abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 november 2019 @ 08:30:18 #101
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190000143
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2019 17:09 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nope dat hoort er gewoon in en zoveel teksten die dat onderbouwen. En Jezus had geen vader dus hoe kan Jezus dan volledig mens zijn als zijn geboorte al Goddelijk is..? Er klopt niks van de bijbel met wat jullie geloven en is zo tergend om te lezen ook iedere keer. In Johannes 1:1 staat er het Woord met hoofdletter en dat is dus Jezus want Gods woord is met een kleine. Of Kolossenzen 1:16 Want door Hem zijn alle dingen geschapen, die in de hemelen en die op de aarde zijn, die zienlijk en die onzienlijk zijn, hetzij tronen, hetzij heerschappijen, hetzij overheden, hetzij machten: alle dingen zijn door Hem en tot Hem geschapen; 1:18 En Hij is het Hoofd des lichaams, namelijk der gemeente, Hij Die het Begin is, de Eerstgeborene uit de doden, opdat Hij in allen de Eerste zou zijn. En Jezus is het hoofd van de gemeente en deze vers laat zien dat Hij alles gemaakt heeft en Jesaja 44:24 zegt dat God alles gemaakt heeft.

Isaiah 44:24 - (God created the world by Himself alone)
John 1:3; Colossians 1:16 - (Jesus made all things)

Isaiah 44:6 - (God is the Redeemer)
2 Peter 1:1 (Jesus is the Redeemer)

Acts 20:28 - (God purchased us with His own blood)
Revelation 1:5-6; Revelation 5:8-9 - (Jesus' blood purchased us)

Philippians 2:5-7 - Let this mind be in you which was also in Christ Jesus, who, being in the form of God, did not consider it robbery to be equal with God, but made Himself of no reputation, taking the form of a bond-servant, and coming in the likeness of men.

1 Timothy 3:16 - And without controversy great is the mystery of godliness: God was manifested in the flesh, Justified in the Spirit, Seen by angels, Preached among the Gentiles, Believed on in the world, Received up in glory.

Titus 2:13 - looking for the blessed hope and glorious appearing of our great God and Savior Jesus Christ

Weet je wat tergend is? Met je botte kop domweg ontkennen dat er vervalsingen zijn aangetoond in de schrift. Het bewijs is klip en klaar maar nee hoor... :N
pi_190002018
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 08:30 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Weet je wat tergend is? Met je botte kop domweg ontkennen dat er vervalsingen zijn aangetoond in de schrift. Het bewijs is klip en klaar maar nee hoor... :N
Volgens wie....ongelovige haha ik zet mijn leven erop dat de KJV perfect is. En er zijn miljoenen christenen voor gestorven door de hoer van Babylon de katholieke kerk. Dus dan moet de KJV toch wel wat betekenen als de katholieken dat boek niet willen voor de massa en er voor willen moorden en martelen en veel liever hun valse vertaling verspreiden maar de geschiedenis boeit je niet of geloof je niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Doedelzak77 op 18-11-2019 11:45:50 ]
  maandag 18 november 2019 @ 13:57:22 #103
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190004715
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 11:34 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Volgens wie....ongelovige haha ik zet mijn leven erop dat de KJV perfect is. En er zijn miljoenen christenen voor gestorven door de hoer van Babylon de katholieke kerk. Dus dan moet de KJV toch wel wat betekenen als de katholieken dat boek niet willen voor de massa en er voor willen moorden en martelen en veel liever hun valse vertaling verspreiden maar de geschiedenis boeit je niet of geloof je niet.
Jij omarmt de Roomse dogma's en leest de door de Roomse kerk samengestelde canon van de Bijbel. Wat zullen we nu krijgen.

Het protestantisme is een afsplitsing van de Roomse kerk. Meer niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door hoatzin op 19-11-2019 21:31:00 ]
pi_190020718
quote:
0s.gif Op maandag 18 november 2019 13:57 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Jij omarmt de Roomse dogma's en leest de door de Roomse kerk samengestelde canon van de Bijbel. Wat zullen we nu krijgen.

Het protestantisme is een afsplitsing van de Roomse kerk. Meer niet.
Nonsense en de katholieke kerk is altijd al vals geweest en van de duivel dus is zeker geen afsplitsing maar is er gekomen met het besef dat ze niet bijbels zijn en er iets anders moest komen.
  dinsdag 19 november 2019 @ 14:21:41 #105
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190021156
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nonsense
Wat nonsens? Alles wat ik zeg is waar, geen speld tussen te krijgen.
quote:
en de katholieke kerk is altijd al vals geweest en van de duivel dus is zeker geen afsplitsing maar is er gekomen met het besef dat ze niet bijbels zijn en er iets anders moest komen.
Wie heeft de huidige versie (canon) van de Bijbel vastgesteld?

Nou? Nou? Nou?

Juist dombo, diezelfde valse en duivelse Rooms Katholieke kerk. Net als vrijwel alle Roomse dogma's braaf door jouw kerk zijn overgenomen. Je leest dus een Bijbel die door duivelse interventie tot stand is gekomen...

(volgens jouw bekrompen visie dan he?)

Het Comma Johanneum is inde vierde eeuw door de Roomse kerk de Bijbel binnengesmokkeld. In de oudste manuscripten ontbreekt dit gedeelte. Om de doctrine van de triniteit, waarvoor verder geen spoor in de Bijbel staat, te ondersteunen. En jouw kerk slikt dit voor zoete koek.

Lastig he? De waarheid...

[ Bericht 3% gewijzigd door hoatzin op 20-11-2019 08:07:37 ]
  dinsdag 19 november 2019 @ 15:17:54 #106
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190021816
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 13:48 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Nonsense en de katholieke kerk is altijd al vals geweest en van de duivel dus is zeker geen afsplitsing maar is er gekomen met het besef dat ze niet bijbels zijn en er iets anders moest komen.
Het siert je niet om de helft van alle gelovigen in onze Heer Jezus Christus, wiens geloof vaak oprecht en solide is, af te schilderen als duivels.

Houd je nu eens aan de Bijbel!

Now I beseech you, brethren, by the name of our Lord Jesus Christ, that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind and in the same judgment. (1 Corinthians 1:10)

Speciaal voor jou heb ik de KJV gekozen, daarin staat hetzelfde als in alle andere vertalingen, namelijk dat we eensgezind moeten zijn over ons geloof in onze Heer.
  woensdag 20 november 2019 @ 11:41:11 #107
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190035382
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 15:17 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Het siert je niet om de helft van alle gelovigen in onze Heer Jezus Christus, wiens geloof vaak oprecht en solide is, af te schilderen als duivels.

Houd je nu eens aan de Bijbel!

Now I beseech you, brethren, by the name of our Lord Jesus Christ, that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind and in the same judgment. (1 Corinthians 1:10)

Speciaal voor jou heb ik de KJV gekozen, daarin staat hetzelfde als in alle andere vertalingen, namelijk dat we eensgezind moeten zijn over ons geloof in onze Heer.
Er staat ook dat je niet moet oordelen.

"Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

oftewel, en nu in de woorden van JHWH zelf, die immers Engels spreekt:

Judge not, that ye be not judged.

For with what judgment ye judge, ye shall be judged: and with what measure ye mete, it shall be measured to you again.
  woensdag 20 november 2019 @ 11:50:04 #108
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190035484
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

"Oordeel niet, opdat er niet over jullie geoordeeld wordt. Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

For with what judgment ye judge, ye shall be judged: and with what measure ye mete, it shall be measured to you again.

Ik oordeel niet, ik berisp. Twee heel verschillende dingen.

Them that sin rebuke before all, that others also may fear. (1 Timothy 5:20 KJV)

Uiteraard is mij daarbij voorzichtigheid geboden, opdat ik niet zelf verval in zonde:

Brethren, if a man be overtaken in a fault, ye which are spiritual, restore such an one in the spirit of meekness; considering thyself, lest thou also be tempted. (Galatians 6:1)

Als ik te hard ben geweest in mijn toon, dan mijn excuses. Ik geloof alleen dat het belangrijk is dat we elkaar als christenen niet voor rotte vis (dan wel duivels) uitmaken.
  woensdag 20 november 2019 @ 11:52:25 #109
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190035507
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:50 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Ik oordeel niet, ik berisp. Twee heel verschillende dingen.

Them that sin rebuke before all, that others also may fear. (1 Timothy 5:20 KJV)

Uiteraard is mij daarbij voorzichtigheid geboden, opdat ik niet zelf verval in zonde:

Brethren, if a man be overtaken in a fault, ye which are spiritual, restore such an one in the spirit of meekness; considering thyself, lest thou also be tempted. (Galatians 6:1)

Als ik te hard ben geweest in mijn toon, dan mijn excuses. Ik geloof alleen dat het belangrijk is dat we elkaar als christenen niet voor rotte vis (dan wel duivels) uitmaken.
Ik heb het eigenlijk ook tegen Doedel, die zich zo fraai als oprecht christen manifesteert.

Enne, ik geloof niet in zonde hoor. Wel in onrechtvaardigheid, maar dan alleen jegens de medemens of tegen jezelf.
pi_190035554
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2019 14:21 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Wat nonsens? Alles wat ik zeg is waar, geen speld tussen te krijgen.
[..]

Wie heeft de huidige versie (canon) van de Bijbel vastgesteld?

Nou? Nou? Nou?

Juist dombo, diezelfde valse en duivelse Rooms Katholieke kerk. Net als vrijwel alle Roomse dogma's braaf door jouw kerk zijn overgenomen. Je leest dus een Bijbel die door duivelse interventie tot stand is gekomen...

(volgens jouw bekrompen visie dan he?)

Het Comma Johanneum is inde vierde eeuw door de Roomse kerk de Bijbel binnengesmokkeld. In de oudste manuscripten ontbreekt dit gedeelte. Om de doctrine van de triniteit, waarvoor verder geen spoor in de Bijbel staat, te ondersteunen. En jouw kerk slikt dit voor zoete koek.

Lastig he? De waarheid...
Je klinkt als Etto want de katholieke kerk heeft niks samengesteld dat heeft God gedaan want het is zijn woord en denk je nou echt dat hij een valse satanische kerk gebruikt om zijn Heilige woord samen te stellen dan ben je wel heel dom. En ze hebben hun eigen versie die duidelijk vals is dus waarom verschilt Gods versie met hun versie..?
  woensdag 20 november 2019 @ 12:06:40 #111
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190035703
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:56 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je klinkt als Etto want de katholieke kerk heeft niks samengesteld dat heeft God gedaan want het is zijn woord en denk je nou echt dat hij een valse satanische kerk gebruikt om zijn Heilige woord samen te stellen dan ben je wel heel dom. En ze hebben hun eigen versie die duidelijk vals is dus waarom verschilt Gods versie met hun versie..?
Alle Roomse dogma's Doedel. Gelukkig is de tot standkoming van de Bijbel aardig goed gedocumenteerd. Zodat klip en klaar blijkt dat je uit je nek staat te lullen. Maar dar heb jij geen weet van en je wilt het ook ab-so-luut niet weten want stel je voor...
  woensdag 20 november 2019 @ 12:55:38 #112
545 dop
:copyright: dop
pi_190036412
quote:

[..]

Heb je enig benul van hoe de bijbel is ontstaan?
Enig idee over de 1600 jaar voor dat er een Kjv was.
Iets begrepen over de reformatie, je laat weinig benul van historie en geschiedenis zien.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 20 november 2019 @ 13:28:19 #113
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190036895
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:55 schreef dop het volgende:

[..]

Iets begrepen over de reformatie, je laat weinig benul van historie en geschiedenis zien.
  woensdag 20 november 2019 @ 15:41:29 #114
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190038833
quote:

[..]

Je lijkt soms te denken dat de Bijbel op een dag gewoon uit de hemel naar beneden is gevallen, maar dat dat niet zo is kun je gewoon teruglezen in de Bijbel zelf. Het is geïnspireerd door God, maar genoteerd door mensen en geaccordeerd door de vroege kerk (de katholieke = algemene kerk). Ook protestantse theologen erkennen dat.

pi_190059697
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 15:41 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Je lijkt soms te denken dat de Bijbel op een dag gewoon uit de hemel naar beneden is gevallen, maar dat dat niet zo is kun je gewoon teruglezen in de Bijbel zelf. Het is geïnspireerd door God, maar genoteerd door mensen en geaccordeerd door de vroege kerk (de katholieke = algemene kerk). Ook protestantse theologen erkennen dat.

Er wordt vrij algemeen beweerd dat de Rooms-katholieke Kerk de Bijbel aan de wereld heeft gegeven. Dat is absoluut niet waar. De Bijbel kwam door zendelingen uit Syrië en Klein-Azië naar Europa toe.
pi_190059802
quote:
1s.gif Op woensdag 20 november 2019 12:55 schreef dop het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van bijbelmanuscripten die in de geschiedenis bestaan is de tekst uit Antiochië. Ze zijn altijd beschikbaar geweest in een of andere vorm, hetzij in kopieën van het oorspronkelijke Grieks, of het oude Latijn van 150 AD, (NIET te verwarren met Jerome's corrupte "Vulgate") of de Syrische Peshetto van 157 AD. Dat het inderdaad moeilijk zou zijn om al deze bronnen samen te brengen en in handen van de gewone man te leggen geeft geloof in Gods redenering voor de verzameling en vertaling van de King James Bijbel.
pi_190059995
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 11:41 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat gaat over dat als ik in een bepaalde zonde leef en tegen andere ga zeggen dat ze slecht bezig zijn en dus hypocriet maar als ik mijn leven heb opgeruimd dan mag je dat dus wel, want je post alleen dit vers maar je moet ook verder lezen. Christenen mogen wel over ongelovige oordelen maar niet andersom omdat Gods woord dat zegt, want alleen Heilige mogen oordelen niet de mensen die in de wereld leven omdat christenen de spirituele dingen van God begrijpen.

Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1 Korinthiërs 6:2-3 Weet gij niet, dat de heiligen de wereld oordelen zullen? En indien door u de wereld geoordeeld wordt, zijt gij onwaardig de minste gerechtzaken? Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door Doedelzak77 op 21-11-2019 22:42:38 ]
  donderdag 21 november 2019 @ 22:57:21 #118
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_190060537
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 22:03 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Er wordt vrij algemeen beweerd dat de Rooms-katholieke Kerk de Bijbel aan de wereld heeft gegeven. Dat is absoluut niet waar. De Bijbel kwam door zendelingen uit Syrië en Klein-Azië naar Europa toe.
Dat klinkt plausibel :)

Wat wel belangrijk is je te realiseren is dat de relatief recente tegenstellingen tussen kerkstromingen in die tijd nog niet bestonden. Pas na een jaar of 1000 splitste de kerk zich in een katholieke en oosters-orthodoxe kerk, en nog weer 500 jaar later kwam de reformatie. De canon van de Bijbel is omstreeks de 4e eeuw vastgelegd door de vroege kerk, en samengesteld uit de overgeleverde geschriften waarover je spreekt, waarvan werd vastgesteld dat ze Goddelijk waren geïnspireerd. De vroege kerk werd wel 'katholiek' genoemd, wat gewoon 'algemeen' betekent.

Waar je over kan discussiëren is welke huidige kerk het meeste aanspraak maakt om de voortzetting te zijn van die oorspronkelijke kerk. Rooms-katholiek, orthodox en protestant maken er allemaal aanspraak op. Misschien is een van die claims correct, misschien ligt de waarheid ergens in het midden. Naar mijn idee heeft de R-K kerk de beste papieren. Daar hoef je het overigens van mij niet per se mee eens te zijn hoor, zolang je maar niet met valse beschuldigingen komt ;)
  vrijdag 22 november 2019 @ 00:20:53 #119
545 dop
pi_190062011
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 22:10 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid van bijbelmanuscripten die in de geschiedenis bestaan is de tekst uit Antiochië. Ze zijn altijd beschikbaar geweest in een of andere vorm, hetzij in kopieën van het oorspronkelijke Grieks, of het oude Latijn van 150 AD, (NIET te verwarren met Jerome's corrupte "Vulgate") of de Syrische Peshetto van 157 AD. Dat het inderdaad moeilijk zou zijn om al deze bronnen samen te brengen en in handen van de gewone man te leggen geeft geloof in Gods redenering voor de verzameling en vertaling van de King James Bijbel.
serieus?
Check je zelf wel eens wat je beweert?
Voor de 4e eeuw was er niets dat op het huidige nieuwe testament lijkt.
Er waren verschillende evangelie en brieven van onbekende schrijvers die zijn samengevoegd tot wat nu het nieuwe testament is.
Welke kerk denk jij dat daar verantwoordelijk voor is geweest?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 22 november 2019 @ 00:23:33 #120
545 dop
pi_190062038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 22:23 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Dat gaat over dat als ik in een bepaalde zonde leef en tegen andere ga zeggen dat ze slecht bezig zijn en dus hypocriet maar als ik mijn leven heb opgeruimd dan mag je dat dus wel, want je post alleen dit vers maar je moet ook verder lezen. Christenen mogen wel over ongelovige oordelen maar niet andersom omdat Gods woord dat zegt, want alleen Heilige mogen oordelen niet de mensen die in de wereld leven omdat christenen de spirituele dingen van God begrijpen.

Dewelke wij ook spreken, niet met woorden, die de menselijke wijsheid leert, maar met woorden, die de Heilige Geest leert, geestelijke dingen met geestelijke samenvoegende. Maar de natuurlijke mens begrijpt niet de dingen, die des Geestes Gods zijn; want zij zijn hem dwaasheid, en hij kan ze niet verstaan, omdat zij geestelijk onderscheiden worden.

1 Korinthiërs 6:2-3 Weet gij niet, dat de heiligen de wereld oordelen zullen? En indien door u de wereld geoordeeld wordt, zijt gij onwaardig de minste gerechtzaken? Weet gij niet, dat wij de engelen oordelen zullen? Hoeveel te meer de zaken, die dit leven aangaan?
aaah je bent een heilige?
Dat verklaart een hoop.
pi_190065282
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 00:20 schreef dop het volgende:

[..]

serieus?
Check je zelf wel eens wat je beweert?
Voor de 4e eeuw was er niets dat op het huidige nieuwe testament lijkt.
Er waren verschillende evangelie en brieven van onbekende schrijvers die zijn samengevoegd tot wat nu het nieuwe testament is.
Welke kerk denk jij dat daar verantwoordelijk voor is geweest?
Je vergeet God in het plaatje die heeft ervoor gezorgd dat het bij bepaalde mensen in handen was en overal kwam waar het moest komen en de katholieke kerk heeft misschien de boeken bij elkaar gezet maar niet bepaald welke boeken dat moesten zijn want dat heeft God bepaalt.
  vrijdag 22 november 2019 @ 11:50:49 #122
545 dop
pi_190065695
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:17 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je vergeet God in het plaatje die heeft ervoor gezorgd dat het bij bepaalde mensen in handen was en overal kwam waar het moest komen en de katholieke kerk heeft misschien de boeken bij elkaar gezet maar niet bepaald welke boeken dat moesten zijn want dat heeft God bepaalt.
Dus toch de katholieke kerk Geleid door God.
  vrijdag 22 november 2019 @ 11:55:38 #123
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190065766
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:50 schreef dop het volgende:

[..]

Dus toch de katholieke kerk Geleid door God.
De vaak gruwelijke historie van de Roomse kerk laat wat anders zien. Als daar echt een God achter zit is het niet best...
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:01:35 #124
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190065841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 11:55 schreef hoatzin het volgende:

[..]

De vaak gruwelijke historie van de Roomse kerk laat wat anders zien. Als daar echt een God achter zit is het niet best...
In die tijd gingen de mensen sowieso heel anders met elkaar om dan het ideaal beeld dat we nu hebben. De kerk deed ook wel goeie dingen.
Liefde voor God
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:02:40 #125
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190065864
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:01 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

In die tijd gingen de mensen sowieso heel anders met elkaar om dan het ideaal beeld dat we nu hebben. De kerk deed ook wel goeie dingen.
Exactemento! Het is gewoon mensenwerk!
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:05:33 #126
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190065895
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:02 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Exactemento! Het is gewoon mensenwerk!
Dat is het altijd geweest. Wat zou het nut zijn van mensen als we allemaal poppen waren in de handen van God? Daarom zijn die predestinatie leren zo'n grote onzin. Het heeft geen nut om dan te bestaan.
Liefde voor God
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:08:20 #127
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190065933
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:05 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dat is het altijd geweest. Wat zou het nut zijn van mensen als we allemaal poppen waren in de handen van God? Daarom zijn die predestinatie leren zo'n grote onzin. Het heeft geen nut om dan te bestaan.
Is er überhaupt "nut van bestaan"?
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:11:52 #128
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190065972
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:08 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Is er überhaupt "nut van bestaan"?
Ligt eraan hoe je het bekijkt. We zouden proefkonijnen kunnen zijn of er zouden wezens kunnen zijn die ons gemaakt hebben en het bekijken als een soort tv show of sport evenement. Je weet het niet.

Ik lig er ook niet wakker van, het kan me weinig schelen. Maar dood zou ik nog niet willen.
Liefde voor God
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:17:25 #129
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190066036
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:11 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het bekijkt. We zouden proefkonijnen kunnen zijn of er zouden wezens kunnen zijn die ons gemaakt hebben en het bekijken als een soort tv show of sport evenement. Je weet het niet.

Ik lig er ook niet wakker van, het kan me weinig schelen. Maar dood zou ik nog niet willen.
Dat zou impliceren dat het hele immense heelal speciaal voor de mens is "gecreëerd...?

Nah... :N
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:25:04 #130
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190066125
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat zou impliceren dat het hele immense heelal speciaal voor de mens is "gecreëerd...?

Waarom zou het dat impliceren? De televisie is toch ook niet speciaal voor een spelletje als Lingo gecreëerd?
  vrijdag 22 november 2019 @ 12:46:19 #131
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190066446
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:25 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Waarom zou het dat impliceren? De televisie is toch ook niet speciaal voor een spelletje als Lingo gecreëerd?
ok, dan zijn de toeschouwers of wezens die jij bedoelt ook onderdeel van het universum?

Daar bestaat wel een leuke South Park aflevering over.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cancelled
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:12:10 #132
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_190066843
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:17 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Ik weet het niet en het boeit mij niet is een beetje de strekking van mijn verhaal. We gaan dood en dat is zeker.

Het leven is een soort gevangenisstraf denk ik. Zo zie ik het. Ik ben gewoon in een soort tbs kliniek terecht gekomen.
Liefde voor God
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:22:52 #133
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_190067012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 12:46 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ok, dan zijn de toeschouwers of wezens die jij bedoelt ook onderdeel van het universum?

Daar bestaat wel een leuke South Park aflevering over.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Cancelled
Wie weet. En misschien spelen zich wel minstens zulke boeiende shows af op de nog onontdekte planeten S8-5629GB (schitterende interacties tussen methaan- en stikstofzeeën), PH7-4XGG04 (prachtig grillige mineraalwolken) en SX-09060506 (veel bloot). De mensheid kan in plaats van een kroon op een schepping best één van vele experimentjes zijn en op die manier toch zijn "nut van bestaan" hebben.
  vrijdag 22 november 2019 @ 13:38:28 #134
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190067315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 13:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Ik weet het niet en het boeit mij niet is een beetje de strekking van mijn verhaal. We gaan dood en dat is zeker.

Het leven is een soort gevangenisstraf denk ik. Zo zie ik het. Ik ben gewoon in een soort tbs kliniek terecht gekomen.
De vraag is: onderga je het of beleef je het? :)
pi_190068314
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 00:23 schreef dop het volgende:

[..]

aaah je bent een heilige?
Dat verklaart een hoop.
Nou we worden als heilige gezien in Jezus maar ben soms net zo wicked als jullie hoor en misschien wel erger en blij dat we een redder hebben want hard nodig ook. En we zijn wel geroepen om een heilig leven te leiden en valt niet mee en daarom zijn we ook geen haar beter als een ander.
pi_190132042
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 22:57 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Naar mijn idee heeft de R-K kerk de beste papieren. Daar hoef je het overigens van mij niet per se mee eens te zijn hoor, zolang je maar niet met valse beschuldigingen komt ;)
De RKK komt uit die oude kerk.
Maar die oude kerk was al een valse kerk. Dus daar moet je al niet naar kijken.

De RKK is misschien wel de christelijke stroming die het aller aller verste van de Christelijke leer af staat.
En dan ook echt kilometers ver.

Iemand die de RKK als dichts bij de oorspronkelijke leer van Jezus en de Bijbel plaatst die kent of de Katholieke leer niet of de Bijbel niet.
  dinsdag 26 november 2019 @ 14:51:40 #137
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190133581
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef bianconeri het volgende:
Iemand die de RKK als dichts bij de oorspronkelijke leer van Jezus en de Bijbel plaatst die kent of de Katholieke leer niet of de Bijbel niet.
Dat is namelijk de leer van de Jehova's Getuigen. Die komt het dichts bij hoe God het bedoeld heeft. God heeft ons eeuwen de tijd gegeven er iets van te maken maar in de 19e eeuw vond hij het welletjes en liet de leer der JG ontstaan. Dat is toch zo klaar als een klontje?
pi_190164090
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 14:51 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Dat is namelijk de leer van de Jehova's Getuigen. Die komt het dichts bij hoe God het bedoeld heeft. God heeft ons eeuwen de tijd gegeven er iets van te maken maar in de 19e eeuw vond hij het welletjes en liet de leer der JG ontstaan. Dat is toch zo klaar als een klontje?
Die is wel zo klaar als een klontje als je die naast de Bijbel legt inderdaad.
En het is geen 19e eeuwse leer, maar gewoon exact dezelfde als van de 1e eeuw. Dus niets anders aan.

Maar zoals al gezegd zou er afval ontstaan binnen de gemeente, al vanaf de 1e eeuw.
En het concilie van Nicea is daar wel het hoogtepunt van. Dat de RKK eigenlijk de enige christelijke stroming was en zelfs de Bijbel probeerde tegen te staan.
Ja, toen was de georganiseerde religie er niet.
Maar lees eens de Bijbel. Dan weet je wat er voorspeld is daarover ;)
  donderdag 28 november 2019 @ 10:00:32 #139
545 dop
pi_190164607
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 november 2019 12:42 schreef bianconeri het volgende:

[..]

De RKK komt uit die oude kerk.
Maar die oude kerk was al een valse kerk. Dus daar moet je al niet naar kijken.

De RKK is misschien wel de christelijke stroming die het aller aller verste van de Christelijke leer af staat.
En dan ook echt kilometers ver.

in 1914 bleek al dat de JG er dik naast zaten, niet waar?
Vervolgens 1925 en ook in 1975.
Maar die geschiedenis zal je vast zijn ontgaan, gezien binnen de JG dit gewoon braaf werdt herschreven.

Als je armageddon telkens een stukje opschuift, kun je eeuwig volhouden dat je in de eindtijd leeft.
pi_190165673
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 10:00 schreef dop het volgende:

[..]

in 1914 bleek al dat de JG er dik naast zaten, niet waar?
Vervolgens 1925 en ook in 1975.
Maar die geschiedenis zal je vast zijn ontgaan, gezien binnen de JG dit gewoon braaf werdt herschreven.

Als je armageddon telkens een stukje opschuift, kun je eeuwig volhouden dat je in de eindtijd leeft.
1914 nee hoor.
1925 sws niet.
1975 werd een bepaalde verwachting geschetst. Maar daarbij wel duidelijk dat van dag en uur niemand weet. Dus ja.

1975 wordt niet geheimzinnig over gedaan hoor. Is laatst nog een artikel over in lectuur gekomen.

Is wat anders dan het herschrijven van de Bijbel overigens.
Iets waar de RKK goed in is.
Waardoor homoseksuelen ineens alles mogen.
Vrouwen mogen spreken van kansel.
Je niet hoeft te trouwen.
De hel ineens bestaat (maar ja geld hè).
Waarbij de protestantse kerk overigens in de loop der jaren braaf de grote RKK is gaan volgen.
pi_190165771
quote:
I love the smell of cognitive bias in the morning.
  donderdag 28 november 2019 @ 11:44:13 #142
545 dop
pi_190165785
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]

1914 nee hoor.
alles zou binnen 1 generatie geschieden, ow wacht toch niet
quote:
1925 sws niet.
1975 werd een bepaalde verwachting geschetst. Maar daarbij wel duidelijk dat van dag en uur niemand weet. Dus ja.

1975 wordt niet geheimzinnig over gedaan hoor. Is laatst nog een artikel over in lectuur gekomen.
ga eens kijken of je de oude lectuur uit die jaren nog in jullie bibliotheek kunt vinden ( ik weet het antwoord al NEE) erg secuur in de eigen geschiedenis zijn JG niet.
quote:
Is wat anders dan het herschrijven van de Bijbel overigens.
Iets waar de RKK goed in is.
Waardoor homoseksuelen ineens alles mogen.
Vrouwen mogen spreken van kansel.
Je niet hoeft te trouwen.
De hel ineens bestaat (maar ja geld hè).
Waarbij de protestantse kerk overigens in de loop der jaren braaf de grote RKK is gaan volgen.
Dit zijn géén voorbeelden van herschrijven van de bijbel.
JG passen net zo goed regels aan.
Zie orgaan donatie en vervangende dienstplicht.

[ Bericht 3% gewijzigd door dop op 28-11-2019 11:51:41 ]
pi_190175756
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2019 11:44 schreef dop het volgende:

alles zou binnen 1 generatie geschieden, ow wacht toch niet
Jawel.

quote:
ga eens kijken of je de oude lectuur uit die jaren nog in jullie bibliotheek kunt vinden ( ik weet het antwoord al NEE) erg secuur in de eigen geschiedenis zijn JG niet.
Al een reactie op gegeven. Dus oud nieuws.

quote:
Dit zijn géén voorbeelden van herschrijven van de bijbel.
JG passen net zo goed regels aan.
Zie orgaan donatie en vervangende dienstplicht.
Wij passen niets aan op de Bijbel.

Aanpassen op de beginselen uit de Bijbel.
En het woord hel hebben ze wel degelijk in de Bijbel gepropt.
Net als het verwijderen van JHWH.
Toevoegen van het woord kruis.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:08:29 #144
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190177448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Jawel.
[..]

[..]

Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte is mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 28 november 2019 @ 23:08:48 #145
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190177457
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.
pi_190177683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:08 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Los van je kloppende voorbeelden trapt niemand hier in die gehersenspoelde sektepraat van je. Dat boek van de Jehova getuigen sekte is mag door de vele aanpassingen geen bijbel genoemd worden.
Volgens de feiten is het nog altijd geen sekte. Dus hou die belediging voor je.

Daarnaast is de nieuwewereldvertaling vertaald aan de hand van de oudst bekende vertalingen. Is dus gewoon zeer nauwkeurig.
Vertaaltechnisch is die gewoon in orde.
Vele malen beter dan welke vertaling je ook gaat vinden.
  donderdag 28 november 2019 @ 23:32:46 #147
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190177861
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Volgens de feiten is het nog altijd geen sekte. Dus hou die belediging voor je.

Daarnaast is de nieuwewereldvertaling vertaald aan de hand van de oudst bekende vertalingen. Is dus gewoon zeer nauwkeurig.
Vertaaltechnisch is die gewoon in orde.
Vele malen beter dan welke vertaling je ook gaat vinden.
Er is blijkbaar een verschil tussen wat jij als feiten ziet en wat de werkelijke feiten zijn.
pi_190179363
quote:

Dat is een hele oude marketingtruc. Er is natuurlijk überhaupt niet zoiets verwijderd.

Ik kwam in mijn studententijd vaak bij een pizzeria waar ze de prijzen eerst maal twee deden, dan doorkruisten en weer halveerden. En dat noemden ze dan "korting". :Y
  vrijdag 29 november 2019 @ 09:04:11 #149
545 dop
pi_190180465
quote:

[..]

Jawel.
[..]

[..]

Hoe kun je met droge ogen volhouden dat we vanaf 1914 nog steeds binnen 1 generatie leven.
JG passen hun bijbel niet aan omdat ze alle onzin die ze geloven in eigen lectuur schrijven, als het dan niet blijkt te kloppen veranderen ze die lectuur en moffelen de oude weg.

De bijbel is een samenstelling van boeken, die vervolgens vertaald zijn. Dat vertalen vergt al enige interpretatie. En het samenvoegen en selecteren van de juiste boeken in hun specifieke volgorde is gewoon een grote gok.
Dat blijkt bijvoorbeeld bij de brieven van Paulus.

Vervolgens moeten wij als lezer onze eigen interpretatie maken.
Dat doet iedereen, en heel duidelijk maakt iedereen daar in zijn fouten. JG niet minder dan welke andere stroming.
En dat is duidelijk aantoonbaar zoals ik je ook liet zien, maar jij zegt dan, nee hoor niet waar, steekt je kop in het zand en doet als of het wachttoren genootschap er nooit naast heeft gezeten.
Ik heb nieuws voor je het zijn net mensen.
pi_190185270
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2019 23:32 schreef Panterjong het volgende:

[..]

Er is blijkbaar een verschil tussen wat jij als feiten ziet en wat de werkelijke feiten zijn.
Zoals inmiddels al 1000x tegen je gezegd is: Volgens de werkelijke feiten en alle lijsten die zijn na te zoeken valt JG absoluut niet onder een sekte.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2019 06:20 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is een hele oude marketingtruc. Er is natuurlijk überhaupt niet zoiets verwijderd.

Ik kwam in mijn studententijd vaak bij een pizzeria waar ze de prijzen eerst maal twee deden, dan doorkruisten en weer halveerden. En dat noemden ze dan "korting". :Y
Dan heb je het wss over JHWH?
Als je gaat beweren dat dat niet in de Bijbel hoort dan heb je echt wat gemist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')