Ja maar alleen jij snapt hem op de juiste manier!quote:Op woensdag 18 december 2019 16:39 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
God heeft de wijsheid in pacht en Gods woord is waarheid en je moet jezelf bewijzen tegenover God om zijn woord op de juiste manier te interpreteren.
Ja natuurlijk wel, alleen God weet alles van te voren, net als een goocheltruc, goochelaars weten ook wat je doet of hoe je reactie is, dan vraag je je toch ook niet af, ik heb mijn wil niet gedaan.quote:Op donderdag 19 december 2019 07:27 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Je kunt dus niets anders doen dan wat God al wist wat je ging doen. Dat noem jij vrije wil? Ik niet.
Jij dacht dat je vrije keus had om die blauwe jas te kiezen ipv die bruine maar God wist allang dat jij de volgende dag met een blauwe jas rond zou lopen dus had je echt wel die vrije keus of was dat een illusie?
quote:Op donderdag 19 december 2019 10:13 schreef Geytenbeekje het volgende:
Ja natuurlijk wel, alleen God weet alles van te voren, net als een goocheltruc, goochelaars weten ook wat je doet of hoe je reactie is, dan vraag je je toch ook niet af, ik heb mijn wil niet gedaan.
Jawel, vraag : Wil je een getal in gedachte houden ?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:25 schreef hoatzin het volgende:
[..]![]()
Jij had dus NIET de keus om die bruine jas te kiezen.
Ergo: geen vrije wil.
Dit is nu eenmaal de consequentie bij een alleswetende god.
Wegdraaien. Ja typisch...quote:Op donderdag 19 december 2019 10:34 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Jawel, vraag : Wil je een getal in gedachte houden ?
Nee, gewoon een vraag, wil jij een getal in je gedachte houden ?quote:
nou vooruit, groen.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:36 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Nee, gewoon een vraag, wil jij een getal in je gedachte houden ?
Nou ja goed iets anders dan, wat vind je leuker een blauwe jas of een groene ?
God wist al wat je ging antwoorden, voelde je je belemmerd, voelde je dat je keuzes te beperkt waren ?quote:
Nee maar dat is iets totaal anders!quote:Op donderdag 19 december 2019 10:38 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
God wist al wat je ging antwoorden, voelde je je belemmerd, voelde je dat je keuzes te beperkt waren ?
Want ?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:42 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Nee maar dat is iets totaal anders!
God wist al dat ik groen zou antwoorden. Ik had dus hooguit de illusie dat ik voor blauw kon kiezen maar dat is dus niet zo.quote:
Onzin, je had blauw kunnen antwoorden, je had ook kunnen liegen, dat hoort ook bij de vrij wilquote:Op donderdag 19 december 2019 10:45 schreef hoatzin het volgende:
[..]
God wist al dat ik groen zou antwoorden. Ik had dus hooguit de illusie dat ik voor blauw kon kiezen maar dat is dus niet zo.
Geen vrije wil maar een "opgelegde" vrije wil.
Als ik blauw had kunnen antwoorden of had gelogen dan was dat ook al door god voorzien en kon ik wederom niet anders doen dan wat god al weet.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:51 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Onzin, je had blauw kunnen antwoorden, je had ook kunnen liegen, dat hoort ook bij de vrij wil
Dan leg ik de definitie van vrije wil anders dan jou.quote:Op donderdag 19 december 2019 10:52 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als ik blauw had kunnen antwoorden of had gelogen dan was dat ook al door god voorzien en kon ik wederom niet anders doen dan wat god al weet.
Geen vrije wil dus.
Als god weet dat jij morgen met een blauwe jas rondloopt kun jij dan toch vandaag kiezen voor een bruine?quote:Op donderdag 19 december 2019 10:53 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Dan leg ik de definitie van vrije wil anders dan jou.
Ja, maar morgen nietquote:Op donderdag 19 december 2019 10:57 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Als god weet dat jij morgen met een blauwe jas rondloopt kun jij dan toch vandaag kiezen voor een bruine?
Neen. Dat denk je maar, maar ondertussen doe je precies wat god al weet...
En dus...
Ik kan vandaag kiezen voor de bruine, morgen kies ik de blauwe omdat God wil dat ik die jas aantrek.quote:
Kijk dit is nu wegdraaien, want nu verdraai je de hele stellingquote:Op donderdag 19 december 2019 11:00 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
Ik kan vandaag kiezen voor de bruine, morgen kies ik de blauwe omdat God wil dat ik die jas aantrek.
nee, hoezo, jij vatte het juist niet goed samen dus ga ik er met een cynische glimlach er op inquote:Op donderdag 19 december 2019 11:01 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Kijk dit is nu wegdraaien, want nu verdraai je de hele stelling
Je hebt de bruine immers gekozen, dus kun je geen groene aandoen morgen.
God wil dat we op basis van liefde hem dienen, vandaar dat we geen robots zijn die geen fouten maken.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:00 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Trouwens:
Het concept van een alwetende god botst met het concept van een almachtige god.
Buiten is het 8 graden en op de noordpool ligt ijs.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:03 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
God wil dat we op basis van liefde hem dienen, vandaar dat we geen robots zijn die geen fouten maken.
En ja de wil is beperkt in die zin, want van nature willen we God niet dienen
Ok als je blijft wegdraaien houdt ik het voor gezien hoor.quote:Op donderdag 19 december 2019 11:02 schreef Geytenbeekje het volgende:
[..]
nee, hoezo, jij vatte het juist niet goed samen dus ga ik er met een cynische glimlach er op in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |