Hoezo zuiver en rein blijven? Binnen de kerk is het percentage zondaars even hoog als daarbuiten, namelijk 100%. Ook als je alle homo's de kerk uit gooit ga je niemand vinden die vrij van zonde is.quote:Op zondag 15 december 2019 12:33 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Weet wel dat als iemand in de zonde blijft leven ze uit de kerk gezet moeten worden, want bederft de rest ook en de kerk moet zuiver en rein blijven en zich niet voegen naar de wereld. En lief hebben betekend niet dat je de zonde moet tolereren.
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...quote:Op zondag 15 december 2019 12:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Oftewel vermoorden van homos hoeft niet, maar verstoten wel. Lang leve het christendom dan maar. Zoveel beter dan de islam
Mensen verstoten uit hun sociale omgeving is marginaal minder erg dan vermoorden, das waarquote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Marginaal?quote:Op zondag 15 december 2019 13:18 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Mensen verstoten uit hun sociale omgeving is marginaal minder erg dan vermoorden, das waar
Nee, religieuzen bagatelliseren verstoting. Een mens is een kuddedier, verstoten worden uit de eigen kudde komt in de buurt van moord.quote:Op zondag 15 december 2019 13:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Marginaal?
Ben je nu serieus moord aan het bagatelliseren om je argument te verdedigen?
Voor wie is dat veel erger? Dit is veel te gemakkelijk gesteld. Daar is het hele concept van zelfdoding veels te complex voor.quote:Op zondag 15 december 2019 13:01 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor verstoten zoals gezegd, maar je zal toch moeten erkennen dat dat veel minder erg is dan vermoorden...
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.quote:Op zondag 15 december 2019 12:43 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Boeiend....wordt gered man voordat de ergste tijd die de mens ooit gekend heeft begint en dan boeit spelling me echt geen ene moer. En dat jij je daar druk om maakt zegt genoeg.
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.quote:Op zondag 15 december 2019 13:43 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Marginaal?
Ben je nu serieus moord aan het bagatelliseren om je argument te verdedigen?
Het feit dat je “gered” moet worden door een figuur die zelf hetgeen waar je van gered moet worden veroorzaakt of faciliteert zegt eigenlijk voldoende toch?quote:Op zondag 15 december 2019 21:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jij bent slechts de zoveelste onheilsprofeet met waanbeelden in de geschiedenis. Jij sterft straks ook zonder je voorspelde rampspoed, en na jou nog vele andere onheilsprofeten.
'Een chadash tachat hashamesh', zoals Kohelet al predikte.
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.quote:Op maandag 16 december 2019 08:43 schreef dop het volgende:
[..]
je bent uitsluiting en hypocriet gedrag aan het bagatelliseren. En je ziet het zelf niet eens.
Gezonde mensen weten dat je geaardheid geen ziekte is waar voor je gestraft moet worden.
Christenen roepen dan maar al te graag, het is niet natuurlijk, Wat klinkklare onzin is.
De bijbel is niet zo mooi en foutloos als christenen hem graag maken.
je gaat volledig aan het punt voorbij.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.
Maar ik denk dat je dat prima begrijpt en alleen doet alsof je het niet begrijpt zodat je weer lekker kan christenbashen.
iemand eerst vanaf baby hersenspoelen en geestelijk afhankelijk maken en daarna verstoten betekent dat je die persoon voor het leven meerdere trauma’s hebt aangedaan. Gewoon grondig stuk gemaakt dus.quote:Op maandag 16 december 2019 12:59 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Gelul. Ik bagatelliseer helemaal niks. Het moet vreselijk zijn om verstoten te worden. Het is alleen volkomen van de pot gerukt om verstoting te vergelijken met moord. Als je dat niet begrijpt ben je even fout bezig als die boeren die beweren dat hun situatie te vergelijken is met de Joden in WO2.
Maar ik denk dat je dat prima begrijpt en alleen doet alsof je het niet begrijpt zodat je weer lekker kan christenbashen.
Jij begrijpt niet dat gelovige mensen hun kinderen gelovig willen opvoeden? Dat vind ik wel een beetje kortzichtig.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:14 schreef mcmlxiv het volgende:
Fundamentele christenen die dit soort dingen doen of propageren zijn net zulke honden als welke andere fundamentalisten ook. Voor dat soort mensen hoop je eigenlijk dat jullie hel echt bestaat en dat ze daar later in mogen branden.
Misschien. Ik heb ook echt weleens dergelijke gedachten gehad over christenen die onrechtvaardige en onchristelijke dingen deden, bijvoorbeeld in die foute kerken waar ik voorheen nog weleens een voet over de drempel zette. Aan de andere kant, wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Nogmaals, ik wil echt niet het concept van excommunicatie bagatelliseren, want ik vind het zelf dus ook vreselijk. Maar tegelijkertijd doen jij en ik vast ook vreselijke dingen, soms zonder het besef te hebben hoe vreselijk ze zijn.quote:Op dinsdag 17 december 2019 07:14 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
iemand eerst vanaf baby hersenspoelen en geestelijk afhankelijk maken en daarna verstoten betekent dat je die persoon voor het leven meerdere trauma’s hebt aangedaan. Gewoon grondig stuk gemaakt dus.
Fundamentele christenen die dit soort dingen doen of propageren zijn net zulke honden als welke andere fundamentalisten ook. Voor dat soort mensen hoop je eigenlijk dat jullie hel echt bestaat en dat ze daar later in mogen branden.
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.quote:Op maandag 16 december 2019 22:03 schreef ems. het volgende:
Daarentegen is het wel een goed plan om gelovigen aan te pakken. Die brengen immers veel meer ellende en haat dan een handjevol homo's.
die tekst gaat er volgens mij om dat juist de christenen worden verdrukt, verjaagd etc, door niet christenen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.
Zalig zijt gij, wanneer omwille van de Mensenzoon de mensen u haten, wanneer zij u uitstoten, u beschimpen en uw naam uit de samenleving bannen als iets verfoeilijks. (Lukas 6:22)
Klopt. Ik zie in dit subforum altijd ook veel haat tegenover ons, waaronder in die post van ems. Jij niet?quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:47 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
die tekst gaat er volgens mij om dat juist de christenen worden verdrukt, verjaagd etc, door niet christenen.
Dus dat de christenen/ gelovigen worden "gehaat" door niet christenen/ gelovigen
inderdaad.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:48 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Klopt. Ik zie in dit subforum altijd ook veel haat tegenover ons, waaronder in die post van ems. Jij niet?
Amenquote:Op dinsdag 17 december 2019 11:51 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
inderdaad.
Dat houd in dat de boze flink bezig is ons te proberen te belemmeren, maar dat we juist standvastig moeten blijven in geloof.
met zo'n tekst brengt hij net zo goed ellende in de wereld.
Nee hoor. Pak ons maar aan. Je doet maar.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:54 schreef ems. het volgende:
Niet zo vreemd dat je enige kritiek krijgt als je je aansluit bij zo'n club. Daarentegen past het wel weer bij het slachtofferisme waar gelovigen zo gevoelig voor zijn, inderdaad.
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:55 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Nee hoor. Pak ons maar aan. Je doet maar.
Zijn toon is misschien niet helemaal terecht/ netjes, maar je wordt hier aangepakt om wille van je standpunt omtrent het omgaan met homoseksualiteit. (Wat mij betreft)quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:41 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik zal dit maar als een compliment opvatten.
Zalig zijt gij, wanneer omwille van de Mensenzoon de mensen u haten, wanneer zij u uitstoten, u beschimpen en uw naam uit de samenleving bannen als iets verfoeilijks. (Lukas 6:22)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |