abonnement Unibet Coolblue
pi_189227648
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van onze huidige woning.

Het is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Als dat maar goedkomt. Ik hoop dat jullie eens mee willen denken en zinnig advies willen geven als ik een van de duizenden beslissingen moet nemen die nog gaan komen.

Zo moest het worden:



Dit is waar we het voor deden:



Sinds april 2019 zit de verbouwing erop. De aannemer heeft zijn werkzaamheden in maart afgerond en in april heeft het gietvloerenbedrijf nog een deel van de vloer aangebracht. Het is nadien een tijd stil geweest omdat ik ziek ben geworden. Op dit moment zijn we weer offertes aan het opvragen, bijvoorbeeld voor spouwmuurisolatie, herstel van de voegen, vervanging van het glas in twee raampartijen en enkele werkzaamheden aan de garage.

En: de schilder is bezig met de begane grond en de eerste verdieping!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189229162
Ziet er strak uit zeg! Mooie kleuren!

Gek idee voor de trapleuning, kun je niet zoiets maken vergelijkbaar met jullie ballustrade touw op de overloop?
pi_189231223
Voegherstel zonder reiniging is nog steeds zo'n 5000 euro voor 70 m2. Dat is grofweg 70 euro per m2. Ik had op basis van oriëntatie online gerekend op maximaal 40 euro per m2, want we hebben geen knip- of snijvoegen. Ik heb geen idee of er een bedrijf is dat het voor dat bedrag doet., dus ik ben bezig meer offertes op te vragen.

-Edit- Volgens de calculator van Eigen Huis zou het 3360-3710 euro moeten kosten.

[ Bericht 16% gewijzigd door Claudia_x op 02-10-2019 19:31:23 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189231431
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 17:01 schreef mrien het volgende:
Ziet er strak uit zeg! Mooie kleuren!

Gek idee voor de trapleuning, kun je niet zoiets maken vergelijkbaar met jullie ballustrade touw op de overloop?
Ik vind touw als trapleuning niet mooi. Is vaak erg grof.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189231619
Die trapleuning op jouw foto vind ik echt supermooi! Smal, prachtig!
Is dat zo?
pi_189231653
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:38 schreef Smallish het volgende:
Die trapleuning op jouw foto vind ik echt supermooi! Smal, prachtig!
Lief vindt 'em te duur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189231929
Dit is er, wat mij betreft, eentje in de categorie: het plezier dat ik hier iedere dag aan ga beleven, doet de prijs snel vergeten. O-) :D
Is dat zo?
pi_189231958
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:55 schreef Smallish het volgende:
Dit is er, wat mij betreft, eentje in de categorie: het plezier dat ik hier iedere dag aan ga beleven, doet de prijs snel vergeten. O-) :D
Ik krijg ook wel m'n zin.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189232239
quote:
15s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:19 schreef Claudia_x het volgende:
Voegherstel zonder reiniging is nog steeds zo'n 5000 euro voor 70 m2. Dat is grofweg 70 euro per m2. Ik had op basis van oriëntatie online gerekend op maximaal 40 euro per m2, want we hebben geen knip- of snijvoegen. Ik heb geen idee of er een bedrijf is dat het voor dat bedrag doet., dus ik ben bezig meer offertes op te vragen.

-Edit- Volgens de calculator van Eigen Huis zou het 3360-3710 euro moeten kosten.
Ja, ik zou dus nog wat offertes opvragen :P misschien doet een ander isolatiebedrijf ook nog wel voegwerk. Ff wat bedrijven opzoeken via die link van wij isoleren misschien?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189232313
quote:
6s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 19:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik krijg ook wel m'n zin.
:D

“Kijk lief, deze offerte voor de dakramen pakt veel goedkoper uit! O+ Blij dat ik dat goed geregeld heb! By the way......”

:D
Is dat zo?
pi_189233423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 20:13 schreef Smallish het volgende:

[..]

:D

“Kijk lief, deze offerte voor de dakramen pakt veel goedkoper uit! O+ Blij dat ik dat goed geregeld heb! By the way......”

:D
Hij wil graag allerlei spul op het vlak van domotica kopen en ik laat hem zijn gang gaan, dus daar mag wel wat tegenover staan. :+

Hij is niet zo moeilijk hoor, maar vindt sommige keuzes van mij wel onzinnig. Hij begrijpt bijvoorbeeld niet waarom ik bereid ben een paar honderd euro meer te betalen voor een trapleuning omdat die een diameter heeft die 25 mm kleiner is dan die van goedkopere alternatieven. Daar kan ik me wat bij voorstellen. Zo nu en dan luister ik ook wel naar hem. Ik heb bijvoorbeeld niet een wc-rolhouder van 50 euro gekocht. :Y)

Maar uiteindelijk ben ik wel degene geweest die op een zaterdagavond, alleen, naar het kantoor van de aannemer op een verlaten industrieterrein is gereden om urenlang over de offerte te onderhandelen en ervoor te zorgen dat ons huis een maand na de sleuteloverdracht eindelijk werd verbouwd. Ik heb er ongelooflijk veel werk in zitten, ook al heb ik vrijwel alles uitbesteed. En ook nu met de schilders ben ik degene die alles regelt, afspreekt en in de gaten houdt. Ik besteed veel aandacht aan ons huis en wil dat dat de moeite waard is. Dat begrijpt hij heel goed. Ruzies zullen we er niet over hebben.

Tot zover een kijkje in huize X.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189235445
Leuk kijkje. O+

Ik herken veel. Ook fijn. :D

Jij bent wel echt de drijvende kracht geweest in dit project, volgens mij. Bewonderenswaardig, je weet wat je wilt, je hebt het er ook voor over, ook al heb je zo links en rechts wel wat moeten slikken. Met al je perfectionisme. :)

Ik vind het ook bewonderenswaardig dat jouw lief zoveel vertrouwen in jou heeft dat hij het proces heeft kunnen en durven overgeven aan jou. Dat kan niet iedere kerel. Mooi, hoor! *;
Is dat zo?
pi_189235626
quote:
1s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 21:59 schreef Smallish het volgende:

Ik vind het ook bewonderenswaardig dat jouw lief zoveel vertrouwen in jou heeft dat hij het proces heeft kunnen en durven overgeven aan jou. Dat kan niet iedere kerel. Mooi, hoor! *;
Ja, nu je het zegt! Dat is inderdaad wel heel geweldig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189235988
quote:
17s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 22:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, nu je het zegt! Dat is inderdaad wel heel geweldig.
:D Geniet er vooral van! O+
Is dat zo?
pi_189237842
Oh het schilderwerk wordt echt zo mooi!

En wat Smallish zegt over je man is ook wel erg waar.

Verder had ik nog wat uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 20:24 schreef Claudia_x het volgende:

En dan het gezeik met de vakmannen. Ze hebben steevast kritiek op andermans werk en leveren zelf steevast ondermaats werk.
Oh precies dit!

Ik heb voor dakramen en lichtstraten nog wel een tip: Firma van Boven (ja serieus). Ik heb met hen goede ervaringen (4 enorme dakramen mét een elektrisch te openen deel, 1 enorm dakraam zonder, en 1 klein dakraam à la Velux). Allemaal prima service, goede prijs, en nog nooit gelekt tot op heden.

Ik heb ook bij Velux gekeken, dus direct bij de firma zelf, en sloeg steil achterover van sommige prijzen daar. Als je dan ook nog een mannetje hebt dat duur is, is het helemaal niet meer te doen.
pi_189240903
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2019 23:27 schreef yinu het volgende:

Ik heb voor dakramen en lichtstraten nog wel een tip: Firma van Boven (ja serieus). Ik heb met hen goede ervaringen (4 enorme dakramen mét een elektrisch te openen deel, 1 enorm dakraam zonder, en 1 klein dakraam à la Velux). Allemaal prima service, goede prijs, en nog nooit gelekt tot op heden.

Ik heb ook bij Velux gekeken, dus direct bij de firma zelf, en sloeg steil achterover van sommige prijzen daar. Als je dan ook nog een mannetje hebt dat duur is, is het helemaal niet meer te doen.
Enorm bedankt voor de tip! Met tips ben ik altijd erg geholpen. We hebben nog wat klussen voor de boeg en gaan ook de onderhoudsfase is, dus dan is het fijn om goede bedrijven te hebben om op terug te vallen.

-Edit- Ik zie op hun website niet echt iets over dakramen, alleen lichtstraten en lichtkoepels. Maar ik ga toch even contact opnemen!

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 03-10-2019 09:16:35 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189242626
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 09:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Enorm bedankt voor de tip! Met tips ben ik altijd erg geholpen. We hebben nog wat klussen voor de boeg en gaan ook de onderhoudsfase is, dus dan is het fijn om goede bedrijven te hebben om op terug te vallen.

-Edit- Ik zie op hun website niet echt iets over dakramen, alleen lichtstraten en lichtkoepels. Maar ik ga toch even contact opnemen!
Oh ja, ik heb wat zij noemen een lichtstraat. Maar het is voor mij een dakraam. Het zijn wel andere dingen dan de velux ramen (en bij mij zit het in een plat dak, ik weet eigenlijk niet wat jij hebt in de schuur)
pi_189242904
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:21 schreef yinu het volgende:

[..]

Oh ja, ik heb wat zij noemen een lichtstraat. Maar het is voor mij een dakraam. Het zijn wel andere dingen dan de velux ramen (en bij mij zit het in een plat dak, ik weet eigenlijk niet wat jij hebt in de schuur)
Ik heb een schuin dak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189242973
Wat ik zo mooi vind aan de kleuren is dat ze allemaal bij elkaar passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben een stijlbreuk. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, er staat een bouwlamp op. Maar het was wel even schrikken! Ik ben nog niet helemaal overtuigd van deze kamer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189243125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een schuin dak.
Hm, dan weet ik niet of zij wat voor je hebben. Maar informeren kan altijd, ze hebben een enorm aanbod en maken het zelf op maat.
pi_189243148
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:41 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik zo mooi vind aan de kleuren is dat ze allemaal bij elkaar passen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we hebben een stijlbreuk. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, er staat een bouwlamp op. Maar het was wel even schrikken! Ik ben nog niet helemaal overtuigd van deze kamer.
Oei, dat is inderdaad wel een stijlbreuk ja, naast al die vergrijsde tinten. Heb je dit al aan de architect laten zien?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 11:58:48 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243227
Oh, dat is wel heel ehm... anders :D

Maar jongenskamer toch?
Die kan wel wat pit hebben denk ik.
Ik zou even afwachten wat hij er van vindt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189243298
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:53 schreef yinu het volgende:

[..]

Oei, dat is inderdaad wel een stijlbreuk ja, naast al die vergrijsde tinten. Heb je dit al aan de architect laten zien?
Dit is ook een vergrijsde tint, alleen dieper. Het zou zo moeten worden:



Even laten drogen en zonder fel kunstlicht bekijken. Komt denk ik wel goed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189243316
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:58 schreef Leandra het volgende:

Ik zou even afwachten wat hij er van vindt.
Hij vindt het allemaal best, als het maar geen roze of paars wordt. Veel belangrijker is wat ík vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:04:30 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243321
Oh, dat valt wel mee, en zo zie ik het ook wel opdrogen.

Aan welke kant zit het raam (nozw)?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189243330
Ja, bouwlampen zijn funest voor de kleurbeleving...
Ik vind de kleur op het staaltje wel heel mooi!
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:05:14 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243333
quote:
6s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij vindt het allemaal best, als het maar geen roze of paars wordt. Veel belangrijker is wat ík vind.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189243342
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:04 schreef Leandra het volgende:
Oh, dat valt wel mee, en zo zie ik het ook wel opdrogen.

Aan welke kant zit het raam (nozw)?
Westen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:06:43 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243359
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Westen.
Ondergaande zon in de kamer dus, die is ook vrij mild qua kleur.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189243366
Ik wou zelf eerst een diepblauwe kleur met een paars ondertoon, ongeveer zoals z'n Barcelonashirt dat er ergens rondslingert. Ben ik even blij dat de architect me daar vanaf heeft gepraat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:08:10 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243390
quote:
11s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:06 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wou zelf eerst een diepblauwe kleur met een paars ondertoon, ongeveer zoals z'n Barcelonashirt dat er ergens rondslingert. Ben ik even blij dat de architect me daar vanaf heeft gepraat.
Op de foto zit die kleur er aardig dichtbij :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:10:02 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243422
Zo dacht ik ooit (25 jaar geleden) dat een aqua-tint wel aardig zou zijn in de WC...
Sindsdien ben ik heel voorzichtig met grote vlakken gebaseerd op een klein voorbeeld :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189243562
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 12:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Op de foto zit die kleur er aardig dichtbij :D
Precies, vooral de schaduwvlakken onderin de foto. Huuu.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 03-10-2019 12:25:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 3 oktober 2019 @ 12:21:25 #34
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189243625
Zijn ze daar nog bezig?
Hoe ziet het er zonder bouwlamp uit?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189245922
Ik was even bezig posters te maken voor op de kamer van zoonlief. Nu nog nieuw beddengoed bestellen en dan zijn we daar helemaal klaar. Ze zijn druk aan het schilderen, dus ik stoor ze liever niet.

Net heb ik iemand over de vloer gehad voor voegherstel. Dat wordt denk ik een dure grap, maar ik wacht z'n offerte even af. Ook is er een derde partij langs geweest voor de spouwmuur. Dit is een partij die EPS-korrels gebruikt, ook wel weer interessant. Uit zichzelf zei hij niets over de voegen. Toen ik ernaar vroeg adviseerde hij wel de voegen te laten herstellen, als we toch bezig waren. Beetje vreemd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189251804
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 11:41 schreef Claudia_x het volgende:

Maar we hebben een stijlbreuk. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oké, er staat een bouwlamp op. Maar het was wel even schrikken! Ik ben nog niet helemaal overtuigd van deze kamer.
Ik vind het eigenlijk, voor een kinderkamer, wel leuk! :X
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_189262203
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2019 20:14 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk, voor een kinderkamer, wel leuk! :X
Mooi toch? Ik ga zo nog even gluren, want dan is de tweede laag gedroogd.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189262371
Ik heb intussen een tweede offerte binnen voor voegherstel: 38 euro per m2 excl. BTW. De prijs per vierkante meter is wat hoger doordat we een lage baksteen hebben en daarmee meer voegen. Ook zit het impregneren in de prijs besloten. De beste man maakte op mij een goede indruk, een rot in het vak die z'n werk goed wil doen. (Then again, ik heb er al vaker naast gezeten. ;( )

Verder gaf hij aan dat reinigen niet apart nodig is, want de gevel wordt vanzelf schoon met alle werkzaamheden. Ik weet niet of dat ook geldt voor de gevels die alleen geïmpregneerd moeten worden (daar bel ik hem nog over). Voor het impregneren van die gevels rekent hij overigens 7,5 euro per m2 excl. BTW. Online was ik een bedrag van 8 euro per m2 tegengekomen voor impregneren, dus dat lijkt me geen raar bedrag.

Ik noem de bedragen maar omdat een ander er wellicht iets aan heeft. En ik hoor het graag als iemand van jullie denkt dat een bepaald bedrag niet marktconform is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189263455
Ik begin te wennen aan de kleur blauw. Begrijp me niet verkeerd, ik vind de kleur zelf prachtig, maar het pakt wat donkerder uit dan ik aanvankelijk dacht. Al is het door het weer ook wel wat donker in de kamer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu de groene lamp nog weg en ander beddengoed kopen. Zoekt iemand nog een groene lamp? O-)

En een sneak preview van de kamer van dochterlief.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grens tussen het wit en de kleur op de muur op de tweede foto is precies de plek van de kastdeur op de eerste foto. Ik heb erover getwijfeld of we de inbouwkasten uit moesten breken. Nu ben ik er heel blij mee, want de kamer is veel ruimtelijker (ondanks dat er ruimte in beslag wordt genomen door de trap naar zolder).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189264027
Mooie kleuren Claudia! De zwarte kozijnen staan er echt prachtig bij O+
pi_189264208
Omdat dit de laatste dagen zijn waarop ik niet werk, leek het me leuk om eens iets te doen waar ik niet gauw tijd voor zou maken: een overzicht maken van de evolutie van de kinderkamers! Ik begin met die van zoonlief.

We woonden eerst samen in een Amsterdamse bovenwoning uit de jaren '20, maar verhuisden naar een nieuwbouwappartement in de buurt omdat we er meer ruimte hadden voor kinderen. Eerst lag hij in een wiegje bij ons op de kamer:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al gauw sliep hij op zijn eigen kamer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen hij een paar maanden oud was, raakte ik zwanger van onze dochter. Het appartement werd al gauw te klein. Zoon verhuisde naar een grotere kamer waar hij een korte tijd samen met zijn zusje sliep:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toen zoon ruim twee jaar oud was, verhuisden we naar onze nieuwbouwwoning in een ander deel van de stad. Daar hebben we gewoond tot begin dit jaar, dus zijn kamer heeft veel veranderingen doorgemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En zo lieten we zijn kamer achter. De volgende keer de evolutie van de kamer van onze dochter!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:37:44 #42
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189264413
Superleuk Claudia, om die evolutie te zien! ^O^ .

Je schreef gisteren over je zoons kamer dat je posters ging maken. Wat bedoelde je daarmee?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189264418
Super!
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 15:53:05 #44
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189265465
Leuk! We want more ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189267170
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 14:37 schreef Lemijn het volgende:

Je schreef gisteren over je zoons kamer dat je posters ging maken. Wat bedoelde je daarmee?
Plaatjes bewerken om ze geschikt te maken om te laten printen als posters. Het is een goedkope oplossing om iets unieks in huis te halen. Voor m'n lief heb ik bijvoorbeeld deze gepixelleerde Bowiecover gemaakt:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 19:37:20 #46
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189269147
Tof.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189270141
De kamers van dochterlief!

In ons nieuwbouwappartement begon ze in de wieg van onze zoon, maar al gauw merkten we dat dat niet werkte en installeerden we een co-sleeper. In onze kamer hingen accessoires die we van lieve Fok'ers kregen (ik was inmiddels een vaste bezoeker van OUD en diverse meetings).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals gezegd ging ze daarna op één kamer slapen met haar broer.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ik was vergeten, is dat dat een ramp was. Al gauw gingen we over op een tussenoplossing: dochterlief ging naar de oude babykamer van zoonlief en we zetten de bureaus op de kamer waar zoon sliep. We waren echt toe aan een grotere woning.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet veel later verhuisden we naar onze nieuwbouwwoning. Daar kreeg dochter het kleinste kamertje. Om het goed te maken, kochten we een mooi bed voor d'r. Ze had eerder een groot bed dan haar broer. En ook in haar kamer schoven we eens wat met meubels en kwamen er spullen bij en gingen er spullen weg. De vogels op een tak waren een constante factor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We verbouwden onze zolder en gingen daar zelf slapen. Dochter verhuisde toen van de kleinste naar de grootste slaapkamer in het huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor haar vijfde verjaardag kreeg ze een bureau. We schoven nog eens met meubels. En zo lieten we haar kamer begin dit jaar achter.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 05-10-2019 06:46:01 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:48:53 #48
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189270855
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:49:23 #49
56471 pinquit
oh my lama!
pi_189270868
Hangen de vogeltjes alweer?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_189270896
Wat een mooie kleur groen op de kamer van je zoon, in jullie laatste woning voor dit huis! En een prachtige kleur roze bij je dochter ook in de grote kamer in jullie laatste woning voor dit huis! Weet je toevallig van die twee nog hoe de kleuren heten?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 20:52:37 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189270945
Echt heel leuk om die evolutie zo te zien. Supermooi bed heeft je dochter nu. En zie ik nou goed dat ze twee verschillende ledikanten heeft gehad, nog los van degene die je zoon had? Ik ben nogal bekend met Ikea's assortiment op dat vlak, ik geloof dat ik ze allemaal herken ;).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_189277592
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:50 schreef vlindertje89 het volgende:
Wat een mooie kleur groen op de kamer van je zoon, in jullie laatste woning voor dit huis! En een prachtige kleur roze bij je dochter ook in de grote kamer in jullie laatste woning voor dit huis! Weet je toevallig van die twee nog hoe de kleuren heten?
Ik was ook weg van die kleur groen. Het is een van de mooiste kleuren die ik in huis heb gehad. Ik had de kleur best weer naar ons nieuwe huis mee willen nemen, maar het leek me wel tijd voor iets anders. Dat was trouwens H2.20.50 van Flexa.

In de kamer van mijn dochter zat in haar grote kamer Flower Bulb van Flexa op de muur. Helaas wilde ze pertinent geen roze meer in haar kamer. ;(
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189277593
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:52 schreef Lemijn het volgende:
Echt heel leuk om die evolutie zo te zien. Supermooi bed heeft je dochter nu. En zie ik nou goed dat ze twee verschillende ledikanten heeft gehad, nog los van degene die je zoon had? Ik ben nogal bekend met Ikea's assortiment op dat vlak, ik geloof dat ik ze allemaal herken ;).
Dat heb je goed gezien. Ik weet zelf niet meer precies hoe dat zat. Ik vermoed dat het tweede bed van zoon was omdat hij nog zo klein was toen dochter werd geboren. Waarschijnlijk hebben we beide bedden een paar keer geruild, bijvoorbeeld omdat van het ene bed beter een co-sleeper te maken viel. En op een bepaald moment kreeg zoon een peuterbed en ging één ledikant eruit. Dat zal vast het houten exemplaar zijn geweest, want mijn lief haat hout.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189277596
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2019 20:49 schreef pinquit het volgende:
Hangen de vogeltjes alweer?
Nog niet! Ik moet eerst bepalen waar de meubels komen in de kamer van dochter. De vogeltjes liggen wel al klaar bovenop de kast:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189284304
De posters zijn binnen en ze zijn boven verwachting goed gelukt! Dat is altijd spannend met digitale plaatjes. De bedoeling was om eenzelfde collage te maken als zoonlief in zijn oude kamer had, maar dan een die beter bij hem past zoals hij nu is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:21:49 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189284328
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:20 schreef Claudia_x het volgende:
De posters zijn binnen en ze zijn boven verwachting goed gelukt! Dat is altijd spannend met digitale plaatjes. De bedoeling was om eenzelfde collage te maken als zoonlief in zijn oude kamer had, maar dan een die beter bij hem past zoals hij nu is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189284348
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:21 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
Ik heb me rot gezocht naar 'funny animals' met een hoge resolutie. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 17:27:01 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189284423
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 17:22 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb me rot gezocht naar 'funny animals' met een hoge resolutie. :+
Die rechtsonder is echt briljant


Ik moet trouwens ook altijd veel te hard lachen om deze, alhoewel niet zelfde soort foto :+

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189285208
Wat mooi die verschillen van kamers. Je hebt er altijd wel een heel fijn sfeertje van weten te maken O+
pi_189293850
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 18:20 schreef Puala het volgende:
Wat mooi die verschillen van kamers. Je hebt er altijd wel een heel fijn sfeertje van weten te maken O+
Op veel foto's ziet het er wat kaal en ongezellig uit. Ik heb altijd tijd nodig om een kamer in te richten, want ik houd niet zo van frutsels. Als je bedenkt dat de kinderen nog maar 8 en 9 jaar oud zijn, dan heb ik al best vaak iets aan hun kamers gedaan. Ik sta er zelf een beetje van te kijken; misschien ben ik rustelozer dan ik dacht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 6 oktober 2019 @ 08:53:26 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_189293955
Hebben ze er zelf dan geen mening over? Ik heb besloten om het op de kamer van mijn kleuter maar redelijk los te laten.
disclaimer
pi_189306064
Leuk dat overzichtje.

Ja, ik vind het ook logisch dat kinderen met het ouder worden andere dingen willen en hun smaak verandert en dat je dan vanzelf wat dingen aanpast. Zoals die dieren bij de oudste.

Mijn dochter weet iedere dag wel ergens frutsels vandaan te toveren. Desnoods neemt ze een stok mee naar huis en die moet dan in haar vensterbank op haar kamer. Ik ben daar niet zo streng in ook. Ze moet het zelf maar een beetje uitzoeken. Laatst zei ze: ik houd het meest van huizen waar het een beetje rommelig is, niet te rommelig hoor, maar wel een beetje.
That's my girl. :D . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189307158
quote:
1s.gif Op zondag 6 oktober 2019 08:53 schreef Stormqueen het volgende:
Hebben ze er zelf dan geen mening over? Ik heb besloten om het op de kamer van mijn kleuter maar redelijk los te laten.
Met onze dochter bespreek ik nu alles, want zij heeft duidelijke voorkeuren. Ze heeft bijvoorbeeld zelf de muurkleuren uitgekozen. Leuk is dat ze ook over de rest van het huis meedenkt. Als ik moet kiezen wat aan te trekken, dan vraag ik het tegenwoordig niet meer aan m'n lief maar aan haar. *;

Onze zoon maakt het allemaal niet zoveel uit. De posters voor aan z'n muur heeft hij wel zelf uitgezocht nadat ik een voorselectie had gemaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189307444
quote:
2s.gif Op zondag 6 oktober 2019 21:22 schreef Franny_G het volgende:

Laatst zei ze: ik houd het meest van huizen waar het een beetje rommelig is, niet te rommelig hoor, maar wel een beetje.
That's my girl. :D . O+ .
Onze kinderen zien dat niet echt. Ze hebben vooral oog voor het formaat van andermans trampoline en onze zoon wil graag een pc op zijn kamer net zoals een van zijn vrienden.

Wat ik wel komisch vind is dat onze kinderen niet van oude dingen houden (oude huizen, oude meubels). Die vinden ze 'versleten' en vies.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189311120
Het gaat lekker hier. De schilders zijn er voor het laatst en uitgerekend vandaag is er geen regen voorspeld, dus ze kunnen het laatste schilderwerk buiten ook afmaken (het werk dat de vorige schilder nooit heeft afgemaakt).

Verder hebben we extra fondsen geregeld zodat we op korte termijn een aantal dingen uit kunnen laten voeren. Bovenaan het lijstje staan de spouwmuurisolatie en gevelrenovatie. Ik heb de komende tijd nog genoeg te posten in dit topic!

Oh, en ik heb besloten in ieder geval een offerte op te vragen voor het laten schilderen van de zolder. Wat vinden jullie van het volgende idee? Muren wit houden, het hout deels laten schuren en beitsen (de V in het midden en de horizontale balken) en de rest van het hout meewitten met de muren? Ik denk dat het anders misschien te druk wordt. Bovendien hebben de gordijnen al kleur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189311306
Lurker: goeie beslissingen met alle kleur op de muren hier en daar.
Je bent er wel van, zag ik aan de vorige kinderkamers.

OT: ons slaapgedeelte boven onder het dak is ietsjes kleiner 😜
De (ongeschaafde) gording en balken heb ik gewoon zwart geschilderd.
Plafond en muren zijn verder wit.
Was altijd een gaaf gezicht van lijnenspel.
Succes verder. En doe een beetje rustig aan, hé ... :*
pi_189311307
De rest van het hout: bedoel je dan die balkjes aan weerszijden van het raam? Die zou ik inderdaad wit laten schilderen en de dwarsbalken en de V schuren en beitsen, zoals je zegt. En tegen fris wit steekt het hout dan mooi uit. Ik zeg doen! ^O^
Is dat zo?
pi_189311467
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:41 schreef Smallish het volgende:
De rest van het hout: bedoel je dan die balkjes aan weerszijden van het raam? Die zou ik inderdaad wit laten schilderen en de dwarsbalken en de V schuren en beitsen, zoals je zegt. En tegen fris wit steekt het hout dan mooi uit. Ik zeg doen! ^O^
Precies, de balken aan weerszijde van het raam en bij de dakkapel loopt er horizontaal aan de bovenkant ook een. Eigenlijk wordt al het nieuwe hout dan gewoon wit. Het hout in de nok is opgedikt, dus dat moet denk ik ook maar wit (of ik moet proberen dat op kleur te laten beitsen).

Boven de trap moest ik al beslissen wat te doen en daar heb ik het in ieder geval zo gedaan. De horizontale balk is onbehandeld zodat ik er nog even over na kan denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die balkjes zijn trouwens gewoon meegesaust met de muur. Ik vind het mooi dat ze wegvallen en dat je tegelijkertijd ook nog de structuur van de woning ziet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189311932
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:41 schreef AnneX het volgende:
Lurker: goeie beslissingen met alle kleur op de muren hier en daar.
Je bent er wel van, zag ik aan de vorige kinderkamers.
Ik herken een mooie kleur wel aardig, maar combineren vind ik lastig. Zo heb ik moeite met de donkere strook in de kamer van dochter die er net op zit (de verf is nog nat). Op de kleurstalen leek die combinatie geslaagder (Green Blue en Dix Blue):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lichte kleur pakt iets groener uit dan ik had verwacht. Nou ja, even afwachten wat dochter ervan vindt. In het ergste geval ga ik over de donkere strook met een andere kleur heen.

In mijn vorige topicreeks baalde ik zo van de kleur op één muur dat ik die meteen heb overschilderd. Het hielp ook niet dat ik de avond van het schilderen van de muur ziek werd en moest overgeven. Elke keer dat ik de muur zag, ging ik bijna over m'n nek. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
OT: ons slaapgedeelte boven onder het dak is ietsjes kleiner 😜
De (ongeschaafde) gording en balken heb ik gewoon zwart geschilderd.
Plafond en muren zijn verder wit.
Was altijd een gaaf gezicht van lijnenspel.
Succes verder. En doe een beetje rustig aan, hé ... :*
Ik denk dat zwart heel mooi is! Maar ik vind het zonde om het hout bij ons helemaal te overschilderen. Het huis is al zo strak en dit is een van de weinige oude elementen die je nog goed kunt zien.

Ik tegen mijn lief: de balken vertellen een verhaal!
Mijn lief tegen mij: dat is een verhaal dat ik niet per se hoef te horen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189312001
Ik heb inmiddels een nadeel ontdekt van de zwarte kozijnen: alle domotica is wit en steekt ertegen af.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:32:48 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189312023
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik herken een mooie kleur wel aardig, maar combineren vind ik lastig. Zo heb ik moeite met de donkere strook in de kamer van dochter die er net op zit (de verf is nog nat). Op de kleurstalen leek die combinatie geslaagder (Green Blue en Dix Blue):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De lichte kleur pakt iets groener uit dan ik had verwacht. Nou ja, even afwachten wat dochter ervan vindt. In het ergste geval ga ik over de donkere strook met een andere kleur heen.

In mijn vorige topicreeks baalde ik zo van de kleur op één muur dat ik die meteen heb overschilderd. Het hielp ook niet dat ik de avond van het schilderen van de muur ziek werd en moest overgeven. Elke keer dat ik de muur zag, ging ik bijna over m'n nek. :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Ik denk dat zwart heel mooi is! Maar ik vind het zonde om het hout bij ons helemaal te overschilderen. Het huis is al zo strak en dit is een van de weinige oude elementen die je nog goed kunt zien.

Ik tegen mijn lief: de balken vertellen een verhaal!
Mijn lief tegen mij: dat is een verhaal dat ik niet per se hoef te horen.

Die twee kleuren hebben een andere ondertoon, koel en warm, waardoor de combinatie ingewikkelder is. Komt daar nog iets aan of tegen de muur? Want als dat een donkerder iets is, kan dat het prima samenbrengen en geeft het juist iets meer dimensie aan die muur dan plat twee kleuren en kan het daarom juist heel goed werken het interessant te houden
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189312123
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:32 schreef Molo het volgende:

[..]

Die twee kleuren hebben een andere ondertoon, koel en warm, waardoor de combinatie ingewikkelder is. Komt daar nog iets aan of tegen de muur? Want als dat een donkerder iets is, kan dat het prima samenbrengen en geeft het juist iets meer dimensie aan die muur dan plat twee kleuren en kan het daarom juist heel goed werken het interessant te houden
Ik begrijp niet wat je bedoelt: waarom zou iets donkers die twee kleuren bij elkaar brengen?

Op dit moment is dit het plan: bed tegen het donkerdere vlak en links ernaast een zwarte spiegel. Het bed is niet roze. En negeer de vloerkleden - Floorplanner wil die niet meer weghalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:43:03 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189312195
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt: waarom zou iets donkers die twee kleuren bij elkaar brengen?

Op dit moment is dit het plan: bed tegen het donkerdere vlak en links ernaast een zwarte spiegel. Het bed is niet roze. En negeer de vloerkleden - Floorplanner wil die niet meer weghalen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Donkere bruintint ofzo, of gewoon iets van donker hout, zorgt ervoor dat die twee kleuren heel anders over komen en geeft diepte eraan.
Hoe leg ik dit nou uit in woorden, zo lastig :D

Die spiegel, donker, bijzonder stuk over de twee vlakken heen laten gaan ipv elke kleur als eigen vlak benaderen. Dat verbindt ipv dat het blokkig wordt.

Ik kan dit niet uitleggen geloof ik, plak die spiegel in het plaatje er eens op op die manier, of een donkere houten lijst ofzo, en dan zie je het vanzelf.

En die kleden _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189312256
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Donkere bruintint ofzo, of gewoon iets van donker hout, zorgt ervoor dat die twee kleuren heel anders over komen en geeft diepte eraan.
Hoe leg ik dit nou uit in woorden, zo lastig :D

Die spiegel, donker, bijzonder stuk over de twee vlakken heen laten gaan ipv elke kleur als eigen vlak benaderen. Dat verbindt ipv dat het blokkig wordt.

Ik kan dit niet uitleggen geloof ik, plak die spiegel in het plaatje er eens op op die manier, of een donkere houten lijst ofzo, en dan zie je het vanzelf.
Mijn innerlijke autist heeft er moeite mee om de spiegel over de twee vlakken heen te laten vallen. :+ Dat gaat trouwens ook niet passen. Ik zat er zelf nog aan te denken om lampjes om het vlak te laten vallen of zo.

quote:
En die kleden _O-
Dat was ook een tijdje mode, kleden over elkaar heen draperen. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189313031
En dan eindelijk ook de voordeur! *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189314233
Het kleurenpalet begint al wat te wennen. Maar eens zien hoe het staat als de ruimte volledig is ingericht.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De simpele dingen waar een mens blij mee kan zijn: deuren zonder bovenlicht! Op deze foto zie je meteen een probleem: de deur draait de verkeerde kant op open (of: de lichtknop zit aan de verkeerde kant).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar hebben we een oplossing voor:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een slimme lamp van Philips. Ik was er eerst geen voorstander van, want ik wil overal één soort verlichtingssysteem hebben met één type schakelmateriaal. Maar lief wilde het graag hebben en het was de eenvoudigste oplossing. En dochter kan nu het licht in haar kamer dimmen. De slaapkamers van de kinderen zijn de enige plekken waar we geen dimmers hebben en daar heb ik achteraf spijt van. Het is fijn om ze 's ochtends wakker te kunnen maken zonder meteen het felle licht aan te doen. En als er 's avonds iets is, dan kunnen we gedimd licht aandoen als we de kamer binnenkomen.

Ook hadden de kinderen graag een tweede lichtknop naast hun bed gewild. Snap ik. Het systeem van Philips is super omdat de lichtschakelaar meteen een afstandsbediening is die je uit de houder kunt pakken. Zoon is jaloers en wil héél graag ook zo'n systeem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189314565
Wat wordt het toch mooi. Jaloers op je creativiteit mbt inrichten van kinderkamers.
pi_189317485
Ik vind het er allemaal mooi uitzien, Claudia. al zal het voor jullie ook ‘gewoon’ even wennen zijn, denk ik. Knap hoor, kleuren kiezen vind ik zelf erg lastig.
Is dat zo?
pi_189317925
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 10:23 schreef Claudia_x het volgende:
Het gaat lekker hier. De schilders zijn er voor het laatst en uitgerekend vandaag is er geen regen voorspeld, dus ze kunnen het laatste schilderwerk buiten ook afmaken (het werk dat de vorige schilder nooit heeft afgemaakt).

Verder hebben we extra fondsen geregeld zodat we op korte termijn een aantal dingen uit kunnen laten voeren. Bovenaan het lijstje staan de spouwmuurisolatie en gevelrenovatie. Ik heb de komende tijd nog genoeg te posten in dit topic!

Oh, en ik heb besloten in ieder geval een offerte op te vragen voor het laten schilderen van de zolder. Wat vinden jullie van het volgende idee? Muren wit houden, het hout deels laten schuren en beitsen (de V in het midden en de horizontale balken) en de rest van het hout meewitten met de muren? Ik denk dat het anders misschien te druk wordt. Bovendien hebben de gordijnen al kleur.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou een van die mooie beige / grijs / andere heel lichte kleuren van F&B kiezen. Lijkt mij wat warmer dan wit, en is toch niet te overheersend in de ruimte. En fijner tegen fel licht.
pi_189318580
Ik denk dat een van de rechte muren van de zolder in de kleur van de gordijnen (of lichter) ook mooi is.
pi_189319517
Crosspost:

quote:
4s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
Rond het middaguur is onze voordeur aan de buitenkant gelakt met Sigma S2U Allure. Uit het kenmerkenblad maak ik op dat de verf na 5 uur kleefvrij moet zijn, maar de deur is nog steeds nat. Over een paar uur gaat het regenen. Is er iets wat ik kan doen? Straalkachel erop zetten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:43:46 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189319558
quote:
2s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:41 schreef Claudia_x het volgende:
Crosspost:
[..]

Zorgen dat er geen spattend vocht tegenaan kan komen, verder kun je niks doen.
Kachel erop zorgt voor ongelijke droging en zeker weten ellende
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_189319841
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:43 schreef Molo het volgende:

[..]

Zorgen dat er geen spattend vocht tegenaan kan komen, verder kun je niks doen.
Kachel erop zorgt voor ongelijke droging en zeker weten ellende
Dank je, dan doe ik dat maar niet. Ik zou niet weten hoe ik de deur kan beschermen tegen regen helaas. Er is geen afdakje of zo waar ik zeil vanaf kan laten hangen (als ik al zeil had).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189321573
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 18:56 schreef Tegan het volgende:
Ik denk dat een van de rechte muren van de zolder in de kleur van de gordijnen (of lichter) ook mooi is.
Ik vind zoiets tof:



Of:


Maar er loopt bij ons een witte pijp die daar niet fraai bij afsteekt. Of ik moet die pijp op kleur kunnen spuiten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189322128
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 21:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind zoiets tof:

[ afbeelding ]

Of:
[ afbeelding ]

Maar er loopt bij ons een witte pijp die daar niet fraai bij afsteekt. Of ik moet die pijp op kleur kunnen spuiten.
2e is mooi, maar komt ook door de hele kleurencombi op dat plaatje.

Je wilde het toch laten schilderen? Waarschijnlijk kunnen de schilders die pijp ook wel netjes mee krijgen in kleur.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 15:53:04 #86
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_189331611
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dank je, dan doe ik dat maar niet. Ik zou niet weten hoe ik de deur kan beschermen tegen regen helaas. Er is geen afdakje of zo waar ik zeil vanaf kan laten hangen (als ik al zeil had).
Deuropening dichtplakken met vuilniszakken en een poosje de achterdeur gebruiken?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_189332718
De cv en waterleiding leidingen in zicht heb ik geschilderd. Meters en meters.
Staat er inmiddels een kast voor hier en daar B-)
pi_189333449
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 15:53 schreef wonderer het volgende:

[..]

Deuropening dichtplakken met vuilniszakken en een poosje de achterdeur gebruiken?
Het kozijn is ook geverfd. En de andere twee buitendeuren ook.

Vanochtend bleek dat alle deuren verpest zijn door de regen. Het schilderen moet dus opnieuw gebeuren.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 17:56:21 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_189333477
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het kozijn is ook geverfd. En de andere twee buitendeuren ook.

Vanochtend bleek dat alle deuren verpest zijn door de regen. Het schilderen moet dus opnieuw gebeuren.
Aw, shit ;(
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_189333490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 17:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Aw, shit ;(
Ik ga er vanuit dat de schilders dat gewoon doen. Ach ja, zoiets is eenvoudig te herstellen. Morgen komt m'n contactpersoon langs om het schilderwerk te inspecteren en een offerte voor de zolder op te maken. Dan bespreek ik het meteen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189333532
Vandaag was trouwens een vruchtbare dag. Ik heb voor het eerst gewerkt (halve dag, inclusief 37 km fietsen met de elektrische fiets) en ik heb iemand langs gehad voor de inspectie van de schuur op houtworm. Ik weet nu in welke volgorde we de werkzaamheden aan moeten pakken:

1. lekkage verhelpen
2. het slechte hout vervangen
3. houtwormbestrijding

Ik ben erg te spreken over het bedrijf: gratis inspectie, snel langsgekomen, schappelijke prijs. Er is ook naar de kant van de buren gekeken die t.z.t. mee willen doen. Maar eerst moeten we dus nog de andere werkzaamheden uit laten voeren.

Ik denk dat ik voor punten 1 en 2 weer op zoek moet naar een aannemer? :{
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 8 oktober 2019 @ 18:25:27 #92
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189333825
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:00 schreef Claudia_x het volgende:

Ik denk dat ik voor punten 1 en 2 weer op zoek moet naar een aannemer?
Een handige klusjesman moet dit toch ook kunnen ? :?
pi_189334167
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 18:25 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Een handige klusjesman moet dit toch ook kunnen ? :?
Ik weet het niet goed. Het is werken op 3,5-4 meter hoogte en ik kan niet goed inschatten wat er precies moet gebeuren om de lekkages te verhelpen (een paar planken vervangen vs. flinke balken en dakramen vervangen, werken aan het dak). Dikke kans dat je gelijk hebt hoor. Mijn ervaringen met mensen die all-round zijn (klusjesmannen dus) is heel slecht. Die doen veel en niets echt goed. Ik denk dat ik een timmerman moet hebben die ervaring heeft met daken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189348223
Samen met dochter heb ik de prenten opgehangen op de kamer van zoon. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De kinderkamers zijn bijna ingericht en de woonkamer hebben we ook weer op orde. Verder is de man van Sigma langs geweest. De buitendeuren worden opnieuw geschilderd en hij had allemaal goede tips voor het schilderen van de zolder waardoor we geld op dat schilderwerk kunnen besparen (en ook tijd!).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189359734
Hier werden vanochtend de sloten gebaggerd. Dat was leuk om te zien. We moeten zelf onze helft van de sloot schoonhouden, schijnbaar. Maar die zag er al heel schoon uit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dit kwam ik vanochtend nog in de tuin tegen. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Intussen begin de kamer van dochterlief ook vorm te krijgen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 09:44:39 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189359844
Mooi geworden, de kamers van de kinderen.
Mijn zoon is vast jaloers op de jouwe, want die lamp hè... die lamp is zijn favoriete lamp, die hij later als hij groot is in zijn eigen huis gaat ophangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189359861
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:44 schreef Leandra het volgende:
Mooi geworden, de kamers van de kinderen.
Mijn zoon is vast jaloers op de jouwe, want die lamp hè... die lamp is zijn favoriete lamp, die hij later als hij groot is in zijn eigen huis gaat ophangen.
Ik vind de lamp ook nog steeds super. We hadden er hier eigenlijk geen plek meer voor omdat we bijna alleen wandlampen hebben. Maar nu hebben we toch besloten de lamp boven de eettafel te vervangen en zitten we ineens om zo'n lamp verlegen! Zoon wil er geen afstand meer van nemen. - en hij heeft groot gelijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:41:19 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189360499
Mijn heren zijn er ook weg van! De jongste gaat er later ook zeker weten 1 nemen! 😂
***
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:45:54 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_189360542
Ik wilde die lamp voor mijn zoon kopen. Dus ik liep zo met het kind op mijn arm in de Ikea naar die lamp. Ik trek aan het touwtje. En het jong begint me te huilen! Beven van angst zelfs :') Nee roepen en mij in het gezicht duwen. Dus helaas, geen death star lamp in ons huis :')
disclaimer
pi_189360559
Wij moesten net vlakbij jou zijn, dus hebben even naar je gezwaaid 👋
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:52:11 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189360621
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 09:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind de lamp ook nog steeds super. We hadden er hier eigenlijk geen plek meer voor omdat we bijna alleen wandlampen hebben. Maar nu hebben we toch besloten de lamp boven de eettafel te vervangen en zitten we ineens om zo'n lamp verlegen! Zoon wil er geen afstand meer van nemen. - en hij heeft groot gelijk.
Is het de kleine versie op zijn slaapkamer?
Boven de eettafel kan de grote wel toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 10:54:58 #102
149959 SQ
snelle trees
pi_189360651
Balen trouwens van het schilderwerk op de deuren. Het is echt te nat voor iets momenteel...
disclaimer
pi_189361576
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Wij moesten net vlakbij jou zijn, dus hebben even naar je gezwaaid 👋
Ik lag net op de bank een dutje te doen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189361592
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is het de kleine versie op zijn slaapkamer?
Boven de eettafel kan de grote wel toch?
Nee, de normale versie. En natuurlijk kan ik er een lamp bij kopen, maar ik had juist geen zin om weer geld uit te geven. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189361596
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 11:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik lag net op de bank een dutje te doen. :+
Heerlijk daar in die omgeving in alle rust O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189361612
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Balen trouwens van het schilderwerk op de deuren. Het is echt te nat voor iets momenteel...
Op basis van het kenmerkenblad bij de verf dacht ik dat de verf 's avonds wel droog zou zijn. Nou ja, het is niet echt ons probleem.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189361666
Overigens loopt onze goot nog steeds flink over, ook bij een niet al te grote regenbui. Ik heb er een filmpje van maar weet niet waar dat te uploaden. (Iemand een tip?) Hoe dan ook, de aannemer wil niet komen om te kijken. Hij zegt dat er een hemelwaterafvoer bij moet en dat we daar iemand anders voor moeten vragen.

Lekker makkelijk. Hij heeft alle goten en hemelwaterafvoeren vervangen. Ik vind het maar een vreemd verhaal. De goot aan de zuidgevel loopt niet over. Bovendien gebeurt het overlopen ook bij een niet al te hevige regenbui. Eerst wou ik het erbij laten, maar de man van Sigma die er gister was zei dat we er iets aan moeten doen omdat de houten delen op die plek weg gaan rotten.

Paar loodgieters gebeld voor een second opinion, niemand heeft tijd. Zucht. Oh, één van de dames die de telefoon opnam zei: "We hebben over drie weken tijd." Ik: "Oké, kan ik een afspraak voor over drie weken maken?" Zij: "Nee, ik heb nu pauze." :{w Ik kijk uit naar de volgende recessie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:07:36 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_189361766
Ik heb nu pauze :') laat maar zitten dan he.
disclaimer
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:14:49 #109
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189361881
Hopeloos irritant dat mensen zo worden. En dan als het slecht gaat gaan klagen dat ze het zo zwaar hebben. Ja die klandizie heb je een paar jaar geleden weggejaagd...

Maareh, al gecheckt of die pijp niet verstopt zit? Bij ons vorige huis ook maandenlang aan mogen horen van de buren dat er een pijp bij moest, terwijl het achter met hetzelfde dakoppervlak en zelfde aantal pijpen wel goed ging. En uiteindelijk bleek hun pijp ook gewoon vol rommel te zitten.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:15:57 #110
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189361893
Kwestie van pijp los maken aan de onderkant, bovenin tuinslang ff laten lopen en kijken of het even hard naar beneden komt als dat je het erin spuit :P .
pi_189361906
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde die lamp voor mijn zoon kopen. Dus ik liep zo met het kind op mijn arm in de Ikea naar die lamp. Ik trek aan het touwtje. En het jong begint me te huilen! Beven van angst zelfs :') Nee roepen en mij in het gezicht duwen. Dus helaas, geen death star lamp in ons huis :')
Het is ook geen succes betreft stof :+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189361957
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 12:14 schreef bleiblei het volgende:
Hopeloos irritant dat mensen zo worden. En dan als het slecht gaat gaan klagen dat ze het zo zwaar hebben. Ja die klandizie heb je een paar jaar geleden weggejaagd...

Maareh, al gecheckt of die pijp niet verstopt zit? Bij ons vorige huis ook maandenlang aan mogen horen van de buren dat er een pijp bij moest, terwijl het achter met hetzelfde dakoppervlak en zelfde aantal pijpen wel goed ging. En uiteindelijk bleek hun pijp ook gewoon vol rommel te zitten.
Ik heb alleen gekeken of er bovenin bladeren zaten. Nou ja, de buurman heeft dat gedaan. Ik heb namelijk erg last van hoogtevrees en m'n vriend is op die hoogte ook geen held. Ik zal wel even kijken of dat opendraaien lukt, misschien wel tijdens een regenbui. Dan weet ik meteen of er iets doorheen komt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 12:24:31 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189362045
Ik heb nu pauze... damn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189362130
Ze vragen trouwens ook steevast 50-100 euro om langs te komen om te kijken wat het probleem is. Ik herinner me dat niet van ons vorige huis toen we een lekkage hadden. Ik bel maar weer verder...
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189362508
Ik zie geen draaimechanisme onderin de regenpijp:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet ik niet gewoon de onderste beugel loshalen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
`

Totaalbeeld:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@bleiblei

[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 10-10-2019 13:01:41 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189362674
Heb je geen trekveer die je erdoorheen kan halen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189362746
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Heb je geen trekveer die je erdoorheen kan halen?
Nee. Ik heb een trekveer nog nooit gemist. :+ Maar ik heb nu eindelijk een bedrijf gevonden dat morgen langs kan komen voor een vrijblijvende offerte. Halleluja. Ik neem dan namelijk meteen het dak van de garage mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189362772
Ondanks dit soort problemen ben ik behoorlijk zen. Het is zo fijn om in een geschilderd huis te wonen! En ik ben heel gelukkig met de Escher-print bij ons op het toilet waar het licht zo mooi op valt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:19:19 #119
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189362829
Is die zinken pijp uit 1 stuk? Lijkt mij niet toch? Idd. 2 beugels los halen, pijp naar voren trekken, wrikken enzo en dan heb je wel 2 delen los. Mits de pijp niet uit 1 stuk is.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 13:19:50 #120
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_189362839
Maar der komt al iemand langs, dus dat scheelt sowieso :P
pi_189362854
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee. Ik heb een trekveer nog nooit gemist. :+ Maar ik heb nu eindelijk een bedrijf gevonden dat morgen langs kan komen voor een vrijblijvende offerte. Halleluja. Ik neem dan namelijk meteen het dak van de garage mee.
Altijd handig om wel in huis te hebben. Wij zorgen er bijvoorbeeld in al onze huurwoningen voor dat er een aanwezig is. Kost geen drol, wel handig soms.

Fijn dat er iemand langskomt morgen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189363359
quote:
17s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ondanks dit soort problemen ben ik behoorlijk zen. Het is zo fijn om in een geschilderd huis te wonen! En ik ben heel gelukkig met de Escher-print bij ons op het toilet waar het licht zo mooi op valt:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt super kleur, heel mooi!

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik net in mijn nieuwbouwappartement woonde liep de afwatering op de galerij ook niet goed. Er zat allemaal bouwzooi in de pijp (ik woon op bovenste etage zonder afdak, putje voor afvoer van galerij gaat direct naar pijp naar beneden verdieping, daar zat zooi in waardoor het niet goed doorliep en de galerij wat overstroomde.
Misschien als er niks in de pijp zit, net daaronder waar de pijp op uit komt. Steentjes bouwpuin ofzo.

Hopelijk is het morgen snel opgelost als iemand er naar kijkt.

[ Bericht 6% gewijzigd door NedKelly op 10-10-2019 14:11:23 ]
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:16:26 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189363518
Oeh, Escher O+
Dit staat wel heel mooi zo.... lef hebben hoor, met die kleur, en dat het zo fraai uitpakt O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189363617
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 13:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Altijd handig om wel in huis te hebben. Wij zorgen er bijvoorbeeld in al onze huurwoningen voor dat er een aanwezig is. Kost geen drol, wel handig soms.

Fijn dat er iemand langskomt morgen!
Kijk, goed om te weten. Het zou fijn zijn als we onderhoud zoveel mogelijk zelf kunnen doen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189363666
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Echt super kleur, heel mooi!

Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik net in mijn nieuwbouwappartement woonde liep de afwatering op de galerij ook niet goed. Er zat allemaal bouwzooi in de pijp (ik woon op bovenste etage zonder afdak, putje voor afvoer van galerij gaat direct naar pijp naar beneden verdieping, daar zat zooi in waardoor het niet goed doorliep en de galerij wat overstroomde.
Misschien als er niks in de pijp zit, net daaronder waar de pijp op uit komt. Steentjes bouwpuin ofzo.

Hopelijk is het morgen snel opgelost als iemand er naar kijkt.
In de pijp zelf lijkt me sterk, want die is er zo'n beetje als laatste gekomen. Eronder zou kunnen. Lijkt me makkelijk op te lossen door een regenton te plaatsen trouwens. (Daar had ik eigenlijk eerder aan moeten denken.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189363757
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:16 schreef Leandra het volgende:
Oeh, Escher O+
Dit staat wel heel mooi zo.... lef hebben hoor, met die kleur, en dat het zo fraai uitpakt O+
Ik had er eigenlijk een voor-foto bij moeten plaatsen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:36:42 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189363853
:D
Is wel een super upgrade zo ja ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 10 oktober 2019 @ 14:37:41 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189363881
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:25 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

In de pijp zelf lijkt me sterk, want die is er zo'n beetje als laatste gekomen. Eronder zou kunnen. Lijkt me makkelijk op te lossen door een regenton te plaatsen trouwens. (Daar had ik eigenlijk eerder aan moeten denken.)
Heb je gelijk gratis water om de tuin te sproeien.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189363909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heb je gelijk gratis water om de tuin te sproeien.
Ja, ik was sowieso van plan om dat bij de schuur te doen. Al is sproeien dit jaar niet nodig geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189363921
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:36 schreef Leandra het volgende:
:D
Is wel een super upgrade zo ja ^O^
Ik kan zelf niet genoeg krijgen van voor- en na-foto's. En later kan ik mijn kleinkinderen er eindeloos mee vervelen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 10 oktober 2019 @ 16:49:43 #131
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189365821
quote:
10s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik kan zelf niet genoeg krijgen van voor- en na-foto's. En later kan ik mijn kleinkinderen er eindeloos mee vervelen. O+
Zal ik zaterdag mijn kleinzoon al vervelen met jouw voor- en na-foto's? :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 10 oktober 2019 @ 19:40:32 #132
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189371736
Is het geen optie om uberhaubt je regenpijp los te koppelen? Je hebt ruimte genoeg toch om het water met een regenbui kwijt te kunnen ;)
pi_189377413
De dakdekkers zijn vanochtend al langs geweest. De goot blijkt toch gewoon aan de bovenkant verstopt te zitten door het blad van de berk die er staat. :@ Ik ga denk ik maar eens informeren hoeveel het kost om de boom weg te laten halen. We hebben al twee berken voor het huis en deze staat gewoon in de weg. En ik kan op de korte termijn zo'n kapje op de goot leggen dat het blad tegenhoudt.

Verder gaan ze een offerte maken voor de schuur. Dat is toch - zoals ik al dacht - een kwestie van drie dakramen vervangen, wat slecht hout vervangen en een paar nieuwe dakpannen leggen.

Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189378415
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 21:53 schreef Puala het volgende:
Is het geen optie om uberhaubt je regenpijp los te koppelen? Je hebt ruimte genoeg toch om het water met een regenbui kwijt te kunnen ;)
Dat klatst dan echt heel hard tegen de gevel (deur, schuifpui, lage ramen), eventueel opgeleukt met lekker veel modder.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:46:59 #136
5428 crew  miss_sly
pi_189378460
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
De dakdekkers zijn vanochtend al langs geweest. De goot blijkt toch gewoon aan de bovenkant verstopt te zitten door het blad van de berk die er staat. :@ Ik ga denk ik maar eens informeren hoeveel het kost om de boom weg te laten halen. We hebben al twee berken voor het huis en deze staat gewoon in de weg. En ik kan op de korte termijn zo'n kapje op de goot leggen dat het blad tegenhoudt.

Verder gaan ze een offerte maken voor de schuur. Dat is toch - zoals ik al dacht - een kwestie van drie dakramen vervangen, wat slecht hout vervangen en een paar nieuwe dakpannen leggen.

Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.
Ik weet niet hoe groot de boom is, maar hou je rekening met een eventuele kapvergunning en andere aanvullende voorwaarden voor het kappen van een boom, ook op eigen terrein.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189378586
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot de boom is, maar hou je rekening met een eventuele kapvergunning en andere aanvullende voorwaarden voor het kappen van een boom, ook op eigen terrein.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed punt. Ik had al een vergunningcheck gedaan en we hebben geen vergunning nodig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:02:49 #138
5428 crew  miss_sly
pi_189378703
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goed punt. Ik had al een vergunningcheck gedaan en we hebben geen vergunning nodig.
^O^
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189378729
Voor wie net als ik benieuwd is hoeveel het kost om een dakraam te laten plaatsen: hier staat een handig overzicht. De timmerman van wie ik een offerte heb vraagt ook ongeveer deze bedragen. Ze leken me eerst bizar, maar ik heb inmiddels door dat onze aannemer op dit vlak erg goedkoop was.

Het lijkt er nu op dat we toch moeten kiezen tussen het laten schilderen van de zolder en het laten vervangen van de dakramen in de garage. Dat laatste vind ik belangrijker omdat ik de schade door lekkage niet erger wil laten worden.

Op het lijstje voor het najaar staan nu:
- spouwmuurisolatie (offerte geaccepteerd)
- gevelrenovatie (offerte geaccepteerd)
- enkel glas in huis vervangen (offerte geaccepteerd)
- dakramen en slecht hout in schuur vervangen (ik vraag nog wat offertes op)
- houtwormbestrijding in schuur (offerte al binnen - die is acceptabel)
- trapleuning (al uitgezocht, nog bestellen en zelf monteren)

En dan is het verbouwingsbudget voorlopig even op.

[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 11-10-2019 11:10:27 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189380236
wat voor spouwmuurisolatie?

heb je ook wat gemiddelde prijzen van al die handelingen?
pi_189380979
En de zolder laat je zo, of wil je eventueel zelf verven?
pi_189381709
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 13:40 schreef Tegan het volgende:
En de zolder laat je zo, of wil je eventueel zelf verven?
Ofwel even wachten of zelf sauzen. Ik keek met name op tegen de balken (schuren, beitsen), maar de man van Sigma bood een interessant perspectief. Hij zei: niet schuren maar afnemen met een doek. Daarna zijn er een paar opties: zo laten, meesauzen met de muren of beitsen. Hij tipte de interieurbeitsen van Cépé. Niet te rood; noten is altijd goed. Kan gewoon met een katoenen doek of spons worden aangebracht.

Dat is een mooie klus voor mij. :s)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189382010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:58 schreef athlonkmf het volgende:
wat voor spouwmuurisolatie?
EPS-parels of minerale wol. Ik kwam geen duidelijke voor- of nadelen van beide materialen tegen. Ik heb gekozen voor wol omdat dat materiaal wat goedkoper is en omdat het me makkelijker weer uit de spouw te verwijderen lijkt (mocht het op den duur een volkomen ramp blijken). Maar dat laatste argument is niet gestoeld op onderzoek of zo.

quote:
heb je ook wat gemiddelde prijzen van al die handelingen?
Zeker. Alle bedragen inclusief BTW:

Spouwmuurisolatie: goedkoopste offerte rond de 2400 euro voor circa 140 m2 en een spouw van gemiddeld 6,5 cm diep. De hoogste offerte was rond de 3500 euro, maar de meeste bedrijven kwamen rond de 2500-2600 uit. Ik heb niet voor de goedkoopste gekozen, maar voor het bedrijf dat wees op de noodzaak om de voegen in de gevel te herstellen. Zij dachten aan de lange termijn en hun eigen verantwoordelijkheid daarin - heel prettig, vond ik.

Gevelrenovatie: circa 46 euro per m2 voor uithakken, opnieuw voegen, reinigen en impregneren. Ik heb ook een offerte gehad van circa 70 euro per m2 inclusief reinigen en exclusief impregneren. Dit bedrag is wat aan de hoge kant omdat wij een lage steen en relatief veel voegen hebben. NB: Wij hebben geen duur type voeg zoals een knipvoeg.

Enkel glas vervangen: zo'n 800 euro in totaal voor twee raampartijen waar HR++ glas in komt. In één raampartij hebben we vier ruiten zitten; we zouden circa 2000 euro aan onze aannemer hebben betaald voor een geheel nieuw kozijn inclusief glas.

Dakramen vervangen: iets minder dan 1000 euro per Velux dakraam (114x118 cm, kunststof) inclusief alles (montage, afvoer oude ramen). Ik hoop nog steeds dat dit voor minder kan. Onze aannemer rekende zo'n 750 euro voor een identiek dakraam inclusief montage.

Houtwormbestrijding: circa 400 euro voor onze enorme schuur. Ik ben het aantal m2 vergeten; de jongen die langskwam had het over een vaste 'verdiepingsprijs'. De inspectie was gratis. Een ander bedrijf rekende 550 euro voor de inspectie (dat zou ik terugkrijgen bij het toekennen van de opdracht) en een starttarief van 1450 euro.

[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 11-10-2019 14:55:57 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:51:02 #144
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189383787
Zou het helpen als je ander merk dakramen neemt. Wij hadden in onze nieuwbouwwoning Fakro en ik moet zeggen dat ik daar net zo tevreden over was als mijn veluxraam bij mij ouders.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189383893
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 16:51 schreef SV-tje het volgende:
Zou het helpen als je ander merk dakramen neemt. Wij hadden in onze nieuwbouwwoning Fakro en ik moet zeggen dat ik daar net zo tevreden over was als mijn veluxraam bij mij ouders.
Oh, da's een mooie tip. Die lijken wel wat goedkoper te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189384000
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
De dakdekkers zijn vanochtend al langs geweest. De goot blijkt toch gewoon aan de bovenkant verstopt te zitten door het blad van de berk die er staat. :@ Ik ga denk ik maar eens informeren hoeveel het kost om de boom weg te laten halen. We hebben al twee berken voor het huis en deze staat gewoon in de weg. En ik kan op de korte termijn zo'n kapje op de goot leggen dat het blad tegenhoudt.

Verder gaan ze een offerte maken voor de schuur. Dat is toch - zoals ik al dacht - een kwestie van drie dakramen vervangen, wat slecht hout vervangen en een paar nieuwe dakpannen leggen.

Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.
Misschien dat iemand geïnteresseerd is in het hout van de berken. Op http://woodworking.nl kan je altijd eens informeren door een berichtje te plaatsen. De omtrek op borsthoogte is dan wel de informatie die men wil hebben met een ongeveer locatie en de rechte stamlengte.

Deze bomen hebben enkele jaren hun best gedaan om hout te vormen. Hoe zonde zou het zijn om dit niet te gebruiken.
Jeroentje.
pi_189384329
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:09 schreef jpajs het volgende:

[..]

Misschien dat iemand geïnteresseerd is in het hout van de berken. Op http://woodworking.nl kan je altijd eens informeren door een berichtje te plaatsen. De omtrek op borsthoogte is dan wel de informatie die men wil hebben met een ongeveer locatie en de rechte stamlengte.

Deze bomen hebben enkele jaren hun best gedaan om hout te vormen. Hoe zonde zou het zijn om dit niet te gebruiken.
Hoe gaat dat in z'n werk? Heeft zo iemand er geld voor over? Wordt de boom voor me omgehaald? Dit is trouwens geen reusachtig dikke berk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 20:05:23 #148
80382 manny
30 is best veel
pi_189386110
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 17:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe gaat dat in z'n werk? Heeft zo iemand er geld voor over? Wordt de boom voor me omgehaald? Dit is trouwens geen reusachtig dikke berk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
of zelf in stukken zagen voor brandhout.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_189395254
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 20:05 schreef manny het volgende:

[..]

of zelf in stukken zagen voor brandhout.
Kachelhout kan altijd nog. Het is een berk minder gewild mischien maar toch. Mocht er iemand interesse in hebben dan is dat mooi mee genomen. Soms is het mogelijk een deal te maken om de boom professioneel om te zagen in ruil voor het hout. Takken en dergelijke mag je dan nog wel zelf afvoeren.

Een vergoeding zit er meestal niet in omdat je toch redelijk veel onkosten maakt en je niet weet wat er in de boom voor hout zit. Het is mogelijk dat er binnen in allemaal gebreken zitten waardoor het hout onbruikbaar is.
Jeroentje.
pi_189395269
Ik ga er nog even over nadenken, dank voor de tips. Zelf heb ik geen brandhout nodig, maar voor het aanleggen van de tuin kan ik misschien nog wel een boomstam gebruiken. Sterker nog, misschien kan ik de boom zelf wel omzagen. Het is geen gigant. Ik ga even met de buurman overleggen, want die heeft daar meer ervaring mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189483537
Ik heb net de buurman gesproken en die denkt dat we de boom zelf wel om kunnen halen. :7

Verder:
- In de week van de 28e wordt de gevelrenovatie gestart.
- Voor circa twee weken later staat de spouwmuurisolatie gepland.

Waar ik nog mee bezig ben is de schuur. Er blijven maar hoge offertes terugkomen voor de dakramen. De eerste offerte is nog steeds de laagste. En ik heb weet niet goed wat ik moet doen met het slechte hout rondom twee dakramen. Vervangen is een behoorlijk grote klus. Een van de timmermannen heeft gezegd dat ik het hout gewoon moet laten zitten en dat het vanzelf wel droogt. Ik heb die optie voorgelegd aan de houtwormbestrijdingsspecialist, want die gaf juist aan dat het slechte hout moet worden vervangen. Het zou mooi zijn als we het slechte hout nu kunnen laten zitten
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189484046
Ik kan zo 123 de foto van je schuur niet gevonden krijgen :@ Maar kun je die nog eens plaatsen?
pi_189485077
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 16:52 schreef Puala het volgende:
Ik kan zo 123 de foto van je schuur niet gevonden krijgen :@ Maar kun je die nog eens plaatsen?
Vanavond even kijken. Imgur ligt er weer eens uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189485372
Overzichtsfoto van de schuur:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de twee slechte ramen. Het onderste raam is het ergst. Er is zelfs mos op het hout te zien. Het zijn trouwens heel oude Velux-ramen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189495018
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?
pi_189495559
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:35 schreef Geborenin1971 het volgende:
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?
Of 2e hands Velux vensters via Marktplaats ofzo. Die zie ik ook regelmatig voor weinig geld.
Moet je wel een mannetje hebben die het kan plaatsen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189497983
Ik zocht op marktplaats naar gebruikte ramen (voor een andere verbouwing aan een klein aanbouwtje bij ons) en kwam deze tegen. Dit is voor mij heel erg uit de buurt maar voor jou best te doen toch?
pi_189503511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 13:06 schreef yinu het volgende:
Ik zocht op marktplaats naar gebruikte ramen (voor een andere verbouwing aan een klein aanbouwtje bij ons) en kwam deze tegen. Dit is voor mij heel erg uit de buurt maar voor jou best te doen toch?
Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189503561
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 09:35 schreef Geborenin1971 het volgende:
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?
Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189503673
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!
Of de tussenvariant, gewoon een simpel raam dat niet open kan...
pi_189503699
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:23 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:

[..]

Of de tussenvariant, gewoon een simpel raam dat niet open kan...
Ja, wat mij betreft nemen we de goedkoopste optie waardoor de schuur niet meer lekt. Maar kozijnen zijn ook best duur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189503810
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.
Bij BoRent of Boels kun je dacht ik voor een laag bedrag voor een dag een busje huren.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 19:38:25 #163
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189503946
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.
Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189503980
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:38 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.
Ik ben een voorstander, maar m'n lief wil geen trekhaak. -O-

Ik ga hem toch eens proberen te bewerken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189504005
En ik ga onze kar eens opmeten, want er past ongelooflijk veel in onze O+ Honda O+.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189504015
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:38 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.
Niet iedereen heeft een trekhaak :P

En die dakramen staan bij een timmerbedrijf. Als het bij je in de buurt is kun je allicht gaan kijken, valt vast wel wat te regelen om het te bezorgen. Misschien willen ze het zelfs wel plaatsen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189504025
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:41 schreef Miniem het volgende:

[..]

Niet iedereen heeft een trekhaak :P

En die dakramen staan bij een timmerbedrijf. Als het bij je in de buurt is kun je allicht gaan kijken, valt vast wel wat te regelen om het te bezorgen. Misschien willen ze het zelfs wel plaatsen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 18 oktober 2019 @ 20:26:55 #168
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_189504885
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben een voorstander, maar m'n lief wil geen trekhaak. -O-

Ik ga hem toch eens proberen te bewerken.
Afneembare trekhaak, heb je er geen last van als je m niet gebruik en zie je niets van.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_189509215
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 oktober 2019 19:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!
Ja dat kan natuurlijk ook! Dan zou je toch weer bij mijn vrienden van Van Boven uit kunnen komen want die hebben ook golfplaten. Echt, ik heb geen aandelen ofzo, ben alleen een tevreden klant. Zij installeren ook.
pi_189529127
Zondagochtend. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze foto is iets ouder. Ik blijf de touwen gaaf vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren heb ik weer wat in de tuin gewerkt, bijvoorbeeld de ribes verplant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een zwarte els weggehaald.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En daarvoor in de plaats meidoorn geplant:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meidoorn en ribes stonden middenin de tuin in een verwilderd bosje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb alle planten die daar weg zijn een andere plek gegeven in de tuin, na een flinke snoeibeurt. Over het algemeen vind ik het fijn om zoveel mogelijk te houden, maar er zijn meerdere bomen aangewaaid en die doen wat afbreuk aan de diversiteit. Vandaar dat ik een zwarte els heb weggehaald (er staat nog een andere in de tuin) en de meidoorn heb gespaard.

Al eerder gesneuveld is een beeldbepalende struik, tot groot genoegen van mijn lief en eigenlijk iedereen die onze tuin betrad.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En er staat nog een hoop op de lijst om weg te halen: een berk die te dicht bij het huis staat (we hebben er nog drie), een hortensia (we hebben er nog een stuk of tien), een hazelaar (we hebben er nog twee), een onooglijke struik en wat nietsige coniferen. Andere planten krijgen meer ruimte, zoals een rhododendron die ik flink heb gesnoeid en een vlier die is aan komen waaien. En deze perenboom, die ik meer in een boomvorm heb gesnoeid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt nu nog een abstract kunstwerk, maar dat komt wel goed. :+ Hoop ik, want ik heb 'em eigenlijk iets te vroeg gesnoeid.

Er is nog zoveel werk te doen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189529969
Je energie weer terug gevonden? :D
Wel een hoop verbeteringen zo in de tuin (zeker die grote struik ;) )
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin
pi_189533145
Sterker nog, op dit moment zijn we de berk aan het omhalen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189533317
Daar zijn we al een tijd mee bezig. Hij zit vast op dit punt:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 17:31:48 #174
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_189533447
Hard gewerkt! Hoe is het met de berk vergaan?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_189533486
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 17:31 schreef monsterd. het volgende:
Hard gewerkt! Hoe is het met de berk vergaan?
Die klampt zich nog vast aan de eik. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189533591
De huidige stand van zaken:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189534918
Er kwam nog een buurman helpen. O+ Nu is-ie om, net voor het avondeten.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189537048
Dit wilde ik ook nog even laten zien: deur en doorkozijn meegeschilderd in de kleur van de muren. Ik vind het in de badkamer heel geslaagd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189537661
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2019 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Er kwam nog een buurman helpen. O+ Nu is-ie om, net voor het avondeten.

[ afbeelding ]
Wat een fijne buren heb jij om je heen! ^O^
pi_189537813
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:06 schreef NedKelly het volgende:

[..]

Wat een fijne buren heb jij om je heen! ^O^
Ja, super is dat. En zo leer je elkaar meteen beter kennen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:15:40 #181
5428 crew  miss_sly
pi_189537850
Zo, je kunt in jouw tuin echt lekker bezig zijn! En mooi resultaat. Fijn hoor, je buren.

Ik vind het mooi, de deur en muur van je badkamer!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189537950
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Zo, je kunt in jouw tuin echt lekker bezig zijn! En mooi resultaat. Fijn hoor, je buren.

Ik vind het mooi, de deur en muur van je badkamer!
Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt. :s) En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:23:03 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538053
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt. :s) En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
Is dat de prijs in de randstad voor en berk van 35 jaar oud?
Hier doe ik dat voor het hout!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189538088
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is dat de prijs in de randstad voor en berk van 35 jaar oud?
Hier doe ik dat voor het hout!
Omhalen van een berk (stronk laten staan) en het snoeien van een andere berk. Offerte 1: 550 euro. Offerte 2: 500 euro.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:33:28 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538250
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omhalen van een berk (stronk laten staan) en het snoeien van een andere berk. Offerte 1: 550 euro. Offerte 2: 500 euro.
Echt bizar. En dat zijn nog niet eens dikke bomen en ze kunnen gewoon vrij vallen. Ik heb hier 32 dikkere bomen omgedaan (weet je nog wel van die stammetjes). Wat zou dat dan gekost hebben!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:33:54 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538261
Wat kostte dan nog even met de stobbenfrees op de stam? 250 euro??
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189538359
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:33 schreef LXIV het volgende:
Wat kostte dan nog even met de stobbenfrees op de stam? 250 euro??
Geen idee, niet eens naar geïnformeerd. Op die plek kan de stam gewoon blijven staan.

Ik wist niet wat een stobbenfrees was. Handig ding!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:40:26 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538397
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geen idee, niet eens naar geïnformeerd. Op die plek kan de stam gewoon blijven staan.

Ik wist niet wat een stobbenfrees was. Handig ding!
Ik heb een aantal stronken uitgegraven/gehakt en ondersteboven weer teruggegooid. Was echt heel zwaar werk. De rest van de stronken heb ik laten staan en zijn nu begroeid met klimop. Over 10 jaar is het dan helemaal vermolmd
Voor 150 euro denk ik dat ik liever zo'n frees laat komen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator zondag 20 oktober 2019 @ 21:41:33 #189
5428 crew  miss_sly
pi_189538425
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt. :s) En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
Haha, ja, dat zijn gereedschappen die je nog niet eerder nodig had. Echt een ander leven, he? 😀
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189538459
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik heb een aantal stronken uitgegraven/gehakt en ondersteboven weer teruggegooid. Was echt heel zwaar werk. De rest van de stronken heb ik laten staan en zijn nu begroeid met klimop. Over 10 jaar is het dan helemaal vermolmd
Voor 150 euro denk ik dat ik liever zo'n frees laat komen!
Ik heb een flinke struik uitgegraven en daar was ik wel even zoet mee. Een boom uitgraven is een enorme klus. Zo'n stobbenfrees huur je een hele dag voor minder dan 100 euro. Goed dat ik dat weet; dat kan ik wel eens doen als ik alle bomen en struiken waar ik vanaf wil weg heb gehaald.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189538532
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, dat zijn gereedschappen die je nog niet eerder nodig had. Echt een ander leven, he? 😀
Nou! We hebben al een grasmachine, grastrimmer en een trap gekocht. Bij elkaar zijn dat toch flinke uitgaven.

Oh, en ik heb nog een handig ding voor de ramen gekocht. Dat moet ik nog uit de doos halen. :@ Maar ik heb goede hoop dat het schoonmaken van de ramen makkelijker wordt en we kunnen besparen op een glazenwasser.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 21:49:48 #192
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538595
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb een flinke struik uitgegraven en daar was ik wel even zoet mee. Een boom uitgraven is een enorme klus. Zo'n stobbenfrees huur je een hele dag voor minder dan 100 euro. Goed dat ik dat weet; dat kan ik wel eens doen als ik alle bomen en struiken waar ik vanaf wil weg heb gehaald.
Hoe heb je die berk omgekregen? Met een kettingzaag? Wisten jullie hoe dat moest?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189538750
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe heb je die berk omgekregen? Met een kettingzaag? Wisten jullie hoe dat moest?
De buurman heeft geholpen en hij is een soort MacGyver. We hebben eerst aan de bovenkant takken weggezaagd en daarna de boom met wat touwen vastgezet, onder andere aan de eik (om te voorkomen dat de berk op het huis zou vallen). De buurman deed dat met een geïmproviseerde pijl en boog. :D Daarna heeft de buurman onderin met een kettingzaag de boom doorgezaagd. Hij haalde er eerst een V uit, maar dat deed nog te weinig. Daarop heeft hij de hele stam doorgezaagd en kwam de zaag vast te zitten. Met het los krijgen van de zaag zijn we even zoet geweest.

Helaas bleek toen dat de berk bovenin vast bleef zitten in de eik. We zijn vrijwel de hele middag bezig geweest om dat probleem te verhelpen. Nog meer takken bovenin weghalen, onderin de stam nog eens doorzagen, een hefboom gebruiken om de berk van de doorgezaagde stam te krijgen, nog eens aan de touwen trekken en andere touwen laten laveren.

Het is al met al heel gecontroleerd gegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189538840
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:06:16 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189538858
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 21:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

De buurman heeft geholpen en hij is een soort MacGyver. We hebben eerst aan de bovenkant takken weggezaagd en daarna de boom met wat touwen vastgezet, onder andere aan de eik (om te voorkomen dat de berk op het huis zou vallen). De buurman deed dat met een geïmproviseerde pijl en boog. :D Daarna heeft de buurman onderin met een kettingzaag de boom doorgezaagd. Hij haalde er eerst een V uit, maar dat deed nog te weinig. Daarop heeft hij de hele stam doorgezaagd en kwam de zaag vast te zitten. Met het los krijgen van de zaag zijn we even zoet geweest.

Helaas bleek toen dat de berk bovenin vast bleef zitten in de eik. We zijn vrijwel de hele middag bezig geweest om dat probleem te verhelpen. Nog meer takken bovenin weghalen, onderin de stam nog eens doorzagen, een hefboom gebruiken om de berk van de doorgezaagde stam te krijgen, nog eens aan de touwen trekken en andere touwen laten laveren.

Het is al met al heel gecontroleerd gegaan.
Ik vind het juist heel erg amateuristisch klinken!! En niet gecontroleerd. Zo'n boom die in een andere boom blijft hangen noemen ze een 'widow maker', omdat zo'n boom verder neerhalen altijd onvoorspelbaar is.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189538890
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind het juist heel erg amateuristisch klinken!! En niet gecontroleerd. Zo'n boom die in een andere boom blijft hangen noemen ze een 'widow maker', omdat zo'n boom verder neerhalen altijd onvoorspelbaar is.
Oh, het was volstrekt amateuristisch. Met 'gecontroleerd' bedoel ik dat de boom niet omviel maar rustig neerkwam, stukje bij beetje.

Hoe haal jij een boom om?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189538988
Als ik deze instructies lees, dan hebben we het merendeel volgens het boekje gedaan. De enige echte fout was om bovenin niet genoeg takken weg te halen (want daar was lastig bij te komen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:20:48 #198
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539131
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Oh, het was volstrekt amateuristisch. Met 'gecontroleerd' bedoel ik dat de boom niet omviel maar rustig neerkwam, stukje bij beetje.

Hoe haal jij een boom om?
1) Ik bepaal de valrichting (waar hij vrij heen kan vallen)
2) Ik maak hoog in de boom een touw vast (langer dan de hoogte van de boom)
3) Ik laat mensen trekken in de valrichting
3) Ik zaag ik de valrichting een inkeping (driehoek) uit
4) Ik zaag aan de andere kant hem recht af. Mensen kunnen hem op zeker moment zo omtrekken.
5) Hij valt binnen 8 graden links/rechts in de valrichting.

Berk van jullie heb ik binnen 30 minuten neer en na 2 uur in stukken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:22:13 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539168
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik deze instructies lees, dan hebben we het merendeel volgens het boekje gedaan. De enige echte fout was om bovenin niet genoeg takken weg te halen (want daar was lastig bij te komen).
Ik haal echt bijna nooit takken weg. Daar bovenin de boom zagen vind ik weer heel gevaarlijk. Dat hoef je echt alleen maar te doen als je een boom moet zagen die moet vallen en overal vast komt te zitten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189539193
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

1) Ik bepaal de valrichting (waar hij vrij heen kan vallen)
2) Ik maak hoog in de boom een touw vast (langer dan de hoogte van de boom)
3) Ik laat mensen trekken in de valrichting
3) Ik zaag ik de valrichting een inkeping (driehoek) uit
4) Ik zaag aan de andere kant hem recht af. Mensen kunnen hem op zeker moment zo omtrekken.
5) Hij valt binnen 8 graden links/rechts in de valrichting.

Berk van jullie heb ik binnen 30 minuten neer en na 2 uur in stukken.
Dat deden wij ook zo, alleen die takken zaten dus in de weg. De bomen zaten in elkaar verstrengeld en met trekken aan het touw in de valrichting kwam de berk niet genoeg los.

Tof filmpje voor de geïnteresseerden:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:28:57 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539322
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat deden wij ook zo, alleen die takken zaten dus in de weg. De bomen zaten in elkaar verstrengeld en met trekken aan het touw in de valrichting kwam de berk niet genoeg los.

Tof filmpje voor de geïnteresseerden:

Ok, als hij al vanat het begin vast zit is het lastig idd. Vanaf hier gezien (op de foto) is hij echter heel hoog afgezaagd en is er ook geen duidelijke inkeping voor de valrichting te herkennen.
Wel eens meegemaakt dat een boom in een andere komt en dan ben je inderdaad zo een middag bezig hem los te krijgen. Daarom ken ik de term 'widow maker' ook!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:31:46 #202
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539375
In het filmpje kun je ook goed zien hoe gevaarlijjk het is op het moment dat hij losschiet. Die kan dan ook zomaar de kant van de zager opschieten als hij onder spanning staat. Zo'n boom als in de film zal 10- 20 ton wegen? Geen enkele manier om dat te sturen of tegen te houden.

Ik vind grote bomen omzagen wel altijd heel gaaf. Blijft enorm spannend, als hij op het huis valt heb je zo 40.000 euro schade. Het is ook levensgevaarlijk uiteindelijk. Zelfs het werken met de kettingzaag gaat ooit natuurlijk een keer mis.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189539407
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:31 schreef LXIV het volgende:
In het filmpje kun je ook goed zien hoe gevaarlijjk het is op het moment dat hij losschiet. Die kan dan ook zomaar de kant van de zager opschieten als hij onder spanning staat. Zo'n boom als in de film zal 10- 20 ton wegen? Geen enkele manier om dat te sturen of tegen te houden.

Ik vind grote bomen omzagen wel altijd heel gaaf. Blijft enorm spannend, als hij op het huis valt heb je zo 40.000 euro schade. Het is ook levensgevaarlijk uiteindelijk. Zelfs het werken met de kettingzaag gaat ooit natuurlijk een keer mis.
Onze boom hebben we geschat op 600-700 kilo. Da's een kleintje, maar alsnog potentieel dodelijk natuurlijk. We hebben de auto's wel even weggezet. :+

Zelf haal ik nooit een kettingzaag in huis. Doodenge dingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:36:54 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539472
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Onze boom hebben we geschat op 600-700 kilo. Da's een kleintje, maar alsnog potentieel dodelijk natuurlijk. We hebben de auto's wel even weggezet. :+

Zelf haal ik nooit een kettingzaag in huis. Doodenge dingen.
Ik vind een kettingzaag nog steeds eng.En dan heb ik er inmiddels honderden uren mee gewerkt. Als je ziet hoe snel een scherpe zaag door een stam heen gaat... Binnen een tel is je been er af!

Als ik het niet eng meer vind dan wordt het pas echt gevaarlijk.

Hier een motivatiefilmpje wat er allemaal fout had kunnen gaan vandaag....
Vanuit dat perspectief is 500 euro weer niet zo duur..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 20 oktober 2019 @ 22:44:14 #205
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_189539617
(Ik word altijd enthousiast als het om het neerhalen van bomen gaat).
Wat je ook op een paar filmpjes ziet is dat mensen een boom verkeerd zagen (dus dat hij kant X op gaat vallen, of een willekeurige kant afhankelijk van de geometrie van de boom) en dat er dan iemand met een touw hem de 'goede' kant op wil trekken. Zo totaal kansloos. Zo'n boom weegt snel een paar ton. Die trek je niet 'de goede kant op'!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_189541574
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:44 schreef LXIV het volgende:
(Ik word altijd enthousiast als het om het neerhalen van bomen gaat).
Wat je ook op een paar filmpjes ziet is dat mensen een boom verkeerd zagen (dus dat hij kant X op gaat vallen, of een willekeurige kant afhankelijk van de geometrie van de boom) en dat er dan iemand met een touw hem de 'goede' kant op wil trekken. Zo totaal kansloos. Zo'n boom weegt snel een paar ton. Die trek je niet 'de goede kant op'!
Die shovel die omver wordt getrokken in dat filmpje, zo'n ding weegt ook gewoon >15 ton.
pi_189541984
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2019 22:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind een kettingzaag nog steeds eng.En dan heb ik er inmiddels honderden uren mee gewerkt. Als je ziet hoe snel een scherpe zaag door een stam heen gaat... Binnen een tel is je been er af!

Als ik het niet eng meer vind dan wordt het pas echt gevaarlijk.

Hier een motivatiefilmpje wat er allemaal fout had kunnen gaan vandaag....
Vanuit dat perspectief is 500 euro weer niet zo duur..
Vooral de houten huisjes maken geen kans. De stenen huizen kunnen duidelijk veel meer hebben.

Doodeng zijn trouwens de fragmenten waarin de boom een onverwachte, snelle beweging maakt. Met name het stuk waarin een boom splijt is griezelig (1:35)!

En een kettingzaag gebruiken op hoogte... :N
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189547937
Update ten aanzien van de dakramen: de goedkoopste oplossing lijkt te zijn om tweedehands dakramen te kopen en die te laten plaatsen. Ik ga morgen even bij het timmerbedrijf langsrijden. Dank nog voor de tip, @Miniem en @yinu . ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189552132
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Update ten aanzien van de dakramen: de goedkoopste oplossing lijkt te zijn om tweedehands dakramen te kopen en die te laten plaatsen. Ik ga morgen even bij het timmerbedrijf langsrijden. Dank nog voor de tip, @:Miniem en @:yinu . ^O^
Fijn dat het met de boom goed is gegaan en jullie niet in het bomen-vel-blooper-filmpje hoeven :+
pi_189552648
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Update ten aanzien van de dakramen: de goedkoopste oplossing lijkt te zijn om tweedehands dakramen te kopen en die te laten plaatsen. Ik ga morgen even bij het timmerbedrijf langsrijden. Dank nog voor de tip, @:Miniem en @:yinu . ^O^
Top ^O^

Fijn dat je buren geholpen hebben met de boom. Scheelt weer een zak geld.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189553744
Fijne klusjes voor de maandagavond: schapjes ophangen in de kelder. De muur is er ontzettend onregelmatig. :X Stom om daar achter te komen als de stukadoor allang is betaald.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:04:29 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189558369
_O_
***
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:05:40 #213
149959 SQ
snelle trees
pi_189558373
Hoe kom je dan nog in je kelder? Of is dit ook zo'n wonderkast?
disclaimer
pi_189558430
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:05 schreef SQ het volgende:
Hoe kom je dan nog in je kelder? Of is dit ook zo'n wonderkast?
Dat gaat prima. De wonderkast gaat bijna net zo makkelijk open als een deur en is niet zo diep. In ons vorige huis hadden we ook onder de trap een wonderkast en schappen en dan kon je er zelf ook nog staan om bijvoorbeeld een stofzuiger te pakken. Dat is nu ook zo, alleen is het niet handig om in de kelder een stofzuiger neer te zetten. Daar hebben we een andere kast voor.

En het spreekt voor zich dat in de kelder geen dingen liggen waar we dagelijks bij moeten kunnen. M'n lief koopt bijvoorbeeld vijfhonderd verpakkingen toiletpapier als die in de aanbieding zijn en die stouwen we in de kelderkast.

[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 22-10-2019 07:25:32 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189558468
Lief heeft ook nog het licht gefixt in de schuur. Zulke kleine klussen zijn heel bevredigend! We hebben er nog een flink aantal op onze lijst staan:

- schappen maken in de nis voor boeken
- schappen maken in de nis voor jassen, schoenen en tassen
- plinten in de keuken monteren :@
- twee rolgordijnen ophangen (die komen vandaag binnen!)
- gordijntjes ophangen op zolder (wachten we mee tot na het schilderwerk)
- de goot van de schuur op een aantal plekken repareren
- bij een van de buitendeuren een kast of ophangding maken voor laarzen

Als iemand nog briljante ideeën heeft voor dat laatste, dan houd ik me aanbevolen. We zijn hier vaak buiten en omdat het drassig is, is het handig om altijd laarzen en ander handig schoeisel voor buiten in de buurt te hebben. Idealiter heb je daarvoor een O+ klompenhok O+. Maar dat hebben wij dus niet. -O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:38:03 #216
149959 SQ
snelle trees
pi_189558503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat gaat prima. De wonderkast gaat bijna net zo makkelijk open als een deur en is niet zo diep. In ons vorige huis hadden we ook onder de trap een wonderkast en schappen en dan kon je er zelf ook nog staan om bijvoorbeeld een stofzuiger te pakken. Dat is nu ook zo, alleen is het niet handig om in de kelder een stofzuiger neer te zetten. Daar hebben we een andere kast voor.

En het spreekt voor zich dat in de kelder geen dingen liggen waar we dagelijks bij moeten kunnen. M'n lief koopt bijvoorbeeld vijfhonderd verpakkingen toiletpapier als die in de aanbieding zijn en die stouwen we in de kelderkast.
Oh, het lijkt namelijk net of je de trap naar beneden helemaal blokkeert zo met die planken. Dan zal de hoek wel vertekenen .
disclaimer
pi_189558507
Zoiets lijkt me wel handig (maar dan voor laarzen en schoenen):



Ook wel geinig, maar alleen geschikt voor laarzen:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189558532
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:38 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh, het lijkt namelijk net of je de trap naar beneden helemaal blokkeert zo met die planken. Dan zal de hoek wel vertekenen .
Ontzettend riant is het niet, maar je kunt prima de trap af. En onderin de kelder liggen alleen de dingen waar we heel soms bij willen en die beter niet in de schuur kunnen (denk aan potten met verf).

Al heb ik van alle kleuren verf een deel overgegoten in appelmoespotjes die wel binnen handbereik liggen zodat ik beschadigingen bij kan werken. Ik weet het, ik ben een freak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189558533
Ooit zocht ik op Pinterest hoe je Billy's van Ikea kan pimpen, en er zijn veel mensen die het voor een mudroom gebruiken. Of elk kind een eigen smalle Billy voor schoenen / jassen enzo.
Zag er vaak mooi en handig uit.
pi_189558546
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:44 schreef NedKelly het volgende:
Ooit zocht ik op Pinterest hoe je Billy's van Ikea kan pimpen, en er zijn veel mensen die het voor een mudroom gebruiken. Of elk kind een eigen smalle Billy voor schoenen / jassen enzo.
Zag er vaak mooi en handig uit.
Bij ons zou het helaas wel buiten moeten staan, want binnen hebben we er geen ruimte voor. Maar zoiets kunnen we ook wel zelf maken.. Het moet alleen aan een aantal randvoorwaarden voldoen, bijvoorbeeld dat het beschermt tegen regen en dat je er heel makkelijk bij moet kunnen vanuit de buitendeur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 07:47:52 #221
5428 crew  miss_sly
pi_189558556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:38 schreef Claudia_x het volgende:
Zoiets lijkt me wel handig (maar dan voor laarzen en schoenen):

[ afbeelding ]

Ook wel geinig, maar alleen geschikt voor laarzen:

[ afbeelding ]
Oh, aan zoiets zat ik ook te denken! S wil klompen :D en we hebben zelf voor het eerst sinds we kind waren regenlaarzen gekocht. Bij ons dan niet zozeer voor de eigen tuin, maar voor wandelingen en zo. Ik zoek mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189558572
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:47 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Oh, aan zoiets zat ik ook te denken! S wil klompen :D en we hebben zelf voor het eerst sinds we kind waren regenlaarzen gekocht. Bij ons dan niet zozeer voor de eigen tuin, maar voor wandelingen en zo. Ik zoek mee.
Combineren met een oranjerie!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 08:05:17 #223
5428 crew  miss_sly
pi_189558663
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Combineren met een oranjerie!

[ afbeelding ]
Het moet bij ons ook bij de deur staan, en zo’n oranjerie direct naast de deur lijkt me niet echt wat :)

Ik wil wel iets van een oranjerie/kleine kas. Maar goed, de tuin laat ik nog even voor wat ie is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189559368
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 07:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En het spreekt voor zich dat in de kelder geen dingen liggen waar we dagelijks bij moeten kunnen. M'n lief koopt bijvoorbeeld vijfhonderd verpakkingen toiletpapier als die in de aanbieding zijn en die stouwen we in de kelderkast.
Doen we ook. Scheelt lekker veel op jaarbasis. Bijkomend voordeel: extra isolatie voor de muren :P
pi_189559398
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:23 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Doen we ook. Scheelt lekker veel op jaarbasis. Bijkomend voordeel: extra isolatie voor de muren :P
_O-
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189559468
Over isolatie gesproken: er iets iets waar ik erg chagrijnig over ben. Ik heb aan het isolatiebedrijf heel duidelijk gevraagd of het handiger was om eerst gevelherstel te doen of eerst de spouwmuurisolatie. Boodschap: maakt niet uit.

Gisteren nam ik contact op met het isolatiebedrijf om te vragen of ze het materiaal kunnen gebruiken dat de gevelhersteller achterlaat zodat we geen kleurverschil krijgen als de boorgaten worden opgevuld. Nu zegt het isolatiebedrijf ineens dat het impregneren van de gevel beter na het isoleren kan gebeuren i.v.m. de boorgaten. Alles is al ingepland,; vrijdag wordt de steiger opgebouwd voor gevelherstel. }:|

Ik probeer nog wat te regelen met de gevelhersteller, maar ik heb geen idee of dat lukt. Een andere oplossing dan het impregneren iets uitstellen weet ik ook niet.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:36:06 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189559535
Maar waarom impregneren?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_189559666
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:36 schreef Leandra het volgende:
Maar waarom impregneren?
Goede vraag. Ik weet het niet precies meer en ik weet ook niet of ik het ooit heb geweten. Het zat ineens in de offerte inbegrepen voor dezelfde prijs als we al overeen waren gekomen. En toen dacht ik ongetwijfeld: dat is mooi meegenomen.

De extra bescherming kan vast geen kwaad, maar impregneren is ook geen noodzaak. Misschien heeft het er iets mee te maken dat de andere twee gevels die niet worden hersteld op die manier een milde reiniging krijgen. Ik overleg het vrijdag wel even met de gevelhersteller. (Ik heb zo'n hekel aan telefoneren met vaklui.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189559671
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
Over isolatie gesproken: er iets iets waar ik erg chagrijnig over ben. Ik heb aan het isolatiebedrijf heel duidelijk gevraagd of het handiger was om eerst gevelherstel te doen of eerst de spouwmuurisolatie. Boodschap: maakt niet uit.

Gisteren nam ik contact op met het isolatiebedrijf om te vragen of ze het materiaal kunnen gebruiken dat de gevelhersteller achterlaat zodat we geen kleurverschil krijgen als de boorgaten worden opgevuld. Nu zegt het isolatiebedrijf ineens dat het impregneren van de gevel beter na het isoleren kan gebeuren i.v.m. de boorgaten. Alles is al ingepland,; vrijdag wordt de steiger opgebouwd voor gevelherstel. }:|

Ik probeer nog wat te regelen met de gevelhersteller, maar ik heb geen idee of dat lukt. Een andere oplossing dan het impregneren iets uitstellen weet ik ook niet.
Ehm... maar gevelherstel is wat anders dan impregneren he... Het klopt dus wel wat ze zeggen. Het maakt uit of je de voegen voor of na de isolatie herstelt. Boren moeten ze toch.

Impregneren, doe je wel liever nadat je helemaal klaar bent met je muur. "Jij bent de muts" in dit geval :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:47 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Goede vraag. Ik weet het niet precies meer en ik weet ook niet of ik het ooit heb geweten. Het zat ineens in de offerte inbegrepen voor dezelfde prijs als we al overeen waren gekomen. En toen dacht ik ongetwijfeld: dat is mooi meegenomen.

De extra bescherming kan vast geen kwaad, maar impregneren is ook geen noodzaak. Misschien heeft het er iets mee te maken dat de andere twee gevels die niet worden hersteld op die manier een milde reiniging krijgen. Ik overleg het vrijdag wel even met de gevelhersteller. (Ik heb zo'n hekel aan telefoneren met vaklui.)
Impregneren is handig als de muren niet goed opdrogen na een fikse bui (op het noorden of zo). Dan kan deze vorstschade krijgen.

Maar... let wel op dat je dampopen impregneert.

Als je gevel helemaal reinigt, dan is het waterafstotend laagje van de stenen echt weg. Dan MOET je impregneren. Anders krijg je zeker vorstschade.
pi_189559703
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:47 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ehm... maar gevelherstel is wat anders dan impregneren he... Het klopt dus wel wat ze zeggen. Het maakt uit of je de voegen voor of na de isolatie herstelt. Boren moeten ze toch.

Impregneren, doe je wel liever nadat je helemaal klaar bent met je muur. "Jij bent de muts" in dit geval :P
Ik heb aan mijn contactpersoon bij het isolatiebedrijf uitgelegd wat gevelherstel inhield: het vervangen van voegen in twee gevels en alle gevels impregneren.

Overigens zou je ook kunnen zeggen dat de gevelhersteller wat actiever mee had mogen denken. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het herstellen van de gevel liet doen om op korte termijn de spouw te isoleren. Hij kwam er zelf mee dat hij materiaal achterlaat voor de isolatiemensen - heel fijn. Dan had hij me toch ook even mogen melden dat het handiger is om met impregneren te wachten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189559718
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:47 schreef athlonkmf het volgende:

Als je gevel helemaal reinigt, dan is het waterafstotend laagje van de stenen echt weg. Dan MOET je impregneren. Anders krijg je zeker vorstschade.
Dat zou best de reden kunnen zijn.

Geluk bij een ongeluk is dat de spouwmuurisolatie al heel snel na het herstellen van de gevel staan gepland, misschien zelfs iets te snel. Dus er is wel een kans dat de gevelhersteller zegt dat hij even wacht met impregneren.

Mocht ik dat niet kunnen regelen: kan ik zelf bijv. de boorgaten bijwerken? Is dat überhaupt nodig of doe je dat alleen met het oog op het kleurverschil?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189559833
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 09:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zou best de reden kunnen zijn.

Geluk bij een ongeluk is dat de spouwmuurisolatie al heel snel na het herstellen van de gevel staan gepland, misschien zelfs iets te snel. Dus er is wel een kans dat de gevelhersteller zegt dat hij even wacht met impregneren.

Mocht ik dat niet kunnen regelen: kan ik zelf bijv. de boorgaten bijwerken? Is dat überhaupt nodig of doe je dat alleen met het oog op het kleurverschil?
Ik weet niet hoe je bent met hoogtes. Maar ik vond het niet fijn toen ik de vouwladder van de schilder had geleend om op 1-hoog isolatiestrips van buitenaf te vervangen.
Anders kan je het wel zelf doen.

En kleurverschil is inderdaad een dingetje. Bij ons was dat de eerste paar weken vrij duidelijk. Nu zie je dat enkel op de overkapte muren. Ik erger me er niet echt aan.
pi_189559937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:01 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je bent met hoogtes. Maar ik vond het niet fijn toen ik de vouwladder van de schilder had geleend om op 1-hoog isolatiestrips van buitenaf te vervangen.
Anders kan je het wel zelf doen.

En kleurverschil is inderdaad een dingetje. Bij ons was dat de eerste paar weken vrij duidelijk. Nu zie je dat enkel op de overkapte muren. Ik erger me er niet echt aan.
Zie je dat kleurverschil niet sowieso na spouwmuurisolatie? Het lijkt me lastig om de kleur van de voegen precies goed te krijgen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189560345
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie je dat kleurverschil niet sowieso na spouwmuurisolatie? Het lijkt me lastig om de kleur van de voegen precies goed te krijgen.
Er wordt altijd beweerd dat je er niets van ziet. Hoe dat in meerderheid in de praktijk is weet ik niet. Bij mij was het wel duidelijk een kleurverschil in het begin (na drogen). Maar na weer en wind vervaagt het verschil
pi_189560596
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 10:11 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Zie je dat kleurverschil niet sowieso na spouwmuurisolatie? Het lijkt me lastig om de kleur van de voegen precies goed te krijgen.
Ja ik heb kleurverschil, het is net een tintje lichtjer, maar je moet hier erg goed zoeken wil je die boorgaten terugvinden.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_189561642
Wat je ook kan doen..
pi_189562380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 12:23 schreef athlonkmf het volgende:
Wat je ook kan doen..
[ afbeelding ]
:D

Ik dacht meer aan zoiets:



Dat wil zeggen, ik vind het prachtig. Alleen durf ik toch niet op die hoogte de klimplant bij te houden. En ik vraag me af of het niet slecht is voor de gevel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:17:34 #238
5428 crew  miss_sly
pi_189562579
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Ik dacht meer aan zoiets:

[ afbeelding ]

Dat wil zeggen, ik vind het prachtig. Alleen durf ik toch niet op die hoogte de klimplant bij te houden. En ik vraag me af of het niet slecht is voor de gevel.
Vooral dat laatste. Als ik zeker weet dat het niet heel slecht is, wil ik ook zoiets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189563890
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 13:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

:D

Ik dacht meer aan zoiets:

[ afbeelding ]

Dat wil zeggen, ik vind het prachtig. Alleen durf ik toch niet op die hoogte de klimplant bij te houden. En ik vraag me af of het niet slecht is voor de gevel.
Kom speciaal hiervoor uit de lurkstand:

Wilde Wingerd (Parthenocissus).
Het is onwijs mooi, we hebben het 15 jaar lang tegen onze oost-zuidgevel gehad. Ontzettend mooi maar: vanaf mei konden we serieus elke week! de ladder op want het groeit als een bezetene, met warm en vochtig weer ongelogen wel een cm of 50 per week, als je ernaast staat kun je het haast zien groeien. Met de sloop van de oude en aanleg van de nieuwe tuin hebben we het weggehaald nu 10 jaar geleden en je ziet er niks van. Het geeft geen schade aan je bakstenen/voegen want het heeft maar hele kleine plakpootjes. Met een staalborstel hebben we toen die pootjes er af geveegd. Voor het houtwerk geldt: het is niet schadelijk op zich maar die pootjes plakken erg goed aan je verf en dat veeg je er niet af. We hebben dan ook een half jaar later het buitenschilderwerk laten doen.
Het is prachtig, zeker in de herfst met onvoorstelbaar mooie kleuren maar erg bewerkelijk. Maar schadelijk is het op zich dus niet MITS je het bijhoudt want je wil echt niet dat het onder je goten of dakpannen terecht komt, dan raak je de controle kwijt. Het heet niet voor niets Wilde Wingerd.
Altijd in de gaten houden, weghouden dus van houtwerk en dak en veel/vaak op de ladder is een must.
  dinsdag 22 oktober 2019 @ 14:55:54 #240
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_189564042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:46 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Kom speciaal hiervoor uit de lurkstand:

Wilde Wingerd (Parthenocissus).
Het is onwijs mooi, we hebben het 15 jaar lang tegen onze oost-zuidgevel gehad. Ontzettend mooi maar: vanaf mei konden we serieus elke week! de ladder op want het groeit als een bezetene, met warm en vochtig weer ongelogen wel een cm of 50 per week, als je ernaast staat kun je het haast zien groeien. Met de sloop van de oude en aanleg van de nieuwe tuin hebben we het weggehaald nu 10 jaar geleden en je ziet er niks van. Het geeft geen schade aan je bakstenen/voegen want het heeft maar hele kleine plakpootjes. Met een staalborstel hebben we toen die pootjes er af geveegd. Voor het houtwerk geldt: het is niet schadelijk op zich maar die pootjes plakken erg goed aan je verf en dat veeg je er niet af. We hebben dan ook een half jaar later het buitenschilderwerk laten doen.
Het is prachtig, zeker in de herfst met onvoorstelbaar mooie kleuren maar erg bewerkelijk. Maar schadelijk is het op zich dus niet MITS je het bijhoudt want je wil echt niet dat het onder je goten of dakpannen terecht komt, dan raak je de controle kwijt. Het heet niet voor niets Wilde Wingerd.
Altijd in de gaten houden, weghouden dus van houtwerk en dak en veel/vaak op de ladder is een must.
En met een beetje pech krijg je er wespennesten of ander ongedierte in.
Hadden mijn ouders iig.

Werden mede door de wingerd verliefd op het huis, maar binnen een paar jaar hebben ze het weggehaald. En niet alleen om de wespen.

Ik zou er niet aan beginnen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_189564068
Nooit ongedierte of wespen in gezien, amper een spin zelfs.
Foto uit 2002, resultaat van 2 piepkleine plantjes. In 2008 gerooid en toen zat het (gecontroleerd) tot aan de garage en tot aan de bovenramen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig ziet mijn gevel er een stuk rustiger uit tegenwoordig.

[ Bericht 22% gewijzigd door paarse_galadiool op 22-10-2019 15:09:12 ]
pi_189565157
Zo dat is geregeld: drie tweedehands dakramen die voor een zachte prijs over twee weken bij ons worden geïnstalleerd. Duimen maar dat daar de lekkages mee zijn verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565241
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:46 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Kom speciaal hiervoor uit de lurkstand:

Wilde Wingerd (Parthenocissus).
Het is onwijs mooi, we hebben het 15 jaar lang tegen onze oost-zuidgevel gehad. Ontzettend mooi maar: vanaf mei konden we serieus elke week! de ladder op want het groeit als een bezetene, met warm en vochtig weer ongelogen wel een cm of 50 per week, als je ernaast staat kun je het haast zien groeien. Met de sloop van de oude en aanleg van de nieuwe tuin hebben we het weggehaald nu 10 jaar geleden en je ziet er niks van. Het geeft geen schade aan je bakstenen/voegen want het heeft maar hele kleine plakpootjes. Met een staalborstel hebben we toen die pootjes er af geveegd. Voor het houtwerk geldt: het is niet schadelijk op zich maar die pootjes plakken erg goed aan je verf en dat veeg je er niet af. We hebben dan ook een half jaar later het buitenschilderwerk laten doen.
Het is prachtig, zeker in de herfst met onvoorstelbaar mooie kleuren maar erg bewerkelijk. Maar schadelijk is het op zich dus niet MITS je het bijhoudt want je wil echt niet dat het onder je goten of dakpannen terecht komt, dan raak je de controle kwijt. Het heet niet voor niets Wilde Wingerd.
Altijd in de gaten houden, weghouden dus van houtwerk en dak en veel/vaak op de ladder is een must.
Onze buren hebben wilde wingerd tegen hun gevel en hun ervaring komt overeen met wat jij beschrijft. Gaat prima en is niet schadelijk voor de gevel in die zin dat je de klimplant weer goed kunt verwijderen. Wilde wingerd is lang niet zo agressief als klimop bijvoorbeeld. Maar je moet inderdaad wel om de haverklap de trap op en braaf bijhouden.

De isolatiespecialist zei dat hij klimplanten tegen de gevel afraadde. Als ik het me goed herinner was dat omdat ze de gevel vochtig houden en het 'ademen' tegengaan. Online lees je echter weer dat groene gevels fantastisch zijn, onder andere omdat ze isolerend zouden werken. Ik ben er nog nooit informatie over tegengekomen die ik afdoende onderbouwd vond.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565287
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En met een beetje pech krijg je er wespennesten of ander ongedierte in.
Hadden mijn ouders iig.

Werden mede door de wingerd verliefd op het huis, maar binnen een paar jaar hebben ze het weggehaald. En niet alleen om de wespen.

Ik zou er niet aan beginnen.
Wat ongedierte is, is een kwestie van perceptie. Wespen hebben een functie. We hebben ze in onze wilg zitten en hebben daar geen last van. Het is denk ik bovendien niet reëel om te verwachten dat we helemaal geen last hebben van beesten op de plek waar wij wonen. Ik probeer me bijvoorbeeld te verzoenen met de mollen. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565336
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 14:57 schreef paarse_galadiool het volgende:
Nooit ongedierte of wespen in gezien, amper een spin zelfs.
Foto uit 2002, resultaat van 2 piepkleine plantjes. In 2008 gerooid en toen zat het (gecontroleerd) tot aan de garage en tot aan de bovenramen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig ziet mijn gevel er een stuk rustiger uit tegenwoordig.
Wat een mooie tuin. O+ Ik vind de Salix integra Hakuro-Nishiki zo'n leuk boompje. En hoe houd je je Hosta zo mooi?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565370
Ik ga vrijdag eens aan onze gevelhersteller vragen wat hij van klimplanten vindt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565571
quote:
En hoe houd je je Hosta zo mooi?
Is een oude foto van 2002, in 2008 en 2009 hebben we die onrustige bomvolle en ontzettend arbeidsintensieve tuin rondom compleet laten slopen en alles, inclusief huis grondig gemoderniseerd :P

Ik had nooit slakken al zit de achtertuin aan een sloot en de buren een vijver, ik had toen alle perken tussen de planten volgestort met franse boomschors, werkte super tegen slakken, uitdroging en onkruid.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:48:09 #248
5428 crew  miss_sly
pi_189565825
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Zo dat is geregeld: drie tweedehands dakramen die voor een zachte prijs over twee weken bij ons worden geïnstalleerd. Duimen maar dat daar de lekkages mee zijn verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn! Ik hoop dat het de lekkages verhelpt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189565870
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:33 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Is een oude foto van 2002, in 2008 en 2009 hebben we die onrustige bomvolle en ontzettend arbeidsintensieve tuin rondom compleet laten slopen en alles, inclusief huis grondig gemoderniseerd :P
:'(

quote:
Ik had nooit slakken al zit de achtertuin aan een sloot en de buren een vijver, ik had toen alle perken tussen de planten volgestort met franse boomschors, werkte super tegen slakken, uitdroging en onkruid.
Die tip ga ik onthouden!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Fijn! Ik hoop dat het de lekkages verhelpt.
En fijn is dat er weer wat ruimte in ons budget is voor een nieuw actiepunt. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189565892
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:21 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga vrijdag eens aan onze gevelhersteller vragen wat hij van klimplanten vindt.
Gevelbeplanting heeft ook voordelen, beschermd tegen regen, bladhoudende soorten isoleren ook wel wat, het koelt en is super voor de met name vogels, hosemmels en bijen. Regel is eigenlijk: geen sterk zelfhechtenden zoals klimop en klimhortensia, zeker niet bij een oude muur of muur met oude voegen. Ik wil tegen de garagemuur wel weer groen maar ik wil geen "hechter". Dan ben je deels aangewezen op een constructie en daarom ga ik komend voorjaar op die muur draadhekken monteren met afstandshouders van een cm of 5 tussen muur en rek en daartegenaan waarschijnlijk Toscaanse jasmijn. Toch een groene muur maar geen hechting. Misschien is zoiets ook een optie voor jullie? Of je kunt ook een aantal kabels spannen tussen een paar schroefogen in de muur en daar planten langs op laten groeien, geen schade, wel het moois, trompetplant is dan zeker ook een aanrader.
O, en als je gevelbeplanting wil is het ook verstandig om bijenbekjes te gebruiken in je stootvoegen, om de aangetrokken insecten uit je spouw te houden. (wat ook een aanrader is tegen (veld)muisjes).

[ Bericht 0% gewijzigd door paarse_galadiool op 22-10-2019 16:53:55 (kromme zin) ]
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 16:54:59 #252
5428 crew  miss_sly
pi_189565962
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En fijn is dat er weer wat ruimte in ons budget is voor een nieuw actiepunt. *O*
Dat is zeker fijn!

Zo kreeg ik vandaag een offerte voor ons sanitair en die was ook boven verwachting aangenaam geprijsd. Daar zit nu mooi, goed spul in voor beide badkamers en het is goedkoper dan elders voor maar één *O*

En deze man verkoopt ook tegels *O*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189565999
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:51 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Gevelbeplanting heeft ook voordelen, beschermd tegen regen, bladhoudende soorten isoleren ook wel wat, het koelt en is super voor de met name vogels, hosemmels en bijen. Regel is eigenlijk: geen sterk zelfhechtenden zoals klimop en klimhortensia, zeker niet bij een oude muur of muur met oude voegen. Ik wil tegen de garagemuur wel weer groen maar ik wil geen "hechter". Dan ben je deels aangewezen op een constructie en daarom ga ik komend voorjaar op die muur draadhekken monteren met afstandshouders van een cm of 5 tussen muur en rek en daartegenaan waarschijnlijk Toscaanse jasmijn. Toch een groene muur maar geen hechting. Misschien is zoiets ook een optie voor jullie?
Ja, daar ben ik al mee bezig. Tegen de garage staat passiebloem en een soort jasmijn. En naast m'n voordeur heb ik een begin gemaakt met Toscaanse jasmijn (al ben ik bang dat die het daar niet gaat overleven). En als compromis heb ik tegen een andere gevel geen klimhortensia maar een losstaande hortensia geplant die vrij hoog zou moeten worden. Ik heb ook nog blauwe regen in de planning voor de achtergevel, waar ooit een pergola moet komen.

Passiebloem (zelf gestekt):


Soort jasmijn (gekregen van de buren):


Toscaanse jasmijn (zelf gestekt):


Hortensia (gekocht):


Maar wilde wingerd is zo mooi. O+

quote:
O, en als je gevelbeplanting wil is het ook best verstandig om bijenbekjes in je te gebruiken in je stootvoegen, om de aangetrokken insecten ut je spouw te houden. (wat ook een aanrader is tegen (veld)muisjes).
^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door Claudia_x op 22-10-2019 17:02:15 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189566007
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is zeker fijn!

Zo kreeg ik vandaag een offerte voor ons sanitair en die was ook boven verwachting aangenaam geprijsd. Daar zit nu mooi, goed spul in voor beide badkamers en het is goedkoper dan elders voor maar één *O*

En deze man verkoopt ook tegels *O*
Ik voel een tweede oven aankomen. *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189566087
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar wilde wingerd is zo mooi. O+
[..]

^O^
Absoluut maar ik las dat jij, net als ik hoogtevrees hebt en daarmee elke week op een ladder...of je moet een cursus anti-hoogtevrees gaan doen maar je hebt het zacht uitgedrukt al meer dan druk genoeg dacht ik zo ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_189566118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:02 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Absoluut maar ik las dat jij, net als ik hoogtevrees hebt en daarmee elke week op een ladder...of je moet een cursus anti-hoogtevrees gaan doen maar je hebt het zacht uitgedrukt al meer dan druk genoeg dacht ik zo ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n lief zou het tot een bepaalde hoogte kunnen doen. Maar ik ben onze hovenier, dus het is waarschijnlijk slimmer om gewoon van de wilde wingerd van de buren te genieten. Rechts op deze foto zie je een stukje:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189566376
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Zo dat is geregeld: drie tweedehands dakramen die voor een zachte prijs over twee weken bij ons worden geïnstalleerd. Duimen maar dat daar de lekkages mee zijn verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Netjes, fijn dat ze t ook installeren voor je!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_189568506
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:20 schreef Miniem het volgende:

[..]

Netjes, fijn dat ze t ook installeren voor je!
Normaal gesproken doen ze dat niet, maar we zitten redelijk in de buurt en ik denk dat ze het daardoor niet zo'n probleem vonden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189568543
Aan het einde van de middag nog even twee rolgordijnen opgehangen. Ik ben er heel blij mee. Overdag kun je vanuit huis erdoorheen kijken en 's avonds is het rolgordijn gewoon donker. Van buiten zie je sowieso niks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beetje jammer is alleen dat de verf van het tweede raam losliet bij het loshalen van het aftekenlint. Dat moet ik even bijwerken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:24:03 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_189582848
Een bevredigend klusje: de takken die voor het huis hingen weghalen. Het huis zag je vanaf de weg nauwelijks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel beter zo, op de hoop met takken in de voortuin na. Ik zie nu dat we bovenin de berk rechts eigenlijk ook nog wat weg moeten halen. Even uit het dakraam hangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 6% gewijzigd door Claudia_x op 23-10-2019 16:54:04 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189583258
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Zo dat is geregeld: drie tweedehands dakramen die voor een zachte prijs over twee weken bij ons worden geïnstalleerd. Duimen maar dat daar de lekkages mee zijn verholpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top! Ik hoop het ook voor jullie. Ik zoek nog even door naar tweedehands ramen en een deur die in ons geveltje passen. Hoewel de aannemer nu zei dat alleen het glas vervangen en een beetje reparatie waarschijnlijk toch mogelijk is. Dat is wel goedkoper dan nieuwe ramen, maar als ik goede/goedkope tweedehands ramen kan vinden die passen, is dat waarschijnlijk weer goedkoper....
pi_189583322
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2019 17:02 schreef paarse_galadiool het volgende:

[..]

Absoluut maar ik las dat jij, net als ik hoogtevrees hebt en daarmee elke week op een ladder...of je moet een cursus anti-hoogtevrees gaan doen maar je hebt het zacht uitgedrukt al meer dan druk genoeg dacht ik zo ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik houd ook erg van wingerd, en ik heb er 2 (op 2 verschillende gebouwen). Degene op ons kleine huisje is prachtig nu. Ik probeer hem niet al te vaak te snoeien want dan gaat hij nóg harder groeien, maar zometeen als de blaadjes eraf zijn knip ik 'm weer helemaal kort. En dan na de eerste groeispurt in juni/juli nog een keertje flink kortwieken. Dan haalt hij de dakgoot meestal maar net ;)

De andere staat tegen een hele grote muur dus die mag nog even flink doorgroeien. Daar houd ik alleen de bovenkant van bij momenteel.
pi_189585448
Weer een rolgordijn opgehangen. *O* Waar een mens al niet blij van kan worden. Nog één raampartij te gaan, namelijk die links op de foto. Daar gaan we gordijnen nemen, maar ik heb nog geen idee wat voor gordijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189586352
zien er mooi uit hoor die rolgordijnen
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:45:47 #266
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_189586474
Dat ziet er echt vet uit bij elkaar zo zeg ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 23 oktober 2019 @ 19:55:09 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_189586713
Heel tof geheel zo!
disclaimer
pi_189586899
@SQ, waar heb jij je gordijnen vandaan?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 20:05:20 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_189586946
Ikea :')
disclaimer
pi_189587057
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:05 schreef SQ het volgende:
Ikea :')
Jij hebt een roede geloof ik? Ik wil ook wel voor Ikea gaan omdat onze kittens in dit stadium van hun ontwikkeling alles mollen, zeker gordijnen. Maar ik kom online geen gordijnen meer tegen voor rails.

- Edit - Oh wacht, ze hebben een soort multifunctioneel systeem?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189587244
Nou ja, dat wordt toch niks. Ik heb een gordijn uit één stuk nodig voor 210 cm breed.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 20:17:22 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_189587284
Nee, dat moet je op maat laten maken.
disclaimer
pi_189588839
Wij hebben gordijnen van de Hema. Die hebben regelmatig goede aanbiedingen, en heel behoorlijke kwaliteit.
pi_189588936
Ik heb zelf meerdere prefab gordijnen aan elkaar (laten) stikken.
  woensdag 23 oktober 2019 @ 21:29:15 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189589054
Onze gordijnen komen bij Veneta.com vandaan, goede ervaringen mee :Y
pi_189592191
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:17 schreef Bleie het volgende:
Wij hebben gordijnen van de Hema. Die hebben regelmatig goede aanbiedingen, en heel behoorlijke kwaliteit.
Dat hebben wij hier ook. En al sinds onze poezen nog kittens waren (ze worden bijna 8 nu!). De linnen gordijnen hebben alles overleefd. Maar eerst hadden we van die papieren plisségordijnen. En kittens. -O- Need I say more?
pi_189594019
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 21:29 schreef Tante_Soesa het volgende:
Onze gordijnen komen bij Veneta.com vandaan, goede ervaringen mee :Y
Daar heb ik onze rolgordijnen vandaan. Heel goede service. Ik heb alleen de indruk dat de gordijnen minder zijn, maar ik ben in afwachting van wat staaltjes.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189594029
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 01:01 schreef yinu het volgende:

[..]

Dat hebben wij hier ook. En al sinds onze poezen nog kittens waren (ze worden bijna 8 nu!). De linnen gordijnen hebben alles overleefd. Maar eerst hadden we van die papieren plisségordijnen. En kittens. -O- Need I say more?
In de kinderslaapkamers heb ik gordijnen van de Hema. Over één paar ben ik heel tevreden maar het andere vind ik wat minder. Heb ik zelf misschien ook gewoon niet zo goed gekozen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 09:33:12 #279
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_189594201
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
Weer een rolgordijn opgehangen. *O* Waar een mens al niet blij van kan worden. Nog één raampartij te gaan, namelijk die links op de foto. Daar gaan we gordijnen nemen, maar ik heb nog geen idee wat voor gordijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prachtig! <3
***
pi_189594368
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
Weer een rolgordijn opgehangen. *O* Waar een mens al niet blij van kan worden. Nog één raampartij te gaan, namelijk die links op de foto. Daar gaan we gordijnen nemen, maar ik heb nog geen idee wat voor gordijnen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi :)

ook de kleurcombinatie van de groene wand met zwarte keukenkastjes.

Ook een pak van mijn hart omdat we in onze nieuwe keuken een soortgelijke kleur groen als accentwand willen en daarvoor willen we nog een zwarte Ikea-servieskast neerzetten.

Blijf het altijd spannend vinden qua kleurcombinaties. Maar ziet er goed uit!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189594408
Heel mooi, die zwarte keuken en zwarte gordijnen met die groene achterwand O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189594415
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:52 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Mooi :)

ook de kleurcombinatie van de groene wand met zwarte keukenkastjes.

Ook een pak van mijn hart omdat we in onze nieuwe keuken een soortgelijke kleur groen als accentwand willen en daarvoor willen we nog een zwarte Ikea-servieskast neerzetten.

Blijf het altijd spannend vinden qua kleurcombinaties. Maar ziet er goed uit!
Vind ik ook, al kan ik me om de kleur van een enkele muur niet zo druk maken. Daar schilder je gemakkelijk overheen. Ik vond het vooral spannend of het met al dat zwart niet veel te donker zou worden in huis. Aan een keuken zit je een lange tijd vast.

En de foto oogt nog wat kil. In het echt is het veel warmer, vooral door het licht van de wandlampen. De verschillende soorten verlichting (wandlampen, spotjes, hanglampen) zijn gecombineerd ook erg geslaagd, vind ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:20:13 #283
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189594589
Ik vind het zo mooi O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:24:01 #284
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_189594618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2019 20:15 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, dat wordt toch niks. Ik heb een gordijn uit één stuk nodig voor 210 cm breed.
Wat ik ooit gedaan heb toen ik geen mooie gordijnen kon vinden die betaalbaar waren, is lits-jumeaux dekbedhoezen gebruiken.
Als in: mijn moeder heeft de kanten van elkaar losgehaald en er vervolgens gordijnen van gemaakt door de boel netjes om te zomen en er van dat haakband aan vast te maken.
Op de slaapkamer heb ik die nog steeds hangen :D
Ik vind ze ook nog steeds mooi, en deze zijn al zeker van 2008.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 24 oktober 2019 @ 10:40:12 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189594746
quote:
14s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 09:09 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Daar heb ik onze rolgordijnen vandaan. Heel goede service. Ik heb alleen de indruk dat de gordijnen minder zijn, maar ik ben in afwachting van wat staaltjes.
Wij hebben door het hele huis duettes via Veneta en beneden in de woonkamer gordijnen. In een fijne, linnenachtige stof die er -vind ik- goed uitziet. Je kan als het nog een beetje licht is van binnen naar buiten kijken maar andersom zie je niks. En idd, ze bieden erg goede service en de prijzen zijn ook netjes
pi_189594862
Iets heel anders: @Claudia_x had jij nou een Dyson stofzuiger gekocht?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189595107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 10:53 schreef miss_sly het volgende:
Iets heel anders: @:Claudia_x had jij nou een Dyson stofzuiger gekocht?
Ja, die heb ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189595196
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, die heb ik.
Hoe bevalt die? Ben je er blij mee? Voor welk type heb je gekozen en waarom?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_189596726
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hoe bevalt die? Ben je er blij mee? Voor welk type heb je gekozen en waarom?
Ik heb deze gekocht vanwege de goede verhalen van een kennis erover, de positieve reviews en omdat-ie geschikt is voor gietvloeren. Hij is vooral handig voor even erbij pakken en een verdieping stofzuigen. Zelfs de kinderen pakken 'em en dat bespaart mij weer schoonmaakgezeur. Ik ben er heel blij mee.

De schoonmaakster is er daarentegen helemaal niet blij mee. Hij is zwaarder dan een normale stofzuiger en de accuduur is (uit m'n hoofd) 45 minuten. Voor haar is dat te weinig als ze het hele huis doorgaat.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189596750
Op dit moment wordt bij ons dubbel glas in twee raampartijen gezet. *O* Het gaat om 5 ruiten in totaal en ze zijn er ongeveer vier uur mee bezig. Ik vind het wel spannend. Lukt het ze om het glas te vervangen zonder de rest van het huis te vernielen, bijvoorbeeld de gietvloer? Hoe ziet het resultaat er straks uit met de extra (witte) latjes aan de buitenkant? Gaat het me veel werk kosten om beschadigingen in het geverfde kozijn te repareren? Ik zal blij zijn als het erop zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:55:22 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_189597396
Waarom heb je eerst alles laten schilderen en laat je er daarna nieuw glas in zetten? Dat is toch logischer andersom? :D
disclaimer
  donderdag 24 oktober 2019 @ 13:57:48 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_189597436
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb deze gekocht vanwege de goede verhalen van een kennis erover, de positieve reviews en omdat-ie geschikt is voor gietvloeren. Hij is vooral handig voor even erbij pakken en een verdieping stofzuigen. Zelfs de kinderen pakken 'em en dat bespaart mij weer schoonmaakgezeur. Ik ben er heel blij mee.

De schoonmaakster is er daarentegen helemaal niet blij mee. Hij is zwaarder dan een normale stofzuiger en de accuduur is (uit m'n hoofd) 45 minuten. Voor haar is dat te weinig als ze het hele huis doorgaat.
Wij hebben ook een V8 en als extra stofzuiger vind ik 'm geweldig, maar er zitten wat haken en ogen aan en je moet 'm goed onderhouden (zoals regelmatig de filters schoonmaken).
Mijn poets kon er niks mee, voor haar heb ik een besnoerde stofzuiger gekocht.

Ik vind de V8 eigenlijk alleen fijn in de turbostand en in die stand heeft ie een batterijduur van circa 8 minuten. Daar red ik de woonkamer straks niet mee. Ik denk dus dat het vooral een dure (en wel heel goede!) kruimeldief blijft bij ons :')
disclaimer
pi_189597481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 13:57 schreef SQ het volgende:

[..]

Wij hebben ook een V8 en als extra stofzuiger vind ik 'm geweldig, maar er zitten wat haken en ogen aan en je moet 'm goed onderhouden (zoals regelmatig de filters schoonmaken).
Mijn poets kon er niks mee, voor haar heb ik een besnoerde stofzuiger gekocht.

Ik vind de V8 eigenlijk alleen fijn in de turbostand en in die stand heeft ie een batterijduur van circa 8 minuten. Daar red ik de woonkamer straks niet mee. Ik denk dus dat het vooral een dure (en wel heel goede!) kruimeldief blijft bij ons :')
Ik heb de turbostand niet nodig, dus ik red het prima met de V8. Als je een flinke ronde door het hele huis doet, dan is een ouderwetse stofzuiger wel fijner, vind ik. Ik heb er daarom een erbij gekocht, maar dan wel een redelijk nieuwerwetse (geen stofzuigerzak, lekker licht, weinig lawaai, makkelijk borstels kunnen wisselen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189598052
Heb je nog/al tips met betrekking tot het onderhoud van een gietvloer @Claudia_x (nu het er toch al verkapt over gaat ;))

Wij krijgen straks ook onze eerste gietvloer en ben benieuwd naar best practices. Welke schoonmaakmiddelen, welke apparaten (zoals hierboven al terloops de revue passeren) zijn aan te raden of echte no go's.

In mijn eigen zoektocht kwam iig al naar voren dat je natuurlijk snel vuil etc op moest ruimen, schuursponsjes zijn een no go, net als allerlei agressieve schoonmaakmiddelen of middelen met veel zeep etc.

Als je nog tips & tricks hebt houd ik me aanbevolen :0
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189598286
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2019 14:53 schreef LuNaTiC het volgende:
Heb je nog/al tips met betrekking tot het onderhoud van een gietvloer @:Claudia_x (nu het er toch al verkapt over gaat ;))

Wij krijgen straks ook onze eerste gietvloer en ben benieuwd naar best practices. Welke schoonmaakmiddelen, welke apparaten (zoals hierboven al terloops de revue passeren) zijn aan te raden of echte no go's.

In mijn eigen zoektocht kwam iig al naar voren dat je natuurlijk snel vuil etc op moest ruimen, schuursponsjes zijn een no go, net als allerlei agressieve schoonmaakmiddelen of middelen met veel zeep etc.

Als je nog tips & tricks hebt houd ik me aanbevolen :0
Eigenlijk moet je aan een gietvloer zo weinig mogelijk doen. Dweilen met water is prima; gebruik geen zeep (ook geen milde) en vermijd altijd agressieve schoonmaakmiddelen. Wil je toch eens een reinigingsbeurt geven, dan zijn daar speciale middelen voor. Wij kregen een fles van de gievloerleverancier. Ik zou aan je leverancier vragen wat zij aanbevelen voor jouw vloer. Met zo'n fles doe je jaren.

Ik heb een tijdje geleden een fles gekocht met een middel waar je vlekken mee uit de vloer zou moeten krijgen, maar mijn ervaring is dat het niet werkt of dat je je vloer ermee beschadigt. Je kunt het dus gerust houden bij voorzichtig boenen met een natte doek als je bijvoorbeeld een streep van een schoenzool in je vloer krijgt. Hoe eerder je een vlek eruit haalt, hoe beter dat gaat.

Waar je vooral op moet letten is dat je geen krassen of andere beschadigingen in je vloer krijgt. Dat kun je doen door:
- goede matten te nemen en regelmatig te stofzuigen, want zandkorrels die over de vloer schuren kunnen krassen geven;
- een stofzuiger met borstels aan de onderkant gebruiken (van stofzuigen krijg je anders gegarandeerd strepen in je vloer);
- meubels voorzichtig verplaatsen, dat wil zeggen goed optillen en NOOIT schuiven;
- viltjes onder meubels plaatsen en met name de viltjes onder eettafelstoelen regelmatig vervangen (onder de eettafel krijg je als eerste krassen);
- eindeloos bij bouwlui erop hameren dat je vloer heel kwetsbaar en vragen om de vloer goed af te dekken.

Het valt mijzelf best tegen hoe kwetsbaar een PU-vloer is, kwetsbaarder dan de epoxy coating die we op onze vorige vloer hadden. De vloer veert wel wat, maar als er iets op valt krijg je toch een beschadiging. En met name het schuiven van zware meubels kan echt desastreus zijn. Zelfs mijn lief moet ik nog elke keer aan z'n hoofd zeuren dat hij meubels tilt en niet verschuift.

Wij hebben al een aantal beschadigingen:
- mijn lief liet een rolgordijn vallen bij het ophangen;
- toen ik een wandlamp verwijderde viel er een lampje op de grond;
- een van de schilders heeft een punt van een deur op de grond laten stuiteren;
- er zitten een paar lijmresten van de aannemer op de vloer.

Dat doet wel even pijn, maar het is onmogelijk om zo'n vloer perfect te houden. De vrouw van de leverancier zei dat sommige mensen matte nagellak kopen om beschadigingen bij te werken. :D Ik probeer zelf de beschadigingen maar te accepteren. In een huis wordt schijnbaar geleefd. }:|
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189598397
Intussen wordt er hard gewerkt. Ik wist niet dat het vervangen van glas zo'n enorme klus was. Als je dan bedenkt wat ik ervoor betaal dan moeten die jongens wel onderbetaald worden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die latjes erop vind ik maar niks. Gelukkig zie je er vrijwel niks meer van als ze zwart zijn, zeker niet op hoogte. Ik moet ze zelf nog schilderen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Claudia_x op 24-10-2019 15:24:58 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189598491
Zoals ik al aan gaf net zoals een lijst
pi_189598777
Kijk, fijne tips! Thanks!
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_189600666
Zo, het zit erop! De witte latjes zien er van buiten niet uit, maar zoals ik al zei worden die nog zwart en dan zie je er niks meer van. De takken hebben we nog wat verder gesnoeid en zo begint het wat te worden met de voorkant. Misschien moet ik met het tuinontwerp nog wat doen om meer het gevoel van een voorgevel te creëren. De voordeur zit namelijk aan de zijkant van het huis, bij de oprit, en daardoor heb je het gevoel dat het huis zich wat van de weg keert (als je begrijpt wat ik bedoel).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de binnenkant zie je er vrijwel niks van. Er zit hier en daar een klein randje bij het glas dat ik bij moet werken. En misschien moet ik eens nieuwe uitzetboompjes kopen. :+ De raamboompjes heb ik vervangen omdat die niet goed meer waren, maar de uitzetboompjes doen het nog prima.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het voelt al meteen zoveel warmer!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189600749
En wat een verademing waren deze jongens. Ze hebben netjes gewerkt, niks beschadigd, alles schoon achtergelaten. En ze hebben zelfs twee nieuwe kozijnen voor ons gekit omdat de aannemer dat was vergeten. Ik heb op mijn beurt een lunch voor ze gemaakt (ze hadden niks mee en hadden geen tijd gehad om iets te kopen) en heb ze lekkere chocola en koffie met een hoop melk en suiker gegeven. Dat is een terugkerend thema onder vaklui, koffie met melk en suiker. Dat wist ik al van m'n vorige verbouwing, maar ik kom werkelijk geen uitzondering tegen. Hoe stoerder de kerels, hoe meer melk en suiker ze in hun koffie willen. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_189600756
Ik ga even nieuw topic openen. Godsamme, wat een geouwehoer.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')