Dat is het altijd geweest. Wat zou het nut zijn van mensen als we allemaal poppen waren in de handen van God? Daarom zijn die predestinatie leren zo'n grote onzin. Het heeft geen nut om dan te bestaan.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:02 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Exactemento! Het is gewoon mensenwerk!
Is er überhaupt "nut van bestaan"?quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Dat is het altijd geweest. Wat zou het nut zijn van mensen als we allemaal poppen waren in de handen van God? Daarom zijn die predestinatie leren zo'n grote onzin. Het heeft geen nut om dan te bestaan.
Ligt eraan hoe je het bekijkt. We zouden proefkonijnen kunnen zijn of er zouden wezens kunnen zijn die ons gemaakt hebben en het bekijken als een soort tv show of sport evenement. Je weet het niet.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:08 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Is er überhaupt "nut van bestaan"?
Dat zou impliceren dat het hele immense heelal speciaal voor de mens is "gecreëerd...?quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe je het bekijkt. We zouden proefkonijnen kunnen zijn of er zouden wezens kunnen zijn die ons gemaakt hebben en het bekijken als een soort tv show of sport evenement. Je weet het niet.
Ik lig er ook niet wakker van, het kan me weinig schelen. Maar dood zou ik nog niet willen.
Waarom zou het dat impliceren? De televisie is toch ook niet speciaal voor een spelletje als Lingo gecreëerd?quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat het hele immense heelal speciaal voor de mens is "gecreëerd...?
Nah...
ok, dan zijn de toeschouwers of wezens die jij bedoelt ook onderdeel van het universum?quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:25 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Waarom zou het dat impliceren? De televisie is toch ook niet speciaal voor een spelletje als Lingo gecreëerd?
Ik weet het niet en het boeit mij niet is een beetje de strekking van mijn verhaal. We gaan dood en dat is zeker.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:17 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat zou impliceren dat het hele immense heelal speciaal voor de mens is "gecreëerd...?
Nah...
Wie weet. En misschien spelen zich wel minstens zulke boeiende shows af op de nog onontdekte planeten S8-5629GB (schitterende interacties tussen methaan- en stikstofzeeën), PH7-4XGG04 (prachtig grillige mineraalwolken) en SX-09060506 (veel bloot). De mensheid kan in plaats van een kroon op een schepping best één van vele experimentjes zijn en op die manier toch zijn "nut van bestaan" hebben.quote:Op vrijdag 22 november 2019 12:46 schreef hoatzin het volgende:
[..]
ok, dan zijn de toeschouwers of wezens die jij bedoelt ook onderdeel van het universum?
Daar bestaat wel een leuke South Park aflevering over.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cancelled
De vraag is: onderga je het of beleef je het?quote:Op vrijdag 22 november 2019 13:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
[..]
Ik weet het niet en het boeit mij niet is een beetje de strekking van mijn verhaal. We gaan dood en dat is zeker.
Het leven is een soort gevangenisstraf denk ik. Zo zie ik het. Ik ben gewoon in een soort tbs kliniek terecht gekomen.
Nou we worden als heilige gezien in Jezus maar ben soms net zo wicked als jullie hoor en misschien wel erger en blij dat we een redder hebben want hard nodig ook. En we zijn wel geroepen om een heilig leven te leiden en valt niet mee en daarom zijn we ook geen haar beter als een ander.quote:Op vrijdag 22 november 2019 00:23 schreef dop het volgende:
[..]
aaah je bent een heilige?
Dat verklaart een hoop.
De RKK komt uit die oude kerk.quote:Op donderdag 21 november 2019 22:57 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Naar mijn idee heeft de R-K kerk de beste papieren. Daar hoef je het overigens van mij niet per se mee eens te zijn hoor, zolang je maar niet met valse beschuldigingen komt
Dat is namelijk de leer van de Jehova's Getuigen. Die komt het dichts bij hoe God het bedoeld heeft. God heeft ons eeuwen de tijd gegeven er iets van te maken maar in de 19e eeuw vond hij het welletjes en liet de leer der JG ontstaan. Dat is toch zo klaar als een klontje?quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die de RKK als dichts bij de oorspronkelijke leer van Jezus en de Bijbel plaatst die kent of de Katholieke leer niet of de Bijbel niet.
Die is wel zo klaar als een klontje als je die naast de Bijbel legt inderdaad.quote:Op dinsdag 26 november 2019 14:51 schreef hoatzin het volgende:
[..]
Dat is namelijk de leer van de Jehova's Getuigen. Die komt het dichts bij hoe God het bedoeld heeft. God heeft ons eeuwen de tijd gegeven er iets van te maken maar in de 19e eeuw vond hij het welletjes en liet de leer der JG ontstaan. Dat is toch zo klaar als een klontje?
in 1914 bleek al dat de JG er dik naast zaten, niet waar?quote:Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De RKK komt uit die oude kerk.
Maar die oude kerk was al een valse kerk. Dus daar moet je al niet naar kijken.
De RKK is misschien wel de christelijke stroming die het aller aller verste van de Christelijke leer af staat.
En dan ook echt kilometers ver.
Iemand die de RKK als dichts bij de oorspronkelijke leer van Jezus en de Bijbel plaatst die kent of de Katholieke leer niet of de Bijbel niet.
1914 nee hoor.quote:Op donderdag 28 november 2019 10:00 schreef dop het volgende:
[..]
in 1914 bleek al dat de JG er dik naast zaten, niet waar?
Vervolgens 1925 en ook in 1975.
Maar die geschiedenis zal je vast zijn ontgaan, gezien binnen de JG dit gewoon braaf werdt herschreven.
Als je armageddon telkens een stukje opschuift, kun je eeuwig volhouden dat je in de eindtijd leeft.
quote:I love the smell of cognitive bias in the morning.
alles zou binnen 1 generatie geschieden, ow wacht toch nietquote:
ga eens kijken of je de oude lectuur uit die jaren nog in jullie bibliotheek kunt vinden ( ik weet het antwoord al NEE) erg secuur in de eigen geschiedenis zijn JG niet.quote:1925 sws niet.
1975 werd een bepaalde verwachting geschetst. Maar daarbij wel duidelijk dat van dag en uur niemand weet. Dus ja.
1975 wordt niet geheimzinnig over gedaan hoor. Is laatst nog een artikel over in lectuur gekomen.
Dit zijn géén voorbeelden van herschrijven van de bijbel.quote:Is wat anders dan het herschrijven van de Bijbel overigens.
Iets waar de RKK goed in is.
Waardoor homoseksuelen ineens alles mogen.
Vrouwen mogen spreken van kansel.
Je niet hoeft te trouwen.
De hel ineens bestaat (maar ja geld hè).
Waarbij de protestantse kerk overigens in de loop der jaren braaf de grote RKK is gaan volgen.
Jawel.quote:Op donderdag 28 november 2019 11:44 schreef dop het volgende:
alles zou binnen 1 generatie geschieden, ow wacht toch niet
Al een reactie op gegeven. Dus oud nieuws.quote:ga eens kijken of je de oude lectuur uit die jaren nog in jullie bibliotheek kunt vinden ( ik weet het antwoord al NEE) erg secuur in de eigen geschiedenis zijn JG niet.
Wij passen niets aan op de Bijbel.quote:Dit zijn géén voorbeelden van herschrijven van de bijbel.
JG passen net zo goed regels aan.
Zie orgaan donatie en vervangende dienstplicht.
Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte is mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Al een reactie op gegeven. Dus oud nieuws.
[..]
Wij passen niets aan op de Bijbel.
Aanpassen op de beginselen uit de Bijbel.
En het woord hel hebben ze wel degelijk in de Bijbel gepropt.
Net als het verwijderen van JHWH.
Toevoegen van het woord kruis.
quote:Op donderdag 28 november 2019 23:08 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.
Volgens de feiten is het nog altijd geen sekte. Dus hou die belediging voor je.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:08 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte is mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.
Er is blijkbaar een verschil tussen wat jij als feiten ziet en wat de werkelijke feiten zijn.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:22 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens de feiten is het nog altijd geen sekte. Dus hou die belediging voor je.
Daarnaast is de nieuwewereldvertaling vertaald aan de hand van de oudst bekende vertalingen. Is dus gewoon zeer nauwkeurig.
Vertaaltechnisch is die gewoon in orde.
Vele malen beter dan welke vertaling je ook gaat vinden.
Dat is een hele oude marketingtruc. Er is natuurlijk überhaupt niet zoiets verwijderd.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:
Hoe kun je met droge ogen volhouden dat we vanaf 1914 nog steeds binnen 1 generatie leven.quote:Op donderdag 28 november 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Jawel.
[..]
Al een reactie op gegeven. Dus oud nieuws.
[..]
Zoals inmiddels al 1000x tegen je gezegd is: Volgens de werkelijke feiten en alle lijsten die zijn na te zoeken valt JG absoluut niet onder een sekte.quote:Op donderdag 28 november 2019 23:32 schreef Panterjong het volgende:
[..]
Er is blijkbaar een verschil tussen wat jij als feiten ziet en wat de werkelijke feiten zijn.
Dan heb je het wss over JHWH?quote:Op vrijdag 29 november 2019 06:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is een hele oude marketingtruc. Er is natuurlijk überhaupt niet zoiets verwijderd.
Ik kwam in mijn studententijd vaak bij een pizzeria waar ze de prijzen eerst maal twee deden, dan doorkruisten en weer halveerden. En dat noemden ze dan "korting".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |