Nee want dan krijg ik dezelfde antwoorden als gewoonlijk en ik vraag dit nu aan mensen die zelf depressief zijn. Evt mensen die iemand met een depressie in hun omgeving hebben kan ook nog.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:29 schreef Lienekien het volgende:
Misschien kun je er iets meer moeite in steken om te verwoorden waar jij in jouw geval, met je depressieve echtgenote, tegenaan loopt.
Een vraag als ‘is het normaal dat’ gaat je echt niet helpen.
Uit al je vragen blijkt wel heel duidelijk je oordeel. Jij vindt dat ze zich verschuilt en dat ze je tot last is. En je bent het er niet mee eens dat zij er zo mee omgaat.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:43 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik dezelfde antwoorden als gewoonlijk en ik vraag dit nu aan mensen die zelf depressief zijn. Evt mensen die iemand met een depressie in hun omgeving hebben kan ook nog.
Zelf voel ik me prima, maar heb wel enkele mensen in mijn omgeving met dit issue. En ook depressieve mensen zijn net mensen, en dus verschillend; sommigen dachten dat ze anderen ontzettend tot last waren (en voelden zich daardoor nog slechter), maar er was er ook een bij die zich vol overgave in een slachtofferrol stortte. Er valt dus niet een eenduidig antwoord te geven.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:43 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee want dan krijg ik dezelfde antwoorden als gewoonlijk en ik vraag dit nu aan mensen die zelf depressief zijn. Evt mensen die iemand met een depressie in hun omgeving hebben kan ook nog.
Hmm oké dankjewelquote:Op donderdag 12 december 2019 19:56 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zelf voel ik me prima, maar heb wel enkele mensen in mijn omgeving met dit issue. En ook depressieve mensen zijn net mensen, en dus verschillend; sommigen dachten dat ze anderen ontzettend tot last waren (en voelden zich daardoor nog slechter), maar er was er ook een bij die zich vol overgave in een slachtofferrol stortte. Er valt dus niet een eenduidig antwoord te geven.
En er zelf wat van vinden mag niet? Vandaar dat ik wil weten hoe mensen die zelf depressief zijn hier over denken.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uit al je vragen blijkt wel heel duidelijk je oordeel. Jij vindt dat ze zich verschuilt en dat ze je tot last is. En je bent het er niet mee eens dat zij er zo mee omgaat.
Maar ook niet elke persoon met een depressie is hetzelfde.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:43 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
En dit. Zijn niet echt open vragen zo...quote:Op donderdag 12 december 2019 19:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Uit al je vragen blijkt wel heel duidelijk je oordeel. Jij vindt dat ze zich verschuilt en dat ze je tot last is. En je bent het er niet mee eens dat zij er zo mee omgaat.
Nou. Dat is ook een manier ja.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen om je heen met depressie zoveel mogelijk mijden, een omgeving opbouwen met positieve mensen brengt je veel verder.
Maar vind je het dan niet superkut als je zelf hulp nodig hebt hij die dan niet kan geven? Het kan toch niet alleen maar steeds geven zijn en nooit iets terug krijgen? Ja ik snap dat je het niet zomaar aan of uit kan zetten maar het vraagt gewoon veel aanpassing van de niet depressieve persoon in de relatie. En je krijgt weinig tot niets terug.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:11 schreef silliegirl het volgende:
Ja hoi. Mijn partner is depressief. Wat wil je precies weten?
Maar een voorzetje: ja, ik hou rekening met hem. Dat moet ook, want sommige dingen lukken hem nu gewoon niet. Dagelijkse taken vallen hem zwaar, veel zwaarder dan voor de depressie. Op slechte dagen is uberhaupt opstaan al een worsteling. Die depressie is er nu altijd, 24/7. De ene keer meer dan de andere, maar toch, hij is er. Ik kan niet alles van mijn partner vragen, en soms zijn zelfs simpele verzoeken al te veel. Laat staan als ik zelf hulp nodig heb, daar heeft partner nu totaal de ruimte niet voor.
Is dat ook zwaar voor mij? Ja. Baal ik daar soms van? Ja. Maar het is nu even wat het is en het hoort bij het ziektebeeld. Of dat verschuilen is? Ik denk het niet. Je zet die depressie niet even aan of uit, dat is er, daar baalt mijn man net zo goed van.
Gelukkig zie ik dat zelf toch anders.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een hotel nemen tot het over is?
Of scheiden hè.
Dat is af en toe redelijk kut ja. En geloof me dat er zat momenten zijn geweest waarbij ik daar ook heel boos om ben (geweest.). Het vraagt inderdaad heel veel aanpassen. En nee, daar krijg je niet perse iets voor terug.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:16 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Maar vind je het dan niet superkut als je zelf hulp nodig hebt hij die dan niet kan geven? Het kan toch niet alleen maar steeds geven zijn en nooit iets terug krijgen? Ja ik snap dat je het niet zomaar aan of uit kan zetten maar het vraagt gewoon veel aanpassing van de niet depressieve persoon in de relatie. En je krijgt weinig tot niets terug.
Oké duidelijk. Ik ben dus niet de enige die dit kut vind. En ik heb het ook helemaal gehad met steeds maar begripvol zijn.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gelukkig zie ik dat zelf toch anders.
[..]
Dat is af en toe redelijk kut ja. En geloof me dat er zat momenten zijn geweest waarbij ik daar ook heel boos om ben (geweest.). Het vraagt inderdaad heel veel aanpassen. En nee, daar krijg je niet perse iets voor terug.
En zonder in detail te treden; er waren ook echt voor mij emotioneel zware zaken afgelopen tijd. Waar ik normaliter samen met man doorheen zou ploegen, door erover te praten en het te delen. Maar nu gaat dat niet. Dus deed (en doe) ik het alleen. Daar heb ik regelmatig ook best verdriet om.
Maar; ik zie ook mijn man onwijs knokken om uit dat donkere dal te komen. Om weer de man en vader te kunnen zijn die hij eigenlijk is. Dus ik pas me aan, met liefde, zodat hij alle ruimte heeft om te knokken. En ik zie dit dus als iets tijdelijks;
die depressie overleven we wel, en daarna komt er hopelijk wel weer iets terug.
Voor het gemak negeer je haar laatste alinea maar even, degene die juist de kern van het verhaal is en hoe ze er in staat.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:44 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Ik ben dus niet de enige die dit kut vind. En ik heb het ook helemaal gehad met steeds maar begripvol zijn.
Dat lukt mij ook de ene keer beter dan de andere hoor, begripvol zijn.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:44 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Oké duidelijk. Ik ben dus niet de enige die dit kut vind. En ik heb het ook helemaal gehad met steeds maar begripvol zijn.
Niet zozeer bevestiging meer dat ik geen zin heb om iedere keer als een narcistische egoïstische lul weggezet te worden.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Voor het gemak negeer je haar laatste alinea maar even, degene die juist de kern van het verhaal is en hoe ze er in staat.
Je bent op zoek naar bevestiging, maar elk mens is nu eenmaal anders. Dat geldt voor depressieve en niet-depressieve mensen.
Word je dan ook boos op je man? Als je zo'n weinig begrip moment heb bedoel ik.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:00 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat lukt mij ook de ene keer beter dan de andere hoor, begripvol zijn.
Wat mij wel helpt is, is mijn “kennis” over depressiviteit (ben zelf psycholoog), dus ik snáp ook hoe het werkt en waarom het zo gaat. Wellicht helpt het jou ook om je er goed in te verdiepen. Kan meestal ook wel door in gesprek te gaan met de behandelaar van je vrouw.
Ja. Maar niet in de zin dat ik dan tegen hem ga schreeuwen oid. In de meeste gevallen merkquote:Op donderdag 12 december 2019 21:12 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Word je dan ook boos op je man? Als je zo'n weinig begrip moment heb bedoel ik.
Maar dan blijf je zelf dus met boosheid zitten? Wel knap dat je het kunt trouwens, ik kan het nietquote:Op donderdag 12 december 2019 21:16 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ja. Maar niet in de zin dat ik dan tegen hem ga schreeuwen oid. In de meeste gevallen merk
ik rustig op dat ik boos word, en ga dan maar even weg om tot 10 te tellen. Of tot 100.
Nee. Mij helpt het dus om te bedenken dat man er ook niks aan kan doen, die depressie is kut maar niemand heeft er schuld aan. Dan word ik zelf ook weer rustiger. Ik kan ook wel boos worden, maar daar schiet niemand wat mee op. Man wordt daar enkel somberder van en mij helpt het ook niet.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Maar dan blijf je zelf dus met boosheid zitten? Wel knap dat je het kunt trouwens, ik kan het niet
Dat ben je niet. Het is echt doodnormaal dat dit alles loodzwaar is voor je.quote:Op donderdag 12 december 2019 21:08 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niet zozeer bevestiging meer dat ik geen zin heb om iedere keer als een narcistische egoïstische lul weggezet te worden.
Dat is wel heel lief eigenlijk.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gelukkig zie ik dat zelf toch anders.
[..]
Dat is af en toe redelijk kut ja. En geloof me dat er zat momenten zijn geweest waarbij ik daar ook heel boos om ben (geweest.). Het vraagt inderdaad heel veel aanpassen. En nee, daar krijg je niet perse iets voor terug.
En zonder in detail te treden; er waren ook echt voor mij emotioneel zware zaken afgelopen tijd. Waar ik normaliter samen met man doorheen zou ploegen, door erover te praten en het te delen. Maar nu gaat dat niet. Dus deed (en doe) ik het alleen. Daar heb ik regelmatig ook best verdriet om.
Maar; ik zie ook mijn man onwijs knokken om uit dat donkere dal te komen. Om weer de man en vader te kunnen zijn die hij eigenlijk is. Dus ik pas me aan, met liefde, zodat hij alle ruimte heeft om te knokken. En ik zie dit dus als iets tijdelijks;
die depressie overleven we wel, en daarna komt er hopelijk wel weer iets terug.
Precies dat dus. Jij kunt je niet inleven in haar situatie, je toont een voortdurend gebrek aan empathie tegenover haar. En als jij zielig bent moet zij maar even haar ziekte opzij schuiven om jou in je egocentrisme te bevestigen. Waarom zou ze jou steunen nadat je haar voortdurend dwarsboomt en ook nu niks wilt weten van haar gevoelens? Volgens mij is zij degene die je rouwende dochter opvangt als jij werken bent.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ik heb haar vertrouwen beschadigd? Eerder andersom.
En als je nog geen greintje steun kunt opbrengen voor je man die net z'n pa heeft begraven vind ik dat niet kunnen. Ik heb het hele jaar voor haar klaar gestaan, alles gedaan wat binnen mijn kunnen lag om haar te helpen, ik spaar pandapunten terwijl ik gewoon getrouwd ben. En dan zou ik haar vertrouwen zo ernstig beschadigd hebben dat ze niet een klein beetje steun kan opbrengen? Die gaat er bij mij niet in.
Dat hoeft ze niet te doen en dan kan ik gelijk mijn conclusies trekken. En nee ze vangt niemand op.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:14 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Precies dat dus. Jij kunt je niet inleven in haar situatie, je toont een voortdurend gebrek aan empathie tegenover haar. En als jij zielig bent moet zij maar even haar ziekte opzij schuiven om jou in je egocentrisme te bevestigen. Waarom zou ze jou steunen nadat je haar voortdurend dwarsboomt en ook nu niks wilt weten van haar gevoelens? Volgens mij is zij degene die je rouwende dochter opvangt als jij werken bent.
Dat past anders wel bij het ziektebeeld.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ik heb haar vertrouwen beschadigd? Eerder andersom.
En als je nog geen greintje steun kunt opbrengen voor je man die net z'n pa heeft begraven vind ik dat niet kunnen. Ik heb het hele jaar voor haar klaar gestaan, alles gedaan wat binnen mijn kunnen lag om haar te helpen, ik spaar pandapunten terwijl ik gewoon getrouwd ben. En dan zou ik haar vertrouwen zo ernstig beschadigd hebben dat ze niet een klein beetje steun kan opbrengen? Die gaat er bij mij niet in.
Ja dat ga ik ook doen. Ik wacht alleen even op het juiste moment om het te vertellen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:45 schreef DW457 het volgende:
Waarom ga je eigenlijk niet bij haar weg in plaats van 40.000 topics te openen waarin je over je vrouw klaagt?
Ze KAN het ook niet doen. Zo’n depressie slurpt alles op. Je eigen emoties (alles wordt zwart), maar ook je vermogen om je te verplaatsen in een ander. Empathie kost ook energie en dat is er niet, want alles wordt door de depressie verbruikt. Je vrouw is ziek. Van iemand die doodziek en daardoor nauwelijks aanspreekbaar verwacht je ook minder qua steun en medeleven. Een depressie is écht niet anders.quote:Op vrijdag 13 december 2019 00:06 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat hoeft ze niet te doen en dan kan ik gelijk mijn conclusies trekken. En nee ze vangt niemand op.
Het is niet zozeer dat maar meer het feit dat ze denkt dat mijn wereld om haar draait. Woensdag was de begrafenis van mijn vader, ze wilde mee zodat ze mij kon steunen volgens haar eigen zeggen. Maar ons pa was nog niet gearriveerd bij het uitvaartcentrum of madam begon te miepen dat ze het toch terug naar huis wou want ze vond het te druk en ze kende niemand. En die is net zo lang aan m'n kop blijven zeuren dat ik haar heb gezegd dat ze in de auto moest gaan zitten en wachten tot ik terug was. En daar was ze boos over en zodoende heb ik haar direct na de uitvaartdienst terug gebracht en was ik te laat bij het kerkhof, want de kist lag al in het graf en de mensen waren al begonnen met er aarde op te gooien. Het gaat mij dus meer om dat gemauw van ik ben ziek en jij moet jezelf schikken naar wat ik wil en wel nu meteen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:53 schreef MevrouwPuff het volgende:
Omgaan: bij veel mensen werkt empathisch directief wel. Vriendelijk en steunend, maar wel een duwtje geven in het oppakken van (kleine) taken. Dat moet je natuurlijk wel doseren. Achteraf ook aangeven hoe fijn je het vindt dat het gelukt is, welgemeend en niet slijmerig uiteraard.
De behandelaren zeggen dat je elke dag even moet wandelen, ga je mee?
Lukt het je vandaag om [de was] te doen?
Heeft de instelling van je vrouw geen hulp aan familieleden? Als ik jou was zou ik daar contact mee opnemen.
Nou, duidelijk.quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja dat ga ik ook doen. Ik wacht alleen even op het juiste moment om het te vertellen.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:57 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja dat ga ik ook doen. Ik wacht alleen even op het juiste moment om het te vertellen.
Jawel, het is mij nu duidelijk dat mensen die depressief zijn en een persoonlijkheidsstoornis hebben gewoon onmogelijk zijn om mee te leven en dat je dat maar moet accepteren want ze zijn tenslotte ziek en kunnen niks aan hun gedrag doen. Ik denk daar anders over maar de paar antwoorden bevestigen wat ik eigenlijk al dacht.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, duidelijk.
Dus die vragen uit de OP hadden inderdaad geen enkele zin.
Ik ga zo lang niet wachten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:24 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
20 januari is blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar (zeggen ze). Doe met deze info wat je wil.
Klote dat je er 4 jaar over hebt gedaan om tot die conclusie te komen. Ik ben gelukkig nu al tot die conclusie gekomen dankzij Fok.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:12 schreef Seven. het volgende:
M'n ex had een angststoornis die een zware stempel drukte. Na 4 jaar rekening houden met, veel praten, veel begrip, veel ruzie etc, kwam ik tot een conclusie dat er niets zou veranderen.
Mijn ex deed altijd moeilijk als ik alleen de deur uit wilde (ik ben dus 2 keer op stap geweest in die tijd). Hij deed moeilijk als ik naar m'n ouders wilde, dus dat gebeurde ook zelden. Die enkele keer dat we wel gingen, verziekte hij de sfeer. Mijn ex deed moeilijk als mijn familie bij mij wilde komen, dan verziekte hij ook de sfeer (er op staan dat hij mee ging naar Londen, en dan ruzie maken).
Na 4 jaar praten over hulp zoeken en na maandelijks toezeggingen van zijn kant.. niks. Hij is nog steeds boos dat ik ben weggegaan bij hem, en hij snapt het niet.
Depressie is in de regel tijdelijk. Een paar jaar is wel te doen als je van elkaar houdt en samen kinderen hebt, maar er zijn grenzen.
De depressie van zijn vrouw is gerelateerd aan haar zwangerschapshormonen. Het herstellen van die depressie kan dus pas echt beginnen na de bevalling. Bij hun vorige kind was dat ook zo, maar TS heeft haar toch 'per ongeluk' opnieuw zwanger geprikt omdat hij per se wilde neuken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 06:45 schreef DW457 het volgende:
Waarom ga je eigenlijk niet bij haar weg in plaats van 40.000 topics te openen waarin je over je vrouw klaagt?
Seven. is echter wel zo slim geweest om zich niet voort te planten met die dude. Dan is het na 4 jaar ook echt klaar en blijf je niet voor altijd verbonden vanwege de kinderen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Klote dat je er 4 jaar over hebt gedaan om tot die conclusie te komen. Ik ben gelukkig nu al tot die conclusie gekomen dankzij Fok.
Gelukkig maar want ik ben geen geduldig type.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:28 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ga zo lang niet wachten.
Ik hou veel rekening mee met iemand dat depressief is. Vroeger toen ik eerst ziek werd, werd er totaal geen rekening met mij gehouden. Ik kreeg te maken met veel kritiek en vernedering, maar kreeg weer respect toen ik begon te presteren.quote:Op donderdag 12 december 2019 19:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Beste depressieve Fokkers,
In hoeverre vinden jullie dat je rekening houden met iemand die een mentale ziekte heeft? En hoe ervaren jullie dat zelf? Is het normaal om je steeds achter je ziekte verschuilen? Vind je dat mensen meer van je moeten accepteren want je bent immers ziek?
Vinden jullie jezelf een last voor je omgeving?
Oké dat was meer dan 1 vraag maar dank u voor eventuele verhelderende antwoorden.
Ja, zinloos, dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:28 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Jawel, het is mij nu duidelijk dat mensen die depressief zijn en een persoonlijkheidsstoornis hebben gewoon onmogelijk zijn om mee te leven en dat je dat maar moet accepteren want ze zijn tenslotte ziek en kunnen niks aan hun gedrag doen. Ik denk daar anders over maar de paar antwoorden bevestigen wat ik eigenlijk al dacht.
Zwanger.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:39 schreef Lospedrosa het volgende:
De vrouw van TS is zwanger? Of net geweest.
Ja!quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:33 schreef Chia het volgende:
[..]
Seven. is echter wel zo slim geweest om zich niet voort te planten met die dude. Dan is het na 4 jaar ook echt klaar en blijf je niet voor altijd verbonden vanwege de kinderen.
In jouw geval is uit elkaar gaan absoluut geen recept voor minder gezeik en problemen.
Ja, dat dus.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:32 schreef Chia het volgende:
[..]
De depressie van zijn vrouw is gerelateerd aan haar zwangerschapshormonen. Het herstellen van die depressie kan dus pas echt beginnen na de bevalling. Bij hun vorige kind was dat ook zo, maar TS heeft haar toch 'per ongeluk' opnieuw zwanger geprikt omdat hij per se wilde neuken.
Hij is zelf een belangrijke oorzaak van de situatie zoals die nu is, alleen hij weigert verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen ervan en schuift het liever op zijn depressieve vrouw af.
In je OP gaat het over depressie, nu over depressie èn een persoonlijkheidsstoornis. Dat is natuurlijk ook niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:28 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Jawel, het is mij nu duidelijk dat mensen die depressief zijn en een persoonlijkheidsstoornis hebben gewoon onmogelijk zijn om mee te leven en dat je dat maar moet accepteren want ze zijn tenslotte ziek en kunnen niks aan hun gedrag doen. Ik denk daar anders over maar de paar antwoorden bevestigen wat ik eigenlijk al dacht.
Mooi gezegd. Terugkoppeling naar de OP ook, ik denk dat de meeste mensen met een depressie zich als last voelen. Want het is dan bijna onmogelijk om je voor te stellen dat mensen je nog de moeite waard vinden, je vindt jezelf al bijna niets waard. Een depressie is echt heel naar, heftig en allesverslindend.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:49 schreef Cockwhale het volgende:
Mensen die zich bewust "verschuilen" achter een depressie, zijn eigenlijk helemaal niet zo depressief. Dat geldt niet alleen voor depressies. Depressief zijn is namelijk geen keuze. De meeste (zwaar) depressieve mensen schamen zich en isoleren zichzelf daarom.
"Gebruik/Misbruik maken van" is veelal een kenmerk die niet bij een echte depressie past. Ja, een echt depressief mens kan zeer egoïstisch zijn, maar betrekt dat meestal niet zozeer op anderen (alleen door uitsluiten, niet door te betrekken) . Kenmerken van uitbuiten zijn vaak toebedeeld aan andere psychische (persoonlijkheids-) stoornissen of afwijkingen.
Maar jij bent zelf ook onmogelijk om mee te leven vanwege jou als persoon met al je ellende, bagage en manieren van omgaan metquote:Op vrijdag 13 december 2019 07:28 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik heb zelf in mijn leven ook een zware depressie gehad, en inderdaad elk klein dingetje of tegenslag kan overbelasten of een paniekreactie veroorzaken. Op sommige momenten ben je volledig afwezig, op andere momenten ben je als een prooidier in de jungle met alle zintuigen op scherp (overlevingsstand). Bij het herstel is het alsof je alles opnieuw moet leren. Je moet over alles nadenken, de gewoonten moeten weer opnieuw aangewakkerd worden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:52 schreef Koettie het volgende:
[..]
Mooi gezegd. Terugkoppeling naar de OP ook, ik denk dat de meeste mensen met een depressie zich als last voelen. Want het is dan bijna onmogelijk om je voor te stellen dat mensen je nog de moeite waard vinden, je vindt jezelf al bijna niets waard. Een depressie is echt heel naar, heftig en allesverslindend.
En als partner is dat lastig, vooral als je geen ziekte inzicht hebt. Op goede momenten maakte ik de boodschappenlijst en ging vriend dat halen, of gingen we samen. Op slechte dagen kookte ik, op betere samen. Niet nadenken maar wel iets doen.
Op slechte momenten zat hij de hele dag op de bank zonder iets te zeggen om vervolgens bij elke vraag of mini verantwoordelijkheid in te storten. Sliep niet, vergat te eten, kon oprecht niets bedenken om te doen.
Zo'n idee van een last zijn, het niet waard zijn, niets kunnen. Voor mij waren grenzen belangrijk. Ik wil luisteren en steunen maar niet altijd 24/7. Als ik het niet trok of zwaar vond dan ging ik even de deur uit. Bios, sauna. Even voor mezelf zorgen. En ik heb ook geleerd hulp en steun te vragen van anderen.
Dat had ik dus gewoon niet gedaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:06 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat maar meer het feit dat ze denkt dat mijn wereld om haar draait. Woensdag was de begrafenis van mijn vader, ze wilde mee zodat ze mij kon steunen volgens haar eigen zeggen. Maar ons pa was nog niet gearriveerd bij het uitvaartcentrum of madam begon te miepen dat ze het toch terug naar huis wou want ze vond het te druk en ze kende niemand. En die is net zo lang aan m'n kop blijven zeuren dat ik haar heb gezegd dat ze in de auto moest gaan zitten en wachten tot ik terug was. En daar was ze boos over en zodoende heb ik haar direct na de uitvaartdienst terug gebracht en was ik te laat bij het kerkhof, want de kist lag al in het graf en de mensen waren al begonnen met er aarde op te gooien. Het gaat mij dus meer om dat gemauw van ik ben ziek en jij moet jezelf schikken naar wat ik wil en wel nu meteen.
Ik heb haar nota bene vooraf gevraagd of ze zeker wist of ze het aankon en ze antwoordde met ja.
En dit was echt de laatste druppel voor mij.
Die paniek vond ik zo heartbreaking bij hem. Echt net een dier met z'n voet in een berenval. Bleghquote:Op vrijdag 13 december 2019 08:17 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Ik heb zelf in mijn leven ook een zware depressie gehad, en inderdaad elk klein dingetje of tegenslag kan overbelasten of een paniekreactie veroorzaken. Op sommige momenten ben je volledig afwezig, op andere momenten ben je als een prooidier in de jungle met alle zintuigen op scherp (overlevingsstand). Bij het herstel is het alsof je alles opnieuw moet leren. Je moet over alles nadenken, de gewoonten moeten weer opnieuw aangewakkerd worden.
Ik vind dan eigenlijk wel dat je dan ook echt gewoon op zo’n moment nee moet zeggen. Dan belt ze maar een taxi.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:06 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat maar meer het feit dat ze denkt dat mijn wereld om haar draait. Woensdag was de begrafenis van mijn vader, ze wilde mee zodat ze mij kon steunen volgens haar eigen zeggen. Maar ons pa was nog niet gearriveerd bij het uitvaartcentrum of madam begon te miepen dat ze het toch terug naar huis wou want ze vond het te druk en ze kende niemand. En die is net zo lang aan m'n kop blijven zeuren dat ik haar heb gezegd dat ze in de auto moest gaan zitten en wachten tot ik terug was. En daar was ze boos over en zodoende heb ik haar direct na de uitvaartdienst terug gebracht en was ik te laat bij het kerkhof, want de kist lag al in het graf en de mensen waren al begonnen met er aarde op te gooien. Het gaat mij dus meer om dat gemauw van ik ben ziek en jij moet jezelf schikken naar wat ik wil en wel nu meteen.
Ik heb haar nota bene vooraf gevraagd of ze zeker wist of ze het aankon en ze antwoordde met ja.
En dit was echt de laatste druppel voor mij.
Ja ze maakte een hele scene in het aangezicht van m'n hele familie, ik schaamde kapot. De beste oplossing was om haar naar huis te brengen. Heb die middag vaak te horen gekregen dat ik haar beter in de hand moet houden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 08:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had ik dus gewoon niet gedaan.
Neen een bus, ga op de achterbank van de auto liggen janken, maar ik had haar niet tussendoor naar huis gebracht.
Maar die hele scène is niet puur depressie gedrag.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:00 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ze maakte een hele scene in het aangezicht van m'n hele familie, ik schaamde kapot. De beste oplossing was om haar naar huis te brengen. Heb die middag vaak te horen gekregen dat ik haar beter in de hand moet houden.
Nee, de enige redelijke oplossing is dan een taxi bellen. Je neemt afscheid van jouw vader!quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:00 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja ze maakte een hele scene in het aangezicht van m'n hele familie, ik schaamde kapot. De beste oplossing was om haar naar huis te brengen. Heb die middag vaak te horen gekregen dat ik haar beter in de hand moet houden.
Die diagnose heeft ze lang voor ze mij kende al gehad, al toen ze nog op Aruba woonde. De depressies zijn er blijkbaar een soort bijverschijnsel van.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:07 schreef -Straw- het volgende:
Dus er komt een persoonlijkheidsstoornis bij. Dat maakt de situatie heel anders. Het zou me niet verbazen als die persoonlijkheidsstoornis meer invloed heeft op hoe zij met jou omgaat dan de depressie.
Waarom vraag je dan naar ervaringen van andere mensen met depressie, terwijl je misschien eerder naar ervaringen met die persoonlijkheidsstoornis kunt vragen?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Die diagnose heeft ze lang voor ze mij kende al gehad, al toen ze nog op Aruba woonde. De depressies zijn er blijkbaar een soort bijverschijnsel van.
De depressie is toch zwangerschapsgerelateerd?quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:11 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Die diagnose heeft ze lang voor ze mij kende al gehad, al toen ze nog op Aruba woonde. De depressies zijn er blijkbaar een soort bijverschijnsel van.
Dat heb ik eerder gevraagd en dat leverde me niks aan informatie op. En op dit moment speelt depressie de hoofdrol heb ik het idee.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:13 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Waarom vraag je dan naar ervaringen van andere mensen met depressie, terwijl je misschien eerder naar ervaringen met die persoonlijkheidsstoornis kunt vragen?
Is het borderline?
Nee.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:13 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
De depressie is toch zwangerschapsgerelateerd?
Maar goed, je wil de relatie verbreken.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder gevraagd en dat leverde me niks aan informatie op. En op dit moment speelt depressie de hoofdrol heb ik het idee.
Als ik even van mezelf uitga, als ik depressief ben dan ga ik zeker geen scène schoppen op iemands begrafenis. Waarschijnlijk was ik dan niet gegaan (Wat ook niet goed is als vriendin), maar als ik er dan was geweest had ik me eerder van binnen op zitten vreten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat heb ik eerder gevraagd en dat leverde me niks aan informatie op. En op dit moment speelt depressie de hoofdrol heb ik het idee.
Dan beginnen de dreiging met zelfmoord waarschijnlijk. Je moet wel een plan hebben voor hoe je daarmee gaat dealen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar goed, je wil de relatie verbreken.
Heb je al nagedacht over het vervolg? Want dat lijkt mij super belangrijk. Kan zij op eigen benen staan? Hoe wil je het met de kinderen regelen? Hoe wil je goed contact houden met haar?
Want ik heb het vermoeden dat scheiden jouw leven op korte en middellange termijn niet eenvoudiger gaat maken.
Als ik me niet vergis heeft de vrouw van TS al eens een zelfmoordpoging gedaan. Die kans lijkt me dus inderdaad wel reeel.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:30 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan beginnen de dreiging met zelfmoord waarschijnlijk. Je moet wel een plan hebben voor hoe je daarmee gaat dealen.
Omdat haar moeder dat heeft gezegd of omdat hulpverleners dat hebben gezegd?quote:
Bijvoorbeeld. Dus poesje, ga daar echt even over nadenken. En niet de knuppel in het hoenderhok gooien en reactief zijn. Neem de leiding.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:30 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Dan beginnen de dreiging met zelfmoord waarschijnlijk. Je moet wel een plan hebben voor hoe je daarmee gaat dealen.
Vooral zoek hulp!!!!!quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dus poesje, ga daar echt even over nadenken. En niet de knuppel in het hoenderhok gooien en reactief zijn. Neem de leiding.
quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:08 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
In hoeverre heeft dit eigenlijk effect op je dochter?
quote:Op woensdag 13 november 2019 10:13 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hoe is het mijn schuld dat zij zware psychische problemen heeft? Als ik dat van tevoren had geweten had ik me direct omgedraaid en hard weggerend.
Ik gun mijn kinderen en mezelf een prettig leven. Niet een leven waarin je dochter thuis komt en je vrouw schuimbekkend op haar bed vind terwijl haar broertje beneden alles bij elkaar schreeuwt.
En dat heeft ze toch echt allemaal zelf gedaan. Ik heb daar geen zin in en wil dat niet meer.
Waarschijnlijk erg stevig.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:08 schreef lemmethinkaboutit het volgende:
In hoeverre heeft dit eigenlijk effect op je dochter?
Ja:quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:11 schreef Keep_Walking het volgende:
Heeft de vriendin dus borderline?
Ga echt een expert inschakelen voor je haar verlaat, want dat is precies in de kern waar iemand met borderline bang voor is. Ze blijft de moeder van je kind.quote:Op maandag 11 november 2019 21:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee die is gesteld door een psychiater in de instelling waar ze nu verblijft.
En ja ik zal vast wel een of andere stoornis hebben maar die is dan niet gediagnosticeerd want ik blijf uit de buurt van zieleknijpers. En zolang er geen aanleiding toe is zal niemand je dwingen om psychische hulp te accepteren. Ik ben zoals ik ben.
Op mijn vrouw na is mijn leven netjes op orde, ik heb geen schulden, ik verdien heel netjes voor een dakdekker, mijn kind doet het prima op school, alles loopt.
Heb je nog eventueel advies hoe om te gaan met een borderline persoonlijkheidsstoornis ipv online diagnoses proberen te stellen?
Ze heeft onder andere veel last van ernstige verlatingsangst, ze kan haar emoties lastig reguleren.
Zo zwart/wit is dat ook weer niet. Hangt ook af van de mate waarin de persoon met borderline ermee heeft leren omgaan. Zelf verantwoordelijke neemt en behandeld wordt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:21 schreef Keep_Walking het volgende:
Relatie met borderline is gewoon geen goed idee.
Damn.quote:
Eens.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:17 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Er moet een serieus plan van aanpak komen zodat die kleintjes veilig zijn en blijven.
Nou ja, zo'n "beter in de hand houden" opmerking kan ik dan ook weer niks mee, het is geen kleuter.quote:Op vrijdag 13 december 2019 10:00 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Wat voor expert?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:18 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Ja:
[..]
Ga echt een expert inschakelen voor je haar verlaat, want dat is precies in de kern waar iemand met borderline bang voor is. Ze blijft de moeder van je kind.
Nee zo gedroeg ze zichzelf alleen maar. En wat m'n dochter betreft, die kan haar niet uitstaan en volgens mij is dat wederzijds.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou ja, zo'n "beter in de hand houden" opmerking kan ik dan ook weer niks mee, het is geen kleuter.
Maar drama of niet, moven en je neemt maar een taxi naar huis.
Je hebt sowieso hulp nodig, is er geen familieding bij die kliniek waar ze recent nog opgenomen was?quote:
Ja en daar heb ik nu spijt van.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:54 schreef Leandra het volgende:
Overigens geloof ik er niets van dat je direct had omgedraaid en het op een lopen had gezet als je van tevoren van die diagnose wist TS...
Er was al van alles aan de hand qua drama met haar vanaf het moment dat je haar leerde kennen, maar alle logica ging overboord omdat jij verliefd was en haar moest redden, ze deed al vanaf het begin achterlijke dingen, zoals een nichtje in huis halen terwijl ze net zelf "tijdelijk" bij jullie logeerde, en dan hebben we het nog niet over de rest.
Nee, je hebt in volle overtuiging en tegen alle waarschuwingen in voor haar gekozen en met haar getrouwd (en ook dat weer tegen alle adviezen in onzorgvuldig in gemeenschap vam goederen).
Dus je kunt met de kennis van nu wel roepen dat je dan weggelopen was, maar dat had je toen echt niet gedaan, jij moest haar redden, haar held zijn, dat was je doel.
Nadat je eerst hemel en aarde bewogen hebt om haar uit de kliniek te krijgen en dolgelukkig was dat ze thuis was. Maar ze is nog geen week thuis en jij wil alweer scheiden. En zo gaat het iedere keer. Keer op keer op keer.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:01 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik nu spijt van.
En ja er is wel een hulp voor familieleden in die instelling, er komt vanaf volgende week twee dagdelen een psychiatrische verpleegkundige aan huis maar als het aan mij lag zou ik haar het liefst terug brengen.
Je kunt haar ook gewoon terugbrengen. Ze is alleen ontslagen omdat jullie daar op stonden en het ontslag was onder voorwaarden. Begreep ik van jou althans.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:01 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik nu spijt van.
En ja er is wel een hulp voor familieleden in die instelling, er komt vanaf volgende week twee dagdelen een psychiatrische verpleegkundige aan huis maar als het aan mij lag zou ik haar het liefst terug brengen.
Dat ligt niet aan mij. Welke idioot trapt er nou een scène op een begrafenis? Ik was het niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nadat je eerst hemel en aarde bewogen hebt om haar uit de kliniek te krijgen en dolgelukkig was dat ze thuis was. Maar ze is nog geen week thuis en jij wil alweer scheiden. En zo gaat het iedere keer. Keer op keer op keer.
Jij ging er toch in mee? Ik was of weggelopen, of ik had mijn partner buiten gezet, maar ik zou daar no way blijven staan als hij een scene schopt. En al helemaal niet dan maar zijn zin doen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan mij. Welke idioot trapt er nou een scène op een begrafenis? Ik was het niet.
Het is wel tekenend en geeft vooral aan dat ze nog helemaal niet klaar was om naar huis te gaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Dat ligt niet aan mij. Welke idioot trapt er nou een scène op een begrafenis? Ik was het niet.
We waren al buiten dus buiten zetten was niet van toepassingquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Jij ging er toch in mee? Ik was of weggelopen, of ik had mijn partner buiten gezet, maar ik zou daar no way blijven staan als hij een scene schopt. En al helemaal niet dan maar zijn zin doen.
Het gaat er niet om wiens schuld het is. Er is een patroon van aantrekken en afstoten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het ongeboren kind went er wel aan, ik ga niet bij haar blijven. Ik ga zo naar huis en dan zal ik toch tegen haar moeten zeggen dat ik van haar af wil. Geen zin om het uit te stellenquote:Op vrijdag 13 december 2019 12:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het is wel tekenend en geeft vooral aan dat ze nog helemaal niet klaar was om naar huis te gaan.
Ik heb medelijden met je dochter, die heeft hier op geen enkele manier om gevraagd en werd keer op keer voor een voldongen feit gesteld omdat jij in jouw fantasie een vrouw gered had en jullie vanaf dat moment weer een gelukkig gezinnetje konden zijn.
Iemand die gered moet worden gaat jouw dromen niet waarmaken, en het zou fijn zijn als je het belang van je kinderen nu eens op 1 zou zetten bij de beslissingen die je neemt, al je kinderen, dus jouw dochter, jullie zoon en jullie ongeboren dochter.
En dan zal de optelsom van dit moment wel zijn dat een scheiding niet in het belang is van de ongeboren kind.
Laten staan wel neem ik aan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:32 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
We waren al buiten dus buiten zetten was niet van toepassing
Jezus sla even alle adviezen in de wind over expert hulp inschakelen. Dit gaat niet goed aflopen als je het zo aanpakt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het ongeboren kind went er wel aan, ik ga niet bij haar blijven. Ik ga zo naar huis en dan zal ik toch tegen haar moeten zeggen dat ik van haar af wil. Geen zin om het uit te stellen
Het ongeboren kind is nog niet veilig en wel geboren, daar zou ik eerst even op wachten, want als ze zichzelf nu wat aandoet neemt ze dat kind mee.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het ongeboren kind went er wel aan, ik ga niet bij haar blijven. Ik ga zo naar huis en dan zal ik toch tegen haar moeten zeggen dat ik van haar af wil. Geen zin om het uit te stellen
Hoezo ligt dat niet aan jou? Het ligt minstens 50% aan jou. Jij bent geestelijk gezond (mogen we hopen), jij had haar uit haar hoofd moeten praten om mee te gaan omdat jij wel het inzicht zou moeten hebben dat ze daar nog lang niet aan toe is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Went er wel aan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ben met TS eens dat dit niet aan hem ligt, ook niet 50%.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:39 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Hoezo ligt dat niet aan jou? Het ligt minstens 50% aan jou. Jij bent geestelijk gezond (mogen we hopen), jij had haar uit haar hoofd moeten praten om mee te gaan omdat jij wel het inzicht zou moeten hebben dat ze daar nog lang niet aan toe is.
En al die andere topics komen er meestal op neer dat jij je zin doordrijft en geen rekening houdt met haar of anderen, vaak ook niet met de gevolgen voor jezelf (je klemzuipen zodat je je vader niet fatsoenlijk kunt afleggen).
Maar als haar behandelaars vonden dat ze beter intern had kunnen blijven en wetende hoe ze is, is haar meenemen naar de begrafenis ook een gevalletje slecht inzicht.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:22 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Het gaat om die hele relatie.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik ben met TS eens dat dit niet aan hem ligt, ook niet 50%.
Wie schopt er nou een scène op een begrafenis?
Als jouw vrouw zelfmoord pleegt, dan is er weinig om aan te wennen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Hij moest haar zonodig redden uit de hoerenloperij en andere ellende.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Iemand die geestesziek is en eigenlijk intern had moeten zitten, maar waar TS alles aan heeft gedaan om haar weer mee naar huis te kunnen nemen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:46 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wie schopt er nou een scène op een begrafenis?
Tussen TS en zijn vrouw gaat het echt niet goedkomen. Another day, another drama. En beiden spelen daar een grote rol in.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:08 schreef LeesFoknl het volgende:
Misschien een troost, of zeker goed om te weten.
Ook depressies gaan heel vaak over.
Sterkte
Dat is een merkwaardige desinteresse voor het welzijn van wat ook gewoon jouw kind is. Overigens zou ik geen impulsieve dingen doen totdat op z'n minst de baby geboren is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Behoorlijk ondoordacht en impulsief ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een merkwaardige desinteresse voor het welzijn van wat ook gewoon jouw kind is. Overigens zou ik geen impulsieve dingen doen totdat op z'n minst de baby geboren is.
Kan je dochter tijdelijk bij een oma terecht oid?quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:55 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee zo gedroeg ze zichzelf alleen maar. En wat m'n dochter betreft, die kan haar niet uitstaan en volgens mij is dat wederzijds.
Misschien omdat hij het al niet wilde.quote:Op vrijdag 13 december 2019 13:53 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is een merkwaardige desinteresse voor het welzijn van wat ook gewoon jouw kind is. Overigens zou ik geen impulsieve dingen doen totdat op z'n minst de baby geboren is.
quote:Op woensdag 13 november 2019 10:24 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zij wilde dat kind zelf houden, ik heb voorgesteld om het weg te laten halen.
En, hoe verliep dat?quote:Op vrijdag 13 december 2019 12:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Tsja, zij had ook voorgesteld dat hij er een knoop in zou laten leggen, maar hij wilde het zelf zo houden...quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:26 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien omdat hij het al niet wilde.
[..]
Hij vond dat zij dan maar gesteriliseerd moest worden staat me bij. En dat dat ook zou gebeuren na (genezing van) de aankomende bevalling.quote:Op vrijdag 13 december 2019 19:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tsja, zij had ook voorgesteld dat hij er een knoop in zou laten leggen, maar hij wilde het zelf zo houden...
Ze zit vast . Waarschijnlijk tot maandag. Die kankerhoer probeerde me te steken.quote:
PAAZ mag ik hopenquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:36 schreef -Straw- het volgende:
En na maandag?
Je begrijpt dat ze dan alsnog zichzelf en je kind wat aan kan doen. Heb je daar nu iets voor geregeld?
Letterlijk? Met een mes?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze zit vast . Waarschijnlijk tot maandag. Die kankerhoer probeerde me te steken.
Niet mijn probleem mop. Als ze me in m'n pens durft te steken is het gewoon klaar, moet ze maar normaal doen en met dit gedrag geeft ze mij de kaarten in handen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:36 schreef -Straw- het volgende:
En na maandag?
Je begrijpt dat ze dan alsnog zichzelf en je kind wat aan kan doen. Heb je daar nu iets voor geregeld?
Dit is toch te idioot voor woorden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze zit vast . Waarschijnlijk tot maandag. Die kankerhoer probeerde me te steken.
Het draait niet om jou, maar om je kinderen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niet mijn probleem mop. Als ze me in m'n pens durft te steken is het gewoon klaar, moet ze maar normaal doen en met dit gedrag geeft ze mij de kaarten in handen.
Waar vast? Bij de politie? Of in de instelling?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niet mijn probleem mop. Als ze me in m'n pens durft te steken is het gewoon klaar, moet ze maar normaal doen en met dit gedrag geeft ze mij de kaarten in handen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:36 schreef -Straw- het volgende:
En na maandag?
Ja een van de messen die ik bij elkaar gespaard heb, van de Jumbo messenactie. Dat grootste mes is door de wouten in beslag genomen. Als bewijsmateriaal.quote:
Wat? Op het bureau of weer in de kliniek?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
In de cel op de woutenkiet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waar vast? Bij de politie? Of in de instelling?
Je was gewaarschuwd dat dit een enorm slecht idee was he?
Dat hij niet luistert? Klopt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is toch te idioot voor woorden.
Waarom luister je nooit naar advies?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niet mijn probleem mop. Als ze me in m'n pens durft te steken is het gewoon klaar, moet ze maar normaal doen en met dit gedrag geeft ze mij de kaarten in handen.
Teringjantje, lijkt me een geweldige plek voor een hoogzwangere vrouw.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:41 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
In de cel op de woutenkiet.
Ik heb toch geluisterd.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom luister je nooit naar advies?![]()
Dit was niet nodig geweest. En iederéén is nu nog verder van huis
Wat hij deed ja. Dit was te voorkomen geweest. Situatie is nu erger voor iedereenquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is toch te idioot voor woorden.
Echt fantastisch hoor, wat jij toch altijd weer met de adviezen doet die je krijgt.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:41 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zover ik weet zit ze gewoon alleen in een cel. Dinsdag of woensdag wordt ze voorgeleid.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Teringjantje, lijkt me een geweldige plek voor een hoogzwangere vrouw.
Heb je vandaag contact gehad met de kliniek en/of behandelend arts?
Nee. Er is je meermaals dringend aangeraden pas (enige tijd) ná de bevalling deze actie te ondernemen. Ná overleg met 1 of meerdere experts. Zodat iedereens veiligheid gewaarborgd kon worden.quote:
quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:41 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik gok van niet. Althans niet vooraf.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Teringjantje, lijkt me een geweldige plek voor een hoogzwangere vrouw.
Heb je vandaag contact gehad met de kliniek en/of behandelend arts?
Heb je vandaag nog contact gehad met de kliniek en/of behandelend arts?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:46 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zover ik weet zit ze gewoon alleen in een cel. Dinsdag of woensdag wordt ze voorgeleid.
Zeur niet. Ik ben niet haar engelbewaarder ofzo, als ze graag de pijp uit wil, prima, ik ben niet verantwoordelijk voor haar wil om te leven. Indien jij graag die verantwoordelijkheid wil kun je contact met ons opnemen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Echt fantastisch hoor, wat jij toch altijd weer met de adviezen doet die je krijgt.
Ik zou dat begrafenispak van je nog maar niet te ver achter in de kast hangen.
Ja hoor. Niks mee opgeschoten. De psychische gezondheidszorg stelt niks voor.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je vandaag nog contact gehad met de kliniek en/of behandelend arts?
En wie gaat er nog meer dood als zij er een einde aan maakt, denk je?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:52 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zeur niet. Ik ben niet haar engelbewaarder ofzo, als ze graag de pijp uit wil, prima, ik ben niet verantwoordelijk voor haar wil om te leven. Indien jij graag die verantwoordelijkheid wil kun je contact met ons opnemen.
Niet om het een of ander, maar als je haar nu zo over de kling jaagt dat ze zichzelf (en daarmee je ongeboren dochter) om zeep helpt dan mag je jezelf minstens medeplichtig achten aan de dood van je kind.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:52 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zeur niet. Ik ben niet haar engelbewaarder ofzo, als ze graag de pijp uit wil, prima, ik ben niet verantwoordelijk voor haar wil om te leven. Indien jij graag die verantwoordelijkheid wil kun je contact met ons opnemen.
Voordat je haar vertelde dat je van haar af wilde of nadat ze je gestoken had?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja hoor. Niks mee opgeschoten. De psychische gezondheidszorg stelt niks voor.
Heb je de politie op de hoogte gesteld van het feit dat er een zeer grote kans aanwezig is dat ze zelfmoord zal proberen te plegen en dat ze dus extra in de gaten dient te worden gehouden? Zo niet, bel ze dan nu direct om dat te melden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:46 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zover ik weet zit ze gewoon alleen in een cel. Dinsdag of woensdag wordt ze voorgeleid.
Stoere praat hoor..quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:52 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Wat zeiden ze dan?quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:53 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja hoor. Niks mee opgeschoten. De psychische gezondheidszorg stelt niks voor.
Niet alleen dat, hij heeft er ook nog voor gezorgd dat haar RM werd opgeheven.. 'want dat was niet meer nodig'quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stoere praat hoor..
Toen ze wegliep uit de kliniek was je in paniek en ging je haar zoeken. Je hebt hemel en aarde bewogen haar uit de kliniek en weer thuis te krijgen. Vorige week was je dolgelukkig dat ze thuis was.
Oh, ik heb duidelijk anderhalve week gemist, wat een ellende allemaal.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet alleen dat, hij heeft er ook nog voor gezorgd dat haar RM werd opgeheven.. 'want dat was niet meer nodig'
De RM is niet opgeheven. Ze was ook alleen onder voorwaarden uit de kliniek.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet alleen dat, hij heeft er ook nog voor gezorgd dat haar RM werd opgeheven.. 'want dat was niet meer nodig'
In zijn huidige stemming gaat hij dat echt niet doenquote:Op vrijdag 13 december 2019 20:56 schreef madam-april het volgende:
[..]
Heb je de politie op de hoogte gesteld van het feit dat er een zeer grote kans aanwezig is dat ze zelfmoord zal proberen te plegen en dat ze dus extra in de gaten dient te worden gehouden? Zo niet, bel ze dan nu direct om dat te melden.
Wanneer heb je gebeld?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niks. Dat ze wel weer erboven op komt..
Wanneer had je contact met ze? Vóór of ná het bijna-steekincident?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niks. Dat ze wel weer erboven op komt..
Niet? Ik dacht dat hij vorige week zei dat hij was opgeheven..quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De RM is niet opgeheven. Ze was ook alleen onder voorwaarden uit de kliniek.
Nog geen anderhalve week later...
Heb je nog meer fantasie nodig?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:00 schreef madam-april het volgende:
[..]
Nee, niet. Hij kreeg haar (onder voorwaarden) uit de kliniek. Dat was voorlopig voldoende.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:07 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet? Ik dacht dat hij vorige week zei dat hij was opgeheven..
WGR / Hoe kun je een rechterlijke machtiging stopzetten?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:08 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Heb je nog meer fantasie nodig?
Wat hij beweert is niet waar en heb ik ook nergens gepost. Misschien moet jij een keer proberen om niet steeds je eigen ellende en misstappen te projecteren op anderen in hoop dat jij er daarmee beter van af komt. Flikker maar gewoon zo op.
Ok dan had ik dat verkeerd begrepen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, niet. Hij kreeg haar (onder voorwaarden) uit de kliniek. Dat was voorlopig voldoende.
Ja en?quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:10 schreef madam-april het volgende:
[..]
WGR / Hoe kun je een rechterlijke machtiging stopzetten?
Daar staat toch duidelijk dat je in ieder geval hebt geprobeerd om haar rm opgeheven te krijgen..quote:
Verkeerd begrepen hè? Geen sorry Dennis, ik blaat zoals gewoonlijk weer uit mijn nek, ik hoorde ergens de klok luiden maar waar de klepel zat ben ik toch echt te dom voor. Ga gewoon weg ja.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:10 schreef madam-april het volgende:
[..]
Ok dan had ik dat verkeerd begrepen.
En dat het opgelost was.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:13 schreef madam-april het volgende:
[..]
Daar staat toch duidelijk dat je in ieder geval hebt geprobeerd om haar rm opgeheven te krijgen..
Nee klopt, had ik dus verkeerd begrepen..quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat het opgelost was.
Maar "opgelost" was kennelijk niet hetzelfde als opgeheven.
Niet heel vreemd dat ik dat verkeerd begrepen had gezien je topic.. Maar of het nou gelukt is of niet maakt voor het punt dat ik maakte niet uit, feit blijft dat je de rm niet meer nodig achtte en wilde dat die werd opgeheven. En nu zit je hoogzwangere vrouw, die jij zo graag weer thuis wilde hebben, in de gevangenis..quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen hè? Geen sorry Dennis, ik blaat zoals gewoonlijk weer uit mijn nek, ik hoorde ergens de klok luiden maar waar de klepel zat ben ik toch echt te dom voor. Ga gewoon weg ja.
Misschien is het beter even bij te komen van de schrik en je kwaadheid te laten zakken nu.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Verkeerd begrepen hè? Geen sorry Dennis, ik blaat zoals gewoonlijk weer uit mijn nek, ik hoorde ergens de klok luiden maar waar de klepel zat ben ik toch echt te dom voor. Ga gewoon weg ja.
Snuifje erin ofzoquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien is het beter even bij te komenen van de schrik en je kwaadheid te laten zakken nu.
Dat lijkt me een minder goed plan.quote:
Nee, ze heeft Jules zo hard geslagen dat ie van zijn stoel viel en nu zijn sleutelbeen gebroken heeft, zij spoort niet. Of ik nou wel of niet geschikt ben als pa. Als jij je eigen kind dusdanig hard slaat dat ie op de grond valt heb jij eigenlijk een flink pak slaag nodig.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien is het beter even bij te komenen van de schrik en je kwaadheid te laten zakken nu.
Ja, eens, maar boze Harry denkt daar geloof ik anders overquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een minder goed plan.
Dude.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee, ze heeft Jules zo hard geslagen dat ie van zijn stoel viel en nu zijn sleutelbeen gebroken heeft, zij spoort niet. Of ik nou wel of niet geschikt ben als pa. Als jij je eigen kind dusdanig hard slaat dat ie op de grond valt heb jij eigenlijk een flink pak slaag nodig.
Voor een ex junk weet je toch niet heel veel van het strafrecht in Nederland. Vreemd wel, de meeste junks kennen het klappen van de zweep .quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:24 schreef madam-april het volgende:
[..]
Niet heel vreemd dat ik dat verkeerd begrepen had gezien je topic.. Maar of het nou gelukt is of niet maakt voor het punt dat ik maakte niet uit, feit blijft dat je de rm niet meer nodig achtte en wilde dat die werd opgeheven. En nu zit je hoogzwangere vrouw, die jij zo graag weer thuis wilde hebben, in de gevangenis..
Dat is afschuwelijk. Arme Julesquote:Op vrijdag 13 december 2019 21:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Nee, ze heeft Jules zo hard geslagen dat ie van zijn stoel viel en nu zijn sleutelbeen gebroken heeft, zij spoort niet. Of ik nou wel of niet geschikt ben als pa. Als jij je eigen kind dusdanig hard slaat dat ie op de grond valt heb jij eigenlijk een flink pak slaag nodig.
Je bent heel vijandig nu. Ga gewoon even weg van Fok, verwerken wat er gebeurd is én waar je je op voor moet bereiden straks.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Voor een ex junk weet je toch niet heel veel van het strafrecht in Nederland. Vreemd wel, de meeste junks kennen het klappen van de zweep .
Doe nou niet. Jules heeft je nodig. Senna ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Pak ik zo. Ben jij nu blij?
Sorry mop, ik ben geschikt bevonden als pa. Teleurstellend voor je begrijp ik. En denk je echt dat als ik een bestseller kon schrijven nog steeds dat vies en vuil kutwerk op het dak zou doen? Nee, dacht het niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:34 schreef Molo het volgende:
Ik hoop dat jullie kinderen iig tijdelijk lekker even in een geschikt huis terecht komen. Wat een figuren hebben zij als ouders zeg
Of wordt dit nog steeds verwerkt in een Telegraafromannetje?
Laat FOK! nou even links liggen en ga even tot jezelf komen en rustig worden.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Voor een ex junk weet je toch niet heel veel van het strafrecht in Nederland. Vreemd wel, de meeste junks kennen het klappen van de zweep .
Hebben die behandelaren van haar uberhaupt zicht in hoe ze voor jullie kind kan zorgen? Want eigenlijk hebben ze in dit soort situaties gewoon meldplicht. Dit kan echt niet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:38 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Sorry mop, ik ben geschikt bevonden als pa. Teleurstellend voor je begrijp ik. En denk je echt dat als ik een bestseller kon schrijven nog steeds dat vies en vuil kutwerk op het dak zou doen? Nee, dacht het niet.
Oh dude wat erg.quote:Op vrijdag 13 december 2019 20:34 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze is weg. Senna ligt boven in ons bed met Jules, het arme kind weet niet hoe hij moet gaan liggen om zo min mogelijk last te hebben van zijn arm . Ik heb aangifte gedaan tegen m'n vrouw. Ze is echt veel te ver gegaan.quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:57 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Oh dude wat erg.
Doe aub geen gekke dingen nu, alhoewel de emotie uit je oren loopt nu.
Ga slapen pop. Je kinderen hebben je nodig en je moet ergens de kracht vandaan halen er voor hun te zijn.
Kom aub ook voor je ongeboren kind. Die heeft je ook nodig. Ze is onschuldig.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze is weg. Senna ligt boven in ons bed met Jules, het arme kind weet niet hoe hij moet gaan liggen om zo min mogelijk last te hebben van zijn arm . Ik heb aangifte gedaan tegen m'n vrouw. Ze is echt veel te ver gegaan.
Je hebt al wel de benodigde medische hulp voor Jules gezocht/gekregen, hoop ik? Pure kindermishandeling dit.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ze is weg. Senna ligt boven in ons bed met Jules, het arme kind weet niet hoe hij moet gaan liggen om zo min mogelijk last te hebben van zijn arm . Ik heb aangifte gedaan tegen m'n vrouw. Ze is echt veel te ver gegaan.
Teringjantjequote:Op vrijdag 13 december 2019 21:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Foto's gemaakt in het ziekenhuis, geen gips alleen een mitella. Omdat hij nog jong is hersteld het snel. Hij was erg onder de indruk van de wouten.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Je hebt al wel de benodigde medische hulp voor Jules gezocht/gekregen, hoop ik? Pure kindermishandeling dit.
Jammer genoeg zit ze in haar moeder. De persoon die ik juist uit m'n leven wil bannen.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
Je kunt je ongeboren dochter écht niet in de steek laten. Zij is haar moeder niet. Zij is onschuldig.
Ja, en dat is dus de reden dat je werd geadviseerd om hier toch vooral mee te wachten tot ze geboren was.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zit ze in haar moeder. De persoon die ik juist uit m'n leven wil bannen.
Dit is idd ver over welke grens dan ook.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Volgende maand niet meer. En ook zij verdient jouw liefde en bescherming. Je bent haar vader.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Jammer genoeg zit ze in haar moeder. De persoon die ik juist uit m'n leven wil bannen.
Vecht ook voor haar.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:14 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel.quote:Op vrijdag 13 december 2019 22:21 schreef Leandra het volgende:
Even wat anders; is ze misschien toch (stiekem) gestopt met haar medicatie?
Nee. Een depressieve hoogzwangere borderliner vertellen dat je wil scheiden is gewoon niet zo'n goed plan als je dat impulsief en dus zonder gedegen voorbereiding ldoet.quote:Op vrijdag 13 december 2019 23:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo klinkt het wel.
Ik hoop dat de politie weet dat ze ziek is en dat de hulpverlening is ingeschakeld. En ik hoop dat TS zo snugger is geweest dat hij haar medicatie heeft meegegeven.
Hij heeft het zelf veroorzaakt. Al zijn haar reacties voorspelbaar, doch niet goed te praten.quote:
Hoezo driedubbele rouw?quote:Op zaterdag 14 december 2019 00:28 schreef Lenny77 het volgende:
Jezus.. Hier zijn alleen maar verliezers in dit verhaal.. Een stel kinderen met trauma, een ongeboren meisje met zeer hoog risico, een man in driedubbele rouw en een vrouw die zo ziek is dat ze haar hele omgeving vernietigd...
Jongen: hou jezelf nuchter en kalm en blijf even heel dicht bij je kinderen! Jij bent alles wat ze nu nog hebben. Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe en ik wil je ook nog erg veel sterkte wensen met het verlies van je vader..
Uit dat topic;quote:Op vrijdag 13 december 2019 21:10 schreef madam-april het volgende:
[..]
WGR / Hoe kun je een rechterlijke machtiging stopzetten?
Maar TS luistert wel naar adviesquote:Op woensdag 4 december 2019 17:39 schreef T-zooi het volgende:
Is het niet slimmer om gewoon die RM uit te zitten? Ik bedoel voordat een rechter bepaald dat iemand gedwongen vast moet zitten dan moet er wel heel erg veel aan de hand zijn.
En te zien aan al die verwarde mensen die om zich heen moorden kan het misschien geen kwaad wat gratis therapie te krijgen.
Ik hoop dat je zelf depressief wordt en dat iedereen jou dan ineens mijdtquote:Op donderdag 12 december 2019 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Mensen om je heen met depressie zoveel mogelijk mijden, een omgeving opbouwen met positieve mensen brengt je veel verder.
Dit.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat moet je doen voor je ermee trouwt en trouwen moet je pas doen als je elkaar goed kent, niet omdat je snel even een vrouw nodig hebt.quote:
Ze functioneert gewoon redelijk goed als ze niet zwanger is. De eerste zwangerschap heeft duidelijk gemaakt dat zij eigenlijk nooit meer zwanger mocht worden. Maar nee, ze is nog 2 keer zwanger geworden en Kim wordt dan gewoon psychotisch door haar hormonen. Dan sla je jezelf wel voor de kop als je zijn tegenargumenten hoort op een sterilisatie bij hem... Neem daar bij dat Dennis totaal geen mentale stabiliteit en rust in huis kan brengen plus vreselijk impulsief zware bommen laat vallen en dan krijg je dit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:15 schreef Ifrane het volgende:
Ik vind het trouwens wel schrijnend hoe sommige users hier mensen met een depressie danwel borderline over een kam scheren. Genoeg mensen met lichte varianten van 1 van die 2 zonder schade aan hun omgeving te richten. Om mensen met een depressie of borderline zonder context bij voorbaat te vermijden is zwaar onterecht.
De vrouw van TS heeft overduidelijk geen lichte varianten van een depressie of BPS, en dat merk je aan alles.
En dit.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:15 schreef Ifrane het volgende:
Ik vind het trouwens wel schrijnend hoe sommige users hier mensen met een depressie danwel borderline over een kam scheren. Genoeg mensen met lichte varianten van 1 van die 2 zonder schade aan hun omgeving te richten. Om mensen met een depressie of borderline zonder context bij voorbaat te vermijden is zwaar onterecht.
Pas op voor confirmation bias.quote:Op zaterdag 14 december 2019 07:58 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het ook heel bijzonder dat je eerst alleen vertelt dat ze jou heeft proberen te steken en pas later dat jouw zoontje ernstig verwond is door haar. Ik weet niet hoor, maar ik zou dat een van mijn kinderen verwond is veel zwaarder aantrekken dan dat iemand een mes in mijn richting heeft getrokken. Het voedt weer mijn gedachte dat jij een narcistische persoonlijkheidsstoornis hebt. Maar goed, jij laat je niet testen, dus ben jij normaal en geschikt bevonden als vader (dat laatste bestaat niet, hoogstens het predikaat dat je niet ongeschikt bevonden bent en dan zou je eigenlijk de onderzoeker even hier mee moeten laten lezen, zou de conclusie wel eens kunnen doen draaien).
Ze is ook nog zwanger en zwangere vrouwen staan niet bekend om hun redelijkheid.quote:Op zaterdag 14 december 2019 10:15 schreef Ifrane het volgende:
De vrouw van TS heeft overduidelijk geen lichte varianten van een depressie of BPS, en dat merk je aan alles.
Ik zeg dat het mijn gedachte is. Mijn tip is dat hij zichzelf een keer echt laat onderzoeken. Want hij grossiert echt in domme beslissingen. Zou voor iedereen beter zijn als daar wat aan kan worden gedaan.quote:
En dus verlaat je je depressieve, hoogzwangere borderline vrouw... ik ben niet eens verbaasd dat ze weer doorgedraaid is.quote:Op vrijdag 13 december 2019 07:30 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Klote dat je er 4 jaar over hebt gedaan om tot die conclusie te komen. Ik ben gelukkig nu al tot die conclusie gekomen dankzij Fok.
Die mensen hebben elkaar niet voor niets gevonden hè. Beide ellendig leven, kan elkaar prachtig aanvullen en begrijpen, of clusterfuck wordenquote:Op zaterdag 14 december 2019 12:47 schreef Seven. het volgende:
[..]
En dus verlaat je je depressieve, hoogzwangere borderline vrouw... ik ben niet eens verbaasd dat ze weer doorgedraaid is.
Ik denk dat het gevoel hebben dat de ander je nodig heeft iets is wat veel mensen toch stiekem aantrekt. Het gaat denk ik zelden goed, omdat de relatie daarmee zo scheef als wat is, maar het is wel iets wat je vaker ziet.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:09 schreef Molo het volgende:
[..]
Die mensen hebben elkaar niet voor niets gevonden hè. Beide ellendig leven, kan elkaar prachtig aanvullen en begrijpen, of clusterfuck worden
Zou mooi en wel behoorlijk tijd zijn voor gedwongen hulp iig lijkt mij.
Lekker elkaars leven verwoesten en dat van die kinderen ook nog
Als je die fout voor jezelf maakt, ok, tot daar aan toe.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gevoel hebben dat de ander je nodig heeft iets is wat veel mensen toch stiekem aantrekt. Het gaat denk ik zelden goed, omdat de relatie daarmee zo scheef als wat is, maar het is wel iets wat je vaker ziet.
Ach, ik heb die fout ook wel eens gemaakt.
Nee, dat Dennis en Kim er een puinhoop van hebben gemaakt is duidelijk.quote:Op zaterdag 14 december 2019 13:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je die fout voor jezelf maakt, ok, tot daar aan toe.
Als je beide alles en iedereen naar de tering helpt en nul hulp accepteert om tot verandering te komen... Tsja, ander verhaal hoor.
Beide nul inzicht of capaciteiten ook dit aan te pakken. Ik hoop dat dit nu duidelijk is en ze beide de kans niet meer krijgen het verder te verzieken
Disclaimer: ik spreek voor mezelf en ik kan dingen verkeerd verwoorden...quote:Op donderdag 12 december 2019 19:25 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Beste depressieve Fokkers,
In hoeverre vinden jullie dat je rekening houden met iemand die een mentale ziekte heeft?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik laat dat niet zien, sommige mensen weten het denk ik wel. Daarnaast heb ik het idee dat mensen het niet door hebben.quote:En hoe ervaren jullie dat zelf?Wat is normaal?quote:Is het normaal om je steeds achter je ziekte verschuilen?Geen idee, als je het wel of niet doet, dan is het prima. Maar niet de ene keer wel en andere keer niet.quote:Vind je dat mensen meer van je moeten accepteren want je bent immers ziek?Haha, dat was ik toch al denk ik, omdat ik altijd actieve dingen wil doen. Iets met sport...quote:Vinden jullie jezelf een last voor je omgeving?quote:Oké dat was meer dan 1 vraag maar dank u voor eventuele verhelderende antwoorden.
[ Bericht 1% gewijzigd door Coolblack op 14-12-2019 17:15:29 ]In Super Bomberman, the evil Carat Diamond and his cohort, the scientist Dr. Mook, were holding a Robot Tournament with robots specially designed with combat and offensive capabilities. Hoping to steal Bomberman's advanced combat capabilities, Diamon
We hebben inmiddels gelezen wat er gebeurt als je geen rekening houdt met (zwangerschaps)depressie en een bipolaire stoornis, als je die mensen hun therapie ontzegt en gewoon doet of er niets aan de hand is.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:04 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Disclaimer: ik spreek voor mezelf en ik kan dingen verkeerd verwoorden...
Geen idee, ik kan dat in ieder geval niet. En dat heeft DENK ik met mij te maken. Ik heb nu al moeite gewone mensen die het al te moeilijk vinden om hun mindset aan te passen, 100% te geven, enthousiast zijn of wat dan ook
Oké, ik heb geen andere berichten gelezen, ik vind het prima. Thanks.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
We hebben inmiddels gelezen wat er gebeurt als je geen rekening houdt met (zwangerschaps)depressie en een bipolaire stoornis, als je die mensen hun therapie ontzegt en gewoon doet of er niets aan de hand is.
Depressie gaat niet over je mindset aanpassen, maar over gebrek aan bepaalde chemische stoffen en vaak een tekort aan energie.
Je vergelijking met de sportschool slaat nergens op.
Oké gewoon alleen reageren en verder niks lezen en geen tegenwoord accepteren. Goede user. Aanwinst.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:30 schreef Coolblack het volgende:
[..]
Oké, ik heb geen andere berichten gelezen, ik vind het prima. Thanks.
Niemand is haar therapie ontzegd. Zij mocht naar huis op voorwaarden, haar rm is niet opgeheven.quote:Op zaterdag 14 december 2019 17:29 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
We hebben inmiddels gelezen wat er gebeurt als je geen rekening houdt met (zwangerschaps)depressie en een bipolaire stoornis, als je die mensen hun therapie ontzegt en gewoon doet of er niets aan de hand is.
Depressie gaat niet over je mindset aanpassen, maar over gebrek aan bepaalde chemische stoffen en vaak een tekort aan energie.
Je vergelijking met de sportschool slaat nergens op.
Hoe is het er nu mee?quote:Op zaterdag 14 december 2019 19:26 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Niemand is haar therapie ontzegd. Zij mocht naar huis op voorwaarden, haar rm is niet opgeheven.
“Ons”?quote:
Ahquote:
Jongen (meervoud) hoop ik?quote:
Nou ja, die krijgt alle stress mee, dus daar gaat het op zeker niet goed mee.quote:
Ik wil die kut nooit meer zienquote:Op zaterdag 14 december 2019 23:52 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Jongen (meervoud) hoop ik?
Pas je op het gevoel tussen jou en Kim niet op jullie kinderen te projecteren?
Niet alleen is er een kleintje, er komt er nog 1. En die gaat je keihard nodig hebben.
Beloof me dat je dat kleintje vasthoudt, aankijkt en ook jezelf ziet.
Ze heeft het over je ongeboren dochter.quote:Op zondag 15 december 2019 08:18 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik wil die kut nooit meer zien
Ja? Die zit in haar moeder en die wil ik nooit meer zien.quote:Op zondag 15 december 2019 08:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze heeft het over je ongeboren dochter.
Ja, en daar blijft ze niet zitten, zodra ze daar uit is heeft ze haar vader harder nodig dan ooit, want op haar moeder hoeft ze niet te rekenen.quote:Op zondag 15 december 2019 08:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja? Die zit in haar moeder en die wil ik nooit meer zien.
Wat ga je doen als ze geboren is? Hebben jullie al een naam?quote:Op zondag 15 december 2019 08:31 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja? Die zit in haar moeder en die wil ik nooit meer zien.
Denk je nou echt dat ze haar baby aan mij gaat geven en daarna oprot? Ik denk het niet, ze gaat dat kind gebruiken om hier terug te komen. Morgen komt de slotenmaker er nieuwe sloten opzetten, ik heb alles wat van haar is in dozen geflikkerd. Opgeruimd staat netjes.quote:Op zondag 15 december 2019 08:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en daar blijft ze niet zitten, zodra ze daar uit is heeft ze haar vader harder nodig dan ooit, want op haar moeder hoeft ze niet te rekenen.
Ga je die ook dumpen?quote:
Als zij dan nog opgenomen is (en na vorige week zal ze weer terug moeten) en daar niet naar de baby omkijkt, of men haar er niet mee vertrouwt, zal iemand er voor moeten zorgen.quote:Op zondag 15 december 2019 08:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze haar baby aan mij gaat geven en daarna oprot? Ik denk het niet, ze gaat dat kind gebruiken om hier terug te komen. Morgen komt de slotenmaker er nieuwe sloten opzetten, ik heb alles wat van haar is in dozen geflikkerd. Opgeruimd staat netjes.
Misschien heeft Kim ook tabak van jou.quote:Op zondag 15 december 2019 08:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat ze haar baby aan mij gaat geven en daarna oprot? Ik denk het niet, ze gaat dat kind gebruiken om hier terug te komen. Morgen komt de slotenmaker er nieuwe sloten opzetten, ik heb alles wat van haar is in dozen geflikkerd. Opgeruimd staat netjes.
Pleegzorg.quote:Op zondag 15 december 2019 08:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als zij dan nog opgenomen is (en na vorige week zal ze weer terug moeten), en daar niet naar de baby omkijkt, of men haar er niet mee vertrouwt, zal iemand er voor moeten zorgen.
Hebben ze daar überhaupt faciliteiten voor pasgeborenen?
Whut?quote:
Die ongeboren dochter is ook van jou en als je ze zover krijgt om Jules bij jou te laten in zijn geheel lukt dat ook met die dochter.quote:Op zondag 15 december 2019 08:46 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Die is van mij en ik krijg ze wel zover dat hij hier mag blijven.
Je ongeboren dochter is ook van jou.quote:Op zondag 15 december 2019 08:46 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Die is van mij en ik krijg ze wel zover dat hij hier mag blijven.
Is het huis niet ook van haar?quote:Op zondag 15 december 2019 08:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ik denk niet dat ik het dansje met de raad voor kinderbescherming nog kan ontspringen. En nu liggen er 3 meldingen bij veilig thuis. Dus dat wordt doorgezet na de rvk. In het beste geval krijgen ze een ots, in het slechtste geval ben ik ze kwijt. En dat heb ik allemaal aan die kut te danken.quote:Op zondag 15 december 2019 08:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Whut?
Als zij er niet voor zorgt is het jouw taak, je kunt niet een onschuldig kind verwijten dat haar moeder een kutwijf is en het kind daarom laten stikken.
Ja, maar dat geldt dan wel voor alledrie, of tenminste voor de twee jongste, dus als alleen haar het gezag ontnomen wordt dan komt dat bij jou terecht.quote:Op zondag 15 december 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ik het dansje met de raad voor kinderbescherming nog kan ontspringen. En nu liggen er 3 meldingen bij veilig thuis. Dus dat wordt doorgezet na de rvk. In het beste geval krijgen ze een ots, in het slechtste geval ben ik ze kwijt. En dat heb ik allemaal aan die kut te danken.
Maar dat wil niet zeggen dat ik ze mag houden. Ze kunnen uit huis geplaatst worden terwijl de ouders wel het gezag houden.quote:Op zondag 15 december 2019 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dat geldt dan wel voor alledrie, of tenminste voor de twee jongste, dus als alleen haar het gezag ontnomen wordt dan komt dat bij jou terecht.
Dito met kanker. 3 maanden max, anders kun je als partner beter naar een hotel.quote:Op donderdag 12 december 2019 23:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Vind de reacties vrij soft. Ik vind inderdaad dat een depressie iets is wat je kan overkomen zeker als het familiair is. Maar het moet een korte periode zijn en degene moet er alles aan doen om er snel af te komen.
Ja dat klopt, maar als er geen klachten zijn over hoe het met ze bij jou gaat, alleen over hoe het gaat als Kim er ook is, dan is de kans op een uithuisplaatsing veel minder groot.quote:Op zondag 15 december 2019 09:09 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat ik ze mag houden. Ze kunnen uit huis geplaatst worden terwijl de ouders wel het gezag houden.
Gewoon veel overwerken en 's avonds in de kroeg hangen. Pas thuiskomen als de vrouw en kinderen al op bed liggen. En richting werk voordat ze wakker worden. En een of andere hobby voor in het weekeind zoeken. Vissen ofzo.quote:Op donderdag 12 december 2019 20:14 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nou. Dat is ook een manier ja.
Hoe zie je dat voor je als je getrouwd bent en kinderen hebt met degene die depressief wordt? Dat kan iedereen gebeuren he, dat weet je niet op voorhand ofzo.
Nope. Als je geluisterd had naar de adviezen hier had je het nieuws onder begeleiding gebracht en dan was het niet geëscaleerd.quote:Op zondag 15 december 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
Ik denk niet dat ik het dansje met de raad voor kinderbescherming nog kan ontspringen. En nu liggen er 3 meldingen bij veilig thuis. Dus dat wordt doorgezet na de rvk. In het beste geval krijgen ze een ots, in het slechtste geval ben ik ze kwijt. En dat heb ik allemaal aan die kut te danken.
Ik mag echt hopen dat je dit soort shit niet gaat roepen tegen een raadsonderzoeker. Uiteindelijk heeft ook de nog ongeboren baby een stabiel gezin nodig, en als jij dat als haar vader kan bieden ben jij de eerste keuze. Maar dan moet je wel openstaan voor je jongste dochter. En niet enkel verwijten roepen richting haar moeder. ]quote:Op zondag 15 december 2019 08:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ken het klappen van de zweep inmiddels wel.quote:Op zondag 15 december 2019 09:37 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik mag echt hopen dat je dit soort shit niet gaat roepen tegen een raadsonderzoeker. Uiteindelijk heeft ook de nog ongeboren baby een stabiel gezin nodig, en als jij dat als haar vader kan bieden ben jij de eerste keuze. Maar dan moet je wel openstaan voor je jongste dochter. En niet enkel verwijten roepen richting haar moeder. ]
Je snapt dat het niet gaat om een kunstje opvoeren he? Je moet oprecht de zorg willen en kunnen dragen voor alle 3 je kinderen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:41 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ik ken het klappen van de zweep inmiddels wel.
Misschien is dat het wel, dat hij niet alleenstaand vader wil zijn voor 3 kinderen. Snap ik ook nog wel, zo’n baby vraagt enorm veel van je en dat combineren met fulltime werken is extreem zwaar.quote:Op zondag 15 december 2019 09:43 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Je snapt dat het niet gaat om een kunstje opvoeren he? Je moet oprecht de zorg willen en kunnen dragen voor alle 3 je kinderen.
Nee, niet alleen aan haar te danken. Vooral aan de bizar slechte beslissingen die JIJ neemt.quote:Op zondag 15 december 2019 09:04 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar ik val geen mensen aan, ik mishandel mijn kinderen niet omdat ze niet doen wat ik wil en ik gooi ook niet met servies of andere huisraad. Ze had zichzelf ook gewoon als een volwassen vrouw kunnen gedragen, ziek of niet.quote:Op zondag 15 december 2019 09:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Nee, niet alleen aan haar te danken. Vooral aan de bizar slechte beslissingen die JIJ neemt.
Ja, en jij had ook verstandig kunnen zijn en deze escalatie kunnen vermijden.quote:Op zondag 15 december 2019 09:54 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar ik val geen mensen aan, ik mishandel mijn kinderen niet omdat ze niet doen wat ik wil en ik gooi ook niet met servies of andere huisraad. Ze had zichzelf ook gewoon als een volwassen vrouw kunnen gedragen, ziek of niet.
Haar hele ziektebeeld maakt dus precies dat ze dat niet kan.quote:Op zondag 15 december 2019 09:54 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Ja maar ik val geen mensen aan, ik mishandel mijn kinderen niet omdat ze niet doen wat ik wil en ik gooi ook niet met servies of andere huisraad. Ze had zichzelf ook gewoon als een volwassen vrouw kunnen gedragen, ziek of niet.
Maar je wist wel dat ze ziek was en wij hebben je gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren. Toch heb je het gedaan. Wie is dan verantwoordelijk?quote:Op zondag 15 december 2019 09:54 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Jullie hebben al een kind samen. Je zit sowieso aan haar vast.quote:Op zondag 15 december 2019 08:37 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat wel een slechte optie, want voor je het weet zwerft het kind van pleeggezin naar pleeggezin en komt uiteindelijk in een tehuis terecht, en dat moet je zeker niet willen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:52 schreef -Straw- het volgende:
[..]
Misschien is dit niet eens een slechte optie.
Maar iedereen zag dit aan komen, behalve jij?quote:Op zondag 15 december 2019 09:54 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Kunnen jullie ophouden? Daar verander je nu niks meer aan, het heeft geen zin om pagina's lang daar op te blijven hameren.quote:Op zondag 15 december 2019 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar iedereen zag dit aan komen, behalve jij?
Hoe vaak ben je gewaarschuwd om haar niet weer zwanger te maken? Na haar laatste zelfmoordpoging.
Hoe vaak ben je gewaarschuwd om niet nu bij haar weg te gaan nu ze hoogzwanger?
Ja, ik had het al weggehaald. Haalde wat termen door elkaar (adoptie ipv pleeggezin). Stabiliteit is belangrijk, al denk ik niet dat de baby dat thuis gaat krijgen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is dat wel een slechte optie, want voor je het weet zwerft het kind van pleeggezin naar pleeggezin en komt uiteindelijk in een tehuis terecht, en dat moet je zeker niet willen.
Juist de eerste maanden/jaren moet een kind zich kunnen hechten.
Ik zou bijna denken van "kom maar brengen", en met mij waarschijnlijk nog een paar, maar dat kleine meisje heeft straks vooral haar papa nodig.
Ehm... nee, zij kan dat nu niet op een normale, rationele manier afwegen, daar had jij toch echt de verantwoording moeten nemen door haar niet in die situatie ook nog eens over de kling te jagen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:54 schreef Poesje_Mauw77 het volgende:
[..]
Oh ik heb haar in m'n eentje zwanger gemaakt? Daar was ze zelf ook bij, en er zijn in Nederland goede voorzieningen om van een ongewenste zwangerschap af te komen maar daar moet de moeder dan over beslissen en als die nee zegt gebeurt het gewoon niet. Ondanks alle argumenten waarom dit een slecht idee was. En ja, als ik maar sporadisch seks krijg ga ik heus geen nee zeggen.quote:Op zondag 15 december 2019 09:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar iedereen zag dit aan komen, behalve jij?
Hoe vaak ben je gewaarschuwd om haar niet weer zwanger te maken? Na haar laatste zelfmoordpoging.
Hoe vaak ben je gewaarschuwd om niet nu bij haar weg te gaan nu ze hoogzwanger?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |