Ik denk inderdaad dat van tevoren wel beklonken was dat Snel dit ging overleven, maar het gezever over het partijkartel laat ik verder aan Thierry. Die er overigens niet was vandaag.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:15 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Heeft Thierry dan toch gelijk met zijn Partijkartel?
Dit hele debat was dan een toneelstukje voor de bühne met een van tevoren vaststaande uitkomst.
Pijnlijk duidelijk, net als het 'debat' over de burgerdoden.quote:
Als de fractiediscipline echt van ijzer was geweest dan was dit hele debat er niet geweest. Omtzigt is een terriër die zih heeft vastgebeten in dit dossier (en andere), maar die ook snapt dat er geen ouder is geholpen met het wegsturen van Snel om die te vervangen door een andere kop van jut.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:19 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Pijnlijk duidelijk, net als het 'debat' over de burgerdoden.
De afwezigheid van Thierry begrijp ik dan wel, het maakt niet uit wat er uit de beerput komt, de uitkomst is al besproken. Zelfs Omtzigt ontkomt niet aan de ijzeren fractiediscipline.
Tja, hij had het al aardig verprutst met zijn opmerking over de Belastingtelefoon.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Een bestuurder komt nooit ten val door een motie van wantrouwen die wordt aangenomen. Als die het vertrouwen van de meerderheid kwijt is krijgt die altijd eerst de kans zelf op te stappen.
Als Snel dit debat echt had verprutst was hij ook echt onhoudbaar geweest
Jawel, voor de bühne, in dit geval letterlijk.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de fractiediscipline echt van ijzer was geweest dan was dit hele debat er niet geweest. Omtzigt is een terriër die zih heeft vastgebeten in dit dossier (en andere), maar die ook snapt dat er geen ouder is geholpen met het wegsturen van Snel om die te vervangen door een andere kop van jut.
Dat kan. Maar zo'n reorganisatie zal ook niet vlekkeloos verlopen en weer een hoop andere shit opleveren.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:17 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dan moet die nieuwe bestuurder toch de verantwoordelijke ambtenaren op staande voet ontslaan zodra hij er achter komt en alles meedelen aan de Kamer?
Dat door de belastingdienst gefraudeerd is met bewijsstukken is wel degelijk een incident. Dat toeslagen zijn stopgezet niet, en dat is maar goed ook omdat dat in de meeste gevallen ook volkomen terecht bleek te zijn.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:17 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Heb je je wel ingelezen? Het hele punt is hier dat het geen incident is, maar dat er honderden, duizenden ouders zijn geweest waar dit gebeurde! En dat dit nog maar het topje van de ijsberg is (hoe groot weten we niet, want Snel weigert dit te vooralsnog te delen met de Kamer).
Nou als dat alles is.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:22 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Tja, hij had het al aardig verprutst met zijn opmerking over de Belastingtelefoon.
Heel erg verprutsen kon hij het niet volgens mij. Gewoon vaak genoeg zeggen hoe erg je het vindt..sorry dit..sorry dat..en zeggen dat je er werk van gaat maken, en klaar is kees. Voor de vorm even een motie van wantrouwen en dat was het dan.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:21 schreef Hexagon het volgende:
Een bestuurder komt nooit ten val door een motie van wantrouwen die wordt aangenomen. Als die het vertrouwen van de meerderheid kwijt is krijgt die altijd eerst de kans zelf op te stappen.
Als Snel dit debat echt had verprutst was hij ook echt onhoudbaar geweest
Want doorgaan op de huidige voet werkt wel wil je zeggen....? Hoe eerder de shit naar buiten komt, hoe beter, zie ook deze zaak. Zachte heelmeesters...quote:Op woensdag 4 december 2019 22:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan. Maar zo'n reorganisatie zal ook niet vlekkeloos verlopen en weer een hoop andere shit opleveren.
Nee, want nogmaals: er gebeurt meer in zo'n debat dan alleen het wegsturen van een stas. Geouwehoer over poppetjes, dat is pas voor de bühne.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:23 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Jawel, voor de bühne, in dit geval letterlijk.
Het was doelbewust beleid, en dat maakt het per definitie geen incident.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:24 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dat door de belastingdienst gefraudeerd is met bewijsstukken is wel degelijk een incident. Dat toeslagen zijn stopgezet niet, en dat is maar goed ook omdat dat in de meeste gevallen ook volkomen terecht bleek te zijn.
Het onderzoek van Donner geeft ook alleen aan dat de manier waarop de toeslagen zijn stopgezet niet goed is geweest, niet dat ze ten onrechte zijn stopgezet. Iedereen blijft dat maar op een hoop gooien.
Alles wijst er tot nu toe op dat veruit de meeste terugbetalingen terecht waren, alleen de manier waarop dat werd aangepakt is niet goed. Materieel gezien had de belastingdienst in bijna ieder geval gelijk.
Heb jij je wel ingelezen?
Dat fraude met bewijs een 'incident' is moeten we nog maar geloven. Dat is in elk geval een fatsoenlijk overheidsorgaan onwaardig en noopt tot onderzoek naar strafvervolging van de verantwoordelijke ambtenaren. Als een ambtenaar in één zaak heeft gefraudeerd met bewijs is de drempel om het in een tweede zaak te doen immers veel lager.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:24 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Dat door de belastingdienst gefraudeerd is met bewijsstukken is wel degelijk een incident. Dat toeslagen zijn stopgezet niet, en dat is maar goed ook omdat dat in de meeste gevallen ook volkomen terecht bleek te zijn.
Het onderzoek van Donner geeft ook alleen aan dat de manier waarop de toeslagen zijn stopgezet niet goed is geweest, niet dat ze ten onrechte zijn stopgezet. Iedereen blijft dat maar op een hoop gooien.
Alles wijst er tot nu toe op dat veruit de meeste terugbetalingen terecht waren, alleen de manier waarop dat werd aangepakt is niet goed. Materieel gezien had de belastingdienst in bijna ieder geval gelijk.
Heb jij je wel ingelezen?
Niet aangeven welke documenten aangeleverd moesten worden om te bewijzen dat je niet fraudeert is wat mij betreft ook wel een vrij grotequote:Op woensdag 4 december 2019 22:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat fraude met bewijs een 'incident' is moeten we nog maar geloven. Dat is in elk geval een fatsoenlijk overheidsorgaan onwaardig en noopt tot onderzoek naar strafvervolging van de verantwoordelijke ambtenaren. Als een ambtenaar in één zaak heeft gefraudeerd met bewijs is de drempel om het in een tweede zaak te doen immers veel lager.
Ik geloof wel dat het gros van de fraudebestrijding terecht was, maar voor een groot aantal ouders ook niet. Echter, maatwerk werd niet geleverd, bezwaren werden niet gehoord, 'bij twijfel altijd afwijzen' was het motto. Fraudeurs, tenzij. Een rechtstaat onwaardig.
Snap nou eens dat CAF niet gelijk staat aan liegen bij de rechtbank.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was doelbewust beleid, en dat maakt het per definitie geen incident.
Waarom is deze hele heisa er volgens jou als ik vragen mag?quote:Op woensdag 4 december 2019 22:30 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Snap nou eens dat CAF niet gelijk staat aan liegen bij de rechtbank.
Toeslagen stopzetten in CAF zaken was zeker beleid. Liegen bij de rechtbank niet.
Als je echt denkt dat de belastingdienst bij iedere ouder maar bewijsstukken heeft zitten verzinnen om de toeslagen stop te kunnen zetten snap je er niks van.
Vast maar moet de nieuwe bestuurder dan ook weer weg als dit niet allemaal van een leien dakje gaat?quote:Op woensdag 4 december 2019 22:25 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Want doorgaan op de huidige voet werkt wel wil je zeggen....? Hoe eerder de shit naar buiten komt, hoe beter, zie ook deze zaak. Zachte heelmeesters...
Overschat vooral het bedrijfsleven nietquote:In het bedrijfsleven was er toch al lang ingegrepen? En hierbij, waar de belangen vele malen groter zijn, blijft men maar aanmodderen.
https://www.nu.nl/werk/60(...)atis-werknemers.htmlquote:Op woensdag 4 december 2019 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast maar moet de nieuwe bestuurder dan ook weer weg als dit niet allemaal van een leien dakje gaat?
[..]
Overschat vooral het bedrijfsleven niet
Als hij zijn bevindingen deelt met de Kamer (en Snelquote:Op woensdag 4 december 2019 22:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vast maar moet de nieuwe bestuurder dan ook weer weg als dit niet allemaal van een leien dakje gaat?
Bedrijven waar dat niet gebeurt doen het meestal niet zo goed meer na een tijdje. Zie o.a. een voetbalclub in de Eredivisie.quote:Overschat vooral het bedrijfsleven niet
Ik heb nog niets gezien waaruit blijk dat die fraude op grote schaal heeft plaatsgevonden dus ik zou niet weten waarom ik er van uit moet gaan dat dat wel zo is.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:28 schreef Tlaloc het volgende:
[..]
Dat fraude met bewijs een 'incident' is moeten we nog maar geloven. Dat is in elk geval een fatsoenlijk overheidsorgaan onwaardig en noopt tot onderzoek naar strafvervolging van de verantwoordelijke ambtenaren. Als een ambtenaar in één zaak heeft gefraudeerd met bewijs is de drempel om het in een tweede zaak te doen immers veel lager.
Ik geloof wel dat het gros van de fraudebestrijding terecht was, maar voor een groot aantal ouders ook niet. Echter, maatwerk werd niet geleverd, bezwaren werden niet gehoord, 'bij twijfel altijd afwijzen' was het motto. Fraudeurs, tenzij. Een rechtstaat onwaardig.
Dit is gewoon gelogen.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:36 schreef Tlaloc het volgende:
Bedrijven waar dat niet gebeurt doen het meestal niet zo goed meer na een tijdje. Zie o.a. een voetbalclub in de Eredivisie.
Dat je achteraf geen recht bleek te hebben op (de hele) toeslag maakt je nog geen fraudeur.quote:Op woensdag 4 december 2019 22:37 schreef robbietobbie het volgende:
[..]
Ik heb nog niets gezien waaruit blijk dat die fraude op grote schaal heeft plaatsgevonden dus ik zou niet weten waarom ik er van uit moet gaan dat dat wel zo is.
Je kunt terecht kritiek hebben op de afhandeling, ben ik het helemaal mee eens. Maar nu wordt ineens gedaan of iedereen die in een CAF zaak (en ook buiten die zaken) een toeslag heeft moeten terugbetalen een slachtoffer is.
Ik pleit de belastingdienst niet vrij, daar zijn dingen niet goed afgehandeld. Iedereen roept nu alleen dat die arme onschuldige burgers de dupe zijn geworden van de grote boze overheid terwijl het in de meeste gevallen wel om fraudeurs ging.
De discussie mag wat mij betreft eens verduidelijkt worden, ook in de media. De procedures waren niet goed bij de belastingdienst, de beoordelingen in veruit de meeste gevallen wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |