Ook als ie alle 27 passagiers had meegenomen terug door de slurf?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel prima dat ze het hele protocol hebben afgewerkt.
Zo’n scenario als jij beschrijft zou een gat in de beveiliging zijn.
Hij wilde 7050 intoetsen: ik moet even naar het toilet, BRB.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef Momo het volgende:twitter:KoenVoskuil twitterde op woensdag 06-11-2019 om 20:55:33 Air Europa zegt sorry dat de piloot per ongeluk de kapingscode heeft ingetoetst. Dat is transpondercode 7500, dat een stil alarm doet afgaan. En binnen een mum van tijd alle hulpdiensten optrommelt. #Schiphol reageer retweet
Maar 1 van die passagiers kan een terrorist zijn, dat oude omaatje zag er wel verdacht uit met haar rubberen breinaalden.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ie alle 27 passagiers had meegenomen terug door de slurf?
Oke. Ik vind het grote onzin dat dit zo lang heeft moeten duren na een foutje. Maar dat zal dan aan mij liggen.
Als piloot wil je niet dat een evt kaper direct doorheeft dat jij op knopjes zit te drukken, kan nogal slecht uitpakken. Ik denk dus wel dat het echt een stil alarm is.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Als de piloot ff door de slurf loopt in z'n eentje of met alle 27 passagiers om het door te geven dat er niks is? Hoe kan dat dan een terrorist zijn?
Sorry maar ik zie dat echt niet.
Woeeehooee, dat het een het ander in werking heeft gezetquote:Op woensdag 6 november 2019 21:01 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ergens hoop ik nu wel dat het in dat vliegtuig een stil alarm is.
Piloot weet van niks. Zit rustig in zijn cockpit de pre flight checklist door te nemen. Ineens komen er van alle kanten geblindeerde beveiligingswagens van de marechaussee aanrijden. Even later een paar van die gewapende kleerkasten die zijn vliegtuig binnenvallen, waarna de nietsvermoedende piloot alsnog op de alarmknop begint te rossen.
Ik zie het al helemaal voor me.
Maar waarom kregen ze dan al die tijd geen contact met hem?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als piloot wil je niet dat een evt kaper direct doorheeft dat jij op knopjes zit te drukken, kan nogal slecht uitpakken. Ik denk dus wel dat het echt een stil alarm is.
Best een mogelijkheid dat die piloot ook pas door had wat er was gebeurd op het moment dat er een lading marechaussee om zijn vliegtuig stond.
Hij moet wel actief een transpondercode hebben ingetoetst dus gek is het wel. Het is dan wel een stil alarm ja; het is puur een radiosignaal voor de buitenwereld.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als piloot wil je niet dat een evt kaper direct doorheeft dat jij op knopjes zit te drukken, kan nogal slecht uitpakken. Ik denk dus wel dat het echt een stil alarm is.
Best een mogelijkheid dat die piloot ook pas door had wat er was gebeurd op het moment dat er een lading marechaussee om zijn vliegtuig stond.
Maar als het inderdaad (wat logisch is, lijkt mij in het geval van een terroristische aanslag) een stil alarm is, heeft hij het misschien niet meteen door gehad? Dacht dat hij misschien dat er juist bij het boarden bij zijn collega's juist iets gebeurd was en wilde hij misschien ook de passagiers beschermen tegen een onbekende situatie?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ie alle 27 passagiers had meegenomen terug door de slurf?
Oke. Ik vind het grote onzin dat dit zo lang heeft moeten duren na een foutje. Maar dat zal dan aan mij liggen.
Hij durfde z'n fout niet toe te geven, en toen zag hij knipperende lampjes naar hem toe rijden, ja, toen scheet ie al helemaal 7 kleuren.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waarom kregen ze dan al die tijd geen contact met hem?
Het is ook maar de vraag of dat allemaal klopt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waarom kregen ze dan al die tijd geen contact met hem?
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:06 schreef Dave het volgende:
[..]
Hij wilde 7050 intoetsen: ik moet even naar het toilet, BRB.
Ik neem aan dat hier protocollen voor zijn. Ze laten het dan vast niet gebeuren dat iemand het vliegtuig verlaat.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ook als ie alle 27 passagiers had meegenomen terug door de slurf?
Oke. Ik vind het grote onzin dat dit zo lang heeft moeten duren na een foutje. Maar dat zal dan aan mij liggen.
Ik zie nu een Naked Gun-achtige scene voor me van een toilet dat wordt doorgetrokken, een deur die opengaat en een verbaasde piloot die merkt dat hij is omsingeld door zwaarbewapende militairen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als piloot wil je niet dat een evt kaper direct doorheeft dat jij op knopjes zit te drukken, kan nogal slecht uitpakken. Ik denk dus wel dat het echt een stil alarm is.
Best een mogelijkheid dat die piloot ook pas door had wat er was gebeurd op het moment dat er een lading marechaussee om zijn vliegtuig stond.
Ja, dat weet ik ook niet.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waarom kregen ze dan al die tijd geen contact met hem?
Hij toetste zelf die code in. Dat moet je toch doorhebben zou je zeggen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:08 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar als het inderdaad (wat logisch is, lijkt mij in het geval van een terroristische aanslag) een stil alarm is, heeft hij het misschien niet meteen door gehad? Dacht dat hij misschien dat er juist bij het boarden bij zijn collega's juist iets gebeurd was en wilde hij misschien ook de passagiers beschermen tegen een onbekende situatie?
In gedachte, in gesprek, woordenwisseling met z'n co oid en een verkeerde code ingedrukt?quote:Op woensdag 6 november 2019 21:07 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij moet wel actief een transpondercode hebben ingetoetst dus gek is het wel. Het is dan wel een stil alarm ja; het is puur een radiosignaal voor de buitenwereld.
Oh, dan zou ik de stagiair de schuld gevenquote:Op woensdag 6 november 2019 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij toetste zelf die code in. Dat moet je toch doorhebben zou je zeggen.
Nou ja we horen het vast wel een keer. Las net ergens dat ie codes aan een stagiaire uitlegde en ze intypte. Zal ff terugzoeken.
In een “live” situatie? Dat geloof ik niet. Of wil ik niet geloven.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij toetste zelf die code in. Dat moet je toch doorhebben zou je zeggen.
Nou ja we horen het vast wel een keer. Las net ergens dat ie codes aan een stagiaire uitlegde en ze intypte. Zal ff terugzoeken.
Ja daarin kan ik best met je meegaan hoor maar dan blijft de vraag waarom ze geen contact met hem kregen. Want dat meldde de meldkamer Schiphol iig wel echt. Maar misschien zaten zij dan weer op een verkeerd kanaal op te roepen ofzo. Chaossss.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:09 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik neem aan dat hier protocollen voor zijn. Ze laten het dan vast niet gebeuren dat iemand het vliegtuig verlaat.
Misschien had ie het in eerste instantie niet eens door.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:10 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik zie nu een Naked Gun-achtige scene voor me van een toilet dat wordt doorgetrokken, een deur die opengaat en een verbaasde piloot die merkt dat hij is omsingeld door zwaarbewapende militairen.
Dat is heel onwaarschijnlijk. Ik heb net even een lijstje codes gezien en de enige andere codes die een beetje in de buurt komen van deze zijn ook nogal serieus, dus niet dat je per ongeluk net een cijfertje verkeerd intikt.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:12 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
In gedachte, in gesprek, woordenwisseling met z'n co oid en een verkeerde code ingedrukt?
Oja, dat is ook weer zoquote:Op woensdag 6 november 2019 21:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij toetste zelf die code in. Dat moet je toch doorhebben zou je zeggen.
Nou ja we horen het vast wel een keer. Las net ergens dat ie codes aan een stagiaire uitlegde en ze intypte. Zal ff terugzoeken.
Vaak klopt er geen hol van de verslaggeving, bij elkaar geraapte informatie, verkeerd begrepen informatie, foute informatie en van die legpuzzel proberen wij dan weer een kloppend verhaal te maken en voeren we urenlang een discussiequote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja daarin kan ik best met je meegaan hoor maar dan blijft de vraag waarom ze geen contact met hem kregen. Want dat meldde de meldkamer Schiphol iig wel echt. Maar misschien zaten zij dan weer op een verkeerd kanaal op te roepen ofzo. Chaossss.
Hij had de stagiaire waarschijnlijk ook laten zien hoe je de boardradio uitzet.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:13 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja daarin kan ik best met je meegaan hoor maar dan blijft de vraag waarom ze geen contact met hem kregen. Want dat meldde de meldkamer Schiphol iig wel echt. Maar misschien zaten zij dan weer op een verkeerd kanaal op te roepen ofzo. Chaossss.
quote:
M'n zus en haar collega's op werk (politie) konden op de meldkamer Schiphol meelezen en dat er geen contact was met de piloot werd op dat scherm gemeld. Door Schiphol zelf dus. Kan alsnog iets fout zijn gegaan maar ik baseerde het iig niet op idd verslaggeving die allemaal maar wat roepen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Vaak klopt er geen hol van de verslaggeving, bij elkaar geraapte informatie, verkeerd begrepen informatie, foute informatie en van die legpuzzel proberen wij dan weer een kloppend verhaal te maken
Ja, ik weet het niet.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat is heel onwaarschijnlijk. Ik heb net even een lijstje codes gezien en de enige andere codes die een beetje in de buurt komen van deze zijn ook nogal serieus, dus niet dat je per ongeluk net een cijfertje verkeerd intikt.
Ah, okquote:Op woensdag 6 november 2019 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
M'n zus en haar collega's konden gewoon op de meldkamer Schiphol meelezen (politie) en dat er geen contact was met de piloot werd op dat scherm gemeld. Door Schiphol zelf dus. Kan alsnog iets fout zijn gegaan maar ik baseerde het iig niet op idd verslaggeving die allemaal maar wat roepen.
quote:
Dat zou wel lekker mooi passen. Piloot denkt door te sturen dat zijn radio niet werkt, stuurt per ongeluk de hijack code waarna het grondpersoneel hem gaat zitten oproepen op zijn niet werkende radio.quote:
Ik neem aan dat de codes niet systeem specifiek zijn.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet.
Het lijkt me echter niet dat ze overal een eigen numpad hebben. Misschien zat hij wel met een heel andere lijst codes voor zich omdat hij dacht in een ander systeem bezig te zijn of zo.
Klinkt nog aardig plausibel ookquote:Op woensdag 6 november 2019 21:22 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat zou wel lekker mooi passen. Piloot denkt door te sturen dat zijn radio niet werkt, stuurt per ongeluk de hijack code waarna het grondpersoneel hem gaat zitten oproepen op zijn niet werkende radio.
quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Strani het volgende:
Maar ja, hoe dan ook, die Spaanse piloot heeft ons toch maar mooi een beetje sensatie bezorgd zo op de woensdagavond! We kunnen er weer even tegenaan zo.
Niet systeem als in een andere kist.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:22 schreef Dave het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de codes niet systeem specifiek zijn.
Aannames. Mother. Fuckups.
Het was lekker tijdverdrijf!quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef Strani het volgende:
Maar ja, hoe dan ook, die Spaanse piloot heeft ons toch maar mooi een beetje sensatie bezorgd zo op de woensdagavond! We kunnen er weer even tegenaan zo.
Ja tis een beetje een bummer dit he.. Super dat er geen gewonden zijn, maar het had wel iets spannender (maar wel goed) mogen aflopen.quote:Op woensdag 6 november 2019 21:24 schreef I het volgende:
Ik eis een vervolg op dit verhaal. Morgen nóg een leuke foutcode ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |