abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218864039
Ik heb voor de kerstvakantie een ticket naar LA geboekt zonder te bedenken wat ik kan en wil doen. Ik wil sowieso 3 volle dagen in LA spenderen om daar hobbyspecifieke dingen te doen, dan heb ik er nog 10 over. Wat voor natuur kun je goed bezoeken zonder hoge kans op op weersextremen zoals ijs en sneeuw. Ik hoef niet meer dan 1 dag 8 uur achtereen in een auto te zitten. Ik zat zelf te denken aan het trio Joshua Tree/Mojave/Death Valley. De kant van SF en zeker SD op is ook een optie.
  donderdag 25 september 2025 @ 09:20:50 #202
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218864394
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:24 schreef Jeroboam het volgende:
Ik heb voor de kerstvakantie een ticket naar LA geboekt zonder te bedenken wat ik kan en wil doen. Ik wil sowieso 3 volle dagen in LA spenderen om daar hobbyspecifieke dingen te doen, dan heb ik er nog 10 over. Wat voor natuur kun je goed bezoeken zonder hoge kans op op weersextremen zoals ijs en sneeuw. Ik hoef niet meer dan 1 dag 8 uur achtereen in een auto te zitten. Ik zat zelf te denken aan het trio Joshua Tree/Mojave/Death Valley. De kant van SF en zeker SD op is ook een optie.
The Salton sea? :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_218864576
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
The Salton sea? :P
Ziet er niet heel aantrekkelijk uit :P
  donderdag 25 september 2025 @ 10:10:57 #204
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218864701
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 09:55 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Ziet er niet heel aantrekkelijk uit :P
Het is een beetje een apart gebied, maar wel tof. Denk dat Joshua tree park het dichtstbij voor je zit. Deze lijkt me ook leuk, maar is weer een beetje te ver rijden voor je: https://parks.nv.gov/parks/valley-of-fire
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 25 september 2025 @ 10:16:31 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218864740
Paar weken terug een nacht in die Ranch at Death Valley gezeten (kwaman vanaf Vegas, ook een eindje rijden, maar verveelde me daar). Mooi park, en dat zwembad is 38 graden ofzo en tot 23:00 open. Echt relaxt om in te chillen na het eten :P
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218864832
Ik weet niet hoe het weer dan is daar vanwege de hoogte, maar Sequoia NP naar LA is heel goed te doen qua afstand.

Langs de kust naar SF rijden en wat stops onderweg maken is ook een aanrader. Maar ik weet niet of die weg alweer helemaal geopend is, wij moesten vorig jaar zomer nog omrijden.

En wij vonden Disneyland en Universal Studios ook heel leuk, maar dat moet je ding zijn en kan erg druk zijn in die periode. Bij Disneyland zitten heel veel relatief goedkope hotels op loopafstand.
pi_218864899
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:26 schreef FlyingFish het volgende:
Ik weet niet hoe het weer dan is daar vanwege de hoogte, maar Sequoia NP naar LA is heel goed te doen qua afstand.
Dat valt tegen hoor, vanuit centraal LA doe je er snel 5 uur over om midden in Sequoia te komen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218864907
quote:

Langs de kust naar SF rijden en wat stops onderweg maken is ook een aanrader. Maar ik weet niet of die weg alweer helemaal geopend is, wij moesten vorig jaar zomer nog omrijden.

En wij vonden Disneyland en Universal Studios ook heel leuk, maar dat moet je ding zijn en kan erg druk zijn in die periode. Bij Disneyland zitten heel veel relatief goedkope hotels op loopafstand.
Die gok ga ik niet nemen:

Visiting Sequoia National Park in December offers beautiful snowy scenery of the giant sequoias but requires preparation for cold weather, potential snow, and icy road conditions. Visitors must carry tire chains between November and March
pi_218864914
quote:
Het wordt SF iets uitgebreider + kust of wat parken plus SD, pretparken moet ik niks van hebben. Hotels daar hebben wel goede prijzen zag ik al.
pi_218864979
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:34 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Het wordt SF iets uitgebreider + kust of wat parken plus SD, pretparken moet ik niks van hebben. Hotels daar hebben wel goede prijzen zag ik al.
Zou zo zuidelijk mogen blijven in ieder geval in die tijd. SF is zeker de moeite waard voor 2-3 dagen, maar wel rekening houden met een stuk frissere temperaturen daar tov LA. Je zou - met een overnachting onderweg - ook nog de richting van Mohave dessert en Las Vegas op kunnen. Dan krijg je wel een best diverse trip.
pi_218864998
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:40 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Zou zo zuidelijk mogen blijven in ieder geval in die tijd. SF is zeker de moeite waard voor 2-3 dagen, maar wel rekening houden met een stuk frissere temperaturen daar tov LA. Je zou - met een overnachting onderweg - ook nog de richting van Mohave dessert en Las Vegas op kunnen. Dan krijg je wel een best diverse trip.
Weer boeit me niet zo heel veel maar het moet wel een beetje okay blijven om te rijden, Chicago eind feb/maart was ook prima te doen terwijl het internet vol staat met horrorverhalen.
pi_218865028
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:42 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Weer boeit me niet zo heel veel maar het moet wel een beetje okay blijven om te rijden, Chicago eind feb/maart was ook prima te doen terwijl het internet vol staat met horrorverhalen.
Ja oké maar dan moet je wel geluk hebben; heb zelf ook een keer een sneeuwstorm gehad mid Februari in New York. Dat is geen pretje kan ik je zeggen.
pi_218865038
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Ja oké maar dan moet je wel geluk hebben; heb zelf ook een keer een sneeuwstorm gehad mid Februari in New York. Dat is geen pretje kan ik je zeggen.
Absoluut, het weer blijft niet te voorspellen maar in steden zoals New York en Chicago kun je ook genoeg dingen binnen doen.
pi_218865043
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dat valt tegen hoor, vanuit centraal LA doe je er snel 5 uur over om midden in Sequoia te komen.
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur. Dat is twee uur korter dan het eerder hier geopperde Valley of Fire bijvoorbeeld (al zal daar vast ook een dorpje iets dichterbij zitten voor een overnachting).

SD vond ik qua natuur/parken niet zoveel voorstellen. Ze hebben old town wat puur voor toeristen is, en balboa park met wat Portugese invloeden. En ook de route er heen vanaf LA is niet mooi maar wel heel erg druk. SD heeft vooral musea (Midway vonden mijn ouders geweldig) en pretparken (de zoo, Seaworld en Legoland).
pi_218865047
Wat vonden jullie van de subway in LA, is die net zo scary als die van Chicago?
pi_218865073
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur. Dat is twee uur korter dan het eerder hier geopperde Valley of Fire bijvoorbeeld (al zal daar vast ook een dorpje iets dichterbij zitten voor een overnachting).

SD vond ik qua natuur/parken niet zoveel voorstellen. Ze hebben old town wat puur voor toeristen is, en balboa park met wat Portugese invloeden. En ook de route er heen vanaf LA is niet mooi maar wel heel erg druk. SD heeft vooral musea (Midway vonden mijn ouders geweldig) en pretparken (de zoo, Seaworld en Legoland).
Ik ga daar heen om brouwerijen te bezoeken, je hebt helaas wel veel goede brouwerijen in SD. Dan neem ik de iets minder mooie natuur voor lief.
pi_218865088
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:46 schreef FlyingFish het volgende:
Hij heeft het over max 8 uur. Three Rivers, het dorpje bij Sequoia, is 3,5 uur.
Wij bleven ook in Three Rivers, maar dat ligt nog altijd een uur rijden vanuit centraal Sequoia. Het is allemaal goed te doen met overnachtingen inderdaad maar dagtrips zou ik echt afraden.
  donderdag 25 september 2025 @ 10:51:50 #218
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218865089
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:47 schreef Jeroboam het volgende:
Nog nooit ergens zoveel gespinde en/of gecrashte auto's langs de weg zien staan daar.
pi_218865097
quote:
2s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:51 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Nog nooit ergens zoveel gespinde en/of gecrashte auto's langs de weg zien staan daar.
Langs de highway, ik heb het over de subway :T

Ik vind Amerikanen heel relaxed rijden itt onze binnensteden in de Randstad :')
  donderdag 25 september 2025 @ 10:53:31 #220
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218865105
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:52 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Langs de highway, ik heb het over de subway :T
Oh ik lees ook maar half :') .
  donderdag 25 september 2025 @ 11:30:04 #221
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218865420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 10:47 schreef Jeroboam het volgende:
scary omdat?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218865756
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
scary omdat?
Je komt er nogal bijzondere mensen tegen en je rijdt wel eens door wat minder frisse buurten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')