abonnement Unibet Coolblue
pi_192760260
Ik ga in Oktober naar Toronto/Niagara Falls/Washington/Philadelphia/NYC (mochten we weer kunnen reizen uiteraard). Ik wil in de avond van Toronto naar Niagara Falls (Canada) reizen en de volgende dag in de ochtend de Falls bezoeken en diezelfde dag de grens oversteken naar USA waar ik in de avond het vliegtuig van Buffalo naar Washington zal gaan nemen.

Wat is de ervaring van jullie met de grensovergang naar USA via de Rainbow bridge? Is dit snel gedaan of dien ik wel rekening te houden met een lange wachttijd (op een maandag)? Is mijn Eta voldoende, of is het wel aan te raden ook een Esta te regelen van te voren?
pi_192761921
Als je met de auto de VS in rijdt heb je volgens mij geen ESTA nodig.
Sue Me
pi_192761968
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:31 schreef Staaf het volgende:
Als je met de auto de VS in rijdt heb je volgens mij geen ESTA nodig.
Klopt, maar lees hier en daar dat een ESTA de boel wel kan versnellen.
pi_192762827
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:31 schreef Staaf het volgende:
Als je met de auto de VS in rijdt heb je volgens mij geen ESTA nodig.
Ik wil lopend gaan. Ga met de trein vanuit Toronto naar de Falls en dan vanuit het Amerikaanse deel weer met de shuttle naar het vliegveld van Buffalo. Dus lopend via de Rainbow Bridge. Vroeg me alleen af hoeveel tijd ik daar voor nodig heb (over het algemeen) zodat ik niet in de knoei kom om op tijd op het vliegveld te zijn
  PR/Manusje van alles donderdag 23 april 2020 @ 10:11:44 #5
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_192763368
quote:
1s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:43 schreef Piles het volgende:

[..]

Klopt, maar lees hier en daar dat een ESTA de boel wel kan versnellen.
Had ik in 2017 wel gedaan ja. Totaal nutteloos. Kon gewoon vingerafdrukken laten maken en weer betalen voor toegang. :') Vanuit Canada.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator donderdag 23 april 2020 @ 11:19:46 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_192764297
De VS in vanaf Canada duurt een stuk langer dan dezelfde grensovergang Canada weer in. Ik denk dat we er een uur of 2 over gedaan hebben. Wij zaten in een Greyhound (iedereen moest uitstappen) dus geen idee hoe het is als je lopend de grens overgaat.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_192765029
Deze pagina bevat real-time wachttijden: https://www.ezbordercross(...)nbow-bridge/traffic/ . Je zou dat eens in de gaten kunnen houden om een idee op te doen hoe lang je er over zult doen op de dag/tijd van de week dat jij zou willen.

Het staat ook hier: https://www.niagarafallsbridges.com/
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_192765347
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 12:05 schreef papernote het volgende:
Deze pagina bevat real-time wachttijden: https://www.ezbordercross(...)nbow-bridge/traffic/ . Je zou dat eens in de gaten kunnen houden om een idee op te doen hoe lang je er over zult doen op de dag/tijd van de week dat jij zou willen.

Het staat ook hier: https://www.niagarafallsbridges.com/
Aah Thanks!
  donderdag 23 april 2020 @ 14:57:15 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192767635
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 07:31 schreef Staaf het volgende:
Als je met de auto de VS in rijdt heb je volgens mij geen ESTA nodig.
In 2013 had ik voor een dagje USA vanuit Toronto toch echt een papieren ESTA nodig. Al gingen we met de auto de grens over. Was best een dingetje om te regelen.
Paspoort mee in een metalen box, auto aan de kant en kantoor in en een klein papiertje na afloop dat je releast was en niet daar in niemandsland moest blijven hangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 23 april 2020 @ 19:58:33 #10
409944 GrumpyCat
Altijd wat te zeiken
pi_192772080
Wij zijn vorig jaar vanaf de Canadese kant even naar de US gegaan om vanaf daar de Falls te bekijken. Was hoogzomer, maar rustig. Werden meteen geholpen en stonden met een kwartier weer buiten. Ze vuren wel een flink aantal vragen op je af en je moet een flinke papierwinkel invullen.

De terugreis naar Canada was dan wel weer makkelijk. De douanebeambten zijn daar een stuk aardiger.
Op zaterdag 21 november 2015 01:05 schreef PausNicolaas het volgende:[/b]
[..]
pi_192775240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:58 schreef GrumpyCat het volgende:
Wij zijn vorig jaar vanaf de Canadese kant even naar de US gegaan om vanaf daar de Falls te bekijken. Was hoogzomer, maar rustig. Werden meteen geholpen en stonden met een kwartier weer buiten. Ze vuren wel een flink aantal vragen op je af en je moet een flinke papierwinkel invullen.

De terugreis naar Canada was dan wel weer makkelijk. De douanebeambten zijn daar een stuk aardiger.
Wat dat betreft had een ESTA dus geholpen de boel te bespoedigen begrijp ik hier uit? Ik keer niet terug naar Canada, dus verwacht wel een spervuur aan vragen :D
pi_192780854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2020 23:53 schreef DutchieBre het volgende:
Ik ga in Oktober naar Toronto/Niagara Falls/Washington/Philadelphia/NYC (mochten we weer kunnen reizen uiteraard). Ik wil in de avond van Toronto naar Niagara Falls (Canada) reizen en de volgende dag in de ochtend de Falls bezoeken en diezelfde dag de grens oversteken naar USA waar ik in de avond het vliegtuig van Buffalo naar Washington zal gaan nemen.
Is het niet praktischer om eerst de grensovergang te maken en Niagara Falls van de Amerikaanse kant te bezoeken? Het lijkt me dat dit bezoek een stuk relaxer is omdat de duur van de grensovergang als een onzekere factor dan verdwenen is. Het bezoek is dan waarschijnlijk ook langer omdat je geen veiligheidsmarge voor een mogelijk trage grensovergang meer hoeft in te calculeren.
  vrijdag 24 april 2020 @ 12:16:03 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_192781010
De Canadese falls zijn een stuk imposanter dan de Amerikaanse ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_192791408
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 april 2020 12:16 schreef laziness het volgende:
De Canadese falls zijn een stuk imposanter dan de Amerikaanse ;)
Dit dus .. Moeilijke keuzes
pi_192812971
Je hebt geen ESTA voor de VS nodig als je de grens over land passeert. Aan de Amerikaanse kant moet je wel een interview doen net als op het vliegveld. Wat kom je doen? Wanneer ga je weer terug? De typische vragen. Ik voelde me wel echt "de buitenlander" toen ik zat te wachten tussen de Indiers en Paki's daar. Niet iedereen had een goed verhaal om de grens over te steken zo bleek.

Verder vingerafdrukken geven en $6 betalen. Dan krijg je een permit in je paspoort die volgens mij een maand of 3 geldig is. Dit bewijs moet je afgeven bij het verlaten van de VS. Als je dit niet doet (er wordt niet altijd naar gevraagd) moet je het terugsturen vanuit NL. Dit kun je maar beter doen anders is er geen registratie dat je officieel de VS hebt verlaten en als je dan de volgende keer komt kan het zijn dat ze denken dat je illegaal in het land bent gebleven.

Oh ja, de Rainbow Bridge is gratis vanaf de Canadese kant maar op de terugweg vanuit de VS moet je tol betalen. Volgens mij $1 te voet en iets meer als je met de auto komt.

Er is een grote outlet shopping mall ongeveer 10 minuten met de auto vanaf de grens aan de Amerikaanse kant. Best leuk om daar eens heen te gaan mocht je de mogelijkheid hebben!

De Falls zelf zijn aan de Canadese kant overigens een stuk leuker dan in de VS maar dat is mijn mening.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')