abonnement Unibet Coolblue
pi_189938217


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag etc.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry.

:B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!

https://twitter.com/ESF_FOK

Willen we zondag 8 december gaan bowleeeeeeeeeeeeeeeeeeh?

Poll: Zondag 8 december ESF-meet
Leuk idee, ik ben er bij!
Ik ben er niet bij en vind dat jammer
Ik ben er niet bij en vind dat niet jammer
Ik weet het nog niet
Ik wil alleen maar stemmen
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  donderdag 14 november 2019 @ 14:14:24 #2
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:11 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Oh ik vond het echt afschuwelijk :@ Sowieso alles wat daarmee te maken had. Ik wilde en wist dat allemaal niet joh. (En nog niet).
Nee het kiezen zelf ook niet per sé, maar gewoon een dag naar een grote stad en allemaal leuke mensen ontmoeten en over studies praten enzo O+ 's Ochtends naar voorlichtingen, daarna lekker lunchen en shoppen :9
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189938240
quote:
14s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:09 schreef I het volgende:

[..]

Nog niet veel verbetering, maar ook nog geen verslechtering, dus slow but steady. :P Ben heel benieuwd naar wat de orthoptist volgende week voor mij kan betekenen.
Het is in ieder geval beter dan achteruitgang! :) Gaan ze de volgende keer ook weer in je oog kijken? Want misschien is er toch wat verbeterd, zonder dat je het nog merkt.

Ik hoop vooral dat het nog wat opschiet allemaal, want ik wil je op de meet hebben :@
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189938287
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Nee het kiezen zelf ook niet per sé, maar gewoon een dag naar een grote stad en allemaal leuke mensen ontmoeten en over studies praten enzo O+ 's Ochtends naar voorlichtingen, daarna lekker lunchen en shoppen :9
Ah, ja, zoiets speelt dan ook wel mee natuurlijk.

Ik woon zelf al in een grote stad en moest voor die dagen altijd naar de Uithof, wat nou niet bepaald het leukste plekje van Utrecht is... :')

Maar sowieso die open dagen... Allemaal hartstikke druk. Vond er meestal niets aan.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 14 november 2019 @ 14:19:28 #5
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938299
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:18 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ah, ja, zoiets speelt dan ook wel mee natuurlijk.

Ik woon zelf al in een grote stad en moest voor die dagen altijd naar de Uithof, wat nou niet bepaald het leukste plekje van Utrecht is... :')

Maar sowieso die open dagen... Allemaal hartstikke druk. Vond er meestal niets aan.
Ben jij alleen naar Utrecht geweest dan? :o

Ik ben naar Enschede (duh), Leiden, Utrecht, Nijmegen, Maastricht geweest.. Misschien nog wel meer :+
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:19:42 #6
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938306
Sommige ook meerdere keren
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
pi_189938319
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:19 schreef Meke het volgende:

[..]

Ben jij alleen naar Utrecht geweest dan? :o

Ik ben naar Enschede (duh), Leiden, Utrecht, Nijmegen, Maastricht geweest.. Misschien nog wel meer :+
Alleen Utrecht inderdaad :Y Moest ook via school verplicht. Maar sowieso wilde ik na school in ieder geval 1 tussenjaar en ik had zoiets van 'joh, ik kan in dat jaar alsnog ook naar andere open dagen nog toe'.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189938329
Oh, wacht, ik ben natuurlijk ook bij de open dag in Kent geweest! Maar toen wist ik al dat ik in principe gewoon aangenomen was :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 14 november 2019 @ 14:21:41 #9
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_189938342
Het begrip 'grote stad' is sowieso wel apart in Nederland. Ik heb in een stad van acht miljoen gewoond (en dat merk je dan ook wel, dat het groot is), maar toch heeft Amsterdam ondanks het feit dat het tien keer kleiner is wel een 'grootse' allure, vind ik.

Komt ook wel door de internationale aantrekkingskracht natuurlijk.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  donderdag 14 november 2019 @ 14:22:45 #10
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:20 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Alleen Utrecht inderdaad :Y Moest ook via school verplicht. Maar sowieso wilde ik na school in ieder geval 1 tussenjaar en ik had zoiets van 'joh, ik kan in dat jaar alsnog ook naar andere open dagen nog toe'.
Oja, dan snap ik dat wel :Y
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:24:23 #11
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189938379
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:14 schreef Meke het volgende:

[..]

Nee het kiezen zelf ook niet per sé, maar gewoon een dag naar een grote stad en allemaal leuke mensen ontmoeten en over studies praten enzo O+ 's Ochtends naar voorlichtingen, daarna lekker lunchen en shoppen :9
Ik hoop dat dit laatste niet verplicht was? :o

Shoppen, brrr. :X
Niet hoeven shoppen zou imo echt aan de lijst met fundamentele mensenrechten moeten worden toegevoegd. Al kan ik me er ook in vinden dat te laten vallen onder 'Het verbod van marteling'. :7
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:25:54 #12
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938391
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:24 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Ik hoop dat dit laatste niet verplicht was? :o

Shoppen, brrr. :X
Niet hoeven shoppen zou imo echt aan de lijst met fundamentele mensenrechten moeten worden toegevoegd. Al kan ik me er ook in vinden dat te laten vallen onder 'Het verbod van marteling'. :7
Ja, onder heftige dwang was dat, heb ik echt trauma's aan overgehouden :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:27:40 #13
370352 I
Eye for an I
pi_189938412
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:15 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Het is in ieder geval beter dan achteruitgang! :) Gaan ze de volgende keer ook weer in je oog kijken? Want misschien is er toch wat verbeterd, zonder dat je het nog merkt.

Ik hoop vooral dat het nog wat opschiet allemaal, want ik wil je op de meet hebben :@
Da's waar :Y Ja, ik heb twee afspraken staan op dinsdag. Eentje bij de arts, die weer gaat kijken en oogdrukmetingen gaat doen, en waarschijnlijk moet ik dan ook weer een scan laten doen, zodat ze weer kunnen vergelijken met de vorige scan. Daarna moet ik naar de orthoptist voor het scheelzien/dubbelzien, en de hoofdpijn die ik daaraan overhoud, en die gaat dan dus kijken of dat met een prismabril te verhelpen is in dit stadium.

Het zou heel goed kunnen dat het wel weer verbeterd is inderdaad, maar daar kan ik lang gewoon niks van merken, helaas.

Ik hoop het ook. O+ Wil er ook heel graag bij zijn.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:28:08 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_189938418
quote:
10s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:25 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, onder heftige dwang was dat, heb ik echt trauma's aan overgehouden :D
Ik zou er serieus even over denken het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg aan te schrijven, want dit zou niet moeten kunnen in een land als Nederland. :(
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:28:08 #15
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_189938419
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:19 schreef Meke het volgende:

[..]

Ben jij alleen naar Utrecht geweest dan? :o

Ik ben naar Enschede (duh), Leiden, Utrecht, Nijmegen, Maastricht geweest.. Misschien nog wel meer :+
Dochter wil ook nog naar Groningen, Utrecht en Wageningen, maar weet niet of we die dit schooljaar ook al meepakken :)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 14 november 2019 @ 14:28:43 #16
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_189938425
quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:27 schreef I het volgende:

[..]

Da's waar :Y Ja, ik heb twee afspraken staan op dinsdag. Eentje bij de arts, die weer gaat kijken en oogdrukmetingen gaat doen, en waarschijnlijk moet ik dan ook weer een scan laten doen, zodat ze weer kunnen vergelijken met de vorige scan. Daarna moet ik naar de orthoptist voor het scheelzien/dubbelzien, en de hoofdpijn die ik daaraan overhoud, en die gaat dan dus kijken of dat met een prismabril te verhelpen is in dit stadium.

Het zou heel goed kunnen dat het wel weer verbeterd is inderdaad, maar daar kan ik lang gewoon niks van merken, helaas.

Ik hoop het ook. O+ Wil er ook heel graag bij zijn.
Ik hoop ook écht voor je dat het verder verbetert O+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 14 november 2019 @ 14:29:18 #17
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938430
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Dochter wil ook nog naar Groningen, Utrecht en Wageningen, maar weet niet of we die dit schooljaar ook al meepakken :)
Nee, en als ze nu in de vierde zit (van vwo neem ik aan aangezien de UT?) heeft ze ook nog wel even :D Hoewel het wel kan helpen in motivatie bij een stom keuzevak als je al weet wat je ongeveer wilt :)
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:29:50 #18
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938439
quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:27 schreef I het volgende:

[..]

Da's waar :Y Ja, ik heb twee afspraken staan op dinsdag. Eentje bij de arts, die weer gaat kijken en oogdrukmetingen gaat doen, en waarschijnlijk moet ik dan ook weer een scan laten doen, zodat ze weer kunnen vergelijken met de vorige scan. Daarna moet ik naar de orthoptist voor het scheelzien/dubbelzien, en de hoofdpijn die ik daaraan overhoud, en die gaat dan dus kijken of dat met een prismabril te verhelpen is in dit stadium.

Het zou heel goed kunnen dat het wel weer verbeterd is inderdaad, maar daar kan ik lang gewoon niks van merken, helaas.

Ik hoop het ook. O+ Wil er ook heel graag bij zijn.
Spannend, hoop echt dat het beter is! *;
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:30:54 #19
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_189938456
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:29 schreef Meke het volgende:

[..]

Nee, en als ze nu in de vierde zit (van vwo neem ik aan aangezien de UT?) heeft ze ook nog wel even :D Hoewel het wel kan helpen in motivatie bij een stom keuzevak als je al weet wat je ongeveer wilt :)
Klopt inderdaad :P
Denk dat het sowieso goed is dat ze dit jaar ziet wat het verschil is tussen HBO en Uni, kan helpen voor de studiemotivatie :+
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_189938469
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:21 schreef Strani het volgende:
Het begrip 'grote stad' is sowieso wel apart in Nederland. Ik heb in een stad van acht miljoen gewoond (en dat merk je dan ook wel, dat het groot is), maar toch heeft Amsterdam ondanks het feit dat het tien keer kleiner is wel een 'grootse' allure, vind ik.

Komt ook wel door de internationale aantrekkingskracht natuurlijk.
Ja, dat klopt. Amsterdam heeft eigenlijk maar 300.000 inwoners meer dan Utrecht. Toch heb ik in Amsterdam het gevoel alsof het echt 10x groter is allemaal.

Terwijl ik voor mijn schrijfcursus ook al bijna het hele centrum doorkruis te voet, en dat is nou ook weer niet heel ver ofzo :P
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 14 november 2019 @ 14:32:57 #21
403253 Meke
after all this time? always.
pi_189938471
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:30 schreef Arizona het volgende:

[..]

Klopt inderdaad :P
Denk dat het sowieso goed is dat ze dit jaar ziet wat het verschil is tussen HBO en Uni, kan helpen voor de studiemotivatie :+
Ja, dat is waar :D

Maar dan alsnog: zelfs als het HBO fijn vindt, kan het alsnog wél lekker zijn om vwo 'achter de hand' te hebben :P

En ik vind Rotterdam en Maastricht ook echt het kijken waard als daar een studie is die ze leuk vindt (wel ontzettend ver weg voor jullie }:| ), want dat probleemgestuurd onderwijs vind ik zelf heel fijn :P
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  donderdag 14 november 2019 @ 14:34:39 #22
370352 I
Eye for an I
pi_189938488
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:28 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik hoop ook écht voor je dat het verder verbetert O+
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:29 schreef Meke het volgende:

[..]

Spannend, hoop echt dat het beter is! *;
Thanks! O+
pi_189938493
quote:
17s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:27 schreef I het volgende:

[..]

Da's waar :Y Ja, ik heb twee afspraken staan op dinsdag. Eentje bij de arts, die weer gaat kijken en oogdrukmetingen gaat doen, en waarschijnlijk moet ik dan ook weer een scan laten doen, zodat ze weer kunnen vergelijken met de vorige scan. Daarna moet ik naar de orthoptist voor het scheelzien/dubbelzien, en de hoofdpijn die ik daaraan overhoud, en die gaat dan dus kijken of dat met een prismabril te verhelpen is in dit stadium.

Het zou heel goed kunnen dat het wel weer verbeterd is inderdaad, maar daar kan ik lang gewoon niks van merken, helaas.

Ik hoop het ook. O+ Wil er ook heel graag bij zijn.
Wat een gedoe weer ;( Zal voor je duimen dat er verbetering is, en dat eventueel die prismabril gaat helpen! Ik stuur je tegen die tijd nog wel een microbe *O*

Jaaaa en december duurt ook nog wel eventjes *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_189938519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:35 schreef Aoibhin het volgende:
een microbe
?
Koel en donker bewaren
  donderdag 14 november 2019 @ 14:40:30 #25
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_189938555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 14:32 schreef Meke het volgende:

[..]

Ja, dat is waar :D

Maar dan alsnog: zelfs als het HBO fijn vindt, kan het alsnog wél lekker zijn om vwo 'achter de hand' te hebben :P

En ik vind Rotterdam en Maastricht ook echt het kijken waard als daar een studie is die ze leuk vindt (wel ontzettend ver weg voor jullie }:| ), want dat probleemgestuurd onderwijs vind ik zelf heel fijn :P
Het blijft ESF he :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')