abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 juni 2026 @ 11:15:01 #251
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220977324
Prima. Meeste parken inmiddels al gezien :)

“Skeer Hollanders”?
https://www.kleinanzeigen.de/s-america-the-beautiful-pass/k0

[ Bericht 28% gewijzigd door matthijst op 07-06-2026 13:23:52 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220977326
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:15 schreef matthijst het volgende:
Prima. Meeste parken inmiddels al gezien :)
Nog zo'n Hollandse reactie :T
  zondag 7 juni 2026 @ 11:38:30 #253
28167 matthijst
pi_220977382
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:15 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Nog zo'n Hollandse reactie :T
Lekker aan het trollen op de zondag?
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2026 @ 14:25:31 #254
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220978405
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:02 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wat doe je raar met je :')

Koop al jaren die passen op MP. Kunt gewoon je eigen handtekening erop zetten en inderdaad: die checken ze dan tegen je ID. Spannend hoor. :')

Ga echt niet elk jaar $250 af tikken voor een paar dagen park, waar de Amerikaan er het hele jaar gebruik van mag maken.
Mja, die stijging is natuurlijk vrij belachelijk, maar als je veel parken bezoekt nog steeds wel redelijk betaalbaar. De pas is al sinds de introductie er van in 2007 $80, dus is niet heel verrassend dat die een keertje duurder zou worden. Beetje jammer wel dat het enkel op buitenlanders wordt verhaald met een verhoging van ruim 300%.

Maar dit jaar is de pas wel met mijn lievelingspark, Glacier O+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_220981484
Ik heb op 31 december nog snel een pas gekocht voor de oude prijs om die dit jaar te gebruiken. Over een paar weken een tripje midwesten (met WK wedstrijd Oranje) op de planning en in september drie weken door Washington.
De huidige pas is inderdaad ook digitaal verkrijgbaar. En op de fysieke pas staat volgens mij nog maar één handtekening in plaats van twee dacht ik?
  zondag 7 juni 2026 @ 20:13:23 #256
28167 matthijst
pi_220981929
Klopt. Isopropyl veeg je die er zo af.
pi_220982124
Met de huidige prijzen vind ik het doorverkopen van passen niet skeer. Wij hebben vorig jaar 1 dag Sequoia gedaan. Dat zouden we met de huidige prijzen, zelfs met doorverkoop, niet meer doen. Regionale/provinciale parken zijn overigens vaak ook heel mooi en veel rustiger.

Het (buitenlandse) toerisme in de VS is flink aan het kelderen terwijl de prijzen enorm gestegen zijn, en niet alleen voor Esta’s en parkpassen. Benzine is het afgelopen half jaar in prijs verdubbeld en ook eten is veel duurder geworden. Dat zijn wel dingen die veel invloed kunnen hebben op de kosten/mogelijkheden van je vakantie.

Wij hebben plannen voor Florida in april 2027, maar we wachten nog even de ontwikkelingen in de wereld af voor we iets gaan boeken…
  Redactie Frontpage zondag 7 juni 2026 @ 22:28:49 #258
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220982634
Vind de autohuur wel prijzig, of ik kan niet echt een goede aanbieding vinden dit keer :{ Komt misschien ook omdat ik nu meer op klasse aan het zoeken ben ipv gewoon een medium auto bij Hertz huren en er daar eentje uit de PC rij halen. Was vorig jaar nogal een teleurstelling dat de grootste auto die we konden krijgen een Kia Sportage was. Prima auto hoor, maar in de VS wil ik gewoon een lekkere lomp grote bak als een Expedition :@
_____
pi_220982998
quote:
1s.gif Op zondag 7 juni 2026 11:38 schreef matthijst het volgende:

[..]
Lekker aan het trollen op de zondag?
Eigenlijk niet, voor de prijsverhoging vond ik het al een schijntje en nu eigenlijk ook nog. Zeker als je de pass kunt delen met je reisgenoten.
  maandag 8 juni 2026 @ 00:37:41 #260
28167 matthijst
pi_220983186
Stoer man.
  maandag 8 juni 2026 @ 06:03:30 #261
80382 manny
30 is best veel
pi_220983365
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 20:49 schreef FlyingFish het volgende:
Met de huidige prijzen vind ik het doorverkopen van passen niet skeer. Wij hebben vorig jaar 1 dag Sequoia gedaan. Dat zouden we met de huidige prijzen, zelfs met doorverkoop, niet meer doen. Regionale/provinciale parken zijn overigens vaak ook heel mooi en veel rustiger.

Het (buitenlandse) toerisme in de VS is flink aan het kelderen terwijl de prijzen enorm gestegen zijn, en niet alleen voor Esta’s en parkpassen. Benzine is het afgelopen half jaar in prijs verdubbeld en ook eten is veel duurder geworden. Dat zijn wel dingen die veel invloed kunnen hebben op de kosten/mogelijkheden van je vakantie.

Wij hebben plannen voor Florida in april 2027, maar we wachten nog even de ontwikkelingen in de wereld af voor we iets gaan boeken…
Tja. Het is ook een bende daaro en die onzekerheid helpt niet. Het traditionele: als de vraag afneemt gaan de prijzen omlaag lijkt ook niet echt op te gaan. We hebben het er erg leuk gehad, maar voorlopig slaan wij ook even over.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_220983723
quote:
19s.gif Op maandag 8 juni 2026 06:03 schreef manny het volgende:

[..]
Tja. Het is ook een bende daaro en die onzekerheid helpt niet. Het traditionele: als de vraag afneemt gaan de prijzen omlaag lijkt ook niet echt op te gaan. We hebben het er erg leuk gehad, maar voorlopig slaan wij ook even over.
Dat komt denk ik vooral omdat er nu toeristen komen uit landen die minder vinden van het Amerika beleid en laten we wel wezen als toerist merk je helemaal niks van de staat van het land die we meekrijgen uit de pers.
pi_220983816
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 08:43 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Dat komt denk ik vooral omdat er nu toeristen komen uit landen die minder vinden van het Amerika beleid en laten we wel wezen als toerist merk je helemaal niks van de staat van het land die we meekrijgen uit de pers.
Van de enorm gestegen prijzen merk je heel erg veel als toerist en dat komt ook allemaal door Amerikaans beleid. En mensen die erg ontevreden zijn stralen ook onvrede uit, wat ook niet echt gezellig is. Voorheen hoorde je vrijwel geen Amerikanen in de VS over politiek, maar dat is ook veranderd.

En dat de de prijzen niet dalen ivm verminderde vraag komt door de hoge inflatie, niemand wil onder kostprijs/zonder winstmarge werken. En dan maar beter veel vangen voor de mensen die nog wel komen, wat heel begrijpelijk is.

Maar als je puur twee weken naar Disney World gaat merk je er, afgezien van wat gestegen prijzen (maar dat doen ze toch al jaarlijks), helemaal niets van idd.
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 09:45:19 #264
45833 crew  Fogel
pi_220984175
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 22:28 schreef LTVDK het volgende:
Vind de autohuur wel prijzig, of ik kan niet echt een goede aanbieding vinden dit keer :{ Komt misschien ook omdat ik nu meer op klasse aan het zoeken ben ipv gewoon een medium auto bij Hertz huren en er daar eentje uit de PC rij halen. Was vorig jaar nogal een teleurstelling dat de grootste auto die we konden krijgen een Kia Sportage was. Prima auto hoor, maar in de VS wil ik gewoon een lekkere lomp grote bak als een Expedition :@
Met pasen kwam ik bij National terecht voor de beste optie, kon zonder status kiezen uit alle pick-up trucks die ze hadden staan (had wel een pick-up geboekt). Het werd een GMC Sierra 4x4 V8 5l. Want ja, in de VS "moet" je gewoon een dikke bak hebben. Benzineverbruik van 1 op 8.
De laatste paar keer VS eigenlijk steeds voor iets anders dan Hertz gegaan, want hun prijzen slaan, zelfs met korting, nergens meer op. En de PC is ook niet zo spannend.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 09:48:54 #265
45833 crew  Fogel
pi_220984230
Tegelijk nog even een herhaling van topic pointer, voordat het de verkeerde kant op gaat:
Kleine herinnering: dit is TRV en niet POL of NWS. Hou het ontopic :)

Dat het duurder is, prima, is het zowat overal, dat het aan het beleid ligt, ook prima, maar dat is voor hier in TRV niet zo relevant.
Tips om te illegaal de prijs van de reis lager te maken zijn we overigens ook niet zo van gediend.
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  maandag 8 juni 2026 @ 09:54:00 #266
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_220984263
Ook geen PTA? ;)

V8 all the way in de VS. Maar als je omhoog gaat vind ik een V6 turbo prettiger, die krijgen wat meer O2 boven de 2000 meter. Rockies/Colorado/Yellowstone bv.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator maandag 8 juni 2026 @ 10:00:04 #267
45833 crew  Fogel
pi_220984282
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:54 schreef Hyperdude het volgende:
Ook geen PTA? ;)

V8 all the way in de VS. Maar als je omhoog gaat vind ik een V6 turbo prettiger, die krijgen wat meer O2 boven de 2000 meter. Rockies/Colorado/Yellowstone bv.
Da's wel een goede tip. ^O^
Hoogte had ik in de regio Washington DC geen last van ;)

DC is overigens vrij budgetvriendelijk met vele hele goede musea waar je gratis in kan.
  Redactie Frontpage maandag 8 juni 2026 @ 10:02:13 #268
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220984289
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:45 schreef Fogel het volgende:

[..]
Met pasen kwam ik bij National terecht voor de beste optie, kon zonder status kiezen uit alle pick-up trucks die ze hadden staan (had wel een pick-up geboekt). Het werd een GMC Sierra 4x4 V8 5l. Want ja, in de VS "moet" je gewoon een dikke bak hebben. Benzineverbruik van 1 op 8.
De laatste paar keer VS eigenlijk steeds voor iets anders dan Hertz gegaan, want hun prijzen slaan, zelfs met korting, nergens meer op. En de PC is ook niet zo spannend.
Ja de eerste paar keren bij National en toen best tevreden, was ook vrij betaalbaar toen. De jaren er na vaak Hertz met creatief gegoochel met codes en landen :+ Bij National zijn de prijzen wel lager als ik mijn status daar weghaal :')

Maar vorig jaar, in nota bene Texas waar je de grootste wagens verwacht, was het een sneue bedoening met voor kleine sedans en een handvol Aziatische SUV's. Een pick-up wel vaker bij staan kijken maar is gewoon niet zo praktisch met de koffers, dus daarom liever iets in de richting van een Expedition of Acadia. Op Expedia zie ik wel 'relatief' lage prijzen bij Sixt, maar daar heb ik geen ervaring mee of dat een goede verhuurder is.
_____
pi_220984549
Yukon XL, suburban of Escalade wel fijn idd (behalve voor eastcoast). Pickup was leuk keertje in Dallas maar idd totaal niet practisch en die dingen worden vaak gehuurd door mensen die ermee werken dus vaak afgeragde dingen. Maar idd hertz site is zo vernaggeld dat je niet meer als voorheen alle Europese sites af kan struinen en en er altijd wel een tussen zat waarbij 1 of 2 modellen volledig verkeerd geprijsd waren (als in helft van de prijs Vs andere landen sites). Italië en Spanje en Ierland waren vooral goed daarvoor.

Sixt is gewoon goede verhuurder verder ja (alleen niet in Europa). Maar voor USA met verplichte ldw etc maakt t toch niet heel veel uit.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 8 juni 2026 @ 10:40:35 #270
28167 matthijst
pi_220984616
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:45 schreef Fogel het volgende:

[..]
Vind bij Hertz de prijzen voor een standaard midsize SUV nog wel OK (15% Flying Blue korting meen ik). Alle grotere zijn meteen 2x zo duur. Vaag hoe dat werkt.
pi_220984999
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 09:17 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Van de enorm gestegen prijzen merk je heel erg veel als toerist en dat komt ook allemaal door Amerikaans beleid. En mensen die erg ontevreden zijn stralen ook onvrede uit, wat ook niet echt gezellig is. Voorheen hoorde je vrijwel geen Amerikanen in de VS over politiek, maar dat is ook veranderd.

En dat de de prijzen niet dalen ivm verminderde vraag komt door de hoge inflatie, niemand wil onder kostprijs/zonder winstmarge werken. En dan maar beter veel vangen voor de mensen die nog wel komen, wat heel begrijpelijk is.

Maar als je puur twee weken naar Disney World gaat merk je er, afgezien van wat gestegen prijzen (maar dat doen ze toch al jaarlijks), helemaal niets van idd.
Vrijwel alles waar je veel geld voor betaald in de US zijn luxe dingen als toerist. Je kan nog prima ontbijt/lunch scoren voor een paar dollar in de supermarkt, uit eten kan makkelijk voor 20 dollar voor drankje hoofdgerecht in een niet fastfood restaurant, een grotere autoklasse en dus duurdere klasse is eigen keuze, een dikke vette hike is gratis, hotels kun je ook met iets minder genoegen nemen en slaap je prima voor ca. 100 euro per nacht, zelfs een biertje in een bar hoeft niet duurder te zijn dan NL.
  maandag 8 juni 2026 @ 12:07:59 #272
28167 matthijst
pi_220985099
Makkelijk uit eten voor $20 lukt mij niet (meer). Zelfs een toko als Chipotle wordt dat al lastig.
pi_220985175
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:07 schreef matthijst het volgende:
Makkelijk uit eten voor $20 lukt mij niet (meer). Zelfs een toko als Chipotle wordt dat al lastig.
Hier b.v. gegeten na een dag in een natuurpark https://kobashilv.com/ of dit https://www.instagram.com/teriyaki_express_oc/?hl=en respectievelijk 35 en 31 euro kwijt. Bij die tweede was de portie ook nog zo groot dat je eigenlijk wel met 2 normale mensen 1 grote portie kon nemen. Mexicaans kun je voor dit budget ook prima uit de voeten maar misschien wil de Fokker iets meer fancies op vakantie.
  Redactie Frontpage maandag 8 juni 2026 @ 12:38:39 #274
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220985258
quote:
1s.gif Op maandag 8 juni 2026 10:29 schreef RipCity het volgende:
Yukon XL, suburban of Escalade wel fijn idd (behalve voor eastcoast). Pickup was leuk keertje in Dallas maar idd totaal niet practisch en die dingen worden vaak gehuurd door mensen die ermee werken dus vaak afgeragde dingen. Maar idd hertz site is zo vernaggeld dat je niet meer als voorheen alle Europese sites af kan struinen en en er altijd wel een tussen zat waarbij 1 of 2 modellen volledig verkeerd geprijsd waren (als in helft van de prijs Vs andere landen sites). Italië en Spanje en Ierland waren vooral goed daarvoor.

Sixt is gewoon goede verhuurder verder ja (alleen niet in Europa). Maar voor USA met verplichte ldw etc maakt t toch niet heel veel uit.
Twee jaar geleden hadden we een Expedition Max in Boston, dat ging nog eigenlijk vrij soepeltjes daar aan de oostkust :P Maar Hertz is al zo lang ik het ken een gammele site, ook telkens een andere opmaak van de site :') Zie nog wel als ik bijvoorbeeld wissel naar Aruba dat er opeens nog wel 'goedkope' deals tussen zitten, maar ook niet meer die deals van een paar jaar geleden dat je voor 400 euro 3,5 week een auto kon huren.
_____
  Redactie Frontpage maandag 8 juni 2026 @ 12:41:30 #275
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_220985267
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2026 12:25 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Hier b.v. gegeten na een dag in een natuurpark https://kobashilv.com/ of dit https://www.instagram.com/teriyaki_express_oc/?hl=en respectievelijk 35 en 31 euro kwijt. Bij die tweede was de portie ook nog zo groot dat je eigenlijk wel met 2 normale mensen 1 grote portie kon nemen. Mexicaans kun je voor dit budget ook prima uit de voeten maar misschien wil de Fokker iets meer fancies op vakantie.
Ik vond het vorig jaar ook nog wel meevallen hoeveel duurder het was geworden, het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van welk gebied je zit en waar je gaat eten. Maar bij de gemiddelde diner of Mexicaan kun je nog prima voor rond de $20-25 eten :Y
_____
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')