Omdat de belastingdienst in enkele gevallen fout heeft gehandeld en in veel gevallen procedures niet goed heeft gevolgd.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:31 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waarom is deze hele heisa er volgens jou als ik vragen mag?
Waar zeg ik dat? Ik geloof wel dat 80 - 90% fraudeurs zijn, die mogen ze w.m.b. hard aanpakken. Maar pas wel na een fatsoenlijke, objectieve beoordeling. De discussie gaat niet over de CAF zaken - niemand ontkent dat fraudebestrijding nodig is (zie o.a. de Bulgarenfraude). Maar er beleid van maken om mensen kapot te procederen omdat de Belastingdienst er bij voorbaat van uit gaat dat het fraudeurs zijn? Dat gaat veel te ver.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:37 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Maar nu wordt ineens gedaan of iedereen die in een CAF zaak (en ook buiten die zaken) een toeslag heeft moeten terugbetalen een slachtoffer is.
Ook als je niet bewust gefraudeerd hebt (wat in de CAF zaken vaak juist wel speelde) is het niet minder terecht dat je moet terugbetalenquote:Op woensdag 4 december 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat je achteraf geen recht bleek te hebben op (de hele) toeslag maakt je nog geen fraudeur.
Correct, maar dat is niet wat er gebeurd is. Als je 3000 ontvangen hebt en je bleek recht te hebben op 2400, dan zou je 600 moeten terugbetalen. Wat dat 'fraudeteam' echter deed is op zoek gaan naar een verkeerd ingevuld formuliertje om daarna de hele 3000 euro terug te vorderen.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:41 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ook als je niet bewust gefraudeerd hebt (wat in de CAF zaken vaak juist wel speelde) is het niet minder terecht dat je moet terugbetalen
Nou ja nu doe je net alsof die personen niet in de problemen zitten vanwege de belastingdienst. Als je geen kinderopvangtoeslag (1800 euro per maand ongeveer) ontvangt dan kan je al snel in de problemen komen als je weinig geld hebt en beide wel moet werken. Je gaat eraan voorbij dat ze het foutief hebben stopgezet.. Ik begrijp ook niet waarom je dat doet tenzij je een complete mongool bent, maar moet jouw werkgever eens voor een flinke periode jouw salaris niet uitbetalen en dan achteraf zeggen dat hij fout was. Jij hebt je hypotheek niet kunnen betalen dus bent je huis kwijt. Ik begrijp niet wat hier nou weer zo moeilijk aan te begrijpen is behalve dat ik weer met een speciaal persoon typquote:Op woensdag 4 december 2019 22:39 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Omdat de belastingdienst in enkele gevallen fout heeft gehandeld en in veel gevallen procedures niet goed heeft gevolgd.
Iedereen die in de problemen is gekomen door terugbetalingen kan nu lekker makkelijk de belastingdienst de schuld geven van al hun problemen en de media biedt daar een niet bepaald objectief podium aan.
Ik zeg niet dat jij dat specifiek zegt, wel dat de meeste mensen dit lijken te denken.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:41 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Ik geloof wel dat 80 - 90% fraudeurs zijn, die mogen ze w.m.b. hard aanpakken. Maar pas wel na een fatsoenlijke, objectieve beoordeling. De discussie gaat niet over de CAF zaken - niemand ontkent dat fraudebestrijding nodig is (zie o.a. de Bulgarenfraude). Maar er beleid van maken om mensen kapot te procederen omdat de Belastingdienst er bij voorbaat van uit gaat dat het fraudeurs zijn? Dat gaat veel te ver.
Dat was een kwestie van wetgeving, daar is de belastingdienst niet verantwoordelijk voor maar de politiek.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Correct, maar dat is niet wat er gebeurd is. Als je 3000 ontvangen hebt en je bleek recht te hebben op 2400, dan zou je 600 moeten terugbetalen. Wat dat 'fraudeteam' echter deed is op zoek gaan naar een verkeerd ingevuld formuliertje om daarna de hele 3000 euro terug te vorderen.
Eh, nee. Maar leuk geprobeerd.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:45 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dat was een kwestie van wetgeving, daar is de belastingdienst niet verantwoordelijk voor maar de politiek.
Er is in sommige zaken in strijd met de wet gehandeld, dat heeft Snel zelfs toegegeven (!).quote:Op woensdag 4 december 2019 22:45 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dat was een kwestie van wetgeving, daar is de belastingdienst niet verantwoordelijk voor maar de politiek.
Ik ga verder niet op je in want je snapt er niets van. In de meeste gevallen zijn de toeslagen terecht stopgezet maar zijn de procedures daarvoor niet goed gevolgd.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:43 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja nu doe je net alsof die personen niet in de problemen zitten vanwege de belastingdienst. Als je geen kinderopvangtoeslag (1800 euro per maand ongeveer) ontvangt dan kan je al snel in de problemen komen als je weinig geld hebt en beide wel moet werken. Je gaat eraan voorbij dat ze het foutief hebben stopgezet.. Ik begrijp ook niet waarom je dat doet tenzij je een complete mongool bent, maar moet jouw werkgever eens voor een flinke periode jouw salaris niet uitbetalen en dan achteraf zeggen dat hij fout was. Jij hebt je hypotheek niet kunnen betalen dus bent je huis kwijt. Ik begrijp niet wat hier nou zo weer zo moeilijk aan te begrijpen is behalve dat ik weer met een speciaal persoon typ
In "sommige zaken". En tegen de ambtenaren in die zaken mag hard opgetreden worden. Dat maakt andere stopzettingen toch niet minder terecht?quote:Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Er is in sommige zaken in strijd met de wet gehandeld, dat heeft Snel zelfs toegegeven (!).
Wat jij zegt is gewoon een leugen weer.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ik ga verder niet op je in want je snapt er niets van. In de meeste gevallen zijn de toeslagen terecht stopgezet maar zijn de procedures daarvoor niet goed gevolgd.
Als je dat nog steeds niet snapt houdt het op.
Dat is Fok wel een beetje jaquote:Op woensdag 4 december 2019 22:51 schreef phoenyx het volgende:
Personen zoals jij zijn echt het laagste van het laagste. Ze horen iets en moeten een mening hebben en denken intelligent te zijn en typen en typen maar door want ze zijn zo geweldig.
In "sommige zaken". En tegen de ambtenaren in die zaken mag hard opgetreden worden. Dat maakt andere stopzettingen toch niet minder terecht?quote:Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Er is in sommige zaken in strijd met de wet gehandeld, dat heeft Snel zelfs toegegeven (!).
Is wel makkelijk om een mening te hebben gebaseerd op wat je in de media hoort, niet gehinderd door enige kennis van zaken.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:51 schreef phoenyx het volgende:
Personen zoals jij zijn echt het laagste van het laagste. Ze horen iets en moeten een mening hebben en denken intelligent te zijn en typen en typen maar door want ze zijn zo geweldig.
Want jij kan dat verschil niet uitleggen zoals iedereen doet als hij of zij zich in het nauw gedreven voelt? Nee je wil het niet want dat lijkt cooler zoals nu. Niet gehinderd door kennis van zaken etc. Heb je zelf enig idee waarover je praat?quote:Op woensdag 4 december 2019 22:56 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
In "sommige zaken". En tegen de ambtenaren in die zaken mag hard opgetreden worden. Dat maakt andere stopzettingen toch niet minder terecht?
[..]
Is wel makkelijk om een mening te hebben gebaseerd op wat je in de media hoort, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Maar ik hou op, ga vooral door met lekker de belastingdienst aanvallen als dat is wat je wil.
Zoek wel even op wat het verschil is tussen formele en materiële wetgeving, lees dan eens wat precies gebeurd is en kom dan terug.
Je moet het niet te serieus nemen. Ik zie het als amusement en een beetje infotainment. Ik maak nooit een studie van bijdragen op Fok maar ik vind het hier nog altijd beter dan op dat klote Twitter of de onbenullen bij de koffieautomaatquote:Op woensdag 4 december 2019 22:51 schreef phoenyx het volgende:
Als je een keer bij W&T zou zijn dan zou je nog wat kunnen leren in plaats van alleen maar te zeiken over je collega's bij een koffiezetapparaat.quote:Op woensdag 4 december 2019 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je moet het niet te serieus nemen. Ik zie het als amusement en een beetje infotainment. Ik maak nooit een studie van bijdragen op Fok maar ik vind het hier nog altijd beter dan op dat klote Twitter of de onbenullen bij de koffieautomaat
Wat is W&T?quote:Op woensdag 4 december 2019 23:03 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Als je een keer bij W&T zou zijn dan zou je nog wat kunnen leren in plaats van alleen maar te zeiken over je collega's bij een koffiezetapparaat.
Wat versta je onder "signalen"?quote:Op woensdag 4 december 2019 21:59 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Een normale termijn is zes weken en dat zou ik begrijpelijk vinden als ze signalen kregen dat ik fraudeerde.
Heb ik je iets aangedaan ofzo 🤔quote:Op woensdag 4 december 2019 23:04 schreef phoenyx het volgende:
Pleun is geen onbenul, hij is gewoon een simpele
Mij niks maar domme mensen denken altijd dat ze slim zijn, in confronteer je daar alleen maar mee vanwege je domme opmerkingquote:Op woensdag 4 december 2019 23:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Heb ik je iets aangedaan ofzo 🤔
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |