abonnement Unibet Coolblue
pi_189581819
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 15:57:21 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189581979
quote:
3s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:45 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Als je limiet de max toeren is en de inhoud van je turbo is groter, dan heb je meer zuurstof beschikbaar bij een grotere turbo en dus meer energie/vermogen.

Wanneer een grotere turbo niet op max toeren draait, dan kun je met een kleinere turbo (inhoud) hetzelfde bereiken door de toeren te verhogen. Ja dit kost meer energie, maar je bespaart weer gewicht en geeft je meer ruimte voor aeronamische verbeteringen.
Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.

Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).

Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_189582580
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:48 schreef vosss het volgende:
Zo. Mooi op tijd terug van mijn ban voor het F1 weekend.
Wat heb je nu uitgevreten?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_189582608
Ijlere lucht heeft een lagere druk. De turbo brengt de lucht juist op de hogere druk. Door de lage druk in Mexico, zal de turbo harder moeten draaien, om op de juiste hogere druk te komen.

Het maximaal aantal toeren wat de turbo mag draaien is 120000 toeren per minuut. Een kleinere turbo zit eerder op die 120000, omdat deze nu eenmaal harder moet draaien dan een grote.
.
pi_189582863
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:30 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Wat heb je nu uitgevreten?
Ik niks. Mods zijn nogal eens lastig, Vooral in NWS, maargoed, daar kan ik nu niet meer posten op aanvraag van mezelf.

Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max :@

[ Bericht 2% gewijzigd door yvonne op 23-10-2019 17:02:01 (doe's lief) ]
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189583432
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 16:48 schreef vosss het volgende:

[..]


Ik hoop op een P3 dit weekend. Zou mij echt verbazen als er iets meer in zit voor max :@
Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
pi_189583457
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
Heb er een hard hoofd in
Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!! ;(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:48:18 #258
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189583979
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:19 schreef vosss het volgende:

[..]

Ik ook. Die Red Bull is zo stiekem, ondanks overgangsjaar dit dat alles, toch wel een beetje tegen gevallen. Zeker na de zomerstop. Jammer!! ;(
Hoezo tegengevallen?

Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.

[ Bericht 1% gewijzigd door daNpy op 23-10-2019 17:48:50 (2) ]
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:50:41 #259
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189584024
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 23 oktober 2019 @ 17:53:53 #260
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189584072
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari? ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189584104
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:53 schreef daNpy het volgende:
Ferrari met hun al dan niet legale motor, die Ferrari? ;)
Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189584115
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:
Voorgaande jaren wilde RBR nog wel eens zienderogen nlopen met hun ontwikkeling gedurende het seizoen. Daar merk ik nu niets van. Sterker nog, Ferrari gaat harder.

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Is Red Bull niet ontwikkeld of is Ferrari gewoon sneller ontwikkeld? Heb niet het idee dat ze veloren hebben op Mercedes
pi_189584390
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo tegengevallen?
Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_189584428
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:50 schreef twiFight het volgende:

En het klinkt vast pessimistisch maar ik ben bang dat na de wintertests RBR weer gewoon 1+ sec achterloopt.
Daar ben ik ook bang voor. En ik denk Red Bull zelf ook, want dan weten ze dat binnen een paar races Max tekent voor een ander stoeltje.

Dus zullen ze komend jaar alles op alles willen zetten. En dat brengt ook weer flinke risico's van de plank misslaan met zich mee.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 18:46:39 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189584898
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 15:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ah zo, dus feitelijk heb je pas voordeel zodra de kleinere turbo's hun max bereikt hebben, maar hebben grotere turbo's weer als nadeel dat het gewoon diesels zijn.

Ik denk alleen dat het feit dat er ook nog een MGU-H achter verstopt zit dit wel gelijk trekt. Die MGU-H kan bij lage snelheden een kleine turbo veel makkelijker weer op gang helpen en tevens langer opgeladen worden op de rechte einden (als je aan de max zit, ga je natuurlijk de MGU-H gebruiken om de toeren te beperken).

Alleen de rol van ijle lucht kan ik niet plaatsen.
Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 23 oktober 2019 @ 18:56:35 #267
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_189585069
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden.
Dat was schijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_189585181
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:15 schreef vosss het volgende:

[..]

Omdat het er voor de zomerstop op leek dat ze flink de wind in de zeilen hadden. Dat bleek dus toch een beetje tegen te vallen. Zeker omdat ze voorgaande 2 jaren na die stop een flinke stap wisten te maken en die zie ik nu niet t.o.v. de rest. :)
Denk eerder dat 'ie 2021 ook nog wel afwacht. Met de nieuwe regels kan alles op de kop staan.
Flesje bier
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:42:49 #269
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_189586407
quote:
Oké droog weekend dus :P
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:49:55 #270
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_189586585
quote:
Nounou,die drie druppels?
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 19:54:37 #271
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_189586704
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 18:46 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het verschil tussen kleine en grotere turbo's is bij het op gang komen zeer gering in de Formule 1. Motormakers zijn immers inventief genoeg
Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:57:54 #272
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_189586766
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo tegengevallen?

Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Feyenoord!!! * Barça
pi_189586926
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:55 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Hun aero is na de zomerstop ook flink verbeterd waardoor ze nu het te kloppen team lijken te zijn, ook in Mexico.
Dit denk ik ook. :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 20:11:53 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189587130
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zie anders toch keer op keer Mercedes en RB de snelste minisectoren noteren bij de exit :P
Vraag jij ene Louis Hamielton maar eens naar de trekkracht van de Ferrari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_189587415
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:57 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Jij hebt het over Honda, vosss bedoelt het RB-chassis
Inderdaad. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 22:00:29 #276
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_189589617
Renault is geschrapt uit de resultaten van de GP van Japan :o

Instellingen op het stuur waren onreglementair. Deze stelde automatisch de rembalans bij op basis van waar de auto zich op het circuit bevond als ik het goed begreep.
Don't let my username fool you...
pi_189589749
Valt nog mee dat ze niet voor alle races dit seizoen gediskwalificeerd zijn, zoals in het verleden wel eens is gebeurd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 23 oktober 2019 @ 22:08:44 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_189589779
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 17:48 schreef daNpy het volgende:

[..]

Hoezo tegengevallen?

Er waren imo maar 2 criteria: minder uitvallen en evenveel power als de Renaults. En dat is ruim gelukt. Max staat hoger in het WK dan ooit.
Dat hij 2 keer van de baan wordt gereden vertekend het beeld wellicht, maar dat lag niet aan de motor.
Ja, wat mij betreft ook. Spa en Monza waren toch al bij voorbaat verloren weekends.

In Singapore en Sochi gewoon het maximale eruit gehaald met P3 en P4. Suzuka was hij niet schuldig aan.
pi_189589830
Renault raakt punten Suzuka kwijt zoals hierboven al staat.

https://www.formula1.com/(...)SWKaXnpEP93CLVB.html
pi_189589887
Zuur voor Renault maar terecht dunkt me.
Flesje bier
  woensdag 23 oktober 2019 @ 22:14:47 #281
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_189589893
Nog meer punten voor Leclerc :r
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_189589911
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 22:14 schreef daNpy het volgende:
Nog meer punten voor Leclerc :r
Dat is wat ik ook dacht ja :{
pi_189589924
Al is het geen pre-set systeem wat Racing Point beweerde, maar blijkbaar wel een systeem waardoor de coureurs minder zelf hoefden in te stellen.

https://www.racefans.net/(...)e-grand-prix-result/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_189590612
De officiële uitspraak:




The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  FOK!fotograaf woensdag 23 oktober 2019 @ 23:01:44 #285
842 Zorro
Z
pi_189590787
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad :') :r
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 oktober 2019 @ 23:56:07 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
  Moderator donderdag 24 oktober 2019 @ 01:14:54 #287
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_189592258
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 22:51 schreef sasquatsch het volgende:
De officiële uitspraak:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  donderdag 24 oktober 2019 @ 01:45:15 #288
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_189592431
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 01:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Wel jammer dat er niet specifieker wordt ingegaan op wat die onreglementaire veranderingen op het stuur nou zouden zijn.
Met de hardware was niks mis staat er bij punt 4 bij de findings maar in de software was een systeem aanwezig.
  FOK!fotograaf donderdag 24 oktober 2019 @ 06:21:54 #289
842 Zorro
Z
pi_189593102
quote:
Dit past beter in het Mexico...

oh wacht.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 24 oktober 2019 @ 07:24:41 #290
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_189593263
quote:
quote:
Each session will be “co-streamed” by a select group of prominent, in-market personalities, including leading German gaming influencer PietSmiet, in Germany, Switzerland and Luxembourg. F1 will also include a data extension alongside the broadcast that allows users to predict the performance of drivers during 10-minute segments of the Grand Prix. The predictions will then be ranked and displayed according to their accuracy, providing an interactive gaming element to the broadcast.
:')
Feyenoord!!! * Barça
pi_189593660
Dan zakken Ric en Hulk naar een gedeelde 11e plaats met Kvyat. _O-
pi_189593680
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad :') :r
Fia maffia
Not alone with a dream,Just a want to be free With a need to belong I am a clansman... FREEDOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
  donderdag 24 oktober 2019 @ 08:48:57 #293
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189593841
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad :') :r
wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
pi_189595195
quote:
6s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 23:01 schreef Zorro het volgende:
Dan heeft Sjarrel dus effectief helemaal geen straf gehad :') :r
Ach. Het is net zoals de 5 seconden straf voor het afsnijden van een bocht.

Zoals Albon in Italie die deze straf kreeg in zijn clash met Sainz. Hij kwam al ronden lang Sainz niet voorbij en toen hij het eindelijk probeerde raakte ze elkaar en sneed hij de bocht af. Met als resultaat dat hij Sainz eindelijk voorbij was.

Daarvoor kreeg hij een straf van 5 seconden die per saldo geen enkele invloed had
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:23:27 #295
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_189595210
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
pi_189595213
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 08:48 schreef Tarado het volgende:

[..]

wordt toch wel tijd dat er een team tegen hun protesteert, ben wel benieuwd of die auto legaal is
Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringen
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:25:05 #297
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_189595227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
Buiten dat, alle auto's worden gedurende het weekend al behoorlijk gecontroleerd.

https://www.fia.com/file/101753/download/29487
And so is the past
  donderdag 24 oktober 2019 @ 11:25:47 #298
131800 Tarado
capô de fusca
pi_189595235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Ik denk dat je pas kan protesteren als je een echt gegrond vermoeden hebt van hetgene wat niet klopt. Als dat er niet is dan gaat de FIA je niet serieus nemen vrees ik. Je kunt niet zeggen "hey FIA die ferrari loopt veel te hard die is vast illegaal, maar we zouden niet weten waarom"
maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijken
pi_189596910
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar officieel protest is wel de enige manier om ze er naar te laten kijken
Je kunt wel zo protest indienen, maar dan moet je ze wel wat geven om te controleren.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 24 oktober 2019 @ 15:21:22 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_189598420
quote:
1s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Maar dan moet je als team dus info hebben dat het niet klopt. Zoals bij Renault en de Renault auto kwam gewoon door de keuringen
De auto voldeed aan de technische reglementen, dus geen reden voor afkeur. Het sportief reglement werd gebroken en daarom was nader onderzoek nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')