Ja, ik heb er best een naar gevoel aan overgehouden. Ketel zelf vond het ook niet zo leuk, hij heeft het er nu nog weleens over. Ik denk dat meespeelde dat het een paar oudere kinderen waren. Hij zat toen in een gemengde groep 2/3, en dit waren jongens uit groep 3 terwijl hij zelf in groep 2 zat. We kenden ze ook niet echt verder. Lesje geleerd voor een volgende keer: we houden wat meer controle over de gastenlijst.quote:Op zondag 10 april 2022 08:59 schreef Tweedledee het volgende:
[..]
Hier zou ik echt héél slecht tegen kunnen :’) Wat ondankbaar zeg.
Op de langere termijn is dat nog wel een optie voor ons. Nu zitten we nog in de zitverhoger-leeftijd en dat past niet in onze auto.quote:Op zondag 10 april 2022 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:lunapuella wij hebben wel een middag krijspaleis gedaan met één auto. We nodigden 3 vriendjes uit en daardoor paste het in één auto. Dat was ook helemaal prima en de kinderen die er waren hebben zich prima vermaakt.
Nee!quote:Het feestje voor de 12e verjaardag van mijn dochter afgelopen woensdag verliep iets minder soepel. Ze gingen naar een klimpark en de meiden moesten hun oorbellen uitdoen. Die lagen in een zakje op tafel en zijn gestolen.![]()
![]()
quote:Op zondag 10 april 2022 10:24 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:lunapuella wij hebben wel een middag krijspaleis gedaan met één auto. We nodigden 3 vriendjes uit en daardoor paste het in één auto. Dat was ook helemaal prima en de kinderen die er waren hebben zich prima vermaakt.
Het feestje voor de 12e verjaardag van mijn dochter afgelopen woensdag verliep iets minder soepel. Ze gingen naar een klimpark en de meiden moesten hun oorbellen uitdoen. Die lagen in een zakje op tafel en zijn gestolen.![]()
![]()
Trieste mensen die zoiets doen. Gelukkig waren het geen oorbellen die ze van een overleden oma of iets dergelijks hadden gekregen, maar het blijft rot. We hebben ter compensatie beide meisjes een cadeaubon van de juwelier gegeven zodat ze een nieuw setje oorbellen konden kopen. Hoefde niet van de ouders, maar ik wilde het er niet zomaar bij laten zitten. Zo werd het alsnog een prijzig feestje.
Dit hebben wij veel met dochter gehad. Die speelt veel met jongens. Maar ja, 1 meisje erbij vinden ouders dan raar (terwijl ze op het schoolplein dan ook als enige tussen de jongens speelt). Maar inmiddels zijn ze gewend..quote:Op zondag 10 april 2022 10:42 schreef exode het volgende:
B werd in groep 2 nooit uitgenodigd omdat ie alleen met meisjes speelden en de ouders het raar vonden 1 jongen op een feestje.....
Nu in groep 4 heeft ie alleen maar gemengde feestjes
Je kan ook dat ene meisje uitnodigen en er een tut-middag van maken (als ze daarvan houden) met make-up enzo. Een verwendag voor de twee meiden. Of een dagje uit.quote:Op zondag 10 april 2022 10:52 schreef Tweedledee het volgende:
Dank voor jullie reacties. De conclusie is denk ik dat het nog te vroeg is dusIk ga het op een andere manier verzinnen zodat we de dingen die we bedacht hebben met de kinderen kunnen gaan doen die sowieso al zouden komen op de dag zelf.
Tweedje is ook eens als enige meisje uitgenodigd op een gymfeestje met alleen jongens. Ik vond het zelf toen ook wel apart inderdaad maar ook wel stoer
Ik weet wel dat die ouders nog steeds alleen meisjes uitnodigen, die meisjes zitten niet meer bij B in de klas. Ik vind dat zo jammer. Laat die kinderen uitnodigen wie ze willen. B houdt niet van tutten, knutselen etc, maar op een feestje vindt hij het wel leuk omdat hij dat gewoon gezellig vindt met zijn allen.quote:Op zondag 10 april 2022 10:49 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Dit hebben wij veel met dochter gehad. Die speelt veel met jongens. Maar ja, 1 meisje erbij vinden ouders dan raar (terwijl ze op het schoolplein dan ook als enige tussen de jongens speelt). Maar inmiddels zijn ze gewend..
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?quote:Op zondag 10 april 2022 10:41 schreef watmoetikkiezen het volgende:
Mijn dochter had ook niet zoveel vriendinnetjes in de kleuterklas
Sowieso altijd lastig met feestjes, want beste vriendin zit op een andere school met andere schooltijden.
Het is sowieso wel slim om goed te bedenken wie er worden uitgenodigd. Ik zie het nu gebeuren bij mijn jongste, die gaat prima sociaal en zit in groep 4 in een gemengde 3/4/5 groep. Maar ik zie dat hij nu soms tactisch gaat spelen met kindjes uit groep 3 waar hij anders nooit mee speelt, maar net zo 1 keer vlak voor de verjaardag en dan wurmt hij zich op de gastenlijst. Niet echt de bedoeling. Die kindjes vinden het dan ineens ook stoer dat hij met ze wil spelen ofzo.. Gelukkig speelt hij dan wel lief en gaat ook niet lopen mokken tijdens het feest ofzo, maar toch..
Ja, waarom niet? Als mijn jongste alleen kinderen zou mogen uitnodigen die wel ee hier zijn geweest, dat wordt het een eenzaam feestje. Hij wil namelijk na school nooit afspreken. Hij heeft echter genoeg vriendjes, en feestjes vindt hij wel leuk...quote:Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
Nou ja, kinderen uitnodigen waarvan je weet dat er op school vaak mee gespeeld wordt is natuurlijk niet zo raar. Soms matcht het gewoon niet qua dag en kunnen ze nooit na school samen spelen. Maar mijn zoontje wordt soms uitgenodigd doir kinderen waarvan ik nog nooit gehoord heb en hij zegt ook gewoon dat hij er alleen mee speelde 1x om op het feestje te worden uitgenodigd. Uiteraard met hem besproken dat dat niet de bedoeling is, maar hij is vast niet de enige die dat doet..quote:Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
Nodigen de ouders (het jarige kind) kinderen uit die nog nooit bij hen thuis zijn geweest? Of hoe bedoel je dit?
veel kinderen gaan bijvoorbeeld naar de BSO en kunnen daardoor niet bij anderen thuis spelen.quote:Op zondag 10 april 2022 21:19 schreef Nieuwbouwwijk het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 april 2022 09:26 schreef watmoetikkiezen het volgende:
[..]
Nou ja, kinderen uitnodigen waarvan je weet dat er op school vaak mee gespeeld wordt is natuurlijk niet zo raar. Soms matcht het gewoon niet qua dag en kunnen ze nooit na school samen spelen. Maar mijn zoontje wordt soms uitgenodigd doir kinderen waarvan ik nog nooit gehoord heb en hij zegt ook gewoon dat hij er alleen mee speelde 1x om op het feestje te worden uitgenodigd. Uiteraard met hem besproken dat dat niet de bedoeling is, maar hij is vast niet de enige die dat doet..
Ah, zo. In mijn tijd op een "chavschool" ging niemand naar de BSO.quote:Op maandag 11 april 2022 09:46 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
veel kinderen gaan bijvoorbeeld naar de BSO en kunnen daardoor niet bij anderen thuis spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |