abonnement Unibet Coolblue
pi_189819060




SPOILER: Transferbeleid 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Transferbeleid 2019/2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Gifjes enzulks
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Landskampioen 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: CL 2018/2019
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: CL 2019/2020
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.



pi_189819106
Maar laten we er inderdaad maar over openhouden, we zijn geen PSV die een heel seizoen kunnen discussiëren over het onrecht dat hen is aangedaan.
pi_189819155
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:34 schreef Simmertje het volgende:
Maar laten we er inderdaad maar over openhouden, we zijn geen PSV die een heel seizoen kunnen discussiëren over het onrecht dat hen is aangedaan.
Psv is nooit zulk onrecht aangedaan.
pi_189819207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:34 schreef Simmertje het volgende:
Maar laten we er inderdaad maar over openhouden, we zijn geen PSV die een heel seizoen kunnen discussiëren over het onrecht dat hen is aangedaan.
@Lange_Lans @Mexicanobakker @Coco. @Dj_Day-V @Doublepain @Zorro
pi_189819250
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Psv is nooit zulk onrecht aangedaan.
Vorig jaar Inter. Kostte ze ook de overwinning en misschien overwintering in de uefa league.
Maar ik vind "the day after" duidelijkheid verschaffen nou niet echt zeuren. Dat blijkt ook wel uit de verschillende posts hier. Niet alles is namelijk vrij interpretabel, sommige dingen zijn zwart/wit. En dat mag best bekend zijn.
Maar zolang er geen foute stellingen worden geponeerd is het voor mij ook over.
pi_189819307
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 16:22 schreef _UserName_ het volgende:
Toch snap ik het nog niet. Blind wordt neergelegd en krabbelt snel op, als hij was blijven liggen zou er een vrije trap kunnen komen. Dat gebeurde niet want hij ging door met zijn actie en kwam te laat. De scheids geeft voordeel aan Chelsea wat eigenlijk al niet kon want er was geen duidelijke scoringskans. In mijn optiek is dat enkel als je een op een staat met de keeper. Daarbij krijgt hij een tweede geel en moet het spel sowieso worden stilgelegd omdat er iemand af moet. Dit zijn al 2 fouten van de scheids zelf. Er wordt dus voordeel gegeven waaruit hands komt. Hands in de 16 is altijd geel en penal tegenwoordig. Maar; had de VAR hier niet moeten ingrijpen omdat Blind zijn 2e geel en dus rood kreeg? Dan zouden de penal en 2e geel van Veltman worden ingetrokken. Als de scheids het goed had gedaan, had hij het spel al bij de overtreding van Blind al stil gelegd. Sterker nog; Ajax zou een vrije trap krijgen. Als je de regels letterlijk volgt klopt het dus niet. Dat er niet in beroep gegaan kan worden is omdat er geen directe rode kaart was. De tweede geel van Veltman was voor de hands. Niet voor het praten, anders zou die penal ook niet kloppen of krijgt hij het praten dan kado omdat hij al de 2e geel kreeg voor hands?

Ik volg Ajax al een tijdje maar kan moeilijk het spel zien, moet zeggen dat dit forum mij er heel erg goed bij helpt. Klopt mijn schetsing? Daarnaast zie ik Xp vaak voorbij komen, wat houdt dat in?
Bij dat duel van Blind als Blind neergaat zie je de scheids gebaren van niks aan de hand en doorspelen.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 18:52:11 #7
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:30 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Dit is het enige wat ik niet zeker weet. Als de VAR het ook geen pingel vindt had het denk ik een stuiterbal moeten zijn. De scheids floot het spel af en het was te lang na de overtreding van Blind om alsnog daar een overtreding te geven.
Misschien (maar ik denk het niet) had de VAR het recht om de fout van het doorspelen na de overtreding van Blind te corrigeren en wel daar een vrije trap te geven.

Maar duidelijk is iig dat de scheids geblunderd heeft. In eerste instantie door niet te fluiten voor de overtreding OP Blind en daarna bij het doorspelen bij de overtreding VAN Blind.

Wel begrijpelijk, want ik kende deze regel ook niet en ik heb meer dan 30 jaar gevoetbald en ook wel eens gefloten. Maar van Scheidsrechters op dit niveau mogen we wel verwachten dat ze de regels kennen.
Als de VAR het geen pingel vond zou het een doeltrap zijn (want al voordeel gegeven (lijkt mij)). Een overtreding niet direct rood oplevert beoordeeld de VAR niet. Daarbij was dat al beoordeeld door voordeel te geven en later alsnog de gele kaart te tonen, dat zien we vaker.

Het niet fluiten op Blind komt omdat Blind te snel opstond en door ging, al dan niet op een verkeerde manier. Het door laten spelen na de overtreding van Blind is ook reglementair. Zelfs de gele kaart en penal zijn reglementair in principe in orde, er was immers voordeel gegeven. De vragen zijn eigenlijk: Moet het spel stil liggen om iemand er af te sturen? Ja = dan geen 2e rood, geen penal Nee = moet je dit willen als scheidsrechter? Als VAR? Als UEFA? Was het echt nodig om een tweede rood te geven?
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 18:52:35 #8
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_189819399
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:40 schreef KingRoland het volgende:

[..]

@:lange_lans @:mexicanobakker @:coco. @:dj_day-v @:doublepain @:zorro
Zijn jullie nog steeds aan het zeuren om de scheidsrechter?
What can change the nature of a man?
pi_189819414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:52 schreef Coco. het volgende:

[..]

Zijn jullie nog steeds aan het zeuren om de scheidsrechter?
JULLIE?!?!?!

ik niet ik heb het daar te druk voor makker. ik ben blij met een gelijkspel. Ik heb bij de kerk geleerd wie het kleine niet eert..

@Lenny_Leonard
@Wereldgozer
@Doublepain
@JanCees
  Moderator woensdag 6 november 2019 @ 18:53:52 #10
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_189819425
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]

JULLIE?!?!?!

ik niet ik heb het daar te druk voor makker. ik ben blij met een gelijkspel. Ik heb bij de kerk geleerd wie het kleine niet eert..

@:lenny_leonard
@:wereldgozer
@:doublepain
@:jancees
Oh ok.

Inderdaad, ben blij met gelijkspel, Ajax staat er keurig voor. (daar kan PSV alleen maar jellymad naar kijken)
What can change the nature of a man?
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 18:54:20 #11
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:46 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Bij dat duel van Blind als Blind neergaat zie je de scheids gebaren van niks aan de hand en doorspelen.
Dat geloof ik ook wel. Dat is het punt ook niet Later geeft hij (terecht) voordeel. Maar als iemand het veld af moet door een rode kaart, moet het spel dan niet stil liggen? Hadden de hands en penal en tweede rode kaart dan niet terug gedraaid moeten worden? Dat is de grote vraag voor mij.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_189819437
quote:
6s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:53 schreef KingRoland het volgende:

[..]

JULLIE?!?!?!

ik niet ik heb het daar te druk voor makker. ik ben blij met een gelijkspel. Ik heb bij de kerk geleerd wie het kleine niet eert..

@:lenny_leonard
@:wereldgozer
@:doublepain
@:jancees
eens maatje
pi_189819478
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:54 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook wel. Dat is het punt ook niet Later geeft hij (terecht) voordeel. Maar als iemand het veld af moet door een rode kaart, moet het spel dan niet stil liggen? Hadden de hands en penal en tweede rode kaart dan niet terug gedraaid moeten worden? Dat is de grote vraag voor mij.
Je zegt dat als hij zou blijven liggen er misschien een vrije trap zou volgen.

De hele reeks van beslissingen was imo terecht, al had ik die gele kaart aan Veltman niet gegeven.
De scheids kon natuurlijk niet weten dat die gasten op Veltmans hand zouden schieten.

Volgens mij wordt er wel vaker doorgespeeld en later een (2e) gele kaaet gegeven. Alleen bij direct rood fluiten ze altijd.

Terecht ook denk ik
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_189819545
PSV had vorig jaar meer uitwedstrijden, terechte klacht dus.
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 19:01:02 #15
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189819559
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je zegt dat als hij zou blijven liggen er misschien een vrije trap zou volgen.

De hele reeks van beslissingen was imo terecht, al had ik die gele kaart aan Veltman niet gegeven.
De scheids kon natuurlijk niet weten dat die gasten op Veltmans hand zouden schieten.

Volgens mij wordt er wel vaker doorgespeeld en later een (2e) gele kaaet gegeven. Alleen bij direct rood fluiten ze altijd.

Terecht ook denk ik
De reeks los van elkaar was terecht. Maar dit alles in eh, 5 seconden? Dan maak je het voetbal kapot als scheidsrechter. Strikt gezien was de 2e kaart van Veltman hands in de 16 dus altijd geel en penal. Dit had de VAR terug moeten draaien omdat er 0 intentie was de bal met de hand te raken én omdat er al een 2e gele kaart was voor Blind. Je wil regels volgen of een wedstrijd leiden.. Deze scheids wilde kennelijk het eerste, helaas.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
  woensdag 6 november 2019 @ 19:07:04 #16
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189819653
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 15:33 schreef kurk_droog het volgende: [..] Onzin. Ajax krijgt het puur lastig door gemakzucht. Ze laten de touwen los en pec kan aanzetten. Dit ajax moet nog groeien maar ook vorig jaar viel de puzzel pas echt na de winterstop, als we nu al bijna dat niveau aantikken..
Dat is ook ongeveer wat ik zeg. De speelstijl van Ajax is ijzersterk maar kost veel energie. Zodra Ajax niet zo energiek is, begint de defensieve instabiliteit op te vallen.

Je kan Chelsea als een losstaand incident zien maar dit kalenderjaar heeft Ajax op deze manier een totaal overwicht weggegooid tegen onder andere Heerenveen, Feyenoord en Tottenham.
Makkelijk tweede.
pi_189819725
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat is ook ongeveer wat ik zeg. De speelstijl van Ajax is ijzersterk maar kost veel energie. Zodra Ajax niet zo energiek is, begint de defensieve instabiliteit op te vallen.

Je kan Chelsea als een losstaand incident zien maar dit kalenderjaar heeft Ajax op deze manier een totaal overwicht weggegooid tegen onder andere Heerenveen, Feyenoord en Tottenham.
Nee, het probleem is dat Ajax na een flinke voorsprong niet meer 100% wil geven, terwijl ze dat wel kunnen. Ook in de eerste helft zie je de defensieve zwakte van Ajax, behalve dan tegen Feyenoord, maar die kunnen niets.

Aan begin van het seizoen had ik al aangegeven dat het duo Veltman-Blind niet goed genoeg is voor Ajax. Blind is een fantastische speler, maar als verdediger moet hij wel iemand naast zich hebben die écht kan verdedigen. Veltman kan dat totaal niet.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_189819929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat Ajax na een flinke voorsprong niet meer 100% wil geven, terwijl ze dat wel kunnen. Ook in de eerste helft zie je de defensieve zwakte van Ajax, behalve dan tegen Feyenoord, maar die kunnen niets.

Aan begin van het seizoen had ik al aangegeven dat het duo Veltman-Blind niet goed genoeg is voor Ajax. Blind is een fantastische speler, maar als verdediger moet hij wel iemand naast zich hebben die écht kan verdedigen. Veltman kan dat totaal niet.
Eens. Eens. Eens.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:48:14 #19
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_189820592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:11 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nee, het probleem is dat Ajax na een flinke voorsprong niet meer 100% wil geven, terwijl ze dat wel kunnen. Ook in de eerste helft zie je de defensieve zwakte van Ajax, behalve dan tegen Feyenoord, maar die kunnen niets.

Aan begin van het seizoen had ik al aangegeven dat het duo Veltman-Blind niet goed genoeg is voor Ajax. Blind is een fantastische speler, maar als verdediger moet hij wel iemand naast zich hebben die écht kan verdedigen. Veltman kan dat totaal niet.
Je denkt serieus dat het mogelijk is dat Ajax iedere wedstrijd 90 minuten lang 100% gas kan geven? Want dat is onzinnig. Ajax speelt hartstikke veel wedstrijden waarvan een behoorlijk deel op best wel hoge intensiteit. Dat kan je gewoon niet volhouden, zelfs niet een fitte ploeg als Ajax. Het zijn geen supermensen. Dat betekent dat Ajax rustige fasen moet afwisselen met fasen waarin ze alles volledig domineren/afjagen.

Tegen Feyenoord lukte dat omdat Ajax ze 45 minuten helemaal omver blies, daarna was Feyenoord bang en die deden niks meer en Ajax vindt dat natuurlijk wel prima (overigens gaf Veltman toen al in de eerste helft blijk van zijn verdedigende instabiliteit in een paar van zijn weinige acties maar goed, dat heb jij vast ook gezien, denk dat we het over hem wel eens zijn). Maar in andere wedstrijden is Ajax verdedigend te instabiel om een wedstrijd goed uit te kunnen spelen. Het lijkt alsof Ajax slechts twee standen heeft (grof gezegd, is natuurlijk niet helemaal waar): "Waanzinnig goed" en "Helemaal niks". Het ontbeert Ajax aan de verdedigende kwaliteiten om het zich te kunnen permitteren om af en toe een wedstrijdje of een fase niet zo goed te spelen, zonder dat de tegenstander de mogelijkheden heeft om er gebruik van te maken.
Makkelijk tweede.
pi_189820857
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 18:56 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Je zegt dat als hij zou blijven liggen er misschien een vrije trap zou volgen.

De hele reeks van beslissingen was imo terecht, al had ik die gele kaart aan Veltman niet gegeven.
De scheids kon natuurlijk niet weten dat die gasten op Veltmans hand zouden schieten.

Volgens mij wordt er wel vaker doorgespeeld en later een (2e) gele kaaet gegeven. Alleen bij direct rood fluiten ze altijd.

Terecht ook denk ik
Volgens de regels mag je alleen voordeel geven bij een rode of een 2e gele kaart als er een directe scoringskans is.
Je verhaal gaat dus niet op.
  woensdag 6 november 2019 @ 19:57:37 #21
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_189820890
Ik kan er nog steeds niet bij. Wat een gekkenhuis
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:01:44 #22
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189821061
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:56 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Volgens de regels mag je alleen voordeel geven bij een rode of een 2e gele kaart als er een directe scoringskans is.
Je verhaal gaat dus niet op.
Inderdaad, er stonden sowieso nog twee verdedigers van Ajax voor de aanvaller. Een directe scoringskans is in mijn optiek wanneer je een op een staat met de keep. Dat was in dit geval verre van. Dus wat dat betreft had de penal en 2e geel voor Veltman moeten worden terug gedraaid, vrije trap voor Chelsea.
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_189821196
quote:
5s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:01 schreef _UserName_ het volgende:

[..]

Inderdaad, er stonden sowieso nog twee verdedigers van Ajax voor de aanvaller. Een directe scoringskans is in mijn optiek wanneer je een op een staat met de keep. Dat was in dit geval verre van. Dus wat dat betreft had de penal en 2e geel voor Veltman moeten worden terug gedraaid, vrije trap voor Chelsea.
Maar dat had enkel de scheidsrechter zelf nog kunnen corrigeren, de VAR niet..
  Redactie Frontpage woensdag 6 november 2019 @ 20:10:18 #24
389368 crew  _UserName_
Nog niet geregistreerd.
pi_189821326
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:06 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Maar dat had enkel de scheidsrechter zelf nog kunnen corrigeren, de VAR niet..
Waarom de VAR niet? Het voordeel was nog altijd aan voor Chelsea, de handsbal was onderdeel van het voordeel. Zonder het voordeel was de handsbal er niet. (dit gaat om misschien 2-3 seconden, nog minder dan dat er werd afgefloten voor de eerste helft en eind speeltijd) De VAR had kunnen zien dat er 0 voordeel was. Of was de bal zonder de hands recht het goal in gegaan?
Koetjes hier, koetjes daar, koetjes overal!
pi_189821403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2019 19:48 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Je denkt serieus dat het mogelijk is dat Ajax iedere wedstrijd 90 minuten lang 100% gas kan geven?
Daar heb ik het niet over, je moet 100% inzet tonen.

quote:
Het lijkt alsof Ajax slechts twee standen heeft (grof gezegd, is natuurlijk niet helemaal waar): "Waanzinnig goed" en "Helemaal niks".
Ongeacht hoe waanzinnig goed Ajax speelt, de verdediging is en blijft ondermaats. In elke wedstrijd krijgt Ajax voldoende open kansen tegen. Ook spelers van clubs als RKC en PEC lopen met gemak door de verdediging heen. Dat kan niet, in de competitie kom je er misschien mee weg, in de CL niet. En dat bleek gisteren ook wel.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')