Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.
Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Wat heb je nu uitgevreten?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef vosss het volgende:
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf.quote:
Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 16:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
Hoezo tegengevallen?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!!
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:53 schreef daNpy het volgende:
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari?
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedesquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.quote:
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoegquote:Op woensdag 23 oktober 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.
Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).
Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
Dat was schijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden.
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest.
Oké droog weekend dusquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Nounou,die drie druppels?quote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:29 schreef babylon het volgende:
http://www.weer.nl/verwac(...)exico-stad/18267245/
Nat natter natst
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exitquote:Op woensdag 23 oktober 2019 18:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassisquote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo tegengevallen?
Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Dit denk ik ook.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrariquote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Ja, wat mij betreft ook. Spa en Monza waren toch al bij voorbaat verloren weekends.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hoezo tegengevallen?
Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
De officiële uitspraak:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met de hardware was niks mis staat er bij punt 4 bij de findings maar in de software was een systeem aanwezig.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 01:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.
Dit past beter in het Mexico...quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:56 schreef Nattekat het volgende:
https://www.formula1.com/(...)eQL0KfDMgKDJsu1.html
Hmm
quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:56 schreef Nattekat het volgende:
https://www.formula1.com/(...)eQL0KfDMgKDJsu1.html
Hmm
quote:Each session will be “co-streamed” by a select group of prominent, in-market personalities, including leading German gaming influencer PietSmiet, in Germany, Switzerland and Luxembourg. F1 will also include a data extension alongside the broadcast that allows users to predict the performance of drivers during 10-minute segments of the Grand Prix. The predictions will then be ranked and displayed according to their accuracy, providing an interactive gaming element to the broadcast.
Fia maffiaquote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal isquote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
Ach. Het is net zoals de 5 seconden straf voor het afsnijden van een bocht.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"quote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Buiten dat, alle auto's worden gedurende het weekend al behoorlijk gecontroleerd.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijkenquote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
Je kunt wel zo protest indienen, maar dan moet je ze wel wat geven om te controleren.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijken
De auto voldeed aan de technische reglementen, dus geen reden voor afkeur. Het sportief reglement werd gebroken en daarom was nader onderzoek nodig.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |