Heb ik precies zoquote:Op zondag 22 september 2019 19:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Precies!![]()
Maar dat heb ik wel met vet/calorierijk voedsel; liever af en toe gewoon écht goed vet, zoals het hoort, en het dan gewoon niet heel váák eten, dan de hele tijd wat gezondere versies die het gewoon niet zijn.
Dat vind ik ook met vega(n)-eten. Liever iets wat helemaal niet op vlees/dierlijke producten lijkt, dan dat je per sé iets moet namaken wat helemaal niet lekker is. Soms lukt dat wel heel goed hoor, maar zo'n hot dog met een wortel in het middenquote:Op zondag 22 september 2019 19:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Precies!![]()
Maar dat heb ik wel met vet/calorierijk voedsel; liever af en toe gewoon écht goed vet, zoals het hoort, en het dan gewoon niet heel váák eten, dan de hele tijd wat gezondere versies die het gewoon niet zijn.
'Broodje knakwortel'.quote:Op zondag 22 september 2019 19:22 schreef Meke het volgende:
[..]
. Soms lukt dat wel heel goed hoor, maar zo'n hot dog met een wortel in het midden)
Ja ik wist dat er een naam voor was, dat was mquote:Op zondag 22 september 2019 19:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
'Broodje knakwortel'.
Kijk dát vind ik dan wel weer een 'woordgrap' om een beetje van te huilen.
Ja inderdaad; dan gewoon minder kaas eten en de keren dat je het wél eet gewoon voor lekker vet gaan.quote:Op zondag 22 september 2019 19:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heb ik precies zo
En ik snap ook die mensen niet die light kaas kopen in de supermarkt. Net alsof je op een lapje rubber zit te kauwen
Valerie is vegetariër en lust geen groenten. Koen liet het daar niet bij zitten en zag dit als een kans om groente zo lekker te maken dat het bijna niet meer gezond smaakt.quote:Op zondag 22 september 2019 19:26 schreef Guanabana het volgende:
'Kruidig gemarineerde bospeentjes', ga toch weg man
Valerie moet niet zo miepen.quote:Op zondag 22 september 2019 19:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Valerie is vegetariër en lust geen groenten. Koen liet het daar niet bij zitten en zag dit als een kans om groente zo lekker te maken dat het bijna niet meer gezond smaakt.
Ik neem aan dat Valerie 12 is?! Je kunt toch niet ALLE groenten niet lusten?
quote:Op zondag 22 september 2019 19:28 schreef Meke het volgende:
[..]
Valerie is vegetariër en lust geen groenten. Koen liet het daar niet bij zitten en zag dit als een kans om groente zo lekker te maken dat het bijna niet meer gezond smaakt.
De 30+ belegen (of jong belegen, weet niet meer) van de Jumbo is anders best lekker!quote:Op zondag 22 september 2019 19:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Heb ik precies zo
En ik snap ook die mensen niet die light kaas kopen in de supermarkt. Net alsof je op een lapje rubber zit te kauwen
Ja dat klopt. Dan ben je de vorm/concept boven smaak aan het plaatsen. Dan maar gewoon niet iets wat op een hotdog lijkt.quote:Op zondag 22 september 2019 19:22 schreef Meke het volgende:
[..]
Dat vind ik ook met vega(n)-eten. Liever iets wat helemaal niet op vlees/dierlijke producten lijkt, dan dat je per sé iets moet namaken wat helemaal niet lekker is. Soms lukt dat wel heel goed hoor, maar zo'n hot dog met een wortel in het middenKun je toch beter een broodje met iets anders doen
(Ik ben wel gek op de vegan paté van kips, dus dit statement gaat niet altijd op)
quote:Op zondag 22 september 2019 19:31 schreef Strani het volgende:
[..]
De 30+ belegen (of jong belegen, weet niet meer) van de Jumbo is anders best lekker!
Oh ik vind hem wel leukquote:Op zondag 22 september 2019 19:23 schreef Guanabana het volgende:
[..]
'Broodje knakwortel'.
[ afbeelding ]
Kijk dát vind ik dan wel weer een 'woordgrap' om een beetje van te huilen.
quote:Op zondag 22 september 2019 19:28 schreef Meke het volgende:
[..]
quote:Op zondag 22 september 2019 19:35 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Dat mag![]()
Hij is de afgelopen minuten ook bij me gegroeid moet ik zeggen.
(@:Dave)
Tegenwoordig heb je ook mensen die geen water, rijst, aardappelen of dat soort alledaagse dingen lusten, dus ik verbaas me nergens meer over.quote:Op zondag 22 september 2019 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Dat zijn ook gewoon mensen (zoals Valerie) die ook gewoon weinig producten kennen. Of die zijn opgegroeid met groenten dat altijd steevast niet goed bereid/tot pap gekookt is.
Álle groenten niet lusten is echt onzin.
Ja maar zelfs als je alleen broccoli, sla en rodekool kent, dan nóg: die drie lijken toch niet in niets op elkaar?quote:Op zondag 22 september 2019 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Dat zijn ook gewoon mensen (zoals Valerie) die ook gewoon weinig producten kennen. Of die zijn opgegroeid met groenten dat altijd steevast niet goed bereid/tot pap gekookt is.
Álle groenten niet lusten is echt onzin.
''water is voor honden''quote:Op zondag 22 september 2019 19:40 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Tegenwoordig heb je ook mensen die geen water, rijst, aardappelen of dat soort alledaagse dingen lusten, dus ik verbaas me nergens meer over.
Wat waar?quote:Op zondag 22 september 2019 19:34 schreef MaLo het volgende:
@:Strani je moet trouwens niet in zee gaan zwemmen hoor, ze verzuipen daar bij bosjes lees ik
Veel mensen leren nooit kokenquote:Op zondag 22 september 2019 19:40 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja maar zelfs als je alleen broccoli, sla en rodekool kent, dan nóg: die drie lijken toch niet in niets op elkaar?Doodgekookt-argument blijft staan, maar dat verandert toch zodra je zelf mag koken?
Neeee hij moet juist wegblijven! Aardappelenquote:
Ik had ooit een collega die letterlijk (!) alleen brood met suiker of patat mayo wilde eten.quote:Op zondag 22 september 2019 19:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Veel mensen leren nooit kokenEn willen niet iets proberen wat ze niet kennen.
Doet me denken aan een vriendin van mij van vroeger. Die wilde nauwelijks iets eten wat ze niet kende, en haar ouders gingen daar in mee. Met als gevolg dat ze als tiener echt nauwelijks iets lustte.
quote:Op zondag 22 september 2019 16:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Jaaaaa![]()
Zo goed, straks laatste aflevering van seizoen 1 kijken en dan heb ik nog 3 seizoenen te gaan.
Ja, dat is waar. Ik kan me dat zo slecht voorstellen van haar ouders. In ieder geval - tot een bepaalde leeftijd. Hoewel ik het óók stom vind om te accepteren dat kinderen bepaalde dingen niet lusten; ik ben ook best een picky eaterquote:Op zondag 22 september 2019 19:47 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Veel mensen leren nooit kokenEn willen niet iets proberen wat ze niet kennen.
Doet me denken aan een vriendin van mij van vroeger. Die wilde nauwelijks iets eten wat ze niet kende, en haar ouders gingen daar in mee. Met als gevolg dat ze als tiener echt nauwelijks iets lustte.
Ik krijg al scheurbuik als ik dit leesquote:Op zondag 22 september 2019 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik had ooit een collega die letterlijk (!) alleen brood met suiker of patat mayo wilde eten.
quote:Op zondag 22 september 2019 19:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik had ooit een collega die letterlijk (!) alleen brood met suiker of patat mayo wilde eten.
quote:Op zondag 22 september 2019 19:50 schreef Meke het volgende:
[..]
Ik krijg al scheurbuik als ik dit lees
Ja, dat denk ik wel... Hopelijk voor hem slikte hij nog wat vitaminen / mineralen...quote:Op zondag 22 september 2019 19:53 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Had die persoon geen tekorten ofzo?
Natte of droge?quote:
Omg ik was net op de Wikipagina van beriberi (quote:
Die ouders (vooral de moeder) waren ook gewoon echt heel raar. Een van de redenen waarom ik haar al jaren niet gesproken heb, is omdat we ruzie met die moeder hebben gekregen. Maar die vriendin kreeg ook tot haar 12e regelmatig Olvarit potjes enzo, dat ik echt denk van; hoe dan...quote:Op zondag 22 september 2019 19:49 schreef Meke het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Ik kan me dat zo slecht voorstellen van haar ouders. In ieder geval - tot een bepaalde leeftijd. Hoewel ik het óók stom vind om te accepteren dat kinderen bepaalde dingen niet lusten; ik ben ook best een picky eaterMaar lust ook genoeg wel
Moest vroeger in ieder geval alles proberen..
quote:Op zondag 22 september 2019 19:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omg ik was net op de Wikipagina van beriberi () en ik moest ook lachen om natte of droge
quote:In de westerse wereld komt beriberi vooral voor bij chronische alcoholisten door een combinatie van deficiënte voeding, een gestoorde resorptie en een gestoorde opslag van thiamine
Op ieder Olvarit potje past een dekseltje.quote:Op zondag 22 september 2019 20:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die ouders (vooral de moeder) waren ook gewoon echt heel raar. Een van de redenen waarom ik haar al jaren niet gesproken heb, is omdat we ruzie met die moeder hebben gekregen. Maar die vriendin kreeg ook tot haar 12e regelmatig Olvarit potjes enzo, dat ik echt denk van; hoe dan...
Ik denk dat kinderen die in hun jeugd gevarieerder leren eten, ook op latere leeftijd meer zullen lusten.
Potjes hebben dan meestal weer niet zo'n behoefte aan Olvarit.quote:Op zondag 22 september 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op ieder Olvarit potje past een dekseltje.
Bij mij is het andersom eigenlijkquote:Op zondag 22 september 2019 20:00 schreef Aoibhin het volgende:
Ik denk dat kinderen die in hun jeugd gevarieerder leren eten, ook op latere leeftijd meer zullen lusten.
Hee, toevallig, daar was ik ookquote:Op zondag 22 september 2019 19:59 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Omg ik was net op de Wikipagina van beriberi () en ik moest ook lachen om natte of droge
Oh wauwquote:Op zondag 22 september 2019 20:00 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Die ouders (vooral de moeder) waren ook gewoon echt heel raar. Een van de redenen waarom ik haar al jaren niet gesproken heb, is omdat we ruzie met die moeder hebben gekregen. Maar die vriendin kreeg ook tot haar 12e regelmatig Olvarit potjes enzo, dat ik echt denk van; hoe dan...
quote:Op zondag 22 september 2019 20:02 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Op ieder Olvarit potje past een dekseltje.
Is zeker besmettelijk aan dit topic te zien?quote:Op zondag 22 september 2019 20:05 schreef Guanabana het volgende:
Je hebt ook 'infantiele' beriberi, als je dat hebt maak je slechte poep- en piesgrappen.
Oké zo, ja dat kan inderdaad ook. Hangt dan wel van de persoon af; of nooit meer iets nieuws willen proberen, of juist rebels tegenin gaan wat je altijd gewend was.quote:Op zondag 22 september 2019 20:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Bij mij is het andersom eigenlijkMijn moeder kon (en kan) niet zo denderend koken, we aten vaak hetzelfde, Hollandse pot (zie waar mijn afkeer vandaan komt @:Strani
) en mijn ouders zijn nu nog 'bang' voor dingen als knoflook of een beetje pittigheid.
En ik lust nu meer dingen dan zij, ben toen ik uit huis ging zelf veel meer dingen gaan proberen.
(oke is eigenlijk niet letterlijk andersom)
Zelfde verhaal hierquote:Op zondag 22 september 2019 20:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Bij mij is het andersom eigenlijkMijn moeder kon (en kan) niet zo denderend koken, we aten vaak hetzelfde, Hollandse pot (zie waar mijn afkeer vandaan komt @:Strani
) en mijn ouders zijn nu nog 'bang' voor dingen als knoflook of een beetje pittigheid.
En ik lust nu meer dingen dan zij, ben toen ik uit huis ging zelf veel meer dingen gaan proberen.
"Pasta? Ik ben toch geen Italiaan? "quote:Op zondag 22 september 2019 20:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik had een keer voor ze gekookt, zat ook chilipeper in, zei mijn vader toen we gingen eten: 'nou, als we maar niet naar het ziekenhuis hoeven'.
'Gewoon een bord warrem eten!'quote:Op zondag 22 september 2019 20:13 schreef Momo... het volgende:
[..]
"Pasta? Ik ben toch geen Italiaan? "
quote:Op zondag 22 september 2019 20:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik had een keer voor ze gekookt, zat ook chilipeper in, zei mijn vader toen we gingen eten: 'nou, als we maar niet naar het ziekenhuis hoeven'.
quote:Op zondag 22 september 2019 20:11 schreef Guanabana het volgende:
quote:
quote:Op zondag 22 september 2019 20:17 schreef Momo... het volgende:
[..]
Met aardappels, een groente en een vleesje
Te scherp eten kan bij mij (en daarmee vermoedelijk ook vele anderen) het plezier van een maaltijd ook wel echt verpesten, dus het is wel iets voor de kok om rekening mee te houden.quote:Op zondag 22 september 2019 20:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Gisteren was er een straatfeest hier in de straat en mijn vader had een soort Indische groentetaart gemaakt voor bij het buffet. Hij had het expres al minder scherp gemaakt dan wij lekker vinden, omdat wij van heel scherp eten houden. Uiteindelijk vonden de straatgenoten het alsnog behoorlijk pittig.![]()
Dat heb ik ook met knoflook trouwens; veel recepten gaan van veel te weinig knoflook uit. Vaak als er om 2 teentjes wordt gevraagd, maak ik er standaard al 4 van.
Herkenbaar.quote:Op zondag 22 september 2019 20:19 schreef Aoibhin het volgende:
[..]![]()
Gisteren was er een straatfeest hier in de straat en mijn vader had een soort Indische groentetaart gemaakt voor bij het buffet. Hij had het expres al minder scherp gemaakt dan wij lekker vinden, omdat wij van heel scherp eten houden. Uiteindelijk vonden de straatgenoten het alsnog behoorlijk pittig.![]()
Dat heb ik ook met knoflook trouwens; veel recepten gaan van veel te weinig knoflook uit. Vaak als er om 2 teentjes wordt gevraagd, maak ik er standaard al 4 van.
Precies, dat is wel echt een ding inderdaad om rekening mee te houden. Veel mensen vinden mijn eten vaak echt wel te pittig, dus als ik voor een groep mensen ga koken, hou ik er vaak rekening mee om het echt niet te pittig te maken.quote:Op zondag 22 september 2019 20:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Te scherp eten kan bij mij (en daarmee vermoedelijk ook vele anderen) het plezier van een maaltijd ook wel echt verpesten, dus het is wel iets voor de kok om rekening mee te houden.
Bij Valencia natuurlijkquote:Op zondag 22 september 2019 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Wat waar?
Ik heb al twee jaar niet in zee gezwommen trouwens, als het niet langer is
Och meisje toch, ouders die bang zijn voor knoflookquote:Op zondag 22 september 2019 20:04 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Als iets te scherp is proef je de smaak niet eens meer.quote:Op zondag 22 september 2019 20:22 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Te scherp eten kan bij mij (en daarmee vermoedelijk ook vele anderen) het plezier van een maaltijd ook wel echt verpesten, dus het is wel iets voor de kok om rekening mee te houden.
Wat raar... zal wel een aparte stroming zijn daar want verder is de zee hier zo rustig als wat de laatste dagen.quote:Op zondag 22 september 2019 20:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij Valencia natuurlijk![]()
https://www.telegraaf.nl/(...)-in-zee-bij-valencia
Voor je Sim of voor jezelf?quote:Op zondag 22 september 2019 20:35 schreef Meke het volgende:
Mijn Sim is net getrouwd en nu kan ik niet kiezen voor 'proberen een kindje te maken', maar ik snap niet waarom niet![]()
Niet de goede tijd van de maand?quote:Op zondag 22 september 2019 20:35 schreef Meke het volgende:
Mijn Sim is net getrouwd en nu kan ik niet kiezen voor 'proberen een kindje te maken', maar ik snap niet waarom niet![]()
De Simquote:
quote:
Internet draagt daar inderdaad ook zeker aan bij inderdaad. Het is nu echt makkelijk om recepten te vinden en het wordt ook steeds gevarieerder allemaal.quote:Op zondag 22 september 2019 20:52 schreef MaLo het volgende:
Ik hou ook niet van pittig eten, mijn vriend wel dus hij moet er zelf maar sambal naar smaak bij doen![]()
Ik kook trouwens ook wel veelzijdiger dan mijn moeder, maar denk dat het nu met internet ook wel makkelijker is om andere recepten te vinden en te proberen. Mijn mam kookt wel de allerlekkerste avg maaltijden. Ik hou zelf ook van de standaard hollandse pot, vriend en kind minder dus we wisselen mooi af.
Mijn mam had laatst nogal avontuurlijk kipgoulash gemaakt, ook van een receptenblaadje uit de vorige eeuw maar dat was wel heul lekkerquote:Op zondag 22 september 2019 20:59 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Internet draagt daar inderdaad ook zeker aan bij inderdaad. Het is nu echt makkelijk om recepten te vinden en het wordt ook steeds gevarieerder allemaal.
We hebben hier nog wat AH receptenkaartjes liggen van de jaren '90 en dat als je dat vergelijkt met nu was het toen ook echt allemaal veel meer basic.
De mijne heeft een multomap met allemaal gerechten die ze uit blaadjes heeft gekniptquote:Op zondag 22 september 2019 21:02 schreef MaLo het volgende:
[..]
Mijn mam had laatst nogal avontuurlijk kipgoulash gemaakt, ook van een receptenblaadje uit de vorige eeuw maar dat was wel heul lekker
quote:Op zondag 22 september 2019 21:06 schreef Meke het volgende:
[..]
De mijne heeft een multomap met allemaal gerechten die ze uit blaadjes heeft geknipt
Ik eet af en toe wel eens vegan zonder dat ik het doorhebquote:Op zondag 22 september 2019 20:54 schreef Strani het volgende:
Mijn moeder kookte prima, en toen werd ze vegan..
Maar jij eet sowieso al vegan toch? Dan is de stap ook kleinerquote:Op zondag 22 september 2019 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik eet af en toe wel eens vegan zonder dat ik het doorheb![]()
Maar het is wel echt eten waarbij je ineens heel erg veel mist ineens. Ik zou het niet kunnen.
Ah daar is ie alquote:
Zo'n ramp is dat toch niet I.? Noemen in de SC is iets anders dan je die dingen door de strot douwenquote:
Ik vind hem leuk hoorquote:Op zondag 22 september 2019 21:28 schreef I. het volgende:
Oké, die werkt minder goed dan ik in gedachten had.
Alleen de gedachte aan de aardappel al, pff.quote:Op zondag 22 september 2019 21:28 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Zo'n ramp is dat toch niet I.? Noemen in de SC is iets anders dan je die dingen door de strot douwen
quote:Op zondag 22 september 2019 21:28 schreef I. het volgende:
Oké, die werkt minder goed dan ik in gedachten had.
Ja ik eet vegetarisch (hoewel ik zit te twijfelen om misschien toch weer af en toe vis te gaan eten), en dan heb je het inderdaad al sneller. Hoewel ik ook vaak kook met zuivelproducten.quote:Op zondag 22 september 2019 21:25 schreef Meke het volgende:
[..]
Maar jij eet sowieso al vegan toch? Dan is de stap ook kleinerWij eten hier ook wel eens 'per ongeluk' vegan
Het zit wel diep zegquote:Op zondag 22 september 2019 21:29 schreef I. het volgende:
[..]
Alleen de gedachte aan de aardappel al, pff.
Nee oké, valt nog wel mee.
Inderdaad!quote:Op zondag 22 september 2019 21:29 schreef Meke het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een beetje hoe het hier voelt![]()
![]()
Dat het okee is als je uit je hoofd weet wie op de achtste plek stond in 1971, maar het is ook prima als je afgelopen jaar voor het eerst keek en niet eens weet wie Duncan is
Zo voel ik me ook wel een beetje. Ik weet heel goed wie er in 2010 won. Maar Duncan? Wie is dat?quote:Op zondag 22 september 2019 21:29 schreef Meke het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is een beetje hoe het hier voelt![]()
![]()
Dat het okee is als je uit je hoofd weet wie op de achtste plek stond in 1971, maar het is ook prima als je afgelopen jaar voor het eerst keek en niet eens weet wie Duncan is
Ik vind het jammer dat ze eigenlijk geen van de gerechten van 'vroegah' meer kan maken. Haar nieuwe recepten zijn allemaal vrij smaakloos, en met vervangers en zo. Gelukkig heeft m'n vrouw een aantal van de belangrijkste recepten overgenomen en dat doet ze primaquote:Op zondag 22 september 2019 21:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik eet af en toe wel eens vegan zonder dat ik het doorheb![]()
Maar het is wel echt eten waarbij je ineens heel erg veel mist ineens. Ik zou het niet kunnen.
quote:
Zulke mooie patietekes!!quote:Op zondag 22 september 2019 21:29 schreef I. het volgende:
[..]
Alleen de gedachte aan de aardappel al, pff.
Nee oké, valt nog wel mee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 22 september 2019 21:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Zulke mooie patietekes!!
Nog íéts meer saus, dan krijg ik het wel weg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Kijk, dat klinkt toch al een heel stuk positiever!quote:Op zondag 22 september 2019 21:40 schreef I. het volgende:
[..]
Nog íéts meer saus, dan krijg ik het wel weg.
quote:Op zondag 22 september 2019 21:35 schreef I. het volgende:
[..]
Zo voel ik me ook wel een beetje. Ik weet heel goed wie er in 2010 won. Maar Duncan? Wie is dat?
twitter:Lenas_view twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 14:02:56I love potatoes ♥️ https://t.co/xgvNYLPsRM reageer retweet
Hier geloof ik niks van.quote:Op zondag 22 september 2019 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]twitter:Lenas_view twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 14:02:56I love potatoes ♥️ https://t.co/xgvNYLPsRM reageer retweet
Ik dacht toch even klikken om te zien of het echt was, maar ze heeft het nog echt gezegd ookquote:Op zondag 22 september 2019 21:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]twitter:Lenas_view twitterde op vrijdag 24-05-2019 om 14:02:56I love potatoes ♥️ https://t.co/xgvNYLPsRM reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |