Dat is ook gebeurt, maar toen was de persoon in kwestie ineens "ziek" en bleef thuisquote:Op woensdag 18 december 2019 18:40 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Naar leidinggevende gaan en zeggen van luister eens; niet zeuren als dit en dit niet afkomt, dan moet je bij die en die persoon zijn, die overlast bezorgd.
Herkenbaar namelijk, keertje gedaan en toen was het snel afgelopen met die klote kinderen op het werk.
Die komen dan in elk geval nog werken. Ik ken er ook wel een paar die er elke maand een dag niet zijn omdat die kutblaag weer eens ziek is.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:39 schreef karr-1 het volgende:
Collega's die vanwege vakantie of ziekte van de kinderopvang een of meer kinderen meenemen naar het werk, en dan verwachten dat die kinderen 8 uur lang gaan zitten kleuren ergens in een hoekje. Dat werkt dus niet he.......
Het hele kantoor heeft vervolgens last van jou rennende, blerende, schreeuwende kinderen en je weigert er iets aan te doen.
Of die wel komen, 10 minuten zitten, dan gebeld worden door de kinderopvang en er weer vandoor rennen want Pietje/Truusje is ziek en ik moet echt naar huis toe.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die komen dan in elk geval nog werken. Ik ken er ook wel een paar die er elke maand een dag niet zijn omdat die kutblaag weer eens ziek is.
Da's een nadeel inderdaad. Jammer dat er daar zoiets bestaat als doorbetaling bij ziekte. Dat is hier per werkgever geregeld.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is ook gebeurt, maar toen was de persoon in kwestie ineens "ziek" en bleef thuis
Als mijn zoontje ziek is dan blijven m'n vriendin of ik ook thuis. Schrijf er netjes verlof voor af. Trouwens kinderen kutblaag noemen is een beetje zielig.quote:Op woensdag 18 december 2019 18:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die komen dan in elk geval nog werken. Ik ken er ook wel een paar die er elke maand een dag niet zijn omdat die kutblaag weer eens ziek is.
Verlofdagen schijn je op een fatsoenlijke termijn vooraf aan te moeten vragen, niet 's ochtends om acht uur. Al is dat uiteraard per werkgever verschillend.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:00 schreef Questular het volgende:
[..]
Als mijn zoontje ziek is dan blijven m'n vriendin of ik ook thuis. Schrijf er netjes verlof voor af. Trouwens kinderen kutblaag noemen is een beetje zielig.
Nee hoor ik kan verlof aanvragen wanneer ik wil zolang m'n collega's het prima vinden. Moet m'n leidinggevende alleen even laten weten dat ik verlof pak. Dus is m'n zoon ziek dan gooi ik het even in de app en blijf ik thuis.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verlofdagen schijn je op een fatsoenlijke termijn vooraf aan te moeten vragen, niet 's ochtends om acht uur. Al is dat uiteraard per werkgever verschillend.
Daarom kan hij ook beter calamiteitenverlof opnemen. Scheelt hem een vrije dag en krijgt hij nog gewoon betaald ook.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Verlofdagen schijn je op een fatsoenlijke termijn vooraf aan te moeten vragen, niet 's ochtends om acht uur. Al is dat uiteraard per werkgever verschillend.
Zij is de belichaming van dit liedje:quote:Op zondag 15 december 2019 09:06 schreef Granqvist het volgende:
Ik heb een collega die 1 dag per week werkt (maar vaak komt ze later/gaat eerder weg omdat de schilder/loodgieter/postbode komt of is kind/man/moeder/hond ziek). Als je vraagt hoe haar weekend was, zucht ze heel diep. 'Zo druk, en het regende ook zo (of het was heet, of het was koud, hoge/lage luchtvochtigheid)'. Als je vraagt hoe het met haar gaat, kijkt ze eerst bedenkelijk, 'ik voel me niet goed', of 'ik heb betere dagen gehad'.
Zegt steevast elke maand 'ik ben ongesteld dus laat me met rust'Staat ook totaal niet open voor veranderingen, zou volgens mij nog het liefst met zo'n ouderwets typemachine willen werken.
We vinden haar een stoorzender op de afdeling maar ze zit er al jaren dus die gaat nergens heen vrees ik.
Heel begripvol kom je niet over. Het klinkt alsof er voor die ouder een betere oplossing is die jij weet. Vertel, want ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:02 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die stuurde een andere collega inderdaad naar mequote:Op woensdag 18 december 2019 19:22 schreef 01100101 het volgende:
[..]
Zij is de belichaming van dit liedje:
Dit dus inderdaad. Heb ook eens twee jaar gewerkt bij een bedrijf waar echt werd bijgehouden hoe laat je binnen kwam en weer vertrok. Je werd dan geacht er te zijn van 8 tot 17 uur. En als je om 16:58 de deur uit ging dan kon je al commentaar verwachten.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:08 schreef MisterX333 het volgende:
[..]
Wat is dat toch altijd voor dom gelulWaarom moeten mensen maar tot 5 uur blijven zitten, terwijl hun output al lang en breed klaar is voor de dag? Lijkt mij dat je mensen beoordeeld op hun output en niet hoe lang ze hun bureaustoel warm houden
.
Het gaat hier niet om ouders maar om werknemers. Dat is je rol op de werkvloer.quote:Op woensdag 18 december 2019 19:34 schreef Brad het volgende:
[..]
Heel begripvol kom je niet over. Het klinkt alsof er voor die ouder een betere oplossing is die jij weet. Vertel, want ik ben benieuwd.
En dan moet je je maar zo opstellen? Over niet normaal functionerende collega's gesproken.quote:Op woensdag 18 december 2019 20:12 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om ouders maar om werknemers. Dat is je rol op de werkvloer.
Ah nu gaan we afgeven op de mensen die zonder overleg, overdracht of wat dan ook het werk van mensen die plots thuis blijven overnemen?quote:Op woensdag 18 december 2019 20:16 schreef Questular het volgende:
[..]
En dan moet je je maar zo opstellen? Over niet normaal functionerende collega's gesproken.
Want dat gebeurt elke keer als iemand onverwachts thuis moet blijven en uiteraard alleen bij mensen die kinderen hebbenquote:Op woensdag 18 december 2019 21:01 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ah nu gaan we afgeven op de mensen die zonder overleg, overdracht of wat dan ook het werk van mensen die plots thuis blijven overnemen?
Dat siert wel, ja.
Precies.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:13 schreef Tegan het volgende:
Werkenden met kinderen hebben nu eenmaal issues die kinderloze werkenden niet hebben. Zoals thuis moeten blijven als de kinderen ziek zijn, of een onverwachte schoolvrije dag, of alleen vakantie in specifieke weken kunnen nemen. Nu wil ik niet zeggen dat zij voorrang hebben op zulke situaties, of dat er meer verzuim zomaar moet worden geaccepteerd, maar er moet wel iets wat wederkerend begrip zijn voor de prive-situatie van iedere collega.
Ik heb ooit tegen een collega gezegd dat haar keuze voor kinderen niet mijn probleem was.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies.
Het zijn overigens altijd dezelfden waarbij het gebeurt, en dat zijn zeker niet alle collega's met kinderen. En wederkerend begrip is dan overigens ver te zoeken, want "als je geen kinderen hebt weet je niet waar je over praat".
Tja, of je hebt wél nagedacht over je keuze.
Ik heb wel eens gevraagd of dat kind geen moeder had. Werd ie boos whehehe.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb ooit tegen een collega gezegd dat haar keuze voor kinderen niet mijn probleem was.
Na jaren waarin ik zomers doorwerkte wilde ik ook een keer in de zomer vrij. Grote verbazing ‘want hoe moet het dan met de mensen met kiiiinderen!?!? ‘
Tering wat sneu.quote:Op woensdag 18 december 2019 20:10 schreef Ronald het volgende:
[..]
Dit dus inderdaad. Heb ook eens twee jaar gewerkt bij een bedrijf waar echt werd bijgehouden hoe laat je binnen kwam en weer vertrok. Je werd dan geacht er te zijn van 8 tot 17 uur. En als je om 16:58 de deur uit ging dan kon je al commentaar verwachten.
Want bij iedereen is de situatie hetzelfdequote:Op woensdag 18 december 2019 21:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Precies.
Het zijn overigens altijd dezelfden waarbij het gebeurt, en dat zijn zeker niet alle collega's met kinderen. En wederkerend begrip is dan overigens ver te zoeken, want "als je geen kinderen hebt weet je niet waar je over praat".
Tja, of je hebt wél nagedacht over je keuze.
Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:42 schreef kanovinnie het volgende:
Want bij iedereen is de situatie hetzelfde![]()
Als een collega van me een kind heeft wat dusdanig ziek is dat het verzorging nodig heeft is dat zo. Wat verwacht jij dan? Dat er een jong kind alleen thuis blijft terwijl het ziek is?
Hoe zou jij dat doen dan? De meeste ouders die ik ken werken beide 3/4 dagen, dus zit het kind wel eens op de opvang. En daar mag je niet blijven als je ziek bent.quote:Op woensdag 18 december 2019 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de ouders hier vooraf over hebben nagedacht. En dat het resultaat dus niet is dat er iemand regelmatig (lees meermaals per maand) niet naar het werk kan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |