Ja, jammer is dat. Ik vind het ook fijn als zoiets dan gewoon even overlegd wordt. I had een jongetje uitgenodigd en verder alleen meisjes. Daar heb ik het van tevoren ook eventjes over gehad met de moeder, maar dat is een jongen die prima met meisjes over weg kan en het ging ook heel goed. We deden een elvenfeestje, alle meisjes konden zich verkleden als elfje en hij was Peter Pan.quote:Op donderdag 13 februari 2020 10:44 schreef exode het volgende:
B zit er niet echt mee of hij uitgenodigd wordt. Wat ik wel zie, is dat de 'seksen' zo gescheiden worden. B speelt best vaak met meisjes maar hij werd bij 2 vriendinnetjes niet uitgenodigd want er kwamen alleen meisjes
Ja, dat merken wij dus ook. Mijn meiden worden vrij weinig uitgenodigd en ik vrees om deze reden. Ik heb regelmatig met een verdrietig kind op het schoolplein gestaan omdat er weer een uitnodiging aan hun/haar neus voorbij ging.quote:Op woensdag 12 februari 2020 21:31 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en de tweeling was bij jongste een dingetje. hij klikt goed met 1 van de 2, maar vind zelf dat ze persé alletwee moesten komen. Uiteindelijk beiden niet uitgenodigd omdat hij toch andere kindjes wilde, maar denk dat t volgend jaar toch echt maar 1 van de twee wordt..
Oh ja!quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tsja, dat kan gebeuren toch. Kind is teleurgesteld, dat snap ik. Maar het leven zit helaas vol teleurstellingen.
Ik ken een moeder die een andere moeder had gevraagd waarom haar kind niet was uitgenodigd. Achteraf bleek dat zogezegd een foutje te zijn en is dat kind alsnog uitgenodigd
nu is dat jongetje deze keer niet om die reden niet uitgenodigd.. ze stonden beide wel op zijn lijstje.. maar daar stonden er sowieso te veel op.. maar als t volgend jaar aan de orde is dan bespreek ik t wel met moeder idd.. (eerst maar eens kijken of ze dan bij elkaar in de klas zitten).quote:Op donderdag 13 februari 2020 19:55 schreef Kyara het volgende:
[..]
Ja, dat merken wij dus ook. Mijn meiden worden vrij weinig uitgenodigd en ik vrees om deze reden. Ik heb regelmatig met een verdrietig kind op het schoolplein gestaan omdat er weer een uitnodiging aan hun/haar neus voorbij ging.
Als het met 1 van de 2 goed klinmt weet die moeder dat ws ook wel. Dan kun je er wel 1 uitnodigen. Evt sein je de moeder vooraf in zodat ze voorbereid is.
Ja. Wij ook. 7,50.quote:Op donderdag 13 februari 2020 23:20 schreef watmoetikkiezen het volgende:
oh en qua geld.. cadeautjes doe ik ook max 7,50.. vind 15,- echt een flink bedrag voor een kinderverjaardag (wij leggen met vriendinnen ook nog steeds 10,- pp in voor verjaardagen van elkaar)
Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal.quote:Op donderdag 13 februari 2020 20:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja!
Of mijn dochter die vertelt dat ze uitgenodigd is, maar ik heb geen uitnodiging gezien en ik ken die ouders en dat kind niet. Ook zo iets.
Heb het er niet meer over gehad met haar en de datum gewoon ongemerkt voorbij laten gaan.![]()
Niets meer van gehoord.
Lastige dingen hoor.
Ja. Teleurstellingen horen erbij. Maar je wil je kind beschermen hè.
Ja. Ik vind dat ook brutaal.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal..
Brutaal is het zeker. Plus dat dat kind zich misschien niet gewenst voelde op dat partijtje. Dat vind ik nog veel sneuer. Neem dan als moeder zijnde je kind mee voor een leuk middagje. Gezellig saampjes wat doenquote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Klopt, maar sommigen gaat daarin echt wel ver. Vorig jaar had een vriendinnetje in de klas van I een meisje mondeling toegezegd dat ze op haar feestje mocht komen. Maar moeder had een maximum van vijf kinderen gesteld en daar hoorde dat meisje niet bij en die had ook geen echte uitnodiging gekregen. De andere moeder stond er toen op dat het meisje toch mee mocht, op de dag van het feestje. "Want ja, ik sta nu met een teleurgesteld kind." Er was echter geen plek meer in de auto en toen heeft ze haar met de eigen auto gebracht, terwijl het dus niet de bedoeling was en ze niet uitgenodigd was. Ik vind dat wel echt brutaal..
Tja, het was een kleuter van 5. Die belooft niets, maar roept gewoon wat. En een kind is niet de baas, lijkt mij, de ouders bepalen hoeveel kinderen er mogen komen. En dat is natuurlijk ook het punt: als andere ouder heb je dat te respecteren, ook omdat er kosten aan verbonden zijn (dit was een feestje ergens buiten de deur).quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:39 schreef capricia het volgende:
Want dan had dat meisje dat maar niet moeten zeggen. Dat is de consequentie van het beloven.
Ja 5 jaar is wel anders, idd. Kleutertje nog.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 13:08 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Tja, het was een kleuter van 5. Die belooft niets, maar roept gewoon wat. En een kind is niet de baas, lijkt mij, de ouders bepalen hoeveel kinderen er mogen komen. En dat is natuurlijk ook het punt: als andere ouder heb je dat te respecteren, ook omdat er kosten aan verbonden zijn (dit was een feestje ergens buiten de deur).
Superleuk toch! Als de jarige blij is, is het altijd goedquote:Op zaterdag 15 februari 2020 12:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Sjaak wil graag 2 of 3 kindjes uitnodigen en gewoon thuis spelen, zei hij. Dat hij überhaupt een feestje wil was al een verrassing voor me. Dus dat gaan we maar doen zo.
Ik vind het al super dat hij een feestje wil! Dat was al een verrassing. We gaan op een zaterdagochtend de kindjes uitnodigen en dan mogen ze hier 1,5-2 uur spelen. Dat is meer dan genoeg voor Sjaak.quote:Op zaterdag 15 februari 2020 14:18 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Superleuk toch! Als de jarige blij is, is het altijd goedSpeurtocht naar de speeltuin, aldaar 'schat' verstoppen, hopen op mooi weer en klaar is Kees.
Estafettequote:Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Schop!
Ketel wordt volgende week 5 jaar en krijgt zijn eerste kinderfeestje. We hebben een ruim grasveld voor de deur en we gaan even uit van lekker weer, dus het kan relatief coronaproof.
Ik loop alleen een beetje vast op activiteiten. We overwegen een springkussen te huren en willen cakejes versieren, maar dat voelt niet helemaal als genoeg voor een feestje? Maar wat zijn verder nog leuke en goedkope activiteiten?
Oh ja, en hoe lang is handig voor een groepje 4/5-jarigen?
Springkussen en lekker voetballen op het grasveld lijkt me meer dan genoeg vertier naast het cadeautjes geven en cakejes versieren. Als het heel mooi weer is, dan ook nog lekker kliederen met water en iedereen is blij.quote:Op maandag 8 juni 2020 22:23 schreef lunapuella het volgende:
Schop!
Ketel wordt volgende week 5 jaar en krijgt zijn eerste kinderfeestje. We hebben een ruim grasveld voor de deur en we gaan even uit van lekker weer, dus het kan relatief coronaproof.
Ik loop alleen een beetje vast op activiteiten. We overwegen een springkussen te huren en willen cakejes versieren, maar dat voelt niet helemaal als genoeg voor een feestje? Maar wat zijn verder nog leuke en goedkope activiteiten?
Oh ja, en hoe lang is handig voor een groepje 4/5-jarigen?
Hier ook ooit een moeder die het echt helemaal niet snapte paar jaar geleden. Situatie: ik nodig haar dochter en nog drie andere meiden uit voor een feestje op een vrijdag. Moeder zegt dat haar dochter dan niet kan.quote:Op vrijdag 14 februari 2020 10:34 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |