abonnement Unibet Coolblue
pi_190169944
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat zal jij een beroerde tijd hebben als alles waar jij in geloofde, als een kaartenhuis in elkaar stort.

Maar waarschijnlijk zal jij gewoon alles blijven ontkennen.
De ironie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 november 2019 @ 17:24:57 #52
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190169974
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De betreffende procureur heeft dit nota bene zelf onder ede verklaard.

Dat duurt nog even, Horowitz schijnt zijn rapport op 9 december te presenteren.
En omdat dat niets voor je oplevert ga je het daarna gewoon negeren zoals gewoonlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190170013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:15 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

De betreffende procureur heeft dit nota bene zelf onder ede verklaard.
Dus die persoon heeft verklaard dat Biden op eigen houtje en uit eigenbelang handelde, dus zonder sturing van de Amerikaanse regering en diens Europese bondgenoten?

En hoe moet die procureur dat weten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 november 2019 @ 18:44:24 #54
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190171197
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:18 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Wat zal jij een beroerde tijd hebben als alles waar jij in geloofde, als een kaartenhuis in elkaar stort.

Maar waarschijnlijk zal jij gewoon alles blijven ontkennen.
Het is een fascinered fenomeen. Twee compleet andere realiteiten, die niet beide tegelijk waar kunnen zijn. Dat houdt in dat een partij zichzelf voor de gek houdt, en dus uiteindelijk (wederom ;)) een flinke teleurstelling zal moeten verwerken.

Al is het ook niet onwaarschijnlijk dat iedereen teleurgesteld zal zijn met de uitkomst van dit. Voor psychologen en neurologen moet dit interessant zijn om te observeren.
  donderdag 28 november 2019 @ 18:45:50 #55
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190171221
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En omdat dat niets voor je oplevert ga je het daarna gewoon negeren zoals gewoonlijk.
Durham is waar de klappen gaan vallen.
  donderdag 28 november 2019 @ 18:49:29 #56
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190171281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:45 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Durham is waar de klappen gaan vallen.
Tuuuuurlijk. En wat als dat dan weer op niets uit draait?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190171364
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:44 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het is een fascinered fenomeen. Twee compleet andere realiteiten, die niet beide tegelijk waar kunnen zijn. Dat houdt in dat een partij zichzelf voor de gek houdt, en dus uiteindelijk (wederom ;)) een flinke teleurstelling zal moeten verwerken.

Al is het ook niet onwaarschijnlijk dat iedereen teleurgesteld zal zijn met de uitkomst van dit. Voor psychologen en neurologen moet dit interessant zijn om te observeren.
De uitkomst is dat Trump niet wordt afgezet. Maar dat betekent dat de zaken die wij hier benoemen niet kloppen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 28 november 2019 @ 18:57:22 #58
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190171430
Oh, Trump gaat niet worden afgezet als de publieke opinie zo blijft. Is er iemand die dat niet denkt? Dat zegt inderdaad geen reet of Trump schuldig is.

Het is een beetje net als bij Clinton. Ik denk dat heel veel wel denken dat hij inderdaad gelogen heeft onder ede, maar hij is toch niet afgezet. (Afgezien natuurlijk dan dat waar Trump van beschuldigd wordt vele malen erger is dan wat Clinton gedaan heeft of zelfs Nixon. )
  donderdag 28 november 2019 @ 19:07:46 #59
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190171627
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:49 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Tuuuuurlijk. En wat als dat dan weer op niets uit draait?
Dan zal ik best teleurgesteld zijn, en kijk ik ernaar uit wat Trump in zijn tweede termijn gaat doen, wanneer hij zich geen zorgen hoeft te maken over herverkiezing.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 18:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De uitkomst is dat Trump niet wordt afgezet. Maar dat betekent dat de zaken die wij hier benoemen niet kloppen.
Het kan ook zo zijn dat Trump niet wordt afgezet en de zaken die jij/jouw zijde benoemt niet kloppen. Ben je er 100% van overtuigd, dat je het niet fout kan hebben?
pi_190171786
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2019 17:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus die persoon heeft verklaard dat Biden op eigen houtje en uit eigenbelang handelde, dus zonder sturing van de Amerikaanse regering en diens Europese bondgenoten?

En hoe moet die procureur dat weten?
Dit is wat Shokin daarover onder ede verklaard heeft.



  donderdag 28 november 2019 @ 19:25:52 #61
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190172095
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit is wat Shokin daarover onder ede verklaard heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zijn documenten die je niet in de WaPo of NYT zal zien.
  donderdag 28 november 2019 @ 19:26:04 #62
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190172100
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit is wat Shokin daarover onder ede verklaard heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dan gaat hij dus de bak in voor liegen:
quote:
Shokin claimed in May 2019 that he had been investigating Burisma Holdings.[13][33][34] However, Vitaly Kasko, who had been Shokin's deputy overseeing international cooperation before resigning in February 2016 citing corruption in the office, provided documents to Bloomberg News indicating that under Shokin, the investigation into Burisma had been dormant.[35][36] Also, the investigation into Burisma only pertained to events happening before Hunter Biden joined the company.[37]

The Obama administration and other governments and non-governmental organizations soon became concerned that Shokin was not adequately pursuing corruption in Ukraine, was protecting the political elite, and was regarded as "an obstacle to anti-corruption efforts".[16] Among other issues, he was slow-walking the investigation into Zlochevsky and Burisma and using the threat of prosecution to try to solicit bribes from Mr. Zlochevsky and his team – to the extent that Obama officials were considering launching their own criminal investigation into the company for possible money laundering.[25]
https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Shokin

Er was geen lopend onderzoek, en de Obama-administratie vond juist dat hij te weinig deed tegen onder andere Burisma.

Het zegt wel wat dat je iemand die zo bewezen corrupt is als Shokin wil geloven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 november 2019 @ 19:28:23 #63
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190172153
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan gaat hij dus de bak in voor liegen:
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Shokin

Er was geen lopend onderzoek, en de Obama-administratie vond juist dat hij te weinig deed tegen onder andere Burisma.

Het zegt wel wat dat je iemand die zo bewezen corrupt is als Shokin wil geloven.
De opvolger van Shokin heeft Shokin juist vrijgepleit. Complete exonerstion.

En wikipedia gebruiken voor politiek :')
  donderdag 28 november 2019 @ 19:29:57 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190172204
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:28 schreef Ensiferum het volgende:

[..]
exonerstion.

De nieuwe covfefe! Is dit misschien waarom Trumpisten denken dat Mueller Trump vrij pleitte?

En uiteraard geen bron.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 november 2019 @ 19:33:11 #65
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190172298
Zou wel handig zijn als Shokin wat bewijs levert voor zijn claims van destijds. Er is een heel bataljon aan mensen die zich hebben uitgesproken tegen wat hij beschrijft, inclusief Poroshenko.

Note trouwens dat dit opgetekend werd ten behoeve van oligarch Firtash zijn rechtszaak in Wenen, waar de kompanen van Giuliani, Parnas en Fruman, naar onderweg waren de dag dat ze opgepakt werden... en volgens Parnas zijn advocaat Nunes in een eerder stadium om Biden in diskrediet te brengen.

[ Bericht 17% gewijzigd door ExtraWaskracht op 28-11-2019 19:39:27 ]
pi_190172381
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dan gaat hij dus de bak in voor liegen:
[..]

https://en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Shokin

Er was geen lopend onderzoek, en de Obama-administratie vond juist dat hij te weinig deed tegen onder andere Burisma.

Het zegt wel wat dat je iemand die zo bewezen corrupt is als Shokin wil geloven.
Dormant ja. Dat betekend dat de zaak op een lager pitje gezet is. Zoals Shokin volgens zijn verklaring meermaals gevraagd is door Poroshenko (onder druk van ?). Echter weigerde Shokin de zaak te sluiten. En dan wordt hij gewipt onder druk van Biden. Misschien was de zaak op een lager pitje zetten nog niet voldoende voor Biden ?
  donderdag 28 november 2019 @ 19:42:15 #67
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190172505
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:36 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dormant ja. Dat betekend dat de zaak op een lager pitje gezet is. Zoals Shokin volgens zijn verklaring meermaals gevraagd is door Poroshenko (onder druk van ?).
Wat tegengesproken wordt door Poroshenko zelf. En Shokin claimt juist dat hij actief bezig was. Over dormant zegt hij niets, dat weten we juist door documenten van zijn assistent. Niet liegen.
quote:
Echter weigerde Shokin de zaak te sluiten.
Nee, hij weigerde er iets mee te doen. Net als alle andere zaken. Waarom negeer je het feit dat de VS overweeg om dan maar zelf een onderzoek te beginnen naar Burisma? Daarnaast, het is nogal dom van Trump om de nieuwe president te vragen onderzoek te doen terwijl dat juist allang gedaan was. Het motief is dat Trump geen reet geeft om eventuele corruptie van Burisma maar alleen maar geinteresseerd is in het proberen pijn te doen van Biden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_190172635
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat tegengesproken wordt door Poroshenko zelf. En Shokin claimt juist dat hij actief bezig was. Over dormant zegt hij niets, dat weten we juist door documenten van zijn assistent. Niet liegen.
[..]

Nee, hij weigerde er iets mee te doen. Net als alle andere zaken. Waarom negeer je het feit dat de VS overweeg om dan maar zelf een onderzoek te beginnen naar Burisma? Daarnaast, het is nogal dom van Trump om de nieuwe president te vragen onderzoek te doen terwijl dat juist allang gedaan was. Het motief is dat Trump geen reet geeft om eventuele corruptie van Burisma maar alleen maar geinteresseerd is in het proberen pijn te doen van Biden.
Dat onderzoek naar Burisma en de Bidens is nu blijkbaar gaande in de VS.

"The senate finance committee and homeland security and governmental affairs committee are conducting an investigation into potentially improper actions by the Obama administration with respect to Burisma holdings and Ukraine."



https://graphics.reuters.(...)32N28V/us-senate.pdf
  donderdag 28 november 2019 @ 19:56:37 #69
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190172834
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat onderzoek naar Burisma en de Bidens is nu blijkbaar gaande in de VS.

"The senate finance committee and homeland security and governmental affairs committee are conducting an investigation into potentially improper actions by the Obama administration with respect to Burisma holdings and Ukraine."
[ afbeelding]afbeelding ]
[ afbeelding]afbeelding ]

https://graphics.reuters.(...)32N28V/us-senate.pdf
Wilde zeggen: toevallige timing, vanwege wat we vandaag zeiden:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat is niet wat een impeachment proces is. Als de DOJ, Senaat of het Huis dat wil onderzoeken kunnen ze dat gewoon eigenstandig doen natuurlijk. Sterker, de Senaat kan meteen beginnen .. die hoeven geen stemming van het Huis af te wachten.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 13:38 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Timing waarde vriend. Er is geen reden die stap nu te zetten. De Democraten moeten zelf eerst de keuze maken welke richting ze op willen gaan. Te vroege actie vanuit de Senaat kan ervoor zorgen dat de Democraten een slimmere keuze maken.
Maar zie dat dit al van 2 weken terug is, dus niet zo toevallig helaas. Wel verkeerde timing dus Ensiferum?
  donderdag 28 november 2019 @ 20:00:09 #70
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190172913
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:47 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat onderzoek naar Burisma en de Bidens is nu blijkbaar gaande in de VS.

Leuk voor je, maar dat is natuurlijk geen enkel antwoord op mijn post.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 28 november 2019 @ 20:08:23 #71
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190173149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wilde zeggen: toevallige timing, vanwege wat we vandaag zeiden:
[..]

[..]

Maar zie dat dit al van 2 weken terug is, dus niet zo toevallig helaas. Wel verkeerde timing dus Ensiferum?
Dat is moeilijk te beoordelen, ik weet niet wat zij allemaal weten. Ik ga ervan uit dat ze genoeg weten dat ze niet op een beslissing van de Democraten hoeven wachten. Ik ben vooral verrast dat de Senaat in beweging is gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik er niet veel van verwacht. Tot nu toe hebben de Republikeinen in de Senaat bijzonder weinig gedaan.
  donderdag 28 november 2019 @ 20:27:42 #72
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_190173642
Heb vanmiddag een link naar deze reeks aan alle fractievoorzitters gestuurd, met de vraag hoe lang de politiek nog van plan is te blijven bezuinigen op geestelijke gezondheidszorg.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
  donderdag 28 november 2019 @ 20:50:17 #73
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190174192
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te beoordelen, ik weet niet wat zij allemaal weten. Ik ga ervan uit dat ze genoeg weten dat ze niet op een beslissing van de Democraten hoeven wachten. Ik ben vooral verrast dat de Senaat in beweging is gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik er niet veel van verwacht. Tot nu toe hebben de Republikeinen in de Senaat bijzonder weinig gedaan.
Maar je bent het wel er mee eens dat het de meest zuivere manier van handelen zou zijn om iets te onderzoeken als je het wil onderzoeken, omdat je het belangrijk vindt?! (Voor zover daar hier sprake van zou zijn, for argument's sake)
  donderdag 28 november 2019 @ 21:10:33 #74
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190174602
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar je bent het wel er mee eens dat het de meest zuivere manier van handelen zou zijn om iets te onderzoeken als je het wil onderzoeken, omdat je het belangrijk vindt?! (Voor zover daar hier sprake van zou zijn, for argument's sake)
Natuurlijk. En ik wil daarboven nog stellen dat het in belang moet zijn van de financierder (het onderzoek, niet de uitkomst). In het geval van politiek, moet het in belang van de bevolking zijn. En het algemeen belang moet zwaarder wegen dan het individuele belang.

En in gevallen waar sprake is van zowel algemeen belang, als het persoonlijke belang van de opdrachtgever, zie ik eigenlijk geen reden om er tegen te zijn, zelfs niet als het persoonlijke belang groter lijkt dan het algemene belang. Je zou vraagtekens kunnen zetten bij de zuiverheid en of het ethisch verantwoord is, maar zelf heb ik er geen moeite mee. Wel moet ik accepteren dat dat mes aan twee kanten zal snijden.
pi_190174850
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 19:14 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dit is wat Shokin daarover onder ede verklaard heeft.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
'Assume'? Als Biden dat niet expliciet gezegd heeft is het een aanname, niks waard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 28 november 2019 @ 21:56:24 #76
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190175651
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:10 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Natuurlijk. En ik wil daarboven nog stellen dat het in belang moet zijn van de financierder (het onderzoek, niet de uitkomst). In het geval van politiek, moet het in belang van de bevolking zijn. En het algemeen belang moet zwaarder wegen dan het individuele belang.

En in gevallen waar sprake is van zowel algemeen belang, als het persoonlijke belang van de opdrachtgever, zie ik eigenlijk geen reden om er tegen te zijn, zelfs niet als het persoonlijke belang groter lijkt dan het algemene belang. Je zou vraagtekens kunnen zetten bij de zuiverheid en of het ethisch verantwoord is, maar zelf heb ik er geen moeite mee. Wel moet ik accepteren dat dat mes aan twee kanten zal snijden.
Je zegt hier dat het belang van de bevolking/algemeen belang gediend moet zijn in het geval van een politiek onderzoek. Daar ben ik het mee eens. Betekent dit dan ook dat als boven tafel komt dat een president in een democratisch westers land, buiten bestaande officiële kanalen om, een onderzoek naar een politieke rivaal probeert te regelen, in plaats van dit te laten doen door een onafhankelijkere partij, een onderzoek rechtvaardigt in jouw ogen? (Nog los van alle andere beschuldigingen er omheen)

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 28-11-2019 22:15:06 ]
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:14:04 #77
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190178219
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:08 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat is moeilijk te beoordelen, ik weet niet wat zij allemaal weten. Ik ga ervan uit dat ze genoeg weten dat ze niet op een beslissing van de Democraten hoeven wachten. Ik ben vooral verrast dat de Senaat in beweging is gekomen. Ik moet wel zeggen dat ik er niet veel van verwacht. Tot nu toe hebben de Republikeinen in de Senaat bijzonder weinig gedaan.
Ik kwam laatst ergens iets tegen over Trey Gowdy, die tegenwoordig Trump van juridisch advies zou voorzien. Die heeft natuurlijk allerlei lijntjes in de senaat.

Lindsey Grahams betrokkenheid is mij echt een raadsel. Eerst soort van neverTrumper als kompaan van de rat John McCain, maar na diens overlijden opeens pro-Trump.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 29 november 2019 @ 00:38:51 #78
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190178347
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik kwam laatst ergens iets tegen over Trey Gowdy, die tegenwoordig Trump van juridisch advies zou voorzien. Die heeft natuurlijk allerlei lijntjes in de senaat.

Lindsey Grahams betrokkenheid is mij echt een raadsel. Eerst soort van neverTrumper als kompaan van de rat John McCain, maar na diens overlijden opeens pro-Trump.
Je realiseert je dat je met dit soort teksten eerder overkomt als een alwaysTrumper ofwel alsof je een pasje hebt van de Trump sekte?

Ik zeg dit als iemand die geen lid is, hoe voelt het als ik zeg:
Het is oprecht heel gewoon om pardons voor oorlogsmisdadigers niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om fraude in je goededoelenfonds niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om seks met een andere vrouw dan je eigen niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om een stijgende staatsschuld in goede economie niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om babies van hun ouders te scheiden niet ok te vinden

Dit soort dingen maken me niet anti-trump, ze maken me pro-goed beleid

[ Bericht 2% gewijzigd door ExtraWaskracht op 29-11-2019 01:02:53 ]
pi_190178763
quote:
14s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

'Assume'? Als Biden dat niet expliciet gezegd heeft is het een aanname, niks waard.
Net zoals de getuigen in Schiff zijn showtje van alles aannemen.
  vrijdag 29 november 2019 @ 03:26:29 #80
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_190179085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 20:27 schreef kladderadatsch het volgende:
Heb vanmiddag een link naar deze reeks aan alle fractievoorzitters gestuurd, met de vraag hoe lang de politiek nog van plan is te blijven bezuinigen op geestelijke gezondheidszorg.
_O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_190179191
Denken dat Trump ook maar een beetje geinteresseerd is in het bestrijden van corruptie :')

The GOP says Trump was fighting corruption. He hasn’t done that anywhere.
quote:
Republicans have a ready explanation for why President Trump held up U.S. military aid to Ukraine when they needed it to fight Russian aggression: “This whole thing is about corruption,” the president told reporters last month.

But if Trump is truly concerned about systemic corruption — in Ukraine or elsewhere — his actions don’t show it.

For decades, there has been strong bipartisan support for U.S. leadership in the global fight against corruption. Under Republican and Democratic presidents, the leadership at the State, Justice, Treasury and Defense Departments promoted whole-of-government anti-corruption programs on a global scale — without the need for secret missions. And for good reason: Corruption undermines the rule of law, stunts economic growth and benefits regimes and organizations that threaten international peace and security.

These programs were backed by substantial economic and political support and by the example of respect for rule of law set by all branches of the federal government. But under the Trump administration, these three pillars of U.S. support have been weakened dramatically.

Economic support for anti-corruption programs, historically tens of millions of dollars each year, has been vital to securing global consensus for landmark agreements setting anti-corruption standards and for regional and country-level programs promoting their implementation.

Yet Trump’s 2020 budget proposal, the largest in federal history, seeks to reduce economic support, slashing spending on anti-corruption programs generally and on such programs in Ukraine, in particular. The administration tried to do the same thing last year: In 2019, the budget would have cut funding from $30 million to $13 million for programs related to fighting corruption in Ukraine. Fortunately, Congress rejected that request, but the president’s message is clear — fighting corruption in Ukraine is not a priority.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 29-11-2019 05:19:14 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 29 november 2019 @ 05:12:29 #82
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190179231
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je zegt hier dat het belang van de bevolking/algemeen belang gediend moet zijn in het geval van een politiek onderzoek. Daar ben ik het mee eens. Betekent dit dan ook dat als boven tafel komt dat een president in een democratisch westers land, buiten bestaande officiële kanalen om, een onderzoek naar een politieke rivaal probeert te regelen, in plaats van dit te laten doen door een onafhankelijkere partij, een onderzoek rechtvaardigt in jouw ogen? (Nog los van alle andere beschuldigingen er omheen)
Jij ziet Biden als een politieke rivaal van Trump, ik zie Biden als iemand die zijn corruptie op tv heeft blootgelegd. Een andere reden dat ik Biden niet als politieke rivaal van Trump zie, is dat hij geen fondsen werft, geen campagne voert en dat hij geestelijk ook niet meer 100% present is. Het maakt niet uit wat de polls zeggen, Biden wordt het niet.

En Trump had nooit buiten de officiele kanalen om hoeven gaan als de ongekozen beroepsambtenaren hem niet op elk vlak zouden ondermijnen. Keer op keer heeft de top van de ambtenarij Trump laten zien dat hij ze niet kan vertrouwen. The swamp doet hun uiterste best hun eigen belangen te beschermen, en die staan haaks op die van Trump. Dit is het gevolg van het complete gebrek aan integriteit bij de ambtenarij.
  vrijdag 29 november 2019 @ 05:17:02 #83
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190179234
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:14 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik kwam laatst ergens iets tegen over Trey Gowdy, die tegenwoordig Trump van juridisch advies zou voorzien. Die heeft natuurlijk allerlei lijntjes in de senaat.

Lindsey Grahams betrokkenheid is mij echt een raadsel. Eerst soort van neverTrumper als kompaan van de rat John McCain, maar na diens overlijden opeens pro-Trump.
Graham weet nog niet welke keuze hem het meeste oplevert, dus hij wacht nog af. Die zit daar 100% voor zichzelf.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 02:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Net zoals de getuigen in Schiff zijn showtje van alles aannemen.
Ja, maar dat is anders!
pi_190179253
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 05:12 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Jij ziet Biden als een politieke rivaal van Trump, ik zie Biden als iemand die zijn corruptie op tv heeft blootgelegd. Een andere reden dat ik Biden niet als politieke rivaal van Trump zie, is dat hij geen fondsen werft, geen campagne voert en dat hij geestelijk ook niet meer 100% present is. Het maakt niet uit wat de polls zeggen, Biden wordt het niet.

En Trump had nooit buiten de officiele kanalen om hoeven gaan als de ongekozen beroepsambtenaren hem niet op elk vlak zouden ondermijnen. Keer op keer heeft de top van de ambtenarij Trump laten zien dat hij ze niet kan vertrouwen. The swamp doet hun uiterste best hun eigen belangen te beschermen, en die staan haaks op die van Trump. Dit is het gevolg van het complete gebrek aan integriteit bij de ambtenarij.
Het gaat er niet om hoe EW of jij Biden zien, het gaat erom hoe Trump hem ziet. De afgelopen drie jaar is uit alles gebleken dat hij (en ook de GOP) denkt dat Biden de grootste kans maakt.

Als hij zijn ambtenaren niet vertrouwt kan hij ze vervangen, het is geen enkel excuus om buiten de officiele kanalen te gaan opereren.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_190179541
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 02:02 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Net zoals de getuigen in Schiff zijn showtje van alles aannemen.
En dat vind jij ook geen bewijs, dus waarom zou dit volgens jou dan wel bewijs zijn?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 november 2019 @ 07:04:06 #86
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190179560
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2019 05:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe EW of jij Biden zien, het gaat erom hoe Trump hem ziet. De afgelopen drie jaar is uit alles gebleken dat hij (en ook de GOP) denkt dat Biden de grootste kans maakt.

Als hij zijn ambtenaren niet vertrouwt kan hij ze vervangen, het is geen enkel excuus om buiten de officiele kanalen te gaan opereren.
Trump heeft nooit aangegeven ook maar het kleinste beetje bang te zijn voor Biden. Terecht, want Trump maakt gehakt van iedereen die tegenover hem zou staan op het debatpodium. Trump is totaal niet bang voor iemand die niet kan vechten.

Hij heeft bijvoorbeeld Comey terecht ontslagen, en moet je zien wat dat heeft opgeleverd. En het is onmogelijk om de hele ambtenarij te zuiveren en te vervangen met mensen met een andere achtergrond. Het moeras is diep en verraderlijk.

Kan je je voorstellen hoe hardt in linkse kringen zou worden geschreeuwd als Trump de ambtenarij niet gestaag zou zuiveren? Dan krijgen we weee te horen dat hij een fascist en dictator is. Anti-Trumpers hebben altijd wat te huilen, wat Trump ook doet.
  vrijdag 29 november 2019 @ 07:04:50 #87
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190179564
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 06:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

En dat vind jij ook geen bewijs, dus waarom zou dit volgens jou dan wel bewijs zijn?
Het is niet geregisseerd door Schiff.
pi_190179783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:04 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Het is niet geregisseerd door Schiff.
Fijn dat je nog eens duidelijk maakt dat het je niet gaat om aannames als bewijs, maar dat je gewoon heel boos bent omdat het de democraten zijn die het doen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 november 2019 @ 08:32:37 #89
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190180173
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Fijn dat je nog eens duidelijk maakt dat het je niet gaat om aannames als bewijs, maar dat je gewoon heel boos bent omdat het de democraten zijn die het doen.
Dat zeg ik helemaal niet. Schiff coacht, beinvloedt en stuurt de getuigen. Shokin is integer en heeft wel kennis van zaken, zonder dat iemand hem influistert wat hij moet zeggen.
pi_190180221
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 08:32 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Schiff coacht, beinvloedt en stuurt de getuigen. Shokin is integer en heeft wel kennis van zaken, zonder dat iemand hem influistert wat hij moet zeggen.
Eerst zei je dit:

quote:
Een aanname is niks waard zonder ondersteunende bewijzen
Inmiddels is een aanname ook iets waard als iemand integer is en kennis van zaken heeft.

Het is weer goed met je, veel plezier in je speeltuin vandaag.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 29 november 2019 @ 08:43:34 #91
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_190180274
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 november 2019 05:40 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat er niet om hoe EW of jij Biden zien, het gaat erom hoe Trump hem ziet. De afgelopen drie jaar is uit alles gebleken dat hij (en ook de GOP) denkt dat Biden de grootste kans maakt.

Als hij zijn ambtenaren niet vertrouwt kan hij ze vervangen, het is geen enkel excuus om buiten de officiele kanalen te gaan opereren.
Biden is echt een creep en hoort eerder in de gevangenis te zitten als in the oval office. Liever Trump dan een pedofiel als president. Ik hoop dat de Amerikanen die op Biden willen stemmen dat ook op tijd inzien.
  vrijdag 29 november 2019 @ 10:02:33 #92
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190181215
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2019 08:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eerst zei je dit:
[..]

Inmiddels is een aanname ook iets waard als iemand integer is en kennis van zaken heeft.

Het is weer goed met je, veel plezier in je speeltuin vandaag.
Dan hecht je er toch geen waarde aan. Vergeet ook niet dat in tegenstelling tot Schiffs getuigen, Shokin wel directe kennis heeft.

Het mooie aan feiten en de absolute waarheid, is dat ze onafhankelijk zijn van jouw, en mijn, interpretatie. Dat het waarschijnlijker is dat ik beter geinformeerd ben omdat in mijn speeltuin bronnen van het gehele spectrum worden gebruikt, neem ik graag mee. Ik ben niet voor niets een zeer stabiel genie.
  vrijdag 29 november 2019 @ 11:56:43 #93
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190182876
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 08:32 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet. Schiff coacht, beinvloedt en stuurt de getuigen. Shokin is integer en heeft wel kennis van zaken, zonder dat iemand hem influistert wat hij moet zeggen.
Zeg je nu dat de getuigen aan het liegen waren?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 29 november 2019 @ 12:26:52 #94
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190183335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 05:12 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Jij ziet Biden als een politieke rivaal van Trump, ik zie Biden als iemand die zijn corruptie op tv heeft blootgelegd. Een andere reden dat ik Biden niet als politieke rivaal van Trump zie, is dat hij geen fondsen werft, geen campagne voert en dat hij geestelijk ook niet meer 100% present is. Het maakt niet uit wat de polls zeggen, Biden wordt het niet.

En Trump had nooit buiten de officiele kanalen om hoeven gaan als de ongekozen beroepsambtenaren hem niet op elk vlak zouden ondermijnen. Keer op keer heeft de top van de ambtenarij Trump laten zien dat hij ze niet kan vertrouwen. The swamp doet hun uiterste best hun eigen belangen te beschermen, en die staan haaks op die van Trump. Dit is het gevolg van het complete gebrek aan integriteit bij de ambtenarij.
De vraag was algemeen gesteld en je hebt die niet beantwoord: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn als het gaat om een politieke rivaal?

Zoals kijkertje terecht opmerkt gaat het er niet er om of jij of ik Biden een politieke rivaal vinden. We kunnen dat nota bene gewoon objectief vast stellen. Hij is volgens de bookies en de peilingen de kandidaat met de grootste kans om het op te nemen tegen Trump en volgens de peilingen zou hij met een flinke marge in ieder geval de popular vote winnen en volgens de weinige peilingen op staatsniveau (ja, die waren in 2016 niet goed, maar zijn gecorrigeerd waar ze fout zaten en het is het de enige data die we hebben) zou hij ook met enige marge de swingstates winnen, waar andere kandidaten daar moeite mee zouden hebben. Kortom, hij is objectief bekeken een rivaal.

Nu dat argument van tafel is: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn?

Maar stel nou dat hij inderdaad geen rivaal is zoals jij zegt. Stel Trump doet zoiets met een politieke tegenstander als Chuck Schumer of AOC of Nancy Pelosi, dan vind je het niet in het publieke belang om zijn handelen daarin te onderzoeken?

Voor wat betreft het argument dat de ambtenaren tegen Trump zijn: Hij kan de meesten hooggeplaatste ambtenaren gewoon vervangen en heeft er ook een hoop vervangen.

[ Bericht 1% gewijzigd door ExtraWaskracht op 29-11-2019 12:46:14 ]
  vrijdag 29 november 2019 @ 13:02:29 #95
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_190183777
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 00:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je realiseert je dat je met dit soort teksten eerder overkomt als een alwaysTrumper ofwel alsof je een pasje hebt van de Trump sekte?

Ik zeg dit als iemand die geen lid is, hoe voelt het als ik zeg:
Het is oprecht heel gewoon om pardons voor oorlogsmisdadigers niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om fraude in je goededoelenfonds niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om seks met een andere vrouw dan je eigen niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om een stijgende staatsschuld in goede economie niet ok te vinden
Het is oprecht heel gewoon om babies van hun ouders te scheiden niet ok te vinden

Dit soort dingen maken me niet anti-trump, ze maken me pro-goed beleid
Ik snap weinig van je reactie. De post waar je op reageert, is vrij neutraal. ik zeg dat ik ergens iets tegenkwam over Trey Gowdy's rol in juridisch adviseren van Trump en dat ik weinig snap van Lindsey Graham's positie.

En eventjes over dat scheiden van kinderen van hun ouders; dat is begonnen onder Obama, dat dit specifiek Trump-beleid is, is een fabeltje van de nieuwsmedia.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 29 november 2019 @ 13:19:59 #96
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_190184074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 13:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik snap weinig van je reactie. De post waar je op reageert, is vrij neutraal. ik zeg dat ik ergens iets tegenkwam over Trey Gowdy's rol in juridisch adviseren van Trump en dat ik weinig snap van Lindsey Graham's positie.

En eventjes over dat scheiden van kinderen van hun ouders; dat is begonnen onder Obama, dat dit specifiek Trump-beleid is, is een fabeltje van de nieuwsmedia.
Oh, ik haakte aan op je nevertrumper tekst. Niet op de inhoud verder.

Niet dat het uitmaakt of het onder Obama begon, maar heb je daar een bron voor? Staat me bij dat dat ging over sommige kinderen in kooien die zonder ouders reisden en niet over het scheiden. Beleid was juist om gezinnen in vrijheid de uitspraak van de rechter af te wachten, wat door types als Trump 'catch and release' genoemd werd.

Verder wel wat offtopic eerlijk gezegd.
  vrijdag 29 november 2019 @ 13:24:10 #97
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_190184133
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 13:02 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik snap weinig van je reactie. De post waar je op reageert, is vrij neutraal. ik zeg dat ik ergens iets tegenkwam over Trey Gowdy's rol in juridisch adviseren van Trump en dat ik weinig snap van Lindsey Graham's positie.

En eventjes over dat scheiden van kinderen van hun ouders; dat is begonnen onder Obama, dat dit specifiek Trump-beleid is, is een fabeltje van de nieuwsmedia.
Nou nee
https://www.nytimes.com/2(...)mily-separation.html
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_190184538
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 07:04 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

Trump heeft nooit aangegeven ook maar het kleinste beetje bang te zijn voor Biden. Terecht, want Trump maakt gehakt van iedereen die tegenover hem zou staan op het debatpodium. Trump is totaal niet bang voor iemand die niet kan vechten.

Hij heeft bijvoorbeeld Comey terecht ontslagen, en moet je zien wat dat heeft opgeleverd. En het is onmogelijk om de hele ambtenarij te zuiveren en te vervangen met mensen met een andere achtergrond. Het moeras is diep en verraderlijk.

Kan je je voorstellen hoe hardt in linkse kringen zou worden geschreeuwd als Trump de ambtenarij niet gestaag zou zuiveren? Dan krijgen we weee te horen dat hij een fascist en dictator is. Anti-Trumpers hebben altijd wat te huilen, wat Trump ook doet.
Jezus man, ga een pil slikken. De red pil. Neem een andere naam, verdwijn naar Zuid Amerika om een nieuw leven te beginnen. Je begint namelijk een beetje een trumpidioot te worden. Door niemand hier serieus genomen....

Trump maakt gehakt van iedereen op het podium? Staan daar computers dan, dat hij kan twitteren? Want een op een is het een man die door de mand valt. Al zal dat met zijn figuur een enorm grote mand moeten zijn.
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:23:10 #99
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_190184790
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De vraag was algemeen gesteld en je hebt die niet beantwoord: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn als het gaat om een politieke rivaal?

Zoals kijkertje terecht opmerkt gaat het er niet er om of jij of ik Biden een politieke rivaal vinden. We kunnen dat nota bene gewoon objectief vast stellen. Hij is volgens de bookies en de peilingen de kandidaat met de grootste kans om het op te nemen tegen Trump en volgens de peilingen zou hij met een flinke marge in ieder geval de popular vote winnen en volgens de weinige peilingen op staatsniveau (ja, die waren in 2016 niet goed, maar zijn gecorrigeerd waar ze fout zaten en het is het de enige data die we hebben) zou hij ook met enige marge de swingstates winnen, waar andere kandidaten daar moeite mee zouden hebben. Kortom, hij is objectief bekeken een rivaal.

Nu dat argument van tafel is: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn?

Maar stel nou dat hij inderdaad geen rivaal is zoals jij zegt. Stel Trump doet zoiets met een politieke tegenstander als Chuck Schumer of AOC of Nancy Pelosi, dan vind je het niet in het publieke belang om zijn handelen daarin te onderzoeken?

Voor wat betreft het argument dat de ambtenaren tegen Trump zijn: Hij kan de meesten hooggeplaatste ambtenaren gewoon vervangen en heeft er ook een hoop vervangen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 12:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

De vraag was algemeen gesteld en je hebt die niet beantwoord: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn als het gaat om een politieke rivaal?

Zoals kijkertje terecht opmerkt gaat het er niet er om of jij of ik Biden een politieke rivaal vinden. We kunnen dat nota bene gewoon objectief vast stellen. Hij is volgens de bookies en de peilingen de kandidaat met de grootste kans om het op te nemen tegen Trump en volgens de peilingen zou hij met een flinke marge in ieder geval de popular vote winnen en volgens de weinige peilingen op staatsniveau (ja, die waren in 2016 niet goed, maar zijn gecorrigeerd waar ze fout zaten en het is het de enige data die we hebben) zou hij ook met enige marge de swingstates winnen, waar andere kandidaten daar moeite mee zouden hebben. Kortom, hij is objectief bekeken een rivaal.

Nu dat argument van tafel is: Ben je het er mee eens dat een dergelijk onderzoek in het publieke belang zou zijn?

Maar stel nou dat hij inderdaad geen rivaal is zoals jij zegt. Stel Trump doet zoiets met een politieke tegenstander als Chuck Schumer of AOC of Nancy Pelosi, dan vind je het niet in het publieke belang om zijn handelen daarin te onderzoeken?

Voor wat betreft het argument dat de ambtenaren tegen Trump zijn: Hij kan de meesten hooggeplaatste ambtenaren gewoon vervangen en heeft er ook een hoop vervangen.

Als er genoeg aanwijzingen zijn dat er sprake is van corruptie dan is onderzoek gerechtvaardigd. Het bestrijden van corruptie weegt zwaarder dan of iemand wel of geen politieke tegenstander is. Een politieke functie, of het ambiëren daarvan, mag geen schild zijn. En het is natuurlijk dat men zich vooral richt op de andere partij. Dat hebben we ook al bij de vorige president gezien, toen de belastingdienst als wapen werd ingezet tegen Republikeinen. Het zelfreinigend vermogen ontbreekt bij beide partijen, dus moet de tegenstander het doen.


En nee, Biden is nog steeds geen politieke rivaal van Trump. Trump staat op eenzame hoogte en is ongenaakbaar.

En stel dat Trump daadwerkelijk de ambtenarij zou hebben gezuiverd. Honderdduizenden ontslagen. Welke reactie zou hij krijgen van de pers? In POL? En vind maar eens capabele en integere mensen om al die gaten te vullen. Het is onmogelijk, en is een proces waar vele jaren over heen moeten gaan.
  vrijdag 29 november 2019 @ 14:33:53 #100
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_190184908
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 14:23 schreef Ensiferum het volgende:

[..]

[..]

Als er genoeg aanwijzingen zijn dat er sprake is van corruptie dan is onderzoek gerechtvaardigd. Het bestrijden van corruptie weegt zwaarder dan of iemand wel of geen politieke tegenstander is. Een politieke functie, of het ambiëren daarvan, mag geen schild zijn.
Maar is het ok om dan geld achter te houden als chantagemiddel daarvoor?

quote:
En stel dat Trump daadwerkelijk de ambtenarij zou hebben gezuiverd. Honderdduizenden ontslagen. Welke reactie zou hij krijgen van de pers? In POL?
Sinds wanneer geeft Trump een reet om wat er in de pers wordt gezegd? Dat is toch allemaal fake news :??

Zoals gewoonlijk worden doelpalen weer kilometers uit elkaar geschoven en ontbreekt elke logica.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')