Weet je dat niet zegt om stoer te doen maar ze leren wel de schrift kritiek en is niet goed want mijn oude voorganger had dat ook gedaan en snapt de bijbel niet zoals het moet en gelooft niet in een perfecte bijbel die we moeten hebben want God heeft dat beloofd. En de liefde is er niet altijd hoor en vaak strijdt hier ook dus lastig vaak. En de duivel heerst al 6000 jaar over de aarde en heeft zoveel mensen beïnvloed en bezeten zoals Hitler ook was volgens zijn secretaresse en hij zelfs een zanger in het koor was als kind en wou later zelfs voorganger worden en sloeg niet veel later om. En zo heeft iedere tijd zijn gruwelijke mensen gehad en die van onze tijd moet nog komen na de opname want christenen gaan niet door Gods toorn heen omdat we rein zijn in Jezus. En had het liever ook niet maar God is klaar met de mensheid en zit bijna weer op het niveau Sodom en Gomorra maar pas echt als de christenen weg zijn dan mag satan beginnen want de Heilige Geest houdt hem nu tegen en komt Gods toorn over de wereld met de de 7 zegels/rampen.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:39 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Sorry, had op Sjoemie moeten reageren. Die beweerde dat het steeds rotter met de samenleving wordt, dus vandaar mijn reactie. Het gaat niet goed met moeder aarde, er is veel ellende maar naar mijn idee is het erger geweest. Verdun, Passendale, Hitler, de rode Khmer enz enz.
En ik vind nu niet echt dat je weder geboren overkomt. Je reacties stralen nu eenmaal geen naastenliefde uit.
Ik noem me zelf overigens geen expert. Ik heb theologie HBO gestudeerd. Dat is alles en daar loop ik niet mee te koop, ik melde het alleen aan die Biancaorie omdat die me op een minachtige manier door verwees naar Google.
Probeer de liefde van Jezus eens uit te dragen en laat eens zien dat je echt wedergeboren bent. Je komt nogal haatdragend over. Wat dat betreft ben je net als Biancaorie.
Verder zou ik niet weten hoe ik tegen het woord van God in zou gaan. Ik heb hem namelijk nog niet mogen ontmoeten.
Kortom, jij bent flink de weg kwijt.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:37 schreef witwitwit het volgende:
De vraag is, is geloof uit waardigheid vanwege zelfarm zijn.
Dank voor je reactie beste Doedelzak.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet je dat niet zegt om stoer te doen maar ze leren wel de schrift kritiek en is niet goed want mijn oude voorganger had dat ook gedaan en snapt de bijbel niet zoals het moet en gelooft niet in een perfecte bijbel die we moeten hebben want God heeft dat beloofd. En de liefde is er niet altijd hoor en vaak strijdt hier ook dus lastig vaak. En de duivel heerst al 6000 jaar over de aarde en heeft zoveel mensen beïnvloed en bezeten zoals Hitler ook was volgens zijn secretaresse en hij zelfs een zanger in het koor was als kind en wou later zelfs voorganger worden en sloeg niet veel later om. En zo heeft iedere tijd zijn gruwelijke mensen gehad en die van onze tijd moet nog komen na de opname want christenen gaan niet door Gods toorn heen omdat we rein zijn in Jezus. En had het liever ook niet maar God is klaar met de mensheid en zit bijna weer op het niveau Sodom en Gomorra maar pas echt als de christenen weg zijn dan mag satan beginnen want de Heilige Geest houdt hem nu tegen en komt Gods toorn over de wereld met de de 7 zegels/rampen.
quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:13 schreef Doedelzak77 het volgende:
Jij gelooft de versie die ze willen dat je gelooft
ze hadden die bijbel veel dunner kunnen maken.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:07 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Is geen complot want staat gewoon in de bijbel als je het snapt tenminste dat Jezus met deze generatie bedoelde wanneer ze hun land weer terug kregen en niet toen hij het zei.
Slap BNW gelul. Hoewel het natuurlijk wel begrijpelijk is dat je in dat soort filmpjes gelooft als je die onzin uit de bijbel ook voor waar aanneemt.quote:Op vrijdag 6 december 2019 01:59 schreef Doedelzak77 het volgende:
Allemaal satanisch en veel over kannibalisme en kinderen waar ze dol op zijn en zo is heel Hollywood satanisch en regeringen en hoge bazen in alle takken in deze wereld zitten erin en dienen satan.
De hele (heils)boodschap past inderdaad makkelijk op één bladzijde. Zou een hoop onduidelijkheid en discussie schelen..quote:Op vrijdag 6 december 2019 08:47 schreef dop het volgende:
[..]
ze hadden die bijbel veel dunner kunnen maken.
Gewoon bladzijde 1 vraag het doedelzak en Gene Kim.
Die wijzen de weg.
Misschien gelijk wat YouTube linkjes er bij.
Snap niet dat het zo ingewikkeld moet
Bewijs is niet subjectief. Als het bewijs goed genoeg is hoef je het niet willen zien. Ook als je het niet wilt zien moet het overweldigend zijn, anders is het niet goed genoeg.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:56 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
..er is genoeg bewijs voor hen die het willen zien.
Sterker nog, het past praktisch in 1 zin. De bijbel is voor de rest allemaal na jezus, die ondanks zijn "goede" bedoelingen nog steeds een irrelevant bliepje in de geschiedenis is, erbij verzonnen en is dus ook niets meer dan een propagandaboek.quote:Op vrijdag 6 december 2019 09:34 schreef hoatzin het volgende:
[..]
De hele (heils)boodschap past inderdaad makkelijk op één bladzijde. Zou een hoop onduidelijkheid en discussie schelen..
Dat kan wel hoor want je kan de bijbel ook fout interpreteren en met ketterij aan komen zetten dus bewijs hoeft geen waarheid te zijn.quote:Op vrijdag 6 december 2019 14:31 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Bewijs is niet subjectief. Als het bewijs goed genoeg is hoef je het niet willen zien. Ook als je het niet wilt zien moet het overweldigend zijn, anders is het niet goed genoeg.
De schaal waarop bepaalde soorten onrecht gebeuren wordt inderdaad vergroot. Maar als je bijvoorbeeld naar zaken als onderwijs, mensenrechten en gezondheidszorg kijkt, dan zie ik grote vooruitgang.quote:Op maandag 9 december 2019 14:19 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Ik ben het wel met Sjoemie eens. Voor mijn lees; gevoel gaat het ook steeds slechter met de wereld.
Alleen verbind ik het niet aan geloof. We krijgen meer ellende nee doordat we in een globale wereld leven. Grote bedrijven kunnen vaak doen wat ze willen want landen en dus ook de wet hebben geen grip op ze.
Dat is absoluut waar hoewel ik wel vind dat Nederland nog vastzit in een oud systeem qua onderwijs. De basisschool iets langer maken zou niet slecht zijn.quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De schaal waarop bepaalde soorten onrecht gebeuren wordt inderdaad vergroot. Maar als je bijvoorbeeld naar zaken als onderwijs, mensenrechten en gezondheidszorg kijkt, dan zie ik grote vooruitgang.
De vraag is dan ook: gaan we er in totaal op voor- of achteruit? En hoe bepaal je dat?quote:Op dinsdag 10 december 2019 08:55 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar hoewel ik wel vind dat Nederland nog vastzit in een oud systeem qua onderwijs. De basisschool iets langer maken zou niet slecht zijn.
Maar onthou wel goed dat wat jij omschrijft een westers perspectief is. De gezondheidzorg in armere landen en ook de mensenrechten zijn daar nog niet wat het hoort te zijn.
Er is vooruitgang voor ons maar soms betekend dat achteruitgang voor andere. Denk maar aan de kinderarbeiders in kobaltmijnen.
"Why evidence is not truth"quote:Op maandag 9 december 2019 12:38 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Dat kan wel hoor want je kan de bijbel ook fout interpreteren en met ketterij aan komen zetten dus bewijs hoeft geen waarheid te zijn.
En zelf niks doorhebben he...?quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:52 schreef ems. het volgende:
[..]
"Why evidence is not truth"
"Greatest evidences of the bible"
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 11:52 schreef ems. het volgende:
[..]
"Why evidence is not truth"
"Greatest evidences of the bible"
Maar dat geldt dus niet voor bewijs voor de Bijbel of zo?quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.
Daar ben jij inderdaad het (nieuwe) testament vanquote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Omdat je het niet kijkt en oordeelt op de titel en hoe slecht haha....het zegt dat bewijs niet altijd de waarheid is omdat je het makkelijk vals kan uitleggen of verkeerd kan interpreteren zoals veel gebeurd.
jij dacht dat wij het zijn die niet snappen dat je dingen verkeerd uit kunt leggen?quote:Op dinsdag 10 december 2019 12:27 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Wel leuk dat je aan me denktquote:Op dinsdag 10 december 2019 11:41 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De vraag is dan ook: gaan we er in totaal op voor- of achteruit? En hoe bepaal je dat?
Sjoemie heeft blijkbaar het antwoord, maar die vertikt het om te geven.
Alweer een drogreden, Sjoemie. Het gaat me niet om wat je precies beweert, maar dat je redenatie en argumentatie erachter het niveau van een kleuter amper ontstijgtquote:Op donderdag 12 december 2019 11:33 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Wel leuk dat je aan me denkt![]()
Maar wat heeft het voorzin dat ik daar nog op antwoord?
Aangezien ik dan toch weer het zelfde antwoord van jouw terug krijg?
Je geloofd toch niet wat ik zeg, en als ik bepaalde websites aanhaal, dan geloof je die toch niet.
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:14 schreef dop het volgende:
[..]
jij dacht dat wij het zijn die niet snappen dat je dingen verkeerd uit kunt leggen?
Je bent zelf het ideale voorbeeld vriend.
"Het staat toch in de bijbel en die is foutloos dus ik heb altijd gelijk!"
je post hier alleen maar YouTube filmpjes.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.
Goh wat gek mijn moeder doet nooit Bijbelstudie onder de heilige geest maar ze is zeer geloofsvast. En uiteraard heeft ook zij de enige echte en juiste interpretatie.quote:Op vrijdag 13 december 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Yep omdat jullie niet gelovig zijn en daarom de bijbel niet kunnen snappen en dat zegt God ook in 2 Peter 3:16 Gelijk ook in alle zendbrieven, daarin van deze dingen sprekende; in welke sommige dingen zwaar zijn om te verstaan, die de ongeleerde en onvaste mensen verdraaien, gelijk ook de andere Schriften, tot hun eigen verderf. Dus je moet veel studie doen onder leiding van de Heilige Geest om achter de enige juiste interpretatie te komen.
Nou ja goed in de kring waarin ik verkeer, is er eig geen sprake van genezing ofzo, ik denk dat je het meer in de evangelische kring moet zoekenquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zojuist op NOS een stukje over homo's die door hun ouders het huis worden uitgezet en op straat worden gezet vaak op basis van geloof. Dus het hele 'hebt uw naasten lief,' dat mag je overboord gooien en boeit allemaal geen flikker meer.
Ik vind het vrij walgelijk... Hoe verdedigen de christenen dat?
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.quote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Zojuist op NOS een stukje over homo's die door hun ouders het huis worden uitgezet en op straat worden gezet vaak op basis van geloof. Dus het hele 'hebt uw naasten lief,' dat mag je overboord gooien en boeit allemaal geen flikker meer.
Hier ging het ook niet om genezing de sloten werden veranderd en kinderen werden eigenlijk verstoten.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:08 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nou ja goed in de kring waarin ik verkeer, is er eig geen sprake van genezing ofzo, ik denk dat je het meer in de evangelische kring moet zoeken
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.
Denk niet dat ze daar veel om geven. Geloof is geloof en het probleem is waar trek je de grens en waar niet. Als je homo's gaat accepteren is het alsof je de duimschroeven losmaakt en je eigen religie te grabbel gooit, het voelt echter ook niet goed als ze verstoten worden.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:40 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
In dat geval plegen deze mensen een dubbele zonde. Niet alleen zondigen ze tegen hun kinderen, maar ook tegen mensen als jij, doordat ze jullie bij het evangelie vandaan houden.
Tja, al heb ik ook wel mijn vraagtekens bij het meisje maar goed.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Hier ging het ook niet om genezing de sloten werden veranderd en kinderen werden eigenlijk verstoten.
[..]
Fijn dat jullie beide dat ook wel inzien. Dit soort dingen verprutst het wel voor mij om open te staan voor religie. Merk dat ik al gauw dichtklap bij religie en er totaal niet meer voor opensta door dit soort fratsen. Niet dat ik religieuze mensen niet meer respecteer hierdoor maar ik heb wel al gauwer een negatieve bijsmaak erbij.
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen. En daarmee de naam christen onwaardig.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:44 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daar veel om geven.
Je kan op basis van de Bijbel best de stelling hebben dat homoseksualiteit niet de bedoeling is, maar dat kun je ook op een normale manier uiten, zonder je eigen kinderen te excommuniceren. Op liefdevolle wijze met iemand omgaan betekent niet dat je per definitie altijd akkoord gaat met alle levenskeuzes die die persoon maakt. Overigens ben ik zelf wel wat ambivalent tegenover homoseksualiteit, ik vind het niet zo evident dat de Bijbel zich uitspreekt tegen homoseksuele relaties zoals wij die nu kennen in de westerse wereld (maar ook niet evident dat het níet zo is).quote:Geloof is geloof en het probleem is waar trek je de grens en waar niet. Als je homo's gaat accepteren is het alsof je de duimschroeven losmaakt en je eigen religie te grabbel gooit, het voelt echter ook niet goed als ze verstoten worden.
Ik denk eerder dat ze hun prioriteiten domweg niet op orde hebben.quote:Wellicht hebben die hardcore fundamentalisten een heel kinderlijk godsbeeld en een heel kinderlijk beeld van religie. Met een kinderlijk godsbeeld kan ik het nog wel begrijpen. Net zoals ik als kind dacht dat als iets niet mocht van mijn pa ik die regel ook niet breken kon want dan zwaaide er wat. Zo kijken velen denk ik nog naar hun God.
Gek he, als christenen beweren het monopolie op de absolute waarheid en een prettig leven na de dood te hebbenquote:Op zaterdag 14 december 2019 21:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
Dat christenen dat doen ja is pijnlijk maar christenen zijn ook mensen met gebreken, ik heb soms het idee dat niet-gelovigen dat niet inzien en christenen als perfect zien ofzo.
Met het Woord van Godquote:Op zaterdag 14 december 2019 20:35 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Tja wat is het woord van God en wanneer is het het woord van mensen?quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Met het Woord van God
Evenals wanneer deze kinderen kleding van twee soorten stoffen dragen of hout sprokkelen op zaterdag
Vaak wordt gezegd dat homoseksualiteit tegen de natuur is, maar in de natuur die door God geschapen is komt het gewoon voor. Verder denk ik dat dit bericht posten op een online forum via een wifi verbinding achter een laptop in een huis met elektrische bedrading en stromend water etc... Nogal tegen de natuur is....quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:54 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Dat zouden ze wel moeten doen. Als christen ben je een beelddrager van God. Als je er dan op een zo flagrante wijze niet in slaagt om de liefde en rechtvaardigheid van God te belichamen naar je naaste (zelfs je kinderen) toe, dan ben je actief bezig het evangelie tegen te werken door een struikelblok te vormen voor welwillende ongelovigen. En daarmee de naam christen onwaardig.
[..]
Je kan op basis van de Bijbel best de stelling hebben dat homoseksualiteit niet de bedoeling is, maar dat kun je ook op een normale manier uiten, zonder je eigen kinderen te excommuniceren. Op liefdevolle wijze met iemand omgaan betekent niet dat je per definitie altijd akkoord gaat met alle levenskeuzes die die persoon maakt. Overigens ben ik zelf wel wat ambivalent tegenover homoseksualiteit, ik vind het niet zo evident dat de Bijbel zich uitspreekt tegen homoseksuele relaties zoals wij die nu kennen in de westerse wereld (maar ook niet evident dat het níet zo is).
[..]
Ik denk eerder dat ze hun prioriteiten domweg niet op orde hebben.
Gered worden is ook heel simpel dat is geloof in Jezus wetende dat je een zondaar bent die redding nodig heeft en dat aan God in gebed vertellen. En hoef je geen bijbel voor te lezen maar als je het goed wilt snappen heb je dat zeker nodig en helemaal als je andere de juiste leer wilt leren.quote:Op vrijdag 13 december 2019 14:15 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Goh wat gek mijn moeder doet nooit Bijbelstudie onder de heilige geest maar ze is zeer geloofsvast. En uiteraard heeft ook zij de enige echte en juiste interpretatie.
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.quote:Op zaterdag 14 december 2019 21:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Niet. Ik vind dat net zo walgelijk als jij. Inderdaad, heb uw naasten lief.. en zeker als het je kinderen betreft.
Maar wel dat je stam+t toepast.quote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.
Dieren volgen instinct en de mens volgt zijn lust en is heel anders. Het gezin is heilig voor God en satan maakt dat langzaam kapot. Het is onnatuurlijk en alles wat niet rein is is zonde in Gods ogen. We zijn geschapen als man en vrouw en vullen elkaar aan en als iedereen homo wordt sterven we snel uit ook en kan niet de bedoeling zijn. En God is er duidelijk over en de wereld wil niet luisteren en dan geeft God wat de mensen willen en dat wil satan ook en dan krijgen ze die ook.quote:Op zaterdag 14 december 2019 22:17 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Vaak wordt gezegd dat homoseksualiteit tegen de natuur is, maar in de natuur die door God geschapen is komt het gewoon voor. Verder denk ik dat dit bericht posten op een online forum via een wifi verbinding achter een laptop in een huis met elektrische bedrading en stromend water etc... Nogal tegen de natuur is....
Boeiend....wordt gered man voordat de ergste tijd die de mens ooit gekend heeft begint en dan boeit spelling me echt geen ene moer. En dat jij je daar druk om maakt zegt genoeg.quote:
Als het de waarheid verkondigd is ieder medium goed genoegquote:Op vrijdag 13 december 2019 11:58 schreef dop het volgende:
[..]
je post hier alleen maar YouTube filmpjes.
Is YouTube de heilige geest?
Of Gene Kim?
Oftewel vermoorden van homos hoeft niet, maar verstoten wel. Lang leve het christendom dan maar. Zoveel beter dan de islamquote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.
Hoezo zuiver en rein blijven? Binnen de kerk is het percentage zondaars even hoog als daarbuiten, namelijk 100%. Ook als je alle homo's de kerk uit gooit ga je niemand vinden die vrij van zonde is.quote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...quote:Op zondag 15 december 2019 12:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oftewel vermoorden van homos hoeft niet, maar verstoten wel. Lang leve het christendom dan maar. Zoveel beter dan de islam
Mensen verstoten uit hun sociale omgeving is marginaal minder erg dan vermoorden, das waarquote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Marginaal?quote:Op zondag 15 december 2019 13:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mensen verstoten uit hun sociale omgeving is marginaal minder erg dan vermoorden, das waar
Nee, religieuzen bagatelliseren verstoting. Een mens is een kuddedier, verstoten worden uit de eigen kudde komt in de buurt van moord.quote:Op zondag 15 december 2019 13:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Marginaal?
Ben je nu serieus moord aan het bagatelliseren om je argument te verdedigen?
Voor wie is dat veel erger? Dit is veel te gemakkelijk gesteld. Daar is het hele concept van zelfdoding veels te complex voor.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.quote:Op zondag 15 december 2019 12:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Boeiend....wordt gered man voordat de ergste tijd die de mens ooit gekend heeft begint en dan boeit spelling me echt geen ene moer. En dat jij je daar druk om maakt zegt genoeg.
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.quote:Op zondag 15 december 2019 13:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Marginaal?
Ben je nu serieus moord aan het bagatelliseren om je argument te verdedigen?
Het feit dat je “gered” moet worden door een figuur die zelf hetgeen waar je van gered moet worden veroorzaakt of faciliteert zegt eigenlijk voldoende toch?quote:Op zondag 15 december 2019 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.
'Een chadash tachat hashamesh', zoals Kohelet al predikte.
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.quote:Op maandag 16 december 2019 08:43 schreef dop het volgende:
[..]
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.
Gezonde mensen weten dat je geaardheid geen ziekte is waar voor je gestraft moet worden.
Christenen roepen dan maar al te graag, het is niet natuurlijk, Wat klinkklare onzin is.
De bijbel is niet zo mooi en foutloos als christenen hem graag maken.
je gaat volledig aan het punt voorbij.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.
Maar ik denk dat je dat prima begrijpt en alleen doet alsof je het niet begrijpt zodat je weer lekker kan christenbashen.
iemand eerst vanaf baby hersenspoelen en geestelijk afhankelijk maken en daarna verstoten betekent dat je die persoon voor het leven meerdere trauma’s hebt aangedaan. Gewoon grondig stuk gemaakt dus.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.
Maar ik denk dat je dat prima begrijpt en alleen doet alsof je het niet begrijpt zodat je weer lekker kan christenbashen.
Jij begrijpt niet dat gelovige mensen hun kinderen gelovig willen opvoeden? Dat vind ik wel een beetje kortzichtig.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:14 schreef mcmlxiv het volgende:
Fundamentele christenen die dit soort dingen doen of propageren zijn net zulke honden als welke andere fundamentalisten ook. Voor dat soort mensen hoop je eigenlijk dat jullie hel echt bestaat en dat ze daar later in mogen branden.
Misschien. Ik heb ook echt weleens dergelijke gedachten gehad over christenen die onrechtvaardige en onchristelijke dingen deden, bijvoorbeeld in die foute kerken waar ik voorheen nog weleens een voet over de drempel zette. Aan de andere kant, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk. Maar tegelijkertijd doen jij en ik vast ook vreselijke dingen, soms zonder het besef te hebben hoe vreselijk ze zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
iemand eerst vanaf baby hersenspoelen en geestelijk afhankelijk maken en daarna verstoten betekent dat je die persoon voor het leven meerdere trauma’s hebt aangedaan. Gewoon grondig stuk gemaakt dus.
Fundamentele christenen die dit soort dingen doen of propageren zijn net zulke honden als welke andere fundamentalisten ook. Voor dat soort mensen hoop je eigenlijk dat jullie hel echt bestaat en dat ze daar later in mogen branden.
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.quote:Op maandag 16 december 2019 22:03 schreef ems. het volgende:
Daarentegen is het wel een goed plan om gelovigen aan te pakken. Die brengen immers veel meer ellende en haat dan een handjevol homo's.
die tekst gaat er volgens mij om dat juist de christenen worden verdrukt, verjaagd etc, door niet christenen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.
Zalig zijt gij, wanneer omwille van de Mensenzoon de mensen u haten, wanneer zij u uitstoten, u beschimpen en uw naam uit de samenleving bannen als iets verfoeilijks. (Lukas 6:22)
Klopt. Ik zie in dit subforum altijd ook veel haat tegenover ons, waaronder in die post van ems. Jij niet?quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
die tekst gaat er volgens mij om dat juist de christenen worden verdrukt, verjaagd etc, door niet christenen.
Dus dat de christenen/ gelovigen worden "gehaat" door niet christenen/ gelovigen
inderdaad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie in dit subforum altijd ook veel haat tegenover ons, waaronder in die post van ems. Jij niet?
Amenquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
inderdaad.
Dat houd in dat de boze flink bezig is ons te proberen te belemmeren, maar dat we juist standvastig moeten blijven in geloof.
met zo'n tekst brengt hij net zo goed ellende in de wereld.
Nee hoor. Pak ons maar aan. Je doet maar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:54 schreef ems. het volgende:
Niet zo vreemd dat je enige kritiek krijgt als je je aansluit bij zo'n club. Daarentegen past het wel weer bij het slachtofferisme waar gelovigen zo gevoelig voor zijn, inderdaad.
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nee hoor. Pak ons maar aan. Je doet maar.
Zijn toon is misschien niet helemaal terecht/ netjes, maar je wordt hier aangepakt om wille van je standpunt omtrent het omgaan met homoseksualiteit. (Wat mij betreft)quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.
Zalig zijt gij, wanneer omwille van de Mensenzoon de mensen u haten, wanneer zij u uitstoten, u beschimpen en uw naam uit de samenleving bannen als iets verfoeilijks. (Lukas 6:22)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |