abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190279417
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 18:35 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Maar nu stelt het qua aantal aanhangers niet veel meer voor. In essentie een simpel geloof, maar niet zo sympathiek als het christendom.
?

Bedoel je de leer of de aanhang ervan? Vind jij de zucht naar bloedoffers en de bijbehorende bloedmagie in het christendom sympathieker dan? :D
  donderdag 5 december 2019 @ 10:44:18 #202
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190279481
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:
Past de hel bij een God van liefde?
En volkerenmoord dan?
Of mensen straffen voor de zonden van een ander?

Past dat wel bij die zogenaamde god van liefde?
  donderdag 5 december 2019 @ 10:46:15 #203
458427 Panterjong
I Refuse Limitation
pi_190279529
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Duizenden keren, maar nee natuurlijk niet. Komt er niet in voor, duizenden keren is nooit.

Als jij blijft liegen en niet serieus op dingen in wilt gaan? Prima, blijf maar weg.
Je gaat nooit in op de feiten dat wij geen sekte zijn, je bent nog geen 1x ingegaan op waarom de NWT dan zo slecht zou zijn. Terwijl ik al een aantal dingen heb aangehaald, neem je niet eens de moeite ergens op te reageren.

Nee blijf dan maar weg als je toch niets kunt bijdragen. Gebruik de tijd die je hier gebruikte om niets bij te dragen maar om de Bijbel te leren kennen.
Onzin.
Zie hiervoor bijvoorbeeld jullie verkrachting van de God van Abraham en Israël naar jullie persoonlijke sektegodje Jehova.
Ook jullie foutieve gebruik van Kurios naar Jehova heb ik reeds aangehaald.
Zonder argumenten, een hoop gelieg en gedraai en een berg minachting kun jij niet reageren.
Rest your mind in distant wilderness
Take your time and concentrate on it
Take a stand and make your hand a fist
We got a reason to resist
  donderdag 5 december 2019 @ 10:48:22 #204
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190279572
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 09:48 schreef bianconeri het volgende:
Je hoeft het woord Stauros maar in Google in te vullen en elke bron daar heeft het er over dat het staat voor een paal en niet een kruis.
Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?

Nee je loopt weer (zoals gewoonlijk) te jokkebrokken he?
  donderdag 5 december 2019 @ 11:13:48 #205
545 dop
:copyright: dop
pi_190279898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?

Nee je loopt weer (zoals gewoonlijk) te jokkebrokken he?
ja maar lieve hoatzin, zo staat het toch echt in de wachttoren.
En je weet de wachttoren is zo foutloos als de bijbel, daar aan mogen en kunnen wij niet twijfelen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_190280149
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:48 schreef hoatzin het volgende:

[..]

Goh wat gek bij mij niet. Heb jij een speciale JG versie van Google?

Nee je loopt weer (zoals gewoonlijk) te jokkebrokken he?
Ja. Bianconeri's bewering dat "stauros" volgens alle bronnen eenduidig (!) "paal" betekent, klopt simpelweg niet.

Als hij zoiets simpels al ontkent, is verdere discussie volslagen zinloos.
  donderdag 5 december 2019 @ 11:49:28 #207
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190280459
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:13 schreef dop het volgende:
En je weet de wachttoren is zo foutloos als de bijbel, daar aan mogen en kunnen wij niet twijfelen.
ach ja...



Lees vooral dat stukje over homofilie even, wat duidelijk komt door overmatige masturbatie... _O-
  donderdag 5 december 2019 @ 12:39:12 #208
545 dop
:copyright: dop
pi_190281120
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 11:49 schreef hoatzin het volgende:

[..]

ach ja...

[ afbeelding ]

Lees vooral dat stukje over homofilie even, wat duidelijk komt door overmatige masturbatie... _O-
Oeps foutje, kan gebeuren.
Maar wij hebben wel het ware geloof, en jullie lekker niet.

Benieuwd hoe @bianconeri dit dan weer ziet.
Echte antwoorden blijven uit.
Kom verras ons nu eens.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 5 december 2019 @ 13:12:11 #209
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190281595
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2019 12:39 schreef dop het volgende:

[..]

Oeps foutje, kan gebeuren.
Maar wij hebben wel het ware geloof, en jullie lekker niet.

Benieuwd hoe @:bianconeri dit dan weer ziet.
Echte antwoorden blijven uit.
Kom verras ons nu eens.
Hier wordt ook nog overduidelijk geloofd in een jonge aarde, zo'n 6000 jaar oud. Nu roepen ze iets heel anders..

Ach in dit stukje staat eigenlijk het hele eieren eten.
pi_190285403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 10:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

?

Bedoel je de leer of de aanhang ervan? Vind jij de zucht naar bloedoffers en de bijbehorende bloedmagie in het christendom sympathieker dan? :D
Welke bloedoffers en bloedmagie bedoel je dan? Er schiet me zo gauw niets te binnen in de context van het christendom.
pi_190286816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 17:52 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Welke bloedoffers en bloedmagie bedoel je dan? Er schiet me zo gauw niets te binnen in de context van het christendom.
Ben je überhaupt bekend met de theologie van het christendom? Ooit b.v. de brief aan de Hebreeën gelezen? Of de brieven van Paulus?
pi_190288479
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 19:29 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ben je überhaupt bekend met de theologie van het christendom? Ooit b.v. de brief aan de Hebreeën gelezen? Of de brieven van Paulus?
Ja, ja, ik heb alle boeken van de bijbel van voor naar achter gelezen. Maar vooruit met de geit: waar doel je nu precies op?
pi_190291847
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:58 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ik help je even met een wat modernere vertaling ipv dat ouderwetse:

Wie in de Zoon van God gelooft, heeft het getuigenis in zichzelf. Wie niet in God gelooft, heeft hem tot een leugenaar gemaakt, omdat hij niet gelooft in het getuigenis dat God over zijn Zoon heeft gegeven. 11 En dit is het getuigenis: God heeft ons eeuwig leven gegeven en dat leven is in zijn Zoon.

Grappig dat dat denken van behouden zijn een kenmerk is van een sekte. En dat JG er juist niet aan voldoen ;)
Leuk dat jij zo denkt.
Overigens leert de Bijbel dat niet. Je doop houdt niet in dat je redding al hebt, al behouden bent.
wedergeboren zoals zweverige kerken zeggen.
Ja, zoals die tekst ook zegt geeft God je eeuwig leven door Zijn Zoon. Door het offer van Jezus.
Maar houdt dat in dat je door gedoopt te worden direct en blijvende redding hebt? Nee natuurlijk niet. Veel kerken kennen zelfs de kinderdoop. Dit zou inhouden dat je de grootste moordenaar in de menselijke geschiedenis kan worden, maar je bent gedoopt en dus behouden?
Nee natuurlijk niet.

Hoewel werken je niet kunnen redden, zijn werken onlosmakelijk verbonden met een christen.
Zoals Jakobus leert: Geloof zonder werken is dood.
[..]

De Duivel zal vernietigd worden inderdaad.

Maar zoek jij het woord hel maar eens op in de Bijbel. Staat er 0x in.
Past de hel bij een God van liefde? Nee inderdaad niet.
Prediker 9:5,10. Iemand die sterft heeft het niet door. Zal niet eeuwig pijniging doorgaan volgens de Bijbel. Om maar een tekst te noemen.
Aha op die tour we pakken er een valse bijbel bij want de juiste staat je niet aan hou toch op man want daar heb je blijkbaar ook geen onderzoek naar gedaan en niet zo moeilijk hoor de valse te ontmaskeren. En je haalt Jacobus erbij maar dat is niet eens voor ons want is gericht aan de joden in de komende grote verdrukking na de opname en dan wordt het weer werken en geloof dus je verdeeld Gods woord niet juist en gaat doctrine voor joden op christenen vandaag toepassen maar het boek Openbaring moet nog gebeuren en daar is ook doctrine voor en is anders dan christenen vandaag. Wij vandaag de dag worden gered door geloof alleen geen werken ook niet als bewijs dat je gered bent.

En zoals Efeziërs 2 2;9 zegt : Want uit genade zijt gij zalig geworden door het geloof; en dat niet uit u, het is Gods gave; Niet uit de werken, opdat niemand. roeme. En na redding volgt heiligmaking en heeft niks met je redding te maken want die kan je niet meer verliezen want je bent verzegeld met de Heilige Geest. en in het oude testament kon hij wel weggaan en ook straks na de opname kan hij weer weg gaan. en God is niet alleen liefde hoor maar ook wraak want hij is ook een verterend vuur en zelfs haat hij mensen die slecht doen. En hel komt genoeg voor in de juiste vertaling voor en wordt weggelaten in de nieuwere valse.De hemel is eeuwig en ook de hel want God is Heilig en wij kunnen de hemel niet in zonder Jezus en God moet de zonde bestraffen anders is hij niet meer rechtvaardig en dat is met de hel. En de duivel wordt niet vernietigd maar zal eeuwig branden en laat ik je toch zien tenzij je het ware woord van God afwijst en liever een satanische versie neemt. En de duivel, die hen verleidde, werd geworpen in den poel des vuurs en sulfers, alwaar het beest en de valse profeet zijn; en zij zullen gepijnigd worden dag en nacht in alle eeuwigheid. Dus dag en nacht voor eeuwig maar hij wordt vernietigd volgens jou en laat dus zien dat je Gods woord niet gelooft. En Prediker 9:5 gaat niet over de Geest maar het fysiek lichaam dat sterft en niks weet.

https://www.blueletterbib(...)?Criteria=hell&t=KJV

Hier wat voer voor het juist recht snijden van Gods woord en over valse bijbels





[ Bericht 1% gewijzigd door Doedelzak77 op 06-12-2019 12:49:41 ]
pi_190293037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ja, ik heb alle boeken van de bijbel van voor naar achter gelezen. Maar vooruit met de geit: waar doel je nu precies op?
Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.
  vrijdag 6 december 2019 @ 08:14:34 #215
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190293504
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.
We mogen Judas wel dankbaar zijn voor zijn heldendaad. Wat hadden we gemoeten indien hij Jezus niet overgeleverd had? Dan was God's hele "heilsplan" in duigen gevallen...
pi_190295096
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.
Ja, dit zogeheten "plaatsvervangen lijden" is een van de belangrijkste, en tegelijkertijd een van de meest bizarre, aspecten van het hedendaagse christendom.

Voor mij persoonlijk is dit dogma, samen met enkele soortgelijke dogma's, ook reden geweest om mijn van jongsaf aan bijgebrachte christelijke geloof tijdens mijn adolescentie langszamerhand te verliezen.

Als kind van misschien 10 jaar oud kon ik al niet begrijpen dat Jezus voor mijn zonden gestorven zou zijn, want hoe had Hij dan kunnen weten dat ik bijna 2000 jaar later geboren zou worden? Dat leek mij gewoon onmogelijk.

Pas later, reeds volwassen, leerde ik dat je dit soort verhalen eigenlijk alleen symbolisch en metaforisch kunt opvatten, maar zelfs dan blijft het nog steeds een bizar verhaal. Wat me als volwassene ook sterke verbaasde (en nog steeds verbaast) is dat de echte christenen deze "lariekoek" allemaal wel voor waar aannemen.

Desondanks zit er veel moois in het christendom, ondanks het feit het gebaseerd is op allerlei "lariekoek". Je kunt dit vergelijken met een mooi sprookje: je weet dat het allemaal onzin is, maar toch kan het je op een of andere manier ontroeren.
pi_190341841
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2019 12:34 schreef Haushofer het volgende:
Oh, maar dat is niet letterlijk :7
Soms is de Bijbel letterlijk en soms niet en dat moet je goed uitzoeken.
pi_190342181
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2019 22:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Negeren niets, maar waarom moet je ergens een punt van maken?
Als Christen hoor je de Bijbel gewoon te volgen. Je kunt niet zeggen: Oh dat vind ik niet leuk dus dat ga ik maar niet doen.
[..]

Gast jij loopt constant mensen hier te beledigen met je walgelijke mening.
Beetje iemand veroordelen als sekte lid. Weet je hoe ongelofelijk beledigend dat is?
En dat terwijl de feit zeer gemakkelijk te vinden zijn dat JG geen sekte is?

Maar zoals ik al zei zijn theologen niet geinteresseerd in feiten, als je er al 1 bent.
Zijn veel te arrogant in hun studie die nergens op slaat.

Bloedvrije operaties worden ook in de medische wereld als de beste manier gezien.
Of er in uitzonderingen dan geen alternatief is daargelaten. Maar dat maakt ons niet mensen die voor de dood kiezen.
En zoals je zelf al zegt zijn er zoveel stromingen die van alles aan gekheid WEL kiezen, waar geen logica aan zit. En dat van ons is ten minste Bijbels ondersteund.

Bij ons is de leer aangepast aan de Bijbel.
Zoals het hoort. De Bijbel is de leiding. NIETS is aangepast. Je bent al 1000x gevraagd om iets aan te tonen. Maar nu kom je weer met een beschuldiging maar je kunt weer niets noemen.

Zo zo heel goed hoor.
Wel heel knap hoor dat je dat weet. En welke Bijbel gebruikt elk van die woorden WEL goed?
Precies, de vertaling die Jehovah's Getuigen gebruiken.
En dan zeur jij dat onze vertaling slecht is? Lachwekkend. Alsof een protestant of katholiek ook maar iets van die woorden weet. Die denkt dat hel een woord is wat in de Bijbel hoort, of JHWH? Kennen ze gewoon niet.
Jullie wachttoren bijbel die niet de juiste is en dat toont bewijs gewoon aan als je onderzoek hebt gedaan naar valse en niet valse bijbels en ook jullie bijbel laat zien dat Jezus God is maar jullie blijven dat maar ontkennen en daar zit nou juist het probleem zoals vele. En ook de valse moslims ontkennen zijn Goddelijkheid. en jullie komen met de ene ketterij naar de ander maar allemaal bijbels.....









pi_190349804
Dat is allemaal net zo goed van toepassing op de bijbel. Weder-fucking-om. Van hetzelfde laken een pak.
Conscience do cost.
  maandag 9 december 2019 @ 21:18:11 #220
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_190353001
Vrijgemaakt is de ware kerk de rest is allemaal nep.
pi_190357165
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 december 2019 06:33 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat Jezus geofferd moest worden voor onze zonden.
Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.
pi_190357869
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.
Dat zal, maar het was blijkbaar wel nodig voor verzoening: daarvoor moest bloed worden gevloeid.

Met een offercultusredenatie als motivatie.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:28:01 #223
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190358114
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 06:34 schreef Haushofer het volgende:
Dat zal, maar het was blijkbaar wel nodig voor verzoening: daarvoor moest bloed worden gevloeid.
Daar heeft Jezus het nooit over gehad, hij heeft er zelfs niet op gezinspeeld.
  dinsdag 10 december 2019 @ 07:28:18 #224
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_190358118
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 01:51 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Niet helemaal correct: Jezus offerde zichzelf op. Een vrijwillige daad.
Nodig waarvoor?
pi_190358553
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 07:28 schreef hoatzin het volgende:
Daar heeft Jezus het nooit over gehad, hij heeft er zelfs niet op gezinspeeld.
Nee, dat idee van Jezus als een soort Platonische afspiegeling van aardse priesters komt ook uit de Hebreeënbrief; daar wordt de noodzaak voor het bloedvloeien ook genoemd.

Ik noem dat bloedmagie, maar sommige christenen nemen daar nog wel es aanstoot aan :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')