Dit wordt wel heel eng. Zwarte Piet is door de rechter niet verboden. Wie is de overheid dan wel niet, dat ze op de stoel van de rechter gaan zitten?quote:Ook zegt het college uit te gaan zoeken hoeveel gesubsidieerde organisaties gebruik maken of gebruik maakten van Zwarte Piet
Het is weer 1984.quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit wordt wel heel eng. Zwarte Piet is door de rechter niet verboden. Wie is de overheid dan wel niet, dat ze op de stoel van de rechter gaan zitten?
Het gaat ze helemaal niet te ver. Ze hebben alleen geen zin in de gang naar de rechter.quote:Als het aan Simons ligt, dan wordt in alle nieuwe subsidievoorwaarden opgenomen dat Zwarte Piet nooit wordt ingezet. Dat gaat de gemeente echter te ver. 'De Amsterdamse Subsidieverordening zou hierop moeten worden aangepast, het is niet evident dat een dergelijk voorschrift standhoudt bij de rechter.'
We weten van soortgelijke zaken al dat Amsterdam het daar niet bij zal laten zitten. Dat ze wettelijk niet de mogelijkheid hebben om zoiets door te voeren zal ze echt niet stoppen om hun gewenste verandering doorgevoerd te krijgen. Net zo als ze namen van bedrijven openbaar maken die zich in hun ogen misdragen maar waar ze wettelijk gezien niets tegen kunnen doen zullen ze dat ook gaan doen met verenigingen die zwarte piet blijven gebruiken.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
TT klopt niet. In gesprek gaan is niet hetzelfde als bestraffen.
Mag ik je glazen bol een weekje lenen? Allemaal speculaties, maar dat je de TT verzonnen hebt is een feit.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
We weten van soortgelijke zaken al dat Amsterdam het daar niet bij zal laten zitten. Dat ze wettelijk niet de mogelijkheid hebben om zoiets door te voeren zal ze echt niet stoppen om hun gewenste verandering doorgevoerd te krijgen. Net zo als ze namen van bedrijven openbaar maken die zich in hun ogen misdragen maar waar ze wettelijk gezien niets tegen kunnen doen zullen ze dat ook gaan doen met verenigingen die zwarte piet blijven gebruiken.
Wedden? Amsterdam zal er alles aan doen om het leven van verenigingen zuur te maken die het wagen om zwarte pietjes te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Mag ik je glazen bol een weekje lenen? Allemaal speculaties, maar dat je de TT verzonnen hebt is een feit.
Allemaal boerkapieten inzetten.quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:55 schreef Nikonlover het volgende:
Laat ze eerst de wet handhaven, zoiets als het boerkaverbod.
Hele gevaarlijke ontwikkelingen daar in A'dam, dit moet zsm gestopt worden. Amsterdam is geen land waar ze zonder rechter straffen op kunnen leggen.
Je kan als verstrekker nu eenmaal voorwaarden verbinden aan subsidies. Als je die voorwaarden niet wil moet je geen subsidie aannemen. Neem aan dat de pro-pieten met liefde het ontstane begrotingsgat opvullen met gulle donaties.quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit wordt wel heel eng. Zwarte Piet is door de rechter niet verboden. Wie is de overheid dan wel niet, dat ze op de stoel van de rechter gaan zitten?
Heb je ze wel op een rijtje? In gesprek gaan "hele gevaarlijke ontwikkelingen" vinden.quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:55 schreef Nikonlover het volgende:
Hele gevaarlijke ontwikkelingen daar in A'dam, dit moet zsm gestopt worden. Amsterdam is geen land waar ze zonder rechter straffen op kunnen leggen.
Ehm, nee. Natuurlijk mag jij als gemeente niet verplichten dat de scouting of voetbalvereniging nooit gebruik maakt van een zwarte piet en als ze dat toch doen hun subsidie intrekken.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:16 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je kan als verstrekker nu eenmaal voorwaarden verbinden aan subsidies. Als je die voorwaarden niet wil moet je geen subsidie aannemen. Neem aan dat de pro-pieten met liefde het ontstane begrotingsgat opvullen met gulle donaties.
Dat zeg ik ook niet. Dat kan pas bij de volgende verstrekking uiteraard.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ehm, nee. Natuurlijk mag jij als gemeente niet verplichten dat de scouting of voetbalvereniging nooit gebruik maakt van een zwarte piet en als ze dat toch doen hun subsidie intrekken.
quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:19 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Dat kan pas bij de volgende verstrekking uiteraard.
De kans dat zo'n verplichting bij verenigingen wettelijk wel mogelijk is is bijzonder klein. Alleen daarom wil Amsterdam onderzoeken welke mogelijkheden ze nog wel hebben om zwarte piet definitief uit te bannen.quote:Ook bepaalde de Raad van State eerder dat de burgemeester de bevoegdheid niet heeft om in de evenementenvergunning te bepalen dat er geen Zwarte Pieten mogen meelopen tijdens de intocht. 'Het lijkt daarom wenselijker en haalbaarder om met de organisatoren om tafel te gaan', stelt het stadsbestuur.
quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een vergunning is iets anders dan subsidie en de subsidievoorwaarden.
[..]
De kans dat zo'n verplichting bij verenigingen wettelijk wel mogelijk is is bijzonder klein. Alleen daarom wil Amsterdam onderzoeken welke mogelijkheden ze nog wel hebben om zwarte piet definitief uit te bannen.
Waarom denk je dat het over 100 jaar beter gaat?quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In Amsterdam werken ze prioriteiten van onder naar boven af.
De drugsmafia maakt de dienst uit op straat, advocaten worden op klaarlichte dag geliquideerd alsof het Chicago in de jaren 20 is, ondernemers worden door illegalen uit hun eigen pand gezet, afvalverwerking is er niet meer...
...en de gemeente gaat vol aan de bak met vegatarische hapjes op de bbq, genderneutrale toiletten en mensen die hun gezicht zwart schminken.
Het lijkt wel een klucht. Over 100 jaar kijkt men op deze periode terug met een blik van
Dat doen ze toch ? Onder het boerkaverbod is je gezicht onherkenbaar schminken verbodenquote:Op zaterdag 21 september 2019 07:55 schreef Nikonlover het volgende:
Ik vermoed dat men zich over 100 jaar vooral inderdaad afvraagt waarom we tradities zoals Zwarte Piet hadden en dat nog probeerden te verdedigen ookquote:Op zaterdag 21 september 2019 08:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Het lijkt wel een klucht. Over 100 jaar kijkt men op deze periode terug met een blik van
Omdat uiteindelijk ook Amsterdam door de realiteit ingehaald wordt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het over 100 jaar beter gaat?
Amsterdammers stemmen met vol bewustzijn op deze debielen.
Ik denk dat ze over 100 jaar wel iets anders aan hun hoofd hebben als het afval metershoog in de straat ligt, je huis verwarmen verboden is en je beschermgeld moet betalen aan de lokale druglord om niet geliquideerd te worden.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:28 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men zich over 100 jaar vooral inderdaad afvraagt waarom we tradities zoals Zwarte Piet hadden en dat nog probeerden te verdedigen ook
Er is geen gesprek waarin een compromis mogelijk is. Ze willen gewoon verplicht opleggen dat er nooit meer een zwarte piet gebruikt word. Dat Amsterdam geen subsidies gaat intrekken is alleen omdat een rechter zo'n besluit direct terug zal draaien.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Dit is juist goed nieuws voor pro-pieten. Het bestuur geeft al aan dat het verbieden van zwarte piet onbegonnen werk is.
Wat je in dit artikel leest is juist op en top democratie, niet een soort dreigende 1984 wat sommigen hier al lezen.
Amsterdam doet twee dingen:
- inventariseren welke gesubsidieerde clubs aan zwarte pieten doet
- het gesprek daarmee aan gaan
Dat eerste punt is gewoon een onderzoek. Meten is weten. Er is (behalve bij raadslid Simons) geen intentie om iets op te leggen. Er wordt geinventariseerd.
Sterker: die verenigingen hoeven niet eens in gesprek als ze dat niet willen.
Enorm polderen dus door met iedereen thee te drinken wmb niets mis mee.
Je zou wel kunnen beargumenteren dat Amsterdam wel wat beters te doen heeft op het moment, maar goed.
Dat worden echt geen vrijblijvende gesprekjes, maar er zal veel druk uitgeoefend worden. En zodra ze iets gevonden hebben om verenigingen alsnog te kunnen dwingen om nooit meer een zwarte piet te gebruiken, dan zullen ze dat gebruiken.quote:Als het aan Simons ligt, dan wordt in alle nieuwe subsidievoorwaarden opgenomen dat Zwarte Piet nooit wordt ingezet. Dat gaat de gemeente echter te ver. 'De Amsterdamse Subsidieverordening zou hierop moeten worden aangepast, het is niet evident dat een dergelijk voorschrift standhoudt bij de rechter.'
Dat is ook weer zo jaquote:Op zaterdag 21 september 2019 08:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat ze over 100 jaar wel iets anders aan hun hoofd hebben als het afval metershoog in de straat ligt, je huis verwarmen verboden is en je beschermgeld moet betalen aan de lokale druglord om niet geliquideerd te worden.
Nou, de gemeente bepaalt toch waar de prioriteiten liggen en wat gedoogd wordt en wat niet.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:36 schreef Hexagon het volgende:
Gemeenteraden hebben maar een zeer beperkte rol als het gaat om criminelen aanpakken dus daar moet je echt voor bij meneer Grapperhaus zijn.
Maargoed verder is die Sylvana wel een soort moderne zwerver Hadjememaar
Je kan altijd 1 gek in je gemeenteraad hebben zitten. Gemeenteraadsleden kiezen hun collega's immers niet.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Die Sylvana begint aardig fascistische trekjes te krijgen. Verenigingen chanteren en in de APV willen verbieden hoe mensen een feest vieren.
Gelukkig maar dat dat in strijd is met de grondwet
Jawel tig nieuwe verboden verzinnen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:09 schreef ootjekatootje het volgende:
Gemeenteraad niets beters te doen?
Ja, dat kun je op je klompen aanvoelen. Niettemin wordt er weer lustig op los gebagatelliseerd. Ik vraag me af waar die naïviteit vandaan komt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is geen gesprek waarin een compromis mogelijk is. Ze willen gewoon verplicht opleggen dat er nooit meer een zwarte piet gebruikt word. Dat Amsterdam geen subsidies gaat intrekken is alleen omdat een rechter zo'n besluit direct terug zal draaien.
[..]
Dat worden echt geen vrijblijvende gesprekjes, maar er zal veel druk uitgeoefend worden. En zodra ze iets gevonden hebben om verenigingen alsnog te kunnen dwingen om nooit meer een zwarte piet te gebruiken, dan zullen ze dat gebruiken.
Je zou je moeten schamen tegenover de slachtoffers van daadwerkelijk fascistische regimes.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Fascistische trekjes in die gemeenteraad inderdaad
Heel de wereld is gek behalve jezelf.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is het weer alle-gekkies-verzamelen in dit topic ? Godskneiters wat worden sommige mensen hysterisch als je het over "hun" zwarte Piet hebt. Je zelf fulltime druk maken over wat er over zwarte Piet gezegd wordt en je dan afvragen of anderen niks beters te doen hebben
quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je zou je moeten schamen tegenover de slachtoffers van daadwerkelijk fascistische regimes.
Ik schaam me dat er op deze wereld een regime van Nicolás Maduro is.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Je zou je moeten schamen tegenover de slachtoffers van daadwerkelijk fascistische regimes.
Drugscriminelen worden dan ook niet aangepakt door wijkagenten op straat maar door hele andere politie eenheden. Een gemeenteraad heeft er bijzonder weinig over te vertellen. Wat ook niet vreemd is want drugscriminelen zijn niet zo onder de indruk van gemeentegrenzen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou, de gemeente bepaalt toch waar de prioriteiten liggen en wat gedoogd wordt en wat niet.
Een agent die een iftar organiseert kan geen boeven vangen. En daar is niet Grapperhaus verantwoordelijk voor.
Ik vraag me ook al jaren af wat deze reactie teweeg brengt. Ik kan me niet voorstellen dat het mensen hier echt om Piet gaat.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:37 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Is het weer alle-gekkies-verzamelen in dit topic ? Godskneiters wat worden sommige mensen hysterisch als je het over "hun" zwarte Piet hebt. Je zelf fulltime druk maken over wat er over zwarte Piet gezegd wordt en je dan afvragen of anderen niks beters te doen hebben
Dit!quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Nou ik zie hier een TT die verzonnen is, iemand die het een "heel gevaarlijke ontwikkeling" vindt dat B&W in gesprek willen gaan, mensen die kwistig strooien met de term fascisme en figuren die menen te kunnen voorspellen dat in Amsterdam over 100 jaar het afval metershoog in de straten ligt en de "lokale drugslords" heersen. En dan nog iemand die zegt dat dat waar is. Vanwege een kinderfeestje. En die kinderen boeit het waarschijnlijk niks.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Heel de wereld is gek behalve jezelf.
Dat zal vast niet de eerste keer zijn dat je dat gehoord hebt toch, meneer puntje puntje streepje?
Politici die dit soort chantagepraktijken zouden willen gebruiken voor hoe je een cultuuruiting invult moeten zich inderdaad diep schamen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je kan altijd 1 gek in je gemeenteraad hebben zitten. Gemeenteraadsleden kiezen hun collega's immers niet.
Maar dat een meerderheid van de gemeenteraad het een tof plan vind om alle verenigingen die een zwarte piet gebruiken aan te spreken op die keuze is een stuk kwalijker. En dat ze als enige reden noemen dat het intrekken van subsidies niet aan te bevelen is omdat daar geen wettelijke basis voor is is nog wel het ergste.
Fascistische trekjes in die gemeenteraad inderdaad
Mijn reactie zou exact hetzelfde zijn als Amsterdam verenigingen het onmogelijk zou proberen te maken om de kerstman of de paashaas te gebruiken.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:44 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik vraag me ook al jaren af wat deze reactie teweeg brengt. Ik kan me niet voorstellen dat het mensen hier echt om Piet gaat.
Denk dat het een soort symbool is voor de Westerse cultuur die ze onder druk voelen staan.
Overigens wel heerlijk vermaak deze tijd van het jaar, zeker op Facebookpagina's als 'Eigen volk eerst' etc. Wat een schuimbekkende tokkies
Dan heb je het over de grote jongens. Niet over de jonge gastjes die op hun 15e pakketjes rondbrengen en op hun 21e liquidaties uitvoeren en afgehakte hoofden op straat leggen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Drugscriminelen worden dan ook niet aangepakt door wijkagenten op straat maar door hele andere politie eenheden. Een gemeenteraad heeft er bijzonder weinig over te vertellen. Wat ook niet vreemd is want drugscriminelen zijn niet zo onder de indruk van gemeentegrenzen.
Dus het is nogal flauw om dat steeds op het bord van de Amsterdamse gemeentepolitiek te gooien. Het zit echt in Den Haag
Nouja vind jij het niet een heel akelig idee dat een overheid cultuuruitingen aan banden wil leggen? Dat is toch gewoon iets dat uit dat soort regimes komt?quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je wie mooie snelwegen aanlegde?quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja vind jij het niet een heel akelig idee dat een overheid cultuuruitingen aan banden wil leggen? Dat is toch gewoon iets dat uit dat soort regimes komt?
Dat wil Amsterdam dus wel. Ze weten alleen ook dat ze geen wettelijk recht hebben om zo'n verbod op te leggen bij verenigingen en dus proberen ze het op deze manier.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit!
Ik neem aan dat het niet verboden is om je als zwarte piet te schminken?
Goede stromanquote:Op zaterdag 21 september 2019 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je wie mooie snelwegen aanlegde?
En die ook nogal bezig was met cultuuruitingen van mensen aan banden te leggenquote:Op zaterdag 21 september 2019 08:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Weet je wie mooie snelwegen aanlegde?
Cultuuruitingen aan banden leggen is nou typisch iets wat met fascisme in verband wordt gebracht. Goede snelwegen aanleggen niet.quote:
Misschien moet je even opzoeken wat fascisme is. Een democratisch verkozen raadslid die een vraag stelt aan B&W, waarna B&W toezegt in gesprek te gaan met organisaties, dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met fascisme te maken.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En die ook nogal bezig was met cultuuruitingen van mensen aan banden te leggen
Onder het boerkaverbod formeel wel dus. Formeel. In bepaalde ruimtes.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Dit!
Ik neem aan dat het niet verboden is om je als zwarte piet te schminken?
Ik kan me nog een aanlegger van snelwegen herinneren die democratisch verkozen is.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moet je even opzoeken wat fascisme is. Een democratisch verkozen raadslid die een vraag stelt aan B&W, waarna B&W toezegt in gesprek te gaan met organisaties, dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met fascisme te maken.
Wanneer de partners ongelijk zijn krijgt "in gesprek gaan" vaak het karakter van een eufemisme.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Misschien moet je even opzoeken wat fascisme is. Een democratisch verkozen raadslid die een vraag stelt aan B&W, waarna B&W toezegt in gesprek te gaan met organisaties, dat heeft niets, maar dan ook helemaal niets met fascisme te maken.
Ik denk niet dat schmink onder gezichtsbedekkende kleding valt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:56 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Onder het boerkaverbod formeel wel dus. Formeel. In bepaalde ruimtes.
Zoals?quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kan me van de afgelopen jaren nog herinneren hoe alle gutmenschjes zeiden dat Zwarte Piet echt niet ging verdwijnen de komende jaren.
Ik heb het over chanteren met het intrekken van subsidies of het in de APV willen opnemen van een verbod.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Jouw reactie misschien, maar jij bent ook vrij gematigd.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn reactie zou exact hetzelfde zijn als Amsterdam verenigingen het onmogelijk zou proberen te maken om de kerstman of de paashaas te gebruiken.
Het is gewoon compleet idioot dat deze gemeenteraad het een misdaad lijkt te vinden dat anderen zo'n fantasiefiguur gebruiken en dat ze het hun verantwoordelijkheid lijken te vinden om daar een einde aan te maken.
Dat denk je verkeerd. Schmink die het gezicht onherkenbaar maakt valt er expliciet ook onder.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ik denk niet dat schmink onder gezichtsbedekkende kleding valt.
"Een hoofddoek, geschminkt gezicht en een pet vallen niet onder het verbod."quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat denk je verkeerd. Schmink die het gezicht onherkenbaar maakt valt er expliciet ook onder.
Natuurlijk bevat diezelfde wet ook een uitzondering voor "passend bij festiviteiten" - maar die passendheid wordt nu dus bestreden.
Daar hebben we in Nederland rechtsstatelijke beginselen voor, om de burger in een conflict met de overheid te beschermen. Onder fascistische regimes ontbreken die rechtsstatelijke beginselen waarmee de basis voor repressie gelegd wordt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:58 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Wanneer de partners ongelijk zijn krijgt "in gesprek gaan" vaak het karakter van een eufemisme.
De wet spreekt expliciet over gezichtsbedekkende kleding. Lees maar na, het is maar een heel kort wetje en er staat niets moeilijks in: https://wetten.overheid.nl/BWBR0041161/2019-08-01quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:01 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Dat denk je verkeerd. Schmink die het gezicht onherkenbaar maakt valt er expliciet ook onder.
Natuurlijk bevat diezelfde wet ook een uitzondering voor "passend bij festiviteiten" - maar die passendheid wordt nu dus bestreden.
Sommige users reageren inderdaad wat fel op het aanpakken van zwarte piet. Maar goed, die zullen meestal geen raadslid zijn. Dat de gemeenteraad van Amsterdam zulke enge trekjes krijgt bij zwarte piet is een stuk kwalijker.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jouw reactie misschien, maar jij bent ook vrij gematigd.
Het gros reageert alsof je zojuist hun zusje hebt vermoord. Het gaat om het wel of niet schminken van een fantasiefiguur inderdaad, get over it, beide partijen.
I stand correctedquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:02 schreef Iblardi het volgende:
[..]
"Een hoofddoek, geschminkt gezicht en een pet vallen niet onder het verbod."
https://www.rijksoverheid(...)edekkende-kleding-in
Sylvana wil wel meer dan een gesprek. Die wil dingen die tegen de rechtsstaat in gaan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar hebben we in Nederland rechtsstatelijke beginselen voor, om de burger in een conflict met de overheid te beschermen. Onder fascistische regimes ontbreken die rechtsstatelijke beginselen waarmee de basis voor repressie gelegd wordt.
Toch denk ik dat weinig organisaties bereid zijn een financieel riskante juridische strijd met hun geldverstrekker aan te gaan om de zwartheid van ZP. Ze zullen waarschijnlijk voor de weg van de minste weerstand kiezen, waarmee de overheid toch haar doel heeft bereikt.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar hebben we in Nederland rechtsstatelijke beginselen voor, om de burger in een conflict met de overheid te beschermen. Onder fascistische regimes ontbreken die rechtsstatelijke beginselen waarmee de basis voor repressie gelegd wordt.
Ook daar beschermt de rechtsstaat tegen, dus ga eens even snel aangifte doen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sylvana wil wel meer dan een gesprek. Die wil dingen die tegen de rechtsstaat in gaan.
Er volg gewoon een kleine zin in de aanvraag subsidie:quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:51 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat wil Amsterdam dus wel. Ze weten alleen ook dat ze geen wettelijk recht hebben om zo'n verbod op te leggen bij verenigingen en dus proberen ze het op deze manier.
Dit. Gewoon ordinaire gedachtenpolitie.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Cultuuruitingen aan banden leggen is nou typisch iets wat met fascisme in verband wordt gebracht.
Een politicus mag dingen willen die buiten de rechtsstaat vallen. Anders had Geert Wilders al lang in de cel gezeten.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:10 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Ook daar beschermt de rechtsstaat tegen, dus ga eens even snel aangifte doen.
In Amsterdam maken ze zich vooral druk om andere schoolboeken. Die moeten eerst 'gedekoloniseerd' worden volgens raadslid en fractievoorzitster S. Simons. Maar daar is al een ander topic over.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:11 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Dit. Gewoon ordinaire gedachtenpolitie.
Daarnaast is er geen enkele geweldadige intentie. Dit in tegenstelling van enkele ronduit dubieuze schoolboeken die onlangs in het nieuws kwamen.
Nee want een gezondheidsvoorwaarde is wat anders dan een cultuurvoorwaarde.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er volg gewoon een kleine zin in de aanvraag subsidie:
Bij constatering van Zwarte Piet binnen of rondom uw vereniging heeft u geen recht op ¤3000,- subsidie.
Dat doen ze nu ook massaal bij het rookvrij maken van sportverenigingen en speeltuinen.
En ja de gemeente verstrekt de subsidie dus die kunnen dat gewoon doen.
Het eigenaardige is dat het regime van Leopold in de Congo nooit echt een issue is in België eigenlijk. Zo lang geleden is dat ook weer niet.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:11 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ter herhaling in deze eco-chamer.
quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:13 schreef Montagui het volgende:
Vrijheid van expressie is nog altijd een grondrecht.
Mocht jezelf zwart schminken om Zwarte Piet te spelen een oproep zijn tot haat en geweld (grens van de vvmu), of een vorm van discriminatie, dan kunnen ze een aanklacht indienen en laten we de rechter oordelen.
No worries dus.
Verenigingen mogen wat mij betreft ook de gang naar de rechter maken wanneer de 'gesprekken' chantage blootleggen, of wanneer om de reden van het toch gebruiken van zwarte Zwarte Pieten de subsidie ingetrokken wordt.
De meeste sportclubs kunnen echt niet zonderquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:13 schreef Montagui het volgende:
Zou er in dat wereldje (veel) subsidie rondgaan eigenlijk?
Zo zou dat moeten zijn ja, maar ik denk dat ze weer een Maas in de wet vinden omdat te omzeilen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee want een gezondheidsvoorwaarde is wat anders dan een cultuurvoorwaarde.
Dit en er zijn hier drie subsidie soorten voor bijvoorbeeld kinderboerderijen en speeltuinen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De meeste sportclubs kunnen echt niet zonder
De rechtszaak heeft Amsterdam al heel lang geleden gevoerd en verloren.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:13 schreef Montagui het volgende:
Vrijheid van expressie is nog altijd een grondrecht.
Mocht jezelf zwart schminken om Zwarte Piet te spelen een oproep zijn tot haat en geweld (grens van de vvmu), of een vorm van discriminatie, dan kunnen ze een aanklacht indienen en laten we de rechter oordelen.
Zou er in dat wereldje (veel) subsidie rondgaan eigenlijk?
Er is geen enkele grondrechtelijke reden om die voorwaarde te stellen. Mocht die voorwaarde er wel komen dan is het een uiting van discriminatie en doe je als vereniging aangifte. Je wordt tenslotte gediscrimineerd bij het uitoefenen van een grondrecht.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:10 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Er volg gewoon een kleine zin in de aanvraag subsidie:
Bij constatering van Zwarte Piet binnen of rondom uw vereniging heeft u geen recht op ¤3000,- subsidie.
Dat doen ze nu ook massaal bij het rookvrij maken van sportverenigingen en speeltuinen.
En ja de gemeente verstrekt de subsidie dus die kunnen dat gewoon doen.
De gemeente zegt zelf al dat dan niet kanquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zo zou dat moeten zijn ja, maar ik denk dat ze weer een Maas in de wet vinden omdat te omzeilen.
Men hure een graafmachine..quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:05 schreef asco het volgende:
Wat een vreselijke stad. Wat een vreselijke mensen. Wat een vreselijke tijd. Ik KOTS op de randstad anno 2019.
Waar blijft die beloofde zeespiegelstijging?
Dus ze hebben er al na gekeken?quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De gemeente zegt zelf al dat dan niet kan
Camera's bij de gesprekken en aangifte doen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
En als mevrouw Simons dan even langskomt om te zeggen dat het bestuur vuile koloniale racisten zijn omdat ze hun vrijwilligers als zwarte pieten uitdossen, dan bedenkt zo'n vereniging zich wel 2x voor ze tegen de 'adviezen' van Sylvana ingaan.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de gemeente in dit geval zou proberen het gewenste gedrag via de omweg van een wollige inclusiviteitseis af te dwingen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:23 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De rechtszaak heeft Amsterdam al heel lang geleden gevoerd en verloren.
Als vereniging gewoon weten dat ze geen poot hebben om op staan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dus ze hebben er al na gekeken?
Wij hebben ze hier vorig jaar op de vereniging ook op bezoek gehad, van die anti zwarte Piet club. Best intimiderend
Ja meneer de voorzitter, helaas kunnen we het huurcontract van uw vereniging niet verlengen volgend jaar. De duivenvereniging is gegroeid en zij hebben een groter pand nodig. Aangezien uw vereniging hetzelfde aantal leden is gebleven hebben we ervoor gekozen om het pand aan hun te gunnen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:28 schreef Montagui het volgende:
[..]
Camera's bij de gesprekken en aangifte doen.
De rug recht houden en pal staan.
Er hoeft maar één intelligente Amsterdammer te eisen dat ze zich aan de mensenrechten houden en ze liggen met zichzelf in de knoop.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wedden? Amsterdam zal er alles aan doen om het leven van verenigingen zuur te maken die het wagen om zwarte pietjes te gebruiken.
Das een vrijwilliger tegenover drie grote mannen...quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als vereniging gewoon weten dat ze geen poot hebben om op staan.
Nog maar eens: "to destroy a people you must first server their roots".
A. Solzjenitsyn.
Je denkt er iets te gemakkelijk overquote:Op zaterdag 21 september 2019 09:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja meneer de voorzitter, helaas kunnen we het huurcontract van uw vereniging niet verlengen volgend jaar. De duivenvereniging is gegroeid en zij hebben een groter pand nodig. Aangezien uw vereniging hetzelfde aantal leden is gebleven hebben we ervoor gekozen om het pand aan hun te gunnen.
quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:11 schreef Jellereppe het volgende:
[Ter herhaling in deze echo-chamber.
En dat is relevant in een topic over een Nederlands iets?quote:European colonial powers in 1913
Belgian Empire
Italian Empire
British Empire
Portuguese Empire
French Empire
Spanish Empire
German Empire
Independent
Zwarte Piet verdwijnt ook niet. In mijn woonplaats wordt het uiterlijk niet gewijzigd en de organisatie achter de intocht is dat ook niet van plan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik kan me van de afgelopen jaren nog herinneren hoe alle gutmenschjes zeiden dat Zwarte Piet echt niet ging verdwijnen de komende jaren.
Ja, en? Zolang daar heen vervolg aan wordt gegeven, is er weinig aan de hand.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Sylvana wil wel meer dan een gesprek. Die wil dingen die tegen de rechtsstaat in gaan.
Nee maar dat laat onverlet dat ze hiermee fascistische neigingen loopt te vertonenquote:Op zaterdag 21 september 2019 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en? Zolang daar heen vervolg aan wordt gegeven, is er weinig aan de hand.
Ja en amen zeggen maar gewoon je eigen ding blijven doen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Das een vrijwilliger tegenover drie grote mannen...
Nou en. Fuck dat mens, met haar ene zetel.quote:Op zaterdag 21 september 2019 10:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee maar dat laat onverlet dat ze hiermee fascistische neigingen loopt te vertonen
Waar haal je al deze informatie van daan?? Ben Ik benieuwd naar, iig niet nav dit artikel.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is geen gesprek waarin een compromis mogelijk is. Ze willen gewoon verplicht opleggen dat er nooit meer een zwarte piet gebruikt word. Dat Amsterdam geen subsidies gaat intrekken is alleen omdat een rechter zo'n besluit direct terug zal draaien.
[..]
Dat worden echt geen vrijblijvende gesprekjes, maar er zal veel druk uitgeoefend worden. En zodra ze iets gevonden hebben om verenigingen alsnog te kunnen dwingen om nooit meer een zwarte piet te gebruiken, dan zullen ze dat gebruiken.
Terwijl ieder weldenkend mens dit en nog meer zag aankomen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Het stukje "gesubsidieerde verenigingen" is imo veelzeggend. Zoals het bekende spreekwoord luidt: "Wie betaalt, bepaalt". (Tevens een goed argument tegen socialisme).quote:Op zaterdag 21 september 2019 07:49 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens op FOK geschreven dat ik - als ik daadwerkelijk een hond had - ik deze er af zou schoppen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 10:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou en. Fuck dat mens, met haar ene zetel.
De pepernoten en chocoladeletters liggen dan ook alweer een maandje in de supermarkten.quote:Op zaterdag 21 september 2019 10:30 schreef Eightyone het volgende:
O jee. Het is september, dus Sylvana wordt zoetjesaan weer wakker.
Een jaarlijks ritueel.
Eitjes ophangen?quote:Op zaterdag 21 september 2019 11:07 schreef Bocaj het volgende:
Sylvana was echt wel leuk zo'n 20 jaar geleden (TMF Tijd)![]()
Nu is ze volgens mij compleet de weg kwijt en zuurder dan een pot Amsterdamse uien... en loopt ze te zeiken over nonsense zaken terwijl de hoofdstad in brand staat! (Mocromaffia, eitjes ophangen, afgehakte hoofden op straat, schieten met raketwerpers enz. enz. enz.)![]()
Maar ze had wel mooie tietjes zo te zien!(Zal nu ook wel zure melk uit komen!)
Gelukkig dat ze teruggeroepen wordt door de rest van de raad.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Die Sylvana begint aardig fascistische trekjes te krijgen. Verenigingen chanteren en in de APV willen verbieden hoe mensen een feest vieren.
Gelukkig maar dat dat in strijd is met de grondwet
Muv Sylvana lijkt de rest van de gemeenteraad er helemaal geen zin in te hebben om verenigingen te gaan verbieden / geld ontzeggen / dwars te liggen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja meneer de voorzitter, helaas kunnen we het huurcontract van uw vereniging niet verlengen volgend jaar. De duivenvereniging is gegroeid en zij hebben een groter pand nodig. Aangezien uw vereniging hetzelfde aantal leden is gebleven hebben we ervoor gekozen om het pand aan hun te gunnen.
Handgranaten aan de deur hangen! (Zo noemen ze dat in vakkringen!)quote:
Bedoel je niet: "To destroy a people, you must first root their servers"?quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als vereniging gewoon weten dat ze geen poot hebben om op staan.
Nog maar eens: "to destroy a people you must first server their roots".
A. Solzjenitsyn.
Als het maar geen zwarte eitjes zijnquote:Op zaterdag 21 september 2019 12:43 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Handgranaten aan de deur hangen! (Zo noemen ze dat in vakkringen!)
quote:Op zaterdag 21 september 2019 11:10 schreef Hexagon het volgende:
Overigens is Sylvana een zegen voor het sinterklaasfeest.
20 jaar geleden dreigde sinterklaas steeds meer weggedrukt te worden door kerstmis. Maar sinds die pietendiscussie is het weer helemaal terug.
O ik hoop dat ze het doen. Laat er maar een rechtszaak komen. Die zal vernietigent zijn voor Zwarte Piethatersquote:Op zaterdag 21 september 2019 07:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uitzoeken
'Ja', antwoordt het college van burgemeester en wethouders vandaag. 'Mochten er organisaties zijn die nog van Zwarte Piet gebruik maken, dan zullen wij met hen in gesprek gaan.' Ook zegt het college uit te gaan zoeken hoeveel gesubsidieerde organisaties gebruik maken of gebruik maakten van Zwarte Piet.
Als het aan Simons ligt, dan wordt in alle nieuwe subsidievoorwaarden opgenomen dat Zwarte Piet nooit wordt ingezet. Dat gaat de gemeente echter te ver. 'De Amsterdamse Subsidieverordening zou hierop moeten worden aangepast, het is niet evident dat een dergelijk voorschrift standhoudt bij de rechter.'
Het is niet eens een heel rare theorie. Het zou me niet eens verbazen als dat de achterliggende gedachte isquote:Op zaterdag 21 september 2019 08:27 schreef Kassamiep het volgende:
Dat doen ze toch ? Onder het boerkaverbod is je gezicht onherkenbaar schminken verboden
Wie weet, wellicht was dat stiekem wel de echte reden voor de wet en was de boerka slechts een rookgordijn. Moeten we het het pietenverbod gaan noemen.
Het bleek alleen niet waar te zijn - schmink mag.quote:Op zaterdag 21 september 2019 14:32 schreef Hendrik_Bever het volgende:
[..]
Het is niet eens een heel rare theorie. Het zou me niet eens verbazen als dat de achterliggende gedachte is
Maar dat is wel duidelijk de intentie.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:05 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hij heeft gewoon gelijk hoor.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Gih,... "sever" natuurlijk, AC.quote:Op zaterdag 21 september 2019 12:53 schreef Leshy het volgende:
[..]
Bedoel je niet: "To destroy a people, you must first root their servers"?
Correct, echter worden nu eenzijdig de spelregels veranderd.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:16 schreef Nielsch het volgende:
Je kan als verstrekker nu eenmaal voorwaarden verbinden aan subsidies. Als je die voorwaarden niet wil moet je geen subsidie aannemen.
En wat precies heeft deze klaagzang met Nederland en ZP te maken?quote:Op zaterdag 21 september 2019 09:00 schreef Jellereppe het volgende:
Er is veel argwaan tegen blankigheid in Zwart-Afrika omdat blanke Europeanen het koel vonden om te laten zien wie in de 19de en eerste decennia van de 20ste eeuw het hardst kon roven, straffen, koloniseren. De Scramble for Africa. Het zacht aanpakken van zwarte Afrikanen werd in de 19de eeuw gezien als zwak en was zwaar not done onder blanke kringen. Smerigheid. Die haat zit blijkbaar ook nog steeds ingebakken in zwarten in NL. Logisch, niemand vergeet zulke kankerharde ervaringen ook niet na een paar generaties. Kijk maar naar de Joden en Holocaust. Kijk hoe de Amerikanen flipten bij een miezerige 3000 doden in 2001. Alleen Leopold II van België was al goed voor een paar miljoen hartstikke dode Afrikanen in Congo. De rest van Afrika onder de terreur van blanke Europeanen pffff..... Het krijgt sowieso veel te weinig aandacht. We weten heel weinig op detailniveau van die smerige historie. Men vergeet het liefst onder blanke kringetjes. Wel verder elke jaar bloemen leggen voor 9/11 en WOII bevrijding 1945. Tzzz, andere vorm van selectieve smerigheid.
https://en.wikipedia.org/wiki/Scramble_for_Africa
Nou ja, niet specifiek met NL, alhoewel ook niet alles pais en vree was in NLse koloniën toen. Ik denk wel dat men beter af was grosso modo in NLse koloniën tijdens modern imperialisme dan in koloniën van andere mogendheden, zeker Frankrijk, ook GB en DL. Maar goed in die tijden werden de eigen bevolkingen van GB, Fr, DL, NL ook nog in een soort standenmaatschappij klein gehouden, dat vergeet men erbij te zeggen. Niet zo erg dan de Hottentotten (zo noemden de Belgen de bewoners daar) in de Congo hoor, dat niet, maar toch. Het loopt wel redelijk parallel.quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies heeft deze klaagzang met Nederland en ZP te maken?
Ja maar dat lijkt me niet direct iets te maken te hebben met dit topic...quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, niet specifiek met NL, alhoewel ook niet alles pais en vree was in NLse koloniën toen. Ik denk wel dat men beter af was grosso modo in NLse koloniën tijdens modern imperialisme dan in koloniën van andere mogendheden, zeker Frankrijk, ook GB en DL. Maar goed in die tijden werden de eigen bevolkingen van GB, Fr, DL, NL ook nog in een soort standenmaatschappij klein gehouden, dat vergeet men erbij te zeggen. Niet zo erg dan de Hottentotten (zo noemden de Belgen de bewoners daar) in de Congo hoor, dat niet, maar toch. Het loopt wel redelijk parallel.
Een hottentot in je auto? Achter het stuur?quote:Op zaterdag 21 september 2019 22:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja maar dat lijkt me niet direct iets te maken te hebben met dit topic...
Enne er zit een Hottentot onder mijn auto goddomme!
Geen Urbanus kennen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een hottentot in je auto? Achter het stuur?
quote:Op zaterdag 21 september 2019 22:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een hottentot in je auto? Achter het stuur?
Dit soort offtopic onzin gewoon niet op reageren en qouten.quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat precies heeft deze klaagzang met Nederland en ZP te maken?
Dat kwam niet door de censuur? Hittentit?quote:
Dat criminelen binnen de drugs vrij spel hebben speelt overal wel in Nederland. En verwacht niet dat er snel een oplossing voor gaat komen en dan kijk ik meer naar Den Haag.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
In Amsterdam werken ze prioriteiten van onder naar boven af.
De drugsmafia maakt de dienst uit op straat, advocaten worden op klaarlichte dag geliquideerd alsof het Chicago in de jaren 20 is, ondernemers worden door illegalen uit hun eigen pand gezet, afvalverwerking is er niet meer...
...en de gemeente gaat vol aan de bak met vegatarische hapjes op de bbq, genderneutrale toiletten en mensen die hun gezicht zwart schminken.
Nee hoor, de bestaande voorwaarden blijven voor nu gewoon bestaan.quote:Op zaterdag 21 september 2019 21:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Correct, echter worden nu eenzijdig de spelregels veranderd.
Nee, andersom.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Haha, klopt! Allerlei boze fokkers hebben dat ook nog geroepen.quote:Op zaterdag 21 september 2019 08:00 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zie alleen maar meer en meer ergernis.quote:Op zondag 22 september 2019 09:05 schreef Drekkoning het volgende:
Natuurlijk gaat Zwarte Piet verdwijnen. Dat zie je van verre aankomen als je kijkt naar de mondiale beweging omtrent blackface, stereotypen, etc.
Je kunt natuurlijk hopen dat die sentimenten Nederland overslaan, maar uiteindelijk zal dat ook hier steeds meer not done worden. Kwestie van tijd.
Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Hoe had je dat dan voor je gezien? Wanneer overheid, grote bedrijven, Sinterklaasjournaals en andere beeldbepalende instanties het uiterlijk aanpassen kun je niet verwachten dat de rest van het land tot in lengte van dagen de klassieke traditie zal blijven volgen. Een deel van de ergernis zat bij mij ook in het feit dat het allemaal zo sneaky in zijn werk ging. Kom er als overheid gewoon rond voor uit dat je bezig bent met een offensief om het fenomeen af te schaffen in plaats van de illusie te willen creëren dat je "niet sturend wilt optreden" of enkel "ontwikkelingen in de samenleving" wilt reflecteren, want iedereen met een beetje gezond verstand ziet direct dat dat onzin is.quote:Op zondag 22 september 2019 09:05 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik persoonlijk had nooit verwacht dat Zwarte Piet echt zou verdwijnen.
Ben het met je eens. Het is helaas wel de tendens die je wereldwijd ziet, en niet enkel meer bij kleine groeperingen.quote:Op zondag 22 september 2019 09:22 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar meer en meer ergernis.
Dat gejank over Trudeau, dat is geen richting die we op moeten gaan.
Edit: kijk naar Trump. Zijn verkiezing kun je zien als een reactie op identity politics.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |