The Salton sea?quote:Op donderdag 25 september 2025 08:24 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb voor de kerstvakantie een ticket naar LA geboekt zonder te bedenken wat ik kan en wil doen. Ik wil sowieso 3 volle dagen in LA spenderen om daar hobbyspecifieke dingen te doen, dan heb ik er nog 10 over. Wat voor natuur kun je goed bezoeken zonder hoge kans op op weersextremen zoals ijs en sneeuw. Ik hoef niet meer dan 1 dag 8 uur achtereen in een auto te zitten. Ik zat zelf te denken aan het trio Joshua Tree/Mojave/Death Valley. De kant van SF en zeker SD op is ook een optie.
Het is een beetje een apart gebied, maar wel tof. Denk dat Joshua tree park het dichtstbij voor je zit. Deze lijkt me ook leuk, maar is weer een beetje te ver rijden voor je: https://parks.nv.gov/parks/valley-of-firequote:Op donderdag 25 september 2025 09:55 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Ziet er niet heel aantrekkelijk uit
Dat valt tegen hoor, vanuit centraal LA doe je er snel 5 uur over om midden in Sequoia te komen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet niet hoe het weer dan is daar vanwege de hoogte, maar Sequoia NP naar LA is heel goed te doen qua afstand.
Die gok ga ik niet nemen:quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet niet hoe het weer dan is daar vanwege de hoogte, maar Sequoia NP naar LA is heel goed te doen qua afstand.
Langs de kust naar SF rijden en wat stops onderweg maken is ook een aanrader. Maar ik weet niet of die weg alweer helemaal geopend is, wij moesten vorig jaar zomer nog omrijden.
En wij vonden Disneyland en Universal Studios ook heel leuk, maar dat moet je ding zijn en kan erg druk zijn in die periode. Bij Disneyland zitten heel veel relatief goedkope hotels op loopafstand.
Het wordt SF iets uitgebreider + kust of wat parken plus SD, pretparken moet ik niks van hebben. Hotels daar hebben wel goede prijzen zag ik al.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef FlyingFish het volgende:
Langs de kust naar SF rijden en wat stops onderweg maken is ook een aanrader. Maar ik weet niet of die weg alweer helemaal geopend is, wij moesten vorig jaar zomer nog omrijden.
Zou zo zuidelijk mogen blijven in ieder geval in die tijd. SF is zeker de moeite waard voor 2-3 dagen, maar wel rekening houden met een stuk frissere temperaturen daar tov LA. Je zou - met een overnachting onderweg - ook nog de richting van Mohave dessert en Las Vegas op kunnen. Dan krijg je wel een best diverse trip.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:34 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Het wordt SF iets uitgebreider + kust of wat parken plus SD, pretparken moet ik niks van hebben. Hotels daar hebben wel goede prijzen zag ik al.
Weer boeit me niet zo heel veel maar het moet wel een beetje okay blijven om te rijden, Chicago eind feb/maart was ook prima te doen terwijl het internet vol staat met horrorverhalen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zou zo zuidelijk mogen blijven in ieder geval in die tijd. SF is zeker de moeite waard voor 2-3 dagen, maar wel rekening houden met een stuk frissere temperaturen daar tov LA. Je zou - met een overnachting onderweg - ook nog de richting van Mohave dessert en Las Vegas op kunnen. Dan krijg je wel een best diverse trip.
Ja oké maar dan moet je wel geluk hebben; heb zelf ook een keer een sneeuwstorm gehad mid Februari in New York. Dat is geen pretje kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:42 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Weer boeit me niet zo heel veel maar het moet wel een beetje okay blijven om te rijden, Chicago eind feb/maart was ook prima te doen terwijl het internet vol staat met horrorverhalen.
Absoluut, het weer blijft niet te voorspellen maar in steden zoals New York en Chicago kun je ook genoeg dingen binnen doen.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ja oké maar dan moet je wel geluk hebben; heb zelf ook een keer een sneeuwstorm gehad mid Februari in New York. Dat is geen pretje kan ik je zeggen.
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur. Dat is twee uur korter dan het eerder hier geopperde Valley of Fire bijvoorbeeld (al zal daar vast ook een dorpje iets dichterbij zitten voor een overnachting).quote:Op donderdag 25 september 2025 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat valt tegen hoor, vanuit centraal LA doe je er snel 5 uur over om midden in Sequoia te komen.
Ik ga daar heen om brouwerijen te bezoeken, je hebt helaas wel veel goede brouwerijen in SD. Dan neem ik de iets minder mooie natuur voor lief.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur. Dat is twee uur korter dan het eerder hier geopperde Valley of Fire bijvoorbeeld (al zal daar vast ook een dorpje iets dichterbij zitten voor een overnachting).
SD vond ik qua natuur/parken niet zoveel voorstellen. Ze hebben old town wat puur voor toeristen is, en balboa park met wat Portugese invloeden. En ook de route er heen vanaf LA is niet mooi maar wel heel erg druk. SD heeft vooral musea (Midway vonden mijn ouders geweldig) en pretparken (de zoo, Seaworld en Legoland).
Wij bleven ook in Three Rivers, maar dat ligt nog altijd een uur rijden vanuit centraal Sequoia. Het is allemaal goed te doen met overnachtingen inderdaad maar dagtrips zou ik echt afraden.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef FlyingFish het volgende:
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur.
Nog nooit ergens zoveel gespinde en/of gecrashte auto's langs de weg zien staan daar.quote:Op donderdag 25 september 2025 10:47 schreef Jeroboam het volgende:
Wat vonden jullie van de subway in LA, is die net zo scary als die van Chicago?
Langs de highway, ik heb het over de subwayquote:Op donderdag 25 september 2025 10:51 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nog nooit ergens zoveel gespinde en/of gecrashte auto's langs de weg zien staan daar.
Oh ik lees ook maar halfquote:Op donderdag 25 september 2025 10:52 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Langs de highway, ik heb het over de subway
scary omdat?quote:Op donderdag 25 september 2025 10:47 schreef Jeroboam het volgende:
Wat vonden jullie van de subway in LA, is die net zo scary als die van Chicago?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |