Zo heb ik m zitten bekijken. Zonder voorkennis eigenlijk. Hele leuke film en wat een rolquote:Op zondag 27 oktober 2019 19:29 schreef TAV74 het volgende: Klopt allemaal, maar het is wat mij betreft in sfeer en aanpak alles behalve een superhelden film. Had ook gewoon een totaal op zichzelf staande film kunnen zijn.
Ja daar dacht ik ook aanquote:
Nietquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook aanDaar woon ik namelijk ook niet in de buurt
Ik vond het best wel bizar dat ik eigenlijk min of meer begrip kreeg voor z'n keuzesquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo heb ik m zitten bekijken. Zonder voorkennis eigenlijk. Hele leuke film en wat een rol
Maar waardan wel?quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook aanDaar woon ik namelijk ook niet in de buurt
Berlijnquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:35 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat fijn dat je over bent, tele!
Wij hadden een super fijne dag. Wel gek om weer terug te zijn in Berlijn. We logeren ook in onze oude buurt, dat is ook best wennen....
Gelukkig, dacht dat ik de enige was, vind het ondingen. Alleen bij sistama soup is het handiger dan draaidekselquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spareribs opNog 7,5 streng in de vriezer te gaan.
Tele, wat fijn!
Ik zie de laatste tijd bijna alleen maar bakjes met die klikdeksels. Ik wil dat helemaal niet. Dan zie ik een geweldig bakje en dan heeft het zo'n onhandige deksel. En iedereen vindt het handig dus het ligt nog aan mij ook![]()
Flash, wat kunnen je bakjes allemaal? Vriezer, magnetron, vaatwasser?
Vriezer lukt vooralsnog. Magnetron weet ik niet, kan er best eens eentje aan een experiment offerenquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind ze inderdaad wel handig.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Spareribs opNog 7,5 streng in de vriezer te gaan.
Tele, wat fijn!
Ik zie de laatste tijd bijna alleen maar bakjes met die klikdeksels. Ik wil dat helemaal niet. Dan zie ik een geweldig bakje en dan heeft het zo'n onhandige deksel. En iedereen vindt het handig dus het ligt nog aan mij ook![]()
Er staan tekentjes op als het goed is. Ik koop alleen bakjes met alle skills. Geen zin om dat steeds na te moeten kijken. Maar volgens mij kunnen de meeste bakjes wel alles tegenwoordig.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vriezer lukt vooralsnog. Magnetron weet ik niet, kan er best eens eentje aan een experiment offerenVaatwasser heknie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt ja. Ze kunnen allesquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:09 schreef Lucky_Strike het volgende:
Er staan tekentjes op als het goed is.
Niet zo gek hoorquote:Op zondag 27 oktober 2019 20:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik vond het best wel bizar dat ik eigenlijk min of meer begrip kreeg voor z'n keuzes![]()
Die met klemmetjes blijven tenminste altijd goed dicht zitten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 20:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
It fell and shattered?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm als we het toch over bakjes hebben...
Ik geloof dat ik een fijne ovenschotel voor 1 persoon zoek
Ook vloeibare/halfvloeibare dingen in de vriezer in zakjes? Dan nemen ze toch uiteindelijk ook overbodige ruimte in? Ik heb wel eens bv. kikkererwten in kookvocht in een zakje gedaan, maar dat bevroor dan in een rare vorm en nam ook veel ruimte in beslag. Dan beter in een vierkant bakje, dat stouwt tenminste compact.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die met klemmetjes blijven tenminste altijd goed dicht zitten.Ook als je ze zijwaarts in je tas propt.
Al ben ik stiekem gewoon weer over naar alles in plastic zakjes. Slecht voor al het plastic, maar ik werd gek van de grote bakken die (ook leeg) veel te veel ruimte in mijn tas innamen. Past in mijn huidige tas ook gewoon echt niet, overigens. Maar was hoe dan ook kut.
En in de vriezer ook zakjes omdat ik dan ook geen overbodige ruimte kwijt ben.
Dat deed ik ook, maar die bakjes vielen steevast op meneer Berk als hij de kast opentrok.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben een cheap ass die bakjes van de Chinees bewaart
Je moet de zakjes ook plat leggen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook vloeibare/halfvloeibare dingen in de vriezer in zakjes? Dan nemen ze toch uiteindelijk ook overbodige ruimte in? Ik heb wel eens bv. kikkererwten in kookvocht in een zakje gedaan, maar dat bevroor dan in een rare vorm en nam ook veel ruimte in beslag. Dan beter in een vierkant bakje, dat stouwt tenminste compact.
Ja. Ik heb ook soep en saus in zakje ingevroren maar een bakje stapelt zich een stuk beter. Zonder die onhandige bevroren kronkels erin. Ontdooit wel een stuk sneller, zo’n zak.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:20 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ook vloeibare/halfvloeibare dingen in de vriezer in zakjes? Dan nemen ze toch uiteindelijk ook overbodige ruimte in? Ik heb wel eens bv. kikkererwten in kookvocht in een zakje gedaan, maar dat bevroor dan in een rare vorm en nam ook veel ruimte in beslag. Dan beter in een vierkant bakje, dat stouwt tenminste compact.
Beter je kast indelen. Of doe als ik: zet ze in een lade!quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:20 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Dat deed ik ook, maar die bakjes vielen steevast op meneer Berk als hij de kast opentrok.
Bleef onhandig.quote:
Probeer het wel zo plat mogelijk neer te leggen, ja. Zodat je gewoon platte zakjes met eten hebt. Ontdooid ook lekker snel.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:20 schreef Tele6 het volgende:
Meer ruimte voor gesmolten kaas bovenop!quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:20 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hij was gewoon beetje groot voor in mn eentje
Ik heb wel een aluminium bakvorm van 16 cm die precies in mijn airfryer past. Is dat misschien wat voor je?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Dat is best een goeie eigenlijk jaquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:25 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb de zakjes verbannen, vond dat ik teveel eenmalig plastic verbruikte. Alles gaat hier nu in bakjes.
Ik heb genoeg ruimte in de vriezer dat het altijd zou moeten passen. Zelfs met halflege bakjes.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is best een goeie eigenlijk jaIk heb nou toch genoeg bakjes
Nu nog een ronde vriezerquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is best een goeie eigenlijk jaIk heb nou toch genoeg bakjes
Herkenbaarquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:27 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ruimte in de vriezer dat het altijd zou moeten passen. Zelfs met halflege bakjes.
Al zitten beide vriezers soms propvol.
https://www.airfryertotaal.nl/product/quichevorm-20-cm/quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Die nemen wel enorm veel ruimte in beslag in de vriezer.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:25 schreef Zilverberk het volgende:
Ik heb de zakjes verbannen, vond dat ik teveel eenmalig plastic verbruikte. Alles gaat hier nu in bakjes.
Dat klopt, zie hierboven.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die nemen wel enorm veel ruimte in beslag in de vriezer.
Dille en kamillequote:Op zondag 27 oktober 2019 21:17 schreef Uhmmpie het volgende:
Maak een inventarislijst en ga hem leegeten?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:29 schreef Myraela het volgende:
Ik weet nooit waar mijn vriezer zo vol mee zit, maar hij zit altijd vol. Vraag me altijd af hoe mijn ouders dat vroeger deden, die hadden standaard broden, pizza's en alles voor de frituur in de vriezer. Dat heb ik allemaal niet.
Nouja zeg.. eerst me lekker maken maken met stippeltjes.. dan met een ovenschaaltje...quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb wel een aluminium bakvorm van 16 cm die precies in mijn airfryer past. Is dat misschien wat voor je?Niet dat je de mijne krijgt hoor
![]()
Moet je sowieso eens per jaar of zo doen, om hem te ontdooienquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:30 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Maak een inventarislijst en ga hem leegeten?
We hebben hier 5 broodtrommels voor 3 mensen. Grijp je nooit meer mis.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe heel hard mijn best om veel minder plasticzakjes te gebruiken. Ik denk dat ik zeker 1/3 heb geschrapt. Dat gaat de goede kant op. De grootste verbruiker is J met ekke dag een zak voor zijn 10 boterhammen. Ik moet nog eens een grote broodtrommel/kaasdoos op de kop tikken.
Nee, dat ik niet zo veel eet was min of meer het probleem netquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://www.airfryertotaal.nl/product/quichevorm-20-cm/
is er ook in 15 cm trouwens. Ben je een grote eter?
Ik heb er twee.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je sowieso eens per jaar of zo doen, om hem te ontdooien![]()
Ik heb ook weleens aan een tweede vriezer zitten denken, maar dan ga je alleen maar meer hoarden en dat komt de doorloopsnelheid niet ten goede. En daarmee de smaak en zo.
Whehhehequote:Op zondag 27 oktober 2019 21:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nouja zeg.. eerst me lekker maken maken met stippeltjes.. dan met een ovenschaaltje...
en ik krijg niks
Snifsnif
Doe ik aardig...
Hier ookquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:27 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb genoeg ruimte in de vriezer dat het altijd zou moeten passen. Zelfs met halflege bakjes.
Al zitten beide vriezers soms propvol.
ja maar ik woon alleen. Jij hebt nog een soort smoes. Of tweequote:
Ik heb bij de jumbo gespaard voor pyrex schalen met deksel. Maak ik 2-3 lasagnes tegelijk, 1 in de oven, rest met deksel in de vriezer voor later.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Nee, dat ik niet zo veel eet was min of meer het probleem net
Maakte voor 2 personen eten in de ovenschaal
(Nouja voor vandaag en morgen dus)
En toen had ik nog alleen een bodempje.
Dat kan anders denk ik dan.
Als J die vervolgens vergeet in de vaatwasser te doen/de vaatwasser is niet aan geweest en die was je vervolgens zelf af, heb je de milieuwinst al geniet gedaan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:30 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik doe heel hard mijn best om veel minder plasticzakjes te gebruiken. Ik denk dat ik zeker 1/3 heb geschrapt. Dat gaat de goede kant op. De grootste verbruiker is J met ekke dag een zak voor zijn 10 boterhammen. Ik moet nog eens een grote broodtrommel/kaasdoos op de kop tikken.
Ik kocht bij de aldi... anti-plastic-soep broodtrommels. Van bamboequote:Op zondag 27 oktober 2019 21:32 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
We hebben hier 5 broodtrommels voor 3 mensen. Grijp je nooit meer mis.
Nah. Het zijn veel dingen die gewoon geen haast hebben. Kilo's biefstuk die gewoon nog op de juiste avond wachten, dim sum, vriend die lekkere dingen meeneemt die ik niet direct op wil eten, vlees uit de periode dat ik nog ongezonde barbecues at en gewoon de wekelijkse dingen die ik elke keer weer aanvul.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:30 schreef Zilverberk het volgende:
Maak een inventarislijst en ga hem leegeten?
Oh, dan snap ik het. Mijn porties vullen altijd precies bakjes (ik heb alleen bakjes die exact de maat hebben van wat ik normaal graag invries), dus dan zijn bakjes wel handigquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:25 schreef Myraela het volgende:
En als je heel onhandig bent, dan doe je de zakjes gewoon in een bakje totdat ze bevroren zijn. Dan kun je ook allemaal nette blokken maken.
Maar als een portie wel precies een bakje vult, dan vries ik het soms wel gewoon zo in hoor. Maar als ik dan allemaal half lege bakken heb, vind ik dat vervelend. Net als de verpakkingen van vlees, die zijn vaak zo belachelijk groot.
Ik heb nog 1,5 kg paté en croute in de vriezer. En 3 liter druivensap. Hoarden?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar ik woon alleen. Jij hebt nog een soort smoes. Of twee
Ja maar water verwarmen draagt niet bij aan de plestiksoepquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:34 schreef derLudolf het volgende:
(Waterzuivering, water verwarmen kost meer energie dat de productie van een boterhamzakje)
Dat klinkt handigquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:34 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb bij de jumbo gespaard voor pyrex schalen met deksel. Maak ik 2-3 lasagnes tegelijk, 1 in de oven, rest met deksel in de vriezer voor later.
Ik ben gewoon niet zo handig dat ik dat zo afgemeten krijgquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:35 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Oh, dan snap ik het. Mijn porties vullen altijd precies bakjes (ik heb alleen bakjes die exact de maat hebben van wat ik normaal graag invries), dus dan zijn bakjes wel handig
Hoe lang al? ik heb eigenlijk niets in de vriezer liggen dat er langer dan 2 maanden ligt (is ook weleens anders geweest hoor)quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:35 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb nog 1,5 kg paté en croute in de vriezer. En 3 liter druivensap. Hoarden?
Wij kijken nu. Tis altijd wel leuk vermaak en ik ben fan van Dominicquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Verder kijk ik Maestro maar amuseer me nog niet echt ermee. Vorige edities zaten zorgvuldiger in elkaar.
Ik woon ook alleen, vriezer in de keuken en in een andere kamer een (grotere) tafelvriezer. Ideaalquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja maar ik woon alleen. Jij hebt nog een soort smoes. Of twee
Daarom heb je er 2 nodig: voor de ochtenden dat er blijkbaar geen schone is.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als J die vervolgens vergeet in de vaatwasser te doen/de vaatwasser is niet aan geweest en die was je vervolgens zelf af, heb je de milieuwinst al geniet gedaan.
(Waterzuivering, water verwarmen kost meer energie dat de productie van een boterhamzakje)
Niet al het plastic komt in zeequote:Op zondag 27 oktober 2019 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja maar water verwarmen draagt niet bij aan de plestiksoep
De paté al te lang (en bovendien in zakjesquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe lang al? ik heb eigenlijk niets in de vriezer liggen dat er langer dan 2 maanden ligt (is ook weleens anders geweest hoor)
ja ja, in al die ovens in Amsterdam die uit staan zekerquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet al het plastic komt in zeeAls je het bij het restafval gooit wordt het sowieso verbrand
Ah dat is beter jaquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet al het plastic komt in zeeAls je het bij het restafval gooit wordt het sowieso verbrand
Daarom heb ik dus die sets van ikea in verschillende maten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben gewoon niet zo handig dat ik dat zo afgemeten krijg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus die sets van ikea in verschillende maten.
Die set had ik ook ooit ja...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nam heel veel ruimte in en ik was continue deksels kwijt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het probleem aan plastic is wat mij betreft niet zo zeer de productie maar waar het plastic uiteindelijk blijft. In de oceanen of op enorme bergen in Congo e.d.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:34 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Als J die vervolgens vergeet in de vaatwasser te doen/de vaatwasser is niet aan geweest en die was je vervolgens zelf af, heb je de milieuwinst al geniet gedaan.
Ik heb er 4 van en ze staan redelijk geordend op de plank hier, dekseltjes links, bakjes rechts.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:40 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Die set had ik ook ooit ja...
Nam heel veel ruimte in en ik was continue deksels kwijt.
ik weet niet hoe smerig broodtrommels bij jou worden, maar een stukje keukenpapier of een doekje er doorheen is bij mij meestal wel genoeg ookquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het probleem aan plastic is wat mij betreft niet zo zeer de productie maar waar het plastic uiteindelijk blijft. In de oceanen of op enorme bergen in Congo e.d.
En als J te bedonderd is om zijn broodtrommel te wassen, wast hij hem maar lekker niet. Hij doet ook een week met een ongewassen thermosmok. Of langer als ik de mok niet uit zijn auto pak. En hij leeft nog steeds. Van een ongewassem broodtrommel krijg je de eerste maand vast niets bijzonders.
Ik heb ook een ovenschaal met deksel. Eentje maar. Een tweepersoons formaat. Dan maak ik er ovenschotel in, ik eet de helft op, en de andere helft gaat met deksel erop in de koelkast voor de volgende dag. Die warm ik dan op in de combimagnetron; oven- en magnetronfunctie tegelijkertijd zodat het niet zompig wordt maar wel ook warm van binnen en van buiten nog niet zwartquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:34 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb bij de jumbo gespaard voor pyrex schalen met deksel. Maak ik 2-3 lasagnes tegelijk, 1 in de oven, rest met deksel in de vriezer voor later.
Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik weet niet hoe smerig broodtrommels bij jou worden, maar een stukje keukenpapier of een doekje er doorheen is bij mij meestal wel genoeg ookEn als ik iets als omelet in mijn bento doe, dan doe ik er eerst huishoudfolie onder.
Ja, plastic
Ik ben daar redelijk obsessief in vrees ikquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:36 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik ben gewoon niet zo handig dat ik dat zo afgemeten krijg
Ja goffer nu zit ik naar een zevendelige accessoirereset te kijkenquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
https://www.airfryertotaal.nl/product/quichevorm-20-cm/
is er ook in 15 cm trouwens. Ben je een grote eter?
Om het schoon te houden. Mijn nieuwe bento heeft niet de vakverdeling ook in het deksel dus dat ranst en knettert dan meteen de hele boel doormekaargefrommoltquote:
quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:38 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Daarom heb ik dus die sets van ikea in verschillende maten.
Dan moet je wel goed in kunnen schatten in welk bakje het gaat passen. Ik schat volumes altijd straal verkeerd; dan denk ik dat het nog hartstikke veel is en dan blijkt het in een 200 mL-bakje te passenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik was m'n broodtrommel ook bijna nooit af. Ik klop de kruimels eruit en als er niks blijft plakken, is de trommel duidelijk nog schoon zatquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het probleem aan plastic is wat mij betreft niet zo zeer de productie maar waar het plastic uiteindelijk blijft. In de oceanen of op enorme bergen in Congo e.d.
En als J te bedonderd is om zijn broodtrommel te wassen, wast hij hem maar lekker niet. Hij doet ook een week met een ongewassen thermosmok. Of langer als ik de mok niet uit zijn auto pak. En hij leeft nog steeds. Van een ongewassem broodtrommel krijg je de eerste maand vast niets bijzonders.
Preciesquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik was m'n broodtrommel ook bijna nooit af. Ik klop de kruimels eruit en als er niks blijft plakken, is de trommel duidelijk nog schoon zat![]()
Ik heb op de universiteit meerdere vakken microbiologie gevolgd en het eerste wat je daar leert is dat er overal wel bacteriën zitten en meestal doen ze je niks. Ja, als je immuunsysteem op zijn gat ligt of als een soort bacterie Alles Overgenomen Heeft of zo, dan moet je je misschien een paar zorgen maken
Daar wordt het niet lekkerder van nee.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Om het schoon te houden. Mijn nieuwe bento heeft niet de vakverdeling ook in het deksel dus dat ranst en knettert dan meteen de hele boel doormekaargefrommolt
Precies. J heeft medische microbiologie gestudeerd. Het loopt allemaal wel los. Maar niet met vlees.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik was m'n broodtrommel ook bijna nooit af. Ik klop de kruimels eruit en als er niks blijft plakken, is de trommel duidelijk nog schoon zat![]()
Ik heb op de universiteit meerdere vakken microbiologie gevolgd en het eerste wat je daar leert is dat er overal wel bacteriën zitten en meestal doen ze je niks. Ja, als je immuunsysteem op zijn gat ligt of als een soort bacterie Alles Overgenomen Heeft of zo, dan moet je je misschien een paar zorgen maken
Hier gaan er elke werkdag 3 trommels in de vaatwassert. Hazelpasta, pindakaas en stroop vlekken best.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Die heb ik allemaalquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
De ovenschalen die ik had gespaard:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voel me ineens minder schuldig dat ik weleens denk.. “looks clean” en gewoon mn bammetjes er weer in stop.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Toch maar weer naar de jumbo dan.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeh, die zien er wel vreselijk handig uitquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:47 schreef Zilverberk het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had al een allegaartje aan schalen, dus ik heb niet de hele set gekocht. Meneer Berk kent mijn hamster-skills, dus die ziet daarop toe.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die heb ik allemaalSommige 2 of 3 keer. Groot fan, ik wil nooit meer zonder.
Ja da's niksquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is dat toch met boterhammen in een zakje? Los van het milieu aspect komt je brood daar toch platgedrukt en verfrommeld uit?
Als je doelt op mijn zakje...quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Wat is dat toch met boterhammen in een zakje? Los van het milieu aspect komt je brood daar toch platgedrukt en verfrommeld uit?
Dan moet je minder pindakaas/hazelspul op je brood doenquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:49 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Hier gaan er elke werkdag 3 trommels in de vaatwassert. Hazelpasta, pindakaas en stroop vlekken best.
De Jumbo heeft op dit moment pannenspaaractie. Ik ben niet erg onder de indruk van de pannen, maar ik spaar voor A en B want die hebben geen steelpannetje en dat KAN NIETquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:51 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Toch maar weer naar de jumbo dan.
Picnic doet zulke acties nooit
Hmm ik kocht ooit zo’n pannenset van ikea met 2 losse koekenpannen. Worksquote:Op zondag 27 oktober 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De Jumbo heeft op dit moment pannenspaaractie. Ik ben niet erg onder de indruk van de pannen, maar ik spaar voor A en B want die hebben geen steelpannetje en dat KAN NIET
J stopt ze niet in zijn tas. Zijn brood ligt de hele dag in zijn auto en daar eet hij ook.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:52 schreef Cat-astrophe het volgende:
Man en kint beslissen dat zelf.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:53 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Dan moet je minder pindakaas/hazelspul op je brood doenbij mij vlekt dat nooit. Appelstroop wel ja. Dan was ik mijn trommel ook af.
Ik heb 3 steelpannen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
De Jumbo heeft op dit moment pannenspaaractie. Ik ben niet erg onder de indruk van de pannen, maar ik spaar voor A en B want die hebben geen steelpannetje en dat KAN NIET
Ik vind het deze keer ook wat tegen vallen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:54 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had al drie rechthoekige schalen van een Pyrex-actie van de Makro jaren geleden. En daarna heb ik aangevuld met de Jumbo-actie met de hulp van FOK!kers die zegels voor me spaarden. De ronde schalen zijn in gebruik als saladeschalen of om quichemengsel in te maken. Volgens mij zitten de stickers nog op die deksels. We hebben net nog allebei onze eigen ceasarsalade uit zo'n schaal gegeten.quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:51 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik had al een allegaartje aan schalen, dus ik heb niet de hele set gekocht. Meneer Berk kent mijn hamster-skills, dus die ziet daarop toe.
Nou je het zegt, die ronde kommen met deksel zijn hier ook semicontinu in gebruik ja. Dat was dezelfde actie!quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik had al drie rechthoekige schalen van een Pyrex-actie van de Makro jaren geleden. En daarna heb ik aangevuld met de Jumbo-actie met de hulp van FOK!kers die zegels voor me spaarden. De ronde schalen zijn in gebruik als saladeschalen of om quichemengsel in te maken. Volgens mij zitten de stickers nog op die deksels. We hebben net nog allebei onze eigen ceasarsalade uit zo'n schaal gegeten.
quote:Op zondag 27 oktober 2019 21:57 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Ik heb 3 steelpannen.
Mocht eigenlijk niet van meneer Berk, maar 't laatste pannetje was van oma en daar kon hij geen nee tegen zeggen.
Ik heb deze vent al bijna 2 decennia. En hij heeft vaak gewoon gelijk.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Echt niemand gaat iets aan mijn gehamster doen. Dan gaat hij maar ergens anders wonen
Hartstikke handig. Ik heb er 5. Toen waren de zegels op.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:01 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Nou je het zegt, die ronde kommen met deksel zijn hier ook semicontinu in gebruik ja. Dat was dezelfde actie!
Ja hčquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:01 schreef Candaasje het volgende:
[...]
En jeuj, wat fijn allemaal Tele, van je nieuwe Thuis!
Verder heb ik even zo'n dag die niet had gehoeven. Maar goed, soit.
Is alquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hartstikke handig. Ik heb er 5. Toen waren de zegels op.
Moet die kat eigenlijk niet naar binnen?
Bakjes hamsteren... Jupquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:03 schreef Kaatje1 het volgende:
Bakjes en pannen hamsteren, ik kan het als een pro
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Bakjes hamsteren... Jup![]()
ik mag geen bakjes meer kopen van mijn meneer.. Snap het ergens ook wel
Mijn schuur is al vol.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:12 schreef fietsie het volgende:
Ik heb hier voor de inwonende hamster een grote kast in de schuur gemaakt.
En alle pannen die niet wekelijks gebruikt worden, alle bakjes en schaaltjes, verjaardags trakteer installaties, hapjesschaaltjes op draaiplateaus en meer van die meuk allemaal naar die grote kast verplaatst.
Tot nu toe werkt dat, en komt ook nieuwe gehamsterde zut in die categorieen in die kast terecht.
Zo hoort dat. Als je vrouw van de hamsterende variant is, moet je dat gewoon volledig fasciliteren en er de vruchten van plukken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:12 schreef fietsie het volgende:
Ik heb hier voor de inwonende hamster een grote kast in de schuur gemaakt.
En alle pannen die niet wekelijks gebruikt worden, alle bakjes en schaaltjes, verjaardags trakteer installaties, hapjesschaaltjes op draaiplateaus en meer van die meuk allemaal naar die grote kast verplaatst.
Tot nu toe werkt dat, en komt ook nieuwe gehamsterde zut in die categorieen in die kast terecht.
Richard Gere de hamsterquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:09 schreef derLudolf het volgende:
Waar is ons hamster meisje emmyemmy2 gebleven?
Even een minuutje stilte.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:14 schreef Lonaa het volgende:
Hola. Niet teruggelezen, zag wel in het voorbijgaan een hele blije Tele, dat is mooi
Verder goed gegeten met meh-familie. Nieuw dieptepunt: mijn opa bestelde een entrecote. Doorbakken.
En een hoogtepunt: je kon zien hoe hij die entrecote daarna ook nog op moest etenquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:14 schreef Lonaa het volgende:
Hola. Niet teruggelezen, zag wel in het voorbijgaan een hele blije Tele, dat is mooi
Verder goed gegeten met meh-familie. Nieuw dieptepunt: mijn opa bestelde een entrecote. Doorbakken.
Hij sneed m door en zei toen: joah joah net an doorbakken.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:17 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
En een hoogtepunt: je kon zien hoe hij die entrecote daarna ook nog op moest eten
Kerstdiner bij schoonzus, beef wellington, na aansnijden zegt ze “ gelukkig, hij is gaar” (thuis nog een boterham gegeten)quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:14 schreef Lonaa het volgende:
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:14 schreef Lonaa het volgende:
mijn opa bestelde een entrecote. Doorbakken.
Ja snap ik zo zonde.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ben er ook nog steeds een beetje van van slag
quote:
Fackquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verd*****, ik verga vd pijn
En ik ging zo goed vooruit
Ohhhhquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:20 schreef Lonaa het volgende:
Ik had overigens een goede biefstuk.Met spek, ui, champignons en kippenlever.
Shit! Nog wel wat pijnstilling ijn huis?quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Thanksquote:
Verdorie, rare beweging gemaakt of te veel gedaan?quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja. Maar doe ik niet aanquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:24 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Shit! Nog wel wat pijnstilling ijn huis?
Arme kok ook... eerst een beetje de arme man verplichten dat vlees te martelen en daarna nog mopperen ook.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hij sneed m door en zei toen: joah joah net an doorbakken.
Geen idee. Echt niet. Misschien in mijn slaap? Niks overdag iig. Maar vorige week zondag bero erd wakker geworden met pijn en sindsdien achteruit elke dagquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:25 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Verdorie, rare beweging gemaakt of te veel gedaan?
Die naam zegt me niks.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja weet ik maar ik vond Richard Gere een passender naam.
Ik hou niet zo van medicijnenquote:
Ik herken het, maar als het zoveel zeer doet toch maar wel doen? Al is het maar voor een nachtje? Dit is ook geen doenquote:Op zondag 27 oktober 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hou niet zo van medicijnenen ik wil zuivere signalen van mijn lichaam.
Mja maar dan kun je misschien wel een nacht fatsoenlijk slapen. Morgen misschien even je arts bellen? Want toch raar dat de pijn ineens opbouwt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, maar daar zitten wel grenzen aan hoor!quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:20 schreef Candaasje het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Spoilers!
[..]Sorry, overheen gelezen net. Sterkte en succes lieverdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
[..]Lees dit ook nu pas. Moeilijk joh. En de rest is ook blehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Dankquote:
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sorry, overheen gelezen net. Sterkte en succes lieverd
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Lees dit ook nu pas. Moeilijk joh. En de rest is ook bleh
Dat is geen excuus. Al moest ik het wel ff kwijt.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:43 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Dank
[..]![]()
En joh, jij vergaat van de pijn.
Zeker!quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:44 schreef Lonaa het volgende:
CandaasOver iets meer dan een uurtje lekker slapen. Morgen nieuwe dag
Dan was ik je komen ophalen en had je hier mogen slapen.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:52 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Zeker!
Het voordeel van vandaag; ik ben dus per ongeluk in de trein naar Rotterdam gestapt. Gelukkig niet naar Zwolle ofzo
quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:53 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dan was ik je komen ophalen en had je hier mogen slapen.
Dat zei Sylvia Millecam ook...quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom laten ze hem uberhaupt binnen danquote:Op maandag 28 oktober 2019 05:34 schreef Isabeau het volgende:
Bureaucratie ten tophttps://www.rtvdrenthe.nl(...)voor-niets-naar-Peru
Samengevat:
* FC Emmen heeft speler uit Peru
* Die moet van de IND een soort sticker in zijn paspoort hebben voor verblijf
* Speler terug naar Peru
* Daar hebben ze niet zo'n apparaat om die stickers te maken, overigens in geen enkel Z-Amerikaans land bestaat zo'n apparaat
* Paspoort met DHL terug naar Nederland - want hier hebben we wel zo'n apparaat
* Speler wacht nu in Peru op terugkeer paspoort, zodat hij ook weer naar Nederland kan
Dat zullen we allebei wel zijn danquote:Op maandag 28 oktober 2019 06:52 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Dat “klinkt” eigenlijk wel heel schattig
Jij in ieder geval... jij zei het tenslottequote:Op maandag 28 oktober 2019 06:59 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat zullen we allebei wel zijn dan
Je doet je bestquote:Op maandag 28 oktober 2019 07:12 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Jij in ieder geval... jij zei het tenslotte
Ik doe mijn best
Goedemorgen trouwens
SPOILER: katoenen puutjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hapjes van mijn lief gaan wel in bakjes (want salade en yoghurt+fruit en visrolletjes enzo), daar heb ik jaaaaaaaren geleden echte lock&lock-bakjes voor gekocht en die zijn wel echt heel goed.
Uiteraard heb ik ook een heel assorti glazen bakken met deksels, en diepvriesdoosjes in soorten en maten.ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:32 schreef sigme het volgende:
In het kader van de plastik puutjes: ik had altijd van die hersluitbare ziplockzakjes voor m'n kantoorgroente & -fruit. Gedoe met afwassen & afdrogen, en na een paar weken gaan ze stuk,
Dus heb ik een paar maanden een paar katoenen puutjes gemaakt, en dat bevalt uitstekend. Kunnen gewoon in de was.Ik mik het fruit meestal los in mijn tas, of bij druiven toch maar in een bakje.SPOILER: katoenen puutjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hapjes van mijn lief gaan wel in bakjes (want salade en yoghurt+fruit en visrolletjes enzo), daar heb ik jaaaaaaaren geleden echte lock&lock-bakjes voor gekocht en die zijn wel echt heel goed.
Uiteraard heb ik ook een heel assorti glazen bakken met deksels, en diepvriesdoosjes in soorten en maten.
Ik heb zakjes gekocht om groente en fruit af te wegen in de supermarkt. Nu ik jou post zie bedenk ik dat ik die best ook zelf had kunnen maken. Niet nagedacht..
Harder laten rennen is nog geen optie?quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Noh, net muppet even buiten laten plassen. Trillen als een rietje. Tijd voor een jasje, ben ik bang.
Daar zit een grens aanquote:Op maandag 28 oktober 2019 07:44 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Harder laten rennen is nog geen optie?
Hmm en zo koud is het nog helemaal niet.quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:43 schreef Lonaa het volgende:
Noh, net muppet even buiten laten plassen. Trillen als een rietje. Tijd voor een jasje, ben ik bang.
Zal ook wennen zijn, maar ze is ook schriel. Weinig vetjes, bloot buikje.quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm en zo koud is het nog helemaal niet.
Is dat nog wennen denk je?
Of gewoon voortaan een jasje swinters
Ik vind 2,5 graad toch best fris moet ik zeggenquote:Op maandag 28 oktober 2019 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm en zo koud is het nog helemaal niet.
Is dat nog wennen denk je?
Of gewoon voortaan een jasje swinters
5 hier...quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind 2,5 graad toch best fris moet ik zeggen
Het was inderdaad kouder dan ik had verwacht.quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:58 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vind 2,5 graad toch best fris moet ik zeggen
Op die fiets door de weilanden had ik toch behoorlijk koude oren en handen. Helder en koud, ik hou er wel van, maar het wordt tijd om handschoenen en muts klaar te leggen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:59 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
5 hier...
Gewoon nog met jas open gelopen dus net.
Dan is een jasje inderdaad wel fijn voor deze winter. Volgende winter is ze vast wat beter bestand tegen de kou.quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zal ook wennen zijn, maar ze is ook schriel. Weinig vetjes, bloot buikje.
En wat ga je dan met die signalen doen?quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mja ik kom niet zo vaak tussen de weilanden... daar zal het vast frisser zijn.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Op die fiets door de weilanden had ik toch behoorlijk koude oren en handen. Helder en koud, ik hou er wel van, maar het wordt tijd om handschoenen en muts klaar te leggen.
Dat dus. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen wat er zo erg kan zijn aan 'medicijnen' dat je je er zo lang ellendig voor wilt voelen. Zeker omdat je snel in een vicieuze cirkel van pijn-verkramping-meer pijn etc. komt die met wat pijnstillers vaak wel te doorbreken is.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En wat ga je dan met die signalen doen?Als het al een week zo gaat zou ik er allang wat aan gedaan hebben hoor. Met oordoppen in versta je geschreeuw ook wel, zeg maar
Succes ermee!
Stippeltjesquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:09 schreef Dr_Flash het volgende:
een gebreid hondenjasjeIn regenboogkleuren
Mijn thaise buuf kon er ook niet aan wennen idd.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had ooit een Antilliaanse collega die het na jaren in Nederland altijd koud had, dus wat dat betreft zie ik Dora wel met een jasje
Ik had ooit zo’n discussie ooit met de longarts nadat ie me doodleuk een fikse kuur prednison voor schreef.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:09 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat dus. Ik vind het moeilijk om me voor te stellen wat er zo erg kan zijn aan 'medicijnen' dat je je er zo lang ellendig voor wilt voelen. Zeker omdat je snel in een vicieuze cirkel van pijn-verkramping-meer pijn etc. komt die met wat pijnstillers vaak wel te doorbreken is.
Precies dat inderdaad. Daarom lijkt met het me ook onverstandig om al het medicatiegebruik principieel over een kam te scheren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:18 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik had ooit zo’n discussie ooit met de longarts nadat ie me doodleuk een fikse kuur prednison voor schreef.
Zijn argument: soms kun je beter kortdurig iets “slechts” nemen omdat het alternatief (longontsteking die niet weg wilde..) ook slecht is.
Overigens hielp de prednison ook niet.
Jaar lopen tobben met die ellende.
Vertel je wel dat je dat hebt genomen? Advil beīnvloedt de bloedstolling.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Even een profylactisch Advilletje erin en op naar de tandarts
Deze damequote:Op maandag 28 oktober 2019 08:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies dat inderdaad. Daarom lijkt met het me ook onverstandig om al het medicatiegebruik principieel over een kam te scheren.
Ik heb chronische rugpijn waar ik 9 van de 10 keer niks voor neem, maar soms wel, vooral voor het slapen gaan. Dan doet het nog steeds pijn, maar kan ik beter ontspannen en die cirkel doorbreken. Bij echte hoofdpijn neem ik ook altijd iets en ook standaard neusdruppels bij verkoudheid. Van tijden met een dichte neus rondlopen snap ik ook niets
Die sisters groep waar ik op FB bij meegluurde was een 'huisarts zonder medicatie' aan het bejubelen. Want dat was blijkbaar iets goeds. Ik weet wel zeker dat geen enkele echte huisarts medicijnloos zou werken (succes met je diabetes, infecties of schildklierproblemen of, nou ja, noem maar op) en dus leek mij dit een kwakzalver die zichzelf arts noemde oidquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:34 schreef Molo het volgende:
Gedrag rondom medicatie en pijnstillers in bijzonder is wel een verwonderlijk stukje van de gezondheidszorg trouwens
Al helemaal met psychofarmaca. 'Maar ik moet het toch zélf doen?' Zeg je dat ook tegen een diabeet? 'Zet die alvleesklier maar zelf aan het werk, Gerda?'quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:34 schreef Molo het volgende:
Gedrag rondom medicatie en pijnstillers in bijzonder is wel een verwonderlijk stukje van de gezondheidszorg trouwens
Vanavond thermo aan want skiënquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:49 schreef Barreltje het volgende:
Tevens vandaag lekker thermo aan want we gaan een stukje varen..
Zo iemand heb ik ook op FB, heel bijzonder.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die sisters groep waar ik op FB bij meegluurde was een 'huisarts zonder medicatie' aan het bejubelen. Want dat was blijkbaar iets goeds. Ik weet wel zeker dat geen enkele echte huisarts medicijnloos zou werken (succes met je diabetes, infecties of schildklierproblemen of, nou ja, noem maar op) en dus leek mij dit een kwakzalver die zichzelf arts noemde oidIk vond het maar een raar verhaal.
Maar het leefde wel enorm in die groep. Dat idee van 'medicijnen zijn per definitie slecht'.
Waar ga je?quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Vanavond thermo aan want skiën
Ik weet niet of ze dat doet hequote:Op maandag 28 oktober 2019 08:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik snap vooral niet waarom je wel alcohol drinkt maar geen pijnstilling neemt. Over signalen van je lichaam verdoven gesproken.
Jasje van Sally kon soort van aan, maar ze werd er niet heel erg gelukkig van. Tevens nog steeds trillen. Dus dan maar niet.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:07 schreef Clubsoda het volgende:
Ik had ooit een Antilliaanse collega die het na jaren in Nederland altijd koud had, dus wat dat betreft zie ik Dora wel met een jasje
Neuh. Kwam helemaal geen bloed bij kijken. Ze heeft het zelf ook nog verdoofdquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:26 schreef Zilverberk het volgende:
[..]
Vertel je wel dat je dat hebt genomen? Advil beīnvloedt de bloedstolling.
Whiskers schreef gisteren dat ze alcohol gedronken hadquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze dat doet heMaar ALS, dan zou ik dat even op een laag pitje zetten. Dat doe ik zelf ook en ik merk gewoon dat het met mijn enkel nu sneller beter gaat dan de laatste dagen van de vakantie toen ik nog wat biertjes dronk
quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Al helemaal met psychofarmaca. 'Maar ik moet het toch zélf doen?' Zeg je dat ook tegen een diabeet? 'Zet die alvleesklier maar zelf aan het werk, Gerda?'
Oh okeequote:Op maandag 28 oktober 2019 09:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Whiskers schreef gisteren dat ze alcohol gedronken had
Nou ja, als je "dokters van morgen" van twee week terug zou kijken, dan zou je denken dat je gewoon moet gaan vasten. Kanker, reuma, maakt niet uit. Gewoon vastenquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die sisters groep waar ik op FB bij meegluurde was een 'huisarts zonder medicatie' aan het bejubelen. Want dat was blijkbaar iets goeds. Ik weet wel zeker dat geen enkele echte huisarts medicijnloos zou werken (succes met je diabetes, infecties of schildklierproblemen of, nou ja, noem maar op) en dus leek mij dit een kwakzalver die zichzelf arts noemde oidIk vond het maar een raar verhaal.
Maar het leefde wel enorm in die groep. Dat idee van 'medicijnen zijn per definitie slecht'.
Ja, gaat supergoed:quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, als je "dokters van morgen" van twee week terug zou kijken, dan zou je denken dat je gewoon moet gaan vasten. Kanker, reuma, maakt niet uit. Gewoon vasten
Ziek is toch ziek?quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mijn leidinggevende is vh inhalen...
Wauw. Even lezen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:05 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, gaat supergoed:
https://www.trouw.nl/nieu(...)%2Fwww.google.com%2F
Als je lang genoeg vast zijn al je problemen overquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Nou ja, als je "dokters van morgen" van twee week terug zou kijken, dan zou je denken dat je gewoon moet gaan vasten. Kanker, reuma, maakt niet uit. Gewoon vasten
Wel een visum maar geen geldige werkvergunning. Een andere speler van Emmen kon het overigens wel op de ambassade in NL regelenquote:Op maandag 28 oktober 2019 06:12 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Waarom laten ze hem uberhaupt binnen dan
Dat dan weer welquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je lang genoeg vast zijn al je problemen over
Ik vraag me dan af, als je in september al met muts en handschoenen buiten loopt, wat doe je dan als het echt koud wordt. Voor zo ver het nog echt koud wordt in Nederlandquote:Op maandag 28 oktober 2019 08:17 schreef Molo het volgende:
Ik had ooit een Zuid-Amerikaanse stagiair die in september al in thermokleding rondliep. Die heb ik veel succes gewenst voor januari en februari
Maar dat was ook echt een aansteller op alle andere vlakken in het leven dus het paste wel bij hem
Nog meer warme kleren.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af, als je in september al met muts en handschoenen buiten loopt, wat doe je dan als het echt koud wordt. Voor zo ver het nog echt koud wordt in Nederland
Volgens thuisarts max 3 keer per week en als je meer nodig hebt moet je een ander medicijn: linkquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:23 schreef Sarabi het volgende:
Ik moet echt eens een afspraak met de HA maken met de vraag hoe (vaak) ik de salbutamol mag gebruiken. Nu doe ik het vaak maar gewoon niet, maar dat is waarschijnlijk ook niet the way to go.
Mijn huisarts is heel terughoudend qua medicijnen waar ik persoonlijk wel blij mee ben maar hij schroomt niet om ze voor te schrijven als dat de boel verbetert.quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gevonden. Tijdens mijn longontsteking mocht het een stuk meer. En merk als ik nu weer verkouden ben dat het ook meer nodig is. Daarom maar eens met hem gaan kletsenquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:30 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Volgens thuisarts max 3 keer per week en als je meer nodig hebt moet je een ander medicijn: link
Landgraaf heb nu 4 weken achter elkaar les en dan straks in Oostenrijk nog twee lessen en zo hoop ik ieder jaar weer vooruit te gaan haha.quote:
Landgraaf is wel echtquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:47 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Landgraaf heb nu 4 weken achter elkaar les en dan straks in Oostenrijk nog twee lessen en zo hoop ik ieder jaar weer vooruit te gaan haha.
Die probeer ik ook altijd te doen als ik in Valkenburg benquote:
Ik grijp sinds die tijd sneller naar ibu/pcm ter voorkoming van nieuwe kuurtjes AB/prednison...quote:Op maandag 28 oktober 2019 08:24 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Precies dat inderdaad. Daarom lijkt met het me ook onverstandig om al het medicatiegebruik principieel over een kam te scheren.
Ik heb chronische rugpijn waar ik 9 van de 10 keer niks voor neem, maar soms wel, vooral voor het slapen gaan. Dan doet het nog steeds pijn, maar kan ik beter ontspannen en die cirkel doorbreken. Bij echte hoofdpijn neem ik ook altijd iets en ook standaard neusdruppels bij verkoudheid. Van tijden met een dichte neus rondlopen snap ik ook niets
Ik vind Zoetermeer niet zo leuk. De keren dat ik er ben geweest was het echt achterlijk druk en was eigenlijk de piste in de ochtend als zoverre aan gort dat het net zo'n buckel piste was.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Landgraaf is wel echt![]()
Want stoeltjes liftzoetermeer is toch wel onhandiger
Terughoudend is prima.. ben ik fan van.quote:Op maandag 28 oktober 2019 09:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn huisarts is heel terughoudend qua medicijnen waar ik persoonlijk wel blij mee ben maar hij schroomt niet om ze voor te schrijven als dat de boel verbetert.
Complexbeheerder neemt wel op, gaat Miele bellenquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:59 schreef Tele6 het volgende:
Buhhh. Ik had vanochtend voor het eerst een was in de machine gedaan in de gemeenschappelijke wasruimte. Blijkt de machine kapot te zijn: hij begint vrolijk en prima aan het wasprogramma, maar de trommel gaat niet draaien.![]()
Nu is de complexbeheerder niet bereikbaar en de andere wasmachine is bezet, dus ik kan mijn kletsnatte was niet wassen in de machine die het wel doet. Later vandaag nog eens proberen x2
Mooi. Wasmachine is essentieel voor je zelfstandigheidquote:Op maandag 28 oktober 2019 10:02 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Complexbeheerder neemt wel op, gaat Miele bellen
Die jankte wat af iigquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af, als je in september al met muts en handschoenen buiten loopt, wat doe je dan als het echt koud wordt. Voor zo ver het nog echt koud wordt in Nederland
Medicijnen is een heel ruim begrip, lijkt me niet dat je dat zo kunt generaliserenquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijn huisarts is heel terughoudend qua medicijnen waar ik persoonlijk wel blij mee ben maar hij schroomt niet om ze voor te schrijven als dat de boel verbetert.
Je eerste linkje tussen pijnstilling gebruiken om antibioticagebruik of prednisongebruik te verlagen snap ik nietquote:Op maandag 28 oktober 2019 09:53 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ik grijp sinds die tijd sneller naar ibu/pcm ter voorkoming van nieuwe kuurtjes AB/prednison...
Prednison is sowieso rommel..
en bij AB presteer ik het eigenlijk vaak wel om gewoon last te hebben van precies de zwaarste bijwerkingen... dus dat heb ik liever niet
Hey dat is met morfine ookquote:Op maandag 28 oktober 2019 10:14 schreef Molo het volgende:
Prednison is verder geen rommel, is mega effectief en prima, alleen dient het selectief ingezet te worden
Maar als je het té lang moeten slikken gaat je lichaam wel mooi naar de klote.........quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:14 schreef Molo het volgende:
Prednison is verder geen rommel, is mega effectief en prima, alleen dient het selectief ingezet te worden
Als het nodig is, is het nodigquote:Op maandag 28 oktober 2019 10:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind pijnstilling ook wel lastig. Ik slik meestal een of twee dagen in de week elke 3 uur paracetamol of ibuprofen ivm hoofdpijn/nekpijn. En dan nog 2-4 migrainepillen. Als ik dat niet doe, kan ik niet niet werken of anderszins normaal functioneren. Ik probeer uiteraard zo veel mogelijk maatregelen te treffen om geen medicatie nodig te hebben maar het is nou eenmaal niet anders. De pijn is anders niet te harden en duurt nog langer. Liever 60% normaal functioneren met pijnstilling dan 20% met helse pijnen.
Oh ja, ik ga NU een Cefaly bestellen.
Apoquel?quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mijn hond slikte prednison voor zijn best heftige allergien. Maar ik weet niet wat nu uiteindelijk erger was de allergieën of de bijwerkingen van de Prednison. Hij krijgt nu andere pillen 10x zo duur ofzo maar hij heeft er geen bijwerkingen van dus ik vind het dikke prima.
Daarbij mag hij nu volgens mij toch geen Prednison meer hebben.
Jep. Loebes is allergisch voor zowat alle grassen en mijten.quote:
Ahw, dat is een prijzig geintje ja.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Jep. Loebes is allergisch voor zowat alle grassen en mijten.
het werkt wel prima idd. Het heeft alleen iets langer nodig om aan te slaan dan Prednison.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, dat is een prijzig geintje ja.
Maar wel veel positieve verhalen over gehoord van cliënten
Precies. Lekker demonstratief en stoer gaan zitten lijden terwijl je leven aan je voorbij gaat is voor mij in elk geval geen optie. Ik heb dat geprobeerd en ik vond er niets aan.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:50 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Als het nodig is, is het nodig. Tegen iemand met een gebroken been zeg je ook niet dat 'ie het bot maar niet moet laten zetten (als het een lelijke breuk is ofzo, er zijn natuurlijk uitzonderingen waarin dat juist niet aan te raden is
)
Dat is wat mij betreft voor migraine of andere pijnen niet anders. (En hell, ik doe liever nog 3x die rugoperatie over - en dat moest uiteindelijk zonder morfine want dat ging niet zo lekker - dan nog 3x migraine-aanvallen. Die dingen zijn écht hels. Dus als we het over noodzaak/rechtvaardiging van medicatie hebben, dan is daarover wat mij betreft niet eens een discussie nodig. )
Snap wel dat je er zelf niet teveel naar wil grijpen i.v.m. bijwerkingen/vicieuze cirkel. Maar er hangt vaak zo'n taboe op het nemen van medicatie. Alsof je per definitie een aansteller bent. En dat vind ik wel kwalijk. Ik ben dus ook bepaald geen fan van 'medicatieloze' huisartsen.
Hartstikke fijn als je ziektes kunt voorkomen en daar ook op inzet, maar soms heb je gewoon even iets nodig om de cirkel te doorbreken of het leven leuk te houden.
Ik vind het zo mooi om over jouw enthousiasme te lezen. Weirdoquote:Wat anders:
Ik heb net een anatomie/dissectiecomputerprogramma - ontwikkeld door een veterinaire universiteit in Colorado - besteld (twee eigenlijk, 1 voor de hond en 1 die nog in ontwikkeling is voor paard, rund en kat) en ik ben nu heel hyperdepyper aan het wachten totdat de download klaar is. /alseenkindindesnoepwinkel![]()
Ik heb ook last van restless legs. Wist niet eens dat er medicijnen voor zijn. Bij mij helpt het beste om een stuk te gaan lopen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit gesprek over medicatie doet me aan het volgende denken. Mijn vriend, mijn vriendin en ik hebben alle drie last van onze benen. Krampen, rusteloosheid, algehele pijn. BIj de een komt het door medicijngebruik, bij de ander door vermoeidheid en bij mij gewoon door RLS en spataderen. We lossen dit alle drie op een compleet andere manier op. De een regelt medicatie, de ander ondergaat het en ik zorg dat ik meer sport, dat mijn benen in dien nodig omhoog liggen, dat mijn been zo koel mogelijk blijft, dat ik regelmatig beweeg en dat ik op mijn houding let.
Wij vinden alle drie dat onze methode om er mee om te gaan het beste is. Wat voor de een werkt, werkt voor de ander gewoon niet. Zo kan je het ook bekijken.
Al vind ik die anderen dus wel dom dat ze geen actie ondernemen maar goed, dat is slechts mijn mening.
quote:
Ik ga straks wel lekker wandelen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:08 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]kun je niks gaan doen als afleiding? Naar het bos met woef ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Ja, leven volgens principes is helemaal prima. Maar het moet nog wel een beetje leven blijven, imho.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Precies. Lekker demonstratief en stoer gaan zitten lijden terwijl je leven aan je voorbij gaat is voor mij in elk geval geen optie. Ik heb dat geprobeerd en ik vond er niets aan.
Er bestaat mij mij overigens wel de kans op medicatieafhankelijke hoofdpijn. Zo eens in de paar maanden las ik daarom een week of 2-3 zonder medicatie in. Dat moet alleen wel een beetje in mijn planning passen
[..]
Ik vind het zo mooi om over jouw enthousiasme te lezen. Weirdo
Bewegen helpt inderdaad goed. Midden in de nacht de trap op en af werkt op vaak het beste. En coolpacks icm voeteneind omhoog doen het ook wel aardig. Ik ben nog altijd blij met onze elektrisch verstelbare lattenbodems.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb ook last van restless legs. Wist niet eens dat er medicijnen voor zijn. Bij mij helpt het beste om een stuk te gaan lopen.
En ja dat kan soms heel onhandig zijn.. Midden in de nacht enzo.. Of als je een eind moet rijden
quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ga straks wel lekker wandelen.![]()
En anders moet het maar een baaldag zijn.Ik denk dat Dora er anders over denktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
(zonder verder je gevoel te willen bagatelliseren. )
Silver liningsquote:Op maandag 28 oktober 2019 11:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik bestel iig niet mijn entrecote doorbakken.
Voelt niet als bagatelliseren. Maar is dat dan het enige waar ik goed voor ben? Het enige wat ik kan?quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:12 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat Dora er anders over denkt![]()
(zonder verder je gevoel te willen bagatelliseren. )
Ik moet nog wel even plantje verpotten. En buiten de ramen wassen na de schilders.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Silver linings![]()
Is rommelen met je plantjes anders een goede afleiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |