeten koppelen aan het elektronisch slot op de deur of de status op iemand's telefoon.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191917738
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Rommelen zoals eerst inklokken en dan nog uitgebreid naar het toilet en/of de koffieautomaat gaan?
Of collega's die voor elkaar in- en uitklokken terwijl de ander er helemaal niet is?
Dat ja.
pi_191917776
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:50 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat ja.
Dat is toch alleen een probleem in de lagere slavenbaantjes?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_191917779
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:00 schreef Generationalpha het volgende:
Hieraan gelinkt: Wat is jullie ervaring met inkloksystemen? Wordt daar bij jullie ook veel mee gesjoemeld?

Ik werk al een paar jaar met dit soort systemen en ik merk dat er nogal wat mee gerommeld wordt.
Ik ben toen ik een jaar of 20 was manager geweest bij een Mcdonalds. Heel vaak verslapen wanneer ik moest openen, maar ik had ook toegang tot het inklok systeem.

Dus dan was het altijd uren aanpassen en gratis eten voor de crew als ze niks tegen de restaurantmanager zeiden. :')
pi_191917847
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:52 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Ik ben toen ik een jaar of 20 was manager geweest bij een Mcdonalds. Heel vaak verslapen wanneer ik moest openen, maar ik had ook toegang tot het inklok systeem.

Dus dan was het altijd uren aanpassen en gratis eten voor de crew als ze niks tegen de restaurantmanager zeiden. :')
Hahaha, dan ben je wel echt een baas. _O_
pi_191918022
Update van de langdurige "zieke" collega die passief-agressief gebruikt maakt van LinkedIn:

De hele afdeling is ontvriend.

:') _O-
pi_191918045
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:08 schreef Aurelius het volgende:
Update van de langdurige "zieke" collega die passief-agressief gebruikt maakt van LinkedIn:

De hele afdeling is ontvriend.

:') _O-
Zou ik ook doen als jullie aan het lullen waren achter mijn rug.
pi_191918071
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2019 12:34 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zoals de waard is, vertrouwt-ie z’n gasten.
En laat het nou maar net zo zijn dat de meeste managers (in mijn ervaring) een aardig narcistisch complex hebben en liegen.
pi_191918100
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 10:10 schreef SwaPore het volgende:
Zou ik ook doen als jullie aan het lullen waren achter mijn rug.
Alleen hier, en tijdens borrels. :7

Ik denk dat ze juist geen enkele reactie krijg op haar passief-agressief gepost/gelike.

Ze lurkt nog wel in de groepsapp, maar daar wordt er niet over gesproken. :)
  maandag 9 maart 2020 @ 10:37:20 #147
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191918359
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:49 schreef jeroen25 het volgende:

[..]


Als het echt belangrijk is om op de seconde te weten of iemand aanwezig is dan zou je het moeten koppelen aan het elektronisch slot op de deur of de status op iemand's telefoon.
Ik laat mijn telefoon en laptop dus op het werk, o.a. vanwege dit soort enge gedachtes.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 9 maart 2020 @ 10:42:52 #148
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_191918423
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:00 schreef Generationalpha het volgende:
Hieraan gelinkt: Wat is jullie ervaring met inkloksystemen? Wordt daar bij jullie ook veel mee gesjoemeld?

Ik werk al een paar jaar met dit soort systemen en ik merk dat er nogal wat mee gerommeld wordt.
Bij mijn huidige werk ook een inkloksysteem, weinig problemen mee. Het is ook meer net hoe moeilijk de manager doet.
Er zijn hier mensen die kwartiertjes boeken, maar dat vind ik tamelijk sneu. Rond zelf af op halve uren.

Bij het bedrijf waar ik tijdens mijn studie part time werkte was er ook een kloksysteem. Dat werd (met de hand) afgerond op kwartieren.
Regelmatig klopte dat niet, en dat was "toevallig" nooit in mijn voordeel. Regelmatig met de directeur aan tafel gezeten om aan te laten passen, wat een dommigheid is dat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_191919268
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2020 09:00 schreef Generationalpha het volgende:
Hieraan gelinkt: Wat is jullie ervaring met inkloksystemen? Wordt daar bij jullie ook veel mee gesjoemeld?

Ik werk al een paar jaar met dit soort systemen en ik merk dat er nogal wat mee gerommeld wordt.
In een oude baan waar geklokt moest worden:
- dusdanig laat binnenkomen dat je het niet meer redt om op je eigen computer te klokken, dus daarom even vragen aan een collega of je op die computer mag inloggen en inklokken.
- als je nog één of twee minuten over had, alles alvast afsluiten en opruimen, en pas aan het einde uitklokken (wachten op xx.15; werktijd werd afgerond op kwartieren).
Verder was ik heel braaf. Maar het werk betaalde nou ook niet fantastisch goed dat ik zo royaal met mijn vrije tijd wilde zijn. Als ik tot xx.11 aan het werk was, dan betaalden ze maar hoor. Ik werkte er hard genoeg voor.
Denk wel dat er collega's waren die er een loopje mee namen. Anderen alvast laten inklokken e.d. Maar volgens mij werd dat ook wel opgemerkt, want je moest ook wel andere systemen gebruiken en als je daar substantieel minder tijd in doorbracht, viel het natuurlijk wel op.

En gelukkig was er op dit werk een escape via de manager. Als je vergeten was in te klokken, kon je dat gewoon laten corrigeren.
Somebody that I used to know
pi_191919318
quote:
2s.gif Op maandag 9 maart 2020 11:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

In een oude baan waar geklokt moest worden:
- dusdanig laat binnenkomen dat je het niet meer redt om op je eigen computer te klokken, dus daarom even vragen aan een collega of je op die computer mag inloggen en inklokken.
- als je nog één of twee minuten over had, alles alvast afsluiten en opruimen, en pas aan het einde uitklokken (wachten op xx.15).
Verder was ik heel braaf. Maar het werk betaalde nou ook niet fantastisch goed dat ik zo royaal met mijn vrije tijd wilde zijn. Als ik tot xx.11 aan het werk was, dan betaalden ze maar hoor. Ik werkte er hard genoeg voor.
Denk wel dat er collega's waren die er een loopje mee namen. Anderen alvast laten inklokken e.d. Maar volgens mij werd dat ook wel opgemerkt, want je moest ook wel andere systemen gebruiken en als je daar substantieel minder tijd in doorbracht, viel het natuurlijk wel op.

En gelukkig was er op dit werk een escape via de manager. Als je vergeten was in te klokken, kon je dat gewoon laten corrigeren.
Dat klinkt nog heel keurig. Ik heb zelf het idee dat de meeste functies waarbij er geklokt wordt matig betalen dus ik kan dan ook echt niet wakker liggen van dit soort kleine "correcties".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')