Weet je dat niet zegt om stoer te doen maar ze leren wel de schrift kritiek en is niet goed want mijn oude voorganger had dat ook gedaan en snapt de bijbel niet zoals het moet en gelooft niet in een perfecte bijbel die we moeten hebben want God heeft dat beloofd. En de liefde is er niet altijd hoor en vaak strijdt hier ook dus lastig vaak. En de duivel heerst al 6000 jaar over de aarde en heeft zoveel mensen beïnvloed en bezeten zoals Hitler ook was volgens zijn secretaresse en hij zelfs een zanger in het koor was als kind en wou later zelfs voorganger worden en sloeg niet veel later om. En zo heeft iedere tijd zijn gruwelijke mensen gehad en die van onze tijd moet nog komen na de opname want christenen gaan niet door Gods toorn heen omdat we rein zijn in Jezus. En had het liever ook niet maar God is klaar met de mensheid en zit bijna weer op het niveau Sodom en Gomorra maar pas echt als de christenen weg zijn dan mag satan beginnen want de Heilige Geest houdt hem nu tegen en komt Gods toorn over de wereld met de de 7 zegels/rampen.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:39 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Sorry, had op Sjoemie moeten reageren. Die beweerde dat het steeds rotter met de samenleving wordt, dus vandaar mijn reactie. Het gaat niet goed met moeder aarde, er is veel ellende maar naar mijn idee is het erger geweest. Verdun, Passendale, Hitler, de rode Khmer enz enz.
En ik vind nu niet echt dat je weder geboren overkomt. Je reacties stralen nu eenmaal geen naastenliefde uit.
Ik noem me zelf overigens geen expert. Ik heb theologie HBO gestudeerd. Dat is alles en daar loop ik niet mee te koop, ik melde het alleen aan die Biancaorie omdat die me op een minachtige manier door verwees naar Google.
Probeer de liefde van Jezus eens uit te dragen en laat eens zien dat je echt wedergeboren bent. Je komt nogal haatdragend over. Wat dat betreft ben je net als Biancaorie.
Verder zou ik niet weten hoe ik tegen het woord van God in zou gaan. Ik heb hem namelijk nog niet mogen ontmoeten.
Kortom, jij bent flink de weg kwijt.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:37 schreef witwitwit het volgende:
De vraag is, is geloof uit waardigheid vanwege zelfarm zijn.
Dank voor je reactie beste Doedelzak.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet je dat niet zegt om stoer te doen maar ze leren wel de schrift kritiek en is niet goed want mijn oude voorganger had dat ook gedaan en snapt de bijbel niet zoals het moet en gelooft niet in een perfecte bijbel die we moeten hebben want God heeft dat beloofd. En de liefde is er niet altijd hoor en vaak strijdt hier ook dus lastig vaak. En de duivel heerst al 6000 jaar over de aarde en heeft zoveel mensen beïnvloed en bezeten zoals Hitler ook was volgens zijn secretaresse en hij zelfs een zanger in het koor was als kind en wou later zelfs voorganger worden en sloeg niet veel later om. En zo heeft iedere tijd zijn gruwelijke mensen gehad en die van onze tijd moet nog komen na de opname want christenen gaan niet door Gods toorn heen omdat we rein zijn in Jezus. En had het liever ook niet maar God is klaar met de mensheid en zit bijna weer op het niveau Sodom en Gomorra maar pas echt als de christenen weg zijn dan mag satan beginnen want de Heilige Geest houdt hem nu tegen en komt Gods toorn over de wereld met de de 7 zegels/rampen.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:13 schreef Doedelzak77 het volgende:
Jij gelooft de versie die ze willen dat je gelooft
ze hadden die bijbel veel dunner kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Is geen complot want staat gewoon in de bijbel als je het snapt tenminste dat Jezus met deze generatie bedoelde wanneer ze hun land weer terug kregen en niet toen hij het zei.
Slap BNW gelul. Hoewel het natuurlijk wel begrijpelijk is dat je in dat soort filmpjes gelooft als je die onzin uit de bijbel ook voor waar aanneemt.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
Allemaal satanisch en veel over kannibalisme en kinderen waar ze dol op zijn en zo is heel Hollywood satanisch en regeringen en hoge bazen in alle takken in deze wereld zitten erin en dienen satan.
De hele (heils)boodschap past inderdaad makkelijk op één bladzijde. Zou een hoop onduidelijkheid en discussie schelen..quote:Op vrijdag 6 december 2019 08:47 schreef dop het volgende:
[..]
ze hadden die bijbel veel dunner kunnen maken.
Gewoon bladzijde 1 vraag het doedelzak en Gene Kim.
Die wijzen de weg.
Misschien gelijk wat YouTube linkjes er bij.
Snap niet dat het zo ingewikkeld moet
Bewijs is niet subjectief. Als het bewijs goed genoeg is hoef je het niet willen zien. Ook als je het niet wilt zien moet het overweldigend zijn, anders is het niet goed genoeg.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:56 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
..er is genoeg bewijs voor hen die het willen zien.
Sterker nog, het past praktisch in 1 zin. De bijbel is voor de rest allemaal na jezus, die ondanks zijn "goede" bedoelingen nog steeds een irrelevant bliepje in de geschiedenis is, erbij verzonnen en is dus ook niets meer dan een propagandaboek.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De hele (heils)boodschap past inderdaad makkelijk op één bladzijde. Zou een hoop onduidelijkheid en discussie schelen..
Dat kan wel hoor want je kan de bijbel ook fout interpreteren en met ketterij aan komen zetten dus bewijs hoeft geen waarheid te zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:31 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Bewijs is niet subjectief. Als het bewijs goed genoeg is hoef je het niet willen zien. Ook als je het niet wilt zien moet het overweldigend zijn, anders is het niet goed genoeg.
De schaal waarop bepaalde soorten onrecht gebeuren wordt inderdaad vergroot. Maar als je bijvoorbeeld naar zaken als onderwijs, mensenrechten en gezondheidszorg kijkt, dan zie ik grote vooruitgang.quote:Op maandag 9 december 2019 14:19 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik ben het wel met Sjoemie eens. Voor mijn lees; gevoel gaat het ook steeds slechter met de wereld.
Alleen verbind ik het niet aan geloof. We krijgen meer ellende nee doordat we in een globale wereld leven. Grote bedrijven kunnen vaak doen wat ze willen want landen en dus ook de wet hebben geen grip op ze.
Dat is absoluut waar hoewel ik wel vind dat Nederland nog vastzit in een oud systeem qua onderwijs. De basisschool iets langer maken zou niet slecht zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De schaal waarop bepaalde soorten onrecht gebeuren wordt inderdaad vergroot. Maar als je bijvoorbeeld naar zaken als onderwijs, mensenrechten en gezondheidszorg kijkt, dan zie ik grote vooruitgang.
De vraag is dan ook: gaan we er in totaal op voor- of achteruit? En hoe bepaal je dat?quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar hoewel ik wel vind dat Nederland nog vastzit in een oud systeem qua onderwijs. De basisschool iets langer maken zou niet slecht zijn.
Maar onthou wel goed dat wat jij omschrijft een westers perspectief is. De gezondheidzorg in armere landen en ook de mensenrechten zijn daar nog niet wat het hoort te zijn.
Er is vooruitgang voor ons maar soms betekend dat achteruitgang voor andere. Denk maar aan de kinderarbeiders in kobaltmijnen.
"Why evidence is not truth"quote:Op maandag 9 december 2019 12:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor want je kan de bijbel ook fout interpreteren en met ketterij aan komen zetten dus bewijs hoeft geen waarheid te zijn.
En zelf niks doorhebben he...?quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:52 schreef ems. het volgende:
[..]
"Why evidence is not truth"
"Greatest evidences of the bible"
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:52 schreef ems. het volgende:
[..]
"Why evidence is not truth"
"Greatest evidences of the bible"
Maar dat geldt dus niet voor bewijs voor de Bijbel of zo?quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.
Daar ben jij inderdaad het (nieuwe) testament vanquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.
jij dacht dat wij het zijn die niet snappen dat je dingen verkeerd uit kunt leggen?quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |