Elk jaar weer hetzelfde liedje, en als puntje bij paaltje komt droge race.quote:
quote:
twitter:sdietzf1 twitterde op zondag 06-10-2019 om 11:16:14 Dear #F1-people, with typhoon #Hagibis a potentially threatening weather situation comes up for Suzuka.Picture shows the worst case, currently predicted by one model.It's just a hint + still a week to go, but model agreement and current formation are impressive! Stay tuned. https://t.co/giLyNj9o1u reageer retweet
Ik wou zeggen: volgens mij kunnen we de nieuwsberichten hierover van vorig jaar gewoon copy-pasten.quote:Op zondag 6 oktober 2019 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elk jaar weer hetzelfde liedje, en als puntje bij paaltje komt droge race.
Of een natte en een auto vol onder een sjovel doorquote:Op zondag 6 oktober 2019 14:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Elk jaar weer hetzelfde liedje, en als puntje bij paaltje komt droge race.
2014 met de crash van Bianchi was hetzelfde scenario.quote:Op zondag 6 oktober 2019 15:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik wou zeggen: volgens mij kunnen we de nieuwsberichten hierover van vorig jaar gewoon copy-pasten.
quote:
Ben ik de enige die vind dat hij het een beetje zelf uitlokte.quote:Op zondag 6 oktober 2019 16:08 schreef Dven het volgende:
[..]
2014 met de crash van Bianchi was hetzelfde scenario.
Buiten dat moet de koers erg zwaar veranderen wil het sowieso geen natte race zijn.
wel met je eens dat hij een beetje of zich afriep, dat van Sutil begrijp ik niet zo goed, heb je de link?quote:Op maandag 7 oktober 2019 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die vind dat hij het een beetje zelf uitlokte.
Meneer was niet schuw van een crash veroorzaken (in opstap klasses) en vertraagde niet echt onder de gele vlag.
Van het weekend was het 5 jaar geleden en las dat Sutil heeft gezegd dat hij hem aankeek en dat hij z'n ogen sloot.
Was wel even heftig om te lezen zeker ook dat Sutil dit ervaren heeft.
Misschien dat hij dit bedoelde. Staat wel als een quote, maar kan verder niks vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2019 13:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
wel met je eens dat hij een beetje of zich afriep, dat van Sutil begrijp ik niet zo goed, heb je de link?
twitter:forzaferrari7 twitterde op zaterdag 06-10-2018 om 19:58:34 "his eyes were open, he looked at me, and then closed them like he was going to sleep"- Adrian Sutil after Jules Bianchi's accident#JB17 #ForzaJules ❤️❤️ #F1 https://t.co/FpAYm2JO36 reageer retweet
OK dank je, nu begrijp ik het beter, kon me niet herinneren dat Sutil zo dicht bij was.quote:Op maandag 7 oktober 2019 13:36 schreef Mothzor het volgende:
[..]
Misschien dat hij dit bedoelde. Staat wel als een quote, maar kan verder niks vinden.twitter:forzaferrari7 twitterde op zaterdag 06-10-2018 om 19:58:34 "his eyes were open, he looked at me, and then closed them like he was going to sleep"- Adrian Sutil after Jules Bianchi's accident#JB17 #ForzaJules ❤️❤️ #F1 https://t.co/FpAYm2JO36 reageer retweet
Ik weet het niet en ik vind het ook niet zo'n interessante vraagstelling of het nu z'n eigen fout is of niet.quote:Op maandag 7 oktober 2019 13:25 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ben ik de enige die vind dat hij het een beetje zelf uitlokte.
Meneer was niet schuw van een crash veroorzaken (in opstap klasses) en vertraagde niet echt onder de gele vlag.
Van het weekend was het 5 jaar geleden en las dat Sutil heeft gezegd dat hij hem aankeek en dat hij z'n ogen sloot.
Was wel even heftig om te lezen zeker ook dat Sutil dit ervaren heeft.
Daar is nog een hele duidelijke foto van.quote:Op maandag 7 oktober 2019 13:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK dank je, nu begrijp ik het beter, kon me niet herinneren dat Sutil zo dicht bij was.
ligt ook aan mijn geheugenquote:Op maandag 7 oktober 2019 13:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar is nog een hele duidelijke foto van.
alleen maar rondjes achter de SC-genot.quote:
Tijd dat foto's automatisch mee komen met tweetsquote:Op maandag 7 oktober 2019 14:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
die foto zat al in die link van Mothzor
Zoals het nu is, bespaart het wel dataverkeerquote:Op maandag 7 oktober 2019 16:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tijd dat foto's automatisch mee komen met tweets
quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals het nu is, bespaart het wel dataverkeer
Nee, de zondag is droog. De zaterdag daarentegen..quote:Op maandag 7 oktober 2019 15:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
alleen maar rondjes achter de SC-genot.
!quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals het nu is, bespaart het wel dataverkeer
Mooooooonquote:Op maandag 7 oktober 2019 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, de zondag is droog. De zaterdag daarentegen..
[ afbeelding ]
Moon?quote:
Zal nattekat (die een te kleine databundel heeft) leuk vinden.quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals het nu is, bespaart het wel dataverkeer
Op het Malieveld hebben ze wel wat ervaring.quote:
Misschien had Max in de leer moeten gaan bij de boeren van afgelopen dinsdag.quote:
Honda zitmaaiers.quote:Op maandag 7 oktober 2019 20:15 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Misschien had Max in de leer moeten gaan bij de boeren van afgelopen dinsdag.
Kan je ergens ideeen dumpen bij Red Bull voor grappige filmpjes? Ik zat net te denken om Max en Albon een tractor race kunnen doen.
Bernd die weer een GP wintquote:Op maandag 7 oktober 2019 15:56 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
alleen maar rondjes achter de SC-genot.
Toto weer uit zijn dak!quote:
quote:Op maandag 7 oktober 2019 22:31 schreef Anonymousz het volgende:
Alle 20 rijders uitgevallen weggevlogen
Dat is wel weer mooi dan inderdaad.quote:
Ook genot.quote:
Hockenheim 2019 vergeten?quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Epische regenraces zoals Monaco 1996 of Spa 1998 zullen in de huidige tijdsgeest nooit meer voorkomen. Zodra er twee auto's tegelijk van de baan schuiven wordt verder rijden "onverantwoord" geacht en de rode vlag uitgehangen. Vervolgens een paar uur wachten om daarna net zolang achter de SC te rijden tot er een droog spoor ontstaan is en de intermediates onder gebonden kunnen worden.
Onder Whiting was dat voortaan inderdaad zo, maar gezien Hockenheim idd geef ik Masi nog het voordeel van de twijfelquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 17:18 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Hockenheim 2019 vergeten?
Standing start op full wets
Op Monaco reden destijds nog maar 3 rijders rondquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Epische regenraces zoals Monaco 1996 of Spa 1998 zullen in de huidige tijdsgeest nooit meer voorkomen. Zodra er twee auto's tegelijk van de baan schuiven wordt verder rijden "onverantwoord" geacht en de rode vlag uitgehangen. Vervolgens een paar uur wachten om daarna net zolang achter de SC te rijden tot er een droog spoor ontstaan is en de intermediates onder gebonden kunnen worden.
Spuit elfquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:47 schreef ShaoliN het volgende:
Orkaantje onderweg naar Japan aankomend weekend.
Brazilië 2016 ook nog meerdere lange pauzesquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op Monaco reden destijds nog maar 3 rijders rond
Canada 2011 had met dat lange wachten ook wel wat moet ik zeggen
Inderdaad. De weerprovider van mijn regenracevoorspeller (spam) geeft ook alleen regen op zaterdag, niet op zondag.quote:Op maandag 7 oktober 2019 16:35 schreef Dven het volgende:
[..]
Nee, de zondag is droog. De zaterdag daarentegen..
[ afbeelding ]
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn als de race een paar uur vertraagd wordt door hevige regenval.quote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Epische regenraces zoals Monaco 1996 of Spa 1998 zullen in de huidige tijdsgeest nooit meer voorkomen. Zodra er twee auto's tegelijk van de baan schuiven wordt verder rijden "onverantwoord" geacht en de rode vlag uitgehangen. Vervolgens een paar uur wachten om daarna net zolang achter de SC te rijden tot er een droog spoor ontstaan is en de intermediates onder gebonden kunnen worden.
Als de Monaco GP erop staat, dan zegt die lijst niet zoveel in mijn ogen. Dat is doorgaans nou niet bepaald de meest boeiende GP van het jaar.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik er niet rouwig om zijn als de race een paar uur vertraagd wordt door hevige regenval.
In de nacht van zaterdag op zondag is ook de Bathurst 1000, en die duurt van half 3 's nachts tot een uur of 9.
Aangezien de Bathurst 1000 op de lijst met de 5 meest spraakmakende asfalt races ter wereld staat (Indy 500, Daytona 500, Monaco GP, 24 uur van Lemans, en de Bathurst 1000) ga ik die gewoon live kijken. Suzuka dan maar met een paar uur vertraging. Zodra de finish is geweest overschakelen naar de GP en een paar uur terugzappen.
Maar wel de meest prestigieuze race van het jaar (vanwege historie, denk ik dan maar).quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als de Monaco GP erop staat, dan zegt die lijst niet zoveel in mijn ogen. Dat is doorgaans nou niet bepaald de meest boeiende GP van het jaar.
Is dat zo? Ik hoor toch weinig teams of coureurs roepen dat Monaco dé race is die ze willen winnen. Voor de top 3 teams zijn dat gewoon Silverstone, Monza en de Red Bull Ring.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:54 schreef TagForce het volgende:
[..]
Maar wel de meest prestigieuze race van het jaar (vanwege historie, denk ik dan maar).
nee Monaco is wel de #1quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik hoor toch weinig teams of coureurs roepen dat Monaco dé race is die ze willen winnen. Voor de top 3 teams zijn dat gewoon Silverstone, Monza en de Red Bull Ring.
Wat? Red Bull Ring ?quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik hoor toch weinig teams of coureurs roepen dat Monaco dé race is die ze willen winnen. Voor de top 3 teams zijn dat gewoon Silverstone, Monza en de Red Bull Ring.
Coureurs ja, teams winnen liever hun thuisrace.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 12:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat? Red Bull Ring ?
Nee joh, Monaco is één van de eerste die iedereen op 'n lijstje zal zetten.
https://www.defensivedriv(...)-races-in-the-world/quote:Op woensdag 9 oktober 2019 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik hoor toch weinig teams of coureurs roepen dat Monaco dé race is die ze willen winnen. Voor de top 3 teams zijn dat gewoon Silverstone, Monza en de Red Bull Ring.
Dan let je niet echt goed op ben ik bang.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 12:04 schreef daNpy het volgende:
Verbaas me ook altijd over die 24 uur van Le Mans. In vergelijking net de Nürburgring ook gewoon een recht toe recht aan circuitje.
Nouja, ik snap wel dat ie in de top 5 staat misschien, maar dat de Ring geheel ontbreekt is toch wat dubieus, gezien de andere circuits. Het is een prestige evenement, net als Monaco, maar dat wil niet zeggen dat het een spraakmakende race is.quote:Op woensdag 9 oktober 2019 14:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan let je niet echt goed op ben ik bang.
Waarom eigenlijk niet gewoon al op vrijdag?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwalificatie mogelijk uitgesteld tot zondag.
Omdat ze de 3de vrije training toch altijd op zaterdag nog doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:01 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk niet gewoon al op vrijdag?
Als het weer zo beroerd gaat zijn op zaterdag lijkt me dat ook niet echt realistisch of zinvol. Vrijdag een verlengde eerste training en dan kwalificeren klinkt logischer toch?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Omdat ze de 3de vrije training toch altijd op zaterdag nog doen.
Beetje spektakel, kan geen kwaad toch?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:07 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Als het weer zo beroerd gaat zijn op zaterdag lijkt me dat ook niet echt realistisch of zinvol. Vrijdag een verlengde eerste training en dan kwalificeren klinkt logischer toch?
Naar een lege baan kijken noem ik geen spektakel..quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Beetje spektakel, kan geen kwaad toch?
VT 1: 3 uur 's nachtsquote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:20 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Naar een lege baan kijken noem ik geen spektakel..
Kwalificatie en VT2 zijn prima te doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
VT 1: 3 uur 's nachts
VT 2: 7 uur 's ochtends
VT 3: 5 uur 's nachts
kwali: 8 uur 's ochtends.
Ik vind het niet echt tijden die uitnodigen om te kijken om eerlijk te zijn.
kwalificatie op zich wel, maar ik ga mijn wekker er niet voor zetten in ieder geval. Als ik dan toevallig wakker ben, zet ik 'm op.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:30 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Kwalificatie en VT2 zijn prima te doen.
Wanneer was er voor het laatst een kwalificatie op zondag bij de F1?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:53 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
kwalificatie mogelijk uitgesteld tot zondag.
Die verzopen USA-race een paar jaar terug. Ben even kwijt welk jaar precies. Edit: 2015.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:02 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Wanneer was er voor het laatst een kwalificatie op zondag bij de F1?
Niet naar coureurs kijken die het publiek vermaakt terwijl het zo hard regent dat heel suzuka verzuipt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:05 schreef Nattekat het volgende:
Ik ga iig niet de wekker zetten zaterdag, zie wel hoe het loopt.
Zullen ze weer een bootjesrace gaan houden zoals bij de amerikaanse GP?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:14 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Niet naar coureurs kijken die het publiek vermaakt terwijl het zo hard regent dat heel suzuka verzuipt.
#Nattekat gooi het livetopic open
Zeepkistenracequote:Op donderdag 10 oktober 2019 11:01 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Zullen ze weer een bootjesrace gaan houden zoals bij de amerikaanse GP?
Monaco 1996 3 auto's rijdend aan de finishquote:Op dinsdag 8 oktober 2019 16:35 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Epische regenraces zoals Monaco 1996 of Spa 1998 zullen in de huidige tijdsgeest nooit meer voorkomen. Zodra er twee auto's tegelijk van de baan schuiven wordt verder rijden "onverantwoord" geacht en de rode vlag uitgehangen. Vervolgens een paar uur wachten om daarna net zolang achter de SC te rijden tot er een droog spoor ontstaan is en de intermediates onder gebonden kunnen worden.
Daar heb je opnemen voorquote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
VT 1: 3 uur 's nachts
VT 2: 7 uur 's ochtends
VT 3: 5 uur 's nachts
kwali: 8 uur 's ochtends.
Ik vind het niet echt tijden die uitnodigen om te kijken om eerlijk te zijn.
opnemen. 1990 belde.quote:
8 uur is prima.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:24 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
VT 1: 3 uur 's nachts
VT 2: 7 uur 's ochtends
VT 3: 5 uur 's nachts
kwali: 8 uur 's ochtends.
Ik vind het niet echt tijden die uitnodigen om te kijken om eerlijk te zijn.
En toch ga ik proberen uit te slapen die dag.quote:
Op 10:03 vraagt Leclerc aan Max "Whats happening with Zandvoort?"quote:Op donderdag 10 oktober 2019 08:44 schreef F1gamer het volgende:
Max: Ik heb mijn speedboot al klaar staan
"They have some court cases" en daarna is het niet meer te verstaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:54 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Op 10:03 vraagt Leclerc aan Max "Whats happening with Zandvoort?"
Versta niet goed wat Max antwoord. "they have soms odd cases" oid?
De Q gaat dus zeer waarschijnlijk niet door (op zaterdag). En FP3 ook niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:40 schreef Tinos85 het volgende:
Oh kwalificatie 8 uur pas, ik was al automatisch uitgegaan van 7 uur. Lekker.
Ah duh, natuurlijk. Thx.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:55 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
"They have some court cases" en daarna is het niet meer te verstaan.
Officieel nog niet, inofficieel is de kans nihiel dat de kwali zaterdag doorgaat.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:09 schreef Anonymousz het volgende:
Kwalificaties naar zondag verplaats?
Wintertijd valt net te laat, of de race net te vroegquote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:40 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En toch ga ik proberen uit te slapen die dag.
Nou nee.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef VacaLoca het volgende:
De vorige typhoon in 2014 kostte wel soort van het leven van Bianchi. Zal wellicht nog meewegen in beslissing om race door te laten gaan als het dan ook nog regent.
Probleem gaat eerder zijn dat de heli's niet kunnen/mogen opstijgen en dan mag de kwali volgens de regels niet doorgaan.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef VacaLoca het volgende:
De vorige typhoon in 2014 kostte wel soort van het leven van Bianchi. Zal wellicht nog meewegen in beslissing om race door te laten gaan als het dan ook nog regent.
Het hoogtepunt is zaterdag. De race is op zondag.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:24 schreef VacaLoca het volgende:
Iedereen heeft het alleen over de kwali maar ik denk eigenlijk dat de race niet door gaat.
tien over 9 vind ik ook vrij laat al. Wordt dus makkelijk pas kwart voor 11 klaar op een zondag. Misschien die maandag maar vrij nemen....quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef Dven het volgende:
[..]
Wintertijd valt net te laat, of de race net te vroeg
Met de omschakeling is het de GP van Mexico, die om 21:10 start, voor je gevoel dus gewoon nog 22:10.
Wat ik er van begrijp komt ie weliswaar zaterdag aan land maar regent het nog vol op zondag begin van de middag daar, denk dat circuit dan nog blank staat en hoe alles er dan überhaupt bij staat is ook nog ongewis.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:25 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Het hoogtepunt is zaterdag. De race is op zondag.
Alles op vrijdag?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:31 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wat ik er van begrijp komt ie weliswaar zaterdag aan land maar regent het nog vol op zondag begin van de middag daar, denk dat circuit dan nog blank staat en hoe alles er dan überhaupt bij staat is ook nog ongewis.
Gewoon morgen vt1, vt3, quali en race op 1 dag vt2 maar schrappen
Elke manier om dingen makkelijk terug te kijken als je ze gemist hebt is een goede (buiten dat terugkijken van een opname in elk geval bij KPN honderdduizend keer fijner werkt dan via begin/uitzending/watdanook gemist)quote:
twitter:bbcf1 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:31:17 Max Verstappen pauses... He's just been asked what makes him - arguably the most exciting prospect for the next decade of F1 - stand out as a racing driver.In full: https://t.co/1uI274qmfl#JapaneseGP https://t.co/HP5TOHoT5e reageer retweet
Mooi artikelquote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:twitter:bbcf1 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:31:17 Max Verstappen pauses... He's just been asked what makes him - arguably the most exciting prospect for the next decade of F1 - stand out as a racing driver.In full: https://t.co/1uI274qmfl#JapaneseGP https://t.co/HP5TOHoT5e reageer retweet
Verwachtingen zijn alweer een paar dagen aangepast, Zondagmiddag is het droog en zonnig in Suzuka en de regen valt nu voornamelijk Zaterdagmiddag/avond (alles in Suzuka tijd). De kans dat die verwachting nog flink verandert is erg klein, een storm als deze is redelijk goed te simmen een paar dagen van tevoren.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:31 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Wat ik er van begrijp komt ie weliswaar zaterdag aan land maar regent het nog vol op zondag begin van de middag daar, denk dat circuit dan nog blank staat en hoe alles er dan überhaupt bij staat is ook nog ongewis.
Gewoon morgen vt1, vt3, quali en race op 1 dag vt2 maar schrappen
Andrew Benson, de hysterisch chauvinistische geschiedvervalser pur sang. Ik sla even over.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:twitter:bbcf1 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:31:17 Max Verstappen pauses... He's just been asked what makes him - arguably the most exciting prospect for the next decade of F1 - stand out as a racing driver.In full: https://t.co/1uI274qmfl#JapaneseGP https://t.co/HP5TOHoT5e reageer retweet
Ze hadden jou een stuk over Vettel moeten laten schrijven.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 15:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Andrew Benson, de hysterisch chauvinistische geschiedvervalser pur sang. Ik sla even over.
komt een boekquote:Op donderdag 10 oktober 2019 16:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze hadden jou een stuk over Vettel moeten laten schrijven.
Tsk niet dicht bij je werk wonen. 10 minuten fietsafstand voor mijquote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:28 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
tien over 9 vind ik ook vrij laat al. Wordt dus makkelijk pas kwart voor 11 klaar op een zondag. Misschien die maandag maar vrij nemen....
Zo bont als Benson heb ik het nog nooit gemaakt. Ik heb vrij veel van hem gelezen omdat ik lang in de gewoonte ben blijven hangen om de BBC als kwaliteitsjournalistiek te beschouwen, maar dat is al lang achterhaald.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 16:36 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ze hadden jou een stuk over Vettel moeten laten schrijven.
Het feit dat Bianchi veel te hard wilde rijden over een kletsnatte baan kosste hem het leven. Al het andere zijn bijkomstigheden.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:11 schreef VacaLoca het volgende:
De vorige typhoon in 2014 kostte wel soort van het leven van Bianchi.
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:32 schreef twiFight het volgende:
[..]
Het feit dat Bianchi veel te hard wilde rijden over een kletsnatte baan kosste hem het leven. Al het andere zijn bijkomstigheden.
Vosssquote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd.
De Stewards waren Nattekat en Zoem?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd.
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
De Stewards waren Nattekat en Zoem?
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
De Stewards waren Nattekat en Zoem?
Wat mij betreft deugde de regel prima, maar er werd inderdaad nooit gehandhaafd.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd.
Zie toch een foutje in het artikel, want het eerste echte gevecht tussen Max en Hamilton was niet dit jaar in Hongarije, maar vorig jaar in de VSquote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:41 schreef Tarado het volgende:twitter:bbcf1 twitterde op donderdag 10-10-2019 om 14:31:17 Max Verstappen pauses... He's just been asked what makes him - arguably the most exciting prospect for the next decade of F1 - stand out as a racing driver.In full: https://t.co/1uI274qmfl#JapaneseGP https://t.co/HP5TOHoT5e reageer retweet
!quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
De Stewards waren Nattekat en Zoem?
Nou mijn experia box komt ook echt uit 1990quote:
quote:
De regels deugde uitstekend en Bianchi heeft zichzelf doodgereden.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
De regels deugde niet en er werd ook nog eens niet op gehandhaafd.
Ze waren allemaal net zo dom. Iedereen had dit kunnen gebeuren, want iedereen ging maar altijd marginaal van zn gas af, juist omdat er toch niet gehandhaafd werd.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:18 schreef Dauthi het volgende:
[..]
De regels deugde uitstekend en Bianchi heeft zichzelf doodgereden.
Weinigen in de F1 waren zo dom...
Nee, helaas, al is het al wel beter dan voorheen, maar nog altijd 45 minuten met de auto.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:57 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Tsk niet dicht bij je werk wonen. 10 minuten fietsafstand voor mij
Maar waarom zou de Q op zondag niet doorgaan?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:28 schreef flipsen het volgende:
Lees op F1.com dat áls de Q niet doorgaat zondag voor de race, ze de startopstelling van de 2e vrije training gebruiken. Ik denk dat Max en zijn team de typhoondans aan het doen zijn voor de Q
Tsk 10 minuten moeten fietsen. Ik woon op 3 autominuten van mn werk.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 18:57 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Tsk niet dicht bij je werk wonen. 10 minuten fietsafstand voor mij
te lui om jezelf te verplaatsenquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Tsk 10 minuten moeten fietsen. Ik woon op 3 autominuten van mn werk.
Nee, moet nog gaan halen, maar Jimmy heeft de hele kamer onder gekotst net en wil niet eten en maar een klein beetje drinken.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:52 schreef F1gamer het volgende:
[..]
te lui om jezelf te verplaatsen
Bier en nootjes al klaar staan voor zondag?
Ze zijn wel heel duidelijk sneller dan Ferrari. Reken er maar op dat elk team hier rekening mee heeft gehouden.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:28 schreef flipsen het volgende:
Lees op F1.com dat áls de Q niet doorgaat zondag voor de race, ze de startopstelling van de 2e vrije training gebruiken. Ik denk dat Max en zijn team de typhoondans aan het doen zijn voor de Q
.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 18:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ze zijn wel heel duidelijk sneller dan Ferrari.
Als je zo dichtbij woont, ga je toch niet met de auto johquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:46 schreef vosss het volgende:
[..]
Tsk 10 minuten moeten fietsen. Ik woon op 3 autominuten van mn werk.
Ik heb geen fiets, dus ja, dan houdt het op natuurlijkquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je zo dichtbij woont, ga je toch niet met de auto joh
vrije keuzequote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:33 schreef JayHovah het volgende:
Misschien is de vraag al langsgekomen maar:
Als de kwali wordt geschrapt en ze de FP2 rijden gebruiken voor de startopstelling, op welke banden moet de top 10 dan starten? Het setje van de snelste tijd in FP2 of krijgen ze dan vrije (verse) keuze?
twee belangrijke zaken speelden er: Hamilton wilde een eenstopper doen en reed langer door in zijn eerste stint. De bandjes waren echter sneller op dan verwacht waardoor hij enkele ronden drie seconden per ronde verloor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:10 schreef Fer het volgende:
Ik heb de race op mij telefoon moeten kijken en heb niet helemaal begrepen hoe Hamilton 3e is geworden.
Hij stopte vrij laat de 2e keer en kwam toen niet meer langs Vettel ondanks nieuwere banden.
Echter in race pace was Mercedes veel sneller. Bottas liep nog flink uit de 2e helft van de race.
Waarom lukt de under/overcut niet?
De ferrari is veels te snel op het rechte stuk. In de bochten is de mercedes veel sneller maar in vuile lucht en achter een ferrari wordt het dan ook moeilijk.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:10 schreef Fer het volgende:
Ik heb de race op mij telefoon moeten kijken en heb niet helemaal begrepen hoe Hamilton 3e is geworden.
Hij stopte vrij laat de 2e keer en kwam toen niet meer langs Vettel ondanks nieuwere banden.
Echter in race pace was Mercedes veel sneller. Bottas liep nog flink uit de 2e helft van de race.
Waarom lukt de under/overcut niet?
Aha te lang door op de 1e set. Te agressief op de 2e set en te weinig power om er op het rechte stuk langst te gaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
twee belangrijke zaken speelden er: Hamilton wilde een eenstopper doen en reed langer door in zijn eerste stint. De bandjes waren echter sneller op dan verwacht waardoor hij enkele ronden drie seconden per ronde verloor.
Die tellen moest hij aan het eind goedmaken op Vettel, maar op Suzuka is het lastig inhalen, zeker als je een Ferrari voor je hebt.
ik denk dat de eenstopper best had kunnen werken. Op het moment dat Hamilton voor de tweede maal stopte gingen Bottas en Vettel maar enkele tienden per ronde sneller en waren de banden nog in redelijke conditie. In tien rondjes had hij nooit de zestien tellen voorsprong op Vettel verspeeldquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Aha te lang door op de 1e set. Te agressief op de 2e set en te weinig power om er op het rechte stuk langst te gaan.
Plus Hamilton had schade.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
twee belangrijke zaken speelden er: Hamilton wilde een eenstopper doen en reed langer door in zijn eerste stint. De bandjes waren echter sneller op dan verwacht waardoor hij enkele ronden drie seconden per ronde verloor.
Die tellen moest hij aan het eind goedmaken op Vettel, maar op Suzuka is het lastig inhalen, zeker als je een Ferrari voor je hebt.
Op het eind waren Hamilton's banden rood op de nieuwe on screen graphic.quote:Op dinsdag 15 oktober 2019 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik denk dat de eenstopper best had kunnen werken. Op het moment dat Hamilton voor de tweede maal stopte gingen Bottas en Vettel maar enkele tienden per ronde sneller en waren de banden nog in redelijke conditie. In tien rondjes had hij nooit de zestien tellen voorsprong op Vettel verspeeld
toen zaten de rooie er al onderquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:49 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Op het eind waren Hamilton's banden rood op de nieuwe on screen graphic.
Rood als in voor 80% versleten. Dan hadden die gele het ook niet vol gehoudenquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toen zaten de rooie er al onder
niet lang voor de tweede stop stonden die nog op 70% geloof ikquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 19:59 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Rood als in voor 80% versleten. Dan hadden die gele het ook niet vol gehouden
De ronde van de stop zelfsquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet lang voor de tweede stop stonden die nog op 70% geloof ik
Het is ook natte vinger werk van de FOMquote:Op dinsdag 15 oktober 2019 20:11 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
De ronde van de stop zelfs
Die weergave is dan ook gewoon pure onzin, de teams gaan natuurlijk nooit dat soort gevoelige data weg geven.
quote:Grand Prix van Miami lijkt in 2021 toch op de F1-kalender te komen
Miami krijgt, mits de lokale overheid het plan goedkeurt, in 2021 toch een Formule 1-race. Persbureau Reuters meldt dat er een deal is gesloten met het Hard Rock Stadium. Eind april werd er nog een streep door de plannen gezet om een stratenrace in Miami te houden. Het zou bewoners en bedrijven te veel overlast bezorgen.
,,We zijn verheugd om aan te kondigen dat de Formule 1 en het Hard Rock Stadium een principeakkoord hebben bereikt om de allereerste Formula One Miami Grand Prix ooit te organiseren bij het Hard Rock Stadium". Dat melden Tom Garfinkel, de baas van de Miami Dolphins en het Hard Rock Stadium en Sean Bratches, de commercieel directeur van de Formule 1, in een gezamenlijke verklaring. ,,We zijn onze fans, gekozen functionarissen en de lokale toeristenindustrie zeer dankbaar voor hun geduld en steun tijdens dit proces."
Volgens de plaatselijke krant Miami Herald wil de Amerikaanse miljardair Stephen Ross de kosten voor het bouwen van een circuit en de bijkomende kosten voor zijn rekening nemen. Liberty Media, de eigenaar van de Formule 1, heeft al jaren de wens om naast de Grand Prix van Texas nog een race in de Verenigde Staten te organiseren.
https://www.bndestem.nl/s(...)r-te-komen~a276aa5c/
Ik denk dat ze een bepaalde sfeer willen neerzetten, Vice City race ditquote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:22 schreef daNpy het volgende:
Ze hebben daar zoveel circuits, waarom moet het dan op straat eigenlijk? Dat is toch vol ruk?
Ah zo, de entourage is belangrijker dan de race. Dat vergeet ik telkens.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 09:27 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Ik denk dat ze een bepaalde sfeer willen neerzetten, Vice City race dit
deed hij het maar, dan kregen we nog eens een keer een andere kampioenquote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:08 schreef Dauthi het volgende:
https://www.gpfans.com/en(...)ost-he-is-giving-up/
Volgens mij is er nog nooit een grotere opgever geweest als kampioen dan Hamilton. Die laat echt iedere keer zijn oren hangen...
Ja, een andere mercedes coureur..quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
deed hij het maar, dan kregen we nog eens een keer een andere kampioen
helaas wel al zou het misschien volgend jaar een Ferrari coureur kunnen zijnquote:
Ferrari is zijn eigen grootste vijand op het moment, denk niet dat dat snel veranderd.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
helaas wel al zou het misschien volgend jaar een Ferrari coureur kunnen zijn
dat is wel moeilijk maar dat ze de snelheid hebben is al heel wat, RBR zit qua team beter in elkaar maar die zijn toch echt te langzaam.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 12:14 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Ferrari is zijn eigen grootste vijand op het moment, denk niet dat dat snel veranderd.
Nou ja...quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:33 schreef mikieu het volgende:
Toro Rosso veranderd naam in Alpha Tauri, bleg
En het is het hippe te dure kledingmerk van Mateschitzquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou ja...
Alpha Tauri is de helderste ster in het sterrenbeeld Taurus (Stier in het nederlands). Alpha Tauri is een ster van het type rode reus. Dus in principe kun je zeggen dat het de rode stier ster is.
Dus in dat opzicht is de naam perfect gekozen.
Ja, en bovenstaande is de reden dat dat veeeeel te dure merk zo heetquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En het is het hippe te dure kledingmerk van Mateschitz
Oe, die had ik nog niet eens door. Wordt het allemaal nog toffer van.quote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nou ja...
Alpha Tauri is de helderste ster in het sterrenbeeld Taurus (Stier in het nederlands). Alpha Tauri is een ster van het type rode reus. Dus in principe kun je zeggen dat het de rode stier ster is.
Dus in dat opzicht is de naam perfect gekozen.
ik vind het erg basic maar wel te duurquote:Op woensdag 16 oktober 2019 15:47 schreef Rossdale het volgende:
[..]
En het is het hippe te dure kledingmerk van Mateschitz
Ik daag alle TV presentatoren uit om AlphaTauri na de naamswijziging steevast te noemen bij hun niet-wetenschappelijke naam: Aldebaranquote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:25 schreef babylon het volgende:
[..]
Oe, die had ik nog niet eens door. Wordt het allemaal nog toffer van.
Voor!!!!!quote:Op woensdag 16 oktober 2019 18:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ik daag alle TV presentatoren uit om AlphaTauri na de naamswijziging steevast te noemen bij hun niet-wetenschappelijke naam: Aldebaran
quote:Op woensdag 16 oktober 2019 17:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het erg basic maar wel te duur
Maar dan hoor je er wel bijquote:Op woensdag 16 oktober 2019 19:46 schreef fathank het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
700 euro voor een verkapte vuilniszak
Staat verder geen bron bij, maar vind het vrij... euh... frappant...quote:FIA geeft fout schoorvoetend toe: Charles Leclerc kreeg een te lichte straf in Japan: 'De regels stellen...'
Uitgegeven door Wim Boekel • 18 oktober 2019 04:04 • Print artikel
Charles Leclerc reed Max Verstappen in Japan uit de wedstrijd. De Fransman ging na de start te hard de eerste bocht in en botste tegen Verstappen aan. Daarna reed Leclerc met kapot bodywork rond, wat bijna Lewis Hamilton raakte. De Monegask kreeg pas na de wedstrijd vijf seconden straf voor het incident met de Red Bull-coureur, daarnaast kreeg hij tien seconden straf voor het rondrijden met een kapotte auto, waardoor Hamilton hij bodywork en zijn spiegel verloor. De FIA geeft nu toe dat de Monegask te licht gestraft is tijdens de Grand Prix die op Suzuka verreden werd.
De regels stellen dat een tien seconden stop-and-go straf gegeven moet worden, als deze tijdens de wedstrijd wordt uitgedeeld. Wanneer deze na de race was uitgedeeld, was het dertig seconden geweest die bij de eindtijd opgeteld werd, in plaats van tien seconden. Door de tien seconden straf zakte de Ferrari-coureur van plek zes naar zeven. Wanneer de coureur dertig seconden had gekregen, was hij uiteindelijk dertiende geworden.
Om te janken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.racexpress.nl(...)els-stellen/n/101635
[..]
Staat verder geen bron bij, maar vind het vrij... euh... frappant...
Dat klopt ook niet. Er is geen vaste penalty voor wat Leclerc deed.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:01 schreef BroesWillems het volgende:
https://www.racexpress.nl(...)els-stellen/n/101635
[..]
Staat verder geen bron bij, maar vind het vrij... euh... frappant...
Ah, duidelijk. Thanks voor de duiding.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat klopt ook niet. Er is geen vaste penalty voor wat Leclerc deed.
Het enige dat fout was, wat de FIA heeft toegegeven, was de verwijzing naar regel 38.3 (d). Die (d) moest er niet bijstaan.
https://www.racefans.net/(...)istake-fia-confirms/
PS: De bron is thejudge13. Daar staan wel meer dubieuze artikelen op. De meeste neem ik dan ook niet serieus.
Hmm jaja. Klinkt allemaal een beetje té dubieus. Ze hadden namelijk voor referentie wel een letter moeten toevoegen en dat had (e) moeten zijn. Dus niet alleen is er een fout gemaakt, de correctie is ook onvolledig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 15:35 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat klopt ook niet. Er is geen vaste penalty voor wat Leclerc deed.
Het enige dat fout was, wat de FIA heeft toegegeven, was de verwijzing naar regel 38.3 (d). Die (d) moest er niet bijstaan.
https://www.racefans.net/(...)istake-fia-confirms/
PS: De bron is thejudge13. Daar staan wel meer dubieuze artikelen op. De meeste neem ik dan ook niet serieus.
Als er al een letter toegevoegd had moeten worden, was dat (b) geweest, die past bij de 10s straf die Leclerc gekregen heeft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 16:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hmm jaja. Klinkt allemaal een beetje té dubieus. Ze hadden namelijk voor referentie wel een letter moeten toevoegen en dat had (e) moeten zijn. Dus niet alleen is er een fout gemaakt, de correctie is ook onvolledig.
B is tijdens de race, E niet als ik het goed lees.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 18:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als er al een letter toegevoegd had moeten worden, was dat (b) geweest, die past bij de 10s straf die Leclerc gekregen heeft.
Als 38.3 a, b, c of d niet tijdens de race gegeven kan worden (bijvoorbeeld omdat het of in de laatste 3 ronden of na de race wordt gegeven) wordt de penalty na de race bij de tijd opgeteld zoals in het stuk tussen d en e staat.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
B is tijdens de race, E niet als ik het goed lees.
Maar ze wilden tijdens de race geen straf geven. Pas na protest en toen zou het na de race beoordeeld worden.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als 38.3 a, b, c of d niet tijdens de race gegeven kan worden (bijvoorbeeld omdat het of in de laatste 3 ronden of na de race wordt gegeven) wordt de penalty na de race bij de tijd opgeteld zoals in het stuk tussen d en e staat.
E lijkt me een aparte sectie.
Dan had Hamilton niet eruit gehoeven want zijn spiegel was niet stuk geweest.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:20 schreef flipsen het volgende:
Hij had gewoon tijdens de race al door de stewards eruit gehaald moeten worden. Doorrijden met een ondeugdelijke auto welke gevaar oplevert voor andere coureurs en daarna ook nog eens zonder spiegel gewoon verder tuffen alsof er niets aan de hand is
En ja, dan had Hamilton er ook uitgemogen
Volgens mij ging de spiegel van H er eerder af (door de brokstukken van de wing endplate van L, dan die van Lquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dan had Hamilton niet eruit gehoeven want zijn spiegel was niet stuk geweest.
Hij is ook door de stewards naar de pits geroepen omdat Ferrari dat verdomde (omdat de end plate er al af was).quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:20 schreef flipsen het volgende:
Hij had gewoon tijdens de race al door de stewards eruit gehaald moeten worden. Doorrijden met een ondeugdelijke auto welke gevaar oplevert voor andere coureurs en daarna ook nog eens zonder spiegel gewoon verder tuffen alsof er niets aan de hand is
En ja, dan had Hamilton er ook uitgemogen
Er staat letterlijkquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Maar ze wilden tijdens de race geen straf geven. Pas na protest en toen zou het na de race beoordeeld worden.
Ergo de straf is na de race gegeven en E zegt simpelweg: tijdstraf
B lijkt mij meer dat er vanwege tijdsgebrek geen straf tijdens de race gegeven kán worden. En dan lijkt me sterk voor een incident in ronde 1.
Dus a,b,c en d kunnen ook na de race gegeven worden en wordt dan opgeteld bij de gereden tijd.quote:If any of the four penalties above are imposed during the last three laps, or after the end of a
race, Article 38.4(b) below will not apply and five seconds will be added to the elapsed race
time of the driver concerned in the case of (a) above, 10 seconds in the case of (b), 20 seconds
in the case of (c) and 30 seconds in the case of (d).
Volgens mij was dat niet in ronde 1. Het afbreken begon later.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:23 schreef flipsen het volgende:
[..]
Volgens mij ging de spiegel van H er eerder af (door de brokstukken van de wing endplate van L, dan die van L
Klopt, dat maakt E dus overbodig of de mogelijkheid 2 minuten straf te geven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Er staat letterlijk
[..]
Dus a,b,c en d kunnen ook na de race gegeven worden en wordt dan opgeteld bij de gereden tijd.
Echt hequote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:35 schreef JayHovah het volgende:
Is het alweer raceweek? Kan dan het gezever over valse starts, eerste bocht clashes en mogelijke straffen eens over zijn?
What done is done, move on...
Zo dan.quote:Button: Verstappen snelste Formule 1-coureur aller tijden
Jenson Button is onder de indruk van Max Verstappen en dan vooral de pure snelheid van de Limburger. Volgens de wereldkampioen van 2009 is Verstappen de snelste coureur 'die ooit in een Formule 1-auto heeft gereden'.
Button heeft twee volwaardige seizoenen tegen Max Verstappen gereden. De Brit zwaaide eind 2016 af, om in 2017 alleen nog de Grand Prix van Monaco te rijden, en maakte zo onder meer de bijzonder snelle promotie van Verstappen junior naar Red Bull Racing mee. De jonge Nederlander maakte daarbij meteen veel indruk op Button. Zoveel zelfs dat hij hem nu als snelste F1-coureur aller tijden durft te bestempelen.
"Ik denk dat hij de snelste coureur is die ooit in een Formule 1-auto heeft gereden. Dat geloof ik echt", is Button overtuigd in gesprek met Talk Sport. Waar de pure snelheid van Verstappen ook in Buttons actieve jaren al overduidelijk aanwezig was, koppelt de Red Bull-coureur dat tegenwoordig aan een stukje ervaring. Het maakt Verstappen in zijn ogen tot een bijzondere coureur. "Hij is ongelooflijk snel. Maar voor dit jaar maakte hij nog wel fouten, eigenlijk zoals je mag verwachten van een jonge coureur. Maar nu doet hij het echt fantastisch. Ik vind hem echt heel speciaal."
Button plaatst Verstappen met zijn uitspraak als 'snelste F1-coureur' indirect ook boven Lewis Hamilton. De sympathieke analist reed na zijn wereldtitel bij Brawn GP drie seizoenen samen met Hamilton, alvorens de laatstgenoemde overstapte naar het fabrieksteam van Mercedes. "Ik heb dus van dichtbij kunnen zien hoe goed hij is. Hij is van nature enorm getalenteerd." Desondanks weigert hij Hamilton op gelijke hoogte te zetten met enkele legenden uit de sport.
Zo is de imposante erelijst van Hamilton volgens Button grotendeels te danken aan superieure auto's. "Je kunt hem niet vergelijken met allerlei iconen uit de sport", gaat Button de voorgestelde vergelijking met Sir Jackie Stewart bijvoorbeeld uit de weg. "Hij zit in een team dat de Formule 1 nu al jarenlang domineert. Hij doet het zelf ook fantastisch en levert wat van hem wordt gevraagd, maar je kunt hem echt niet vergelijken met iconen uit andere tijdperken."
Mag kerplunk ook mee?quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 21:22 schreef Fopje het volgende:
En ohja deze boy heeft gold 8 tickets besteld voor volgend jaar Spa
Neequote:
De FIA komt terug op hun eigen fouten, en daar mogen we het dan niet (meer) over hebben? Grow up, of klik het weg dan. Damn.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 20:35 schreef JayHovah het volgende:
Is het alweer raceweek? Kan dan het gezever over valse starts, eerste bocht clashes en mogelijke straffen eens over zijn?
What done is done, move on...
Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet.quote:Op maandag 21 oktober 2019 07:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zondagavond kijk ik in de Ziggo dome naar de race. Ik weet nu nog niet of dat iets positiefs is, maargoed.
Je vergeet te zeggen dat je al kijkt sinds Senna!!!!! Vet belangrijk.quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet.
Maar ik zou zeggen, veel plezier!
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:48 schreef mikieu het volgende:
[..]
Je vergeet te zeggen dat je al kijkt sinds Senna!!!!! Vet belangrijk.
Was het de Renault motor die hoog zo lekker ging, was het inderdaad het verschil dat kleiner werdt door de ijlere lucht, of is het gewoon de RB geweest die erg goed met deze luchtdichtheid om kan gaan. Ik hoop daar toch stiekem op, gezien dan andere Renault teams niet zo sterk waren die weekenden.
quote:Op maandag 21 oktober 2019 09:45 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Volgens vele gebruikers hier ben je nu een bier drinkende carnavalvierende tokkie, die pas F1 kijkt sinds dat Max mee doet.
Maar ik zou zeggen, veel plezier!
ja, dat is precies het type die kwaad de camping van Spa afliepquote:Op maandag 21 oktober 2019 12:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En als Verstappen crasht, ben je lekker vroeg thuis
Dat zagen we in Hongarije inderdaad...quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?quote:Op maandag 21 oktober 2019 10:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Downforce zelf. Probleem is dat dat gewoon ruk is bij RB dit jaar.
Lijkt me sterk. De top 3 is nog steeds een maatje te grootquote:Op maandag 21 oktober 2019 11:56 schreef VacaLoca het volgende:
Podium voor McLaren in Mexico is inderdaad zomaar mogelijk.
Als die Renault motor nog altijd op z'n best is in Mexico dan kunnen ze wel eens als een speer gaan.
Ferrari deed het ook wel aardig in Singapore.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Relatief gezienquote:Op maandag 21 oktober 2019 19:30 schreef opreis het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak. Behalve die merc, wie heeft betere downforce dan de RB?
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.quote:Op maandag 21 oktober 2019 22:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Relatief gezien
Vorig jaar waren ze heer en meester, dit jaar valt toch tegen.
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexicoquote:Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren.
Als je minder downforce kan generen hebben teams die dit beter voor elkaar hebben hier juist minder last van. Een auto die dit minder heeft zal nog harder moeten werken in de bochten.quote:Op maandag 21 oktober 2019 23:45 schreef TagForce het volgende:
[..]
Het gaat in Mexico juist om het niet hebben van downforce. Door de ijle lucht genereren de vleugels tot 30% minder downforce. Red Bull heeft het nooit van hun downforce moeten hebben, maar van hun superieure mechanische grip. Dat is dit jaar niet anders (anders dan dat ze nu nog wat minder downforce hebben ivm voorgaande jaren). Ik maak me om dat deel niet zo druk.
Wat echter een groot vraagteken is, is hoe de Honda het doet in de ijle lucht. Die Renault had daar een flink stuk minder last van dan de overige motoren. De vraag is hoe de Honda het dit jaar doet in die ijle lucht. Als Honda net zoveel last van de ijle lucht heeft als Merc en Ferrari heb je een kleine kans dat Max dichtbij het podium kan rijden. Als ie er geen last van heeft wint ie hem makkelijk. Qua downforce zal het dit jaar niet heel veel anders zijn dan vorige jaren. Max er dichter bij door de mechanische grip, maar de motor zal hem er voor moeten gaan plaatsen.
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico
De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Max die op dat moment met de motor in standje recreatief reed dan wel.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ferrari zou het op haar sloffen moeten winnen. Waren vorig jaar met name in de slotfase bloedsnel en Vettel kwam nog redelijk in de buurt van Max.
Plus daarbij ging de motor van Verstappen op standje heelhouden, vanwege de plof bij Ricciardo.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:07 schreef Tinos85 het volgende:
17 seconden, is niet heel erg in de buurt toch?
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 00:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgens mij vielen de Renaults in grote getale uit in elke race in Mexico
De reden dat ze het zo goed deden is dat vermogen daar veel minder belangrijk is, de limiet zit hem in hoe hard je as rond geduwd kan worden, niet hoe veel kracht de motor moet leveren. Ferrari gaat het derde team zijn, ben ik zo goed van overtuigd.
Volgens Kees vd Grint is de kwaliteit van de electrische power doorslaggevend. Omdat de verbrandingsmotor veel minder brengt in ijle lucht.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 19:47 schreef Adames het volgende:
[..]
Toch ook vanwege de turbounit. Die was juist ijzersterk bij renault.
Beste motor in de ijle lucht
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 14:21 schreef Fer het volgende:
In de ijle lucht moet de turbo harder werken (meer toeren maken) om de normale druk te verkrijgen, als op de lage gebieden.
De turbo’s van Honda en Mercedes zijn kleiner en lopen dus eerder tegen de limiet van 120000 toeren.
De Turbo’s van Renault en Ferrari zijn groter en kunnen makkelijker de druk opbouwen, die nodig is. Desondanks moeten ook zei harder werken en dus een grotere kans op schade.
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De reden dat Mercedes het altijd moeilijk heeft is dan de extra warmte die moeilijk afgevoerd kan worden.
En hoe heeft grootte per definitie een positieve invloed? Er is nog steeds even veel energie nodig om een liter lucht samen te persen, een grotere turbo is dan meer vergelijkbaar met een hogere versnelling.
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.
Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Wat heb je nu uitgevreten?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef vosss het volgende:
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf.quote:
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
Hoezo tegengevallen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:53 schreef daNpy het volgende:
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari?
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedesquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.quote:
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoegquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.
Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).
Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
Dat was schijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden.
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.
Oké droog weekend dusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Nounou,die drie druppels?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exitquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassisquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo tegengevallen?
Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrariquote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Ja, wat mij betreft ook. Spa en Monza waren toch al bij voorbaat verloren weekends.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo tegengevallen?
Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
De officiële uitspraak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met de hardware was niks mis staat er bij punt 4 bij de findings maar in de software was een systeem aanwezig.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 01:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.
Dit past beter in het Mexico...quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:56 schreef Nattekat het volgende:
https://www.formula1.com/(...)eQL0KfDMgKDJsu1.html
Hmm
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:56 schreef Nattekat het volgende:
https://www.formula1.com/(...)eQL0KfDMgKDJsu1.html
Hmm
quote:Each session will be “co-streamed” by a select group of prominent, in-market personalities, including leading German gaming influencer PietSmiet, in Germany, Switzerland and Luxembourg. F1 will also include a data extension alongside the broadcast that allows users to predict the performance of drivers during 10-minute segments of the Grand Prix. The predictions will then be ranked and displayed according to their accuracy, providing an interactive gaming element to the broadcast.
Fia maffiaquote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal isquote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
Ach. Het is net zoals de 5 seconden straf voor het afsnijden van een bocht.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Buiten dat, alle auto's worden gedurende het weekend al behoorlijk gecontroleerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijkenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
Je kunt wel zo protest indienen, maar dan moet je ze wel wat geven om te controleren.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijken
De auto voldeed aan de technische reglementen, dus geen reden voor afkeur. Het sportief reglement werd gebroken en daarom was nader onderzoek nodig.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |