Overdrijf anders nog een beetje om je punt te maken.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.
quote:Op woensdag 18 december 2019 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.
Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe. Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:48 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe zou jij dat doen dan? De meeste ouders die ik ken werken beide 3/4 dagen, dus zit het kind wel eens op de opvang. En daar mag je niet blijven als je ziek bent.
Inderdaad tijd voor wat spiegels, mits je er dan ook een voor jezelf gebruikt want jij komt me toch een partijtje zuur over.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe. Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.
Maar waarom is er ineens zó makkelijk aan voorbij gegaan dat er collega's dus het werk van iemand anders erbij moet nemen?
In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen). Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.
Nee hoor, op mijn huidige werk hebben we zéér weinig van dit soort typesquote:Op woensdag 18 december 2019 22:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Inderdaad tijd voor wat spiegels, mits je er dan ook een voor jezelf gebruikt want jij komt me toch een partijtje zuur over.
quote:Op woensdag 18 december 2019 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe.
Omdat 9 van de 10 mensen geen werk hebben waarbij je onmisbaar bent. Sterker nog, 99 van de 100.quote:Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.
Maar waarom is er ineens zó makkelijk aan voorbij gegaan dat er collega's dus het werk van iemand anders erbij moet nemen?
Klotecollega's heb je dan zeg. Hier wordt dat wel goed gemaakt.quote:In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen).
Je mag er best wat van vinden, maar jij bent er wat te extreem in.quote:Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.
En nogmaals: het geldt echt niet voor alle mensen met kinderen
De één heeft een ziek kind, de ander een depressieve goudvis. Weer iemand anders krijgt een nieuwe koelkast bezorgd. Er is altijd wel een reden om thuis te blijven. Feit is dat je daar niet voor betaald wordt.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoe ik dat aan zou pakken doet er niet toe. Iedereens werk en prive situatie is namelijk anders.
In mijn ervaring halen de thuisblijvers dat echt niet in door extra over te werken, werk over te nemen of een moeilijke shift te draaien (indien van toepassing), want ze zijn altijd op tijd weg (vanwege, jawel, de kinderen). Maar aan de reacties hierboven kun je goed zien dat je daar niet eens over mag praten, dan ben je de asociaal van de werkvloer. Tijd voor wat spiegels.
En nogmaals: het geldt echt niet voor alle mensen met kinderen
Dat bepaalt de werkgever volgens mij.quote:Op woensdag 18 december 2019 22:34 schreef Heremeteit het volgende:
Feit is dat je daar niet voor betaald wordt.
Heeft hij niet door gehad dat hij een persoonlijkheidsstoornis heeft? Indien ja, deed hij actief zijn best om de symptomen daarvan zo veel mogelijk te verzachten zodat hij zijn werk goed kon uitvoeren? Denk aan de GGZ, therapie, medicatie etc. Met angst- en slaapproblemen is het inderdaad lastig om op tijd te komen.quote:Op donderdag 12 december 2019 22:28 schreef Seven. het volgende:
Die ene collega die het presteerde om 1,5 jaar lang 10 tot 30 minuten te laat te komen, de afspraak was tussen 7 en 9 maar hij was er nooit voor tien over 9.
Inhoudelijk was hij ook echt geem hoogvlieger. Hij had een persoonlijkheidsstoornis. Na een Personal Improvement Plan werd zijn rol verplaatst naar een buitenlandse vestiging en mocht hij vertrekken met gouden handdruk, na 10 jaar dienstverband.
Vreselijke kerel maar achteraf bleek hij niet de sfeerverzieker te zijn. Hij is overigens nog steeds werkloos.
onzin natuurlijk doktersbezoek is in bijna elke cao bijzonderverlofquote:Op donderdag 19 december 2019 00:24 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat bepaalt de werkgever volgens mij.
Doktersbezoek betalen de meeste werkgevers ook gewoon door. Dat hoeven ze niet, dat doen ze uit coulance. Ze kunnen het ook van je verlofuren af trekken. Zo hoeft hij je ook niet te betalen als je thuis zit te wachten tot je koelkast bezorgd wordt, maar of hij dat betaalt bepaalt de werkgever natuurlijk.
quote:Op donderdag 19 december 2019 08:00 schreef dop het volgende:
[..]
onzin natuurlijk doktersbezoek is in bijna elke cao bijzonderverlof
Niet in iedere cao dus en je hebt ook heel veel bedrijven die helemaal niet onder een cao vallen. Ik heb 10 jaar bij een bedrijf zonder cao gewerkt, die zijn niet verplicht loon door te betalen bij doktersbezoek en deden het ook gewoon.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:00 schreef dop het volgende:
[..]
onzin natuurlijk doktersbezoek is in bijna elke cao bijzonderverlof
je verteld het als of het de regel is, wat je noemt zijn uitzonderingen.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[..]
Niet in iedere cao dus en je hebt ook heel veel bedrijven die helemaal niet onder een cao vallen. Ik heb 10 jaar bij een bedrijf zonder cao gewerkt, die zijn niet verplicht loon door te betalen bij doktersbezoek en deden het ook gewoon.
Zeker geen onzin dus.
De enige reden dat ze dat doorbetalen is omdat ze afgesproken hebben dat te doen, niet omdat het verplicht is.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:16 schreef dop het volgende:
[..]
je verteld het als of het de regel is, wat je noemt zijn uitzonderingen.
De meeste werkgevers moeten dit doorbetalen, geen sprake van coulance.
plak er eens een percentage op, als je zegt dat de meeste werkgevers je uit coulance doorbetalen dan heb je het gewoon misquote:Op donderdag 19 december 2019 08:17 schreef Chia het volgende:
Zo uitzonderlijk is het toch niet om niet onder een CAO te vallen?
Yeah right zo lust is ik er nog wel een paar.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De enige reden dat ze dat doorbetalen is omdat ze afgesproken hebben dat te doen, niet omdat het verplicht is.
De enige reden dat ze dat doorbetalen is omdat ze afgesproken hebben dat te doen, niet omdat het verplicht is.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:16 schreef dop het volgende:
[..]
je verteld het als of het de regel is, wat je noemt zijn uitzonderingen.
De meeste werkgevers moeten dit doorbetalen, geen sprake van coulance.
Nee de cao is gewoon een set afspraken.quote:Op donderdag 19 december 2019 08:24 schreef dop het volgende:
[..]
Yeah right zo lust is ik er nog wel een paar.
De hele cao is coulance dus.
En dat ik op tijd op mijn werk kom is ook coulance.
quote:Op donderdag 19 december 2019 08:21 schreef dop het volgende:
[..]
plak er eens een percentage op, als je zegt dat de meeste werkgevers je uit coulance doorbetalen dan heb je het gewoon mis
1 op de 5 heeft dus geen cao, niet bepaald een uitzondering dus.quote:Ruim 80% van de Nederlandse werknemers valt onder een cao. Het betekent dat bij ongeveer één op de vijf werknemers de arbeidsvoorwaarden op een andere manier worden vastgelegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |