abonnement Unibet Coolblue
  maandag 30 september 2019 @ 14:12:39 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_189191177
Tips, trucs, inspiratie en leuke dingen voor kinderfeestjes! :)
disclaimer
pi_189191633
Thuisfeestjes zijn ook heel leuk! Noor heeft toen bij een vriendje koek gehapt, spijker gepoept, gedanst op muziek, spelletjes gedaan,... Zijn veel leuke dingetjes te bedenken :)
pi_189191746
Thuisfeestjes zijn niks voor mij. En ik ben notabene leerkracht. Ik heb er met liefde (veel) geld voor over
pi_189191777
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 14:43 schreef amaranta het volgende:
Thuisfeestjes zijn niks voor mij. En ik ben notabene leerkracht. Ik heb er met liefde (veel) geld voor over
Ik vind ze heel leuk! Maar inderdaad wel bij een ander :') Ik heb het ook niet thuis gehouden. Bij zo'n kinderboerderij was het ideaal. Middagvullend programma en ze zorgden ook voor eten en drinken. Dikke prima.
  maandag 30 september 2019 @ 14:50:55 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189191861
Mauw wordt 5 toch? Ik vind het helemaal leuk klinken, cupcakes versieren. Bedenk wel dat ze er waarschijnlijk in 5 minuten mee klaar zijn, en er altijd een bij zit die het lekkerder vindt "zonder iets erop" :').
Cadeautjes verstoppen doet het trouwens ook altijd goed, en is goed voor zeker 5 minuten extra vermaak :P.
Wij hebben verder nog een speurtocht gedaan, en ook nog gedanst.
Pinata is ook leuk, maar besef je wel dat ze dat dan misschien elk jaar gaat willen :@ :').

Ik hou van thuisfeestjes O+.
KuikenGuppy
  maandag 30 september 2019 @ 15:44:47 #6
149959 SQ
snelle trees
pi_189192537
Ja ze hoeven ook niet de volle 2,5 uur geentertaind te worden lijkt me, ze mogen ook lekker spelen verder.

Iets van een speurtocht in de tuin lijkt me leuk als het droog is.

Kroontje knutselen, ketting rijgen, cupcake versieren, pinata meppen, dan is er al best veel feest. Desnoods make-up ik ze nog ;)
disclaimer
  maandag 30 september 2019 @ 16:15:38 #7
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189193058
Schatzoeken met een echte schatkaart O+.
KuikenGuppy
pi_189193371
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 15:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ja ze hoeven ook niet de volle 2,5 uur geentertaind te worden lijkt me, ze mogen ook lekker spelen verder.

Iets van een speurtocht in de tuin lijkt me leuk als het droog is.

Kroontje knutselen, ketting rijgen, cupcake versieren, pinata meppen, dan is er al best veel feest. Desnoods make-up ik ze nog ;)
Helemaal goed, zo deden we het ook met I's feestje toen ze vijf werd.
Wat wel echt echt slim is: het uitbesteden van broertje, zeker als je het feestje alleen doet.
Bij I's feestje was Ysje erbij, maar die was alleen maar aan het huilen en gillen. Bij I's feestje was vriend er ook bij, waardoor het nog wel ging en hij zich dan ontfermde over de kleine terwijl ik me bezighield met het feestje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 september 2019 @ 16:45:09 #9
149959 SQ
snelle trees
pi_189193476
Ja he? Ik ga opa eens lief aankijken ;)
disclaimer
pi_189193759
Bij de action heb je kleine metalen kistjes met een slotje. Erg leuk om als echte schat te begraven. De grap bij mij was, dat ze de sleutel apart moesten gaan zoeken. 🤡

Verder valt het me mee wat een stapel papier/kleurplaten met een berg stickers kan doen.

Die fase van de thuisfeestjes met speurtochten was ontzettend leuk. O+
De huidige slaapfeestjes met zeven pubers zijn echter ook geweldig. *O*
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_189194860
Wow knap, thuis doen. Ik zou er de zenuwen van krijgen maar mocht hij het echt willen, dan kon dat. Hij wou dit jaar monkeytown maar die is in vakantie niet beschikbaar voor feestjes en kinderfeestje scheelt nogal vergeleken met los alles bestellen.nu gaan we naar park in de buurt waar indoor is én een speeltuin buiten. We gaan het zien. .. ik heb uitnodigingen gemaakt met glitter stickers en een vijf op een kaart van lijm en die met glitters bestrooid. Super leuk. Naam boven aan van stempels. Op de achterkant zet ik tekst en plakken we stickers O+ ik ben in de ban van macramé bandjes en heb naamkralen besteld en per kind (4 stuks) een eigen sleutelhanger gemaakt. Ben er zelf van onder de indruk :+
pi_189195462
Wij hebben ze op die leeftijd een keer bij binnenkomst en na het cakeje, een knikkerzakje laten inkleuren (je kan natuurlijk ook knikkerzakjes die al klaar zijn gebruiken) en vervolgens spelletjes gedaan, waar ze knikkers mee konden verdienen met zn allen en die op het eind verdeeld over de knikkerzakjes. Sommigen knikkeren er nog steeds mee (groep 7 intussen) *) .

Als je spelletjes thuis doet, zorg dat je genoeg spelletjes hebt, iets van een filmpje oid achter de hand en als ze lekker aan het spelen zijn, vooral lekker laten spelen.
Succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_189195807
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 16:15 schreef Burdie het volgende:
Schatzoeken met een echte schatkaart O+.
Dit gaan wij doen met Soesjes feestje O+ (synchroon met SQ vermoedelijk :+)
, en dan vinden ze ergens de prinsessenschatkist met daarin een hele zooi kralen waar ze dan als we weer thuis zijn een ketting van kunnen maken *O*

Moet het wel droog zijn, fingers crossed.

Het zal een mierzoet feest worden, mijn dochter en haar vriendinnen zijn nogal van de eenhoorns, glitters en roze diarree ^O^
pi_189196174
Maar jullie 5 jarigen he, hebben die dan echte vriendjes?
Js speelt met iedereen en niemand. Verder is hij nog bij niemand uitgenodigd, hij speelt nooit bij iemand thuis, als ik het aan hem vraag roept hij altijd andere namen en soms noemt hij kinderen van wie ik weet dat ze juist niet met hem willen spelen. (Klinkt heel dramatisch, maar zijn spraak zit hem vaak toch nog in de weg).

Dus ik twijfel over een feestje, alleen wil hij zelf zo graag. Maar ik heb geen idee welke richting ik het dan op moet sturen...
pi_189196330
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:39 schreef Loj het volgende:
Maar jullie 5 jarigen he, hebben die dan echte vriendjes?
Js speelt met iedereen en niemand. Verder is hij nog bij niemand uitgenodigd, hij speelt nooit bij iemand thuis, als ik het aan hem vraag roept hij altijd andere namen en soms noemt hij kinderen van wie ik weet dat ze juist niet met hem willen spelen. (Klinkt heel dramatisch, maar zijn spraak zit hem vaak toch nog in de weg).

Dus ik twijfel over een feestje, alleen wil hij zelf zo graag. Maar ik heb geen idee welke richting ik het dan op moet sturen...
Mijn dochter heeft al een paar jaar dezelfde 6-7 'harde kern' vriendinnen ja. Met de meesten daarvan zat ze al vanaf baby op de opvang (klein dorp, dus er is maar 1 groep ;)). Ze spreekt 1-2 x per week met ze af en soms zelfs ook nog in het weekend. Bij haar kan ik wel zeggen dat het echt vriendschappen zijn ja, zij wordt ook echt verdrietig als ze ze in een vakantie bijvoorbeeld niet ziet. Maar zij is ook echt een sociale, loyale trouwe hond van karakter :+

Onze zoon heeft ook wel al een tijd vriendjes en vriendinnetjes, maar bij hem wisselt het wat meer en waar Soes bij een afspraakje thuis ook alleen nog maar oog voor haar vriendin(nen) heeft, trekt mijn zoon dan nog wel regelmatig tussendoor even naar mij en die wil vaak graag dat ik even mee speel.

Bij hem is afspreken ook wel redelijk vaste prik op woensdag, maar die wordt niet zo overstuur als zijn zusje als het een keer niet lukt of kan.
  maandag 30 september 2019 @ 20:19:52 #16
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189196920
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 19:39 schreef Loj het volgende:
Maar jullie 5 jarigen he, hebben die dan echte vriendjes?
Js speelt met iedereen en niemand. Verder is hij nog bij niemand uitgenodigd, hij speelt nooit bij iemand thuis, als ik het aan hem vraag roept hij altijd andere namen en soms noemt hij kinderen van wie ik weet dat ze juist niet met hem willen spelen. (Klinkt heel dramatisch, maar zijn spraak zit hem vaak toch nog in de weg).

Dus ik twijfel over een feestje, alleen wil hij zelf zo graag. Maar ik heb geen idee welke richting ik het dan op moet sturen...
Kan je niet aan zijn juf vragen met wie zij de beste klik ziet in de klas?
KuikenGuppy
  maandag 30 september 2019 @ 20:22:32 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189196974
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 17:04 schreef YPPY het volgende:
De huidige slaapfeestjes met zeven pubers zijn echter ook geweldig. *O*
Dat lijkt me ook fantastisch ja O+.
KuikenGuppy
  maandag 30 september 2019 @ 20:24:57 #18
149959 SQ
snelle trees
pi_189197024
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 19:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dit gaan wij doen met Soesjes feestje O+ (synchroon met SQ vermoedelijk :+)
, en dan vinden ze ergens de prinsessenschatkist met daarin een hele zooi kralen waar ze dan als we weer thuis zijn een ketting van kunnen maken *O*

Moet het wel droog zijn, fingers crossed.

Het zal een mierzoet feest worden, mijn dochter en haar vriendinnen zijn nogal van de eenhoorns, glitters en roze diarree ^O^
Ja goed idee, ik ga ook schatzoeken op die manier! Beter goed gejat dan slecht bedacht. Tuin is er groot genoeg voor :')

Loj, henka is niet zo van de groepjes vriendinnen maar heeft wel een vriendin gevonden hier op de nieuwe school. Verder komt haar bff van de vorige school en het rozeglitterminnende ex-buurjongetje mag ook komen ;)

Ik word altijd plaatsvervangend nerveus van die groepjes klitmeisjes op school, waarschijnlijk omdat ik er zelf nooit bij hoorde en mijn dochter daar denk ik ook nooit bij zal horen. Had het graag anders gezien voor haar maar soit, c'est la vie, hopelijk heeft zij er minder last van dan ik. Het lijkt me wel lastig als je kind niet duidelijk aan kan geven met wie hij graag speelt, maar de suggestie van burdie lijkt me wel een goede :)
disclaimer
pi_189197322
Onze 5-jarige heeft inmiddels ook wel echte vriendschappen. En ze gaat later natuurlijk trouwen met haar beste vriendje O+ Een paar van die vriendschappen zijn ook buiten school om, nog van de crèche of dat het kinderen zijn van mijn vriendinnen, en dat vind ik wel heel prettig. Zo hangt niet al het sociale af van school.

Voor het feestje zijn we naar een indoor trampolinepark geweest, dat was ook echt een succes! Ik wilde wel een feestje thuis, maar had ooit per ongeluk laten vallen dat er bij het trampolinepark feestjes mogelijk waren en toen was er voor de kleuter geen weg meer terug ;)
pi_189197873
Oei Loj, lastig lijkt me. Ik zou sturen op wie uit te nodigen en gewoon twee kids ofzo. R heeft niet echt vaste vriendjes. Eentje is vast maar die spelen altijd naast elkaar ipv leuk samen. Met meeste meisjes kan hij erg leuk spelen maar meeste zijn niet welkom op feestje... Hij speelt wel vaak met iemand bij ons, veel verschillende kinderen gehad, en ook wel geregeld bij een kindje. Maar echt beste vriend nee. Ik zou de groep klein houden en helpen kiezen, eventueel in overleg met juf ja. Maar lastig als ze nooit echt hebben gespeeld. Dan zou ik snel naar een monkeytown gaan, dan hoef je niet persee te spelen met speelgoed zeg maar.
pi_189198276
quote:
1s.gif Op maandag 30 september 2019 20:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja goed idee, ik ga ook schatzoeken op die manier! Beter goed gejat dan slecht bedacht. Tuin is er groot genoeg voor :')

Loj, henka is niet zo van de groepjes vriendinnen maar heeft wel een vriendin gevonden hier op de nieuwe school. Verder komt haar bff van de vorige school en het rozeglitterminnende ex-buurjongetje mag ook komen ;)

Ik word altijd plaatsvervangend nerveus van die groepjes klitmeisjes op school, waarschijnlijk omdat ik er zelf nooit bij hoorde en mijn dochter daar denk ik ook nooit bij zal horen. Had het graag anders gezien voor haar maar soit, c'est la vie, hopelijk heeft zij er minder last van dan ik. Het lijkt me wel lastig als je kind niet duidelijk aan kan geven met wie hij graag speelt, maar de suggestie van burdie lijkt me wel een goede :)
Tip: zooi met suiker pas tegen het eind op laten eten en dan de kinderen naar huis sturen, want suiker aan het begin geeft stuiterende kleuters op het feestje. Dat lijkt me de hel.
pi_189198531
Voor B hadden we een thuisfeestje toen hij 5 werd. De feestjes waar hij heen is gegaan waren allemaal in Monkeytown. Komende woensdag heeft hij een feestje en volgende week vrijdag ook: Monkeytown. Hij vindt het daar echt geweldig dus hij is blij.

Wat wij bij B zijn feestje hadden: broodjes knak en mini pizza's eten, cadeautjes met taart, Ninjago speurtocht in de wijk, Oud Hollandse spellen in de tuin en daarna snoep eten en wat drinken in de speeltuin.

Ik heb nog genoeg inspiratie voor volgend jaar over: Ninja baan in de tuin (ipv lasers met touwen die ze dus niet aan mogen raken), lego auto's bouwen en die tegen elkaar laten racen, knikkers uit een emmer water vissen met je tenen, waterpistolen gevecht in de speeltuin en het hier genoemde schatzoeken.

Vraag is alleen wat B wilt en ook wie er mogen komen van hem. Zijn vriendjes van vorig jaar zitten niet meer in zijn klas.
Maar goed, we hebben nog even, hij is pas eind februari jarig.
pi_189198637
Loj, W had met 5 ook nog niet echt vriendinnen.. ja eentje (overbuurmeisje) en voor de rest wist ze t niet zo. Uiteindelijk 2 andere meisjes uitgenodigd die vaker waren geweest om te spelen. 3 in totaal dus. L wordt binnenkort 5 als t aan hem ligt komt de hele klas en de juf op t grote mensenfeest. Kiezen wordt nog lastig want dus ook nog niet echt vaste vrienden. Hij speelt ook vaak liever met de vriendjes van grote zus..
Voor oudste (7) net een feestje thuis gehad.. was erg geslaagd. Had achteraf de helft minder kunnen organiseren want ze waren op een gegeven moment heerlijk aan t spelen (kwam goed uit, want stortregen) Zij had 6 kinderen uitgenodigd van 4 verschillende scholen en dus was t feestje in t weekend..
pi_189198763
ik had trouwens: cakejes bakken (die gekleurde van fred en ed), even spelen terwijl ze in de oven stonden en daarna een speurtocht, bij terugkomst de helft binnen cakejes versieren en de helft buiten vuurtje helpen maken en marshmellows roosteren en daarna wisselen. Was wel fijn om even te splitsen want er waren wat mega drukke kinderen bij.
  maandag 30 september 2019 @ 21:42:43 #25
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_189198906
Ik mag me ook langzaam gaan oriënteren op de wereld van kinderfeestjes *O*
Thuisfeestje is het plan. Maar mijn sociale dame wil eigenlijk iedereen wel uitnodigen.. -O-
Ik vind 5 wel een mooi aantal maar laten jullie de kinderen ook zelf uitkiezen wie? Zo heeft ze een vriendin hier in de straat wonen die ook in haar klas zit. Maar die heeft een oudere zus waar ze ook vaak mee speelt en hier geregeld over de vloer komt, maar haar uitnodigen zie ik dan weer niet zo zitten want ouder en meer aanhangsel van dr "echte" vriendin.
Maar O. Wil de zus dus ook graag uitnodigen.
pi_189198982
Ja het type kind kan ook erg veel uitmaken voor hoe je het feest organiseert. Wij hadden vorig jaar de gymzaal afgehuurd voor onze oudste en een soort apenkooi opstelling gemaakt en dat was super tof, maar het was echt ZO intens door een paar alfamannetjes. Hij mocht er 10 uitnodigen (veel, maar goed ik dacht in een gymzaal wel OK) maar 2 of 3 daarvan waren echt heel intens en 1 zelfs nauwelijks te handhaven.
Dan is dat aantal gewoon veel te hoog, ook al is het een gymzaal.

Mijn dochter nodigt 7 kindjes uit, wat voor een thuisblijffeestje best veel is, maar daar zitten (vooralsnog ;)) geen queen-bees of enorme druktemakers bij. Het is echt een fijn groepje en die meisjes zijn bijna altijd lief naar elkaar. Dus dan is het weer prima te doen.

Bij een thuisblijffeestje van mijn zoon (wat is dus niet ga doen :+) zou ik er nooit 7 uitnodigen _O-
pi_189199117
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:42 schreef snoenk het volgende:
Ik mag me ook langzaam gaan oriënteren op de wereld van kinderfeestjes *O*
Thuisfeestje is het plan. Maar mijn sociale dame wil eigenlijk iedereen wel uitnodigen.. -O-
Ik vind 5 wel een mooi aantal maar laten jullie de kinderen ook zelf uitkiezen wie? Zo heeft ze een vriendin hier in de straat wonen die ook in haar klas zit. Maar die heeft een oudere zus waar ze ook vaak mee speelt en hier geregeld over de vloer komt, maar haar uitnodigen zie ik dan weer niet zo zitten want ouder en meer aanhangsel van dr "echte" vriendin.
Maar O. Wil de zus dus ook graag uitnodigen.
Dat had ik ook met I, maar toen heb ik uitgelegd dat dat niet gaat, en dat zij andersom ook niet uitgenodigd wordt voor het feestje van de zus. En dan samen even bespreken welke 5 het dan wel worden.

Ik zit te denken om het volgende verjaardagsfeestje van I, als ze zes wordt, te doen bij haar dansschool. Denk dat dat wel leuk is, gaan ze samen lekker dansen onder begeleiding. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 30 september 2019 @ 22:03:48 #28
149959 SQ
snelle trees
pi_189199350
Henka wilde een meisje van 10 van haar bso uitnodigen. Dat doen we dat arme kind maar niet aan.
disclaimer
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:30:26 #29
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_189202379
Bedankt voor de reacties. Ik ga d'r een beetje proberen te sturen en het bij 5 houden.
Dat ze andersom niet uitgenodigd werd heb ik ook al uitgelegd maar dat maakte haar niet uit want het is toch mijn vriendin O+ was de reactie.
En het bij meiden proberen te houden want ik hoor al een hoop jongensnamen maar haar idee van feestje is dan wel weer veel glitter en roze.
pi_189203215
B mocht 5 kindjes uitnodigen. 4 waren easy, dat waren zijn matties, 1 hebben we wat gestuurd. Dat werd zijn nichtje die bij hem in de klas zit. (En ze gaan trouwen, dat dat niet helemaal de bedoeling is, zal ze worst zijn)

B wordt best vaak op meisjes feestjes uitgenodigd, onze Don Juan.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 09:11:28 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189203470
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 21:42 schreef snoenk het volgende:
jullie de kinderen ook zelf uitkiezen wie?
Ja hoor, evt een klein beetje sturen daarin, maar in principe mag hij zelf kiezen. Hij mag het aantal vriendjes kiezen zoveel jaar als hij wordt (dus 5 vriendjes voor zijn 5e verjaardag, etc).

Wij hadden overigens iedereen gevraagd verkleed te komen :D Dat lokte veel hilariteit uit, maar was ook meteen voer voor allerlei fantasie spelletjes. Kuiken vond het zo leuk dat hij volgende keer weer iedereen verkleed wil laten komen :P.
KuikenGuppy
pi_189203724
Ik ontdek een beetje te laat dat hier een topic voor is :D Wij zijn vrijdag aan de beurt voor het eerste kinderfeestje van Lucas! Ik heb mezelf enigszins verbaasd met m'n enthousiaste ideeën, nu nog hopen dat de uitvoering net zo cool wordt :+

Lucas heeft 5 klasgenootjes en z'n beste vriend (zoontje van goede vrienden) uitgenodigd; 4 jongens en 2 meisjes. Hij had al vroeg een zeer vastomlijnd idee van wie er moesten komen, dat veranderde ook niet meer. Het thema is z'n lievelings: regenbogen *O*

Er is taart (besteld, toch maar), ze mogen een regenboog op mokken tekenen (die bakken we dan af terwijl zij verder partyen), er is Twister (geen idee hoe goed dat al gaat met kleuters) en nog wat kleine spelletjes, en we gaan regenboogfruitspiesjes en groentereepjes fiksen als snack. Zo min mogelijk ongezonde zooi (houdt L zelf ook niet zo van, dat scheelt). Ennn we vieren het in papa's huis (was 'ons' huis, en Lucas snapte zelf ook dat mijn nieuwe huis te klein is ^O^ )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_189204167
Klinkt als een top-feestje JM.

Bij kleuterfeestjes kun je volgens mij ook prima jongens op roze glitterfeestjes uitnodigen..

L vond het feestje van grote zus zo leuk dat als we nu vragen wie hij wil voor zijn feestje er alleen namen komen van kinderen die daar waren..maar dat doen we toch maar niet..
Hier zijn tot nu toe alle feestjes gemengd trouwens. en er mogen zoveel kinderen komen als ze oud worden inclusief de jarige.. dus W mocht er 6 toen ze 7 werd.
pi_189204240
Klinkt goed jm.
Ik heb 3 thuisfeestjes gehad ging prima. Wel eerst een speurtocht buiten en spelen op een veld met de swinx.

Wij begonnen wel met cakejes versieren, cadeaus uitpakken waarbij de jarige een ballon mocht doorprikken waar de namen inzaten.

En als laatste tafelfriet/tafelpatat met knakworstjes.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:03:22 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_189204305
Is het aso om de kinderen gewoon om 5 uur op te laten halen en geen avondeten te serveren? Ik zoek dat niet zo. Ik heb ook geen frituur. En ook geen man aanwezig die frituurvoer kan kopen :')
disclaimer
pi_189204360
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aso om de kinderen gewoon om 5 uur op te laten halen en geen avondeten te serveren? Ik zoek dat niet zo. Ik heb ook geen frituur. En ook geen man aanwezig die frituurvoer kan kopen :')
Kan. Of pannenkoeken, poffertjes

Wij hebben ook geen frituurpan wel een airfryer
pi_189204428
oh, 5 uur kan prima zonder eten..
Als t later wordt is iets te eten wel handig
pi_189204434
Je kan eventueel knakworstjes in broodjes doen? Wat had je in gedachten qua frituur dan?

Wij hebben hier 2x een feestje gehad voor O. Geen thema of georganiseerde dingen. Duurt 2 uur, eerst een rondje cadeaus (met een fles draaien, of verstoppen), dan even spelen, dan knakworstjes en ojs of een taartje, dan snoepzakjes hengelen en dan zijn die 2 uur zo om.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:14:38 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_189204471
Van 14:30 tot 17:00 had ik gedacht. Da's lang zat toch? Het zijn 3 kinderen van 4 en eentje van net 5 :+
disclaimer
pi_189204503
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aso om de kinderen gewoon om 5 uur op te laten halen en geen avondeten te serveren? Ik zoek dat niet zo. Ik heb ook geen frituur. En ook geen man aanwezig die frituurvoer kan kopen :')
Ja dat is wel een beetje aso.
pi_189204510
ja, wij hadden tnt steeds 3 uur (14.00-17.00). Maar dat was de eerste keer een beetje lang dus 2,5 uur is perfect denk ik..
ook nooit eten gedaan (wij zijn dus blijkbaar aso :)).
trouwens.. W en L hebben op de feestjes waar zij waren ook nog nooit gegeten en wel soms tot 17.00 uur..binnenkort is er een tot 17.30 daar verwacht ik eigk wel dat ze er iets eten..
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:19:50 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_189204533
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:17 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ja dat is wel een beetje aso.
Ja, vind je dat echt? Is het een ongeschreven regel dat bij kinderfeestjes ook diner wordt geserveerd? Ik zou het zelf iig nooit standaard verwachten...
disclaimer
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:21:12 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189204552
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, vind je dat echt? Is het een ongeschreven regel dat bij kinderfeestjes ook diner wordt geserveerd? Ik zou het zelf iig nooit standaard verwachten...
Vier gangen. Minimaal.
Je kan toch wel even een privé chef inhuren?
KuikenGuppy
pi_189204610
B heeft nog nooit avondeten gekregen, wel lunch....maar dat was dus allemaal in Monkeytown.

Morgen is het van 13:30 tot 18:00 en ik mag hopen dat ie dan al gegeten heeft :D (but tijd om te starten, B is om 12:15 uit en ik heb op woensdag geen auto)

Ah JM dat klinkt geweldig!
pi_189204648
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, vind je dat echt? Is het een ongeschreven regel dat bij kinderfeestjes ook diner wordt geserveerd? Ik zou het zelf iig nooit standaard verwachten...
Hier is het wel een beetje de regel dat de kindjes op het feestje ook warm eten krijgen tegen het einde.
pi_189204665
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vier gangen. Minimaal.
Je kan toch wel even een privé chef inhuren?
Als ze een magnetron heeft kan ze ook een paar pakken poffertjes oid kopen.
pi_189204698
2,5 uur is echt lang genoeg! Wij hadden zoals gezegd 2 uur en de kinderen wilden niet naar huis. Liever dat dan dat er konflikten ontstaan omdat ze moe worden.

Zeker als er kinderen komen die elkaar niet kennen, dan kan dat vermoeiend zijn. Wij hadden de halve groep uitgenodigd dus iedereen kende elkaar goed. Dat ging erg smooth, maar weet dat O op een feestje was waar ze niet iedereen kende, en dat was een stuk rumoeriger.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:39:06 #48
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189204848
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:19 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, vind je dat echt? Is het een ongeschreven regel dat bij kinderfeestjes ook diner wordt geserveerd? Ik zou het zelf iig nooit standaard verwachten...
Zeker niet aso, voor die leeftijd is 3 uur met zoetigheid echt lang genoeg.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189204892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:26 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Hier is het wel een beetje de regel dat de kindjes op het feestje ook warm eten krijgen tegen het einde.
Hier echt niet, tenzij het echt vol rond etenstijd is. De meeste zijn om 5 uur afgelopen en kunnen ze thuis prima eten. Anders moet je ze om 4 uur aan de warme hap zetten, dat is niks..

De woensdagmiddag zit de lunch er wel vaak bij, dan is het feestje van 12-4/5 ofzo. Of zaterdagen van 10-15 ook met lunch. Of dat griezelfeestje van 5-8 ivm donkere speurtocht (groep 4), dan natuurlijk wel.

Maar ik heb al zoveel verschillende feestjes gezien, dat is juist leuk, het is niet tof als je dat beperkt door de regels/verwachtingen van andere ouders (behalve allergieën of andere serieuze zaken)

Eerste feestjes waren op woensdagmiddag. 12 uur mee uit school, half 1 thuis. En dan om half 4/4 uur klaar. Dat was lang genoeg.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:04:07 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_189205238
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:27 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als ze een magnetron heeft kan ze ook een paar pakken poffertjes oid kopen.
Heb ik niet. Alleen pannen. :P

Maar goed, het is dus prima acceptabel, thanks!
disclaimer
pi_189208103
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:42 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hier echt niet, tenzij het echt vol rond etenstijd is. De meeste zijn om 5 uur afgelopen en kunnen ze thuis prima eten. Anders moet je ze om 4 uur aan de warme hap zetten, dat is niks..

De woensdagmiddag zit de lunch er wel vaak bij, dan is het feestje van 12-4/5 ofzo. Of zaterdagen van 10-15 ook met lunch. Of dat griezelfeestje van 5-8 ivm donkere speurtocht (groep 4), dan natuurlijk wel.

Maar ik heb al zoveel verschillende feestjes gezien, dat is juist leuk, het is niet tof als je dat beperkt door de regels/verwachtingen van andere ouders (behalve allergieën of andere serieuze zaken)

Eerste feestjes waren op woensdagmiddag. 12 uur mee uit school, half 1 thuis. En dan om half 4/4 uur klaar. Dat was lang genoeg.
Ik deed feestjes ook meestal buitenshuis, en dan zit het eten erbij in. Ook altijd op woensdag trouwens.
pi_189208844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 13:41 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Ik deed feestjes ook meestal buitenshuis, en dan zit het eten erbij in. Ook altijd op woensdag trouwens.
Tot hoelaat is zo'n feestje dan? Hier zijn ze 12 uur uit. Dan is het tegen 4-en echt wel mooi geweest.
pi_189208938
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:20 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Tot hoelaat is zo'n feestje dan? Hier zijn ze 12 uur uit. Dan is het tegen 4-en echt wel mooi geweest.
Van half 2 tot 6 deed ik altijd. De ouders moesten hun kinderen dan meteen op locatie af zetten en weer ophalen. Had ik ook geen rommel thuis.
pi_189209088
bij ons neem je ze gelijk mee uit school óf het is op een weekenddag. Bij later brengen op een schooldag is het voor veel ouders heel lastig ivm bso.. (nou ja of dus eigk met dat ze dan werken en het lastig is om voor een uurtje heen en weer te gaan, terwijl ze die dag normaal bso hebben)

[ Bericht 31% gewijzigd door watmoetikkiezen op 01-10-2019 16:41:34 ]
pi_189209310
Ik kan vrij opstandig en tegendraads zijn dus B zijn volgende feestje is iig niet in Monkeytown.

Wij nemen ze wel meteen mee uit school (kan in ons geval lopend) en lieten ze ophalen. Als het buitenshuis is, hebben we wel een vervoersprobleem bedenk ik me. Wij hebben 1 auto....

Er zijn ook steeds meer betaalde opties als je gaat zoeken. Hele pakketten om thuis een verjaardag te vieren.
Als B wat ouder is, heb ik al helemaal zin in feestje zoals rondleiding in de Arena, workshop breakdance etc.
pi_189211402
Ik vind dat idee om een gymzaal af te huren en te gaan apenkooien echt supertof! Kan dat ook voor grotemensenfeestjes? *)
pi_189211437
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 14:25 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Van half 2 tot 6 deed ik altijd. De ouders moesten hun kinderen dan meteen op locatie af zetten en weer ophalen. Had ik ook geen rommel thuis.
Tot 6 uur dan vind ik het ook wel weer logisch. Ander ben je half 7 pas thuis en dat is wel laat om te eten.

Maar dat later brengen vind ik op schooldagen dan weer onhandig. Op zaterdag is het dan wel weer prima.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 17:15:30 #58
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189212215
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aso om de kinderen gewoon om 5 uur op te laten halen en geen avondeten te serveren? Ik zoek dat niet zo. Ik heb ook geen frituur. En ook geen man aanwezig die frituurvoer kan kopen :')
Dit is exact wat ik ook doe :+

Doen er zoveel hier, prima toch *O*

Oh ik ben spuit elf zie ik :')
De feestjes waarbij mijn kinderen ook eten kregen waren allemaal pas rond 17:30-18:00 klaar. De meeste andere feestjes duren van 13:30 of 14:00 tot 17:00 en zijn zonder eten.

2,5 uur is meer dan prima met die kleintjes erbij ^O^
pi_189212658
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:33 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Tot 6 uur dan vind ik het ook wel weer logisch. Ander ben je half 7 pas thuis en dat is wel laat om te eten.

Maar dat later brengen vind ik op schooldagen dan weer onhandig. Op zaterdag is het dan wel weer prima.
Nooit problemen mee gehad, dochter zat ook op een zwarte school, zij was een van de weinigen die naar de BSO moest
pi_189212772
Later brengen hebben wij wel gedaan, naar de locatie. Ook ondat 3 kinderfeestjes tegelijk en dat past niet in de auto. De kinderen die naar de bso moesten, hebben we wel meteen uit school meegenomen. Dat waren er maar 3 of zo.
pi_189214412
Met dochterlief vroeger wel thuis feestjes gedaan maar met zoonlief, anmenooitniet! Ben zoooo blij dat er in een straal van 5 kilometer 2 ballorigen zitten en 1 monkey town. Mama`s gaan mee en de kinderen kunnen stuiteren en als ze kotsmisselijk van het eten en stuiteren zijn, gaan ze linea recta mee terug met de ouders. Prima oplossing :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189216631
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 06:30 schreef snoenk het volgende:
Bedankt voor de reacties. Ik ga d'r een beetje proberen te sturen en het bij 5 houden.
Dat ze andersom niet uitgenodigd werd heb ik ook al uitgelegd maar dat maakte haar niet uit want het is toch mijn vriendin O+ was de reactie.
En het bij meiden proberen te houden want ik hoor al een hoop jongensnamen maar haar idee van feestje is dan wel weer veel glitter en roze.
Ja, dat zou ik dan weer niet doen. I heeft een beste vriend en die was er vorige keer ook gewoon bij. Ik had voor de meiden verkleedjurken en voor hem was er een ridderpak waar hij superblij mee was. En toen ze spiegeltjes gingen verven en met stickers beplakken, kleurde hij z'n spiegel bruin en wilde hij er geen stickers en glitters op. Ook goed. Ik vind het juist zo fijn als die feestjes niet zo of all girls of all boys worden, maar dat het ook mixt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189216817
Tnx!
Vooral ook voor de geruststelling dat Js niet heel raar is _O-

Vandaag vroeg Js weer naar zijn kinderfeestje dus we gaan er maar voor ;)
Uiteindelijk kwam hij met twee namen die ik vaker heb gehoord, een nieuw jongetje die aan Js heeft gevraagd of ze konden spelen (telkens op zijn fysio dag dus dan kan het niet) en een jongetje die vorig jaar bij Ow in de klas zat. (Dus al wat ouder, lijkt mij goed voor de dynamiek).

Op zijn verjaardag de uitnodigingen maar uitdelen. Ik doe het eigenlijk altijd op vrijdag, 14.30 uit en dan tot 17.30. Ik gooi om 17.00 patat los op tafel en alle kids blij!
Bij Ow bracht ik zelf de kids thuis maar dat doe ik nu niet meer..

Verder pik ik het ninja idee van exode, cupcakes versieren en opeten en een ninjafort bouwen. Lijkt mij al genoeg..

Veel plezier allemaal met de feestjes!
pi_189217092
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:31 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat idee om een gymzaal af te huren en te gaan apenkooien echt supertof! Kan dat ook voor grotemensenfeestjes? *)
Ja, er zijn zelfs bedrijfjes die dat organiseren voor volwassenen.

Een gymzaal afhuren is ook best goedkoop in verhouding, ik gok dat je per uur 15-20 euro betaalt.
pi_189217186
Nog even en wij mogen ook! :D. Maar voor ik er überhaupt over na kon gaan denken, bleek Baard de hele boel al geregeld te hebben. Inclusief een enorme doos dinodecoraties en een tijdsschema in Excel. :').

Maar euh: hoe lang van tevoren versturen/verspreiden jullie de uitnodigingen?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189217296
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 16:31 schreef Amsel het volgende:
Ik vind dat idee om een gymzaal af te huren en te gaan apenkooien echt supertof! Kan dat ook voor grotemensenfeestjes? *)
Heb ik een keer gedaan. Was erg leuk.
pi_189217423
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog even en wij mogen ook! :D. Maar voor ik er überhaupt over na kon gaan denken, bleek Baard de hele boel al geregeld te hebben. Inclusief een enorme doos dinodecoraties en een tijdsschema in Excel. :').

Maar euh: hoe lang van tevoren versturen/verspreiden jullie de uitnodigingen?
Laatste keer heb ik van tevoren bij de 2 belangrijkste alvast bij dd ouders gecheckt of ze konden.. en toen ca 1,5 wk van te voren de kaarten op de fiets rondgebracht..
(maar bij L is dat lastiger, want aangezien hij nog nergens anders durft te spelen en er geen adreslijst meer is vanwege avg wordt t nu toch uitdelen op school)
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:43:01 #68
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189217483
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:31 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nog even en wij mogen ook! :D. Maar voor ik er überhaupt over na kon gaan denken, bleek Baard de hele boel al geregeld te hebben. Inclusief een enorme doos dinodecoraties en een tijdsschema in Excel. :').

Maar euh: hoe lang van tevoren versturen/verspreiden jullie de uitnodigingen?
Hahahaha ik wens hem veel succes met zijn minutieuze planning _O-
Wel leuk dat ie er al zo mee bezig is geweest!

Uitnodigingen doe ik een week of 3 van tevoren. Soms iets korter van tevoren. Volgens mij is dat een beetje de gangbare leadtime (om in de stijl van je man te blijven) van alle uitnodigingen die we ontvangen hebben. Al komt er ook wel eens iets anderhalve week van tevoren, maar met afstand de meeste feestjes zijn hier op woensdagmiddag en dan kunnen de meesten toch wel.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 21:45:16 #69
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_189217531
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:40 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]

Laatste keer heb ik van tevoren bij de 2 belangrijkste alvast bij dd ouders gecheckt of ze konden.. en toen ca 1,5 wk van te voren de kaarten op de fiets rondgebracht..
(maar bij L is dat lastiger, want aangezien hij nog nergens anders durft te spelen en er geen adreslijst meer is vanwege avg wordt t nu toch uitdelen op school)
Heb je geen telefoonnummers van de ouders zodat je het adres kan vragen?

Samen op zaterdag op de fiets de uitnodigingen rondbrengen is mn lievelings O+

Op het schoolplein uitdelen mag bij ons niet. Of ja mag niet, het is frowned upon :+
pi_189217539
Drie weken of vier weken van tevoren inderdaad. Zeker als het in het weekend is dan is het wel handig om op tijd te zijn, omdat mensen anders al andere plannen/afspraken hebben.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_189217757
We doen het ook op woensdagmiddag, dus drie weken van tevoren houden we dan maar aan. Thanks!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_189217796
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 21:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Heb je geen telefoonnummers van de ouders zodat je het adres kan vragen?

Samen op zaterdag op de fiets de uitnodigingen rondbrengen is mn lievelings O+

Op het schoolplein uitdelen mag bij ons niet. Of ja mag niet, het is frowned upon :+
ja klopt.. hier ook op school uitdeel-ontmoedigingsbeleid..wij zijn niet xo goed in plannen dus 3 wk van te voren uitnodigen wordt m niet..
maar adressen vragen is idd wel een goed idee. Suf dat ik daar niet aan dacht.. telefoonnummer heb ik idd wel.
pi_189222927
Hier wisselt dat van ouder tot ouder. In de klas uitdelen mag niet en op het schoolplein wordt niet zo gewaardeerd.
Wij hebben ze 3 weken vantevoren uitgedeeld, gewoon aan de ouders op het schoolplein op onbewaakte ogenblikken (lees dat andere kindjes het niet zagen).
We hebben 3 keer meegemaakt dat ze de uitnodiging thuis kwamen brengen.

1 ouder heeft het feestje 3 x verzet, steeds kon er 1 kindje niet en ze vonden het belangrijk dat ze allemaal konden. Ik zou dat niet doen denk ik.

B is steeds in, net voor of net na de februari vakantie jarig. Komende verjaardag is hij op de vrijdag voor de vakantie jarig en dan zijn ze ook al vrij dus wij vieren het een week eerder, ook voor de familie anders komt bijna niemand.

Ik ben altijd middenin de zomervakantie jarig, ik weet nog dat mijn feestje soms wel 6 weken voor mijn verjaardag gevierd werd :D
pi_189284838
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2019 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
Is het aso om de kinderen gewoon om 5 uur op te laten halen en geen avondeten te serveren? Ik zoek dat niet zo. Ik heb ook geen frituur. En ook geen man aanwezig die frituurvoer kan kopen :')
Hier zijn feestjes allemaal van 10 uur tot 13.00 uur op een vrije dag. Dit van jullie allemaal na schooltijd dus? Zou mooi stoppen voor avondeten ja.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 18:00:27 #75
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189284932
Wij deden trws pas geleden taartjes versieren met Max’ feestje en ik bestelde daarvoor 8 kleine schortjes bij de Hema. Eén keer gebruikt en wat mij betreft over te nemen voor feesten en partijen :+
pi_189288605
Hier de kaarten uitgedeeld buiten het schoolhek. In de klas mag niet.

Eerste feestje v L was van 13.30-16.30 geloof ik. Zonder eten en wij brachten ze thuis.

Vorige keer was het van 14.00-17.30 incl eten en naar huis gebracht.

Allebei gewoon op zaterdag.

Vorige week had hij een feestje op vrijdag middag van 15.00 - 17.30 incl eten. We moesten hem zelf ophalen.

Ook al een keer L afgezet op locatie. Of dat L uit school gelijk mee ging naar een feestje. Dus het kan alle kanten op.
  zaterdag 5 oktober 2019 @ 21:57:14 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189289326
Hier vaak woensdag of zaterdagmiddag. Eigenlijk altijd met eten, maar tot nu toe waren alle feestjes op een externe locatie, behalve eentje die vanwege storm en sneeuw uiteindelijk toch thuisbleven (en dat werd een kunst/ schilder feest in het atelier van de moeder van de jarige, supertof).

En ik weet niet meer wie het zei, over sturen richting alleen meisjes uitnodigen op feestje van dochter. Dat zou ik zo jammer vinden als een ouder dat doet. Mijn oudste zoon speelt meer met meiden dan met jongens, en is al vaak de enige jongen geweest op een feestje. Geen enkel probleem voor hem, hij is gewoon superblij dat ie op het feestje is van zijn vriendin. Roze interesseert hem niet, maar glitters en knutselen vindt ie ook tof hoor.

Hier werd ik vorige week aangesproken door de moeder van éen van J’s vriendinnen. Voor het eerst heeft ze hem niet op haar feestje uitgenodigd, en moeder vond dat zo jammer. Dochterlief wilde een meidenfeestje. Gelukkig is J een echte jongen ( :o 8-) (8> ) en heeft ie dit allemaal niet door. No hard feelings. Meisje is nog steeds lief en zijn vriendin.
pi_189310852
Hier zijn de feestjes meestal op woensdag of op zaterdag. Als het woensdags is, dan worden de kinderen meestal direct vanuit school meegenomen en halen ouders hun kind daarna gewoon op.

Avondeten of niet is inderdaad afhankelijk van hoe laat het is afgelopen.

Ik vind 2,5u trouwens best kort voor een feestje. Dat vliegt zó snel voorbij, zou dat zelf echt jammer vinden.

Met T.'s feestje afgelopen april zijn we met 13 kinderen naar Monkeytown geweest icm een uurtje jumpen bij JumpXL. Maar ook zonder jumpen: als je rekening houdt met cadeautjes uitpakken, eten (eventueel lunch of avondeten, en dan nog een taartmoment) en gewoon spelen, dan zit je echt zó aan die 2,5 uur.

Niet dat ik vind dat feestjes langer moeten duren dan 2,5u trouwens. Helemaal niet. Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vindt en wat past bij je kinderen, en niet dingen doen omdat anderen-vinden-dat-het-zo-hoort of omdat anderen-het-langer-doen. Moet zeggen dat wij juist de uitzondering lijken qua duur van de feestjes en aantal kinderen, dus vooral niet teveel aantrekken van wat wij doen :')
pi_189310907
Feestje in afgehuurde gymzaal: toevallig had S. dat 2 weken terug van een vriendje. Was echt enorm geslaagd!!
  maandag 7 oktober 2019 @ 11:06:58 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_189311599
Ja, met dertien kinderen kom ik ook wel aan 2,5 uur _O- maar knap hoor, dat jouw vierjarige dat aan kan. Mijn vijfjarige kan dat absoluut niet ;) maareh, ik kén niet eens 13 kleuters, laat staan dat ik ze allemaal uitnodig :D je moet doen wat bij jou en je kind past, uiteindelijk ;)
disclaimer
pi_189311749
B had vorige week woensdag een feestje van 13:30 tot 18:00 in Monkeytown, hij was gesloopt. Ze aten daar frietjes en B is niet gek op frietjes, hij vindt ze matig. Had hij tegen de moeder van zijn vriendje gezegd dat hij niet teveel wilde eten want hij ging thuis nog pizza op de bank eten....echt hoe verzint ie het.
Kortom hij heeft thuis nog boterhammen zitten eten.

B roept nu dat hij met zijn verjaardag naar de Arena wil en dat er alleen jongens mee mogen. Hij speelt momenteel meer met meisjes dan met jongens in de klas dus ik ben benieuwd hoe hij daar over een paar maanden over denkt.

Voor de thuisfeestjes: https://kiind.nl/speurtocht-uitzetten/
pi_189311761
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:06 schreef Stormqueen het volgende:
Ja, met dertien kinderen kom ik ook wel aan 2,5 uur _O- maar knap hoor, dat jouw vierjarige dat aan kan. Mijn vijfjarige kan dat absoluut niet ;) maareh, ik kén niet eens 13 kleuters, laat staan dat ik ze allemaal uitnodig :D je moet doen wat bij jou en je kind past, uiteindelijk ;)
Sowieso, altijd doen wat bij jullie past :Y

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bowlen met 6-jarigen is overigens ook niet ons beste idee geweest _O- _O- De kinderen vonden het geweldig, maar wij vinden het nog steeds een wonder dat alle vingers en tanden het overleefd hebben :X
Kinderen van 6 kijken blijkbaar graag hoe een bowlingbal er van dichtbij uitziet als 'ie aan komt rollen en meer van dat soort grappen O+ :')
pi_189313986
Dat gymzaaltje huren hebben wij een aantal jaar geleden gedaan en echt: dat was by far het leukste en meest ontspannen feestje ooit. Grote aanrader!
pi_189316471
Om aan te geven hoe verschillend feestjes kunnen zijn:

I had afgelopen weekend het feestje van een van haar beste vriendinnetjes, die zes jaar werd. Er waren in totaal vijf kinderen. De meisjes werden opgewacht door een vriendin van de moeder in haar schoonheidsspecialiste-outfit. Ze kregen maskertjes, nagelbehandeling en nog wat dingen en daarna was het cadeautjes uitpakken, spelen en broodjes knakworst eten. I vond het helemaal geweldig.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:27:51 #85
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_189319216
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 oktober 2019 21:57 schreef mousemicky het volgende:


En ik weet niet meer wie het zei, over sturen richting alleen meisjes uitnodigen op feestje van dochter. Dat zou ik zo jammer vinden als een ouder dat doet. Mijn oudste zoon speelt meer met meiden dan met jongens, en is al vaak de enige jongen geweest op een feestje. Geen enkel probleem voor hem, hij is gewoon superblij dat ie op het feestje is van zijn vriendin. Roze interesseert hem niet, maar glitters en knutselen vindt ie ook tof hoor.
Dat was ik, de jongen die ze wil uitnodigen is een jongen die niet van roze en glitters houdt maar van vissen en vuurwerk en dat soort dingen. Dus ik kan het feestje aanpassen voor hem, of hij heeft het waarschijnlijk wat minder naar z'n zin..
Ik blijf het maar lastig vinden... Want nu wil ze wel 2 jongens uitnodigen maar eigenlijk ook wel het nieuwe meisje in de straat. Blijf ik bij 5 kindjes of zeg ik ach dan mag die er ook wel bij.
Gelukkig heb ik nog even :D
  maandag 7 oktober 2019 @ 19:31:54 #86
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_189319305
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2019 11:17 schreef exode het volgende:
B had vorige week woensdag een feestje van 13:30 tot 18:00 in Monkeytown, hij was gesloopt.
Afgelopen vrijdag was ik met een kinderfeestje mee naar Monkeytown. Wat een drama :').
KuikenGuppy
pi_189326474
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag was ik met een kinderfeestje mee naar Monkeytown. Wat een drama :').
:)
B heeft er vrijdag weer 1 in Monkeytown, dit x van 12:00 tot 15:30.
pi_189326614
quote:
1s.gif Op maandag 7 oktober 2019 19:31 schreef Burdie het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag was ik met een kinderfeestje mee naar Monkeytown. Wat een drama :').
Ik moet altijd wel gniffelen als ik zie welke namen er altijd op die borden worden geschreven :D
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 10:51:45 #89
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_189327737
Toevallig vieren wij vrijdag het eerste partijtje van S bij Monkey Town :D. Haar grote zus E is midden in de zomer jarig en daarmee hebben we altijd buiten partijtjes gevierd, speeltuin en 2x een speurtocht gedaan. Maar nu toch maar voor het gemak van de binnenspeeltuin gekozen op verzoek van de jarige. We gaan van 2 tot 4 spelen, daarna brengen we de kleutertjes weer naar huis. Ik vind het zelf nooit zo’n drama in een indoor speeltuin dus verwacht nu eigenlijk ook gewoon dat het een prima feestje zal worden.

Op E’s eerste feestje, toen ze 5 werd, had ze ook 1 jongen uitgenodigd. Een stoere voetbaljongen en het feestje bestond uit: schminken en glittertatoo’s door een pro, op de foto, fotolijstje versieren en een speurtocht met als thema prinsessen. Die jongen vond het allemaal supertof en het was hartstikke leuk dat hij erbij was. Hij was wel verreweg de drukste en de meeste intensieve aanwezige maar ach, hij had het naar z’n zin.
pi_189328193
Ten aanzien van jongens op een meisjes feestje:
B is op meerdere meisjes feestjes geweest en hij is een 'echte' kerel. Voetbal, wild doen, dino's, rondrennen. Hij vond het steeds geweldig. Soms doet hij dan even niet mee en gaat wat anders doen, maar over het algemeen schikt hij zich gewoon in de activiteit.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:47:10 #91
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_189328499
Fijn om ervaringen van jongensmoeders te horen! Dan nodigen we hem gewoon uit O+
Eventueel druk(ker) maakt me niet uit. Het volume van een stel 4 en 5 jarige meiden is ook niet mis :')
pi_189329227
Mijn jongste heeft zelfs een feestje gehad waar hij alleen 3 meiden heeft uitgenodigd. Normaal gaan die 4 ook prima samen, waarom dan voor een feestje geforceerd jongens uitnodigen. Thema was paw patrol (staart prikken op hondje, cakejes in hondenbotvorm versieren, masker maken, en meer van die standaard dingen in hond thema :+ )

Bij de feestjes van die meiden was hij vaak ook de enige jongen. En hij houdt echt niet van roze, maar dat ging prima.
pi_189330143
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:47 schreef snoenk het volgende:
Fijn om ervaringen van jongensmoeders te horen! Dan nodigen we hem gewoon uit O+
Eventueel druk(ker) maakt me niet uit. Het volume van een stel 4 en 5 jarige meiden is ook niet mis :')
De beste anticonceptie grapte ik naar een stel tieners toen ik vorig jaar met Sac haar feestje met zo’n groepje meiden voorbij liep.
  dinsdag 8 oktober 2019 @ 14:10:07 #94
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_189330430
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2019 11:47 schreef snoenk het volgende:
Fijn om ervaringen van jongensmoeders te horen! Dan nodigen we hem gewoon uit O+
Eventueel druk(ker) maakt me niet uit. Het volume van een stel 4 en 5 jarige meiden is ook niet mis :')
Supertof! De jongens gaan het vast naar hun zin hebben.

Zoonlief was vanochtend helemaal blij. Er was een verjaardagsfeestje in de klas, en hij greep meteen zijn kans om in de kring naast zijn liefste vriendin te gaan zitten O+ . Normaal hebben ze vaste plaatsen, en zitten ze ver uit elkaar.
pi_189330657
Hier is een vriendje van de meiden ook een vriendje van de oudste. En de verkering van de oudste is een vriendinnetje van mijn meiden. Dus nooit enige meisje/jongen op feestje :)

Ik ga het hier dit jaar voor het eerst uit elkaar trekken. De meiden nog wel samen maar oudste een eigen feestje. Hoef ook niet meer zo nodig naar Ballorig (hoewel dat wel ideaal was voor 1 groot feestje voor 3 kinderen :+ )
pi_189341335
Wij vieren binnenkort het verjaardagsfeest van (stief)dochter.

Ze wilde eigenlijk net als vorig jaar een slaapfeestje, maar dat gaan we dit jaar toch maar niet doen. Het was een succes voor de 6 meiden, maar minder succes voor ons aangezien ze er van 15 uur vrijdagmiddag tot 10 uur zaterdagochtend waren en er heel veel geluid werd geproduceerd. Ook midden in de nacht.

Dit jaar hebben we een baby, dus dat gaan we niet doen.
Het wordt nu een high tea thuis met 5 meiden en later op de middag sluit familie aan.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 11:52:39 #97
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_189344131
Vorige week S. haar verjaardagsfeestje gevierd in de sporthal. Ideaal _O_ . Zeker met haar voorkeur voor jongens. Ze had 10 kindjes uitgenodigd maar was zo relaxed. Ze waren zo moe van het spelen dat ze zeker een uur rustig film hebben gekeken.
  woensdag 9 oktober 2019 @ 20:30:33 #98
149959 SQ
snelle trees
pi_189351883
Nou dat ging helemaal prima. Had ook niet langer moeten duren. En ik heb ook bijna alle confetti alweer in de stofzuiger zitten #goals :')
disclaimer
pi_189451249
Ik vind het echt knap dat jullie het kunnen, die gillende kudde kids in huis en daarna het huis te moeten ontsmetten. Ik kan en wil dat echt niet meer.

Zoonlief is wordt volgende maand 9 en we gaan naar Ballorig. Hij heeft zeven vriendjes en vriendinnetjes uitgenodigd, dat wil zeggen: ik spreek/app de moeders en vraag of ze komen. Mama`s moeten namelijk mee omdat ik niet alleen de verantwoording wil dragen voor een stel stuiterballen.
Uitnodigingen doe ik niet meer. Je krijgt dan scheve gezichten en ineens is iedereen zoonliefs beste vriend.
Iedereen gaat op eigen gelegenheid naar Ballorig. Vroeger, bij dochterlief (nu 21) was ik behalve de entertainer, hapjesmaakster, schoonmaakster en scheidsrechter ook nog de taxi. Kon ik twee keer op en neer met een wagen vol geladen vanaf school. 1x een wel erg luie ouder gehad. Had een huis vol en ze was te besodemieterd om dr kind op te halen. We woonden toen nog in een flat. Of ik haar zoon even naar de garage kon brengen 8)7 Doen we dus ook niet meer.

Vorig jaar waren we bij Monkey town en zijn toen doorgeschoven naar de McD. Nu eten we s`middags pannenkoeken en voor de avond zie ik het wel. Hang er geen eindtijd aan. Iedereen is daar vrij in :)
Heb er nu zelf ook lol aan. Kids zijn bezig en wij kunnen lekker kletsen en achteraf geen gedoe :Y
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_189453873
Weet je wat ook een leuk kinderfeestje is, kerst :D O-)

OUD / Secret Santa 2019 animotopic

Doen jullie mee met secret santa?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_191473940
Ik merk bij mijn dochter op school bij kinderfeestjes dat de ouders hun kinderen sturen bij welke kinderen er worden uitgenodigd. Vaak worden kinderen uitgenodigd die vriendjes zijn met de jarige, maar het gebeurt ook met enige regelmaat dat kinderen worden uitgenodigd die niet perse bevriend zijn, maar dat de moeders het goed met elkaar kunnen vinden.


Merken jullie ook zoiets op school? Ik vraag me dit af, omdat ik zelf weinig contact heb met andere moeders, terwijl er andere moeders aan elkaar klitten. Mijn dochter wordt weinig gevraagd voor feestjes. Zelf zit ze er denk ik niet mee, maar zelf vind ik het niet echt leuk. Ik vraag me af in hoeverre ik hier een aandeel in heb.

[ Bericht 9% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-02-2020 17:11:58 ]
pi_191474490
Wij hebben het hier een beetje bijgestuurd, niet vanwege ouders maar omdat hij 2 kinderen uit wilde nodigen waar hij echt nooit mee speelt.
Verder mag hij wel zelf kiezen. En dat vond ie dit jaar best lastig, hij mocht 5 kindjes uitnodigen dat zijn er 6 geworden omdat hij het echt niet wist wie dan niet zeg maar.

We gaan discobowlen :) Hij wilde dat zooooo graag.
pi_191475207
Ik heb het afgelopen feestje een beetje gestuurd: I wilde twee oudbuurmeisjes uitnodigen. Maar een van die meisjes zien we helemaal niet meer (ook omdat het contact tussen haar ouders en ons niet zodanig was). In tegenstelling tot het andere oudbuurmeisje. Daarbij speelt dus wel echt een rol dat we met de ouders van het andere buurmeisje nog wel contact hebben en daar graag mee afspreken. Als het aan I had gelegen hadden we allebei die oud buurmeisjes uitgenodigd. Ik heb erin gestuurd dat ze in plaats daarvan nog een kind uit haar klas uitnodigde en dan met name een meisje dat haar ook had uitgenodigd voor haar feestje. I noemde haar naam niet, terwijl ze wel veel met dat meisje om gaat en dus ook op haar feestje is geweest.

Ik denk dat het dus al snel zo gaat: ben je eenmaal een keer bij iemand geweest, of zijn er speeldates geweest (al dan niet bekokstoofd door de moeders) dan voelt het logisch om diegene uit te nodigen.

Ik ben zelf niet erg actief daarin: in speeldates regelen en contacten met andere moeders. Mijn dochter is sterk genoeg om haar weg te gaan en dat doet ze ook. Ik denk dat dit meer zelfvertrouwen geeft dan wanneer je als moeder het sociale verkeer steeds gaat regelen en organiseren. (Behalve als een kind hier duidelijk moeite mee heeft, dan kan ik me dat wel voorstellen).

Ik zou zeggen: trek het je niet aan. Of zoek zelf wat meer toenadering tot andere moeders, Het kan natuurlijk ook voor jezelf wel leuk zijn. Maar dat hangt van jou af. Probeer in ieder geval af te stappen van het idee dat je je dochter iets tekort doet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191478940
het is me nog niet opgevallen..
hoe vaak wordt je dochter gevraagd sun? Want sowieso worden de meeste kinderen niet supervaak gevraagd toch? behalve de echt popiejopies dan..
ik heb wel wat contact met andere ouders, maar niet veel en vooral met ouders van kinderen waar mee gespeeld wordt. Mijn oudste wilde zelf bij de kleuters maar weinig kinderen (met moeite 3 uitgezocht), mijn zoon liever de hele klas (en de juf voor het grote mensenfeest).. daar gereduceerd tot 4. Kinderen mogen zelf kiezen, maar toen dochter het meisje waar ze wekelijks mee speelde ineens niet wilde uitnodigen toch bedongen dat ze daar nog maar een keer heel goed over na moest denken..
oh en de tweeling was bij jongste een dingetje. hij klikt goed met 1 van de 2, maar vind zelf dat ze persé alletwee moesten komen. Uiteindelijk beiden niet uitgenodigd omdat hij toch andere kindjes wilde, maar denk dat t volgend jaar toch echt maar 1 van de twee wordt..
pi_191480083
Vandaag gaf een van de kindjes uit het groepje waar Js altijd mee speelt (5 kindjes) haar kinderfeestje. Dat groepje werd uitgenodigd, alleen Js niet. Ik vond dat echt zielig maar Js heeft er niets van gezegd en was gewoon vrolijk.

Ow werd laatst niet uitgenodigd bij het feestje van een van zijn beste vriendjes. Weet je wat hij zei: jammer, maar ik nodig heb wel voor mijn feestje uit.
Echt zo knap.

Maar ik heb sowieso geen speel kinderen, ze nemen bijna nooit iemand mee en gaan al helemaal nergens naar toe. Js is trouwens in nu 1,5 jaar bij 2 verschillende kindjes uitgenodigd en Ow bij 5 verschillende kindjes (waarvan er nu al 2 van school zijn..)

Geen idee wat je hieraan hebt, herkenning misschien ;)
pi_191484115
Toevallig kregen we gisteravond een uitnodiging van een vriendinnetje uit de klas die ook een paar keer bij ons thuis heeft gespeeld :) Dat is de eerste van het schooljaar. Vorig schooljaar had ze er ook 'maar' 2 met een klas van 27 kinderen.

Ik denk dat ik het los moet laten, het is wat het is :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Sunshine1982 op 13-02-2020 09:28:51 ]
pi_191485241
B zit er niet echt mee of hij uitgenodigd wordt. Wat ik wel zie, is dat de 'seksen' zo gescheiden worden. B speelt best vaak met meisjes maar hij werd bij 2 vriendinnetjes niet uitgenodigd want er kwamen alleen meisjes 8)7
pi_191485275
dat snap ik ook niet zo..
W is bij 2 vriendjes op t feestje gevraagd, maar de moeders kwamen van te voren wel vragen of ze t erg zou vinden om t enige meisje te zijn.. nou nee, op t schoolplein boeit dat duidelijk ook niet..
pi_191485338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 10:44 schreef exode het volgende:
B zit er niet echt mee of hij uitgenodigd wordt. Wat ik wel zie, is dat de 'seksen' zo gescheiden worden. B speelt best vaak met meisjes maar hij werd bij 2 vriendinnetjes niet uitgenodigd want er kwamen alleen meisjes 8)7
Ja, jammer is dat. Ik vind het ook fijn als zoiets dan gewoon even overlegd wordt. I had een jongetje uitgenodigd en verder alleen meisjes. Daar heb ik het van tevoren ook eventjes over gehad met de moeder, maar dat is een jongen die prima met meisjes over weg kan en het ging ook heel goed. We deden een elvenfeestje, alle meisjes konden zich verkleden als elfje en hij was Peter Pan. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_191491839
Juist kinderfeestjes. L heeft (bijna) nooit een feestje en ik ben daardoor niet zo bekend met kinderfeestjesetiquette. Situatie: zoon is uitgenodigd op een feestje van een vriendje. Op de uitnodiging staat een verwijzing naar lijstje.nl voor de wensen. Daar staan alleen Lego wensen op van tussen de 10 en 16 euro. Het komt een beetje hebberig op mij over en ik vind de bedragen eigenlijk best fors voor een kinderfeestje. Nu heb ik daar niet veel ervaring mee, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat een normaal bedrag is om te geven voor een kinderfeestje. Zelf dacht ik aan iets van 7.50 ofzo en max. 10 euro. Maar toch zeker geen 15? :o
pi_191491952
Hier meestal kadootjes tussen de ¤5 en ¤7,50. Hoger dan ¤10 voor een kinderfeestje ga ik zeker niet.

Hier wordt meestal door de jarige een mandje gemaakt in de speelgoedwinkel waar de gasten dan iets uit kiezen, en dat zijn altijd kadootjes tussen de ¤2 en ¤20, zit altijd iets bij binnen budget.
  donderdag 13 februari 2020 @ 19:39:12 #112
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191492414
Wij mogen er ook aan geloven volgende maand. Ze mag van mij 5 kindjes uitnodigen en ik probeer ook iets te sturen met kindjes waar ze wel eens is gevraagd/uitgenodigd.. Er komt hier regelmatig een uitnodiging mee naar huis, toevallig over 3 weken weer een keertje.. :)

En Nikki, ik vind dit soort bedragen ook echt een beetje buiten proportie. De grens die MM stelt van ¤5,00 a ¤7,50 vind ik een hele mooie :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191492749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2020 21:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en de tweeling was bij jongste een dingetje. hij klikt goed met 1 van de 2, maar vind zelf dat ze persé alletwee moesten komen. Uiteindelijk beiden niet uitgenodigd omdat hij toch andere kindjes wilde, maar denk dat t volgend jaar toch echt maar 1 van de twee wordt..
Ja, dat merken wij dus ook. Mijn meiden worden vrij weinig uitgenodigd en ik vrees om deze reden. Ik heb regelmatig met een verdrietig kind op het schoolplein gestaan omdat er weer een uitnodiging aan hun/haar neus voorbij ging.

Als het met 1 van de 2 goed klinmt weet die moeder dat ws ook wel. Dan kun je er wel 1 uitnodigen. Evt sein je de moeder vooraf in zodat ze voorbereid is.
pi_191492771
Ik heb het andersom. Best grote klas. 48 kinderen (Montessori, dubbele leerkrachten etc).
Dochter wordt wel regelmatig uitgenodigd. Maar ik laat haar max 5 kinderen terug uitnodigen.

Nu is een moeder semi-boos dat zij ons kind wel uitgenodigd heeft, maar wij haar kind niet.

Tja. Sorry. Ik ga daar niet over. Dat bepaalt ons kind zelf. Ik geef alleen het maximaal aantal aan.

Het zijn kinderen. Waar ze vandaag mee spelen, kan morgen weer over zijn. Laat ze het lekker zelf ontdekken.

Maar toch blijft het spoken in mijn hoofd. Hoe en of ik dit anders had moeten doen/begeleiden. :{

(Dochter werd in december 8)

[ Bericht 9% gewijzigd door capricia op 13-02-2020 20:02:32 ]
Definitely not CIA
pi_191493397
Tsja, dat kan gebeuren toch. Kind is teleurgesteld, dat snap ik. Maar het leven zit helaas vol teleurstellingen.

Ik ken een moeder die een andere moeder had gevraagd waarom haar kind niet was uitgenodigd. Achteraf bleek dat zogezegd een foutje te zijn en is dat kind alsnog uitgenodigd :')
pi_191493766
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, dat kan gebeuren toch. Kind is teleurgesteld, dat snap ik. Maar het leven zit helaas vol teleurstellingen.

Ik ken een moeder die een andere moeder had gevraagd waarom haar kind niet was uitgenodigd. Achteraf bleek dat zogezegd een foutje te zijn en is dat kind alsnog uitgenodigd :')
Oh ja!

Of mijn dochter die vertelt dat ze uitgenodigd is, maar ik heb geen uitnodiging gezien en ik ken die ouders en dat kind niet. Ook zo iets.
Heb het er niet meer over gehad met haar en de datum gewoon ongemerkt voorbij laten gaan. _O-
Niets meer van gehoord.

Lastige dingen hoor.
Ja. Teleurstellingen horen erbij. Maar je wil je kind beschermen hè.
Definitely not CIA
pi_191497141
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 19:55 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, dat merken wij dus ook. Mijn meiden worden vrij weinig uitgenodigd en ik vrees om deze reden. Ik heb regelmatig met een verdrietig kind op het schoolplein gestaan omdat er weer een uitnodiging aan hun/haar neus voorbij ging.

Als het met 1 van de 2 goed klinmt weet die moeder dat ws ook wel. Dan kun je er wel 1 uitnodigen. Evt sein je de moeder vooraf in zodat ze voorbereid is.
nu is dat jongetje deze keer niet om die reden niet uitgenodigd.. ze stonden beide wel op zijn lijstje.. maar daar stonden er sowieso te veel op.. maar als t volgend jaar aan de orde is dan bespreek ik t wel met moeder idd.. (eerst maar eens kijken of ze dan bij elkaar in de klas zitten).
Maar wel rot om alleen door het tweeling zijn niet uitgenodigd te worden..
(en ik snap niet zo goed waarom kleuter ze als een soort eenheid blijft zien terwijl hij dus maar met 1 van de twee speelt)
pi_191497226
oh en qua geld.. cadeautjes doe ik ook max 7,50.. vind 15,- echt een flink bedrag voor een kinderverjaardag (wij leggen met vriendinnen ook nog steeds 10,- pp in voor verjaardagen van elkaar)
pi_191497286
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2020 23:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en qua geld.. cadeautjes doe ik ook max 7,50.. vind 15,- echt een flink bedrag voor een kinderverjaardag (wij leggen met vriendinnen ook nog steeds 10,- pp in voor verjaardagen van elkaar)
Ja. Wij ook. 7,50.
Definitely not CIA
pi_191499678
Fijn om te lezen dat 7.50 als een prima bedrag wordt gezien. Ik vind dat eigenlijk meer dan genoeg. Het gaat er wat mij betreft meer om dat een kind een cadeautje krijgt en iets uit te pakken heeft, al is dat maar een kleinigheidje.
pi_191499895
Wij hebben als ouders een paar keer samen iets gekocht van Lego oid. Dan blijf je wel op de 5-7,50 als bedrag.

Hier stuurde ik ook wel een beetje voor de groepsdynamica. Soms zorgt een extra kind erbij dat het wat soepeler verloopt. Andersom mocht er nooit iemand niet komen om zijn/haar gedrag. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_191500117
Wij hebben ook een lijstje.nl toegevoegd aan de uitnodiging. Daar hoeft niemand zich aan te houden maar dan hebben ouders een richting.
Daar staan ook duurdere cadeaus op maar dat komt omdat het ook meteen zijn lijst voor zijn 'grote mensen' feest is.

Er staan een hoop dingen van rond de ¤5 op iig. Wij zitten ook altijd tussen de ¤5 en ¤7,50. Meer dan genoeg.
pi_191500274
Ik heb een voorraadje algemene lego ingeslagen bij een aanbieding, van die setjes met blokjes waarbij het niet erg is als het dubbel is.

O is tot nu toe voor 1 feestje uitgenodigd, maar van een jongetje waar hij eigenlijk nooit mee speelt begreep ik naderhand (nadat hij wat langer op school zat). En hier wordt ook gedreigd met “anders mag je niet op mijn feestje komen” volgens mij, want dat krijgen we thuis nu ook regelmatig van hem te horen als hij op zijn kop krijgt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_191501125
quote:
1s.gif Op donderdag 13 februari 2020 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]

Oh ja!

Of mijn dochter die vertelt dat ze uitgenodigd is, maar ik heb geen uitnodiging gezien en ik ken die ouders en dat kind niet. Ook zo iets.
Heb het er niet meer over gehad met haar en de datum gewoon ongemerkt voorbij laten gaan. _O-
Niets meer van gehoord.

Lastige dingen hoor.
Ja. Teleurstellingen horen erbij. Maar je wil je kind beschermen hè.
Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal. :o .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 10:39:50 #125
236264 crew  capricia
pi_191501196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal. :o .
Ja. Ik vind dat ook brutaal.
Maar eigenlijk ook best assertief. :D
Want dan had dat meisje dat maar niet moeten zeggen. Dat is de consequentie van het beloven.

Maar ik doe dat dus ook niet.
Definitely not CIA
pi_191501559
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal. :o .
Brutaal is het zeker. Plus dat dat kind zich misschien niet gewenst voelde op dat partijtje. Dat vind ik nog veel sneuer. Neem dan als moeder zijnde je kind mee voor een leuk middagje. Gezellig saampjes wat doen :)
pi_191502976
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:39 schreef capricia het volgende:

Want dan had dat meisje dat maar niet moeten zeggen. Dat is de consequentie van het beloven.
Tja, het was een kleuter van 5. Die belooft niets, maar roept gewoon wat. En een kind is niet de baas, lijkt mij, de ouders bepalen hoeveel kinderen er mogen komen. En dat is natuurlijk ook het punt: als andere ouder heb je dat te respecteren, ook omdat er kosten aan verbonden zijn (dit was een feestje ergens buiten de deur).
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  Moderator vrijdag 14 februari 2020 @ 13:09:48 #128
236264 crew  capricia
pi_191502991
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 13:08 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Tja, het was een kleuter van 5. Die belooft niets, maar roept gewoon wat. En een kind is niet de baas, lijkt mij, de ouders bepalen hoeveel kinderen er mogen komen. En dat is natuurlijk ook het punt: als andere ouder heb je dat te respecteren, ook omdat er kosten aan verbonden zijn (dit was een feestje ergens buiten de deur).
Ja 5 jaar is wel anders, idd. Kleutertje nog. :)

Het is ook een leercurve. Idem met kinderen die dubbele speelafspraakjes maken. Waardoor er 1 kind huilend/droevig achterblijft.
Met 5 jaar kan dat prima gebeuren. Met 10 jaar hoor je dit wel al geleerd te hebben.
Als ouder hoor je dat ook wel een beetje bij te brengen bij je kind. Die consequenties.

Maar 5 is nog erg jong, ja.
Definitely not CIA
pi_191518064
Over een poosje is J jarig en ontkom ik ook niet meer aan een kinderfeestje. Ik had in mijn hoofd dat 3 of 4 kinderen uitnodigen mooi was voor het eerste feestje, maar de feestjes waar hij tot nu toe is geweest waren er steeds 6 uitgenodigd. Daarbij speelt hij vooral met 4 kindjes uit de klas. Dan kan zo'n aantal toch prima, of niet?

Ik probeer trouwens rond de 5 euro uit te komen voor een kinderfeestje. Soms heb ik geluk en is het 4, soms 6 omdat dat dan iets is waar het kind echt heel blij mee is.
pi_191518289
hier hanteren de meeste ouders dat je zoveel kinderen mag uitnodigen als je oud wordt. Dus op de 5e verjaardag 5 kindjes.. ikzelf heb gezegd zoveel als je oud wordt inclusief jezelf.. dus op 5e verjaardag 4 kindjes.
(komt met broertje erbij op t zelfde totale aantal).
maar ik heb ook al een feestje met 10 kinderen gezien evenals één met maar 2 kindjes.. Dus doe vooral wat je zelf fijn vindt..
pi_191518965
B mocht 5 kindjes uitnodigen, met hem erbij dus 6. Hij wordt 6 jaar.

Er komen er 6 door ons....we hadden zonder na te denken 6 uitnodigingen klaar gelegd zodat hij de namen erop kon schrijven. Hij zat al een tijdje tussen 2 kindjes te twijfelen en nu kon hij ze toch allebei kwijt. Oepsie. Pas bij uitdelen, zagen we het. Ach...moet alleen de bowlingbaan nog bellen, bedenk ik me.

Als je er 2 wilt uitnodigen of 10, moet iedereen zelf weten toch?
pi_191519039
Hier is het aantal ook beperkt door wat we gaan doen. Duur feestje minder kinderen dat bij goedkoop feestje. En als we ergens heen gaan worden we beperkt door het aantal zitplaatsen in de auto's.
  zaterdag 15 februari 2020 @ 12:25:24 #133
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_191519146
Hier 5 kindjes inclusief zij zelf. Vindt dat een mooi aantal. Wij gaan net als B. van exode bowlen. Ik heb een moeder van een kindje dat ze heeft uitgenodigd gevraagd of ze voor mij wil meerijden. (5 minuten) om de kinderen te brengen. Ophalen laat ik daar gebeuren. We vieren het van 12 tot 16 uur.

Ik kan mij uit mijn tijd herinneren dat er een meisje was, welke altijd de hele klas mocht uitnodigen. Dat waren er zo'n 23. Dan nog broertjes en zusjes erbij en ze zat op 28. (5 kinderen in dat gezin). Hulde voor die ouders _O_ :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_191519165
Sjaak wil graag 2 of 3 kindjes uitnodigen en gewoon thuis spelen, zei hij. Dat hij überhaupt een feestje wil was al een verrassing voor me. Dus dat gaan we maar doen zo.
pi_191520017
Wij laten de ouders de kinderen zelf brengen en ophalen. Wij hebben maar 1 auto en er een auto voor lenen had ik geen zin in. Het is 5 minuten rijden en er rijdt ook een bus rechtstreeks die er 10 minuten over doet. We nemen wel ons nichtje mee (die zit bij B in de klas en zijn dikke matties) en dan kan er eventueel nog 1 kind bij.

MevrC dat is leuk! Ga je dan thuis iets doen van spelletjes of laat je het gewoon een beetje gaan?
  zaterdag 15 februari 2020 @ 14:18:43 #136
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_191520279
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 12:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wil graag 2 of 3 kindjes uitnodigen en gewoon thuis spelen, zei hij. Dat hij überhaupt een feestje wil was al een verrassing voor me. Dus dat gaan we maar doen zo.
Superleuk toch! Als de jarige blij is, is het altijd goed ^O^ Speurtocht naar de speeltuin, aldaar 'schat' verstoppen, hopen op mooi weer en klaar is Kees.
pi_191520500
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2020 14:18 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Superleuk toch! Als de jarige blij is, is het altijd goed ^O^ Speurtocht naar de speeltuin, aldaar 'schat' verstoppen, hopen op mooi weer en klaar is Kees.
Ik vind het al super dat hij een feestje wil! Dat was al een verrassing. We gaan op een zaterdagochtend de kindjes uitnodigen en dan mogen ze hier 1,5-2 uur spelen. Dat is meer dan genoeg voor Sjaak.

@exode Sjaak wil graag met de houten treinen spelen met ze. Misschien doe ik nog iets voor ‘achter de hand’ maar ik denk niet dat het nodig is.
pi_191520837
hier hebben ze met de 4e verjaardag ook een feestje gehad met alleen de 2 buurkinderen.. dat was buiten taart eten gewoon spelen net als zovaak.. máár ze hebben het er nog lang over gehad dus t voelde heel speciaal blijkbaar..

en houten treinbaan is altijd goed toch?
pi_193544307
Schop!

Ketel wordt volgende week 5 jaar en krijgt zijn eerste kinderfeestje. We hebben een ruim grasveld voor de deur en we gaan even uit van lekker weer, dus het kan relatief coronaproof.

Ik loop alleen een beetje vast op activiteiten. We overwegen een springkussen te huren en willen cakejes versieren, maar dat voelt niet helemaal als genoeg voor een feestje? Maar wat zijn verder nog leuke en goedkope activiteiten?

Oh ja, en hoe lang is handig voor een groepje 4/5-jarigen?
pi_193544347
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Schop!

Ketel wordt volgende week 5 jaar en krijgt zijn eerste kinderfeestje. We hebben een ruim grasveld voor de deur en we gaan even uit van lekker weer, dus het kan relatief coronaproof.

Ik loop alleen een beetje vast op activiteiten. We overwegen een springkussen te huren en willen cakejes versieren, maar dat voelt niet helemaal als genoeg voor een feestje? Maar wat zijn verder nog leuke en goedkope activiteiten?

Oh ja, en hoe lang is handig voor een groepje 4/5-jarigen?
Estafette
Klimparcours uitzetten
Speeltuintje in de buurt?
Tikkertje/verstoppertje
Spijkerpoepen
Dansen/muziek (Jan Huigen in de ton bijv.)
Zakdoekje leggen
Een werpspel met bal (of pittenzak oid)
  maandag 8 juni 2020 @ 22:36:30 #141
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_193544543
quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Schop!

Ketel wordt volgende week 5 jaar en krijgt zijn eerste kinderfeestje. We hebben een ruim grasveld voor de deur en we gaan even uit van lekker weer, dus het kan relatief coronaproof.

Ik loop alleen een beetje vast op activiteiten. We overwegen een springkussen te huren en willen cakejes versieren, maar dat voelt niet helemaal als genoeg voor een feestje? Maar wat zijn verder nog leuke en goedkope activiteiten?

Oh ja, en hoe lang is handig voor een groepje 4/5-jarigen?
Springkussen en lekker voetballen op het grasveld lijkt me meer dan genoeg vertier naast het cadeautjes geven en cakejes versieren. Als het heel mooi weer is, dan ook nog lekker kliederen met water en iedereen is blij.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_193544900
ligt een beetje aan de kinderen denk ik.. maar ik had bij beide kinderen toen ze 5 werden best wat dingen georganiseerd, maar na cadeaus uitpakken, taart eten en snoepjesmemory wilden ze gewoon spelen en vooral niks georganiseerds.. Dus ik heb ze lekker laten gaan..En duurde geloof ik 2,5 uur, maar 2 uur was denk ik ook prima geweest..
edit: wat livelink zegt dus eigenlijk!
  maandag 8 juni 2020 @ 23:05:08 #143
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_193545043
2-2,5 uur lijkt me idd prima. Je kan evt de cadeautjes laten verstoppen, dat die eerst gezocht moeten worden door de jarige. Dan duurt het cadeautjesmoment net iets langer dan 2 minuten.
Hier was een speurtocht trouwens een groot succes. En kinderen vinden het leuk als ze (met z'n allen) iets kunnen winnen of een schat moeten vinden ofzo, dus dat zou ik er ook bij doen. En dan evt nog poffertjes of frietjes als afsluiting. Beste feestje ooit! ;).
KuikenGuppy
  dinsdag 9 juni 2020 @ 09:01:47 #144
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_193547654
Met 5 hadden we bij de ene een piraten feestje, bij de andere paw patrol. Wat kleine spelletjes, een speurtocht en cakes versieren.

Allebei zo'n 2,5-3 uur, maar dat op woensdag uit school met lunch erbij.
  donderdag 5 november 2020 @ 14:32:13 #145
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_196072698
Ik heb wat inspiratie nodig voor een kinderfeestje voor mijn 9 jarige dochter. Ze was jarig toen de scholen gesloten waren dus konden we het niet vieren, daarna weer zomervakantie en het kwam er maar niet van. Maar wat kunnen we doen aangezien zoveel dingen gesloten zijn. Het enige wat in me opkomt is een soort knutselmiddag thuis, maar weet niet of dat genoeg vermaak is. Toen mijn zoon een jaar of 6 of 7 werd zijn we naar het park gegaan met allerlei buitenspeelgoed en hadden spelletjes bedacht maar dat was echt een blamage, ze vonden het saai en een jongetje vroeg of terug konden naar huis en tv konden gaan kijken, dat was niet leuk en sneu voor mijn zoon dus ben een beetje huiverig voor een thuisfeestje. We hebben nog geen budget in gedachten maar aangezien we rondkomen van een minimum inkomen zijn we nogal beperkt. Dus iemand nog leuke ideeën?
pi_196072973
Jammer dat het buitenspeelfeestje zo tegenviel krijt, al lijkt het me dan meer liggen aan de kinderen die dan vragen om tv kijken :+ mijn kleuter zou dat bijvoorbeeld helemaal geweldig vinden, maar dat is echt een buitenspeler. Ik denk dat het lastig is om het voor alle kinderen leuk te maken.

Wat is leuk met 9 jarige meiden? Wij hadden vroeger altijd thuisfeestjes en dat waren echt de beste. Spelletjes waarbij je hard moet lachen is denk ik leuk.
Spijkerpoepen enzo :P
Even graven hoor, naar wat wij altijd deden. Het fluisterspel/roddelspel, een parcours lopen met een duo die een ballon tussen de buiken klemmen die niet mag vallen, schaduwspel (wit doek, lamp erachter en dan een verkleed erachter, het doel weet ik niet meer precies :') ), snoepjesmemory heb ik ooit hier vandaan, ook leuk.
Of een filmavond met kussens en popcorn en huispakken O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196072977
Samen een vlog/film maken. T-shirts versieren (met textielstiften. Kleurplaten uitprinten om eronder te leggen, die kunnen ze dan overtrekken en inkleuren.) Samen koken/gourmetten. Samen make-uppen met een YouTube tutorial. Een fotoshoot organiseren (en ook hier: elkaar opmaken of elkaars haar doen, al dan niet met online hulp). Een cupcakewedstrijd (wie maakt de lekkerste/mooiste/grappigste/gekste). Een speurtocht/vossenjacht (in thema). Een film kijken (maar dan een beamer lenen van school/een kennis/iemand) met zelfgemaakte popcorn of ander lekkers. Karaoke.
pi_196073033
Oké, Jentin is duidelijk meer op de hoogte van wat meisjes van 9 tegenwoordig leuk vinden :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_196073742
Pyjama ochtend feestje. Meiden komen in pyjama voor een taart ontbijt en kijken film/ doen wat make-up en maken zelf hun lunch
Met een meidenkwartet
  donderdag 5 november 2020 @ 15:52:43 #150
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_196074251
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal. :o .
Hier ook ooit een moeder die het echt helemaal niet snapte paar jaar geleden. Situatie: ik nodig haar dochter en nog drie andere meiden uit voor een feestje op een vrijdag. Moeder zegt dat haar dochter dan niet kan.

Ik: Goh wat jammer...
Zij: Ja nee maar zij kan niet dan
Ik: Ja, precies, jammer
Zij: Nee, we doen het op zaterdag
Ik: Nee, het is op een vrijdag
Zij: Nee want dan kan mijn dochter niet
Ik: Eh, ik snap het niet, dan kan ze dus niet komen toch?
Zij: Jawel, je geeft het gewoon op zaterdag
Ik: Eh, nee
Zij: Jawel want ze wil heel graag
Ik: Nee, het is op vrijdag dus helaas
Zij: Maar ze wil zo graag
Ik: (reageer niet meer)
Zij: Hallo, wanneer is het feestje nu dan?
Ik: Vrijdag
Zij: Nee dan kan ze niet, zaterdag maar doen?
Ik: Nee
Zij: Jij sluit mijn dochter buiten!

Moeder heeft me nooit meer gedag gezegd. Wat is er niet te snappen aan een uitnodiging? :?
  donderdag 5 november 2020 @ 16:01:14 #151
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_196074401
Ah ik zie al echt leuke ideeën! Thanks! Schiet mezelf nog even wat te binnen maar niet helemaal geschikt voor kinderen die verlegen zijn. Mijn partner is 'podiumbouwer' en mijn zwager lichttechnicus en ze zitten allebei thuis ivm corona... zou misschien een uurtje karaoke ook nog een optie zijn? Ik vind karaoke persoonlijk heel erg verschrikkelijk maar zou dat leuk zijn voor een paar meiden als tussendoortje?
  donderdag 5 november 2020 @ 16:03:36 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_196074453
Karaoke O+
disclaimer
pi_196074489
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:44 schreef Jentin het volgende:
Karaoke.
Topidee *)
pi_196074516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 15:52 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Hier ook ooit een moeder die het echt helemaal niet snapte paar jaar geleden. Situatie: ik nodig haar dochter en nog drie andere meiden uit voor een feestje op een vrijdag. Moeder zegt dat haar dochter dan niet kan.

Ik: Goh wat jammer...
Zij: Ja nee maar zij kan niet dan
Ik: Ja, precies, jammer
Zij: Nee, we doen het op zaterdag
Ik: Nee, het is op een vrijdag
Zij: Nee want dan kan mijn dochter niet
Ik: Eh, ik snap het niet, dan kan ze dus niet komen toch?
Zij: Jawel, je geeft het gewoon op zaterdag
Ik: Eh, nee
Zij: Jawel want ze wil heel graag
Ik: Nee, het is op vrijdag dus helaas
Zij: Maar ze wil zo graag
Ik: (reageer niet meer)
Zij: Hallo, wanneer is het feestje nu dan?
Ik: Vrijdag
Zij: Nee dan kan ze niet, zaterdag maar doen?
Ik: Nee
Zij: Jij sluit mijn dochter buiten!

Moeder heeft me nooit meer gedag gezegd. Wat is er niet te snappen aan een uitnodiging? :?
😂
Deze is vast ook tegen Corona
  donderdag 5 november 2020 @ 17:20:39 #155
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_196076098
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2020 14:32 schreef krijtlijk het volgende:
Ik heb wat inspiratie nodig voor een kinderfeestje voor mijn 9 jarige dochter. Ze was jarig toen de scholen gesloten waren dus konden we het niet vieren, daarna weer zomervakantie en het kwam er maar niet van. Maar wat kunnen we doen aangezien zoveel dingen gesloten zijn. Het enige wat in me opkomt is een soort knutselmiddag thuis, maar weet niet of dat genoeg vermaak is. Toen mijn zoon een jaar of 6 of 7 werd zijn we naar het park gegaan met allerlei buitenspeelgoed en hadden spelletjes bedacht maar dat was echt een blamage, ze vonden het saai en een jongetje vroeg of terug konden naar huis en tv konden gaan kijken, dat was niet leuk en sneu voor mijn zoon dus ben een beetje huiverig voor een thuisfeestje. We hebben nog geen budget in gedachten maar aangezien we rondkomen van een minimum inkomen zijn we nogal beperkt. Dus iemand nog leuke ideeën?
Shirts tie-dyen! Hebben wij onlangs gedaan en was echt heel erg leuk en een groot succes. We hebben van tevoren via de chromecast met zn allen op tv een paar YouTube tutorials gekeken zodat ze wat ideeën op konden doen, daarna samen de elastiekjes gedaan en geverfd (waren we langer mee bezig dan je misschien zou denken) en aan het eind van de middag shirtjes in een zakje mee terug. Het viel ook enorm mee met de zooi. Braadslede met een rekje helpt al veel. Bij mij waren de meiden iets jonger dus moest ik nog wat meer helpen, met negenjarigen is het helemaal hendig :+
  maandag 9 november 2020 @ 11:56:40 #156
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_196148971
Braadslede met een rekje?
in de haak.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 10:58:41 #157
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198214429
Goed. Het kuiken is bijna 7 en wil een feestje. De genodigden zijn allemaal 7 of 8. Is dit al een goede leeftijd voor een filmmiddag?
En zouden jullie de film "Trolls Wereldtour" aan zetten voor een groep jongens?
KuikenGuppy
pi_198214613
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 10:58 schreef Burdie het volgende:
Goed. Het kuiken is bijna 7 en wil een feestje. De genodigden zijn allemaal 7 of 8. Is dit al een goede leeftijd voor een filmmiddag?
En zouden jullie de film "Trolls Wereldtour" aan zetten voor een groep jongens?
Lastig. We hebben hem gezien en er komen een hoop liedjes en dans in voor. Weet niet of jongens dat boeiend vinden. Ik vind het persoonlijk meer een film voor meiden.
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:16:03 #159
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_198214690
@Burdie J is net 8. Voor hem zou een filmmiddag niet gewerkt hebben. Na een half uur hebben ze hier geen zitvlees meer en moet er bewogen worden. Hoe dat bij jullie zou zijn ligt natuurlijk heel erg aan het type kind dat uitgenodigd is. Ik zou iig een plan B hebben met een (buiten) beweegactiviteit (speurtocht, spel, speeltuintje, hoeft niet ingewikkeld).
  vrijdag 26 februari 2021 @ 11:43:34 #160
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198215200
Wi
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 11:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Lastig. We hebben hem gezien en er komen een hoop liedjes en dans in voor. Weet niet of jongens dat boeiend vinden. Ik vind het persoonlijk meer een film voor meiden.
Wij ook, mijn jongens vonden 'm fantastisch! Maar ik vind hun niet per se representatief voor een groepje jongens, dus vandaar de twijfel.
Misschien bewaar ik de filmmiddag dan nog een (paar) jaar, zo te lezen zal het niet direct een gegarandeerd succes worden.
KuikenGuppy
pi_200532557
Een kickje :)

Vandaag vieren we het kinderfeestje van mijn oudste. Ze wilde thuis blijven en daar leuke dingetjes doen. We gaan taart eten en verder wilde ze just dance doen op de switch en spelletjes. Ik heb bij de Action gister nog verfspulletjes gekocht, kunnen ze ook creatief bezig zijn als ze dat willen. Als afsluiting patat. Ik ben altijd blij als zo'n kinderfeestje weer achter de rug is :@


Wat ik wel vervelend vind is dat ik erachteraan moet gaan of iemand komt of niet. Dat was vorig jaar en nu weer. Vorig jaar heb ik uiteindelijk maar de moeder geappt of haar dochter kwam. Toen kreeg ik een reactie 'Nee, ze komt niet. ' Ok :')
Dit jaar weer, maar ik kan het niet vragen aan dat meisje haar ouders. Zie ze nooit en heb geen nummer.Meisje zegt dat ze op vakantie is, maar dat ze wel komt. Geen idee of ze komt, maar ik gok van niet.
Laat gewoon wat weten....
pi_200533125
Dat is ook lastig, @Sunshine1982 Hoe moeilijk is het om even iets te laten weten...
Hoe geef je de uitnodiging? Hier wordt het vaak aan de deur afgegeven, dan heb je meteen even contact met de ouders. Ik weet alleen niet of dat helpt bij dat soort mensen.
  zondag 25 juli 2021 @ 09:01:49 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_200533413
Wat vervelend, Sunshine1982. Heb je überhaupt geen contact met die moeders?
disclaimer
  zondag 25 juli 2021 @ 09:08:05 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200533496
Een RSVP op het kaartje zetten?

Overigens worden de feestjes hier eerst in een appgroepje tussen de ouders besproken, en soms zelfs pre-appgroep een inventarisatie wie wel/niet kan.
Maar meestal is er ineens een toevoeging aan appgroep "Julius 10 jaar".

Verder ook geen uitnodigen meer ofzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 25 juli 2021 @ 09:26:09 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_200533802
Als ik hie "rsvp" op het kaartje zet dan weet denk ik 75% niet wat de bedoeling is :')
Maar inderdaad, alles gaat via whatsapp tegenwoordig.
disclaimer
pi_200534487
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 08:43 schreef Hupje het volgende:
Dat is ook lastig, @:Sunshine1982 Hoe moeilijk is het om even iets te laten weten...
Hoe geef je de uitnodiging? Hier wordt het vaak aan de deur afgegeven, dan heb je meteen even contact met de ouders. Ik weet alleen niet of dat helpt bij dat soort mensen.
We geven ze op school. Blijkbaar zijn we hier nog van de oude stempel, wat wij krijgen bijna alleen maar kaartjes. Daarna wordt er wel een appgroep geopend om foto's door te sturen van het feestje.

Ik heb met alle moeders goed contact, behalve met deze. Dat meisje zit al vanaf groep 1 bij Noor in de klas maar wie haar ouders zijn? Geen idee. Ze wordt vaak door de BSO gebracht en opgehaald.

We gaan het zien vanmiddag :)
  zondag 25 juli 2021 @ 09:55:08 #167
344469 Amsel
zonder t
pi_200534540
Mijn kind wil klasgenoten uitnodigen van wie ik geen flauw idee heb wie de ouders zijn :@ Dus nu moet ik weer bij anderen gaan vragen of zij weten wie bij wie hoort zodat ik ze kan appen en ik vind het allemaal zo awkward :')
pi_200534634
quote:
0s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:55 schreef Amsel het volgende:
Mijn kind wil klasgenoten uitnodigen van wie ik geen flauw idee heb wie de ouders zijn :@ Dus nu moet ik weer bij anderen gaan vragen of zij weten wie bij wie hoort zodat ik ze kan appen en ik vind het allemaal zo awkward :')
Het is allemaal wat met die kinderfeestjes. Het liefst skip ik ze gewoon :P
  zondag 25 juli 2021 @ 11:41:43 #169
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_200536694
quote:
1s.gif Op zondag 25 juli 2021 09:26 schreef SQ het volgende:
Als ik hie "rsvp" op het kaartje zet dan weet denk ik 75% niet wat de bedoeling is :')
Maar inderdaad, alles gaat via whatsapp tegenwoordig.
Je moet ook niet RSVP er op zetten, maar: laat je even weten of je komt?
pi_204356223
Binnenkort voor de derde keer het kinderfeestje. En voor de derde keer met regen ;( _O- Vanwege corona in verschillende maanden georganiseerd (oktober, juni, april), maar kennelijk moet het gewoon regenen als wij een kinderfeestje houden. De geplande speeltuin wordt 'm dus niet. Jammer, leek me ideaal!

Weet iemand nog leuke binnenactiviteiten thuis (evt in het thema Pokémon) voor 3 jongens en 2 meisjes van 7 en 8?
Ik heb al kleurplaten, bingo met prijsjes, ezeltje prik, pokemons nabouwen (of vrij bouwen) met Lego, knutselen met zoutdeeg en andere spulletjes en ze mogen een computerspelletje spelen (willen ze altijd graag als ze hier spelen maar mag vrijwel nooit).
pi_204356379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 09:12 schreef Hupje het volgende:
Binnenkort voor de derde keer het kinderfeestje. En voor de derde keer met regen ;( _O- Vanwege corona in verschillende maanden georganiseerd (oktober, juni, april), maar kennelijk moet het gewoon regenen als wij een kinderfeestje houden. De geplande speeltuin wordt 'm dus niet. Jammer, leek me ideaal!

Weet iemand nog leuke binnenactiviteiten thuis (evt in het thema Pokémon) voor 3 jongens en 2 meisjes van 7 en 8?
Ik heb al kleurplaten, bingo met prijsjes, ezeltje prik, pokemons nabouwen (of vrij bouwen) met Lego, knutselen met zoutdeeg en andere spulletjes en ze mogen een computerspelletje spelen (willen ze altijd graag als ze hier spelen maar mag vrijwel nooit).
Ik had de laatste keer bij de Action kleine schildersezels gekocht voor de kinderen met doeken erbij die erop pasten. Wat waterverf erbij en ze konden hun eigen schilderij maken. Vonden ze leuk!
pi_204356403
Als je ergens nerf guns hebt, kun je nog pokemons gaan vangen? (pokemon plaatjes aan en lijntje hangen en erop schieten)
Of old-skool blik gooien, met blikje vermomd als pokemon.
pi_204356494
De meeste haalbare spelletjes hebben we vorig jaar bij het feestje al gedaan :')
Blikgooien heb ik nog, maar dan met Mario plaatjes. Misschien moet ik niet moeilijk doen en die gewoon zo gebruiken.
Inmiddels de mee te nemen koek gewisseld voor wafels zodat ze die kunnen versieren, altijd goed en vult ook wat tijd.
Verven zie ik niet zo zitten met de ruimte die we hebben, klei en ander knutselgedoe geeft minder rommel en kan blijven liggen als ze stoppen.
pi_204356512
Of eierkoeken, en dan half wit, half rood glazuur :D
pi_204356521
Ja, leuk idee maar mijn allergische kind mag geen eierkoeken en ik heb geen tijd om ze zelf te bakken dit keer :{
pi_204356608
Je kan sjablonen van pokemon kaarten downloaden, en dat ze dan zelf een eigen pokemon kaart kunnen ontwerpen?

En niet in Pokemon thema, maar ik weet nog dat mijn ouders wel eens een speurtocht door het huis deden met mijn kinderfeestje, was altijd een doorslaand succes. Ook hadden ze een zak vol met oude- of verkleedkleding, die zak ging de kring rond zoals met stoelendans en als de muziek stopte moest degene die hem vast had er met de ogen dicht wat uit halen en dat aantrekken, leverde hilarische outfits op en leuke groepsfoto's. Wat op latere leeftijd altijd een grote hit was: chocolade fondue O+
pi_204356656
Zelf een Pokémon kaart maken is een goed idee, die doe ik erbij voor het knutselen!
Verkleden ipv stoelendans is ook een leuke, ik ga eens kijken wat we hebben.
Door het hele huis laat ik ze maar niet gaan, mijn vriend overleeft dat niet :D Die vindt 5 kinderen beneden al heftig. Daarom wilden we ook lekker naar buiten gaan dit keer :')
pi_204357437
@Hupje respect dat je een thuisfeestje aandurft met 7-8 jarigen. _O_

Oud hollandse spelletjes een idee? Zaklopen, spijkerpoepen, koekhappen?
pi_204357483
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2022 11:21 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Hupje respect dat je een thuisfeestje aandurft met 7-8 jarigen. _O_

Oud hollandse spelletjes een idee? Zaklopen, spijkerpoepen, koekhappen?
Nou ja, het is meer dat ik de speelhel op vrijdagmiddag met regen nóg erger vind :P Kind was eerst akkoord met verzetten bij slecht weer, maar verheugde zich nu zo op zijn feestje dat hij het toch door wilde laten gaan.
pi_204358664
Ik weet niet of knikkeren nog hip is en of dat bij deze leeftijd nog cool is?
Wij hebben wel eens met een thuisverjaardag de kinderen bij binnenkomst na het taartje, een knikkerzakje laten inkleuren en daarna gingen we spelletjes doen waarmee ze in een grote bak knikkers konden verdienen voor de groep. Aan het eind van de middag gingen ze allemaal met een gevulde knikkerzak naar huis.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_204359329
Thuis spellen:
- Laserbaan, met rood touw een hindernessbaan in de woonkamer of tuin.
- Laat ze de gewone Pokemon en de geevalueerde versie matchen met uitgeprinte kaartjes.
- Tikkertje, als je getikt wordt moet je een Pokemon noemen.
pi_204359442
Misschien ligt het aan mij en ben ik een hele luie ouder wat dat betreft, maar waarom moet je kinderen een heel feestje lang vermaken? Mijn ervaring is dat ze het ook heel leuk vinden om tussendoor lekker samen te spelen. In huis, maar nog beter; in de tuin.

Als ik weleens hoor wat mijn dochter allemaal op een feestje gedaan heeft, ik word er nog net niet moe van :@ :') Met echt als toppunt dat een moeder had bedacht dat het wel leuk zou zijn om met de kinderen een dansje op te nemen voor op tiktok. Vond ik niet zo geslaagd }:|
pi_204359616
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien ligt het aan mij en ben ik een hele luie ouder wat dat betreft, maar waarom moet je kinderen een heel feestje lang vermaken? Mijn ervaring is dat ze het ook heel leuk vinden om tussendoor lekker samen te spelen. In huis, maar nog beter; in de tuin.
Dat dacht ik ook, maar op Ketels vorige feestje (hij werd 6!) klaagden een paar kinderen halverwege. Of er niet meer activiteiten waren? We hadden nota bene een springkussen gehuurd en verschillende spellen liggen. -O-
  donderdag 7 april 2022 @ 15:01:09 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204359640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien ligt het aan mij en ben ik een hele luie ouder wat dat betreft, maar waarom moet je kinderen een heel feestje lang vermaken? Mijn ervaring is dat ze het ook heel leuk vinden om tussendoor lekker samen te spelen. In huis, maar nog beter; in de tuin.

Als ik weleens hoor wat mijn dochter allemaal op een feestje gedaan heeft, ik word er nog net niet moe van :@ :') Met echt als toppunt dat een moeder had bedacht dat het wel leuk zou zijn om met de kinderen een dansje op te nemen voor op tiktok. Vond ik niet zo geslaagd }:|
Nee hoor, of ik ben net zo lui.
Ervaring hier: geef ze een hoop opgeblazen ballonnen, breekbare spullen aan de kant, veel plezier. Als ouder je vooral niet mee bemoeien...
Of: bind ieder kind een ballon aan een been met een touwtje. De laatste die nog een hele ballon heeft, heeft gewonnen.

Hier ook 1 klaagkind. Heb gezien hoe zijn moeder daar mee omgaat (duidelijk en kordaat, geen fluwelen handschoentjes), dus daarvan ken ik inmiddels de gebruiksaanwijzing...
pi_204359740
Weet je, om die reden wilde ik graag naar de speeltuin. Hier mag je spelen, speelgoed mee, veel plezier. Leek me ideaal :P
Ons huis is niet heel klein, maar als je echt niet naar buiten kunt omdat het regent is het met een groepje kinderen ook niet ruim, dus hou ik ze liever wat bezig dan dat al het speelgoed overal ligt en er dingen stuk gaan.
pi_204359929
Het verschilt hier per jaar.

1 keer hadden we een ad-hoc feestje ivm corona. Wij vonden het gourmetten en film kijken wel prima. Maar de kinderen vroegen hier ook om meer spelletjes.

Ze hebben niet elk jaar een feestje. Soms komt het niet zo goed uit (nieuwe klas of een lockdown). We zijn ook weleens met een kudde naar een indoor speeltuin gefietst. Lekker thuis geen bende.
Maar ook wel themafeestjes, film feestjes, maar bij feestjes thuis is het wel fijn als je iets achter de hand hebt, voor als het onrustig wordt. Zeker als je kinderen hebt die samen gaan als water en vuur.
In praktijk is er echt wel ruimte om een kop koffie te drinken en ze gewoon hun gang te laten gaan.
  donderdag 7 april 2022 @ 16:26:13 #187
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204360557
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien ligt het aan mij en ben ik een hele luie ouder wat dat betreft, maar waarom moet je kinderen een heel feestje lang vermaken? Mijn ervaring is dat ze het ook heel leuk vinden om tussendoor lekker samen te spelen. In huis, maar nog beter; in de tuin.

Als ik weleens hoor wat mijn dochter allemaal op een feestje gedaan heeft, ik word er nog net niet moe van :@ :') Met echt als toppunt dat een moeder had bedacht dat het wel leuk zou zijn om met de kinderen een dansje op te nemen voor op tiktok. Vond ik niet zo geslaagd }:|
Ergens rond groep 5 vroeger toen ik kind was werd bij ons een kinderfeestje chips, taart, cadeautjes, een film en dan naar buiten belletje lellen. :@
  donderdag 7 april 2022 @ 18:27:59 #188
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_204361844
Wij vierden afgelopen weekend het verjaardagsfeestje van mijn inmiddels 8-jarige. We gingen een uurtje disco bowlen en daarna kregen de kinderen een bordje patatjes met een snackje, als toetje een ijsje. We waren met 4 kinderen inclusief mijn dame en dat was ontzettend leuk.

Gelukkig hadden we dankbare kindjes op het feestje, want de 3 kinderen die we hadden uitgenodigd zeiden alle 3 los van elkaar dat dit tot nu toe hun leukste feestje ooit was O+ :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 07-04-2022 19:53:10 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_204363059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 16:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ergens rond groep 5 vroeger toen ik kind was werd bij ons een kinderfeestje chips, taart, cadeautjes, een film en dan naar buiten belletje lellen. :@
Nee joh, belletje lellen is voor babies. Wij gingen bij iemand aanbellen en we gingen de weg vragen, die we gewoon wisten. Sommige mensen kwamen met een plattegrond naar de deur en wij vonden dat natuurlijk heul grappig :@

Leuk Rijst! Daar doe je het voor :)
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:39:47 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204370442
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 19:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nee joh, belletje lellen is voor babies. Wij gingen bij iemand aanbellen en we gingen de weg vragen, die we gewoon wisten. Sommige mensen kwamen met een plattegrond naar de deur en wij vonden dat natuurlijk heul grappig :@
haha herkenbaar, wij gingen ook semi serieuze vragen stellen bijv. 'wat vindt u van poep op de stoep?' en dat vonden we zelf ook hilarisch (alleen al omdat er het woord poep in zat).
in de haak.
  vrijdag 8 april 2022 @ 11:40:56 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_204370457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar op Ketels vorige feestje (hij werd 6!) klaagden een paar kinderen halverwege. Of er niet meer activiteiten waren? We hadden nota bene een springkussen gehuurd en verschillende spellen liggen. -O-
:o
in de haak.
pi_204370899
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar op Ketels vorige feestje (hij werd 6!) klaagden een paar kinderen halverwege. Of er niet meer activiteiten waren? We hadden nota bene een springkussen gehuurd en verschillende spellen liggen. -O-
Dat zou echt wel genoeg moeten zijn.

Ik denk dat veel feestjes te volgepakt zitten met activiteiten waardoor kinderen verwachten dat elk feestje zo is. En als het dan eens een keertje een feestje is waarbij ze zichzelf voor een gedeelte moeten vermaken lopen ze spaak.

Ik vind zo'n krijspaleis de beste oplossing voor een kinderfeestje. Bijna ieder kind vindt dat leuk en jij kan als ouder zijnde lekker op je billen zitten :Y
pi_204371220
Wij gaan binnenkort nog Sjaaks feestje vieren. Gewoon in het park op de hoek. We nemen een bal mee, wat sport&spel-dingen en zo’n grote parachute om mee te spelen. En ranja en snacks. Hij nodigt kinderen uit groep 4 en 5 uit, geen idee wat die daarvan gaan vinden…
pi_204372109
Hupje, hier was een sjoelbak een succes. Is voor veel kinderen nieuw of iets bijzonders en ze zijn goedkoop op marktplaats te vinden. Wil je het in thema houden maak je Pokémon plaatjes boven de gleuven en doe je alsof de sjoelschijven pokeballs zijn :)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_204375405
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 12:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Dat zou echt wel genoeg moeten zijn.
Ja, dat dacht ik ook. Vond het best vervelend in elk geval.

Dit jaar gooien we het over een heel andere boeg, we nemen Ketel en zijn beste vriendje mee voor een dagje Efteling.
pi_204389664
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar op Ketels vorige feestje (hij werd 6!) klaagden een paar kinderen halverwege. Of er niet meer activiteiten waren? We hadden nota bene een springkussen gehuurd en verschillende spellen liggen. -O-
:o
De thuisfeestjes die ik heb gedaan heb ik ze ook deels laten spelen. Oudste 1x nooit weer wat een drukke vriendjes heeft die. De jongste gaat beter. Daar had ik een Pokémon feestje mee gedaan. Blikgooien en ring werpen want een Pokémon trainer moet goed kunnen gooien. Pokémon knuffels overal verstopt want je moet ze wel zoeken. Uiteindelijk was het de trampoline en de knuffels samen en waren ze heel druk daarmee aan het spelen.
En nog dansjes op tv gedaan die de mee gingen doen.

Gisteren hadden we zijn feestje voor Inn 8ste verjaardag en zijn naar Streetjump geweest zo'n trampoline park ze vonden het fantastisch
pi_204390034
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 07:13 schreef Goitske het volgende:

[..]
:o
De thuisfeestjes die ik heb gedaan heb ik ze ook deels laten spelen. Oudste 1x nooit weer wat een drukke vriendjes heeft die. De jongste gaat beter. Daar had ik een Pokémon feestje mee gedaan. Blikgooien en ring werpen want een Pokémon trainer moet goed kunnen gooien. Pokémon knuffels overal verstopt want je moet ze wel zoeken. Uiteindelijk was het de trampoline en de knuffels samen en waren ze heel druk daarmee aan het spelen.
En nog dansjes op tv gedaan die de mee gingen doen.

Gisteren hadden we zijn feestje voor Inn 8ste verjaardag en zijn naar Streetjump geweest zo'n trampoline park ze vonden het fantastisch
Mijn dochter wil haar feestje ook vieren bij zo'n trampolinepark, maar ik vind dat dus echt te duur :@ 13,75 p.p. voor een uurtje springen. Ok, daar zit wel een zakje chips of een ijsje bij en siroop. Maar toch, ze wil 4 of 5 vriendjes uitnodigen en dan ben je in het minste geval 55 euro kwijt. En dan ben je nog maar een uur verder.

Die trampolineparken zijn volgens mij wel gouden handel. Je huurt een loods af, gooit er wat trampolines in en kassa!
  zondag 10 april 2022 @ 08:59:40 #198
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_204390846
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2022 14:59 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Dat dacht ik ook, maar op Ketels vorige feestje (hij werd 6!) klaagden een paar kinderen halverwege. Of er niet meer activiteiten waren? We hadden nota bene een springkussen gehuurd en verschillende spellen liggen. -O-
:o
Hier zou ik echt héél slecht tegen kunnen :’) Wat ondankbaar zeg.
  zondag 10 april 2022 @ 09:27:22 #199
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_204391056
Hoe gaan jullie om met als je kind met moeite maar 1-2 kinderen kan bedenken om uit te nodigen? Het hoge woord kwam er net uit dat alle kindjes blijkbaar niet aardig tegen haar doen en ze met bijna niemand mag spelen op school. Eerder had ze wel wat namen genoemd maar die doen nu blijkbaar ook niet aardig meer :{ Het zou haar eerste kinderfeestje worden (ze wordt 5) en we wilden het thuis vieren. Mijn hart breekt ervan :{ Dat ene meisje wat ze kon bedenken had haar ook op haar eigen feestje gevraagd (heel aardig en lief kind, niet alleen daardoor ;) ) maar echt spelen doet ze er niet mee zei ze. Het andere kind is een jongetje, waar ze deze week ook is gaan spelen maar dat was niet echt een heel groot succes en ik denk eerlijk gezegd dat hij nog te jong is voor een feestje. (Hij zat vooral te mokken op zijn kamer dat ze geen dingen stuk wilde maken met hem terwijl Tweedje beneden met mij en zijn moeder zat te kletsen)
Er komen op haar verjaardag ook wat kinderen (nichtje van zelfde leeftijd en buurmeisje waar ze veel mee speelt), dus misschien zo oplossen dat we de geplande activiteiten met die meisjes doen? Ik vind het zo sneu, ze kijkt er zo naar uit en we hadden al de activiteiten al samen bedacht en dan zou ze geen officieel kinderfeestje hebben. En sowieso om te horen dat ze met niemand mag spelen maakt me echt verdrietig. Ik had het al een beetje gezien bij het wegbrengen naar school, eerst had ze altijd aanspraak maar nu staat ze alleen voor zich uit te staren.
  zondag 10 april 2022 @ 10:01:38 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_204391308
Wat lastig om te zien lijkt me dat!

Mijn zoon wordt in de zomervakantie 5. Zoals het er nu naar uitziet wil ik het kinderfeestje gewoon nog een jaar uitstellen. Hij spreekt nooit af met klasgenoten en heeft nog geen echte vaste vriendjes. Ook is hij nog nooit op een feestje gevraagd dus hij weet niet echt wat het is (denk ik). Met de vakantie als excuus ga ik dus andere leuke dingen bedenken voor de verjaardag. Want vieren zullen we het, alleen dan anders.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_204391390
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef Tweedledee het volgende:

[..]
:o
Hier zou ik echt héél slecht tegen kunnen :’) Wat ondankbaar zeg.
Ja, ik heb er best een naar gevoel aan overgehouden. Ketel zelf vond het ook niet zo leuk, hij heeft het er nu nog weleens over. Ik denk dat meespeelde dat het een paar oudere kinderen waren. Hij zat toen in een gemengde groep 2/3, en dit waren jongens uit groep 3 terwijl hij zelf in groep 2 zat. We kenden ze ook niet echt verder. Lesje geleerd voor een volgende keer: we houden wat meer controle over de gastenlijst.

Zo'n middagje krijspaleis heb ik ook weleens naar gekeken, maar is voor ons nauwelijks te doen qua vervoer (één rijbewijs in het gezin en niemand in de buurt die ik zou kunnen vragen extra te rijden).
pi_204391468
@lunapuella wij hebben wel een middag krijspaleis gedaan met één auto. We nodigden 3 vriendjes uit en daardoor paste het in één auto. Dat was ook helemaal prima en de kinderen die er waren hebben zich prima vermaakt.

Het feestje voor de 12e verjaardag van mijn dochter afgelopen woensdag verliep iets minder soepel. Ze gingen naar een klimpark en de meiden moesten hun oorbellen uitdoen. Die lagen in een zakje op tafel en zijn gestolen. -O- :(
Trieste mensen die zoiets doen. Gelukkig waren het geen oorbellen die ze van een overleden oma of iets dergelijks hadden gekregen, maar het blijft rot. We hebben ter compensatie beide meisjes een cadeaubon van de juwelier gegeven zodat ze een nieuw setje oorbellen konden kopen. Hoefde niet van de ouders, maar ik wilde het er niet zomaar bij laten zitten. Zo werd het alsnog een prijzig feestje. :')
pi_204391487
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:lunapuella wij hebben wel een middag krijspaleis gedaan met één auto. We nodigden 3 vriendjes uit en daardoor paste het in één auto. Dat was ook helemaal prima en de kinderen die er waren hebben zich prima vermaakt.
Op de langere termijn is dat nog wel een optie voor ons. Nu zitten we nog in de zitverhoger-leeftijd en dat past niet in onze auto.

quote:
Het feestje voor de 12e verjaardag van mijn dochter afgelopen woensdag verliep iets minder soepel. Ze gingen naar een klimpark en de meiden moesten hun oorbellen uitdoen. Die lagen in een zakje op tafel en zijn gestolen. -O- :(
Nee! :o Grrrr, wie doet nou zoiets. :(
pi_204391508
Wat een domper @_NIKKI_ -O-
  zondag 10 april 2022 @ 10:35:21 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204391545
Wij hebben voor onze oudste met 5 jaar ook nog geen feestje gegeven. Hij had toen ook nog niet echt aansluiting in de klas. Toen hij 6 werd, hebben we een gezamenlijk feestje gedaan met zijn zusjes die toen 5 werden. Hier de mazzel dat krijspaleis op loopafstand van school is. Ouders hebben de kinderen daar weer opgehaald.

Nu regelen we meestal een auto en het aantal kinderen dat uitgenodigd kan worden, hangt samen met het aantal zitplaatsen in de auto.
  zondag 10 april 2022 @ 10:35:52 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204391551
quote:
1s.gif Op zondag 10 april 2022 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:lunapuella wij hebben wel een middag krijspaleis gedaan met één auto. We nodigden 3 vriendjes uit en daardoor paste het in één auto. Dat was ook helemaal prima en de kinderen die er waren hebben zich prima vermaakt.

Het feestje voor de 12e verjaardag van mijn dochter afgelopen woensdag verliep iets minder soepel. Ze gingen naar een klimpark en de meiden moesten hun oorbellen uitdoen. Die lagen in een zakje op tafel en zijn gestolen. -O- :(
Trieste mensen die zoiets doen. Gelukkig waren het geen oorbellen die ze van een overleden oma of iets dergelijks hadden gekregen, maar het blijft rot. We hebben ter compensatie beide meisjes een cadeaubon van de juwelier gegeven zodat ze een nieuw setje oorbellen konden kopen. Hoefde niet van de ouders, maar ik wilde het er niet zomaar bij laten zitten. Zo werd het alsnog een prijzig feestje. :')
:o wat een hufters zeg.
pi_204391588
Mijn dochter had ook niet zoveel vriendinnetjes in de kleuterklas
Sowieso altijd lastig met feestjes, want beste vriendin zit op een andere school met andere schooltijden.
Het is sowieso wel slim om goed te bedenken wie er worden uitgenodigd. Ik zie het nu gebeuren bij mijn jongste, die gaat prima sociaal en zit in groep 4 in een gemengde 3/4/5 groep. Maar ik zie dat hij nu soms tactisch gaat spelen met kindjes uit groep 3 waar hij anders nooit mee speelt, maar net zo 1 keer vlak voor de verjaardag en dan wurmt hij zich op de gastenlijst. Niet echt de bedoeling. Die kindjes vinden het dan ineens ook stoer dat hij met ze wil spelen ofzo.. Gelukkig speelt hij dan wel lief en gaat ook niet lopen mokken tijdens het feest ofzo, maar toch..
pi_204391604
Wij moeten B 9 van de 10 keer ophalen van feestjes. Van het springpark, krijspaleis etc. Prima opgelost lijkt mij.

2 jaar geleden gingen we bowlen en haalden daar ook iedereen zijn/haar kind op. Wij hebben ook maar 1 auto en kunnen niet altijd een auto extra lenen.

B werd in groep 2 nooit uitgenodigd omdat ie alleen met meisjes speelden en de ouders het raar vonden 1 jongen op een feestje.....
Nu in groep 4 heeft ie alleen maar gemengde feestjes :)
  zondag 10 april 2022 @ 10:43:36 #209
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_204391609
Dat meen je niet _NIKKI_, wat ontzettend laag om zoiets te doen! Netjes hoe jullie dit opgelost hebben.
pi_204391620
@_NIKKI_ dat is ook een domper ja. Rottige actie..

Ik heb de jongste ook al eens 'omgekocht'. Hij wist niet genoeg vriendjes te verzinnen. Maar wilde graag skeelers. Dus die gekocht en dat was goed genoeg. Hij had wel genoeg kinderen die hij leuk vond, maar zo kort in de klas kon hij nog niet kiezen. (En hij was jong. Werd 6 in december in een 3-4-5 groep. Dus niet zoveel echte aansluiting nog).

We zijn ook eens met een kudde groep 6-ers gaan fietsen naar een krijspaleis. Nog net de laatste keer dat het leuk was.

Oudste heeft ook weleens een feestje met 1 kind gehad. Dan samen naar de bios of een pretpark.
pi_204391651
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 10:42 schreef exode het volgende:

B werd in groep 2 nooit uitgenodigd omdat ie alleen met meisjes speelden en de ouders het raar vonden 1 jongen op een feestje.....
Nu in groep 4 heeft ie alleen maar gemengde feestjes :)
Dit hebben wij veel met dochter gehad. Die speelt veel met jongens. Maar ja, 1 meisje erbij vinden ouders dan raar (terwijl ze op het schoolplein dan ook als enige tussen de jongens speelt). Maar inmiddels zijn ze gewend..
  zondag 10 april 2022 @ 10:52:57 #212
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_204391663
Dank voor jullie reacties. De conclusie is denk ik dat het nog te vroeg is dus :) Ik ga het op een andere manier verzinnen zodat we de dingen die we bedacht hebben met de kinderen kunnen gaan doen die sowieso al zouden komen op de dag zelf.

Tweedje is ook eens als enige meisje uitgenodigd op een gymfeestje met alleen jongens. Ik vond het zelf toen ook wel apart inderdaad maar ook wel stoer :7
pi_204391811
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 10:52 schreef Tweedledee het volgende:
Dank voor jullie reacties. De conclusie is denk ik dat het nog te vroeg is dus :) Ik ga het op een andere manier verzinnen zodat we de dingen die we bedacht hebben met de kinderen kunnen gaan doen die sowieso al zouden komen op de dag zelf.

Tweedje is ook eens als enige meisje uitgenodigd op een gymfeestje met alleen jongens. Ik vond het zelf toen ook wel apart inderdaad maar ook wel stoer :7
Je kan ook dat ene meisje uitnodigen en er een tut-middag van maken (als ze daarvan houden) met make-up enzo. Een verwendag voor de twee meiden. Of een dagje uit.
pi_204391931
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 10:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Dit hebben wij veel met dochter gehad. Die speelt veel met jongens. Maar ja, 1 meisje erbij vinden ouders dan raar (terwijl ze op het schoolplein dan ook als enige tussen de jongens speelt). Maar inmiddels zijn ze gewend..
Ik weet wel dat die ouders nog steeds alleen meisjes uitnodigen, die meisjes zitten niet meer bij B in de klas. Ik vind dat zo jammer. Laat die kinderen uitnodigen wie ze willen. B houdt niet van tutten, knutselen etc, maar op een feestje vindt hij het wel leuk omdat hij dat gewoon gezellig vindt met zijn allen.
pi_204391948
Overigens heb je hier in de buurt genoeg leuke dingen om te doen op feestjes. Circus lessen, klimwand, de vloer is lava, tuben op de skipiste etc. Wij dachten, leuk, doen we zoiets maar B wilde perse naar een krijspaleis dit jaar.
pi_204391952
Mijn zoon heeft ook genoeg feestje met meiden gehad. Ging altijd prima. Die ouders vroegen vaak wel of hij dat niet erg vond. Als er van de 5 vriendjes waar hij regelmatig mee speelt 4 meiden zijn, dan komt dat feesten met de meiden ook wel goed.

Inmiddels komen er toch vooral jongens over de vloer. Of ik daar nou zo blij mee moet zijn op feestjes :P
  zondag 10 april 2022 @ 11:35:01 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204391978
Bij ons gaan sowieso broer/zussen ook mee dus we hebben altijd al een mix. Bestie van mijn meiden is ook een jongetje. Die ook weer bevriend is met mijn oudste. En vriendinnetje van mijn meiden is nu de verkering van mijn oudste dus het loopt sowieso wel in elkaar over.
pi_204398863
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 10:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn dochter had ook niet zoveel vriendinnetjes in de kleuterklas
Sowieso altijd lastig met feestjes, want beste vriendin zit op een andere school met andere schooltijden.
Het is sowieso wel slim om goed te bedenken wie er worden uitgenodigd. Ik zie het nu gebeuren bij mijn jongste, die gaat prima sociaal en zit in groep 4 in een gemengde 3/4/5 groep. Maar ik zie dat hij nu soms tactisch gaat spelen met kindjes uit groep 3 waar hij anders nooit mee speelt, maar net zo 1 keer vlak voor de verjaardag en dan wurmt hij zich op de gastenlijst. Niet echt de bedoeling. Die kindjes vinden het dan ineens ook stoer dat hij met ze wil spelen ofzo.. Gelukkig speelt hij dan wel lief en gaat ook niet lopen mokken tijdens het feest ofzo, maar toch..
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
  maandag 11 april 2022 @ 07:59:36 #219
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204400949
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
Ja, waarom niet? Als mijn jongste alleen kinderen zou mogen uitnodigen die wel ee hier zijn geweest, dat wordt het een eenzaam feestje. Hij wil namelijk na school nooit afspreken. Hij heeft echter genoeg vriendjes, en feestjes vindt hij wel leuk...

Bij oudste ook zoiets, die speelt juist op school met zijn beste vriendjes, en hier thuis komen veel kinderen, maar dat zijn niet degenen die hij als eerste kiest voor zijn feestje..?
pi_204401478
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
Nou ja, kinderen uitnodigen waarvan je weet dat er op school vaak mee gespeeld wordt is natuurlijk niet zo raar. Soms matcht het gewoon niet qua dag en kunnen ze nooit na school samen spelen. Maar mijn zoontje wordt soms uitgenodigd doir kinderen waarvan ik nog nooit gehoord heb en hij zegt ook gewoon dat hij er alleen mee speelde 1x om op het feestje te worden uitgenodigd. Uiteraard met hem besproken dat dat niet de bedoeling is, maar hij is vast niet de enige die dat doet..
  maandag 11 april 2022 @ 09:46:22 #221
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_204401598
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:

[..]
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
veel kinderen gaan bijvoorbeeld naar de BSO en kunnen daardoor niet bij anderen thuis spelen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_204401862
Toevallig hebben wij net T.'s eerste feestje achter de rug. Hij mocht vier kindjes kiezen en in eerste instantie koos hij er vier, waarvan hij met de vierde nog nooit had gespeeld, ik had hem er nog nooit eerder over gehoord (dus ook niet op de BSO of school). En hij wilde zijn beste vriendje (bij wie hij wel thuis komt en dat jongetje hier) niet vragen 'want daar speelde hij al zo vaak mee.' Dat vond ik zelf niet zo'n goed plan, dus ik heb het een paar dagen laten rusten en toen gezegd dat M en J sowieso op zijn feestje zouden komen (zijn twee beste vriendjes), en dat hij er dan nog twee bij mocht kiezen. 0 discussie meer over gehad dus hier werkte het prima.

Wij hebben een krijspaleis in de wijk, dus alle kinderen werden daarheen gebracht en er ook weer opgehaald. Het was niet goedkoop, maar zelf niks hoeven regelen en geen troep in huis was me ook wat waard.
pi_204403931
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:

[..]
Nou ja, kinderen uitnodigen waarvan je weet dat er op school vaak mee gespeeld wordt is natuurlijk niet zo raar. Soms matcht het gewoon niet qua dag en kunnen ze nooit na school samen spelen. Maar mijn zoontje wordt soms uitgenodigd doir kinderen waarvan ik nog nooit gehoord heb en hij zegt ook gewoon dat hij er alleen mee speelde 1x om op het feestje te worden uitgenodigd. Uiteraard met hem besproken dat dat niet de bedoeling is, maar hij is vast niet de enige die dat doet..
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2022 09:46 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]
veel kinderen gaan bijvoorbeeld naar de BSO en kunnen daardoor niet bij anderen thuis spelen.
Ah, zo. In mijn tijd op een "chavschool" ging niemand naar de BSO.
Kinderen uitnodigen die je wel kent van naam maar verder nog nooit hebt gezien lijkt me trouwens idd niet heel raar. :P
  maandag 11 april 2022 @ 14:42:23 #224
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_204404257
Wij hebben de vierde verjaardag van U. ook gevierd in een indoorspeeltuin. 3 kindjes van zijn kdv/BSO en een buurjongetje. Een van de uitgenodigden was een meisje - dat ging gewoon prima.
Protège moi de mes désirs.
pi_204407378
Feestjes op zondag, kan dat? :P
pi_204407647
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 20:38 schreef vencodark het volgende:
Feestjes op zondag, kan dat? :P
Tenzij je in Staphorst of Urk woont kan dat prima.
  maandag 11 april 2022 @ 21:24:14 #227
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204407743
Zondag is hier de enige dag dat we met het gezin iets samen kunnen doen (zaterdag zit vol met sport en andere vaste afspraken) , dus ik zou er eerlijk gezegd niet zo blij mee zijn. Is gelukkig ook nog nooit voorgekomen.
pi_204408120
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 21:24 schreef mousemicky het volgende:
Zondag is hier de enige dag dat we met het gezin iets samen kunnen doen (zaterdag zit vol met sport en andere vaste afspraken) , dus ik zou er eerlijk gezegd niet zo blij mee zijn. Is gelukkig ook nog nooit voorgekomen.
Die eeene zondag dat er iets anders zou zijn?
Punt is dat ons feestje voor een bepaalde zaterdag bedoeld was maar 1 vriendje kan dan niet echt die tijden ivm de verjaardag van zijn moeder. Het is A’s beste vriend dus die moet er eigenlijk wel bij zijn.
pi_204408812
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die eeene zondag dat er iets anders zou zijn?
Punt is dat ons feestje voor een bepaalde zaterdag bedoeld was maar 1 vriendje kan dan niet echt die tijden ivm de verjaardag van zijn moeder. Het is A’s beste vriend dus die moet er eigenlijk wel bij zijn.
Je kunt t gewoon vragen toch?
Hier heeft jongste toevallig 2x achter elkaar een feestje op een zondag. Maar meestal zijn de feestjes op woensdagmiddag.
pi_204410153
Zondag hebben we hier ook wel eens gehad. Met name omdat er veel (met name) jongens op voetbal zitten die op zaterdag wedstrijd hebben, of andere sporten.
Maar ik vind een kinderfeestje sowieso wel lastig plannen. Ik heb een wisselend rooster en kan wel verzoekjes aanvragen maar dat moet ruim op tijd. En de kinderen zijn beiden in de zomervakantie jarig dus lastig om al ruim te overleggen omdat veel mensen daar op vakantie niet mee bezig zijn.
Daarna sta ik gewoon twee weekenden ingepland dus als dan kinderen niet kunnen op moment dat wij wel kunnen.. wordt het al weer een hele uitdaging om wat anders te plannen.
(Woensdag is hier niet ideaal om zelf te vieren omdat én ik dan bijna altijd werk maar man ook niet heel makkelijk thuis kan blijven (eigen zaak) dus dan wordt het toch vaak weer een weekend
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:20:24 #231
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204411020
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2022 22:01 schreef vencodark het volgende:

[..]
Die eeene zondag dat er iets anders zou zijn?
Punt is dat ons feestje voor een bepaalde zaterdag bedoeld was maar 1 vriendje kan dan niet echt die tijden ivm de verjaardag van zijn moeder. Het is A’s beste vriend dus die moet er eigenlijk wel bij zijn.
Ja, ook die eeeene zondag. Want zo is er elke keer wel weer iets, want meer mensen vinden dat die eeene zondag wel kan. Ik spendeer graag tijd met mijn gezin. Ik heb door de week heen al genoeg verplichtingen. Met een kinderfeestje op zondag ben ik dan dus absoluut niet blij.

Jij vroeg om een mening, mijn mening is: nee, niet doen. Doe er mee wat je wilt ;)
pi_204411161
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:20 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Ja, ook die eeeene zondag. Want zo is er elke keer wel weer iets, want meer mensen vinden dat die eeene zondag wel kan. Ik spendeer graag tijd met mijn gezin. Ik heb door de week heen al genoeg verplichtingen. Met een kinderfeestje op zondag ben ik dan dus absoluut niet blij.

Jij vroeg om een mening, mijn mening is: nee, niet doen. Doe er mee wat je wilt ;)
Ik reageer toch ook gewoon vriendelijk?
Het is geen kritiek ofzo.
  dinsdag 12 april 2022 @ 10:33:07 #233
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_204411176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 10:31 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik reageer toch ook gewoon vriendelijk?
Het is geen kritiek ofzo.
Ik werd denk ik getriggerd door 'die eene zondag'. Blijkbaar heb ik nogal wat mensen om me heen die vinden dat zij dan wel die ene uitzondering kunnen zijn, en daar ben ik een beetje klaar mee de laatste tijd. Niet persoonlijk bedoeld naar jou, maar dus als algemeen tegengeluid :@
pi_204411526
Ik moet wel zeggen dat bij kinderfeestjes waarvoor de oudste wordt uitgenodigd altijd via whatsapp eerste een datum wordt kortgesloten of iedereen kan. (Wat ik zelf dus lastig vind omdat ik dus vind dat ik dat ook moet doen en dus altijd wat moet verzetten omdat ik gewoon niet elk weekend vrij ben, en twee kinderfeestjes in een zelfde periode heb).
Maar dan wordt er dus ook regelmatig benoemd dat een kind niet kan..

Bij de jongste krijgen we over het algemeen gewoon een uitnodiging met de datum die al vast staat. Eigenlijk vind ik dat ook wel fijner, want er is altijd wel iemand die niet kan, en welke datum ga je dan uiteindelijk kiezen..
pi_204411684
Oh, ik zou dat niet fijn vinden als er eerst een datum geregeld moet worden afhankelijk wie er dan kan of niet kan.

Gewoon een vaste datum en als iemand niet kan, pech :P

Ik heb dat hier nog nooit gehad dat er eerst via de app een datum met iedereen besproken wordt. Gewoon altijd kaartjes met een datum en tijd. Doe het zelf ook zo. Van de drie feestjes is er een kind niet gekomen.

[ Bericht 14% gewijzigd door Sunshine1982 op 12-04-2022 11:25:39 ]
pi_204411741
Hier vaak ook wel een vooraankondiging via de app naar de ouders. Meestal eerst ook afstemming met de ouders van de beste vriendjes, want die mogen toch niet missen. Maar ze hebben allebei niet veel vriendjes die buitenschool druk zijn, dus meestal lukt de 1e datum wel.

We hebben ook weleens een kind gehad dat halverwege werd gebracht of gehaald. Ook prima.
  dinsdag 12 april 2022 @ 11:41:13 #237
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_204412031
Wij doen geen feestjes op zondag, eigenlijk vooral omdat ze oo een christelijke school zitten en sommige vriendjes gaan dan ook naar een kerk.

Ik probeer het zelf meestal op een woensdag te plannen.
pi_204412531
Wij plannen gewoon, anders blijf je bezig, de een heeft dan voetbal, de ander dan zwemmen. En wij moeten zelf ook gewoon kunnen.
B heeft steeds vaker feestjes op zaterdag, daar zijn we ook niet blij mee, want Scouting. Maar we kijken per feestje of hij dan gaat of niet. Ik verwacht niet van ouders dat ze dan maar weer verzetten.
pi_204423806
Ik hou ook geen rekening met planning van anderen, als ze niet kunnen dan komen ze niet. Een van de beste vriendinnetjes van kleuter was ziek tijdens het feestje, die is de week erna nog geweest voor een minifeestje waarbij we muffins hebben versierd en pepernoten hebben gebakken. Vond Jewel alleen maar mooi, stiekem 2 feestjes :')

Op zondag hebben wij nog nooit een feestje gehad, zou mij ook weinig uitmaken maar ik verwacht niet dat het hier snel zal gebeuren aangezien we in een redelijk christelijk dorp wonen. En het is een katholieke school. Mijn voorkeur gaat in principe wel altijd uit naar de woensdag- of vrijdagmiddag, gewoon omdat dat dagen zijn waarbij wij als gezin geen concessies hoeven te doen, aangezien we maar 1 weekenddag met ons allen hebben. Nu toch al wel redelijk wat feestjes op een zaterdag gehad.

Wij hebben het feestje van Jewel zelf, geheel onbedoeld want daar kwamen we bij het schrijven van de uitnodigingen pas achter, gepland op een studiedag. Dat vonden de meeste ouders wel een mooie uitkomst :D
pi_204424436
Ik ben er inmiddels uit hoor. :P
Ivm de meivakantie had ik alvast een app-rondje gedaan aangezien mensen nogal eens plannen hebben. :)
Het beste vriendje kon die dag niet en daarom wilde ik wel een andere datum. A. wilde geen feestje zonder die ene vriend.
Dus een 2e optie is dan niet heel erg toch?

We schuiven het een week op. ^O^
pi_205003877
Dochter heeft eergisteren de uitnodigingen uitgedeeld op school voor haar feestje. Van 2 ouders heb ik nog niks gehoord of hun kind komt of niet en ik krijg daar de kriebels van :@ Ik ben elk jaar weer bang voor mijn dochter dat er kinderen niet komen. Dat vind ik zo sneu.

Ik hou me voor dat ze het misschien vergeten zijn. Zal ik alvast vragen of hun kinderen komen? Of even afwachten?
  donderdag 9 juni 2022 @ 13:46:35 #242
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205004375
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 12:55 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dochter heeft eergisteren de uitnodigingen uitgedeeld op school voor haar feestje. Van 2 ouders heb ik nog niks gehoord of hun kind komt of niet en ik krijg daar de kriebels van :@ Ik ben elk jaar weer bang voor mijn dochter dat er kinderen niet komen. Dat vind ik zo sneu.

Ik hou me voor dat ze het misschien vergeten zijn. Zal ik alvast vragen of hun kinderen komen? Of even afwachten?
Vragen kan geen kwaad, toch? “Dan kan ik alvast voorbereidingen treffen”. ;)
Protège moi de mes désirs.
pi_205004392
Ik maak van te voren een groepsapp aan met save the date. Dan weet ik meteen of ze kunnen.
pi_205004685
quote:
1s.gif Op donderdag 9 juni 2022 13:46 schreef arvensis het volgende:

[..]
Vragen kan geen kwaad, toch? “Dan kan ik alvast voorbereidingen treffen”. ;)
Goed idee. Zojuist een appje gestuurd naar een moeder met die boodschap. Kaartje zat nog in rugtas en ze had het nog niet gezien. Bij die ander ga ik maar even langs dan. Die woont hier vlakbij, maar ik heb geen nummer.

@F_r ik ga dat ook voortaan maar zo doen. Ik vind kaartjes veel leuker, maar op zo'n manier komt het wel gelijk aan.
pi_205004717
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 14:15 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Goed idee. Zojuist een appje gestuurd naar een moeder met die boodschap. Kaartje zat nog in rugtas en ze had het nog niet gezien. Bij die ander ga ik maar even langs dan. Die woont hier vlakbij, maar ik heb geen nummer.

@:F_r ik ga dat ook voortaan maar zo doen. Ik vind kaartjes veel leuker, maar op zo'n manier komt het wel gelijk aan.
De echte uitnodiging komt dan nog. Maar dan weet je wel wie er kan.
pi_205004897
Ja, kinderen krijgen hier een papieren uitnodiging voor de leuk, maar achter hun rug om hebben de ouders doorgaans al het een en ander bekokstoofd via WhatsApp.
pi_205019090
Dit jaar gaan wij voor het eerst een kinderfeestje geven voor Simon zijn 5e verjaardag. Ik merk dat ik het toch een beetje spannend vind en wat onzeker ben :@ :@ Voel me echt af en toe een n00b....

Wat is bijv. een redelijke tijdsduur voor een kinderfeestje? We willen het buitenshuis vieren in een krijspaleis ofzo met verjaardagsarrangement. Als we het op een schooldag doen, dan zijn de kinderen wellicht al wat vermoeid, maar je wilt ze ook voldoende tijd geven om te spelen en tijd voor eten en drinken.
Thuis beginnen en daarna naar locatie of meteen uit school naar locatie?

Simon is precies in de laatste schoolweek jarig. We willen zijn verjaardagsfeestje op zijn verjaardag (op een maandag) vieren. Is dat handig? Of beter op vrijdag (allerlaatste schooldag) of het weekend?

Simon noemt zo'n beetje om de dag andere namen, die hij wil uitnodigen. Soms ook namen die we zelden horen, terwijl hij andere kindjes, waarvan we zeker weten dat hij daar op school of thuis vaak mee speelt, dan niet mogen komen. Hoe daar mee om te gaan, wel een beetje sturen daarin?

Vooraf afstemmen met de ouders (ivm schooldag en evt. BSO, zwemles e.d.) of gewoon uitnodigingen sturen? Mocht een kindje dan niet kunnen, een ander kindje daarvoor in de plaats uitnodigen?
Ivm reservering bij het krijspaleis moeten we van tevoren natuurlijk wel weten wie er kunnen en hoeveel er kunnen.

Zoveel vragen....... :@ :P
pi_205019143
Ha, ik was ook best zenuwachtig voor mijn dochters eerste feestje (ook 5)!
Mijn tips: plan het vooral zoals jullie het fijn vinden. Qua duur: 3 uur kan, maar 2 uurtjes is ook echt prima, vooral als er veel vierjarigen bij zijn.
Wij deden 5 kindjes in totaal, wat niet veel was maar echt genoeg (bij ons thuis, krijspaleis vast meer). En hebben zeker wat gestuurd op wie er kwamen.

De week voor de vakantie is vaak erg onrustig, en sommige gezinnen gaan die vrijdag direct al op vakantie. Misschien kun je het de vrijdag voor de echte verjaardag plannen? Mijn ervaring is dat het voor het kind niet echt uitmaakt of het feestje voor of na de echte verjaardag is. En vraag inderdaad de ouders van te voren, dan weet je waar je aan toe bent.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_205019149
Hoe wij het steeds doen:
- De handigste dag voor onszelf
- Alleen papieren uitnodigingen met het verzoek het te laten weten als kind niet kan.
- vanuit school meteen meenemen

Ik heb nog maar 1x meegemaakt dat er vooraf over data werd geAppt. B krijgt altijd papieren uitnodigingen.

B zijn 5e hebben we thuis gevierd met een Ninjago speurtocht en spelletjes in de tuin. Was geweldig :)
pi_205019205
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:36 schreef lemonlime het volgende:
Ha, ik was ook best zenuwachtig voor mijn dochters eerste feestje (ook 5)!
Mijn tips: plan het vooral zoals jullie het fijn vinden. Qua duur: 3 uur kan, maar 2 uurtjes is ook echt prima, vooral als er veel vierjarigen bij zijn.
Wij deden 5 kindjes in totaal, wat niet veel was maar echt genoeg (bij ons thuis, krijspaleis vast meer). En hebben zeker wat gestuurd op wie er kwamen.

De week voor de vakantie is vaak erg onrustig, en sommige gezinnen gaan die vrijdag direct al op vakantie. Misschien kun je het de vrijdag voor de echte verjaardag plannen? Mijn ervaring is dat het voor het kind niet echt uitmaakt of het feestje voor of na de echte verjaardag is. En vraag inderdaad de ouders van te voren, dan weet je waar je aan toe bent.
Manlief heeft een sterke mening over verjaardagsfeestjes voor de daadwerkelijke verjaardag, dus die zal de vrijdag voor de verjaardag niet ok vinden. Ik zou het prima vinden, misschien is de vrijdag ervoor zelfs nog wel fijner. We wilden eerst inderdaad de laatste vrijdag van het schooljaar, maar ik kreeg toen ook al de tip van een andere (meer ervaren :) ) ouder, dat er dan best al gezinnen zijn, die meteen op vakantie gaan. Dus toen zijn we gaan twijfelen.

Vrijdag is een korte dag (school tot 11:30), dus zouden we uit school naar huis kunnen gaan. Daar bijv. patatjes eten en wat drinken. Daarna door naar het krijspaleis tot een uur of drie, dan kindjes thuisbrengen en klaar :).

We willen ook niet teveel kindjes uitnodigen, met de jarige erbij 4 of 5 kindjes. Simon vindt het ook al spannend genoeg.

Klinkt leuk @exode, maar wij zijn niet van die handige ouders, die een hele speurtocht gaan bedenken en uitzetten :@
pi_205019288
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:50 schreef TolstoiFan het volgende:

[..]
Manlief heeft een sterke mening over verjaardagsfeestjes voor de daadwerkelijke verjaardag, dus die zal de vrijdag voor de verjaardag niet ok vinden. Ik zou het prima vinden, misschien is de vrijdag ervoor zelfs nog wel fijner. We wilden eerst inderdaad de laatste vrijdag van het schooljaar, maar ik kreeg toen ook al de tip van een andere (meer ervaren :) ) ouder, dat er dan best al gezinnen zijn, die meteen op vakantie gaan. Dus toen zijn we gaan twijfelen.

Vrijdag is een korte dag (school tot 11:30), dus zouden we uit school naar huis kunnen gaan. Daar bijv. patatjes eten en wat drinken. Daarna door naar het krijspaleis tot een uur of drie, dan kindjes thuisbrengen en klaar :).

We willen ook niet teveel kindjes uitnodigen, met de jarige erbij 4 of 5 kindjes. Simon vindt het ook al spannend genoeg.

Klinkt leuk @:exode, maar wij zijn niet van die handige ouders, die een hele speurtocht gaan bedenken en uitzetten :@
Kan je kopen ;) Hele feestpakketten. Makkie!
pi_205019299
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 09:05 schreef exode het volgende:

[..]
Kan je kopen ;) Hele feestpakketten. Makkie!
Goede tip! Ik ga daar ook eens naar kijken :)
pi_205019487
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 08:38 schreef exode het volgende:
Hoe wij het steeds doen:
- De handigste dag voor onszelf
- Alleen papieren uitnodigingen met het verzoek het te laten weten als kind niet kan.
- vanuit school meteen meenemen

Ik heb nog maar 1x meegemaakt dat er vooraf over data werd geAppt. B krijgt altijd papieren uitnodigingen.

B zijn 5e hebben we thuis gevierd met een Ninjago speurtocht en spelletjes in de tuin. Was geweldig :)
Wij hadden een piraten speurtocht bedacht. Eerst maskers maken (met zo'n foampakket van Amazon ofzo) en dan een hele route met verstopte chocolademunten, waameer ze aan het einde een ijsje konden kopen bij de snackbar. Super leuk om met zo'n groepje kleuters door de wijk te struinen!
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_205019806
Ik zou een maandag na school zelf niet zo’n fijn moment vinden, zeker in de toch al drukke laatste schoolweek. Ik zou de vrijdag ervoor of de woensdag pakken.

Wij vieren het feestje van de meiden op vrijdagmiddag. Er komen 7 kinderen totaal, en we gaan direct uit school (12:15) pannenkoeken eten, dan iets simpels knutselen, een speurtocht buiten en die eindigt bij de grote speeltuin. 15:30 is het afgelopen.

Ouders heb ik via whats app gevraagd of de kinderen konden en wilden (eentje mag nooit bij iemand anders spelen), papieren uitnodigingen moeten de meiden nog maken (en mogen bij ons niet op school uitgedeeld worden, alleen buiten school).

Sturen op namen was hier overigens niet nodig, ze hebben een vast clubje van 4 en de andere twee namen hoor ik ook regelmatig, en nichtje er nog bij (die ze zelf graag wilden, ik ben vooral benieuwd naar die dynamiek, 6 kinderen die elkaar kennen, en 1 die er maar twee kent).

Verder zien we het wel. Mijn ervaring is dat je weinig hoeft te doen om met een leuk clubje. Zeker in zo’n binnenspeeltuin is het vooral opletten dat ze op tijd naar de wc gaan en ze verder hun gang laten gaan.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205019908
Manlief zou evt. de vrijdag ervoor ook willen. Net gekeken, er zijn bijna geen slots meer om te reserveren. Dus voordat je duidelijkheid hebt of alle kindjes kunnen, is het misschien niet meer mogelijk om voor die dag te reserveren.... Dat risico wil ik niet nemen om dan een back-up te moeten bedenken.
We hebben ook niet van alle ouders al contactinformatie, dus even nu snel checken wordt ook lastig.

@FlyingFish, wat vind jij niet fijn aan een maandag?
Wij hebben een continuerooster, dus alle dagen tot 14 uur school, behalve op vrijdag dan tot 11:30.
pi_205020039
Hier zijn veel krijspaleizen niet open op maandag
Laatste vrijdag zou ik niet doen
pi_205028590
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2022 10:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Manlief zou evt. de vrijdag ervoor ook willen. Net gekeken, er zijn bijna geen slots meer om te reserveren. Dus voordat je duidelijkheid hebt of alle kindjes kunnen, is het misschien niet meer mogelijk om voor die dag te reserveren.... Dat risico wil ik niet nemen om dan een back-up te moeten bedenken.
We hebben ook niet van alle ouders al contactinformatie, dus even nu snel checken wordt ook lastig.

@:FlyingFish, wat vind jij niet fijn aan een maandag?
Wij hebben een continuerooster, dus alle dagen tot 14 uur school, behalve op vrijdag dan tot 11:30.
Ik zou het niet fijn vinden omdat het dan redelijk laat wordt voor ze weer thuis zijn, en ze dan amper rust hebben en de schoolweek dan al vermoeid beginnen. Voor mijn bijna 7-jarige zou ik dat prima vinden want die trekt dat nu wel, maar mijn bijna 5-jarigen worden daar nog heel vervelend van die avond, maar ook de dag(en) erna nog. Maar goed, dat zou voor mij geen reden zijn om ze niet te laten gaan, dus uiteindelijk moet je ook vooral voor jezelf een praktische datum kiezen.

En je kunt wellicht ook nog kijken bij een grote buitenspeeltuin (of speeltuinvereniging) in de buurt. Wat dat betreft is in juni jarig zijn erg gunstig ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_205029976
Kevins eerste feestje was op een woensdagmiddag van 13.30 uur tot 17.30 uur. Vanaf 14.30 uur waren we in het krijspaleis en daar kwam om 16.45 uur de friet.

Hij had 4 vriendjes uit zijn klas en zijn favoriete buurjongen uitgenodigd en Willem niet, maar die was er toch :(
Gewoon papieren uitnodigingen, geen app contact. Ons krijspaleis is echter niet zo druk bezocht, dus er is altijd wel plek. Ik had voor 7 kindjes gereserveerd, en dan kon ik het altijd nog aanpassen.

De tijd vloog voorbij! Ik en mijn man hebben een super relaxte middag gehad :D
En ik vond zelf dat ik het supergoed had geregeld, want om 15 uur was mijn schoonmaakster er, dus toen ik thuis kwam was alles schoongemaakt O+ O+


Het maakt niet uit wanneer je het feestje geeft. Het is toch te veel prikkels, wanneer je het ook doet. Ik zelf zou alleen niet zo blij zijn met een uitnodiging voor de laatste vrijdag van het schooljaar, omdat we dan vaak al op vakantie gaan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Adrian4 op 12-06-2022 10:41:54 ]
pi_205040440
T.'s eerste feestje (als gast) was juist op maandagmiddag, ik vond dat niet vervelend, zeker niet als ze toch al om 14:00 uit zijn.

Ik herken de onzekerheid, had ik ook! Wij hebben hier wel gestuurd op welke kinderen hij uit mocht nodigen, hij had twee vaste vriendjes, maar op een gegeven moment wilde hij een daarvan niet meer uitnodigen, want daar speelde hij toch al heel vaak mee. :'). Ik heb het toen laten rusten en op een gegeven moment gezegd: "M. en J. komen op je feestje, welke twee andere kinderen wil je nog uitnodigen?" Dat werkte heel goed. Wij vonden drie uur lang genoeg. Voldoende tijd om lekker te spelen en af en toe wat te eten, maar ook niet te lang. Wij hebben een krijspaleis in de wijk zitten, dus kinderen werden daar (op een zaterdagmiddag) heengebracht en opgehaald door de ouders. Op een schooldag zou ik ze gewoon allemaal uit school meenemen en dan daar op laten halen.

T is nu trouwens op 3 feestjes geweest of uitgenodigd (één moet nog plaatsvinden), bij 2 van de 3 werd van tevoren gecheckt of hij kon. Wij hebben dat zelf ook gedaan.
pi_205040597
Even een vraagje over die speurtochten. Is dat heel erg leeftijdgebonden? Ze wordt 8 jaar en de meeste vriendinnetjes zijn ook van die leeftijd. Alleen komt haar nichtje ook en die is 5. Zou een speurtocht voor kinderen van een jaar of 8 ook leuk zijn voor haar?

Also: is het een hoop werk? :@
pi_205040909
Ik heb er wel eens wat bekeken, maar vond ze niet echt passend. Had destijds nogal een gemengde groep qua leeftijden en leerniveau (uit 3 groepen kinderen+ wat HB-ers). Dus toen heb ik hem zelf maar gemaakt. Dan kun je ook makkelijker de opdrachten wat verdelen naar wat ze kunnen/leuk vinden. Het gaf wel inspiratie. Die kun je ook wel op internet vinden.

Ook leuk: Met D zijn verjaardag hebben we een foto-speurtocht gemaakt. Ook leuk voor de jongste om dan te helpen. Wij hebben 1,5 uur gewandeld door de wijk en steeds foto's gemaakt van herkenbare dingen in de verte. Die hebben we op een ipad gezet en daarmee is het groepje kinderen(+man) op de verjaardag eropuit gegaan. Ze waren een uur weg, met een kwartier speeltuin bij -2 :P

Maar hier hebben we de handigheid wel te pakken. Ik doe de voorbereiding, mijn man neemt de kinderen onder zijn hoede op de dag zelf. Terwijl ik op de achtergrond nog wat dingen regel (of als piraat heel ver voor de kinderen uitren bij de speurtocht :D
  maandag 13 juni 2022 @ 14:28:12 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_205041034
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 13:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even een vraagje over die speurtochten. Is dat heel erg leeftijdgebonden? Ze wordt 8 jaar en de meeste vriendinnetjes zijn ook van die leeftijd. Alleen komt haar nichtje ook en die is 5. Zou een speurtocht voor kinderen van een jaar of 8 ook leuk zijn voor haar?

Also: is het een hoop werk? :@
Wij hadden een speurtocht van cocolino en hadden maximaal een half uurtje voorbereiding nodig.
KuikenGuppy
pi_205153129
Hebben jullie dat al eens voor gehad dat een kind niet kwam omdat ouders het feestje vergeten waren?

Ik weet dat het kan gebeuren, iets vergeten is menselijk. Ik ben toch wel een beetje not amused merk ik. We gaan bowlen met de meiden, ik moet nog maar zien hoe coulant ze zijn daar ivm iemand die niet komt en de kosten.

[ Bericht 20% gewijzigd door Sunshine1982 op 26-06-2022 12:51:03 ]
pi_205154967
quote:
1s.gif Op zondag 26 juni 2022 12:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben jullie dat al eens voor gehad dat een kind niet kwam omdat ouders het feestje vergeten waren?

Ik weet dat het kan gebeuren, iets vergeten is menselijk. Ik ben toch wel een beetje not amused merk ik. We gaan bowlen met de meiden, ik moet nog maar zien hoe coulant ze zijn daar ivm iemand die niet komt en de kosten.
Yep, maar na een telefoontje kwam het kind alsnog snel.
Was er ook wel blij mee nog want zat een minimum aantal personen op de activiteit en dochter was al mee ivm een afzegging van een ander vriendje.
Anders had ik dus sowieso moeten betalen (en was het ook maar een klein clubje geworden).

Maar wel balen dat ze het vergeten waren sunshine 😒
pi_208138995
Mijn kind heeft over 2 weken een slaapfeestje. Vriendinnetje die het geeft was gister bij ons een middagje aan het spelen en verklapte al wat de plannen zijn in de nacht als moeders ligt te slapen :P

Kudoos voor die moeder hoor. Feestjes vind ik voor bij ons overdag prima. Slaapfeestjes, nope. Ga ik niet aan beginnen :P
pi_208141537
Slaapfeestjes O+ zulke goede herinneringen aan van vroeger! Zodra mijn kinderen er oud genoeg voor zijn mogen ze dat ook, ik offer daar met liefde mijn nacht slaap voor op.

Toen de basisschool 80 jaar bestond mochten we ook een nacht in school slapen, dat was ook heel tof. Midden in de nacht door dat ruim 80-jarige gebouw sluipen terwijl verder iedereen lag te slapen, inclusief de leerkrachten… Ik hoop dat ik vanuit de OR ook zoiets voor mijn kinderen kan regelen ooit, maar dat zal vanwege ventilatie en brandveiligheid etc wel niet meer mogen tegenwoordig, als de leerkrachten daar überhaupt voor te porren zijn.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:10:19 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208141545
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 13:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kind heeft over 2 weken een slaapfeestje. Vriendinnetje die het geeft was gister bij ons een middagje aan het spelen en verklapte al wat de plannen zijn in de nacht als moeders ligt te slapen :P

Kudoos voor die moeder hoor. Feestjes vind ik voor bij ons overdag prima. Slaapfeestjes, nope. Ga ik niet aan beginnen :P
Waarom niet? Super gezellig

Hier een dochter zonder zusjes of broertjes. Die vindt het prachtig als er kinderen komen logeren, en zij bij anderen. Meestal willen ze hier, want er mag meer. Ook best :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:12:09 #268
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208141569
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:09 schreef FlyingFish het volgende:
Slaapfeestjes O+ zulke goede herinneringen aan van vroeger! Zodra mijn kinderen er oud genoeg voor zijn mogen ze dat ook, ik offer daar met liefde mijn nacht slaap voor op.

Toen de basisschool 80 jaar bestond mochten we ook een nacht in school slapen, dat was ook heel tof. Midden in de nacht door dat ruim 80-jarige gebouw sluipen terwijl verder iedereen lag te slapen, inclusief de leerkrachten… Ik hoop dat ik vanuit de OR ook zoiets voor mijn kinderen kan regelen ooit, maar dat zal vanwege ventilatie en brandveiligheid etc wel niet meer mogen tegenwoordig, als de leerkrachten daar überhaupt voor te porren zijn.
Fantastisch _O_
Dat vergeet je toch je hele leven niet meer O+

Wij mochten als overgang van kleuters naar groep drie pannekoeken bakken in de klas en je mocht bij de kleuterjuf thuis komen avondeten. Vonden we geweldig
Geen boerendorp maar Den Haag midden jaren 80
Heerlijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208141659
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Waarom niet? Super gezellig

Hier een dochter zonder zusjes of broertjes. Die vindt het prachtig als er kinderen komen logeren, en zij bij anderen. Meestal willen ze hier, want er mag meer. Ook best :+
Nouja, nu niet. Ze zijn allemaal 8/9 jaar. Ik vind dat best jong voor een slaapfeestje, maar misschien ga ik ook gewoon niet met de tijd mee ofzo. Misschien dat ik er anders tegenaan kijk als ze in groep 7/8 zitten.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:28:23 #270
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_208141718
Met 8/9 jaar hier ook geen slaapfeestjes hoor. Weet ook niet of ze bij een uitnodiging hadden mogen gaan (jongste zou het niet eens willen schat ik in) . Ik vind slaapfeestjes echt iets voor het laatste jaar basisschool ofzo, met een jaar of 11/12.
pi_208141846
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:28 schreef mousemicky het volgende:
Met 8/9 jaar hier ook geen slaapfeestjes hoor. Weet ook niet of ze bij een uitnodiging hadden mogen gaan (jongste zou het niet eens willen schat ik in) . Ik vind slaapfeestjes echt iets voor het laatste jaar basisschool ofzo, met een jaar of 11/12.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet echt een voorstander ben van het hele gebeuren. Het is ook de eerste keer dat ze gaat logeren, ze is niet zo'n logeerfan. En als ik dan hoor wat de plannen zijn voor 's nachts... Kinderen van die leeftijd horen gewoon te slapen dan :@ . Moeder is alleenstaand, dus geen idee of er ook voldoende toezicht is.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 17:45:31 #272
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_208141900
Maar als jij het niet ziet zitten is nee zeggen ook gewoon een optie hè... Het klinkt niet echt alsof je je dochter met een gerust hart gaat achterlaten. Misschien is eerst een keer 'gewoon' logeren (1 kind, niet meerdere voor een feestje) dan handiger?
pi_208141923
Wij hebben vorige maand een slaapfeestje gedaan met kinderen van 9/10 jaar. Groot succes! Ging ook helemaal prima. Er is natuurlijk wel wat minder geslapen maar dat hoort er ook wel bij.
pi_208142049
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:45 schreef mousemicky het volgende:
Maar als jij het niet ziet zitten is nee zeggen ook gewoon een optie hè... Het klinkt niet echt alsof je je dochter met een gerust hart gaat achterlaten. Misschien is eerst een keer 'gewoon' logeren (1 kind, niet meerdere voor een feestje) dan handiger?
Nouja, ik ken de moeder op zich wel goed en ze is vaker daar naar kinderfeestjes geweest. Maar dat was dus overdag met toezicht.

Ze heeft er zin in zegt ze, dus ik vind het een beetje lullig om te zeggen dat ze niet mag. Vriendinnetje woont ook in de buurt, dus mocht er iets zijn dan zijn we er zo.

Misschien de moeder even vragen wat de planning en bedoeling is. Ik zie het niet zitten dat mijn kind midden in de nacht nog in de weer is ergens. Of stel ik me aan? Vind het lastig :P

[ Bericht 4% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-02-2023 18:07:09 ]
pi_208142610
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 17:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Nouja, ik ken de moeder op zich wel goed en ze is vaker daar naar kinderfeestjes geweest. Maar dat was dus overdag met toezicht.

Ze heeft er zin in zegt ze, dus ik vind het een beetje lullig om te zeggen dat ze niet mag. Vriendinnetje woont ook in de buurt, dus mocht er iets zijn dan zijn we er zo.

Misschien de moeder even vragen wat de planning en bedoeling is. Ik zie het niet zitten dat mijn kind midden in de nacht nog in de weer is ergens. Of stel ik me aan? Vind het lastig :P
Als kinderen ergens gaan logeren zijn de plannen denk ik altijd om in ieder geval vooral niet te gaan slapen, maar uiteindelijk kiepen ze toch wel om.
Mij lijkt dat het ergste dat kan gebeuren is dat je dochter het toch te spannend vindt en wil worden opgehaald, buiten dat lijkt het me vooral een flinke onderneming voor de moeder van de jarige :D
Op dinsdag 9 november 2010 17:06 schreef DevilsWhore het volgende:
hehehe, LMN is raarder dan ik :D
  zaterdag 25 februari 2023 @ 19:00:57 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_208142788
Ik zou het toch een beetje los proberen te laten Sunshine1982. En wat als ze de halve nacht wakker is, wat is dan het ergste wat er gebeurt?
Ze slapen inderdaad toch wel uiteindelijk. Maar dan wellicht geen 12 uur nee. Overleven ze prima.
disclaimer
pi_208143140
Leuk toch juist, zo n feestje?
En niet slapen, och, zijn ze waarschijnlijk wat sjachie de volgende ochtend..
maargoed mijn kinderen ook met 5 jaar op scoutingkamp (2 nachtjes) en schoolkamp (1 nacht), dus dan is dat logeren al wel wat gewend.
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:51:51 #278
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208144983
Jezus man, laat die kinderen eens wat meemaken. Of ga je ook hun handje vasthouden als ze hun eerste dag naar het mbo gaan om te checken of ze hun boterham wel opeten om 12 uur?

Ik zou echt geen moment erover in zitten. Gaan ze een keer om tien uur slapen ipv acht. Boeiend
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 25 februari 2023 @ 20:52:40 #279
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_208145008
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2023 19:24 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Leuk toch juist, zo n feestje?
En niet slapen, och, zijn ze waarschijnlijk wat sjachie de volgende ochtend..
maargoed mijn kinderen ook met 5 jaar op scoutingkamp (2 nachtjes) en schoolkamp (1 nacht), dus dan is dat logeren al wel wat gewend.
Hier start ook binnenkort het meekijken met Scouting, lijkt me fantastisch. Ik ga wel hulpleiding spelen ofzo, lachen man
De geneugten van het leven _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_208145825
B zou dat ook superspannend vinden en zelfs niet willen gaan. Hij gaat in mei 1 nacht op kamp met school en in de zomervakantie 3 nachten met Scouting. Daar begint ie nu al over. Dat hij niet weet of hij gaat.
Ik weet zeker dat als hij er eenmaal is hij het fantastisch vindt. Dus wat ons betreft gaat hij gewoon.

Het zijn, denk ik, geweldige ervaringen. Ook zo'n slaapfeestje.
pi_208146722
slaapfeestjes, twee keer zelf gedaan op de basisschool, een keer bij mn ouders in de woonkamer en een keer op een kampeerboerderij in een soort groepsaccommodatie O+ goede herinneringen aan. En mijn moeder chefte die dingen ook gewoon alleen, mijn vader deed daar niks mee :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_208147021
Mijn dochter is vorig jaar wel naar een slaapfeestje geweest. De kinderen waren toen ook 8/9 jaar. Vond ze geweldig! Ze hebben tot laat film gekeken en gekeet. En ik geloof dat ze tegen middernacht allemaal sliepen.

Ze had de dag er op een tenniswedstrijd dus ik ben haar wel al vroeg gaan halen.

Scheelt het wel dat ze het hier prima doen op weinig slaap (af en toe dan).

Maar ik moet er zelf niet aan denken voor thuis heel eerlijk gezegd. Ik ben meer van de activiteiten buiten de deur. En blij als we de kinderen weer thuis af kunnen zetten.
(Maar de kinderfeestjes van de jongste gaan ook niet altijd vlekkeloos helaas, is altijd wel wat gekat, en dan nodig je die persoon niet meer uit, dan komt het van een ander. Tot huilen van dochter aan toen op een gegeven moment.)
pi_208149792
Ik maak me weer druk om niks volgens mij :P

Ik heb ook een slaapfeestje gehad vroeger, maar dat was pas in groep 8. Ik weet ook wel dat tijden veranderen, maar sommige dingen gaan voor mijn gevoel zo snel.

Thanks voor de input iedereen!
pi_208150975
Van al die wilde nachtelijke plannen komt in de praktijk toch maar weinig terecht omdat ze vroeg of laat heus wel instorten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208150999
Ik ben eigenlijk geen voorstander van kinderen blijven laten slapen bij iemand anders, maar goed, zal dat toch moeten loslaten als mijn dochter wat ouder is en wordt uitgenodigd op een slaapfeestje :P

Mijn dochter wordt binnenkort 4 jaar en ik zit een beetje in dubio. In principe wilde ik met kinderfeestjes beginnen vanaf 5 jaar (vanaf groep 1 zeg maar), maar ze is zelf al 2x uitgenodigd op een feestje van groepsgenoten (van de opvang). Dat was beide keren bij een krijspaleis ;)

Vanaf hoe oud begonnen jullie met kinderfeestjes? En waar zou ik het feestje kunnen houden, behalve bij een indoorspeeltuin? En hoeveel kinderen is handig om als max te nemen?

Ik wil het niet thuis doen, want op deze leeftijd komen de ouders nog mee en heb geen zin in allemaal ouders bij ons thuis :P
pi_208151045
Wij begonnen met vijf jaar, de eerste verjaardag op school. Wij hadden toen iets georganiseerd door de natuurspeeltuin in de buurt, met taart en limonade en verkleedkleren van bosdieren en daarna een speurtocht. Ik ben erg dol op georganiseerde feestjes, ik ben zo oncreatief :+ mijn tip is dat je het altijd korter moet organiseren dan je in eerste instantie denkt. Een kind of 4-5 vond ik op die leeftijd echt genoeg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_208151194
Wat leuk clubsoda! Ik zat inderdaad ook te denken aan een speeltuin in de buurt. Daar kun je voor een bepaald bedrag een tafel reserveren inclusief patatje, drankje en ijsje voor de kinderen. En voor de volwassenen mag je zelf hapjes/ drankjes meenemen.

Het enige probleem is dat ze begin april jarig is en dan weet je nooit zeker of het droog blijft :P
  zondag 26 februari 2023 @ 11:21:22 #288
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_208151207
Wij zijn ook begonnen met 5 jaar. En dan in een krijspaleis met in totaal 10 kindjes. Maar dat waren ook 3 feestjes in een.
  zondag 26 februari 2023 @ 13:33:28 #289
149959 SQ
snelle trees
pi_208152804
Ik begin er pas mee als ze er zelf om vragen. Bij dochter was dat met 5, bij zoon pas nu hij 6 wordt. In elk geval niet omdat anderen het ook doen :P

Bij de vijfde verjaardag van mijn dochter waren er 3 kindjes, en mijn zoon mag er nu 4 uitnodigen.
disclaimer
pi_208153152
Hier had ze laatst een kinderfeestje met bestemming schaatsbaan. Dat viel echt heel erg in de smaak! Ze had nog nooit geschaatst, maar ze vond het echt heel leuk. We zijn na het feestje 2x samen gaan schaatsen. Volgende week nog de laatste keer dit jaar voordat hij dicht gaat :)
pi_208153266
Wij zijn bij B begonnen toen hij 5 werd en dat gaan we met Juul ook doen. Dat vierden/vieren we thuis. Met spelletjes, speurtocht, taartje versieren.
Was hartstikke leuk met sjoelen, blaasvoetbal etc.

B is net 9 geworden en we gaan naar een klimhal, 6 kinderen mocht hij uitnodigen, meer passen niet in 2 auto's en dan moeten wij al een auto lenen.

Bij B was het totnogtoe:
Thuis dus
Bowlen
Nog een keer thuis een Pokemon feestje met Pokemons zoeken in de omgeving. Die we uiteraard zelf hadden verstopt in de wijk.
Binnenspeeltuin

Dit jaar dus klimhal.

Wij zien wel dat veel kinderen hetzelfde doen. Zo is B vorig jaar naar iets van 6 trampolinepark feestjes geweest en het jaar daarvoor werd hij een pro in bowlen door alle bowlfeestjes.
De thuisfeestjes zijn zwaar in de minderheid. Juul is nu 3 keer op een feestje geweest, 1 x een thuisfeestje en 2 x een binnenspeeltuin.
pi_208153436
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2023 11:20 schreef CaVaBien het volgende:
Wat leuk clubsoda! Ik zat inderdaad ook te denken aan een speeltuin in de buurt. Daar kun je voor een bepaald bedrag een tafel reserveren inclusief patatje, drankje en ijsje voor de kinderen. En voor de volwassenen mag je zelf hapjes/ drankjes meenemen.

Het enige probleem is dat ze begin april jarig is en dan weet je nooit zeker of het droog blijft :P
Die van mij is van januari :D we hebben net weer een buitenfeestje gedaan. Als de ouders weten dat ze weerbestendige kleren aan moeten dan durf ik het wel aan. Kinderen vinden slecht weer meestal niet zo'n punt.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:32:32 #293
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_208153581
Bowlen is wel het hipste momenteel inderdaad.
Volgende week een boulderfeestje, dat lijkt me erg leuk!

Wij hebben het van de 3e tot 6e verjaardag in een park gedaan, gelukkig altijd mooi weer gehad. Wat spelletjes gedaan en ouders mochten erbij blijven (maar hoefde niet).

Afgelopen jaar hadden we zelf een LARP-puzzeltocht gemaakt, dat was heel erg leuk. De kinderen liepen in een groep door de stad, langs een aantal volwassenen die hun puzzelopdrachten gaven, of challenges zoals een forcefield kapot maken. Alle kinderen hadden namelijk zelfgekozen magische krachten :D Bij geslaagde opdrachten kregen ze een hint en aan het eind moesten ze een koffer vinden in het park en die met de hints openmaken. Maar eerst nog een monster verslaan die de koffer wilde stelden (d.w.z. mijn man slaan met pool noodles). Echt episch feest gehad, maar de voorbereiding was wel veel werk :D :D
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 26 februari 2023 @ 14:35:48 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_208153633
Bij ons is een trampolinepark wegens enorme overload aan trampolineparken nu omgebouwd tot springkussenpark, dat gaan we nu doen met de verjaardag van Noud. Anderhalf uur rauzen, wat popcorn vreten en dan hop weer naar huis.

Ik deed in oktober een thuisfeest met 11 kinderen maar ik was daarna wel echt compleet en totaal afgedraaid. Daar begin ik niet meer aan.
disclaimer
pi_208153831
Wij doen kinderfeestjes met max 7 kinderen (+2 kinderen van onszelf, de kinderen nodigen elkaar altijd uit), vanwege de auto's. Oma gaat mee, toch handig een extra auto en paar extra ogen. We houden het dan elk per drie kinderen in de gaten.

We gaan naar een klimpark, bowlen, bios, of iets in de natuur, speurtocht of iets op het water, beetje afhankelijk van de leeftijd en het seizoen.

Ik vind een vaste begin en eindtijd handig. Meer dan 4 uur hoeft het voor mij echt niet te zijn, dan zijn we allemaal volledig overprikkeld en moe.

Slaapfeestje zou ik best aandurven bij iets oudere kinderen 9+ maar dan zou ik het feest pas 's avonds laten beginnen met pannenkoeken eten bijvoorbeeld, dan een film aanzetten en dan is het daarna al bijna bedtijd. Na een uurtje keten zou ik de boel streng toespreken zodat ze redelijk op tijd gaan slapen.
pi_208154290
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2023 14:35 schreef SQ het volgende:
Bij ons is een trampolinepark wegens enorme overload aan trampolineparken nu omgebouwd tot springkussenpark, dat gaan we nu doen met de verjaardag van Noud. Anderhalf uur rauzen, wat popcorn vreten en dan hop weer naar huis.

Ik deed in oktober een thuisfeest met 11 kinderen maar ik was daarna wel echt compleet en totaal afgedraaid. Daar begin ik niet meer aan.
11? Pfoeh, jij kan zo een kleuterklas draaien.

B wilde klimmen of discozwemmen, maar zwemmen vind ik nogal wat aangezien een paar van zijn vriendjes net pas de diploma's hebben gehaald.
  zondag 26 februari 2023 @ 15:50:08 #297
149959 SQ
snelle trees
pi_208154686
Ja nee zwemmen begin ik ook nog niet aan. Als ze 10 wordt mag dat. Wel heel leuk, zwemfeestjes O+
disclaimer
pi_208155436
Discozwemmen!
pi_208155845
Ik vond als kind zwemfeestjes ook al het allerleukste. Maar B heeft vooral vriendjes die bijna een jaar jonger zijn, 8 dus. Volgend jaar misschien, B zit zelf op reddingszwemmen dus wij hoeven dan geen toezicht te houden, toch?

Vorige week had ie een escape room, daar zat hij voor zijn feestje ook nog aan te denken.

De keuze is tegenwoordig reuze he.
  zondag 26 februari 2023 @ 17:18:23 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_208155941
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2023 16:42 schreef Smart_ass het volgende:
Discozwemmen!
Binnenkort organiseert ons zwembad discozwemmen. Voor mensen van 25+. 80's 90's thema.

Wtf! Zou daar ook maar iemand heen gaan? :')
disclaimer
pi_208156010
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')