133 miljoen inderdaad. Had het al aangepast. De rest zijn leningen of subsidies. Hoeveel gaf Amerika ook alweer ? 500 miljoen per jaar ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Dan moet je toch beter je eigen bron lezen. Want er staat niet dat de EU 113 miljoen aan Ukraine heeft gegeven.
[..]
Mick liegt dus gewoon.
Dat staat er dus nietquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:32 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
133 miljoen inderdaad. Had het al aangepast. De rest zijn leningen of subsidies. Hoeveel gaf Amerika ook alweer ? 500 miljoen per jaar ?
Hier kan je je kennis bijschaven: https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukrainequote:Sinds 2014 hebben de EU en de Europese financiële instituten een pakket van meer dan 15 miljard euro aan subsidies en leningen aan Oekraïne verstrekt. Deze financiering moet Oekraïne helpen om zijn economie en bestuur te hervormen. Prioriteiten zijn de aanpak van corruptie en het hervormen van de rechterlijke en de bestuurlijke macht, de grondwet en het kiesstelsel.
Daarnaast zal Oekraïne zijn bedrijfs- en investeringsklimaat en energie-efficiëntie verbeteren. Behalve leningen heeft de EU ook 133 miljoen euro verstrekt aan humanitaire hulp in Oost-Oekraïne.
Dan moet jij je beter informeren! Hier past speciaal voor jou een spoon fed slinkse bron.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:28 schreef The_End het volgende:
[..]
Dan moet je toch beter je eigen bron lezen. Want er staat niet dat de EU 113 miljoen aan Ukraine heeft gegeven.
[..]
Mick heeft het alleen over het sturen van wapens. Hij maakt het 'stiekem' wat specifieker.
Godver he het staat er letterlijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat staat er dus niet
Dit staat er:
[..]
Hier kan je je kennis bijschaven: https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukraine
quote:Behalve leningen heeft de EU ook 133 miljoen euro verstrekt aan humanitaire hulp in Oost-Oekraïne.
Ja, wel als je hele stukken weg laat!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:38 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Godver he het staat er letterlijk
[..]
Jij moet vooral jouw kennis bijschaven dat in Oekraïne corruptie hoogtij viert.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:32 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat staat er dus niet
Dit staat er:
[..]
Hier kan je je kennis bijschaven: https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukraine
Waar heb ik wat over corruptie gezegd? Voor corruptie kan je ook bij jouw god terecht.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:41 schreef dellipder het volgende:
[..]
Jij moet vooral jouw kennis bijschaven dat in Oekraïne corruptie hoogtij viert.
Dit is nog meer opvallend geworden in Nederland ten tijde van de discussie over het Associatieverdrag.
Kijk maar naar de resultaten van de zoekopdracht Oekraïne/EU-lidmaatschap/corruptie.
Neem dan ook in de beschouwing mee de verschillende op het politieke spectrum mediaoutlets die hierover berichten.
Ik ga over mijn berichten, dank u. En jij behoeft de nodige informatie omdat jouw kennis mager is. Dus, alstublieft en graag gedaan.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:42 schreef The_End het volgende:
[..]
Waar heb ik wat over corruptie gezegd? Voor corruptie kan je ook bij jouw god terecht.
Nou moet je ophouden hoor. Zal even hetzelfde stuk quoten als jij met de juiste woorden uitvergroot.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, wel als je hele stukken weg laat!
quote:Sinds 2014 hebben de EU en de Europese financiële instituten een pakket van meer dan 15 miljard euro aan subsidies en leningen aan Oekraïne verstrekt. Deze financiering moet Oekraïne helpen om zijn economie en bestuur te hervormen. Prioriteiten zijn de aanpak van corruptie en het hervormen van de rechterlijke en de bestuurlijke macht, de grondwet en het kiesstelsel.
Daarnaast zal Oekraïne zijn bedrijfs- en investeringsklimaat en energie-efficiëntie verbeteren. Behalve leningen heeft de EU ook 133 miljoen euro verstrekt aan humanitaire hulp in Oost-Oekraïne.
Jij zegt dat ik mijn kennis over Ukraine moet bijschaven mbt corruptie.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:46 schreef dellipder het volgende:
[..]
Ik ga over mijn berichten, dank u. En jij behoeft de nodige informatie omdat jouw kennis mager is. Dus, alstublieft en graag gedaan.
En verder is het merendeel van de EU-hulp gegeven in de vorm van leningen.
NWS / Steun groeit voor afzettingsprocedure tegen Trump #5
Nou wat moeilijk he: 15 miljard aan subsidies en leningen. Hoeveel van elk? 133 miljoen naar oost-oekrainequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Nou moet je ophouden hoor. Zal even hetzelfde stuk quoten als jij met de juiste woorden uitvergroot.
[..]
Het framework waarin de Ukraïne hoax zich afspeelt is de enorme corruptie dat het land al jaren teistert en waar meerdere actoren misbruik van hebben gemaakt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:51 schreef The_End het volgende:
[..]
Jij zegt dat ik mijn kennis over Ukraine moet bijschaven mbt corruptie.Dus mijn vraag aan jou is hoe je daarbij komt? Wat weet jij over mijn kennis mbt corruptie in Ukraine?
Ik betwist niet dat er leningen gegeven zijn of dat het merendeel is.
Het is wel zonde dat gekkies zoals jij de boventoon zijn gaan voeren op Fok. Normale discussies zijn zo helemaal niet meer mogelijk.
Gast...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Nou wat moeilijk he: 15 miljard aan subsidies en leningen. Hoeveel van elk? 133 miljoen naar oost-oekraine
https://www.europa-nu.nl/(...)s_supporting_ukraine
https://www.csis.org/anal(...)istance-ukraine-2014
https://www.factcheck.org(...)pean-aid-to-ukraine/
![]()
Oftewel, om Mick nog maar eens te quotenquote:HUMANITARIAN ASSISTANCE
The EU has kept the humanitarian aspect of the Ukrainian crisis high on its agenda from the early days of the conflict. It has increased its humanitarian assistance in 2015 and is ready to scale up support according to needs.
To help the most vulnerable of those affected by the conflict, the European Union and its Member States have contributed over ¤139.5 million in humanitarian and early recovery aid since the beginning of the crisis, including ¤47.85 million provided by the Commission.
The European Commission has provided over ¤26 million for humanitarian assistance in this crisis: reaching out to internally displaced people, people who returned home or who remained in the conflict areas. About 55% of the Commission's humanitarian funding addresses the basic needs of the population in the non-government controlled areas directly affected by the conflict. Support has also been provided to people who have sought refuge across the border, in Russia and Belarus.
Vrijwel al het andere EU geld wat die kant op gaat is in de vorm van leningen.quote:You’ve heard the president say this, that we give them tanks and the other countries give them pillows. That’s absolutely right that as vocal as the Europeans are about supporting Ukraine, they are really, really stingy when it comes to lethal aid. And they weren’t helping Ukraine and still to this day are not.
Maar help me even: hoe pak je de EU precies met het achterhouden van die defensiehulp? En wat vervolgens nog veel gekker is: het geld wordt alsnog overgemaakt, zonder dat Trump de EU ook maar op enige wijze onder druk heeft gezet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 17:03 schreef Sjemmert het volgende:
Vrijwel al het andere EU geld wat die kant op gaat is in de vorm van leningen.
twitter:
Klopt, maar het werkt precies de andere, tegenovergestelde richting op aan hoe je denkt dat dat gaat.quote:
Haha nee. Verdiep je er maar eens in. In de media klopt de EU zichzelf graag op de borst voor alle Macro-financial assistence die ze Oekraïne 'gegeven' hebben maar MFA programma's bestaan vooral uit leningen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:59 schreef Barbusse het volgende:
Prachtig topic dit. Iemand claimt iets wat aantoonbaar onjuist is, wordt daarop gewezen, doubled down in plaats van toe te geven het fout te hebben door te wijzen op de kleine lettertjes van slechts 1 partij.
quote:In 2014-2017, the EU disbursed a total of EUR 2.8 billion through three consecutive MFA programmes for Ukraine in the form of low-interest loans. The last instalment of the third MFA programme was cancelled in January 2018 because Ukraine had not fulfilled all the conditions before the expiration of this programme. Following a new request by the Ukrainian authorities, the Commission proposed a fourth MFA programme of up to EUR 1 billion in March 2018, since Ukraine fulfilled the economic and political criteria required to benefit from an MFA programme, including the existence of an external financing gap and a challenge in repaying public debt. It was also considered that a new MFA would incentivise Ukraine to maintain its reform momentum, with disbursements linked to reform implementation.
Ik zou het omdraaien beste vriend en leningen voor subsidies schrijven. Tenzij je een verkeerde indruk wil wekken uiteraard.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:52 schreef The_End het volgende:
[..]
Nou wat moeilijk he: 15 miljard aan subsidies en leningen. Hoeveel van elk? 133 miljoen naar oost-oekraine
http://www.europarl.europ(...)2017/603836/EXPO_STU(2017)603836_EN.pdfquote:3.2.1 EU financial assistance
In its audit, the European Court of Auditors highlighted the rapidity of the preparation of the 2014-20
overall EU package for Ukraine, which amounts to EUR 11.2 billion. However, the Court also concluded
that the EU’s rapid response was accompanied by a lack of thorough analysis, planning, and calculations.
Like Georgia, Armenia, Jordan, Kyrgyz Republic, Moldova, and Tunisia, Ukraine benefits from the EU’s
Macro-Financial Assistance (MFA). The MFA is directly tied to Kyiv’s implementation of the programme with
the International Monetary Fund and is released in ‘tranches’, or instalments, upon the government’s
fulfilment of reform-related conditions.145 Since 2014, the EU has mobilised EUR 3.4 billion through three
packages of MFA for Ukraine, of which EUR 600 million is still available as of September 2017. Importantly,
about EUR 665 million (or six per cent of all assistance) is being dispersed not through loans but as direct
support.
De reacties in deze thread...twitter:RebeccaRKaplan twitterde op maandag 28-10-2019 om 22:38:31Speaker Pelosi, asked by @AlexNBCNews to comment on the impeachment resolution:“It’s not an impeachment resolution.” https://t.co/9A6qBan9mf reageer retweet
?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:56 schreef dellipder het volgende:
What in the Lord...De reacties in deze thread...twitter:RebeccaRKaplan twitterde op maandag 28-10-2019 om 22:38:31Speaker Pelosi, asked by @:AlexNBCNews to comment on the impeachment resolution:“It’s not an impeachment resolution.” https://t.co/9A6qBan9mf reageer retweet
quote:WASHINGTON — The House is expected to vote Thursday on a Democratic resolution that will lay out the next steps in the impeachment inquiry, according to a senior congressional source.
The language of the resolution has not been released, but it is expected to detail procedures going forward in the investigation, not formalize it.
“This resolution establishes the procedure for hearings that are open to the American people, authorizes the disclosure of deposition transcripts, outlines procedures to transfer evidence to the Judiciary Committee as it considers potential articles of impeachment, and sets forth due process rights for the President and his Counsel,” House Speaker Nancy Pelosi, D-Calif., said in a letter to her caucus Monday.
“We are taking this step to eliminate any doubt as to whether the Trump Administration may withhold documents, prevent witness testimony, disregard duly authorized subpoenas, or continue obstructing the House of Representatives.”
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 13:19:23Where’s the Whistleblower? Just read the Transcript, everything else is made up garbage by Shifty Schiff and the Never Trumpers! reageer retweet
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:58 schreef Bocaj het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op dinsdag 29-10-2019 om 13:19:23Where’s the Whistleblower? Just read the Transcript, everything else is made up garbage by Shifty Schiff and the Never Trumpers! reageer retweet
Trump 2020!!!
Hoezo? Transcript is toch allang vrijgegeven?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:01 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Dat jij dit nog durft te posten zeg lol.
Gast heeft nog steeds het originele transcript niet vrijgegeven.
Nee. Was een memo van het transcript: samenvatting waarbij grote delen van het gesprek eruit waren gelaten. Het echte transcript zit in een zwaarbeveiligde server.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Hoezo? Transcript is toch allang vrijgegeven?
Belangrijke nuance hierop is dat ook dit hem niet per se zou vrij pleiten, aangezien er ook langs andere clandestiene wegen duidelijk is gemaakt dat Oekraine de Bidens en de DNC moest onderzoeken.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:19 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Feit: er bestaat een document wat momenteel in handen is van Trump wat hem helemaal kan vrijpleiten van alle beschuldigingen omtrent corruptie in dat telefoongesprek met de president van Oekraine. Dit is een feit. Hij heeft dit bewijs, maar alleen als hij echt onschuldig is. En wat doet hij? Het zo goed mogelijk verstoppen en niemand toegang geven. Rara waarom hij dat doet? Hint: omdat hij schuldig is en dat document dat bevestigt.
Je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Op basis van het bewijs wat er nu al is, weten we al dat er sowieso misbruik is geweest door Trump.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Belangrijke nuance hierop is dat ook dit hem niet per se zou vrij pleiten, aangezien er ook langs andere clandestiene wegen duidelijk is gemaakt dat Oekraine de Bidens en de DNC moest onderzoeken.
Ja, daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar. Het zou me niks verbazen als het inmiddels verwijderd is als ik eerlijk ben.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Op basis van het bewijs wat er nu al is, weten we al dat er sowieso misbruik is geweest door Trump.
Vanaf "het begin", toen hij dat memo vrijgaf en het echte transcript weigerde vrij te geven wist ik eigenlijk al dat er bewijs zou zijn dat naar dit resultaat zou leiden. Alleen ik wil nog steeds graag het echte transcript lezen. Durf er veel op te wedden dat hij zwaar corrupt bezig was geweest in zijn eigen woorden.
Ben je hier net zo zeker van als je toen zeker was dat het Mueller rapport het einde van Trump zou worden ?quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:50 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik overdreef een beetje. Op basis van het bewijs wat er nu al is, weten we al dat er sowieso misbruik is geweest door Trump.
Vanaf "het begin", toen hij dat memo vrijgaf en het echte transcript weigerde vrij te geven wist ik eigenlijk al dat er bewijs zou zijn dat naar dit resultaat zou leiden. Alleen ik wil nog steeds graag het echte transcript lezen. Durf er veel op te wedden dat hij zwaar corrupt bezig was geweest in zijn eigen woorden.
Was IndoorKite daar toen zeker van, ja?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben je hier net zo zeker van als je toen zeker was dat het Mueller rapport het einde van Trump zou worden ?
Totaal niet bij die discussie betrokken geweestquote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ben je hier net zo zeker van als je toen zeker was dat het Mueller rapport het einde van Trump zou worden ?
Je moet toch best blind zijn om niet te zien dat dit gewoon weer een hoop gecreëerde heisa is om niks. Gelukkig snap je iig nog dat het uiteindelijk nergens op uit gaat draaien.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:36 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Totaal niet bij die discussie betrokken geweest
Maar je moet toch best blind zijn als je niet ziet dat dit heel anders is. Die impeachment gaat er zeker komen. Of hij daadwerkelijk wordt afgezet is een 2de vraag. Ik acht die kans niet zo heel groot, maar dat meer omdat republikeinen totaal geen probleem hebben om een corrupte president te ondersteunen.
Heb je het rapport wel gezien ? Het rapport is voor 95% vrijgegeven. Denk je nu serieus dat er in die overige stukken nog wat staat dat Muellers eigen conclusie van het rapport gaat veranderen ? Dan ben je nog verder van het padje dan ik al dacht. De conclusie staat gewoon in het rapport. De gecensureerde stukken gaan daar echt niets aan veranderen.quote:En over het Meuller onderzoek gesproken: de Democraten zijn hard bezig om een ongeredigeerde kopie van het rapport in handen te krijgen. Barr en de DoJ zijn dat hard aan het tegenwerken. Als ze beweren dat Trump onschuldig is, waarom zijn ze dan zo hevig aan het verzetten om een kopie beschikbaar te maken?
Haha je voelt je aangesproken zeker ?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Was IndoorKite daar toen zeker van, ja?
Stel dat dat zo is, wat heeft speculatie over de gevolgen van dat rapport, die Trump en zijn campagne in negatief daglicht schetsen, te maken met de feitelijke constateringen nu?
Of, als ultieme trol, juist het bewijs bewaren voor het moment dat het echt nodig is. Mogelijk (meent hij) is het huidige bewijs onvoldoende voor een feitelijke afzet.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 23:19 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Nee. Was een memo van het transcript: samenvatting waarbij grote delen van het gesprek eruit waren gelaten. Het echte transcript zit in een zwaarbeveiligde server.
Trump heeft bewust extra veel werk ingestoken om ervoor te zorgen dat niemand bij dat transcript kan. Hij heeft al die tijd gelogen en gedaan alsof hij het transcript vrij heeft gegeven, maar ondertussen weigert hij elke vorm van medewerking om dat document vrij te geven. Een van de redenen waarom er uberhaupt een impeachment inquiry is gestart.
Feit: er bestaat een document wat momenteel in handen is van Trump wat hem helemaal kan vrijpleiten van alle beschuldigingen omtrent corruptie in dat telefoongesprek met de president van Oekraine. Dit is een feit. Hij heeft dit bewijs, maar alleen als hij echt onschuldig is. En wat doet hij? Het zo goed mogelijk verstoppen en niemand toegang geven. Rara waarom hij dat doet? Hint: omdat hij schuldig is en dat document dat bevestigt.
Ah, de 180D-schaak qAnon theorie.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 06:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Of, als ultieme trol, juist het bewijs bewaren voor het moment dat het echt nodig is. Mogelijk (meent hij) is het huidige bewijs onvoldoende voor een feitelijke afzet.
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 04:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Haha je voelt je aangesproken zeker ?
Ja, dat denken ze serieus. Ze denken ook dat het transcript van het telefoongesprek naar Oekraine is vervalst en dat die debiele kolonel Vindman een waardevolle getuige is met de ''smoking gun'', en dat straks op magische wijze het merendeel van de Senaat voor impeachment gaat stemmen.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 02:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Heb je het rapport wel gezien ? Het rapport is voor 95% vrijgegeven. Denk je nu serieus dat er in die overige stukken nog wat staat dat Muellers eigen conclusie van het rapport gaat veranderen ? Dan ben je nog verder van het padje dan ik al dacht. De conclusie staat gewoon in het rapport. De gecensureerde stukken gaan daar echt niets aan veranderen.
Um, Barr en de DoJ zijn bezig met een officieel onderzoek naar de criminele activiteiten van de Dems dat leidde tot de Rusland-hoax, inclusief het op niets uitgelopen Mueller onderzoek, het slecht in elkaar gedraaide ''pissgate dossier'' en meer Democratische corruptie en aperte leugens.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 00:36 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
En over het Meuller onderzoek gesproken: de Democraten zijn hard bezig om een ongeredigeerde kopie van het rapport in handen te krijgen. Barr en de DoJ zijn dat hard aan het tegenwerken.
Kan je wat specifieker zijn? Wat bedoel je precies met "niks"? Denk je dat de beschuldigingen niet waar zijn? Dat bijv. Trump niet een buitenlandse partij onder druk heeft gezet om een Amerikaanse politieke rivaal te onderzoeken/ondermijnen? Of dat hij dat wel heeft gedaan, maar je dat niet een probleem vindt?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 02:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je moet toch best blind zijn om niet te zien dat dit gewoon weer een hoop gecreëerde heisa is om niks.
Nergens? Hij wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon "impeached", zoals ze dat op zijn Amerikaans zeggen. Wegens corruptie/machtsmisbruik. Zal hij nog vaak naar zijn hoofd geslingerd krijgen tijdens zijn herverkiezing campaign. En de rest van de republikeinen die hem steunen ook. Is niet niets.quote:Gelukkig snap je iig nog dat het uiteindelijk nergens op uit gaat draaien.
Dat wordt inderdaad beweerd door de republikeinen en barr, maar ondertussen zijn ze zich hevig aan het verzetten om het rapport vrij te geven. Als het zo overtuigend is dat het rapport niets zegt over de vuile was van Trump, waarom niet gewoon vrijgeven?quote:Heb je het rapport wel gezien ? Het rapport is voor 95% vrijgegeven. Denk je nu serieus dat er in die overige stukken nog wat staat dat Muellers eigen conclusie van het rapport gaat veranderen ? Dan ben je nog verder van het padje dan ik al dacht. De conclusie staat gewoon in het rapport. De gecensureerde stukken gaan daar echt niets aan veranderen.
Het Huis van Afgevaardigden stemt op impeachment, niet de Senaatquote:Op woensdag 30 oktober 2019 09:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Ja, dat denken ze serieus. Ze denken ook dat het transcript van het telefoongesprek naar Oekraine is vervalst en dat die debiele kolonel Vindman een waardevolle getuige is met de ''smoking gun'', en dat straks op magische wijze het merendeel van de Senaat voor impeachment gaat stemmen.
Ik kan niet wachten op 2020.![]()
De beschuldigingen zijn nergens op gebaseerd. Het was een perfect gesprek tussen 2 buitelandse leiders. Er was geen druk, er was geen quid pro quo. Zelenskiy zegt zelf ook dat er geen druk was en het een goed en normaal gesprek was. Het gesprek is vrijgegeven, quote de stukken maar waar Trump druk gezet zou hebben, kan je niet. Maar blijf vooral geloven in Adam 'More Than Circumstantial Evidence for Collusion' Shiff zijn onzin van zijn 'whistleblowers' waar niemand kritische vragen aan mag stellen en niemand van mag weten hoe deze 'whistleblower' aan die infromatie komt. Met de Russian collusion is gebleken dat hij ernaast zat en dat zal hier ook weer blijken.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 18:23 schreef IndoorKite het volgende:
[..]
Kan je wat specifieker zijn? Wat bedoel je precies met "niks"? Denk je dat de beschuldigingen niet waar zijn? Dat bijv. Trump niet een buitenlandse partij onder druk heeft gezet om een Amerikaanse politieke rivaal te onderzoeken/ondermijnen? Of dat hij dat wel heeft gedaan, maar je dat niet een probleem vindt?
Nergens nee, Trump wordt niet impeached en wordt gewoon herverkozen komend jaar.quote:Nergens? Hij wordt hoogstwaarschijnlijk gewoon "impeached", zoals ze dat op zijn Amerikaans zeggen. Wegens corruptie/machtsmisbruik. Zal hij nog vaak naar zijn hoofd geslingerd krijgen tijdens zijn herverkiezing campaign. En de rest van de republikeinen die hem steunen ook. Is niet niets.
Je hebt overduidelijk het rapport niet gelezen. Mueller heeft ALLE informatie gehad en ingezien en zijn conclusie staat onderaan het rapport. Nogmaals, want het wil er verbazingwekkend genoeg blijkbaar niet in bij je, Mueller heeft alles inclusief de weggelaten stukken gezien en we weten zijn conclusie. No collusion, no corruption en Trump blijft zitten waar hij zit.quote:Dat wordt inderdaad beweerd door de republikeinen en barr, maar ondertussen zijn ze zich hevig aan het verzetten om het rapport vrij te geven. Als het zo overtuigend is dat het rapport niets zegt over de vuile was van Trump, waarom niet gewoon vrijgeven?
quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:54 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
De beschuldigingen zijn nergens op gebaseerd. Het was een perfect gesprek tussen 2 buitelandse leiders.
Hij is niet bepaald onpartijdig in dit verhaal. Als hij toegeeft dat hij zich door Trump heeft laten pushen, dan komt hijzelf ook over als zwak en corrupt. Dus ik had niets anders verwacht dat zowel hij en Trump beweren dat zijzelf niets fout hebben gedaan. Als dat je enige bron is dat ze niets fout hebben gedaan, dan denk ik niet dat je sterk in je schoenen staat.quote:Er was geen druk, er was geen quid pro quo. Zelenskiy zegt zelf ook dat er geen druk was en het een goed en normaal gesprek was.
Nee, dit proberen we al vanaf het begin duidelijk te maken: het gesprek is helemaal niet vrijgegeven. Er zijn hele stukken van het gesprek weggelaten. Dit is een feit. Er is een door Trump goedgekeurde "samenvatting" van het gesprek vrijgegeven. Dat is niet hetzelfde als het originele transcript met woord voor woord wat er precies is gezegd. Wat er is vrijgegeven is een interpretatie en die niet volledig is. Dit is een feit. Hou op met je leugens.quote:Het gesprek is vrijgegeven
Ok. Het is duidelijk wat je standpunt is: beschuldigingen zijn niet juist en Trump wordt niet impeached. Mijn mening is het tegenovergestelde: op basis van het bewijs wat al boven water is, heeft Trump daadwerkelijk gedaan waarvan hij is beschuldigd en zal impeached worden. Dit staat trouwens verder los van of hij wel of niet wordt afgezet/herkozen volgend jaar.quote:Nergens nee, Trump wordt niet impeached en wordt gewoon herverkozen komend jaar.
Dan is er absoluut geen reden om het rapport niet volledig beschikbaar te maken aan de Democraten, niet waar? Daar ben je het mee eens? Waar is Barr zo bang voor?quote:Je hebt overduidelijk het rapport niet gelezen. Mueller heeft ALLE informatie gehad en ingezien en zijn conclusie staat onderaan het rapport. Nogmaals, want het wil er verbazingwekkend genoeg blijkbaar niet in bij je, Mueller heeft alles inclusief de weggelaten stukken gezien en we weten zijn conclusie. No collusion, no corruption en Trump blijft zitten waar hij zit.
Bovendien beperkt de communicatie tussen beide landen zich niet tot dat ene gesprek. Uit verklaringen van diverse getuigen blijkt dat er achter de schermen al langer werd gesproken over en gewerkt aan een quid pro quo.quote:Op woensdag 30 oktober 2019 20:23 schreef IndoorKite het volgende:
Nee, dit proberen we al vanaf het begin duidelijk te maken: het gesprek is helemaal niet vrijgegeven. Er zijn hele stukken van het gesprek weggelaten. Dit is een feit. Er is een door Trump goedgekeurde "samenvatting" van het gesprek vrijgegeven. Dat is niet hetzelfde als het originele transcript met woord voor woord wat er precies is gezegd. Wat er is vrijgegeven is een interpretatie en die niet volledig is. Dit is een feit. Hou op met je leugens.
quote:Justice Dept. rejected investigation of Trump phone call just weeks after it began examining the matter
Just weeks after intelligence leaders asked the Justice Department and FBI to consider examining a summer phone call between Trump and Ukrainian President Volodymyr Zelensky, the head of the department’s criminal division determined there was not sufficient cause to even launch an investigation, senior Justice Department officials said.
Daar kwam je laatst ook al mee. Ja, Trump verdwijnt hierdoor met zijn mensen op hun posities niet achter slot en grendel. Waarom zou dit relevant zijn? Het gaat hier om een impeachment onderzoek, niet een crimineel onderzoek. Het wetboek van strafrecht beschrijft geen "high crimes".quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |