abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 juli 2025 @ 18:54:48 #176
80382 manny
30 is best veel
pi_218132239
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2025 21:27 schreef MeisPluis het volgende:
Wij gaan hopelijk in oktober / november weer, ben nu aan het kijken naar vliegtickets. Het is dat mijn zusje er tijdelijk woont anders was ik niet gegaan. Maar ik wil ze graag zien dus we gaan wel weer. En mijn man wil er graag met Halloween weer zijn, vond hij toch wel een hele beleving in zo'n echte Amerikaanse wijk.

We gaan weer via de Antwerpen route, scheelt 800 euro ... En we hoeven geen koffer mee, want alle kleding wordt bij mijn zusje mee gewoon mee gewassen dus een klein hand bagage koffertje is voldoende. En het is daar dan nog zomerweer waarschijnlijk dus korte broeken en dunne truitjes.

Een vraag: ik ben een beetje aan het kijken om van Atlanta naar Nashville te rijden en daar een paar dagen te verblijven, mijn man lijkt dat fantastisch. Maar waar kan je dan het beste zitten? We zullen wel een auto huren, maar ik vind het ook altijd wel leuk om alles op loopafstand te hebben (als de airbnb / hotel geen godsvermogen kost). Iemand tips voor de lokatie?
Als je Nashville bezoekt:

https://www.airbnb.com/l/MgGAzKS6

Neem een paar biertjes mee. Is een belevenis.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_218221752
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2025 19:09 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hebben helaas ook even niets op de planning staan, en dat vinden we ook niet zo erg. Ik ben vooral erg blij dat we vorig jaar Californië en specifiek LA gedaan hebben, dat lijkt me nu niet ideaal om naar toe te gaan.

Wij hebben in april trouwens ook geen enkele vraag over social media gehad, en de douane ging niet anders dan in augustus of een paar jaar daarvoor. Ik denk dat hij voor ons als Europese toeristen meer invloed heeft op de staat van bijv. de Nationale parken. Daar zijn flink wat mensen ontslagen, dus ik ben wel benieuwd in hoeverre dat merkbaar is.

Wij hopen in april 2027 weer die kant op te gaan. Voor 2026 hadden we al andere plannen.
Wij zijn nu bijna klaar met ons rondje en hebben niets gemerkt van bezuinigingen in de National Parks die wij hebben bezocht: Grand Teton, Yellowstone, Glacier en Mount Rainier. Daarnaast ook nul issues in de vele state parks waar we rond hebben gereden.

Ook de controles bij de grenzen (zijn ook Canada nog in geweest en er weer uit gereden) gingen veel soepeler dan normaal, alleen de vraag wat je komt doen en hoe lang je blijft
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_218276748
Visumvraagje!

Ik zit erover te denken om in de toekomst (hopelijk volgend jaar) na 6/7 jaar weer 's een Amerika tripje te doen. Puur oriënteren / plannetjes in mijn hoofd, maar nog niks geboekt. Liefst ga ik met vrienden, maar als ze alles rondom geld en verlof niet rond krijgen dan maar alleen. Echter, ik ben vorig jaar in Cuba op vakantie geweest, wat dus betekent dat ik niet meer voor een ESTA in aanmerking kom. Dat wordt dus een visum aanvragen bij de ambassade. Kwestie van formulier invullen, documenten verzamelen, dokken en een interview ter plekke.

Mijn paspoort verloopt echter in februari 2027. Is het zo dat ik dan vanaf 2027 wél weer voor een ESTA in aanmerking kom? Het scheelt natuurlijk wel wat centjes en veel geregel dat het in dat geval misschien beter is nog ff een jaartje te wachten... Of blijft de Cuba-reis wel ergens in een database of systeem staan waardoor een ESTA aanvragen uiteindelijk toch niet kan?

Misschien iemand ervaringen hiermee? Ik heb al wel hier en door rond gevraagd en op fora gezocht naar soortgelijke situaties / vragen, maar het wordt me ff niet duidelijk. Bvd. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2025 @ 15:14:21 #179
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_218287435
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Visumvraagje!

Ik zit erover te denken om in de toekomst (hopelijk volgend jaar) na 6/7 jaar weer 's een Amerika tripje te doen. Puur oriënteren / plannetjes in mijn hoofd, maar nog niks geboekt. Liefst ga ik met vrienden, maar als ze alles rondom geld en verlof niet rond krijgen dan maar alleen. Echter, ik ben vorig jaar in Cuba op vakantie geweest, wat dus betekent dat ik niet meer voor een ESTA in aanmerking kom. Dat wordt dus een visum aanvragen bij de ambassade. Kwestie van formulier invullen, documenten verzamelen, dokken en een interview ter plekke.

Mijn paspoort verloopt echter in februari 2027. Is het zo dat ik dan vanaf 2027 wél weer voor een ESTA in aanmerking kom? Het scheelt natuurlijk wel wat centjes en veel geregel dat het in dat geval misschien beter is nog ff een jaartje te wachten... Of blijft de Cuba-reis wel ergens in een database of systeem staan waardoor een ESTA aanvragen uiteindelijk toch niet kan?

Misschien iemand ervaringen hiermee? Ik heb al wel hier en door rond gevraagd en op fora gezocht naar soortgelijke situaties / vragen, maar het wordt me ff niet duidelijk. Bvd. :)
Van wat ik zo kan terugvinden ontkom je er eigenlijk niet aan om een visa aan te vragen. Het komt er eigenlijk op neer dat als je na 2021 in Cuba bent geweest dat je niet voor een ESTA in aanmerking komt. Of het ergens staat geregistreerd (behalve dan die stempel in je paspoort dan) durf ik niet te zeggen. Maar zou het er niet op wagen, want als ze er wel achterkomen kan het een hoop gedoe opleveren omdat Cuba op een terrorismelijst staat:
quote:
It is also worth noting that if you are dishonest about your travel history, or any other questions asked of you when applying for an ESTA, this can have serious repercussions, where the existing ESTA application was updated in 2023 to add questions focusing on an applicant’s travel and connection to Cuba. If you attempt to travel visa-free under the VWP and, as a result, have to make a false declaration to any of the questions asked as part of the ESTA process, including recent travel to Cuba, this will amount to a criminal offence under US law punishable by imprisonment. If you are caught lying on an ESTA application, this can also make it more difficult to apply for a visa to travel to the US in the future, as any visa application will highlight the fact that you have travelled illegally in the past.
De rest van het artikel is ook wel interessant voor jou denk ik: https://www.nnuimmigratio(...)i-have-been-to-cuba/
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_218287618
Je zult inderdaad aan een visum moeten. En die worden fors duurder: https://edition.cnn.com/2(...)ernational-travelers
  dinsdag 22 juli 2025 @ 17:15:15 #181
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218289457
Ze hebben kennelijk liever dat je niet naar de VS gaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 22-07-2025 19:46:21 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Redactie Frontpage dinsdag 22 juli 2025 @ 19:40:53 #182
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_218290836
Inmiddels de route voor september zo goed als rond *G* Wel weinig staten maar dit keer, slechts 4 :o
_____
pi_218295113
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2025 15:14 schreef LTVDK het volgende:
Of het ergens staat geregistreerd (behalve dan die stempel in je paspoort dan) durf ik niet te zeggen. Maar zou het er niet op wagen
En naar dát antwoord was ik dus juist op zoek. Maar idd, ik ontkom er zeker niet aan om een visum aan te vragen (als ik ga). Het is idd belangrijk dat de papierwinkel in orde is. Thanks voor jullie antwoorden, zal het artikel van de week 's doornemen. :)
The only way you can be original, is to be yourself.
pi_218338948
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2025 13:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Visumvraagje!

Je ontkomt er niet aan om een visum aan te vragen.

De vraag op het ESTA-aanvraagformulier is niet of je in Cuba bent geweest op het paspoort waar je de aanvraag mee doet, maar of je er überhaupt bent geweest na een bepaalde datum.

Je kunt het dan wel met een vers paspoort zonder Cubaanse stempel een aanvraag indienen. Maar 'nee' invullen is geen garantie dat ze het niet kunnen vinden. Zover ik weet heeft CPB inzage in vluchtdatabases.

Wat overigens niet automatisch hoeft in te houden dat je géén visum krijgt.
pi_218338988
Dat gezegd hebbende... Ik ga over goed een week naar Oekraïne voor mijn werk. Zou dat nog consequenties kunnen hebben voor eventuele toekomstige bezoeken aan de VS?
  Redactie Frontpage zondag 27 juli 2025 @ 14:09:26 #186
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_218339168
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2025 13:52 schreef Leatherface het volgende:
Dat gezegd hebbende... Ik ga over goed een week naar Oekraïne voor mijn werk. Zou dat nog consequenties kunnen hebben voor eventuele toekomstige bezoeken aan de VS?
Nee, het lijstje met landen waar je niet mag zijn geweest is eigenlijk veel korter dan ik dacht:
quote:
you traveled to certain countries (Iran, Iraq, Sudan, Syria, Libya, Somalia, and Yemen on or after March 1, 2011, or Cuba on or after January 12, 2021)

https://nl.usembassy.gov/esta-and-the-visa-waiver-program/
_____
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')