Is het de kleine versie op zijn slaapkamer?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 09:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind de lamp ook nog steeds super. We hadden er hier eigenlijk geen plek meer voor omdat we bijna alleen wandlampen hebben. Maar nu hebben we toch besloten de lamp boven de eettafel te vervangen en zitten we ineens om zo'n lamp verlegen! Zoon wil er geen afstand meer van nemen. - en hij heeft groot gelijk.
Ik lag net op de bank een dutje te doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:47 schreef miss_sly het volgende:
Wij moesten net vlakbij jou zijn, dus hebben even naar je gezwaaid 👋
Nee, de normale versie. En natuurlijk kan ik er een lamp bij kopen, maar ik had juist geen zin om weer geld uit te geven.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is het de kleine versie op zijn slaapkamer?
Boven de eettafel kan de grote wel toch?
Heerlijk daar in die omgeving in alle rustquote:Op donderdag 10 oktober 2019 11:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik lag net op de bank een dutje te doen.
Op basis van het kenmerkenblad bij de verf dacht ik dat de verf 's avonds wel droog zou zijn. Nou ja, het is niet echt ons probleem.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:54 schreef Stormqueen het volgende:
Balen trouwens van het schilderwerk op de deuren. Het is echt te nat voor iets momenteel...
Het is ook geen succes betreft stofquote:Op donderdag 10 oktober 2019 10:45 schreef Stormqueen het volgende:
Ik wilde die lamp voor mijn zoon kopen. Dus ik liep zo met het kind op mijn arm in de Ikea naar die lamp. Ik trek aan het touwtje. En het jong begint me te huilen! Beven van angst zelfsNee roepen en mij in het gezicht duwen. Dus helaas, geen death star lamp in ons huis
Ik heb alleen gekeken of er bovenin bladeren zaten. Nou ja, de buurman heeft dat gedaan. Ik heb namelijk erg last van hoogtevrees en m'n vriend is op die hoogte ook geen held. Ik zal wel even kijken of dat opendraaien lukt, misschien wel tijdens een regenbui. Dan weet ik meteen of er iets doorheen komt.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 12:14 schreef bleiblei het volgende:
Hopeloos irritant dat mensen zo worden. En dan als het slecht gaat gaan klagen dat ze het zo zwaar hebben. Ja die klandizie heb je een paar jaar geleden weggejaagd...
Maareh, al gecheckt of die pijp niet verstopt zit? Bij ons vorige huis ook maandenlang aan mogen horen van de buren dat er een pijp bij moest, terwijl het achter met hetzelfde dakoppervlak en zelfde aantal pijpen wel goed ging. En uiteindelijk bleek hun pijp ook gewoon vol rommel te zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moet ik niet gewoon de onderste beugel loshalen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.`
Totaalbeeld:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@bleiblei
[ Bericht 8% gewijzigd door Claudia_x op 10-10-2019 13:01:41 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Heb je geen trekveer die je erdoorheen kan halen?And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Nee. Ik heb een trekveer nog nooit gemist.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Heb je geen trekveer die je erdoorheen kan halen?Maar ik heb nu eindelijk een bedrijf gevonden dat morgen langs kan komen voor een vrijblijvende offerte. Halleluja. Ik neem dan namelijk meteen het dak van de garage mee.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ondanks dit soort problemen ben ik behoorlijk zen. Het is zo fijn om in een geschilderd huis te wonen! En ik ben heel gelukkig met de Escher-print bij ons op het toilet waar het licht zo mooi op valt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Is die zinken pijp uit 1 stuk? Lijkt mij niet toch? Idd. 2 beugels los halen, pijp naar voren trekken, wrikken enzo en dan heb je wel 2 delen los. Mits de pijp niet uit 1 stuk is.![]()
Altijd handig om wel in huis te hebben. Wij zorgen er bijvoorbeeld in al onze huurwoningen voor dat er een aanwezig is. Kost geen drol, wel handig soms.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee. Ik heb een trekveer nog nooit gemist.Maar ik heb nu eindelijk een bedrijf gevonden dat morgen langs kan komen voor een vrijblijvende offerte. Halleluja. Ik neem dan namelijk meteen het dak van de garage mee.
Fijn dat er iemand langskomt morgen!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:14 schreef Claudia_x het volgende:
Ondanks dit soort problemen ben ik behoorlijk zen. Het is zo fijn om in een geschilderd huis te wonen! En ik ben heel gelukkig met de Escher-print bij ons op het toilet waar het licht zo mooi op valt:Echt super kleur, heel mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik net in mijn nieuwbouwappartement woonde liep de afwatering op de galerij ook niet goed. Er zat allemaal bouwzooi in de pijp (ik woon op bovenste etage zonder afdak, putje voor afvoer van galerij gaat direct naar pijp naar beneden verdieping, daar zat zooi in waardoor het niet goed doorliep en de galerij wat overstroomde.
Misschien als er niks in de pijp zit, net daaronder waar de pijp op uit komt. Steentjes bouwpuin ofzo.
Hopelijk is het morgen snel opgelost als iemand er naar kijkt.
[ Bericht 6% gewijzigd door NedKelly op 10-10-2019 14:11:23 ]![]()
Kijk, goed om te weten. Het zou fijn zijn als we onderhoud zoveel mogelijk zelf kunnen doen.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Altijd handig om wel in huis te hebben. Wij zorgen er bijvoorbeeld in al onze huurwoningen voor dat er een aanwezig is. Kost geen drol, wel handig soms.
Fijn dat er iemand langskomt morgen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
In de pijp zelf lijkt me sterk, want die is er zo'n beetje als laatste gekomen. Eronder zou kunnen. Lijkt me makkelijk op te lossen door een regenton te plaatsen trouwens. (Daar had ik eigenlijk eerder aan moeten denken.)quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:01 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Echt super kleur, heel mooi!
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik net in mijn nieuwbouwappartement woonde liep de afwatering op de galerij ook niet goed. Er zat allemaal bouwzooi in de pijp (ik woon op bovenste etage zonder afdak, putje voor afvoer van galerij gaat direct naar pijp naar beneden verdieping, daar zat zooi in waardoor het niet goed doorliep en de galerij wat overstroomde.
Misschien als er niks in de pijp zit, net daaronder waar de pijp op uit komt. Steentjes bouwpuin ofzo.
Hopelijk is het morgen snel opgelost als iemand er naar kijkt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik had er eigenlijk een voor-foto bij moeten plaatsen:quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:16 schreef Leandra het volgende:
Oeh, Escher![]()
Dit staat wel heel mooi zo.... lef hebben hoor, met die kleur, en dat het zo fraai uitpaktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb je gelijk gratis water om de tuin te sproeien.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In de pijp zelf lijkt me sterk, want die is er zo'n beetje als laatste gekomen. Eronder zou kunnen. Lijkt me makkelijk op te lossen door een regenton te plaatsen trouwens. (Daar had ik eigenlijk eerder aan moeten denken.)![]()
Ja, ik was sowieso van plan om dat bij de schuur te doen. Al is sproeien dit jaar niet nodig geweest.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je gelijk gratis water om de tuin te sproeien.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik kan zelf niet genoeg krijgen van voor- en na-foto's. En later kan ik mijn kleinkinderen er eindeloos mee vervelen.quote:
Zal ik zaterdag mijn kleinzoon al vervelen met jouw voor- en na-foto's?quote:Op donderdag 10 oktober 2019 14:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik kan zelf niet genoeg krijgen van voor- en na-foto's. En later kan ik mijn kleinkinderen er eindeloos mee vervelen.![]()
![]()
Is het geen optie om uberhaubt je regenpijp los te koppelen? Je hebt ruimte genoeg toch om het water met een regenbui kwijt te kunnen![]()
![]()
De dakdekkers zijn vanochtend al langs geweest. De goot blijkt toch gewoon aan de bovenkant verstopt te zitten door het blad van de berk die er staat.Ik ga denk ik maar eens informeren hoeveel het kost om de boom weg te laten halen. We hebben al twee berken voor het huis en deze staat gewoon in de weg. En ik kan op de korte termijn zo'n kapje op de goot leggen dat het blad tegenhoudt.
Verder gaan ze een offerte maken voor de schuur. Dat is toch - zoals ik al dacht - een kwestie van drie dakramen vervangen, wat slecht hout vervangen en een paar nieuwe dakpannen leggen.
Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat klatst dan echt heel hard tegen de gevel (deur, schuifpui, lage ramen), eventueel opgeleukt met lekker veel modder.quote:Op donderdag 10 oktober 2019 21:53 schreef Puala het volgende:
Is het geen optie om uberhaubt je regenpijp los te koppelen? Je hebt ruimte genoeg toch om het water met een regenbui kwijt te kunnenik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt![]()
Ik weet niet hoe groot de boom is, maar hou je rekening met een eventuele kapvergunning en andere aanvullende voorwaarden voor het kappen van een boom, ook op eigen terrein.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
De dakdekkers zijn vanochtend al langs geweest. De goot blijkt toch gewoon aan de bovenkant verstopt te zitten door het blad van de berk die er staat.Ik ga denk ik maar eens informeren hoeveel het kost om de boom weg te laten halen. We hebben al twee berken voor het huis en deze staat gewoon in de weg. En ik kan op de korte termijn zo'n kapje op de goot leggen dat het blad tegenhoudt.
Verder gaan ze een offerte maken voor de schuur. Dat is toch - zoals ik al dacht - een kwestie van drie dakramen vervangen, wat slecht hout vervangen en een paar nieuwe dakpannen leggen.
Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe groot de boom is, maar hou je rekening met een eventuele kapvergunning en andere aanvullende voorwaarden voor het kappen van een boom, ook op eigen terrein.Goed punt. Ik had al een vergunningcheck gedaan en we hebben geen vergunning nodig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Goed punt. Ik had al een vergunningcheck gedaan en we hebben geen vergunning nodig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Voor wie net als ik benieuwd is hoeveel het kost om een dakraam te laten plaatsen: hier staat een handig overzicht. De timmerman van wie ik een offerte heb vraagt ook ongeveer deze bedragen. Ze leken me eerst bizar, maar ik heb inmiddels door dat onze aannemer op dit vlak erg goedkoop was.
Het lijkt er nu op dat we toch moeten kiezen tussen het laten schilderen van de zolder en het laten vervangen van de dakramen in de garage. Dat laatste vind ik belangrijker omdat ik de schade door lekkage niet erger wil laten worden.
Op het lijstje voor het najaar staan nu:
- spouwmuurisolatie (offerte geaccepteerd)
- gevelrenovatie (offerte geaccepteerd)
- enkel glas in huis vervangen (offerte geaccepteerd)
- dakramen en slecht hout in schuur vervangen (ik vraag nog wat offertes op)
- houtwormbestrijding in schuur (offerte al binnen - die is acceptabel)
- trapleuning (al uitgezocht, nog bestellen en zelf monteren)
En dan is het verbouwingsbudget voorlopig even op.
[ Bericht 12% gewijzigd door Claudia_x op 11-10-2019 11:10:27 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ofwel even wachten of zelf sauzen. Ik keek met name op tegen de balken (schuren, beitsen), maar de man van Sigma bood een interessant perspectief. Hij zei: niet schuren maar afnemen met een doek. Daarna zijn er een paar opties: zo laten, meesauzen met de muren of beitsen. Hij tipte de interieurbeitsen van Cépé. Niet te rood; noten is altijd goed. Kan gewoon met een katoenen doek of spons worden aangebracht.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 13:40 schreef Tegan het volgende:
En de zolder laat je zo, of wil je eventueel zelf verven?
Dat is een mooie klus voor mij.
EPS-parels of minerale wol. Ik kwam geen duidelijke voor- of nadelen van beide materialen tegen. Ik heb gekozen voor wol omdat dat materiaal wat goedkoper is en omdat het me makkelijker weer uit de spouw te verwijderen lijkt (mocht het op den duur een volkomen ramp blijken). Maar dat laatste argument is niet gestoeld op onderzoek of zo.quote:Zeker. Alle bedragen inclusief BTW:quote:heb je ook wat gemiddelde prijzen van al die handelingen?
Spouwmuurisolatie: goedkoopste offerte rond de 2400 euro voor circa 140 m2 en een spouw van gemiddeld 6,5 cm diep. De hoogste offerte was rond de 3500 euro, maar de meeste bedrijven kwamen rond de 2500-2600 uit. Ik heb niet voor de goedkoopste gekozen, maar voor het bedrijf dat wees op de noodzaak om de voegen in de gevel te herstellen. Zij dachten aan de lange termijn en hun eigen verantwoordelijkheid daarin - heel prettig, vond ik.
Gevelrenovatie: circa 46 euro per m2 voor uithakken, opnieuw voegen, reinigen en impregneren. Ik heb ook een offerte gehad van circa 70 euro per m2 inclusief reinigen en exclusief impregneren. Dit bedrag is wat aan de hoge kant omdat wij een lage steen en relatief veel voegen hebben. NB: Wij hebben geen duur type voeg zoals een knipvoeg.
Enkel glas vervangen: zo'n 800 euro in totaal voor twee raampartijen waar HR++ glas in komt. In één raampartij hebben we vier ruiten zitten; we zouden circa 2000 euro aan onze aannemer hebben betaald voor een geheel nieuw kozijn inclusief glas.
Dakramen vervangen: iets minder dan 1000 euro per Velux dakraam (114x118 cm, kunststof) inclusief alles (montage, afvoer oude ramen). Ik hoop nog steeds dat dit voor minder kan. Onze aannemer rekende zo'n 750 euro voor een identiek dakraam inclusief montage.
Houtwormbestrijding: circa 400 euro voor onze enorme schuur. Ik ben het aantal m2 vergeten; de jongen die langskwam had het over een vaste 'verdiepingsprijs'. De inspectie was gratis. Een ander bedrijf rekende 550 euro voor de inspectie (dat zou ik terugkrijgen bij het toekennen van de opdracht) en een starttarief van 1450 euro.
[ Bericht 1% gewijzigd door Claudia_x op 11-10-2019 14:55:57 ]I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Zou het helpen als je ander merk dakramen neemt. Wij hadden in onze nieuwbouwwoning Fakro en ik moet zeggen dat ik daar net zo tevreden over was als mijn veluxraam bij mij ouders.http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops![]()
Oh, da's een mooie tip. Die lijken wel wat goedkoper te zijn.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 16:51 schreef SV-tje het volgende:
Zou het helpen als je ander merk dakramen neemt. Wij hadden in onze nieuwbouwwoning Fakro en ik moet zeggen dat ik daar net zo tevreden over was als mijn veluxraam bij mij ouders.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Misschien dat iemand geïnteresseerd is in het hout van de berken. Op http://woodworking.nl kan je altijd eens informeren door een berichtje te plaatsen. De omtrek op borsthoogte is dan wel de informatie die men wil hebben met een ongeveer locatie en de rechte stamlengte.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:30 schreef Claudia_x het volgende:
Prima service van dit bedrijf. Erg verfrissend.
Deze bomen hebben enkele jaren hun best gedaan om hout te vormen. Hoe zonde zou het zijn om dit niet te gebruiken.Jeroentje.![]()
Hoe gaat dat in z'n werk? Heeft zo iemand er geld voor over? Wordt de boom voor me omgehaald? Dit is trouwens geen reusachtig dikke berk.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:09 schreef jpajs het volgende:
[..]
Misschien dat iemand geïnteresseerd is in het hout van de berken. Op http://woodworking.nl kan je altijd eens informeren door een berichtje te plaatsen. De omtrek op borsthoogte is dan wel de informatie die men wil hebben met een ongeveer locatie en de rechte stamlengte.
Deze bomen hebben enkele jaren hun best gedaan om hout te vormen. Hoe zonde zou het zijn om dit niet te gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 17:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Hoe gaat dat in z'n werk? Heeft zo iemand er geld voor over? Wordt de boom voor me omgehaald? Dit is trouwens geen reusachtig dikke berk.of zelf in stukken zagen voor brandhout.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Kachelhout kan altijd nog. Het is een berk minder gewild mischien maar toch. Mocht er iemand interesse in hebben dan is dat mooi mee genomen. Soms is het mogelijk een deal te maken om de boom professioneel om te zagen in ruil voor het hout. Takken en dergelijke mag je dan nog wel zelf afvoeren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 20:05 schreef manny het volgende:
[..]
of zelf in stukken zagen voor brandhout.
Een vergoeding zit er meestal niet in omdat je toch redelijk veel onkosten maakt en je niet weet wat er in de boom voor hout zit. Het is mogelijk dat er binnen in allemaal gebreken zitten waardoor het hout onbruikbaar is.Jeroentje.![]()
Ik ga er nog even over nadenken, dank voor de tips. Zelf heb ik geen brandhout nodig, maar voor het aanleggen van de tuin kan ik misschien nog wel een boomstam gebruiken. Sterker nog, misschien kan ik de boom zelf wel omzagen. Het is geen gigant. Ik ga even met de buurman overleggen, want die heeft daar meer ervaring mee.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik heb net de buurman gesproken en die denkt dat we de boom zelf wel om kunnen halen.![]()
Verder:
- In de week van de 28e wordt de gevelrenovatie gestart.
- Voor circa twee weken later staat de spouwmuurisolatie gepland.
Waar ik nog mee bezig ben is de schuur. Er blijven maar hoge offertes terugkomen voor de dakramen. De eerste offerte is nog steeds de laagste. En ik heb weet niet goed wat ik moet doen met het slechte hout rondom twee dakramen. Vervangen is een behoorlijk grote klus. Een van de timmermannen heeft gezegd dat ik het hout gewoon moet laten zitten en dat het vanzelf wel droogt. Ik heb die optie voorgelegd aan de houtwormbestrijdingsspecialist, want die gaf juist aan dat het slechte hout moet worden vervangen. Het zou mooi zijn als we het slechte hout nu kunnen laten zittenI make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Vanavond even kijken. Imgur ligt er weer eens uit.quote:Op donderdag 17 oktober 2019 16:52 schreef Puala het volgende:
Ik kan zo 123 de foto van je schuur niet gevonden krijgenMaar kun je die nog eens plaatsen?
Overzichtsfoto van de schuur:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit zijn de twee slechte ramen. Het onderste raam is het ergst. Er is zelfs mos op het hout te zien. Het zijn trouwens heel oude Velux-ramen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?![]()
Of 2e hands Velux vensters via Marktplaats ofzo. Die zie ik ook regelmatig voor weinig geld.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:35 schreef Geborenin1971 het volgende:
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?
Moet je wel een mannetje hebben die het kan plaatsen.![]()
Ik zocht op marktplaats naar gebruikte ramen (voor een andere verbouwing aan een klein aanbouwtje bij ons) en kwam deze tegen. Dit is voor mij heel erg uit de buurt maar voor jou best te doen toch?![]()
Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 13:06 schreef yinu het volgende:
Ik zocht op marktplaats naar gebruikte ramen (voor een andere verbouwing aan een klein aanbouwtje bij ons) en kwam deze tegen. Dit is voor mij heel erg uit de buurt maar voor jou best te doen toch?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 09:35 schreef Geborenin1971 het volgende:
Veluxramen zijn natuurlijk niet goedkoop. Dubbel glas, mechanisme om ze open te zetten en mooi afgewerkt voor gebruik in een slaapkamer. Heb je dat wel nodig? Is misschien een doorzichtige golfplaat voldoende voor de schuur? Of is gewoon het dak dichtleggen met dakpannen een optie?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Of de tussenvariant, gewoon een simpel raam dat niet open kan...quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!![]()
Ja, wat mij betreft nemen we de goedkoopste optie waardoor de schuur niet meer lekt. Maar kozijnen zijn ook best duur.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:23 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
[..]
Of de tussenvariant, gewoon een simpel raam dat niet open kan...I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Bij BoRent of Boels kun je dacht ik voor een laag bedrag voor een dag een busje huren.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.![]()
Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, dat lijkt inderdaad veel geld te schelen. Alleen passen die ramen niet in een personenauto. Lastig.http://www.partyalot.nl/
Ik ben een voorstander, maar m'n lief wil geen trekhaak.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:38 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.
Ik ga hem toch eens proberen te bewerken.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
En ik ga onze kar eens opmeten, want er past ongelooflijk veel in onzeHonda
.
Niet iedereen heeft een trekhaakquote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:38 schreef SV-tje het volgende:
[..]
Aanhangertje lenen of huren. Of kopen, met t afvoeren van t tuinafval zul je die vaker nodig hebben. Wij hebben n iig al heel vaak gebruikt.![]()
En die dakramen staan bij een timmerbedrijf. Als het bij je in de buurt is kun je allicht gaan kijken, valt vast wel wat te regelen om het te bezorgen. Misschien willen ze het zelfs wel plaatsen.![]()
quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:41 schreef Miniem het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een trekhaak![]()
En die dakramen staan bij een timmerbedrijf. Als het bij je in de buurt is kun je allicht gaan kijken, valt vast wel wat te regelen om het te bezorgen. Misschien willen ze het zelfs wel plaatsen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Afneembare trekhaak, heb je er geen last van als je m niet gebruik en zie je niets van.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben een voorstander, maar m'n lief wil geen trekhaak.
Ik ga hem toch eens proberen te bewerken.http://www.partyalot.nl/
Ja dat kan natuurlijk ook! Dan zou je toch weer bij mijn vrienden van Van Boven uit kunnen komen want die hebben ook golfplaten. Echt, ik heb geen aandelen ofzo, ben alleen een tevreden klant. Zij installeren ook.quote:Op vrijdag 18 oktober 2019 19:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Weet je, dat is eigenlijk helemaal geen gekke optie!![]()
Zondagochtend.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze foto is iets ouder. Ik blijf de touwen gaaf vinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gisteren heb ik weer wat in de tuin gewerkt, bijvoorbeeld de ribes verplant:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een zwarte els weggehaald.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En daarvoor in de plaats meidoorn geplant:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De meidoorn en ribes stonden middenin de tuin in een verwilderd bosje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb alle planten die daar weg zijn een andere plek gegeven in de tuin, na een flinke snoeibeurt. Over het algemeen vind ik het fijn om zoveel mogelijk te houden, maar er zijn meerdere bomen aangewaaid en die doen wat afbreuk aan de diversiteit. Vandaar dat ik een zwarte els heb weggehaald (er staat nog een andere in de tuin) en de meidoorn heb gespaard.
Al eerder gesneuveld is een beeldbepalende struik, tot groot genoegen van mijn lief en eigenlijk iedereen die onze tuin betrad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er staat nog een hoop op de lijst om weg te halen: een berk die te dicht bij het huis staat (we hebben er nog drie), een hortensia (we hebben er nog een stuk of tien), een hazelaar (we hebben er nog twee), een onooglijke struik en wat nietsige coniferen. Andere planten krijgen meer ruimte, zoals een rhododendron die ik flink heb gesnoeid en een vlier die is aan komen waaien. En deze perenboom, die ik meer in een boomvorm heb gesnoeid:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat lijkt nu nog een abstract kunstwerk, maar dat komt wel goed.Hoop ik, want ik heb 'em eigenlijk iets te vroeg gesnoeid.
Er is nog zoveel werk te doen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Je energie weer terug gevonden?
Wel een hoop verbeteringen zo in de tuin (zeker die grote struik)
Ik zeg maar zoo, dat is korter dan dierentuin![]()
Sterker nog, op dit moment zijn we de berk aan het omhalen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hard gewerkt! Hoe is het met de berk vergaan?baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.![]()
Die klampt zich nog vast aan de eik.quote:Op zondag 20 oktober 2019 17:31 schreef monsterd. het volgende:
Hard gewerkt! Hoe is het met de berk vergaan?
Dit wilde ik ook nog even laten zien: deur en doorkozijn meegeschilderd in de kleur van de muren. Ik vind het in de badkamer heel geslaagd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wat een fijne buren heb jij om je heen!quote:Op zondag 20 oktober 2019 18:55 schreef Claudia_x het volgende:
Er kwam nog een buurman helpen.Nu is-ie om, net voor het avondeten.
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ja, super is dat. En zo leer je elkaar meteen beter kennen.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:06 schreef NedKelly het volgende:
[..]
Wat een fijne buren heb jij om je heen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Zo, je kunt in jouw tuin echt lekker bezig zijn! En mooi resultaat. Fijn hoor, je buren.
Ik vind het mooi, de deur en muur van je badkamer!And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:15 schreef miss_sly het volgende:
Zo, je kunt in jouw tuin echt lekker bezig zijn! En mooi resultaat. Fijn hoor, je buren.
Ik vind het mooi, de deur en muur van je badkamer!En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
Is dat de prijs in de randstad voor en berk van 35 jaar oud?quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt.En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
Hier doe ik dat voor het hout!The End Times are wild![]()
Omhalen van een berk (stronk laten staan) en het snoeien van een andere berk. Offerte 1: 550 euro. Offerte 2: 500 euro.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Is dat de prijs in de randstad voor en berk van 35 jaar oud?
Hier doe ik dat voor het hout!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Echt bizar. En dat zijn nog niet eens dikke bomen en ze kunnen gewoon vrij vallen. Ik heb hier 32 dikkere bomen omgedaan (weet je nog wel van die stammetjes). Wat zou dat dan gekost hebben!quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Omhalen van een berk (stronk laten staan) en het snoeien van een andere berk. Offerte 1: 550 euro. Offerte 2: 500 euro.The End Times are wild![]()
Geen idee, niet eens naar geïnformeerd. Op die plek kan de stam gewoon blijven staan.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:33 schreef LXIV het volgende:
Wat kostte dan nog even met de stobbenfrees op de stam? 250 euro??
Ik wist niet wat een stobbenfrees was. Handig ding!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik heb een aantal stronken uitgegraven/gehakt en ondersteboven weer teruggegooid. Was echt heel zwaar werk. De rest van de stronken heb ik laten staan en zijn nu begroeid met klimop. Over 10 jaar is het dan helemaal vermolmdquote:Op zondag 20 oktober 2019 21:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Geen idee, niet eens naar geïnformeerd. Op die plek kan de stam gewoon blijven staan.
Ik wist niet wat een stobbenfrees was. Handig ding!
Voor 150 euro denk ik dat ik liever zo'n frees laat komen!The End Times are wild![]()
Haha, ja, dat zijn gereedschappen die je nog niet eerder nodig had. Echt een ander leven, he? 😀quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Vooral fijn is dat het 500 euro scheelt.En ik weet nu dat een takkenzaag met telescoopsteel ontzettend handig is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik heb een flinke struik uitgegraven en daar was ik wel even zoet mee. Een boom uitgraven is een enorme klus. Zo'n stobbenfrees huur je een hele dag voor minder dan 100 euro. Goed dat ik dat weet; dat kan ik wel eens doen als ik alle bomen en struiken waar ik vanaf wil weg heb gehaald.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik heb een aantal stronken uitgegraven/gehakt en ondersteboven weer teruggegooid. Was echt heel zwaar werk. De rest van de stronken heb ik laten staan en zijn nu begroeid met klimop. Over 10 jaar is het dan helemaal vermolmd
Voor 150 euro denk ik dat ik liever zo'n frees laat komen!I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nou! We hebben al een grasmachine, grastrimmer en een trap gekocht. Bij elkaar zijn dat toch flinke uitgaven.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Haha, ja, dat zijn gereedschappen die je nog niet eerder nodig had. Echt een ander leven, he? 😀
Oh, en ik heb nog een handig ding voor de ramen gekocht. Dat moet ik nog uit de doos halen.Maar ik heb goede hoop dat het schoonmaken van de ramen makkelijker wordt en we kunnen besparen op een glazenwasser.
Hoe heb je die berk omgekregen? Met een kettingzaag? Wisten jullie hoe dat moest?quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een flinke struik uitgegraven en daar was ik wel even zoet mee. Een boom uitgraven is een enorme klus. Zo'n stobbenfrees huur je een hele dag voor minder dan 100 euro. Goed dat ik dat weet; dat kan ik wel eens doen als ik alle bomen en struiken waar ik vanaf wil weg heb gehaald.The End Times are wild![]()
De buurman heeft geholpen en hij is een soort MacGyver. We hebben eerst aan de bovenkant takken weggezaagd en daarna de boom met wat touwen vastgezet, onder andere aan de eik (om te voorkomen dat de berk op het huis zou vallen). De buurman deed dat met een geïmproviseerde pijl en boog.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe heb je die berk omgekregen? Met een kettingzaag? Wisten jullie hoe dat moest?Daarna heeft de buurman onderin met een kettingzaag de boom doorgezaagd. Hij haalde er eerst een V uit, maar dat deed nog te weinig. Daarop heeft hij de hele stam doorgezaagd en kwam de zaag vast te zitten. Met het los krijgen van de zaag zijn we even zoet geweest.
Helaas bleek toen dat de berk bovenin vast bleef zitten in de eik. We zijn vrijwel de hele middag bezig geweest om dat probleem te verhelpen. Nog meer takken bovenin weghalen, onderin de stam nog eens doorzagen, een hefboom gebruiken om de berk van de doorgezaagde stam te krijgen, nog eens aan de touwen trekken en andere touwen laten laveren.
Het is al met al heel gecontroleerd gegaan.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik vind het juist heel erg amateuristisch klinken!! En niet gecontroleerd. Zo'n boom die in een andere boom blijft hangen noemen ze een 'widow maker', omdat zo'n boom verder neerhalen altijd onvoorspelbaar is.quote:Op zondag 20 oktober 2019 21:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De buurman heeft geholpen en hij is een soort MacGyver. We hebben eerst aan de bovenkant takken weggezaagd en daarna de boom met wat touwen vastgezet, onder andere aan de eik (om te voorkomen dat de berk op het huis zou vallen). De buurman deed dat met een geïmproviseerde pijl en boog.Daarna heeft de buurman onderin met een kettingzaag de boom doorgezaagd. Hij haalde er eerst een V uit, maar dat deed nog te weinig. Daarop heeft hij de hele stam doorgezaagd en kwam de zaag vast te zitten. Met het los krijgen van de zaag zijn we even zoet geweest.
Helaas bleek toen dat de berk bovenin vast bleef zitten in de eik. We zijn vrijwel de hele middag bezig geweest om dat probleem te verhelpen. Nog meer takken bovenin weghalen, onderin de stam nog eens doorzagen, een hefboom gebruiken om de berk van de doorgezaagde stam te krijgen, nog eens aan de touwen trekken en andere touwen laten laveren.
Het is al met al heel gecontroleerd gegaan.The End Times are wild![]()
Oh, het was volstrekt amateuristisch. Met 'gecontroleerd' bedoel ik dat de boom niet omviel maar rustig neerkwam, stukje bij beetje.quote:Op zondag 20 oktober 2019 22:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het juist heel erg amateuristisch klinken!! En niet gecontroleerd. Zo'n boom die in een andere boom blijft hangen noemen ze een 'widow maker', omdat zo'n boom verder neerhalen altijd onvoorspelbaar is.
Hoe haal jij een boom om?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Als ik deze instructies lees, dan hebben we het merendeel volgens het boekje gedaan. De enige echte fout was om bovenin niet genoeg takken weg te halen (want daar was lastig bij te komen).I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
1) Ik bepaal de valrichting (waar hij vrij heen kan vallen)quote:Op zondag 20 oktober 2019 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, het was volstrekt amateuristisch. Met 'gecontroleerd' bedoel ik dat de boom niet omviel maar rustig neerkwam, stukje bij beetje.
Hoe haal jij een boom om?
2) Ik maak hoog in de boom een touw vast (langer dan de hoogte van de boom)
3) Ik laat mensen trekken in de valrichting
3) Ik zaag ik de valrichting een inkeping (driehoek) uit
4) Ik zaag aan de andere kant hem recht af. Mensen kunnen hem op zeker moment zo omtrekken.
5) Hij valt binnen 8 graden links/rechts in de valrichting.
Berk van jullie heb ik binnen 30 minuten neer en na 2 uur in stukken.The End Times are wild![]()
Ik haal echt bijna nooit takken weg. Daar bovenin de boom zagen vind ik weer heel gevaarlijk. Dat hoef je echt alleen maar te doen als je een boom moet zagen die moet vallen en overal vast komt te zitten.quote:Op zondag 20 oktober 2019 22:13 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik deze instructies lees, dan hebben we het merendeel volgens het boekje gedaan. De enige echte fout was om bovenin niet genoeg takken weg te halen (want daar was lastig bij te komen).The End Times are wild![]()
Dat deden wij ook zo, alleen die takken zaten dus in de weg. De bomen zaten in elkaar verstrengeld en met trekken aan het touw in de valrichting kwam de berk niet genoeg los.quote:Op zondag 20 oktober 2019 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) Ik bepaal de valrichting (waar hij vrij heen kan vallen)
2) Ik maak hoog in de boom een touw vast (langer dan de hoogte van de boom)
3) Ik laat mensen trekken in de valrichting
3) Ik zaag ik de valrichting een inkeping (driehoek) uit
4) Ik zaag aan de andere kant hem recht af. Mensen kunnen hem op zeker moment zo omtrekken.
5) Hij valt binnen 8 graden links/rechts in de valrichting.
Berk van jullie heb ik binnen 30 minuten neer en na 2 uur in stukken.
Tof filmpje voor de geïnteresseerden:
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: