abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190526879
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.
Overdrijf anders nog een beetje om je punt te maken.
pi_190526880
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.
:')
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 18 december 2019 @ 21:54:35 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190527044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 18:28 schreef lipje het volgende:

[..]

En om 18 uur naar huis? :')
Ik zit hier tot zeker middernacht, zo niet langer.
Resistance is futile.
  woensdag 18 december 2019 @ 21:55:57 #254
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190527096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:48 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe zou jij dat doen dan? De meeste ouders die ik ken werken beide 3/4 dagen, dus zit het kind wel eens op de opvang. En daar mag je niet blijven als je ziek bent.
Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe. Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.
Maar waarom is er ineens zó makkelijk aan voorbij gegaan dat er collega's dus het werk van iemand anders erbij moet nemen?
In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen). Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.

En nogmaals: het geldt echt niet voor alle mensen met kinderen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190527258
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 21:55 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe. Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.
Maar waarom is er ineens zó makkelijk aan voorbij gegaan dat er collega's dus het werk van iemand anders erbij moet nemen?
In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen). Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.
Inderdaad tijd voor wat spiegels, mits je er dan ook een voor jezelf gebruikt want jij komt me toch een partijtje zuur over.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:01:27 #256
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190527288
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:00 schreef Questular het volgende:

[..]

Inderdaad tijd voor wat spiegels, mits je er dan ook een voor jezelf gebruikt want jij komt me toch een partijtje zuur over.
Nee hoor, op mijn huidige werk hebben we zéér weinig van dit soort types :)
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_190527385
Wij gelukkig ook niet. Types die zo denken bedoel ik dan.
  woensdag 18 december 2019 @ 22:05:12 #258
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_190527416
quote:

[..]

Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe.
:')
quote:
Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.

Omdat 9 van de 10 mensen geen werk hebben waarbij je onmisbaar bent. Sterker nog, 99 van de 100.
quote:
In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen).
Klotecollega's heb je dan zeg. Hier wordt dat wel goed gemaakt.
quote:
Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.

Je mag er best wat van vinden, maar jij bent er wat te extreem in.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 18 december 2019 @ 22:29:06 #259
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_190528312
De discussie over ouders en kinderen is bij deze afgelopen. Het is een leuk topic, houd dat ook zo.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  woensdag 18 december 2019 @ 22:34:18 #260
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_190528487
quote:

[..]

De één heeft een ziek kind, de ander een depressieve goudvis. Weer iemand anders krijgt een nieuwe koelkast bezorgd. Er is altijd wel een reden om thuis te blijven. Feit is dat je daar niet voor betaald wordt.
pi_190530290
Heb vele jaren terug een jaartje in de bouw gewerkt, standaard was vrijdag vanaf 15:00 tempo zwaar beperken, langs de frietboer en vreten maar ! en wel op de werkbon tot 17:00 gewerkt schrijven.
Arme klanten te veel arbeidsloon betalen _O-
Interessant he ?
pi_190531059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2019 22:34 schreef Heremeteit het volgende:

Feit is dat je daar niet voor betaald wordt.
Dat bepaalt de werkgever volgens mij.
Doktersbezoek betalen de meeste werkgevers ook gewoon door. Dat hoeven ze niet, dat doen ze uit coulance. Ze kunnen het ook van je verlofuren af trekken. Zo hoeft hij je ook niet te betalen als je thuis zit te wachten tot je koelkast bezorgd wordt, maar of hij dat betaalt bepaalt de werkgever natuurlijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_190531476
quote:
15s.gif Op donderdag 12 december 2019 22:28 schreef Seven. het volgende:
Die ene collega die het presteerde om 1,5 jaar lang 10 tot 30 minuten te laat te komen, de afspraak was tussen 7 en 9 maar hij was er nooit voor tien over 9.

Inhoudelijk was hij ook echt geem hoogvlieger. Hij had een persoonlijkheidsstoornis. Na een Personal Improvement Plan werd zijn rol verplaatst naar een buitenlandse vestiging en mocht hij vertrekken met gouden handdruk, na 10 jaar dienstverband.

Vreselijke kerel maar achteraf bleek hij niet de sfeerverzieker te zijn. Hij is overigens nog steeds werkloos.
Heeft hij niet door gehad dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft? Indien ja, deed hij actief zijn best om de symptomen daarvan zo veel mogelijk te verzachten zodat hij zijn werk goed kon uitvoeren? Denk aan de GGZ, therapie, medicatie etc. Met angst- en slaapproblemen is het inderdaad lastig om op tijd te komen.

Niet dat hij er wat aan kan doen dat hij een personality disorder heeft, maar de keuze om er niet aan te werken maak je dan wel weer zelf.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 19-12-2019 01:20:41 ]
pi_190531501
-Doe eens niet-

[ Bericht 90% gewijzigd door Peejtur op 19-12-2019 08:55:38 ]
  donderdag 19 december 2019 @ 07:48:49 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_190532614
Terug on topic, ik had dus een collega die zijn werk stillegde als hij een -klein- stukje gereedschap kwijt was. Dan kon hij gewoon 3 uur gaan zoeken naar waar het was gebleven.
Deze zelfde collega vond het ook altijd een goed idee om, als het super druk was, op zijn gemak zijn hele werkruimte leeg te halen (bureau, werkbank, lastafel, alles met de heftruck eruit) en grondig te gaan poetsen. Terwijl de andere collega's overliepen van het werk :X

Het was an sich een goede vent maar met hem werken kon wel eens tot frustraties leiden :D
  donderdag 19 december 2019 @ 08:00:52 #266
545 dop
:copyright: dop
pi_190532750
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 00:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat bepaalt de werkgever volgens mij.
Doktersbezoek betalen de meeste werkgevers ook gewoon door. Dat hoeven ze niet, dat doen ze uit coulance. Ze kunnen het ook van je verlofuren af trekken. Zo hoeft hij je ook niet te betalen als je thuis zit te wachten tot je koelkast bezorgd wordt, maar of hij dat betaalt bepaalt de werkgever natuurlijk.
onzin natuurlijk doktersbezoek is in bijna elke cao bijzonderverlof
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190532841
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:00 schreef dop het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:00 schreef dop het volgende:

[..]

Niet in iedere cao dus en je hebt ook heel veel bedrijven die helemaal niet onder een cao vallen. Ik heb 10 jaar bij een bedrijf zonder cao gewerkt, die zijn niet verplicht loon door te betalen bij doktersbezoek en deden het ook gewoon.

Zeker geen onzin dus.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 19 december 2019 @ 08:16:45 #268
545 dop
pi_190532869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

[..]

Niet in iedere cao dus en je hebt ook heel veel bedrijven die helemaal niet onder een cao vallen. Ik heb 10 jaar bij een bedrijf zonder cao gewerkt, die zijn niet verplicht loon door te betalen bij doktersbezoek en deden het ook gewoon.

Zeker geen onzin dus.
je verteld het als of het de regel is, wat je noemt zijn uitzonderingen.
De meeste werkgevers moeten dit doorbetalen, geen sprake van coulance.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
pi_190532874
Zo uitzonderlijk is het toch niet om niet onder een CAO te vallen?
pi_190532884
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:16 schreef dop het volgende:

[..]

De enige reden dat ze dat doorbetalen is omdat ze afgesproken hebben dat te doen, niet omdat het verplicht is.
  donderdag 19 december 2019 @ 08:21:16 #271
545 dop
pi_190532889
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:17 schreef Chia het volgende:
Zo uitzonderlijk is het toch niet om niet onder een CAO te vallen?
plak er eens een percentage op, als je zegt dat de meeste werkgevers je uit coulance doorbetalen dan heb je het gewoon mis
  donderdag 19 december 2019 @ 08:24:21 #272
545 dop
pi_190532906
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

De enige reden dat ze dat doorbetalen is omdat ze afgesproken hebben dat te doen, niet omdat het verplicht is.
Yeah right zo lust is ik er nog wel een paar.
De hele cao is coulance dus.
En dat ik op tijd op mijn werk kom is ook coulance.
  donderdag 19 december 2019 @ 08:25:41 #273
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_190532911
-doe eens niet-

[ Bericht 92% gewijzigd door Peejtur op 19-12-2019 08:54:47 ]
pi_190532989
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:16 schreef dop het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:24 schreef dop het volgende:

[..]

Yeah right zo lust is ik er nog wel een paar.
De hele cao is coulance dus.
En dat ik op tijd op mijn werk kom is ook coulance.
Nee de cao is gewoon een set afspraken.

Dat jij op tijd op je werk verschijnt is een afspraak die jij met je werkgever maakt.

Als je geen cao hebt of een cao waar dit niet is geregeld is het doorbetalen tijdens dokters bezoek inderdaad gewoon coulance.
pi_190533031
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2019 08:21 schreef dop het volgende:

[..]

plak er eens een percentage op, als je zegt dat de meeste werkgevers je uit coulance doorbetalen dan heb je het gewoon mis
quote:
Ruim 80% van de Nederlandse werknemers valt onder een cao. Het betekent dat bij ongeveer één op de vijf werknemers de arbeidsvoorwaarden op een andere manier worden vastgelegd.
1 op de 5 heeft dus geen cao, niet bepaald een uitzondering dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')