quote:Op woensdag 13 november 2019 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
Sorry, geen inspiratie voor de TT, dus laayste opgenoemd wat ik gezien heb![]()
![]()
![]()
Ah, ok. Dan was het net gerepareerd toen ik klikte waarschijnlijkquote:Op woensdag 13 november 2019 19:22 schreef Lonaa het volgende:
Whiskers, het linkje deed het eerst niet
quote:Op woensdag 13 november 2019 19:20 schreef Muck het volgende:
Er staat kladkakka in de oven![]()
Het is allemaal de schuld van @:Molo
Mijn indruk was ook dat ze vrij klein is. En prachtige krullen heeftquote:Op woensdag 13 november 2019 19:20 schreef Myraela het volgende:
Door de TT ook gekeken.Is G heel klein, of die jonge ouder/langer dan ik dacht? Ik ben nooit zo goed in details onthouden.
Ik wil dat wel eens proeven. Waar woon jij tegenwoordig?quote:Op woensdag 13 november 2019 19:20 schreef Muck het volgende:
Er staat kladkakka in de oven![]()
Het is allemaal de schuld van @:Molo
Maar je hebt ons weer gevondenquote:Op woensdag 13 november 2019 19:28 schreef fietsie het volgende:
Ik dacht "wat zijn ze stil!"/.
Pagina 4 stond open. Want al tijden niet gerefresht...
Ja ineens zag ik dat er bij jouw laatste posts iets van "open een nieuw..." stondquote:Op woensdag 13 november 2019 19:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar je hebt ons weer gevonden
quote:Op woensdag 13 november 2019 19:33 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja ineens zag ik dat er bij jouw laatste posts iets van "open een nieuw..." stond
Toen deed ik F5quote:
Heb T recept van E. Een paar topics terug geplaktquote:Op woensdag 13 november 2019 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil dat wel eens proeven. Waar woon jij tegenwoordig?![]()
Hij staat af te koelen, ik ben heel benieuwdquote:
Vlakbij Utrechtquote:Op woensdag 13 november 2019 19:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil dat wel eens proeven. Waar woon jij tegenwoordig?![]()
Zijn die akelig hoge plafonds daar standaard?quote:
quote:Op woensdag 13 november 2019 19:58 schreef Muck het volgende:
[..]
Hij staat af te koelen, ik ben heel benieuwd
Geloof je gelijk, maar hoe vind ik dat terug?quote:Op woensdag 13 november 2019 19:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb T recept van E. Een paar topics terug geplakt
Een taart met speculaassmaken? En dan allemaal soorten pepernoten erop?quote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
jongens, ik ben volgende week jarig. Wat voor taart (2 stuks) zal ik bakken? Ik bak eigenlijk altijd een sachertorte, ben wel toe aan een keer wat nieuws...
Ligt eraan wat jij lekker vindt natuurlijk.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
jongens, ik ben volgende week jarig. Wat voor taart (2 stuks) zal ik bakken? Ik bak eigenlijk altijd een sachertorte, ben wel toe aan een keer wat nieuws...
Nog eens plakken is makkelijker:quote:Op woensdag 13 november 2019 20:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof je gelijk, maar hoe vind ik dat terug?
Het gaat wel.. met momenten veel pijn, maarja pijnstilling dit datquote:En hoe gaat het met E. vandaag?
zolang er suiker inzit, vrijwel alles....quote:Op woensdag 13 november 2019 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ligt eraan wat jij lekker vindt natuurlijk.
Dank je, maar ff door Google Translate danquote:Op woensdag 13 november 2019 20:10 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nog eens plakken is makkelijker:
100 g smör
2 st ägg
3 dl strösocker
3 msk kakao
2 tsk vaniljsocker
1 1/2 dl vetemjöl
smör till formen
ströbröd till formen
Till servering
florsocker till garnering
2 dl vispgrädde
frukt eller bär
Sätt ugnen på 200°C
Smält smöret i kastrull, låt svalna något.
Vispa ihop ägg och socker (använd inte en elvisp).
Blanda kakao, vaniljsocker och vetemjöl i en bunke och rör ner i äggblandningnen.
Tillsätt det smälta smöret och blanda försiktigt ihop till en jämn smet och häll sedan över smeten i en smörad och bröad springform med löstagbar kant, 24 cm i diameter (för 8 bitar).
Grädda mitt i ugnen i ca 10-15 minuter (öka eller minska tiden vid behov beroende på hur kladdig/seg du vill ha den).
Starta timer
Ta ut kladdkakan och låt svalna.
Sikta florsocker över om så önskas. Servera med vispad grädde, färska jordgubbar eller annan valfri frukt till.
[..]
Het gaat wel.. met momenten veel pijn, maarja pijnstilling dit dat
Neuhhh, ik heb een heel raar huisquote:Op woensdag 13 november 2019 20:00 schreef fietsie het volgende:
[..]
Zijn die akelig hoge plafonds daar standaard?
Witte chocolade cheesecake met frambozenquote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Mississipi mud piequote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Whatsapp toch? Niet hier?quote:Op woensdag 13 november 2019 19:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Heb T recept van E. Een paar topics terug geplakt
quote:Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zolang er suiker inzit, vrijwel alles....
zit nu te denken aan een taart met bloedsinaasappels. Al heb ik die nog niet in de winkel gezien (ook niet goed gekeken)...
Lemon merengue pie. En Mississippi mud pie.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Nopequote:Op woensdag 13 november 2019 20:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dank je, maar ff door Google Translate dan
Is E. ook niet zo vd pijnstilling?
Stalker alert!quote:Op woensdag 13 november 2019 20:22 schreef golfer het volgende:
G. hadden we al lang via FB gevonden en uitgecheckt. Mooie krullen inderdaad.
^^quote:
Waarom heeft mijn brein nu het idee dat je dat geluid er hardop bij zit te maken?quote:
Heb je weer op knopjes zitten rammen?quote:Op woensdag 13 november 2019 20:30 schreef Blues het volgende:
Overigens heb ik maar 3 pagina's per topic.
Oow ik 6, en pagina 7 is 1 post en dan issie vol.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:30 schreef Blues het volgende:
Overigens heb ik maar 3 pagina's per topic.
Yeah babyquote:Op woensdag 13 november 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je weer op knopjes zitten rammen?
Alles op eentje, nog makkelijkerquote:Op woensdag 13 november 2019 20:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Yeah baby![]()
Ik vind het wel fijn, lekker overzichtelijk dit dat
Geef even een gil wanneer jij dat maaktquote:Op woensdag 13 november 2019 20:19 schreef Muck het volgende:
[..]
Witte chocolade cheesecake met frambozen
Leinquote:Op woensdag 13 november 2019 20:23 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Lemon merengue pie. En Mississippi mud pie.
Ik zit te wachten op de aangesneden crumbshot foto van Mucks kladdkakaquote:Op woensdag 13 november 2019 20:33 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Geef even een gil wanneer jij dat maakt
Dank, Frantic!quote:Op woensdag 13 november 2019 17:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
https://www.omroepzeeland(...)jaren-De-deegventers
Ik dacht eerst dat ze twee kinderen hadquote:Op woensdag 13 november 2019 20:37 schreef Blues het volgende:
G op een foto
Hoeveel kopjes kleiner dan jij is ze @:Pee?
Ik bak standaard 1 appeltaart en ga los met de andere. Bakencycopedie uit de kast.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:02 schreef Jagärtrut het volgende:
Heel langzaam beter. Bot is genezen. Pezen blijken na pezenecho nog heel (1 konden ze niet echoën omdat ik de benodigde beweging niet kon maken. MRI werd aangeraden maar staat nog even on hold). Maar nog steeds pijn. Nog steeds beroerd slapen daardoor. Nog steeds zwelling. Nog steeds een hoop bewegingen die ik niet kan maken. Maar gelukkig inmiddels ook al een hele hoop wel.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:30 schreef Blues het volgende:
Niks mis met FB zolang je maar in je eigenbubble
blijft
Hoe gaat het nu met je Whisk?
Bloedsinaasappels komen toch pas in januari?quote:Op woensdag 13 november 2019 20:11 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zolang er suiker inzit, vrijwel alles....
zit nu te denken aan een taart met bloedsinaasappels. Al heb ik die nog niet in de winkel gezien (ook niet goed gekeken)...
Mobiel merk je daar helemaal niks vanquote:Op woensdag 13 november 2019 20:34 schreef Blues het volgende:
Ow we zijn weer pieten en sinten zie ik
Dit dacht ik ook.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:42 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat ze twee kinderen had
Ik mocht als kind alrijd kiezen wat ik voor fruit op de taart wilde.quote:Op woensdag 13 november 2019 20:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Ikzelf ben dol op aardbeientaart. Met banketbakkersroom en liefst een knapperige bodem. Maar daar is het nu niet echt het seizoen voor...
En niet onbelangrijk.. ik voed een kind op dat met al dr gaves en gevoeligheden... midden in de maatschappij durft te staan.quote:
Ik naai een jas.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik heb geen zolder.
Wel een baan trouwens.
En ik kan ook mijn eigen was doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wenste de prof van biochemie nog een 'welterusten'![]()
Het flapte er echt zo uit. Die arme man was gisteren teruggekomen uit Canada. Mijn 2 medestudenten stonden echt van "WTF, Daasje
'. De prof begreep het gelukkig meteen en moest lachen. (Ja sorry, ik denk dat ie nog geen 10 jaar ouder is. Dan wordt ik soms wat amicaal
)
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En niet onbelangrijk.. ik voed een kind op dat met al dr gaves en gevoeligheden... midden in de maatschappij durft te staan.
Dat feilloos weet hoe anderen zich voelen en daarop acteert. Gewoon omdat ze dat beter kan dan andere mensen. En ook weet wanneer het genoeg is en het tijd is om weer even bij te laden.
Kan ze gewoon naar buiten en later zelfstandig leven zonder dat ze continu verzorgd hoeft te worden. Zodat op mn oude dag.. ik met een gerust hart mn ogen kan sluiten in de wetenschap dat ze het wel gaat redden.
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:26 schreef Lonaa het volgende:
Even een snelle jubelpost: De laatste puppyhoektand zit los
Goed gedaanquote:Op woensdag 13 november 2019 21:23 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En niet onbelangrijk.. ik voed een kind op dat met al dr gaves en gevoeligheden... midden in de maatschappij durft te staan.
Dat feilloos weet hoe anderen zich voelen en daarop acteert. Gewoon omdat ze dat beter kan dan andere mensen. En ook weet wanneer het genoeg is en het tijd is om weer even bij te laden.
Kan ze gewoon naar buiten en later zelfstandig leven zonder dat ze continu verzorgd hoeft te worden. Zodat op mn oude dag.. ik met een gerust hart mn ogen kan sluiten in de wetenschap dat ze het wel gaat redden.
Lange nasleep hè, balen. Sterkte!quote:Op woensdag 13 november 2019 20:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel langzaam beter. Bot is genezen. Pezen blijken na pezenecho nog heel (1 konden ze niet echoën omdat ik de benodigde beweging niet kon maken. MRI werd aangeraden maar staat nog even on hold). Maar nog steeds pijn. Nog steeds beroerd slapen daardoor. Nog steeds zwelling. Nog steeds een hoop bewegingen die ik niet kan maken. Maar gelukkig inmiddels ook al een hele hoop wel.
Maar pijn zal dan wel van littekenweefsel of de spieren afkomen ofzo.
Morgen weer fysio.
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:24 schreef Candaasje het volgende:
Broccoli it is here, met gekruide aardappelschijfjes (uit een zakje) en iets van een 'fish' burger van So Fine.
Simpel, maar prima.![]()
Qua taart: er zijn maar weinig taarten die het bij me winnen van appeltaart![]()
![]()
Vandaag toffe dag. Hepsie de koe viel tegen in het begin, maar oefening baart echt kunst. (Nee geen kalf, dit was geen drachtige koe)
Maar verder lama's hoogstwaarschijnlijk aan een goed thuis geholpen(Ik moest er nog wel even een prof voor bellen. Ik haat bellen... maar in dit soort zaken wel beter dan mailen.)
En daarna heel toffe biochemie lesVoor chemisch gewauwel, zie spoiler:
Interessant gewauwel vind ik !SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wenste de prof van biochemie nog een 'welterusten'![]()
Het flapte er echt zo uit. Die arme man was gisteren teruggekomen uit Canada. Mijn 2 medestudenten stonden echt van "WTF, Daasje
'. De prof begreep het gelukkig meteen en moest lachen. (Ja sorry, ik denk dat ie nog geen 10 jaar ouder is. Dan wordt ik soms wat amicaal
)
Is er dan een soort beleefde hiërarchie waar je je aan moet houden dan of zo?
Dat is nog even afwachten.quote:
Broccoli it is here, met gekruide aardappelschijfjes (uit een zakje) en iets van een 'fish' burger van So Fine.
Simpel, maar prima.![]()
Qua taart: er zijn maar weinig taarten die het bij me winnen van appeltaart![]()
![]()
Vandaag toffe dag. Hepsie de koe viel tegen in het begin, maar oefening baart echt kunst. (Nee geen kalf, dit was geen drachtige koe)
Maar verder lama's hoogstwaarschijnlijk aan een goed thuis geholpen(Ik moest er nog wel even een prof voor bellen. Ik haat bellen... maar in dit soort zaken wel beter dan mailen.)
Waarom enkel de koolhydraatmetabolisme? Dit omdat dit de makkelijkste groep is qua omzetten naar bruikbare energie?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wenste de prof van biochemie nog een 'welterusten'![]()
)
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Simpel, maar prima.![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wenste de prof van biochemie nog een 'welterusten'![]()
)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:26 schreef Lonaa het volgende:
Het is idd onwijs frustrerendquote:
Moest ff zoeken waar dit nu ineens vandaan kwam..blijkbaar gaat t over nieuwetijds kinderen. Wat zijn dat eigenlijk?quote:
quote:Op woensdag 13 november 2019 20:22 schreef golfer het volgende:
G. hadden we al lang via FB gevonden en uitgecheckt. Mooie krullen inderdaad.
35cmquote:Op woensdag 13 november 2019 20:37 schreef Blues het volgende:
G op een foto
Hoeveel kopjes kleiner dan jij is ze @:Pee?
Ah dat zijn spannende en intensieve momenten.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten.
Maar gezien ze vandaag het opnam voor “het liefste meisje” van de klas en daarvoor een dame van anderhalve kop groter even verbaal onder handen nam.. heb ik goede hoop.
Over 10 jaar.. kan ik er meer uitspraken over doen. Dan is ze 22... maakt ze echt zelf keuzes..
dan zullen we het merken
Joepiequote:Op woensdag 13 november 2019 21:26 schreef Lonaa het volgende:
Geen ideequote:Op woensdag 13 november 2019 21:38 schreef Blues het volgende:
[..]
Moest ff zoeken waar dit nu ineens vandaan kwam..blijkbaar gaat t over nieuwetijds kinderen. Wat zijn dat eigenlijk?
Lees het nu pas. Wat een ellende, ben je ook nog steeds thuis aan het werk of al weer op locatie?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is idd onwijs frustrerend
Dank je
Oeh, lekker! Ziet er prima uit.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende:
Voor een eerste poging ben ik niet geheel ontevreden![]()
Volgende keer nog iets korter in de oven.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nou, in België is er wel wat meer afstand ja. Meestal dan. Nu vanaf het 2e jaar wordt het al wel wat persoonlijker, maar proffen staan wel redelijk op een voetstuk en zijn vooral heel ENG om aan te spreken. Aldus mijn meeste medestudenten.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Interessant gewauwel vind ik !
Is er dan een soort beleefde hiërarchie waar je je aan moet houden dan of zo?
Thuis nog. Sinds vandaag werk ik 3 uur per dag.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:44 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lees het nu pas. Wat een ellende, ben je ook nog steeds thuis aan het werk of al weer op locatie?
Nee, dat niiet zozeer, hier beginnen we mee omdat het een van de belangrijkste, centrale pathways is qua metabolisme, waarop heel veel andere pathways aansluiten of weer vandaan vertrekken. Dus dit semester (tot ergens 20 december) gaan we die volledig uitpluizen. Volgend semester gaat het dan over een aantal andere pathways van ook andere biomoleculen.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:36 schreef z80 het volgende:
[..]
Waarom enkel de koolhydraatmetabolisme? Dit omdat dit de makkelijkste groep is qua omzetten naar bruikbare energie?
Ik vind haar nu al tofquote:Op woensdag 13 november 2019 21:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat is nog even afwachten.
Maar gezien ze vandaag het opnam voor “het liefste meisje” van de klas en daarvoor een dame van anderhalve kop groter even verbaal onder handen nam.. heb ik goede hoop.
Over 10 jaar.. kan ik er meer uitspraken over doen. Dan is ze 22... maakt ze echt zelf keuzes..
dan zullen we het merken
Shit zeg, ook naar dat je zo slecht erdoor slaaptquote:Op woensdag 13 november 2019 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thuis nog. Sinds vandaag werk ik 3 uur per dag.
Dat lijkt te gaan. En is ook prettig omdat ik nu wat makkelijker dingen afkrijg.
Maar het liefst kon ik alles weer en zat ik weer op mijn volledige uren en tevens vol op mijn projecten. Ik vind het echt heel frustrerend allemaal.
En dat ik nog steeds pijn heb (ook met slapen) is al helemaal![]()
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 13 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Moet iets vochtiger zijn geloof ik ja. Maar hoe is de smaak?quote:Op woensdag 13 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zou doenquote:Op woensdag 13 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat lekkerquote:Op woensdag 13 november 2019 21:42 schreef Muck het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Js, ik had gehoopt dat dat nu wel over was (of eerder!) en dat ik weer op mijn favoriete zij kon slapen. Helaasquote:Op woensdag 13 november 2019 21:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Shit zeg, ook naar dat je zo slecht erdoor slaapt
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:52 schreef Muck het volgende:
Thanks!
En ja, hij moet iets vochtiger zijn.
Desalniettemin issie erg lekker! Niet te zoet
Jij bent slechts 6 weken goed onder de pannen. Daarna gaat het rap beter.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Js, ik had gehoopt dat dat nu wel over was (of eerder!) en dat ik weer op mijn favoriete zij kon slapen. Helaas![]()
Maar niks slaapt goed. Plat op mijn rug gaat nog het langst goed (max uur of 4 en dan wakker vd pijn). Alke andete houdingen staan garant voor nog geen half uur slaap..
IK BEN HET ZAT!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar relative weinig last gehad. Dit jaar lijkt het dubbel. En zo vroeg in het jaar al. Tijd om warmere oorden op te zoeken. Maar dat gaat het ook niet echt worden dit jaar.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:52 schreef Muck het volgende:
Thanks!
En ja, hij moet iets vochtiger zijn.
Desalniettemin issie erg lekker! Niet te zoet
Eindrapport dan toch.. Je hebt de spatieziektequote:Op woensdag 13 november 2019 21:57 schreef FranticDJ het volgende:
https://gcaptain.com/viki(...)low-lubricating-oil/
Denk dat dit een pijnlijk eind rapport gaat worden.
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Jij bent slechts 6 weken goed onder de pannen. Daarna gaat het rap beter.
Ik ben dit weer inmiddels al weer zat. En er komen nog een paar maanden.Ik ben al bijna 8 weken zoet. En ik heb nog pijn, kan niet normaal slapen en kan nog niet de bewegingen met mijn arm maken die ik voor mijn val kon maken. Laat staan alles doen wat ik kon doen. Dus nee, het valt niet mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar relative weinig last gehad. Dit jaar lijkt het dubbel. En zo vroeg in het jaar al. Tijd om warmere oorden op te zoeken. Maar dat gaat het ook niet echt worden dit jaar.
Wat ben jij precies zat dan? Wat heb ik gemist?"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Ik heb niet gezocht en snap het dus nog steeds niet, behalve dat het woord zolderkamer op fok doorgaans denigrerend wordt gebruikt en ik daarom de gebruiker van zoiets alleen maar zie als een trut/eikel die eventjes komt beledigen.quote:Op woensdag 13 november 2019 21:38 schreef Blues het volgende:
Moest ff zoeken waar dit nu ineens vandaan kwam..blijkbaar gaat t over nieuwetijds kinderen. Wat zijn dat eigenlijk?
quote:Op woensdag 13 november 2019 21:59 schreef z80 het volgende:
[..]
Jij bent slechts 6 weken goed onder de pannen. Daarna gaat het rap beter.
Ik ben dit weer inmiddels al weer zat. En er komen nog een paar maanden.Wat dan? Reuma ofzo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vorig jaar relative weinig last gehad. Dit jaar lijkt het dubbel. En zo vroeg in het jaar al. Tijd om warmere oorden op te zoeken. Maar dat gaat het ook niet echt worden dit jaar."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Eensquote:Op woensdag 13 november 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zou doen
hoe kleffer hoe beter
Scruuuuuuup!quote:
Ja, want het is ook behoorlijk ellendigquote:Op woensdag 13 november 2019 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik vind zo'n "aanval" eigenlijk niet ok. Ik heb nergens gezegd dat ik het erger heb dan Z80 of wie dan ook.
Ik uit slechts mijn frustratie over mijn genezingsproces. Dat moet kunnen lijkt me.
Nee, ik heb maar een aantal jaar biologie gehad. Daarna ging ik de kunst-kant opquote:Op woensdag 13 november 2019 22:02 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb niet gezocht en snap het dus nog steeds niet, behalve dat het woord zolderkamer op fok doorgaans denigrerend wordt gebruikt en ik daarom de gebruiker van zoiets alleen maar zie als een trut/eikel die eventjes komt beledigen.
Taart ziet er goed uit
Candaasje nooit biologie gehad? Of kreeg ik dit niet op de middelbare school. Daarna nog biologie op universiteit gestudeerd en daar veel biochemie gehad. Biochemie
Ze komen je halen!quote:Op woensdag 13 november 2019 22:07 schreef Muck het volgende:
Er komen hier al de hele avond helikopters laag over. Vreemd
Dankquote:Op woensdag 13 november 2019 22:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, want het is ook behoorlijk ellendig
Op een plek waar Muck en Molo vertoeven moet het wel leuk zijn.quote:
Ik heb biologie en medisch laboratoriumonderzoek gestudeerd en ik vond dit onderwerp ook altijd leukquote:Op woensdag 13 november 2019 22:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, ik heb maar een aantal jaar biologie gehad. Daarna ging ik de kunst-kant opMaar ik kan me niet van jaargenoten die wel NT/NG deden herinneren dat ze dit zo uitgebreid hebben gehad (wel iets over de citroenzuurcyclus dacht ik, maar we duiken redelijk diep in op de biomoleculen (afgelopen weken) als inleiding, en dan nu beginnen aan de pathways, stuk voor stuk en best veel leuke achtergrond en natuurlijk af en toe ook de link met diergeneeskunde.
Als ik me niet vergis is de prof ook een bioloog van oorsprong
Oefeningen van het leger(rondom Deelen in ieder gevalquote:Op woensdag 13 november 2019 22:07 schreef Muck het volgende:
Er komen hier al de hele avond helikopters laag over. Vreemd
Is ook geen aanval. En had ook niet door dat je al 8 weken in de lappenmand zit.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
En ik vind zo'n "aanval" eigenlijk niet ok. Ik heb nergens gezegd dat ik het erger heb dan Z80 of wie dan ook.
Ik uit slechts mijn frustratie over mijn genezingsproces. Dat moet kunnen lijkt me.
Helemaal superquote:Op woensdag 13 november 2019 22:11 schreef Aure het volgende:
Zeg Lein en Isa, hoe was jullie ontbijt vanochtend? Of staat dat al ergens?
Ah! Thanks!quote:Op woensdag 13 november 2019 22:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oefeningen van het leger(rondom Deelen in ieder geval
Ah tof! Prof probeert zoveel mogelijk te focussen op de biologie van het verhaal, minder op de chemische reacties. Daar ontkom je niet helemaal aan natuurlijk, dus we moeten zeker wel een aantal structuren kunnen tekenen en herkennen, maar we moeten de pathways vooral leren begrijpen zodat we straks in de praktijk kunnen beredeneren hoe het met de energie huishouding van een patiënt is op dat moment. Dat is nog best een ingewikkeld gebeuren, maar ik moet zeggen dat de prof echt een goede is. Kan goed vertellen en duidelijk zijn verhaal houdenquote:Op woensdag 13 november 2019 22:10 schreef Muck het volgende:
[..]
Ik heb biologie en medisch laboratoriumonderzoek gestudeerd en ik vond dit onderwerp ook altijd leuk![]()
Ik moet nog ergens een pak moleculen-papier hebben liggen, denk ik... Heeft handige lijntjes om ketens te kunnen tekenen
Dat magquote:Op woensdag 13 november 2019 21:56 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ook
Maar ik ben een beetje bevooroordeeld he
Daarom staat het ook tussen aanhalingstekensquote:Op woensdag 13 november 2019 22:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Is ook geen aanval. En had ook niet door dat je al 8 weken in de lappenmand zit.
Een goede docent kan zo'n enorm verschil maken. Als iemand echt duidelijk kan uitleggen, is zelfs ingewikkelde materie interessantquote:Op woensdag 13 november 2019 22:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah tof! Prof probeert zoveel mogelijk te focussen op de biologie van het verhaal, minder op de chemische reacties. Daar ontkom je niet helemaal aan natuurlijk, dus we moeten zeker wel een aantal structuren kunnen tekenen en herkennen, maar we moeten de pathways vooral leren begrijpen zodat we straks in de praktijk kunnen beredeneren hoe het met de energie huishouding van een patiënt is op dat moment. Dat is nog best een ingewikkeld gebeuren, maar ik moet zeggen dat de prof echt een goede is. Kan goed vertellen en duidelijk zijn verhaal houden.
Tof vak. Had ik niet gedacht van tevoren. Of althans, ik was er een beetje bang voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
quote:Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef Muck het volgende:
[..]
Een goede docent kan zo'n enorm verschil maken. Als iemand echt duidelijk kan uitleggen, is zelfs ingewikkelde materie interessant![]()
Het papier heet trouwens hexanote en ik had inderdaad nog een half kladblok liggen
Hèndig! Ik ga dat ook eens zoeken!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb dit jaar nog organische chemie (Vak van vorig jaar
Dat was een van de vakken die ik qua tijd niet meer redde, om echt te studeren voor het examen. Wel jammer, want ik vond het vak ook leuk en interessant. En de bijles-prof was super) dus ringen moet ik nog genoeg tekenen straks.
En voor biochemie ook wel een aantal.
Ik moet ook zeggen dat mijn omelet van gisteren meer indruk maakte dan de eggs Benedict die ik de eerste keer had. Vrijdag ga ik voor een spiegelei denk ikquote:Op woensdag 13 november 2019 22:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal supergeld dubbel en dwars waard. Al vond ik zelf de eggs benedict een beetje matig, de rest maakte het meer dan goed.
Eggs Benedictquote:Op woensdag 13 november 2019 22:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal supergeld dubbel en dwars waard. Al vond ik zelf de eggs benedict een beetje matig, de rest maakte het meer dan goed.
Mocht je ooit in dat hotel belanden, gewoon doen.quote:Op woensdag 13 november 2019 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog nooit ook maar de minste neiging gehad dat gerecht te bestellen
Is het ookquote:Op woensdag 13 november 2019 22:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb nog nooit eggs benedict gegetenlijkt me wel gruwelijk lekker
Succes in de nachtdienstquote:Op woensdag 13 november 2019 22:54 schreef Muck het volgende:
Anyway, bedtijd![]()
Om 5.15 uur loopt de wekker weer af![]()
Truste!
Trustequote:Op woensdag 13 november 2019 22:54 schreef Muck het volgende:
Anyway, bedtijd![]()
Om 5.15 uur loopt de wekker weer af![]()
Truste!
Okidokiquote:Op woensdag 13 november 2019 22:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mocht je ooit in dat hotel belanden, gewoon doen.
Daar heb ik ze nog nooit zien liggen ookquote:Op woensdag 13 november 2019 22:53 schreef Muck het volgende:
[..]
Is het ook![]()
Bewerkelijk om zelf te maken, maar in een hotel ofzo...
Uiteraard niet.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar heb ik ze nog nooit zien liggen ook
quote:Op woensdag 13 november 2019 22:24 schreef Muck het volgende:
[..]
Een goede docent kan zo'n enorm verschil maken. Als iemand echt duidelijk kan uitleggen, is zelfs ingewikkelde materie interessant![]()
Het papier heet trouwens hexanote en ik had inderdaad nog een half kladblok liggen
Niet alleen de docent, de manier van lesgeven ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerste keer dat ik het vak "Programmeren in Python" volgde, tevens eerste keer dat het vak werd gegeven, haalde ik een 3.
Jaar erop maar opnieuw gevolgd, het vak werd nog steeds door dezelfde twee niet al te vlotte typen gegeven, toen afgesloten met een 8,5
Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik geef zelf les. Programmeren is een vak dat je moet doen. Studenten zitten in de les, als ze al komen, met eenvoudig: vertel maar hoe het werkt. Gaat echt niet werken als je niets oefent en zelf leest.quote:Op woensdag 13 november 2019 23:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet alleen de docent, de manier van lesgeven ook.
Eerste keer dat ik het vak "Programmeren in Python" volgde, tevens eerste keer dat het vak werd gegeven, haalde ik een 3.
Jaar erop maar opnieuw gevolgd, het vak werd nog steeds door dezelfde twee niet al te vlotte typen gegeven, toen afgesloten met een 8,5
Haha! Goeiemorgenquote:Op donderdag 14 november 2019 05:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Goedemorgen Muck
(en alle andere wakkeren natuurlijk)
Naast wat ik zelf van het hele fenomeen vind, dat topic was van een vrij overduidelijke trollquote:Op donderdag 14 november 2019 05:52 schreef Uhmmpie het volgende:
@:blues: nieuwetijdskinderen zijn “de nieuwe kinderen” van de tijd die nu komt.
Vaak hooggevoelig, heldervoelend dat soort dingen. Oh en doorgaans veel intelligenter dan de rest van de wereld.
Beetje een zweverig, arrogant geheel dus als je niet op past.
Hoeft niet natuurlijk he.. mijn gup is ook erg gevoelig voor dr omgeving en voelt dat soort dingen ook feilloos aan en past ook duidelijk niet altijd even goed tussen “de normale mens”. Dus dat het bestaat geloof ik wel. Dat ze automatisch beter zijn.. ik weet het niet. Wel anders dan een groot deel van de rest van de wereld.
Is vervelend natuurlijk maar ik ga eigenlijk altijd van het comcept dat je bent wie je bent en dat je het daar mee zult moeten doen. Positief of negatief. Je kunt als ouder heel beschermend de wereld aanpassen aan alle gevoeligheden... Dat werkt zolang je kind klein is natuurlijk best.
Maar op een dag.. moet het zichzelf kunnen redden met alle makken en kuren die erbij horen.
Dus kun je beter van kleins af aan leren dat de wereld niet van plan is zichzelf altijd aan jou aan te passen.
Zo namen wij dochterlief ook gewoon mee naar de sinterklaasintocht ondanks dat ze dan de volgende dag de halve dag sliep...
en een groot deel van de intocht met mijn handen op dr oren stond tegen het lawaai.
En daar vinden dan een hoop mensen wat van... want dan blijf je toch thuis als ze dat niet leuk vind?
Maarja ze vindt het natuurlijk, net als elk kind, WEL leuk. Ze houdt nog steeds niet van lawaai.. en het kost nog steeds veel energie als er te veel prikkels zijn. Maar ze doet het wel en heeft er vaak ook gewoon veel plezier in.
Dag erna.. doe je dan wat minder.
(Heb er zelf ook last van.. en dit werkt voor ons beiden prima... meer dagen op rij veel prikkels... als we ergens maar even een dagje thuis inlassen komt dat gewoon goed)
Toen las ik dus een topic over nieuwetijdskinderen waarbij het kind in kwestie zei: mijn ouders zijn gemaakt om mij te faciliteren. Zij moeten zorgen dat ik te eten en te drinken krijg, dat ik schone kleren heb, aanhoren wat ik te vertellen heb.. want ik heb het zo vreselijk veel zwaarder dan de rest van de wereld.
(En die doen dat dus kan kennelijk ook)
Hij krijgt een wajong uitkering en zit liefst hele dagen in zn eentje op zn zolderkamer (ja daar hebben we hem) te filosoferen terwijl de werkmieren voor hem zorgen. (Zijn woorden.. niet de mijne)
En toen hadden ze het ook nog in hun idiote hoofd gehaald dat ie best vakken kon vullen bij de AH om meer geld te krijgen dan wajong.. en andere vacatures aan hem laten zien ook nog.
En compleet belachelijk dat ze dachten dat HIJ met al zn intelligentie zou gaan werken.
De oude grieken hebben ook de wereld veranderd puur door na te denken dus wie het nou in zn botte hoofd haalde dat er gewerkt dien te worden...
Maar goed.. ik reageerde dus niet heel subtiel dat ouders doorgaans gewoon willen dat je wat je leven maakt en dat ze niet gemaakt zijn om jou te faciliteren tot ze er bij neervallen
@:scrupulus was het er niet mee eens
Uiteindelijk zijn we het wel eens ergens.. we denken allebei dat ie vast zit in een verkeerd denkpatroon.
Alleen vind scrup het zielig en kan hij het zelf ook niet helpen... ik noemde hem lui en een profiteur.
quote:Op donderdag 14 november 2019 07:01 schreef minilot het volgende:
HerfstG.wandelfotometbroedsel!Dank voor het delen Pee, leuk! Was toch wel erg nieuwsgierig!
Zover en niet verder reikt mijn bijlees. Straks even inhalen.
Het is vast lekker woelen in dat mooie haar van d'r, hè?quote:
Zien wij ook heel veel bij onze stagiairs. Als je ze dan een boek geeft, of zegt dat ze maar eens wat moeten proberen is T gelijk huilen :’)quote:Op donderdag 14 november 2019 05:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik geef zelf les. Programmeren is een vak dat je moet doen. Studenten zitten in de les, als ze al komen, met eenvoudig: vertel maar hoe het werkt. Gaat echt niet werken als je niets oefent en zelf leest.
Volkskrant linkjes mochten toch nietquote:Op donderdag 14 november 2019 07:28 schreef minilot het volgende:
Overigens maak ik vanavond spruitjes en hazelnoten in kaassaus:
http://www.thesugarhit.co(...)t-gratin-recipe.html
..wat zal ik daar eens voor proteïnebron naast serveren?
Edit, nevermind. Het wordt:
vk link
Heb ik weer een rel gemist?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:01 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Volkskrant linkjes mochten toch niet?
Huilen?quote:Op donderdag 14 november 2019 08:34 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Zien wij ook heel veel bij onze stagiairs. Als je ze dan een boek geeft, of zegt dat ze maar eens wat moeten proberen is T gelijk huilen :’)
Wat moet ik mij voorstellen bij platte aardappel?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:15 schreef Lonaa het volgende:
WEEKMENU AF!
donderdag: kip uit de oven, platte aardappel, wortel
vrijdag: ja oke, dat weet ik nog niet, ik eet alleen.
zaterdag: uit eten
zondag: banh mi met pork belly
maandag: ramen met pork belly
dinsdag: tabouleh met gehaktballetjes met oa pijnboompitjes en feta.
Dat vroeg ik me ook afquote:Op donderdag 14 november 2019 09:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij platte aardappel?
bietjes heten die dingen buiten brabantquote:Op donderdag 14 november 2019 09:16 schreef Zilverberk het volgende:
Vanavond krootjes met een gehaktbal, denk ik.
quote:Op donderdag 14 november 2019 09:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat moet ik mij voorstellen bij platte aardappel?
quote:
Klopt, maar als dat 'doen' niet lukt, de tips tijdens de practica minimaal zijn en je de hele cursus op hetzelfde moet voortborduren, dan ga je een keer vastlopen.quote:Op donderdag 14 november 2019 05:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik geef zelf les. Programmeren is een vak dat je moet doen. Studenten zitten in de les, als ze al komen, met eenvoudig: vertel maar hoe het werkt. Gaat echt niet werken als je niets oefent en zelf leest.
FTFY, ik ben geen reservebelgquote:Op donderdag 14 november 2019 09:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
bietjes heten die dingen buiten brabant Rotterdam
irrelevant, ze zijn toch kkgoorquote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef fietsie het volgende:
Stelletje krotekokers; die dingen heten gewoon kroten.
Ohhhh dat was bij ons ook een traktatiequote:Op donderdag 14 november 2019 09:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]Mijn moeder maakte dat vroeger, en dat heette 'platte aardappelen'
Heel dun gesneden rauwe aardappels. En dan bakken in olie en boter tot bruin
Nee hoor, bietjesquote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef fietsie het volgende:
quote:Op donderdag 14 november 2019 09:36 schreef fietsie het volgende:
Ja, bij ons ookquote:Op donderdag 14 november 2019 09:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ohhhh dat was bij ons ook een traktatie
Is mijn lievelingsgroentequote:Op donderdag 14 november 2019 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
irrelevant, ze zijn toch kkgoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat het?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
irrelevant, ze zijn toch kkgoor
Gaaf dat jullie er zijn geweest!quote:Op woensdag 13 november 2019 22:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
herkenbaar. Mijn moeder moest het dan voor 5 personen maken, en omdat het zo lekker was en niet al te vaak op tafel aten we er extra van. 1 pan deed ze ook nog met glazig gebakken uitjes erbij, helemaal enorm lekkerquote:Op donderdag 14 november 2019 09:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, bij ons ook![]()
Mijn moeder maakte het soms, want vrij veel werk voor 4 personen. Dan moesten er toch 2 of 3 koekenpannen op het vuur om alles goed bruin te krijgen
Oh dus bijna chips? Of?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:29 schreef Lonaa het volgende:
[..]
[..]Mijn moeder maakte dat vroeger, en dat heette 'platte aardappelen'
Heel dun gesneden rauwe aardappels. En dan bakken in olie en boter tot bruin
Sommige stukjes.quote:
quote:Op donderdag 14 november 2019 09:39 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Is mijn lievelingsgroente
Met rauw gesnipperd uitje, en een paar fijngesneden harde augurken erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of even meebakken met wat spekjes in de pan waarin ze zijn uitgepiept.
Of als terrine, met meerdere kleuren krootjes, met een mosterdmarinade
en meer van dat soort combi's
Ik heb er nog een stuk of 10 a 15 in de tuin staan; die trek ik bij de eerste vorst.Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
Eensquote:Op donderdag 14 november 2019 09:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar als dat 'doen' niet lukt, de tips tijdens de practica minimaal zijn en je de hele cursus op hetzelfde moet voortborduren, dan ga je een keer vastlopen.
Misschien snap je het maken van de GUI dan wel, maar als je dan nog steeds het achterliggende niet werkend hebt, weet je ook niet of de GUI goed is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jawel, ze zijn er ook wel mee bezig. Maar het gaat traaaaaag.quote:Op donderdag 14 november 2019 09:53 schreef Dr_Flash het volgende:
heb je dan geen onderwijscommissie waar je kunt aangeven van "Joh dit werkt zo niet"?
Nou ja dat is dan prima. Maar het blijft natuurlijk bizar dat die mensen kennelijk zelf niet in de gaten hebben dat theorie VOOR de praktijk gaatquote:Op donderdag 14 november 2019 09:59 schreef Candaasje het volgende:
Hij weet hoe ik vorig jaar op zijn vakken presteerde en hoe veel ik er mee bezig ben, dus hij neemt mijn feedback tot nu toe altijd wel goed op
Hm, ik denk wel dat ze het wel doorhebben en ze proberen het vaak wel (ze gooien ook wel eens de planning van de lessen om zodat we de theorie zo dicht mogelijk bij de practica hebben), maar ik heb het idee dat er toch een tekort is aan vakdocenten. Of dat de agenda's van de proffen eigenlijk veel te vol zitten.quote:Op donderdag 14 november 2019 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dat is dan prima. Maar het blijft natuurlijk bizar dat die mensen kennelijk zelf niet in de gaten hebben dat theorie VOOR de praktijk gaat
Ahw, dat is wel lief! En kennelijk een fijne collega, dat iedereen hem te hulp wil schietenquote:Op donderdag 14 november 2019 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw. We kregen net op het werk een mail met een crowdfundactie (nooit eerder gehad). Onze topper van de IT helpdesk (geen moeite is hem teveel) gaat zaterdag trouwen en ze hebben/hadden hun huwelijksreis naar Venetië gepland. Annuleringsverzekering geeft geen geld terug. Dus of collega's mee wilden doen voor een alternatief. Binnen 30 min is er de helft van de gevraagde 1000 binnen.
Gaat de trouwerij wel door?quote:Op donderdag 14 november 2019 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Wauw. We kregen net op het werk een mail met een crowdfundactie (nooit eerder gehad). Onze topper van de IT helpdesk (geen moeite is hem teveel) gaat zaterdag trouwen en ze hebben/hadden hun huwelijksreis naar Venetië gepland. Annuleringsverzekering geeft geen geld terug. Dus of collega's mee wilden doen voor een alternatief. Binnen 30 min is er de helft van de gevraagde 1000 binnen.
Want hij kan niet gaan?quote:Op donderdag 14 november 2019 10:28 schreef Kaatje1 het volgende:
Ok, ik snap 'm.quote:Op donderdag 14 november 2019 05:52 schreef Uhmmpie het volgende:
@:blues: nieuwetijdskinderen zijn “de nieuwe kinderen” van de tijd die nu komt.
Vaak hooggevoelig, heldervoelend dat soort dingen. Oh en doorgaans veel intelligenter dan de rest van de wereld.
Beetje een zweverig, arrogant geheel dus als je niet op past.
Hoeft niet natuurlijk he.. mijn gup is ook erg gevoelig voor dr omgeving en voelt dat soort dingen ook feilloos aan en past ook duidelijk niet altijd even goed tussen “de normale mens”. Dus dat het bestaat geloof ik wel. Dat ze automatisch beter zijn.. ik weet het niet. Wel anders dan een groot deel van de rest van de wereld.
Is vervelend natuurlijk maar ik ga eigenlijk altijd van het comcept dat je bent wie je bent en dat je het daar mee zult moeten doen. Positief of negatief. Je kunt als ouder heel beschermend de wereld aanpassen aan alle gevoeligheden... Dat werkt zolang je kind klein is natuurlijk best.
Maar op een dag.. moet het zichzelf kunnen redden met alle makken en kuren die erbij horen.
Dus kun je beter van kleins af aan leren dat de wereld niet van plan is zichzelf altijd aan jou aan te passen.
Zo namen wij dochterlief ook gewoon mee naar de sinterklaasintocht ondanks dat ze dan de volgende dag de halve dag sliep...
en een groot deel van de intocht met mijn handen op dr oren stond tegen het lawaai.
En daar vinden dan een hoop mensen wat van... want dan blijf je toch thuis als ze dat niet leuk vind?
Maarja ze vindt het natuurlijk, net als elk kind, WEL leuk. Ze houdt nog steeds niet van lawaai.. en het kost nog steeds veel energie als er te veel prikkels zijn. Maar ze doet het wel en heeft er vaak ook gewoon veel plezier in.
Dag erna.. doe je dan wat minder.
(Heb er zelf ook last van.. en dit werkt voor ons beiden prima... meer dagen op rij veel prikkels... als we ergens maar even een dagje thuis inlassen komt dat gewoon goed)
Toen las ik dus een topic over nieuwetijdskinderen waarbij het kind in kwestie zei: mijn ouders zijn gemaakt om mij te faciliteren. Zij moeten zorgen dat ik te eten en te drinken krijg, dat ik schone kleren heb, aanhoren wat ik te vertellen heb.. want ik heb het zo vreselijk veel zwaarder dan de rest van de wereld.
(En die doen dat dus kan kennelijk ook)
Hij krijgt een wajong uitkering en zit liefst hele dagen in zn eentje op zn zolderkamer (ja daar hebben we hem) te filosoferen terwijl de werkmieren voor hem zorgen. (Zijn woorden.. niet de mijne)
En toen hadden ze het ook nog in hun idiote hoofd gehaald dat ie best vakken kon vullen bij de AH om meer geld te krijgen dan wajong.. en andere vacatures aan hem laten zien ook nog.
En compleet belachelijk dat ze dachten dat HIJ met al zn intelligentie zou gaan werken.
De oude grieken hebben ook de wereld veranderd puur door na te denken dus wie het nou in zn botte hoofd haalde dat er gewerkt dien te worden...
Maar goed.. ik reageerde dus niet heel subtiel dat ouders doorgaans gewoon willen dat je wat je leven maakt en dat ze niet gemaakt zijn om jou te faciliteren tot ze er bij neervallen
@:scrupulus was het er niet mee eens
Uiteindelijk zijn we het wel eens ergens.. we denken allebei dat ie vast zit in een verkeerd denkpatroon.
Alleen vind scrup het zielig en kan hij het zelf ook niet helpen... ik noemde hem lui en een profiteur.
quote:Op donderdag 14 november 2019 07:21 schreef minilot het volgende:
[..]
Het is vast lekker woelen in dat mooie haar van d'r, hè?
Soms wordt voortgebouwd op kennis uit eerdere blokken. Als die blokken veranderd worden, dan loopt het ook spaak.quote:Op donderdag 14 november 2019 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dat is dan prima. Maar het blijft natuurlijk bizar dat die mensen kennelijk zelf niet in de gaten hebben dat theorie VOOR de praktijk gaat
Op kaplaarzen, lekker charmant.quote:Op donderdag 14 november 2019 11:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gaat de trouwerij wel door?
Jij woont onder een steen :p? Is al heel de week in Y nieuwsquote:Op donderdag 14 november 2019 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ah, het is dus overstroomd in Venetie blijkbaar: https://nos.nl/artikel/23(...)r-kwam-het-niet.html
Dat soort dingen zijn inderdaad altijd uitgesloten van verzekeringen. Balen voor dat stel.
Ik kijk eigenlijk nooit meer nieuws en sinds ik ook geen radio meer luister ivm Spotify mis ik wel dingen jaquote:Op donderdag 14 november 2019 12:39 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Jij woont onder een steen :p? Is al heel de week in Y nieuws
Herkenbaar.quote:Op donderdag 14 november 2019 12:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk nooit meer nieuws en sinds ik ook geen radio meer luister ivm Spotify mis ik wel dingen jaIk neem me wel steeds voor om elke ochtend een rondje nieuwssites te doen maar ik vergeet het steeds.
Een paar jaar geleden hield ik me enorm met het nieuws bezig. Met reageren, met lezen en vooral met me opwinden. En daar hield ik een enorm negatief mensbeeld aan over dus daar ben ik mee gestopt.
Oeps.. richting griep? Spanning? Bed met pijnstilling?quote:Op donderdag 14 november 2019 13:02 schreef Barreltje het volgende:
![]()
Sinds vanochtend voel ik me iedere minuut slechter..
Nu zover dat de hoofdpijn doorstraalt naar mn nek schouder en wang.. mm hoofd zit daadwerkelijk
Ik heb in Birmingham bij een soort hipstertent ontbeten en daar Eggs Benedict gehad en die waren echt zoveel lekkerderquote:Op donderdag 14 november 2019 09:41 schreef FutureFairytale het volgende:
Gaaf dat jullie er zijn geweest!
Jammer van de eggs benedict. Klonk zo goed van mensen.
Waar ga je heen?quote:Op donderdag 14 november 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga over 2 weken ook naar Engeland. Ik ga even een speerpuntje maken van dat Eggs Benedict. Dat moet ik toch eens proeven
Oh ja mooi!quote:Op donderdag 14 november 2019 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
East Anglia. Norwich en omgeving
Ja, hopelijk valt het weer een beetje meequote:
Ik zou vooral voor de engelse ontbijtjes gaanquote:Op donderdag 14 november 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga over 2 weken ook naar Engeland. Ik ga even een speerpuntje maken van dat Eggs Benedict. Dat moet ik toch eens proeven
Ja dat is altijd maar afwachten he haha.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, hopelijk valt het weer een beetje mee
ja dat sowiesoquote:Op donderdag 14 november 2019 13:15 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik zou vooral voor de engelse ontbijtjes gaan
Wel neequote:Op donderdag 14 november 2019 13:04 schreef Dr_Flash het volgende:
LOL
"Kazakhstani language is the sound of a diesel engine trying to start up in -40 degrees"En het is echt zo!
![]()
https://www.facebook.com/(...)eos/227678938137808/
Wel pijnstilling.. helaas geen tijd om naar bed te gaanquote:Op donderdag 14 november 2019 13:03 schreef AnneX het volgende:
[..]
Oeps.. richting griep? Spanning? Bed met pijnstilling?
Lastigquote:Op donderdag 14 november 2019 13:29 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wel pijnstilling.. helaas geen tijd om naar bed te gaan
Zeker doenquote:Op donderdag 14 november 2019 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ze gebruikt niet graag medicijnen. En in heel veelquote:Op donderdag 14 november 2019 13:41 schreef minilot het volgende:
Frantic, wat heeft E. in vredesnaam op pijnstilling tegen?!
Ik vond roze al zo mehquote:Op donderdag 14 november 2019 13:46 schreef Lonaa het volgende:
Tuigje is binnenBlauw is wel muppet d'r kleur.
De Drentse Buurt ja. Een eh.. volkswijkquote:Op donderdag 14 november 2019 13:48 schreef derLudolf het volgende:
Zeg mini, hoorde van iemand dat je dorp een "Drentse" wijk heeft? Heet dat nog steeds zo?
Nu snap ik wel waarom er een bouwbedrijf zowel daar zit als in Emmen. De achternaam komt veel voor in Emmer-Compascuum
Last van lactose okee, maar een algemeen bezwaar/wantrouwen tegen medicatie: why?!quote:Op donderdag 14 november 2019 13:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ze gebruikt niet graag medicijnen. En in heel veel
Medicatie zit lactose als hulpmiddel.
Ja kwamen er vanwege een fabriek. Mensen kregen maarliefst 25 Hollandse florijnen als ze verhuisdenquote:
Oh, ik dacht altijd dat het vanwege de scheepswerven wasquote:Op donderdag 14 november 2019 13:56 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja kwamen er vanwege een fabriek. Mensen kregen maarliefst 25 Hollandse florijnen als ze verhuisden
Dat had ik ook bedacht toen ik zat te lezenquote:Op donderdag 14 november 2019 14:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, ik dacht altijd dat het vanwege de scheepswerven was
Privéquote:
Ha, tof! Als ik geld en gelegenheid had zou ik louter Travelsnacks in de UK doenquote:Op donderdag 14 november 2019 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
PrivéHet wordt weer zo'n snoepreisje zoals waar mijn reeks Travelsnacks mee vol staat
Oh maar op andere plekjes is het ook leuk hoorquote:Op donderdag 14 november 2019 14:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Ha, tof! Als ik geld en gelegenheid had zou ik louter Travelsnacks in de UK doen#anglofiel
Mja dat stalken kan ik ook weinig aan doenquote:Op donderdag 14 november 2019 12:08 schreef Blues het volgende:
[..]
Ok, ik snap 'm.
Ga het topic verder niet lezen, maar heb altijd wat 'moeite' dat iemand vanuit een heel andere discussie in een ander topic binnen komt vallen. Licht stalkgedrag toch
Verder is elk kind anders
Ik kom de laatste tijd steeds vaker mensen tegen die dat hebben. En niemand kan uitleggen waarom. Waarom zou je lijden als dat niet absoluut noodzakelijk isquote:Op donderdag 14 november 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Last van lactose okee, maar een algemeen bezwaar/wantrouwen tegen medicatie: why?!
Ja, de KSC loopt leeg en ze zitten gewoon hierquote:Op donderdag 14 november 2019 14:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat knus dat jij tegenwoordig in deze SC rondhangt!
quote:Op donderdag 14 november 2019 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, nog even een doosje After Eight bij de picnic bestellen![]()
[ afbeelding ]
Dat snap ik ook echt niet. Ik neem niet altijd pijnstilling terwijl het wel mag, maar alleen omdat ik wil voorkomen dat ik op een gegeven moment zwaardere (misschien verslavende) medicatie nodig heb. Maar zeker als het gaat om een (hopelijk) kortdurende pijn na een operatie wist ik het wel.quote:Op donderdag 14 november 2019 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kom de laatste tijd steeds vaker mensen tegen die dat hebben. En niemand kan uitleggen waarom. Waarom zou je lijden als dat niet absoluut noodzakelijk is
Zijn dat verse, net uit de grond, bietjes of de voorgekookte versie uit de winkel?quote:Op donderdag 14 november 2019 09:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Over bietjes gesproken, ik zag dit in de Metro. Experimenteren is op zich wel mijn dingetje. Als ik ooit met een kilo bietjes opgezadeld raak zou ik er dit mee proberen![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is de conclusie die jij trektquote:Op donderdag 14 november 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Last van lactose okee, maar een algemeen bezwaar/wantrouwen tegen medicatie: why?!
Zeker als je slecht slaapt van de pijn, dan is het niet slapen (slapen is herstellen) schadelijker dan iets als bijvoorbeeld dicliofenac.quote:Op donderdag 14 november 2019 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat snap ik ook echt niet. Ik neem niet altijd pijnstilling terwijl het wel mag, maar alleen omdat ik wil voorkomen dat ik op een gegeven moment zwaardere (misschien verslavende) medicatie nodig heb. Maar zeker als het gaat om een (hopelijk) kortdurende pijn na een operatie wist ik het wel.
Wel leuk dat je het nu toch gedaan hebt.quote:Op donderdag 14 november 2019 14:51 schreef Blues het volgende:
Loop je al jaren met dr. Martens in je hoofd, ga je eindelijk over tot kopen/shoppen, blijkt dat precies dát model in díe kleur nergens te krijgen is
Nu besteld bij de popshop in Haarlem ( echt zo'n heerlijk winkeltje ) volgende week hopelijk binnen
https://www.drmartens.com/nl/nl/p/24991600 Maar dan zwart.quote:Op donderdag 14 november 2019 14:58 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Wel leuk dat je het nu toch gedaan hebt.
Welke heb je nou uiteindelijk gekozen?
Ik wil ze ook al jaren...
nu barefoot shoes gekregen.. en die lopen echt zo onwijs lekker... dat ik niet weet of ze er ooit nog van gaan komen
Want Zweeds. Anekdotisch bewijs natuurlijk, maar ik ken meerdere Zweden die zo denken. Molo heeft toch ook een Zweed?quote:Op donderdag 14 november 2019 13:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Diclo doe ik maar niet. Dan moet ik (in de winter) verwarming op het toilet aan laten leggen ;-)quote:Op donderdag 14 november 2019 14:58 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeker als je slecht slaapt van de pijn, dan is het niet slapen (slapen is herstellen) schadelijker dan iets als bijvoorbeeld dicliofenac.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Ik dacht even dat er twee Bluesen aanwezig waren. Duurde even voordat ik door. had dat je UI veranderd..quote:Op donderdag 14 november 2019 14:58 schreef Blues het volgende:
Het is ook wel heel vervelend dat in heel veel meditatie lactose als hulpmiddel zit, maar er zijn alternatieven. En verder moet iedereen het zelluf weten
Tuurlijk.quote:Op donderdag 14 november 2019 13:37 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Als je al het fysieke contact moet laten waar je een beetje (of heel veel) viezer van wordt dan wordt het maar een saaie boel!
![]()
Huh?quote:Op donderdag 14 november 2019 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Diclo doe ik maar niet. Dan moet ik (in de winter) verwarming op het toilet aan laten leggen ;-)
quote:Op donderdag 14 november 2019 14:59 schreef Blues het volgende:
[..]
https://www.drmartens.com/nl/nl/p/24991600 Maar dan zwart.
Deze zijn van glad leer, superlicht en superzacht.
Vroegah had ik ze ook, maar die wogen een ton en moest je 3 maanden uitlopen.. dat is bij deze niet meer
Zware diaree (zelfs als ik voltaren smeer, er zit iets in waar ik duidelijk niet tegen kan)quote:
quote:Op donderdag 14 november 2019 15:05 schreef golfer het volgende:
Qua lekker hapje: er ligt nu een kreeft in kokend water op te warmen.![]()
kwam die vorige week bij de Lidl in de diepvries tegen.
Brr, wist niet dat er in Voltaren ook diclo zat..quote:Op donderdag 14 november 2019 15:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zware diaree (zelfs als ik voltaren smeer, er zit iets in waar ik duidelijk niet tegen kan)
Opeten met een beetje mayo-whiskysaus.quote:
Omdat die wetenschappers er alleen maar op uit zijn om je te vergiftigen!quote:Op donderdag 14 november 2019 14:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik kom de laatste tijd steeds vaker mensen tegen die dat hebben. En niemand kan uitleggen waarom. Waarom zou je lijden als dat niet absoluut noodzakelijk is
Klinkt goedquote:Op donderdag 14 november 2019 15:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Opeten met een beetje mayo-whiskysaus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |