En als je pas dan gestolen wordt?quote:Op maandag 16 december 2019 18:09 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Jawel, maar je kunt zoiets toch plannen? Uitgaan met pinpas kan toch ook?
Ja ik begreep dat dingen met verf enzo ook niet mogen. Verfpatronen in van die wagentjes zijn bedoeld om de dieven te markeren. Ik heb geen idee of wat ik zeg klopt.quote:Op maandag 16 december 2019 18:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Nou daar hadden ze het niet over in de nieuwsuitzending... Ze hadden het over verf en lijm... Versnippering was mijn gedachte...
Hoe dan ook het moet onbruikbaar worden!
Ja, dat zijn als dan vragen...quote:Op maandag 16 december 2019 18:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
En als je pas dan gestolen wordt?
Hoe ga je dan enige betaling doen de dagen erna?
Je en als je niet beroofd wordt kun je gewoon om 300u 's nachts pinnen. Dus je maakt je eigen argumenten invalide.quote:
En ruim baan voor negatieve rente op betaal- en spaarrekeningen.quote:Op maandag 16 december 2019 16:18 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel duidelijk waar dit heengaat.
Contant geld moet je nooit opgeven, die vrijheid krijg je nooit meer terug.
Volgens mij kun je naar de bank om een noodopname te doen!quote:Op maandag 16 december 2019 18:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Je en als je niet beroofd wordt kun je gewoon om 300u 's nachts pinnen. Dus je maakt je eigen argumenten invalide.
Waarom kan ik niet gewoon over mijn geld beschikken via de pinautomaat om de hoek?quote:Op maandag 16 december 2019 18:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Volgens mij kun je naar de bank om een noodopname te doen!
En de reden is dus onzin, zoals je zelf aangeeft.quote:Op maandag 16 december 2019 18:23 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En 's nachts pinnen kan nu niet meer!![]()
Natuurlijk is het vervelend maar ze moeten wat met die klote plofkrakers!quote:Op maandag 16 december 2019 18:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom kan ik niet gewoon over mijn geld beschikken via de pinautomaat om de hoek?
Waarom moet ik dan weet ik veel waarheen rijden?
Wat denk je van de criminaliteit gewoon aanpakken in plaats van miljoenen burgers?quote:Op maandag 16 december 2019 18:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vervelend maar ze moeten wat met die klote plofkrakers!
Stel die vraag eens aan de autoriteiten!quote:Op maandag 16 december 2019 18:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je van de criminaliteit gewoon aanpakken in plaats van miljoenen burgers?
Jij bent toch helemaal voor dit plan?quote:Op maandag 16 december 2019 18:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Stel die vraag eens aan de autoriteiten!
Je kunt vaak niet zien aan de neus of het een boefje is.quote:Op maandag 16 december 2019 18:28 schreef Hyperdude het volgende:
Je zou natuurlijk ook boefjes kunnen oppakken of wat vaker handgranaten in beslag nemen. Ben geen politie, dus verder weet ik ook niets van.
Als het helpt... maar misschien weer terugdraaien als er een betere oplossing is!quote:Op maandag 16 december 2019 18:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
Jij bent toch helemaal voor dit plan?
Die Audi's zijn ook gejat. Doen ze ook te weinig aan.quote:Op maandag 16 december 2019 18:34 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Je kunt vaak niet zien aan de neus of het een boefje is.
Tevens rijden ze na de plofkraak in een snelle Audi weg... en daar mag de politie dan achteraan met hun busjes!![]()
~Weet ook wel dat de politie snelle auto's heeft...
Dit dus!quote:Op maandag 16 december 2019 18:27 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat denk je van de criminaliteit gewoon aanpakken in plaats van miljoenen burgers?
Dat ookquote:Op maandag 16 december 2019 18:05 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dit.
M’n dealer is er ook niet blij mee.
Uiteraard, je krijgt enorm veel macht over de burger in de schoot geworpen. En die burger vind het nog prima ook.quote:Op maandag 16 december 2019 17:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ze willen ons echt van het contante geld af hebben hè
Tja de linkse tactiek he, zien zij het niet dan bestaat het niet, en nu hoeven ze niet meer schuimbekkend het internet af te struinen opzoek naar "verkeerde" meningen na de zoveelste plofkraak.quote:Op maandag 16 december 2019 18:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Tada: de misdaad daalt! Goed he?
Leg eens wat meer uit? (Bedoel je big brother praktijken?)quote:Op maandag 16 december 2019 18:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard, je krijgt enorm veel macht over de burger in de schoot geworpen. En die burger vind het nog prima ook.
Met enige fantasie zou het nog best aannemelijk zijn ook dat die plofkraken onderdeel uitmaken van het plan.quote:Op maandag 16 december 2019 15:54 schreef Farenji het volgende:
Plofkraken zijn natuurlijk best kut, zeker als je dichtbij zo'n ATM woont, maar toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit allemaal een voorbode is van het uitbannen van contant geld, en dat de toename van plofkraken als een welkome (afleidings)reden wordt opgevoerd. Salami-taktiek; of ook wel: the shock doctrine.
Ben je nu aan het trollen of écht zo naief?quote:Op maandag 16 december 2019 19:16 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Leg eens wat meer uit? (Bedoel je big brother praktijken?)
Het lijkt mij eerder dat criminele, terroristische en ongeciviliseerde elementen in de samenleving zijn losgelaten om dit soort 'oplossingen' aan te kunnen bieden. Dat ze niet meer in de krant komen lost alleen maar het bijeffect -het geanticipeerde protestgeluid- op. En het is nog maar de vraag of ze dat uberhaupt opgelost wensen te zien daar 'schuimbekkers' aanleiding geven om censuur verder te normaliseren.quote:Op maandag 16 december 2019 19:06 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Tja de linkse tactiek he, zien zij het niet dan bestaat het niet, en nu hoeven ze niet meer schuimbekkend het internet af te struinen opzoek naar "verkeerde" meningen na de zoveelste plofkraak.
Ben wel blij dat het taboe op het straffen van een grote groep onschuldigen nu eindelijk is doorbroken. Immers de hele samenleving wordt gestraft voor de wandaden van een minderheid. Neem aan dat we dit dan ook snel doortrekken en met een simpele actie de criminaliteit meer dan halveren, met daarbij het verdwijnen van de miljardenkosten direct of indirect gerelateerd aan de grootste groep raddraaiers. Helaas voor die paar "goede", maar het taboe is nu immers doorbroken en "wij" willen ons land terug!
Ik weet het niet meer, wat ik wel weet is dat het steeds gekker kan in Nederland, dat blijkt immers nu weer.quote:Op maandag 16 december 2019 19:22 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het lijkt mij eerder dat criminele, terroristische en ongeciviliseerde elementen in de samenleving zijn losgelaten om dit soort 'oplossingen' aan te kunnen bieden. Dat ze niet meer in de krant komen lost alleen maar het bijeffect -het geanticipeerde protestgeluid- op. En het is nog maar de vraag of ze dat uberhaupt opgelost wensen te zien daar 'schuimbekkers' aanleiding geven om censuur verder te normaliseren.
Ik loop niet overal iets achter te zoeken hoor!quote:Op maandag 16 december 2019 19:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ben je nu aan het trollen of écht zo naief?
Ik denk het ook. Als iemand crimineel bezig is door pinautomaten op te blazen, gaat diegene vast niet het rechte pad op doordat hem die specifieke daad lastiger wordt gemaakt. Nee, die gaat dan overvallen plegen, inbreken, drugs dealen, oid.quote:
Het is niet eens zo dat plofkraken zo bizar toenemen, de knalletjes an sich echter wel.quote:Op maandag 16 december 2019 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer, wat ik wel weet is dat het steeds gekker kan in Nederland, dat blijkt immers nu weer.
Dik 40 jaar pinautomaten in Nederland, waar het merendeel van de tijd geen plofkraken waren, wat o wat zou toch de rode draad zijn bij het toenemend aantal plofkraken de laatste 5 a 10 jaar. Maar dit zal dat tuig niet tegenhouden, dan komen ze gewoon wat meer aan de deur of zullen de overvallen op straat toenemen, eens zien wat voor een symboolpolitiek ze daarop gaan toepassen.
De ontkenning van het verband is cruciaal. Dat zag je ook in Frankrijk toen ze haar deur wagenwijd openhield voor dezelfde elementen die ten grondslag lagen aan de aanslagen van die jaren. Op die manier kan je het probleem blijven voeden en alleen een oplossing vinden in restrictief beleid. Geen grenzen aan het land maar aan de vrijheden van de burger.quote:Op maandag 16 december 2019 19:30 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer, wat ik wel weet is dat het steeds gekker kan in Nederland, dat blijkt immers nu weer.
Dik 40 jaar pinautomaten in Nederland, waar het merendeel van de tijd geen plofkraken waren, wat o wat zou toch de rode draad zijn bij het toenemend aantal plofkraken de laatste 5 a 10 jaar. Maar dit zal dat tuig niet tegenhouden, dan komen ze gewoon wat meer aan de deur of zullen de overvallen op straat toenemen, eens zien wat voor een symboolpolitiek ze daarop gaan toepassen.
De explosieven die gebruikt worden, waardoor er tegenwoordig hele gevels (en meer) worden weggeblazenquote:
De ochtend- en middagdiensten zullen populairder worden iig.quote:Op maandag 16 december 2019 19:59 schreef belanov het volgende:
Oprechte zorgen: komt deze maatregel niet heel slecht uit voor prostituees?
Ik heb precies hetzelfde gedacht, Bart. Maar ik dacht laat ik dat maar niet in de OP zetten want dan gaat het meteen naar BNW. Het belang van overgang naar een cashloze samenleving is enorm, als daar wat gebouwen voor opgeblazen moeten worden en wat mensen voor moeten sterven, da's "collateral damage" ...quote:Op maandag 16 december 2019 19:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Met enige fantasie zou het nog best aannemelijk zijn ook dat die plofkraken onderdeel uitmaken van het plan.Is niet eens heel vergezocht. Vind ik dan.
Kan de dealert geen tikkie sturen.quote:Op maandag 16 december 2019 18:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan ineens voor onverwachte uitgaven staan, zoals een last minute grammetje coke of zo.
Die oplossingen zijn er al, gated communities. In een aantal landen al heel normaal o.a. in Costa Rica evt. zelfs met bewapende bewakers.quote:Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
Welke 'oplossing' men in petto heeft? Ik ben benieuwd. Een camera van de staat boven je voordeur allicht.
De staat is crimineel en doet het liefst horrorfilms maken voor zichzelf, met als slachtoffers mensen met een minimuminkomen, omdat die niet zo snel uit de weg kunnen.quote:Op maandag 16 december 2019 19:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De ontkenning van het verband is cruciaal. Dat zag je ook in Frankrijk toen ze haar deur wagenwijd openhield voor dezelfde elementen die ten grondslag lagen aan de aanslagen van die jaren. Op die manier kan je het probleem blijven voeden en alleen een oplossing vinden in restrictief beleid. Geen grenzen aan het land maar aan de vrijheden van de burger.
Ik denk ook dat deur aan deur geweldscriminaliteit flink zal toennemen, vooral gelet de toenname van het aantal blanke bejaarden de komende decennia. Welke 'oplossing' men in petto heeft? Ik ben benieuwd. Een camera van de staat boven je voordeur allicht.
Niet voor Jan. Jan heeft de staat nodig voor zijn veiligheid.quote:Op maandag 16 december 2019 20:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die oplossingen zijn er al, gated communities. In een aantal landen al heel normaal o.a. in Costa Rica evt. zelfs met bewapende bewakers.
Ook in zuid Afrika. En waar al niet. Voor de kapitaalkrachtigen.quote:Op maandag 16 december 2019 20:03 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Die oplossingen zijn er al, gated communities. In een aantal landen al heel normaal o.a. in Costa Rica evt. zelfs met bewapende bewakers.
Het is voor West-Europeanen wrs aantrekkelijker om pensionado in O/Z-Europa te worden. Stuk veiliger over het algemeen.quote:Op maandag 16 december 2019 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ook in zuid Afrika. En waar al niet. Voor de kapitaalkrachtigen.
Je zou het ook kunnen beveiligen met een grotere bom die afgaat bij de plof.quote:Op maandag 16 december 2019 20:07 schreef Sicstus het volgende:
Wat meer patrouilleren bij ATM's en met scherp schieten bij een plofkraak. Dan leren ze het wel af.
C.R. is nog minimaler dan een nachtwakerstaat. Van de armen valt weinig te jatten en de rijkeren betalen en regelen hun beveiliging daar zelf. Een leger heeft het niet.quote:Op maandag 16 december 2019 20:05 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Niet voor Jan. Jan heeft de staat nodig voor zijn veiligheid.
Ik heb zelfs in de legale coffeeshops nog nooit in mijn leven met pin betaald. Er zijn nog steeds genoeg randmongolen in de overheid en elders die van mening zijn dat alle cannabisgebruikers achter tralies moeten verdwijnen, nou dan ga ik ook geen onnodige sporen achterlaten. Voor je het weet zijn die engnekken opeens aan de macht.quote:
Toevallig herinnerde Lubach op Zondag mij eraan hoe lang geleden het ook weer was dat pinnen werd ingevoerd. En dat bleek inmiddels al zol lang geleden dat dat bejaarde omaatje van jouw vriendin waarschijnlijk ergens in de 40 was toen dit begon. Dus dan is het wel waarschijnlijk dat een groot deel van de mensen die het allemaal niet aankunnen er bewust voor hebben gekozen om het niet te gaan gebruiken toen ze het nog makkelijk hadden kunnen aanleren.quote:Op maandag 16 december 2019 16:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer 8 uur van mijn leven besteed aan de bejaarde oma van mijn vriendin uitleggen hoe een ipad en iphone werken en bellen is nog steeds een uitdaging. Als je wel eens buiten je eigen bubbel kwam, zou je zien dat de wereld niet zo simpel is voor veel mensen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |