quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:18 schreef dop het volgende:
[..]
Zijn toon is misschien niet helemaal terecht/ netjes, maar je wordt hier aangepakt om wille van je standpunt omtrent het omgaan met homoseksualiteit. (Wat mij betreft)
Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.
Ik onderschat mezelf zelfs nog.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
1.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
2.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.
3.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen.
4.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
5.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden.
6.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk.
"Het schrift" is niets meer dan historische fictie en propaganda. En het christendom is een onuitputtelijke bron van ellende en dwaasheid, dat beperkt zich echt niet tot homohaat.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?
Het geloof draait aller eerst om een persoonlijke relatie met God.
Maar dat er daarnaast mensen zijn die de schrift helaas verkeerd begrijpen of er wellicht dingen in zien die niet kloppen met wat er staat of niet verder kijken naar wat er staat.
Die dus een tekst lezen en meteen denken te weten waar het over gaat zonder dus de tekst grondig te onderzoeken en te begrijpen wat er staat.
Daar kan ik niks aan doen, maar dat geeft je niet het recht alle christenen over 1 kam te scheren.
Alsof alle christenen homohaters zouden zijn.
De kleine man sterkt zich inderdaad graag aan veronderstelde onderdrukking. Feit blijft dat de slechte invloed van het christendom in Nederland ruim veld krijgt om hun nare boodschap te blijven verkondigen.quote:De boze tiert welig over de aarde om het de christenen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
aanpassinkje hier of onzinnige aardse discussies daar en het houd iedereen lekker bij God vandaan.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
Dit is gewoon vergoelijken.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon vergoelijken.
Lees het eens letterlijk.
Er is geen minder erg als je iemand onterecht veroordeeld.
Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe je werkelijk over homoseksualiteit denkt of hoe daar mee om te gaan, neem je geen standpunt in.
Redelijk laf dan niet waar?
ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?![]()
Dat argument zou je nooit durven maken in een andere context.
[..]
Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.
Als het aankomt op homoseksualiteit zijn er nu eenmaal een hoop grijstinten, ook in de Bijbel. Ik wil daar best eens wat dieper op ingaan, maar volgens mij ging de discussie daar niet echt over...
Ja dat kan ik zeker. Misschien wel erger.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?
Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:19 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.
Maakt het ene reet uit wat erger is ?
Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.quote:Leg me eens uit waarom dat uitmaakt. Wat daar belangrijk is?
De bijbel is er in de hele Bijbel niet juist over.
Daar is weinig te nuanceren.
Het zijn ongeveer 10 verzen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.
Een vermoord iemand is, nou ja, dood. Weliswaar geloven we als christenen in een hiernamaals, maar we geloven ook dat het veel uitmaakt hoe je je leven op aarde geleefd hebt en dat God een plan heeft voor elk leven. Iemand de kans op een leven op aarde ontnemen is zo ongeveer het ergste wat je kan doen.
Als je niet snapt dat daar een wereld van verschil tussen zit is je morele kompas gewoon defect. Maar ik betwijfel dus of je dat echt niet snapt, volgens mij doe je alleen maar alsof for the sake of the argument.
[..]
Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.
Van de circa 30.000 verzen in de Bijbel gaan er een stuk of zes of zeven mogelijk over homoseksualiteit, waarin het inderdaad in een negatief daglicht staat. Maar je kan je afvragen in hoeverre de situaties die daar beschreven staan (voorzover ze al beschreven staan) te vergelijken is met homoseksualiteit zoals we dat nu kennen. Progressieve christenen, die geen probleem hebben met homoseksualiteit, zijn van mening dat die situaties niet te vergelijken zijn. Conservatieve christenen, die wel van mening zijn dat het een zonde is, maakt het niet of het te vergelijken is; zij zeggen dat God de lat wat betreft seksuele zuiverheid extreem hoog legt en daar hoort ook heteronormativiteit bij. Ik begrijp beide kanten van dat argument en kies dan ook geen kant, ook omdat ik van mening ben dat er belangrijkere kwesties zijn dan deze.
Overigens zijn ook de meeste conservatieve christenen tegen excommunicatie. Je kan best van mening zijn dat homoseksualiteit een zonde is en toch houden van je homoseksuele kind.
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.quote:Op zondag 15 december 2019 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.
'Een chadash tachat hashamesh', zoals Kohelet al predikte.
Welk argument is hier nu nieuw of andere vergeleken met al die andere onheils profeten?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.quote:Op maandag 16 december 2019 08:43 schreef dop het volgende:
[..]
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.
Gezonde mensen weten dat je geaardheid geen ziekte is waar voor je gestraft moet worden.
Christenen roepen dan maar al te graag, het is niet natuurlijk, Wat klinkklare onzin is.
De bijbel is niet zo mooi en foutloos als christenen hem graag maken.
Wie heeft homoseksualiteit geschapen?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.
Romeinen 1:29-32
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Nee God heeft niks fout gedaan dat heeft de mens zelf gedaan en verpest dat we in zijn aanwezigheid mogen leven en nu hier moeten leven waar goed en kwaad samen leeft en iedereen op weg is naar een eeuwige hel. En toen kwam Jezus om dat op te heffen en te herstellen zodat iedereen die in Hem gelooft wel naar de hemel kan na de dood ondanks dat we het niet verdienen. Dus waar heb je het over man en je snapt niks van de ellende die de mens brengt en daar reageert God op maar God kan je niks aanrekenen wel de mens zelf. En ook jij zondigt net als ieder ander mens en dat moet God bestraffen anders is Hij niet meer rechtvaardig en Hij geeft ook een uitweg....quote:Op maandag 16 december 2019 08:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het feit dat je “gered” moet worden door een figuur die zelf hetgeen waar je van gered moet worden veroorzaakt of faciliteert zegt eigenlijk voldoende toch?
De God van dergelijke mensen zouden wij een psychopaat noemen denk ik
En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren
Ligt eraan hoe je telt. Leviticus bevat er twee die vrijwel identiek zijn, in het NT staan twee rijtjes met zonden die ongeveer identiek zijn (en waarvan het discutabel is of de vertaling 'homoseksuelen' voor 'arsenokoites' correct is). Dan is er nog die uitspraak van Jezus waarin Hij uitlegt wat het huwelijk betekent voor man en vrouw; deze wordt vaak gezien als heteronormatief, maar zegt feitelijk niet direct iets over homoseksualiteit. Dan heb je nog de kwestie Sodom en Gomorra, maar de meeste christenen zijn het erover eens dat homoseksualiteit niet het grootste probleem is daar. Romeinen 1 is denk ik de belangrijkste, daarvoor moet de progressieve Matthew Vines zich in iets meer bochten wringen. Al met al tel ik er dan zeven, waarvan er drie discutabel zijn. Welke drie mis ik volgens jou?quote:
Niet per se, maar je doet nogal sterke uitspraken over de Bijbel voor iemand die niet direct de indruk wekt hem van buiten te kennen...quote:Leuk dat je er een autoriteit argument van wil maken wie het beste heeft gelezen.
Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:40 schreef dop het volgende:
[..]
Wie heeft homoseksualiteit geschapen?
Waarom komt het voor bij mens en dier?
Dat zegt Jezus ook voortdurend tegen zijn luisteraars he?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
God kan dat maar dat ligt aan ons en de meeste willen God niet en dan wil God ook de mens niet en geeft ze over aan hun lusten en dus satan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar.![]()
Nou jubel jubel...
Ik ben atheïst en dus onder invloed van satan volgens jou logica. Maar ik val nog steeds op vrouwen...quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:47 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.
Ik haat het en voel me er kut door en doof je de Heilige Geest mee en dat ga je wel merken. En dus als ik naar de Geest leef gaat het stukken beter met me en lees ik bijbel en vraag ik om vergeving maar als het slechter gaat doe je alles minder en dan leef je meer naar het vlees en dat wil zondigen en dingen kijken die ik eigenlijk niet wil zien zoals films met veel geweld of muziek dat ik beter niet kan luisteren en dat is een strijd die moeilijk is. Want je wil naar de Geest leven maar is niet altijd makkelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?
waarom vind ik dat niet in de bijbel terug?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:47 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.
Het zit in de mens sinds de zondeval dat het tegen God in wil gaan maar satan is diegene die ons liet zondigen en bij hem komt al het kwaad vandaan, want hij is een moordenaar vanaf het begin en de vader van de leugen en dus alles wat tegen God in gaat houdt hij van. En hij beïnvloed de mens al 6000 jaar met zijn leger demonen. Dus het zit in het hart van de mens om slecht te doen en vaak zijn mensen erg beschadigd in hun jeugd en door trauma en door zonde kan satan grip op je leven krijgen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:13 schreef dop het volgende:
[..]
waarom vind ik dat niet in de bijbel terug?
Timoteüs 1:9-10quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:44 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je telt. Leviticus bevat er twee die vrijwel identiek zijn, in het NT staan twee rijtjes met zonden die ongeveer identiek zijn (en waarvan het discutabel is of de vertaling 'homoseksuelen' voor 'arsenokoites' correct is). Dan is er nog die uitspraak van Jezus waarin Hij uitlegt wat het huwelijk betekent voor man en vrouw; deze wordt vaak gezien als heteronormatief, maar zegt feitelijk niet direct iets over homoseksualiteit. Dan heb je nog de kwestie Sodom en Gomorra, maar de meeste christenen zijn het erover eens dat homoseksualiteit niet het grootste probleem is daar. Romeinen 1 is denk ik de belangrijkste, daarvoor moet de progressieve Matthew Vines zich in iets meer bochten wringen. Al met al tel ik er dan zeven, waarvan er drie discutabel zijn. Welke drie mis ik volgens jou?
[..]
Niet per se, maar je doet nogal sterke uitspraken over de Bijbel voor iemand die niet direct de indruk wekt hem van buiten te kennen...
Mja, ik heb de indruk op basis van je posts hier, en dat is beslist niet veroordelend bedoeld, dat je soms moeite hebt met prioriteiten stellen. Je bent vaak best wel bezig met uiterlijke kenmerken, in dit geval welke muziek je mag luisteren en welke films je mag kijken, terwijl het daar volgens mij helemaal niet om draait. Je bent heel erg bezig met hard werken, jezelf afmatten en een ijzeren discipline opleggen met dit soort zaken, en volgens mij doe je daar jezelf tekort mee. Bovendien geeft het anderen een verkeerd beeld over waar het christendom werkelijk om draait.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ik haat het en voel me er kut door en doof je de Heilige Geest mee en dat ga je wel merken. En dus als ik naar de Geest leef gaat het stukken beter met me en lees ik bijbel en vraag ik om vergeving maar als het slechter gaat doe je alles minder en dan leef je meer naar het vlees en dat wil zondigen en dingen kijken die ik eigenlijk niet wil zien zoals films met veel geweld of muziek dat ik beter niet kan luisteren en dat is een strijd die moeilijk is. Want je wil naar de Geest leven maar is niet altijd makkelijk.
Ik neem aan dat je 1 Timoteüs en 1 Korintiërs bedoelt bij die eerste twee. Zo ja, dan zijn dat dus die rijtjes met zonden die ik noemde, waar tweemaal het woord 'arsenokoites' staat. Al genoemd dus.quote:Op dinsdag 17 december 2019 15:25 schreef dop het volgende:
[..]
Timoteüs 1:9-10
Korintiërs 6:9-10
Koningen 15:11-12
zo wordt het dus duidelijk een autoriteits argument.quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:08 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je 1 Timoteüs en 1 Korintiërs bedoelt bij die eerste twee. Zo ja, dan zijn dat dus die rijtjes met zonden die ik noemde, waar tweemaal het woord 'arsenokoites' staat. Al genoemd dus.
1 Koningen (neem opnieuw aan dat je die bedoelt) 15:12 zegt (in de Willibrordvertaling): De mannen die zich op de offerplaatsen aan ontucht wijdden verdreef hij uit het land en hij verwijderde alle afgodsbeelden die zijn vaderen gemaakt hadden. Het gaat hier over ontucht in algemene zin, er is geen verwijzing naar homoseksualiteit. Het originele Hebreeuws hier, als ik het goed begrepen heb, zegt 'kadeshim', wat vaak verwijst naar een vorm van afgodische tempelprostitutie. Je kan op basis van dit vers dus niets zeggen over homoseksualiteit.
De teller blijft dus op 7.
Nou ja hoor.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.
ja ja, hoe zie je dat?quote:Op dinsdag 17 december 2019 16:56 schreef sjoemie1985 het volgende:
wat betreft homo seksualiteit denk ik dat het vooral om het uitvoeren gaat van de "daad" met iemand van het zelfde geslacht.
Dus iemand kan best vallen op iemand van het zelfde geslacht.
Maar God keurt het uitvoeren van de daad met o.a. iemand van het zelfde geslacht af.
zie de volgende teksten
Leviticus 18:22 U mag niet slapen met een mannelijk persoon, zoals u met een vrouw slaapt. Dat is een gruwel.
23. Ook mag u met geen enkel dier de geslachtsdaad verrichten. Dan verontreinigt u uzelf daarmee. Een vrouw mag ook niet vóór een dier gaan staan om ermee te paren. Het is een afschuwelijke schanddaad.
Leviticus 20:13 Wanneer een man met een andere man slaapt, zoals men met een vrouw slaapt, dan hebben zij beiden iets gruwelijks gedaan. Zij moeten zeker ter dood gebracht worden. Hun bloed rust op henzelf.
Romeinen 1:27 En evenzo hebben ook de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand: mannen doen schandelijke dingen met mannen en ontvangen het gepaste loon voor hun dwaling in zichzelf.
1 Korinthe 6:10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.
1 Timotheüs 1:10 voor ontuchtplegers, voor mannen die met mannen slapen, voor mensenhandelaars, leugenaars, meinedigen en als er iets anders tegen de gezonde leer is,
Er zit één groot verschil tussen ons.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Misschien. Ik heb ook echt weleens dergelijke gedachten gehad over christenen die onrechtvaardige en onchristelijke dingen deden, bijvoorbeeld in die foute kerken waar ik voorheen nog weleens een voet over de drempel zette. Aan de andere kant, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk. Maar tegelijkertijd doen jij en ik vast ook vreselijke dingen, soms zonder het besef te hebben hoe vreselijk ze zijn.
Wij gaan er nu eenmaal niet over wie er wel en niet naar de hel gaan. Alleen God kan daar een rechtvaardig oordeel over geven. In de tussentijd worden wij opgeroepen om mildheid te betrachten tegenover onze naasten. Ook als ze zondigen.
Ik wilde alleen maar de teksten aan geven die over het onderwerp gaan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:10 schreef dop het volgende:
[..]
ja ja, hoe zie je dat?
Je bent homoseksueel en dan moet je verder je gevoelens maar verstoppen.
En hoe is dat dan bij dieren.
Het is een natuurlijke drang, maar niet voor mensen?
Neuk jij alleen om je voort te planten of mag je ook genieten?
Bezwangerd je ook je schoonzus als je broer kinderloos overlijdt?
Of laten je zussen zich door je vader neuken als hij zonder nageslacht dreigt te komen zitten?
Wat doe je eigenlijk met je slavinnen?
Bizar he? Haal je werkelijk je sexuele moraal uit de bijbel?
Of is het toch een wat achterhaalde sexuele moraal, en vind je dat we alleen dat stukje over homoseksualiteit moeten naleven?
Daar gaan we weer. Wat heeft #metoo nou weer in godsnaam te maken met homoseksuelen die b.v. een liefdevolle, gelijkwaardige relatie hebben? Of van mijn part casual seks hebben met instemming van beide kanten?quote:Op woensdag 18 december 2019 11:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Ik wilde alleen maar de teksten aan geven die over het onderwerp gaan.
Verder is dan voor mij het NT de grootste lijdraad in het leven.
De wetten uit het oude testament waren of zijn vooral bedoeld voor het volk Israël van toen, zodat ze gericht zouden blijven op God en zich niet zouden in laten met de verderfelijk praktijken van de zondige "wereld" van toen.
Want je kunt in de eerste teksten van een hoofdstuk meestal lezen tegen wie het gericht is.
bij leviticus bijvoorbeeld staat dat Mozes dit moest zeggen tegen het volk.
Maar het nieuwe testament is (groten)deels gericht op de gelovigen/ volgers van Jezus.
Ik wil dus niet zeggen dat iemand maar in de kast moet blijven.
Of dat iemand uitgestoten moet worden omdat hij/ zij anders geaard is.
Ieder mens is waardevol in God's ogen.
Alleen bepaald gedrag is zondig in God's ogen.
Omdat voor God op elke zonde straf staat, maar die straf heeft Jezus voor ons gedragen toen hij aan het kruis ging en tijdens zijn heel lijdensweg, tot in de dood.
Maar moet men wel dat genade offer aan nemen.
Anders moet die genen als nog zelf boeten voor de straf die op zonde staat bij God.
Ik ken in mijn omgeving ook wel iemand die homo is en christen, maar hij onthoud zich dus van bepaalde zaken.
En hij is voorzover ik weet niet verstoten door familie, toen hij het vertelde.
Maar hoezo zou het allemaal achterhaald zijn, of vind jij dat iedereen maar seksueel contact met iedereen moet kunnen hebben?
dus een man met bijvoorbeeld zijn schoonmoeder of schoonvader of met zijn zwager of met de buurvrouw? of wie dan ook?
Dus lang leve de "vrijheid".
volgens mij is er genoeg in het nieuws (geweest) over #metoo etc?
Blijkbaar vindt men toch dat er ergens een grens gesteld moet worden.
kortom volgens mij zouden sommige bijbelse principes best actueel kunnen zijn en nog steeds toepasbaar.
ik zeg nergens dat je geen of een willekeurige moraal er op na moet houden.quote:Op woensdag 18 december 2019 11:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Verder is dan voor mij het NT de grootste lijdraad in het leven.
De wetten uit het oude testament waren of zijn vooral bedoeld voor het volk Israël van toen, zodat ze gericht zouden blijven op God en zich niet zouden in laten met de verderfelijk praktijken van de zondige "wereld" van toen.
Want je kunt in de eerste teksten van een hoofdstuk meestal lezen tegen wie het gericht is.
bij leviticus bijvoorbeeld staat dat Mozes dit moest zeggen tegen het volk.
Maar het nieuwe testament is (groten)deels gericht op de gelovigen/ volgers van Jezus.
Ik wil dus niet zeggen dat iemand maar in de kast moet blijven.
Of dat iemand uitgestoten moet worden omdat hij/ zij anders geaard is.
Ieder mens is waardevol in God's ogen.
Alleen bepaald gedrag is zondig in God's ogen.
Omdat voor God op elke zonde straf staat, maar die straf heeft Jezus voor ons gedragen toen hij aan het kruis ging en tijdens zijn heel lijdensweg, tot in de dood.
Maar moet men wel dat genade offer aan nemen.
Anders moet die genen als nog zelf boeten voor de straf die op zonde staat bij God.
Ik ken in mijn omgeving ook wel iemand die homo is en christen, maar hij onthoud zich dus van bepaalde zaken.
En hij is voorzover ik weet niet verstoten door familie, toen hij het vertelde.
Maar hoezo zou het allemaal achterhaald zijn, of vind jij dat iedereen maar seksueel contact met iedereen moet kunnen hebben?
dus een man met bijvoorbeeld zijn schoonmoeder of schoonvader of met zijn zwager of met de buurvrouw? of wie dan ook?
Dus lang leve de "vrijheid".
volgens mij is er genoeg in het nieuws (geweest) over #metoo etc?
Blijkbaar vindt men toch dat er ergens een grens gesteld moet worden.
kortom volgens mij zouden sommige bijbelse principes best actueel kunnen zijn en nog steeds toepasbaar.
Waarom niet? Als ze het beiden willen...quote:Op woensdag 18 december 2019 11:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
Niet lullig bedoeld, maar op zich had ik dat een pagina eerder al gedaanquote:Op woensdag 18 december 2019 11:31 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
God weet hoe alles gaat lopen en zo zal het ook gaan omdat God het begin tot het eind weet. En daar kan God niks aan veranderen omdat wij een vrije wil hebben.quote:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God weet hoe alles gaat lopen en zo zal het ook gaan omdat God het begin tot het eind weet. En daar kan God niks aan veranderen omdat wij een vrije wil hebben.
Hou toch eens een keer op met die onzin van jullie voelen je superieur want is zo niet waar en wij zijn niks beter als een ander alleen wijzen we jullie op het feit dat je verloren gaat zonder Jezus en dat ieder mens slecht is in God zijn ogen omdat iedereen zondigt en God ook iedereen veroordeelt op hun persoonlijke leven en dat staat mensen niet aan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 19:58 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Er zit één groot verschil tussen ons.
Ik geloof niet in een god en heb niet de illusie dat ik op wat voor manier dan ook een beter of slechter mens ben dan wie dan ook.
Het probleem is dat jullie je (misschien niet eens bewust) moreel superieur achten en van daaruit anderen veroordelen.
En daarom krijgt de wereld ook satan omdat ze niks van God willen weten en liever doen wat ze zelf willen en van de duisternis houden.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:03 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Waarom niet? Als ze het beiden willen...
Het idee dat er een God is die in de gaten houdt waar jij je piemeltje in stopt is ronduit hilarisch.
met andere woorden: ik heb de wijsheid in pacht en ieder die anders denkt heeft het fout.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Hou toch eens een keer op met die onzin van jullie voelen je superieur want is zo niet waar en wij zijn niks beter als een ander alleen wijzen we jullie op het feit dat je verloren gaat zonder Jezus en dat ieder mens slecht is in God zijn ogen omdat iedereen zondigt en God ook iedereen veroordeelt op hun persoonlijke leven en dat staat mensen niet aan.
Hoezo de mens wil niets van god weten? Hoeveel boeken zijn er niet over geschreven? Er lopen heel wat gelovigen rond hoor...quote:Op woensdag 18 december 2019 12:57 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
En daarom krijgt de wereld ook satan omdat ze niks van God willen weten en liever doen wat ze zelf willen en van de duisternis houden.
Johannes 3:19-21 En dit is het oordeel, dat het licht in de wereld gekomen is, en de mensen hebben de duisternis liever gehad dan het licht; want hun werken waren boos. Want een iegelijk, die kwaad doet, haat het licht, en komt tot het licht niet, opdat zijn werken niet bestraft worden. Maar die de waarheid doet, komt tot het licht, opdat zijn werken openbaar worden, dat zij in God gedaan zijn.
Omdat het sexuele moraal tegenwoordig ver te zoeken is in deze wereld.quote:Op woensdag 18 december 2019 11:44 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Daar gaan we weer. Wat heeft #metoo nou weer in godsnaam te maken met homoseksuelen die b.v. een liefdevolle, gelijkwaardige relatie hebben? Of van mijn part casual seks hebben met instemming van beide kanten?
Voor mij ben jij het toonbeeld van rare kronkels waarin orthodoxe christenen zich moeten buigen om een hele simpele vraag te beantwoorden zoals: wat kan een god tegen hebben op een gelijkwaardige, liefdevolle relatie tussen 2 mensen die Hij zelf notabene geschapen heeft?
#metoo, allemachtig, jij durft
Jou conclusie is gebaseerd op gedegen onderzoek?quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat het sexuele moraal tegenwoordig ver te zoeken is in deze wereld.
Aan de ene kant moet alles kunnen en gezegd kunnen worden.
Maar aan de andere kant moeten er wel weer grenzen zijn.
Kortom: Wat wil men nu?
Het christendom in onze samenleving zorgt denk ik voor meer stabiliteit dan je denkt.
Het nadeel is dat men een nieuws bericht ziet, hoort of leest etc. en dan meteen een conclusie klaar heeft over alle christenen in het gehele land in plaats van verder onderzoek te doen en dan pas een conclusie te trekken.
Persoonlijk denk ik dat het humanisme meer aan de stabiliteit en menselijkheid in ons land heeft bijgedragen dan het christendom. Zeker de afgelopen vijftig jaar.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Het christendom in onze samenleving zorgt denk ik voor meer stabiliteit dan je denkt.
Het nadeel is dat men een nieuws bericht ziet, hoort of leest etc. en dan meteen een conclusie klaar heeft over alle christenen in het gehele land in plaats van verder onderzoek te doen en dan pas een conclusie te trekken.
Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
ondanks een vrije wil, nu lijkt het net alsof wij God voor het karretje kunnen spannen.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God weet hoe alles gaat lopen en zo zal het ook gaan omdat God het begin tot het eind weet. En daar kan God niks aan veranderen omdat wij een vrije wil hebben.
God heeft de wijsheid in pacht en Gods woord is waarheid en je moet jezelf bewijzen tegenover God om zijn woord op de juiste manier te interpreteren.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
met andere woorden: ik heb de wijsheid in pacht en ieder die anders denkt heeft het fout.
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:06 schreef dop het volgende:
[..]
Jou conclusie is gebaseerd op gedegen onderzoek?
Of toch je onderbuik?
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.
Dat komt nog hoor en we zien nu de voortekenen en dan vooral de Islam die erg van kinderen houdt en de katholieke kerk houdt daar ook van alleen het jodendom dacht ik niet. Maar ook alle drie houden ze van onthoofden en deze 3 komen samen en gaan 1 nieuwe wereldreligie vormen onder leiding van satan welke een Syrische jood zal zijn om ze samen te kunnen voegen. En dan zal in die eindtijd kannibalisme en pedofilie de norm zijn en zal iedereen die tegen het nieuwe regime is worden onthoofd.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:20 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ondanks een vrije wil, nu lijkt het net alsof wij God voor het karretje kunnen spannen.
Ja de wetten blijven maar voor wie gelden ze..? Wij hebben een ander gospel dan de joden en gelden dus niet voor ons.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:47 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?
En voordat je zegt "Ja maar dat is het oude testament", Jezus zegt zelf dat alle wetten blijven gelden tot het eind der tijden.
O ja en waarom komen die wetten dan niet in de NT terug ?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:47 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?
En voordat je zegt "Ja maar dat is het oude testament", Jezus zegt zelf dat alle wetten blijven gelden tot het eind der tijden.
Om te proberen te voorkomen dat men uiteindelijk wel in de hel terecht komt.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het humanisme meer aan de stabiliteit en menselijkheid in ons land heeft bijgedragen dan het christendom. Zeker de afgelopen vijftig jaar.
Wat ik vooral niet begrijp is waarom jij denkt een mening te moeten hebben over de sexuele moraal van andere mensen. Jouw god heeft ruimschoots de mogelijkheden en de tijd om mensen terecht te wijzen. Donder en bliksem, eeuwig durende folteringen en wat al niet aan vrolijke middelen heeft jouw grootheid in zijn boekjes beschreven! Dus waarom moet jij dan die paar jaar dat die mensen niet geroosterd worden ook nog lopen zeiken over hun gedrag of hun geaardheid?
Op dit moment nog niet, anders was denk ik de maat van God wel vol en zou Jezus al terug zijn gekomen.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?
Dat zal altijd wel wezen.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Om te proberen te voorkomen dat men uiteindelijk wel in de hel terecht komt.
[..]
Op dit moment nog niet, anders was denk ik de maat van God wel vol en zou Jezus al terug zijn gekomen.
Maar we leen nog steeds in genade tijd.
en aan vele reacties hier te lezen is er nog veel strijd gaande in de geestelijke wereld.
christenen zijn inderdaad vrij gekocht van de wet door Jezus.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja de wetten blijven maar voor wie gelden ze..? Wij hebben een ander gospel dan de joden en gelden dus niet voor ons.
Dus vrije wil bestaat niet? Alles is voorbestemd?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.
Markus 14:22-24 En als zij aten, nam Jezus brood, en als Hij gezegend had, brak Hij het, en gaf het hun, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam. En Hij nam den drinkbeker, en gedankt hebbende, gaf hun dien; en zij dronken allen uit denzelven. En Hij zeide tot hen: Dat is Mijn bloed, het bloed des Nieuwen Testaments, hetwelk voor velen vergoten wordt.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zegt Jezus ook voortdurend tegen zijn luisteraars he?![]()
Not. Nergens heeft Jezus het erover, hij maakt er zelfs geen toespeling op dat hij moet sterven voor de vergeving van de zonden van de mens.
Nee, er is zeker een vrije wil, als jij iets doet wist God al van te voren wat je ging doen en waarom.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:20 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Dus vrije wil bestaat niet? Alles is voorbestemd?
dat zou betekenen dat atheïsten geen moraal hebben.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.
Dat is niet wat Jezus er over te zeggen had. Zie Matteus 5:18quote:Op woensdag 18 december 2019 17:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
christenen zijn inderdaad vrij gekocht van de wet door Jezus.
Maar dit houdt dus niet in dat we er op los kunnen leven.
Anders zou die genade goedkoop zijn terwijl het God alles gekost heeft.![]()
Maar dit is denk ik iets wat niet gelovigen pas gaan begrijpen als de heilige geest in hen komt en iemand dus bekeerd is.
Heb je voor mij een citaat van hem waar hij zegt "Ahhh weet je wat, die oude wetten? Laat maar lekker zitten"?quote:Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Dus hij is slechts een toeschouwer en heeft verder geen macht?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.
Straks zijn alle christenen weg en dan mag jij en alle andere verder leven onder een satanisch bewind welke je wel zal bevallen dan. En iedereen die straks tegen de regering is heeft al last van een stoornis en mag je naar een heropvoedingskamp. Oppositie tegen de door de staat en media bepaalde ‘juiste koers’ is zelfs een officiële psychische aandoening. Een van de kernmerken van mensen met een ‘oppositioneel-opstandige gedragsstoornis’ (O.O.G, in het Engels O.D.D) is dat zij ‘weigeren te voldoen aan verzoeken (opdrachten of regels) van gezagsdragers’, ‘vaak ruzie hebben met gezagsdragers’ en ‘anderen opzettelijk ergeren’. Toch wel handig, zo’n oplossing die we 80 jaar geleden hadden, moeten ze in Berlijn hebben gedacht. Al die vervelende klimaatontkenners, immigratieweigeraars, islamofoben en transgender haters straks gewoon allemaal achter prikkeldraad, zodat niemand meer last van ze heeft.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.
"Tegenwoordig". Vroeger was het natuurlijk veel beter. En dit is het moment dat Sjoemie weer met zijn befaamde bronvermeldingen komt en tevens om de vraag heendraait.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
En die mensen zijn dan psychopaatofielen.quote:Op maandag 16 december 2019 08:47 schreef mcmlxiv het volgende:
De God van dergelijke mensen zouden wij een psychopaat noemen denk ik
Die god van jou is echt een klootzak he?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Draai er maar niet omheen. Zoals ik al zei, nergens dus he? Nergens zegt Jezus zèlf dat hij gekomen is om de zonden van de mens te dragen ter verzoening bladiebladiebla...quote:Op woensdag 18 december 2019 17:21 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Markus 14:22-24 En als zij aten, nam Jezus brood, en als Hij gezegend had, brak Hij het, en gaf het hun, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam. En Hij nam den drinkbeker, en gedankt hebbende, gaf hun dien; en zij dronken allen uit denzelven. En Hij zeide tot hen: Dat is Mijn bloed, het bloed des Nieuwen Testaments, hetwelk voor velen vergoten wordt.
1 Petrus 3:18 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door den Geest.
Romeinen 5:8-9 Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren. Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed, zullen wij door Hem behouden worden van den toorn.
Hebreeën 9:28 Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.
Je kunt dus niets anders doen dan wat God al wist wat je ging doen. Dat noem jij vrije wil? Ik niet.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nee, er is zeker een vrije wil, als jij iets doet wist God al van te voren wat je ging doen en waarom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |