Dat hangt natuurlijk af van waar je bent, uit mijn ervaring weet ik dat bij ons in de stad de pinautomaten veelal helemaal zijn leeg getrokken, zeker als er wat te doen is (meestal) Het valt mij dus op dat best nog wel veel gasten gewoon nog steeds contant betalen. Een voordeel van contant vind ik dat ik niet meer uitgeef dan dat ik heb. Dat wil namelijk nogal eens gebeuren als de stemming er goed in zit. Op is op en dus tijd om naar huis te gaan of niet zo snel je geld er door heen smijten. Met contant heb je meer controle over je geld.quote:Op maandag 16 december 2019 16:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In veel horecagelegenheden kun je ook al lang pinnen natuurlijk.
Ongeveer 2% van alle automatentransacties vindt 's nachts plaats trouwens, dus het aantal mensen dat door deze maatregel geraakt wordt valt nogal mee.
In NL zijn we altijd al aan het symbtoombestrijden. Echte oorzaak is te eng om te benoemen.quote:Op maandag 16 december 2019 18:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je van de criminaliteit gewoon aanpakken in plaats van miljoenen burgers?
Wat hebben politici ermee te maken?quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:40 schreef MichaelScott het volgende:
Dan doen ze het voortaan toch gewoon tussen 7:00 en 23:00?
Heb je alleen wat meer kans op slachtoffers.
Nederlandse politici.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat hebben politici ermee te maken?
Volgende keer beter lezen.quote:Het is een van de maatregelen uit het overleg tussen minister Grapperhaus van Justitie, minister Hoekstra van Financiën en de Vereniging van Banken (NVB)
Nee, domme lul, de maatregel komt vanuit de banken. Dat overleg is leuk, maar is ook niet meer dan dat, een overleg. Er worden geen beslissingen genomen daar. Hetbis meer een denktank.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
[..]
Volgende keer beter lezen.
Hoezoquote:Op maandag 16 december 2019 16:09 schreef nattermann het volgende:
Contant geld![]()
Is op termijn toch ten dode opgeschreven.
Orwell was zijn tijd ver vooruit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 00:44 schreef Red_85 het volgende:
Wijst wel weer naar wat de overheid wil. Anders zijn ze niet zo snel met dit soort acties.
Vrijheid en privacy inperken.
Goed verhaal, lekker kort, klopt geen reet van.quote:Op dinsdag 17 december 2019 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, domme lul, de maatregel komt vanuit de banken. Dat overleg is leuk, maar is ook niet meer dan dat, een overleg. Er worden geen beslissingen genomen daar. Hetbis meer een denktank.
twitter:POL_KENland twitterde op maandag 16-12-2019 om 21:46:30Politie zoekt na steekincident rond 21.10 uur bij wc Toolenburg, Markenburg in Hoofddorp: 2 mannen, eentje met helm, in het zwart gekleed. De andere draagt een zwarte Northface jas +capuchon. Vandoor idrv Dirk Vd Broek.Bij aantreffen bel112. Andere info via 0900-8844. Later meer reageer retweet
Ah ja, sturen op uitzonderingen. Moeten we vooral blijven doen... En wat voor probleem heeft die bejaarde oma nu precies met het sluiten van pinautomaten tussen 23:00 en 7:00?quote:Op maandag 16 december 2019 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 8 uur van mijn leven besteed aan de bejaarde oma van mijn vriendin uitleggen hoe een ipad en iphone werken en bellen is nog steeds een uitdaging. Als je wel eens buiten je eigen bubbel kwam, zou je zien dat de wereld niet zo simpel is voor veel mensen.
Komt mij heel bekend voor...quote:Op maandag 16 december 2019 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 8 uur van mijn leven besteed aan de bejaarde oma van mijn vriendin uitleggen hoe een ipad en iphone werken en bellen is nog steeds een uitdaging. Als je wel eens buiten je eigen bubbel kwam, zou je zien dat de wereld niet zo simpel is voor veel mensen.
Context is altijd lastig voor sommigen met een werkgeheugen van 1 bericht. Oma gaat niet pinnen tussen 23-7, maar we hadden het daar over het langzame verdwijnen van cash. Ik verwacht van een Netflix niet dat ze een speciaal abonnement maken met alleen dingen die ik leuk vind tegen een lagere prijs, of van de ijscoboer dat hij mijn favoriete smaak: vanille red bull in zijn assortiment heeft. Het verschil tussen al die zaken en banken is dat je prima kan leven zonder netflix, maar zonder bank is het wel een uitdaging in Nederland en ik verwacht van dat soort instellingen en de overheid een zekere zorgplicht voor de maatschappelijke losers. Doet de bank het niet dan ga jij het indirect wel betalen met een hele grote overheidsbureaucratie.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:52 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ah ja, sturen op uitzonderingen. Moeten we vooral blijven doen... En wat voor probleem heeft die bejaarde oma nu precies met het sluiten van pinautomaten tussen 23:00 en 7:00?
Omdat je het slechter kan laten ploffen als er een rolluik voor zit of als het ding in een afgesloten gebouw/winkelcentrum zit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 08:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik begrijp trouwens niet waarom je zo'n ding niet zou laten ploffen als hij uit staat.
Maar heel veel automaten zitten niet achter een luik of in een winkelcentrum en die zetten ze ook uit.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:56 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Omdat je het slechter kan laten ploffen als er een rolluik voor zit of als het ding in een afgesloten gebouw/winkelcentrum zit.
Maar nu kan je dus wel voor een automaat een rolluik maken. Of de geldcassette met een extra rek of luik afsluiten van de buitenmuur.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar heel veel automaten zitten niet achter een luik of in een winkelcentrum en die zetten ze ook uit.
Wat een trieste reactie, artikel niet gelezen en meteen beginnen te scheldenquote:Op dinsdag 17 december 2019 09:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, domme lul, de maatregel komt vanuit de banken. Dat overleg is leuk, maar is ook niet meer dan dat, een overleg. Er worden geen beslissingen genomen daar. Hetbis meer een denktank.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 10:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Goed verhaal, lekker kort, klopt geen reet van.
Ga maar lekker pallets sorteren.
Vandaag op de markt was er welgeteld 1 van de 7 kramen waar ik iets kocht met een pinapparaat.quote:Op maandag 16 december 2019 16:09 schreef Leonos het volgende:
lekker boeien Farenji, wie betaalt er nou nog contant? Je kan toch overal al pinnen
En dan is NL het pinland bij uitstek...quote:Op dinsdag 17 december 2019 17:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vandaag op de markt was er welgeteld 1 van de 7 kramen waar ik iets kocht met een pinapparaat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |