Costa Rica. Pura vida!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:46 schreef Vlinder het volgende:
De slowchat van OUD. Waar het soms heel hard gaat of waar de dagen vooruit kruipen.
De semi hel. Ik had ze echt 24pu want het is vakantie. Normaal brengt hij ze naar bed. Nu had ik die klus. Verschrikkelijk. Hij heeft ze binnen 10 minuten in bed en ik doe er een fokking uur overquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:45 schreef SQ het volgende:
Dus je man had een hele week het huis voor zichzelf alleen?
Klinkt als de hemel.
De baas heeft daar een bedrijf met groot aandeel en een eigen appartement.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Costa Rica. Pura vida!
Werk of plezier reis? Ik zou daar zo weer heengaan.
Maar als 't vakantie is, is dat toch ook niet zo erg? Lijkt me wel gezellig om er dan wat meer tijd voor te nemen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:26 schreef Vlinder het volgende:
[..]
De semi hel. Ik had ze echt 24pu want het is vakantie. Normaal brengt hij ze naar bed. Nu had ik die klus. Verschrikkelijk. Hij heeft ze binnen 10 minuten in bed en ik doe er een fokking uur over![]()
een zus dan misschien? (Ik gok ook maar wat). heb je 'm nu wel kunnen laten blokkeren?quote:
Een zus zou kunnen. Maar er staat mij bij dat de erfgenamen neven en nichten waren. Dus mogelijk geen zus/broer meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:37 schreef trui het volgende:
[..]
een zus dan misschien? (Ik gok ook maar wat). heb je 'm nu wel kunnen laten blokkeren?
Txs, het is nu echt niet meer leuk.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:00 schreef Moonah het volgende:
Och wat naar en wat zielig... Veel sterkte hoor.
Txs. Het is gewoon naar dat ze echt zichzelf niet meer is en ik elke keer als ik haar oppak denk 'jeetje, wat ben je licht'. Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt... Die hamerde er gisteren nogal op dat ik echt, echt moest bellen als ze niet ging eten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:04 schreef Moonah het volgende:
Je kind ziek is nooit leuk. Een baby ziek al helemaal niet en dan al een week... Arme jullie.
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs. Het is gewoon naar dat ze echt zichzelf niet meer is en ik elke keer als ik haar oppak denk 'jeetje, wat ben je licht'. Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt... Die hamerde er gisteren nogal op dat ik echt, echt moest bellen als ze niet ging eten.
Dat! Als ze niet meer zichzelf is, sloom lijkt, etc. Gewoon nergens meer op wachten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:22 schreef mefke79 het volgende:
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.
Ik dm je ook even!
Txs. Ze slaapt nu (fokwet dus, terwijl ik dit typ wordt ze wakker), dus ik ga meteen even kijken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.
Ik dm je ook even!
Beterschap!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs. Ze slaapt nu (fokwet dus, terwijl ik dit typ wordt ze wakker), dus ik ga meteen even kijken.
Thnx.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:49 schreef F_r het volgende:
Leandra balen van je fiets. Hoe is het nu met je kies?
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:51 schreef Sjeen het volgende:
Ik had allang bij de huisartsenpost gezeten als ik me zo druk maakte...
Beterschap voor Prul! En heel goed dat je het bij de eigen huisarts probeert te houden, jullie hebben toch een vertrouwensrelatie opgebouwd, jullie kennen elkaar, en zo kan de huisarts samen met jou het beste plan maken voor Prul. Ik hoop dat ze het licht ziet een de ORS goed binnenhoudtquote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
Ziekenhuis. Ze moet in 4 uur 450 ml (!) ors binnen houden. Anders sonde...
En ik heb gisteren om 15:30 bij de huisarts gezeten en vanochtend om 8 uur hing ik aan de lijn. Meteen door voor afspraak en meteen door weer naar ziekenhuis. Lijkt me proactief genoeg Sjeen, ongeacht wat jij daarvan vindt.
Hopelijk houdt ze het binnen!!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
En ik heb gisteren om 15:30 bij de huisarts gezeten en vanochtend om 8 uur hing ik aan de lijn. Meteen door voor afspraak en meteen door weer naar ziekenhuis. Lijkt me proactief genoeg Sjeen, ongeacht wat jij daarvan vindt.
Oi, sterkte met je krummeltjequote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
Nou, fijn! Heb je nog 'instructies' gekregen voor wat en hoe verder?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaa! We mogen naar huis. Prul is wat opgeknapt van de ors en heeft van de laatste 150 ml nog 80 gedronken. De rest 'moet' er vanavond nog in, maar dat mag ook thuis, gelukkig.
Wat fijn!!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaa! We mogen naar huis. Prul is wat opgeknapt van de ors en heeft van de laatste 150 ml nog 80 gedronken. De rest 'moet' er vanavond nog in, maar dat mag ook thuis, gelukkig.
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn! Goed gedaan allebeiquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte daar Tink!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.
quote:
Jep, borstvoeding op verzoek blijven geven met daarnaast minstens 70 ml ors voor elke spuitluier en 15 ml voor elke keer overgeven. Als dat niet lukt, terugbellen met de huisarts.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, fijn! Heb je nog 'instructies' gekregen voor wat en hoe verder?
Het feit dat ik om deze post even heel hard moest huilen, zegt genoeg. Ik heb ook nog deadlines op mijn werk en ben momenteel een team van 1 persoon. Dus zat gisteren om 5:20 al te werken om m'n magazine naar de drukker te krijgen. Nu is manlief met prul bezig, heb ik een gesprek met een recruiter voor een baan bij het nieuwe huis afgezegd en probeer ik met een plakbaby m'n deadline te halen. En ja, ik weet dat prul voor gaat enzo, maar ik ben niet voor niets hoofdredacteur en het moet de deur uit...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:29 schreef Lemijn het volgende:
Hoera voor Prul! Nu vooral ook hopen dat er iets doorbroken is. Wat zal je moe zijn...
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:10 schreef Nijna het volgende:
Tink, wat fijn dat jullie naar huis mochten! Hoe gaat het nu?
Hopelijk vanaf hier weer opknappen!
Eén spuugsessie en een vieze mega ontplofluier vannacht, maar ze drinkt de ors van de apotheek beter dan die van het ziekenhuis (hij ruikt ook beter). Wel veel buikpijn, da's echt zielig...quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:21 schreef Omentielvo het volgende:
Tink. Fijn dat jullie naar huis mochten. Hoe ging de nacht
quote:
Ik ben het niet met je eens dat het een weinig helpende opmerking is. Ik ken in mijn omgeving mensen die erg lang wachten met huisarts inschakelen, bang dat ze voor aanstellers worden aangezien ofzo. Dan kan zo'n opmerking helpen om toch echt zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.
En op welke manier helpt die opmerking achteraf dan? Je kan de tijd niet terug draaien dus het enige wat je bereikt is dat je iemand mogelijk opzadelen met een schuldgevoel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 09:02 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat het een weinig helpende opmerking is. Ik ken in mijn omgeving mensen die erg lang wachten met huisarts inschakelen, bang dat ze voor aanstellers worden aangezien ofzo. Dan kan zo'n opmerking helpen om toch echt zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan.
Fijn dat het goed lijkt te gaan, Tink!
Een hele nare buikgriep bij een kindje zonder reserves... dus uitzieken en proberen er ors in te krijgen. Verder mag ze drinken en eten wat ze wil (niks dus, behalve bv). We werden gisteren ook meteen geïsoleerd en iedereen moest schorten en handschoenen en desinfecteren enzovoorts, want natuurlijk nog meer kwetsbare kindjes daar die echt geen buikgriep kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 10:54 schreef Elleska het volgende:
Fijn dat het beter gaat Tink! Hopelijk knapt ze snel op.
Het overgeven en de spuitluiers is "gewoon" een kwestie van uitzieken?
<knip, want wat mij betreft al prima zo>
Je kunt toch ergens van leren zonder meteen met een schuldgevoel door het leven te gaan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 10:54 schreef Elleska het volgende:
En op welke manier helpt die opmerking achteraf dan? Je kan de tijd niet terug draaien dus het enige wat je bereikt is dat je iemand mogelijk opzadelen met een schuldgevoel.
Mijn neefje had in september ook echt een afschuwelijke buikgriep. Hij is 13, maar heeft erg weinig vetjes, en na 10 dagen en allerlei onderzoeken bleef de conclusie ‘uitzieken’. Hij is nu nog steeds aan het bijtrekken 🙁quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Een hele nare buikgriep bij een kindje zonder reserves... dus uitzieken en proberen er ors in te krijgen. Verder mag ze drinken en eten wat ze wil (niks dus, behalve bv). We werden gisteren ook meteen geïsoleerd en iedereen moest schorten en handschoenen en desinfecteren enzovoorts, want natuurlijk nog meer kwetsbare kindjes daar die echt geen buikgriep kunnen gebruiken.
Dus ja, uitzieken in principe.
Nou dat ja. Ik heb zelf meerdere keren gezien hoe snel een kind doodziek kan worden (die van mij blijken genetisch niet zo lekker te reageren op spugen en veel sneller uit te drogen). Ik was dus zo'n ouder die binnen 24 uur al aan de bel trok met een niet pluis gevoel. En keihard werd weggestuurd want 'protocol'. Nou ja, uiteindelijk geloof je de HAP en kom je na een doorwaakte nacht bij je eigen huisarts die zich dood schrikt en je meteen naar het ziekenhuis stuurt. De wijze les van de kinderarts daar was 'als ouders echt een niet pluis gevoel hebben kan je daar beter op vertrouwen dan op een kind dat zich nou eenmaal heel lang heel groot houdt en dan ineens instort'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je kunt toch ergens van leren zonder meteen met een schuldgevoel door het leven te gaan?
Hahaha die kunnen er ook wat van iddquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
nou neem een kijkje op tweakers, zelfde gezeik maar dan met mannen.
Ik vind dat ook een vogel, wat is het dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:37 schreef Lemijn het volgende:
Oké toch nog een reactie dan, ik ben tenslotte ook een vrouw dus ik voel me uitgedaagd.
Ik snap best dat mensen uit eigen ervaring of door verhalen van de omgeving van kinderen die (te) laat bij de kinderarts belandden, graag advies geven om niet te lang te wachten. Maar het gaat wat mij betreft dan toch om de formulering: 'ik had allang bij de huisarts gezeten' impliceert dat je de situatie goed genoeg kent om te zeggen dat jij in hetzelfde geval al actie had ondernomen. Ik vraag me af of je dat zou zeggen als je wist dat Tink al meerdere keren contract had gehad met de huisarts, en inderdaad ook wel wat het toevoegt als al meerdere mensen iets soortgelijks schreven op een aardiger manier. Maar goed, aardig is geen noodzaak, dat is wel waar.
Nu ben ik er ook wel klaar mee hoor. Ik post nog even een smiley voor Jacob, want die noemt dit een vogel:.
Iets met het WK denk ik?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een vogel, wat is het dan?
Haha, zo zie je maar weer dat taal nogal moeilijk is... ik bedoelde niet dat ik het geen vogel vind maar wel dat ik het voor zijn plezier erbij zette omdat hij zich zat te vervelen op mijn schootquote:
Zelfde vraag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 22:28 schreef Crumpette het volgende:
Bedoel je een karcher voor je ramen oid of een klerenstomer?
Ik ben fan! Wij hebben een Roomba.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht eigenlijk ervaringen met een robotstofzuiger,
Die heb ik, die is óók geweldig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht eigenlijk ervaringen met een robotstofzuiger, maar dan wordt het wel heel huishoud hier... Al zag ik dat ze ook robotdweilen hebben tegenwoordig
Nou dat dus, straks met ruim 85m2 leisteen beneden heb ik graag dat het ook easy gaat en goed schoon is en niet teveel tijd kost.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Wat maakt het zo fijn, dad?
Ik heb straks ook 40m2 tegels in de keuken liggen, en ik zoek het niet zo om daar twee keer per week met de mop overheen te moeten
@Wolken heeft een vouwmachine.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Die heb ik, die is óók geweldig.
Ik zoek nog naar een machine waar de was droog en opgevouwen uit komt.
Jij hebt de robotdweil?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Die heb ik, die is óók geweldig.
Ik zoek nog naar een machine waar de was droog en opgevouwen uit komt.
Huh, dat is het werk toch niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Wat maakt het zo fijn, dad?
Ik heb straks ook 40m2 tegels in de keuken liggen, en ik zoek het niet zo om daar twee keer per week met de mop overheen te moeten
Nee, alleen stofzuiger. Wij hebben parketquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:42 schreef BE het volgende:
[..]
Jij hebt de robotdweil?
WIj zijn nog steeds heel blij met de roomba, al gaat hij minder vaak dan toen we hem net hadden. Maar goed, ik stofzuig zelf nog steeds niet.![]()
En de dweil staat hier dus op de verlanglijst.Met de lichte vloer in ons nieuwe huis moet er wel vaker gedweild worden eigenlijk.
Dat is het werk dus wél als je een verbouwing, gezin, 2 banen en de hele shitzooi moet combineren. Eerst stofzuigen, dan dweilen. Gewoon geen zin in.quote:
Yup, dus als je een keer tussenuurtje hebt kan je op de koffie komenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jullie huizenjacht is tot een succesvol einde gekomen, BlueEyes?
Dat kan liggen aan het type stofzuiger en de vloer.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:38 schreef F_r het volgende:
Onze roomba staat stof te happen maakt krassen op de vloer.
Haha ja, alle duplo van de grond enzo, daar is nog geen robot voor...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat kan liggen aan het type stofzuiger en de vloer.
Ik stofzuig zelf 1x per week, de rest van het werk laat ik Roomba doen. Enige wat moeite kost is een keer de ruimtes Roomba-proof maken.
Ja wij gaan hoe dan ook 2020 verbouwen of verhuizen. Ik kan daar nu al om stressen.quote:
Nee, ik maak elke keer de lijst.quote:
Roomba verspreidt ze wel verder door je huisquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:52 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha ja, alle duplo van de grond enzo, daar is nog geen robot voor...
Ja, dat wil ik ook bij de volgende poets: iedere week een lijstje maken. Niet dat ze elke week wat standaard dingen komt doen en die extraatjes erbij inschieten.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee, ik maak elke keer de lijst.
Is de vloer natuursteen. Vorige huis had er geen last vanquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat kan liggen aan het type stofzuiger en de vloer.
Ik stofzuig zelf 1x per week, de rest van het werk laat ik Roomba doen. Enige wat moeite kost is een keer de ruimtes Roomba-proof maken.
Nee joh, dat is slechts wat de vorige generatie ons wijs wil maken. Hardstikke slim idee juist.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:01 schreef Tink89 het volgende:
Conclusie: ik ben zo diep gezonken dat ik aan sinterklaas en de kerstman en voor mijn verjaardag geld ga vragen voor een robotstofzuiger en dweil...
Ik heb op iedere verdieping een stofzuiger staan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:14 schreef laziness het volgende:
Met twee katten en mijn eigen lange haren verzamelt zich dat bij ons vooral op de trappen en dat kan een roomba niet![]()
En een stofzuiger de trap opslepen is ook hel
Koop een dyson (of gelijk idee) zonder snoer.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:14 schreef laziness het volgende:
Met twee katten en mijn eigen lange haren verzamelt zich dat bij ons vooral op de trappen en dat kan een roomba niet![]()
Het enige wat ik daar "triest" aan kan vinden is dat je zo een huishoudelijk cadeau tot eigen cadeau maakt, beetje zoals moeder vroeger voor moederdag een nieuwe strijkplank kreeg en vader voor vaderdag een schroevendraaierset.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:01 schreef Tink89 het volgende:
Conclusie: ik ben zo diep gezonken dat ik aan sinterklaas en de kerstman en voor mijn verjaardag geld ga vragen voor een robotstofzuiger en dweil...
Geef je voeding met een fles? Kun je het ook niet dwingen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Iets anders: ik hang weer aan de lijn met de kinderarts. Prul weigert al de hele dag te drinken en heeft wel diarree...
Ik mocht er niet zolang geleden eentje met snoer graties bij insiders testen. Dus ik heb een gloed nieuwe en de kniepert in mij wil dus nog geen nieuwe kopenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Koop een dyson (of gelijk idee) zonder snoer.
Is het misschien de moeite om te kijken wat het kost om alles te spuiten?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 16:16 schreef Vicky het volgende:
Oh wat balen Tink...
Dweilen... hmm tja, dat moet hier ook heel hard gedaan worden. Maar momenteel zijn we hard aan het witten/schuren/verven, dat dweilen komt wel als we klaar zijn.
Wilde eigenlijk zeggen: terecht! Een gedoe is dat, maar kan me voorstellen dat het voor jullie nu niet praktisch is. Willen jullie wel in het dorp daar blijven?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 12:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja wij gaan hoe dan ook 2020 verbouwen of verhuizen. Ik kan daar nu al om stressen.
Ze weigerde de borst, ors uit de fles en alle andere bekers die we hebben, thee, sap (tegen al mijn principes in) en water...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 15:00 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Geef je voeding met een fles? Kun je het ook niet dwingen?
Poets... ooit hoop ik het zo druk te krijgen dat ik het me weer kan veroorloven en ook te verantwoorden vind.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:49 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wij hebben de robotstofzuiger van de Lidl. Werkt goed genoeg om niet zelf te hoeven stofzuigen tussen de bezoekjes van onze poets in
En dit. De onze sprak amper Nederlands en kon niet lezen. Dus het was altijd hetzelfde.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat wil ik ook bij de volgende poets: iedere week een lijstje maken. Niet dat ze elke week wat standaard dingen komt doen en die extraatjes erbij inschieten.
Ik wil dus eindelijk een Nederlandstalige of eentje die goed Engels spreekt en schrijft en leest. Ik neem aan dat dat in het gehucht waar we gaan wonen wel zal lukken.
Helaas, ik heb alleen een strijkmachinequote:
Ik heb wel een Zalon-kortingsding, ik stuur je een pm.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:17 schreef Aure het volgende:
@:DevilsAndDust jij had een PS Zoë code of iets voor mij toch?
Iemand toevallig ook zoiets van die box van Zalando (Zalon)?
Dan ga ik eens twee boxen bestellen
Neuh.. Ik verf zelf wel.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 17:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Is het misschien de moeite om te kijken wat het kost om alles te spuiten?
En jouw melk in een fles? Speen erop die doorloopt en dan lopend de fles geven...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 18:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ze weigerde de borst, ors uit de fles en alle andere bekers die we hebben, thee, sap (tegen al mijn principes in) en water...
Zodra we het ziekenhuis binnen liepen, begon ze te smakken en een half uur later had ze 50 ml ors binnen... We zijn dus weer op weg naar huis.
Overigens heb ik oprecht geen idee hoe ik drinken zou kunnen dwingen. Prul draait haar hoofd weg, zet het op een gillen, houdt haar lippen vervolgens stijf op elkaar of neemt een slok en laat het vervolgens gewoon uit haar mond lopen.
Borst wilde ze ook niet en da's normaal altijd goed.
Ik kan zorgen voor een cadeautje bij je box.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:17 schreef Aure het volgende:
@:DevilsAndDust jij had een PS Zoë code of iets voor mij toch?
Iemand toevallig ook zoiets van die box van Zalando (Zalon)?
Dan ga ik eens twee boxen bestellen
Hebben we ook geprobeerd, helaas...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 19:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En jouw melk in een fles? Speen erop die doorloopt en dan lopend de fles geven...
Ik probeer mee te denken..
Bij ons was vandaag ook de eerste 'frisse' dag. Dat je 's morgens buiten komt, en de lucht die je inademt is niet lauwquote:
's Ochtends juist weer even lekker wat langer licht. Ik hou ervan. en 's avonds is 't toch vroeg donker, dat hoort ook wel wat bij deze tijd.quote:
Misschien verklaart het tijdstip van mijn post wel waarom ik vanochtend niet zo blij was met de wintertijdquote:Op zondag 27 oktober 2019 12:20 schreef trui het volgende:
[..]
's Ochtends juist weer even lekker wat langer licht. Ik hou ervan. en 's avonds is 't toch vroeg donker, dat hoort ook wel wat bij deze tijd.
Gezellig tochquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:08 schreef F_r het volgende:
Gisteren waren we naar kinderen voor kinderen. En vandaag zijn sac en ik naar Doornroosje in het theater. Hijg puf met de fiets. Nou ja ik fietsen mevrouw kwebbel zat achterop volgens mij heeft ze nog geen min haar mond dicht gehouden die 10km.
Ollie en ik waren ook bij kinderen voor kinderen vrijdag.quote:Op zondag 27 oktober 2019 13:08 schreef F_r het volgende:
Gisteren waren we naar kinderen voor kinderen. En vandaag zijn sac en ik naar Doornroosje in het theater. Hijg puf met de fiets. Nou ja ik fietsen mevrouw kwebbel zat achterop volgens mij heeft ze nog geen min haar mond dicht gehouden die 10km.
Oh, dat likt me in jullie geval ook echt heel lekker!quote:Op zondag 27 oktober 2019 11:19 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Bij ons was vandaag ook de eerste 'frisse' dag. Dat je 's morgens buiten komt, en de lucht die je inademt is niet lauwWe zaten er ons al vanaf vorige week op te verheugen
Jongste en ik waren vrijdag bij Eminem in Abu Dhabi. Echt zo leuk om het kind helemaal uit z’n bol te zien gaanquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:32 schreef laziness het volgende:
Ollie en ik waren ook bij kinderen voor kinderen vrijdag.
Hij vond het geweldig.
Ik voorspel een concertganger in de dop
Ja dat is fijn. En vanavond reden we gedurende zonsondergang naar basketball en dat is zo mooiquote:Op zondag 27 oktober 2019 13:45 schreef BE het volgende:
Oh, dat likt me in jullie geval ook echt heel lekker!
Daar waar jij woont zou ik ook wel van de winter houdenquote:Op zondag 27 oktober 2019 15:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jongste en ik waren vrijdag bij Eminem in Abu Dhabi. Echt zo leuk om het kind helemaal uit z’n bol te zien gaan
[..]
Ja dat is fijn. En vanavond reden we gedurende zonsondergang naar basketball en dat is zo mooiHelemaal als de Burj de zon vangt aan de andere kant. Ik hou van de winter 🙂
Iemand die hier iets over kan zeggen?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 14:03 schreef Fazz het volgende:
Zo’n stoomreiniger lijkt me ook wel watKan dat ook op houten vloeren? Boven heb ik nu hout met parketlak en beneden een gewaxte eiken vloer.
Ik heb.er een met een stand voor een houten vloerquote:Op maandag 28 oktober 2019 10:55 schreef Fazz het volgende:
Ik quote even mezelf
[..]
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Ik gebruik onze stoomreiniger zonder problemen op een geoliede houten vloer.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:55 schreef Fazz het volgende:
Ik quote even mezelf
[..]
Iemand die hier iets over kan zeggen?
Dat was ik denk ik! Leuk om te horen dat het bevallen is!quote:Op zondag 27 oktober 2019 15:23 schreef laziness het volgende:
[..]
Daar waar jij woont zou ik ook wel van de winter houden![]()
En met je puber naar een concert lijkt me echt leuk. Kan niet wachten.
@:Burdie, raadde jij nou de WE box voor mannen aan?
Hier net succesvol de eerste box gepast door manlief dus bedankt voor de tip
Hopelijk voor jou geen trui over de jurkquote:Op maandag 28 oktober 2019 15:02 schreef Aure het volgende:
Wat lief BE!
Ik heb dus gisteren die boxen besteld en nu heeft Zalon vandaag al een preview gestuurd die voor 75% echt heel tof was. Een aantal items heb ik nee op gezegd dus ben benieuwd wat door voor in de plaats komt. Ben vergeten screenshots te maken..
Ze hebben hem inmiddels al klaar, dus die komt binnen 5 tot 7 dagen zeggen ze
PS Zoë is er ook mee aan de slagIk heb Stefanie als stylist, hopelijk levert die beter werk dan Quinty
Had jij ook Stefanie?quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:04 schreef Butterflower het volgende:
[..]
Hopelijk voor jou geen trui over de jurk
Goede tipquote:Op maandag 28 oktober 2019 13:33 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat was ik denk ik! Leuk om te horen dat het bevallen is!
Ik doe de trap met een veger en zet Robotima daarna aan.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 13:14 schreef laziness het volgende:
Omg goede tip! Ga ik ook doen vanaf nu!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:01 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik doe de trap met een veger en zet Robotima daarna aan.
Goed! Kinderen groter dus meer ME-time. Zo fijn!quote:Op woensdag 30 oktober 2019 22:15 schreef BE het volgende:
Tjee, da's lang geleden!Hoe is het met jou?
Ik vind eigenlijk niet dat FOK! veel veranderd is. Maar waarschijnlijk ben ik meeveranderd.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 06:28 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Goed! Kinderen groter dus meer ME-time. Zo fijn!
Dus ik ging eens nadenken wat deed ik vroeger met due tijd dat ik niet persé iets hoefde....oh ja OUD!![]()
![]()
Maar ik voel me een beetje zoals in een winkel waar het héle assortiment is veranderd. Wat is het hier en heel fok ánders![]()
![]()
Mwah, je leest niet op NWS?quote:Op donderdag 31 oktober 2019 06:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk niet dat FOK! veel veranderd is. Maar waarschijnlijk ben ik meeveranderd.
Voor mij is FOK de afgelopen 10 jaar niet heel veel veranderd. omdat ik die subfora met al die kutusers zoveel mogelijk mijdquote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:14 schreef Leandra het volgende:
Mwah, je leest niet op NWS?
Zaken waar je 10 jaar geleden een ban voor kreeg blijven nu rustig staan.
Dat gaat met golven heb ik het idee. Over een tijdje wordt het weer strenger en dan weer soepeler en dan weer strenger...quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je er wegblijft valt het idd mee, maar het imago is door die subfora weldegelijk veranderd, ik zal nu niet makkelijk meer zeggen dat ik op FOK! zit, terwijl ik dat 10 jaar geleden probleemloos deed.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor mij is FOK de afgelopen 10 jaar niet heel veel veranderd. omdat ik die subfora met al die kutusers zoveel mogelijk mijd
Dat laatste idd.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor mij is FOK de afgelopen 10 jaar niet heel veel veranderd. omdat ik die subfora met al die kutusers zoveel mogelijk mijd
Als ik tegen mensen vertel dat ik op FOK! Zit kijken ze me meestal wazig aan.. als ik dan zeg :" Ja een internet forum" dan begint het pas te dagen..quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je er wegblijft valt het idd mee, maar het imago is door die subfora weldegelijk veranderd, ik zal nu niet makkelijk meer zeggen dat ik op FOK! zit, terwijl ik dat 10 jaar geleden probleemloos deed.
Dat heb ik ook ja, niemand heeft ook maar enig idee.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Als ik tegen mensen vertel dat ik op FOK! Zit kijken ze me meestal wazig aan.. als ik dan zeg :" Ja een internet forum" dan begint het pas te dagen..
Fok! Heeft in mijn omgeving dus niet echt een reputatie eigenlijk..
Ik heb nog steeds een permban op 1 van de subforums.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn vriend zit op tweakers, dus ik heb altijd al het idee gehad dat ik beter niks kan zeggen over Fok!quote:Op donderdag 31 oktober 2019 08:28 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je er wegblijft valt het idd mee, maar het imago is door die subfora weldegelijk veranderd, ik zal nu niet makkelijk meer zeggen dat ik op FOK! zit, terwijl ik dat 10 jaar geleden probleemloos deed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh bah, wat naarquote:Op vrijdag 1 november 2019 09:41 schreef amaranta het volgende:
Waarschijnlijk is onze dochter gisteren vergeten de hendel van de schuifpui naar beneden te zetten (= op slot) En wij hebben het ‘s avonds voor het naar bed gaan ook niet meer gecontroleerd. De schuifpui stond dus ook wagenwijd open vanochtend.
Ja, wij in de deurbel, maar die filmt achterom niet.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh bah, wat naardat is echt een beetje mijn nachtmerrie.
We hebben niet voor niets een compleet camerasysteem aangeschaft voor dit huis.
quote:Op vrijdag 1 november 2019 09:41 schreef amaranta het volgende:
Er is vannacht ingebroken terwijl wij lagen te slapen :-(
Stinkhufters. De hele woonkamer ligt overhoop.
Het lijkt erop dat er (op een fiets uit de schuur na) niks weg is. Maar toch.
Ben wel geschrokken maar ben (denk ik... moet nog blijken) niet bang verder.Godver, en dan was ik 4 weken geleden al furieus dat m'n fiets gegapt was, maar dit is wel van een andere orde, dat ze in je huis zijn geweestSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Sterkte daarmee![]()
Mijn tas las (overhoop wel) in de schuur. Volgens mij zit alles er nog in. Ook alle passen.quote:Op vrijdag 1 november 2019 10:59 schreef BE het volgende:
Oh shit Amaranta...
Bij ons (wij sliepen ook) waren toen wel de laptop en mobiele telefoon en een horloge dat op tafel lag. Maar goed, dat was zo’n 12 jaar geleden, de telefoon was zo’ oranje Nokia, daar konden ze toen nog minder mee qua opsporen.
De tweede keer was mijn tasje weg. Too easy zeg maar.(Maar dat was tussen 20 en 23 ‘s avonds.)
Wat een pech zeg dat ze juist vannacht kwamen en de schuifpui niet goed afgesloten was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door Aure op 01-11-2019 13:56:42 ]
Een paar jaar geleden was ik heel vaak alleen thuis omdat man reisde voor zijn werk. Een keer ben ik slaapdronken naar beneden gehobbeld omdat ik iets dacht te horen. Vervolgens dacht ik iemand te zien, dus ik maakte wat lawaai en liep die kant op. En toen ben ik weer naar bed gegaan. Wéken later zag ik pas dat er serieus aan het slot geklooid was en drong tot me door dat er waarschijnlijk echt iemand binnen was geweest.quote:Op vrijdag 1 november 2019 15:41 schreef Vicky het volgende:
Oh ja Amaranta, wat een eng idee.
Hier is gelukkig nog nooit ingebroken, maar wij wonen 2 hoog. Kans is klein.
Het is wel mijn angst als we ooit gaan verhuizen naar een eengezinswoning.
Vroeger is er wel bij ons ingebroken. 1x kwam ik thuis en hingen er 2 benen uit mijn slaapkamer raam.
De 2e keer was ik thuis, hoorde ik het raam schuiven en de lamellen bewegen. Toen ik uit het raam keek stond ik oog in oog. Ik heb m een klap gegeven en hij rende weg. 5 min later en hij had binnen gestaan.
Das echt eng.quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was ik heel vaak alleen thuis omdat man reisde voor zijn werk. Een keer ben ik slaapdronken naar beneden gehobbeld omdat ik iets dacht te horen. Vervolgens dacht ik iemand te zien, dus ik maakte wat lawaai en liep die kant op. En toen ben ik weer naar bed gegaan. Wéken later zag ik pas dat er serieus aan het slot geklooid was en drong tot me door dat er waarschijnlijk echt iemand binnen was geweest.
Oh bah!quote:Op vrijdag 1 november 2019 16:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Een paar jaar geleden was ik heel vaak alleen thuis omdat man reisde voor zijn werk. Een keer ben ik slaapdronken naar beneden gehobbeld omdat ik iets dacht te horen. Vervolgens dacht ik iemand te zien, dus ik maakte wat lawaai en liep die kant op. En toen ben ik weer naar bed gegaan. Wéken later zag ik pas dat er serieus aan het slot geklooid was en drong tot me door dat er waarschijnlijk echt iemand binnen was geweest.
[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 02-11-2019 16:28:54 ]Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op zaterdag 2 november 2019 15:15 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Mensen, even iets heel anders.
Wij hebben hele relaxte buurtjes. Bijna tegen super chill aan. Je kan veel met ze bespreken en ze proberen mee te denken voor een oplossing als er wat is, maar nu is het ff een another cookie zeg maar:Ga het gesprek aan met in je achterhoofd hoe jij zou willen dat zoiets met jou besproken zou worden. Je moet er vanuit gaan dat ze zelf waarschijnlijk ook al met de handen in het haar zitten omtrent de situatie (lijkt mij in ieder geval wel). Dus zou ik wellicht het gesprek beginnen met het tonen van begrip voor hun situatie en dan als het gesprek op gang is kijken of er oplossingen zijn voor de problemen die het bij jullie veroorzaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het, dit klinkt misschien erg soft, maar ik heb aan de andere kant gezeten met een kind dat veel overlast veroorzaakte en heb ervaren dat begrip voor elkaars situatie het beste werkt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Wij hebben hele relaxte buurtjes. Bijna tegen super chill aan. Je kan veel met ze bespreken en ze proberen mee te denken voor een oplossing als er wat is, maar nu is het ff een another cookie zeg maar:Ik denk dat je er vanuit kan gaan dat zij ondertussen ook echt wel doorhebben dat ze overlast veroorzaken met hun kindje en zich daar ook gewoon lullig over voelen. Want het is gewoon niet iets wat altijd easy op te lossen is. Ik zou het over n andere boeg gooien en iets zeggen als "wow jullie moeten wel erg moe zijn, het is pittig he, met jullie jongste ect ect." en dan pikken ze echt wel tussen de regels door op dat jullie merken hoe heftig het is en dat jullie er ook wakker van worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou uit de loze tips ect blijven, die hebben ze vast allemaal ook al bedacht.In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Mooi he! Idd heel heftig maar zo’n mooi inkijkje.quote:Op zaterdag 2 november 2019 13:57 schreef littledrummergirl het volgende:
Ik heb net de docu "after inez" gekeken, janken met de kraan open
Triggerwarning mbt overleden kindjes overigens. Maar wel erg mooi en rauw in beeld gebracht.
Wij hebben hele relaxte buurtjes. Bijna tegen super chill aan. Je kan veel met ze bespreken en ze proberen mee te denken voor een oplossing als er wat is, maar nu is het ff een another cookie zeg maar:Wij hebben dat hier ook, het enige minpunt van het nieuwe huis en goddank ook niet elke dag en soms weken niet, maar soms... kan ons buurmeisje van drie janken en hysterisch krijsen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik word er idd ook wakker van, haar kamer grenst aan de onze helaas.
Maar ja, wat moet ik er van zeggen... ze zal er heus niet minder van gaan huilen.
Het is wat het is en ze wordt vanzelf ouder denk ik dan maar. Oordoppen in en hopen dat ik weer in slaap val wat mij ook lang niet altijd lukt helaas...***
Die rimpelige voetjes, en die vader die vond dat ze tenminste een keer buiten moest zijn geweestquote:Op zaterdag 2 november 2019 22:24 schreef BE het volgende:
[..]
Mooi he! Idd heel heftig maar zo’n mooi inkijkje.
Ik snap je punt Franny, maar mijn dochter slaapt al aan de andere kant van de verdieping. Zij slaapt aan de voorzijde naast de trap, waar ze dagelijks als een kudde olifanten vanaf rennen/lopen. Ook om 6:00 uur als ze naar werk moeten en de kids naar het kdv en de vso. Zij loopt dan ook gewoon op hakken bij de way. Wij slapen aangrenzend aan de slaapkamer van de jongste. Dus weinig aan te doen denk ik zo. Ik geloof er trouwens niets van Franny dat jij Ysje ruim 2 uur laat krijsen, toch? Jij probeert het wel te sussen geloof ik ...quote:Op zaterdag 2 november 2019 22:49 schreef Franny_G het volgende:
Rijstebuiltje, ik zou vooral kijken wat je zelf kan doen om er minder last van te hebben. Je dochter ergens anders laten slapen waar ze het minder hoort een optie?
Sommige kinderen huilen en krijsen nu eenmaal. De mijne van 2,5 heeft er momenteel ook een handje van. Als hij moe is, zoals vanavond voor het naar bed gaan, huilt hij zo 20 minuten lang keihard. En ook wordt hij wel 's ochtends 'verkeerd' wakker en dan is het bij alles krijsen geblazen.
Het is vervelend maar je kunt je kind niet het zwijgen opleggen...
Zo, hallo. Oordeel much?quote:Op zondag 3 november 2019 07:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Ik snap je punt Franny, maar mijn dochter slaapt al aan de andere kant van de verdieping. Zij slaapt aan de voorzijde naast de trap, waar ze dagelijks als een kudde olifanten vanaf rennen/lopen. Ook om 6:00 uur als ze naar werk moeten en de kids naar het kdv en de vso. Zij loopt dan ook gewoon op hakken bij de way. Wij slapen aangrenzend aan de slaapkamer van de jongste. Dus weinig aan te doen denk ik zo. Ik geloof er trouwens niets van Franny dat jij Ysje ruim 2 uur laat krijsen, toch? Jij probeert het wel te sussen geloof ik ...
Excuus my dear?! Het duurt onderhand al meer als een jaar hè? Een keertje of zo is idd wel te overleven natuurlijk.quote:Op zondag 3 november 2019 09:43 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Zo, hallo. Oordeel much?
Ik heb ook zo'n krijser. In periodes waarin hij savonds krijst en smorgens het gekrijs ook het eerste is wat we horen, weet ik zeker dat de buren daar ook last van hebben. Als je denkt dat die ouders dat zelf niet weten, think again. Ik denk dat je er rustig van uit kunt gaan dat als er iets aan te doen was, ze dat wel hadden gedaan. Het is kutter voor hun dan voor jullie lijkt me zo.
Het gaat vast vanzelf weer over.
Dat lijkt me dan intens vervelend voor die ouders.quote:Op zondag 3 november 2019 10:20 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Excuus my dear?! Het duurt onderhand al meer als een jaar hè? Een keertje of zo is idd wel te overleven natuurlijk.
Ik weet niet over jij punt vind dat ik oordeel, maar wat ik van Franny en uit haar verhalen haal is dat zij alles probeert te overdenken en rustig probeert te benaderen. So think again?
Ik sprak vanmorgen de buur eventjes en vroeg of alles goed met haar ging. We praatten wat over koetjes en kalfjes en heb het nu toch weer even tactisch gemeld. Ze praatte er verder volledig omheen. Dus ze weet het idd heus wel, maar een beetje begrip heb ik wel getoond naar haar. Zo evil ben ik ook weer niet.
Proberen te sussen en laten stoppen met huilen zijn helaas 2 verschillende dingen. Misschien is de buurvrouw wel bij hem maar krijst hij gewoon door, dat gebeurt hier de laatste tijd soms ook. Ik kan L dan uit bed halen en meenemen naar beneden maar dan is het de volgende dag nog vroeger terwijl we het juist proberen om het wat te rekken naar een meer fatsoenlijke tijd.quote:Op zondag 3 november 2019 07:58 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Ik geloof er trouwens niets van Franny dat jij Ysje ruim 2 uur laat krijsen, toch? Jij probeert het wel te sussen geloof ik ...
We benne op de wereld om mekaar om mekaar te hellepe nie waar?!quote:Op zondag 3 november 2019 19:11 schreef Franny_G het volgende:
We moeten het mekaar maar niet al te moeilijk maken verder, denk ik.
Mijn jongste roept ook om mama terwijl hij bij mij in de armen ligt.quote:Op zondag 3 november 2019 18:21 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Nou, weet je wat het is. Ik vind het gewoon sneu dat ze er niets aan lijken te (willen) doen ofzo. Ik hoorde haar laatst tegen iemand zeggen, dat ze hem 'maar gewoon laat gaan, omdat hij echt wel een keer stil wordt'. Dat was voor mij ook lichtelijk de reden, om het een keer aan te vliegen. Het probleem is namelijk van de avond (het duurde toen gerust 2.5 uur, voordat hij stil was) verplaatst naar de vroege ochtend. Je kan nml heel goed horen of ze 'tot leven' komen. Ze komen idd niet naar beneden en je hoort het knulletje ook steeds 'mama' !! of 'papa'!! roepen, bijna in paniek lijkt het wel. Dat geeft hopelijk ook wat ander licht op de zaak.
Tja, dat kan, maar wanneer is het dan zo dat je denkt: ik ga met mijn buren hierover praten? Dat is nog best lastig te bepalen en iedereen zal dat anders kiezen. Ik vind een bij tijd en wijlen schreeuwende/huilende dreumes/peuter, of jonge kinderen met wat slaapproblemen met bijbehorend geluid, op zich een vrij normaal verschijnsel waarvan ik niet vind dat ik dat met mijn buren hoef te gaan bespreken. Ja, als het een keer toevallig aan de orde is, maar niet een bewust gesprek daarover.quote:Op zondag 3 november 2019 21:55 schreef Sjeen het volgende:
En toch hè, ik zou gewoon eens langs gaan bij mijn buren als mijn kind zo veel zou huilen/schreeuwen. Aan de ene kant creëert dat begrip, aan de andere kant kun je je eigen stress/frustratie over de situatie eens kwijt en wie weet krijg je nog inzichten waarmee je de situatie zou kunnen aanvliegen.
ik denk op het moment dat je zelf denkt dat je je er aan zou storen als het bij een ander gebeurt. Maar goed dat is natuurlijk ook subjectief.quote:Op zondag 3 november 2019 22:31 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Tja, dat kan, maar wanneer is het dan zo dat je denkt: ik ga met mijn buren hierover praten? Dat is nog best lastig te bepalen en iedereen zal dat anders kiezen. Ik vind een bij tijd en wijlen schreeuwende/huilende dreumes/peuter, of jonge kinderen met wat slaapproblemen met bijbehorend geluid, op zich een vrij normaal verschijnsel waarvan ik niet vind dat ik dat met mijn buren hoef te gaan bespreken. Ja, als het een keer toevallig aan de orde is, maar niet een bewust gesprek daarover.
In het geval van Spees snap ik het wel, maar dat is denk ik wel van een andere orde?
Hoi! ik kan je tag volgens mij niet terugvinden, dus maar ff een quote.quote:Op maandag 4 november 2019 14:33 schreef BE het volgende:
Bah, net bericht van de school waar we mee bezig waren dat ze een overstap niet zien zitten. Woensdag heb ik een gesprek want ze wilden het graag toelichten en met ons meedenken.
Flinke domper...![]()
Ze hebben contact gehad met de IB-er/hb-specialiste/ex-juf en ik hoop dat zij ook woensdag met me mee kan naar de afspraak en dan verder met ons mee kan denken.
Bah... dit valt even flink tegen... :’(
Wat een domper, kan me voorstellen dat dat je flink tegenvalt! Sh*t...quote:Op maandag 4 november 2019 14:33 schreef BE het volgende:
Bah, net bericht van de school waar we mee bezig waren dat ze een overstap niet zien zitten. Woensdag heb ik een gesprek want ze wilden het graag toelichten en met ons meedenken.
Flinke domper...![]()
Ze hebben contact gehad met de IB-er/hb-specialiste/ex-juf en ik hoop dat zij ook woensdag met me mee kan naar de afspraak en dan verder met ons mee kan denken.
-Spring, wat klinkt dat fijn! Jullie nieuwe gezin!quote:Op maandag 4 november 2019 16:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hoi! ik kan je tag volgens mij niet terugvinden, dus maar ff een quote.
Het gaat goed! Thanks! Lief dat je ernaar vraagt!
Erg gelukkig met de liefde van mijn leven (boy, dat ik dít nog eens mee mocht maken. Het bestaat dus wél!), de meiden zijn gesettled in het nieuwe gezin en op hun school en ik ben ineens 'stiefmoeder' van drie 'kinderen' van 20, 24 en 28, die, door het overlijden van hun moeder vier jaar geleden, tot voorkort allemaal weer of nog thuiswoonden.
Dat was dus wel even een omslag. Maar het zijn zulke fijne mensen. <3 Ik durf de middelste van 24 gerust een vriendin te noemen.
Ik heb je verhaal over een schooloverstap niet meegekregen, ga even teruglezen!
quote:Op maandag 4 november 2019 14:33 schreef BE het volgende:
Flinke domper...![]()
Hi!quote:Op maandag 4 november 2019 16:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Erg gelukkig met de liefde van mijn leven (boy, dat ik dít nog eens mee mocht maken. Het bestaat dus wél!), de meiden zijn gesettled in het nieuwe gezin en op hun school en ik ben ineens 'stiefmoeder' van drie 'kinderen' van 20, 24 en 28, die, door het overlijden van hun moeder vier jaar geleden, tot voorkort allemaal weer of nog thuiswoonden.
Dat was dus wel even een omslag. Maar het zijn zulke fijne mensen. <3 Ik durf de middelste van 24 gerust een vriendin te noemen.
Begrijpelijk BE.quote:Op maandag 4 november 2019 16:59 schreef BE het volgende:
Eerst woensdag maar even afwachten voor ik nu van alles verzin.
Ben jij de spring die eerst een slang was?quote:Op maandag 4 november 2019 16:29 schreef -Spring het volgende:
[..]
Tx! 😘quote:Op maandag 4 november 2019 17:58 schreef livelink het volgende:
[..]
Begrijpelijk BE.
Mocht je eventueel vragen hebben over het VSO, dan weet je me te vinden.
En nou weet ik niet meer wie je nieuwe ik wasquote:Op maandag 4 november 2019 20:53 schreef DaviniaHR het volgende:
Kijk! Ik zag dat er een actie was om je oude account terug te krijgen, dus ik dacht, doe eens gek!
Ik ben hier helemaal blij mee
Zeker gezien de pm-gesprekken met yppy in mijn depressieve episode. Ik ga die op een geschikt moment uitzoeken. Moet even een groot stuk chocola bij, vrees ik...
Dat is in ieder geval niet mijn ervaring, nee.quote:Op maandag 4 november 2019 19:59 schreef BE het volgende:
[..]
Tx! 😘
Ik zie een soort ‘Cluster 4 meets puber hormonen’-hel voor me, het is niet heel aanlokkelijk.Maar dat is vast niet terecht.
Ik moest opeens denken aan deze video:quote:Op maandag 4 november 2019 16:59 schreef BE het volgende:
Plus, hij wil zelf heel graag naar de rugby-academie, het is nog maar de vraag of hij toegelaten wordt natuurlijk, maar als het sowieso geen optie zou zijn is dat denk ik voor hem echt een hele grote teleurstelling...
quote:Ik hoor gisteren dit van R:
Dat O. S. leuk laat kickboxen in de pauze. Hij doet dan heel zacht. Eerder al een keer, en gister weer. En dat had S. echt even nodig want die stond op knappen. Daar heeft O. hem doorheen getrokken.
Wat mooiquote:Op dinsdag 5 november 2019 07:00 schreef BE het volgende:
S. zit in groep 4/5 en is zeker anderhalve kop kleiner dan O. en heeft het af en toe heel moeilijk, veel energie, erg explosief.
Daar word ik nou blij van. Mijn kind reageert zelf echt niet altijd adequaat op situaties, maar hij kan toch wel heel goed aanvoelen wat iemand nodig heeft.
Ik weet dat ze hier in de stad nu bezig zijn met kinderen die vastlopen. Ze kijken wat ze kunnen organiseren. Echt per kind kijken wat de behoeftes zijn, evt samen met andere thuiszitter een ochtend naar "school" en dan weer kijken hoe je iemand verder krijgt.. niet perse terug naar school, kan ook zorgboerderij of iets dergelijks zijn, liefst in combi met begeleid onderwijs op maatquote:Op dinsdag 5 november 2019 09:27 schreef Phaidra het volgende:
Ik lees nu het boek ‘Mijn begaafde leerling’, bedoeld voor leraren die HB-kinderen begeleiden. Ontzettend interessant (een eens niet met zo’n zoetsappig toontje dat veel boeken die bedoeld zijn voor ouders vaak hebben)! Maar ook een aantal cases waarin kinderen heel erg vastlopen. Zo verdrietig dat het zo kan lopen als de juiste begeleiding ontbreekt.
Davientje_quote:Op maandag 4 november 2019 22:38 schreef livelink het volgende:
[..]
En nou weet ik niet meer wie je nieuwe ik was![]()
Maar fijn je hier weer te zien Davinia
Ah, dan heb ik je inderdaad niet in je nieuwe gedaante gezien, denk ik.quote:Op dinsdag 5 november 2019 19:28 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Davientje_
Voornamelijk gelurkt en weinig gepost
Dank voor de tip, die gaat op een lijstje!quote:Op dinsdag 5 november 2019 09:27 schreef Phaidra het volgende:
BE dat is echt fijn om zo’n berichtje te krijgen.
Wel ontzettend klote van de afwijzing van de nieuwe school.
Ik lees nu het boek ‘Mijn begaafde leerling’, bedoeld voor leraren die HB-kinderen begeleiden. Ontzettend interessant (een eens niet met zo’n zoetsappig toontje dat veel boeken die bedoeld zijn voor ouders vaak hebben)! Maar ook een aantal cases waarin kinderen heel erg vastlopen. Zo verdrietig dat het zo kan lopen als de juiste begeleiding ontbreekt.
Tsja weet je. Ik wil het zelf ook niet als zij er niet 100% achter staan.quote:Op donderdag 7 november 2019 08:55 schreef Elleska het volgende:
BE is er geen enkele manier om school te laten inzien dat het beeld wat zij van hem hebben niet klopt?
Want als zij afwijzen op basis van emotie-loos en veel 1-op-1 nodig terwijl beide niet het geval is dan klopt daar iets niet.
[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 07-11-2019 10:30:50 ]***
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |