abonnement Unibet Coolblue
pi_189725586
Al meer dan een jaar geleden schreven we ons in op een aantal nieuwbouwprojecten buiten Amsterdam, op zoek naar wat meer ruimte, rust en groen. We werden bij een van die projecten ingeloot op het huis van onze keuze: een tweekapper met de mogelijkheid voor een fijne ruime keuken, een flinke tuin en vlakbij zee, bos en duin.

In juli vorig jaar zetten we onze eerste handtekening, in september kozen we onze keuken en diverse opties m.b.t. elektriciteit, in oktober werden we eigenaar van de grond, en in november werd begonnen met bouwen. We besloten de badkamer en twee toiletten casco te laten opleveren, dus bij oplevering krijgen we een volledig casco huis. Wel lieten we als meerwerk een uitbouw plaatsen en LTV door de hele woning aanbrengen.

En toen begon het grote wachten...
We namen een interieurstylist in de arm om ons te adviseren over kleuren en combinaties, materialen en indelingen, en waren heel blij met haar advies.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen wachtten we nog maar wat meer...

Vorige week kregen we een nieuwsbrief van de bouwer dat ze met opleveren niet meer voor de kerst gaan beginnen. Dat was wel even een domper. Ik broed nog op een mailtje richting de bouwer met de vraag of ze ons blok (wij staan sowieso als eerste op de lijst voor de oplevering) niet tóch voor kerst kunnen opleveren. Onze aannemer was namelijk al bezig met voorbereidingen om in de kerstvakantie te starten! Vragen staat vrij, en als ze van niemand iets horen, zullen ze denken dat alle kopers het wel prima vinden.

We moeten ook nog wat beslissingen nemen:
- afhankelijk van de offerte op zolder 2 slaapkamers en een badkamer laten bouwen, met een vliering erboven in plaats van de zolder helemaal laten stuken en schilderen?
- welke kleur wit komt op de muren die geen kleur krijgen en op de plafonds?
- wat doen we met de trap? Schilderen, met of zonder ingefreesde antislip-lijnen, of bekleden met pvc of iets dergelijks?
- de antracietkleurige draaiende delen op de witte kozijnen in de huiskamer wit laten schilderen?

Plaatjes bij het praatje!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat kleuren voor de begane grond:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit is een van de redenen waarom we die kant op gaan: de prachtige omgeving, groen, rust, ruimte:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189725591
Kan een modje deze even reeksen? :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189725658
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 14:42 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, kun je me die adressen geven?
https://www.polsstalendeu(...)aatsdeur-polsmetaal/

https://www.frankvandenbo(...)indhoven-taatsdeuren

Ik zocht op Google op 'taatsdeur plint' en dan kom je ze wel tegen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189725699
Prachtige foto's van de omgeving! Wandelen bij de zee is iets bijzonders, niet alleen vanwege het uitzicht maar ook vanwege hoe de lucht voelt. Nederlanders hebben er niet voor niets een term voor die zich moeilijk laat vertalen: uitwaaien.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189725726
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

https://www.polsstalendeu(...)aatsdeur-polsmetaal/

https://www.frankvandenbo(...)indhoven-taatsdeuren

Ik zocht op Google op 'taatsdeur plint' en dan kom je ze wel tegen.
Dank! Ik ben een beetje bang dat het dure maatwerkoplossingen zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189725769
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank! Ik ben een beetje bang dat het dure maatwerkoplossingen zijn.
Dat denk ik wel.
Als je houten staallook taatsdeuren hebt/neemt, is het een stuk goedkoper, want in een houten deur kun je gemakkelijker zagen.

Wij hebben overigens besloten niet voor taats te gaan, omdat het bij ons de deur tussen gang (met voordeur) en huiskamer is. Wil ik toch liever echt afsluiten met een goede deur.

Nu nog op zoek naar een betaalbare stalen, of een goed gelukte houten staallook industriële zwarte deur,
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 november 2019 @ 09:16:41 #7
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_189725771
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:05 schreef miss_sly het volgende:
Kan een modje deze even reeksen? :)
Gereekst en genummerd
pi_189725787
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:12 schreef Claudia_x het volgende:
Prachtige foto's van de omgeving! Wandelen bij de zee is iets bijzonders, niet alleen vanwege het uitzicht maar ook vanwege hoe de lucht voelt. Nederlanders hebben er niet voor niets een term voor die zich moeilijk laat vertalen: uitwaaien.
Ik vind het ook echt heerlijk om langs zee te wandelen. En naar de zee te kijken. Voor mij is het toch wel een magisch iets O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189725789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:16 schreef qltel het volgende:

[..]

Gereekst en genummerd
Dank!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189725845
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.
Als je houten staallook taatsdeuren hebt/neemt, is het een stuk goedkoper, want in een houten deur kun je gemakkelijker zagen.
Ik heb gevraagd of ze dat doen met de Skantraedeuren, maar ze waren er niet happig op en gaven er in ieder geval geen garantie op.

quote:
Wij hebben overigens besloten niet voor taats te gaan, omdat het bij ons de deur tussen gang (met voordeur) en huiskamer is. Wil ik toch liever echt afsluiten met een goede deur.
Bij ons gaat ook om twee deuren die de hal afsluiten van woonkamer en keuken, Ik maak me er geen zorgen over. Maar natuurlijk zul je met een gewoon kozijn de ruimte altijd beter af kunnen sluiten.

quote:
Nu nog op zoek naar een betaalbare stalen, of een goed gelukte houten staallook industriële zwarte deur,
Behalve Skantrae kun je nog naar Weekamp kijken. Zie deze bijvoorbeeld:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:33:49 #11
5428 crew  miss_sly
pi_189726018
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb gevraagd of ze dat doen met de Skantraedeuren, maar ze waren er niet happig op en gaven er in ieder geval geen garantie op.
[..]

Bij ons gaat ook om twee deuren die de hal afsluiten van woonkamer en keuken, Ik maak me er geen zorgen over. Maar natuurlijk zul je met een gewoon kozijn de ruimte altijd beter af kunnen sluiten.
[..]

Behalve Skantrae kun je nog naar Weekamp kijken. Zie deze bijvoorbeeld:

[ afbeelding ]
Skantrae hadden we gevonden, inderdaad. Weekamp nog niet, dank je!

Hebben jullie echte stalen deuren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726044
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Skantrae hadden we gevonden, inderdaad. Weekamp nog niet, dank je!

Hebben jullie echte stalen deuren?
Nee, we hebben nu nog niks. Maatwerk is nu eenmaal duur, of het nu om staal of hout gaat. Bij ons kwamen de offertes voor twee deuren op 6.000 euro. En voor dat bedrag kan ik ook de gevel laten herstellen en spouwmuurisolatie laten doen. We hebben nu gewoon twee openingen en gaan een tijdje kijken hoe dat bevalt. (Dus wij hebben nu helemaal geen deur tussen woonkamer/keuken en voordeur!) Maar ik kijk intussen wel uit naar goede oplossingen. Hier is de enige echte belemmering voor een standaarddeur van Skantrae de plint (wat wel weer een heel suffe belemmering is).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:37:51 #13
5428 crew  miss_sly
pi_189726060
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, we hebben nu nog niks. Maatwerk is nu eenmaal duur, of het nu om staal of hout gaat. Bij ons kwamen de offertes voor twee deuren op 6.000 euro. En voor dat bedrag kan ik ook de gevel laten herstellen en spouwmuurisolatie laten doen. We hebben nu gewoon twee openingen en gaan een tijdje kijken hoe dat bevalt. (Dus wij hebben nu helemaal geen deur tussen woonkamer/keuken en voordeur!) Maar ik kijk intussen wel uit naar goede oplossingen. Hier is de enige echte belemmering voor een standaarddeur van Skantrae de plint (wat wel weer een heel suffe belemmering is).
En kan een aannemer daar niets mee dan, die hap voor de plint eruit halen? Of een losse timmerman? Als het een houten deur is, moet een timmer man daar best mee uit de voeten kunnen, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726085
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En kan een aannemer daar niets mee dan, die hap voor de plint eruit halen? Of een losse timmerman? Als het een houten deur is, moet een timmer man daar best mee uit de voeten kunnen, lijkt me.
Ik heb een timmerman in de buurt gevonden die leverancier is van de deuren en het uitzagen van de plinten doet, maar die gaf aan de deuren er te fragiel voor te vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 09:43:44 #15
5428 crew  miss_sly
pi_189726119
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een timmerman in de buurt gevonden die leverancier is van de deuren en het uitzagen van de plinten doet, maar die gaf aan de deuren er te fragiel voor te vinden.
Tja, dan is het misschien toch geen goed idee. Dat is dan weer het nadeel van hout. Staal kan wat meer hebben, maar daarbij zal het inderdaad een prijzige oplossing zijn.

Hoewel, als het dan 6.600 voor twee deuren wordt ipv 6.000 valt het nog best mee :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189726211
Ik heb het even opgezocht: het was 6400 euro voor twee op maat gemaakte stalen deuren, inclusief uitsparing voor de plint, handgreep, RAL-kleur naar keuze, BTW en montage.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 09:48:35 #17
5428 crew  miss_sly
pi_189792389
Ik had toch maar een mailtje gestuurd naar de bouwer met de vraag of wij heel misschien als eerste blokje toch nog voor Kerst opgeleverd kunnen worden. Dit was het antwoord:

Wij snappen dat jullie de woning graag voor de kerstvakantie opgeleverd zouden willen krijgen, gezien jullie omstandigheden. Uiteraard leveren wij onze woningen ook het liefst zo snel als mogelijk op, echter zoals in de nieuwsbrief vermeld blijkt dit voor kerst niet haalbaar.

Zoals jullie ongetwijfeld zullen begrijpen, kunnen wij helaas geen rekening houden met de persoonlijke omstandigheden van alle kopers. Mocht het toch anders lopen en het mogelijk blijkt om de eerste woningen voor kerst op te leveren zullen wij dat doen, daar ga ik echter niet vanuit.


Nou ja, niet geschoten is altijd mis, en ze weten in ieder geval dat wij er open voor staan. Ik hoop dan toch wel dat "eerste kwartaal 2020" dan ook kort na de kerstvakantie is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189792923
Nette brief
pi_189793085
Ik vind het een heel irritante mail die bovendien te laat komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2019 09:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..] Hier is de enige echte belemmering voor een standaarddeur van Skantrae de plint (wat wel weer een heel suffe belemmering is).
Wat voor belemmering geeft de plint dan?
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 10:59:15 #21
5428 crew  miss_sly
pi_189793344
Ik vind het vooral een heel irritante mail, omdat ze toch de deur op een klein kiertje laten.

Ik ben niet zo'n goede met 'hoop doet leven' en nu blijf ik toch waarschijnlijk tot en met 1e Kerstdag hopen dat het toch nog gaat gebeuren :'). Ik had dan liever gehad dat ze de deur volledig dichtgooiden met een "voor Kerst gaat niet lukken, in januari zijn jullie de eerste".
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189793350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:52 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Wat voor belemmering geeft de plint dan?
We hebben geen kozijn, dus er ontstaan grote kieren. We kunnen een stukje van de plint weg laten halen, maar dat vind ik niet mooi en ik denk dat de gietvloer eronder niet mooi doorloopt.

Ik heb inmiddels een bedrijf gevonden dat aluminium deuren voor een relatief schappelijke prijs levert met stelkozijnen die volgens mij wel acceptabel zijn. Ik ga daar binnenkort eens in de showroom kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189793435
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het vooral een heel irritante mail, omdat ze toch de deur op een klein kiertje laten.

Ik ben niet zo'n goede met 'hoop doet leven' en nu blijf ik toch waarschijnlijk tot en met 1e Kerstdag hopen dat het toch nog gaat gebeuren :'). Ik had dan liever gehad dat ze de deur volledig dichtgooiden met een "voor Kerst gaat niet lukken, in januari zijn jullie de eerste".
Ik zou al blij zijn dat ze KUNNEN bouwen met al die nieuwsberichten de laatste tijd...

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

We hebben geen kozijn, dus er ontstaan grote kieren. We kunnen een stukje van de plint weg laten halen, maar dat vind ik niet mooi en ik denk dat de gietvloer eronder niet mooi doorloopt.

Ik heb inmiddels een bedrijf gevonden dat aluminium deuren voor een relatief schappelijke prijs levert met stelkozijnen die volgens mij wel acceptabel zijn. Ik ga daar binnenkort eens in de showroom kijken.
Ah ok. we hadden alle plinten eruit gehaald toen de gietvloer kwam (om met nieuwe, brede plinten te vervangen. Bij de deuren heb ik het niet altijd laten doorlopen.
pi_189793462
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:05 schreef athlonkmf het volgende:

Ah ok. we hadden alle plinten eruit gehaald toen de gietvloer kwam (om met nieuwe, brede plinten te vervangen. Bij de deuren heb ik het niet altijd laten doorlopen.
We hebben overwogen om in de doorgangen de plinten weg te laten, maar we dachten dat het niet mooi zou worden. En toen had ik nog de hoop dat je relatief eenvoudig een hapje uit de deur zou kunnen halen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 5 november 2019 @ 11:30:10 #25
5428 crew  miss_sly
pi_189793748
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2019 11:05 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik zou al blij zijn dat ze KUNNEN bouwen met al die nieuwsberichten de laatste tijd...

Natuurlijk is dat erg fijn.
Het is tevens heel frustrerend dat dat huis daar klaar staat te zijn en wij in een afschuwelijk vakantiehuis zitten waar we zsm weg willen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189794399
En dan ook nog die gebrekkige communicatie... Ik voel met je mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189801098
Wij hebben echte stalen deuren maar die zijn in een stalen kozijn geplaatst, dus het zijn geen taatsdeuren. Wij waren voor twee deuren, 1 in kozijn en 1 met extra glas ernaast en nog een extra kozijn met alleen glas ongeveer 6k kwijt. Inclusief montage en helemaal op maat gemaakt naar eigen ontwerp. Dat kozijn zit op de plaats van waar bij jullie de plint zit.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190052198
deurendilemma

beide deuren hieronder zijn niet deuren die we gaan kiezen, maar het gaat even om zwart kozijn of wit kozijn bij een zwarte deur :)

zo met zwart kozijn


of zo



ik denk dat met een zwart kozijn het design van de deur wegvalt door het kozijn. De optische rand wordt dan te dik.

Onze muren worden niet wit, maar lichtgroen. De plint met de vloer wordt wel wit.
Iemand zei dat met groene muren je toch zou moeten kiezen voor het zwarte kozijn. M.i. kan een wit kozijn ook met groene muren en een zwarte deur.

Een zwart kozijn en witte plinten bij de vloer lijkt me dan juist weer niet mooi.
pi_190052242
De kleur van de muur wordt dit:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190053513
Ik zou een zwart deurkozijn nemen omdat je anders een witte accentrand krijgt rondom je zwarte deur. Mij lijkt dat niet mooi, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Een plaatje zodat je je een beeld kunt vormen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190053693


even vergelijkingsmateriaal :)
pi_190053765
Ik blijf bij zwart, maar ik denk eerlijk gezegd dat dit een keuze is die nu heel groot lijkt en waar je later geen moment meer bij stilstaat omdat het hoe dan ook mooi wordt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190055032
Het kan allebei inderdaad, maar als ik dit zo zie, vind ik het zwarte kozijn rustiger ogen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190055277
Ik zou zeggen zwart. Of je moet er voor kiezen beide lichtgrijs te doen. Kwam ik laatst ergens tegen, ook mooi!
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190055323
Ik zou zeker voor zwart gaan, ook al kan het inderdaad allebei.
Is dat zo?
pi_190055392
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:08 schreef d.k. het volgende:
Ik zou zeggen zwart. Of je moet er voor kiezen beide lichtgrijs te doen. Kwam ik laatst ergens tegen, ook mooi!
Je bedoelt de plinten en het kozijn? Zoiets opperde een collega ook.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190055406
Hoe komen jullie trouwens aan diezelfde foto met het kozijn als enige verschil? :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190055490
Paint? (althans, zo zou ik het doen...)
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  donderdag 21 november 2019 @ 18:29:28 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190055602
#teamzwart
***
pi_190055831
Misschien moet je het zo bekijken: als het een witte deur zou zijn, zou je het kozijn dan in een andere kleur doen of ook wit zodat het een geheel is?

ik ook #teamzwart
  donderdag 21 november 2019 @ 18:54:45 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_190056012
Zwart :Y
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_190056166
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:17 schreef miss_sly het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan diezelfde foto met het kozijn als enige verschil? :D
Volgens mij een zwart lijntje over het witte kozijn gezet ;)
Het loopt rechtsonder ook net iets te ver door.

#teamzwart
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190056433
En als je die zwarte rand te ‘vet’ vindt, kan je ook nog overwegen het kozijn in de wandkleur te schilderen, dus dat groen. Dan springt de zwarte deur er precies zo uit als hij is. :)
Is dat zo?
pi_190056999
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:15 schreef Smallish het volgende:
En als je die zwarte rand te ‘vet’ vindt, kan je ook nog overwegen het kozijn in de wandkleur te schilderen, dus dat groen. Dan springt de zwarte deur er precies zo uit als hij is. :)
Dit. Ik ben benieuwd naar de photoshop.
Resistance is futile.
pi_190057184
quote:
14s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:39 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dit. Ik ben benieuwd naar de photoshop.


moeten we er ook nog één met de onderkant van het kozijn in wit ? :P
pi_190057210
Ik zie niks?

Edit: nu wel!
Is dat zo?
pi_190057244
Die plinten en stukje onderkant kozijn bij plint zou ik dan wel wit houden. ^O^

Je hebt keuzes! :D
Is dat zo?
pi_190057254
Ik ben nog steeds #teamzwart.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190057946
Zwart is logischer dan groen. Krijgen jullie eigenlijk houten deurkozijnen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190057952
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:49 schreef Smallish het volgende:
Die plinten en stukje onderkant kozijn bij plint zou ik dan wel wit houden. ^O^

Je hebt keuzes! :D
Maar dan loopt het groen niet door met het hele deurkozijn en dat zou ik ook weer niet mooi vinden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190057970
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 18:17 schreef miss_sly het volgende:
Hoe komen jullie trouwens aan diezelfde foto met het kozijn als enige verschil? :D
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 21 november 2019 @ 20:28:13 #52
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190058011
#teamzwart
pi_190058715
Zo ongeveer tegenover de muur komen waarschijnlijk twee van zulke zwarte l, metalen kasten te staan.


Dus dat maakt dat ik wel echt helemaal #teamzwart ben.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190058726
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 20:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

_O-
Nou ja, dit zegt stiekem wel iets over mijn vertrouwen in de paint-kunsten van schaap :@ :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190062094
:D Al met al blijf ik helemaal team zwart! Strak, mooi, klaar.
Is dat zo?
  vrijdag 22 november 2019 @ 07:53:58 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190063309
quote:
0s.gif Op donderdag 21 november 2019 19:50 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben nog steeds #teamzwart.
Yep, dat is het mooist.
Resistance is futile.
  vrijdag 22 november 2019 @ 09:34:33 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_190064114
#teamwit om dan ook maar eens een duit in het zakje te doen :')
disclaimer
pi_190064169
Zwart ook hier! eigenlijk vind ik dan van die hoge zwarte plinten erbij ook wel mooi (hebben wij straks ook O+ en dan ooit nog een zwart stalen deur erbij van de gang naar woonkamer)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  Moderator vrijdag 22 november 2019 @ 10:10:11 #59
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_190064523
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 november 2019 09:34 schreef SQ het volgende:
#teamwit om dan ook maar eens een duit in het zakje te doen :')
Ik denk dat we in de minderheid zijn; maar ik ben ook #teamwit :P
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:25:37 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_190064683
ik denk dat onze smaak over de hele linie wat klassieker is. Vonk ;)
De kasten vind ik trouwens wel tof!

Waar ik zelf wat huiverig voor ben is dat het zwart staal een beetje het rotan van deze tijd wordt - maar in zo'n nieuw huis kan het ook wel weer erg goed.
disclaimer
pi_190066135
Ik hou van contrast en ben #teamwit. Je deur springt er dan veel meer uit en krijgt de aandacht die het verdient. De zwarte geeft zo’n brede rand en dat is zonde.
pi_190066584
Ik vind het met wit te druk worden. Op de muur (even de plinten onderaan buiten beeld latend) heb je dan groen, wit en zwart. Ik wil geen al te breed zwart kozijn, want ik vind het dan ook wel erg zwwart worden, dus ik ga de aannemer vragen of hij een optie ziet om er een smaller kozijn in te zetten. Geen idee of dat standaard maten zijn.

Overigens is het een houten deur, geen staal, en is hij op ieder moment wanneer we genoeg hebben van het zwart in elke andere kleur te schilderen. Als de aannemer er dan een smallere houten kozijn bij kan maken, is het wat mij betreft helemaal in orde.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190072460
Wij hadden vanmiddag de aannemer weer even op bezoek om nog wat zaken door te spreken.

De keuken is nu definitief: de aannemer gaat een extra leiding trekken en stop in de stoppenkast maken zodat we de extra combi-magnetron kunnen plaatsen.

Voor de nieuwe deur heeft hij een oplossing bedacht met een smal stalen kozijn, zodat er niet een heel brede zwarte baan bij de muur komt. Het kozijn hoort dan qua kleur bij de deur (waar het voor mijn gevoel ook hoort), maar zal niet overheersend aanwezig zijn.

De badkamer op zolder komt tussen de twee nieuwe kamers. Er komt een vliering op voor bergruimte.

De acties nu:
- de offerte voor het sanitair compleet maken en akkoord geven. Checken wat de levertijden zijn, want in ieder geval de inbouwkranen zijn al vrij snel nodig.
- de kleurnummers achterhalen van de kleuren die de interieurstyliste had geadviseerd. De schilder werkt het liefste met Sigma verf, en in het advies zit verf van Lifestyle. Als we het niet kunnen achterhalen, nemen we alsnog de Lifestyle, maar eerst even proberen. Iemand een idee hoe we kleurnummers kunnen achterhalen?
- tegels definitief uitzoeken en bestellen.

We hebben nog we een wijziging aangebracht in de badkamers en toiletten. We gaan in beide badkamers alleen het natte douchegedeelte betegelen, met de antraciete hexagonale tegels. De rest gaan we niet betegelen, maar stuken en schilderen in een net grijze wittint. De gietvloer blijft hetzelfde. En toch maar een halfvrijstaand bad, zodat we de voorkant niet hoeven betegelen.

We hebben tevens heilig beloofd dat hij de eerste is die de datum van sleuteloverdracht te horen krijgt. Hij is heel druk, zit nu in afrondende fases van een aantal projecten en heeft wat opdrachten niet aangenomen wegens heel druk. We mogen dus erg blij zijn dat hij voor ons ondanks de onduidelijkheid wanneer hij kan starten tijd vrij wil maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190072677
Klinkt goed!

Met het oog op de toekomst en je-weet-nooit-waar-het-ooit-voor-nodig-is alvast een of twee loze leidingen naar de keuken laten leggen?
  vrijdag 22 november 2019 @ 20:01:15 #65
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190072963
Ik zou kleurtesters van Lifestyle bestellen in de juiste kleuren en daar dan de juiste Sigma kleuren bij zoeken.
https://lifestyleverf.nl/(...)urtesters?cat=25&p=2

Of die kleuren (van de kleurtesters) bij de schilder achterlaten en hem daar de juiste Sigma bij laten kiezen, maar samen met een Sigma waaijer kom je daar vast wel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190072995
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:01 schreef Leandra het volgende:
Ik zou kleurtesters van Lifestyle bestellen in de juiste kleuren en daar dan de juiste Sigma kleuren bij zoeken.
https://lifestyleverf.nl/(...)urtesters?cat=25&p=2
Die kleurtesters heb ik al!
Maar hoe zoek je daar dan de goede kleur bij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 22 november 2019 @ 20:03:59 #67
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190073001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die kleurtesters heb ik al!
Maar hoe zoek je daar dan de goede kleur bij?
Oh, ik had nog aangevuld.
Schilder heeft wel een waaier toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 november 2019 @ 20:24:22 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190073321
Als ik een beetje met paint ( :+ ) loop te klieren dan lijkt bijvoorbeeld de 522AG van Lifestyle nagenoeg onzichtbaar weg te vallen in de DRIED ROSEMARY PPG1130-4 van Sigma

Maar dat is zo even een paar minuten klieren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190079288
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 20:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die kleurtesters heb ik al!
Maar hoe zoek je daar dan de goede kleur bij?
Ik weet niet waar je het op kan vragen (bij de styliste misschien? Onze architect heeft die voor ons gewoon opgezocht), maar iedere verfkleur heeft een NCS nummer. Ieder merk verf kun je dan in die kleur bestellen.
  zaterdag 23 november 2019 @ 08:06:55 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190079301
Volgens mij kan je bij een echte verfwinkel de kleur van Lifestyle opgeven en dan trekken zij de juiste verf-samenstelling zo uit de computer.
***
pi_190079327
Dat van die verfwinkel bedacht ik me ook inderdaad. Zullen we eens langs rijden en kijken of dat lukt. We hebben gelukkig de testers, dus echt de goede kleur. Dat vergelijkt wel goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 23 november 2019 @ 09:08:03 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190079601
Oh, dat werkt ook wel volgens mij, als zij de code niet in de computer kunnen zoeken kunnen ze een kleurenscan op zo'n staaltje zetten en dan maken ze de kleur na.
Althans, dat heb ik wel eens gehoord. :@ ;)
***
pi_190183298
Als we dan toch nog steeds niet aan de slag kunnen met het huis, dan moet ik maar genieten van de prachtige omgeving O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190183841
Mooi hoor!

Hebben jullie de laatste tijd nog wat gedaan of uitgezocht voor het huis?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_190184380
Jazeker. We hebben de spullen voor de badkamers bij elkaar gezocht. We wachten nog even op de definitieve offerte. Ook de plaats van de badkamer op zolder is nu definitief bepaald.
Verder kunnen we eigenlijk niets. Het is echt een kwestie van afwachten. Aangezien we de brief met de datum van oplevering vier weken van ervoor moeten krijgen, is nu 100% duidelijk dat het minstens januari wordt. Vier weken na vandaag is immers al 27 december en we vermoeden dat ze tussen Kerst en Oud en Nieuw gesloten zijn. Hopelijk komt er nog een brief voor Kerst, zodat we in ieder geval begin januari de sleutel krijgen.

Er is nog een aantal spullen die we moeten bestellen, maar aangezien we nergens iets kwijt kunnen, stellen we dat nog maar even uit.

Belangrijkste wat we nu nog moeten doen, is de kleurcodes bemachtigen zodat de schilder de Sikkens/Sigma kleur kan matchen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We rijden er een aantal keer per week even langs :D Het ziet er zo ontzettend klaar uit en de handen van onze aannemer jeuken om te starten. En wij willen er zo graag lekker rondlopen. Maar we wachten nog maar gewoon verder af :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 november 2019 @ 11:28:34 #76
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190197557
Het aftellen kan beginnen!
Resistance is futile.
pi_190197797
quote:
11s.gif Op zaterdag 30 november 2019 11:28 schreef Seven. het volgende:
Het aftellen kan beginnen!
Wij zeggen bijna iedere avond tegen elkaar dat we hoe dan ook weer een dag dichterbij het krijgen van de sleutel zijn O+ :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190197821
Ik vergeet nog iets dat we nu moeten gaan doen: de tegels bestellen.
We hebben besloten op de badkamers alleen het natte gedeelte te tegen met de antraciete hexagonale tegel. De rest wordt gestuukt. In de offerte van de sanitairleverancier moet het inbouwbad nog worden gewijzigd in een halfvrijstaand bad, zodat de voorkant niet meer getegeld hoeft te worden. De kleur van het overige stuukwerk moeten we nog bepalen. Ik neig naar een heel lichtgrijze kleur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 18:53:25 #79
5428 crew  miss_sly
pi_190349962
En we hebben eindelijk een datum: 7 januari voorschouw, 23 januari definitieve oplevering *O*

Ik voel me een beetje -O- want het duurde al zo lang en dan is dit ook nog eens zo ver weg, maar ook *O* omdat het einde toch in zicht begint te komen.

Ik ga wel even kijken naar de werkbare dagen. Ik heb het eens uitgerekend, en volgens die berekening was 14 januari de uiterste datum. Ik ga me er toch nog eens in verdiepen of dat werkelijk zoons, en wat de consequenties zijn van het overschrijden van die datum.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie maandag 9 december 2019 @ 19:56:55 #80
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190351230
Balen dat het toch pas eind januari wordt, maar JE HEBT EEN DATUM! *O* *O* Je kunt nu wel écht aftellen
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 20:08:44 #81
5428 crew  miss_sly
pi_190351488
Jaaaa!
De teleurstelling moest er even uit. En het besef dat we dus met een beetje geluk zo rond de meivakantie er dan pas kunnen wonen.

Maar we kunnen nu echt, echt aftellen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190352407
Fijn! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 9 december 2019 @ 21:25:25 #83
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190353158
Eindelijk! Gefeliciteerd met je datum!

Ik heb niet je topic heel trouw gevolgd, maar is het nou eigenlijk al gewoon af? Waarom leveren ze het dan nog niet op?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  maandag 9 december 2019 @ 21:32:03 #84
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190353307
Oh, een datum! O+ *O*
Eindelijk, gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 21:55:29 #85
5428 crew  miss_sly
pi_190353889
Jaa, ik ben toch wel erg blij! Het duurt allemaal langer dan we hoopten, maar nu begint het échte aftellen. En van 23 januari kunnen we er gewoon altijd heen, want het is van ons O+

Enige waar we nog even naar moeten kijken is of we dit huisje nog een maand langer kunnen huren tegen dezelfde huurprijs: eind april kan best het hoogseizoen weer begonnen zijn (meivakantie).

quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 21:25 schreef Lemijn het volgende:
Eindelijk! Gefeliciteerd met je datum!

Ik heb niet je topic heel trouw gevolgd, maar is het nou eigenlijk al gewoon af? Waarom leveren ze het dan nog niet op?
We hebben geen idee waarom het zo lang duurt. Het is volgens mij echt klaar, we hebben ook al ean-codes voor de meters, dus de nuts-bedrijven zijn ook klaar. Ketel enzo zitten erin. De hoeven geen badkamer, toilet of keuken te installeren, want het wordt casco opgeleverd.

Maar goed, dit doet er niet veel meer toe. We tellen definitief af!

Heb jij trouwens al een topic, @Lemijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 9 december 2019 @ 22:33:22 #86
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190354616
Hoe lang denk je nodig te hebben om het verhuisklaar te maken straks?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator maandag 9 december 2019 @ 22:38:25 #87
5428 crew  miss_sly
pi_190354705
Maand of drie. Er moet flink wat gebeuren: een indeling en vliering op zolder geplaatst, twee badkamers en toiletten gemaakt, alles gestuukt en geschilderd, vloeren op alle verdiepingen en een keuken geplaatst. En na heel veel van die werkzaamheden heb je een periode waarin iets moet drogen voor men verder kan: stuken, schilderen, gietvloer, houten vloer, na dat alles moet het een paar dagen drogen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 december 2019 @ 08:55:39 #88
319308 Tink89
To live is to dance
pi_190358785
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2019 22:38 schreef miss_sly het volgende:
Maand of drie. Er moet flink wat gebeuren: een indeling en vliering op zolder geplaatst, twee badkamers en toiletten gemaakt, alles gestuukt en geschilderd, vloeren op alle verdiepingen en een keuken geplaatst. En na heel veel van die werkzaamheden heb je een periode waarin iets moet drogen voor men verder kan: stuken, schilderen, gietvloer, houten vloer, na dat alles moet het een paar dagen drogen.
Wat enorm fijn dat er een datum is!


Ga je meteen stuken ja? Dat werd ons - toen we nog nieuwbouw gingen kopen - enorm afgeraden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Tink89 op 10-12-2019 09:03:07 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:01:41 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_190358828
Wat fijn, een datum!
Maar jullie geduld wordt zo wel op de proef gesteld! :*
***
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:04:16 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_190358850
Hoera! The end is near!
disclaimer
pi_190358993
Een datum *O* een datum *O* een datum *O*

En dat maandje bijhuren moet vast geen probleem zijn, jullie zitten er al zo lang nu ;) En ik hoop dat de vakmannen een beetje handig in te puzzelen zijn, want dat kan de tijd wellicht nog verkorten.
  dinsdag 10 december 2019 @ 09:33:28 #92
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_190359063
Fijn, Miss! Heb je al eens gevraagd waar het wachten nog op is? Want ze zullen niet zomaar nog niet tot opleveren overgaan, die huizen zijn nu ‘dood’ kapitaal voor het bouwbedrijf. Bij ons had het de laatste weken te maken met bepaalde nuts-aansluitingen die niet helemaal af waren en ook nog wat kleine punten binnen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tante_Soesa op 10-12-2019 09:47:46 ]
pi_190360726
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 08:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wat enorm fijn dat er een datum is!

Ga je meteen stuken ja? Dat werd ons - toen we nog nieuwbouw gingen kopen - enorm afgeraden...
Dat wordt inderdaad vaak afgeraden. Wij deden het echter al eerder en dat ging best oké. We hadden wel wat scheurtjes, maar dat woog voor ons toch ruimschoots op tegen geen gestuukte muren en plafonds hebben. We vinden dat zoveel mooier dat we er wel voor over hebben om over een paar jaar wat te laten lijmen en overschilderen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190360746
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:33 schreef Tante_Soesa het volgende:
Fijn, Miss! Heb je al eens gevraagd waar het wachten nog op is? Want ze zullen niet zomaar nog niet tot opleveren overgaan, die huizen zijn nu ‘dood’ kapitaal voor het bouwbedrijf. Bij ons had het de laatste weken te maken met bepaalde nuts-aansluitingen die niet helemaal af waren en ook nog wat kleine punten binnen.
Ze zullen er ongetwijfeld een reden voor hebben, maar wij kunnen hem niet ontdekken. We hebben ean-codes (de nuts-bedrijven waren begin oktober al bezig daar), alles is afgewerkt. Ik weet het oprecht niet. En mijn grote vriendin van de koopbegeleiding geeft ook nooit ergens een antwoord op, behalve dat zij alles conform whatever doen of hebben gedaan. Dus daar verwacht ik ook nooit een antwoord van.

Het doet er ook niet echt meer toen. Als we maar verder kunnen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190360767
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 09:24 schreef Puala het volgende:
Een datum *O* een datum *O* een datum *O*

En dat maandje bijhuren moet vast geen probleem zijn, jullie zitten er al zo lang nu ;) En ik hoop dat de vakmannen een beetje handig in te puzzelen zijn, want dat kan de tijd wellicht nog verkorten.
Daar ga ik nog wel even met de aannemer over in conclaaf inderdaad. We hebben gelukkig niet veel mensen nodig: de aannemer, twee bedrijven voor de vloeren en een keukenboer. De aannemer moet eerst aan de slag, en hopelijk kan hij wat dingen combineren, inderdaad.

Het mooie van het hebben van de datum is dat we nu eindelijk écht kunnen plannen *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190362863
Ze zijn wél erg snel met het toesturen van de laatste termijnnota :')
Die moet uiterlijk 20 januari betaald zijn, maar die zat vandaag al in de mailbox.

Twee dingen waar we even naar moeten kijken: de betaling van de laatste termijn en de factuur van de zonnepanelen.
Van de laatste factuur zeggen zij dat we die volledig moeten betalen en dat zij voor 5% van de totale som een bankgarantie bij een notaris hebben gesteld voor het geval zaken niet correct worden opgeleverd. Wat we even op moeten zoeken is of er in de akte niet stond dat wij zelf 5% naar de notaris moesten betalen, wat vrijgegeven zou worden als alles oke is. Als de bankgarantie ook goed is, wil ik daar wel een afschrift van zien, en niet alleen een melding dat ze dat gedaan hebben.

Van de zonnepanelen moeten we nog een factuur krijgen, want ook bij nieuwbouw mag je de BTW aftrekken en daarvoor hebben we de factuur nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190362945
DIe btw mag je altijd aftrekken van de zonnepanelen, maar dan moet wel helder zijn wat paneel en omvormer kosten. BIj ons stonden die eerst bij het dak, dat zijn later aparte facturen geworden. En VEH is nog bezig met een zaak waarin je dan nog de kosten van de btw voor het dak vergoed zou krijgen.

Wij hebben de laatste factuur deels betaald en de waarborg aan de notaris betaald. Lag bij ons vast in het waarborgfonds, misschien daar even naar kijken.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190362986
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:54 schreef d.k. het volgende:
DIe btw mag je altijd aftrekken van de zonnepanelen, maar dan moet wel helder zijn wat paneel en omvormer kosten. BIj ons stonden die eerst bij het dak, dat zijn later aparte facturen geworden. En VEH is nog bezig met een zaak waarin je dan nog de kosten van de btw voor het dak vergoed zou krijgen.

Wij hebben de laatste factuur deels betaald en de waarborg aan de notaris betaald. Lag bij ons vast in het waarborgfonds, misschien daar even naar kijken.
Dat certificaat van het Waarborgfonds moet ik straks even opzoeken, inderdaad. Daar zou het in moeten staan, lijkt me. En het lijkt me niet dat ze zoiets eenzijdig kunnen wijzigen in een bankgarantie?

Voor de zonnepanelen zouden we een factuur moeten krijgen, volgens de bouwer (hebben we al eens gevraagd), maar in de brief over de oplevering staat dan weer alleen dat we ons moeten melden bij energieleveren.nl ivm terugleveren. Niets over de factuur en terug te vragen BTW. Even achteraan dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190363067
Dat doe je via de belastingdienst, fluitje van een cent. Moet je dus wel een duidelijke factuur hebben.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  dinsdag 10 december 2019 @ 15:34:05 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190363582
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:01 schreef d.k. het volgende:
Dat doe je via de belastingdienst, fluitje van een cent. Moet je dus wel een duidelijke factuur hebben.
Wel moet de energierekening op naam staan van de terugvrager bij de belastingdienst.
En als je ondernemer bent is het ook anders.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 15:47:05 #101
5428 crew  miss_sly
pi_190363735
Weten jullie nog dat traphekje dat zo voor het raam eindigt? @Leandra merkte dat op, geloof ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
We krijgen nu een formulier dat ze besloten hebben het iets anders te doen tijdens de bouw en of we daar maar even voor willen tekenen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:01:35 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190363899
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:47 schreef miss_sly het volgende:
Weten jullie nog dat traphekje dat zo voor het raam eindigt? @:Leandra merkte dat op, geloof ik

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
We krijgen nu een formulier dat ze besloten hebben het iets anders te doen tijdens de bouw en of we daar maar even voor willen tekenen :')
Jeumig wat knullig gemaakt. Iedereen kan toch bedenken dat geen enkele bewoner dit zo accepteert?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 16:04:41 #103
5428 crew  miss_sly
pi_190363931
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:01 schreef laziness het volgende:

[..]

Jeumig wat knullig gemaakt. Iedereen kan toch bedenken dat geen enkele bewoner dit zo accepteert?
Daarom moeten we nu ook tekenen dat het akkoord is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:07:16 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190363960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Daarom moeten we nu ook tekenen dat het akkoord is.
Ja dat snap ik maar je zou het in de basis al niet moeten maken. Zit er dan echt geen enkele nadenkendheid in en plaatsen we echt alles conform opgaaf hoe achterlijk ook?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 16:08:18 #105
5428 crew  miss_sly
pi_190363971
Uit de brief:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tekenen en document retourneren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 10 december 2019 @ 16:32:42 #106
403253 Meke
after all this time? always.
pi_190364240
Aan je toon te lezen gaan jullie niet tekenen? Zouden ze het dan weer aanpassen?
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 16:35:43 #107
5428 crew  miss_sly
pi_190364264
Ik weet nog niet of we ermee akkoord zullen gaan, maar ik vind de manier waarop dit gaat niet echt correct. We krijgen gewoon een brief met de opmerking dat het aangepast is en dat we moeten tekenen en retourneren. Dat vind ik niet echt lekkere communicatie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190364429
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze zullen er ongetwijfeld een reden voor hebben, maar wij kunnen hem niet ontdekken. We hebben ean-codes (de nuts-bedrijven waren begin oktober al bezig daar), alles is afgewerkt. Ik weet het oprecht niet. En mijn grote vriendin van de koopbegeleiding geeft ook nooit ergens een antwoord op, behalve dat zij alles conform whatever doen of hebben gedaan. Dus daar verwacht ik ook nooit een antwoord van.

Het doet er ook niet echt meer toen. Als we maar verder kunnen O+
Wellicht heeft het te maken dat jullie een aantal zaken casco hebben en de buren niet, waardoor ze daar nog niet klaar zijn. En ze jullie niet ertussendoor willen hebben lopen (ook ivm bouwterrein). Of liggen alle buurhuizen er ook klaar bij?
pi_190364858
Er is nu nog geen energie rekening, toch? Ik deed dat al voor we verhuisden, toen stond alleen aanvraag aansluiting op onze naam. Levert wel weer leuk wat geld op :Y
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
pi_190365224
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet nog niet of we ermee akkoord zullen gaan, maar ik vind de manier waarop dit gaat niet echt correct. We krijgen gewoon een brief met de opmerking dat het aangepast is en dat we moeten tekenen en retourneren. Dat vind ik niet echt lekkere communicatie.
Het trapgat kan niet verplaatst worden en het raam ook niet. Wat zie je zelf dan nog al betere oplossing? Zonder meer knullig maar niet knap op te lossen. Wedden dat ze gaan dreigen de oplevering uit te stellen als je niet akkoord gaat.
pi_190365330
Trapgat vergroten is de oplossing toch?
  dinsdag 10 december 2019 @ 18:44:37 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190365974
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 12:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat wordt inderdaad vaak afgeraden. Wij deden het echter al eerder en dat ging best oké. We hadden wel wat scheurtjes, maar dat woog voor ons toch ruimschoots op tegen geen gestuukte muren en plafonds hebben. We vinden dat zoveel mooier dat we er wel voor over hebben om over een paar jaar wat te laten lijmen en overschilderen.
Eerst renovlies erop zou kennelijk een manier zijn om scheurvorming te voorkomen cq beperken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190366468
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het trapgat kan niet verplaatst worden en het raam ook niet. Wat zie je zelf dan nog al betere oplossing? Zonder meer knullig maar niet knap op te lossen. Wedden dat ze gaan dreigen de oplevering uit te stellen als je niet akkoord gaat.
Beton kan je zagen en bikken. Dat gat kan groter hoor.
pi_190366573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 16:35 schreef miss_sly het volgende:
Ik weet nog niet of we ermee akkoord zullen gaan, maar ik vind de manier waarop dit gaat niet echt correct. We krijgen gewoon een brief met de opmerking dat het aangepast is en dat we moeten tekenen en retourneren. Dat vind ik niet echt lekkere communicatie.
Nou, ik zou het wel weten: niet akkoord gaan. Ze doen nota bene alsof ze je een plezier doen, aangezien je meer vloeroppervlakte krijgt. Maar het ziet er natuurlijk vooral knullig uit.

Heb je op die plek vloerverwarming? En zou het traphek eventueel mogen worden aangepast of moet dat overal een minimale hoogte hebben?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 19:34:47 #115
5428 crew  miss_sly
pi_190366848
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 december 2019 17:46 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Het trapgat kan niet verplaatst worden en het raam ook niet. Wat zie je zelf dan nog al betere oplossing? Zonder meer knullig maar niet knap op te lossen. Wedden dat ze gaan dreigen de oplevering uit te stellen als je niet akkoord gaat.
Het hekje kan wel verplaatst.
Het is ook niet alsof we inderdaad een enorm stuk vloeroppervlak erbij hebben gekregen door dit knullig geplaatste hekje.

We gaan er even over denken en praten, maar niet dociel per omgaande het formulier getekend terugsturen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 19:35:49 #116
5428 crew  miss_sly
pi_190366867
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 18:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Eerst renovlies erop zou kennelijk een manier zijn om scheurvorming te voorkomen cq beperken.
Meestal wordt renovlies of vliesbehang gebruikt in plaats van stuukwerk.

Wij vinden het geen probleem dat er op den duur een paar scheurtjes in komen. We willen vooral nu mooie, gladde, geschilderde wanden en plafonds O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 10 december 2019 @ 19:38:21 #117
5428 crew  miss_sly
pi_190366910
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou, ik zou het wel weten: niet akkoord gaan. Ze doen nota bene alsof ze je een plezier doen, aangezien je meer vloeroppervlakte krijgt. Maar het ziet er natuurlijk vooral knullig uit.

Heb je op die plek vloerverwarming? En zou het traphek eventueel mogen worden aangepast of moet dat overal een minimale hoogte hebben?
O ja, het traphekje lager is ook nog een optie.

Ik moet even kijken hoe het is bevestigd allemaal. Hoe het hekje precies staat. En inderdaad, het vloeroppervlak dat we erbij krijgen: ik denk wel 0.2x1 meter :')

Ik denk dat ze simpelweg vergeten zijn dat in ons type woning daar een raam zat en er bij het bouwen iets fout is gegaan. Niet alle huizen zijn hetzelfde, namelijk. Veel zijn daar helemaal dicht, dus dan maakt het niet zoveel uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190367114
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:38 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, het traphekje lager is ook nog een optie.

Ik moet even kijken hoe het is bevestigd allemaal. Hoe het hekje precies staat. En inderdaad, het vloeroppervlak dat we erbij krijgen: ik denk wel 0.2x1 meter :')

Ik denk dat ze simpelweg vergeten zijn dat in ons type woning daar een raam zat en er bij het bouwen iets fout is gegaan. Niet alle huizen zijn hetzelfde, namelijk. Veel zijn daar helemaal dicht, dus dan maakt het niet zoveel uit.
Dat laatste denk ik ook. En ik zou vooral de aannemer vragen om voorstellen te doen voor een acceptabele oplossing. Die heeft zelf ook belang bij een oplevering die zo snel mogelijk plaatsvindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:52:17 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190367125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 14:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat certificaat van het Waarborgfonds moet ik straks even opzoeken, inderdaad. Daar zou het in moeten staan, lijkt me. En het lijkt me niet dat ze zoiets eenzijdig kunnen wijzigen in een bankgarantie?

Voor de zonnepanelen zouden we een factuur moeten krijgen, volgens de bouwer (hebben we al eens gevraagd), maar in de brief over de oplevering staat dan weer alleen dat we ons moeten melden bij energieleveren.nl ivm terugleveren. Niets over de factuur en terug te vragen BTW. Even achteraan dus.
Dat melden bij energieleveren.nl hoeft helemaal niet trouwens, de gezamenlijke netbeheerders hebben die site opgericht (en het ziet eruit alsof het van een Nigeriaanse prins is) met als enige doel mensen die zonnepanelen hebben genomen een slimme meter te kunnen aanbieden, jullie hebben al een slimme meter dus nergens voor nodig.

Er is sowieso geen wettelijke plicht je panelen daar aan te melden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190367136
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2019 19:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Meestal wordt renovlies of vliesbehang gebruikt in plaats van stuukwerk.

Wij vinden het geen probleem dat er op den duur een paar scheurtjes in komen. We willen vooral nu mooie, gladde, geschilderde wanden en plafonds O+
Groot gelijk heb je. Wij hebben indertijd hetzelfde gekozen en daar stond ik een krappe 10 jaar later nog steeds achter.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 10 december 2019 @ 19:54:11 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190367155
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 december 2019 15:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Wel moet de energierekening op naam staan van de terugvrager bij de belastingdienst.
En als je ondernemer bent is het ook anders.
Dit, heel erg dit.
De factuur van de zonnepanelen moet op dezelfde naam als degene op wiens naam de energierekening is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190504715
Zo leuk om te lezen allemaal!
Ik ga vrijdag tekenen voor een nieuwbouwhuis. Ze moeten nog beginnen, 350 werkbare dagen is de termijn, dus heb nog heeeel veeel tijd om me in dit soort topics te gaan storten :P
pi_190511288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2019 21:55 schreef Miss_Virgo het volgende:
Zo leuk om te lezen allemaal!
Ik ga vrijdag tekenen voor een nieuwbouwhuis. Ze moeten nog beginnen, 350 werkbare dagen is de termijn, dus heb nog heeeel veeel tijd om me in dit soort topics te gaan storten :P
Gefeliciteerd!

Ik weet niet hoe het met jouw project zal gaan, maar vaak moet je in het begin al een heleboel beslissingen nemen over keuken, badkamer, tegels, leidingwerk, meerwerk, etc. En dan komt er een hele lange tijd dat je niets anders kunt doen dan hopen dat het lekker gaat en je verheugen op je nieuwe huis....en wachten :D

Ga je ook een topic maken?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190608813
Het is gewoon bijna zover. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 10:41:51 #125
5428 crew  miss_sly
pi_190609226
Jaaaah *O*

Nog een week of vier. Op donderdag krijgen we de sleutel, en ik heb afgesproken met de aannemer om vrijdags samen met hem en, indien ze op dat moment kunnen, stucadoor, schilder, loodgieter en electricien, een rondje maken door het huis en nog eens alles door te spreken.

Ik heb gisteren tegelsamples opgevraagd. We zijn nog niet helemaal uit welke kleur de hexagon in de badkamer moet worden. Van mij mag het wel zwart/antraciet zijn, schaap is toch nog wel van iets lichter. We moeten ook nog beslissen welke kleur de voegen dan worden. En een kleur uitzoeken voor de gestuukte muren in de badkamer en toilet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190609306
Met een half oog mee zitten lezen, maar ik vind die bouwstijl wel gaaf, de combinatie met de houten gevelbekleding _O_
  Moderator maandag 23 december 2019 @ 11:51:17 #127
5428 crew  miss_sly
pi_190610116
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2019 10:51 schreef FranticDJ het volgende:
Met een half oog mee zitten lezen, maar ik vind die bouwstijl wel gaaf, de combinatie met de houten gevelbekleding _O_
Het is geen echt hout, maar soit ;)

Ik vind het ook erg mooi. De tekeningen en artis impressions waren vonden we ook mooi, maar het was maar afwachten in hoeverre ze dat ook zo uit zouden voeren. We zijn er erg van gecharmeerd, en ik vind dat ze een echt mooi huis hebben gebouwd. Ook de andere huizen, zowel de tweekappers als de vrijstaande, vind ik mooi.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 19:51:57 #128
5428 crew  miss_sly
pi_190924106
Kick!
Vandaag hadden we de voorschouw. Schaap kon er niet bij zijn, helaas, dus hij moet nog even twee weken wachten tot hij weer een kijkje kan nemen.

Ik had mijn collega meegenomen; werkt al 25 jaar in de bouw en doet al ruim 15 jaar alle renovatie- en vernieuwbouwprojecten binnen ons bedrijf. Hij weet wel waar hij naar moet kijken. Op zich was hij wel te spreken over de kwaliteit van de bouw en de afwerking, maar uiteraard waren er wel een paar dingetjes.

Mijn collega heeft een goed oog, hij zag van een paar meter afstand een paar gaatjes naast de deurbel :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het portaal erg mooi worden:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeste punten betreffen wat verf aan kozijnen dat bijgewerkt moet worden. Iets minder was de scheur in het muurtje tussen hal en toilet waar een flinke scheur in zat, waardoor het stukje muur ook los zit. Eenvoudig in orde te maken, het zijn gibo-blokken, maar het moet wel even gebeuren:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarnaast zijn bij onze aanbouw boeidelen vervangen nadat het bitumen al was aangebracht. Erna is het bitumen niet echt heel netjes aangebracht, wat ook sneller beschadigingen en problemen op kan leveren in de toekomst:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boven de kozijnen aan de voorkant zit een open ruimte, onder het ijzeren portaal. Dat moet daar zitten in verband met vocht dat weg kan en de roosters die erboven zitten, maar op deze manier is dat niet zo mooi gedaan. We hebben aangedragen dat het wellicht wat mooier is als ze het hout dat nu zichtbaar is antraciet verven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan natuurlijk de technische zaken:

De meterkast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En de technische ruimte met omvormer, mechanische ventilatie en ketel:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 8% gewijzigd door miss_sly op 07-01-2020 20:00:29 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 19:59:15 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190924258
Wow O+
En ook goed om te zien dat zo'n donkere steen wel heel mooi kan zijn trouwens, daar had ik even twijfels over.

Wat bizar, dat dat rooster gewoon met een paar onbehandelde houten latjes op z'n plek zit, dat moet zo blijven?
Even los van de kleur die het hout zou kunnen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 20:02:21 #130
5428 crew  miss_sly
pi_190924310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 19:59 schreef Leandra het volgende:
Wow O+
En ook goed om te zien dat zo'n donkere steen wel heel mooi kan zijn trouwens, daar had ik even twijfels over.

Wat bizar, dat dat rooster gewoon met een paar onbehandelde houten latjes op z'n plek zit, dat moet zo blijven?
Even los van de kleur die het hout zou kunnen krijgen.
Ik vind de donkere kleur ook echt heel erg mooi geworden. Ik wist het ook niet zo, maar ik ben er erg blij mee.

En ja, het blijft zo. Wij keken er ook een beetje vreemd tegenaan, het ziet eruit of het nog niet af is :') Maar dat is dus wel. Als je die latjes nou antraciet verft, zie je het gewoon veel minder goed en is het meer schaduw. Ik ben benieuwd of ze er wat mee doen. Wij hebben het antraciet schilderen als optie meegegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:05:28 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190924363
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind de donkere kleur ook echt heel erg mooi geworden. Ik wist het ook niet zo, maar ik ben er erg blij mee.

En ja, het blijft zo. Wij keken er ook een beetje vreemd tegenaan, het ziet eruit of het nog niet af is :') Maar dat is dus wel. Als je die latjes nou antraciet verft, zie je het gewoon veel minder goed en is het meer schaduw. Ik ben benieuwd of ze er wat mee doen. Wij hebben het antraciet schilderen als optie meegegeven.
Dat lijkt me een prima oplossing als het zo moet blijven, iig stukken beter dan dit, dit oogt gewoon onaf.
Is het hout wel behandeld of zelfs dat niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 20:10:47 #132
5428 crew  miss_sly
pi_190924447
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat lijkt me een prima oplossing als het zo moet blijven, iig stukken beter dan dit, dit oogt gewoon onaf.
Is het hout wel behandeld of zelfs dat niet?
Jawel. dat is gelukkig wel het geval. Ik snap dan ook niet dat ze zelf niet dachten dat het mooier kon :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:35:52 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190925006
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Jawel. dat is gelukkig wel het geval. Ik snap dan ook niet dat ze zelf niet dachten dat het mooier kon :D
Nou idd, zo jammer hè... dat zijn dan net van die kleinigheidjes.
Ik snap sowieso niet dat als zo'n rooster standaard is, dat er dan geen standaard omlijsting van zo'n rooster is, maar dat het dan zo'n houtje-touwtje oplossing moet zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 januari 2020 @ 20:46:27 #134
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_190925254
Heel tof om te zien miss_sly! Hoe was het om er eindelijk rond te lopen?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 21:17:58 #135
5428 crew  miss_sly
pi_190925997
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 20:46 schreef Lemijn het volgende:
Heel tof om te zien miss_sly! Hoe was het om er eindelijk rond te lopen?
Dat was echt weer heel fijn. Er zaten nu ook deuren in, onder anderen. Heel fijn ook om te zien n de praktijk dat het heel fijn is dat we de deur van de hal van draairichting hebbennlaten veranderen. Die ging open richting de voorkant, maar dat is helemaal niet praktisch. Dus nu draait hij open richting keuken/achterkant. Veel handiger bijvoorbeeld als je met tassen met boodschappen binnenkomst.

Het huis voelt heel licht en fijn, en ook wel al echt als van ons, ons thuis.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 21:36:15 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190926366
Heerlijk als het gelijk al zo voelt O+

Wat is de verdere planning qua termijnen? Wanneer denk je er te zitten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 21:55:28 #137
5428 crew  miss_sly
pi_190926824
Over twee weken krijgen we de sleutel, op donderdag.
Ik hoop de volgende dag met de aannemer door het huis te kunnen om alles nog eens goed door te lopen wat er moet gebeuren.
Dan gaat hij eerst beginnen met het plaatsen van de indeling op zolder en de leidingen en afvoeren van de badkamers en toiletten. Dan alles stuken en eerste keer schilderen, terwijl waar nodig getegeld wordt. Dan de gietvloer laten gieten. Drogen. Plinten erop en tweede keer schilderen en afwerken.

Intussen kunnen op de begane grond dan houten vloer en keuken erin. We zijn er nog niet helemaal uit n welke volgorde: eerst de keuken, dan de vloer, of omgekeerd. Er is voor beide iets te zeggen.

Dus al met al zijn we nog wel een week of 10-12 bezig. Onze huurovereenkomst hier eindigt 26 maart. Hoop dat we het redden zonder extra verlenging.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 22:03:26 #138
5428 crew  miss_sly
pi_190926990
Ik heb een en ander in diverse topics langs zien komen over verf en de verschillende soorten en kwaliteit.
Onze interieurstyliste had dus een bepaalde verf en kleur geadviseerd. Onze aannemer wil dat op zich wel gebruiken, hoewel hij de voorkeur geeft aan Sikkens of Sigma. We kunnen de juiste kleurnummers niet achterhalen en bovendien is de verf die zij adviseert (Lifestyle) goedkoper en kan ze die met korting leveren.

Wat is wijsheid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 7 januari 2020 @ 22:10:55 #139
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190927126
Kunnen ze niet ergens Lifestyle kleuren mengen? Want bij verschillende zaken (zelfs de praxis hier) kan je gewoon een emmer Sigma of Sikkens op bijv. van die wazige fancy Flexa kleuren als "stoer" en "horizon" laten mengen. Uiteindelijk is het niets meer dan een bepaalde hoeveelheid kleurstof die ze door de basisverf mikken.

Enne, ziet tof uit! Jullie huis! En wat relaxt dat die collega mee ging. Ik zou daar toch wat punten van gemist hebben (of meer, alleen die scheur in de muur hebben gezien :') ).
pi_190927419
En hoe is het afgelopen met het traphekje?
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 8 januari 2020 @ 09:39:36 #141
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190932261
Oei die muur! En inderdaad, wat fijn dat die collega mee is gegaan, ik had daar echt ook dingen van gemist.

Fijn dat de sleuteldatum nu echt in zicht komt. Ben heeeeel benieuwd naar hoe het wordt met de keuken erin enzo.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 13:15:06 #142
5428 crew  miss_sly
pi_190935135
Het traphekje, goeie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collega en ik hebben er gisteren uitgebreid bij stilgestaan, letterlijk en figuurlijk.
Hij is, net als wij, van mening dat het een fout is van de bouwer. Het raam in de gevel zit precies in het hart van de gevel. Dat is op zich best logisch. Bij de planning en tekenen van de woning is er echter niet bij stilgestaan dat de trap niet in het hart van de gevel begint op de 1e verdieping en eindigt op de zolder. Dat kan niet met twee slaapkamers met een hal erin. Hun brief met het verhaal dat ze besloten hebben het vloeroppervlak te vergroten doet hij dan ook af als onzin. Echter, en daar moeten we hem gelijk in geven vrees ik, geeft hij aan dat er niet heel veel aan gedaan kan worden. Het hekje kan worden verplaatst naar links, zodat het niet meer voor het raam eindigt, maar per saldo hou je dan alleen maar een loze strook vloer over aan de rechterkant van het hekje. Een strook waar je echt helemaal niets mee kunt doen en die alleen maar stof ligt te happen.

Het idee is dat op die plek als de indeling staat (badkamer, twee slaapkamers en een vliering daar bovenop) dit het overloopje/halletje is dat overblijft. Hier kan de vlizotrap voor de zolder dan mooi naar beneden komen.

We hebben besloten om het er dus bij te laten. Hoewel ik wel van plan ben om aan te geven dat wij het verhaal van het vergroten van het vloeroppervlak niet geloven, maar dat het alsnog goed is zo. Eventueel kan de aannemer het hekje misschien net iets korter maken waardoor het niet meer voor het raam uitkomt in hoogte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190935598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:15 schreef miss_sly het volgende:
Het traphekje, goeie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collega en ik hebben er gisteren uitgebreid bij stilgestaan, letterlijk en figuurlijk.
Hij is, net als wij, van mening dat het een fout is van de bouwer. Het raam in de gevel zit precies in het hart van de gevel. Dat is op zich best logisch. Bij de planning en tekenen van de woning is er echter niet bij stilgestaan dat de trap niet in het hart van de gevel begint op de 1e verdieping en eindigt op de zolder. Dat kan niet met twee slaapkamers met een hal erin. Hun brief met het verhaal dat ze besloten hebben het vloeroppervlak te vergroten doet hij dan ook af als onzin. Echter, en daar moeten we hem gelijk in geven vrees ik, geeft hij aan dat er niet heel veel aan gedaan kan worden. Het hekje kan worden verplaatst naar links, zodat het niet meer voor het raam eindigt, maar per saldo hou je dan alleen maar een loze strook vloer over aan de rechterkant van het hekje. Een strook waar je echt helemaal niets mee kunt doen en die alleen maar stof ligt te happen.

Het idee is dat op die plek als de indeling staat (badkamer, twee slaapkamers en een vliering daar bovenop) dit het overloopje/halletje is dat overblijft. Hier kan de vlizotrap voor de zolder dan mooi naar beneden komen.

We hebben besloten om het er dus bij te laten. Hoewel ik wel van plan ben om aan te geven dat wij het verhaal van het vergroten van het vloeroppervlak niet geloven, maar dat het alsnog goed is zo. Eventueel kan de aannemer het hekje misschien net iets korter maken waardoor het niet meer voor het raam uitkomt in hoogte.
Ik vind het best vaag dat een architect dit over het hoofd heeft gezien... Komt op mij dan over als een stageprojectje wat niet juist is beoordeeld.

Ik snap dat jet je het zo laat, dat verplaatsen is niet veel werk, maar zo'n strookje vloer wat nergens voor dient is ook niks.
Hoeveel scheelt het uiteindelijk als je het wel verplaatst? Centimetertje of 15?
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 13:55:28 #144
5428 crew  miss_sly
pi_190935712
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:47 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik vind het best vaag dat een architect dit over het hoofd heeft gezien... Komt op mij dan over als een stageprojectje wat niet juist is beoordeeld.

Ik snap dat jet je het zo laat, dat verplaatsen is niet veel werk, maar zo'n strookje vloer wat nergens voor dient is ook niks.
Hoeveel scheelt het uiteindelijk als je het wel verplaatst? Centimetertje of 15?
Maximaal 15 cm denk ik, dus het levert echt heel weinig op.

En ik ben het met je eens dat dit nogal knullig is. Ik denk dat het vooral komt omdat er van de 24 huizen maar 4 van dit type is. Bij de overige is de plaats van de trap t.o.v. een raam helemaal niet van toepassing. Ze hebben zich er gewoon op verkeken.
Zeg dat dan gewoon, denk ik dan. Maar goed, fouten toegeven is erg lastig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 januari 2020 @ 13:55:44 #145
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190935718
En hekje 15cm lager maken een optie? Zal de aannemer niet doen vamwege bouwbesluiten e.d..
Maar als je daar zelf wel mee kan leven laat je em gewoon onder het raam uitkomen ipv. Erboven.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 14:22:12 #146
5428 crew  miss_sly
pi_190936104
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 13:55 schreef bleiblei het volgende:
En hekje 15cm lager maken een optie? Zal de aannemer niet doen vamwege bouwbesluiten e.d..
Maar als je daar zelf wel mee kan leven laat je em gewoon onder het raam uitkomen ipv. Erboven.
Precies, ik denk dat we dat onze eigen aannemer vragen. Hij moet toch aan de slag op zolder, en dan kan hij dit er vast bij doen. De aannemer van de bouw gaat het zeker niet doen, inderdaad :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 14:26:23 #147
5428 crew  miss_sly
pi_190936150
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2020 22:10 schreef bleiblei het volgende:
Kunnen ze niet ergens Lifestyle kleuren mengen? Want bij verschillende zaken (zelfs de praxis hier) kan je gewoon een emmer Sigma of Sikkens op bijv. van die wazige fancy Flexa kleuren als "stoer" en "horizon" laten mengen. Uiteindelijk is het niets meer dan een bepaalde hoeveelheid kleurstof die ze door de basisverf mikken.

Enne, ziet tof uit! Jullie huis! En wat relaxt dat die collega mee ging. Ik zou daar toch wat punten van gemist hebben (of meer, alleen die scheur in de muur hebben gezien :') ).
De verf. We zijn op zoek gegaan naar de kleurnummers van de verf die is geadviseerd, maar dat is echt wel lastig. We vinden wel kleuren die zo ongeveer kloppen, maar dat voelt toch niet helemaal goed.
Dus zijn we eens gaan zoeken naar informatie over Lifestyle verf. Die verf heeft namelijk als bijkomend voordeel dat we die met korting kunnen bestellen (en deze verf is al goedkoper dan Sigma of Sikkens) en als extraatje is de verf ook nog duurzamer. Niet het belangrijkste, maar voor ons wel iets dat meetelt als dat mogelijk is.

Lifestyle verf blijkt van Global Paint te zijn, en Global Paint is toch wel een redelijk grote, en kwalitatief goede, speler in de schildersbranche. Ik kom o.a. een site tegen van een schildersgroep die zegt alleen met kwalteitsverf te schilderen, en dus alleen Sikkens, Sigma en Global Paint te gebruiken. Dat zou betekenen dat het wel prima verf is, lijkt me. Ik denk dat ik toch maar met de aannemer ga overleggen of we niet voor de delen waar een bepaalde kleur moet komen de geadviseerde verf zullen nemen. Nemen we op de andere plaatsen gewoon Sigma of Sikkens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 14:28:26 #148
5428 crew  miss_sly
pi_190936175
O ja, en ik was ook heel erg blij met mijn collega! Hij heeft echt wel wat gezien dat ik zeker over het hoofd had gezien. En een adviseur meenemen van Vereniging Eigen Huis voelt toch ook niet zo tof: bij de oplevering van ons vorige huis kwam de adviseur van VEH uit de bouwkeet met de uitvoerder, ouwejongenskrentenbrood, waar ze lekker koffie hadden gedronken. Ze kenden elkaar overduidelijk best goed. Dus over zijn onafhankelijkheid waren wij niet zo zeker meer :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190936245
/lurker

Kun je niet heel simpel een aflopende kant maken aan het hekje aan de kant van het raam? Dan hoeft niet het hele hekje ingekort te worden, alleen de eerste ca. 4 spijlen. En dan dus steeds een stukje minder afkorten (als je begrijpt wat ik bedoel :+).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 8 januari 2020 @ 14:47:07 #150
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190936389
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De verf. We zijn op zoek gegaan naar de kleurnummers van de verf die is geadviseerd, maar dat is echt wel lastig. We vinden wel kleuren die zo ongeveer kloppen, maar dat voelt toch niet helemaal goed.
Dus zijn we eens gaan zoeken naar informatie over Lifestyle verf. Die verf heeft namelijk als bijkomend voordeel dat we die met korting kunnen bestellen (en deze verf is al goedkoper dan Sigma of Sikkens) en als extraatje is de verf ook nog duurzamer. Niet het belangrijkste, maar voor ons wel iets dat meetelt als dat mogelijk is.

Lifestyle verf blijkt van Global Paint te zijn, en Global Paint is toch wel een redelijk grote, en kwalitatief goede, speler in de schildersbranche. Ik kom o.a. een site tegen van een schildersgroep die zegt alleen met kwalteitsverf te schilderen, en dus alleen Sikkens, Sigma en Global Paint te gebruiken. Dat zou betekenen dat het wel prima verf is, lijkt me. Ik denk dat ik toch maar met de aannemer ga overleggen of we niet voor de delen waar een bepaalde kleur moet komen de geadviseerde verf zullen nemen. Nemen we op de andere plaatsen gewoon Sigma of Sikkens.
Maar ik neem aan dat er kleur x van Lifestyle wordt geadviseerd toch? En dat doet het er weinig toe of x een naam, ral-nummer, ymck code whatsoever is. Of begrijp ik het niet goed? :@

En als jullie perse een bepaalde merk verf willen en de aannemer weigert dat erop te smeren... Dan is er vast wel een schilder te vinden die het er wel op wil smeren lijkt mij :P .
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 14:59:33 #151
5428 crew  miss_sly
pi_190936517
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:47 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat er kleur x van Lifestyle wordt geadviseerd toch? En dat doet het er weinig toe of x een naam, ral-nummer, ymck code whatsoever is. Of begrijp ik het niet goed? :@
Klopt, er wordt een kleur geadviseerd, maar die naam of nummer heeft geen directe link naar een RAL nummer dat we kunnen doorgeven. We zijn bij Gamma geweest en hebben daar de staaltjes bekeken, en dan zijn er best wel wat die in de buurt komen. Het is alleen nooit echt helemaal precies die kleur.
Of begrijp ik jou nu niet goed? :D

quote:
En als jullie perse een bepaalde merk verf willen en de aannemer weigert dat erop te smeren... Dan is er vast wel een schilder te vinden die het er wel op wil smeren lijkt mij :P .
De aannemer weigert het niet. Hij zei alleen dat ze voorkeur hebben voor Sigma en Sikkens, omdat ze daarvan weten dat het kwalitatief goede verf is. Dus we hebben besloten om voor de muren waarvan de styliste wat heeft geadviseerd de Lifestyle verf te nemen, en voor het overige alleen een RAL-kleur door te geven en dan kan de schilder die verf van Sikkens of Sigma meenemen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 15:00:07 #152
5428 crew  miss_sly
pi_190936519
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
/lurker

Kun je niet heel simpel een aflopende kant maken aan het hekje aan de kant van het raam? Dan hoeft niet het hele hekje ingekort te worden, alleen de eerste ca. 4 spijlen. En dan dus steeds een stukje minder afkorten (als je begrijpt wat ik bedoel :+).
Als de aannemer er toch aan gaat zagen, mag hij het van mij ook gewoon helemaal op één hoogte doen, hoor :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 januari 2020 @ 16:04:01 #153
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190937253
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 14:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt, er wordt een kleur geadviseerd, maar die naam of nummer heeft geen directe link naar een RAL nummer dat we kunnen doorgeven. We zijn bij Gamma geweest en hebben daar de staaltjes bekeken, en dan zijn er best wel wat die in de buurt komen. Het is alleen nooit echt helemaal precies die kleur.
Of begrijp ik jou nu niet goed? :D
[..]

De aannemer weigert het niet. Hij zei alleen dat ze voorkeur hebben voor Sigma en Sikkens, omdat ze daarvan weten dat het kwalitatief goede verf is. Dus we hebben besloten om voor de muren waarvan de styliste wat heeft geadviseerd de Lifestyle verf te nemen, en voor het overige alleen een RAL-kleur door te geven en dan kan de schilder die verf van Sikkens of Sigma meenemen.
Je begrijpt mij niet goed ;) .
Zoek een verfzaak die met de Global Paint/lifestyle kleurnaam, Sikkens of Sigma in diezelfde kleur kan mengen :) . Ze kunnen sowieso allerlei merkkleuren in andere merken mengen, Boonstoppel jaren 30 kleurnaam/code in een pot Sikkens basisverf, Flexa-kleurnaam in een pot Histor etc.

Het enige is dat Global Paint een redelijke exoot qua fabrikant is, dus de koppeling verfnaam/pigment verhouding niet bij alle basic verfwinkel in de mengmachine zal staan.
  Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 16:12:03 #154
5428 crew  miss_sly
pi_190937336
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 16:04 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Je begrijpt mij niet goed ;) .
Zoek een verfzaak die met de Global Paint/lifestyle kleurnaam, Sikkens of Sigma in diezelfde kleur kan mengen :) . Ze kunnen sowieso allerlei merkkleuren in andere merken mengen, Boonstoppel jaren 30 kleurnaam/code in een pot Sikkens basisverf, Flexa-kleurnaam in een pot Histor etc.

Het enige is dat Global Paint een redelijke exoot qua fabrikant is, dus de koppeling verfnaam/pigment verhouding niet bij alle basic verfwinkel in de mengmachine zal staan.
Ach zo, ja, dat zou moeten kunnen. Probleem is dat de schilder van ons de kleurnummers wil en dan zelf zijn verf bestelt. Dat is dan ook wel weer voordeliger dan wanneer we zelf bij een goede verfwinkel Sikkens of Sigma verf in de juiste kleur kopen.

Of zouden we daar een klein potje van alle 6 de kleuren kunnen laten maken en dan die verf en de juiste kleur de schilder kunnen aanleveren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:21:44 #155
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190938228
Of met een kleurmeter de kleur meten? Die dingen hebben ze vaak ook nog wel bij een beetje verfzaak. Zou ik het alleen wel van een kleurwaaier of een stukje geverfd hout oid. doen. Want in een pot ziet het er heel anders uit dan op een muur.

En alleen RAL is te beperkt denk ik. Maar die man kan vast ook wel andere codes dan plain RAL handlen.
  woensdag 8 januari 2020 @ 17:25:07 #156
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_190938288
Zo een ding dus:
https://www.kleurgidsen.n(...)e-met-bluetooth.html

Dit soort dingen worden veel gebruikt in de autoschade wereld omdat je niet bij elke kleine kras een complete auto wil spuiten maar lak wel in zonlicht e.d. verkleurd.
pi_190938953
Ik zou voor het traphekje wel voor verplaatsen kiezen, die loze stook vind je wel weer een creatieve oplossing voor in de zin van er iets leuks neerzetten. Zoals een plantenbak op maat. Alleen dat hekje lager maken is ook lelijk. De hoogte is er niet voor niets dus alles lager maken lijkt mij ook geen optie.
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 16:27:00 #158
5428 crew  miss_sly
pi_190950881
Een lieve vriendin schetste uit de losse pols een ontwerp voor de tuin.

Plattegrond van de kavel (nr 49):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schetsontwerp:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ineens zie en voel ik de tuin ook. Eindelijk. Ik had er nog niet echt iets mee, behalve dat er wat bestrating en wat groen in moest komen :D

Invullen qua tegels, klinkers, welk groen moet dan nog gebeuren, maar dit als indeling kunnen we wat mee.

Ik ben zelf niet zo'n fan van klinkers over het algemeen, maar ik vind dit wel een optie:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het bestratingsdeel in de voortuin dan. Voor het terras wil ik een mooie, grote, gladde tegel. In de oude tuin hadden we wel een mooie, die ga ik nog eens opzoeken.

Voor het pad naar het schuurtje wellicht iets van stapstenen, of een paadje van boomschors.

We moeten alleen nog uitzoeken of het verplichte haagje dat links vooraan in de tuin staat ook verplicht op die plaats moet blijven staan, of ook een paar meter mag opschuiven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 16:28:23 #159
5428 crew  miss_sly
pi_190950904
quote:
1s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:21 schreef bleiblei het volgende:
Of met een kleurmeter de kleur meten? Die dingen hebben ze vaak ook nog wel bij een beetje verfzaak. Zou ik het alleen wel van een kleurwaaier of een stukje geverfd hout oid. doen. Want in een pot ziet het er heel anders uit dan op een muur.

En alleen RAL is te beperkt denk ik. Maar die man kan vast ook wel andere codes dan plain RAL handlen.
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 17:25 schreef bleiblei het volgende:
Zo een ding dus:
https://www.kleurgidsen.n(...)e-met-bluetooth.html

Dit soort dingen worden veel gebruikt in de autoschade wereld omdat je niet bij elke kleine kras een complete auto wil spuiten maar lak wel in zonlicht e.d. verkleurd.
Ik heb testers van lifestyle, dus de kleur is wel exact te bepalen, zou je zeggen.
Zouden ze dat, eventueel tegen betaling, bij een verfzaak doen als je er de verf niet aanschaft?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 16:31:28 #160
5428 crew  miss_sly
pi_190950944
quote:
99s.gif Op woensdag 8 januari 2020 18:04 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou voor het traphekje wel voor verplaatsen kiezen, die loze stook vind je wel weer een creatieve oplossing voor in de zin van er iets leuks neerzetten. Zoals een plantenbak op maat. Alleen dat hekje lager maken is ook lelijk. De hoogte is er niet voor niets dus alles lager maken lijkt mij ook geen optie.
De hoogte is er natuurlijk vanwege een bepaling in het bouwbesluit. En dat zal iets met veiligheid te maken hebben. Ik vraag me af of het een groot verschil maakt qua veiligheid als het een centimeter of 10 lager is.

Wat betreft hoe het eruit ziet: Aan de andere, lange kant komt een wand in de plaats van het hekje, omdat daar een slaapkamer komt. Het hekje op de kopse kant kan ook aangepast, eventueel, zodat in ieder geval de hekjes even hoog zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:34:32 #161
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190951010
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De hoogte is er natuurlijk vanwege een bepaling in het bouwbesluit. En dat zal iets met veiligheid te maken hebben. Ik vraag me af of het een groot verschil maakt qua veiligheid als het een centimeter of 10 lager is.

Wat betreft hoe het eruit ziet: Aan de andere, lange kant komt een wand in de plaats van het hekje, omdat daar een slaapkamer komt. Het hekje op de kopse kant kan ook aangepast, eventueel, zodat in ieder geval de hekjes even hoog zijn.
Oh, je weet zeker niet hoe hoog het nu is? Anders meet ik ons hek bovenaan de trap even voor de 1971 hoogte ;)
Die kun je vast wel veilig aanhouden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 16:36:20 #162
5428 crew  miss_sly
pi_190951036
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:34 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, je weet zeker niet hoe hoog het nu is? Anders meet ik ons hek bovenaan de trap even voor de 1971 hoogte ;)
Die kun je vast wel veilig aanhouden.
Ik kan het vandaag over twee weken opmeten! Of de dag erna, of daarna, of daarna, want dan hebben we de sleutel *O* *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 9 januari 2020 @ 16:50:41 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190951199
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2020 16:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik kan het vandaag over twee weken opmeten! Of de dag erna, of daarna, of daarna, want dan hebben we de sleutel *O* *O*
Hier is het op zolder 90 centimeter.
Origineel 1971 :D

Zo te lezen zou het 1 meter moeten zijn:
https://q-netics.nl/nieuw(...)e-regels-geleden-er/

Overigens vind ik de optie "schuin wegzagen van vensterbank tot huidige hoogte over ongeveer vier spijlen" ook wel een mooie, dat is degene die ik zou kiezen denk ik.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190954014
Ik zou zelf het hekje verplaatsen naar de juiste plaats en inderdaad wat (hang)planten oid daar plaatsen.

Zoiets:
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 20:20:26 #165
5428 crew  miss_sly
pi_190954167
Oh, dat vind ik wel een geslaagd voorbeeld van hoe het hekje verplaatsen wel leuk kan zijn.
Ik vrees alleen dat het niet heel praktisch is, aangezien het hekje boven de trapopgang staat. De planten hangen je dan al gauw in het gezicht. Ik vind het wel mooi. Eens over nadenken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190954194
Hier is het ook in de knik van de trap. Minder volle en kortere plant lijkt me erg geschikt. Vooral het hout onder de planten maakt het echt af vind ik.
  Moderator donderdag 9 januari 2020 @ 20:24:45 #167
5428 crew  miss_sly
pi_190954241
Je zou dan het randje aan die kant van het hekje wat kunnen verbreden door er een iets bredere plank op te leggen. Ons plankje hangt dan echter aan de rechterkant recht boven de ru8mte waar je naar boven loopt. Dan mogen de hangplanten niet erg lang worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190954470
Genoeg dunne plantjes :P .

  donderdag 9 januari 2020 @ 20:46:02 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190954718
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2020 20:34 schreef Tegan het volgende:
Genoeg dunne plantjes :P .

[ afbeelding ]
Ze vallen dan boven de eerste treden van de zoldertrap.....

Letterlijk, in your face. Als een vliegengordijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_190954847
Hm, goed punt.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 08:58:13 #171
5428 crew  miss_sly
pi_190960146
Dat is inderdaad het geval bij ons. Daarom niet handig. Ik vind het wel erg mooi!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 09:05:35 #172
5428 crew  miss_sly
pi_190960193
De aannemer gaat dus over 2 weken aan de slag, maar er is ook een aantal zaken die wij gaan doen en moeten regelen.

We moeten natuurlijk zorgen dat alle benodigde materialen aanwezig zijn. We moeten dus een keuze maken in tegels en deze bestellen, behang bestellen, de muren die behangen gaan worden schuren, afspraak maken met de man van de gordijnen om in te meten.

Ik wil in de technische ruimte de wanden wit verven; deze hoeven niet gestuukt denk ik, alleen even een wit laagje zodat het wat lichter oogt. Daarnaast wil ik er planken maken, zodat we daar wat dingen kunnen opslaan.

We moeten er ook eens achteraan hoe de verplichting met dat haagje precies zit. Moet het in de voortuin staan, of moet het echt exact daar blijven staan waar het wordt geplaatst? Wat is eigenlijk de reden dat het er moet staan, puur als erfafscheiding met de openbare ruimte? De bouwer kon ons er eigenlijk bar weinig over vertellen; niet eens wanneer het geplaatst gaat worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:25:39 #173
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190960347
Bij ons is de haag verplicht en valt er niet aan te tornen. Hij staat op grens met de openbare ruimte en de erfgrens met de buren.
Hoekhuizen die langs de lange zijkant aan de openbare weg zitten hebben een vergunning aan moeten vragen om iets hoogs achter de haag te mogen plaatsen zodat ze niet zo’n inkijk hebben.
Alles voor een uniforme look blijkbaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 09:34:40 #174
5428 crew  miss_sly
pi_190960432
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:25 schreef laziness het volgende:
Bij ons is de haag verplicht en valt er niet aan te tornen. Hij staat op grens met de openbare ruimte en de erfgrens met de buren.
Hoekhuizen die langs de lange zijkant aan de openbare weg zitten hebben een vergunning aan moeten vragen om iets hoogs achter de haag te mogen plaatsen zodat ze niet zo’n inkijk hebben.
Alles voor een uniforme look blijkbaar.
Bij ons komt het dus niet op de erfgrens met de buren, als we de tekening kunnen vertrouwen. Alleen op de grens met de openbare ruimte. We hebben ook geen idee hoe lang het haagje zal zijn. Ik vermoed dat het kniehoog zal zijn, in ieder geval bij de start. Omdat het alleen de grens met stoep/straat is, zou het op zich niet echt uit moeten maken op welk deel van de voortuin het staat, zou ik denken.

Heb jij een idee waar je hier informatie over kan krijgen? Onze uitvoerder/bouwer zegt dat dit helemaal buiten hem om is, dus dat zij geen antwoorden hebben. Moet je hiervoor naar de gemeente?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:43:11 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190960517
Bij ons staat in een van de miljoenmiljard documenten (ik denk het beekdkwaliteitsplan) dat die op de erfscheiding <200 cm moeten zijn, en die grenzend aan de openbare ruimte <90 cm
Ik verwacht dat die max 90 cm ook geldt voor de erfscheiding met de buren in het gebied voor de voorgevels.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:51:34 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190960604
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij ons komt het dus niet op de erfgrens met de buren, als we de tekening kunnen vertrouwen. Alleen op de grens met de openbare ruimte. We hebben ook geen idee hoe lang het haagje zal zijn. Ik vermoed dat het kniehoog zal zijn, in ieder geval bij de start. Omdat het alleen de grens met stoep/straat is, zou het op zich niet echt uit moeten maken op welk deel van de voortuin het staat, zou ik denken.

Heb jij een idee waar je hier informatie over kan krijgen? Onze uitvoerder/bouwer zegt dat dit helemaal buiten hem om is, dus dat zij geen antwoorden hebben. Moet je hiervoor naar de gemeente?
Wil je ‘m van de grens af zetten dan, begrijp ik dat goed?
Denk niet dat ze dat oké vinden.
Hier is het een beukenhaag van een meter hoog denk ik. Verplicht groen tuinhekje er bij ook nog :P

Dit zijn inderdaad eisen van de gemeente dus daar zal je moeten zijn.
Hier heeft de gemeente ze geplaatst en ze gesnoeid de eerste 3 jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 09:53:00 #177
5428 crew  miss_sly
pi_190960615
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:43 schreef Leandra het volgende:
Bij ons staat in een van de miljoenmiljard documenten (ik denk het beekdkwaliteitsplan) dat die op de erfscheiding <200 cm moeten zijn, en die grenzend aan de openbare ruimte <90 cm
Ik verwacht dat die max 90 cm ook geldt voor de erfscheiding met de buren in het gebied voor de voorgevels.
De hoogte, bedoel jij?

En de plaats?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 09:54:55 #178
5428 crew  miss_sly
pi_190960630
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:51 schreef laziness het volgende:

[..]

Wil je ‘m van de grens af zetten dan, begrijp ik dat goed?
Denk niet dat ze dat oké vinden.
Hier is het een beukenhaag van een meter hoog denk ik. Verplicht groen tuinhekje er bij ook nog :P

Dit zijn inderdaad eisen van de gemeente dus daar zal je moeten zijn.
Hier heeft de gemeente ze geplaatst en ze gesnoeid de eerste 3 jaar.
Wel op de erfgrens, maar een stukje verplaatsen. Het ontwerp heeft nu twee bomen/boompjes zo'n beetje in het midden, zodat je aan beide kanten een auto kunt parkeren. De mogelijkheid om twee auto's te parkeren op eigen grond is namelijk ook een verplichting. Dus we zouden dan auto - haagje met bomen erachter - auto willen doen qua inrichting. Met het haagje wel degelijk op de erfgrens met de openbare ruimte.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 10 januari 2020 @ 09:56:35 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190960655
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De hoogte, bedoel jij?

En de plaats?
Die staat er volgens mij ook in, maar ik denk dat dat sowieso op de grens moet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:01:11 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_190960696
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel op de erfgrens, maar een stukje verplaatsen. Het ontwerp heeft nu twee bomen/boompjes zo'n beetje in het midden, zodat je aan beide kanten een auto kunt parkeren. De mogelijkheid om twee auto's te parkeren op eigen grond is namelijk ook een verplichting. Dus we zouden dan auto - haagje met bomen erachter - auto willen doen qua inrichting. Met het haagje wel degelijk op de erfgrens met de openbare ruimte.
Oh... op die manier, beide auto's anders neer kunnen zetten.
Oei, geen flauw idee of dat haag en boompjes verhaal dan qua locatie een suggestie is of een eis.

Zal ook afhangen van waar men de oprit gepland heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 10 januari 2020 @ 10:01:53 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_190960700
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wel op de erfgrens, maar een stukje verplaatsen. Het ontwerp heeft nu twee bomen/boompjes zo'n beetje in het midden, zodat je aan beide kanten een auto kunt parkeren. De mogelijkheid om twee auto's te parkeren op eigen grond is namelijk ook een verplichting. Dus we zouden dan auto - haagje met bomen erachter - auto willen doen qua inrichting. Met het haagje wel degelijk op de erfgrens met de openbare ruimte.
Kijkend naar je tuintekening en het kavel plaatje snap ik nu wat je bedoelt.

Tja lastige. Zij hebben het ingetekend als een doorlopende haag met de buren.
Persoonlijk zou ik denken wat maakt het uit maar de wegen van de gemeente zijn soms ondoorgrondelijk.
Navragen dus.

Plaats van de haag is bij ons niet genoemd in de stukken als zodanig omdat het dus een complete haag is vanaf gevel richting openbare ruimte en weer terug naar de gevel aan de andere kant.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_190960717
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Bij ons komt het dus niet op de erfgrens met de buren, als we de tekening kunnen vertrouwen. Alleen op de grens met de openbare ruimte. We hebben ook geen idee hoe lang het haagje zal zijn. Ik vermoed dat het kniehoog zal zijn, in ieder geval bij de start. Omdat het alleen de grens met stoep/straat is, zou het op zich niet echt uit moeten maken op welk deel van de voortuin het staat, zou ik denken.

Heb jij een idee waar je hier informatie over kan krijgen? Onze uitvoerder/bouwer zegt dat dit helemaal buiten hem om is, dus dat zij geen antwoorden hebben. Moet je hiervoor naar de gemeente?
Niet helemaal vergelijkbaar, maar ik had ik ook wat vragen over het bouwen van mijn carport (ook nieuwbouw woning). Ontzettend onduidelijk in de verschillende documenten (ze spraken elkaar zelfs tegen :') ). Uiteindelijk heeft de gemeente me geholpen.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 10:14:22 #183
5428 crew  miss_sly
pi_190960792
Dit staat in de technische omschrijving:

- Op de hoekpunten van de kavels onderling worden perkoenpaaltjes geplaatst, verder zullen op de erfgrenzen van de kavels onderling geen erfafscheidingen worden aangebracht.
- In de voortuinen wordt op de kavels langs de stoep en op de erfgrens door derden een haag aangebracht.
- De groenvoorziening en openbare inrichting wordt door derden en buiten verantwoording van XXX Bouw aangebracht. De exacte uitvoering en inrichting van het openbare gebied en groenvoorziening is nog in ontwikkeling. Aan de indicaties van het openbare terrein en groenvoorziening in deze omschrijving en eerdere publicaties, kunnen geen rechten worden ontleend door de verkrijger.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_190962135
Ik vermoed dat het niet mag. Je hebt wrs een oprit/inrit vergunning en die gaat uit van de getekende plaats. De gemeente kan je dit zo vertellen. Het stukje tekst zegt ook dat derden het plaatsen, dus wrs de gemeente of een bedrijf in opdracht van de gemeente. Zij bepalen dan wanneer, waar en welke het er komt. Met een beetje geluk nog voor einde plantseizoen (tot april) en anders pas in het najaar.
Maar goed, voorlopig moet je vooral achterhalen of je de parkeerplaats zo mag maken, dat is van belang voor de bestrating. De rest van de voortuin kan altijd nog na de zomer.
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 13:40:26 #185
5428 crew  miss_sly
pi_190963298
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:08 schreef d.k. het volgende:
Ik vermoed dat het niet mag. Je hebt wrs een oprit/inrit vergunning en die gaat uit van de getekende plaats. De gemeente kan je dit zo vertellen. Het stukje tekst zegt ook dat derden het plaatsen, dus wrs de gemeente of een bedrijf in opdracht van de gemeente. Zij bepalen dan wanneer, waar en welke het er komt. Met een beetje geluk nog voor einde plantseizoen (tot april) en anders pas in het najaar.
Maar goed, voorlopig moet je vooral achterhalen of je de parkeerplaats zo mag maken, dat is van belang voor de bestrating. De rest van de voortuin kan altijd nog na de zomer.
Precies, het gaat er nu om dat we de bestrating kunnen plannen, zodat we de auto's kunnen parkeren, behoorlijk naar de voordeur kunnen en de laadpaal geplaatst kan worden.

Overigens Is er kennelijk wel voorzien in een dubbele inrit, aangezien ze twee parkeerplaatsen naast elkaar tekenen, in plaats van achter elkaar. Dus je zou dan alleen een inrit verplaatsen een paar meter. En ik denk dat er niet echt een stoep komt, maar een klinkerweg met loop/fietsruimte ernaast. Zoiets als dit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een echte uitrit met een verlaging van de stoep is dus niet aan de orde. Zou dat nog verschil maken?

Op zich heb je voor een erfafscheiding met de openbare ruimte mits dat een haag of coniferen betreft geen omgevingsvergunning nodig en mag dit altijd, tot een maximale hoogte van 90 cm. De vraag is dan of en hoe ze kunnen verplichten dat zo'n haagje op een specifiek stukje staat.

Ik vrees dat ik er maar even met de gemeente over moet bellen. Doen alsof onze neus bloedt en gewoon doen wat we willen, kan tegen je werken. Als je dan je hele voortuin weer om moet gooien, is dat toch erg jammer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 10 januari 2020 @ 15:58:51 #186
95752 crew  Chell
Kluns
pi_190965210
Meestal worden die haagjes idd door de gemeente geplaatst. Ik weet van een vriendin dat haar buren er geen wilden en die hebben dus heel snel de voortuin helemaal dicht bestraat, tot strak langs de erfgrens. Toen is er bij hun geen haag geplaatst.

Bij mijn collega besloten ze enige tijd na plaatsing dat het een ander type moest worden vanwege biodiversiteit. Die hadden inmiddels zelf ook al het een en ander geplant. Hele voortuin leeggehaald! Bij iedereen.
  Moderator vrijdag 10 januari 2020 @ 16:18:37 #187
5428 crew  miss_sly
pi_190965442
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 15:58 schreef Chell het volgende:
Meestal worden die haagjes idd door de gemeente geplaatst. Ik weet van een vriendin dat haar buren er geen wilden en die hebben dus heel snel de voortuin helemaal dicht bestraat, tot strak langs de erfgrens. Toen is er bij hun geen haag geplaatst.

Bij mijn collega besloten ze enige tijd na plaatsing dat het een ander type moest worden vanwege biodiversiteit. Die hadden inmiddels zelf ook al het een en ander geplant. Hele voortuin leeggehaald! Bij iedereen.
Ik zit dus ook nogal in dubio. Of ik neem contact op met de gemeente, met tevens de kans dat ik ze dus bewust maak van het feit dat we het anders willen doen, of ik doe gewoon wat we willen en kijken wel wat er gebeurt als ze in de gaten krijgen dat we het een tikje hebben aangepast.

Maar goed, mezelf kennende zal het wel de eerste optie worden. Ook omdat we dan het ontwerp maar gewoon op voorhand aanpassen, zodat we geen problemen krijgen.

Ik hoop wel heel erg dat het wél mag, want ik vind het ontwerp echt heel erg leuk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 09:28:21 #188
5428 crew  miss_sly
pi_191111815
Er kwam even wat drukte en toen een ziekendag tussen, dus ik heb nog niet gebeld met de gemeente. Staat voor deze week op de agenda. Ik denk dat ik het uitstel tot vrijdag, want *tromgeroffel* donderdag krijgen we de sleutel *O*

Ik kan dan donderdag eerst eens bekijken hoe ze de tegels voor de parkeerplaatsen hebben gelegd en hoe groot de kavel nu precies is. Kan ik aan de hand daarvan ook gerichter vragen stellen.

Nog drie nachtjes slapen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191112119
Nog maar 3 nachtjes O+
  Hoofdredactie Fotografie maandag 20 januari 2020 @ 13:10:24 #190
95752 crew  Chell
Kluns
pi_191114358
Ooooh bijna! *O* *O*
  maandag 20 januari 2020 @ 13:16:13 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_191114420
Oh, dat is écht bijna bijna!
disclaimer
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 22:18:22 #192
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  maandag 20 januari 2020 @ 22:48:44 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191124016
*O*

Nou wordt het leuk ^O^
Resistance is futile.
  Jubileum moderator woensdag 22 januari 2020 @ 18:26:02 #194
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_191147269
Nog 1 nachtje *O*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Moderator woensdag 22 januari 2020 @ 18:53:36 #195
5428 crew  miss_sly
pi_191147664
Jaaaah *O*

Vandaag heb ik peertjes en lampen gehaald, een spanningstester, schuurpapier en krijtjes en alles al in een tas gedaan. Schaar erbij, vuilniszakken en de papieren over het opstookprotocol. Via een verre vriendin kunnen we bij een goede (bijna) buur een hoge keukentrap lenen, dus de peertjes kan ik morgen of vrijdag allemaal ophangen.

Ik ben er een beetje hieper van :D De hekken stonden er net nog steeds voor, dus het gaat echt pas morgen open. Ik hoop dat ik slaap vannacht 😂
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 januari 2020 @ 21:56:36 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_191151132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2020 18:53 schreef miss_sly het volgende:
Jaaaah *O*

Vandaag heb ik peertjes en lampen gehaald, een spanningstester, schuurpapier en krijtjes en alles al in een tas gedaan. Schaar erbij, vuilniszakken en de papieren over het opstookprotocol. Via een verre vriendin kunnen we bij een goede (bijna) buur een hoge keukentrap lenen, dus de peertjes kan ik morgen of vrijdag allemaal ophangen.

Ik ben er een beetje hieper van :D De hekken stonden er net nog steeds voor, dus het gaat echt pas morgen open. Ik hoop dat ik slaap vannacht 😂
*O*

Veel plezier morgen :*
Resistance is futile.
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:01:27 #197
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:16:04 #198
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191151439
*O* !
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 22 januari 2020 @ 22:49:11 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191152033
Veel plezier! Eindelijk! *O*
***
  donderdag 23 januari 2020 @ 07:39:40 #200
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191154397
Hoera! Hartelijk nieuwhuisdag!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 23 januari 2020 @ 08:03:51 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191154597
Veel plezier vandaag *O* en gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191154637
Veel plezier vandaag *O*
pi_191155559
Dank O+

Om 13.30 zijn we aan de beurt. Nu op het werk, kijken of er nog iets substantieels uit mijn handen komt :')

Ik kan me van de vorige keer echt niet herinneren dat ik er zó op wachtte als dit keer. Schaap reed er vanochtend even langs na het wegbrengen van dochter en ze waren in het eerste huis al aan het opleveren. We zijn dadelijk dus met drie of vier huizen opgeleverd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191155859
Succes straks!
Met een meidenkwartet
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 23 januari 2020 @ 10:26:46 #205
95752 crew  Chell
Kluns
pi_191156021
EINDELIJK! *O*
  Moderator donderdag 23 januari 2020 @ 12:09:09 #206
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  donderdag 23 januari 2020 @ 12:44:27 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191157541
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 09:45 schreef miss_sly het volgende:
Dank O+

Om 13.30 zijn we aan de beurt. Nu op het werk, kijken of er nog iets substantieels uit mijn handen komt :')

Ik kan me van de vorige keer echt niet herinneren dat ik er zó op wachtte als dit keer. Schaap reed er vanochtend even langs na het wegbrengen van dochter en ze waren in het eerste huis al aan het opleveren. We zijn dadelijk dus met drie of vier huizen opgeleverd.
Ik heb ook het idee dat jullie vorige keer geen 3 verhuizingen hadden.... plus dat je volgens mij nu veel meer van de standaard nieuwbouwwoning bent afgeweken dan toen en misschien een korter traject?
Dit is een veel langere rit toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191163255
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik heb ook het idee dat jullie vorige keer geen 3 verhuizingen hadden.... plus dat je volgens mij nu veel meer van de standaard nieuwbouwwoning bent afgeweken dan toen en misschien een korter traject?
Dit is een veel langere rit toch?
Mooie samenvatting! Waarschijnlijk heb je gelijk, het is een moeizamer en langduriger traject nu.

Maar we gaan richting het einde! We hebben de sleutel *O*
De oplevering gebeurde heel zorgvuldig. Alle puntjes hadden ze opgelost. De balken boven de ramen zijn antraciet geschilderd (het raampje van de buren hebben ze ook meegenomen, maar kennelijk zijn ze niet van plan dat bij de andere woningen te gaan doen)!en het bitumen was vervangen en zag er netjes uit. De haagjes in de voortuin staan er en alle paaltjes om de kavel af te bakenen. Wat een lap grond :o En aan de achterkant is het nog 1,36 m dieper, omdat daar een slootje ligt wat we nog voor een deel mogen dempen.

Morgen foto’s, dat is vandaag niet meer gelukt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191163409
O ja, er was een toch wel belangrijk opleverpunt waar ze zelf al meteen mee kwamen: de electricien was in het huis bezig geweest en ontdekte puur per toeval dat er lekstroom zit op iets met de zonnepanelen. Ze zijn toen gaan zoeken en het lijkt met de omvormer te maken te hebben. Er komt iemand van de leverancier langs en ze gaan het oplossen, eventueel met een nieuwe omvormer. En ze gaan dit snel doen, hebben ze toegezegd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 09:12:58 #210
5428 crew  miss_sly
pi_191170415
Ik heb een vraag over het opstookprotocol voor de vloerverwarming tbv de gietvloer en de houten vloer.

In het protocol wordt gesproken over de watertemperatuur. Kun je die alleen verhogen door met de verdeler van de vloerverwarming aan de slag te gaan? Er werd ons gisteren bij denoplevering verteld dat zij de vloerverwarming hebben ingeregeld dus dat we alleen aan de thermostaat hoeven draaien en vooral niet meer aan de verdelers moeten zitten.

Verhoog je de temperatuur van het water als je de thermostaat omhoog doet? En hoe weet ik dan met hoeveel graden ik die verhoog?

Ik loop zo ook even naar de uitvoerder, maar ik zou het fijn vinden als iemand hier ook even zijn licht hierop kan laten schijnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 09:14:12 #211
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191170423
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over het opstookprotocol voor de vloerverwarming tbv de gietvloer en de houten vloer.

In het protocol wordt gesproken over de watertemperatuur. Kun je die alleen verhogen door met de verdeler van de vloerverwarming aan de slag te gaan? Er werd ons gisteren bij denoplevering verteld dat zij de vloerverwarming hebben ingeregeld dus dat we alleen aan de thermostaat hoeven draaien en vooral niet meer aan de verdelers moeten zitten.

Verhoog je de temperatuur van het water als je de thermostaat omhoog doet? En hoe weet ik dan met hoeveel graden ik die verhoog?

Ik loop zo ook even naar de uitvoerder, maar ik zou het fijn vinden als iemand hier ook even zijn licht hierop kan laten schijnen.
Ja, je verhoogt je watertemperatuur als je de thermostaat hoger zet. Je hoeft dus niks met de verdelers te doen. Maar check het voor de zekerheid even bij de uitvoerder.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_191171138
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over het opstookprotocol voor de vloerverwarming tbv de gietvloer en de houten vloer.

In het protocol wordt gesproken over de watertemperatuur. Kun je die alleen verhogen door met de verdeler van de vloerverwarming aan de slag te gaan? Er werd ons gisteren bij denoplevering verteld dat zij de vloerverwarming hebben ingeregeld dus dat we alleen aan de thermostaat hoeven draaien en vooral niet meer aan de verdelers moeten zitten.

Verhoog je de temperatuur van het water als je de thermostaat omhoog doet? En hoe weet ik dan met hoeveel graden ik die verhoog?

Ik loop zo ook even naar de uitvoerder, maar ik zou het fijn vinden als iemand hier ook even zijn licht hierop kan laten schijnen.
Je kan in de cv ketel ook instellen hoe warm het water is wat er aangeboden wordt.
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:16:41 #213
5428 crew  miss_sly
pi_191171148
De uitvoerder zei ook zoiets, inderdaad. Dus daar ga ik maar mee aan de slag en bel volgende week nog even met de installateur die wij zakelijk gebruiken.

Ik heb een paar filmpjes gemaakt. Er staat nog niet heel veel interessants op, want het is allemaal nog leeg, natuurlijk, maar dit is het begin!

Maar eerst de enorme verbetering door een likje verf bij de ramen voor.

Zo was het:


Zo is het nu:


Ik ben erg blij dat ze het gedaan hebben, want het ziet er echt zoveel beter uit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:20:12 #214
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191171190
Mooi, het is niet alleen niet zo flodderig meer, het heeft ook diepte gekregen!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:22:02 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191171218
Ik vind je baksteen trouwens ook mooi, ik zal N even naar dit topic sturen, want als hij het ook mooi vindt wil ik wel weten welke steen het is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:27:17 #216
5428 crew  miss_sly
pi_191171285
Ik vind de steen ook erg mooi. Evenals de combinatie met de gevelbeplating en zowel de witte als de antracieten kozijnen. Zelfs de oranje voordeur past er mooi bij :D

Filmpje van de begane grond:

hmm, geen geluid. Kan ik een filmpje ook via imgur delen, of beter elders?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:29:17 #217
5428 crew  miss_sly
pi_191171305
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Je kan in de cv ketel ook instellen hoe warm het water is wat er aangeboden wordt.
Ja, dat zei de uitvoerder ook. Dat staat op 50 graden, werd er gezegd. Op zich blijf ik daar liever af, eigenlijk, maar ik zal me wel nog even goed laten voorlichten door onze eigen installateur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191171336
Dat is zeker een verbetering O+ Goeie keuze!

En je kan aan je cv daarmee niets verprutsen hoor, dat is prima te doen. Kleine aanpassing ;)

Ik gebruik youtube voor filmpjes :)
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 10:37:52 #219
5428 crew  miss_sly
pi_191171414
OK, filmpje, denk ik.

Graag niet quoten, haal het later weer weg.

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:46:18 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191171520
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat zei de uitvoerder ook. Dat staat op 50 graden, werd er gezegd. Op zich blijf ik daar liever af, eigenlijk, maar ik zal me wel nog even goed laten voorlichten door onze eigen installateur.
50 graden is prima bij vloerverwarming, je wilt ook niet dat het water nog erg verwarmd moet worden om te kunnen douchen, daarbij moet het minstens eens per week worden opgestookt tot 63 graden om legionella te voorkomen.

Ik weet dat mijn CV/zonneboiler 4 standen heeft:
• Alleen ouderwetse radiatoren
• Grotendeels radiatoren en deels vloerverwarming
• Grotendeels vloerverwarming en deels radiatoren
• Alleen vloerverwarming.

Ik kan straks thuis wel even kijken welke maximum temperaturen bij welke stand horen.
Ik heb hem trouwens op een van de 2 combinatiestanden staan, ondanks het feit dat wij alleen maar ouderwetse hoge temperatuur radiatoren hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191171560
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

50 graden is prima bij vloerverwarming, je wilt ook niet dat het water nog erg verwarmd moet worden om te kunnen douchen, daarbij moet het minstens eens per week worden opgestookt tot 63 graden om legionella te voorkomen.

Ik weer dat mijn CV/zonneboiler 4 standen heeft:
• Alleen ouderwetse radiatoren
• Grotendeels radiatoren en deels vloerverwarming
• Grotendeels vloerverwarming en deels radiatoren
• Alleen vloerverwarming.

Ik kan straks thuis wel even kijken welke maximum temperaturen bij welke stand horen.
Ik heb hem trouwens op een van de 2 combinatiestanden staan, ondanks het feit dat wij alleen maar ouderwetse hoge temperatuur radiatoren hebben.
50 graden is inderdaad prima, maar als je vloer nieuw is dan kan je er niet gelijk onder met 50 graden. Dan kan je beter eerst 20-30 graden er doorheen laten stromen en dan met 5 graden per keer opbouwen. Ook moet je niet gelijk naar de 20 graden willen stoken, maar rustig opbouwen met een graad per dag. Dit ivm risico op scheuren en werking ;)
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:50:30 #222
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191171572
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 10:49 schreef Puala het volgende:

[..]

50 graden is inderdaad prima, maar als je vloer nieuw is dan kan je er niet gelijk onder met 50 graden. Dan kan je beter eerst 20-30 graden er doorheen laten stromen en dan met 5 graden per keer opbouwen. Ook moet je niet gelijk naar de 20 graden willen stoken, maar rustig opbouwen met een graad per dag. Dit ivm risico op scheuren en werking ;)
Volgens mij moet je sowieso geen water van meer dan 27/28 graden door je vloerverwarming laten stromen.

Maar dat voorkomt de verdeler waarschijnlijk ook wel.

De thermostaat wekelijks een graadje hoger zetten tot de temperatuur aangenaam is lijkt me de beste manier.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 10:54:16 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191171633
Bij ons gaat er max 25gr door de vloerverwarming.

Ziet er mooi uit ^O^ Ben benieuwd hoe het is als het af is straks.

Wij hebben dezelfde steen en ben er nog elke dag blij mee O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 11:04:55 #224
5428 crew  miss_sly
pi_191171801
Ik heb alle thermostaten van 17 naar 18 graden gezet. Dus in ieder geval rustig beginnen met opstarten en echt even doorverwarmen tot een graad of 25? En dan weer afkoelen tot 17 en dan nog een keer ditzelfde. Dan terug naar 20 graden en het daarop laten staan.

En natuurlijk alle roosters open om te ventileren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 11:09:40 #225
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191171863
Bij ons was er geen protocol. 1 graad hoger duurt een dag dus dat gaat zo langzaam dat meteen op de gewenste temperatuur prima was.
Maar wij hebben geen cv ketel :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 11:09:54 #226
5428 crew  miss_sly
pi_191171867
Eerste verdieping::


Zolder:

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 11:10:59 #227
5428 crew  miss_sly
pi_191171888
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 11:09 schreef laziness het volgende:
Bij ons was er geen protocol. 1 graad hoger duurt een dag dus dat gaat zo langzaam dat meteen op de gewenste temperatuur prima was.
Maar wij hebben geen cv ketel :P
Het gaat er vooral om dat de dekvloer wat temperatuurwisselingen heeft gehad en eventuele lekkages aan het licht komen. Als je dit niet goed doet en je krijgt een probleem met je vloer achteraf, gaan ze daar moelijk over doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 11:25:17 #228
5428 crew  miss_sly
pi_191172074
En de tuin:


Een grote zandvlakte nu, natuurlijk. We willen snel met in ieder geval de bestrating aan de slag, zodat we niet iedere keer troep naar binnen lopen.

We willen de sloot deels dichten en dat stuk grond bij de tuin trekken en daar de schutting neerzetten. De buren willen het ook, en waarschijnlijk de buren van de vrijstaande aan weerszijden ook wel. Mijn collega zei dat we wellicht op zoek moeten naar een gespecialiseerd bedrijf, omdat beschoeing plaatsen toch niet een alledaags karwei is en het goed moet gebeuren. Daar moeten we dus even naar kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:37:07 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191176896
Ik pluk dit uit de brochure van onze ketel:

quote:
01 Radiatoren; luchtverwarming; convectoren 85°C
02 Radiatoren met veel waterinhoud of vloerverwarming als bijverwarming 70°C
03 Vloerverwarming met radiatoren als bijverwarming 60°C
04 Volledige vloerverwarming 50°C
Dan is die instelling op 50° bij jullie dus prima.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 24 januari 2020 @ 16:46:58 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191177045
LOL, ik keek je zolderfilmpje met ondertiteling en dan gaat het over "beuningen" bij je trap.... ik heb niet snel complimenten voor de ondertiteling op Youtube, maar in dit geval is een contaminatie tussen "beunen" en "leuning" wel heel toepasselijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 24 januari 2020 @ 19:54:41 #231
5428 crew  miss_sly
pi_191179471
Vanmiddag met de aannemer, electricien en loodgieter een rondje gemaakt om alles door te lopen wat moet gebeuren. Door onze late oplevering zit hij even wat lastig met opstarten, helaas, maar hij doet zijn best zo snel mogelijk te starten. Ik heb aangegeven dat wij 26 maart het huisje uit moeten, en hij denkt dan toch we erg ver te zijn.

Wij hebben dit weekend familieweekend 😂 Wat een timing. Aangezien ik niet van zwemmen in zo’n subtropisch zwemparadijs hou, heb ik mijnenoorlog meegenomen en installeer me als ze gaan zwemmen even om wat zaken te regelen. Er moet een en ander besteld worden en ik wil even wat zaken noteren en financiën bekijken.

Het is echt nu!

Vanwege dat familieweekend heb ik de thermostaat maar gewoon even op 19 graden gezet voor het weekend. Kan ik morgen ook mooi even op internet nog wat nazoeken over opstartprotocollen en daar maandag mee starten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 24 januari 2020 @ 21:06:14 #232
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_191180555
Tof, de filmpjes! Ben benieuwd hoe het steeds affer gaat worden. Die verdelers voor de vloerverwarming had ik nog nooit gezien. Best grote dingen zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 25-01-2020 10:59:50 (spelfout ) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_191183072
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 09:12 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb een vraag over het opstookprotocol voor de vloerverwarming tbv de gietvloer en de houten vloer.

In het protocol wordt gesproken over de watertemperatuur. Kun je die alleen verhogen door met de verdeler van de vloerverwarming aan de slag te gaan? Er werd ons gisteren bij denoplevering verteld dat zij de vloerverwarming hebben ingeregeld dus dat we alleen aan de thermostaat hoeven draaien en vooral niet meer aan de verdelers moeten zitten.

Verhoog je de temperatuur van het water als je de thermostaat omhoog doet? En hoe weet ik dan met hoeveel graden ik die verhoog?

Ik loop zo ook even naar de uitvoerder, maar ik zou het fijn vinden als iemand hier ook even zijn licht hierop kan laten schijnen.
Dit is niet waar, temperatuur regel je wel degelijk bij de verdeler. Of bij de CV.
Via de thermostaat gaat hij gewoon aanvoeren wat je hebt ingesteld bij de ketel, vervolgens laat hij door bij je verdeler wat daar is ingesteld. Dit doet hij gewoon tot het de temperatuur is die jij hebt ingesteld op je thermostaat.
  zaterdag 25 januari 2020 @ 09:04:20 #234
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191185523
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 21:06 schreef Lemijn het volgende:
Tof, de filmpjes! Ben benieuwd hoe het steeds after gaat worden. Die verdelers voor de vloerverwarming had ik nog nooit gezien. Best grote dingen zeg.
De mijne zien er weer heel anders uit en zijn niet zo groot. Ik heb er eentje beneden en op zolder.
Dus blijkbaar zit daar onderling ook behoorlijk verschil in.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 januari 2020 @ 09:10:45 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191185563
Zijn het niet vooral de afdekkappen die in dit geval enorm groot zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 25 januari 2020 @ 09:36:32 #236
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191185743
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:10 schreef Leandra het volgende:
Zijn het niet vooral de afdekkappen die in dit geval enorm groot zijn?
Lijkt me dat die niet hoger zijn dan nodig?
Mijn verdeler beneden is niet hoger dan 30/40cm.

Overigens omdat ze in het zicht zitten zijn die afdekkappen wel heel netjes :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 januari 2020 @ 13:00:38 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191187926
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 09:36 schreef laziness het volgende:

[..]

Lijkt me dat die niet hoger zijn dan nodig?
Mijn verdeler beneden is niet hoger dan 30/40cm.

Overigens omdat ze in het zicht zitten zijn die afdekkappen wel heel netjes :Y
Weet ik niet, ik heb al design afdekkappen gezien die er uitzien als een side table en mogelijk wel hoger dan nodig.
Maar goed, het kan ook zijn dat ze smaller zijn en daarom hoger.

Deze vind ik erg fraai:

Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191189778
Hier ook even filmpjes gekeken. Erg leuk huis, miss sly! Ook een mooie afmeting aan tuin, volgens mij. Leuk!
Is dat zo?
  zaterdag 25 januari 2020 @ 16:14:02 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_191189862
Leuk binnenkijken zeg O+ fijne ruime slaapkamers en beneden lekker groot!
Maar dat hekje blijft wel echt :')
disclaimer
  zaterdag 25 januari 2020 @ 16:21:59 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_191189949
Leuk, je filmpjes! ^O^
Je krijgt een mooi beeld zo.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 07:54:51 #241
5428 crew  miss_sly
pi_191213768
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 16:14 schreef SQ het volgende:
Leuk binnenkijken zeg O+ fijne ruime slaapkamers en beneden lekker groot!
Maar dat hekje blijft wel echt :')
Ja hè? Iedere keer dat ik het hekje zie, doe ik inderdaad precies dat :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 07:56:10 #242
5428 crew  miss_sly
pi_191213777
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2020 23:31 schreef mikieu het volgende:

[..]

Dit is niet waar, temperatuur regel je wel degelijk bij de verdeler. Of bij de CV.
Via de thermostaat gaat hij gewoon aanvoeren wat je hebt ingesteld bij de ketel, vervolgens laat hij door bij je verdeler wat daar is ingesteld. Dit doet hij gewoon tot het de temperatuur is die jij hebt ingesteld op je thermostaat.
Dit moet ik dus even nakijken. Ik kon niet echt iets doen dit weekend, want we waren weg voor een familieweekend. Timing :’)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 08:01:39 #243
5428 crew  miss_sly
pi_191213822
Ik kreeg van de aannemer bericht dat de stukadoor woensdag of donderdag vast begint aan de twee slaapkamers en de woonkamer *O*
Daar hoeft verder niet heel veel spannends te gebeuren, dus daar kan hij zich vast uitleven. Het meeste werk zit hem in de zolder waar de indeling geplaatst moet worden. Als ze daar met drieën even bezig zijn, staat dat er zo, maar deze week zit de aannemer nog op een ander project.

Ik ben nu spotjes aan het uitzoeken. We moeten er 25 hebben: 24 zwarte en 1 (geborsteld) messing.
Waar moet je op letten bij spotjes? Of het qua afmetingen past in de spotbox, uiteraard, en specifieke wensen zoals kantelbaar zijn en LED, maar verder? Er zijn zulke enorme prijsverschillen; ik zie ze van 10-15 euro tot boven de 100 euro. Zijn die goedkope veel mindere kwaliteit?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 08:05:16 #244
5428 crew  miss_sly
pi_191213839
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 13:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik heb al design afdekkappen gezien die er uitzien als een side table en mogelijk wel hoger dan nodig.
Maar goed, het kan ook zijn dat ze smaller zijn en daarom hoger.

Deze vind ik erg fraai:

[ afbeelding ]
Die op het plaatje vind ik wel fraai, nederdaal. De onze vind ik zeker niet mooi. De aannemer ging kijken of hij er iets mooiers en van hout omheen kan bouwen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 08:22:51 #245
5428 crew  miss_sly
pi_191213925
Ik vindbaar deze wel mooi: https://www.lampenlicht.n(...)SNbTvpxoCudcQAvD_BwE




En die zijn helemaal niet zo duur.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 januari 2020 @ 08:43:13 #246
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191214040
Ik denk dat je vooral op de hoogte moet letten, maar als je 10 cm ruimte hebt kan die er idd prima in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 10:11:49 #247
5428 crew  miss_sly
pi_191214789
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 08:43 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je vooral op de hoogte moet letten, maar als je 10 cm ruimte hebt kan die er idd prima in.
We hebben de afmetingen gemeten, dus dat zit wel goed.

Voor de badkamers misschien toch wel iets waar specifiek bij staat dat het geschikt is voor vochtige ruimtes/badkamers? En dimbaar, dat is misschien wel handig en dat zijn ze misschien niet allemaal?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 januari 2020 @ 10:52:09 #248
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191215214
Voor badkamers zou ik minimaal IP44 nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 27 januari 2020 @ 12:05:25 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_191216105
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 10:11 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We hebben de afmetingen gemeten, dus dat zit wel goed.

Voor de badkamers misschien toch wel iets waar specifiek bij staat dat het geschikt is voor vochtige ruimtes/badkamers? En dimbaar, dat is misschien wel handig en dat zijn ze misschien niet allemaal?
Dimbaar O+ O+ Als je uitgebreid in bad gaat liggen om te relaxen wil je echt ander licht dan wanneer je je tanden staat te poetsen. Ik heb een niet dimbare spot boven mijn bad en lig altijd in dat licht te kijken, met als gevolg dat ik badder zonder licht en met kaarsjes aan.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 12:45:06 #250
5428 crew  miss_sly
pi_191216651
https://www.ledinbouwspot(...)behuizing-kantelbaar



OK, IP44, dimbaar, zwart, niet te diep, schakelbaar, kantelbaar.
Extra warm wit licht; is dat ook praktisch in de keuken, waar je toch ook goed licht moet hebben? Ik vind de diverse lichtkleuren ook nog best lastig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 13:42:29 #251
5428 crew  miss_sly
pi_191217419
Na overleg met de aannemer heb ik aan de houten vloerenleverancier kunnen doorgeven dat ze de week van 16 maart bij ons terecht kunnen!

Dat is al over 7 weken *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 27 januari 2020 @ 15:18:44 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191218376
Dat is wel hoopgevend qua op tijd kunnen verhuizen ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 15:22:33 #253
5428 crew  miss_sly
pi_191218419
Ja joh! Ik moet de planning nog even doornemen met de aannemer, maar ik ga hem voorleggen om de week daarvoor, dus 9 maart, de keuken te laten plaatsen. En dan kunnen ze boven de gietvloer gieten, kan die mooi drogen en heeft de aannemer even een dikke week tijd voor een ander project. Als de gietvloer dan droog is, kan hij boven verder met tweede keer schilderen en afwerken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 10:17:00 #254
5428 crew  miss_sly
pi_191229724
Ik heb in het verleden wel eens wat behangen, maar ik heb er niet heel veel ervaring mee. En dat was gewoon simpel papieren behang op die rollen.

Op de slaapkamer gaan we dit behang achter het bed plakken:

https://www.muralswallpap(...)e-forest-wall-mural/



Het is fotobehang en het komt dus erg nauw met plakken. Is dit zelf goed te doen? Iemand daar al ervaring mee?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 28 januari 2020 @ 11:41:23 #255
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191230887
Oh mooi behang zeg O+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:46:05 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191232345
Het komt net zo nauw als elk ander patroon dat je aan wil sluiten toch?
Loodlijntje hangen en daarlangs je eerste baan en dan aansluiten. ;)

Mooi behang trouwens! O+
***
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 13:56:49 #257
5428 crew  miss_sly
pi_191232469
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:46 schreef BE het volgende:
Het komt net zo nauw als elk ander patroon dat je aan wil sluiten toch?
Loodlijntje hangen en daarlangs je eerste baan en dan aansluiten. ;)

Mooi behang trouwens! O+
Is het zo eenvoudig, ja? Ik vind het echt heel erg spannend en schaap heeft er sowieso weinig vertrouwen in, dus overweeg ik iemand in te schakelen. Then again, ik wil het eigenlijk wel graag zelf doen.

Dilemma.

Mooi vind ik het ook O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191233725
Het meeste behang hoef je tegenwoordig niet meer eerst op een tafel in te lijmen, maar je smeert de muur in met lijm en plakt vervolgens het behang ertegenaan. Dat is een stuk gemakkelijker!

Maar zie je de bomen nog wel als je het bed ervoor zet? :+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 15:35:18 #259
5428 crew  miss_sly
pi_191234004
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 15:16 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het meeste behang hoef je tegenwoordig niet meer eerst op een tafel in te lijmen, maar je smeert de muur in met lijm en plakt vervolgens het behang ertegenaan. Dat is een stuk gemakkelijker!

Maar zie je de bomen nog wel als je het bed ervoor zet? :+ .
Daar is over nagedacht. Bed staat er wel deels voor, natuuriljk, maar we hebben geen hoofdbord, dus je ziet er echt nog wel veel van :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 15:36:52 #260
5428 crew  miss_sly
pi_191234025
Er moet op drie plekken worden behangen. Eigenlijk is de slaapkamer waar dit behang komt nog wel de eenvoudigste, omdat het een rechte wand is.

In de keuken wordt een wand behangen met whiteboard-magneetbehang, helemaal wit dus. Dat lijkt me de eenvoudigste.

In de woonkamer komt en stuk druk patroonbehang. Dat wordt een uitdaging, omdat er ook een raam met vensternissen in zit. Eens goed over nadenken hoe dat moet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191235869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 15:36 schreef miss_sly het volgende:
Er moet op drie plekken worden behangen. Eigenlijk is de slaapkamer waar dit behang komt nog wel de eenvoudigste, omdat het een rechte wand is.

In de keuken wordt een wand behangen met whiteboard-magneetbehang, helemaal wit dus. Dat lijkt me de eenvoudigste.

In de woonkamer komt en stuk druk patroonbehang. Dat wordt een uitdaging, omdat er ook een raam met vensternissen in zit. Eens goed over nadenken hoe dat moet.
Een druk patroon is makkelijker
dan egaal behang. Goed blijven opletten met passen en meten. Kleine fouten zie jij wel maar een ander niet. Bij vensters is de ondekant niet zo lastig als er een vensterbank zit.boven in de nis kan je een heel klein strookje in de hoeken plakken voor het geval dat er iets ruimte overblijft. Evt kan je dat bij het plakken nog weg peuteren als het toch niet nodig bleek.

Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo enthousiast is over de muur insmeren, bij het insmeren van papier is dat wat rekbaar en heb je dus iets ruimte om te herstellen en te manipuleren. Bij luchtbobbels kan je er een klein gaatje of sneetje inmaken en die bubbel leegdrukken. Verder uit het midden van de baan naar de zijkant werken en nooit anders.

Mooi mistig plaatje.

quote:
whiteboard-magneetbehang
Dank voor dat idee.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 18:24:05 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191236598
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het zo eenvoudig, ja? Ik vind het echt heel erg spannend en schaap heeft er sowieso weinig vertrouwen in, dus overweeg ik iemand in te schakelen. Then again, ik wil het eigenlijk wel graag zelf doen.

Dilemma.

Mooi vind ik het ook O+
Kijk anders even wat youtube tutorials, dan kan je het mss beter inschatten.

Idd is het tegenwoordig zo dat je de muur moet lijmen en dan het behang er tegenaan, dat is makkelijker dan vroeger.
Ik heb zelf alleen ervaring met glasvlies, maar dat is zonder patroon dus easypeasy ;)
***
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 19:44:05 #263
5428 crew  miss_sly
pi_191237636
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 17:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Een druk patroon is makkelijker
dan egaal behang. Goed blijven opletten met passen en meten. Kleine fouten zie jij wel maar een ander niet. Bij vensters is de ondekant niet zo lastig als er een vensterbank zit.boven in de nis kan je een heel klein strookje in de hoeken plakken voor het geval dat er iets ruimte overblijft. Evt kan je dat bij het plakken nog weg peuteren als het toch niet nodig bleek.

Ik snap nog steeds niet waarom iedereen zo enthousiast is over de muur insmeren, bij het insmeren van papier is dat wat rekbaar en heb je dus iets ruimte om te herstellen en te manipuleren. Bij luchtbobbels kan je er een klein gaatje of sneetje inmaken en die bubbel leegdrukken. Verder uit het midden van de baan naar de zijkant werken en nooit anders.

Mooi mistig plaatje.
[..]

Dank voor dat idee.
We gaan deze gebruiken. We gaan een wand in de keuken daarmee behangen, waarmee we dus een memowand hebben waar we op kunnen schrijven en dingen met een magneet ophangen. En kunnen opleuken met plantenbakjes of rekjes of fotolijstjes.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 19:44:43 #264
5428 crew  miss_sly
pi_191237642
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:24 schreef BE het volgende:

[..]

Kijk anders even wat youtube tutorials, dan kan je het mss beter inschatten.

Idd is het tegenwoordig zo dat je de muur moet lijmen en dan het behang er tegenaan, dat is makkelijker dan vroeger.
Ik heb zelf alleen ervaring met glasvlies, maar dat is zonder patroon dus easypeasy ;)
Ik heb inderdaad eens even wat rondgeklikt en er zijn echt veel tutorials over behangen. Die zal ik eens gaan bekijken. Bedankt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191237727
Wij hebben het gewone simpele behang niet eens aangedurfd..via via ene stel behangers gevonden die het in 1,5 avond er op hadden zitten. Zo professioneel en snel, dat was echt het geld waard.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 20:02:50 #266
5428 crew  miss_sly
pi_191237901
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:51 schreef mrien het volgende:
Wij hebben het gewone simpele behang niet eens aangedurfd..via via ene stel behangers gevonden die het in 1,5 avond er op hadden zitten. Zo professioneel en snel, dat was echt het geld waard.
Ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen, hoor. Mijn handen jeuken alleen om iets te doen, en er is al zo weinig dat we zelf (kunnen) doen. Ik denk er nog even over na.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 20:04:48 #267
5428 crew  miss_sly
pi_191237943
https://groovymagnets.com(...)iteboardstiften-510/

Met dit behang gaan we dus een wand in de keuken behangen.
De wand is 143 breed, dit behang is in rollen van 51 cm breed of 102 cm breed. Je besteld dus banen van 51x265 of 102x265.

Mijn gevoel zegt hoe minder naden, hoe mooier, dus een baan van 51 cm en een baan van 102 cm wordt het mooiste.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator maandag 3 februari 2020 @ 10:06:31 #268
5428 crew  miss_sly
pi_191323472
Er is nog niet veel gebeurd, want bij de stucadoor kwam er iets tussen. Als het goed is, begint hij vandaag.

Inmiddels ben ik er met het opstookprotocol wel uitgekomen. Ik kan inderdaad op de cv-ketel de temperatuur die door de leidingen gaat aanpassen. Deze stond op 45 graden, het maximum waarop de keter staat ingesteld. Ik heb hm nu stapsgewijs omlaag gezet naar momenteel 25 graden. Nog een keer omlaag naar 20 graden en dan weer omhoog naar 45. Ik denk dat we het opstookprotocol dan netjes hebben gedaan.

We moeten nog even bekijken op hoeveel we de temperatuur blijvend instellen. 45 graden vind ik eigenljik best hoog. 30-35 zou ook moeten kunnen, lijkt me. Bovendien vroegen we ons af hoe het zit met de temperatuur van de verdeler van de vloerverwarming, want wat we ook wijzigen (thermostaat of temperatuur vanuit de ketel) die blijft netjes op 20 graden staan overal.

Inmiddels is de datum waarop ze de keuken komen plaatsen ook vastgezet; een week voordat ze de houten vloer komen leggen.

Gisteren hebben we een bed voor dochter, twee banken en drie barkrukken besteld. Lvering eind maart/begin april!

Het is wel een beetje vreemd: in de huizen om ons heen wordt hard gewerkt. Ik ga er iedere keer heen om de temperatuur op de ketel te wijzigen. Ik ben dan even binnen, maak een rondje, meet hier of daar iets op, en ga weer weg. Ik zie de mensen die om ons heen aan het werk zijn telkens verbaasd opkijken. Ze zullen zich wel afvragen of we ook nog eens wat gaan doen :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191375544
En, is de stukadoor begonnen? Heb je nog een keertje foto's? Welke banken, bed en barkrukken hebben jullie gekozen?
  donderdag 6 februari 2020 @ 12:54:52 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191375619
Je weet zeker dat die 45 graden de CV temperatuur was en niet de water temperatuur?
Blijft raar, zo'n maximum voor vloerverwarming.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191376266
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 12:54 schreef Leandra het volgende:
Je weet zeker dat die 45 graden de CV temperatuur was en niet de water temperatuur?
Blijft raar, zo'n maximum voor vloerverwarming.
Dat weet ik zeker. De ketel heeft een knop voor de CV-temperatuur en een voor de tapwater-temperatuur. Die laatste ben ik niet aan geweest. Zal straks eens kijken op hoeveel die is ingesteld, trouwens.

Ik ga nog met de installateur van mijn werk in overleg over de uiteindelijke temperatuur die ik aan zal houden, maar voor nu ging het me vooral om het opstookprotocol. Ik wil graag tegen de vloerleveranciers kunnen zeggen dat we het keurig volgens het schema hebben gedaan :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:46:41 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191376292
Ja, dat lijkt me idd wel verstandig ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191376420
Dit hangt op de ketel:
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 februari 2020 @ 13:58:54 #274
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191376457
Ze hebben hem ook gewoon op de maximum instelbare aanvoertemperatuur gezet :D

Oh wacht, jullie zouden eigenlijk boven radiatoren hebben toch? Dan zal dat daarom wel zijn geweest en dan hebben ze dat niet per huis aangepast.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191376712
De stucadoor is begonnen!



Onze slaapkamer is gestuukt. Weg stomme, lelijke groef in het plafond O+
Jammer dat de stucadoor de wand die ik aan de aannemer had aangewezen en bovendien een hele grote rode B op had gezet die niet gestuukt hoefde te worden, toch gestuukt heeft. Voor het behangen maakt het niet veel uit, voor de rekening wellicht wel. Dus toch nog even terugkoppelen.

De slaapkamer van dochter is inmiddels ook zo goed als klaar. Beneden is alles nu prachtig oranje van het voorstrijkmiddel.

De bevestiging (en de rekening) van de keuken zijn inmiddels binnen en de aanbetaling van de hotuen vloer de deur uit. De tegels voor het toilet beneden zijn er ook, en ook de spotjes voor alle spotboxen.

We hebben twee van deze banken besteld:



Deze barkrukken:



Plaatje van het bed voor S kan ik niet vinden. Het is een vrij eenvoudig grijs ledikant in twijfelaarformaat. Kan er gemakkelijk een vriendinnetje blijven slapen :)

We zijn nog op zoek naar een andere lamp. We hadden een hele leuke voor S op het oog, maar niet besteld omdat we het dan zo lang moesten bewaren. En nu is hij uitverkocht -O-
Dit was hem:

Nergens meer te krijgen. Dus nu op zoek naar een anderen, leuke, okergele lamp.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191376733
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 13:58 schreef Leandra het volgende:
Ze hebben hem ook gewoon op de maximum instelbare aanvoertemperatuur gezet :D

Oh wacht, jullie zouden eigenlijk boven radiatoren hebben toch? Dan zal dat daarom wel zijn geweest en dan hebben ze dat niet per huis aangepast.
Zou kunnen, hoor. Ik heb inderdaad het idee dat het feit dat we overal vloerverwarming hebben niet helemaal overal is doorgedrongen. Dus ik laat dit ook maar bij ons en vraag het mijn eigen installateur wel :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191378578
Mooi oranje is niet lelijk

En de mantelzorgwoning twee deuren verder is best groot:

S vond dat ook wel een optie om haar opa’s en oma’s bij ons te laten wonen, alle vier :o
Ik heb daar maar even een heel duidelijke grens getrokken :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191379150
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 14:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zou kunnen, hoor. Ik heb inderdaad het idee dat het feit dat we overal vloerverwarming hebben niet helemaal overal is doorgedrongen. Dus ik laat dit ook maar bij ons en vraag het mijn eigen installateur wel :)
Wat is er dan mis met de huidige instellingen? :?
pi_191379380
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:20 schreef GX3 het volgende:

[..]

Wat is er dan mis met de huidige instellingen? :?
Voor een (zeer)lagetemperatuurvloerverwarming is 45 graden best hoog.
Ik vraag me ook af hoe het precies werkt, want de temperatuur van de verdelers staat op iets boven 20 graden, dus wat doet de temperatuur van de cv precies?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_191379611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor een (zeer)lagetemperatuurvloerverwarming is 45 graden best hoog.
Ik vraag me ook af hoe het precies werkt, want de temperatuur van de verdelers staat op iets boven 20 graden, dus wat doet de temperatuur van de cv precies?
Maar dat is toch maximaal? Dat wil niet zeggen dat hij ook constant 45 graden levert?
pi_191379672
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:54 schreef GX3 het volgende:

[..]

Maar dat is toch maximaal? Dat wil niet zeggen dat hij ook constant 45 graden levert?
Het gaat niet om leveren, maar om de temperatuur van het water in de leidingen.

Dat gezegd hebbend: ik begrijp het nog niet helemaal hoe alles werkt, dus dat ga ik nog navragen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 februari 2020 @ 18:12:40 #282
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_191379871
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 17:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor een (zeer)lagetemperatuurvloerverwarming is 45 graden best hoog.
Ik vraag me ook af hoe het precies werkt, want de temperatuur van de verdelers staat op iets boven 20 graden, dus wat doet de temperatuur van de cv precies?
Als de verdeler niet hoger aangeeft is de vraag of er echt een hogere temperatuur al door je leidingen is gelopen?
Is er nou voldaan aan wat er moest gebeuren aan opstookprotocol voor je vloer?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_191380445
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:12 schreef laziness het volgende:

[..]

Als de verdeler niet hoger aangeeft is de vraag of er echt een hogere temperatuur al door je leidingen is gelopen?
Is er nou voldaan aan wat er moest gebeuren aan opstookprotocol voor je vloer?
Volgens de temperatuur van de ketel wel.
Maar dit vroegen wij ons dus inderdaad ook af. Then again werd ons met klem geadviseerd vooral van de verdelers af te blijven.

Ik heb keurig de temperatuur van het water conform ketel van 45 met 5 graden per dag omlaag gedaan naar 20 en nu weer omhoog. Als die verdelers echter op 20 graden staan en daarmee de temperatuur niet hoger wordt dan 20 graden, wat is dan het nut van de temperatuur in de ketel uberhaupt op 45 graden zetten?

Vandaar dat ik dus de installateur nog even ga bellen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 6 februari 2020 @ 19:05:39 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191380596
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 16:34 schreef miss_sly het volgende:
Mooi oranje is niet lelijk [ afbeelding ]

En de mantelzorgwoning twee deuren verder is best groot: [ afbeelding ]

S vond dat ook wel een optie om haar opa’s en oma’s bij ons te laten wonen, alle vier :o
Ik heb daar maar even een heel duidelijke grens getrokken :')
Oeh, mijn moeder vroeg al of onze kavel groot genoeg is voor zo'n mantelzorgwoning in de tuin, heb gezegd van niet :D
Maar zo te zien zou dat toch net wel passen :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 februari 2020 @ 19:08:59 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191380656
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens de temperatuur van de ketel wel.
Maar dit vroegen wij ons dus inderdaad ook af. Then again werd ons met klem geadviseerd vooral van de verdelers af te blijven.

Ik heb keurig de temperatuur van het water conform ketel van 45 met 5 graden per dag omlaag gedaan naar 20 en nu weer omhoog. Als die verdelers echter op 20 graden staan en daarmee de temperatuur niet hoger wordt dan 20 graden, wat is dan het nut van de temperatuur in de ketel uberhaupt op 45 graden zetten?

Vandaar dat ik dus de installateur nog even ga bellen :)
Kost vooral gas om het op te stoken tot 45 graden en dan koud water bij mengen om aan de temperatuurvraag van de vloerverwarming te voldoen gok ik...
Ik zou die CV-temperatuur op de ketel op max 30 instellen, is het altijd warm genoeg.
Mits de buizen tussen de ketel en de VV-verdeler geïsoleerd zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 12:08:21 #286
5428 crew  miss_sly
pi_191390938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 19:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oeh, mijn moeder vroeg al of onze kavel groot genoeg is voor zo'n mantelzorgwoning in de tuin, heb gezegd van niet :D
Maar zo te zien zou dat toch net wel passen :+
Hahahaha, past niet, echt niet!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 12:08:49 #287
5428 crew  miss_sly
pi_191390943
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2020 19:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kost vooral gas om het op te stoken tot 45 graden en dan koud water bij mengen om aan de temperatuurvraag van de vloerverwarming te voldoen gok ik...
Ik zou die CV-temperatuur op de ketel op max 30 instellen, is het altijd warm genoeg.
Mits de buizen tussen de ketel en de VV-verdeler geïsoleerd zijn.
Dit ga ik dus aan de installateur vragen. Hij kan het me vast prima uitleggen en een goede temperatuur voor de ketel bepalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 7 februari 2020 @ 12:14:19 #288
5428 crew  miss_sly
pi_191391011
Boven het kookeiland wil ik zo'n lamp:



Ze maken ook op maat, maar de standaardmaten hebben de optie 250 en 300 cm. Ons eiland is 300, dus ik denk dat het het mooiste is als we het boven het hele eiland laten lopen.

En dan de vraag hoeveel lampen. Om de een of andere reden heb ik een voorkeur voor een oneven aantal. Ik denk dat 5 stuks dan te weinig is, dus dan worden het er 7.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 februari 2020 @ 12:16:21 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_191391030
Toffe lamp!
disclaimer
pi_191391280
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:14 schreef miss_sly het volgende:
Boven het kookeiland wil ik zo'n lamp:

[ afbeelding ]

Ze maken ook op maat, maar de standaardmaten hebben de optie 250 en 300 cm. Ons eiland is 300, dus ik denk dat het het mooiste is als we het boven het hele eiland laten lopen.

En dan de vraag hoeveel lampen. Om de een of andere reden heb ik een voorkeur voor een oneven aantal. Ik denk dat 5 stuks dan te weinig is, dus dan worden het er 7.
Ik zou voor je lamp even kijken om de hoeveel cm er dan eentje komt te hangen. Bij een maat van 300 cm en 7 lampen heb je om de 37,5 cm een lamp hangen.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 13:19:07 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_191391789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 12:33 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik zou voor je lamp even kijken om de hoeveel cm er dan eentje komt te hangen. Bij een maat van 300 cm en 7 lampen heb je om de 37,5 cm een lamp hangen.
50 centimeter ;)
Op 0, 50, 100, 150, 200, 250 en 300 cm
disclaimer
pi_191391803
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:19 schreef SQ het volgende:

[..]

50 centimeter ;)
Op 0, 50, 100, 150, 200, 250 en 300 cm
Of niets op 0/
De lampen op 37,5/75/112,5/150/187,5/225/262,5
En niets op 300

Een lamp op de rand van je eiland lijkt me heel onhandig.
  vrijdag 7 februari 2020 @ 13:23:11 #293
149959 SQ
snelle trees
pi_191391821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:21 schreef Puala het volgende:

[..]

Of niets op 0/
De lampen op 37,5/75/112,5/150/187,5/225/262,5
En niets op 300

Een lamp op de rand van je eiland lijkt me heel onhandig.
Maar dan heb je dus geen lamp van 300 centimeter.

Overigens is zo'n kleine afstand niet echt storend als je alleen maar van die peertjes hebt. Wij hadden boven onze bar in ons vorige huis misschien wel 15 van die peertjes op een afstand van zo'n 4 meter in totaal.
disclaimer
pi_191392414
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus geen lamp van 300 centimeter.

Overigens is zo'n kleine afstand niet echt storend als je alleen maar van die peertjes hebt. Wij hadden boven onze bar in ons vorige huis misschien wel 15 van die peertjes op een afstand van zo'n 4 meter in totaal.
Jawel toch, de stukken aan de zijkant hebben nu ook geen peertje
pi_191396640
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 13:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Maar dan heb je dus geen lamp van 300 centimeter.

Overigens is zo'n kleine afstand niet echt storend als je alleen maar van die peertjes hebt. Wij hadden boven onze bar in ons vorige huis misschien wel 15 van die peertjes op een afstand van zo'n 4 meter in totaal.
Het framewerk kan dan met gemak 3 meter (of meer) lang worden, dus voor het oog is de 'lamp' even breed als het eiland. Net als met een lampenkap.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 11:57:59 #296
5428 crew  miss_sly
pi_191423185
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 februari 2020 19:48 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Het framewerk kan dan met gemak 3 meter (of meer) lang worden, dus voor het oog is de 'lamp' even breed als het eiland. Net als met een lampenkap.
Dit inderdaad. Ik zou geen lamp echt aan de uiteinden hangen, dus onhandig zal het niet hangen.

Eigenlijk is het van belang om te weten hoe groot de lampen werkelijk zijn. Het formaat. Dan kun je eigenlijk pas bepalen hoeveel lampen je er wil laten hangen. Als het formaat van de lampen vrij fors is, is minder lampen mooier, maar wanneer het maar kleine lampjes zijn, kun je er prima een paar meer hangen. Ik kan op de site niets vinden over het formaat. Bovendien zijn het geen LED-lampen en wil schaap dat liever wel. Ook wil hij liever lampen die, net als de Ikea-ledlampen, dimbaar zijn met een app of zo. Dus moeten we op zoek naar andere lampjes in vergelijkbare vormen (ik vind de verschillende vormen ook wel leuk) die aan de eisen voldoen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 februari 2020 @ 12:02:55 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_191423245
Die bubble van een Scandinavisch design is dimbaar!
Ik weet even het merk niet maar dat komt zo wel weer ;)

https://nudcollection.com/

De rest is wellicht ook dimbaar maar ik ben verliefd op de Bubble sinds ik die bij Loods 5 zag :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_191423258
Oh miss, wat fijn dat jullie eindelijk lekker aan de slag kunnen! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 12:05:26 #299
5428 crew  miss_sly
pi_191423273
We waren gisteren nog even in het huis om nog een keer de temperatuur van de ketel te verhogen. De stucadoor was geweest *O* De begane grond is op twee muurtjes na ook helemaal gestuukt. Wat een verschil is dat toch. Het was al te schemerig om foto's te maken, helaas.

Verder bestelden we gisteren behang voor de zithoek:



Het is behang van een Amerikaans merk, en deze houden er rare maten op na: de rollen zijn 8.20 m lang. In ons beval, met een patroon van 64,1 cm, komt dat heel onvoordelig uit en hebben we drie rollen nodig waarvan we met wat pecht best wat overhouden. Gelukkig doen we maar een klein wandje met een raam erin :+

En toch de vilten lamp voor S, maar dan in petrol, de andere accentkleur van haar kamer:



Ze (en wij ook) vond de lamp zo leuk, dat we het dan maar een beetje anders doen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 9 februari 2020 @ 12:19:23 #300
5428 crew  miss_sly
pi_191423500
We kozen ook wat verfkleuren, namelijk voor het toilet boven en voor de badkamers.

Het toilet boven krijgt een grijze gietvloer.
Met deze tegels wordt het deel van het reservoir betegeld:



We twijfelden wat over de kleur van de muur, en gisteren besloten we deze kleur te nemen:



Officieel heet het Cool Blue (Sigma) zag ik, het ziet eruit als een zachte kleur grijs.

Voor de badkamer hadden we al dezelfde grijze gietvloer, deze tegel in het douchegedeelte :



en houten planken voor de waskommen en handdoeken.

Het was een beetje lastig om daar een kleur bij te zoeken, omdat we niet te grijs en donker wilden, maar ook geen knalkleur die te veel af zou steken.

Voorlopig hebben we nu deze kleur gekozen:


Als ik deze kleur nu zo zie, komt ie me wat saai voor, maar gisteren in combinatie met de tegel en het stukje gietvloer vonden we het erg mooi.

Rest ons nog de kleur wit te bepalen voor plafonds en de muren die wit worden (wat er niet zo heel veel zijn).

We twijfelen tussen 9003, 9010 en 9016.



We dachten dat we 9016 wilden, en toen liet de man van de verfwinkel ons gisteren ook 9003 zien en dat is ook een kanshebber. Hij noemde 9003 wat meer grijswit, maar dat zie ik op het kaartje dat we meekregen en op de foto hierboven niet zo terug. Hierover moeten we dus nog een ei leggen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 februari 2020 @ 12:36:23 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_191423755
Ik zou de lamp juist 250 doen en dan gecentreerd boven het eiland. Net wat minder statisch en vakkerig, zie ook de voorbeeldfoto.

Stik -O-
Open jij zelf een nieuwe?
***
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')