Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
Omdat het sexuele moraal tegenwoordig ver te zoeken is in deze wereld.
ondanks een vrije wil, nu lijkt het net alsof wij God voor het karretje kunnen spannen.quote:Op woensdag 18 december 2019 12:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God weet hoe alles gaat lopen en zo zal het ook gaan omdat God het begin tot het eind weet. En daar kan God niks aan veranderen omdat wij een vrije wil hebben.
God heeft de wijsheid in pacht en Gods woord is waarheid en je moet jezelf bewijzen tegenover God om zijn woord op de juiste manier te interpreteren.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:09 schreef hoatzin het volgende:
[..]
met andere woorden: ik heb de wijsheid in pacht en ieder die anders denkt heeft het fout.
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:06 schreef dop het volgende:
[..]
Jou conclusie is gebaseerd op gedegen onderzoek?
Of toch je onderbuik?
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.
Dat komt nog hoor en we zien nu de voortekenen en dan vooral de Islam die erg van kinderen houdt en de katholieke kerk houdt daar ook van alleen het jodendom dacht ik niet. Maar ook alle drie houden ze van onthoofden en deze 3 komen samen en gaan 1 nieuwe wereldreligie vormen onder leiding van satan welke een Syrische jood zal zijn om ze samen te kunnen voegen. En dan zal in die eindtijd kannibalisme en pedofilie de norm zijn en zal iedereen die tegen het nieuwe regime is worden onthoofd.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:20 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
ondanks een vrije wil, nu lijkt het net alsof wij God voor het karretje kunnen spannen.
Ja de wetten blijven maar voor wie gelden ze..? Wij hebben een ander gospel dan de joden en gelden dus niet voor ons.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:47 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?
En voordat je zegt "Ja maar dat is het oude testament", Jezus zegt zelf dat alle wetten blijven gelden tot het eind der tijden.
O ja en waarom komen die wetten dan niet in de NT terug ?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:47 schreef MAY-be het volgende:
[..]
Zoals garnalen eten? Of gemengde stoffen dragen?
En voordat je zegt "Ja maar dat is het oude testament", Jezus zegt zelf dat alle wetten blijven gelden tot het eind der tijden.
Om te proberen te voorkomen dat men uiteindelijk wel in de hel terecht komt.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:11 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dat het humanisme meer aan de stabiliteit en menselijkheid in ons land heeft bijgedragen dan het christendom. Zeker de afgelopen vijftig jaar.
Wat ik vooral niet begrijp is waarom jij denkt een mening te moeten hebben over de sexuele moraal van andere mensen. Jouw god heeft ruimschoots de mogelijkheden en de tijd om mensen terecht te wijzen. Donder en bliksem, eeuwig durende folteringen en wat al niet aan vrolijke middelen heeft jouw grootheid in zijn boekjes beschreven! Dus waarom moet jij dan die paar jaar dat die mensen niet geroosterd worden ook nog lopen zeiken over hun gedrag of hun geaardheid?
Op dit moment nog niet, anders was denk ik de maat van God wel vol en zou Jezus al terug zijn gekomen.quote:Op woensdag 18 december 2019 14:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Erger zelfs dan in de tijd van sodom en gomorra?
Dat zal altijd wel wezen.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:59 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Om te proberen te voorkomen dat men uiteindelijk wel in de hel terecht komt.
[..]
Op dit moment nog niet, anders was denk ik de maat van God wel vol en zou Jezus al terug zijn gekomen.
Maar we leen nog steeds in genade tijd.
en aan vele reacties hier te lezen is er nog veel strijd gaande in de geestelijke wereld.
christenen zijn inderdaad vrij gekocht van de wet door Jezus.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:55 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Ja de wetten blijven maar voor wie gelden ze..? Wij hebben een ander gospel dan de joden en gelden dus niet voor ons.
Dus vrije wil bestaat niet? Alles is voorbestemd?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.
Markus 14:22-24 En als zij aten, nam Jezus brood, en als Hij gezegend had, brak Hij het, en gaf het hun, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam. En Hij nam den drinkbeker, en gedankt hebbende, gaf hun dien; en zij dronken allen uit denzelven. En Hij zeide tot hen: Dat is Mijn bloed, het bloed des Nieuwen Testaments, hetwelk voor velen vergoten wordt.quote:Op dinsdag 17 december 2019 14:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zegt Jezus ook voortdurend tegen zijn luisteraars he?![]()
Not. Nergens heeft Jezus het erover, hij maakt er zelfs geen toespeling op dat hij moet sterven voor de vergeving van de zonden van de mens.
Nee, er is zeker een vrije wil, als jij iets doet wist God al van te voren wat je ging doen en waarom.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:20 schreef Mensen_doe_rustig het volgende:
[..]
Dus vrije wil bestaat niet? Alles is voorbestemd?
dat zou betekenen dat atheļsten geen moraal hebben.quote:Op woensdag 18 december 2019 16:45 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Moraal komt bij God vandaan en alles wat tegen zijn natuur in gaat is zonde. En zijn woord is erg duidelijk wat wel en wat geen zonde is.
Dat is niet wat Jezus er over te zeggen had. Zie Matteus 5:18quote:Op woensdag 18 december 2019 17:19 schreef sjoemie1985 het volgende:
christenen zijn inderdaad vrij gekocht van de wet door Jezus.
Maar dit houdt dus niet in dat we er op los kunnen leven.
Anders zou die genade goedkoop zijn terwijl het God alles gekost heeft.![]()
Maar dit is denk ik iets wat niet gelovigen pas gaan begrijpen als de heilige geest in hen komt en iemand dus bekeerd is.
Heb je voor mij een citaat van hem waar hij zegt "Ahhh weet je wat, die oude wetten? Laat maar lekker zitten"?quote:Want voorwaar zeg Ik u: Totdat de hemel en de aarde voorbijgaan, zal er niet een jota noch een tittel van de wet voorbijgaan, totdat het alles zal zijn geschied.
Dus hij is slechts een toeschouwer en heeft verder geen macht?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Nee hoor want God weet al wat jij gaat doen en zo zal het ook lopen en aangezien jij het niet weet zal iedere keuze die je maakt daar naar toe leiden en kan niks aan veranderd worden.
Straks zijn alle christenen weg en dan mag jij en alle andere verder leven onder een satanisch bewind welke je wel zal bevallen dan. En iedereen die straks tegen de regering is heeft al last van een stoornis en mag je naar een heropvoedingskamp. Oppositie tegen de door de staat en media bepaalde ‘juiste koers’ is zelfs een officiėle psychische aandoening. Een van de kernmerken van mensen met een ‘oppositioneel-opstandige gedragsstoornis’ (O.O.G, in het Engels O.D.D) is dat zij ‘weigeren te voldoen aan verzoeken (opdrachten of regels) van gezagsdragers’, ‘vaak ruzie hebben met gezagsdragers’ en ‘anderen opzettelijk ergeren’. Toch wel handig, zo’n oplossing die we 80 jaar geleden hadden, moeten ze in Berlijn hebben gedacht. Al die vervelende klimaatontkenners, immigratieweigeraars, islamofoben en transgender haters straks gewoon allemaal achter prikkeldraad, zodat niemand meer last van ze heeft.quote:Op dinsdag 17 december 2019 11:57 schreef ems. het volgende:
[..]
Ach, in mijn eentje valt weinig te doen. Hopelijk kunnen we op den duur op politiek niveau iets betekenen. Nu we zo druk bezig zijn met 'gezond' leven is er hopelijk binnenkort ook ruimte om dat verderfelijke geloof in te dammen.
"Tegenwoordig". Vroeger was het natuurlijk veel beter. En dit is het moment dat Sjoemie weer met zijn befaamde bronvermeldingen komt en tevens om de vraag heendraait.quote:Op woensdag 18 december 2019 13:54 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
Omdat het sexuele moraal tegenwoordig ver te zoeken is in deze wereld.
Aan de ene kant moet alles kunnen en gezegd kunnen worden.
Maar aan de andere kant moeten er wel weer grenzen zijn.
Kortom: Wat wil men nu?
Het christendom in onze samenleving zorgt denk ik voor meer stabiliteit dan je denkt.
Het nadeel is dat men een nieuws bericht ziet, hoort of leest etc. en dan meteen een conclusie klaar heeft over alle christenen in het gehele land in plaats van verder onderzoek te doen en dan pas een conclusie te trekken.
En die mensen zijn dan psychopaatofielen.quote:Op maandag 16 december 2019 08:47 schreef mcmlxiv het volgende:
De God van dergelijke mensen zouden wij een psychopaat noemen denk ik
Die god van jou is echt een klootzak he?quote:Op woensdag 18 december 2019 16:52 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Draai er maar niet omheen. Zoals ik al zei, nergens dus he? Nergens zegt Jezus zčlf dat hij gekomen is om de zonden van de mens te dragen ter verzoening bladiebladiebla...quote:Op woensdag 18 december 2019 17:21 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Markus 14:22-24 En als zij aten, nam Jezus brood, en als Hij gezegend had, brak Hij het, en gaf het hun, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam. En Hij nam den drinkbeker, en gedankt hebbende, gaf hun dien; en zij dronken allen uit denzelven. En Hij zeide tot hen: Dat is Mijn bloed, het bloed des Nieuwen Testaments, hetwelk voor velen vergoten wordt.
1 Petrus 3:18 Want Christus heeft ook eens voor de zonden geleden, Hij rechtvaardig voor de onrechtvaardigen, opdat Hij ons tot God zou brengen; Die wel is gedood in het vlees, maar levend gemaakt door den Geest.
Romeinen 5:8-9 Maar God bevestigt Zijn liefde jegens ons, dat Christus voor ons gestorven is, als wij nog zondaars waren. Veel meer dan, zijnde nu gerechtvaardigd door Zijn bloed, zullen wij door Hem behouden worden van den toorn.
Hebreeėn 9:28 Alzo ook Christus, eenmaal geofferd zijnde, om veler zonden weg te nemen, zal ten anderen male zonder zonde gezien worden van degenen, die Hem verwachten tot zaligheid.
Je kunt dus niets anders doen dan wat God al wist wat je ging doen. Dat noem jij vrije wil? Ik niet.quote:Op woensdag 18 december 2019 17:23 schreef Geytenbeekje het volgende:
Nee, er is zeker een vrije wil, als jij iets doet wist God al van te voren wat je ging doen en waarom.
Ja maar alleen jij snapt hem op de juiste manier!quote:Op woensdag 18 december 2019 16:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God heeft de wijsheid in pacht en Gods woord is waarheid en je moet jezelf bewijzen tegenover God om zijn woord op de juiste manier te interpreteren.
Ja natuurlijk wel, alleen God weet alles van te voren, net als een goocheltruc, goochelaars weten ook wat je doet of hoe je reactie is, dan vraag je je toch ook niet af, ik heb mijn wil niet gedaan.quote:Op donderdag 19 december 2019 07:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je kunt dus niets anders doen dan wat God al wist wat je ging doen. Dat noem jij vrije wil? Ik niet.
Jij dacht dat je vrije keus had om die blauwe jas te kiezen ipv die bruine maar God wist allang dat jij de volgende dag met een blauwe jas rond zou lopen dus had je echt wel die vrije keus of was dat een illusie?
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ja natuurlijk wel, alleen God weet alles van te voren, net als een goocheltruc, goochelaars weten ook wat je doet of hoe je reactie is, dan vraag je je toch ook niet af, ik heb mijn wil niet gedaan.
Jawel, vraag : Wil je een getal in gedachte houden ?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]![]()
Jij had dus NIET de keus om die bruine jas te kiezen.
Ergo: geen vrije wil.
Dit is nu eenmaal de consequentie bij een alleswetende god.
Wegdraaien. Ja typisch...quote:Op donderdag 19 december 2019 10:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jawel, vraag : Wil je een getal in gedachte houden ?
Nee, gewoon een vraag, wil jij een getal in je gedachte houden ?quote:
nou vooruit, groen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:36 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee, gewoon een vraag, wil jij een getal in je gedachte houden ?
Nou ja goed iets anders dan, wat vind je leuker een blauwe jas of een groene ?
God wist al wat je ging antwoorden, voelde je je belemmerd, voelde je dat je keuzes te beperkt waren ?quote:
Nee maar dat is iets totaal anders!quote:Op donderdag 19 december 2019 10:38 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
God wist al wat je ging antwoorden, voelde je je belemmerd, voelde je dat je keuzes te beperkt waren ?
Want ?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee maar dat is iets totaal anders!
God wist al dat ik groen zou antwoorden. Ik had dus hooguit de illusie dat ik voor blauw kon kiezen maar dat is dus niet zo.quote:
Onzin, je had blauw kunnen antwoorden, je had ook kunnen liegen, dat hoort ook bij de vrij wilquote:Op donderdag 19 december 2019 10:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
God wist al dat ik groen zou antwoorden. Ik had dus hooguit de illusie dat ik voor blauw kon kiezen maar dat is dus niet zo.
Geen vrije wil maar een "opgelegde" vrije wil.
Als ik blauw had kunnen antwoorden of had gelogen dan was dat ook al door god voorzien en kon ik wederom niet anders doen dan wat god al weet.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Onzin, je had blauw kunnen antwoorden, je had ook kunnen liegen, dat hoort ook bij de vrij wil
Dan leg ik de definitie van vrije wil anders dan jou.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als ik blauw had kunnen antwoorden of had gelogen dan was dat ook al door god voorzien en kon ik wederom niet anders doen dan wat god al weet.
Geen vrije wil dus.
Als god weet dat jij morgen met een blauwe jas rondloopt kun jij dan toch vandaag kiezen voor een bruine?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dan leg ik de definitie van vrije wil anders dan jou.
Ja, maar morgen nietquote:Op donderdag 19 december 2019 10:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als god weet dat jij morgen met een blauwe jas rondloopt kun jij dan toch vandaag kiezen voor een bruine?
Neen. Dat denk je maar, maar ondertussen doe je precies wat god al weet...
En dus...
Ik kan vandaag kiezen voor de bruine, morgen kies ik de blauwe omdat God wil dat ik die jas aantrek.quote:
Kijk dit is nu wegdraaien, want nu verdraai je de hele stellingquote:Op donderdag 19 december 2019 11:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik kan vandaag kiezen voor de bruine, morgen kies ik de blauwe omdat God wil dat ik die jas aantrek.
nee, hoezo, jij vatte het juist niet goed samen dus ga ik er met een cynische glimlach er op inquote:Op donderdag 19 december 2019 11:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk dit is nu wegdraaien, want nu verdraai je de hele stelling
Je hebt de bruine immers gekozen, dus kun je geen groene aandoen morgen.
God wil dat we op basis van liefde hem dienen, vandaar dat we geen robots zijn die geen fouten maken.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Trouwens:
Het concept van een alwetende god botst met het concept van een almachtige god.
Buiten is het 8 graden en op de noordpool ligt ijs.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:03 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
God wil dat we op basis van liefde hem dienen, vandaar dat we geen robots zijn die geen fouten maken.
En ja de wil is beperkt in die zin, want van nature willen we God niet dienen
Ok als je blijft wegdraaien houdt ik het voor gezien hoor.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
nee, hoezo, jij vatte het juist niet goed samen dus ga ik er met een cynische glimlach er op in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |