Costa Rica. Pura vida!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:46 schreef Vlinder het volgende:
De slowchat van OUD. Waar het soms heel hard gaat of waar de dagen vooruit kruipen.
De semi hel. Ik had ze echt 24pu want het is vakantie. Normaal brengt hij ze naar bed. Nu had ik die klus. Verschrikkelijk. Hij heeft ze binnen 10 minuten in bed en ik doe er een fokking uur overquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:45 schreef SQ het volgende:
Dus je man had een hele week het huis voor zichzelf alleen?
Klinkt als de hemel.
De baas heeft daar een bedrijf met groot aandeel en een eigen appartement.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Costa Rica. Pura vida!
Werk of plezier reis? Ik zou daar zo weer heengaan.
Maar als 't vakantie is, is dat toch ook niet zo erg? Lijkt me wel gezellig om er dan wat meer tijd voor te nemen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:26 schreef Vlinder het volgende:
[..]
De semi hel. Ik had ze echt 24pu want het is vakantie. Normaal brengt hij ze naar bed. Nu had ik die klus. Verschrikkelijk. Hij heeft ze binnen 10 minuten in bed en ik doe er een fokking uur over![]()
een zus dan misschien? (Ik gok ook maar wat). heb je 'm nu wel kunnen laten blokkeren?quote:
Een zus zou kunnen. Maar er staat mij bij dat de erfgenamen neven en nichten waren. Dus mogelijk geen zus/broer meer.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 20:37 schreef trui het volgende:
[..]
een zus dan misschien? (Ik gok ook maar wat). heb je 'm nu wel kunnen laten blokkeren?
Txs, het is nu echt niet meer leuk.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:00 schreef Moonah het volgende:
Och wat naar en wat zielig... Veel sterkte hoor.
Txs. Het is gewoon naar dat ze echt zichzelf niet meer is en ik elke keer als ik haar oppak denk 'jeetje, wat ben je licht'. Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt... Die hamerde er gisteren nogal op dat ik echt, echt moest bellen als ze niet ging eten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:04 schreef Moonah het volgende:
Je kind ziek is nooit leuk. Een baby ziek al helemaal niet en dan al een week... Arme jullie.
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 06:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs. Het is gewoon naar dat ze echt zichzelf niet meer is en ik elke keer als ik haar oppak denk 'jeetje, wat ben je licht'. Ben benieuwd wat de huisarts zo zegt... Die hamerde er gisteren nogal op dat ik echt, echt moest bellen als ze niet ging eten.
Dat! Als ze niet meer zichzelf is, sloom lijkt, etc. Gewoon nergens meer op wachten.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:22 schreef mefke79 het volgende:
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.
Ik dm je ook even!
Txs. Ze slaapt nu (fokwet dus, terwijl ik dit typ wordt ze wakker), dus ik ga meteen even kijken.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:22 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Voelt het NU als niet pluis? Dan niet wachten op die huisarts maar de post bellen. Jij kent je kindje het beste. We hebben twee keer in zo'n situatie gezeten met oudste. De eerste keer eigenlijk te lang gewacht en toen was ie ver heen toen we in het ziekenhuis kwamen. De tweede keer waren we veel sneller en was dat maar goed ook.
Ik dm je ook even!
Beterschap!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Txs. Ze slaapt nu (fokwet dus, terwijl ik dit typ wordt ze wakker), dus ik ga meteen even kijken.
Thnx.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:49 schreef F_r het volgende:
Leandra balen van je fiets. Hoe is het nu met je kies?
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 07:51 schreef Sjeen het volgende:
Ik had allang bij de huisartsenpost gezeten als ik me zo druk maakte...
Beterschap voor Prul! En heel goed dat je het bij de eigen huisarts probeert te houden, jullie hebben toch een vertrouwensrelatie opgebouwd, jullie kennen elkaar, en zo kan de huisarts samen met jou het beste plan maken voor Prul. Ik hoop dat ze het licht ziet een de ORS goed binnenhoudtquote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
Ziekenhuis. Ze moet in 4 uur 450 ml (!) ors binnen houden. Anders sonde...
En ik heb gisteren om 15:30 bij de huisarts gezeten en vanochtend om 8 uur hing ik aan de lijn. Meteen door voor afspraak en meteen door weer naar ziekenhuis. Lijkt me proactief genoeg Sjeen, ongeacht wat jij daarvan vindt.
Hopelijk houdt ze het binnen!!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
En ik heb gisteren om 15:30 bij de huisarts gezeten en vanochtend om 8 uur hing ik aan de lijn. Meteen door voor afspraak en meteen door weer naar ziekenhuis. Lijkt me proactief genoeg Sjeen, ongeacht wat jij daarvan vindt.
Oi, sterkte met je krummeltjequote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:22 schreef Tink89 het volgende:
Nou, fijn! Heb je nog 'instructies' gekregen voor wat en hoe verder?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaa! We mogen naar huis. Prul is wat opgeknapt van de ors en heeft van de laatste 150 ml nog 80 gedronken. De rest 'moet' er vanavond nog in, maar dat mag ook thuis, gelukkig.
Wat fijn!!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Jaaaaa! We mogen naar huis. Prul is wat opgeknapt van de ors en heeft van de laatste 150 ml nog 80 gedronken. De rest 'moet' er vanavond nog in, maar dat mag ook thuis, gelukkig.
quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn! Goed gedaan allebeiquote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Sterkte daar Tink!quote:Op donderdag 24 oktober 2019 18:41 schreef Tink89 het volgende:
Kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.
quote:
Jep, borstvoeding op verzoek blijven geven met daarnaast minstens 70 ml ors voor elke spuitluier en 15 ml voor elke keer overgeven. Als dat niet lukt, terugbellen met de huisarts.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou, fijn! Heb je nog 'instructies' gekregen voor wat en hoe verder?
Het feit dat ik om deze post even heel hard moest huilen, zegt genoeg. Ik heb ook nog deadlines op mijn werk en ben momenteel een team van 1 persoon. Dus zat gisteren om 5:20 al te werken om m'n magazine naar de drukker te krijgen. Nu is manlief met prul bezig, heb ik een gesprek met een recruiter voor een baan bij het nieuwe huis afgezegd en probeer ik met een plakbaby m'n deadline te halen. En ja, ik weet dat prul voor gaat enzo, maar ik ben niet voor niets hoofdredacteur en het moet de deur uit...quote:Op donderdag 24 oktober 2019 19:29 schreef Lemijn het volgende:
Hoera voor Prul! Nu vooral ook hopen dat er iets doorbroken is. Wat zal je moe zijn...
quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:10 schreef Nijna het volgende:
Tink, wat fijn dat jullie naar huis mochten! Hoe gaat het nu?
Hopelijk vanaf hier weer opknappen!
Eén spuugsessie en een vieze mega ontplofluier vannacht, maar ze drinkt de ors van de apotheek beter dan die van het ziekenhuis (hij ruikt ook beter). Wel veel buikpijn, da's echt zielig...quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 08:21 schreef Omentielvo het volgende:
Tink. Fijn dat jullie naar huis mochten. Hoe ging de nacht
quote:
Ik ben het niet met je eens dat het een weinig helpende opmerking is. Ik ken in mijn omgeving mensen die erg lang wachten met huisarts inschakelen, bang dat ze voor aanstellers worden aangezien ofzo. Dan kan zo'n opmerking helpen om toch echt zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 12:10 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Wat een weinig helpende opmerking. Ik zou me als (bezorgde en vermoeide) moeder enorm veroordeeld voelen door dit bericht.
En op welke manier helpt die opmerking achteraf dan? Je kan de tijd niet terug draaien dus het enige wat je bereikt is dat je iemand mogelijk opzadelen met een schuldgevoel.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 09:02 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik ben het niet met je eens dat het een weinig helpende opmerking is. Ik ken in mijn omgeving mensen die erg lang wachten met huisarts inschakelen, bang dat ze voor aanstellers worden aangezien ofzo. Dan kan zo'n opmerking helpen om toch echt zo snel mogelijk naar de huisarts te gaan.
Fijn dat het goed lijkt te gaan, Tink!
Een hele nare buikgriep bij een kindje zonder reserves... dus uitzieken en proberen er ors in te krijgen. Verder mag ze drinken en eten wat ze wil (niks dus, behalve bv). We werden gisteren ook meteen geïsoleerd en iedereen moest schorten en handschoenen en desinfecteren enzovoorts, want natuurlijk nog meer kwetsbare kindjes daar die echt geen buikgriep kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 10:54 schreef Elleska het volgende:
Fijn dat het beter gaat Tink! Hopelijk knapt ze snel op.
Het overgeven en de spuitluiers is "gewoon" een kwestie van uitzieken?
<knip, want wat mij betreft al prima zo>
Je kunt toch ergens van leren zonder meteen met een schuldgevoel door het leven te gaan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 10:54 schreef Elleska het volgende:
En op welke manier helpt die opmerking achteraf dan? Je kan de tijd niet terug draaien dus het enige wat je bereikt is dat je iemand mogelijk opzadelen met een schuldgevoel.
Mijn neefje had in september ook echt een afschuwelijke buikgriep. Hij is 13, maar heeft erg weinig vetjes, en na 10 dagen en allerlei onderzoeken bleef de conclusie ‘uitzieken’. Hij is nu nog steeds aan het bijtrekken 🙁quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 11:09 schreef Tink89 het volgende:
Een hele nare buikgriep bij een kindje zonder reserves... dus uitzieken en proberen er ors in te krijgen. Verder mag ze drinken en eten wat ze wil (niks dus, behalve bv). We werden gisteren ook meteen geïsoleerd en iedereen moest schorten en handschoenen en desinfecteren enzovoorts, want natuurlijk nog meer kwetsbare kindjes daar die echt geen buikgriep kunnen gebruiken.
Dus ja, uitzieken in principe.
Nou dat ja. Ik heb zelf meerdere keren gezien hoe snel een kind doodziek kan worden (die van mij blijken genetisch niet zo lekker te reageren op spugen en veel sneller uit te drogen). Ik was dus zo'n ouder die binnen 24 uur al aan de bel trok met een niet pluis gevoel. En keihard werd weggestuurd want 'protocol'. Nou ja, uiteindelijk geloof je de HAP en kom je na een doorwaakte nacht bij je eigen huisarts die zich dood schrikt en je meteen naar het ziekenhuis stuurt. De wijze les van de kinderarts daar was 'als ouders echt een niet pluis gevoel hebben kan je daar beter op vertrouwen dan op een kind dat zich nou eenmaal heel lang heel groot houdt en dan ineens instort'.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 11:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je kunt toch ergens van leren zonder meteen met een schuldgevoel door het leven te gaan?
Hahaha die kunnen er ook wat van iddquote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:29 schreef Budabuddumbam het volgende:
nou neem een kijkje op tweakers, zelfde gezeik maar dan met mannen.
Ik vind dat ook een vogel, wat is het dan?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:37 schreef Lemijn het volgende:
Oké toch nog een reactie dan, ik ben tenslotte ook een vrouw dus ik voel me uitgedaagd.
Ik snap best dat mensen uit eigen ervaring of door verhalen van de omgeving van kinderen die (te) laat bij de kinderarts belandden, graag advies geven om niet te lang te wachten. Maar het gaat wat mij betreft dan toch om de formulering: 'ik had allang bij de huisarts gezeten' impliceert dat je de situatie goed genoeg kent om te zeggen dat jij in hetzelfde geval al actie had ondernomen. Ik vraag me af of je dat zou zeggen als je wist dat Tink al meerdere keren contract had gehad met de huisarts, en inderdaad ook wel wat het toevoegt als al meerdere mensen iets soortgelijks schreven op een aardiger manier. Maar goed, aardig is geen noodzaak, dat is wel waar.
Nu ben ik er ook wel klaar mee hoor. Ik post nog even een smiley voor Jacob, want die noemt dit een vogel:.
Iets met het WK denk ik?quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 16:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een vogel, wat is het dan?
Haha, zo zie je maar weer dat taal nogal moeilijk is... ik bedoelde niet dat ik het geen vogel vind maar wel dat ik het voor zijn plezier erbij zette omdat hij zich zat te vervelen op mijn schootquote:
Zelfde vraag.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 22:28 schreef Crumpette het volgende:
Bedoel je een karcher voor je ramen oid of een klerenstomer?
Ik ben fan! Wij hebben een Roomba.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht eigenlijk ervaringen met een robotstofzuiger,
Die heb ik, die is óók geweldig.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:36 schreef Tink89 het volgende:
Ik zocht eigenlijk ervaringen met een robotstofzuiger, maar dan wordt het wel heel huishoud hier... Al zag ik dat ze ook robotdweilen hebben tegenwoordig
Nou dat dus, straks met ruim 85m2 leisteen beneden heb ik graag dat het ook easy gaat en goed schoon is en niet teveel tijd kost.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Wat maakt het zo fijn, dad?
Ik heb straks ook 40m2 tegels in de keuken liggen, en ik zoek het niet zo om daar twee keer per week met de mop overheen te moeten
@Wolken heeft een vouwmachine.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Die heb ik, die is óók geweldig.
Ik zoek nog naar een machine waar de was droog en opgevouwen uit komt.
Jij hebt de robotdweil?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Die heb ik, die is óók geweldig.
Ik zoek nog naar een machine waar de was droog en opgevouwen uit komt.
Huh, dat is het werk toch niet?quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 09:08 schreef SQ het volgende:
Wat maakt het zo fijn, dad?
Ik heb straks ook 40m2 tegels in de keuken liggen, en ik zoek het niet zo om daar twee keer per week met de mop overheen te moeten
Nee, alleen stofzuiger. Wij hebben parketquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:42 schreef BE het volgende:
[..]
Jij hebt de robotdweil?
WIj zijn nog steeds heel blij met de roomba, al gaat hij minder vaak dan toen we hem net hadden. Maar goed, ik stofzuig zelf nog steeds niet.![]()
En de dweil staat hier dus op de verlanglijst.Met de lichte vloer in ons nieuwe huis moet er wel vaker gedweild worden eigenlijk.
Dat is het werk dus wél als je een verbouwing, gezin, 2 banen en de hele shitzooi moet combineren. Eerst stofzuigen, dan dweilen. Gewoon geen zin in.quote:
Yup, dus als je een keer tussenuurtje hebt kan je op de koffie komenquote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:05 schreef DevilsAndDust het volgende:
Jullie huizenjacht is tot een succesvol einde gekomen, BlueEyes?
Dat kan liggen aan het type stofzuiger en de vloer.quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 10:38 schreef F_r het volgende:
Onze roomba staat stof te happen maakt krassen op de vloer.
Haha ja, alle duplo van de grond enzo, daar is nog geen robot voor...quote:Op zaterdag 26 oktober 2019 11:43 schreef Hupje het volgende:
[..]
Dat kan liggen aan het type stofzuiger en de vloer.
Ik stofzuig zelf 1x per week, de rest van het werk laat ik Roomba doen. Enige wat moeite kost is een keer de ruimtes Roomba-proof maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |