Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.
Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Wat heb je nu uitgevreten?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef vosss het volgende:
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf.quote:
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
Hoezo tegengevallen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:53 schreef daNpy het volgende:
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari?
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedesquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.quote:
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoegquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.
Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).
Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
Dat was schijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden.
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.
Oké droog weekend dusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Nounou,die drie druppels?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exitquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassisquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo tegengevallen?
Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrariquote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |