abonnement Unibet Coolblue
pi_189581819
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 15:57:21 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189581979
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.

Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.

Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).

Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189582580
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef vosss het volgende:
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
Wat heb je nu uitgevreten?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_189582608
Ijlere lucht heeft een lagere druk. De turbo brengt de lucht juist op de hogere druk. Door de lage druk in Mexico, zal de turbo harder moeten draaien, om op de juiste hogere druk te komen.

Het maximaal aantal toeren wat de turbo mag draaien is 120000 toeren per minuut. Een kleinere turbo zit eerder op die 120000, omdat deze nu eenmaal harder moet draaien dan een grote.
.
pi_189582863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:30 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Wat heb je nu uitgevreten?
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf.

Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max :@

[ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 23-10-2019 17:02:01 (doe's lief) ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189583432
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:48 schreef vosss het volgende:

[..]


Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max :@
Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
pi_189583457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!! ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:48:18 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189583979
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!! ;(
Hoezo tegengevallen?

Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.

[ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 23-10-2019 17:48:50 (2) ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50:41 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189584024
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:53:53 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189584072
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189584104
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:53 schreef daNpy het volgende:
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari? ;)
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189584115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedes
pi_189584390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo tegengevallen?
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189584428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje.

Dus zullen ze komend jaar alles op alles willen zetten. En dat brengt ook weer flinke risico's van de plank misslaan met zich mee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 18:46:39 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189584898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.

Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).

Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:56:35 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189585069
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden.
Dat was schijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189585181
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest. :)
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan.
Flesje bier
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:42:49 #269
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189586407
quote:
Oké droog weekend dus :P
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:49:55 #270
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189586585
quote:
Nounou,die drie druppels?
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 19:54:37 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189586704
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:57:54 #272
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_189586766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo tegengevallen?

Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Feyenoord!!! * Barça
pi_189586926
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
Dit denk ik ook. :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 20:11:53 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189587130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit :P
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189587415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Inderdaad. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')