abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:42:21 #151
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190493648
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:18 schreef dop het volgende:

[..]

Zijn toon is misschien niet helemaal terecht/ netjes, maar je wordt hier aangepakt om wille van je standpunt omtrent het omgaan met homoseksualiteit. (Wat mij betreft)
:')

Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
pi_190493660
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:57 schreef ems. het volgende:

[..]

Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.
Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?
Het geloof draait aller eerst om een persoonlijke relatie met God.
Maar dat er daarnaast mensen zijn die de schrift helaas verkeerd begrijpen of er wellicht dingen in zien die niet kloppen met wat er staat of niet verder kijken naar wat er staat.
Die dus een tekst lezen en meteen denken te weten waar het over gaat zonder dus de tekst grondig te onderzoeken en te begrijpen wat er staat.
Daar kan ik niks aan doen, maar dat geeft je niet het recht alle christenen over 1 kam te scheren.
Alsof alle christenen homohaters zouden zijn.

De boze tiert welig over de aarde om het de christenen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
aanpassinkje hier of onzinnige aardse discussies daar en het houd iedereen lekker bij God vandaan.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  dinsdag 17 december 2019 @ 12:45:56 #153
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190493698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
Ik onderschat mezelf zelfs nog.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
1.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:40 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.
2.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen.
3.

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
4.

quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden.
5.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 11:38 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]
Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk.
6.

Als je dan nog moeilijk gaat lopen doen wíl je het gewoon niet snappen.

Moet ik het in mijn signature zetten ofzo? Of moet ik mijn gebruikersnaam wijzigen in Tegen_Excommunicatie?
pi_190493878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:43 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]

Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?
Het geloof draait aller eerst om een persoonlijke relatie met God.
Maar dat er daarnaast mensen zijn die de schrift helaas verkeerd begrijpen of er wellicht dingen in zien die niet kloppen met wat er staat of niet verder kijken naar wat er staat.
Die dus een tekst lezen en meteen denken te weten waar het over gaat zonder dus de tekst grondig te onderzoeken en te begrijpen wat er staat.
Daar kan ik niks aan doen, maar dat geeft je niet het recht alle christenen over 1 kam te scheren.
Alsof alle christenen homohaters zouden zijn.
"Het schrift" is niets meer dan historische fictie en propaganda. En het christendom is een onuitputtelijke bron van ellende en dwaasheid, dat beperkt zich echt niet tot homohaat.
quote:
De boze tiert welig over de aarde om het de christenen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
aanpassinkje hier of onzinnige aardse discussies daar en het houd iedereen lekker bij God vandaan.
De kleine man sterkt zich inderdaad graag aan veronderstelde onderdrukking. Feit blijft dat de slechte invloed van het christendom in Nederland ruim veld krijgt om hun nare boodschap te blijven verkondigen.
Conscience do cost.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:03:54 #155
545 dop
:copyright: dop
pi_190493946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Dit is gewoon vergoelijken.
Lees het eens letterlijk.

Er is geen minder erg als je iemand onterecht veroordeeld.

Hoe je werkelijk over homoseksualiteit denkt of hoe daar mee om te gaan, neem je geen standpunt in.

Redelijk laf dan niet waar?

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 17-12-2019 13:09:06 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:13:02 #156
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190494083
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:

[..]

[..]

Dit is gewoon vergoelijken.
Lees het eens letterlijk.

Er is geen minder erg als je iemand onterecht veroordeeld.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden? :N

Dat argument zou je nooit durven maken in een andere context.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:

[..]
Hoe je werkelijk over homoseksualiteit denkt of hoe daar mee om te gaan, neem je geen standpunt in.

Redelijk laf dan niet waar?
Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.

Als het aankomt op homoseksualiteit zijn er nu eenmaal een hoop grijstinten, ook in de Bijbel. Ik wil daar best eens wat dieper op ingaan, maar volgens mij ging de discussie daar niet echt over...
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:19:37 #157
545 dop
pi_190494173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden? :N

Dat argument zou je nooit durven maken in een andere context.
[..]

Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.

Als het aankomt op homoseksualiteit zijn er nu eenmaal een hoop grijstinten, ook in de Bijbel. Ik wil daar best eens wat dieper op ingaan, maar volgens mij ging de discussie daar niet echt over...
ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.
Maakt het ene reet uit wat erger is ?
Leg me eens uit waarom dat uitmaakt. Wat daar belangrijk is?
De bijbel is er in de hele Bijbel niet juist over.
Daar is weinig te nuanceren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:35:59 #158
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190494477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?
Ja dat kan ik zeker. Misschien wel erger.
  dinsdag 17 december 2019 @ 13:39:53 #159
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190494546
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:19 schreef dop het volgende:

[..]

ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.
Maakt het ene reet uit wat erger is ?
Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.

Een vermoord iemand is, nou ja, dood. Weliswaar geloven we als christenen in een hiernamaals, maar we geloven ook dat het veel uitmaakt hoe je je leven op aarde geleefd hebt en dat God een plan heeft voor elk leven. Iemand de kans op een leven op aarde ontnemen is zo ongeveer het ergste wat je kan doen.

Als je niet snapt dat daar een wereld van verschil tussen zit is je morele kompas gewoon defect. Maar ik betwijfel dus of je dat echt niet snapt, volgens mij doe je alleen maar alsof for the sake of the argument.

quote:
Leg me eens uit waarom dat uitmaakt. Wat daar belangrijk is?
De bijbel is er in de hele Bijbel niet juist over.
Daar is weinig te nuanceren.
Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.

Van de circa 30.000 verzen in de Bijbel gaan er een stuk of zes of zeven mogelijk over homoseksualiteit, waarin het inderdaad in een negatief daglicht staat. Maar je kan je afvragen in hoeverre de situaties die daar beschreven staan (voorzover ze al beschreven staan) te vergelijken is met homoseksualiteit zoals we dat nu kennen. Progressieve christenen, die geen probleem hebben met homoseksualiteit, zijn van mening dat die situaties niet te vergelijken zijn. Conservatieve christenen, die wel van mening zijn dat het een zonde is, maakt het niet of het te vergelijken is; zij zeggen dat God de lat wat betreft seksuele zuiverheid extreem hoog legt en daar hoort ook heteronormativiteit bij. Ik begrijp beide kanten van dat argument en kies dan ook geen kant, ook omdat ik van mening ben dat er belangrijkere kwesties zijn dan deze.

Overigens zijn ook de meeste conservatieve christenen tegen excommunicatie. Je kan best van mening zijn dat homoseksualiteit een zonde is en toch houden van je homoseksuele kind.
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:02:58 #160
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190494924
https://www.nytimes.com/i(...)esex-scriptures.html

Een mooie uiteenzetting van zowel de progressieve als de conservatieve Bijbelse argumenten betreffende homoseksualiteit :)
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:25:12 #161
545 dop
pi_190495355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 13:39 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.

Een vermoord iemand is, nou ja, dood. Weliswaar geloven we als christenen in een hiernamaals, maar we geloven ook dat het veel uitmaakt hoe je je leven op aarde geleefd hebt en dat God een plan heeft voor elk leven. Iemand de kans op een leven op aarde ontnemen is zo ongeveer het ergste wat je kan doen.

Als je niet snapt dat daar een wereld van verschil tussen zit is je morele kompas gewoon defect. Maar ik betwijfel dus of je dat echt niet snapt, volgens mij doe je alleen maar alsof for the sake of the argument.
[..]

Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.

Van de circa 30.000 verzen in de Bijbel gaan er een stuk of zes of zeven mogelijk over homoseksualiteit, waarin het inderdaad in een negatief daglicht staat. Maar je kan je afvragen in hoeverre de situaties die daar beschreven staan (voorzover ze al beschreven staan) te vergelijken is met homoseksualiteit zoals we dat nu kennen. Progressieve christenen, die geen probleem hebben met homoseksualiteit, zijn van mening dat die situaties niet te vergelijken zijn. Conservatieve christenen, die wel van mening zijn dat het een zonde is, maakt het niet of het te vergelijken is; zij zeggen dat God de lat wat betreft seksuele zuiverheid extreem hoog legt en daar hoort ook heteronormativiteit bij. Ik begrijp beide kanten van dat argument en kies dan ook geen kant, ook omdat ik van mening ben dat er belangrijkere kwesties zijn dan deze.

Overigens zijn ook de meeste conservatieve christenen tegen excommunicatie. Je kan best van mening zijn dat homoseksualiteit een zonde is en toch houden van je homoseksuele kind.
Het zijn ongeveer 10 verzen.
Leuk dat je er een autoriteit argument van wil maken wie het beste heeft gelezen.

Voor mij is het geen discussie welke straf erger is. Elke straf is onterecht en belachelijk in deze.
De bijbel nuanceert totaal niet. Maar daar hoef jij blijkbaar niets mee.

Beter twijfel je aan mijn moraal. Iemand die homoseksualiteit niet onterecht veroordeeld.

[ Bericht 1% gewijzigd door dop op 17-12-2019 14:39:26 ]
pi_190495485
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2019 21:48 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.

'Een chadash tachat hashamesh', zoals Kohelet al predikte. :)
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:37:40 #163
545 dop
pi_190495614
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.
Welk argument is hier nu nieuw of andere vergeleken met al die andere onheils profeten?
De JG zeggen precies het zelfde!
pi_190495618
quote:
1s.gif Op maandag 16 december 2019 08:43 schreef dop het volgende:

[..]

je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.
Gezonde mensen weten dat je geaardheid geen ziekte is waar voor je gestraft moet worden.
Christenen roepen dan maar al te graag, het is niet natuurlijk, Wat klinkklare onzin is.
De bijbel is niet zo mooi en foutloos als christenen hem graag maken.

Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.

Romeinen 1:29-32

Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:40:46 #165
545 dop
pi_190495678
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.

Romeinen 1:29-32

Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Wie heeft homoseksualiteit geschapen?
Waarom komt het voor bij mens en dier?
pi_190495686
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2019 08:47 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Het feit dat je “gered” moet worden door een figuur die zelf hetgeen waar je van gered moet worden veroorzaakt of faciliteert zegt eigenlijk voldoende toch?

De God van dergelijke mensen zouden wij een psychopaat noemen denk ik
Nee God heeft niks fout gedaan dat heeft de mens zelf gedaan en verpest dat we in zijn aanwezigheid mogen leven en nu hier moeten leven waar goed en kwaad samen leeft en iedereen op weg is naar een eeuwige hel. En toen kwam Jezus om dat op te heffen en te herstellen zodat iedereen die in Hem gelooft wel naar de hemel kan na de dood ondanks dat we het niet verdienen. Dus waar heb je het over man en je snapt niks van de ellende die de mens brengt en daar reageert God op maar God kan je niks aanrekenen wel de mens zelf. En ook jij zondigt net als ieder ander mens en dat moet God bestraffen anders is Hij niet meer rechtvaardig en Hij geeft ook een uitweg....
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:43:09 #167
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190495731
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren
En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar. :')

Nou jubel jubel...
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:44:46 #168
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190495779
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:25 schreef dop het volgende:

[..]

Het zijn ongeveer 10 verzen.
Ligt eraan hoe je telt. Leviticus bevat er twee die vrijwel identiek zijn, in het NT staan twee rijtjes met zonden die ongeveer identiek zijn (en waarvan het discutabel is of de vertaling 'homoseksuelen' voor 'arsenokoites' correct is). Dan is er nog die uitspraak van Jezus waarin Hij uitlegt wat het huwelijk betekent voor man en vrouw; deze wordt vaak gezien als heteronormatief, maar zegt feitelijk niet direct iets over homoseksualiteit. Dan heb je nog de kwestie Sodom en Gomorra, maar de meeste christenen zijn het erover eens dat homoseksualiteit niet het grootste probleem is daar. Romeinen 1 is denk ik de belangrijkste, daarvoor moet de progressieve Matthew Vines zich in iets meer bochten wringen. Al met al tel ik er dan zeven, waarvan er drie discutabel zijn. Welke drie mis ik volgens jou?

quote:
Leuk dat je er een autoriteit argument van wil maken wie het beste heeft gelezen.
Niet per se, maar je doet nogal sterke uitspraken over de Bijbel voor iemand die niet direct de indruk wekt hem van buiten te kennen...
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:46:35 #169
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190495816
quote:

[..]

Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?
pi_190495838
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:40 schreef dop het volgende:

[..]

Wie heeft homoseksualiteit geschapen?
Waarom komt het voor bij mens en dier?
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:48:37 #171
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190495856
quote:
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
Dat zegt Jezus ook voortdurend tegen zijn luisteraars he? :')

Not. Nergens heeft Jezus het erover, hij maakt er zelfs geen toespeling op dat hij moet sterven voor de vergeving van de zonden van de mens.
pi_190495912
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef hoatzin het volgende:

[..]

En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar. :')

Nou jubel jubel...
God kan dat maar dat ligt aan ons en de meeste willen God niet en dan wil God ook de mens niet en geeft ze over aan hun lusten en dus satan.
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:56:15 #173
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190495994
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:47 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.
Ik ben atheïst en dus onder invloed van satan volgens jou logica. Maar ik val nog steeds op vrouwen...
  dinsdag 17 december 2019 @ 14:57:00 #174
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190496013
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
God kan dat
en hij doet het niet? Dan is het een enorme bokkenLUL
pi_190496018
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 14:46 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?
Ik haat het en voel me er kut door en doof je de Heilige Geest mee en dat ga je wel merken. En dus als ik naar de Geest leef gaat het stukken beter met me en lees ik bijbel en vraag ik om vergeving maar als het slechter gaat doe je alles minder en dan leef je meer naar het vlees en dat wil zondigen en dingen kijken die ik eigenlijk niet wil zien zoals films met veel geweld of muziek dat ik beter niet kan luisteren en dat is een strijd die moeilijk is. Want je wil naar de Geest leven maar is niet altijd makkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')