abonnement Unibet Coolblue
pi_196376792
Vroeger had ik op de NES een spel, met in mijn herinnering een gele hoes, met daarop een groen monstertje met rode nagels en rood haar. Daar mijn idee was de naam van de Game ook "Monster". Maar onder deze titel kan ik de game nergens vinden op het internet.

De game zelf... je moest van links naar rechts lopen, en hij kon geloof ik uit zijn handen schieten. De game lijkt een beetje op Megaman. De hoofdkarakter had zwart haar, en een lichtblauw met zwart pakje aan..

Sorry, het is een vage omschrijving. En ik kan zomaar wat details mis hebben. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Bij voorbaat dank.

[ Bericht 0% gewijzigd door indiaantje89 op 23-11-2020 15:07:39 ]
pi_196377345
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2020 13:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Vroeger had ik op de NES een spel, met in mijn herinnering een gele house, met daarop een groen monstertje met rode nagels en rood haar. Daar mijn idee was de naam van de Game ook "Monster". Maar onder deze titel kan ik de game nergens vinden op het internet.

De game zelf... je moest van links naar rechtslopen, en hij kon geloof ik uit zijn handen schieten. De game lijkt een beetje op Megaman. De hoofdkarakter had zwart haar, en een lichtblauw met zwart pakje aan..

Sorry, het is een vage omschrijving. En ik kan zomaar wat details mis hebben. Hoop dat jullie me kunnen helpen. Bij voorbaat dank.
Ik denk Totally Rad, je beschrijving van de cover klopt iig als een bus met die cover:



En het pakje van het ventje klopt ook, en hij schiet :)
Gameplay:
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_196377638
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik denk Totally Rad, je beschrijving van de cover klopt iig als een bus met die cover:

[ afbeelding ]

En het pakje van het ventje klopt ook, en hij schiet :)
Gameplay:
Yes thanks _O_

Bizar dat ik altijd dacht dat het spel "Monster" noemde. Maar zo noemde ik het als kind ofzo.
pi_196377708
Dit soort dingen worden altijd anders in je hoofd in de loop van de tijd, dat merk ik zelf ook :D Ik zat eerst aan ghouls & goblins te denken (groen monster, etc). Maar je coverbeschrijving hielp enorm, en voor de rest zat je helemaal goed qua beschrijving van de speler.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_196377962
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:44 schreef Pheno het volgende:
Dit soort dingen worden altijd anders in je hoofd in de loop van de tijd, dat merk ik zelf ook :D Ik zat eerst aan ghouls & goblins te denken (groen monster, etc). Maar je coverbeschrijving hielp enorm, en voor de rest zat je helemaal goed qua beschrijving van de speler.
Jep, ben denk ik nooit verder gekomen dan het tweede level dacht ik. Maar toen was ik nog een jonge kiddo. Ik wil het weer eens oppakken. Nu ik het terug zie weer veel "o ja" momentjes.
pi_196386165
quote:
7s.gif Op maandag 23 november 2020 14:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik denk Totally Rad, je beschrijving van de cover klopt iig als een bus met die cover:

[ afbeelding ]

En het pakje van het ventje klopt ook, en hij schiet :)
Gameplay:
Ik moest even een traantje wegplinken bij die cover. Doet me denken aan vroeger als ik een good boy was geweest en bij de videoland een nintendospelletje mocht huren van mama.

Sowieso al die covers. Wat sprak dat toen nog tot de verbeelding.
Conscience do cost.
pi_198980858
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:14 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn aller eerste spel console, een PS4 *O* *O*
Ik heb de volgende spellen:
Uncharted (de hele serie) heel leuk om te spelen
The last of us (iets lastiger) maar leuk
Tomb Raider (shadow of the tomb raider, rise of the tomb raider)
Nu ben ik dus bijna uitgespeeld en op zoek naar nieuwe games.
Tomb raider vind ik het leukst. Vooral ook door alle kleine mini questjes.
Wie heeft er tips voor Tomb Raider achtige spellen?
Er zijn ook oudere Tomb Raider games. Bijvoorbeeld Tomb Raider: Anniversary, Underworld en Legend.
Heb je de 2013 'Tomb Raider' wel gespeeld van de nieuwe reeks?

Red Dead Redemption 2 komt wellicht ook nog enigszins in de buurt. Horizon Zero Dawn ook een mogelijkheid.
pi_198983021
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2020 21:14 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb mijn aller eerste spel console, een PS4 *O* *O*
Ik heb de volgende spellen:
Uncharted (de hele serie) heel leuk om te spelen
The last of us (iets lastiger) maar leuk
Tomb Raider (shadow of the tomb raider, rise of the tomb raider)
Nu ben ik dus bijna uitgespeeld en op zoek naar nieuwe games.
Tomb raider vind ik het leukst. Vooral ook door alle kleine mini questjes.
Wie heeft er tips voor Tomb Raider achtige spellen?
Resident evil wel horror maar zitten ook puzzels in.
pi_198983153
quote:
1s.gif Op maandag 12 april 2021 23:42 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Er zijn ook oudere Tomb Raider games. Bijvoorbeeld Tomb Raider: Anniversary, Underworld en Legend.
Heb je de 2013 'Tomb Raider' wel gespeeld van de nieuwe reeks?

Red Dead Redemption 2 komt wellicht ook nog enigszins in de buurt. Horizon Zero Dawn ook een mogelijkheid.
Ja, alle beschikbare tomb raiders uitgespeeld. (man man man wat is baba yaga moeilijk te verslaan)
De andere 2 ga ik proberen. Bedankt voor de tip
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_198983157
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:09 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Resident evil wel horror maar zitten ook puzzels in.
Ik ben gek op horror, deze ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 13 april 2021 @ 11:38:56 #111
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_198984098
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:22 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben gek op horror, deze ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip
Nou zit daar nogal een groot verschil in met wat je vraagt. Maar goed.

Mocht je al resident evil willen proberen: Resident Evil 2 Remake (3rde persoon) of Resident Evil 7 (1ste persoon). Zijn beide sowieso wel vet. Maar hebben mijn inziens andere gameplay dan een Tomb Raider.
pi_198985889
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:22 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik ben gek op horror, deze ga ik zeker proberen. Bedankt voor de tip
Resident Evil 2 (remake) is vrij goed. Ik ben zelf een Resi fan, dus zou ze persoonlijk allemaal aanraden.

Evil Within 1 & 2 ook.
pi_198986853
Misschien Star Wars: Jedi Fallen Order? Ik hou normaal helemaal niet van star wars. Maar vond deze wel tof. Zitten ook wat puzzels in en klim en klauter werk. Desnoods speel je hem op super easy voor het verhaal anders zit je vrij snel vast.
pi_198987022
Klinkt niet meer echt als Ik zoek een spel...
pi_199173241
In 1999 ongeveer had ik een pinball game voor de pc. Als ik het me goed herinner moest je het monster van Frankenstein tot leven wekken. Er kwamen stemmetjes in voor die onder anderen "Look master" en "Sorry master" zeiden.
Ik heb al op Frankenstein+pinball gezocht, maar helaas zonder resultaat.
Kent iemand de naam van dit spel?
pi_199173274
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:15 schreef Willy_Wanker het volgende:
In 1999 ongeveer had ik een pinball game voor de pc. Als ik het me goed herinner moest je het monster van Frankenstein tot leven wekken. Er kwamen stemmetjes in voor die onder anderen "Look master" en "Sorry master" zeiden.
Ik heb al op Frankenstein+pinball gezocht, maar helaas zonder resultaat.
Kent iemand de naam van dit spel?
pi_199173284
quote:
Je bent een held! Dankjewel!
pi_199173289
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:24 schreef Willy_Wanker het volgende:

[..]

Je bent een held! Dankjewel!
Ik zocht op dos pinball Frankenstein. De DOS helpt :)

Heb deze (en vele andere) ook wel gespeeld. De 90's waren echt pinballtastisch.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:25:32 #119
377147 VRIDZ
Robverdomme
pi_199197324
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:24 schreef Willy_Wanker het volgende:

[..]

Je bent een held! Dankjewel!
Je hebt m al gevonden zie ik, al moest ik aan Sierra's 3D Ultra Pinball: Creep Night denken, en dan de 2e kast..
Ook een leuke reeks flipperkasten!

  zondag 25 juli 2021 @ 17:23:50 #120
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200541707
Gooeeedenmiddag :D

In mijn hoofd duikt ineens een spel op waarvan ik niet meer weet wat je moest doen en hoe die game natuurlijk heet.
Enige wat ik nog weet is dat het gekleurde ballen waren, blauw rood en mogelijk nog een paar. Het waren glazen ballen en als ze knappen gaf dat een geluid als of er glas brak. Ook de woorden: Amazing en Flawless Victory kwamen in voor. Voor de rest daagt me niks meer van die game.

Deze kwam ineens in me op nadat ik met vrienden een lijst van games afgingen die we gespeeld hadden.
Hopelijk is er iemand die me hieruit de brand kan helpen :)

Waarschijnlijk stamt deze game uit de jaren "00 maar 1999 of 1998 zou ook nog kunnen.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200543160
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gooeeedenmiddag :D

In mijn hoofd duikt ineens een spel op waarvan ik niet meer weet wat je moest doen en hoe die game natuurlijk heet.
Enige wat ik nog weet is dat het gekleurde ballen waren, blauw rood en mogelijk nog een paar. Het waren glazen ballen en als ze knappen gaf dat een geluid als of er glas brak. Ook de woorden: Amazing en Flawless Victory kwamen in voor. Voor de rest daagt me niks meer van die game.

Deze kwam ineens in me op nadat ik met vrienden een lijst van games afgingen die we gespeeld hadden.
Hopelijk is er iemand die me hieruit de brand kan helpen :)

Waarschijnlijk stamt deze game uit de jaren "00 maar 1999 of 1998 zou ook nog kunnen.
Lastig als je niet meer weet wat je moest doen :)

Bubble bobble (en puzzle bobble) zijn het niet, die *plopte* en waren niet van glas. Marble Madness misschien? Waarbij je een baan door moest met hindernissen? Die is wel ouder volgens mij.
  zondag 25 juli 2021 @ 19:44:13 #122
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_200543429
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Lastig als je niet meer weet wat je moest doen :)

Bubble bobble (en puzzle bobble) zijn het niet, die *plopte* en waren niet van glas. Marble Madness misschien? Waarbij je een baan door moest met hindernissen? Die is wel ouder volgens mij.
In dat opzicht heb ik er ook één.

Dat was namelijk wel één met bubbels die je op elkaar afschoot. Enige wat ik mij kon herinneren is dat het met draakjes was, en het minimaal 25 jaar geleden was.

-edit-

Laat maar zitten. Is een best specifieke versie. Ik zie dat al die bubble bobble dingen met groene draakjes zijn. Zal wel effe op youtube moeten kijken door al die verschilkende versies.
pi_200543526
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gooeeedenmiddag :D

In mijn hoofd duikt ineens een spel op waarvan ik niet meer weet wat je moest doen en hoe die game natuurlijk heet.
Enige wat ik nog weet is dat het gekleurde ballen waren, blauw rood en mogelijk nog een paar. Het waren glazen ballen en als ze knappen gaf dat een geluid als of er glas brak. Ook de woorden: Amazing en Flawless Victory kwamen in voor. Voor de rest daagt me niks meer van die game.

Deze kwam ineens in me op nadat ik met vrienden een lijst van games afgingen die we gespeeld hadden.
Hopelijk is er iemand die me hieruit de brand kan helpen :)

Waarschijnlijk stamt deze game uit de jaren "00 maar 1999 of 1998 zou ook nog kunnen.
Op welk device was het?
  zondag 25 juli 2021 @ 20:28:09 #124
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200544135
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Lastig als je niet meer weet wat je moest doen :)

Bubble bobble (en puzzle bobble) zijn het niet, die *plopte* en waren niet van glas. Marble Madness misschien? Waarbij je een baan door moest met hindernissen? Die is wel ouder volgens mij.
Inderdaad erg lastig, ik kom er nog steeds niet op...leuk he hoe gedachte met je kan spelen _O-
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 19:50 schreef babylon het volgende:

[..]

Op welk device was het?
Was voor de PC.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200544317
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:28 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Inderdaad erg lastig, ik kom er nog steeds niet op...leuk he hoe gedachte met je kan spelen _O-
[..]

Was voor de PC.
Klinkt als een Bubble Shooter. Maar welke van de duizenden. Sorry
pi_200545775
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 17:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gooeeedenmiddag :D

In mijn hoofd duikt ineens een spel op waarvan ik niet meer weet wat je moest doen en hoe die game natuurlijk heet.
Enige wat ik nog weet is dat het gekleurde ballen waren, blauw rood en mogelijk nog een paar. Het waren glazen ballen en als ze knappen gaf dat een geluid als of er glas brak. Ook de woorden: Amazing en Flawless Victory kwamen in voor. Voor de rest daagt me niks meer van die game.

Deze kwam ineens in me op nadat ik met vrienden een lijst van games afgingen die we gespeeld hadden.
Hopelijk is er iemand die me hieruit de brand kan helpen :)

Waarschijnlijk stamt deze game uit de jaren "00 maar 1999 of 1998 zou ook nog kunnen.
Zuma's Revenge?
  zondag 25 juli 2021 @ 22:26:46 #127
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200546453
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 20:39 schreef babylon het volgende:

[..]

Klinkt als een Bubble Shooter. Maar welke van de duizenden. Sorry
Nee het was zeker geen bubble shooter, ik meende iets als bejeweled maar dan met glazen ballen met aantal kleuren. Verdomme wat is dit lastig als je niet meer weet hoe het werkt.

quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 21:55 schreef magikmichael het volgende:

[..]

Zuma's Revenge?
Nee helaas is dat em ook niet.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  maandag 26 juli 2021 @ 08:37:44 #128
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_200551235
Bust-a-move?
nee, jij dan!
  maandag 26 juli 2021 @ 09:21:40 #129
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200552175
Nee ook niet, ik heb nu wel opheldering voor jullie :D

Je hebt een veld met gekleurde glazen bollen, je moet zoveel mogelijk dezelfde kleur aan elkaar koppelen om een mooie combo te maken. Hoe meer ballen je connect en opblaast, hoe hoger de combo. Meestal hoor je dan outstanding of Amazing.
Als de ballen worden geconnect krijg je stroom/bliksemachtige verschijning te zien :)

Zo die kwam ineens in me op, hopelijk is het duidelijk :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200552305
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:21 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee ook niet, ik heb nu wel opheldering voor jullie :D

Je hebt een veld met gekleurde glazen bollen, je moet zoveel mogelijk dezelfde kleur aan elkaar koppelen om een mooie combo te maken. Hoe meer ballen je connect en opblaast, hoe hoger de combo. Meestal hoor je dan outstanding of Amazing.
Als de ballen worden geconnect krijg je stroom/bliksemachtige verschijning te zien :)

Zo die kwam ineens in me op, hopelijk is het duidelijk :)
Dat doet me toch wel heel erg aan Bejeweled denken.
  maandag 26 juli 2021 @ 10:41:31 #131
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200553610
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 09:26 schreef STING het volgende:

[..]

Dat doet me toch wel heel erg aan Bejeweled denken.
[ afbeelding ]
Maar dat is het helaas dus niet. Het zijn ronde ballen he niet allerlei figuren :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200553818
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:41 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Maar dat is het helaas dus niet. Het zijn ronde ballen he niet allerlei figuren :)
Ik weet denk ik welke je bedoelt, er staat me iets van bij dat ik het rond 2000 heb gespeeld, maar geen idee wat de title is. Wel dus een soort Bejeweled clone. :P
  maandag 26 juli 2021 @ 10:59:11 #133
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200553889
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:54 schreef STING het volgende:

[..]

Ik weet denk ik welke je bedoelt, er staat me iets van bij dat ik het rond 2000 heb gespeeld, maar geen idee wat de title is. Wel dus een soort Bejeweled clone. :P
Ja rond 2000 zou inderdaad best kunnen, lastig man die titel maar we komen er wel het moet alleen even voorbij schieten :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200553998
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 10:59 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ja rond 2000 zou inderdaad best kunnen, lastig man die titel maar we komen er wel het moet alleen even voorbij schieten :)
Deze bedoel je waarschijnlijk niet, maar deze lijkt er volgens mij heel erg op:

Maar kan zijn dat ik twee van dat soort spellen uit die tijd door elkaar haal. :7
  maandag 26 juli 2021 @ 11:13:46 #135
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200554144
quote:
0s.gif Op maandag 26 juli 2021 11:05 schreef STING het volgende:

[..]

Deze bedoel je waarschijnlijk niet, maar deze lijkt er volgens mij heel erg op:

Maar kan zijn dat ik twee van dat soort spellen uit die tijd door elkaar haal. :7
Nee dat totaal niet.
Het is een donker omgeving, je moest het spel ook echt installeren om te kunnen spelen op windows platform.
Je moet met de muis de ballen aanraken en zo een hele serie maken, ik zal eens proberen te schetsen, let niet op mijn kunsten _O-
Achtergrond was iets met ruimteachtig die kanten op.


Zodra je de lijn hebt gemaakt kon je nog een keer klikken om te bevestigen :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  dinsdag 27 juli 2021 @ 04:39:04 #136
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_200567524
Wellicht Snood?
nee, jij dan!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 11:41:15 #137
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200572771
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 04:39 schreef Gehenna het volgende:
Wellicht Snood?
Ook een bubble shooter zo te zien, die kende ik nog niet.
Maar het is helaas geen bubble shooter ;)

Wist niet dat dit zo lastig werd _O-
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:37:14 #138
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_200578990
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 11:41 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ook een bubble shooter zo te zien, die kende ik nog niet.
Maar het is helaas geen bubble shooter ;)

Wist niet dat dit zo lastig werd _O-
Ah dat had ik wel even gemist, wat voor gameplay had het wel? Lijntjes maken als bij Bejeweled?
nee, jij dan!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 17:42:44 #139
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_200579063
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 17:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ah dat had ik wel even gemist, wat voor gameplay had het wel? Lijntjes maken als bij Bejeweled?
Nee zoals ik al eerder omschreef:

Je hebt een veld met xx aantal glazen ballen met verschillende kleuren, in het begin 2 daarna ga je hoger naar 3/4 (5).
Zoals in de mijn fantastische gemaakte paint zie je dat ik een lijn moet maken door op de ballen te tikken, elke kleur die ik kan koppelen kan je op die manier met elkaar verbinden, als je klaar bent druk je nogmaals op de laatste bal en explodeert alles uit elkaar. Op deze manier moet je de level voltooien.


Correctie:
Als je op een kleur bal drukt connect hij alles gelijk, nog een keer drukken bevestig je de actie en laat je al die ballen verwijderen.
Komt steeds meer dagen, alleen die naam he grr.

Correctie/Toevoeging 2:
Je moet het veld leeg maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door SpeedyGJ op 27-07-2021 23:37:33 ]
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_200583295
Ik zoek ook een spelletje. Het was een 2d spellegje op de pc. Volgens mij gratis, maar het kan ook betaald zijn. De wezentjes waren een soort wuppies ( van de AH pasr jaar geleden) en het leek op een soort doolhof cq snake dacht ik.

Ik speelde het met mijn neefje echt dagenlang achter elkaar.
pi_200583666
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:12 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik zoek ook een spelletje. Het was een 2d spellegje op de pc. Volgens mij gratis, maar het kan ook betaald zijn. De wezentjes waren een soort wuppies ( van de AH pasr jaar geleden) en het leek op een soort doolhof cq snake dacht ik.

Ik speelde het met mijn neefje echt dagenlang achter elkaar.
Supaplex? :P
Conscience do cost.
pi_201420460
Ik zoek een game voor de pc. Daar zijn twee delen van en het speelt in een stad tijdens apocalyptische toestanden. Je hebt groene, gele en rode zones. Je bent in deel twee een zwarte gozer met superkrachten en uiteindelijk vecht je tegen de eindbaas dat de karakter was uit het eerste deel.

In de gele zones heb je b.v. hele groepen zombies die door de stad rondlopen en het leger die overal rondrijden en daarop schieten. Groene zone is veilig .Rode zone is levensgevaarlijk.

De hoofdpersoon kan door zijn krachten van flatgebouwen afspringen, van zijn arm b.v. een grote hamer maken om zijn vijanden te verslaan.

Edit: gevonden. Prototype 1 en 2.

[ Bericht 3% gewijzigd door HSG op 18-09-2021 23:14:36 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
  maandag 18 oktober 2021 @ 20:33:30 #143
422502 Mr.Heisenberg
I'am the danger!
pi_201810727
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 22:12 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik zoek ook een spelletje. Het was een 2d spellegje op de pc. Volgens mij gratis, maar het kan ook betaald zijn. De wezentjes waren een soort wuppies ( van de AH pasr jaar geleden) en het leek op een soort doolhof cq snake dacht ik.

Ik speelde het met mijn neefje echt dagenlang achter elkaar.
Pacman? :D
pi_201814458
quote:
10s.gif Op maandag 18 oktober 2021 20:33 schreef Mr.Heisenberg het volgende:

[..]
Pacman? :D
Nee, dat is het niet. Ik heb ergens vaag achter in mijn hoofd wat hij bedoelt. Maar zou echt niet meer de naam weten. DOS spel.
pi_202175926
Heb ik er ook ff eentje.

Niet zo oud. PC. Kan freeware zijn, weet ik niet zeker. Ik heb er iig nooit centjes voor neergelegd :P

Ik zou schatten rond 2004. Was een soort spaceshooter. Met ruimteschepen dus. Roguelike als in het begon eenvoudig en werd langzaam aan steeds moeilijker totdat het onmogelijk werd en je uiteindelijk dood ging. Moeilijkheidsgraad ging vooral omhoog door veel vijanden en projectielen. Of het muis/toetsenbord of alleen muis was weet ik niet. Gameplay was heel eenvoudig. Ontwijken, schieten en overleven, that's it.

Speelde zich allemaal af in een vierkant, dus het was niet alsof je je door levels heen bewoog.

Graphics waren heel kleurig en explosief maar niet per se gedetailleerd. Vijanden onderscheidde zichzelf vooral door hun kleuren/vormen. Kleine driehoekjes, grotere vierkantjes, dat soort dingen.
Conscience do cost.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 november 2021 @ 19:39:46 #146
426493 crew  PippenScottie
pi_202177719
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 18:31 schreef ems. het volgende:
Heb ik er ook ff eentje.

Niet zo oud. PC. Kan freeware zijn, weet ik niet zeker. Ik heb er iig nooit centjes voor neergelegd :P

Ik zou schatten rond 2004. Was een soort spaceshooter. Met ruimteschepen dus. Roguelike als in het begon eenvoudig en werd langzaam aan steeds moeilijker totdat het onmogelijk werd en je uiteindelijk dood ging. Moeilijkheidsgraad ging vooral omhoog door veel vijanden en projectielen. Of het muis/toetsenbord of alleen muis was weet ik niet. Gameplay was heel eenvoudig. Ontwijken, schieten en overleven, that's it.

Speelde zich allemaal af in een vierkant, dus het was niet alsof je je door levels heen bewoog.

Graphics waren heel kleurig en explosief maar niet per se gedetailleerd. Vijanden onderscheidde zichzelf vooral door hun kleuren/vormen. Kleine driehoekjes, grotere vierkantjes, dat soort dingen.
Dit klinkt als Asteroids, een classic arcade game.

Misschien dat je hier een remake van hebt gespeeld.
pi_202178331
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 19:39 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Dit klinkt als Asteroids, een classic arcade game.

Misschien dat je hier een remake van hebt gespeeld.
Dat is inderdaad heel goed vergelijkbaar. Wat wel 'vast' staat is dat het geen officiële remake was.
Conscience do cost.
pi_202287978
Ik ben op zoek naar (waarschijnlijk) een DOS Game dat ik eind jaren 80, begin jaren 90 speelde op school.
Het was een soort van "point en click" game waarin je in het bos op zoek was naar het huis van een Oom.
Veel gepuzzel was er niet aan, hoofdzakelijk was het paden volgen in het bos op een mini map.
Elk stukje van het pad had een plaatje met een stukje tekst.

Het spel zoals ik het speelde was Nederlandstalig, wellicht dat een Engelse versie ook bestaat.

Iemand enig idee welk Nederlands of Engels spel dit was?
pi_203264435
Weet iemand een game met als bonusspel een grijpmachine? Ergens halverwege jaren 90
pi_203264854
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:50 schreef Rastaboi97 het volgende:
Weet iemand een game met als bonusspel een grijpmachine? Ergens halverwege jaren 90
The Legend of Zelda: Link's Awakening op gameboy had een bonusgame met een soort grijpmachine?
pi_203266000
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:50 schreef Rastaboi97 het volgende:
Weet iemand een game met als bonusspel een grijpmachine? Ergens halverwege jaren 90
Kirby op de Nes ook.
  woensdag 19 januari 2022 @ 10:23:58 #152
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_203266070
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 18:31 schreef ems. het volgende:
Heb ik er ook ff eentje.

Niet zo oud. PC. Kan freeware zijn, weet ik niet zeker. Ik heb er iig nooit centjes voor neergelegd :P

Ik zou schatten rond 2004. Was een soort spaceshooter. Met ruimteschepen dus. Roguelike als in het begon eenvoudig en werd langzaam aan steeds moeilijker totdat het onmogelijk werd en je uiteindelijk dood ging. Moeilijkheidsgraad ging vooral omhoog door veel vijanden en projectielen. Of het muis/toetsenbord of alleen muis was weet ik niet. Gameplay was heel eenvoudig. Ontwijken, schieten en overleven, that's it.

Speelde zich allemaal af in een vierkant, dus het was niet alsof je je door levels heen bewoog.

Graphics waren heel kleurig en explosief maar niet per se gedetailleerd. Vijanden onderscheidde zichzelf vooral door hun kleuren/vormen. Kleine driehoekjes, grotere vierkantjes, dat soort dingen.
Geometry wars
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_203268272
Nu ga ik twijfelen of het één van deze was maar toch bedankt @mschol @SarCastro
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 19 januari 2022 @ 17:32:05 #154
39237 crew  H_T
2733
pi_203272111
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 20:09 schreef ems. het volgende:

[..]
Dat is inderdaad heel goed vergelijkbaar. Wat wel 'vast' staat is dat het geen officiële remake was.
Ik vind het een beetje klinken als Geometry Wars
quote:
0s.gif Op woensdag 19 januari 2022 01:50 schreef Rastaboi97 het volgende:
Weet iemand een game met als bonusspel een grijpmachine? Ergens halverwege jaren 90
Kirby's Adventure had dit bijvoorbeeld, maar er zullen vast meer spellen zijn geweest
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_203274883
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2022 10:23 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Geometry wars
Dat was em. Lekkerman.
Conscience do cost.
pi_205187982
Zou je deze ook ergens kunnen kopen?
210227_1_funsat43_33.jpg
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206116396
Ik zoek een game of nou ja, eigenlijk meer een trailer. Volgens mij is het spel namelijk nooit uitgekomen.

Het gaat om een beest dat door een grot heenkruipt als een soort alien. Een donkere grot. Je kijkt door de ogen van dat beest. Op het eind komt hij volgens mij een grotopening tegen waarna het donkere filmpje eindigt. Het had fantastische graphics.

Volgens mij kwam dat filmpje rond 2015 ofzoiets uit en werd dacht ik getoond via E3, Gamescom of een andere gamebeurs.

Ik heb mij rotgezocht op 'game / monster / cave / trailer / beautiful graphics / weetikveelwat, maarik kan hem niet vinden.

Veel twijfels in mijn reactie, maar wie oh wie kan mij helpen?
  Redactie Games dinsdag 27 september 2022 @ 10:47:08 #158
181272 crew  Noppie2000
pi_206116456
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:35 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Ik zoek een game of nou ja, eigenlijk meer een trailer. Volgens mij is het spel namelijk nooit uitgekomen.

Het gaat om een beest dat door een grot heenkruipt als een soort alien. Een donkere grot. Je kijkt door de ogen van dat beest. Op het eind komt hij volgens mij een grotopening tegen waarna het donkere filmpje eindigt. Het had fantastische graphics.

Volgens mij kwam dat filmpje rond 2015 ofzoiets uit en werd dacht ik getoond via E3, Gamescom of een andere gamebeurs.

Ik heb mij rotgezocht op 'game / monster / cave / trailer / beautiful graphics / weetikveelwat, maarik kan hem niet vinden.

Veel twijfels in mijn reactie, maar wie oh wie kan mij helpen?
Enige wat me te binnen schiet is Project Wight (later Darkborn). Worth a shot :P
pi_206116502
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:47 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]
Enige wat me te binnen schiet is Project Wight (later Darkborn). Worth a shot :P
Als jij een mooie vrouw was geweest, had je een flink pak zoenen van mij gekregen.

Helaas voor je blijft het bij het volgende:

Dat is hem!! Bedankt!! O+ O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Mutsaers__78 op 27-09-2022 13:16:47 ]
  Redactie Games dinsdag 27 september 2022 @ 13:16:45 #160
181272 crew  Noppie2000
pi_206117894
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 10:54 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als jij een mooie vrouw was geweest, had ik je een flink pak zoenen van mij gekregen.

Helaas voor je blijft het bij het volgende:

Dat is hem!! Bedankt!! O+ O+
Top! :D
pi_206198484
Een lange tijd geleden op de FP een game voorbij zien komen á la the Division. De setting leek op een Times Square-achtig iets rond de kersttijd en in de gameplay video ging de speler een warenhuis in waar wat monsters/zombies rondwaarden.

Kan iemand mij helpen aan de titel of topic van deze game? Ik zag laatst namelijk The Day Before voorbij komen waardoor ik er weer aan herinnert werd, maar volgens mij is het niet hetzelfde spel.

Mijn dank is groot!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
  Eindredactie Games dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:12:40 #162
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_206198938
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 12:29 schreef Leer2eK het volgende:
Een lange tijd geleden op de FP een game voorbij zien komen á la the Division. De setting leek op een Times Square-achtig iets rond de kersttijd en in de gameplay video ging de speler een warenhuis in waar wat monsters/zombies rondwaarden.

Kan iemand mij helpen aan de titel of topic van deze game? Ik zag laatst namelijk The Day Before voorbij komen waardoor ik er weer aan herinnert werd, maar volgens mij is het niet hetzelfde spel.

Mijn dank is groot!
The Day Before is wel het eerste dat me te binnenschiet aangezien dat exact aansluit op wat je beschrijft. Zijn inmiddels aardig wat trailers van verschenen maar dit was de eerste waar ze idd in een sneeuwige setting een warenhuis uitkammen:

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_206199032
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 oktober 2022 13:12 schreef 2dope het volgende:

[..]
The Day Before is wel het eerste dat me te binnenschiet aangezien dat exact aansluit op wat je beschrijft. Zijn inmiddels aardig wat trailers van verschenen maar dit was de eerste waar ze idd in een sneeuwige setting een warenhuis uitkammen:

Ah yes!! Die bedoelde ik dus! Thanks!
Hard work never killed anybody, but why take a chance?
pi_206206500
Ik ben trouwens zeer sceptisch over the day before gezien de track record van de makers. Trailer is geweldig maar ik ben pessimistisch over het eindproduct.
Conscience do cost.
  Moderator dinsdag 4 oktober 2022 @ 22:48:23 #165
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206206945
Een keer iets anders :P Er is een spel, ik ben de naam even kwijt, waar je o.a. als undead, dragon, breton, uruk-hai, mori-hai, en nog vele andere rassen kan spelen. het is een text-based browserspel á la Utopia, maar ik kan echt niet meer op de naam komen. Heb al diverse combinaties van conquest, kingdom, war, tribe en de rassen gebruikt, maar er komt niks tevoorschijn.

En om nķg obscurer te doen: er was een ander browserspel waar je als Elf, Dwarf, Human of Orc kon spelen, volgens mij was het tijdens de hele "invite vrienden of laat ze op een link klikken en je krijgt extra beurten/wapens" browserspel rage, en je moest wapens en uitrustingen voor je troepen kopen zodat je anderen in de pan kon hakken. Zal vast niet meer bestaan, maar als iemand zich de titel herinnert zou ik dat tof vinden :D
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:50:43 #166
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206328486
Heb het tweede spel spontaan gevonden: https://www.kingsofchaos.com/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
pi_206328493
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 oktober 2022 10:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb het tweede spel spontaan gevonden: https://www.kingsofchaos.com/
Warempel. Die heb ik ook nog gespeeld.
Conscience do cost.
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:55:13 #168
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206328979
Ennn de eerste *O* Orkfia: https://alliancesatwar.com/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  Moderator zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:57:37 #169
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_206328999
Driedubbele trip naar nostalgieland: Black Nova Traders, al is de server wel kapot ;( https://dev.blacknova.net/blog/
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  maandag 20 februari 2023 @ 21:33:05 #170
500901 HappyCharly
Nothing really matters
pi_208081119
Al 127 dagen niet gepost.. haha...

Ik zoek een spel:

het is een online spel
van 10/15 jaar geleden ofzo
je had het in verschillende varianten
het was op een website..
met allemaal raadsels..
en als je dan het raadsel van die pagina goed had,
kwam je op een nieuwe pagina
tot je het spel uitspeelde
vaak doordenkers en ingewikkelde puzzels
maar ook goed lezen in de categorie: schrijf het antwoord in de balk hieronder (het antwoord dus)

wie heeft een idee?
en bestaat zoiets nu ook nog?
Happy thoughts
pi_208083527
Een spel op de Commodore64. Het was een soort dansspel in filmsetting. Maar uniek aan het spel voor die tijd was dat je filmsets kon inrichten in een sandbox modus en een act kon terugzien.

het was overigens 'Break street' niet
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:08:08 #172
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_208086783
Dance Fantasy ?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_208086844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:08 schreef Jimbo het volgende:
Dance Fantasy ?
Even gezocht, maar nee helaas :)

het was net een kleine fractie gedetaileerder in graphics. Weet nog dat er een of twee karakters met een alpinopetje inzaten. Of ze echt aan het dansen waren of gewoon "rondbewogen" in het decor is ook nog een vraag.
  Moderator dinsdag 21 februari 2023 @ 13:18:06 #174
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_208086899
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Even gezocht, maar nee helaas :)

het was net een kleine fractie gedetaileerder in graphics. Weet nog dat er een of twee karakters met een alpinopetje inzaten. Of ze echt aan het dansen waren of gewoon "rondbewogen" in het decor is ook nog een vraag.
En het was niet gewoon 'hollywood' anders?

in deze 5 in 1 pack


ohhh en je hebt ook nog break dance
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_208086916
quote:
17s.gif Op maandag 20 februari 2023 21:33 schreef HappyCharly het volgende:
Al 127 dagen niet gepost.. haha...

Ik zoek een spel:

het is een online spel
van 10/15 jaar geleden ofzo
je had het in verschillende varianten
het was op een website..
met allemaal raadsels..
en als je dan het raadsel van die pagina goed had,
kwam je op een nieuwe pagina
tot je het spel uitspeelde
vaak doordenkers en ingewikkelde puzzels
maar ook goed lezen in de categorie: schrijf het antwoord in de balk hieronder (het antwoord dus)

wie heeft een idee?
en bestaat zoiets nu ook nog?
Volgens mij zijn er een heleboel van dit soort 'online escape rooms' dus ik denk dat je iets specifieker nog moet zijn als je de juiste wil vinden.
Conscience do cost.
  dinsdag 21 februari 2023 @ 15:44:50 #176
500901 HappyCharly
Nothing really matters
pi_208088657
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 13:19 schreef ems. het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er een heleboel van dit soort 'online escape rooms' dus ik denk dat je iets specifieker nog moet zijn als je de juiste wil vinden.
Thanks voor je reply..

Ik kan er zo weinig nog over zeggen, ik hoopte dat iemand het wist..

- elke pagina heeft een puzzel of raadsel
- vaak taalgrapjes
- het is niet Cicada 3301
- het had iets mysterieus...
- misschien is het wel al 20 jaar geleden..
- het is een online spel
- en als je dan het raadsel van die pagina goed had, kwam je op een nieuwe pagina
tot je het spel uitspeelde
- vaak doordenkers en ingewikkelde puzzels
- maar ook goed lezen in de categorie: schrijf het antwoord in de balk hieronder (het antwoord dus)
Happy thoughts
  Spellchecker dinsdag 21 februari 2023 @ 15:49:24 #177
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_208088732
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:44 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Thanks voor je reply..

Ik kan er zo weinig nog over zeggen, ik hoopte dat iemand het wist..

- elke pagina heeft een puzzel of raadsel
- vaak taalgrapjes
- het is niet Cicada 3301
- het had iets mysterieus...
- misschien is het wel al 20 jaar geleden..
- het is een online spel
- en als je dan het raadsel van die pagina goed had, kwam je op een nieuwe pagina
tot je het spel uitspeelde
- vaak doordenkers en ingewikkelde puzzels
- maar ook goed lezen in de categorie: schrijf het antwoord in de balk hieronder (het antwoord dus)

Geduld, het staat er nog maar nčt ^O^
  dinsdag 21 februari 2023 @ 16:03:34 #178
500901 HappyCharly
Nothing really matters
pi_208088953
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:49 schreef maily het volgende:

[..]
Geduld, het staat er nog maar nčt ^O^
ik heb het aangepast nav een reactie :Y
Happy thoughts
pi_208134837
quote:
17s.gif Op dinsdag 21 februari 2023 15:44 schreef HappyCharly het volgende:

[..]
Thanks voor je reply..

Ik kan er zo weinig nog over zeggen, ik hoopte dat iemand het wist..

- elke pagina heeft een puzzel of raadsel
- vaak taalgrapjes
- het is niet Cicada 3301
- het had iets mysterieus...
- misschien is het wel al 20 jaar geleden..
- het is een online spel
- en als je dan het raadsel van die pagina goed had, kwam je op een nieuwe pagina
tot je het spel uitspeelde
- vaak doordenkers en ingewikkelde puzzels
- maar ook goed lezen in de categorie: schrijf het antwoord in de balk hieronder (het antwoord dus)

Die had je heel veel in die tijd bekendste was denk ik notpron, maar ik vond zelf qwyzzle de leukste
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  zaterdag 25 februari 2023 @ 00:14:23 #180
500901 HappyCharly
Nothing really matters
pi_208134948
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 00:05 schreef FrankRicard het volgende:

[..]
Die had je heel veel in die tijd bekendste was denk ik notpron, maar ik vond zelf qwyzzle de leukste
Die waren het allebei niet... maar wel in die categorie! Thanks voor je antwoord.. weet je er nog meer?
Het was donkerder qua paginakleuren, en veel 'ouderwetser' dan Qwyzzle wat betreft lay-out. Die is overigens wel leuk dus die ik ga ik spelen :D

Maar hopelijk weet iemand nog het echte antwoord..
Happy thoughts
pi_208135079
https://en.wikipedia.org/wiki/Notpron#Spin-offs
Wiki heeft een kort lijstje, maar als je een paar van dat soort namen intypt in google kom je er wel meer tegen.
De qwyzzle die ik bedoel is voor zover ik weet niet meer online te spelen, maar die zag er ongeveer zo uit
https://web.archive.org/w(...)zzle/Qwyzzle100.html
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:33:28 #182
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_208374853
Ik zoek een spel eind jaren 80?
Het was volgens mij op een zx spectrum, een nieuwere uitvoering? uit mijn hoofd met floppies.
In mijn beleving een rpg waarin je moest strijden via dobbelstenen.
Helaas weet ik er niet veel meer van.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:37:51 #183
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_208374914
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:33 schreef NaOnsDeZondvloed het volgende:
Ik zoek een spel eind jaren 80?
Het was volgens mij op een zx spectrum, een nieuwere uitvoering? uit mijn hoofd met floppies.
In mijn beleving een rpg waarin je moest strijden via dobbelstenen.
Helaas weet ik er niet veel meer van.
Ik hoop dat iemand kan helpen.
Ik weet iets dergelijks op de msx, de runemaster serie.

  dinsdag 14 maart 2023 @ 18:40:59 #184
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_208374952
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2023 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]
Ik weet iets dergelijks op de msx, de runemaster serie.

Top, dit is hem.
Inderdaad de msx2.
Dank je wel!
pi_212418210
-

[ Bericht 60% gewijzigd door Isane op 13-02-2024 23:11:45 ]
  PR en moderator donderdag 28 maart 2024 @ 23:50:47 #186
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_213001170
Een aantal jaar geleden heb ik een hele reeks Let’s Plays gekeken op Youtube van een spel met prachtige realistische graphics. Alles wat ik nog weet is dat je een jongen/jongvolwasse was, in een wereld die wat Aziatisch deed denken (met ook wel fantasie aan ‘zwevende eilanden’), en dat je in die wereld eigenlijk puzzels op moest lossen om van A naar B te komen. Er zat een goed verhaal achter, en destijds werd het ‘een van de beste graphics’ genoemd voor een game. Echt magnifieke uitzichten enzo.

Ik kan bij God niet meer op de naam van de game of verdere details komen. Is er iemand bij wie deze algemene omschrijving een specifiek belletje doet rinkelen? :@
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 29 maart 2024 @ 00:02:02 #187
39237 crew  H_T
2733
pi_213001244
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:50 schreef Moira het volgende:
Een aantal jaar geleden heb ik een hele reeks Let’s Plays gekeken op Youtube van een spel met prachtige realistische graphics. Alles wat ik nog weet is dat je een jongen/jongvolwasse was, in een wereld die wat Aziatisch deed denken (met ook wel fantasie aan ‘zwevende eilanden’), en dat je in die wereld eigenlijk puzzels op moest lossen om van A naar B te komen. Er zat een goed verhaal achter, en destijds werd het ‘een van de beste graphics’ genoemd voor een game. Echt magnifieke uitzichten enzo.

Ik kan bij God niet meer op de naam van de game of verdere details komen. Is er iemand bij wie deze algemene omschrijving een specifiek belletje doet rinkelen? :@
Ik kom niet verder dan Shenmue, maar dat lijkt me niet kloppen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Eindredactie Games vrijdag 29 maart 2024 @ 08:38:48 #188
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213002524
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2024 23:50 schreef Moira het volgende:
Een aantal jaar geleden heb ik een hele reeks Let’s Plays gekeken op Youtube van een spel met prachtige realistische graphics. Alles wat ik nog weet is dat je een jongen/jongvolwasse was, in een wereld die wat Aziatisch deed denken (met ook wel fantasie aan ‘zwevende eilanden’), en dat je in die wereld eigenlijk puzzels op moest lossen om van A naar B te komen. Er zat een goed verhaal achter, en destijds werd het ‘een van de beste graphics’ genoemd voor een game. Echt magnifieke uitzichten enzo.

Ik kan bij God niet meer op de naam van de game of verdere details komen. Is er iemand bij wie deze algemene omschrijving een specifiek belletje doet rinkelen? :@
Het gedeelte "puzzels doen om verder te komen" doet me denken aan The Talos Princple. Alleen dat is niet in een Aziatische wereld en je speelt als een Android... Weet je nog of het first-person was? En wanneer 'ie ongeveer uitkwam?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  PR en moderator vrijdag 29 maart 2024 @ 14:18:16 #189
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_213006890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 00:02 schreef H_T het volgende:

[..]
Ik kom niet verder dan Shenmue, maar dat lijkt me niet kloppen
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 08:38 schreef 2dope het volgende:

[..]
Het gedeelte "puzzels doen om verder te komen" doet me denken aan The Talos Princple. Alleen dat is niet in een Aziatische wereld en je speelt als een Android... Weet je nog of het first-person was? En wanneer 'ie ongeveer uitkwam?
Die zijn het allebei niet ;( ik denk dat het in 2018-2020 ofzo uit kwam, maar zat al in allerlei lijsten te kijken en kwam daar ook niet een bekende naam tegen.
Hoe meer ik erover na denk hoe meer ik besef dat ik eigenlijk vet weinig details nog weet _O-
Het was wel first-person iig.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Eindredactie Games vrijdag 29 maart 2024 @ 14:21:51 #190
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_213006945
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:18 schreef Moira het volgende:

[..]
[..]
Die zijn het allebei niet ;( ik denk dat het in 2018-2020 ofzo uit kwam, maar zat al in allerlei lijsten te kijken en kwam daar ook niet een bekende naam tegen.
Hoe meer ik erover na denk hoe meer ik besef dat ik eigenlijk vet weinig details nog weet _O-
Het was wel first-person iig.
Islands of Insight?
quote:
Welcome to Islands of Insight: a sublime shared-world puzzle game set in a fantasy realm of ancient wonders and natural beauty. Brimming with mysterious puzzles to solve, secrets to uncover, and vibrant landscapes to explore, this peaceful world of floating islands is the perfect place to unwind. Embark on a puzzle adventure of your choice, all at your own pace.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  PR en moderator zaterdag 30 maart 2024 @ 11:34:16 #191
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_213018319
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 maart 2024 14:21 schreef 2dope het volgende:

[..]
Islands of Insight?
[..]

Hmm nee ook niet, ik weet ook niet of het echt puzzel puzzel was, het was echt in die wereld verwerkt zegmaar.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator zondag 31 maart 2024 @ 23:06:04 #192
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_213042918
The Witness?
Myst?
What Remains of Edith Finch?
Dear Esther?
Firewatch?
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
pi_213043034
Wie heeft de TT gesloopt?
  Moderator maandag 1 april 2024 @ 11:11:21 #194
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_213046117
Iemand, maar ik heb het weer aangepast :P
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')