abonnement Unibet Coolblue
pi_190185350
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 09:04 schreef dop het volgende:

[..]

Hoe kun je met droge ogen volhouden dat we vanaf 1914 nog steeds binnen 1 generatie leven.
JG passen hun bijbel niet aan omdat ze alle onzin die ze geloven in eigen lectuur schrijven, als het dan niet blijkt te kloppen veranderen ze die lectuur en moffelen de oude weg.
Leren wat de Bijbel ermee bedoelde mss ;)
Er wordt niets gemoffeld hoor.

quote:
De bijbel is een samenstelling van boeken, die vervolgens vertaald zijn. Dat vertalen vergt al enige interpretatie. En het samenvoegen en selecteren van de juiste boeken in hun specifieke volgorde is gewoon een grote gok.
Dat blijkt bijvoorbeeld bij de brieven van Paulus.
Geen enkele interpretatie mogelijk.
1 duidelijk lijn en onderling zitten er geen fouten in.
De brieven van Paulus zijn ook niet op tijd.

quote:
Vervolgens moeten wij als lezer onze eigen interpretatie maken.
Dat doet iedereen, en heel duidelijk maakt iedereen daar in zijn fouten. JG niet minder dan welke andere stroming.
En dat is duidelijk aantoonbaar zoals ik je ook liet zien, maar jij zegt dan, nee hoor niet waar, steekt je kop in het zand en doet als of het wachttoren genootschap er nooit naast heeft gezeten.
Ik heb nieuws voor je het zijn net mensen.
Je hebt nog niets laten zien?
Leer van JG naast dat vd Bijbel is geen verschil in te zien.
Het genootschap is ook menselijk?
Zegt iemand anders dan?
  vrijdag 29 november 2019 @ 15:20:47 #152
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190185395
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zoals inmiddels al 1000x tegen je gezegd is: Volgens de werkelijke feiten en alle lijsten die zijn na te zoeken valt JG absoluut niet onder een sekte.

Gezegd. Tja wat moet ik met prietpraatjes van een gehersenspoelde als jou?

Het tegendeel is al 1000x aan je getoond. Maar pas als je geher-hersenspoeld bent en vrij bent van die sekte zul je dat wellicht begrijpen met je vervalste nepbijbel.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
pi_190185828
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:20 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Gezegd. Tja wat moet ik met prietpraatjes van een gehersenspoelde als jou?

Het tegendeel is al 1000x aan je getoond. Maar pas als je geher-hersenspoeld bent en vrij bent van die sekte zul je dat wellicht begrijpen met je vervalste nepbijbel.
Gehersenspoeld nee.
Ik? Nee. Je kunt letterlijk zelf op internet nazoeken wat een sekte is. En dat JG daar overduidelijk niet aan voldoen.

Het tegendeel is nog nooit aangetoond? Het enige wat mensen aanvoeren is uitsluiting.
Maar dat is geen enkele reden alleen om JG als een sekte aan te duiden.

Vervalste Bijbel?
De Bijbel die JG gebruiken is de meest nauwkeurig vertaalde, ik durf je aan te tonen wat er mis mee is. Ook voor de zoveelste keer, doet ook nooit iemand (omdat ze dat niet kunnen maar goed).
Daarbij kun je de leer van JG met elke versie aantonen, en we gebruiken ook meerdere versies.
  vrijdag 29 november 2019 @ 16:38:35 #154
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190186303
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:57 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Gehersenspoeld nee.
Ik? Nee. Je kunt letterlijk zelf op internet nazoeken wat een sekte is. En dat JG daar overduidelijk niet aan voldoen.

Het tegendeel is nog nooit aangetoond? Het enige wat mensen aanvoeren is uitsluiting.
Maar dat is geen enkele reden alleen om JG als een sekte aan te duiden.

Vervalste Bijbel?
De Bijbel die JG gebruiken is de meest nauwkeurig vertaalde, ik durf je aan te tonen wat er mis mee is. Ook voor de zoveelste keer, doet ook nooit iemand (omdat ze dat niet kunnen maar goed).
Daarbij kun je de leer van JG met elke versie aantonen, en we gebruiken ook meerdere versies.
Ik heb als hbo theoloog geen Google nodig om te weten dat je bij een sekte zit. Dit is ook al meerdere keren aan je getoond. Dat je zonder te beargumenteren beweert dat dit niet zo is is allemaal leuk en aardig maar daar kan ik niet zoveel mee. En het is verder fijn voor je dat je het niet als sekte ervaart. Wellicht als je ooit voor de dood moet kiezen als een transfusie je leven kan redden of als je een dierbare moet verbannen als die uit je sekte stapt zal je wakker worden en er klaar voor zijn open te staan om geher-hersenspoeld te worden.

Verder zie ik graag de bewijslast dat de bijbelvertaling die je sekte gebruikt de meest nauwkeurige is tegemoet. Waarna ik zal aantonen dat jullie sektebijbeltje behoorlijk wat onjuiste aanpassingen heeft. Niet dat dit veel zin heeft zolang je geherspoeld rondloopt bij die sekte.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  vrijdag 29 november 2019 @ 18:36:37 #155
545 dop
:copyright: dop
pi_190188034
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Leren wat de Bijbel ermee bedoelde mss ;)
Er wordt niets gemoffeld hoor.
[..]

Geen enkele interpretatie mogelijk.
1 duidelijk lijn en onderling zitten er geen fouten in.
De brieven van Paulus zijn ook niet op tijd.
[..]

Je hebt nog niets laten zien?
Leer van JG naast dat vd Bijbel is geen verschil in te zien.
Het genootschap is ook menselijk?
Zegt iemand anders dan?
JG zijn natuurlijk in jou optiek foutloos.
Kijk om je heen en doe kennis op buiten je kringetje.
Maar dat mag natuurlijk niet van jullie sekte.
Braaf doen wat de gezalfde zeggen. Dan ben je braaf.
Je hebt kennelijk echt niet door dat je soms buiten je kring moet checken/kijken. Dan verbaasd het niet dat jij denkt dat je de enige waarheid bezit.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190196417
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 16:38 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Ik heb als hbo theoloog geen Google nodig om te weten dat je bij een sekte zit. Dit is ook al meerdere keren aan je getoond. Dat je zonder te beargumenteren beweert dat dit niet zo is is allemaal leuk en aardig maar daar kan ik niet zoveel mee. En het is verder fijn voor je dat je het niet als sekte ervaart. Wellicht als je ooit voor de dood moet kiezen als een transfusie je leven kan redden of als je een dierbare moet verbannen als die uit je sekte stapt zal je wakker worden en er klaar voor zijn open te staan om geher-hersenspoeld te worden.

Verder zie ik graag de bewijslast dat de bijbelvertaling die je sekte gebruikt de meest nauwkeurige is tegemoet. Waarna ik zal aantonen dat jullie sektebijbeltje behoorlijk wat onjuiste aanpassingen heeft. Niet dat dit veel zin heeft zolang je geherspoeld rondloopt bij die sekte.
Zo zo, hbo theoloog. Hoezo nutteloos maar goed.
Ik heb inmiddels al 100x de definitie van een sekte aangehaald en net zo vaak JG daarnaast gelegd. Wij voldoen daar simpelweg niet aan.
Dan kun jij wel arrogant gaan doen, blijkbaar aan de hand van je opleiding die nutteloos is.
Ging je maar eens onderzoek doen ipv vooringenomen zijn.

Want aan die hele lijst van waar een sekte aan moet voldoen, voldoet JG aan nog niet de helft.
Uitgesloten is de voornaamste waar mensen dan naar willen kijken.
Maar nogmaals: Dat is geen reden om iets een sekte te vinden.

Simpel toch? Buiten dat de meeste vertalingen amper verschil kennen. De basis verschillen zijn zeer simpel, en zou je toch moeten weten? Denk aan ''hel'' ''JHWH'' ''paal''.
Dat zijn bijna de enige echte verschillen. Mag toch hopen dat jij die dingen ook wel weet.
Anders kunnen ze die opleiding beter afschaffen.
pi_190196430
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2019 18:36 schreef dop het volgende:

[..]

JG zijn natuurlijk in jou optiek foutloos.
Kijk om je heen en doe kennis op buiten je kringetje.
Maar dat mag natuurlijk niet van jullie sekte.
Braaf doen wat de gezalfde zeggen. Dan ben je braaf.
Je hebt kennelijk echt niet door dat je soms buiten je kring moet checken/kijken. Dan verbaasd het niet dat jij denkt dat je de enige waarheid bezit.

Heb je mij ooit horen zeggen dat JG foutloos zijn? Nee.
Ik zit niet bij een sekte.
En 1 van de verschillen tussen JG en een sekte is dat wij gewoon omgaan met mensen die niet JG zijn, op school en op werk. Maar ook met niet JG familie bv. Ga maar door.

Waarom ik denk dat het klopt?
Omdat sommige mensen wel de Bijbel lezen en dat controleren ;)
En ik heb nou al duizenden keren gevraagd om aan te tonen wat aan de leer van JG niet klopt Bijbels gezien. Maar er is niemand die kan aantonen wat niet zou kloppen. Nou simpel dan toch?
  zaterdag 30 november 2019 @ 09:22:34 #158
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190196485
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Heb je mij ooit horen zeggen dat JG foutloos zijn? Nee.
Ik zit niet bij een sekte.
En 1 van de verschillen tussen JG en een sekte is dat wij gewoon omgaan met mensen die niet JG zijn, op school en op werk. Maar ook met niet JG familie bv. Ga maar door.

Waarom ik denk dat het klopt?
Omdat sommige mensen wel de Bijbel lezen en dat controleren ;)
En ik heb nou al duizenden keren gevraagd om aan te tonen wat aan de leer van JG niet klopt Bijbels gezien. Maar er is niemand die kan aantonen wat niet zou kloppen. Nou simpel dan toch?
Maar als een JG uit de gemeenschap stapt en het is familie mag je er toch niet meer mee omgaan?
Liefde voor God
  zaterdag 30 november 2019 @ 09:57:26 #159
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190196765
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:14 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Zo zo, hbo theoloog. Hoezo nutteloos maar goed.
Ik heb inmiddels al 100x de definitie van een sekte aangehaald en net zo vaak JG daarnaast gelegd. Wij voldoen daar simpelweg niet aan.
Dan kun jij wel arrogant gaan doen, blijkbaar aan de hand van je opleiding die nutteloos is.
Ging je maar eens onderzoek doen ipv vooringenomen zijn.

Want aan die hele lijst van waar een sekte aan moet voldoen, voldoet JG aan nog niet de helft.
Uitgesloten is de voornaamste waar mensen dan naar willen kijken.
Maar nogmaals: Dat is geen reden om iets een sekte te vinden.


Simpel toch? Buiten dat de meeste vertalingen amper verschil kennen. De basis verschillen zijn zeer simpel, en zou je toch moeten weten? Denk aan ''hel'' ''JHWH'' ''paal''.
Dat zijn bijna de enige echte verschillen. Mag toch hopen dat jij die dingen ook wel weet.
Anders kunnen ze die opleiding beter afschaffen.
Uitsluiten inderdaad. Maar kiezen voor de dood terwijl je gered kan worden slaat alles. Wat een eng en naar sekteclubje is het toch.

En.
Kennelijk ken je je eigen vertaling niet zo goed en heb je geen flauw benul hoe deze zich verhoudt tot de grondtekst.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zaterdag 30 november 2019 @ 10:39:25 #160
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190197127
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jawel.
[..]

Al een reactie op gegeven. Dus oud nieuws.
[..]

Wij passen niets aan op de Bijbel.

Aanpassen op de beginselen uit de Bijbel.
En het woord hel hebben ze wel degelijk in de Bijbel gepropt.
Net als het verwijderen van JHWH.
Toevoegen van het woord kruis.
Ik begrijp niet waarom er bij JG zo wordt vastgehouden aan die paal-hypothese. De dwarsbalk was zeker al in de tweede eeuw aanwezig in voorstellingen van het kruis. Zijn er sterke gronden om aan te nemen dat er ergens tussen het jaar 30 en het einde van de tweede eeuw een wijziging heeft plaatsgevonden in de vorm van dat instrument of "moet" het een paal zijn vanwege de een of andere theologische "waarheid"?
pi_190199996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 10:39 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom er bij JG zo wordt vastgehouden aan die paal-hypothese. De dwarsbalk was zeker al in de tweede eeuw aanwezig in voorstellingen van het kruis. Zijn er sterke gronden om aan te nemen dat er ergens tussen het jaar 30 en het einde van de tweede eeuw een wijziging heeft plaatsgevonden in de vorm van dat instrument of "moet" het een paal zijn vanwege de een of andere theologische "waarheid"?
Het woord wat daar gebruikt wordt staat voor een paal.
Daarbij is er niets om aan te nemen dat het een kruis was.

Nee het gaat niet om een paal of kruis, dat is verder totaal niet relevant.
Voor kerken wat het kruis afgodisch gebruikt, als een beeld, maar voor JG niet. Echter laat dit wel zien dat kerken totaal niet kijken naar historie en een goede vertaling.
Relevantie of niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:57 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Uitsluiten inderdaad. Maar kiezen voor de dood terwijl je gered kan worden slaat alles. Wat een eng en naar sekteclubje is het toch.

En.
Kennelijk ken je je eigen vertaling niet zo goed en heb je geen flauw benul hoe deze zich verhoudt tot de grondtekst.
Uitsluiting alleen zegt niets over of iets een sekte is.
JG kiezen niet voor de dood, we kiezen voor een veel betere bloedvrije behandeling.
Overigens kiezen veel kerken ervoor om voldoende medische behandelingen volledig te weigeren (denk aan prikken). Dat is heel anders.

Theologen zijn pas naar lol. Hebben totaal geen verstand van de Bijbel maar doen eigenlijk stuk voor stuk zo smerig arrogant.
Ik ken de eigen vertaling goed, en die verhoudt zich 10 miljoen keer beter tot de grondtekst dan welke vertaling dan ook.
Dat zou onze ''theoloog'' toch moeten weten?
Maar wss zeggen dingen als JHWH, Stauros, Gehenna en Sjeool je niet eens wat :')
pi_190200028
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:22 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Maar als een JG uit de gemeenschap stapt en het is familie mag je er toch niet meer mee omgaan?
Uitsluiting. Dan noem je 1 punt wat genoemd wordt voor een sekte.
Gek genoeg worden JG aangekeken om de uitsluitingsregeling, terwijl in andere omstandigheden zoals bv met een pedo kun je ze niet ver genoeg uitsluiten. Zo krom.

Je mag tot bepaalde mate nog omgaan met uitgesloten familie.
En daarnaast is het de eigen keus van iemand die stopt met het dienen van God en alles ZELF de rug toekeert. Het is niet dat een getuige dit wil doen, iemand kiest zelf daarvoor.
Deze uitsluitingsregeling staat overigens nou eenmaal in de Bijbel.
pi_190200052
Oh, de bijbelse liefde en de nederigheid die christenen vaak zo eigen is O+
-
pi_190200067
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Deze uitsluitingsregeling staat overigens nou eenmaal in de Bijbel.
Er staat zoveel in de bijbel wat jij en je hatende homeboys allemaal negeren. Hoe selecteer je precies waar je een punt van maakt en waarvan niet?
Conscience do cost.
  zaterdag 30 november 2019 @ 15:28:32 #165
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190200148
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het woord wat daar gebruikt wordt staat voor een paal.
Daarbij is er niets om aan te nemen dat het een kruis was.

Nee het gaat niet om een paal of kruis, dat is verder totaal niet relevant.
Voor kerken wat het kruis afgodisch gebruikt, als een beeld, maar voor JG niet. Echter laat dit wel zien dat kerken totaal niet kijken naar historie en een goede vertaling.
Relevantie of niet.
[..]

Uitsluiting alleen zegt niets over of iets een sekte is.

Nee uitsluiting alleen niet nee. Maar daar blijft het niet bij he... Dan kun je je kop in het zand steken.

[quote]JG kiezen niet voor de dood, we kiezen voor een veel betere bloedvrije behandeling.
Stop met die gehersenspoelde sekteleugens van je.
Nogmaals er is geen betere behandeling tegen bloedkanker. En ook niet als je dood ligt te bloeden. Dan heb je gewoon vers bloed nodig. Dat is zo klaar als een klontje.

quote:
Overigens kiezen veel kerken ervoor om voldoende medische behandelingen volledig te weigeren (denk aan prikken). Dat is heel anders.
Dat is inderdaad heel anders. Maar ook van d'n zotte.

quote:
Theologen zijn pas naar lol. Hebben totaal geen verstand van de Bijbel maar doen eigenlijk stuk voor stuk zo smerig arrogant.
Je mag me beledigen zoveel als je wilt.

quote:
Ik ken de eigen vertaling goed, en die verhoudt zich 10 miljoen keer beter tot de grondtekst dan welke vertaling dan ook.
Neen, normaal komt een leer voort uit hoe teksten geinterpreteerd worden. Bij jullie is de tekst aangepast aan jullie leer. Daar zijn tal van voorbeelden van te vinden. Om jouw dooddoener te gebruiken: Google zelf maar.
quote:
Dat zou onze ''theoloog'' toch moeten weten?
Maar wss zeggen dingen als JHWH, Stauros, Gehenna en Sjeool je niet eens wat
JHWH is in ieder geval niet dat misbaksel Jehova dat jullie gebruiken.
Stauros is waar Jezus aan gehangen werd.
Gehenna is een vallei waar afval verbrand werd.
En Sjeool is het dodenrijk.
Nog meer vragen????
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zaterdag 30 november 2019 @ 15:30:39 #166
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190200174
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het woord wat daar gebruikt wordt staat voor een paal.
Daarbij is er niets om aan te nemen dat het een kruis was.

Nee het gaat niet om een paal of kruis, dat is verder totaal niet relevant.
Voor kerken wat het kruis afgodisch gebruikt, als een beeld, maar voor JG niet. Echter laat dit wel zien dat kerken totaal niet kijken naar historie en een goede vertaling.
Relevantie of niet.
[..]

Uitsluiting alleen zegt niets over of iets een sekte is.
JG kiezen niet voor de dood, we kiezen voor een veel betere bloedvrije behandeling.
Overigens kiezen veel kerken ervoor om voldoende medische behandelingen volledig te weigeren (denk aan prikken). Dat is heel anders.

Theologen zijn pas naar lol. Hebben totaal geen verstand van de Bijbel maar doen eigenlijk stuk voor stuk zo smerig arrogant.
Ik ken de eigen vertaling goed, en die verhoudt zich 10 miljoen keer beter tot de grondtekst dan welke vertaling dan ook.
Dat zou onze ''theoloog'' toch moeten weten?
Maar wss zeggen dingen als JHWH, Stauros, Gehenna en Sjeool je niet eens wat :')
Maar je draait er zoals gewoonlijk omheen met je gehersenspoelde sekte leugens. Nogmaals de vraag bewijstlast aan te voeren dat de vertaling die jullie gebruiken het dichts ligt bij de grondtekst?
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  zaterdag 30 november 2019 @ 15:42:34 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190200301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:16 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Het woord wat daar gebruikt wordt staat voor een paal.
Daarbij is er niets om aan te nemen dat het een kruis was.
Er staat stauros, en die wordt vergeleken met een tau (T), niet met een jota (I), wat voor de hand zou liggen als het om een paal ging.
quote:
Barnabas 9:7
For the scripture saith; And Abraham circumcised of his household
eighteen males and three hundred. What then was the knowledge
given unto him? Understand ye that He saith the eighteen first,
and then after an interval three hundred In the eighteen 'I'
stands for ten, 'H' for eight. Here thou hast JESUS (IHSOYS). And
because the cross in the 'T' was to have grace
, He saith also three
hundred. So He revealeth Jesus in the two letters, and in the
remaining one the cross.
http://www.earlychristian(...)nabas-lightfoot.html
quote:
ὅτι δὲ ὁ σταυρὸς ἐν τῷ ταῦ ἤμελλεν ἔχειν τὴν χάριν
https://www.ccel.org/l/lake/fathers/barnabas_a.htm
pi_190222949
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:22 schreef ems. het volgende:

[..]

Er staat zoveel in de bijbel wat jij en je hatende homeboys allemaal negeren. Hoe selecteer je precies waar je een punt van maakt en waarvan niet?
Negeren niets, maar waarom moet je ergens een punt van maken?
Als Christen hoor je de Bijbel gewoon te volgen. Je kunt niet zeggen: Oh dat vind ik niet leuk dus dat ga ik maar niet doen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:28 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Stop met die gehersenspoelde sekteleugens van je.
Nogmaals er is geen betere behandeling tegen bloedkanker. En ook niet als je dood ligt te bloeden. Dan heb je gewoon vers bloed nodig. Dat is zo klaar als een klontje.
[..]

Dat is inderdaad heel anders. Maar ook van d'n zotte.
[..]

Je mag me beledigen zoveel als je wilt.
[..]

Neen, normaal komt een leer voort uit hoe teksten geinterpreteerd worden. Bij jullie is de tekst aangepast aan jullie leer. Daar zijn tal van voorbeelden van te vinden. Om jouw dooddoener te gebruiken: Google zelf maar.
[..]

JHWH is in ieder geval niet dat misbaksel Jehova dat jullie gebruiken.
Stauros is waar Jezus aan gehangen werd.
Gehenna is een vallei waar afval verbrand werd.
En Sjeool is het dodenrijk.
Nog meer vragen????
Gast jij loopt constant mensen hier te beledigen met je walgelijke mening.
Beetje iemand veroordelen als sekte lid. Weet je hoe ongelofelijk beledigend dat is?
En dat terwijl de feit zeer gemakkelijk te vinden zijn dat JG geen sekte is?

Maar zoals ik al zei zijn theologen niet geinteresseerd in feiten, als je er al 1 bent.
Zijn veel te arrogant in hun studie die nergens op slaat.

Bloedvrije operaties worden ook in de medische wereld als de beste manier gezien.
Of er in uitzonderingen dan geen alternatief is daargelaten. Maar dat maakt ons niet mensen die voor de dood kiezen.
En zoals je zelf al zegt zijn er zoveel stromingen die van alles aan gekheid WEL kiezen, waar geen logica aan zit. En dat van ons is ten minste Bijbels ondersteund.

Bij ons is de leer aangepast aan de Bijbel.
Zoals het hoort. De Bijbel is de leiding. NIETS is aangepast. Je bent al 1000x gevraagd om iets aan te tonen. Maar nu kom je weer met een beschuldiging maar je kunt weer niets noemen.

Zo zo heel goed hoor.
Wel heel knap hoor dat je dat weet. En welke Bijbel gebruikt elk van die woorden WEL goed?
Precies, de vertaling die Jehovah's Getuigen gebruiken.
En dan zeur jij dat onze vertaling slecht is? Lachwekkend. Alsof een protestant of katholiek ook maar iets van die woorden weet. Die denkt dat hel een woord is wat in de Bijbel hoort, of JHWH? Kennen ze gewoon niet.
  zondag 1 december 2019 @ 23:07:53 #169
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190224201
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Negeren niets, maar waarom moet je ergens een punt van maken?
Als Christen hoor je de Bijbel gewoon te volgen. Je kunt niet zeggen: Oh dat vind ik niet leuk dus dat ga ik maar niet doen.
[..]

Gast jij loopt constant mensen hier te beledigen met je walgelijke mening.
Beetje iemand veroordelen als sekte lid. Weet je hoe ongelofelijk beledigend dat is?
En dat terwijl de feit zeer gemakkelijk te vinden zijn dat JG geen sekte is?

Maar zoals ik al zei zijn theologen niet geinteresseerd in feiten, als je er al 1 bent.
Zijn veel te arrogant in hun studie die nergens op slaat.

Bloedvrije operaties worden ook in de medische wereld als de beste manier gezien.
Of er in uitzonderingen dan geen alternatief is daargelaten. Maar dat maakt ons niet mensen die voor de dood kiezen.
En zoals je zelf al zegt zijn er zoveel stromingen die van alles aan gekheid WEL kiezen, waar geen logica aan zit. En dat van ons is ten minste Bijbels ondersteund.

Bij ons is de leer aangepast aan de Bijbel.
Zoals het hoort. De Bijbel is de leiding. NIETS is aangepast. Je bent al 1000x gevraagd om iets aan te tonen. Maar nu kom je weer met een beschuldiging maar je kunt weer niets noemen.

Zo zo heel goed hoor.
Wel heel knap hoor dat je dat weet. En welke Bijbel gebruikt elk van die woorden WEL goed?
Precies, de vertaling die Jehovah's Getuigen gebruiken.
En dan zeur jij dat onze vertaling slecht is? Lachwekkend. Alsof een protestant of katholiek ook maar iets van die woorden weet. Die denkt dat hel een woord is wat in de Bijbel hoort, of JHWH? Kennen ze gewoon niet.
Je hoeft het toch niet als belediging op te vatten. Waarom zie je het niet als compliment? Jezus was ook eigenaardig toch?

Op dat onnozele gezever over bloedvrij opereren ga ik niet meer in. Enkel nogmaals de opmerking dat ik hoop dat je nooit in de situatie terecht komt dat je door je sekte gedrag voor de dood moet kiezen.

Verder vind ik het flauw dat je de situatie nu omdraait. Nimmer heb je aan mij gevraagd aan te tonen dat jullie een zeer onjuiste vertaling gebruiken. Aangepast naar jullie leer. Het was andersom, ik heb aan jou 2 maal gevraagd je stelling dat de vertaling die jullie gebruiken de grondtekst het dichtst benaderd te onderbouwen met bewijslast. In plaats van je daarop te richten kaats je de bal terug met je zoveelste leugen. Nogmaals zie ik de bewijslast graag tegemoet. En zo niet dat laat ik je voorlopig met rust aangezien we anders in circels blijven zeveren.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  maandag 2 december 2019 @ 09:27:22 #170
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190227303
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 09:14 schreef bianconeri het volgende:
Want aan die hele lijst van waar een sekte aan moet voldoen, voldoet JG aan nog niet de helft.
Ruimschoots! En dat is meer dan ruim voldoende. :W

quote:
Theologen zijn pas naar lol. Hebben totaal geen verstand van de Bijbel maar doen eigenlijk stuk voor stuk zo smerig arrogant.
Kijk dat is klare sektetaal! _O-
quote:
En daarnaast is het de eigen keus van iemand die stopt met het dienen van God en alles ZELF de rug toekeert.
Nee ze keren God niet de rug toe, maar die vreselijke sekte! Dat is iets héééél anders.
quote:
Als Christen hoor je de Bijbel gewoon te volgen. Je kunt niet zeggen: Oh dat vind ik niet leuk dus dat ga ik maar niet doen.
Jezus zegt: wast elkanders voeten. Was jij voeten?

[ Bericht 13% gewijzigd door hoatzin op 02-12-2019 09:34:49 ]
  maandag 2 december 2019 @ 09:27:41 #171
545 dop
:copyright: dop
pi_190227309
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bloedvrije operaties worden ook in de medische wereld als de beste manier gezien.
Dat is rond uit een leugen.
Waarom denk je dat JG bijvoorbeeld niet in aanmerking komen voor adoptie.
Er gelden in de medische wereld juist extra protocolen voor fundamentele gekkies die geen bloed willen.
Dat is niet omdat dat beter is.
Is je ook eerder verteld maar stap je dan leuk overheen. Als of het allemaal niet waar is.
Heb je ook het voorbeeld van zwangere vrouwen genoemd. Waar ook aanvullende regels zijn. Omdat de keuze zonder bloed een extra risico voor moeder en kind is.

Nogmaals bij normale ingrepen kun je vaak zonder bloed. Dat is ook gebruikelijk.
Maar in acute situaties kun je niet zonder, en zijn er geen alternatieven.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190256182
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 23:07 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Je hoeft het toch niet als belediging op te vatten. Waarom zie je het niet als compliment? Jezus was ook eigenaardig toch?

Op dat onnozele gezever over bloedvrij opereren ga ik niet meer in. Enkel nogmaals de opmerking dat ik hoop dat je nooit in de situatie terecht komt dat je door je sekte gedrag voor de dood moet kiezen.

Verder vind ik het flauw dat je de situatie nu omdraait. Nimmer heb je aan mij gevraagd aan te tonen dat jullie een zeer onjuiste vertaling gebruiken. Aangepast naar jullie leer. Het was andersom, ik heb aan jou 2 maal gevraagd je stelling dat de vertaling die jullie gebruiken de grondtekst het dichtst benaderd te onderbouwen met bewijslast. In plaats van je daarop te richten kaats je de bal terug met je zoveelste leugen. Nogmaals zie ik de bewijslast graag tegemoet. En zo niet dat laat ik je voorlopig met rust aangezien we anders in circels blijven zeveren.
Een sekte is een zware belediging en ook niet waar. Een sekte wordt overigens Bijbels gezien ook veroordeeld ;)
Daarnaast voldoen we volgens de feiten niet aan wat een sekte is, buiten die uitsluitingsregeling wat blijkbaar zwaar weegt voor je.

Hoef je ook niet op in te gaan. Bloedvrij opereren is gewoon vele malen beter.
Een enkele geval zou het mogelijk nodig zijn, maar bloed nemen kan net zo goed dodelijk zijn.
Een JG kiest echt niet voor de dood dus dat is gewoon onzin.
Dan zou je ook iemand die wel bloed neemt kunnen aanduiden als iemand die niet voor zijn gezondheid gaat en dood wil.

Lees je uberhaupt wel wat anderen zeggen?
Allereerst is al 1000x hier gezegd om aan te tonen wat er mis zou zijn met de NWT.
Daarnaast heb ik ook al aantal punten aangehaald waarin de NWT vele malen beter is dan welke vertaling dan ook (JHWH, stauros, hel)
pi_190256347
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2019 09:27 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ruimschoots! En dat is meer dan ruim voldoende.
Nog niet eens aan de helft. Dus jammer voor je.

quote:
Nee ze keren God niet de rug toe, maar die vreselijke sekte! Dat is iets héééél anders.
Nee ze keren God de Bijbel toe.
Of iemand een sekte de rug toe keert weet ik niet, ik heb nog nooit contact gehad met een sekte en ben dat ook niet van plan.

quote:
Jezus zegt: wast elkanders voeten. Was jij voeten?
En dan snap jij niet dat mensen zeggen dat jij niets van de Bijbel snapt?
Want dat wassen is letterlijk?
(hint: Duhhh, nee)

quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2019 09:27 schreef dop het volgende:

[..]

Dat is rond uit een leugen.
Waarom denk je dat JG bijvoorbeeld niet in aanmerking komen voor adoptie.
Er gelden in de medische wereld juist extra protocolen voor fundamentele gekkies die geen bloed willen.
Dat is niet omdat dat beter is.
Is je ook eerder verteld maar stap je dan leuk overheen. Als of het allemaal niet waar is.
Heb je ook het voorbeeld van zwangere vrouwen genoemd. Waar ook aanvullende regels zijn. Omdat de keuze zonder bloed een extra risico voor moeder en kind is.

Nogmaals bij normale ingrepen kun je vaak zonder bloed. Dat is ook gebruikelijk.
Maar in acute situaties kun je niet zonder, en zijn er geen alternatieven.
Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen ;)
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.

quote:
Lees de eerste zin. Buiten-Bijbels. Dat is wel het laatste wat JG doen.
Of wat daarna gezegd wordt: Het omlaag halen van het offer van Jezus. Wat prediken JG? Precies over het offer van Jezus.

Punt 1,2, 4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 kloppen allemaal overduidelijk niet met JG.

Punt 3 is twijfelachtig. Je bent niet zeker van behoud nee. Sommige kerken denken dat je met een doop een kind van God wordt en ongeacht je daden altijd redding hallelujah verhaal hebt.
Nee zo denken wij niet.

Punt 5 is wel grappig. JG worden er als voorbeeld aangehaald. Terwijl wij helemaal geen autoritaire leiderschap hebben. En kritiek wordt niet geduld? Haha wordt juist aangemoedigd om goed alles te beredeneren.

Punt 7 is enige die wel klopt.
Ja, wij weten dat we de Bijbel wel navolgen. En herkennen dat anderen dat absoluut niet doen.

Punt 12 laat wel zien dat deze vent niets weet.
Hij heeft het over een plek van eeuwige pijniging. Gast, lees de Bijbel eens. Dat staat er nergens.
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:10:59 #175
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190256944
quote:
[quote]0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Een sekte is een zware belediging en ook niet waar. Een sekte wordt overigens Bijbels gezien ook veroordeeld ;)
En dat terwijl de eerste christelijke gemeenten allen een sekte waren.

quote:
Daarnaast voldoen we volgens de feiten niet aan wat een sekte is, buiten die uitsluitingsregeling wat blijkbaar zwaar weegt voor je.
Valt wel mee. Maar jij als lid van die sekte, til jij daar dan zwaar niet aan? Of ben je zo gehersenspoeld dat dit door de leiders van de sekte der Jehova Getuigen je niet deert? Of heb je geen vrienden of familie?

quote:
Hoef je ook niet op in te gaan. Bloedvrij opereren is gewoon vele malen beter.
Nee op dit leugenachtige naieve sektepraatje ga ik niet meer in.

quote:
Een enkele geval zou het mogelijk nodig zijn, maar bloed nemen kan net zo goed dodelijk zijn.
Tja, dat kan. Maar laat dat aan de dokters over? Niet aan 1 of andere sekte?

quote:
Een JG kiest echt niet voor de dood dus dat is gewoon onzin.
Die prietpraat blijf je maar herhalen. Wederom zonder argumenten. Het is nu wel duidelijk dat je gehersenspoeld bent. Mijn vader is gered met bloed. Als mijn vader een Jehova Getuigen was geweest had hij dat bloed geweigerd en dood gegaan. Dan kies je toch voor de dood?

quote:
Dan zou je ook iemand die wel bloed neemt kunnen aanduiden als iemand die niet voor zijn gezondheid gaat en dood wil.
Dat slaat nergens op. Geleerde dokters weten echt wel wanneer ze geen bloed en wanneer ze wel bloed moeten geven.

quote:
Lees je uberhaupt wel wat anderen zeggen?
Allereerst is al 1000x hier gezegd om aan te tonen wat er mis zou zijn met de NWT.
Daarnaast heb ik ook al aantal punten aangehaald waarin de NWT vele malen beter is dan welke vertaling dan ook (JHWH, stauros, hel)
Ja dat doe ik. Je hebt het nu 2 keer gevraagd. Een stuk minder als die 1000 keren. Maar ik was eerst he? Toon eens aan dat het misbaksel van die vertaling van jullie het dichts bij de grondtekst ligt? Met drie voorbeeldjes kom je er niet. Voorbeelden die niets zeggen over je claim dat jullie vertaling de grondtekst het dichts zou benaderen? Er zijn meer vertalingen die het woord Gehenna gebruiken. Verder gebruiken jullie niet het woord JHWH maar het misbaksel van een woord 'Jehova'. En niet allen JHWH vertalen jullie in Jehova, nee ook Kurios. Maar niet consequent. De ene keer vertalen jullie het in dat misbaksel 'Jehova' en de andere keer vertalen jullie het in 'Heer'. Leg mij nu eens uit hoe je het in je hoofd haalt te beweren dat jullie vertaling de grondtekst het dichts zou benaderen. Bewijs dat nu eens? En overtuig mij met Bijbelteksten eens dat jullie vertaling niet aan jullie leer is aangepast, maar dat jullie leer vanuit de bijbel komt? Dat kun je niet en dat is denk ik waarom je zo minachtend naar mij en anderen doet, je verbloemd dat je geen argumenten hebt maar slechts roept waarmee je gehersenspoeld bent.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  dinsdag 3 december 2019 @ 22:35:48 #176
545 dop
:copyright: dop
pi_190257364
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef bianconeri het volgende:


[..]

Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen ;)
https://www.recht.nl/nieu(...)r-jehovahs-getuigen/

Uitspraak van de raad van staten.
Geen maatregelen die lichtvoetig wordt genomen.
quote:
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.
[..]
Ik heb meerdere keren aangetoond met bewijs dat je stelling niet klopt.
Enige wat jij doet is als een gehersenspoelde, nee hoor roepen.
Bij spoedeisende hulp is er geen alternatief, en al helemaal geen norm.
Kom nu maar eens op met linkjes en bewijs voor het tegendeel.
Er is niks gelogen aan dat zwangere JG niet thuis mogen bevallen en dat er aparte protocolen zijn in ziekenhuizen. Heb ik ook eerder gepost.

https://patientenfolders.(...)gerschap_verloskunde

Zeker allemaal verzonnen door dit universiteits ziekenhuis.
Z'n folder is zeker ter promotie van ?

Ik snap aan een kant ook nog waarom je nee hoor roept, dat is het enige wat over blijft waar mee je kunt verbloemen dat niet ik maar jij je niet goed hebt ingelezen.

JG lezen doorgaans vooral de wachttoren lectuur. Dat vinden ze dan inlezen. Ze hebben niet door dat voorgekouwde prietpraat is.
En dat ze veel wijzer zouden worden als ze zich werkelijk zouden inlezen.
Maar ja alle andere lectuur is wererlds.
Mooie manier om in je sektarische cirkeltje te blijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door dop op 03-12-2019 23:00:05 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190258285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:10 schreef Panterjong het volgende:

Valt wel mee. Maar jij als lid van die sekte, til jij daar dan zwaar niet aan? Of ben je zo gehersenspoeld dat dit door de leiders van de sekte der Jehova Getuigen je niet deert? Of heb je geen vrienden of familie?
Ik ben geen lid van een sekte, dus ik heb geen idee.
Ik heb genoeg vrienden en familie, zowel getuigen als geen getuigen.

Uitsluiting til ik niet zwaar aan. Ja het is een kenmerk van een sekte. Maar praktisch het enige waar JG aan voldoen. Ik ben niet opgegroeid als JG en weet dus heel goed dat het geen sekte is.
Alleen al het veel te open karakter van alles wat met JG te maken heeft.
Daarnaast kennen JG geen echte leiders, we zijn geen volgelingen van een bepaald iemand. Zoals je van verhalen van sektes dan hoort.

quote:
Nee op dit leugenachtige naieve sektepraatje ga ik niet meer in.
Feiten kan je niet hebben blijkbaar.

quote:
Tja, dat kan. Maar laat dat aan de dokters over? Niet aan 1 of andere sekte?
Dus iemand die wel bloed neemt kiest dus voor een kans op dood.
Net als JG die ervoor kiezen alternatieven te nemen, wat ook een kleine kans soms op dood heeft. Lekkere onzin dat JG zogenaamd voor dood willen gaan.

quote:
Ja dat doe ik. Je hebt het nu 2 keer gevraagd. Een stuk minder als die 1000 keren. Maar ik was eerst he? Toon eens aan dat het misbaksel van die vertaling van jullie het dichts bij de grondtekst ligt? Met drie voorbeeldjes kom je er niet. Voorbeelden die niets zeggen over je claim dat jullie vertaling de grondtekst het dichts zou benaderen? Er zijn meer vertalingen die het woord Gehenna gebruiken. Verder gebruiken jullie niet het woord JHWH maar het misbaksel van een woord 'Jehova'. En niet allen JHWH vertalen jullie in Jehova, nee ook Kurios. Maar niet consequent. De ene keer vertalen jullie het in dat misbaksel 'Jehova' en de andere keer vertalen jullie het in 'Heer'. Leg mij nu eens uit hoe je het in je hoofd haalt te beweren dat jullie vertaling de grondtekst het dichts zou benaderen. Bewijs dat nu eens? En overtuig mij met Bijbelteksten eens dat jullie vertaling niet aan jullie leer is aangepast, maar dat jullie leer vanuit de bijbel komt? Dat kun je niet en dat is denk ik waarom je zo minachtend naar mij en anderen doet, je verbloemd dat je geen argumenten hebt maar slechts roept waarmee je gehersenspoeld bent.
Jij weet ook best dat de NWT verreweg het dichts bij de oorspronkelijke vertaling zit dan welke dan ook.

Wij zijn de enigen die JHWH gebruiken, Stauros correct gebruiken en de woorden die valselijk vertaald worden met hel er correct neer zetten. En dat zijn praktisch de belangrijkste verschillen tussen de NWT en bv een Statenvertaling. Dus waarom je zo'n grote mond blijft opzetten zonder ook maar iets te zeggen, geen idee.

Ga eens lopen zeiken op die vertalingen die JHWH vertalen met HEER.
Of die Gehenna, Hades of Sjeool vertalen met hel. Of Stauros met kruis.
Ga daar op lopen zeiken. Dat zijn best wel fundamentele Christelijke punten.
Ten minste dat weet onze zogenaamde theoloog toch wel?
En alle Nederlandse Bijbelvertalingen vertalen dat foutief, op de NWT na.
Dus welke vertaling zit er nou het dichtste bij? Precies, de NWT.
Op belangrijke Christelijke standpunten. Dan kun je best eens aankomen met een klein puntje dat een het een de moet zijn of wat dan ook, het zal.
pi_190258335
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2019 22:35 schreef dop het volgende:

Uitspraak van de raad van staten.
Geen maatregelen die lichtvoetig wordt genomen.
Nogmaals ik ken getuigen met geadopteerde kinderen. Waar de kinderbescherming heel graag kinderen plaatsen omdat ze weten dat kinderen er heel goed verzorgd en behandeld worden.

quote:
Ik heb meerdere keren aangetoond met bewijs dat je stelling niet klopt.
Enige wat jij doet is als een gehersenspoelde, nee hoor roepen.
Bij spoedeisende hulp is er geen alternatief, en al helemaal geen norm.
Kom nu maar eens op met linkjes en bewijs voor het tegendeel.
Er is niks gelogen aan dat zwangere JG niet thuis mogen bevallen en dat er aparte protocolen zijn in ziekenhuizen. Heb ik ook eerder gepost.

Gast je hebt nog nooit iets aangetoond.
Je roept alleen maar wat en komt met nutteloze puntjes.
Net als met die sekte foldertjes. Makkelijk onderuit te halen en alsnog komen mensen hier huilen dat JG een sekte is, hoe duidelijk ook van niet.

Ziekenhuizen opereren vaak bloedvrij.
Omdat het lichaam bloedvrij simpelweg veel sneller herstelt.

Daarnaast zelfs jij moet nog snappen wat voor gevaar er aan bloed zit? Toch? Dat heb jij vroeger ook nog wel geleerd he?
Genoeg punten hier aangehaald. Cell saver zegt je wss niet eens wat bv.
JG mogen zich niet eens alleen maar in JG lectuur inlezen. Dan zou je niet voldoen aan wat de Bijbel en de lectuur je leert.
Daarnaast zijn er veel doktoren die ZELF niet met bloed willen werken vanwege de gevaren.
pi_190258732
Ik zelf ben katholiek gedoopt. Maar nooit echt praktiserend met hrt katholicisme bezig geweest.
Van een afstand bekeken vind ik hrt protestantse geloof tov het katholieke geloof meer down to earth, meer sober.
Zo zijn bijvoorbeeld de kerkgebouwen soberder dan bij de katholieken.
Protestantisme lijkt mij eerlijkheid hoger in t vaandel te hebben staan dan katholicisme.
Bij de katholieken ligt de nadruk mijn inziens meer op feesten en vieren en op het uiten van emoties.
Bij het Protestantisme ligt de nadruk meer op het controle krijgen over emoties.
Het Protestantisme is mijn inziens ook wat kouder dan het katholicisme.
Wat serieuzer.

Hoewel ik katholiek ben gedoopt kom ik er steeds meer achter dat ik het Protestantisme meer waardeer op verschillende vlakken dan het katholicisme.
Een religie mag van mij part sober zijn.
Daar mag over worden nagedacht.
En de warmte die lijkt te missen tov het katholicisme is dan misschien niet zichtbaar aanwezig in de gebouwen, liederen en gedrag van een protestant. De protestant gelooft dat die warmte in hem zelf zit en de katholiek gelooft dat die warmte enkel door de kerk gecreëerd wordt of tijdens tijd van feest...

Ach, elk geloof heeft zo zijn mooie en minder mooie kanten.
Ik kan beide religies wel waarderen.
  woensdag 4 december 2019 @ 05:41:23 #180
545 dop
:copyright: dop
pi_190259687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:45 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nogmaals ik ken getuigen met geadopteerde kinderen. Waar de kinderbescherming heel graag kinderen plaatsen omdat ze weten dat kinderen er heel goed verzorgd en behandeld worden.
[..]

Gast je hebt nog nooit iets aangetoond.
Je roept alleen maar wat en komt met nutteloze puntjes.
Net als met die sekte foldertjes. Makkelijk onderuit te halen en alsnog komen mensen hier huilen dat JG een sekte is, hoe duidelijk ook van niet.

Ziekenhuizen opereren vaak bloedvrij.
Omdat het lichaam bloedvrij simpelweg veel sneller herstelt.

Daarnaast zelfs jij moet nog snappen wat voor gevaar er aan bloed zit? Toch? Dat heb jij vroeger ook nog wel geleerd he?
Genoeg punten hier aangehaald. Cell saver zegt je wss niet eens wat bv.
JG mogen zich niet eens alleen maar in JG lectuur inlezen. Dan zou je niet voldoen aan wat de Bijbel en de lectuur je leert.
Daarnaast zijn er veel doktoren die ZELF niet met bloed willen werken vanwege de gevaren.
Hier laat je zien niet eens te lezen wat ik aanhaal.
Cell saver wordt letterlijk behandeld in de link die ik plaatste.
quote:
Cell-saver
Een apparaat dat het bloed uit een operatiewond kan opzuigen, waarna de rode bloedcellen worden gescheiden van het plasma. Hierna kunnen ze weer teruggegeven worden. Tijdens deze procedure gaat er wel bloed en dus ook stollingsfactoren verloren. Ook is het niet altijd mogelijk het apparaat goed te gebruiken omdat het pas werkt als er een grote hoeveelheid bloed opgezogen is. De opbrengst is uiteindelijk ook beperkt. De Cell-saver kan daarnaast alleen gebruikt worden bij een keizersnede en niet bij een natuurlijke (vaginale) bevalling. Ook kan de Cell-saver pas ingezet worden als het kind geboren is omdat er geen vruchtwater in het opgezogen bloed mag komen.
En ook de reden waarom JG geen kinderen uit het buitenland mogen adopteren staan duidelijk in het artikel
quote:
.2.3. De rechtbank heeft overwogen dat, mede gelet op de wetsgeschiedenis, bloedtransfusies zijn aan te merken als gangbare medische behandelingen van preventieve en curatieve aard als bedoeld in artikel 4, aanhef en onder c, ten tweede, van de Wobka. Zij heeft geoordeeld dat de minister op goede gronden heeft geweigerd hun verzoek in behandeling te nemen omdat [appellanten] hebben aangegeven geen toestemming te geven voor het ondergaan van bloedtransfusies, ook in het geval een arts deze noodzakelijk mocht achten.

2.4. [appellanten] bestrijden dit oordeel. Zij betogen dat er goede gronden zijn om bloedtransfusie niet langer als een curatieve en preventieve behandelmethode aan te merken die in het belang van het kind zou zijn, aangezien met het voortschrijden van de medische kennis is gebleken dat aan het toedienen van bloedtransfusie en/of bloedbestanddelen bevattende producten ernstige risico's kleven terwijl er andere, betere behandelmethoden zijn die tot een beter resultaat leiden.

2.5. Zoals de rechtbank met juistheid heeft overwogen blijkt uit de geschiedenis van de totstandkoming van artikel 4, aanhef en onder c, ten tweede, van de Wobka dat onder gangbare preventieve en curatieve behandelingen als bedoeld in die bepaling ook bloedtransfusies moeten worden begrepen (Kamerstukken II 1987/88, 20 046, nr. 6, p. 31). [appellanten] hebben hun betoog dat de (medische) inzichten hierover zijn gewijzigd niet met objectieve gegevens onderbouwd en hebben ter zitting doen weten niet langer te bestrijden dat sprake is van een gangbare medische behandeling. Uit het Protocol voor medische behandeling van minderjarige Jehovah's Getuigen kan worden afgeleid dat voor bloedtransfusies niet in alle gevallen een alternatief mogelijk is. Dit protocol voorziet immers in een procedure die kan worden gevolgd in gevallen waarin er voor bloedstransfusies geen medische alternatieven zijn terwijl de wettelijk vertegenwoordiger(s) weigeren toestemming te geven voor deze behandeling. Door [appellanten] is ter zitting desgevraagd bevestigd dat de hun bekende alternatieven niet als gangbare behandelmethoden kunnen worden aangemerkt. [appellanten] kunnen dan ook niet worden gevolgd in hun betoog dat de minister de beginseltoestemming ten onrechte heeft geweigerd omdat in bepaalde gevallen wel goede alternatieven voor bloedtransfusies voorhanden zijn. Deze omstandigheid doet er immers niet aan af dat [appellanten], nu zij niet bereid zijn een te adopteren kind bloedtransfusies te laten ondergaan, niet voldoen aan artikel 4, aanhef en onder c, ten tweede, van de Wobka, welke bepaling dwingend is geformuleerd. Het betoog faalt.
Jij kijkt niet en roept gewoon niet waar.
(Net als de adoptie ouders in de uitspraak hier boven)
Kop in het zand en gaan.
En precies dat gedrag is waarom wij roepen gehersenspoeld.....
En wat betreft risico's aan bloed, ja dat klopt.
Daarom wordt er ook helemaal niet lichtzinnig mee om gegaan. Veel behandelingen en medicatie zijn gevaarlijk voor gezonde mensen. Daar toon je niet mee aan dat het daar mee in acute situaties niet levens reddend is.
Ik ben hier ook niet om te beweren dat bloed een wonder middel is en in alle gevallen het beste.
In 95% van de behandelingen krijg je helemaal geen bloed en dat is prima.
Daar mee toon je 0% aan dat in de (bijna altijd) acute gevallen waar een arts voor bloed of bloed bestanddelen kiest het niet noodzakelijk is.
Chemo kuur geven we ook maar aan een paar procent van de patiënten. En een transplantatie is ook niet de eerste keuze. Maar wel handelingen die levensreddend zijn!

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 04-12-2019 08:40:38 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 4 december 2019 @ 07:29:08 #181
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190260197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nog niet eens aan de helft. Dus jammer voor je.
[..]

Nee ze keren God de Bijbel toe.
God de Bijbel toekeren? Jij durft...!
quote:
Of iemand een sekte de rug toe keert weet ik niet, ik heb nog nooit contact gehad met een sekte en ben dat ook niet van plan.
[..]

En dan snap jij niet dat mensen zeggen dat jij niets van de Bijbel snapt?
Want dat wassen is letterlijk?
(hint: Duhhh, nee)
Oh dat is ineens figuurlijk? Wel ja toe maar... _O-
quote:
[..]

Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen ;)
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.
[..]

Lees de eerste zin. Buiten-Bijbels. Dat is wel het laatste wat JG doen.
Of wat daarna gezegd wordt: Het omlaag halen van het offer van Jezus. Wat prediken JG? Precies over het offer van Jezus.

Punt 1,2, 4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 kloppen allemaal overduidelijk niet met JG.

Punt 3 is twijfelachtig. Je bent niet zeker van behoud nee. Sommige kerken denken dat je met een doop een kind van God wordt en ongeacht je daden altijd redding hallelujah verhaal hebt.
Nee zo denken wij niet.

Punt 5 is wel grappig. JG worden er als voorbeeld aangehaald. Terwijl wij helemaal geen autoritaire leiderschap hebben. En kritiek wordt niet geduld? Haha wordt juist aangemoedigd om goed alles te beredeneren.

Punt 7 is enige die wel klopt.
Ja, wij weten dat we de Bijbel wel navolgen. En herkennen dat anderen dat absoluut niet doen.

Nietes ik zit niet bij een sekte, nietes nietes nietes...whèèèh Wij alleen doen wat God wil en de rest is dom en arrogant. Maar ik zit niet bij een sekte hoor, dat weet iedereen...

[ Bericht 2% gewijzigd door hoatzin op 04-12-2019 10:36:11 ]
  woensdag 4 december 2019 @ 09:29:58 #182
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190261150
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:41 schreef bianconeri het volgende:
Stauros
Zie:
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 15:42 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Er staat stauros, en die wordt vergeleken met een tau (T), niet met een jota (I), wat voor de hand zou liggen als het om een paal ging.
[..]

[..]

Het punt is dat de term "stauros" in de loop van zijn geschiedenis een betekenisontwikkeling heeft ondergaan c.q. op verschillende tijden (of misschien ook dezelfte tijden) verschillende betekenissen had. Het is niet altijd uit te maken in welke betekenis het woord wordt gebruikt, maar voor de juistheid van de gangbare vertaling voor de bijbelpassages pleit het feit dat 2e-eeuwse schrijvers, die in tijd dicht bij de totstandkoming van het NT stonden, het woord al zo interpreteerden. Hoogstens kun je claimen dat het woord ambigu is, maar dan zou je er nog beter voor kunnen kiezen de Griekse term over te nemen in plaats van het Engelse woord "stake" in te vullen, wat een valse indruk van zekerheid geeft.
pi_190263413
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 21:38 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Nog niet eens aan de helft. Dus jammer voor je.
[..]

Nee ze keren God de Bijbel toe.
Of iemand een sekte de rug toe keert weet ik niet, ik heb nog nooit contact gehad met een sekte en ben dat ook niet van plan.
[..]

En dan snap jij niet dat mensen zeggen dat jij niets van de Bijbel snapt?
Want dat wassen is letterlijk?
(hint: Duhhh, nee)
[..]

Ik ken JG-ers met geadopteerde kinderen ;)
Lees je eens beter in voordat je gaat beledigen ok? Bloedvrije operaties zijn de norm.
Bloedvrij herstel je vele malen beter van. Is veel beter voor je lichaam. Zitten geen risico's aan terwijl die er wel zijn bij bloed nemen.
[..]

Lees de eerste zin. Buiten-Bijbels. Dat is wel het laatste wat JG doen.
Of wat daarna gezegd wordt: Het omlaag halen van het offer van Jezus. Wat prediken JG? Precies over het offer van Jezus.

Punt 1,2, 4,5,6,8,9,10,11,12,13,14,15 kloppen allemaal overduidelijk niet met JG.

Punt 3 is twijfelachtig. Je bent niet zeker van behoud nee. Sommige kerken denken dat je met een doop een kind van God wordt en ongeacht je daden altijd redding hallelujah verhaal hebt.
Nee zo denken wij niet.

Punt 5 is wel grappig. JG worden er als voorbeeld aangehaald. Terwijl wij helemaal geen autoritaire leiderschap hebben. En kritiek wordt niet geduld? Haha wordt juist aangemoedigd om goed alles te beredeneren.

Punt 7 is enige die wel klopt.
Ja, wij weten dat we de Bijbel wel navolgen. En herkennen dat anderen dat absoluut niet doen.

Punt 12 laat wel zien dat deze vent niets weet.
Hij heeft het over een plek van eeuwige pijniging. Gast, lees de Bijbel eens. Dat staat er nergens.
Niet zeker van behoud zeg je maar de bijbel zegt van wel in 1 Johannes 5:10-11 Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon. En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon. Dus als opnieuw geboren christen heb je eeuwig leven en als je dat niet gelooft noem je God een leugenaar. Of 2 Timotheüs 1:12 Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag. Dus we zijn verzekerd tot de dag van de opname. Of 2 Korinthiërs 5:1 Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.

En geen plek van eeuwige pijniging zeg je maar vernietiging maar Openbaring 14:10-11 zegt: Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam. En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt. Dus geen rust dag en nacht hoe kan dat als je vernietigd wordt..? En ook de duivel zal eeuwig branden daar volgens Openbaring 20:10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. En Openbaring 21:8 zegt: Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood. Dus die mensen die genoemd worden zitten ook daar waar de duivel zit en ondergaan dezelfde straf alleen hoe erger je bent hoe erger het daar is dus zijn wel gradaties van straf. Mattheüs 25:41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. Dus hoe kom je onder al deze verzen uit..?
pi_190263463
Oh, maar dat is niet letterlijk :7
-
pi_190263486
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 09:29 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Zie:
[..]

Het punt is dat de term "stauros" in de loop van zijn geschiedenis een betekenisontwikkeling heeft ondergaan c.q. op verschillende tijden (of misschien ook dezelfte tijden) verschillende betekenissen had. Het is niet altijd uit te maken in welke betekenis het woord wordt gebruikt, maar voor de juistheid van de gangbare vertaling voor de bijbelpassages pleit het feit dat 2e-eeuwse schrijvers, die in tijd dicht bij de totstandkoming van het NT stonden, het woord al zo interpreteerden. Hoogstens kun je claimen dat het woord ambigu is, maar dan zou je er nog beter voor kunnen kiezen de Griekse term over te nemen in plaats van het Engelse woord "stake" in te vullen, wat een valse indruk van zekerheid geeft.
Interessante kwestie inderdaad. Ik snap ook niet hoe JG's zo zeker zijn over die "valse vertaling". Ik denk dat het vooral als "identity marker" wordt gebruikt.
-
pi_190263821
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:29 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Niet zeker van behoud zeg je maar de bijbel zegt van wel in 1 Johannes 5:10-11 Die in den Zoon van God gelooft, heeft de getuigenis in zichzelven; die God niet gelooft, heeft Hem tot een leugenaar gemaakt, dewijl hij niet geloofd heeft de getuigenis, die God getuigd heeft van Zijn Zoon. En dit is de getuigenis, namelijk dat ons God het eeuwige leven gegeven heeft; en ditzelve leven is in Zijn Zoon.

Dus als opnieuw geboren christen heb je eeuwig leven en als je dat niet gelooft noem je God een leugenaar.

Of 2 Timotheüs 1:12 Om welke oorzaak ik ook deze dingen lijde, maar word niet beschaamd; want ik weet, Wien ik geloofd heb, en ik ben verzekerd, dat Hij machtig is, mijn pand, bij Hem weggelegd, te bewaren tot dien dag. Dus we zijn verzekerd tot de dag van de opname. Of 2 Korinthiërs 5:1 Want wij weten, dat, zo ons aardse huis dezes tabernakels gebroken wordt, wij een gebouw van God hebben, een huis niet met handen gemaakt, maar eeuwig in de hemelen.
Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:

Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf. Wie niet in God gelooft, heeft hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet gelooft in het getuigenis dat God over zijn Zoon heeft gegeven. 11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dat leven is in zijn Zoon.

Grappig dat dat denken van behouden zijn een kenmerk is van een sekte. En dat JG er juist niet aan voldoen ;)
Leuk dat jij zo denkt.
Overigens leert de Bijbel dat niet. Je doop houdt niet in dat je redding al hebt, al behouden bent.
wedergeboren zoals zweverige kerken zeggen.
Ja, zoals die tekst ook zegt geeft God je eeuwig leven door Zijn Zoon. Door het offer van Jezus.
Maar houdt dat in dat je door gedoopt te worden direct en blijvende redding hebt? Nee natuurlijk niet. Veel kerken kennen zelfs de kinderdoop. Dit zou inhouden dat je de grootste moordenaar in de menselijke geschiedenis kan worden, maar je bent gedoopt en dus behouden?
Nee natuurlijk niet.

Hoewel werken je niet kunnen redden, zijn werken onlosmakelijk verbonden met een christen.
Zoals Jakobus leert: Geloof zonder werken is dood.

quote:
En geen plek van eeuwige pijniging zeg je maar vernietiging maar Openbaring 14:10-11 zegt: Die zal ook drinken uit den wijn des toorn Gods, die ongemengd ingeschonken is, in den drinkbeker Zijns toorns; en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam. En de rook van hun pijniging gaat op in alle eeuwigheid, en zij hebben geen rust dag en nacht, die het beest aanbidden en zijn beeld, en zo iemand het merkteken zijns naams ontvangt. Dus geen rust dag en nacht hoe kan dat als je vernietigd wordt..? En ook de duivel zal eeuwig branden daar volgens Openbaring 20:10 En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. En Openbaring 21:8 zegt: Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood. Dus die mensen die genoemd worden zitten ook daar waar de duivel zit en ondergaan dezelfde straf alleen hoe erger je bent hoe erger het daar is dus zijn wel gradaties van straf. Mattheüs 25:41 Dan zal Hij zeggen ook tot degenen, die ter linker hand zijn: Gaat weg van Mij, gij vervloekten, in het eeuwige vuur, hetwelk den duivel en zijn engelen bereid is. Dus hoe kom je onder al deze verzen uit..?
De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.

Maar zoek jij het woord hel maar eens op in de Bijbel. Staat er 0x in.
Past de hel bij een God van liefde? Nee inderdaad niet.
Prediker 9:5,10. Iemand die sterft heeft het niet door. Zal niet eeuwig pijniging doorgaan volgens de Bijbel. Om maar een tekst te noemen.
pi_190263841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Interessante kwestie inderdaad. Ik snap ook niet hoe JG's zo zeker zijn over die "valse vertaling". Ik denk dat het vooral als "identity marker" wordt gebruikt.
Kruis of paal is ook niet belangrijk.
Het laat alleen zien dat de NWT een nauwkeurige vertaling is. Terwijl de valse christelijke kerken alles maar aangrijpen, het ze totaal niet boeit wat ze in de Bijbel lezen.
Het kruis zelfs aangrijpen als afgodisch beeld.
pi_190263875
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kruis of paal is ook niet belangrijk.
Het laat alleen zien dat de NWT een nauwkeurige vertaling is. Terwijl de valse christelijke kerken alles maar aangrijpen, het ze totaal niet boeit wat ze in de Bijbel lezen.
Het kruis zelfs aangrijpen als afgodisch beeld.
Kun je seculiere bronnen geven die voor jouw vertaling van "stauros" pleiten?
-
  woensdag 4 december 2019 @ 18:09:23 #189
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190268428
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:

Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf. Wie niet in God gelooft, heeft hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet gelooft in het getuigenis dat God over zijn Zoon heeft gegeven. 11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dat leven is in zijn Zoon.

Grappig dat dat denken van behouden zijn een kenmerk is van een sekte. En dat JG er juist niet aan voldoen ;)
Leuk dat jij zo denkt.
Overigens leert de Bijbel dat niet. Je doop houdt niet in dat je redding al hebt, al behouden bent.
wedergeboren zoals zweverige kerken zeggen.
Ja, zoals die tekst ook zegt geeft God je eeuwig leven door Zijn Zoon. Door het offer van Jezus.
Maar houdt dat in dat je door gedoopt te worden direct en blijvende redding hebt? Nee natuurlijk niet. Veel kerken kennen zelfs de kinderdoop. Dit zou inhouden dat je de grootste moordenaar in de menselijke geschiedenis kan worden, maar je bent gedoopt en dus behouden?
Nee natuurlijk niet.

Hoewel werken je niet kunnen redden, zijn werken onlosmakelijk verbonden met een christen.
Zoals Jakobus leert: Geloof zonder werken is dood.
[..]

De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.

Maar zoek jij het woord hel maar eens op in de Bijbel. Staat er 0x in.
Past de hel bij een God van liefde? Nee inderdaad niet.
Prediker 9:5,10. Iemand die sterft heeft het niet door. Zal niet eeuwig pijniging doorgaan volgens de Bijbel. Om maar een tekst te noemen.
Het woord Jehova staat er ook 0 keer in.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 4 december 2019 @ 18:12:17 #190
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190268461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2019 23:41 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik ben geen lid van een sekte, dus ik heb geen idee.
Ik heb genoeg vrienden en familie, zowel getuigen als geen getuigen.

Uitsluiting til ik niet zwaar aan. Ja het is een kenmerk van een sekte. Maar praktisch het enige waar JG aan voldoen. Ik ben niet opgegroeid als JG en weet dus heel goed dat het geen sekte is.
Alleen al het veel te open karakter van alles wat met JG te maken heeft.
Daarnaast kennen JG geen echte leiders, we zijn geen volgelingen van een bepaald iemand. Zoals je van verhalen van sektes dan hoort.
[..]

Feiten kan je niet hebben blijkbaar.
[..]

Dus iemand die wel bloed neemt kiest dus voor een kans op dood.
Net als JG die ervoor kiezen alternatieven te nemen, wat ook een kleine kans soms op dood heeft. Lekkere onzin dat JG zogenaamd voor dood willen gaan.
[..]

Jij weet ook best dat de NWT verreweg het dichts bij de oorspronkelijke vertaling zit dan welke dan ook.

Wij zijn de enigen die JHWH gebruiken, Stauros correct gebruiken en de woorden die valselijk vertaald worden met hel er correct neer zetten. En dat zijn praktisch de belangrijkste verschillen tussen de NWT en bv een Statenvertaling. Dus waarom je zo'n grote mond blijft opzetten zonder ook maar iets te zeggen, geen idee.

Ga eens lopen zeiken op die vertalingen die JHWH vertalen met HEER.
Of die Gehenna, Hades of Sjeool vertalen met hel. Of Stauros met kruis.
Ga daar op lopen zeiken. Dat zijn best wel fundamentele Christelijke punten.
Ten minste dat weet onze zogenaamde theoloog toch wel?
En alle Nederlandse Bijbelvertalingen vertalen dat foutief, op de NWT na.
Dus welke vertaling zit er nou het dichtste bij? Precies, de NWT.
Op belangrijke Christelijke standpunten. Dan kun je best eens aankomen met een klein puntje dat een het een de moet zijn of wat dan ook, het zal.
Je hoeft niet te liegen. JHWH komt in jullie vertaling niet voor. Verder ben ik er wel klaar mee. Ik spreek je later wel weer een keer.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  woensdag 4 december 2019 @ 18:23:34 #191
545 dop
:copyright: dop
pi_190268638
@bianconeri

Wil jij filippenze 2:6
Eens de vertaling laten zien van uit het Grieks naar de versie uit de nieuwe wereld vertaling.

En ook 1korinthe 8:6
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190268907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:59 schreef hoatzin het volgende:
Wat denken de forumgangers over het verschil in beleving van een protestants geloof t.o.v. een ander geloof?
Wat zijn de verschillen/meerwaarden?

(deeltje twee..)
Het "protestantse geloof" (oftewel het christendom) is enerzijds de sympathiekste religie, maar anderzijds het moeilijkst om echt te geloven. Dat komt omdat er nogal wat paranormale zaken deel uitmaken van het christendom, deze vormen zelfs de kern ervan.

Als tegenhanger zou je de islam kunnen zien: eenvoudig om te geloven (het gaat immers "slechts" om een aantal leefregels), maar anderzijds is het geen sympathieke religie omdat nogal wat groeperingen worden buitengesloten.

Het jodendom kun je zien als het kleine broertje van de islam, hoewel het historisch gezien eigenlijk de grootvader van de islam is. Maar nu stelt het qua aantal aanhangers niet veel meer voor. In essentie een simpel geloof, maar niet zo sympathiek als het christendom.
pi_190269070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Het "protestantse geloof" (oftewel het christendom) is enerzijds de sympathiekste religie, maar anderzijds het moeilijkst om echt te geloven.
Dat ligt maar net aan de tak of stroming die je er uit licht. De 'echte' protestanten zijn doorgaans niet zo sympathiek en sluiten eveneens nogal wat groepen buiten.
pi_190270073
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan de tak of stroming die je er uit licht. De 'echte' protestanten zijn doorgaans niet zo sympathiek en sluiten eveneens nogal wat groepen buiten.
Ja, dat klopt. Die zijn in feite afgedwaald van hun eigen leer. Maar het christendom zelf, zoals dat in de loop van enkele eeuwen na het begin van de jaartelling is geconstrueerd, is in principe sympathiek van opzet. Daarmee bedoel ik dat het toegankelijk is voor ieder mens, dat het vrede en verdraagzaamheid nastreeft, enzovoort.
pi_190278600
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 13:02 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Kun je seculiere bronnen geven die voor jouw vertaling van "stauros" pleiten?
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:09 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Het woord Jehova staat er ook 0 keer in.
Goh :'(
Herken het verschil tussen JHWH en Yahweh/Jehovah.
Hint: E, O, A
pi_190278630
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:12 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Je hoeft niet te liegen. JHWH komt in jullie vertaling niet voor. Verder ben ik er wel klaar mee. Ik spreek je later wel weer een keer.
Duizenden keren, maar nee natuurlijk niet. Komt er niet in voor, duizenden keren is nooit.

Als jij blijft liegen en niet serieus op dingen in wilt gaan? Prima, blijf maar weg.
Je gaat nooit in op de feiten dat wij geen sekte zijn, je bent nog geen 1x ingegaan op waarom de NWT dan zo slecht zou zijn. Terwijl ik al een aantal dingen heb aangehaald, neem je niet eens de moeite ergens op te reageren.

Nee blijf dan maar weg als je toch niets kunt bijdragen. Gebruik de tijd die je hier gebruikte om niets bij te dragen maar om de Bijbel te leren kennen.
pi_190278668
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:23 schreef dop het volgende:
@:bianconeri

Wil jij filippenze 2:6
Eens de vertaling laten zien van uit het Grieks naar de versie uit de nieuwe wereld vertaling.

En ook 1korinthe 8:6
Fil 2:6
Hoewel hij in Gods gedaante bestond, heeft hij geen machtsgreep overwogen om aan God gelijk te zijn.

1 Kor 8:6
n werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan.

Mooie teksten. Die heel duidelijk aantonen dat Jezus een heel ander persoon is dan God.
Bedankt voor het aanhalen van deze teksten!
  donderdag 5 december 2019 @ 10:21:02 #198
545 dop
:copyright: dop
pi_190279104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Fil 2:6
Hoewel hij in Gods gedaante bestond, heeft hij geen machtsgreep overwogen om aan God gelijk te zijn.

1 Kor 8:6
n werkelijkheid is er voor ons maar één God, de Vader, uit wie alle dingen zijn ontstaan en voor wie wij bestaan. En er is één Heer, Jezus Christus, via wie alle dingen zijn ontstaan en via wie wij bestaan.

Mooie teksten. Die heel duidelijk aantonen dat Jezus een heel ander persoon is dan God.
Bedankt voor het aanhalen van deze teksten!
nogal slecht vertaald door het wachttoren genootschap is het niet, leg de grondtext er eens naast

Ow wacht die kun je natuurlijk niet vinden op jullie site.

Is er een literaire vertaling van te vinden?
Of is er een reden dat de JG die niet (weer)geven

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 05-12-2019 10:27:55 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190279287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:48 schreef bianconeri het volgende:
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.
Je liegt gewoon dat het gedrukt staat :)

http://www.perseus.tufts.(...).0057:entry=stauro/s

quote:
σταυρός , ὁ,
A.upright pale or stake, “σταυροὺς ἐκτὸς ἔλασσε διαμπερὲς ἔνθα καὶ ἔνθα πυκνοὺς καὶ θαμέας” Od.14.11, cf. Il.24.453, Th.4.90, X. An.5.2.21; of piles driven in to serve as a foundation, Hdt.5.16, Th.7.25.
II. cross, as the instrument of crucifixion, D.S.2.18, Ev.Matt.27.40, Plu.2.554a; “ἐπὶ τὸν ς. ἀπάγεσθαι” Luc.Peregr.34; ς. λαμβάνειν, ἆραι, βαστάζειν, metaph. of voluntary suffering, Ev.Matt.10.38, Ev.Luc.9.23, 14.27: its form was represented by the Greek letter T, Luc.Jud.Voc.12.
of

http://lexiconcordance.com/greek/4716.html

Zie ook de wiki-pagina

https://en.wikipedia.org/wiki/Stauros

Zonder verdere context kan dus het zowel beide (paal of kruis) betekenen, en is het niet zo klip en klaar als jij beweert. We zien echter bij vroege christelijke bronnen zoals Justinus de Martelaar in b.v. zijn dialoog met Trypho (https://en.wikipedia.org/wiki/Dialogue_with_Trypho) en de brief van Barnabas (https://nl.wikipedia.org/wiki/Brief_van_Barnabas) al verwijzingen naar "stauros" als kruis. Dus als je zo zeker bent van jouw vertaling, dan moet je zoals Iblardi al aangaf dit soort teksten kunnen verklaren. Oftewel: waarom spreken deze vroegchristelijke teksten, minder dan een eeuw na de evangelieën, al over een kruis?

De opvatting dat "stauros" voor "kruis" staat in de evangelieën werd voornamelijk aan het einde van de 19e eeuw nog bekritiseerd, en hoe toevallig, in dezelfde tijd als dat Charles Taze Russell zijn beweging opzette.

Het zou fijn zijn als je voor de verandering je beweringen eens goed zou onderbouwen, en graag zonder ad hominems. Anders mag je je reactie voor je houden en bevestig je voor mij in elk geval maar weer eens de gekke kronkels die je moet nemen om je sektarische gedachtengoed overeind te houden :)
-
  donderdag 5 december 2019 @ 10:35:04 #200
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190279335
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:29 schreef Doedelzak77 het volgende:
en hij zal gepijnigd worden met vuur en sulfer voor de heilige engelen en voor het Lam.
En hoe stel je je dat voor? Een van pijn kronkelend slachtoffer dat met vuur en zwavel wordt bewerkt en Jezus en de engelen kijken tevreden toe?

Werkelijk? En hoe lang kijken zij tevreden toe? voor eeuwig?

Laat je dit soort teksten wel eens goed op je inwerken? Wat daar nu werkelijk staat? Is dat reëel?

[ Bericht 0% gewijzigd door hoatzin op 05-12-2019 13:37:59 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')