abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189819060

SPOILER: Transferbeleid 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2019/2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
SPOILER: Landskampioen 2018/2019
SPOILER: CL 2018/2019
SPOILER: CL 2019/2020

pi_189819106
Maar laten we er inderdaad maar over openhouden, we zijn geen PSV die een heel seizoen kunnen discussiėren over het onrecht dat hen is aangedaan.
pi_189819155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:34 schreef Simmertje het volgende:
Maar laten we er inderdaad maar over openhouden, we zijn geen PSV die een heel seizoen kunnen discussiėren over het onrecht dat hen is aangedaan.
Psv is nooit zulk onrecht aangedaan.
pi_189819207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:34 schreef Simmertje het volgende:
@Lange_Lans @Mexicanobakker @Coco. @Dj_Day-V @Doublepain @Zorro
graag op anoniem
pi_189819250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Psv is nooit zulk onrecht aangedaan.
Vorig jaar Inter. Kostte ze ook de overwinning en misschien overwintering in de uefa league.
Maar ik vind "the day after" duidelijkheid verschaffen nou niet echt zeuren. Dat blijkt ook wel uit de verschillende posts hier. Niet alles is namelijk vrij interpretabel, sommige dingen zijn zwart/wit. En dat mag best bekend zijn.
Maar zolang er geen foute stellingen worden geponeerd is het voor mij ook over.
pi_189819307
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:22 schreef _UserName_ het volgende:
Toch snap ik het nog niet. Blind wordt neergelegd en krabbelt snel op, als hij was blijven liggen zou er een vrije trap kunnen komen. Dat gebeurde niet want hij ging door met zijn actie en kwam te laat. De scheids geeft voordeel aan Chelsea wat eigenlijk al niet kon want er was geen duidelijke scoringskans. In mijn optiek is dat enkel als je een op een staat met de keeper. Daarbij krijgt hij een tweede geel en moet het spel sowieso worden stilgelegd omdat er iemand af moet. Dit zijn al 2 fouten van de scheids zelf. Er wordt dus voordeel gegeven waaruit hands komt. Hands in de 16 is altijd geel en penal tegenwoordig. Maar; had de VAR hier niet moeten ingrijpen omdat Blind zijn 2e geel en dus rood kreeg? Dan zouden de penal en 2e geel van Veltman worden ingetrokken. Als de scheids het goed had gedaan, had hij het spel al bij de overtreding van Blind al stil gelegd. Sterker nog; Ajax zou een vrije trap krijgen. Als je de regels letterlijk volgt klopt het dus niet. Dat er niet in beroep gegaan kan worden is omdat er geen directe rode kaart was. De tweede geel van Veltman was voor de hands. Niet voor het praten, anders zou die penal ook niet kloppen of krijgt hij het praten dan kado omdat hij al de 2e geel kreeg voor hands?

Ik volg Ajax al een tijdje maar kan moeilijk het spel zien, moet zeggen dat dit forum mij er heel erg goed bij helpt. Klopt mijn schetsing? Daarnaast zie ik Xp vaak voorbij komen, wat houdt dat in?
Bij dat duel van Blind als Blind neergaat zie je de scheids gebaren van niks aan de hand en doorspelen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 18:52:11 #7
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:30 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Dit is het enige wat ik niet zeker weet. Als de VAR het ook geen pingel vindt had het denk ik een stuiterbal moeten zijn. De scheids floot het spel af en het was te lang na de overtreding van Blind om alsnog daar een overtreding te geven.
Misschien (maar ik denk het niet) had de VAR het recht om de fout van het doorspelen na de overtreding van Blind te corrigeren en wel daar een vrije trap te geven.

Maar duidelijk is iig dat de scheids geblunderd heeft. In eerste instantie door niet te fluiten voor de overtreding OP Blind en daarna bij het doorspelen bij de overtreding VAN Blind.

Wel begrijpelijk, want ik kende deze regel ook niet en ik heb meer dan 30 jaar gevoetbald en ook wel eens gefloten. Maar van Scheidsrechters op dit niveau mogen we wel verwachten dat ze de regels kennen.
Als de VAR het geen pingel vond zou het een doeltrap zijn (want al voordeel gegeven (lijkt mij)). Een overtreding niet direct rood oplevert beoordeeld de VAR niet. Daarbij was dat al beoordeeld door voordeel te geven en later alsnog de gele kaart te tonen, dat zien we vaker.

Het niet fluiten op Blind komt omdat Blind te snel opstond en door ging, al dan niet op een verkeerde manier. Het door laten spelen na de overtreding van Blind is ook reglementair. Zelfs de gele kaart en penal zijn reglementair in principe in orde, er was immers voordeel gegeven. De vragen zijn eigenlijk: Moet het spel stil liggen om iemand er af te sturen? Ja = dan geen 2e rood, geen penal Nee = moet je dit willen als scheidsrechter? Als VAR? Als UEFA? Was het echt nodig om een tweede rood te geven?
Trotse papa van Jyske O+ 07-03-2025 O+
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 18:52:35 #8
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_189819399
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:40 schreef KingRoland het volgende:

[..]

@:lange_lans @:mexicanobakker @:coco. @:dj_day-v @:doublepain @:zorro
Zijn jullie nog steeds aan het zeuren om de scheidsrechter?
What can change the nature of a man?
pi_189819414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:52 schreef Coco. het volgende:

[..]

Zijn jullie nog steeds aan het zeuren om de scheidsrechter?
JULLIE?!?!?!

ik niet ik heb het daar te druk voor makker. ik ben blij met een gelijkspel. Ik heb bij de kerk geleerd wie het kleine niet eert..

@Lenny_Leonard
@Wereldgozer
@Doublepain
@JanCees
graag op anoniem
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 18:53:52 #10
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hč
pi_189819425
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]

JULLIE?!?!?!

ik niet ik heb het daar te druk voor makker. ik ben blij met een gelijkspel. Ik heb bij de kerk geleerd wie het kleine niet eert..

@:lenny_leonard
@:wereldgozer
@:doublepain
@:jancees
Oh ok.

Inderdaad, ben blij met gelijkspel, Ajax staat er keurig voor. (daar kan PSV alleen maar jellymad naar kijken)
What can change the nature of a man?
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 18:54:20 #11
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Bij dat duel van Blind als Blind neergaat zie je de scheids gebaren van niks aan de hand en doorspelen.
Dat geloof ik ook wel. Dat is het punt ook niet Later geeft hij (terecht) voordeel. Maar als iemand het veld af moet door een rode kaart, moet het spel dan niet stil liggen? Hadden de hands en penal en tweede rode kaart dan niet terug gedraaid moeten worden? Dat is de grote vraag voor mij.
Het leven van Jyske (en meer) is hier te lezen ---> https://frontpage.fok.nl/author/389368 Elke 14 dagen een nieuw verhaal!
pi_189819437
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]

JULLIE?!?!?!

@:lenny_leonard
@:wereldgozer
@:doublepain
@:jancees
eens maatje
pi_189819478
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:54 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Dat is het punt ook niet Later geeft hij (terecht) voordeel. Maar als iemand het veld af moet door een rode kaart, moet het spel dan niet stil liggen? Hadden de hands en penal en tweede rode kaart dan niet terug gedraaid moeten worden? Dat is de grote vraag voor mij.
Je zegt dat als hij zou blijven liggen er misschien een vrije trap zou volgen.

De hele reeks van beslissingen was imo terecht, al had ik die gele kaart aan Veltman niet gegeven.
De scheids kon natuurlijk niet weten dat die gasten op Veltmans hand zouden schieten.

Volgens mij wordt er wel vaker doorgespeeld en later een (2e) gele kaaet gegeven. Alleen bij direct rood fluiten ze altijd.

Terecht ook denk ik
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189819545
PSV had vorig jaar meer uitwedstrijden, terechte klacht dus.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 19:01:02 #15
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819559
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

De hele reeks van beslissingen was imo terecht, al had ik die gele kaart aan Veltman niet gegeven.
De scheids kon natuurlijk niet weten dat die gasten op Veltmans hand zouden schieten.

Volgens mij wordt er wel vaker doorgespeeld en later een (2e) gele kaaet gegeven. Alleen bij direct rood fluiten ze altijd.

Terecht ook denk ik
De reeks los van elkaar was terecht. Maar dit alles in eh, 5 seconden? Dan maak je het voetbal kapot als scheidsrechter. Strikt gezien was de 2e kaart van Veltman hands in de 16 dus altijd geel en penal. Dit had de VAR terug moeten draaien omdat er 0 intentie was de bal met de hand te raken én omdat er al een 2e gele kaart was voor Blind. Je wil regels volgen of een wedstrijd leiden.. Deze scheids wilde kennelijk het eerste, helaas.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:07:04 #16
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_189819653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:33 schreef kurk_droog het volgende: [..] Onzin. Ajax krijgt het puur lastig door gemakzucht. Ze laten de touwen los en pec kan aanzetten. Dit ajax moet nog groeien maar ook vorig jaar viel de puzzel pas echt na de winterstop, als we nu al bijna dat niveau aantikken..
Dat is ook ongeveer wat ik zeg. De speelstijl van Ajax is ijzersterk maar kost veel energie. Zodra Ajax niet zo energiek is, begint de defensieve instabiliteit op te vallen.

Je kan Chelsea als een losstaand incident zien maar dit kalenderjaar heeft Ajax op deze manier een totaal overwicht weggegooid tegen onder andere Heerenveen, Feyenoord en Tottenham.
Makkelijk eerste
pi_189819725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat is ook ongeveer wat ik zeg. De speelstijl van Ajax is ijzersterk maar kost veel energie. Zodra Ajax niet zo energiek is, begint de defensieve instabiliteit op te vallen.

Je kan Chelsea als een losstaand incident zien maar dit kalenderjaar heeft Ajax op deze manier een totaal overwicht weggegooid tegen onder andere Heerenveen, Feyenoord en Tottenham.
Nee, het probleem is dat Ajax na een flinke voorsprong niet meer 100% wil geven, terwijl ze dat wel kunnen. Ook in de eerste helft zie je de defensieve zwakte van Ajax, behalve dan tegen Feyenoord, maar die kunnen niets.

Aan begin van het seizoen had ik al aangegeven dat het duo Veltman-Blind niet goed genoeg is voor Ajax. Blind is een fantastische speler, maar als verdediger moet hij wel iemand naast zich hebben die écht kan verdedigen. Veltman kan dat totaal niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189819929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat Ajax na een flinke voorsprong niet meer 100% wil geven, terwijl ze dat wel kunnen. Ook in de eerste helft zie je de defensieve zwakte van Ajax, behalve dan tegen Feyenoord, maar die kunnen niets.

Aan begin van het seizoen had ik al aangegeven dat het duo Veltman-Blind niet goed genoeg is voor Ajax. Blind is een fantastische speler, maar als verdediger moet hij wel iemand naast zich hebben die écht kan verdedigen. Veltman kan dat totaal niet.
Eens. Eens. Eens.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:48:14 #19
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_189820592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat het mogelijk is dat Ajax iedere wedstrijd 90 minuten lang 100% gas kan geven? Want dat is onzinnig. Ajax speelt hartstikke veel wedstrijden waarvan een behoorlijk deel op best wel hoge intensiteit. Dat kan je gewoon niet volhouden, zelfs niet een fitte ploeg als Ajax. Het zijn geen supermensen. Dat betekent dat Ajax rustige fasen moet afwisselen met fasen waarin ze alles volledig domineren/afjagen.

Tegen Feyenoord lukte dat omdat Ajax ze 45 minuten helemaal omver blies, daarna was Feyenoord bang en die deden niks meer en Ajax vindt dat natuurlijk wel prima (overigens gaf Veltman toen al in de eerste helft blijk van zijn verdedigende instabiliteit in een paar van zijn weinige acties maar goed, dat heb jij vast ook gezien, denk dat we het over hem wel eens zijn). Maar in andere wedstrijden is Ajax verdedigend te instabiel om een wedstrijd goed uit te kunnen spelen. Het lijkt alsof Ajax slechts twee standen heeft (grof gezegd, is natuurlijk niet helemaal waar): "Waanzinnig goed" en "Helemaal niks". Het ontbeert Ajax aan de verdedigende kwaliteiten om het zich te kunnen permitteren om af en toe een wedstrijdje of een fase niet zo goed te spelen, zonder dat de tegenstander de mogelijkheden heeft om er gebruik van te maken.
Makkelijk eerste
pi_189820857
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Terecht ook denk ik
Volgens de regels mag je alleen voordeel geven bij een rode of een 2e gele kaart als er een directe scoringskans is.
Je verhaal gaat dus niet op.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:57:37 #21
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189820890
Ik kan er nog steeds niet bij. Wat een gekkenhuis
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:01:44 #22
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189821061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:56 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Volgens de regels mag je alleen voordeel geven bij een rode of een 2e gele kaart als er een directe scoringskans is.
Je verhaal gaat dus niet op.
Inderdaad, er stonden sowieso nog twee verdedigers van Ajax voor de aanvaller. Een directe scoringskans is in mijn optiek wanneer je een op een staat met de keep. Dat was in dit geval verre van. Dus wat dat betreft had de penal en 2e geel voor Veltman moeten worden terug gedraaid, vrije trap voor Chelsea.
pi_189821196
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:01 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Inderdaad, er stonden sowieso nog twee verdedigers van Ajax voor de aanvaller. Een directe scoringskans is in mijn optiek wanneer je een op een staat met de keep. Dat was in dit geval verre van. Dus wat dat betreft had de penal en 2e geel voor Veltman moeten worden terug gedraaid, vrije trap voor Chelsea.
Maar dat had enkel de scheidsrechter zelf nog kunnen corrigeren, de VAR niet..
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:10:18 #24
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189821326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:06 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dat had enkel de scheidsrechter zelf nog kunnen corrigeren, de VAR niet..
Waarom de VAR niet? Het voordeel was nog altijd aan voor Chelsea, de handsbal was onderdeel van het voordeel. Zonder het voordeel was de handsbal er niet. (dit gaat om misschien 2-3 seconden, nog minder dan dat er werd afgefloten voor de eerste helft en eind speeltijd) De VAR had kunnen zien dat er 0 voordeel was. Of was de bal zonder de hands recht het goal in gegaan?
pi_189821403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat het mogelijk is dat Ajax iedere wedstrijd 90 minuten lang 100% gas kan geven?
Daar heb ik het niet over, je moet 100% inzet tonen.

quote:
Het lijkt alsof Ajax slechts twee standen heeft (grof gezegd, is natuurlijk niet helemaal waar): "Waanzinnig goed" en "Helemaal niks".
Ongeacht hoe waanzinnig goed Ajax speelt, de verdediging is en blijft ondermaats. In elke wedstrijd krijgt Ajax voldoende open kansen tegen. Ook spelers van clubs als RKC en PEC lopen met gemak door de verdediging heen. Dat kan niet, in de competitie kom je er misschien mee weg, in de CL niet. En dat bleek gisteren ook wel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 6 november 2019 @ 20:14:29 #26
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_189821451
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:12 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Daar heb ik het niet over, je moet 100% inzet tonen.
[..]

Ongeacht hoe waanzinnig goed Ajax speelt, de verdediging is en blijft ondermaats. In elke wedstrijd krijgt Ajax voldoende open kansen tegen. Ook spelers van clubs als RKC en PEC lopen met gemak door de verdediging heen. Dat kan niet, in de competitie kom je er misschien mee weg, in de CL niet. En dat bleek gisteren ook wel.
In hoeverre is dit de fout van de spelers, en in hoeverre is dit de fout van ten Hag?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_189821456
Overigens was gisteren de basis 11 voor de rest van het seizoen wat mij betreft.
pi_189821630
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:10 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Waarom de VAR niet? Het voordeel was nog altijd aan voor Chelsea, de handsbal was onderdeel van het voordeel. Zonder het voordeel was de handsbal er niet. (dit gaat om misschien 2-3 seconden, nog minder dan dat er werd afgefloten voor de eerste helft en eind speeltijd) De VAR had kunnen zien dat er 0 voordeel was. Of was de bal zonder de hands recht het goal in gegaan?
Het enige wat de VAR in deze situatie kan doen, is beoordelen of de penalty terecht was, alles wat daarvoor gebeurde, mogen ze geen oordeel over geven. Als de VAR de penalty terecht gegeven vindt, komt de penalty er en blijven de kaarten staan. Als de VAR de penalty niet terecht vindt, was deze (+ de gele kaart voor Veltman) teruggedraaid, was Blind er wel afgestuurd en had Chelsea een vrije trap gekregen (of een doeltrap voor Ajax, dat zal wel interpretatie scheidsrechter zijn mbt het voordeel). Andere opties heeft de VAR niet in dit geval..

Pas als Chelsea direct gescoord had, was de hele situatie opnieuw bekeken en had de VAR hier wel een oordeel over kunnen geven.
pi_189821738
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:14 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In hoeverre is dit de fout van de spelers, en in hoeverre is dit de fout van ten Hag?
Denk dat het inherent is aan de speelstijl die Ten Hag gekozen heeft. Het is gericht op aanvallend voetbal en druk zetten op de tegenstander. Dan kan het bijna niet anders dat je verdedigend kwetsbaar bent. Ook vorig jaar gebeurde dat regelmatig in een aantal wedstrijden.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:26:06 #30
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189821801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:19 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Het enige wat de VAR in deze situatie kan doen, is beoordelen of de penalty terecht was, alles wat daarvoor gebeurde, mogen ze geen oordeel over geven. Als de VAR de penalty terecht gegeven vindt, komt de penalty er en blijven de kaarten staan. Als de VAR de penalty niet terecht vindt, was deze (+ de gele kaart voor Veltman) teruggedraaid, was Blind er wel afgestuurd en had Chelsea een vrije trap gekregen (of een doeltrap voor Ajax, dat zal wel interpretatie scheidsrechter zijn mbt het voordeel). Andere opties heeft de VAR niet in dit geval..

Pas als Chelsea direct gescoord had, was de hele situatie opnieuw bekeken en had de VAR hier wel een oordeel over kunnen geven.
Dus, het spel hoeft niet gelijk stil te liggen als iemand een tweede geel zou krijgen of direct rood? Dat is waar het mij om gaat. Indien ja, dan had die penal er sowieso al niet mogen zijn plus de kaart. Indien nee, heeft de arbitrage de wedstrijd kapot gemaakt, dat zou je nooit moeten willen, al is het je favoriete club die er voordeel in heeft, in dit geval Chelsea
pi_189821895
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:26 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Dus, het spel hoeft niet gelijk stil te liggen als iemand een tweede geel zou krijgen of direct rood? Dat is waar het mij om gaat. Indien ja, dan had die penal er sowieso al niet mogen zijn plus de kaart. Indien nee, heeft de arbitrage de wedstrijd kapot gemaakt, dat zou je nooit moeten willen, al is het je favoriete club die er voordeel in heeft, in dit geval Chelsea
Eens hoor dat de arbitrage hierin onnodig hard heeft opgetreden, ging mij er vooral om dat de VAR dit niet mag corrigeren, dat had dus alleen de scheidsrechter zelf kunnen doen.
pi_189821938
.

[ Bericht 99% gewijzigd door opgebaarde op 06-11-2019 20:31:33 ]
pi_189821987
quote:

[..]

Waarom mag de VAR een eventuele overtreding op Blind niet beoordelen?

Vorig jaar zijn ze vijf minuten bezig geweest om een bal van De Jong te controleren of die op de middenlijn net buiten het veld was geweest.
pi_189822047
quote:

[..]

Goed uitgelegd.
pi_189822058
Nog steeds aan het huilen :')

quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat tellen van jou is toch wel iets mis mee
Gister en vandaag :)
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:36:40 #36
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189822095
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:35 schreef PSVCL het volgende:
Nog steeds aan het huilen :')
[..]

Gister en vandaag :)
De wedstrijd was om 22.45u afgelopen. Bij jou is een uur en 15 minuten een hele dag?
pi_189822164
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:36 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

De wedstrijd was om 22.45u afgelopen. Bij jou is een uur en 15 minuten een hele dag?
Vandaag ,, en morgen gaat het gejank weer verder bij VI.

Volgens mij waren beide kaarten gewoon terecht.. Blind zijn 2e geel was niks op af te dingen en Veltman maakt gewoon duidelijk hands er voorkomt zo een doelpunt.
pi_189822171
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:33 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waarom mag de VAR een eventuele overtreding op Blind niet beoordelen?

Vorig jaar zijn ze vijf minuten bezig geweest om een bal van De Jong te controleren of die op de middenlijn net buiten het veld was geweest.
Daar kwam een goal uit.
Hier alleen een penalty. Bij een strafschop mag alleen de reden van de strafschop beoordeeld worden.

Het is ook vooral de scheidsrechter die gefaald heeft. De VAR kon alleen wat zeggen over de strafschop en de 4-2. Beide gevallen vind ik dat ze ook gefaald hebben, maar de 4-2 kan ik het mis hebben en de strafschop snap ik dathet discutabel is. Dus dat zij ze vergeven.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:39:50 #39
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189822188
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:29 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Eens hoor dat de arbitrage hierin onnodig hard heeft opgetreden, ging mij er vooral om dat de VAR dit niet mag corrigeren, dat had dus alleen de scheidsrechter zelf kunnen doen.
Maar de penal hadden ze wel kunnen corrigeren, er was immers 0 intentie om de bal met de hand te raken. Maar ja, dan zit je met die nieuwe regel: verdedigend hands is altijd penal+geel. Wat kut eigenlijk zeg.. Alle beslissingen los zijn niet verkeerd, maar alles bij elkaar is een ramp. Maar goed. Valencia mag 2-0 winnen en Ajax moet winnen van Lille en we zijn door als Chelsea en Valencia gelijk spelen. Toch?
pi_189822255
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:39 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Maar de penal hadden ze wel kunnen corrigeren, er was immers 0 intentie om de bal met de hand te raken. Maar ja, dan zit je met die nieuwe regel: verdedigend hands is altijd penal+geel. Wat kut eigenlijk zeg.. Alle beslissingen los zijn niet verkeerd, maar alles bij elkaar is een ramp. Maar goed. Valencia mag 2-0 winnen en Ajax moet winnen van Lille en we zijn door als Chelsea en Valencia gelijk spelen. Toch?
Al een paar keer gezegd, verdedigend hands is NIET altijd een penalty + geel.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:41:55 #41
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189822267
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:38 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Vandaag ,, en morgen gaat het gejank weer verder bij VI.

Volgens mij waren beide kaarten gewoon terecht.. Blind zijn 2e geel was niks op af te dingen en Veltman maakt gewoon duidelijk hands er voorkomt zo een doelpunt.
Jij had het over gister en vandaag. De rest ga ik niet op in want je lult er omheen.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:42:59 #42
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189822310
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:41 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik dacht (ja, verkeerd, ik weet het) dat verdedigend hands juist altijd geel+penal was sinds dit seizoen? Ik ga het eens opzoeken. Ik kom er op terug.
pi_189822377
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Overigens was gisteren de basis 11 voor de rest van het seizoen wat mij betreft.
Niet Alvarez voor Veltman? Lijkt mij wel iets beter. Maargoed dat gaan we zien tegen Lille als hij Schuurs daar tenminste niet neerzet.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 21:14:48 #44
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189823198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:41 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Ben al even aan het zoeken maar kan niets concreets vinden. Enkel dat aanvallend hands altijd hands is, maar dat hoeft niet altijd geel te betekenen. Aanvallend hands was nu ook niet aan de orde, het ging om verdedigend hands.
pi_189823581
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:14 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Ben al even aan het zoeken maar kan niets concreets vinden. Enkel dat aanvallend hands altijd hands is, maar dat hoeft niet altijd geel te betekenen. Aanvallend hands was nu ook niet aan de orde, het ging om verdedigend hands.
Ik heb vanmiddag de spelregels gedownload. Zal het morgen ff opzoeken. Staan op mn computer.
Hoorde trouwens net wel op veronica dat Nijhuis het geen pingel vond omdat de armen langs het lichaam waren maar dat als je hem geeft je ook geel moet geven omdat de bal op doel ging.
pi_189823841
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:14 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Law 12 van de FIFA (http://theifab.com/document/laws-of-the-game pag 109): There are different circumstances when a player must be cautioned for unsporting behaviour including if a player
-handles the ball to interfere with or stop a promising attack

Dus het onderbreken van een aanval door hands moet een gele kaart zijn. Er staat niet direct dat dit ook een penalty moet zijn, maar als je geel geeft is een penalty daarbij logisch.

Verderop staat ook:
Where a player denies the opposing team a goal or an obvious goal-scoring
opportunity by a handball offence, the player is sent off wherever the offence
occurs.

Zo zou je zelfs nog direct rood kunnen krijgen voor defensief hands.

Wat betreft opzettelijk hands staat er echter ook:
it is not usually an offence if the ball touches a player’s hand/arm:
• directly from the player’s own head or body (including the foot)
• directly from the head or body (including the foot) of another player who is close
• if the hand/arm is close to the body and does not make the body unnaturally
bigger
• when a player falls and the hand/arm is between the body and the ground to
support the body, but not extended laterally or vertically away from the body

Er is dus nog voldoende mogelijkheid voor debat over of het opzettelijk hands is, maar als de scheids besloten heeft dat dat zo is, is geel + penalty volgens de regels de juiste keuze.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 21:44:18 #47
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189823876
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:31 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik heb vanmiddag de spelregels gedownload. Zal het morgen ff opzoeken. Staan op mn computer.
Hoorde trouwens net wel op veronica dat Nijhuis het geen pingel vond omdat de armen langs het lichaam waren maar dat als je hem geeft je ook geel moet geven omdat de bal op doel ging.
Dat zei ik ook, verdedigend hands in de 16 is altijd pingel en geel. Dat is nieuw dit seizoen. Eerder werd er uit gegaan van de interpretatie van de scheids of het wel of niet bewust was. Dat gaf verwarring en daarom is er gezegd dat elke hands geel en penal is. Als het bewust hands is kan het ook penal en direct rood zijn. Alleen kan het zover niet vinden helaas.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 21:51:17 #48
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189824044
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Law 12 van de FIFA (http://theifab.com/document/laws-of-the-game pag 109): There are different circumstances when a player must be cautioned for unsporting behaviour including if a player

Dus het onderbreken van een aanval door hands moet een gele kaart zijn. Er staat niet direct dat dit ook een penalty moet zijn, maar als je geel geeft is een penalty daarbij logisch.

Verderop staat ook:
occurs.

• directly from the head or body (including the foot) of another player who is close
bigger

Er is dus nog voldoende mogelijkheid voor debat over of het opzettelijk hands is, maar als de scheids besloten heeft dat dat zo is, is geel + penalty volgens de regels de juiste keuze.
Ik denk dat ik zo iets beknopt poste zojuist inderdaad, mijn engels is niet opperbest :P
Dit kan nooit opzettelijk hands zijn geweest, heb zojuist nog eens terug gekeken. Rood zou nooit sprake van zijn geweest. Dat was het ook niet. Maar wel geel en penal. Die situatie an sich is (helaas) goed beoordeeld, voordeel is ook goed gegeven, alleen die overtreding op Blind in eerste instantie dan, die is onjuist beoordeeld als je het gevolg ziet. Dat zet de rest in gang waar dus 2 rode kaarten, 2 schorsingen, een penal, een goal en 2 man minder oplevert. Alle situaties los van elkaar zijn goed beoordeeld, maar het totaalpakket zou nooit zo mogen zijn, nooit, bij welke wedstrijd dan ook. Deze opstapeling is tsja, nou ja, het is nu eenmaal zo. Puntje gepakt in Londen, Lille winnen en Valencia gelijk. En door!
pi_189824089
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:14 schreef Scorpie het volgende:
Veltman ook zeker?

Mazraoui of Dest blijft ook een vraagteken. Beetje om het even.
AFCA!
pi_189824237
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:42 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Verderop staat ook:
occurs.

bigger

Bedankt. Ik had dezelfde bron.
pi_189824303
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Ik denk dat ik zo iets beknopt poste zojuist inderdaad, mijn engels is niet opperbest :P
Dit kan nooit opzettelijk hands zijn geweest, heb zojuist nog eens terug gekeken. Rood zou nooit sprake van zijn geweest. Dat was het ook niet. Maar wel geel en penal. Die situatie an sich is (helaas) goed beoordeeld, voordeel is ook goed gegeven, alleen die overtreding op Blind in eerste instantie dan, die is onjuist beoordeeld als je het gevolg ziet. Dat zet de rest in gang waar dus 2 rode kaarten, 2 schorsingen, een penal, een goal en 2 man minder oplevert. Alle situaties los van elkaar zijn goed beoordeeld, maar het totaalpakket zou nooit zo mogen zijn, nooit, bij welke wedstrijd dan ook. Deze opstapeling is tsja, nou ja, het is nu eenmaal zo. Puntje gepakt in Londen, Lille winnen en Valencia gelijk. En door!
Ik lees er toch echt wat anders in. Alleen geel wanneer je een veelbelovende aanval onderbreekt. Staat verder niets over in of buiten het strafschopgebied. Ik kan me genoeg voorbeelden bedenken en herinneren waarin dit niet gebeurd en geel dus niet op zijn plaats is of niet gegeven is.
pi_189824434
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:05 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik lees er toch echt wat anders in. Alleen geel wanneer je een veelbelovende aanval onderbreekt. Staat verder niets over in of buiten het strafschopgebied. Ik kan me genoeg voorbeelden bedenken en herinneren waarin dit niet gebeurd en geel dus niet op zijn plaats is of niet gegeven is.
Nouja, Law 14 begint met te zeggen dat een penalty wordt gegeven voor de in Law 12 beschreven situaties, als die zich in het strafschopgebied voordoen. Dus de scheids kan dan weinig anders dan een penalty geven.
Overigens zegt Bas Nijhuis hier dat hij heeft geleerd dat je bij een 2e geel meteen moet affluiten, tenzij er een directe doelkans is. Dat was dus niet zo hier. Dus het voordeel had volgens hem niet gegeven moeten worden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 22:14:51 #53
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189824475
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:05 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Veelbelovend is relatief. Er is geen harde lijn in te trekken, er stonden nog twee verdedigers maar niet in de lijn van de bal. Persoonlijk vond ik het wel veelbelovend maar niet bewust,
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 22:18:21 #54
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189824547
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:12 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Nouja, Law 14 begint met te zeggen dat een penalty wordt gegeven voor de in Law 12 beschreven situaties, als die zich in het strafschopgebied voordoen. Dus de scheids kan dan weinig anders dan een penalty geven.
Overigens zegt Bas Nijhuis hier dat hij heeft geleerd dat je bij een 2e geel meteen moet affluiten, tenzij er een directe doelkans is. Dat was dus niet zo hier. Dus het voordeel had volgens hem niet gegeven moeten worden.
Dank. Die handsbal had dus niet mogen gebeuren. En daar had de VAR in moeten grijpen want onterechte penalty. Het spel moest al stil liggen. Dus de VAR mag zeker wel oordelen op basis van een eerdere situatie.
pi_189824811
Ach het geluk is nu wel dat deze scheidsrechter voorlopig geen grote wedstrijden meer mag doen. Pleur hem maar lekker op naar de Europa League
pi_189824817
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:18 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Dank. Die handsbal had dus niet mogen gebeuren. En daar had de VAR in moeten grijpen want onterechte penalty. Het spel moest al stil liggen. Dus de VAR mag zeker wel oordelen op basis van een eerdere situatie.
Alleen je laatste gevolgtrekking snap ik niet.
De VAR mag volgens mij alleen oordelen op basis van eerdere situaties bij doelpunten, niet bij strafschoppen of andere situaties. Zoals ook van der ende zegt.
Dat dat voordeel niet had gemogen klopt, maar hoor niemand zeggen datvde VAR daar wat aan kan doen.

Goed fragment trouwens Saskia. Ik heb veel gelezen vanmiddag maar deze niets van gehoord.
pi_189824857
Sorry voor het geneuzel over de var en regels. Ik vind het altijd wel leuk.
Maar ik ga weer lurken dan kan het weer over Ajax gaan.
Alvarez CV tegen Lille?
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 22:41:16 #58
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189824883
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:35 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Alleen je laatste gevolgtrekking snap ik niet.
De VAR mag volgens mij alleen oordelen op basis van eerdere situaties bij doelpunten, niet bij strafschoppen of andere situaties. Zoals ook van der ende zegt.
Dat dat voordeel niet had gemogen klopt, maar hoor niemand zeggen datvde VAR daar wat aan kan doen.

Goed fragment trouwens Saskia. Ik heb veel gelezen vanmiddag maar deze niets van gehoord.
De VAR kan de penal afkeuren omdat het spel stil had moeten liggen toch? Dat was de situatie namelijk. Het spel ging door waardoor hands kwam, was het spel stil gelegd was die hands er nooit geweest. Dan was het gewoon een vrije trap voor Chelsea.. Waren ze alsnog dubbel gematst want én voordeel én vrije trap.
pi_189824922
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:41 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

De VAR kan de penal afkeuren omdat het spel stil had moeten liggen toch? Dat was de situatie namelijk. Het spel ging door waardoor hands kwam, was het spel stil gelegd was die hands er nooit geweest. Dan was het gewoon een vrije trap voor Chelsea.. Waren ze alsnog dubbel gematst want én voordeel én vrije trap.
Ik dacht dat die dat niet mocht. Maar daar kan ik me in vergissen, dus neem ik jouw woord daarvoor maar aan.
Dan mag die var ook terug naar de serie b van mij.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 22:48:25 #60
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189824970
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:44 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ik dacht dat die dat niet mocht. Maar daar kan ik me in vergissen, dus neem ik jouw woord daarvoor maar aan.
Dan mag die var ook terug naar de serie b van mij.
Ze mogen geen beslissing nemen over de voorgaande situatie. Maar ze mogen wel zeggen dat de penal onterecht is door de situatie ervoor (spel moest stil liggen want 2e geel). Daarmee beoordelen ze niet de vorige situatie maar de situatie die daar op volgt. Dat is mijn pijnpunt juist ;)
pi_189825786
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 14:10 schreef ITs_relative het volgende:
`[..]

Wat is er met je foto gebeurd? Waar heb je die vandaan? Hij is helemaal vervormd?!

Ik heb geen zin om uit te zoeken hoe ik afbeeldingen hier kan uploaden, maar als je de tweet die Tarado stuurde stil zet op 5:08 en die naast jouw foto legt zie je een grote vervorming. Het originele beeld lijkt wel buitenspel te zijn.
Geef mij die andere foto, dan zet ik wel weer een lijntje ;)
pi_189825835
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:37 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Geef mij die andere foto, dan zet ik wel weer een lijntje ;)
Op 5:08

https://mobile.twitter.com/VerySadHD2/status/1191864911334453248
pi_189825862
quote:
Morgen even photoshop aanslingeren, dan kijk ik wel even.
Dit is wel een perfect shot om het uit te sluiten
pi_189825915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:44 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Zou top zijn. Ik ben benieuwd.
  donderdag 7 november 2019 @ 08:44:26 #65
80382 manny
30 is best veel
pi_189827667
pantelic online.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189827683
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:44 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

Jullie zijn echt wat op het spoor denk ik. Geef niet op!
  donderdag 7 november 2019 @ 08:47:46 #67
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189827691
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 22:39 schreef ITs_relative het volgende:
Sorry voor het geneuzel over de var en regels. Ik vind het altijd wel leuk.
Maar ik ga weer lurken dan kan het weer over Ajax gaan.
Alvarez CV tegen Lille?
Alvarez Martinez cv gok ik
daarvoor Donny en Marin op 6
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  donderdag 7 november 2019 @ 08:50:11 #68
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_189827713
Die 2-4 vind ik niet zo interessant eigenlijk. Vind die zeven seconden erna veel interessanter.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_189827798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 08:46 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Jullie zijn echt wat op het spoor denk ik. Geef niet op!
Succes tegen LASK he Nick Gitaar. Altijd LASKig.
.
pi_189827863
Moet bijna Nickhguitar gelijk geven, kap er gewoon mee, we zijn genaaid en daar doe je nu niets meer aan. Tegen PAOK kregen we 3 penalties waar over alle 3 wel te discussiėren viel of het nou klopte of niet, daarnaast kan ik herinneren dat er toen ook een geval was dat er eerst een overtreding van Ajax aan vooraf ging. You lose some, you win some.
pi_189827979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:08 schreef Simmertje het volgende:
Moet bijna Nickhguitar gelijk geven, kap er gewoon mee, we zijn genaaid en daar doe je nu niets meer aan. Tegen PAOK kregen we 3 penalties waar over alle 3 wel te discussiėren viel of het nou klopte of niet, daarnaast kan ik herinneren dat er toen ook een geval was dat er eerst een overtreding van Ajax aan vooraf ging. You lose some, you win some.
Eens verder, ik vond het een dramatische wedstrijd van de scheids. Zowel op grote zaken, als kleine dingen. Twee keer scheidsrechterbal terwijl de bal alweer in het spel was, corner vroeg afgefloten, veel verkeerde beslissingen bij corners/doeltrappen en dus ook de rare escalatie wat betreft de rode kaarten en penalties.
Het valt individueel gewoon allemaal nog net te verdedigen, maar het waren te veel rare zaken in een wedstrijd. Ik zie die vent de komende tijd niet meer fluiten in Europees verband.

Ik ga alleen met de complottheorie mee wat betreft Chelsea dat grote clubs standaard iets meer het voordeel mee krijgen, net als dat Ajax daarmee voordeel heeft tov een Groningen of RKC in de eredivisie. En dan is Ajax wat betreft Europese naam opeens wel wat gestegen dankzij afgelopen jaren.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:18:16 #72
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189827992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:08 schreef Simmertje het volgende:
we didn't lose :) maar verder eens, zondag Utrecht het voetballeven gaat gelukkig verder
  donderdag 7 november 2019 @ 09:19:40 #73
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189828006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:17 schreef Adames het volgende:

[..]

Eens verder, ik vond het een dramatische wedstrijd van de scheids. Zowel op grote zaken, als kleine dingen. Twee keer scheidsrechterbal terwijl de bal alweer in het spel was, corner vroeg afgefloten, veel verkeerde beslissingen bij corners/doeltrappen en dus ook de rare escalatie wat betreft de rode kaarten en penalties.
Het valt individueel gewoon allemaal nog net te verdedigen, maar het waren te veel rare zaken in een wedstrijd. Ik zie die vent de komende tijd niet meer fluiten in Europees verband.

Ik ga alleen met de complottheorie mee wat betreft Chelsea dat grote clubs standaard iets meer het voordeel mee krijgen, net als dat Ajax daarmee voordeel heeft tov een Groningen of RKC in de eredivisie. En dan is Ajax wat betreft Europese naam opeens wel wat gestegen dankzij afgelopen jaren.
Chelsea is toch niet groter dan Ajax dus ik geloof weinig van die theorie
pi_189828009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 14:36 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Ook gekeken op die still in de tweet van Tarado? Camerastandpunt is bijna ideaal. Op de achterlijn. Volgens mij is het wel buitenspel.
Nu kan ik er mee leven dat zo een twijfelgeval verkeerd wordt beoordeeld, maar niet als het in zo een tweeluik is.
Dat is dus niet ideaal, stel je hebt een situatie net over de middellijn, dan heb je niets aan een camera op de achterlijn. Camera op de lijn van de laatste verdediger is ideaal (moet technisch ook wel mogelijk zijn trouwens), en in elk ander geval moet je moeilijke tekenen.
pi_189828017
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:19 schreef Tarado het volgende:

[..]

Chelsea is toch niet groter dan Ajax dus ik geloof weinig van die theorie
Qua marktwaarde nog steeds nummer 7.
Geholpen door het feit dat de gehele brede top van de PL groot is, want PL is groot.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:22:39 #76
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_189828039
quote:
1s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat is dus niet ideaal, stel je hebt een situatie net over de middellijn, dan heb je niets aan een camera op de achterlijn. Camera op de lijn van de laatste verdediger is ideaal (moet technisch ook wel mogelijk zijn trouwens), en in elk ander geval moet je moeilijke tekenen.
Maar in deze situatie kun je hem tekenen parallel aan de 5-meter lijn. Dan staan ze op gelijk hoogte. Meer richting het doel zal de lijn echter meer verticaal moeten gaan lopen, en dan is het dus buitenspel.

Maarja, het is heel lastig te zien voor de VAR en dus in hij de grensrechter niet overrulen. Pech.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 7 november 2019 @ 09:25:25 #77
131800 Tarado
capō de fusca
pi_189828063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:20 schreef Adames het volgende:

[..]

Qua marktwaarde nog steeds nummer 7.
Geholpen door het feit dat de gehele brede top van de PL groot is, want PL is groot.
dat zal allemaal wel maar als je ziet hoe blij zij waren na de 0-1 en nu de 4-4 zegt dat toch wat meer over de reputatie van Ajax dan marktwaarde
pi_189828093
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat zal allemaal wel maar als je ziet hoe blij zij waren na de 0-1 en nu de 4-4 zegt dat toch wat meer over de reputatie van Ajax dan marktwaarde
En de Engelse kranten dan, GREAT COMEBACK. Tegen 9 man van Ajax..met iets meer geluk hadden ze zelfs nog verloren met 2 man extra.

Tijden zijn veranderd :)
pi_189828098
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:22 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Maar in deze situatie kun je hem tekenen parallel aan de 5-meter lijn. Dan staan ze op gelijk hoogte. Meer richting het doel zal de lijn echter meer verticaal moeten gaan lopen, en dan is het dus buitenspel.

Maarja, het is heel lastig te zien voor de VAR en dus in hij de grensrechter niet overrulen. Pech.
Het zou toch gewoon moeten kunnen, zou je zeggen. Zijn aardig wat goals afgekeurd op 1mm buitenspel de laatste tijd. Hoeft van mij niet, zo twijfelachtig als deze (en die van Promes in deze wedstrijd was ook randje) mag je gewoon goedkeuren.
pi_189828130
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 23:48 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Zou top zijn. Ik ben benieuwd.

Centimeter, misschien zelfs millimeterwerk, maar geen buitenspel
Wel echt een heel slechte kwaliteit afbeelding, dus heb de 16 meterlijn moeten gebruiken
pi_189828244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

klopt
pi_189828296
Wat heerlijk trouwens dat Promes het zo goed doet. Al die mensen die hem hier na 3 wedstrijden al hadden afgeschreven :')
pi_189828318
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wel echt een heel slechte kwaliteit afbeelding, dus heb de 16 meterlijn moeten gebruiken
Thanks. Netjes gedaan.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:51:08 #84
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828340
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:48 schreef Simmertje het volgende:
Wat heerlijk trouwens dat Promes het zo goed doet. Al die mensen die hem hier na 3 wedstrijden al hadden afgeschreven :')
gaat altijd zo, zie ik nu ook met Schuurs
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_189828364
Ik denk dat Mazrawietje wel afgeschreven kan worden inmiddels, toch?
  donderdag 7 november 2019 @ 09:55:22 #86
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828398
quote:
4s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:52 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Ik denk dat Mazrawietje wel afgeschreven kan worden inmiddels, toch?
was juist heel goed tegen chelsea
pi_189828408
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:31 schreef Themeparktommy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Kan jij niet bij de var of tv gaan werken. Ik zie ze niet vaak zo goed.
pi_189828410
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:51 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

gaat altijd zo, zie ik nu ook met Schuurs
Ik heb eigenlijk ook wel vertrouwen in Schuurs en Alvarez centraal achterin tegen Lille. Met Schuurs voor Veltman lever je in principe niets in, het gemist van Blind weegt wel wat zwaarder. Maar ik zou niet opeens Martinez terughalen naar centraal achterin, dat middenveld Ziyech, vd Beek, Martinez loopt juist zo lekker nu.
pi_189828416
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:55 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

O ja.

Ik bedoel Dest.
pi_189828421
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:55 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

Dest geen moment gemist inderdaad.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:57:26 #91
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828425
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:56 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk ook wel vertrouwen in Schuurs en Alvarez centraal achterin tegen Lille. Met Schuurs voor Veltman lever je in principe niets in, het gemist van Blind weegt wel wat zwaarder. Maar ik zou niet opeens Martinez terughalen naar centraal achterin, dat middenveld Ziyech, vd Beek, Martinez loopt juist zo lekker nu.
ja maar twee cv's voor de leeuwen gooien terwijl je weet dat Martinez daar ook geweldig stond te spelen. ik denk dat je dan liever 1 nieuwe cv en 1 nieuwe 6 in kan passen, dan twee nieuwe cv's
pi_189828436
quote:
4s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:56 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

O ja.

Ik bedoel Dest.
Laat ze maar lekker concurreren en elkaar beter maken.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:58:16 #93
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828439
quote:
4s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:56 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

O ja.

Ik bedoel Dest.
dat is nog achterlijker, die jongen komt net kijken, speelt meer dan prima vanaf zijn debuut.
pi_189828442
Nee, Dest kun je afschrijven.
  donderdag 7 november 2019 @ 09:59:29 #95
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828448
quote:
4s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:58 schreef Muskusboktor57 het volgende:
:') wut?
pi_189828452
quote:
4s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:58 schreef Muskusboktor57 het volgende:
Zware drinker gespot
  donderdag 7 november 2019 @ 10:01:14 #97
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_189828466
Dest is 19 he
pi_189828474
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:58 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

dat is nog achterlijker, die jongen komt net kijken, speelt meer dan prima vanaf zijn debuut.
dat deden blackcard greg, van rhijn en mazraoui ook.
pi_189828482
quote:
19s.gif Op donderdag 7 november 2019 09:57 schreef mokkiemok het volgende:

[..]

ja maar twee cv's voor de leeuwen gooien terwijl je weet dat Martinez daar ook geweldig stond te spelen. ik denk dat je dan liever 1 nieuwe cv en 1 nieuwe 6 in kan passen, dan twee nieuwe cv's
Maar dan haal je opnieuw het voetbal van het middenveld, we moeten het hebben van onze aanval, niet van onze verdediging.

Of je moet als ten Hag het lef hebben om tegen Heracles al met de beoogde 11 van Lille te spelen. Gezien de 8 punten voorsprong op PSV kun je dat risico wel nemen.
pi_189828505
quote:
0s.gif Op donderdag 7 november 2019 10:01 schreef Adames het volgende:

[..]

dat deden blackcard greg, van rhijn en mazraoui ook.
Trabelsi en Roberto Carlos ook. Wat is je punt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')