quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:18 schreef dop het volgende:
[..]
Zijn toon is misschien niet helemaal terecht/ netjes, maar je wordt hier aangepakt om wille van je standpunt omtrent het omgaan met homoseksualiteit. (Wat mij betreft)
Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.
Ik onderschat mezelf zelfs nog.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
1.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
2.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.
3.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen.
4.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
5.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden.
6.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:38 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk.
"Het schrift" is niets meer dan historische fictie en propaganda. En het christendom is een onuitputtelijke bron van ellende en dwaasheid, dat beperkt zich echt niet tot homohaat.quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:43 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Hoezo noem je het een verderfelijk geloof?
Het geloof draait aller eerst om een persoonlijke relatie met God.
Maar dat er daarnaast mensen zijn die de schrift helaas verkeerd begrijpen of er wellicht dingen in zien die niet kloppen met wat er staat of niet verder kijken naar wat er staat.
Die dus een tekst lezen en meteen denken te weten waar het over gaat zonder dus de tekst grondig te onderzoeken en te begrijpen wat er staat.
Daar kan ik niks aan doen, maar dat geeft je niet het recht alle christenen over 1 kam te scheren.
Alsof alle christenen homohaters zouden zijn.
De kleine man sterkt zich inderdaad graag aan veronderstelde onderdrukking. Feit blijft dat de slechte invloed van het christendom in Nederland ruim veld krijgt om hun nare boodschap te blijven verkondigen.quote:De boze tiert welig over de aarde om het de christenen maar zo moeilijk mogelijk te maken.
aanpassinkje hier of onzinnige aardse discussies daar en het houd iedereen lekker bij God vandaan.
quote:Op dinsdag 17 december 2019 12:42 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dan heb je echt mijn posts niet gelezen of je verwart me met iemand anders. Ik heb volgens mij echt vier keer gezegd dat ik tegen excommunicatie ben.
Dit is gewoon vergoelijken.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
[..]
Dit is gewoon vergoelijken.
Lees het eens letterlijk.
Er is geen minder erg als je iemand onterecht veroordeeld.
Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:03 schreef dop het volgende:
[..]
Hoe je werkelijk over homoseksualiteit denkt of hoe daar mee om te gaan, neem je geen standpunt in.
Redelijk laf dan niet waar?
ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?![]()
Dat argument zou je nooit durven maken in een andere context.
[..]
Integendeel. Nuance is dapperder dan rechtlijnigheid. Keihard schreeuwen en polariseren kan iedereen, maar bruggen bouwen en beide kanten van het verhaal proberen te doorgronden is vaak een stuk lastiger.
Als het aankomt op homoseksualiteit zijn er nu eenmaal een hoop grijstinten, ook in de Bijbel. Ik wil daar best eens wat dieper op ingaan, maar volgens mij ging de discussie daar niet echt over...
Ja dat kan ik zeker. Misschien wel erger.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:13 schreef DecoAoreste het volgende:
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat verstoten bijna net zo erg is als vermoorden?
Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:19 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb je niet vermoord maar voor het leven getekend.
Maakt het ene reet uit wat erger is ?
Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.quote:Leg me eens uit waarom dat uitmaakt. Wat daar belangrijk is?
De bijbel is er in de hele Bijbel niet juist over.
Daar is weinig te nuanceren.
Het zijn ongeveer 10 verzen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 13:39 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat maakt alles uit. Zeker in de hedendaagse maatschappij is iemand die verstoten is niet uitgesloten van het leiden van een productief en gelukkig leven. Uiteraard is het traumatisch, maar er is nog genoeg tijd voor de wonden om te helen. Bijna ieder mens maakt traumatische dingen mee, veelal aangedaan door onze naaste geliefden… niet goed te praten, maar helaas onderdeel van leven in deze gebroken wereld.
Een vermoord iemand is, nou ja, dood. Weliswaar geloven we als christenen in een hiernamaals, maar we geloven ook dat het veel uitmaakt hoe je je leven op aarde geleefd hebt en dat God een plan heeft voor elk leven. Iemand de kans op een leven op aarde ontnemen is zo ongeveer het ergste wat je kan doen.
Als je niet snapt dat daar een wereld van verschil tussen zit is je morele kompas gewoon defect. Maar ik betwijfel dus of je dat echt niet snapt, volgens mij doe je alleen maar alsof for the sake of the argument.
[..]
Heb je ooit de Bijbel gelezen? Je geeft namelijk de indruk van niet.
Van de circa 30.000 verzen in de Bijbel gaan er een stuk of zes of zeven mogelijk over homoseksualiteit, waarin het inderdaad in een negatief daglicht staat. Maar je kan je afvragen in hoeverre de situaties die daar beschreven staan (voorzover ze al beschreven staan) te vergelijken is met homoseksualiteit zoals we dat nu kennen. Progressieve christenen, die geen probleem hebben met homoseksualiteit, zijn van mening dat die situaties niet te vergelijken zijn. Conservatieve christenen, die wel van mening zijn dat het een zonde is, maakt het niet of het te vergelijken is; zij zeggen dat God de lat wat betreft seksuele zuiverheid extreem hoog legt en daar hoort ook heteronormativiteit bij. Ik begrijp beide kanten van dat argument en kies dan ook geen kant, ook omdat ik van mening ben dat er belangrijkere kwesties zijn dan deze.
Overigens zijn ook de meeste conservatieve christenen tegen excommunicatie. Je kan best van mening zijn dat homoseksualiteit een zonde is en toch houden van je homoseksuele kind.
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.quote:Op zondag 15 december 2019 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.
'Een chadash tachat hashamesh', zoals Kohelet al predikte.
Welk argument is hier nu nieuw of andere vergeleken met al die andere onheils profeten?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren en zie toch langzaam alles uitkomen man en de wereld zich gereedmaakt voor de satanische wereldorde.
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.quote:Op maandag 16 december 2019 08:43 schreef dop het volgende:
[..]
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.
Gezonde mensen weten dat je geaardheid geen ziekte is waar voor je gestraft moet worden.
Christenen roepen dan maar al te graag, het is niet natuurlijk, Wat klinkklare onzin is.
De bijbel is niet zo mooi en foutloos als christenen hem graag maken.
Wie heeft homoseksualiteit geschapen?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus. En de enige waarheid in deze wereld is Gods woord wat standhoudt tot in de eeuwigheid. En mooi is de bijbel niet altijd nee wel veroordelend en de bron is Heilig en 100% goed en kan daarom wel juist oordelen en gevallen mensen niet.
Romeinen 1:29-32
Daarom heeft God hen overgegeven tot oneerlijke bewegingen; want ook hun vrouwen hebben het natuurlijk gebruik veranderd in het gebruik tegen nature; En insgelijks ook de mannen, nalatende het natuurlijk gebruik der vrouw, zijn verhit geworden in hun lust tegen elkander, mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende, en de vergelding van hun dwaling, die daartoe behoorde, in zichzelven ontvangende. En gelijk het hun niet goed gedacht heeft God in erkentenis te houden, zo heeft God hen overgegeven in een verkeerden zin, om te doen dingen, die niet betamen; Vervuld zijnde met alle ongerechtigheid, hoererij, boosheid, gierigheid, kwaadheid, vol van nijdigheid, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid; Oorblazers, achterklappers, haters Gods, smaders, hovaardigen, laatdunkenden, vinders van kwade dingen, den ouderen ongehoorzaam; Onverstandigen, verbondbrekers, zonder natuurlijke liefde, onverzoenlijken, onbarmhartigen; Dewelken, daar zij het recht Gods weten, (namelijk, dat degenen, die zulke dingen doen, des doods waardig zijn) niet alleen dezelve doen, maar ook mede een welgevallen hebben in degenen, die ze doen.
Nee God heeft niks fout gedaan dat heeft de mens zelf gedaan en verpest dat we in zijn aanwezigheid mogen leven en nu hier moeten leven waar goed en kwaad samen leeft en iedereen op weg is naar een eeuwige hel. En toen kwam Jezus om dat op te heffen en te herstellen zodat iedereen die in Hem gelooft wel naar de hemel kan na de dood ondanks dat we het niet verdienen. Dus waar heb je het over man en je snapt niks van de ellende die de mens brengt en daar reageert God op maar God kan je niks aanrekenen wel de mens zelf. En ook jij zondigt net als ieder ander mens en dat moet God bestraffen anders is Hij niet meer rechtvaardig en Hij geeft ook een uitweg....quote:Op maandag 16 december 2019 08:47 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Het feit dat je “gered” moet worden door een figuur die zelf hetgeen waar je van gered moet worden veroorzaakt of faciliteert zegt eigenlijk voldoende toch?
De God van dergelijke mensen zouden wij een psychopaat noemen denk ik
En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:31 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nou nee hoor God heeft alles al voorspeld en dat gaat gebeuren
Ligt eraan hoe je telt. Leviticus bevat er twee die vrijwel identiek zijn, in het NT staan twee rijtjes met zonden die ongeveer identiek zijn (en waarvan het discutabel is of de vertaling 'homoseksuelen' voor 'arsenokoites' correct is). Dan is er nog die uitspraak van Jezus waarin Hij uitlegt wat het huwelijk betekent voor man en vrouw; deze wordt vaak gezien als heteronormatief, maar zegt feitelijk niet direct iets over homoseksualiteit. Dan heb je nog de kwestie Sodom en Gomorra, maar de meeste christenen zijn het erover eens dat homoseksualiteit niet het grootste probleem is daar. Romeinen 1 is denk ik de belangrijkste, daarvoor moet de progressieve Matthew Vines zich in iets meer bochten wringen. Al met al tel ik er dan zeven, waarvan er drie discutabel zijn. Welke drie mis ik volgens jou?quote:
Niet per se, maar je doet nogal sterke uitspraken over de Bijbel voor iemand die niet direct de indruk wekt hem van buiten te kennen...quote:Leuk dat je er een autoriteit argument van wil maken wie het beste heeft gelezen.
Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:40 schreef dop het volgende:
[..]
Wie heeft homoseksualiteit geschapen?
Waarom komt het voor bij mens en dier?
Dat zegt Jezus ook voortdurend tegen zijn luisteraars he?quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:37 schreef Doedelzak77 het volgende:
Het is een zonde en daarvoor ga je verloren als je in de zonde sterft zonder Jezus.
God kan dat maar dat ligt aan ons en de meeste willen God niet en dan wil God ook de mens niet en geeft ze over aan hun lusten en dus satan.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:43 schreef hoatzin het volgende:
[..]
En daar kan jouw God niets aan veranderen blijkbaar.![]()
Nou jubel jubel...
Ik ben atheïst en dus onder invloed van satan volgens jou logica. Maar ik val nog steeds op vrouwen...quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:47 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Het komt bij satan vandaan uiteindelijk want die is man en vrouw en daarom ook al die transgender onzin tegenwoordig...en dat wakkert satan bij mensen aan want sinds de zondeval zijn we verpest en hebben liever de duisternis dan licht en dat vindt satan prachtig. En dieren leven volgens instincten en dan gebeurt zoiets dus soms.
Ik haat het en voel me er kut door en doof je de Heilige Geest mee en dat ga je wel merken. En dus als ik naar de Geest leef gaat het stukken beter met me en lees ik bijbel en vraag ik om vergeving maar als het slechter gaat doe je alles minder en dan leef je meer naar het vlees en dat wil zondigen en dingen kijken die ik eigenlijk niet wil zien zoals films met veel geweld of muziek dat ik beter niet kan luisteren en dat is een strijd die moeilijk is. Want je wil naar de Geest leven maar is niet altijd makkelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:46 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Op welke manier ga je in je eigen leven om met zonde? Vraag je God om vergeving van je zonden? Vraag je Hem om wijsheid om in te zien wáár je zondigt (dat doen we immers allemaal)?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |