God de Bijbel toekeren? Jij durft...!quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog niet eens aan de helft. Dus jammer voor je.
[..]
Nee ze keren God de Bijbel toe.
Oh dat is ineens figuurlijk? Wel ja toe maar...quote:Of iemand een sekte de rug toe keert weet ik niet, ik heb nog nooit contact gehad met een sekte en ben dat ook niet van plan.
[..]
En dan snap jij niet dat mensen zeggen dat jij niets van de Bijbel snapt?
Want dat wassen is letterlijk?
(hint: Duhhh, nee)
Nietes ik zit niet bij een sekte, nietes nietes nietes...whèèèh Wij alleen doen wat God wil en de rest is dom en arrogant. Maar ik zit niet bij een sekte hoor, dat weet iedereen...quote:[..]
Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.
[..]
Lees de eerste zin. Buiten-Bijbels. Dat is wel het laatste wat JG doen.
Of wat daarna gezegd wordt: Het omlaag halen van het offer van Jezus. Wat prediken JG? Precies over het offer van Jezus.
Punt 1,2, 4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 kloppen allemaal overduidelijk niet met JG.
Punt 3 is twijfelachtig. Je bent niet zeker van behoud nee. Sommige kerken denken dat je met een doop een kind van God wordt en ongeacht je daden altijd redding hallelujah verhaal hebt.
Nee zo denken wij niet.
Punt 5 is wel grappig. JG worden er als voorbeeld aangehaald. Terwijl wij helemaal geen autoritaire leiderschap hebben. En kritiek wordt niet geduld? Haha wordt juist aangemoedigd om goed alles te beredeneren.
Punt 7 is enige die wel klopt.
Ja, wij weten dat we de Bijbel wel navolgen. En herkennen dat anderen dat absoluut niet doen.
Zie:quote:
Het punt is dat de term "stauros" in de loop van zijn geschiedenis een betekenisontwikkeling heeft ondergaan c.q. op verschillende tijden (of misschien ook dezelfte tijden) verschillende betekenissen had. Het is niet altijd uit te maken in welke betekenis het woord wordt gebruikt, maar voor de juistheid van de gangbare vertaling voor de bijbelpassages pleit het feit dat 2e-eeuwse schrijvers, die in tijd dicht bij de totstandkoming van het NT stonden, het woord al zo interpreteerden. Hoogstens kun je claimen dat het woord ambigu is, maar dan zou je er nog beter voor kunnen kiezen de Griekse term over te nemen in plaats van het Engelse woord "stake" in te vullen, wat een valse indruk van zekerheid geeft.quote:Op zaterdag 30 november 2019 15:42 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Er staat stauros, en die wordt vergeleken met een tau (T), niet met een jota (I), wat voor de hand zou liggen als het om een paal ging.
[..]
[..]
Niet zeker van behoud zeg je maar de bijbel zegt van wel in 1 Johannes 5:10-11 Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon. En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon. Dus als opnieuw geboren christen heb je eeuwig leven en als je dat niet gelooft noem je God een leugenaar. Of 2 Timotheüs 1:12 Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag. Dus we zijn verzekerd tot de dag van de opname. Of 2 Korinthiërs 5:1 Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.quote:Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nog niet eens aan de helft. Dus jammer voor je.
[..]
Nee ze keren God de Bijbel toe.
Of iemand een sekte de rug toe keert weet ik niet, ik heb nog nooit contact gehad met een sekte en ben dat ook niet van plan.
[..]
En dan snap jij niet dat mensen zeggen dat jij niets van de Bijbel snapt?
Want dat wassen is letterlijk?
(hint: Duhhh, nee)
[..]
Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.
[..]
Lees de eerste zin. Buiten-Bijbels. Dat is wel het laatste wat JG doen.
Of wat daarna gezegd wordt: Het omlaag halen van het offer van Jezus. Wat prediken JG? Precies over het offer van Jezus.
Punt 1,2, 4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 kloppen allemaal overduidelijk niet met JG.
Punt 3 is twijfelachtig. Je bent niet zeker van behoud nee. Sommige kerken denken dat je met een doop een kind van God wordt en ongeacht je daden altijd redding hallelujah verhaal hebt.
Nee zo denken wij niet.
Punt 5 is wel grappig. JG worden er als voorbeeld aangehaald. Terwijl wij helemaal geen autoritaire leiderschap hebben. En kritiek wordt niet geduld? Haha wordt juist aangemoedigd om goed alles te beredeneren.
Punt 7 is enige die wel klopt.
Ja, wij weten dat we de Bijbel wel navolgen. En herkennen dat anderen dat absoluut niet doen.
Punt 12 laat wel zien dat deze vent niets weet.
Hij heeft het over een plek van eeuwige pijniging. Gast, lees de Bijbel eens. Dat staat er nergens.
Interessante kwestie inderdaad. Ik snap ook niet hoe JG's zo zeker zijn over die "valse vertaling". Ik denk dat het vooral als "identity marker" wordt gebruikt.quote:Op woensdag 4 december 2019 09:29 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Zie:
[..]
Het punt is dat de term "stauros" in de loop van zijn geschiedenis een betekenisontwikkeling heeft ondergaan c.q. op verschillende tijden (of misschien ook dezelfte tijden) verschillende betekenissen had. Het is niet altijd uit te maken in welke betekenis het woord wordt gebruikt, maar voor de juistheid van de gangbare vertaling voor de bijbelpassages pleit het feit dat 2e-eeuwse schrijvers, die in tijd dicht bij de totstandkoming van het NT stonden, het woord al zo interpreteerden. Hoogstens kun je claimen dat het woord ambigu is, maar dan zou je er nog beter voor kunnen kiezen de Griekse term over te nemen in plaats van het Engelse woord "stake" in te vullen, wat een valse indruk van zekerheid geeft.
Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:quote:Op woensdag 4 december 2019 12:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
[..]
Niet zeker van behoud zeg je maar de bijbel zegt van wel in 1 Johannes 5:10-11 Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon. En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.
Dus als opnieuw geboren christen heb je eeuwig leven en als je dat niet gelooft noem je God een leugenaar.
Of 2 Timotheüs 1:12 Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag. Dus we zijn verzekerd tot de dag van de opname. Of 2 Korinthiërs 5:1 Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.
De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.quote:En geen plek van eeuwige pijniging zeg je maar vernietiging maar Openbaring 14:10-11 zegt: Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam. En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt. Dus geen rust dag en nacht hoe kan dat als je vernietigd wordt..? En ook de duivel zal eeuwig branden daar volgens Openbaring 20:10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. En Openbaring 21:8 zegt: Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood. Dus die mensen die genoemd worden zitten ook daar waar de duivel zit en ondergaan dezelfde straf alleen hoe erger je bent hoe erger het daar is dus zijn wel gradaties van straf. Mattheüs 25:41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. Dus hoe kom je onder al deze verzen uit..?
Kruis of paal is ook niet belangrijk.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:36 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Interessante kwestie inderdaad. Ik snap ook niet hoe JG's zo zeker zijn over die "valse vertaling". Ik denk dat het vooral als "identity marker" wordt gebruikt.
Kun je seculiere bronnen geven die voor jouw vertaling van "stauros" pleiten?quote:Op woensdag 4 december 2019 12:59 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Kruis of paal is ook niet belangrijk.
Het laat alleen zien dat de NWT een nauwkeurige vertaling is. Terwijl de valse christelijke kerken alles maar aangrijpen, het ze totaal niet boeit wat ze in de Bijbel lezen.
Het kruis zelfs aangrijpen als afgodisch beeld.
Het woord Jehova staat er ook 0 keer in.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:
Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf. Wie niet in God gelooft, heeft hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet gelooft in het getuigenis dat God over zijn Zoon heeft gegeven. 11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dat leven is in zijn Zoon.
Grappig dat dat denken van behouden zijn een kenmerk is van een sekte. En dat JG er juist niet aan voldoen
Leuk dat jij zo denkt.
Overigens leert de Bijbel dat niet. Je doop houdt niet in dat je redding al hebt, al behouden bent.
wedergeboren zoals zweverige kerken zeggen.
Ja, zoals die tekst ook zegt geeft God je eeuwig leven door Zijn Zoon. Door het offer van Jezus.
Maar houdt dat in dat je door gedoopt te worden direct en blijvende redding hebt? Nee natuurlijk niet. Veel kerken kennen zelfs de kinderdoop. Dit zou inhouden dat je de grootste moordenaar in de menselijke geschiedenis kan worden, maar je bent gedoopt en dus behouden?
Nee natuurlijk niet.
Hoewel werken je niet kunnen redden, zijn werken onlosmakelijk verbonden met een christen.
Zoals Jakobus leert: Geloof zonder werken is dood.
[..]
De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.
Maar zoek jij het woord hel maar eens op in de Bijbel. Staat er 0x in.
Past de hel bij een God van liefde? Nee inderdaad niet.
Prediker 9:5,10. Iemand die sterft heeft het niet door. Zal niet eeuwig pijniging doorgaan volgens de Bijbel. Om maar een tekst te noemen.
Je hoeft niet te liegen. JHWH komt in jullie vertaling niet voor. Verder ben ik er wel klaar mee. Ik spreek je later wel weer een keer.quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:41 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik ben geen lid van een sekte, dus ik heb geen idee.
Ik heb genoeg vrienden en familie, zowel getuigen als geen getuigen.
Uitsluiting til ik niet zwaar aan. Ja het is een kenmerk van een sekte. Maar praktisch het enige waar JG aan voldoen. Ik ben niet opgegroeid als JG en weet dus heel goed dat het geen sekte is.
Alleen al het veel te open karakter van alles wat met JG te maken heeft.
Daarnaast kennen JG geen echte leiders, we zijn geen volgelingen van een bepaald iemand. Zoals je van verhalen van sektes dan hoort.
[..]
Feiten kan je niet hebben blijkbaar.
[..]
Dus iemand die wel bloed neemt kiest dus voor een kans op dood.
Net als JG die ervoor kiezen alternatieven te nemen, wat ook een kleine kans soms op dood heeft. Lekkere onzin dat JG zogenaamd voor dood willen gaan.
[..]
Jij weet ook best dat de NWT verreweg het dichts bij de oorspronkelijke vertaling zit dan welke dan ook.
Wij zijn de enigen die JHWH gebruiken, Stauros correct gebruiken en de woorden die valselijk vertaald worden met hel er correct neer zetten. En dat zijn praktisch de belangrijkste verschillen tussen de NWT en bv een Statenvertaling. Dus waarom je zo'n grote mond blijft opzetten zonder ook maar iets te zeggen, geen idee.
Ga eens lopen zeiken op die vertalingen die JHWH vertalen met HEER.
Of die Gehenna, Hades of Sjeool vertalen met hel. Of Stauros met kruis.
Ga daar op lopen zeiken. Dat zijn best wel fundamentele Christelijke punten.
Ten minste dat weet onze zogenaamde theoloog toch wel?
En alle Nederlandse Bijbelvertalingen vertalen dat foutief, op de NWT na.
Dus welke vertaling zit er nou het dichtste bij? Precies, de NWT.
Op belangrijke Christelijke standpunten. Dan kun je best eens aankomen met een klein puntje dat een het een de moet zijn of wat dan ook, het zal.
Het "protestantse geloof" (oftewel het christendom) is enerzijds de sympathiekste religie, maar anderzijds het moeilijkst om echt te geloven. Dat komt omdat er nogal wat paranormale zaken deel uitmaken van het christendom, deze vormen zelfs de kern ervan.quote:Op donderdag 7 november 2019 10:59 schreef hoatzin het volgende:
Wat denken de forumgangers over het verschil in beleving van een protestants geloof t.o.v. een ander geloof?
Wat zijn de verschillen/meerwaarden?
(deeltje twee..)
Dat ligt maar net aan de tak of stroming die je er uit licht. De 'echte' protestanten zijn doorgaans niet zo sympathiek en sluiten eveneens nogal wat groepen buiten.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het "protestantse geloof" (oftewel het christendom) is enerzijds de sympathiekste religie, maar anderzijds het moeilijkst om echt te geloven.
Ja, dat klopt. Die zijn in feite afgedwaald van hun eigen leer. Maar het christendom zelf, zoals dat in de loop van enkele eeuwen na het begin van de jaartelling is geconstrueerd, is in principe sympathiek van opzet. Daarmee bedoel ik dat het toegankelijk is voor ieder mens, dat het vrede en verdraagzaamheid nastreeft, enzovoort.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt maar net aan de tak of stroming die je er uit licht. De 'echte' protestanten zijn doorgaans niet zo sympathiek en sluiten eveneens nogal wat groepen buiten.
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.quote:Op woensdag 4 december 2019 13:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Kun je seculiere bronnen geven die voor jouw vertaling van "stauros" pleiten?
Gohquote:Op woensdag 4 december 2019 18:09 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Het woord Jehova staat er ook 0 keer in.
Duizenden keren, maar nee natuurlijk niet. Komt er niet in voor, duizenden keren is nooit.quote:Op woensdag 4 december 2019 18:12 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Je hoeft niet te liegen. JHWH komt in jullie vertaling niet voor. Verder ben ik er wel klaar mee. Ik spreek je later wel weer een keer.
Fil 2:6quote:Op woensdag 4 december 2019 18:23 schreef dop het volgende:
@:bianconeri
Wil jij filippenze 2:6
Eens de vertaling laten zien van uit het Grieks naar de versie uit de nieuwe wereld vertaling.
En ook 1korinthe 8:6
nogal slecht vertaald door het wachttoren genootschap is het niet, leg de grondtext er eens naastquote:Op donderdag 5 december 2019 09:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Fil 2:6
Hoewel hij in Gods gedaante bestond, heeft hij geen machtsgreep overwogen om aan God gelijk te zijn.
1 Kor 8:6
n werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan.
Mooie teksten. Die heel duidelijk aantonen dat Jezus een heel ander persoon is dan God.
Bedankt voor het aanhalen van deze teksten!
Je liegt gewoon dat het gedrukt staatquote:Op donderdag 5 december 2019 09:48 schreef bianconeri het volgende:
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.
ofquote:σταυρός , ὁ,
A.upright pale or stake, “σταυροὺς ἐκτὸς ἔλασσε διαμπερὲς ἔνθα καὶ ἔνθα πυκνοὺς καὶ θαμέας” Od.14.11, cf. Il.24.453, Th.4.90, X. An.5.2.21; of piles driven in to serve as a foundation, Hdt.5.16, Th.7.25.
II. cross, as the instrument of crucifixion, D.S.2.18, Ev.Matt.27.40, Plu.2.554a; “ἐπὶ τὸν ς. ἀπάγεσθαι” Luc.Peregr.34; ς. λαμβάνειν, ἆραι, βαστάζειν, metaph. of voluntary suffering, Ev.Matt.10.38, Ev.Luc.9.23, 14.27: its form was represented by the Greek letter T, Luc.Jud.Voc.12.
En hoe stel je je dat voor? Een van pijn kronkelend slachtoffer dat met vuur en zwavel wordt bewerkt en Jezus en de engelen kijken tevreden toe?quote:Op woensdag 4 december 2019 12:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam.
?quote:Op woensdag 4 december 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Maar nu stelt het qua aantal aanhangers niet veel meer voor. In essentie een simpel geloof, maar niet zo sympathiek als het christendom.
En volkerenmoord dan?quote:Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:
Past de hel bij een God van liefde?
Onzin.quote:Op donderdag 5 december 2019 09:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Duizenden keren, maar nee natuurlijk niet. Komt er niet in voor, duizenden keren is nooit.
Als jij blijft liegen en niet serieus op dingen in wilt gaan? Prima, blijf maar weg.
Je gaat nooit in op de feiten dat wij geen sekte zijn, je bent nog geen 1x ingegaan op waarom de NWT dan zo slecht zou zijn. Terwijl ik al een aantal dingen heb aangehaald, neem je niet eens de moeite ergens op te reageren.
Nee blijf dan maar weg als je toch niets kunt bijdragen. Gebruik de tijd die je hier gebruikte om niets bij te dragen maar om de Bijbel te leren kennen.
Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?quote:Op donderdag 5 december 2019 09:48 schreef bianconeri het volgende:
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.
ja maar lieve hoatzin, zo staat het toch echt in de wachttoren.quote:Op donderdag 5 december 2019 10:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?
Nee je loopt weer (zoals gewoonlijk) te jokkebrokken he?
Ja. Bianconeri's bewering dat "stauros" volgens alle bronnen eenduidig (!) "paal" betekent, klopt simpelweg niet.quote:Op donderdag 5 december 2019 10:48 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?
Nee je loopt weer (zoals gewoonlijk) te jokkebrokken he?
ach ja...quote:Op donderdag 5 december 2019 11:13 schreef dop het volgende:
En je weet de wachttoren is zo foutloos als de bijbel, daar aan mogen en kunnen wij niet twijfelen.
Oeps foutje, kan gebeuren.quote:Op donderdag 5 december 2019 11:49 schreef hoatzin het volgende:
[..]
ach ja...
[ afbeelding ]
Lees vooral dat stukje over homofilie even, wat duidelijk komt door overmatige masturbatie...![]()
Hier wordt ook nog overduidelijk geloofd in een jonge aarde, zo'n 6000 jaar oud. Nu roepen ze iets heel anders..quote:Op donderdag 5 december 2019 12:39 schreef dop het volgende:
[..]
Oeps foutje, kan gebeuren.
Maar wij hebben wel het ware geloof, en jullie lekker niet.
Benieuwd hoe @:bianconeri dit dan weer ziet.
Echte antwoorden blijven uit.
Kom verras ons nu eens.
Welke bloedoffers en bloedmagie bedoel je dan? Er schiet me zo gauw niets te binnen in de context van het christendom.quote:Op donderdag 5 december 2019 10:40 schreef Haushofer het volgende:
[..]
?
Bedoel je de leer of de aanhang ervan? Vind jij de zucht naar bloedoffers en de bijbehorende bloedmagie in het christendom sympathieker dan?
Ben je überhaupt bekend met de theologie van het christendom? Ooit b.v. de brief aan de Hebreeën gelezen? Of de brieven van Paulus?quote:Op donderdag 5 december 2019 17:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Welke bloedoffers en bloedmagie bedoel je dan? Er schiet me zo gauw niets te binnen in de context van het christendom.
Ja, ja, ik heb alle boeken van de bijbel van voor naar achter gelezen. Maar vooruit met de geit: waar doel je nu precies op?quote:Op donderdag 5 december 2019 19:29 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ben je überhaupt bekend met de theologie van het christendom? Ooit b.v. de brief aan de Hebreeën gelezen? Of de brieven van Paulus?
Aha op die tour we pakken er een valse bijbel bij want de juiste staat je niet aan hou toch op man want daar heb je blijkbaar ook geen onderzoek naar gedaan en niet zo moeilijk hoor de valse te ontmaskeren. En je haalt Jacobus erbij maar dat is niet eens voor ons want is gericht aan de joden in de komende grote verdrukking na de opname en dan wordt het weer werken en geloof dus je verdeeld Gods woord niet juist en gaat doctrine voor joden op christenen vandaag toepassen maar het boek Openbaring moet nog gebeuren en daar is ook doctrine voor en is anders dan christenen vandaag. Wij vandaag de dag worden gered door geloof alleen geen werken ook niet als bewijs dat je gered bent.quote:Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:
Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf. Wie niet in God gelooft, heeft hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet gelooft in het getuigenis dat God over zijn Zoon heeft gegeven. 11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dat leven is in zijn Zoon.
Grappig dat dat denken van behouden zijn een kenmerk is van een sekte. En dat JG er juist niet aan voldoen
Leuk dat jij zo denkt.
Overigens leert de Bijbel dat niet. Je doop houdt niet in dat je redding al hebt, al behouden bent.
wedergeboren zoals zweverige kerken zeggen.
Ja, zoals die tekst ook zegt geeft God je eeuwig leven door Zijn Zoon. Door het offer van Jezus.
Maar houdt dat in dat je door gedoopt te worden direct en blijvende redding hebt? Nee natuurlijk niet. Veel kerken kennen zelfs de kinderdoop. Dit zou inhouden dat je de grootste moordenaar in de menselijke geschiedenis kan worden, maar je bent gedoopt en dus behouden?
Nee natuurlijk niet.
Hoewel werken je niet kunnen redden, zijn werken onlosmakelijk verbonden met een christen.
Zoals Jakobus leert: Geloof zonder werken is dood.
[..]
De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.
Maar zoek jij het woord hel maar eens op in de Bijbel. Staat er 0x in.
Past de hel bij een God van liefde? Nee inderdaad niet.
Prediker 9:5,10. Iemand die sterft heeft het niet door. Zal niet eeuwig pijniging doorgaan volgens de Bijbel. Om maar een tekst te noemen.
Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.quote:Op donderdag 5 december 2019 21:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Ja, ja, ik heb alle boeken van de bijbel van voor naar achter gelezen. Maar vooruit met de geit: waar doel je nu precies op?
We mogen Judas wel dankbaar zijn voor zijn heldendaad. Wat hadden we gemoeten indien hij Jezus niet overgeleverd had? Dan was God's hele "heilsplan" in duigen gevallen...quote:Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.
Ja, dit zogeheten "plaatsvervangen lijden" is een van de belangrijkste, en tegelijkertijd een van de meest bizarre, aspecten van het hedendaagse christendom.quote:Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jullie wachttoren bijbel die niet de juiste is en dat toont bewijs gewoon aan als je onderzoek hebt gedaan naar valse en niet valse bijbels en ook jullie bijbel laat zien dat Jezus God is maar jullie blijven dat maar ontkennen en daar zit nou juist het probleem zoals vele. En ook de valse moslims ontkennen zijn Goddelijkheid. en jullie komen met de ene ketterij naar de ander maar allemaal bijbels.....quote:Op zondag 1 december 2019 22:05 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Negeren niets, maar waarom moet je ergens een punt van maken?
Als Christen hoor je de Bijbel gewoon te volgen. Je kunt niet zeggen: Oh dat vind ik niet leuk dus dat ga ik maar niet doen.
[..]
Gast jij loopt constant mensen hier te beledigen met je walgelijke mening.
Beetje iemand veroordelen als sekte lid. Weet je hoe ongelofelijk beledigend dat is?
En dat terwijl de feit zeer gemakkelijk te vinden zijn dat JG geen sekte is?
Maar zoals ik al zei zijn theologen niet geinteresseerd in feiten, als je er al 1 bent.
Zijn veel te arrogant in hun studie die nergens op slaat.
Bloedvrije operaties worden ook in de medische wereld als de beste manier gezien.
Of er in uitzonderingen dan geen alternatief is daargelaten. Maar dat maakt ons niet mensen die voor de dood kiezen.
En zoals je zelf al zegt zijn er zoveel stromingen die van alles aan gekheid WEL kiezen, waar geen logica aan zit. En dat van ons is ten minste Bijbels ondersteund.
Bij ons is de leer aangepast aan de Bijbel.
Zoals het hoort. De Bijbel is de leiding. NIETS is aangepast. Je bent al 1000x gevraagd om iets aan te tonen. Maar nu kom je weer met een beschuldiging maar je kunt weer niets noemen.
Zo zo heel goed hoor.
Wel heel knap hoor dat je dat weet. En welke Bijbel gebruikt elk van die woorden WEL goed?
Precies, de vertaling die Jehovah's Getuigen gebruiken.
En dan zeur jij dat onze vertaling slecht is? Lachwekkend. Alsof een protestant of katholiek ook maar iets van die woorden weet. Die denkt dat hel een woord is wat in de Bijbel hoort, of JHWH? Kennen ze gewoon niet.
Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.quote:Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zal, maar het was blijkbaar wel nodig voor verzoening: daarvoor moest bloed worden gevloeid.quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.
Daar heeft Jezus het nooit over gehad, hij heeft er zelfs niet op gezinspeeld.quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:34 schreef Haushofer het volgende:
Dat zal, maar het was blijkbaar wel nodig voor verzoening: daarvoor moest bloed worden gevloeid.
Nodig waarvoor?quote:Op dinsdag 10 december 2019 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.
Nee, dat idee van Jezus als een soort Platonische afspiegeling van aardse priesters komt ook uit de Hebreeënbrief; daar wordt de noodzaak voor het bloedvloeien ook genoemd.quote:Op dinsdag 10 december 2019 07:28 schreef hoatzin het volgende:
Daar heeft Jezus het nooit over gehad, hij heeft er zelfs niet op gezinspeeld.
Er moest inderdaad iemand betalen voor de prijs van onze zonden (oftewel onrecht of overtreding van de wet): wij zelf, of iemand anders in onze plaats.quote:Op dinsdag 10 december 2019 06:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat zal, maar het was blijkbaar wel nodig voor verzoening: daarvoor moest bloed worden gevloeid.
Met een offercultusredenatie als motivatie.
Er zitten nogal wat drogredenen en aannames in je post.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er moest inderdaad iemand betalen voor de prijs van onze zonden (oftewel onrecht): wij zelf, of iemand anders in onze plaats.
Anders is er sprake van anarchie of anomie.
Een rechtvaardige God kan zijn wet niet opofferen ten gunste van de overtreders.
Dat zouden wij ook niet passelijk vinden: iemand overtreedt de wet, dus je heft de wet op in plaats van de overtreder te bestraffen.
Stel je eens voor wat voor reacties je dan zou krijgen.
Ik leg het uit vanuit het perspectief van het christelijk geloof. In dat perspectief is Gods wet inderdaad rechtvaardig.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:23 schreef arie_bc het volgende:
[..]
Er zitten nogal wat drogredenen en aannames in je post.
Je gaat er bv vanuit dat de wet rechtvaardig is.
Ook je gevolgtrekking dat er iemand moet betalen voor zonde is een non sequitur.
Wat betekent het precies dat iemand anders voor mijn zonden moet "betalen"? Dat is in mijn ogen ook "anarchie". Ik vind het in elk geval raar.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Er moest inderdaad iemand betalen voor de prijs van onze zonden (oftewel onrecht of overtreding van de wet): wij zelf, of iemand anders in onze plaats.
Anders is er sprake van anarchie of anomie.
Binnen het Christelijke geloof was het offeren van beesten slechts een visuele weergave van wat de messias uiteindelijk zou doen. Een aankondiging, of 'schaduw', een typologie.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat betekent het precies dat iemand anders voor mijn zonden moet "betalen"? Dat is in mijn ogen ook "anarchie". Ik vind het in elk geval raar.
Ook niet zo gek natuurlijk: het is ontstaan vanuit het offerdenken, het idee dat je een beest moet slachten om god tevreden te houden of een soort kosmische orde in stand te houden.
Daarom kan God nooit rechtvaardig èn tegelijkertijd liefdevol zijn. Die twee sluiten elkaar zo'n beetje uit.quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:16 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een rechtvaardige God kan zijn wet niet opofferen ten gunste van de overtreders.
Tenzij hij dus zelf de straf ondergaat voor andermans overtredingen van zijn eigen wet. Dat maakt hem nu juist zowel rechtvaardig als liefdevol: de wet wordt gehandhaafd, maar iedereen kan worden vergeven voor de overtredingen.quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:41 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Daarom kan God nooit rechtvaardig èn tegelijkertijd liefdevol zijn. Die twee sluiten elkaar zo'n beetje uit.
Het gaat hier in wezen om staatsinrichting, niet om persoonlijke 1 op 1 relaties.quote:En God jkan inderdaad iets niet wat wij mensen wel kunnen: vergeven om niet.
Het probleem is dat jij niet iemand kunt vergeven voor het leed dat iemand iemand anders aan heeft gedaan, en verwachten dat daarmee alles in orde is. Hoe zit het met het slachtoffer zelf?quote:De zin uit het onze vader "en vergeef ons onze zonden gelijk ook wij vergeven onze schuldenaren" klopt dan ook voor geen meter. Wij mensen vergeven om niet, God kan alleen vergeven "tegen een prijs".
Als er een onschuldig mens voor moet sterven is het per definitie NIET rechtvaardig!quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Tenzij hij dus zelf de straf ondergaat voor andermans overtredingen van zijn eigen wet. Dat maakt hem nu juist zowel rechtvaardig als liefdevol: de wet wordt gehandhaafd, maar iedereen kan worden vergeven voor de overtredingen.
Hetzelfde geldt voor het straffen van iemand voor iemand anders' zonden. Dat zie je echter door de hele Bijbel en het wordt nog normaal gevonden ook. Het staat zelfs in de 10 geboden...quote:[..]
Het gaat hier in wezen om staatsinrichting, niet om persoonlijke 1 op 1 relaties.
[..]
Het probleem is dat jij niet iemand kunt vergeven voor het leed dat iemand iemand anders aan heeft gedaan, en verwachten dat daarmee alles in orde is. Hoe zit het met het slachtoffer zelf?
God kan dus niet werkelijk vergeven "om niet" zoals wij dat kunnen. Ik zie er geen liefde of genade of iets dergelijks in. Er moet, hoe dan ook, betaald worden! Met bloed, hoe primitief....quote:God staat boven ons en de overtredingen die we doen, hebben voornamelijk betrekking op andere mensen, niet specifiek op God zelf.
De situatie is dus vergelijkbaar met een rechter die jou veroordeelt, maar vervolgens na zijn oordeel aanbiedt om zelf de straf te ondergaan die hij zelf heeft opgelegd omdat anders "de wet niet wordt vervuld".quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus degene die jou veroordeelt, is ook degene die voor jou de straf uitzit, zodat jij vergeven kunt worden.
De vraag is eigenlijk: waarom is dit? Wordt God gebonden door zijn wet, of wordt de wet gebonden door God? En in het tweede geval: waarom vindt God die "rechtvaardigheid" dan zoveel belangrijker dan de redding van zoveel mensen die nu verloren gaan (op basis van een geloofsovertuiging)?quote:Op dinsdag 10 december 2019 14:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Aangezien de straf op overtredingen van Gods wet de dood is...
En als god je vergeeft dan hoef je jezelf niet deze vraag te stellen?quote:Op dinsdag 10 december 2019 15:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij niet iemand kunt vergeven voor het leed dat iemand iemand anders aan heeft gedaan, en verwachten dat daarmee alles in orde is. Hoe zit het met het slachtoffer zelf?
Ja, en nee.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De situatie is dus vergelijkbaar met een rechter die jou veroordeelt, maar vervolgens na zijn oordeel aanbiedt om zelf de straf te ondergaan die hij zelf heeft opgelegd omdat anders "de wet niet wordt vervuld".
Ik vind dat nogal bizar, maar ala.
De wet is een uitdrukking van Gods wezen/essentie/karakter. De wet is dus een natuurlijke uitvloeiing van God zelf, geen arbitrair iets.quote:Op dinsdag 10 december 2019 16:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De vraag is eigenlijk: waarom is dit? Wordt God gebonden door zijn wet, of wordt de wet gebonden door God? En in het tweede geval: waarom vindt God die "rechtvaardigheid" dan zoveel belangrijker dan de redding van zoveel mensen die nu verloren gaan (op basis van een geloofsovertuiging)?
Nou ja, ik ken de christelijke antwoorden hierop wel zo'n beetje, ik vind het gewoon een erg raar verhaal.
Nu leg je me woorden in de mond volgens mij.quote:Op dinsdag 10 december 2019 17:03 schreef dop het volgende:
[..]
En als god je vergeeft dan hoef je jezelf niet deze vraag te stellen?
Dan is alles in orde?
Ik zie geen enkel verschil!
okay? Wat leg ik je in de mond?quote:Op woensdag 11 december 2019 11:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nu leg je me woorden in de mond volgens mij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |