abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190274199
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:31 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Waarom is deze hele heisa er volgens jou als ik vragen mag?
Omdat de belastingdienst in enkele gevallen fout heeft gehandeld en in veel gevallen procedures niet goed heeft gevolgd.
Iedereen die in de problemen is gekomen door terugbetalingen kan nu lekker makkelijk de belastingdienst de schuld geven van al hun problemen en de media biedt daar een niet bepaald objectief podium aan.
  woensdag 4 december 2019 @ 22:41:12 #177
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_190274234
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:37 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Maar nu wordt ineens gedaan of iedereen die in een CAF zaak (en ook buiten die zaken) een toeslag heeft moeten terugbetalen een slachtoffer is.
Waar zeg ik dat? Ik geloof wel dat 80 - 90% fraudeurs zijn, die mogen ze w.m.b. hard aanpakken. Maar pas wel na een fatsoenlijke, objectieve beoordeling. De discussie gaat niet over de CAF zaken - niemand ontkent dat fraudebestrijding nodig is (zie o.a. de Bulgarenfraude). Maar er beleid van maken om mensen kapot te procederen omdat de Belastingdienst er bij voorbaat van uit gaat dat het fraudeurs zijn? Dat gaat veel te ver.
pi_190274242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat je achteraf geen recht bleek te hebben op (de hele) toeslag maakt je nog geen fraudeur.
Ook als je niet bewust gefraudeerd hebt (wat in de CAF zaken vaak juist wel speelde) is het niet minder terecht dat je moet terugbetalen :)
  woensdag 4 december 2019 @ 22:41:48 #179
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_190274246
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:37 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Dit is gewoon gelogen.
Want incompetent bestuur leidt in het bedrijfsleven tot duurzaam succes volgens jou?
  woensdag 4 december 2019 @ 22:42:58 #180
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190274268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:41 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Ook als je niet bewust gefraudeerd hebt (wat in de CAF zaken vaak juist wel speelde) is het niet minder terecht dat je moet terugbetalen :)
Correct, maar dat is niet wat er gebeurd is. Als je 3000 ontvangen hebt en je bleek recht te hebben op 2400, dan zou je 600 moeten terugbetalen. Wat dat 'fraudeteam' echter deed is op zoek gaan naar een verkeerd ingevuld formuliertje om daarna de hele 3000 euro terug te vorderen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_190274275
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:39 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Omdat de belastingdienst in enkele gevallen fout heeft gehandeld en in veel gevallen procedures niet goed heeft gevolgd.
Iedereen die in de problemen is gekomen door terugbetalingen kan nu lekker makkelijk de belastingdienst de schuld geven van al hun problemen en de media biedt daar een niet bepaald objectief podium aan.
Nou ja nu doe je net alsof die personen niet in de problemen zitten vanwege de belastingdienst. Als je geen kinderopvangtoeslag (1800 euro per maand ongeveer) ontvangt dan kan je al snel in de problemen komen als je weinig geld hebt en beide wel moet werken. Je gaat eraan voorbij dat ze het foutief hebben stopgezet.. Ik begrijp ook niet waarom je dat doet tenzij je een complete mongool bent, maar moet jouw werkgever eens voor een flinke periode jouw salaris niet uitbetalen en dan achteraf zeggen dat hij fout was. Jij hebt je hypotheek niet kunnen betalen dus bent je huis kwijt. Ik begrijp niet wat hier nou weer zo moeilijk aan te begrijpen is behalve dat ik weer met een speciaal persoon typ

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2019 22:47:27 ]
pi_190274292
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:41 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat? Ik geloof wel dat 80 - 90% fraudeurs zijn, die mogen ze w.m.b. hard aanpakken. Maar pas wel na een fatsoenlijke, objectieve beoordeling. De discussie gaat niet over de CAF zaken - niemand ontkent dat fraudebestrijding nodig is (zie o.a. de Bulgarenfraude). Maar er beleid van maken om mensen kapot te procederen omdat de Belastingdienst er bij voorbaat van uit gaat dat het fraudeurs zijn? Dat gaat veel te ver.
Ik zeg niet dat jij dat specifiek zegt, wel dat de meeste mensen dit lijken te denken.

Helemaal mee eens dat bezwaarprocedures snel en eerlijk afgehandeld hadden moeten worden.
pi_190274317
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:42 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Correct, maar dat is niet wat er gebeurd is. Als je 3000 ontvangen hebt en je bleek recht te hebben op 2400, dan zou je 600 moeten terugbetalen. Wat dat 'fraudeteam' echter deed is op zoek gaan naar een verkeerd ingevuld formuliertje om daarna de hele 3000 euro terug te vorderen.
Dat was een kwestie van wetgeving, daar is de belastingdienst niet verantwoordelijk voor maar de politiek.
  woensdag 4 december 2019 @ 22:45:57 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_190274324
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:45 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Dat was een kwestie van wetgeving, daar is de belastingdienst niet verantwoordelijk voor maar de politiek.
Eh, nee. Maar leuk geprobeerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 4 december 2019 @ 22:47:03 #185
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_190274344
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:45 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Er is in sommige zaken in strijd met de wet gehandeld, dat heeft Snel zelfs toegegeven (!).
pi_190274347
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:43 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Nou ja nu doe je net alsof die personen niet in de problemen zitten vanwege de belastingdienst. Als je geen kinderopvangtoeslag (1800 euro per maand ongeveer) ontvangt dan kan je al snel in de problemen komen als je weinig geld hebt en beide wel moet werken. Je gaat eraan voorbij dat ze het foutief hebben stopgezet.. Ik begrijp ook niet waarom je dat doet tenzij je een complete mongool bent, maar moet jouw werkgever eens voor een flinke periode jouw salaris niet uitbetalen en dan achteraf zeggen dat hij fout was. Jij hebt je hypotheek niet kunnen betalen dus bent je huis kwijt. Ik begrijp niet wat hier nou zo weer zo moeilijk aan te begrijpen is behalve dat ik weer met een speciaal persoon typ
Ik ga verder niet op je in want je snapt er niets van. In de meeste gevallen zijn de toeslagen terecht stopgezet maar zijn de procedures daarvoor niet goed gevolgd.
Als je dat nog steeds niet snapt houdt het op.
pi_190274381
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Er is in sommige zaken in strijd met de wet gehandeld, dat heeft Snel zelfs toegegeven (!).
In "sommige zaken". En tegen de ambtenaren in die zaken mag hard opgetreden worden. Dat maakt andere stopzettingen toch niet minder terecht?
pi_190274398
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

Ik ga verder niet op je in want je snapt er niets van. In de meeste gevallen zijn de toeslagen terecht stopgezet maar zijn de procedures daarvoor niet goed gevolgd.
Als je dat nog steeds niet snapt houdt het op.
Wat jij zegt is gewoon een leugen weer.
Uberhaupt hoe kan een toeslag naar jouw idee terecht zijn stopgezet terwijl de procedures niet goed zijn gevolgd?
Er is niet voor niets zo'n heisa, en je hebt altijd personen zoals jij die denken dat ze het begrijpen maar er geen zak vanaf weten. Succes daarmee, zal je wel veel hebben gebracht tot nu toe niet waar
pi_190274436
Personen zoals jij zijn echt het laagste van het laagste. Ze horen iets en moeten een mening hebben en denken intelligent te zijn en typen en typen maar door want ze zijn zo geweldig.
pi_190274453
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:51 schreef phoenyx het volgende:
Personen zoals jij zijn echt het laagste van het laagste. Ze horen iets en moeten een mening hebben en denken intelligent te zijn en typen en typen maar door want ze zijn zo geweldig.
Dat is Fok wel een beetje ja :D
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_190274532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:47 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

In "sommige zaken". En tegen de ambtenaren in die zaken mag hard opgetreden worden. Dat maakt andere stopzettingen toch niet minder terecht?
quote:
Is wel makkelijk om een mening te hebben gebaseerd op wat je in de media hoort, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Maar ik hou op, ga vooral door met lekker de belastingdienst aanvallen als dat is wat je wil.
Zoek wel even op wat het verschil is tussen formele en materiële wetgeving, lees dan eens wat precies gebeurd is en kom dan terug.
pi_190274609
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:56 schreef robbietobbie het volgende:

[..]

[..]

Is wel makkelijk om een mening te hebben gebaseerd op wat je in de media hoort, niet gehinderd door enige kennis van zaken.
Maar ik hou op, ga vooral door met lekker de belastingdienst aanvallen als dat is wat je wil.
Zoek wel even op wat het verschil is tussen formele en materiële wetgeving, lees dan eens wat precies gebeurd is en kom dan terug.
Want jij kan dat verschil niet uitleggen zoals iedereen doet als hij of zij zich in het nauw gedreven voelt? Nee je wil het niet want dat lijkt cooler zoals nu. Niet gehinderd door kennis van zaken etc. Heb je zelf enig idee waarover je praat?
pi_190274643
quote:
Je moet het niet te serieus nemen. Ik zie het als amusement en een beetje infotainment. Ik maak nooit een studie van bijdragen op Fok maar ik vind het hier nog altijd beter dan op dat klote Twitter of de onbenullen bij de koffieautomaat
pi_190274682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 23:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je moet het niet te serieus nemen. Ik zie het als amusement en een beetje infotainment. Ik maak nooit een studie van bijdragen op Fok maar ik vind het hier nog altijd beter dan op dat klote Twitter of de onbenullen bij de koffieautomaat
Als je een keer bij W&T zou zijn dan zou je nog wat kunnen leren in plaats van alleen maar te zeiken over je collega's bij een koffiezetapparaat.
pi_190274703
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 23:03 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Als je een keer bij W&T zou zijn dan zou je nog wat kunnen leren in plaats van alleen maar te zeiken over je collega's bij een koffiezetapparaat.
Wat is W&T?
pi_190274711
Pleun is geen onbenul, hij is gewoon een simpele
  woensdag 4 december 2019 @ 23:04:53 #197
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_190274757
Bijvoorbeeld kinderopvangtoeslag hoeft niet moeilijk te zijn. Bij een inkomen tot 100k krijg je minimaal 50% van de kosten terug dmv kinderopvangtoeslag.
Laat de belastingdienst voor ieder huishouden deze 50% rechtstreeks aan de kdv's betalen. Minder geld wordt er dus onnodig rondgepompt. De 90% die onder de 100k verdienen betalen de overige 50% gewoon zelf als voorschot. Moet gewoon haalbaar zijn als je kind 1 of 2 dagen naar het kdv gaat. Met de belastingaangifte krijg je het restant wat je te veel betaald hebt gewoon terug eens per jaar.
De 10% dat boven de 100k verdiend zal dus bij moeten betalen met de belastingaangifte. Maar met zo'n salaris hoeft dat ook geen probleem te zijn lijkt me.
Of maak er bijvoorbeeld 4 inkomensgroepen van. Dat de belastingdienst bijvoorbeeld 40, 50, 60, 70% afhankelijk dus van het geschatte inkomen direct betaald aan het kdv.
pi_190274763
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 23:04 schreef phoenyx het volgende:
Pleun is geen onbenul, hij is gewoon een simpele
Heb ik je iets aangedaan ofzo 🤔
pi_190274792
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 23:07 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Heb ik je iets aangedaan ofzo 🤔
Mij niks maar domme mensen denken altijd dat ze slim zijn, in confronteer je daar alleen maar mee vanwege je domme opmerking
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')