abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189501376
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:48 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Nou moet je ophouden hoor. Zal even hetzelfde stuk quoten als jij met de juiste woorden uitvergroot.
[..]

Nou wat moeilijk he: 15 miljard aan subsidies en leningen. Hoeveel van elk? 133 miljoen naar oost-oekraine

https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukraine
https://www.csis.org/anal(...)istance-ukraine-2014
https://www.factcheck.org(...)pean-aid-to-ukraine/

:{w

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 18-10-2019 16:54:17 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 16:59:44 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189501486
Wat ik me trouwens afvraag is, aangezien ik niet super ingelezen ben over steun aan Oekraïne: Waarom zou de hoeveelheid steun van Europese landen of de EU (?) een legitieme reden zijn om hulp aan Oekraïne tegen te houden?
pi_189501489
Prachtig topic dit. Iemand claimt iets wat aantoonbaar onjuist is, wordt daarop gewezen, doubled down in plaats van toe te geven het fout te hebben door te wijzen op de kleine lettertjes van slechts 1 partij.

_O-
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 17:03:04 #64
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189501549
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:51 schreef The_End het volgende:

[..]

Jij zegt dat ik mijn kennis over Ukraine moet bijschaven mbt corruptie. 8)7 Dus mijn vraag aan jou is hoe je daarbij komt? Wat weet jij over mijn kennis mbt corruptie in Ukraine?

Ik betwist niet dat er leningen gegeven zijn of dat het merendeel is.

Het is wel zonde dat gekkies zoals jij de boventoon zijn gaan voeren op Fok. Normale discussies zijn zo helemaal niet meer mogelijk.
Het framework waarin de Ukraïne hoax zich afspeelt is de enorme corruptie dat het land al jaren teistert en waar meerdere actoren misbruik van hebben gemaakt.
De discussie over welk deel van de EU-hulp leningen of subsidies zijn is niet zo heel belangrijk, terwijl jij dit toch belangrijk poogt te maken.
Belangrijk met de corruptie die evident is, is dat deze huidige Amerikaanse regering -die sowieso al gereserveerd is ten opzichte van het geven van financiële hulp naar het buitenland- niet zonder meer tegoeden verstrekt maar dat haar buitenlands beleid er op geënt is dat het waar voor het geld moet opleveren.
Dit is ook precies dat Mick Mulvaney verwoordt in de presser van gisteren, maar je ziet het ook aan het stopzetten (of in elk geval enorme reductie) van financiële hulp aan de Palestijnse Autoriteit, Pakistan, et cetera.

US stops all aid to Palestinians in West Bank and Gaza

U.S. Cuts $300 Million In Aid To Pakistan; Says It's Failing To Fight Militants
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
pi_189501552
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:52 schreef The_End het volgende:

[..]

Nou wat moeilijk he: 15 miljard aan subsidies en leningen. Hoeveel van elk? 133 miljoen naar oost-oekraine

https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukraine
https://www.csis.org/anal(...)istance-ukraine-2014
https://www.factcheck.org(...)pean-aid-to-ukraine/

:{w
Gast...

Uit je eerste bron.

quote:
HUMANITARIAN ASSISTANCE

The EU has kept the humanitarian aspect of the Ukrainian crisis high on its agenda from the early days of the conflict. It has increased its humanitarian assistance in 2015 and is ready to scale up support according to needs.

To help the most vulnerable of those affected by the conflict, the European Union and its Member States have contributed over ¤139.5 million in humanitarian and early recovery aid since the beginning of the crisis, including ¤47.85 million provided by the Commission.

The European Commission has provided over ¤26 million for humanitarian assistance in this crisis: reaching out to internally displaced people, people who returned home or who remained in the conflict areas. About 55% of the Commission's humanitarian funding addresses the basic needs of the population in the non-government controlled areas directly affected by the conflict. Support has also been provided to people who have sought refuge across the border, in Russia and Belarus.
Oftewel, om Mick nog maar eens te quoten

quote:
You’ve heard the president say this, that we give them tanks and the other countries give them pillows. That’s absolutely right that as vocal as the Europeans are about supporting Ukraine, they are really, really stingy when it comes to lethal aid. And they weren’t helping Ukraine and still to this day are not.
Vrijwel al het andere EU geld wat die kant op gaat is in de vorm van leningen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 18-10-2019 17:08:24 ]
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 18:04:01 #66
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189502342
Die arme doelpalen...

Hoe lang nog voor idioten als Sjemmert gaan overstappen op 'quid pro quo is heel normaal en niet strafbaar hoor'?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189502372
Dus het naaien van Oekraïne, was in feite een verkapte boodschap richting de EU? 'Als jullie Oekraïne niet meer geld geven, dan draaien wij de geldkraan helemaal dicht. *Evil laugh*.'

Tamelijk bizarre manier om de EU onder druk te zetten - zeker omdat Europa al voldoende geld in Oekraïne steekt. Maar goed, ik speel dan natuurlijk ook geen 38D schaak, zoals 'stable genius' Donald J. Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_189502537
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 17:03 schreef Sjemmert het volgende:

Vrijwel al het andere EU geld wat die kant op gaat is in de vorm van leningen.
Maar help me even: hoe pak je de EU precies met het achterhouden van die defensiehulp? En wat vervolgens nog veel gekker is: het geld wordt alsnog overgemaakt, zonder dat Trump de EU ook maar op enige wijze onder druk heeft gezet.

Dat moet gewoon intergalactisch schaken zijn!
pi_189502902
Al goedgekeurde financiele steun naar Oekraine tegenhouden omdat je EU onder druk wilt zetten helpt meestal als je er vervolgens met EU over praat :')

Niet het geld tegenhouden en dan alleen Oekraine onder druk zetten om politieke rivalen te onderzoeken :')

Want uiteindelijk is dat de enige move die is gebeurd nadat het geld is tegengehouden (en daarna weer doorgezet na de gesprekken met Oekraine).

Maar blijf vooral dat achterlijke argument aanhouden :')
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:31:35 #70
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189503829
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_189503906
quote:
Klopt, maar het werkt precies de andere, tegenovergestelde richting op aan hoe je denkt dat dat gaat.
pi_189523610
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:59 schreef Barbusse het volgende:
Prachtig topic dit. Iemand claimt iets wat aantoonbaar onjuist is, wordt daarop gewezen, doubled down in plaats van toe te geven het fout te hebben door te wijzen op de kleine lettertjes van slechts 1 partij.

_O-
Haha nee. Verdiep je er maar eens in. In de media klopt de EU zichzelf graag op de borst voor alle Macro-financial assistence die ze Oekraïne 'gegeven' hebben maar MFA programma's bestaan vooral uit leningen.

Zie hier het meest recente MFA rapport.

https://eur-lex.europa.eu(...)uri=COM:2019:324:FIN

quote:
In 2014-2017, the EU disbursed a total of EUR 2.8 billion through three consecutive MFA programmes for Ukraine in the form of low-interest loans. The last instalment of the third MFA programme was cancelled in January 2018 because Ukraine had not fulfilled all the conditions before the expiration of this programme. Following a new request by the Ukrainian authorities, the Commission proposed a fourth MFA programme of up to EUR 1 billion in March 2018, since Ukraine fulfilled the economic and political criteria required to benefit from an MFA programme, including the existence of an external financing gap and a challenge in repaying public debt. It was also considered that a new MFA would incentivise Ukraine to maintain its reform momentum, with disbursements linked to reform implementation.
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 16:52 schreef The_End het volgende:

[..]

Ik zou het omdraaien beste vriend en leningen voor subsidies schrijven. Tenzij je een verkeerde indruk wil wekken uiteraard.

94% van de 11.2 miljard aan EU steun aan Oekraïne is in de vorm van leningen. Directe steun beslaat slechts 6%.

quote:
3.2.1 EU financial assistance
In its audit, the European Court of Auditors highlighted the rapidity of the preparation of the 2014-20
overall EU package for Ukraine, which amounts to EUR 11.2 billion.
However, the Court also concluded
that the EU’s rapid response was accompanied by a lack of thorough analysis, planning, and calculations.
Like Georgia, Armenia, Jordan, Kyrgyz Republic, Moldova, and Tunisia, Ukraine benefits from the EU’s
Macro-Financial Assistance (MFA). The MFA is directly tied to Kyiv’s implementation of the programme with
the International Monetary Fund and is released in ‘tranches’, or instalments, upon the government’s
fulfilment of reform-related conditions.145 Since 2014, the EU has mobilised EUR 3.4 billion through three
packages of MFA for Ukraine, of which EUR 600 million is still available as of September 2017. Importantly,
about EUR 665 million (or six per cent of all assistance) is being dispersed not through loans but as direct
support.

http://www.europarl.europ(...)2017/603836/EXPO_STU(2017)603836_EN.pdf

[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 20-10-2019 01:46:09 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 07:56:24 #74
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189678176
What in the Lord...

RebeccaRKaplan twitterde op maandag 28-10-2019 om 22:38:31 Speaker Pelosi, asked by @AlexNBCNews to comment on the impeachment resolution:“It’s not an impeachment resolution.” https://t.co/9A6qBan9mf reageer retweet
De reacties in deze thread... :D
Crooked Hillary
pi_189687291
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 07:56 schreef dellipder het volgende:
What in the Lord...

RebeccaRKaplan twitterde op maandag 28-10-2019 om 22:38:31 Speaker Pelosi, asked by @:AlexNBCNews to comment on the impeachment resolution:“It’s not an impeachment resolution.” https://t.co/9A6qBan9mf reageer retweet
De reacties in deze thread... :D
?

Voor degenen die het niet snappen: er is een impeachment en een impeachment inquiry (onderzoek of impeachment gerechtvaardigd is). Ze zijn nu nog steeds in de onderzoeksfase. "Impeachment resolution" slaat op dit moment dus nog helemaal nergens op.

Als ze iets had geroepen over "impeachment resolution" dan hadden de republikeinen lopen janken en krijsen als zielige babies over dat Pelosi zogenaamd onterecht aan de volgende stap bezig is zonder dat het onderzoek officieel is afgerond en er genoeg bewijs is geleverd (wat zich alleen maar opstapelt en naar mijn mening meer dan genoeg is, maar hoe meer hoe beter en er valt ongetwijfeld meer vuile was te halen). Is gewoon idiote bait van republikeinen waar ze niet intrapt.

quote:
WASHINGTON — The House is expected to vote Thursday on a Democratic resolution that will lay out the next steps in the impeachment inquiry, according to a senior congressional source.

The language of the resolution has not been released, but it is expected to detail procedures going forward in the investigation, not formalize it.

“This resolution establishes the procedure for hearings that are open to the American people, authorizes the disclosure of deposition transcripts, outlines procedures to transfer evidence to the Judiciary Committee as it considers potential articles of impeachment, and sets forth due process rights for the President and his Counsel,” House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said in a letter to her caucus Monday.

“We are taking this step to eliminate any doubt as to whether the Trump Administration may withhold documents, prevent witness testimony, disregard duly authorized subpoenas, or continue obstructing the House of Representatives.”
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 22:58:59 #76
65846 Bocaj
47th President.
pi_189691724
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 13:19:23 Where’s the Whistleblower? Just read the Transcript, everything else is made up garbage by Shifty Schiff and the Never Trumpers! reageer retweet

Trump 2020!!!
pi_189691767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 22:58 schreef Bocaj het volgende:
realDonaldTrump twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 13:19:23 Where’s the Whistleblower? Just read the Transcript, everything else is made up garbage by Shifty Schiff and the Never Trumpers! reageer retweet

Trump 2020!!!
:')

Dat jij dit nog durft te posten zeg lol.

Gast heeft nog steeds het originele transcript niet vrijgegeven.
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:07:16 #78
65846 Bocaj
47th President.
pi_189691834
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:01 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Dat jij dit nog durft te posten zeg lol.

Gast heeft nog steeds het originele transcript niet vrijgegeven.
Hoezo? Transcript is toch allang vrijgegeven?
pi_189691994
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:07 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Hoezo? Transcript is toch allang vrijgegeven?
Nee. Was een memo van het transcript: samenvatting waarbij grote delen van het gesprek eruit waren gelaten. Het echte transcript zit in een zwaarbeveiligde server.

Trump heeft bewust extra veel werk ingestoken om ervoor te zorgen dat niemand bij dat transcript kan. Hij heeft al die tijd gelogen en gedaan alsof hij het transcript vrij heeft gegeven, maar ondertussen weigert hij elke vorm van medewerking om dat document vrij te geven. Een van de redenen waarom er uberhaupt een impeachment inquiry is gestart.

Feit: er bestaat een document wat momenteel in handen is van Trump wat hem helemaal kan vrijpleiten van alle beschuldigingen omtrent corruptie in dat telefoongesprek met de president van Oekraine. Dit is een feit. Hij heeft dit bewijs, maar alleen als hij echt onschuldig is. En wat doet hij? Het zo goed mogelijk verstoppen en niemand toegang geven. Rara waarom hij dat doet? Hint: omdat hij schuldig is en dat document dat bevestigt.

[ Bericht 14% gewijzigd door IndoorKite op 29-10-2019 23:29:49 ]
  dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:37:44 #80
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189692230
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:19 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Feit: er bestaat een document wat momenteel in handen is van Trump wat hem helemaal kan vrijpleiten van alle beschuldigingen omtrent corruptie in dat telefoongesprek met de president van Oekraine. Dit is een feit. Hij heeft dit bewijs, maar alleen als hij echt onschuldig is. En wat doet hij? Het zo goed mogelijk verstoppen en niemand toegang geven. Rara waarom hij dat doet? Hint: omdat hij schuldig is en dat document dat bevestigt.
Belangrijke nuance hierop is dat ook dit hem niet per se zou vrij pleiten, aangezien er ook langs andere clandestiene wegen duidelijk is gemaakt dat Oekraine de Bidens en de DNC moest onderzoeken.
pi_189692325
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Belangrijke nuance hierop is dat ook dit hem niet per se zou vrij pleiten, aangezien er ook langs andere clandestiene wegen duidelijk is gemaakt dat Oekraine de Bidens en de DNC moest onderzoeken.
Je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Op basis van het bewijs wat er nu al is, weten we al dat er sowieso misbruik is geweest door Trump.

Vanaf "het begin", toen hij dat memo vrijgaf en het echte transcript weigerde vrij te geven wist ik eigenlijk al dat er bewijs zou zijn dat naar dit resultaat zou leiden. Alleen ik wil nog steeds graag het echte transcript lezen. Durf er veel op te wedden dat hij zwaar corrupt bezig was geweest in zijn eigen woorden.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 00:00:10 #82
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189692381
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:50 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Op basis van het bewijs wat er nu al is, weten we al dat er sowieso misbruik is geweest door Trump.

Vanaf "het begin", toen hij dat memo vrijgaf en het echte transcript weigerde vrij te geven wist ik eigenlijk al dat er bewijs zou zijn dat naar dit resultaat zou leiden. Alleen ik wil nog steeds graag het echte transcript lezen. Durf er veel op te wedden dat hij zwaar corrupt bezig was geweest in zijn eigen woorden.
Ja, daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar. Het zou me niks verbazen als het inmiddels verwijderd is als ik eerlijk ben.
pi_189692520
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:50 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Ben je hier net zo zeker van als je toen zeker was dat het Mueller rapport het einde van Trump zou worden ?

woensdag 30 oktober 2019 @ 00:32:57 #84
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189692569
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Ben je hier net zo zeker van als je toen zeker was dat het Mueller rapport het einde van Trump zou worden ?

Was IndoorKite daar toen zeker van, ja?

Stel dat dat zo is, wat heeft speculatie over de gevolgen van dat rapport, die Trump en zijn campagne in negatief daglicht schetsen, te maken met de feitelijke constateringen nu?
pi_189692588
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Totaal niet bij die discussie betrokken geweest :)

Maar je moet toch best blind zijn als je niet ziet dat dit heel anders is. Die impeachment gaat er zeker komen. Of hij daadwerkelijk wordt afgezet is een 2de vraag. Ik acht die kans niet zo heel groot, maar dat meer omdat republikeinen totaal geen probleem hebben om een corrupte president te ondersteunen.

En over het Meuller onderzoek gesproken: de Democraten zijn hard bezig om een ongeredigeerde kopie van het rapport in handen te krijgen. Barr en de DoJ zijn dat hard aan het tegenwerken. Als ze beweren dat Trump onschuldig is, waarom zijn ze dan zo hevig aan het verzetten om een kopie beschikbaar te maken?

[ Bericht 12% gewijzigd door IndoorKite op 30-10-2019 00:54:10 ]
pi_189692971
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:36 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Totaal niet bij die discussie betrokken geweest :)

Maar je moet toch best blind zijn als je niet ziet dat dit heel anders is. Die impeachment gaat er zeker komen. Of hij daadwerkelijk wordt afgezet is een 2de vraag. Ik acht die kans niet zo heel groot, maar dat meer omdat republikeinen totaal geen probleem hebben om een corrupte president te ondersteunen.
Je moet toch best blind zijn om niet te zien dat dit gewoon weer een hoop gecreëerde heisa is om niks. Gelukkig snap je iig nog dat het uiteindelijk nergens op uit gaat draaien.

quote:
En over het Meuller onderzoek gesproken: de Democraten zijn hard bezig om een ongeredigeerde kopie van het rapport in handen te krijgen. Barr en de DoJ zijn dat hard aan het tegenwerken. Als ze beweren dat Trump onschuldig is, waarom zijn ze dan zo hevig aan het verzetten om een kopie beschikbaar te maken?
Heb je het rapport wel gezien ? Het rapport is voor 95% vrijgegeven. Denk je nu serieus dat er in die overige stukken nog wat staat dat Muellers eigen conclusie van het rapport gaat veranderen ? Dan ben je nog verder van het padje dan ik al dacht. De conclusie staat gewoon in het rapport. De gecensureerde stukken gaan daar echt niets aan veranderen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 30-10-2019 03:24:50 ]
pi_189693005
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Was IndoorKite daar toen zeker van, ja?

Stel dat dat zo is, wat heeft speculatie over de gevolgen van dat rapport, die Trump en zijn campagne in negatief daglicht schetsen, te maken met de feitelijke constateringen nu?
Haha je voelt je aangesproken zeker ?
pi_189693060
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 23:19 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Nee. Was een memo van het transcript: samenvatting waarbij grote delen van het gesprek eruit waren gelaten. Het echte transcript zit in een zwaarbeveiligde server.

Trump heeft bewust extra veel werk ingestoken om ervoor te zorgen dat niemand bij dat transcript kan. Hij heeft al die tijd gelogen en gedaan alsof hij het transcript vrij heeft gegeven, maar ondertussen weigert hij elke vorm van medewerking om dat document vrij te geven. Een van de redenen waarom er uberhaupt een impeachment inquiry is gestart.

Of, als ultieme trol, juist het bewijs bewaren voor het moment dat het echt nodig is. Mogelijk (meent hij) is het huidige bewijs onvoldoende voor een feitelijke afzet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_189693175
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 06:11 schreef Montagui het volgende:

[..]

Of, als ultieme trol, juist het bewijs bewaren voor het moment dat het echt nodig is. Mogelijk (meent hij) is het huidige bewijs onvoldoende voor een feitelijke afzet.
Ah, de 180D-schaak qAnon theorie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:24:29 #90
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189694451
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 04:15 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Haha je voelt je aangesproken zeker ?
:? Nee.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:28:00 #91
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189694502
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 02:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Heb je het rapport wel gezien ? Het rapport is voor 95% vrijgegeven. Denk je nu serieus dat er in die overige stukken nog wat staat dat Muellers eigen conclusie van het rapport gaat veranderen ? Dan ben je nog verder van het padje dan ik al dacht. De conclusie staat gewoon in het rapport. De gecensureerde stukken gaan daar echt niets aan veranderen.
Ja, dat denken ze serieus. Ze denken ook dat het transcript van het telefoongesprek naar Oekraine is vervalst en dat die debiele kolonel Vindman een waardevolle getuige is met de ''smoking gun'', en dat straks op magische wijze het merendeel van de Senaat voor impeachment gaat stemmen.

Ik kan niet wachten op 2020. _O- _O-
  woensdag 30 oktober 2019 @ 09:30:13 #92
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_189694537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 00:36 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

En over het Meuller onderzoek gesproken: de Democraten zijn hard bezig om een ongeredigeerde kopie van het rapport in handen te krijgen. Barr en de DoJ zijn dat hard aan het tegenwerken.
Um, Barr en de DoJ zijn bezig met een officieel onderzoek naar de criminele activiteiten van de Dems dat leidde tot de Rusland-hoax, inclusief het op niets uitgelopen Mueller onderzoek, het slecht in elkaar gedraaide ''pissgate dossier'' en meer Democratische corruptie en aperte leugens.

Dat is de realiteit, sorry!
pi_189702345
quote:
1s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 02:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Je moet toch best blind zijn om niet te zien dat dit gewoon weer een hoop gecreëerde heisa is om niks.
Kan je wat specifieker zijn? Wat bedoel je precies met "niks"? Denk je dat de beschuldigingen niet waar zijn? Dat bijv. Trump niet een buitenlandse partij onder druk heeft gezet om een Amerikaanse politieke rivaal te onderzoeken/ondermijnen? Of dat hij dat wel heeft gedaan, maar je dat niet een probleem vindt?

quote:
Gelukkig snap je iig nog dat het uiteindelijk nergens op uit gaat draaien.
Nergens? Hij wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon "impeached", zoals ze dat op zijn Amerikaans zeggen. Wegens corruptie/machtsmisbruik. Zal hij nog vaak naar zijn hoofd geslingerd krijgen tijdens zijn herverkiezing campaign. En de rest van de republikeinen die hem steunen ook. Is niet niets.

quote:
Dat wordt inderdaad beweerd door de republikeinen en barr, maar ondertussen zijn ze zich hevig aan het verzetten om het rapport vrij te geven. Als het zo overtuigend is dat het rapport niets zegt over de vuile was van Trump, waarom niet gewoon vrijgeven? :)

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja, dat denken ze serieus. Ze denken ook dat het transcript van het telefoongesprek naar Oekraine is vervalst en dat die debiele kolonel Vindman een waardevolle getuige is met de ''smoking gun'', en dat straks op magische wijze het merendeel van de Senaat voor impeachment gaat stemmen.

Ik kan niet wachten op 2020. _O- _O-
Het Huis van Afgevaardigden stemt op impeachment, niet de Senaat :)
pi_189703946
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 18:23 schreef IndoorKite het volgende:

[..]

Kan je wat specifieker zijn? Wat bedoel je precies met "niks"? Denk je dat de beschuldigingen niet waar zijn? Dat bijv. Trump niet een buitenlandse partij onder druk heeft gezet om een Amerikaanse politieke rivaal te onderzoeken/ondermijnen? Of dat hij dat wel heeft gedaan, maar je dat niet een probleem vindt?
De beschuldigingen zijn nergens op gebaseerd. Het was een perfect gesprek tussen 2 buitelandse leiders. Er was geen druk, er was geen quid pro quo. Zelenskiy zegt zelf ook dat er geen druk was en het een goed en normaal gesprek was. Het gesprek is vrijgegeven, quote de stukken maar waar Trump druk gezet zou hebben, kan je niet. Maar blijf vooral geloven in Adam 'More Than Circumstantial Evidence for Collusion' Shiff zijn onzin van zijn 'whistleblowers' waar niemand kritische vragen aan mag stellen en niemand van mag weten hoe deze 'whistleblower' aan die infromatie komt. Met de Russian collusion is gebleken dat hij ernaast zat en dat zal hier ook weer blijken.

quote:
Nergens? Hij wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon "impeached", zoals ze dat op zijn Amerikaans zeggen. Wegens corruptie/machtsmisbruik. Zal hij nog vaak naar zijn hoofd geslingerd krijgen tijdens zijn herverkiezing campaign. En de rest van de republikeinen die hem steunen ook. Is niet niets.
Nergens nee, Trump wordt niet impeached en wordt gewoon herverkozen komend jaar.

quote:
Dat wordt inderdaad beweerd door de republikeinen en barr, maar ondertussen zijn ze zich hevig aan het verzetten om het rapport vrij te geven. Als het zo overtuigend is dat het rapport niets zegt over de vuile was van Trump, waarom niet gewoon vrijgeven? :)
Je hebt overduidelijk het rapport niet gelezen. Mueller heeft ALLE informatie gehad en ingezien en zijn conclusie staat onderaan het rapport. Nogmaals, want het wil er verbazingwekkend genoeg blijkbaar niet in bij je, Mueller heeft alles inclusief de weggelaten stukken gezien en we weten zijn conclusie. No collusion, no corruption en Trump blijft zitten waar hij zit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 30-10-2019 20:08:14 ]
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:22:21 #95
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_189704572
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:54 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

De beschuldigingen zijn nergens op gebaseerd. Het was een perfect gesprek tussen 2 buitelandse leiders.

quote:
Er was geen druk, er was geen quid pro quo. Zelenskiy zegt zelf ook dat er geen druk was en het een goed en normaal gesprek was.
Hij is niet bepaald onpartijdig in dit verhaal. Als hij toegeeft dat hij zich door Trump heeft laten pushen, dan komt hijzelf ook over als zwak en corrupt. Dus ik had niets anders verwacht dat zowel hij en Trump beweren dat zijzelf niets fout hebben gedaan. Als dat je enige bron is dat ze niets fout hebben gedaan, dan denk ik niet dat je sterk in je schoenen staat.

quote:
Het gesprek is vrijgegeven
Nee, dit proberen we al vanaf het begin duidelijk te maken: het gesprek is helemaal niet vrijgegeven. Er zijn hele stukken van het gesprek weggelaten. Dit is een feit. Er is een door Trump goedgekeurde "samenvatting" van het gesprek vrijgegeven. Dat is niet hetzelfde als het originele transcript met woord voor woord wat er precies is gezegd. Wat er is vrijgegeven is een interpretatie en die niet volledig is. Dit is een feit. Hou op met je leugens.

quote:
Nergens nee, Trump wordt niet impeached en wordt gewoon herverkozen komend jaar.
Ok. Het is duidelijk wat je standpunt is: beschuldigingen zijn niet juist en Trump wordt niet impeached. Mijn mening is het tegenovergestelde: op basis van het bewijs wat al boven water is, heeft Trump daadwerkelijk gedaan waarvan hij is beschuldigd en zal impeached worden. Dit staat trouwens verder los van of hij wel of niet wordt afgezet/herkozen volgend jaar.

quote:
Je hebt overduidelijk het rapport niet gelezen. Mueller heeft ALLE informatie gehad en ingezien en zijn conclusie staat onderaan het rapport. Nogmaals, want het wil er verbazingwekkend genoeg blijkbaar niet in bij je, Mueller heeft alles inclusief de weggelaten stukken gezien en we weten zijn conclusie. No collusion, no corruption en Trump blijft zitten waar hij zit.
Dan is er absoluut geen reden om het rapport niet volledig beschikbaar te maken aan de Democraten, niet waar? Daar ben je het mee eens? Waar is Barr zo bang voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door IndoorKite op 30-10-2019 20:31:05 ]
pi_189704652
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:23 schreef IndoorKite het volgende:

Nee, dit proberen we al vanaf het begin duidelijk te maken: het gesprek is helemaal niet vrijgegeven. Er zijn hele stukken van het gesprek weggelaten. Dit is een feit. Er is een door Trump goedgekeurde "samenvatting" van het gesprek vrijgegeven. Dat is niet hetzelfde als het originele transcript met woord voor woord wat er precies is gezegd. Wat er is vrijgegeven is een interpretatie en die niet volledig is. Dit is een feit. Hou op met je leugens.
Bovendien beperkt de communicatie tussen beide landen zich niet tot dat ene gesprek. Uit verklaringen van diverse getuigen blijkt dat er achter de schermen al langer werd gesproken over en gewerkt aan een quid pro quo.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:40:25 #98
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189704853
quote:
Justice Dept. rejected investigation of Trump phone call just weeks after it began examining the matter

Just weeks after intelligence leaders asked the Justice Department and FBI to consider examining a summer phone call between Trump and Ukrainian President Volodymyr Zelensky, the head of the department’s criminal division determined there was not sufficient cause to even launch an investigation, senior Justice Department officials said.
Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:43:59 #99
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189704935
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:40 schreef dellipder het volgende:

[..]

Daar kwam je laatst ook al mee. Ja, Trump verdwijnt hierdoor met zijn mensen op hun posities niet achter slot en grendel. Waarom zou dit relevant zijn? Het gaat hier om een impeachment onderzoek, niet een crimineel onderzoek. Het wetboek van strafrecht beschrijft geen "high crimes".
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:52:59 #100
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_189705102
Wow, de Democraten zijn boos dat er nu naar buiten komt dat in de geheime commissies de Republikeinen niet dezelfde rechten hebben in de verhoren. Dems zijn echt verloren.
2019: The Great Awakening
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:54:54 #101
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189705134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:52 schreef MangoTree het volgende:
Wow, de Democraten zijn boos dat er nu naar buiten komt dat in de geheime commissies de Republikeinen niet dezelfde rechten hebben in de verhoren. Dems zijn echt verloren.
Heb je hier een linkje van?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:56:54 #102
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_189705171
Boven je.
2019: The Great Awakening
  woensdag 30 oktober 2019 @ 20:57:24 #103
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189705179
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Daar kwam je laatst ook al mee. Ja, Trump verdwijnt hierdoor met zijn mensen op hun posities niet achter slot en grendel. Waarom zou dit relevant zijn? Het gaat hier om een impeachment onderzoek, niet een crimineel onderzoek. Het wetboek van strafrecht beschrijft geen "high crimes".
Niet achter slot en grendel vanwege een corrupte quid pro quo. Dit is de boodschap die ik meegeef.

Mijn advies is dat men er iets mee zou moeten doen in plaats dat men zichzelf wederom -na de Russia collusion delusion hoax- voor gek te zetten.
Maar goed als men al drie jaar sideways gaat is de hoop op het advies ter harte nemen natuurlijk minimaal tot nul.

De rest van het Adam Schitt circus is inderdaad een fairytale make believe, waarbij de publieke opinie een goede rol speelt. En daarmee wil het nog niet echt vlotten. bron
Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:04:17 #104
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189705283
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:56 schreef MangoTree het volgende:
Boven je.
O, je bedoelt vanuit de video van die meeting die je gepost hebt?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:16:49 #105
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189705541
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 20:57 schreef dellipder het volgende:

[..]

Niet achter slot en grendel vanwege een corrupte quid pro quo. Dit is de boodschap die ik meegeef.

Mijn advies is dat men er iets mee zou moeten doen in plaats dat men zichzelf wederom -na de Russia collusion delusion hoax- voor gek te zetten.
Maar goed als men al drie jaar sideways gaat is de hoop op het advies ter harte nemen natuurlijk minimaal tot nul.

De rest van het Adam Schitt circus is inderdaad een fairytale make believe, waarbij de publieke opinie een goede rol speelt. En daarmee wil het nog niet echt vlotten. bron
Begrijp ik je standpunt goed als ik het zo samenvat? Je vindt zijn mening relevant, omdat de DOJ zelfs geen onderzoek nodig vond en daarmee de implicatie zou zijn dat de democraten een politiek showtje er van maken?

Voor wat het waard is, en ik het anders straks weer voor mijn voeten geworpen krijg: ik denk niet dat Trump afgezet gaat worden, de kans lijkt me wel erg groot dat hij impeached gaat worden. Met de informatie die we nu hebben vind ik wel dat hij afgezet zou moeten worden, maar dat is een ander verhaal.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:25:45 #106
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189705750
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Begrijp ik je standpunt goed als ik het zo samenvat? Je vindt zijn mening relevant, omdat de DOJ zelfs geen onderzoek nodig vond en daarmee de implicatie zou zijn dat de democraten een politiek showtje er van maken?

Voor wat het waard is, en ik het anders straks weer voor mijn voeten geworpen krijg: ik denk niet dat Trump afgezet gaat worden, de kans lijkt me wel erg groot dat hij impeached gaat worden. Met de informatie die we nu hebben vind ik wel dat hij afgezet zou moeten worden, maar dat is een ander verhaal.
Nee, jouw mening is voor mij irrelevant en slaapverwekkende anti-Trump dertien in een dozijn gebazel.
Alleen hoop ik ergens wel dat mensen stoppen met zichzelf voor gek zetten, alleen die hoop is ijdel want het al ruim drie jaar fout hebben is een geweldige prestatie.
Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:32:45 #107
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189705918
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Nee, jouw mening is voor mij irrelevant en slaapverwekkende anti-Trump dertien in een dozijn gebazel.
Alleen hoop ik ergens wel dat mensen stoppen met zichzelf voor gek zetten, alleen die hoop is ijdel want het al ruim drie jaar fout hebben is een geweldige prestatie.
Sterk staaltje projectie dit.
pi_189705989
Istie al eens afgezet?
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:44:58 #109
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189706165
quote:
10s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Sterk staaltje projectie dit.
Cohen went to Prague deel I t/m V, Don Jr. and Ivanka will be indicted, Mueller time, Big if true, collusion delusion en zelfs Micheal Avenatti en Stormy Daniels. SDNY will get him, campaign financing, emoluments case finally will get him....et cetera...

Observatie, maar whatever...

[ Bericht 2% gewijzigd door dellipder op 30-10-2019 21:50:31 ]
Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:50:45 #110
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189706321
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:44 schreef dellipder het volgende:

[..]

Cohen went to Prague deel I t/m V, Don Jr. and Ivanka will be indicted, Mueller time, Big if true, collusion delusion en zelfs Micheal Avenatti en Stormy Daniels. SDNY will get him, campaign financing, emoluments case finaly will get him....et cetera...

Observatie, maar whatever...
Je werpt me allemaal zaken voor de voeten waar ik volgens mij niet echt heel stellige uitspraken over gedaan heb. Misschien kun je me quoten? Verder zijn iets verwerpelijk vinden en een bepaalde uitkomst verwachten waar republikeinen voor mee moeten werken natuurlijk heel verschillende zaken.

Zo ook bij deze zaak, het vertoonde gedrag zoals naar buiten is gekomen uit de door Trump vrijgegeven samenvatting, wat Mulvaney zei, wat gelekt is vanuit het impeachment onderzoek vind ik verwerpelijk, afzetwaardig, maar ik verwacht niet dat genoeg republikeinse senatoren afdoende ruggengraat hebben als het zover komt.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 21:53:25 #111
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189706401
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Je werpt me allemaal zaken voor de voeten waar ik volgens mij niet echt heel stellige uitspraken over gedaan heb. Misschien kun je me quoten? Verder zijn iets verwerpelijk vinden en een bepaalde uitkomst verwachten waar republikeinen voor mee moeten werken natuurlijk heel verschillende zaken.

Zo ook bij deze zaak, het vertoonde gedrag zoals naar buiten is gekomen uit de door Trump vrijgegeven samenvatting, wat Mulvaney zei, wat gelekt is vanuit het impeachment onderzoek vind ik verwerpelijk, afzetwaardig, maar ik verwacht niet dat genoeg republikeinse senatoren afdoende ruggengraat hebben.
Ik heb het over mensen. Ik heb het niet specifiek over extrawaskracht.

Kijk eens:

quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:25 schreef dellipder het volgende:

[..]

Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:01:33 #112
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189706528
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:53 schreef dellipder het volgende:

[..]

Ik heb het over mensen. Ik heb het niet specifiek over extrawaskracht.

Kijk eens:
[..]

Maar dan heb je het dus over abstracte mensen die het al 3 jaar fout zouden hebben over bepaalde thema's. Wat moet mensen in dit topic daar dan mee? We zouden het toch juist horen te hebben over de wat er speelt in deze zaak, niet wat een random persoon heeft geroepen over "xxx wil finally get him"?!
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:05:41 #113
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_189706620
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Maar dan heb je het dus over abstracte mensen die het al 3 jaar fout zouden hebben over bepaalde thema's. Wat moet mensen in dit topic daar dan mee? We zouden het toch juist horen te hebben over de wat er speelt in deze zaak, niet wat een random persoon heeft geroepen over "xxx wil finally get him"?!
Als je andere antwoorden wil hebben moet je misschien andere vragen stellen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 21:16 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Crooked Hillary
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:36:20 #114
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189707200
quote:
2s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:05 schreef dellipder het volgende:

[..]

Als je andere antwoorden wil hebben moet je misschien andere vragen stellen.
[..]

Ik wil niet per se andere antwoorden hebben, ik hield het tegen je aan om meer duidelijkheid te krijgen. Dat werkt doorgaans wel beter als de ander dan ook uitlegt waarom datgene niet klopt.
  woensdag 30 oktober 2019 @ 22:39:22 #115
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189707246
robertarampton twitterde op woensdag 30-10-2019 om 22:12:52 BREAKING - Tim Morrison - slated to testify in the impeachment inquiry tomorrow - to leave Trump's National Security Council, via @FrancoOrdonez @nprpolitics https://t.co/dcO1YKIG6b reageer retweet
Weer iemand die vertrekt - 1 dag voordat hij gaat getuigen: Trump's Russia Director To Leave National Security Council Amid Impeachment Inquiry (NPR)
pi_189707309
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 22:39 schreef ExtraWaskracht het volgende:
robertarampton twitterde op woensdag 30-10-2019 om 22:12:52 BREAKING - Tim Morrison - slated to testify in the impeachment inquiry tomorrow - to leave Trump's National Security Council, via @:FrancoOrdonez @:nprpolitics https://t.co/dcO1YKIG6b reageer retweet
Weer iemand die vertrekt - 1 dag voordat hij gaat getuigen: Trump's Russia Director To Leave National Security Council Amid Impeachment Inquiry (NPR)
Gaat best hard zo inderdaad.
pi_189707359
They cant stump the Trump.
Land of the free. Home of the brave.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 01:12:09 #119
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_189709163
quote:
Dit is van gister, niet waar MangoTree het over had.

Schiff is het hoofd van de Intelligence Committee en Jordan is geen onderdeel van dat committee. Waarom moet Jordan het woord krijgen van Schiff? Dan kan hij beter klagen bij hun eigen verkozen republikeinse leider in het Huis om in een ander committee gestopt te worden.

Waar heb je deze 'bron' trouwens vandaan?
pi_189709410
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 01:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dit is van gister, niet waar MangoTree het over had.

Schiff is het hoofd van de Intelligence Committee en Jordan is geen onderdeel van dat committee. Waarom moet Jordan het woord krijgen van Schiff? Dan kan hij beter klagen bij hun eigen verkozen republikeinse leider in het Huis om in een ander committee gestopt te worden.

Waar heb je deze 'bron' trouwens vandaan?
Staat bij Top Stories als je Jim Jordan googled.

Ik denk dat dat wel is wat @MangoTree bedoelt maar dat is aan hem om te verduidelijken.

En het gaat er niet om dat hij het woord niet kreeg maar dat bepaalde vragen van Republikeinen tegengehouden werden door Shiff.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sjemmert op 31-10-2019 01:55:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')