abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_190200973
Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

Vast wel iemand?

Foto's van FOK!kers


Wolken


matthijst


Kirb


MaJo


Kyran


LTVDK


Hyperdude


Candaasje
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_190200983
Naar mijn persoonlijke mening wordt New Orleans in de vorige paar posts ernstig tekort gedaan ;(

[ Bericht 1% gewijzigd door robdriessen op 30-11-2019 16:46:08 ]
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_190201625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 16:38 schreef robdriessen het volgende:
Naar mijn persoonlijke mening wordt New Orleans in de vorige paar posts ernstig tekort gedaan ;(
Dat was voor mij ook de enige stad in die rij die wel de moeite waard lijkt :Y (nog niet geweest overigens)
dag
pi_190203332
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 17:18 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat was voor mij ook de enige stad in die rij die wel de moeite waard lijkt :Y (nog niet geweest overigens)
Toen ik er naartoe ging verwachtte ik veel armoede ed vanwege de nasleep van Katrina maar ik was echt 200% positief verrast door de stad!
pi_190203750
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 16:29 schreef RipCity het volgende:

[..]

Same here. Al die steden gezien. Allemaal ‘leuk’ voor 1 dag maar echt vermakelijk nah. Nashville okay voor 2 dagen. Houston wil je niet dood gevonden worden (of je moet er zijn voor werk). Kan je nog beter San Antonio doen. Austin ook wel aardig voor dagje.
Thanks. Dan ga ik San Antonio voorstellen. Nashville gaan we niet voor de eerste keer heen. Vinden wij gewelig. De mooie natuurgebieden bekijken we liever met onze partners ;) Dit is vooral muziek gericht met wat ontspanning tussendoor.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_190233523
Binnenkort maar eens tickets boeken voor onze ZW trip in Mei/Juni! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage dinsdag 3 december 2019 @ 18:43:07 #7
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190252815
Hoewel het er even om spande of het dit jaar toch wel kon doorgaan ben ik afgelopen maand toch weer 3,5e week aan de westkust geweest. Over het algemeen vrij goed weer gehad alleen is het nooit echt warm geweest, maar ja dat hoort een beetje bij de tijd van het jaar natuurlijk.

We hadden een goede vroege directe vlucht vanaf Schiphol op SFO (aankomst daar rond de middag), maar Schiphol zelf was wel even een ramp :X. Het was echt belachelijk druk daar, bij binnenkomst stond er al een rij voor de bagageafgifte, was schijnbaar een probleem met de loopbanden. En hoewel we onbewust een heel stuk van die rij hadden afgesneden hebben we alsnog een uur mogen wachten voordat de koffers ingeleverd konden worden. Daarna was het bij de douane eveneens stervensdruk en was het boarden al bijna begonnen. Samen met nog iemand die die vlucht moest halen zijn we toen maar heel lomp door de rij heen gegaan om de vlucht nog te kunnen halen, dat was gelukkig nog net op tijd gelukt.

Eenmaal aangekomen op SFO ging het redelijk soepel door de douane en direct door naar de garage van National. Maandag is dus schijnbaar een goede dag om aan te komen want de garage stond ramvol met grote SUV's, wij hebben een 'kleintje' gekozen (Jeep Grand Cherokee 4x4) en zijn direct richting Yosemite (Mariposa) gegaan. Qua afstand niet echt veel, zo'n 170 mijl, maar zo'n beetje de hele weg op de laatste 30 mijl na in de file gestaan dus waren we alsnog pas 's avonds in het hotel. De volgende ochtend gelijk richting Yosemite waarbij we dit keer eindelijk naar Glacier Point konden gaan, 2 eerdere pogingen waren al mislukt omdat de weg dan was afgesloten (drukte en sneeuw). Maar nu konden we er dus eindelijk naartoe!



Daarna nog naar een aantal andere plekken in het park geweest, waaronder Mariposa Grove waar het net als in de rest van het park heerlijk rustig was. Zo rustig zelfs dat ik foto's kon maken van de California Tunnel Tree zonder een roedel toeristen er bij :P.



De volgende dag nog in de vallei wat rondgekeken om vervolgens via de Tioga Pass die gelukkig nog open was richting Mammoth Lakes te gaan met nog tussenstops bij Mono Lake en de Earthquake Falls. Minaret Vista en Devil's Postpile waren helaas niet bereikbaar omdat ze op de berg al druk bezig waren met de voorbereidingen voor het wintersportseizoen. De dag er na zijn we richting Lake Tahoe gegaan met een wat uitgebreidere stop bij Mono Lake (nu was het visitor center wel open).



Vervolgens was het tijd om richting het grote niets te gaan, over de 'The Loneliest Road in America' (de 50) die toch wat 'drukker' was dan de naam doet vermoeden. Al was het rustig genoeg dat je op sommige plekken gewoon midden op de weg kon staan om rustig een foto te nemen.



Eenmaal aangekomen in Great Basin is het niet vreemd dat dit een van de minst bezochte parken is, het ligt nogal afgelegen. Desalniettemin is het een mooi park waar we helaas minder hebben gezien dan gewild, maar dat had andere oorzaken. Vooral de rit omhoog het park in is spectaculair hoe je vanuit de woestijn haast recht omhoog tegen een berg op rijdt.



Met een kleine omweg langs Cedar Breaks zijn we richting Bryce Canyon gereden waar het voor het eerst een beetje 'druk' was in een Nationaal Park vanwege Veteran's Day weekend. Maar na een klein stukje naar beneden de vallei in te lopen werd het al gauw weer rustig. We hebben een soort combinatie van de Navajo en Peekaboo loop gedaan, alleen niet helemaal zoals die hoorde want we hebben ook een stuk over het paardenpad gelopen. Maar het blijft gewoon een mooi park waar je zeker naar beneden moet om het echt te zien want dat is een wereld van verschil met het van bovenaf te zien.




De weg vervolgde zich daarna weer richting het noorden, richting Capitol Reef. Ik blijf het een bijzondere plek vinden met al die 'scheve bergen' wat een heel speciaal landschap geeft. Deze keer ook wat meer tijd in het park waardoor we ook nog een aantal van de onverharde wegen hebben kunnen rijden.



Daarna was het op weg naar Moab, maar waar de veel kortere en snellere route via de interstate de logische optie lijkt hebben we er toch voor gekozen om onderlangs te gaan met daarbij op de route onder andere het National Bridges NM en de Hite Overlook met een verrassend uitzicht over de Colorado River.



Eenmaal aangekomen in Moab viel het vooral op dat ze echt extreem veel aan het bouwen zijn daar. Ik wil denk ik niet weten hoe druk het daar is in de zomer, maar zo in november valt het qua drukte gelukkig alles mee. Uiteraard gingen we hierheen voor Canyonlands en Arches.




En toen was het weer tijd om nog verder richting de Rockies te gaan, eerst nog even langs bij het Colorado NM.



Om vervolgens door te gaan naar de Black Canyon of the Gunnison, altijd fijn om te zien dat er ook nog stenen zijn daar die niet rood zijn ;).



We hadden met het weer nog steeds geluk, er was nog steeds geen neerslag in de Rockies wat betekende dat we er dus gewoon overheen konden en over bergtoppen van +10.000 ft konden rijden op weg naar Mesa Verde.



Mesa Verde zelf was wel een beetje apart, de vorige keer dat we er waren was het stervensdruk en ook de vele grote maar nu uitgestorven parkeerplaatsen herinnerden daaraan. Maar nu konden we dus gewoon overal probleemloos heenrijden, helaas waaide het wel hard (en koud).



De weg ging vervolgens verder naar het zuiden richting Petrified Forest, een park waar ik van tevoren misschien wat te veel van had verwacht. Waar je bij de naam zou denken dat het er vol zou moeten staan met versteende bomen zijn het voornamelijk versteende bomen die in stukjes op de grond liggen.



Na deze lichte teleurstelling kwam de volgende, we hadden de North Rim van de Grand Canyon in de planning staan maar die werd voor het seizoen afgesloten vanwege verwachte sneeuwval. In Page daarom maar wat geschoven met hotels zodat we een dagje langer in Zion konden zijn.



Eenmaal in Zion aangekomen was het al flink aan het regenen, iets waar de lokale bevolking om stond te juichen omdat het voor het eerst sinds mei weer eens regende. Hoewel ik liever gewoon een zonnetje had gehad gaf de regen ook wel een heel ander aanzien op het park.



Na een paar regenachtige dagen begon de zon gelukkig weer te schijnen toen we in de Valley Of Fire waren aangekomen. Wat ook vreemd was was dat het er heel druk was, de vorige keer dat we er waren was het er praktisch uitgestorven maar nu stonden de parkings vol. Na een dagje Las Vegas was het bij de Red Rock Canyon overigens nog véél drukker dat we er snel weer zijn weggegaan om eerder in Death Valley te zijn.



Hoewel Death Valley de naam heeft van 'heetste plek op aarde' was het er toch best wel frisjes, er stond een harde wind waardoor je vanaf Dante's View de stofwolken in de vallei kon zien hangen.



Omdat we al wel vaker in DV zijn geweest hebben we aan een park ranger gevraagd naar een leuke route en dat werd de Titus Canyon road. Hoewel die op sommige plekken vrij oncomfortabel is is het wel een prachtig stuk van het park die begint met een hoge klim door de bergen en eindigt in een stuk door een canyon heen. Death Valley heeft me opnieuw verrast door deze weg, het blijft nog steeds mijn favoriete park.




En toen zat het er al weer op, de laatste dagen hebben we nog een stukje van de hwy 1 meegepakt, helaas regende het die dagen wel bijna constant.



Wederom weer een fijne vakantie gehad en hoewel ik sommige delen nu al een paar keer heb gezien blijft het een prachtig land en hoop ik er komend jaar weer heen te kunnen gaan :Y.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_190253176
Mooie foto's!
dag
  dinsdag 3 december 2019 @ 19:29:14 #9
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_190253739
Mooie trip en foto's _O_
Haters everywhere but I don't really care.
pi_190255274
Dat zijn geen mooie foto’s...dat zijn prachtige foto’s! En leuk verslag, ik wil meteen weer die kant op!
  dinsdag 3 december 2019 @ 23:12:49 #11
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_190257889
Gaaf ^O^
.
  Redactie Frontpage woensdag 4 december 2019 @ 13:01:09 #12
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190263856
Merci! :D
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  woensdag 4 december 2019 @ 13:24:59 #13
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_190264157
Leuk verslag ^O^ Yosemite blijft toch wel mijn favoriet.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_190264839
Potdomme goed verslag O+
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 15:31:26 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190265648
Bijna exact dezelfde reis die wij in mei hebben gedaan O+ Al deden wij New Mexico in plaats van Californië. Ik kan je vertellen dat moab in mei al stervensdruk was, een wereld van verschil met 5 jaar geleden!

Grappig dat Petrified Forest tegenviel, het was voor mij juist een van de grootste verrassingen. Niet vanwege die versteende stronken maar juist de rest van het park met z’n gekleurde badlands. Deed me wel wat denken aan Death Valley O+

Het blijft een prachtige omgeving, leuk dat jullie ook wat dingen “out of the box” hebben gedaan (Colorado). Voor een volgende keer kan ik je aanraden om ook New Mexico mee te pikken, wat een geweldige staat! Het eten, White Sands, Carlsbad Caverns, Santa Fe, Bandelier etc O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_190266973
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 15:31 schreef MaJo het volgende:
Bijna exact dezelfde reis die wij in mei hebben gedaan O+ Al deden wij New Mexico in plaats van Californië. Ik kan je vertellen dat moab in mei al stervensdruk was, een wereld van verschil met 5 jaar geleden!

Grappig dat Petrified Forest tegenviel, het was voor mij juist een van de grootste verrassingen. Niet vanwege die versteende stronken maar juist de rest van het park met z’n gekleurde badlands. Deed me wel wat denken aan Death Valley O+

Het blijft een prachtige omgeving, leuk dat jullie ook wat dingen “out of the box” hebben gedaan (Colorado). Voor een volgende keer kan ik je aanraden om ook New Mexico mee te pikken, wat een geweldige staat! Het eten, White Sands, Carlsbad Caverns, Santa Fe, Bandelier etc O+
Dat is de reis die wij ongeveer gaan doen volgend jaar. :o Heb je toevallig een reisverslag/tips? :o
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator woensdag 4 december 2019 @ 22:36:00 #17
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190274106
quote:
14s.gif Op woensdag 4 december 2019 16:42 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat is de reis die wij ongeveer gaan doen volgend jaar. :o Heb je toevallig een reisverslag/tips? :o
Jazeker! Ik zal je even het adres van mijn blog dmen. En zat tips! Wat wil je weten?

Ik zal het verslag ook nog eens op fok posten maar ben daar nog niet aan toegekomen :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_190280735
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 22:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Jazeker! Ik zal je even het adres van mijn blog dmen. En zat tips! Wat wil je weten?

Ik zal het verslag ook nog eens op fok posten maar ben daar nog niet aan toegekomen :@
Wij zaten vooral nog te kijken naar het stuk in New Mexico. Voor ons echt totaal onbekend. In Utah etc nog heel veel “overgeslagen” vorige keer dus daar weten we ons wel raad maar met 4 weken willen we ook wat minder bekends zien :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_190319202
Nice
  zondag 8 december 2019 @ 10:18:41 #20
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190323425
Wat gaaaaf LTVDK O+ O+

Oké, de kriebels hier hebben het maar liefst sinds januari van dit jaar uitgehouden, maar zijn nu weer te groot. Dus de kogel is door de kerk:;

Volgend jaar gaan wij een rondreis oostkust maken. Starten bij NYC, via Philly en Washington richting het zuiden. Smokey Mountains en via wat steden naar Florida. Eindigen in Miami.

Nu begint de leuke periode van dingen uitzoeken en plannen!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Moderator zondag 8 december 2019 @ 11:51:06 #21
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190325140
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:18 schreef superkimmi het volgende:
Wat gaaaaf LTVDK O+ O+

Oké, de kriebels hier hebben het maar liefst sinds januari van dit jaar uitgehouden, maar zijn nu weer te groot. Dus de kogel is door de kerk:;

Volgend jaar gaan wij een rondreis oostkust maken. Starten bij NYC, via Philly en Washington richting het zuiden. Smokey Mountains en via wat steden naar Florida. Eindigen in Miami.

Nu begint de leuke periode van dingen uitzoeken en plannen!
Wat tof O+ Maar het is geen letterlijke rondreis ;) grappig woord eigenlijk als je erover nadenkt :D

Zelf heb ik geen tips want ik ben zelf alleen boven New York geweest.

Wanneer gaan jullie? Houd rekening met hurricane season, dan wil je niet in Florida zitten ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 8 december 2019 @ 12:02:53 #22
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190325347
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 11:51 schreef MaJo het volgende:

[..]

Wat tof O+ Maar het is geen letterlijke rondreis ;) grappig woord eigenlijk als je erover nadenkt :D

Zelf heb ik geen tips want ik ben zelf alleen boven New York geweest.

Wanneer gaan jullie? Houd rekening met hurricane season, dan wil je niet in Florida zitten ;)
Haha dat is waar. Eigenlijk maken wij nooit rondreizen. Altijd ander vertrek en eindpunt.

We moeten nog even kijken wanneer. NYC is mijn man al eens geweest. Florida zijn we afgelopen januari samen geweest, maar dat smaakte naar meer.

Idealiter willen we eind oktober, dus aan de grens van hurricane season. Mei zou ook nog kunnen, maar ik ben druk bezig met solliciteren e.d. voor een jobswitch. dus afhankelijk van hoe snel dat gaat is in mei bijna een maand weg wellicht niet heel handig.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage zondag 8 december 2019 @ 22:35:42 #23
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190336338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 15:31 schreef MaJo het volgende:
Bijna exact dezelfde reis die wij in mei hebben gedaan O+ Al deden wij New Mexico in plaats van Californië. Ik kan je vertellen dat moab in mei al stervensdruk was, een wereld van verschil met 5 jaar geleden!

Grappig dat Petrified Forest tegenviel, het was voor mij juist een van de grootste verrassingen. Niet vanwege die versteende stronken maar juist de rest van het park met z’n gekleurde badlands. Deed me wel wat denken aan Death Valley O+

Het blijft een prachtige omgeving, leuk dat jullie ook wat dingen “out of the box” hebben gedaan (Colorado). Voor een volgende keer kan ik je aanraden om ook New Mexico mee te pikken, wat een geweldige staat! Het eten, White Sands, Carlsbad Caverns, Santa Fe, Bandelier etc O+
Death Valley vind ik persoonlijk toch wel een stuk bijzonderder dan Petrified Forrest, zeker als het gewoon blijft verrassen zoals nu met de Titus Canyon :Y. Maar voor de volgende keer staat waarschijnlijk meer het noordwesten op het programma (Glacier, Yellowstone, Grand Teton etc.), was eigenlijk nu al het plan maar omdat we pas zo laat konden besloten zuidelijk te gaan ivm sneeuw en seizoensafsluitingen. New Mexico zijn we nog wel even doorheen gereden en hebben we alleen gegeten :P

Maar gelukkig is het land zo groot dat er de komende jaren nog genoeg plekken zijn om te ontdekken en verkennen!
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 8 december 2019 @ 23:01:08 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190336826
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 22:35 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Death Valley vind ik persoonlijk toch wel een stuk bijzonderder dan Petrified Forrest, zeker als het gewoon blijft verrassen zoals nu met de Titus Canyon :Y. Maar voor de volgende keer staat waarschijnlijk meer het noordwesten op het programma (Glacier, Yellowstone, Grand Teton etc.), was eigenlijk nu al het plan maar omdat we pas zo laat konden besloten zuidelijk te gaan ivm sneeuw en seizoensafsluitingen. New Mexico zijn we nog wel even doorheen gereden en hebben we alleen gegeten :P

Maar gelukkig is het land zo groot dat er de komende jaren nog genoeg plekken zijn om te ontdekken en verkennen!
Death Valley is zeker nóg indrukwekkender maar PF viel mij juist alles mee. Uiteindelijk een van de verrassingen van de reis!

Noordwest is ook echt prachtig. Staat samen met het zuidwesten op een gedeelde eerste plaats O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 8 december 2019 @ 23:11:34 #25
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_190336983
Ik heb het Noordwesten op 1 staan. De rust; de ruimte; en ben echt van groen O+
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  Redactie Frontpage zondag 8 december 2019 @ 23:14:28 #26
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190337031
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 23:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Death Valley is zeker nóg indrukwekkender maar PF viel mij juist alles mee. Uiteindelijk een van de verrassingen van de reis!

Noordwest is ook echt prachtig. Staat samen met het zuidwesten op een gedeelde eerste plaats O+
Heeft denk ik ook wel te maken met hoe de rest van de reis er uit ziet, wij kwamen net van een paar dagen in de Rockies en dan zijn die paar glooiende heuvel niet zo heel indrukwekkend meer :P.

quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2019 23:11 schreef superkimmi het volgende:
Ik heb het Noordwesten op 1 staan. De rust; de ruimte; en ben echt van groen O+
Ja die rust en ruimte zijn daar echt geweldig, lekker rondrijden door het grote niets _O_
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_190857998
Wij zijn nog steeds in Amerika en hebben nog 4 weken te gaan. We zitten nu in Austin en gaan vandaag richting Houston. Daarna rustig aan via Baton Rouge en New Orleans richting Florida.

Is er iemand die leuke tips heeft voor ons (met kleuter!) in Florida? We gaan hoogstwaarschijnlijk niet naar Disney (want budget) dus zoek vooral dingen buiten Disney om. We vliegen vanuit Miami terug eind januari.
pi_190858256
Bovenin de panhandle, in Pensecola, zit nog het Naval Aviation Museum. Ik vond het echt een heel mooi Museum, uitgebreider dan ik dacht met ex-vliegers die een paar keer per dag een rondleiding geven. En, vooral voor ons Nederlanders, het is GRATIS! Vergeet alleen niet je paspoort mee te nemen.

Verders, Gatorland lijkt me voor de kleine een leuk uitje!

Verders heb je nog https://www.wonderworksonline.com/orlando/ op I-Drive, ben er niet geweest maar schijnt voor kinderen leuk en leerzaam te zijn.

[ Bericht 26% gewijzigd door JayHovah op 03-01-2020 15:46:51 ]
pi_190859169
Iemand tips voor een hotel/hostel in San Francisco? Vooral qua locatie en betaalbaarheid ben ik zoekende.. het is duurrrrr pfff :{
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_190861215
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een hotel/hostel in San Francisco? Vooral qua locatie en betaalbaarheid ben ik zoekende.. het is duurrrrr pfff :{
SF is verrotte duur ja, daar kan je niet omheen...

Ik verbleef de laatste keer in The Good Hotel, de naam vermoedde dat het een barak zou zijn maar het viel mij 200% mee. Je zit alleen niet in de beste buurt van SF, maar zwervers heb je overal in die stad...
  Redactie Frontpage vrijdag 3 januari 2020 @ 18:48:48 #31
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190861216
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een hotel/hostel in San Francisco? Vooral qua locatie en betaalbaarheid ben ik zoekende.. het is duurrrrr pfff :{
Paar jaar geleden hadden we de Van Ness Inn, grote voordeel daarvan was dat je gratis op het terrein kan parkeren (weet niet of dat nu nog is) en is net een half uurtje lopen naar de haven. En goedkoop gaat het in SF sowieso niet zijn helaas, onder de ¤100,- per nacht is al lastig om te vinden.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 3 januari 2020 @ 19:11:23 #32
39237 crew  H_T
2733
pi_190861580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 16:41 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een hotel/hostel in San Francisco? Vooral qua locatie en betaalbaarheid ben ik zoekende.. het is duurrrrr pfff :{
Iets er butien zitten en met BART de stad in en uit reizen scheelt in de kosten van de kamer, maar vergeet niet het OV-kaartje mee te nemen in de vergelijking
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_190861745
Alpha Inn zaten wij. Basic en gratis parkeren.. ook niet echt goedkoop
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_190862545
Pfff... net mijn ESTA weer aangevraagd voor mijn Florida rondreis volgende maand.

Mijn 4e Esta in 9 jaar tijd. Wat een gedoe ook altijd.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190865196
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 18:48 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Paar jaar geleden hadden we de Van Ness Inn, grote voordeel daarvan was dat je gratis op het terrein kan parkeren (weet niet of dat nu nog is) en is net een half uurtje lopen naar de haven. En goedkoop gaat het in SF sowieso niet zijn helaas, onder de ¤100,- per nacht is al lastig om te vinden.
Daar kom ik nu achter inderdaad.. dank voor de tips allen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 4 januari 2020 @ 09:39:46 #36
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_190870102
In 2016 zaten wij in de Coventry Motor Inn voor 108 dollar maar die prijzen zijn inmiddels denk ik wel iets gestegen. Wij vonden het vooral fijn dat je er kon parkeren.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 4 januari 2020 @ 09:41:25 #37
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_190870111
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:06 schreef CoExist het volgende:
Pfff... net mijn ESTA weer aangevraagd voor mijn Florida rondreis volgende maand.

Mijn 4e Esta in 9 jaar tijd. Wat een gedoe ook altijd.
Ahjoh valt mee, vraag maar eens een werkvisa aan :P
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_190870454
De allereerste keer in SF zat ik trouwens in The Embassy maar dat was net een oude hoerenkast dus daar zou ik met een boog omheen lopen. Wel gratis parkeren achter een hek dus dan kan je als alternatief wel veilig in de auto slapen.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 13:29:48 #39
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_190873148
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 10:18 schreef superkimmi het volgende:
Wat gaaaaf LTVDK O+ O+

Oké, de kriebels hier hebben het maar liefst sinds januari van dit jaar uitgehouden, maar zijn nu weer te groot. Dus de kogel is door de kerk:;

Volgend jaar gaan wij een rondreis oostkust maken. Starten bij NYC, via Philly en Washington richting het zuiden. Smokey Mountains en via wat steden naar Florida. Eindigen in Miami.

Nu begint de leuke periode van dingen uitzoeken en plannen!
Vet, dit hebben wij in 2016 gedaan met de camper. Wat ik vooral heel gaaf vond, waren staten als Georgia en South Carolina. De mensen waren daar supervriendelijk en ook kwamen we daar geen toerist tegen (behalve Amerikaanse toeristen).

Ook neemt daar het percentage wereldvreemde Amerikanen toe. Ik heb daar nog de vraag gehad hoe lang ik erover had gedaan met die camper vanuit Nederland naar de VS. _O-
pi_190873394
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:29 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Vet, dit hebben wij in 2016 gedaan met de camper. Wat ik vooral heel gaaf vond, waren staten als Georgia en South Carolina. De mensen waren daar supervriendelijk en ook kwamen we daar geen toerist tegen (behalve Amerikaanse toeristen).

Ook neemt daar het percentage wereldvreemde Amerikanen toe. Ik heb daar nog de vraag gehad hoe lang ik erover had gedaan met die camper vanuit Nederland naar de VS. _O-
misschien dachten ze dat je uit Nederland, texas kwam.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_190882076
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 13:46 schreef RipCity het volgende:

[..]

misschien dachten ze dat je uit Nederland, texas kwam.
Daar gaan we morgen naartoe :Y)
pi_190883175
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 22:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Daar gaan we morgen naartoe :Y)
Wat vond je van Houston?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 00:39:50 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190884059
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 20:06 schreef CoExist het volgende:
Pfff... net mijn ESTA weer aangevraagd voor mijn Florida rondreis volgende maand.

Mijn 4e Esta in 9 jaar tijd. Wat een gedoe ook altijd.
Een esta is toch 2 jaar geldig :? Hoef je dus niet steeds opnieuw aan te vragen :D

Oh wacht: ik las je 9e esta in 4 jaar tijd, dan klopt het inderdaad wel :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_190884379
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 00:39 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een esta is toch 2 jaar geldig :? Hoef je dus niet steeds opnieuw aan te vragen :D

Oh wacht: ik las je 9e esta in 4 jaar tijd, dan klopt het inderdaad wel :Y
Vroeger had je dat groene I-94W formulier wat je in het vliegtuig al moest invullen. Maar sinds 2009 is er dus de ESTA.
Wel makkelijker, want digitaal gekoppeld aan je paspoort.

Augustus 2011
Juli 2015
September 2017
Februari 2020

Misschien moet ik mijn reizen wat slimmer plannen.
Maar het zou fijn zijn als ze langer geldig waren.

Hebben jullie trouwens ook een internationaal rijbewijs bij de ANWB gekocht voor ¤ 20,- ?
Ik vind het maar een belachelijk vodje papier wat jezelf kan painten en uitprinten.
Mijn reisorganisatie (Tioga Tours) zegt dat het niet noodzakelijk is maar ik ken gevallen dat men de huur auto niet mee kreeg met alleen het NL rijbewijs.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190884399
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij zijn nog steeds in Amerika en hebben nog 4 weken te gaan. We zitten nu in Austin en gaan vandaag richting Houston. Daarna rustig aan via Baton Rouge en New Orleans richting Florida.

Is er iemand die leuke tips heeft voor ons (met kleuter!) in Florida? We gaan hoogstwaarschijnlijk niet naar Disney (want budget) dus zoek vooral dingen buiten Disney om. We vliegen vanuit Miami terug eind januari.
De Keys ❤
pi_190884931
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2020 23:40 schreef Shivo het volgende:

[..]

Wat vond je van Houston?
We hebben Houston niet bezocht. Hadden geen zin in een stad en zijn er dus doorheen gereden. Hebben vandaag rond gereden in een Wildlife Refuge bij Anahuac en dat was echt zo tof O+
pi_190885669
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:14 schreef CoExist het volgende:

[..]
.

Hebben jullie trouwens ook een internationaal rijbewijs bij de ANWB gekocht voor ¤ 20,- ?
Ik vind het maar een belachelijk vodje papier wat jezelf kan painten en uitprinten.
Mijn reisorganisatie (Tioga Tours) zegt dat het niet noodzakelijk is maar ik ken gevallen dat men de huur auto niet mee kreeg met alleen het NL rijbewijs.
100000% onzin. alleen voor japan/Thailand en nog aantal landen noodzakelijk. Dagelijks huren tienduizenden buitenlanders auto’s in usa zonder. Weer zo’n geval van ‘horen van’. Geen enkele normale maatschappij zal er om vragen. Zelfde als politie of wie dan ook.


Welke gevallen zijn dat dan?! En hoelang geleden?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 09:48:31 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190886160
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 01:14 schreef CoExist het volgende:

[..]

Vroeger had je dat groene I-94W formulier wat je in het vliegtuig al moest invullen. Maar sinds 2009 is er dus de ESTA.
Wel makkelijker, want digitaal gekoppeld aan je paspoort.

Augustus 2011
Juli 2015
September 2017
Februari 2020

Misschien moet ik mijn reizen wat slimmer plannen.
Maar het zou fijn zijn als ze langer geldig waren.

Hebben jullie trouwens ook een internationaal rijbewijs bij de ANWB gekocht voor ¤ 20,- ?
Ik vind het maar een belachelijk vodje papier wat jezelf kan painten en uitprinten.
Mijn reisorganisatie (Tioga Tours) zegt dat het niet noodzakelijk is maar ik ken gevallen dat men de huur auto niet mee kreeg met alleen het NL rijbewijs.
Dat is echt onzin, ik heb in al die jaren nog nooit gehoord van iemand met problemen, en zelf ook nooit last van gehad. En als zelfs Tioga zegt dat het niet nodig is, waarom dan toch doen :?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 5 januari 2020 @ 10:59:44 #49
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_190886778
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2020 15:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij zijn nog steeds in Amerika en hebben nog 4 weken te gaan. We zitten nu in Austin en gaan vandaag richting Houston. Daarna rustig aan via Baton Rouge en New Orleans richting Florida.

Is er iemand die leuke tips heeft voor ons (met kleuter!) in Florida? We gaan hoogstwaarschijnlijk niet naar Disney (want budget) dus zoek vooral dingen buiten Disney om. We vliegen vanuit Miami terug eind januari.
Ik moest even zoeken maar tubing in Wakulla Springs vonden wij heel leuk! Geen idee of dat handig is met een kleuter hoor (als die op je zit)

https://www.floridastateparks.org/WakullaSprings
Voordat je het park in gaan kan je banden huren.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_190888597
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 07:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

100000% onzin. alleen voor japan/Thailand en nog aantal landen noodzakelijk. Dagelijks huren tienduizenden buitenlanders auto’s in usa zonder. Weer zo’n geval van ‘horen van’. Geen enkele normale maatschappij zal er om vragen. Zelfde als politie of wie dan ook.


Welke gevallen zijn dat dan?! En hoelang geleden?
Wij zelf... in 2015 bij Alamo Car Rental in San Francisco.
Mijn schoonvader heeft elk rijbewijs wat er te halen valt in Nederland maar ze deden behoorlijk moeilijk er over dat hij geen IRB bij zich had.
Gelukkig hadden we meerdere bestuurders opgegeven en daar had er eentje dus wel zo'n IRB.

Uiteraard dit toen ook met Tioga Tours overlegd en deze waren echt flabbergasted.
Beetje zoeken op Google en ik las dat het wel vaker gebeurde.
Misschien ligt het ook gewoon aan de persoon die we troffen bij de auto verhuur.
Of een verkapt verdien model om je een upgrade aan te smeren.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_190891611
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:32 schreef CoExist het volgende:

[..]

Wij zelf... in 2015 bij Alamo Car Rental in San Francisco.
Mijn schoonvader heeft elk rijbewijs wat er te halen valt in Nederland maar ze deden behoorlijk moeilijk er over dat hij geen IRB bij zich had.
Gelukkig hadden we meerdere bestuurders opgegeven en daar had er eentje dus wel zo'n IRB.

Uiteraard dit toen ook met Tioga Tours overlegd en deze waren echt flabbergasted.
Beetje zoeken op Google en ik las dat het wel vaker gebeurde.
Misschien ligt het ook gewoon aan de persoon die we troffen bij de auto verhuur.
Of een verkapt verdien model om je een upgrade aan te smeren.
erg vreemd, wij hebben inmiddels al 6 keer een auto gehuurd in de USA bij diverse maatschappijen in onder andere: SF, NY. Miami, Houston, Seattle en Las Vegas en een normaal NL rijbewijs is altijd voldoende er werd niet naar een IRB gevraagd.

p.s de laatste keer kregen we een gratis upgrade van een compact car ( de kleinste beschikbaar in de USA ) naar een Dodge Grand Caravan ( 7 personen, 3.5L V6 ) voor 58 dagen zonder erom gevraagd te hebben, dit was bij Thrifty.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_190891823
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:32 schreef CoExist het volgende:

[..]

Wij zelf... in 2015 bij Alamo Car Rental in San Francisco.
Mijn schoonvader heeft elk rijbewijs wat er te halen valt in Nederland maar ze deden behoorlijk moeilijk er over dat hij geen IRB bij zich had.
Dat is wel raar :o
Alamo op het vliegveld? Dat was in 2017 bij ons in ieder geval geen probleem zonder IRB...
pi_190892072
Erg leuk om te volgen en wat een prachtfoto’s komen voorbij! Ik ga in juni en heb heel wat bij te lezen.
pi_190893263
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 17:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Dat is wel raar :o
Alamo op het vliegveld? Dat was in 2017 bij ons in ieder geval geen probleem zonder IRB...
Alamo
750 Bush St
San Francisco, CA 94108
United States

Zat vlakbij ons hotel.
Wij waren ook erg verbaasd.

Maar ik heb besloten om zelf geen IRB nemen.
Belachelijk dat zo’n vodje ¤20,- kost en maar 1 jaar geldig is.
Mooi verdienen daar bij de ANWB.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Redactie Frontpage zondag 5 januari 2020 @ 23:17:52 #55
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_190898482
Ook nog nooit problemen gehad met mijn rijbewijs eigenlijk, gaat altijd vrij soepeltjes. Ik gebruik mijn rijbewijs daar ook gewoon standaard als legitimatie voor alcohol/sigaretten en dat levert vaker leuke reacties op dan dat het een probleem is.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_190900231
Bedankt voor alle tips voor Florida, ik heb weer een mooi lijstje met dingen die we gaan doen dankzij jullie.

Vandaag zijn we in Nederland, TX en hebben we het ‘museum’ bezocht. Ook hebben we de enige Nederlander van de stad ontmoet, erg grappig. En omdat het 23 graden was, hebben we vooral heel veel tijd in de zon in het park doorgebracht O+ En plannen gemaakt voor New Orleans, waar we over een dag of twee/drie aan gaan komen.
pi_190927791
Hier beginnen we ook weer te plannen. De droom van 3 jaar terug gaat uitkomen als het goed is

Komende weken op werk proberen te regelen. Plan is nog ver weg maar leuk om bezig te zijn

2021
7-12 weken
April - juli
Zuid West / Noord West
Vrouw en zoon (dan 2,5 jaar oud)
Camper

Derde keer VS, derde keer west :-)

Zin!
All management is Strategic Management.
pi_190928749
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:39 schreef GodsSon het volgende:
Hier beginnen we ook weer te plannen. De droom van 3 jaar terug gaat uitkomen als het goed is

Komende weken op werk proberen te regelen. Plan is nog ver weg maar leuk om bezig te zijn

2021
7-12 weken
April - juli
Zuid West / Noord West
Vrouw en zoon (dan 2,5 jaar oud)
Camper

Derde keer VS, derde keer west :-)

Zin!
Gaaf! Hoe gaan jullie alles doen? Camper of auto/tent/hotel/motel?
pi_190930701
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 23:25 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Gaaf! Hoe gaan jullie alles doen? Camper of auto/tent/hotel/motel?
Camper :-)
All management is Strategic Management.
pi_190932400
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2020 13:32 schreef CoExist het volgende:

[..]

Wij zelf... in 2015 bij Alamo Car Rental in San Francisco.
Mijn schoonvader heeft elk rijbewijs wat er te halen valt in Nederland maar ze deden behoorlijk moeilijk er over dat hij geen IRB bij zich had.
Gelukkig hadden we meerdere bestuurders opgegeven en daar had er eentje dus wel zo'n IRB.

Uiteraard dit toen ook met Tioga Tours overlegd en deze waren echt flabbergasted.
Beetje zoeken op Google en ik las dat het wel vaker gebeurde.
Misschien ligt het ook gewoon aan de persoon die we troffen bij de auto verhuur.
Of een verkapt verdien model om je een upgrade aan te smeren.
September 2019 ook bij Alamo op het vliegveld van San Francisco een auto opgehaald, geen problemen met IRB en ook niet naar gevraagd.
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_190932660
Hier in 8 US-trips ook nooit naar gevraagd. Ik ben ooit aangehouden door de locale sherriff maar die vroeg er ook niet om...
Ordinair cashen voor de ANWB dus imo.
  woensdag 8 januari 2020 @ 10:27:05 #62
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_190932799
Ooit nodig gehad in Florida, maar dat was wel in 2009. Alleen daardoor toen ik 7 jaar later naar het westen ging er wel ingetrapt om opnieuw zo'n ding te kopen ;(
Daar vroegen ze er niet om en in Canada ook nog nooit gehad.
pi_190937010
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 05:48 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Camper :-)
Tof. Wij rijden nu 3 maanden in een camper door Amerika met onze kleuter en we vinden het heerlijk O+
pi_190943479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 15:42 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Tof. Wij rijden nu 3 maanden in een camper door Amerika met onze kleuter en we vinden het heerlijk O+
Super gaaf.
Ben benieuwd naar hoe 't allemaal gaat daar en zal de verhalen nog wel eens terug lezen van je reis tot nu toe

Kom als jullie terug zijn nog wel eens met wat craren :-)

Geniet daar!
All management is Strategic Management.
pi_190944715
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 22:52 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Super gaaf.
Ben benieuwd naar hoe 't allemaal gaat daar en zal de verhalen nog wel eens terug lezen van je reis tot nu toe

Kom als jullie terug zijn nog wel eens met wat craren :-)

Geniet daar!
Mocht je willen dan kan ik je de link van onze blog sturen. Dan kan je lezen wat we doen en hebben gedaan.
pi_190944954
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 01:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Mocht je willen dan kan ik je de link van onze blog sturen. Dan kan je lezen wat we doen en hebben gedaan.
Graag. Leuk :-)
All management is Strategic Management.
pi_190949670
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 06:07 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Graag. Leuk :-)
Je hebt een pb.
  zondag 12 januari 2020 @ 22:08:03 #68
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191001927
We hebben eindelijk onze tickets geboekt *O*

Eind april AMS-LAX en een maand later weer terug.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191127111
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2020 22:08 schreef laziness het volgende:
We hebben eindelijk onze tickets geboekt *O*

Hier ook! 20 mei naar San Francisco (zo benieuwd naar deze stad en omgeving!) en 13 juni terug vanuit Las Vegas.

*O* *O* *O* *O*

Het grote plannen en voorbereiden kan beginnen :)

Iemand nog tips voor autohuur sites?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191127199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 09:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hier ook! 20 mei naar San Francisco (zo benieuwd naar deze stad en omgeving!) en 13 juni terug vanuit Las Vegas.

*O* *O* *O* *O*

Het grote plannen en voorbereiden kan beginnen :)

Iemand nog tips voor autohuur sites?
Heb gewoon via rentalcars.com bij Alamo geboekt. Prima ervaringen mee en goede prijs.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:01:08 #71
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_191127526
Wij via Happytoursusa ook bij Alamo. Kun je gewoon rechtstreeks bij Alamo inchecken / skip the line gebruiken. De standard SUV waar wij naar op zoek waren is toevallig in onze periode goedkoper dan andere wagens / websites.

Goede ervaringen met Alamo tot nu toe.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  dinsdag 21 januari 2020 @ 10:03:17 #72
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191127554
Hier ook standaard SUV bij Alamo.com rechtstreeks. Van de week opnieuw geboekt want goedkoper dan de week er voor :')

Onze route is af, bijna alle hotels geboekt.
Antelope canyon x geboekt, baseball en rodeo kaartjes in the pocket.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191128122
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:03 schreef laziness het volgende:
Hier ook standaard SUV bij Alamo.com rechtstreeks. Van de week opnieuw geboekt want goedkoper dan de week er voor :')

Onze route is af, bijna alle hotels geboekt.
Antelope canyon x geboekt, baseball en rodeo kaartjes in the pocket.
Zou je me via DM je route/hotels willen laten weten? Ben nog een beetje zoekende voor een deel van onze reis en tips zijn welkom :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 21 januari 2020 @ 11:52:35 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191128696
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zou je me via DM je route/hotels willen laten weten? Ben nog een beetje zoekende voor een deel van onze reis en tips zijn welkom :)
Staat jouw route ergens? Volgens mij doen we maar deels hetzelfde rondje.

Heb ook lang niet overal bepaald de goedkoopste opties genomen O-)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191128756
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Staat jouw route ergens? Volgens mij doen we maar deels hetzelfde rondje.

Heb ook lang niet overal bepaald de goedkoopste opties genomen O-)
Grofweg deze route zal het worden:

San Francisco 4 dagen
Yosemite 2 dagen
Sequioa 2 dagen
Death Valley (met tussenstop ergens tussen Sequioa en Death Valley) 2 dagen
Las Vegas 2 dagen
Zion 2 dagen
Bryce 1 dag
Page e.o. 2-3 dagen
Grand Canyon / Flagstaff e.o. 4 dagen
Las Vegas retour AMS
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191128813
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Grofweg deze route zal het worden:

San Francisco 4 dagen
Yosemite 2 dagen
Sequioa 2 dagen
Death Valley (met tussenstop ergens tussen Sequioa en Death Valley) 2 dagen
Las Vegas 2 dagen
Zion 2 dagen
Bryce 1 dag
Page e.o. 2-3 dagen
Grand Canyon / Flagstaff e.o. 4 dagen
Las Vegas retour AMS
Zou Death Valley gewoon op 1 dag houden en die dag ergens anders gebruiken :) Maar ieder zijn eigen planning natuurlijk!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_191128997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:01 schreef franklop het volgende:

[..]

Zou Death Valley gewoon op 1 dag houden en die dag ergens anders gebruiken :) Maar ieder zijn eigen planning natuurlijk!
Nou ja, ik zou graag bijvoorbeeld vanuit Sequioa NP naar Lone Pine willen rijden in 1 dag (mooie toeristische route) en dan dag 2 in 1 dag met wat tussenstops door DV willen gaan richting Las Vegas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191129010
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 12:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou graag bijvoorbeeld vanuit Sequioa NP naar Lone Pine willen rijden in 1 dag (mooie toeristische route) en dan dag 2 in 1 dag met wat tussenstops door DV willen gaan richting Las Vegas.
Ah dat klinkt idd beter. 2 dagen DV zou ik teveel vinden
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 21 januari 2020 @ 13:36:41 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191129833
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Grofweg deze route zal het worden:

San Francisco 4 dagen
Yosemite 2 dagen
Sequioa 2 dagen
Death Valley (met tussenstop ergens tussen Sequioa en Death Valley) 2 dagen
Las Vegas 2 dagen
Zion 2 dagen
Bryce 1 dag
Page e.o. 2-3 dagen
Grand Canyon / Flagstaff e.o. 4 dagen
Las Vegas retour AMS
Ik zal je vanavond thuis dmen.
Wij doen een rondje LA zonder jouw deel voor Vegas.
Ik heb veel hotels al lang geboekt dus de prijzen zijn wellicht veranderd.

Hou je rekening met een wellicht gesloten Tioga Road?

Ik gooi ‘m er nog maar eens in.
Ik haal alle info van het alles amerika forum. Zeer veel tips over hotels, haalbare routes, tussenstops, autohuur etc. Ik heb al heel wat uren versleten met daar lezen en bruikbare tips gekregen over een niet overhaaste route.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191129893
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 13:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zal je vanavond thuis dmen.
Wij doen een rondje LA zonder jouw deel voor Vegas.
Ik heb veel hotels al lang geboekt dus de prijzen zijn wellicht veranderd.

Hou je rekening met een wellicht gesloten Tioga Road?

Ik gooi ‘m er nog maar eens in.
Ik haal alle info van het alles amerika forum. Zeer veel tips over hotels, haalbare routes, tussenstops, autohuur etc. Ik heb al heel wat uren versleten met daar lezen en bruikbare tips gekregen over een niet overhaaste route.
Thanks! Ik houd daar zeker rekening mee en wil dus richting zuiden (Bakersfield) met een omweg richting Lone Pine / DV gaan. We hebben genoeg tijd en wil ook niet te veel van dit soort reisdagen hebben. Bedankt voor je tip, ik lees veel via Tripadvisor Forum maar zal daar ook eens rond gaan kijken!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191137999
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 11:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Grofweg deze route zal het worden:

San Francisco 4 dagen
Yosemite 2 dagen
Sequioa 2 dagen
Death Valley (met tussenstop ergens tussen Sequioa en Death Valley) 2 dagen
Las Vegas 2 dagen
Zion 2 dagen
Bryce 1 dag
Page e.o. 2-3 dagen
Grand Canyon / Flagstaff e.o. 4 dagen
Las Vegas retour AMS
Je kan North Rim van de Grand Canyon overwegen, dan zou je richting Moab kunnen.
Tijd in page vind ik relatief lang samen met zuid kant Grand Canyon
All management is Strategic Management.
pi_191139861
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2020 22:41 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Je kan North Rim van de Grand Canyon overwegen, dan zou je richting Moab kunnen.
Tijd in page vind ik relatief lang samen met zuid kant Grand Canyon
Ja precies, in Page naar de Horseshoe Bend, in Moab heb je veel mooiere parken (Dead Horse, Canyonlands, veel mountainbike tours).
pi_191140014
quote:
1s.gif Op woensdag 22 januari 2020 06:22 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ja precies, in Page naar de Horseshoe Bend, in Moab heb je veel mooiere parken (Dead Horse, Canyonlands, veel mountainbike tours).
Ik wil Page als uitvalsbasis gaan gebruiken voor Antelope Canyon, Monument Valley, Horseshoe Bend, Lake Powell dus verwacht daar wel 2 tot 3 dagen mee te kunnen vullen. Vanwege persoonlijke redenen wil ik persé naar de South Rim van GC :) Vanuit Flagstaff is dat ook een prima dagtocht (ik verwacht niet dat we de GC in zullen gaan).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 22 januari 2020 @ 08:06:13 #84
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191140279
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik wil Page als uitvalsbasis gaan gebruiken voor Antelope Canyon, Monument Valley, Horseshoe Bend, Lake Powell dus verwacht daar wel 2 tot 3 dagen mee te kunnen vullen. Vanwege persoonlijke redenen wil ik persé naar de South Rim van GC :) Vanuit Flagstaff is dat ook een prima dagtocht (ik verwacht niet dat we de GC in zullen gaan).
Lijkt me een prima plan zo.

Helaas is Lake Powell begin mei als wij er langs komen nog steenkoud dus wij slaan een verblijf daar voor nu over.
Net als Moab. Het zijn al best wat parken achter elkaar in ons rondje nu. Mijn 9 jarige trekt nog een verblijf van paar dagen in die hoek niet er bij nu.

Moab past ook goed in een rondje waarbij je Colorado mee neemt en dat staat ook hoog op de verlanglijst. Er moet wat te dromen over blijven voor een volgende keer ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191147172
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 07:21 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik wil Page als uitvalsbasis gaan gebruiken voor Antelope Canyon, Monument Valley, Horseshoe Bend, Lake Powell dus verwacht daar wel 2 tot 3 dagen mee te kunnen vullen. Vanwege persoonlijke redenen wil ik persé naar de South Rim van GC :) Vanuit Flagstaff is dat ook een prima dagtocht (ik verwacht niet dat we de GC in zullen gaan).
Vanaf de south rim kun je mooi de hike naar het "ooh aah point" doen.. ben de naam van de trail ff kwijt.

Edit, South Kaibab trail!
pi_191148460
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:17 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Vanaf de south rim kun je mooi de hike naar het "ooh aah point" doen.. ben de naam van de trail ff kwijt.

Edit, South Kaibab trail!
Ik ken zowel South Kaibab als Bright Angel op m’n duimpje vanwege m’n werk aan de trails 7 jaar geleden :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191172622
Iemand tips voor verblijf in de buurt van Yosemite (2 nachten - laatste week Mei)? Verblijven in het park is een no go qua prijzen zie ik wel, dus kom nu uit op Oakhurst of Mariposa als redelijk goede uitvalsbases, zeker omdat we daarna ook verder naar het zuiden gaan richting Sequioa..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 12:08:29 #88
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_191172751
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor verblijf in de buurt van Yosemite (2 nachten - laatste week Mei)? Verblijven in het park is een no go qua prijzen zie ik wel, dus kom nu uit op Oakhurst of Mariposa als redelijk goede uitvalsbases, zeker omdat we daarna ook verder naar het zuiden gaan richting Sequioa..
Ik heb in juni hier overnacht en dat was prima: https://www.choicehotels.(...)ls/ca937?source=gyxt

Het is in deze periode goed te doen, maar als ik dan voor de prijzen eind mei kijk, schrik ik er toch ook nog wel van.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_191172904
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 12:08 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb in juni hier overnacht en dat was prima: https://www.choicehotels.(...)ls/ca937?source=gyxt

Het is in deze periode goed te doen, maar als ik dan voor de prijzen eind mei kijk, schrik ik er toch ook nog wel van.
Gelukkig bestaat Airbnb waar je voor +/- 100-120 euro per nacht in dezelfde omgeving kunt verblijven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191176623
Airbnb gevonden 10min ten noorden van Oakhurst. Neem de afstand naar Yosemite (60-90min) op dag 2 dan maar voor lief - scheelt honderden euro's per nacht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 24 januari 2020 @ 18:16:07 #91
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191178066
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Airbnb gevonden 10min ten noorden van Oakhurst. Neem de afstand naar Yosemite (60-90min) op dag 2 dan maar voor lief - scheelt honderden euro's per nacht.

Ik heb begrepen dat je vroeg moet zijn voor parkeren in de vallei en dat heen en weer rijden daarom niet ideaal is.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191187405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 16:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Airbnb gevonden 10min ten noorden van Oakhurst. Neem de afstand naar Yosemite (60-90min) op dag 2 dan maar voor lief - scheelt honderden euro's per nacht.

Afgelopen september zaten we op een camping ten zuiden van Oakhurst en zijn toen 's morgens vroeg naar de valley gegaan, waren om 08.00 uur daar en toen was parkeren geen probleem. Toen we rond 15.00 uur terug waren van de hike was het een gekkenhuis, vroeg opstaan loont dus ;)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_191188406
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 12:15 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Afgelopen september zaten we op een camping ten zuiden van Oakhurst en zijn toen 's morgens vroeg naar de valley gegaan, waren om 08.00 uur daar en toen was parkeren geen probleem. Toen we rond 15.00 uur terug waren van de hike was het een gekkenhuis, vroeg opstaan loont dus ;)
Ja geen probleem lijkt me :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191188822
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor verblijf in de buurt van Yosemite (2 nachten - laatste week Mei)? Verblijven in het park is een no go qua prijzen zie ik wel, dus kom nu uit op Oakhurst of Mariposa als redelijk goede uitvalsbases, zeker omdat we daarna ook verder naar het zuiden gaan richting Sequioa..
Wij zaten in River Rock Inn in Mariposa (https://www.booking.com/h(...)al;ucfs=1&#hotelTmpl. Gratis parkeren, aardige vrouw die lunch had gemaakt voor in Yosemite. Ongeveer een 30 minuten rijden naar het park, wij vonden het te doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 18:16 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je vroeg moet zijn voor parkeren in de vallei en dat heen en weer rijden daarom niet ideaal is.
Wij waren in juni en voor ons geen probleem, parkeren was druk maar nog zat plek rond een uur of 9.
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 20:22:06 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191238231
quote:
Did you know today is National Plan For Vacation Day!
Meest zinloze "dag" ever.. :')

Las ik vandaag in een mail van een hotel in Casper WY, waar ik, zeker weten, nooit van mijn leven weer zal komen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Hyperdude op 28-01-2020 20:46:13 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191243993
Hoeveel dagen zouden voldoende zijn voor Sequoia NP? 's Ochtends vertrekkend uit Oakhurst..
Heb nu ingezet op 2 overnachtingen nabij Three Rivers / Lake Kaweah.. mocht er dan tijd over zijn kunnen we altijd nog naar Kings Canyon NP gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191253618
Voor wie in Arizona de Route 66 gaat ontdekken is dit nog een leuk filmpje om te checken en ideeën op te doen:
pi_191255231
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 07:54 schreef Jor_Dii het volgende:
Hoeveel dagen zouden voldoende zijn voor Sequoia NP? 's Ochtends vertrekkend uit Oakhurst..
Heb nu ingezet op 2 overnachtingen nabij Three Rivers / Lake Kaweah.. mocht er dan tijd over zijn kunnen we altijd nog naar Kings Canyon NP gaan.
Hangt een beetje van je rest van de reis af. Als je in Yosemite al naar Mariposa Grove bent geweest is een nacht denk ik wel voldoende.
Sowieso zou ik dat al voldoende vinden denk ik :-)
Ben er in 2013 geweest en maar een dag. Ochtend park in en einde dag door naar Yosemite
All management is Strategic Management.
pi_191259463
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 21:37 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Hangt een beetje van je rest van de reis af. Als je in Yosemite al naar Mariposa Grove bent geweest is een nacht denk ik wel voldoende.
Sowieso zou ik dat al voldoende vinden denk ik :-)
Ben er in 2013 geweest en maar een dag. Ochtend park in en einde dag door naar Yosemite
Ja had gezien dat er ook in Yosemite genoeg te zien is dat overlapt met Seq NP.
Wij komen echter vanuit Yosemite zuidwaarts dus bereken het nu als max 1,5 dag die we dan in het park hebben. Misschien te veel, maar dat is altijd nog op te vullen met een spontane andere activiteit.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191264565
Vraagje: Als we nu nog een vakantie met camper van Seattle naar San Diego willen boeken voor in april/mei. Zijn we dan al te laat?

We zouden 8-9 weken door Zuidoost Azië gaan rondreizen, maar door het hele gedoe met het Coronavirus willen we graag een plan B opstellen. Idee is om 3-4 weken de Westkust te doen, en dan nog 4-5 weken Hawaii. We gaan met twee jonge kinderen (3 en 4 jaar oud).
  donderdag 30 januari 2020 @ 15:03:18 #101
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191264608
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef Aurelius het volgende:
Vraagje: Als we nu nog een vakantie met camper van Seattle naar San Diego willen boeken voor in april/mei. Zijn we dan al te laat?

We zouden 8-9 weken door Zuidoost Azië gaan rondreizen, maar door het hele gedoe met het Coronavirus willen we graag een plan B opstellen. Idee is om 3-4 weken de Westkust te doen, en dan nog 4-5 weken Hawaii. We gaan met twee jonge kinderen (3 en 4 jaar oud).
Hawaii *O* _O_ Willen zo graag terug op een gegeven moment.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_191264721
quote:
14s.gif Op donderdag 30 januari 2020 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hawaii *O* _O_ Willen zo graag terug op een gegeven moment.
Dat stukje is niet zo moeilijk. Paar AirBnB's en wat binnenlandse vluchten. :D
  donderdag 30 januari 2020 @ 16:32:03 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191265807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef Aurelius het volgende:
Vraagje: Als we nu nog een vakantie met camper van Seattle naar San Diego willen boeken voor in april/mei. Zijn we dan al te laat?

We zouden 8-9 weken door Zuidoost Azië gaan rondreizen, maar door het hele gedoe met het Coronavirus willen we graag een plan B opstellen. Idee is om 3-4 weken de Westkust te doen, en dan nog 4-5 weken Hawaii. We gaan met twee jonge kinderen (3 en 4 jaar oud).
De kosten zijn wellicht hoger maar er zijn genoeg maatschappijen dus je vindt vast nog wel ergens een camper.
Een kampeerplek voor een te reserveren campground IN een nationaal park zal lastig worden wellicht.
Het kan her en der ook nog koud zijn maar goed je camper heeft verwarming.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191286008
Wij zijn weer thuis na 3 maanden rondreizen door Amerika. Het was echt een geweldige ervaring en ik zou het zo weer doen. Hoewel mijn eigen huis toch ook wel erg fijn is!

Ik heb een aantal dingen te koop voor de liefhebber:
- TomTom voor oost Amerika. Gaat van de oostkust tot Texas/Kansas. De batterij doet het niet dus hij werkt alleen als hij ingeplugd is.
- Nationale Parkenpas. Er is nog ruimte voor een tweede handtekening dus hij kan nog gebruikt worden door iemand. Geldig tot ergens half november.
- Een dinges die je 12V outlet verandert in een stopcontact. Ruimte voor 2 Amerikaanse stekkers en 4 usb-kabels.

Graag een pm bij interesse.

[ Bericht 1% gewijzigd door MevrouwCactus op 01-02-2020 23:15:47 ]
pi_191286029
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2020 14:59 schreef Aurelius het volgende:
Vraagje: Als we nu nog een vakantie met camper van Seattle naar San Diego willen boeken voor in april/mei. Zijn we dan al te laat?

We zouden 8-9 weken door Zuidoost Azië gaan rondreizen, maar door het hele gedoe met het Coronavirus willen we graag een plan B opstellen. Idee is om 3-4 weken de Westkust te doen, en dan nog 4-5 weken Hawaii. We gaan met twee jonge kinderen (3 en 4 jaar oud).
Volgens mij kan dat prima hoor. Heb je een idee wat voor camper je wilt? Een normale of een busje zoals wij hadden? Dan kan je wat gerichter zoeken.
pi_191288513
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2020 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij zijn weer thuis na 3 maanden rondreizen door Amerika. Het was echt een geweldige ervaring en ik zou het zo weer doen. Hoewel mijn eigen huis toch ook wel erg fijn is!

Ik heb een aantal dingen te koop voor de liefhebber:
- TomTom voor oost Amerika. Gaat van de oostkust tot Texas/Kansas. De batterij doet het niet dus hij werkt alleen als hij ingeplugd is.
- Nationale Parkenpas. Er is nog ruimte voor een tweede handtekening dus hij kan nog gebruikt worden door iemand. Geldig tot ergens half november.
- Een dinges die je 12V outlet verandert in een stopcontact. Ruimte voor 2 Amerikaanse stekkers en 4 usb-kabels.

Graag een pm bij interesse.
Interesse in je Nationale Parkenpas! Stuur je een DM
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 17:27:18 #107
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191329781
Neeee niet de nationale parkenpas doorverkopen mensen -O- de pas is al zo goedkoop en ze doen er goede dingen mee. Ik vind het altijd zo schraal om nou juist daarop te besparen :@ :X

Het merendeel van je reis bestaat uit die prachtige parken. De pas is slechts 80 dollar en heb je er na 3 parken al uit. Het geld van de pas wordt gebruikt om de parken te verbeteren. Als je geld wil besparen doe dat alsjeblieft niet op deze pas :N
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191330455
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef MaJo het volgende:
Neeee niet de nationale parkenpas doorverkopen mensen -O- de pas is al zo goedkoop en ze doen er goede dingen mee. Ik vind het altijd zo schraal om nou juist daarop te besparen :@ :X

Het merendeel van je reis bestaat uit die prachtige parken. De pas is slechts 80 dollar en heb je er na 3 parken al uit. Het geld van de pas wordt gebruikt om de parken te verbeteren. Als je geld wil besparen doe dat alsjeblieft niet op deze pas :N
Ja hallo, we blijven Nederlanders.. :{w
dag
  maandag 3 februari 2020 @ 18:33:21 #109
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191330699
Helemaal eens Majo. Als ik zie wat de totale reis me kost kan die $80 er ook nog wel vanaf. En daarmee doen ze meer goede dingen dan wat ik neerleg voor een hotelovernachting op veel plekken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191331933
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 18:33 schreef laziness het volgende:
Helemaal eens Majo. Als ik zie wat de totale reis me kost kan die $80 er ook nog wel vanaf. En daarmee doen ze meer goede dingen dan wat ik neerleg voor een hotelovernachting op veel plekken.
1000x eens met jullie beide!
Daarnaast vind ik 'took een geinig aandenken aan de reis. Maar dat is persoonlijk
All management is Strategic Management.
pi_191333369
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2020 19:33 schreef GodsSon het volgende:

[..]

1000x eens met jullie beide!
Daarnaast vind ik 'took een geinig aandenken aan de reis. Maar dat is persoonlijk
Een tastbaar souvenir naast de onuitwisbare indrukken van de prachtige National Parken. En vergeet niet af en toe ermee te pimpen bij de supermarkt als je de pas “per ongeluk” uit je portemonnee haal ;)
  maandag 3 februari 2020 @ 21:41:22 #112
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_191334741
De parkenpas is een grijs gebied maar ik ben stiekem juist voor de kleine bedragen gek op besparen op vakantie. Ik heb de Ibotta app vorige keer gebruikt. Als je producten koopt die in de app staan en later je bon scant met de app krijg je de korting (soms gratis) in je ‘ online portemonnee’, die je aan het einde van de vakantie laat uitbetalen via PayPal. Toch weer een paar euro mee bespaard voor producten die we anders toch wel hadden gekocht, Wel vanwege privacy met een nieuw account en op telefoon die thuis niet wordt gebruikt :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator dinsdag 4 februari 2020 @ 00:53:51 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191337957
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:41 schreef Yesse het volgende:
De parkenpas is een grijs gebied maar ik ben stiekem juist voor de kleine bedragen gek op besparen op vakantie. Ik heb de Ibotta app vorige keer gebruikt. Als je producten koopt die in de app staan en later je bon scant met de app krijg je de korting (soms gratis) in je ‘ online portemonnee’, die je aan het einde van de vakantie laat uitbetalen via PayPal. Toch weer een paar euro mee bespaard voor producten die we anders toch wel hadden gekocht, Wel vanwege privacy met een nieuw account en op telefoon die thuis niet wordt gebruikt :+
Ik ben ook voor kortingen hoor, zo zoek ik altijd goed naar deals voor hotelovernachtingen. Maar de parkenpas is maar een schijntje van wat je ervoor krijgt en ik vind niet dat je daar misbruik van moet maken. Bespaar dan liever op een hotel of ga een paar keer goedkoper uit eten :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191338767
quote:
7s.gif Op maandag 3 februari 2020 21:41 schreef Yesse het volgende:
De parkenpas is een grijs gebied maar ik ben stiekem juist voor de kleine bedragen gek op besparen op vakantie. Ik heb de Ibotta app vorige keer gebruikt. Als je producten koopt die in de app staan en later je bon scant met de app krijg je de korting (soms gratis) in je ‘ online portemonnee’, die je aan het einde van de vakantie laat uitbetalen via PayPal. Toch weer een paar euro mee bespaard voor producten die we anders toch wel hadden gekocht, Wel vanwege privacy met een nieuw account en op telefoon die thuis niet wordt gebruikt :+
quidco.com / Topcashback.co.uk Krijg je ook 8-15% cashback op je hotelovernachtingen etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 4 februari 2020 @ 07:15:14 #115
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191339059
Boeien. Als Amerikanen hier komen rijden ze gratis op de mooiste wegen ter wereld. Kunnen ze nog wat van leren. :+
Laat mij lekker voor 50% door hun nationale parken rijden.
Prijzen zijn al jarenlang vrijwel gelijk dus schijnbaar kan het prima uit :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191339379
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 00:53 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik ben ook voor kortingen hoor, zo zoek ik altijd goed naar deals voor hotelovernachtingen. Maar de parkenpas is maar een schijntje van wat je ervoor krijgt en ik vind niet dat je daar misbruik van moet maken. Bespaar dan liever op een hotel of ga een paar keer goedkoper uit eten :)
Mehh, ik heb 'm met veel plezier overgenomen van MevrouwCactus. Scheelt toch wat geld en zeker omdat de totale prijs van de reis al behoorlijk prijzig wordt (zeker hotels zijn ongelooflijk duur), vind ik dit toelaatbaar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 februari 2020 @ 08:32:28 #117
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_191339742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2020 05:18 schreef RipCity het volgende:

[..]

quidco.com / Topcashback.co.uk Krijg je ook 8-15% cashback op je hotelovernachtingen etc.
Die kende ik nog niet. Omdat we alles dezelfde dag of 1-2 dagen van te voren pas boeken zijn de last-minute aanbiedingen van hotels soms wel goedkoper dan op sommige andere websites. Wij zijn ook lid bij de diverse hotelketens, dus aan het begin van de vakantie sparen we daarmee voor gratis/goedkopere overnachtingen later in de vakantie :D.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_191391670
Iemand bekend met Lone Pine of Ridgecrest? Zou daar graag 1 nacht verblijven voordat we door Death Valley richting Las Vegas gaan..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191421064
Wij mogen ook!

In de zomer gaan we in drie weken van San Francisco naar San Diego met de auto.
Vliegticket en overnachtingen zijn geregeld.

Nu nog de auto. We kregen het advies voor een Dodge caravan, maar hebben zelf het idee dat we wel een categorie lager kunnen.
Maar vooral de autostoeltjes, daar kom ik niet helemaal uit.
Ik reis met manlief en drie kinderen van 1 (nu 82 cm en 10kg, geen idee hoe lang/zwaar ze dan is, dat weet je nooit met die kleintjes), 5 (115 cm en 20 kg) en 7 (125 en 23 kg).
Iemand advies? Ik wou wel meteen de stoeltjes (of misschien stoeltje voor alleen de jongste) reserveren.

Echte kindertips zijn natuurlijk ook welkom! We nemen het redelijke standaard rondje via Las Vegas, we rijden alleen naar San Diego i.p.v. LA.
  zondag 9 februari 2020 @ 08:24:11 #120
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_191421177
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand bekend met Lone Pine of Ridgecrest? Zou daar graag 1 nacht verblijven voordat we door Death Valley richting Las Vegas gaan..
In 2018 2 nachtjes met een rv op de camping gestaan. In de buurt van mt witney is het wel mooi hiken en Manzanar is interessant
.
  zondag 9 februari 2020 @ 08:38:20 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_191421241
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 07:50 schreef Loj het volgende:
Wij mogen ook!

In de zomer gaan we in drie weken van San Francisco naar San Diego met de auto.
Vliegticket en overnachtingen zijn geregeld.

Nu nog de auto. We kregen het advies voor een Dodge caravan, maar hebben zelf het idee dat we wel een categorie lager kunnen.
Maar vooral de autostoeltjes, daar kom ik niet helemaal uit.
Ik reis met manlief en drie kinderen van 1 (nu 82 cm en 10kg, geen idee hoe lang/zwaar ze dan is, dat weet je nooit met die kleintjes), 5 (115 cm en 20 kg) en 7 (125 en 23 kg).
Iemand advies? Ik wou wel meteen de stoeltjes (of misschien stoeltje voor alleen de jongste) reserveren.

Echte kindertips zijn natuurlijk ook welkom! We nemen het redelijke standaard rondje via Las Vegas, we rijden alleen naar San Diego i.p.v. LA.
https://www.chp.ca.gov/pr(...)s/child-safety-seats

Volgens hierboven heb je 3 zitjes/boosters nodig. Dan is een ruime auto wel handig.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_191426075
Dodge caravan? Dus minivan? Die zijn vaak retecheap als je goed weet te zoeken & met cdp codes. Veeeeel goedkoper dan suv’s etc. Lekker comfortabel ook met kids idd. Vaak zelfs videoschermen achterin waar je dvd’s op af kan spelen etc.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_191426639
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 07:50 schreef Loj het volgende:
Wij mogen ook!

In de zomer gaan we in drie weken van San Francisco naar San Diego met de auto.
Vliegticket en overnachtingen zijn geregeld.

Nu nog de auto. We kregen het advies voor een Dodge caravan, maar hebben zelf het idee dat we wel een categorie lager kunnen.
Maar vooral de autostoeltjes, daar kom ik niet helemaal uit.
Ik reis met manlief en drie kinderen van 1 (nu 82 cm en 10kg, geen idee hoe lang/zwaar ze dan is, dat weet je nooit met die kleintjes), 5 (115 cm en 20 kg) en 7 (125 en 23 kg).
Iemand advies? Ik wou wel meteen de stoeltjes (of misschien stoeltje voor alleen de jongste) reserveren.

Echte kindertips zijn natuurlijk ook welkom! We nemen het redelijke standaard rondje via Las Vegas, we rijden alleen naar San Diego i.p.v. LA.
Volgens mij moet je kindje van 1 jaar achterwaarts vervoerd worden, die van 5 moet in een zitverhoger met rug en 5-puntsgordel en de oudste in een zitverhoger met rug. Dus je kunt een ruime auto wel gebruiken denk ik.
pi_191428379
Ik cruise nu op Cocoa Beach Florida in mijn SUV.
Vanavond effe een satelliet lancering zien als die door gaat.

Morgen naar Miami.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191429077
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:02 schreef CoExist het volgende:
Ik cruise nu op Cocoa Beach Florida in mijn SUV.
Vanavond effe een satelliet lancering zien als die door gaat.

Morgen naar Miami.
Oh, ben je bij Ron John geweest? Ik vond die hele regio zo tof O+
pi_191432433
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 17:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Oh, ben je bij Ron John geweest? Ik vond die hele regio zo tof O+
Ik surf niet, maar zit nu tegen over dat gebouw van Ron Jon key lime pie te smikkelen.
De architect van de Ron Jon winkel verdiend een nekschot. Wat een fugly staaltje architectuur.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191432677
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2020 20:58 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik surf niet, maar zit nu tegen over dat gebouw van Ron Jon key lime pie te smikkelen.
De architect van de Ron Jon winkel verdiend een nekschot. Wat een fugly staaltje architectuur.
Klopt, het is een lelijk gebouw. Er is overigens een waterval binnen ;)
pi_191434817
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand bekend met Lone Pine of Ridgecrest? Zou daar graag 1 nacht verblijven voordat we door Death Valley richting Las Vegas gaan..
De Alabama Hills liggen bij Lone Pine. Mooi gebied!
^ To je nesmysl ^
  Moderator / Redactie Sport zondag 9 februari 2020 @ 23:56:32 #129
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_191434881
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2020 17:27 schreef MaJo het volgende:
Neeee niet de nationale parkenpas doorverkopen mensen -O- de pas is al zo goedkoop en ze doen er goede dingen mee. Ik vind het altijd zo schraal om nou juist daarop te besparen :@ :X

Het merendeel van je reis bestaat uit die prachtige parken. De pas is slechts 80 dollar en heb je er na 3 parken al uit. Het geld van de pas wordt gebruikt om de parken te verbeteren. Als je geld wil besparen doe dat alsjeblieft niet op deze pas :N
Dit. Ik ben erg van bezuinigen en het goedkoop houden, maar hier moet je niet op willen bezuinigen. De parken zijn waar je het voor doet.
pi_191438730
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 23:51 schreef TyVole het volgende:

[..]

De Alabama Hills liggen bij Lone Pine. Mooi gebied!
Ja het is slechts een korte tussenstop - verwacht daar wellicht tussen 16 en 18u aan te komen en de volgende ochtend door richting Las Vegas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191439991
Gister avond de lancering van de Solar Orbiter kunnen zien vanaf het strand achter ons hotel.
https://nos.nl/l/2322376

Was echt bizar druk op het strand en ook een hoop van de Amerikaanse ruimte gekkies. 8)7
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  Moderator maandag 10 februari 2020 @ 19:56:36 #132
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_191445541
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 23:51 schreef TyVole het volgende:

[..]

De Alabama Hills liggen bij Lone Pine. Mooi gebied!
Voor mij de grootste verrassing van onze eerste reis. Had hier van te voren niets over gelezen en vond het erg gaaf! Sowieso de eastern sierras en Bodie, Mono Lake en Mammoth Lake. Vergeet dan ook niet Mount Whitney op te rijden, dan heb je een prachtig uitzicht op de omgeving O+



quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2020 23:56 schreef Kyran het volgende:

[..]

Dit. Ik ben erg van bezuinigen en het goedkoop houden, maar hier moet je niet op willen bezuinigen. De parken zijn waar je het voor doet.
Helaas is niet iedereen het hiermee eens ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_191455567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:08 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand bekend met Lone Pine of Ridgecrest? Zou daar graag 1 nacht verblijven voordat we door Death Valley richting Las Vegas gaan..
Wij hebben er 1 nacht overnacht in "A Nights Inn". Was lekker goedkoop, verder over het stadje niet veel te melden. Op loopafstand waren er diverse eetgelegenheden.
pi_191480684
Ik ben van plan om binnenkort een tripje te boeken naar USA, alleen heb ik hier in Nederland een strafblad. Gaat dit me problemen opleveren wanneer ik van plan ben om naar USA te gaan?
pi_191482087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 22:51 schreef Harlekien het volgende:
Ik ben van plan om binnenkort een tripje te boeken naar USA, alleen heb ik hier in Nederland een strafblad. Gaat dit me problemen opleveren wanneer ik van plan ben om naar USA te gaan?
In ieder geval geen ESTA aanvragen, die word toch afgewezen. Ook als je erop liegt.
Ik zou beginnen met een visum aan te vragen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191482103
Ik ben nu in Key West.
De omgeving is echt prachtig hier maar voelt wat geforceerd nep Cubaans aan.

Effe Old-Town in gegaan. Daar wemelt het van bejaarde kerels in midlifecrisis cabrio’s en vrouwen met een plastic gezicht.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191483879
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 01:49 schreef CoExist het volgende:
Ik ben nu in Key West.
De omgeving is echt prachtig hier maar voelt wat geforceerd nep Cubaans aan.

Effe Old-Town in gegaan. Daar wemelt het van bejaarde kerels in midlifecrisis cabrio’s en vrouwen met een plastic gezicht.
Tip: jet-skiën rondom Key West! Hebben wij vorig jaar gedaan en dat was veel gaver dan ik me had voorgesteld!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_191491214
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 01:49 schreef CoExist het volgende:
Ik ben nu in Key West.
De omgeving is echt prachtig hier maar voelt wat geforceerd nep Cubaans aan.

Effe Old-Town in gegaan. Daar wemelt het van bejaarde kerels in midlifecrisis cabrio’s en vrouwen met een plastic gezicht.
Heb je geen last van het sargassum (rotte eieren lucht)?
dag
pi_191550999
Gaaf LTVDK! Ik wil ook nog een keer naar de westkust. Ik heb zelf een roadtrip gedaan van New York naar Miami, oostkust dus. Was ook echt supertof, al is het qua natuur denk ik wel minder indrukwekkend. Amerika is sowieso gewoon heel tof. Het lijkt constant alsof je in een film zit. Zelf bij saaie wegrestaurants voelt het alsof je in Pulp Fiction zit haha.

Dit jaar gaan we van Miami naar Las Vegas rijden. Het jaar erop hopelijk de westkust. Maken we een mooi rondje verspreid over wat jaren. Daarna misschien naar Canada, lijkt me ook geweldig.
pi_191551555
Iemand tips voor een Las Vegas hotel dat niet persé direct aan de Strip ligt maar wel een blok daar achter wat dus makkelijk te lopen (max 5 minuten ofzo)?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191551748
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een Las Vegas hotel dat niet persé direct aan de Strip ligt maar wel een blok daar achter wat dus makkelijk te lopen (max 5 minuten ofzo)?
Zat afgelopen september in Tropicana. Gratis parkeren, redelijk lage resort fee en verder prima hotel. Zit aan het begin van de Strip (tegenover New York New York en Excalibur)
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_191552030
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:56 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Zat afgelopen september in Tropicana. Gratis parkeren, redelijk lage resort fee en verder prima hotel. Zit aan het begin van de Strip (tegenover New York New York en Excalibur)
Zit nu te kijken naar het Desert Rose dat daar net achter ligt. Prijzen zijn echt schrikbarend duur voor eind mei (29/5 t/m 1/6). Stratosphere is best een optie, maar ligt zo'n eind van alles af..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 februari 2020 @ 14:39:55 #143
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191552314
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zit nu te kijken naar het Desert Rose dat daar net achter ligt. Prijzen zijn echt schrikbarend duur voor eind mei (29/5 t/m 1/6). Stratosphere is best een optie, maar ligt zo'n eind van alles af..
Vegas vermijden in het weekend. Prijzen liggen dan veel hoger.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191552415
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Vegas vermijden in het weekend. Prijzen liggen dan veel hoger.
I know, maar de planning komt nu eenmaal zo uit. Enige wat ik kan doen is de boel opschuiven naar het einde van onze reis (we vliegen terug vanuit Vegas).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191552589
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zit nu te kijken naar het Desert Rose dat daar net achter ligt. Prijzen zijn echt schrikbarend duur voor eind mei (29/5 t/m 1/6). Stratosphere is best een optie, maar ligt zo'n eind van alles af..
Stratosphere heb ik zelf vorig jaar niet gezien omdat het inderdaad een eind van alles af ligt.
Als je goedkoper wilt overnachten zijn er van verschillende ketens loyalty programma's waar je aan mee kunt doen, of je suf spelen met MyVegas.

Verder is alles enorm duur, maar wel echt de moeite waard (ik ben al weer aan het overwegen om over een jaar of twee terug te gaan).
Je favoriete onderbroek van vroeger, maar dan anders.
pi_191552616
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 15:00 schreef Sino_Ganti het volgende:

[..]

Stratosphere heb ik zelf vorig jaar niet gezien omdat het inderdaad een eind van alles af ligt.
Als je goedkoper wilt overnachten zijn er van verschillende ketens loyalty programma's waar je aan mee kunt doen, of je suf spelen met MyVegas.

Verder is alles enorm duur, maar wel echt de moeite waard (ik ben al weer aan het overwegen om over een jaar of twee terug te gaan).
Ben er al eens geweest en ben gewoon niet van plan te veel geld uit te geven aan zo'n suffe hotelkamer waar je enkel slaapt en doucht.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191555010
Best Western Casino royale ligt echt ideaal op de Strip en is niet zo duur.
  maandag 17 februari 2020 @ 18:13:33 #148
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191555505
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 14:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zit nu te kijken naar het Desert Rose dat daar net achter ligt. Prijzen zijn echt schrikbarend duur voor eind mei (29/5 t/m 1/6). Stratosphere is best een optie, maar ligt zo'n eind van alles af..
Paar keer in Desert Rose gezeten. En 1x in Golden Nugget (toen die show met Matt dusk op tv Was).
We gaan komende zomer naar 't Desert Paradise Resort by Diamond Resorts, lijkt volgens mij op Desert Rose (appartement achtig).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191558452
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 13:38 schreef Jor_Dii het volgende:
Iemand tips voor een Las Vegas hotel dat niet persé direct aan de Strip ligt maar wel een blok daar achter wat dus makkelijk te lopen (max 5 minuten ofzo)?
http://www.mardigrasinn.com/
Hier heb ik meerdere keren gezeten, zit paar straten parallel van The Strip af, gratis parkeren en een gratis shuttle die elk uur naar The Strip rijdt. Verwacht alleen niet dat hij op de terugweg direct naar het hotel gaat, vaak moet er nog iemand op het vliegveld opgehaald worden.

Kamers zijn “value-for-money” niveau, oftewel goed genoeg voor mij. Geen super-de-luxe maar ook geen pauper kamers met ducktape badkamers ofzo. Zwembad was ook wel chill om aan het eind van de middag te relaxen...
pi_191559598
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2020 18:13 schreef matthijst het volgende:

[..]

Paar keer in Desert Rose gezeten. En 1x in Golden Nugget (toen die show met Matt dusk op tv Was).
We gaan komende zomer naar 't Desert Paradise Resort by Diamond Resorts, lijkt volgens mij op Desert Rose (appartement achtig).
Goed bevallen dat Desert Rose? Te lopen richting Strip?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191559813
Wij zaten in het West Bay Flamingo Resort oid. Ver van de strip, gaat wel een shuttle. Ik vond het erg prettig, om niet in de drukte te zitten. Je kan er gratis parkeren, hebt een bubbelbad in je slaapkamer (wie wil dat nou niet...), er is een zwembad en het was goed onderhouden en schoon.
  maandag 17 februari 2020 @ 21:50:45 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191560096
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2020 21:27 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Goed bevallen dat Desert Rose? Te lopen richting Strip?
Yep, goed te doen (lopen), beviel verder prima. Kon voor de zomer nog geen prijzen vinden toen we nu boekten dus daarom een keer ander hotel :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191561414
Dank voor de tips allen, ga er nog eens rustig over denken :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191613627
Is een rondreis Orlando - Tampa - Everglades - Miami - Key West - Miami te doen in 6 dagen? (8 dagen totaal min 2 dagen kwijt aan vliegen)

Zit vooral aan die route te denken om Harry Potter world, Airboat Everglades, Miami Beach / little Havana en Key West te combineren. Ik heb maar 8 dagen ivm opnemen van vakantiedagen en start nieuwe baan.

Het is een flinke afstand om van Orlando naar Miami te gaan en van Miami naar Key West. Huurauto pakken en gaan is te regelen. Wellicht zijn er ook binnenlandse vluchten tussen Orlando - Tampa / Tampa - Miami om zo tijd te besparen aan een roadtrip?

Qua periode zit ik vast aan 28 maart t/m 5 april. Combi vliegticket is als ik snel zoek via momondo 475 euro. (Schiphol - Orlando, Miami - Schiphol)
mag het weten
pi_191614397
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:23 schreef Joosie200 het volgende:
Is een rondreis Orlando - Tampa - Everglades - Miami - Key West - Miami te doen in 6 dagen? (8 dagen totaal min 2 dagen kwijt aan vliegen)

Zit vooral aan die route te denken om Harry Potter world, Airboat Everglades, Miami Beach / little Havana en Key West te combineren. Ik heb maar 8 dagen ivm opnemen van vakantiedagen en start nieuwe baan.

Het is een flinke afstand om van Orlando naar Miami te gaan en van Miami naar Key West. Huurauto pakken en gaan is te regelen. Wellicht zijn er ook binnenlandse vluchten tussen Orlando - Tampa / Tampa - Miami om zo tijd te besparen aan een roadtrip?

Qua periode zit ik vast aan 28 maart t/m 5 april. Combi vliegticket is als ik snel zoek via momondo 475 euro. (Schiphol - Orlando, Miami - Schiphol)
Ik zou dit afraden in die tijd. Je bent dan meer onderweg dan dat je echt de tijd hebt om leuke dingen te doen.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_191615189
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 13:21 schreef aquawoman het volgende:

[..]

Ik zou dit afraden in die tijd. Je bent dan meer onderweg dan dat je echt de tijd hebt om leuke dingen te doen.
Beter dus kiezen tussen Orlando & Everglades of Miami & Key West? Harry Potter world is meer een gevalletje nu ik er toch ben in de buurt. Maarja Orlando is verre van in de buurt tov Miami natuurlijk.

Dan ga ik liever voor Miami en uitstapje naar Keys.
mag het weten
pi_191615453
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:23 schreef Joosie200 het volgende:
Is een rondreis Orlando - Tampa - Everglades - Miami - Key West - Miami te doen in 6 dagen? (8 dagen totaal min 2 dagen kwijt aan vliegen)

Zit vooral aan die route te denken om Harry Potter world, Airboat Everglades, Miami Beach / little Havana en Key West te combineren. Ik heb maar 8 dagen ivm opnemen van vakantiedagen en start nieuwe baan.

Het is een flinke afstand om van Orlando naar Miami te gaan en van Miami naar Key West. Huurauto pakken en gaan is te regelen. Wellicht zijn er ook binnenlandse vluchten tussen Orlando - Tampa / Tampa - Miami om zo tijd te besparen aan een roadtrip?

Qua periode zit ik vast aan 28 maart t/m 5 april. Combi vliegticket is als ik snel zoek via momondo 475 euro. (Schiphol - Orlando, Miami - Schiphol)
Ik ben net terug uit Florida.
Miami - Key West is echt een pleuris eind rijden.
Heb er zo’n 4 uur over gedaan omdat ik op sommige stukken echt stapvoets aan het rijden was door files.

Wat wil je in Tampa doen? Ik zou dat overslaan als ik jou was.

Ik ben ook naar Universal Studio’s geweest.
Harry Potter World is verdeeld over de 2 verschillende parken. Dus koop een park hopper.
Wacht tijden liepen bij mij gauw op tot 2 uur. Vooral bij Hagrid’s Motorbike Adventure die net is geopend in december.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191615654
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:36 schreef CoExist het volgende:

[..]

Ik ben net terug uit Florida.
Miami - Key West is echt een pleuris eind rijden.
Heb er zo’n 4 uur over gedaan omdat ik op sommige stukken echt stapvoets aan het rijden was door files.

Wat wil je in Tampa doen? Ik zou dat overslaan als ik jou was.
Tampa was meer als tussenstop op weg van Orlando naar Everglades. Kan Everglades schrappen en me richten op Orlando, Miami en Keys.

Zou het zoiets worden..
Dag 1: Schiphol - Orlando
Dag 2: Harry Potter world
Dag 3: reisdag naar Miami
Dag 4: Miami Beach
Dag 5: reisdag naar Keys
Dag 6: Key west
Dag 7: reisdag naar Miami
Dag 8: Miami - Schiphol

Twee vliegdagen kwijt, drie reisdagen in between maar wel met een volle dag erop in Miami/Keys zelf.
mag het weten
pi_191616154
Ik vind het wat krapjes qua tijd hoor. De reistijden vond ik echt enorm.

Ik ben ook in de Everglades geweest vorige week maar er was bar weinig te doen.
Heb een Airboat tour gedaan en wat alligators gezien.
Ik had erg de indruk dat elk tour bedrijf een eigen afgebakend stukje Everglades bezit waarin ze wat rond zoeven met zo'n Airboat.
Er is ook nog een boardwalk waar je alligators kan kijken en er is een show.

Miami Beach ben ik ook geweest, mijn hotel zat aan het strand.
Ik kon alleen niet zwemmen vanwege sterke golven en gevaarlijke zee dieren. Die vlaggen zag ik tenminste hangen op zo'n gay roze lifeguard huisje.

Wel wat rond gecruised door Miami, erg druk qua verkeer en door alle viaducten lijkt het soms op een rollercoaster.
Ik heb die graffiti in Wynwood Walls gezien en ben in Little Havana geweest. Ik ben in Havana op Cuba geweest dus ik vond het wat te Amerikaans.
Het is wel erg lastig parkeren daar trouwens en overal is een wegsleep regeling van kracht.
Met het OV ben je uren onderweg dus je zou ook een Uber kunnen nemen.

Één van de leukste dingen die ik gedaan heb is duiken met zeekoeien/manatees in Crystal River. We hadden geluk dat we een moeder met kalfje tegen kwamen.

Key West vond ik prachtig. Maar wel een hoop bejaarden. Midlifecrisis mannen in een cabrio die interessant doen over de schrijver Hemingway tegen hun 30 jaar jongere plastic vrouwen.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_191616605
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:21 schreef CoExist het volgende:
Ik ben ook in de Everglades geweest vorige week maar er was bar weinig te doen.
Heb een Airboat tour gedaan en wat alligators gezien.
Ik had erg de indruk dat elk tour bedrijf een eigen afgebakend stukje Everglades bezit waarin ze wat rond zoeven met zo'n Airboat.
Er is ook nog een boardwalk waar je alligators kan kijken en er is een show.
Klinkt niet echt als iets wat je zou aanbevelen?

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:21 schreef CoExist het volgende:
Miami Beach ben ik ook geweest, mijn hotel zat aan het strand.
Ik kon alleen niet zwemmen vanwege sterke golven en gevaarlijke zee dieren. Die vlaggen zag ik tenminste hangen op zo'n gay roze lifeguard huisje.

Wel wat rond gecruised door Miami, erg druk qua verkeer en door alle viaducten lijkt het soms op een rollercoaster.
Jammer van de sterke golven en onstuimige zee. Het zal best overkomen als een grote rollercoaster dat kan ik me voorstellen ja.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:21 schreef CoExist het volgende:
Ik heb die graffiti in Wynwood Walls gezien en ben in Little Havana geweest. Ik ben in Havana op Cuba geweest dus ik vond het wat te Amerikaans.
Het is wel erg lastig parkeren daar trouwens en overal is een wegsleep regeling van kracht.
Met het OV ben je uren onderweg dus je zou ook een Uber kunnen nemen.
Ik ben ook op Cuba geweest, uiteraard met als startpunt Havana zelf (daarna Vinales, Havana, varkensbaai, Cienfuegos, Trinidad, Santa Clara en Sancti Spiritus, Camaguay, Santiago en Baracoa) en ben benieuwd hoe de combi Cuba en Amerika matcht in Little Havana. Wynwood had ik ook al genoteerd.

quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 15:21 schreef CoExist het volgende:
Één van de leukste dingen die ik gedaan heb is duiken met zeekoeien/manatees in Crystal River. We hadden geluk dat we een moeder met kalfje tegen kwamen.

Key West vond ik prachtig. Maar wel een hoop bejaarden. Midlifecrisis mannen in een cabrio die interessant doen over de schrijver Hemingway tegen hun 30 jaar jongere plastic vrouwen.
Zeekoeien, eens wat anders dan duiken met dolfijnen. Zal vast een mooie gezicht zijn geweest met een kalfje erbij. Klinkt als Ibiza of de Costa brava, overwinteren voor Amerikaanse bejaarden. Heb op Cuba wel la bodeguita gecheckt in Havana nav Hemmingway :P
mag het weten
pi_191617363
Wat je zou kunnen overwegen is Orlando en dan bijvoorbeeld Circle B park bij Lakeland. Daar zie je ook ontzettend mooie natuur, ik vond het zeker niet onder doen voor de Everglades. Dan zou je in de omgeving van Orlando kunnen blijven.

Wij zijn niet verder gegaan dan het westelijkste stuk van Key Largo en ik vond dat leuk, maar meer dan genoeg. Key West lijkt me redelijk overrated, maar ik ben er dus nog nooit geweest. Ik vermaakte me ook prima in Pompano Beach, Cocoa Beach en Titusville (met Merrit Island).
pi_191643823
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 14:47 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Tampa was meer als tussenstop op weg van Orlando naar Everglades. Kan Everglades schrappen en me richten op Orlando, Miami en Keys.

Zou het zoiets worden..
Dag 1: Schiphol - Orlando
Dag 2: Harry Potter world
Dag 3: reisdag naar Miami
Dag 4: Miami Beach
Dag 5: reisdag naar Keys
Dag 6: Key west
Dag 7: reisdag naar Miami
Dag 8: Miami - Schiphol

Twee vliegdagen kwijt, drie reisdagen in between maar wel met een volle dag erop in Miami/Keys zelf.
De keys kost je minimaal 8 uur rijden, heen en terug en is inmiddels gewoon een van de vele "tourist traps" net zoals Miami Beach ....

De everglades vonden wij wel een aanrader, b.v een airboat tour !
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 23 februari 2020 @ 13:27:29 #163
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191644364
Als je in een streep naar Key West rijdt, daar eventjes verblijft en vervolgens in een streep terugrijdt naar Miami zijn the Keys inderdaad overrated..

Maar echt.. jongens.. O+ The Keys O+

Voor het stukje Miami - Key West een dag of vier uit trekken en dan vanaf Key West terugvliegen. Of gewoon een week op Islamorada zitten als uitvalsbasis.. Lekker bij een lokaal restaurantje met de voetjes in het zand een Catch of the day eten.. Speleplonsen op Sombrero Beach,.. bootgevaren bij Robbies Marina en daar Tarpons voeren; een (half) dagje op Bahia Honda State Park en daar wat verder rondlopen dan alleen langs het strand; Key Deer opzoeken;..

De Everglades had ik na een dag wel gezien, maar op The Keys kan het me niet lang genoeg duren. Miami Beach was leuk om rondgewandeld te hebben, maar na een uurtje wel gezien. Wel onwijs tof is de Thriller-boat tour! Met 30 man op zo'n super-speedboat langs de huizen van celebs op StarIsland :)

En Universal in Orlando is erg tof! Zeker inderdaad het HarryPotter stuk in beide parken :Y Wel lange wachttijden maar zijn het waard. :) Zo bizar mooi nagemaakt; het voelt of je echt in Diagon Alley rondloopt :) (voor de hogwart's Express heb je wel een park-hopper-ticket nodig, let daar wel op.. en heen- en terugweg zijn verschillend!)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_191645601
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 16:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat je zou kunnen overwegen is Orlando en dan bijvoorbeeld Circle B park bij Lakeland. Daar zie je ook ontzettend mooie natuur, ik vond het zeker niet onder doen voor de Everglades. Dan zou je in de omgeving van Orlando kunnen blijven.
Ook een idee idd ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2020 12:45 schreef Predator40 het volgende:

[..]

De keys kost je minimaal 8 uur rijden, heen en terug en is inmiddels gewoon een van de vele "tourist traps" net zoals Miami Beach ....De everglades vonden wij wel een aanrader, b.v een airboat tour !
Daarom zou ik het willen opbreken. Max 4 uur per dag reizen, zodat je na het ontbijt kunt vertrekken en de middag/avond hebt om erop uit te gaan. Alles wat ik op mijn lijstje heb staan is een tourist trap in feite :P

quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:27 schreef E.T. het volgende:
Als je in een streep naar Key West rijdt, daar eventjes verblijft en vervolgens in een streep terugrijdt naar Miami zijn the Keys inderdaad overrated.. Maar echt.. jongens.. O+ The Keys O+ Voor het stukje Miami - Key West een dag of vier uit trekken en dan vanaf Key West terugvliegen.

En Universal in Orlando is erg tof! Zeker inderdaad het HarryPotter stuk in beide parken :Y Wel lange wachttijden maar zijn het waard. :) Zo bizar mooi nagemaakt; het voelt of je echt in Diagon Alley rondloopt :) (voor de hogwart's Express heb je wel een park-hopper-ticket nodig, let daar wel op.. en heen- en terugweg zijn verschillend!)
Ik zie dat er shuttles zijn tussen Miami en de parken in Orlando. Ga je om 5u in de ochtend vertrekken, rond 12u sta je bij een park naar keuze en om 20u vertrek je naar Miami om daar rond middernacht te worden gedropt. Zo zou ik meer dagen overhouden voor de Keys.

Dag 1: vliegen op Miami
Dag 2: Miami Beach / little Havana
Dag 3: Miami - Wizarding World - Miami
Dag 4: Miami - Key West
Dag 5: Key West
Dag 6: Key West
Dag 7: Key West - Miami
Dag 8: vliegen vanaf Miami

Heb je twee volle dagen op Key West (eigenlijk 2.5) idem voor Miami en Wizarding World gezien. Maar ik weet niet of 8 uur genoeg is voor beide parken, Hogwarts Express en alles. Al heb ik de echte Hogwarts / Jacobite Express al vorig jaar gepakt in Schotland dus tja :7
mag het weten
pi_191646356
quote:
1s.gif Op zondag 23 februari 2020 15:02 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ook een idee idd ^O^
[..]

Daarom zou ik het willen opbreken. Max 4 uur per dag reizen, zodat je na het ontbijt kunt vertrekken en de middag/avond hebt om erop uit te gaan. Alles wat ik op mijn lijstje heb staan is een tourist trap in feite :P
[..]

Ik zie dat er shuttles zijn tussen Miami en de parken in Orlando. Ga je om 5u in de ochtend vertrekken, rond 12u sta je bij een park naar keuze en om 20u vertrek je naar Miami om daar rond middernacht te worden gedropt. Zo zou ik meer dagen overhouden voor de Keys.

Dag 1: vliegen op Miami
Dag 2: Miami Beach / little Havana
Dag 3: Miami - Wizarding World - Miami
Dag 4: Miami - Key West
Dag 5: Key West
Dag 6: Key West
Dag 7: Key West - Miami
Dag 8: vliegen vanaf Miami

Heb je twee volle dagen op Key West (eigenlijk 2.5) idem voor Miami en Wizarding World gezien. Maar ik weet niet of 8 uur genoeg is voor beide parken, Hogwarts Express en alles. Al heb ik de echte Hogwarts / Jacobite Express al vorig jaar gepakt in Schotland dus tja :7
ik zou echt geen tour vanuit miami naar Orlando doen, Universal alleen al al echt vermoeiend zonder het reizen erheen vooral als het nog een beetje warm is + de drukte....dan ben je de volgende dagen echt zo gaar als een koekie.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  zondag 23 februari 2020 @ 18:39:53 #166
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_191650374
Waarom geen overnachting in bijv Marathon? In een streep van Miami naar Key west is zo zonde, je hebt dan zo weinig tijd onderweg
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 7 maart 2020 @ 12:39:15 #167
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191879795
Mini roadtrip Florida voor ons eind maart.

In 2017 al 3 dagen Fort Lauderdale en 5 dagen Orlando gedaan. (Met er tussen een Cruise)

Dit jaar 4 dagen Orlando en 3 dagen Daytona Beach.

De TUI fly & drive was erg goedkoop en zitten in Orlando in een AirBnB en in DB in een hotel aan het strand.

Om hierboven op de Everglades in te gaan. Het ziet eruit als de Biesbosch (althans het stukje bij Fort Lauderdale). Alleen in plaats van Bevers spotten doe je dat met Alligators.
Ik kende de serie vooraf niet maar wij waren (vanuit ons Hotel geregeld) bij de Tour boats die ook op Animal Planet te zien zijn.

Leuk om een keer gezien te hebben, mis je het als je het niet doet? Nee, om eerlijk te zijn.

Ik zou ook niet vanuit Miami naar Orlando gaan met een bus en dan voor Universal.
Het is echt een eind rijden.
Alhoewel je wel skip the line kan doen voor $100 per persoon extra.
Toen wij er waren konden we in 1 volledige dag, zonder skip the line, bijna alles doen wat we wilden in allebei de parken.
Dat was precies 3 jaar geleden dus niet zo super druk.
Maar vanuit Miami zou ik niet aanraden.

We hebben wel gekeken voor KeyWest (fly en drive is er ook vanaf Miami terug, herstel onze Orlando vlucht is zelfs via Miami) maar was wel wat prijzig vond ik eigenlijk. Zelfs op AirBnB.

[ Bericht 18% gewijzigd door nils7 op 07-03-2020 12:49:01 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_191901044
Deze zomer naar St Louis, Memphis, Louisville, Seattle en New York.
Voor New York zal ik me melden in het 'eigen' topic. Heeft iemand nog leuke tips voor de andere 4 steden?
...
pi_191901089
...
pi_191902146
quote:
0s.gif Op zondag 8 maart 2020 13:47 schreef Obiekulu het volgende:
Deze zomer naar St Louis, Memphis, Louisville, Seattle en New York.
Voor New York zal ik me melden in het 'eigen' topic. Heeft iemand nog leuke tips voor de andere 4 steden?
Voor Memphis natuurlijk Graceland en The Sun Studios, maar sla Mud Island Park niet over! Daar hebben ze een heel mooi park met als de Mississippi als thema!
  zondag 8 maart 2020 @ 17:15:06 #171
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_191904857
Wij hebben dit gedaan:

Memphis
- Graceland
- MLK museum, even zeggen dat je uit NL komt, vinden ze leuk, ouwe slavenhandelaren
- Peabody Hotel, met dagelijkse eendenloop
- Beale Street
- Gibson Guitar Factory tour
- Sun Studios

St. Louis
- Arch
- Budweiser Factory Tour
- Citygarden beeldentuin

Louisville
- Jim Beam Factory Tour
- Churchill Downs Kentucky derby tour
- Muhammad Ali geboortehuis
- Muhammad Ali museum
- Louisville Slugger Factory Tour

Seattle
- Monorail
- Olympic Sculpture Park
- Space Needle
- EMP museum
- Kerry Park uitzicht
- Chihuly Garden
- Pike Market
Haters everywhere but I don't really care.
pi_191907550
Dank je (allebei) !
...
pi_191973768
Reizen naar de VS de komende 30 dagen verboden voor Europeanen.. -O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_191973814
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 maart 2020 12:39 schreef nils7 het volgende:
Mini roadtrip Florida voor ons eind maart.

In 2017 al 3 dagen Fort Lauderdale en 5 dagen Orlando gedaan. (Met er tussen een Cruise)

Dit jaar 4 dagen Orlando en 3 dagen Daytona Beach.

De TUI fly & drive was erg goedkoop en zitten in Orlando in een AirBnB en in DB in een hotel aan het strand.

Om hierboven op de Everglades in te gaan. Het ziet eruit als de Biesbosch (althans het stukje bij Fort Lauderdale). Alleen in plaats van Bevers spotten doe je dat met Alligators.
Ik kende de serie vooraf niet maar wij waren (vanuit ons Hotel geregeld) bij de Tour boats die ook op Animal Planet te zien zijn.

Leuk om een keer gezien te hebben, mis je het als je het niet doet? Nee, om eerlijk te zijn.

Ik zou ook niet vanuit Miami naar Orlando gaan met een bus en dan voor Universal.
Het is echt een eind rijden.
Alhoewel je wel skip the line kan doen voor $100 per persoon extra.
Toen wij er waren konden we in 1 volledige dag, zonder skip the line, bijna alles doen wat we wilden in allebei de parken.
Dat was precies 3 jaar geleden dus niet zo super druk.
Maar vanuit Miami zou ik niet aanraden.

We hebben wel gekeken voor KeyWest (fly en drive is er ook vanaf Miami terug, herstel onze Orlando vlucht is zelfs via Miami) maar was wel wat prijzig vond ik eigenlijk. Zelfs op AirBnB.
Ik hoop dat je het een en ander nog kunt annuleren...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_191973821
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 februari 2020 12:23 schreef Joosie200 het volgende:
Is een rondreis Orlando - Tampa - Everglades - Miami - Key West - Miami te doen in 6 dagen? (8 dagen totaal min 2 dagen kwijt aan vliegen)

Zit vooral aan die route te denken om Harry Potter world, Airboat Everglades, Miami Beach / little Havana en Key West te combineren. Ik heb maar 8 dagen ivm opnemen van vakantiedagen en start nieuwe baan.

Het is een flinke afstand om van Orlando naar Miami te gaan en van Miami naar Key West. Huurauto pakken en gaan is te regelen. Wellicht zijn er ook binnenlandse vluchten tussen Orlando - Tampa / Tampa - Miami om zo tijd te besparen aan een roadtrip?

Qua periode zit ik vast aan 28 maart t/m 5 april. Combi vliegticket is als ik snel zoek via momondo 475 euro. (Schiphol - Orlando, Miami - Schiphol)
Hoop dat je niet net geboekt had.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 12 maart 2020 @ 07:00:54 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191973941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Reizen naar de VS de komende 30 dagen verboden voor Europeanen.. -O-
Yep ik hield er inmiddels al rekening mee -O-

We vallen net na de 30 dagen maar ik maak me geen illusies.
Ik ga maar eens met school en daarna werkgevers praten over om boeken.

Er zijn helaas drie dingen niet annuleerbaar, de rest wel.
Maar zonde van al mijn tijd om die mooie plekjes in nationale parken te boeken etc is het wel.
Maar het is niet anders. Volksgezondheid gaat voor en ik zit ook niet te wachten op een lockdown als ik daar ben.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191974070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoop dat je niet net geboekt had.
Nope, nog niet. Al zag ik een fly 'n drive voorbij komen waarbij ik op het punt stond te gaan boeken. Blij toe, anders was het: geld *poof* aaaaand it's gone.

Maar dertig dagen vanaf vrijdag. Als ik dus boek voor 11 april ipv eind maart zou het wel kunnen? Al weet je het met Trump nooit. Kan het zo maar verlengen zoals met de Huawei ban.
mag het weten
  donderdag 12 maart 2020 @ 07:25:13 #178
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191974095
quote:
1s.gif Op donderdag 12 maart 2020 07:21 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Nope, nog niet. Al zag ik een fly 'n drive voorbij komen waarbij ik op het punt stond te gaan boeken. Blij toe, anders was het: geld *poof* aaaaand it's gone.

Maar dertig dagen vanaf vrijdag. Als ik dus boek voor 11 april ipv eind maart zou het wel kunnen? Al weet je het met Trump nooit. Kan het zo maar verlengen zoals met de Huawei ban.
Zoals ik hier boven aangeef, wij gaan eind april maar ik maak me geen illusies dat het bij 30 dagen blijft.

De Amerikanen zijn heel slecht voorbereid dus ik vrees dat daar het ook op grote schaal nog flink op gaat lopen qua maatregelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 12 maart 2020 @ 10:27:27 #179
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_191976298
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:42 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoop dat je het een en ander nog kunt annuleren...
Ik had eerst een AirBnB in Daytone beach, maar toch na slechte reviews (was een hotel die ook op AirBnB stond) geannuleerd en een hotel via booking.com genomen met annuleren tot 1 dag van te voren.
Dus hotel geannuleerd.

De andere AirBnB moeten we alleen service fee betalen (80 euro)
De rest is al gerefund.

Disney Tickets had ik ook al gekocht (ivm fastpass plannen).
Gelukkig pas afgelopen vrijdag gedaan en een paar tientjes meer betaald via Disney zelf dus mocht binnen 14 dagen gratis annuleren.
Moest wel een mailtje sturen dus dat gedaan.

De vlucht... tjah is via TUI...
Neem aan, gezien dat er vandaag ook een vliegtuig ging, dat die even met andere zaken bezig zijn dan met mijn vlucht.

Ik zou nog best die dagen op vakantie willen dus als we die als credit krijgen is ook prima.
Of het verstandig is, is een tweede.

Aangezien ik juist deze trip heb vanwege het wisselen van baan weet ik niet wanneer ik kan zeg maar.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  donderdag 12 maart 2020 @ 11:42:49 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_191977425
Typisch Trump. Even laten zien hoe goed hij wel niet is met ingrijpen met de komende verkiezingen.

Vervelend voor de mensen die wat geboekt hebben voor de komende maand. Zal wel verlengd worden gok ik ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 12 maart 2020 @ 14:16:52 #181
7810 FooFighters
 Dave rocks on !!
pi_191980371
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 06:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Reizen naar de VS de komende 30 dagen verboden voor Europeanen.. -O-
Ik ben benieuwd.. Heb voor 3 weken in mei hotels en huur auto geboekt voor een rondreis door het zuiden van de VS :N
You heard of those dirty jalopies,
you heard of the noise they make,
let me reintroduce my new Rocket 88,
pi_191980605
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 14:16 schreef FooFighters het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.. Heb voor 3 weken in mei hotels en huur auto geboekt voor een rondreis door het zuiden van de VS :N
Ik ben/was zo'n beetje halverwege met alles plannen en vastleggen voor onze reis vanaf 20 mei.. tickets geboekt, auto geboekt, 12 overnachtingen geboekt, sommige attracties reeds kaartjes aangeschaft :N hoop toch zo dat ze snel inzien dat dit totaal niks oplevert..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 12 maart 2020 @ 19:32:55 #183
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_191988489
Wij zouden 11 april vliegen maar ik ga er vanuit dat die 30 dagen wel worden verlengd naar langer. Wij wachten af tot onze vlucht geannuleerd wordt of het niet anders meer kan. Bij KLM geboekt dus kunnen onze vlucht omboeken gelukkig. Verder alleen een auto gereserveerd maar die is nog te annuleren. Mochten we met een paar dagen vertraging nog wel kunnen dan boeken we nog wel om, anders gaan we kijken naar alternatieven. Maar het is wel echt balen.

En dat terwijl de kans dat we veel mensen zouden spreken (op hotelpersoneel en National Parks medewerkers) nihil :')
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  maandag 23 maart 2020 @ 11:53:35 #184
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192222617
Wij zouden nu opstijgen van Schiphol :-(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2020 @ 12:03:13 #185
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192222820
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 11:53 schreef nils7 het volgende:
Wij zouden nu opstijgen van Schiphol :-(
Echt jammer voor je. Ik keek ook altijd uit naar dit soort reizen; maanden van puzzelen, plannen en voorpret down the drain. :'(
Maar zo te zien wordt het daar nog een grotere shitshow dan hier; dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 23 maart 2020 @ 12:28:56 #186
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_192223311
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 12:03 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Echt jammer voor je. Ik keek ook altijd uit naar dit soort reizen; maanden van puzzelen, plannen en voorpret down the drain. :'(
Maar zo te zien wordt het daar nog een grotere shitshow dan hier; dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk. :)
Elke Amerika-ganger weet wel waarom het daar nog meer een shit show wordt:

- mensen kunnen niet zomaar thuis blijven van hun werk met risico van ontslag
- sociaal vangnet na ontslag is nihil
- thuiswerk cultuur is er niet (althans niet bij de bedrijven waar ik heb gewerkt), het wordt nu wel toegepast maar veel en veel te laat
- zorgverzekering is erg duur dus velen hebben het niet
- ziekenhuis kosten zijn erg hoog, ik had gehoord dat een Corona test $ 3500 is.


Met als gevolg dat dus de meeste Corona patiënten niet de zorg kunnen krijgen die ze hier wel zouden krijgen.
Ze niet zomaar thuis blijven dus collega’s heel makkelijk aansteken.

Voordeel voor de statistische Amerikanen is wel dat niet iedereen dus getest kan worden en de overledenen niet altijd officieel aan Corona overleden zijn.
Dus de echte cijfers zullen veel hoger en erger zijn dan beweert.

Ja hier wordt in NL wordt je ook pas getest bij een ziekenhuis opname maar die opname wordt niet in de weg gestaan door de kosten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 23 maart 2020 @ 14:16:50 #187
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192225351
In Amerika heeft men toch inmiddels daarvoor een wet aangenomen?
Kosten en verzekering zouden geen issue meer moeten zijn.

Groter probleem is dat de overheid daar maar macht heeft tot op een zekere hoogte en dat de rest lokaal geregeld is. Het is veel moeilijker om het binnenlands vliegverkeer te beperken en het hele land op slot te gooien. Daar komt meteen een proces van dat men gaat winnen.
Zo heb ik het althans begrepen uit diverse artikelen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192225568
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:16 schreef laziness het volgende:
In Amerika heeft men toch inmiddels daarvoor een wet aangenomen?
Kosten en verzekering zouden geen issue meer moeten zijn.
Obama-care? Dat is (grotendeels) teruggedraaid onder Trump toch?
  maandag 23 maart 2020 @ 14:33:11 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192225675
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:27 schreef Piles het volgende:

[..]

Obama-care? Dat is (grotendeels) teruggedraaid onder Trump toch?
Nee, een nieuwe funding, letterlijk vorige week.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 23 maart 2020 @ 14:44:43 #190
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192225943
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee, een nieuwe funding, letterlijk vorige week.
Zoiets las ik inderdaad ook.

Maar alsnog gok ik dat het in de VS wel erg gaat worden ja.

@nils7 : Balen van je vakantie man. Hopen dat de situatie snel weer stabieler is, zodat we weer met z'n allen kunnen genieten van de VS!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_192229065
Niet nu, maar voor als het weer kan:

quote:
6s.gif Op zondag 23 februari 2020 13:27 schreef E.T. het volgende:
Maar echt.. jongens.. O+ The Keys O+

Voor het stukje Miami - Key West een dag of vier uit trekken en dan vanaf Key West terugvliegen. Of gewoon een week op Islamorada zitten als uitvalsbasis.. Lekker bij een lokaal restaurantje met de voetjes in het zand een Catch of the day eten.. Speleplonsen op Sombrero Beach,.. bootgevaren bij Robbies Marina en daar Tarpons voeren; een (half) dagje op Bahia Honda State Park en daar wat verder rondlopen dan alleen langs het strand; Key Deer opzoeken;..
Ik ben dus wel een keer direct doorgereden naar Key West en dan een dag gebleven. Key West is wel grappig om te zien, maar was niet echt de trip waard. Maar volgende keer zal ik je advies opvolgen en de rest van de keys bezoeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door devzero op 23-03-2020 17:26:46 ]
pi_192229647
quote:
0s.gif Op maandag 23 maart 2020 14:33 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee, een nieuwe funding, letterlijk vorige week.
Puur alleen voor de test jah, nog niet voor het consult..
dag
pi_192467620
Even een klein onderzoekje van mijn kant, puur uit intresse.
Sommige van jullie zijn of waren van plan dit jaar naar de US op vakantie te gaan. Dankzij de (semi)lockdown zowel hier al overzees zijn een hoop plannen in duigen gevallen.

Nu weten we helaas niet hoelang deze pandemie gaat duren maar stel dat het over 1 a 2 maanden voorbij is (laten we het hopen), wat voor gevolgen heeft dit voor jullie reisplannen?
A) Ik stel de reis naar USA een jaar uit
B) Ik ga dit jaar evengoed, alleen wat later dan gepland
C) Ik ga naar een ander land / regio
D) USA was een once-in-a-lifetime oppertunity voor dit jaar, helaas is de kans voorbij gegaan
E) ....vul zelf in

Zelf ben ik voor keuze B, maar dit hangt volledig af van hoe lang de pandemie doorgaat ben ik bang...
  zondag 5 april 2020 @ 20:48:23 #194
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192467695
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 20:45 schreef JayHovah het volgende:
Even een klein onderzoekje van mijn kant, puur uit intresse.
Sommige van jullie zijn of waren van plan dit jaar naar de US op vakantie te gaan. Dankzij de (semi)lockdown zowel hier al overzees zijn een hoop plannen in duigen gevallen.

...
Nu geen plannen, maar vorige decennium een paar keer geweest. Qua vakantieplanning (oa. het langdurig vrij moeten nemen) zou ik het in 2021 gaan.

A dus :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_192467908
Eerst maar zien hoever de boel weer opstart van internationale vluchten tot toerisme branche elders voor ik de trip naar Amerika weer oppak. Ik beschouw 2020 als een verloren vakantiejaar in dat opzicht. Neig naar A.
mag het weten
  zondag 5 april 2020 @ 21:10:46 #196
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192468234
A, met schoolgaand kind is er sowieso geen andere optie en dan kunnen we ook even zien hoe dit hele verhaal zich ontwikkelt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 5 april 2020 @ 21:22:06 #197
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_192468482
E: we wachten af. Als het dit jaar nog zou kunnen en is het persoonlijke nog mogelijk dan gaan we nog. Anders eventueel volgend jaar. Maar de omstandigheden kunnen zomaar veranderen en komt het er niet (snel) meer van.
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  zondag 5 april 2020 @ 21:55:48 #198
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192468921
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 20:45 schreef JayHovah het volgende:
....
Ik ga in augustus als 't goed is.
Hopelijk kan je dan weer vliegen. Zou nu in Japan zitten, liever niet twee vakanties door de coronaneus geboord :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192469127
A - dit jaar kun je gewoon vergeten als het gaat om (vakantie)vluchten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage zondag 5 april 2020 @ 22:19:17 #200
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_192469204
Oktober was de planning, maar ik ga daar nog maar even niet van uit.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 6 april 2020 @ 11:01:41 #201
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192474727
Mocht het dit jaar nog mogelijk zijn dan gaan we eind van het jaar gewoon, maar ik ga er ergens niet vanuit dat het toerisme herstelt dit jaar. Tegelijkertijd weet ik ook dat vrijwel de gehele branch failliet is tegen die tijd, dus ik hoop dat het niet zo lang duurt. Waarschijnlijker is het dat we dan pas over een jaar, of over twee jaar weer kunnen. We gaan het zien.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 april 2020 @ 11:10:12 #202
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_192474852
Ik denk dat Amerika nog langer gaat duren dan een aantal andere bestemmingen, gezien de gezondheidszorg/sociale vangnet daar komen zij in een veel dieper probleem schat ik in.

Wij wilden in oktober gaan, maar ik zie het nog wel langer duren.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_192476952
quote:
1s.gif Op zondag 5 april 2020 21:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ik ga in augustus als 't goed is.
Hopelijk kan je dan weer vliegen. Zou nu in Japan zitten, liever niet twee vakanties door de coronaneus geboord :D
ga er maar vanuit dat dat niet doorgaat...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 april 2020 @ 13:26:57 #204
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_192477226
Je moet je ziektekostenverzekering er ook maar eens bij pakken.
Ik heb een extra verzekering voor bv. USA en CH. Maar kan mij voorstellen dat die wat nieuwe, beperkende, voorwaarden gaan invoeren. En dat je daarom beter niet kunt gaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 6 april 2020 @ 14:04:51 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192477823
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 13:08 schreef Nielsch het volgende:

[..]

ga er maar vanuit dat dat niet doorgaat...
Tsja, we gaan 't zien. Anders geld terug en dan volgend jaar maar :)
Voorlopig heb ik nog enige hoop. Tegen die tijd staat KLM inmiddels 6 maanden aan de grond.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192477841
quote:
1s.gif Op maandag 6 april 2020 14:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

Tsja, we gaan 't zien. Anders geld terug en dan volgend jaar maar :)
Voorlopig heb ik nog enige hoop. Tegen die tijd staat KLM inmiddels 6 maanden aan de grond.
mwah wat KLM wil in deze is niet heel belangrijk, zal eerder gaan om wat Trump wil.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 6 april 2020 @ 14:11:53 #207
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_192477940
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 11:10 schreef superkimmi het volgende:
Ik denk dat Amerika nog langer gaat duren dan een aantal andere bestemmingen, gezien de gezondheidszorg/sociale vangnet daar komen zij in een veel dieper probleem schat ik in.

Wij wilden in oktober gaan, maar ik zie het nog wel langer duren.
Ik verwacht ook wel dat bepaalde Europese bestemmingen weer eerder kunnen dan de verdere bestemmingen; helemaal de VS ja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 6 april 2020 @ 14:29:08 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192478204
quote:
6s.gif Op maandag 6 april 2020 14:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

mwah wat KLM wil in deze is niet heel belangrijk, zal eerder gaan om wat Trump wil.
Trump wilde met pasen alweer los 😜
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 6 april 2020 @ 14:34:35 #209
134783 papernote
Een echte.
pi_192478290
Trump kan de boel wel open willen gooien, maar de staten kunnen hun eigen regels implementeren. Voor toeristen is Californië een populaire bestemming en die staat zou zomaar op eigen houtje kunnen beslissen om dicht te blijven of zeer strikte regels te hanteren: https://covid19.ca.gov/

Zo zijn de nationale parken dicht: https://www.nps.gov/aboutus/news/public-health-update.htm en ook de state parks zijn dicht: http://www.parks.ca.gov/?page_id=30350

Dan kan Trump wel los willen, maar als de staten niet meewerken heb je daar als toerist weinig aan.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_192478338
quote:
2s.gif Op maandag 6 april 2020 14:34 schreef papernote het volgende:
Trump kan de boel wel open willen gooien, maar de staten kunnen hun eigen regels implementeren. Voor toeristen is Californië een populaire bestemming en die staat zou zomaar op eigen houtje kunnen beslissen om dicht te blijven of zeer strikte regels te hanteren: https://covid19.ca.gov/

Zo zijn de nationale parken dicht: https://www.nps.gov/aboutus/news/public-health-update.htm en ook de state parks zijn dicht: http://www.parks.ca.gov/?page_id=30350

Dan kan Trump wel los willen, maar als de staten niet meewerken heb je daar als toerist weinig aan.
Een van de redenen waarom ik met verbazing heb zitten kijken naar de besluiten die genomen zijn AFGELOPEN WEEK om bijvoorbeeld Grand Canyon en Zion NP af te sluiten voor publiek. Veel negatieve reacties ook daaronder dat mensen het veel en veels te laat vinden allemaal. Denk maar eens aan Angel's Landing waarbij dagelijks duizenden toeristen zich met hun blote klauwen aan kabels omhoog hijsen richting de top.. :N

Las Vegas en SF hotels zijn al dicht tot respectievelijk 20 april en 1 mei wat ik begrepen heb, kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 april 2020 @ 16:06:30 #211
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192479642
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 14:38 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een van de redenen waarom ik met verbazing heb zitten kijken naar de besluiten die genomen zijn AFGELOPEN WEEK om bijvoorbeeld Grand Canyon en Zion NP af te sluiten voor publiek. Veel negatieve reacties ook daaronder dat mensen het veel en veels te laat vinden allemaal. Denk maar eens aan Angel's Landing waarbij dagelijks duizenden toeristen zich met hun blote klauwen aan kabels omhoog hijsen richting de top.. :N

Las Vegas en SF hotels zijn al dicht tot respectievelijk 20 april en 1 mei wat ik begrepen heb, kan me niet voorstellen dat het daarbij blijft.
Ik krijg op 19 maart al een mailtje dat de Grand Canyon tot 21 mei dicht ging en ze mijn reservering gingen annuleren. Dus dat is al meer dan 2 weken geleden.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192479728
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:06 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik krijg op 19 maart al een mailtje dat de Grand Canyon tot 21 mei dicht ging en ze mijn reservering gingen annuleren. Dus dat is al meer dan 2 weken geleden.
Vreemd, dit hebben ze 4 dagen geleden gepost: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 6 april 2020 @ 16:17:11 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192479834
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vreemd, dit hebben ze 4 dagen geleden gepost: https://www.instagram.com(...)rce=ig_web_copy_link
Ah mailtje is van grand canyon lodges zie ik nu. Alle slaap-, eet en bargelegenheden waren vanaf 20 maart dicht.
Dacht dat het park zelf ook meteen dicht was gegaan :o

Per 1/4 is wel heel laat ja. Lekker allemaal de reling aanraken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192480154
quote:
0s.gif Op maandag 6 april 2020 16:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah mailtje is van grand canyon lodges zie ik nu. Alle slaap-, eet en bargelegenheden waren vanaf 20 maart dicht.
Dacht dat het park zelf ook meteen dicht was gegaan :o

Per 1/4 is wel heel laat ja. Lekker allemaal de reling aanraken.
Blijft het toch opmerkelijk dat ze in jouw mailtje al 21 mei noemen. Op social media en websites zeggen ze tot nader order.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 april 2020 @ 08:50:20 #215
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_192490389
Wij hebben ook een rondreis door de VS gepland staan (Noord-Westen), eind juli t/m half augustus. Ik heb er ook een hard hoofd in dat het door kan gaan.

Ik merk ook dat de "voorpret" die we altijd hebben met de route uitstippelen, hotels etc. boeken, een lijst bijhouden met alles wat we willen zien, ook bijna helemaal weg is. Op de een of andere manier wil je je zelf gewoon behoeden voor (extra) teleurstelling, dus houden we ons er nu niet/nauwelijks mee bezig.

We kunnen helaas niks anders dan afwachten.
Kleine pleister op de wond is dat als het dit jaar niet kan, het waarschijnlijk volgend jaar wél gewoon weer kan.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_192490441
Het is de moeite om dit topic in de gaten te houden: https://forum.allesamerik(...)0&t=76111&start=1220

Er zijn daar nu al mensen waarvan de vluchten voor eind mei geannuleerd worden en in de vreselijke molen van vouchers/terugbetaling terecht komen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192492774
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is de moeite om dit topic in de gaten te houden: https://forum.allesamerik(...)0&t=76111&start=1220

Er zijn daar nu al mensen waarvan de vluchten voor eind mei geannuleerd worden en in de vreselijke molen van vouchers/terugbetaling terecht komen..
Mensen die bij blindelings bij gate1 boekte verdienen dat ook gewoon.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_192493323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 11:30 schreef RipCity het volgende:

[..]

Mensen die bij blindelings bij gate1 boekte verdienen dat ook gewoon.
Geen idee van, maar je ziet ook allerlei verschillende compensatieregelingen nu voorbij komen zoals bij vliegtickets.nl of wtc. In ieder geval interessant om in de gaten te houden.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 7 april 2020 @ 12:02:11 #219
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192493442
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:56 schreef Jor_Dii het volgende:
Het is de moeite om dit topic in de gaten te houden: https://forum.allesamerik(...)0&t=76111&start=1220

Er zijn daar nu al mensen waarvan de vluchten voor eind mei geannuleerd worden en in de vreselijke molen van vouchers/terugbetaling terecht komen..
Ja het alles amerika forum bevat sowieso een schat aan informatie.

Wij hadden een rechtstreekse vlucht eind april bij KLM. De heenreis was gecanceld. Toen omgeboekt. Later was alles geannuleerd.
Ik heb vorige week vouchers aangevraagd. Nog niks gehoord maar het is druk dus ik wacht geduldig af.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192549163
Ter info: KLM heeft mijn vlucht naar SF van 20 mei en vanaf LV terug op 13 juni a.s. zojuist zelf geannuleerd (via Whatsapp bevestigd). Ga nu om zwart op wit bevestiging vragen en de precieze voorwaarden van de voucher, voordat ik mijn keuze maak wat te doen.. voucher nu al aannemen of afwachten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192580249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 april 2020 10:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Ter info: KLM heeft mijn vlucht naar SF van 20 mei en vanaf LV terug op 13 juni a.s. zojuist zelf geannuleerd (via Whatsapp bevestigd). Ga nu om zwart op wit bevestiging vragen en de precieze voorwaarden van de voucher, voordat ik mijn keuze maak wat te doen.. voucher nu al aannemen of afwachten.
Pak gewoon die voucher moeilijkerd, als je na een jaar die voucher niet gebruikt krijg je geld terug (als ze dan nog bestaan).
  zondag 12 april 2020 @ 18:59:51 #222
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_192584576
Dat. En je kan over een jaar nog 11 maanden verder boeken. Dus waar hebben we 't over.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_192586540
quote:
0s.gif Op zondag 12 april 2020 13:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Pak gewoon die voucher moeilijkerd, als je na een jaar die voucher niet gebruikt krijg je geld terug (als ze dan nog bestaan).
Dat ga ik ook doen, voorheen was het me onduidelijk dat je ook na die 12 maanden kan boeken - dus prima tevreden met deze oplossing zo
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_192763136
Misschien iemand hier die een antwoord heeft voor TS: TRV / Grensovergang Niagara Falls (van Canada naar USA)
  vrijdag 24 april 2020 @ 08:17:41 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192777890
Wij zouden vandaag vliegen naar LA voor 4 weken. -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193028158
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 08:17 schreef laziness het volgende:
Wij zouden vandaag vliegen naar LA voor 4 weken. -O-
Vervelend.
Hoe heb je het opgelost.. voucher/geld terug/al opnieuw gepland?
...
  zaterdag 9 mei 2020 @ 11:12:51 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193029048
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2020 09:55 schreef Obiekulu het volgende:

[..]

Vervelend.
Hoe heb je het opgelost.. voucher/geld terug/al opnieuw gepland?
Voucher. Aanvraag is goed gekeurd maar moet ‘m nog ontvangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193204421
Wij zouden morgen naar San Francisco vliegen -O- ;(
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:02:59 #229
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193204480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Wij zouden morgen naar San Francisco vliegen -O- ;(
:'(

Wanneer reizen naar Amerika weer mogelijk is staan LA en San Francisco hier ook ver bovenaan aan het lijstje. Hoop dat je volgend jaar alsnog kan gaan!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193204640
quote:
13s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:02 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:'(

Wanneer reizen naar Amerika weer mogelijk is staan LA en San Francisco hier ook ver bovenaan aan het lijstje. Hoop dat je volgend jaar alsnog kan gaan!
De voucher is in aanvraag bij KLM dus de planning is wel om volgend jaar rond Hemelvaart alsnog te gaan mits de prijzen een beetje schappelijk blijven. :Y
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 mei 2020 @ 12:41:42 #231
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193204971
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

De voucher is in aanvraag bij KLM dus de planning is wel om volgend jaar rond Hemelvaart alsnog te gaan mits de prijzen een beetje schappelijk blijven. :Y
Hopen dat de situatie dan weer wat stabieler is. Er zijn ergere dingen dan niet kunnen reizen, maar de onzekerheid van wanneer het weer kan vind ik persoonlijk het irritantste op het gebied van reizen. Wil best al wel wat vastleggen, maar dan moet het echt een paar maanden wat stabieler zijn allemaal denk ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_193205265
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Hopen dat de situatie dan weer wat stabieler is. Er zijn ergere dingen dan niet kunnen reizen, maar de onzekerheid van wanneer het weer kan vind ik persoonlijk het irritantste op het gebied van reizen. Wil best al wel wat vastleggen, maar dan moet het echt een paar maanden wat stabieler zijn allemaal denk ik.
Het is nu nog een behoorlijke puinhoop, maar verwacht wel dat ook in Amerika het over pak 'm beet 4-5 maanden wel grotendeels 'onder controle' zal zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 mei 2020 @ 13:32:23 #233
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193205629
Ik ben vooral benieuwd naar Las Vegas, iedereen die dat een beetje kent weet dat social distancing daar nu niet echt een ding is.

Maar die stad leeft schat ik zo op 50% van de toeristen industrie direct of indirect, dus veel langer dichthouden lijkt me toch niet echt mogelijk. Dan keert de woestijn daar gewoon terug :D
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193205797
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:32 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Las Vegas, iedereen die dat een beetje kent weet dat social distancing daar nu niet echt een ding is.

Maar die stad leeft schat ik zo op 50% van de toeristen industrie direct of indirect, dus veel langer dichthouden lijkt me toch niet echt mogelijk. Dan keert de woestijn daar gewoon terug :D
Begreep dat Las Vegas waarschijnlijk achteraan aan moet sluiten als het gaat om heropening van hotels en casino's. Met ruim 40 miljoen toeristen per jaar is LV dan ook een land op zich zowat dat zich concentreert op een aantal vierkante kilometer. Te gek voor woorden als je er bewust bij stil staat eigenlijk _O-
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 19 mei 2020 @ 14:40:48 #235
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193206445
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begreep dat Las Vegas waarschijnlijk achteraan aan moet sluiten als het gaat om heropening van hotels en casino's. Met ruim 40 miljoen toeristen per jaar is LV dan ook een land op zich zowat dat zich concentreert op een aantal vierkante kilometer. Te gek voor woorden als je er bewust bij stil staat eigenlijk _O-
Volgens mij willen ze daar ook wel weer open met 25% van de capaciteit maar goed in een aantal casino's zullen dat nog 1000en mensen zijn.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193274923
we hadden plannen voor 2 a 3 maanden USA ( Florida + NOLA ) maar dat gaat hem dit jaar echt niet worden, vooral niet met die complete idioot aan het roer daar.

Gelukkig hadden we nog niks geboekt/geregeld.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_193276424
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Begreep dat Las Vegas waarschijnlijk achteraan aan moet sluiten als het gaat om heropening van hotels en casino's. Met ruim 40 miljoen toeristen per jaar is LV dan ook een land op zich zowat dat zich concentreert op een aantal vierkante kilometer. Te gek voor woorden als je er bewust bij stil staat eigenlijk _O-
Rond 27 mei gaan eerste casino's in het land al open. Denk in Vegas dus in juni wel.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 23 mei 2020 @ 22:07:03 #238
67174 Dos37
Come on Twente
pi_193280632
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 17:58 schreef RipCity het volgende:

[..]

Rond 27 mei gaan eerste casino's in het land al open. Denk in Vegas dus in juni wel.
4 juni, men wilde absoluut niet dit weekend. Memorial weekend is 1 van de belangrijkste weekenden in de US
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_193287867
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2020 16:05 schreef Predator40 het volgende:
we hadden plannen voor 2 a 3 maanden USA ( Florida + NOLA ) maar dat gaat hem dit jaar echt niet worden, vooral niet met die complete idioot aan het roer daar.

Gelukkig hadden we nog niks geboekt/geregeld.
Die hebben wij voor volgend jaar staan. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van alles, hoop dat alles gewoon doorgang kan vinden :-)
All management is Strategic Management.
pi_193289240
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2020 12:50 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Die hebben wij voor volgend jaar staan. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling van alles, hoop dat alles gewoon doorgang kan vinden :-)
zowel Florida als de Deep south hebben we al eens gedaan, was echt heel gaaf.
misschien volgend jaar dan maar
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 27 mei 2020 @ 07:30:11 #241
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193332765
https://news.yahoo.com/ne(...)-june-050510382.html
"We will certainly be welcoming visitors back to Nevada on June 4,” Sisolak said in a telephone news conference from the governor’s mansion in Carson City, where he is in quarantine after potential exposure to the novel coronavirus. “We’ve taken every precaution possible. I don’t think you’re going to find a safer place to come than Las Vegas.”
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193332789
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2020 13:32 schreef Dos37 het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar Las Vegas, iedereen die dat een beetje kent weet dat social distancing daar nu niet echt een ding is.

Maar die stad leeft schat ik zo op 50% van de toeristen industrie direct of indirect, dus veel langer dichthouden lijkt me toch niet echt mogelijk. Dan keert de woestijn daar gewoon terug :D
https://www.nytimes.com/2(...)s-vegas-casinos.html

Over de opening van lv.
  woensdag 10 juni 2020 @ 13:39:50 #243
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_193567114
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 april 2020 08:50 schreef Gitarist het volgende:
Wij hebben ook een rondreis door de VS gepland staan (Noord-Westen), eind juli t/m half augustus. Ik heb er ook een hard hoofd in dat het door kan gaan.

Ik merk ook dat de "voorpret" die we altijd hebben met de route uitstippelen, hotels etc. boeken, een lijst bijhouden met alles wat we willen zien, ook bijna helemaal weg is. Op de een of andere manier wil je je zelf gewoon behoeden voor (extra) teleurstelling, dus houden we ons er nu niet/nauwelijks mee bezig.

We kunnen helaas niks anders dan afwachten.
Kleine pleister op de wond is dat als het dit jaar niet kan, het waarschijnlijk volgend jaar wél gewoon weer kan.
Hier eigenlijk nog geen veranderingen sinds deze post, behalve dan dat er nu veel meer dingen "open" zijn om te bezichtigen.

Onze vluchten zijn nog altijd niet geannuleerd, maar de travel ban is nog altijd van kracht en het reisadvies is "code oranje".

We houden allesamerika.com idd goed in de gaten!

Interessant om ook bij dit onderwerp te zien dat de meningen erg verdeeld zijn. Velen willen het risico gewoon niet lopen en hebben hun vakantie gewoon geannuleerd. Dat is natuurlijk hun goed recht en ik snap hun bezwaren heel goed.
Desalniettemin twijfelen wij vooralsnog heel erg en is ons huidige standpunt dat we het doorgaan van onze vakantie eigenlijk willen laten afhangen van KLM, de travel ban en eventueel verslechterende berichten omtrent het virus (en aanverwante mogelijk opnieuw verscherpte maatregelen).

Als de vluchten gewoon doorgaan, de travel ban wordt opgeheven en de situatie blijft ongeveer gelijk aan nu (of beter), dan denk ik wel dat we het aandurven om naar de VS af te reizen. Temeer omdat we daar de drukte redelijk goed kunnen ontlopen (we komen niet/nauwelijks in grote steden/pretparken). Enige bottleneck blijft de vlucht an sich, maar ook daarover hoor je in de media/algemene perceptie sterk wisselende berichten.

Blijft lastig...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 10 juni 2020 @ 13:45:07 #244
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193567222
Zit er hetzelfde in: laat KLM eerst maar weer eens gaan vliegen nadat Trump z'n ban heeft opgeheven :)
Wacht het gewoon af, ben nog wel enigszins hoopvol dat ze mid augustus weer beperkt gaan vliegen (moet naar Las Vegas).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193574052
Op het moment dat het “weer kan” ga ik denk ik wel asap. ESTA is nu nog geldig en om naar een ander land op vakantie te gaan vind ik toch echt een “net-niet” oplossing. Canada is heeeel misschien nog een optie maar volgens mij zijn de maatregelen daar nu nog strenger.

De US blijft toch het beloofde land voor mij om op vakantie te gaan (of naar te emigreren mocht er iemand nog een donatie van een paar miljoen willen doen).
pi_193574068
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:10 schreef JayHovah het volgende:
Op het moment dat het “weer kan” ga ik denk ik wel asap. ESTA is nu nog geldig en om naar een ander land op vakantie te gaan vind ik toch echt een “net-niet” oplossing. Canada is heeeel misschien nog een optie maar volgens mij zijn de maatregelen daar nu nog strenger.

De US blijft toch het beloofde land voor mij om op vakantie te gaan (of naar te emigreren mocht er iemand nog een donatie van een paar miljoen willen doen).
Hoevaak heb je de greencard lottery al geprobeerd :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 10 juni 2020 @ 21:34:59 #247
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_193574490
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:10 schreef JayHovah het volgende:
Op het moment dat het “weer kan” ga ik denk ik wel asap. ESTA is nu nog geldig en om naar een ander land op vakantie te gaan vind ik toch echt een “net-niet” oplossing. Canada is heeeel misschien nog een optie maar volgens mij zijn de maatregelen daar nu nog strenger.

De US blijft toch het beloofde land voor mij om op vakantie te gaan (of naar te emigreren mocht er iemand nog een donatie van een paar miljoen willen doen).
:D

USA staat hier ook stipt op 1 als het neer komt op favoriete vakantie landen, maar er wonen zou ik niet willen. Teveel zaken die daar slechter geregeld zijn dan hier :P

Zodra ze open gaan gaan wij ook wel weer wat plannen waarschijnlijk, al zijn we ook bezig om een huis te kopen, dus word kijken wat er precies mogelijk is. Zitten te denken aan San Francisco + LA + wat omgeving. Hawaii willen we ook nog graag naar terug, maar dat is toch echt te duur op dit moment.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2020 13:39 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Hier eigenlijk nog geen veranderingen sinds deze post, behalve dan dat er nu veel meer dingen "open" zijn om te bezichtigen.

Onze vluchten zijn nog altijd niet geannuleerd, maar de travel ban is nog altijd van kracht en het reisadvies is "code oranje".

We houden allesamerika.com idd goed in de gaten!

Interessant om ook bij dit onderwerp te zien dat de meningen erg verdeeld zijn. Velen willen het risico gewoon niet lopen en hebben hun vakantie gewoon geannuleerd. Dat is natuurlijk hun goed recht en ik snap hun bezwaren heel goed.
Desalniettemin twijfelen wij vooralsnog heel erg en is ons huidige standpunt dat we het doorgaan van onze vakantie eigenlijk willen laten afhangen van KLM, de travel ban en eventueel verslechterende berichten omtrent het virus (en aanverwante mogelijk opnieuw verscherpte maatregelen).

Als de vluchten gewoon doorgaan, de travel ban wordt opgeheven en de situatie blijft ongeveer gelijk aan nu (of beter), dan denk ik wel dat we het aandurven om naar de VS af te reizen. Temeer omdat we daar de drukte redelijk goed kunnen ontlopen (we komen niet/nauwelijks in grote steden/pretparken). Enige bottleneck blijft de vlucht an sich, maar ook daarover hoor je in de media/algemene perceptie sterk wisselende berichten.

Blijft lastig...
Hoop dat jullie nog kunnen gaan....die onzekerheid lijkt me nogal vervelend.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 11 juni 2020 @ 11:56:08 #248
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_193581364
quote:
7s.gif Op woensdag 10 juni 2020 21:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

:D

USA staat hier ook stipt op 1 als het neer komt op favoriete vakantie landen, maar er wonen zou ik niet willen. Teveel zaken die daar slechter geregeld zijn dan hier :P

Zodra ze open gaan gaan wij ook wel weer wat plannen waarschijnlijk, al zijn we ook bezig om een huis te kopen, dus word kijken wat er precies mogelijk is. Zitten te denken aan San Francisco + LA + wat omgeving. Hawaii willen we ook nog graag naar terug, maar dat is toch echt te duur op dit moment.
[..]

Hoop dat jullie nog kunnen gaan....die onzekerheid lijkt me nogal vervelend.
Ja het zou nu wel fijn zijn als we zekerheid krijgen.

Natuurlijk hopen we dat het door kan gaan, maar als het niet door kan gaan, tsja dat is dan maar zo. Dan gaan we nog kijken of we iets anders leuks kunnen verzinnen deze zomer (helaas zitten we aan de zomervakantie gebonden).

Natuurlijk kunnen we ervoor kiezen om zelf de knoop door te hakken en zelf de tickets te annuleren. Maar omdat we (misschien naïef) nog steeds een beetje hoop hebben dat het wél door kan gaan willen we dat nog niet.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  woensdag 17 juni 2020 @ 16:17:17 #249
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193671857
https://www.express.co.uk(...)travel-advice-latest

"My feeling, looking at what's going on with the infection rate, I think it's more likely measured in months rather than weeks.”
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193672220
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:17 schreef matthijst het volgende:
https://www.express.co.uk(...)travel-advice-latest

"My feeling, looking at what's going on with the infection rate, I think it's more likely measured in months rather than weeks.”
Natte vinger werk lijkt me - in sommige staten is een (sterke) toename gaande.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:26:46 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193674499
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natte vinger werk lijkt me - in sommige staten is een (sterke) toename gaande.
Vandaar ws ook de eerder "maanden" dan "weken" voordat ie wat verwacht.
Van mij mag Nederland alles buiten Europa code oranje geven tm eind augustus, ala Duitsland. Weet je tenminste waar je aan toe bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 17-06-2020 20:25:53 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193674730
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 16:46 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Natte vinger werk lijkt me - in sommige staten is een (sterke) toename gaande.
En het is al helemaal natte vinger werk waarom het dan toeneemt: meer tests, te snel "open" gaan van restaurants en winkels, betogingen.
pi_193718549
Waarschijnlijk in juli toch ‘die kant op’.

St Louis. Kansas City. Louisville. Seattle.

Ik ben heel benieuwd, het voelt heel anders dan andere jaren..
...
  zondag 21 juni 2020 @ 11:14:40 #254
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_193721597
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 23:45 schreef Obiekulu het volgende:
Waarschijnlijk in juli toch ‘die kant op’.

St Louis. Kansas City. Louisville. Seattle.

Ik ben heel benieuwd, het voelt heel anders dan andere jaren..
Ik hoop het voor je... vooralsnog geldt de travel ban nog steeds en komen mensen uit Schengenlanden er niet in.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 21 juni 2020 @ 13:33:57 #255
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193723032
Directe vluchten naar Las Vegas zijn er bij KLM voor augustus uitgehaald.
Klinkt ook stug dat er deze zomer nog naar de VS gevlogen mag worden vanuit de EU.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193723072
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:33 schreef matthijst het volgende:
Directe vluchten naar Las Vegas zijn er bij KLM voor augustus uitgehaald.
Klinkt ook stug dat er deze zomer nog naar de VS gevlogen mag worden vanuit de EU.
Vanaf 16 juli begint Virgin weer met vluchten naar LA/New York/Orlando.


Amerikanen mogen momenteel ook nog steeds reizen naar UK. (alleen niet schengen).

quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, maar niet voor toeristen?
Wie weet. Trump had laatst aangegeven dat hij 'snel' weer mensen wil toelaten... Maargoed die roeptoetert elke week wel iets :P

Lijkt me sterk dat we in juli al erheen kunnen vliegen idd gezien de omstandigheden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zondag 21 juni 2020 @ 13:37:46 #257
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193723077
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef RipCity het volgende:

[..]

Vanaf 16 juli begint Virgin weer met vluchten naar LA/New York/Orlando.
Ja, maar niet voor toeristen? Of mag dat vanuit de UK wel :)

Mexico/Canada/USA voorlopig nog dicht tot 21 juli.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 21 juni 2020 @ 14:08:38 #258
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_193723503
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 13:37 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, maar niet voor toeristen? Of mag dat vanuit de UK wel :)

Mexico/Canada/USA voorlopig nog dicht tot 21 juli.
Dat geldt volgens mij alleen ten opzichte van elkaar, niet voor Europa dacht ik. Ik dacht dat idd voor “onze” travel ban vooralsnog geen einddatum is genoemd.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 21 juni 2020 @ 14:10:18 #259
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193723536
Moet je nu naar de VS willen? De Corona-besmettingen groeien daar nog elke dag...
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  zondag 21 juni 2020 @ 15:05:55 #260
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_193724385
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:10 schreef SEMTEX het volgende:
Moet je nu naar de VS willen? De Corona-besmettingen groeien daar nog elke dag...
Ik heb er sterkte twijfels over. Voor en tegen.
Maar het hangt erg van het gebied af. De VS is groot.

Wij wachten het nog even af met definitief beslissen. Onze (al in september geboekte) vlucht vertrekt vooralsnog over 30 dagen. Sowieso hebben we nu nog geen keuze zolang de travel ban geldt.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  zondag 21 juni 2020 @ 15:35:42 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193724747
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:08 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Dat geldt volgens mij alleen ten opzichte van elkaar, niet voor Europa dacht ik. Ik dacht dat idd voor “onze” travel ban vooralsnog geen einddatum is genoemd.
Ja klopt maar bedoelde: als 't daar nog niet op gaat zal europe nog wel ff duren.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193727137
quote:
2s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:10 schreef SEMTEX het volgende:
Moet je nu naar de VS willen? De Corona-besmettingen groeien daar nog elke dag...
Goed punt.
Ik hoop eigenlijk, bij gewenst vertrek in de tweede week van juli, dat een en ander zich dan weer wat ten goede heeft gekeerd.
...
pi_193727432
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:23 schreef Obiekulu het volgende:

[..]

Goed punt.
Ik hoop eigenlijk, bij gewenst vertrek in de tweede week van juli, dat een en ander zich dan weer wat ten goede heeft gekeerd.
Ijdele hoop natuurlijk. Gaat in die 3-4 weken echt niet opeens beter worden :N
pi_193740198
Onze rondreis door het Zuidwesten (24 juli - 13 augustus) is geannuleerd. :'(

Nu m'n aanbetaling zien terug te krijgen...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_193745142
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ijdele hoop natuurlijk. Gaat in die 3-4 weken echt niet opeens beter worden :N
Idd zeg
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193758010
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Ijdele hoop natuurlijk. Gaat in die 3-4 weken echt niet opeens beter worden :N
Je hebt gelijk. Ik heb me wat naïef opgesteld.
Vlucht is vandaag gecanceld ook.
...
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:14:16 #267
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193763336
'Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

Al gaat het hier nog over work visas:
https://www.latimes.com/p(...)ns-immigrant-workers

[ Bericht 32% gewijzigd door matthijst op 24-06-2020 07:23:56 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_193763685
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:14 schreef matthijst het volgende:
'Tot het einde van het jaar kom je als Nederlander de Verenigde Staten niet in, net als de inwoners van andere Europese landen. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde aan BNR dat het door de VS ingestelde inreisverbod wordt verlengd tot het eind van 2020''

Al gaat het hier nog over work visas:
https://www.latimes.com/p(...)ns-immigrant-workers
Raar verhaal idd. Denk dat BNR de woorden wat anders interpreteert dan dat ze bedoeld zijn. Amerikaanse ambassade gaat niet voor z’n beurt spreken normaliter. Nergens ter wereld wordt dit gemeld en bannen van eu journalisten tijdens verkiezingen voor zoiets zou veels te grote ophef veroorzaken ook politiek gezien. Gok dat over 4 uur het bericht wel aangepast is :P

[ Bericht 12% gewijzigd door RipCity op 24-06-2020 08:09:48 ]
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193767875
Nu is het plan om in november richting San Francisco te gaan met dagtripjes in de omgeving.
Zelfs dat wordt nog spannend.. als ik het goed begrijp.
...
pi_193768394
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:57 schreef Obiekulu het volgende:
Nu is het plan om in november richting San Francisco te gaan met dagtripjes in de omgeving.
Zelfs dat wordt nog spannend.. als ik het goed begrijp.
ik zou er niet op rekenen
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193768415
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 13:57 schreef Obiekulu het volgende:
Nu is het plan om in november richting San Francisco te gaan met dagtripjes in de omgeving.
Zelfs dat wordt nog spannend.. als ik het goed begrijp.
Waarom dat risico nemen? Stel je verre reis lekker uit met een jaar zoals zovelen hier in dit topic.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_193770910
En alweer teruggetrokken :

Amerika gaat op slot, maar er heerst onduidelijkheid. Er worden tot het eind van het jaar geen visums afgegeven. De Amerikaanse ambassade in Nederland bevestigde vandaag dat het inreisverbod voor Europeanen wordt verlengd, maar tot wanneer precies is niet helemaal duidelijk. Later werd het bericht weer ingetrokken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 25 juni 2020 @ 10:01:50 #273
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_193779174
Cancellation voor Vegas met KLM vanochtend ontvangen (15-8)..
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 29 juni 2020 @ 11:40:13 #274
39237 crew  H_T
2733
pi_193842505
KLM heeft op het moment wat goedkope tickets naar de USA. LA non-stop voor rond 330 euro, Seattle voor rond de 400. Mocht iemand de gok willen wagen :) Sommige ervan zijn beschikbaar tot in mei volgend jaar.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_193842697
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
KLM heeft op het moment wat goedkope tickets naar de USA. LA non-stop voor rond 330 euro, Seattle voor rond de 400. Mocht iemand de gok willen wagen :) Sommige ervan zijn beschikbaar tot in mei volgend jaar.
Heb camperhuur voor volgend jaar al staan, helaas terugvlucht in juli dus nog niet te boeken
Zou het opzich niet onaardig vinden, leuke besparing met 3 personen
All management is Strategic Management.
pi_194266496
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 27 juli 2020 @ 23:51:00 #277
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_194287486
Ik zou heel graag het landschap en het "wilde westen" van de USA willen zien, ik zou gewoon willen vliegen naar new york om daar de Amtrak te pakken naar san antonio en door naar los angeles om via het noorden chicaco terug naar new york.

is dit realistisch, wat voor budget moet ik denken?
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_194341394
Glaze bol / onderbuik gevoel vraag: denken jullie dat reizen naar de VS in de lente van 2021 reëel is?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_194343257
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Glaze bol / onderbuik gevoel vraag: denken jullie dat reizen naar de VS in de lente van 2021 reëel is?
Ik vrees, maar blijf hoop houden
Hebben volgend jaar onze droomreis staan. Zou zonde zijn als 't niet doorgaat.

Heb wel het gevoel dat situatie stilaan verbetering moet gaan tonen 😓
All management is Strategic Management.
pi_194343311
quote:
14s.gif Op maandag 27 juli 2020 23:51 schreef cherrycoke het volgende:
Ik zou heel graag het landschap en het "wilde westen" van de USA willen zien, ik zou gewoon willen vliegen naar new york om daar de Amtrak te pakken naar san antonio en door naar los angeles om via het noorden chicaco terug naar new york.

is dit realistisch, wat voor budget moet ik denken?
Dat hangt vooral ook af van de tijd die je wilt spenderen en of en hoe je overig vervoer doet (type hotel, motel of camping) Klinkt als 'veel' voor een reis. Mocht je er echt de tijd voor uit kunnen en willen trekken kan het natuurlijk

1000¤ per week ben je zo kwijt incl tickets als je een week of 4 gaat
All management is Strategic Management.
pi_194343433
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Glaze bol / onderbuik gevoel vraag: denken jullie dat reizen naar de VS in de lente van 2021 reëel is?
Als er een medicijn is wel. Anders....
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 31 juli 2020 @ 20:32:45 #282
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_194344359
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Glaze bol / onderbuik gevoel vraag: denken jullie dat reizen naar de VS in de lente van 2021 reëel is?
Geen idee. Ik denk ergens wel dat we eind van het jaar of begin 2021 een vaccin hebben, maar ik denk dat het dan nog wel even duurt voordat het in de VS weer is zoals voorheen. Ik zou zelf niks nieuws boeken momenteel, tenzij je gratis kan annuleren/verzetten.

Welke regio willen jullie naar toe?

Wij willen ook weer graag naar de VS, maar hebben besloten dat maar even uit te stellen tot 2022. Ben al lang blij als we volgend jaar weer ''gewoon'' op vakantie kunnen binnen Europa.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:13:34 #283
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_194344860
Wij hebben het ook verplaatst naar 2022. Ik ben net het circus van annuleren door gegaan. Ik zou dan nu alweer moeten boeken voor april/mei 2021. Ik acht de kans groot dat de situatie nog niet terug naar normaal is en ik heb geen zin in weer het hele circus.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 31 juli 2020 @ 21:52:52 #284
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194345365
Pas gelezen dat de VS uiterlijk in februari een vaccin moet hebben om volgende zomer een normaal toeristenseizoen te hebben.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194350052
Dat zie ik dus niet gebeuren..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 09:48:58 #286
208890 June.
Seriously?
pi_194350607
Ach als het zo doorgaat zijn ze in de VS hard op weg naar kudde immuniteit :+
Shine bright like a diamond.
  zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:43:33 #287
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_194351178
Voorlopig ook wel klaar met boeken en dat geouwehoer met geld terug vragen. Dus zou pas weer wat boeken als er een vaccin of medicijn is, of als de aantallen besmettingen laag of minder erg (zoals je nu ook wel zit, meer cases minder IC opnames) zijn.
En ben benieuwd naar ticketprijzen. Wil graag weer naar de VS en Japan, maar niet voor dubbele prijzen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_194351441
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2020 17:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Glaze bol / onderbuik gevoel vraag: denken jullie dat reizen naar de VS in de lente van 2021 reëel is?
Nee
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:28:41 #289
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195835046
Wij zitten er aan te denken om voor augustus 2021 naar Canada en de VS te gaan. We moeten de moed erin houden hè. :P

Een beetje optimistisch wellicht, maar het idee is om te starten in Toronto en vanuit daar via Niagara Falls naar Boston te rijden, vanuit Boston via New England naar Montréal, Ottawa en dan weer Toronto.

Iemand tips wat wel of niet te doen?
pi_195839097
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:28 schreef Zwansen het volgende:
Wij zitten er aan te denken om voor augustus 2021 naar Canada en de VS te gaan. We moeten de moed erin houden hè. :P

Een beetje optimistisch wellicht, maar het idee is om te starten in Toronto en vanuit daar via Niagara Falls naar Boston te rijden, vanuit Boston via New England naar Montréal, Ottawa en dan weer Toronto.

Iemand tips wat wel of niet te doen?
Blijf niet te lang bij de watervallen. De watervallen zijn mooi, het stadje ultieme kitsch.

Zelf vind ik de Canadese kant van je trip niet zo tof, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik zou meer tijd aan de US kan spenderen. Finger lakes, Kennebunckport, cape cod, maar eerijk gezegd in plaats van naar Canada te gaan zou ik wat zuiderlijker de VS in trekken richting Washington.

En skip dan vooral Baltimore en Buffalo.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 07:29:44 ]
  zondag 25 oktober 2020 @ 07:55:59 #291
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_195839269
quote:
80s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:26 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Blijf niet te lang bij de watervallen. De watervallen zijn mooi, het stadje ultieme kitsch.

Zelf vind ik de Canadese kant van je trip niet zo tof, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik zou meer tijd aan de US kan spenderen. Finger lakes, Kennebunckport, cape cod, maar eerijk gezegd in plaats van naar Canada te gaan zou ik wat zuiderlijker de VS in trekken richting Washington.

En skip dan vooral Baltimore en Buffalo.
Dank voor de tips! ^O^

Washington zijn we al geweest toen we een paar jaar geleden met een camper van NY naar Florida zijn gereden. Dus weer naar het Zuiden staat niet op de planning.

Verder snap ik je punt mbt de Canadese kant. Een jaar of 10 geleden zijn we naar de westkant van Canada geweest (Vancouver, Banff en Jasper, etc.) en heb altijd gedacht dat we daarmee het mooiste (toegankelijke) stukje Canada wel gezien hadden. En inderdaad de Niagara Falls trekken me ook niet enorm, maar het is wel een logische stop als je een rondje wil doen daar.
pi_195839396
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 07:55 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Dank voor de tips! ^O^

Washington zijn we al geweest toen we een paar jaar geleden met een camper van NY naar Florida zijn gereden. Dus weer naar het Zuiden staat niet op de planning.

Verder snap ik je punt mbt de Canadese kant. Een jaar of 10 geleden zijn we naar de westkant van Canada geweest (Vancouver, Banff en Jasper, etc.) en heb altijd gedacht dat we daarmee het mooiste (toegankelijke) stukje Canada wel gezien hadden. En inderdaad de Niagara Falls trekken me ook niet enorm, maar het is wel een logische stop als je een rondje wil doen daar.
Zou Niagara ook niet skippen, maar ook geen hele dag plannen.

Maid of the mist is wel leuk om te doen. Er zit ook een draaiend restaurant met mooi uitzicht.

De Amish al bezocht?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 08:17:04 ]
pi_195844416
Als je in Canada of New Hampshire voor een weekje een lake cabin kunt vinden: vind ik het ultieme uitrusten.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:30:48 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_195845145
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:28 schreef Zwansen het volgende:
Wij zitten er aan te denken om voor augustus 2021 naar Canada en de VS te gaan. We moeten de moed erin houden hè. :P

Een beetje optimistisch wellicht, maar het idee is om te starten in Toronto en vanuit daar via Niagara Falls naar Boston te rijden, vanuit Boston via New England naar Montréal, Ottawa en dan weer Toronto.

Iemand tips wat wel of niet te doen?
Ooit zo gedaan:

Boston
Trenton
Quebec City
Montreal
Ottawa
Toronto
Niagara Falls
Gettysburg
Washington
Lancaster
Philadelphia
Atlantic City
New York

1 nacht bij Niagara Falls is wel leuk vind ik. Kamer met uitzicht op de falls boeken :)
Amish bij Lancaster, Whale watching in Maine, vuurtorens aan de kust, Boston, Ottawa en Quebec vond ik mooi. Toronto matig (en ik hou van steden).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_195846836
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 14:30 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ooit zo gedaan:

Boston
Trenton
Quebec City
Montreal
Ottawa
Toronto
Niagara Falls
Gettysburg
Washington
Lancaster
Philadelphia
Atlantic City
New York

1 nacht bij Niagara Falls is wel leuk vind ik. Kamer met uitzicht op de falls boeken :)
Amish bij Lancaster, Whale watching in Maine, vuurtorens aan de kust, Boston, Ottawa en Quebec vond ik mooi. Toronto matig (en ik hou van steden).
Spiegelplafond met glazen vloer in de CN tower is wel geinig in Toronto.

En 'The Voodoo bar' in Quebec, geen idee of 'ie nog bestaat overigens.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-10-2020 15:32:10 ]
pi_195847294
Wij zouden in september naar Canada&VS gaan, maar uiteraard geannuleerd. Meeste accommodaties kunnen annuleren (of voucher), maar nu de twijfel of volgend jaar september wél door kan gaan -O-
Zo ja: dan moeten we nu gaan boeken (voor Yellowstone vol zit etc.)
Zo nee: dan willen we nu niet boeken, want zit je volgend jaar weer met gezeik

Moeilijk :{
  zondag 25 oktober 2020 @ 15:53:16 #297
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_195847623
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:44 schreef Piles het volgende:
Wij zouden in september naar Canada&VS gaan, maar uiteraard geannuleerd. Meeste accommodaties kunnen annuleren (of voucher), maar nu de twijfel of volgend jaar september wél door kan gaan -O-
Zo ja: dan moeten we nu gaan boeken (voor Yellowstone vol zit etc.)
Zo nee: dan willen we nu niet boeken, want zit je volgend jaar weer met gezeik

Moeilijk :{
Ik had geen zin in het gezeik. Toen alles net geannuleerd was had ik dan voor mei 2021 alweer aan de slag gemoeten voor de NP accommodaties.
Ik werk bij een farmaceut en geloofde niet dat mei 2021 haalbare kaart zou zijn. 2022 it is.
Als ik kijk wat nu de verwachting is omtrent de vaccinaties zou ik de gok zelf niet nemen als je geen zin hebt in het hele annuleer circus weer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_195867104
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik had geen zin in het gezeik. Toen alles net geannuleerd was had ik dan voor mei 2021 alweer aan de slag gemoeten voor de NP accommodaties.
Ik werk bij een farmaceut en geloofde niet dat mei 2021 haalbare kaart zou zijn. 2022 it is.
Als ik kijk wat nu de verwachting is omtrent de vaccinaties zou ik de gok zelf niet nemen als je geen zin hebt in het hele annuleer circus weer.
Blegh begrijpelijk realisme.
Bij ons staat alles (tickets en camper) nog voor volgend jaar, moet ook beginnen met reserveren maar zie dat ook nog niet zitten

Annuleren kan op basis van huidige situatie nog niet en straks overal kosten voor annuleren is ook niet ideaal.
Lastig
All management is Strategic Management.
  maandag 26 oktober 2020 @ 15:33:51 #299
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_195867418
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2020 15:44 schreef Piles het volgende:
Wij zouden in september naar Canada&VS gaan, maar uiteraard geannuleerd. Meeste accommodaties kunnen annuleren (of voucher), maar nu de twijfel of volgend jaar september wél door kan gaan -O-
Zo ja: dan moeten we nu gaan boeken (voor Yellowstone vol zit etc.)
Zo nee: dan willen we nu niet boeken, want zit je volgend jaar weer met gezeik

Moeilijk :{
Ik denk dat je volgend jaar blij mag zijn als we wat later in het jaar (vanaf de zomer) weer wat meer op vakantie kunnen binnen de EU eigenlijk. Wij hebben ons er al wel bij neergelegd dat we pas weer in 2022 naar de VS gaan. Op z'n vroegst. De laatste jaren gingen we telkens een weekje (soms 1,5 week) gezien we het voornamelijk houden bij stedentripjes, maar de volgende keer VS gaan we gewoon 2-3 weken zodat we wat meer af kunnen strepen (willen vooral graag nog een keertje naar San Francisco en dan pakken we LA en/of Seattle er bij). Dat budget is er dan wel. Mocht er volgend jaar toch meer mogelijk zijn dan boeken we iets korter van te voren wel iets, al is dat duurder. In jouw geval zal ik dus ook gewoon inzetten op 2022.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_195868996
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 22:28 schreef Zwansen het volgende:
Wij zitten er aan te denken om voor augustus 2021 naar Canada en de VS te gaan. We moeten de moed erin houden hè. :P

Een beetje optimistisch wellicht, maar het idee is om te starten in Toronto en vanuit daar via Niagara Falls naar Boston te rijden, vanuit Boston via New England naar Montréal, Ottawa en dan weer Toronto.

Iemand tips wat wel of niet te doen?
Geen idee hoe lang je hiervoor uitgetekend had?
Als je behalve Boston geen andere steden in de US doet voelt die rit van Canada naar de US als een hele lange rit voor alleen Boston.
Kan je dan niet beter alleen in Canada blijven en Quebec (sfeervol doch touristisch, 1-2 dagen en vond ik mooier dan Ottawa en Montreal) en bijvoorbeeld de natuur van Algonquin of Bruce Peninsula eraan toevoegen? Hartje zomer dus heet, en kijk of je een lake side cabin kan huren.. Zou je wat kilometers besparen en wordt de reis wellicht wat ontspannender? Al kan je rondom Boston ook de Green/White Mountains in, is maar wat je wilt.

Als je ook trouwens maar enigszins het idee hebt dat het oosten aan het westen kan tippen zou ik je verwachtingen gaan bijstellen, want dat is het totaal niet. Vergelijk het oosten een beetje met Zweden als je de natuur in gaat.
pi_195879527
We mogen iig naar een nieuw deel, nu nog naar de VS
All management is Strategic Management.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')