Wel leuk dat je aan me denktquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De vraag is dan ook: gaan we er in totaal op voor- of achteruit? En hoe bepaal je dat?
Sjoemie heeft blijkbaar het antwoord, maar die vertikt het om te geven.
Alweer een drogreden, Sjoemie. Het gaat me niet om wat je precies beweert, maar dat je redenatie en argumentatie erachter het niveau van een kleuter amper ontstijgtquote:Op donderdag 12 december 2019 11:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wel leuk dat je aan me denkt![]()
Maar wat heeft het voorzin dat ik daar nog op antwoord?
Aangezien ik dan toch weer het zelfde antwoord van jouw terug krijg?
Je geloofd toch niet wat ik zeg, en als ik bepaalde websites aanhaal, dan geloof je die toch niet.
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:14 schreef dop het volgende:
[..]
jij dacht dat wij het zijn die niet snappen dat je dingen verkeerd uit kunt leggen?
Je bent zelf het ideale voorbeeld vriend.
"Het staat toch in de bijbel en die is foutloos dus ik heb altijd gelijk!"
je post hier alleen maar YouTube filmpjes.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.
Goh wat gek mijn moeder doet nooit Bijbelstudie onder de heilige geest maar ze is zeer geloofsvast. En uiteraard heeft ook zij de enige echte en juiste interpretatie.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.
Nou ja goed in de kring waarin ik verkeer, is er eig geen sprake van genezing ofzo, ik denk dat je het meer in de evangelische kring moet zoekenquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zojuist op NOS een stukje over homo's die door hun ouders het huis worden uitgezet en op straat worden gezet vaak op basis van geloof. Dus het hele 'hebt uw naasten lief,' dat mag je overboord gooien en boeit allemaal geen flikker meer.
Ik vind het vrij walgelijk... Hoe verdedigen de christenen dat?
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zojuist op NOS een stukje over homo's die door hun ouders het huis worden uitgezet en op straat worden gezet vaak op basis van geloof. Dus het hele 'hebt uw naasten lief,' dat mag je overboord gooien en boeit allemaal geen flikker meer.
Hier ging het ook niet om genezing de sloten werden veranderd en kinderen werden eigenlijk verstoten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:08 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nou ja goed in de kring waarin ik verkeer, is er eig geen sprake van genezing ofzo, ik denk dat je het meer in de evangelische kring moet zoeken
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.
Denk niet dat ze daar veel om geven. Geloof is geloof en het probleem is waar trek je de grens en waar niet. Als je homo's gaat accepteren is het alsof je de duimschroeven losmaakt en je eigen religie te grabbel gooit, het voelt echter ook niet goed als ze verstoten worden.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.
Tja, al heb ik ook wel mijn vraagtekens bij het meisje maar goed.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hier ging het ook niet om genezing de sloten werden veranderd en kinderen werden eigenlijk verstoten.
[..]
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen. En daarmee de naam christen onwaardig.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daar veel om geven.
Je kan op basis van de Bijbel best de stelling hebben dat homoseksualiteit niet de bedoeling is, maar dat kun je ook op een normale manier uiten, zonder je eigen kinderen te excommuniceren. Op liefdevolle wijze met iemand omgaan betekent niet dat je per definitie altijd akkoord gaat met alle levenskeuzes die die persoon maakt. Overigens ben ik zelf wel wat ambivalent tegenover homoseksualiteit, ik vind het niet zo evident dat de Bijbel zich uitspreekt tegen homoseksuele relaties zoals wij die nu kennen in de westerse wereld (maar ook niet evident dat het níet zo is).quote:Geloof is geloof en het probleem is waar trek je de grens en waar niet. Als je homo's gaat accepteren is het alsof je de duimschroeven losmaakt en je eigen religie te grabbel gooit, het voelt echter ook niet goed als ze verstoten worden.
Ik denk eerder dat ze hun prioriteiten domweg niet op orde hebben.quote:Wellicht hebben die hardcore fundamentalisten een heel kinderlijk godsbeeld en een heel kinderlijk beeld van religie. Met een kinderlijk godsbeeld kan ik het nog wel begrijpen. Net zoals ik als kind dacht dat als iets niet mocht van mijn pa ik die regel ook niet breken kon want dan zwaaide er wat. Zo kijken velen denk ik nog naar hun God.
Gek he, als christenen beweren het monopolie op de absolute waarheid en een prettig leven na de dood te hebbenquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
Dat christenen dat doen ja is pijnlijk maar christenen zijn ook mensen met gebreken, ik heb soms het idee dat niet-gelovigen dat niet inzien en christenen als perfect zien ofzo.
Met het Woord van Godquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Tja wat is het woord van God en wanneer is het het woord van mensen?quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Met het Woord van God
Evenals wanneer deze kinderen kleding van twee soorten stoffen dragen of hout sprokkelen op zaterdag
Vaak wordt gezegd dat homoseksualiteit tegen de natuur is, maar in de natuur die door God geschapen is komt het gewoon voor. Verder denk ik dat dit bericht posten op een online forum via een wifi verbinding achter een laptop in een huis met elektrische bedrading en stromend water etc... Nogal tegen de natuur is....quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen. En daarmee de naam christen onwaardig.
[..]
Je kan op basis van de Bijbel best de stelling hebben dat homoseksualiteit niet de bedoeling is, maar dat kun je ook op een normale manier uiten, zonder je eigen kinderen te excommuniceren. Op liefdevolle wijze met iemand omgaan betekent niet dat je per definitie altijd akkoord gaat met alle levenskeuzes die die persoon maakt. Overigens ben ik zelf wel wat ambivalent tegenover homoseksualiteit, ik vind het niet zo evident dat de Bijbel zich uitspreekt tegen homoseksuele relaties zoals wij die nu kennen in de westerse wereld (maar ook niet evident dat het níet zo is).
[..]
Ik denk eerder dat ze hun prioriteiten domweg niet op orde hebben.
Gered worden is ook heel simpel dat is geloof in Jezus wetende dat je een zondaar bent die redding nodig heeft en dat aan God in gebed vertellen. En hoef je geen bijbel voor te lezen maar als je het goed wilt snappen heb je dat zeker nodig en helemaal als je andere de juiste leer wilt leren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Goh wat gek mijn moeder doet nooit Bijbelstudie onder de heilige geest maar ze is zeer geloofsvast. En uiteraard heeft ook zij de enige echte en juiste interpretatie.
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
Maar wel dat je stam+t toepast.quote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.
Dieren volgen instinct en de mens volgt zijn lust en is heel anders. Het gezin is heilig voor God en satan maakt dat langzaam kapot. Het is onnatuurlijk en alles wat niet rein is is zonde in Gods ogen. We zijn geschapen als man en vrouw en vullen elkaar aan en als iedereen homo wordt sterven we snel uit ook en kan niet de bedoeling zijn. En God is er duidelijk over en de wereld wil niet luisteren en dan geeft God wat de mensen willen en dat wil satan ook en dan krijgen ze die ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Vaak wordt gezegd dat homoseksualiteit tegen de natuur is, maar in de natuur die door God geschapen is komt het gewoon voor. Verder denk ik dat dit bericht posten op een online forum via een wifi verbinding achter een laptop in een huis met elektrische bedrading en stromend water etc... Nogal tegen de natuur is....
Boeiend....wordt gered man voordat de ergste tijd die de mens ooit gekend heeft begint en dan boeit spelling me echt geen ene moer. En dat jij je daar druk om maakt zegt genoeg.quote:
Als het de waarheid verkondigd is ieder medium goed genoegquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:58 schreef dop het volgende:
[..]
je post hier alleen maar YouTube filmpjes.
Is YouTube de heilige geest?
Of Gene Kim?
Oftewel vermoorden van homos hoeft niet, maar verstoten wel. Lang leve het christendom dan maar. Zoveel beter dan de islamquote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |