https://www.telegraaf.nl/(...)skunde-dekoloniserenquote:Sylvana Simons heeft de hoon van social media over zich heen gekregen na haar pleidooi in de gemeenteraad voor het 'dekoloniseren' van wiskunde op middelbare scholen. Simons is al heel blij met de inspanningen van het linkse college om het onderwijs meer 'divers' en 'inclusief' te maken. Nu is het volgens haar tijd om de boeken en lesmethodes van exacte vakken aan te pakken. Kevin Kreuger van FvD in Amsterdam spreekt van een 'nieuw dieptepunt'. Chris van den Bos schrijft op Twitter: 'was worteltrekken pure slavenarbeid?' 'Evaatje' schrijft: moet ik nu gaan nadenken over zwarte en rode cijfers?'
Zie filmpje:quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:27 schreef Filosoofert het volgende:
Huh maar hoezo dan? Wat is haar reden dan?
Wiskunde is Arabisch toch?
Sumerisch, Grieks, Perzisch, Arabisch, Latijns, Italiaans, Engels, Chinees.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:27 schreef Filosoofert het volgende:
Hahahaha!!quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:30 schreef papernote het volgende:
De verhaaltjessommen bij wiskunde moeten meer divers worden. Dus niet alleen: "boer Henk rooit twintig aardappelen per uur, hoeveel rooit hij er in een werkdag". Maar ook: "Achmed jat twee pakjes kauwgom per dag, hoeveel pakjes jat hij per week".
Dat is een goede aanpassing inderdaad!quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:30 schreef papernote het volgende:
De verhaaltjessommen bij wiskunde moeten meer divers worden. Dus niet alleen: "boer Henk rooit twintig aardappelen per uur, hoeveel rooit hij er in een werkdag". Maar ook: "Achmed jat twee pakjes kauwgom per dag, hoeveel pakjes jat hij per week".
Omdat ze in de gemeenteraad van Amsterdam zit.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom blijft deze vrouw een podium krijgen om haar debiliteit tentoon te spreiden?
weet niemand, ik heb de daadwerkelijke link toegevoegd aan de OP en daarin staat een filmpje met het pleidooi in kwestie maar het beantwoord verder geen vragen ofzoquote:Op vrijdag 20 september 2019 12:27 schreef Filosoofert het volgende:
Ja heb het filmpje gekeken, dat van die verhaaltjes lijkt aannemelijk. Maar toen ik +/- 10 jaar geleden wiskunde volgde had je ook al verhaaltjes met Fatima en Achmed, dus vraag me af of dat het is...quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet niemand, ik heb de daadwerkelijke link toegevoegd aan de OP en daarin staat een filmpje met het pleidooi in kwestie maar het beantwoord verder geen vragen ofzo
ze vraagt aan de verantwoordelijke of ze in contact is met een of andere groep die daarmee bezig is, antwoord krijg je er niet bij
verder eigenlijk niets, beetje een flopshow allemaal
maar de Telegraaf is blij en de Telegraaflezers zijn #mad
all is well ...
Mijn 8-jarige heeft in de verhaaltjes op school ook heel diverse namen, meer dan in al zijn social peers incl. school.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja heb het filmpje gekeken, dat van die verhaaltjes lijkt aannemelijk. Maar toen ik +/- 10 jaar geleden wiskunde volgde had je ook al verhaaltjes met Fatima en Achmed, dus vraag me af of dat het is...
het is Sylvanaquote:Op vrijdag 20 september 2019 12:37 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ja heb het filmpje gekeken, dat van die verhaaltjes lijkt aannemelijk. Maar toen ik +/- 10 jaar geleden wiskunde volgde had je ook al verhaaltjes met Fatima en Achmed, dus vraag me af of dat het is...
De gemeemteraad van welke stad dan ook gaat ook helemaal niet over de lesstof.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Omdat ze in de gemeenteraad van Amsterdam zit.
In elke andere gemeenteraad zou ze gewoon uitgelachen zijn.
Fair point, 'nuff said.quote:
Een doodgeschoten advocaat en regelmatige drugsmoorden in haar stad zijn idd veel minder belangrijk dan dat een wiskundeboek niet inclusief zou zijn! Ze heeft gelukkig wel de prioriteiten op de juiste kwesties gelegd hiermeequote:Op vrijdag 20 september 2019 12:38 schreef Leandra het volgende:
Wat een godsgruwelijk gezeik om het zeiken.
Als je gaat pleiten om wiskunde te gaan dekoloniseren heb je geen serieuze issues meer om te bepleiten.
1+1=neger!quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:44 schreef LXIV het volgende:
Maar is de zwarte pi dan anders dan de blanke pi? Als iets zuiver objectief is, dan is het wiskunde wel. Zelfs een buitenaardse beschaving zal pi gebruiken!
Inderdaad, laten we meer aandacht besteden aan het slavernijverleden van de Turken, want dat heeft ook de Nederlandse bevolking toendertijd geraakt.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze wil het onderwijs dekoloniseren én aandacht voor de slavernijgeschiedenis. Dan moeten we dat Nederlandse perspectief maar verlaten en is de Nederlandse slavenhandel te futiel om uberhaupt aandacht aan te besteden.
Als je in de drugshandel zit is het wel belangrijker dat je kunt rekenen dan wanneer je in de advocatuur zit.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:41 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Een doodgeschoten advocaat en regelmatige drugsmoorden in haar stad zijn idd veel minder belangrijk dan dat een wiskundeboek niet inclusief zou zijn! Ze heeft gelukkig wel de prioriteiten op de juiste kwesties gelegd hiermee
Je moet idd de kilo's kunnen optellen. Het geld wordt wel in een telmachine gedouwd.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je in de drugshandel zit is het wel belangrijker dat je kunt rekenen dan wanneer je in de advocatuur zit.
Omdat ze een jankneger is, die krijgen dat.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:29 schreef Kaneelstokje het volgende:
Waarom blijft deze vrouw een podium krijgen om haar debiliteit tentoon te spreiden?
De verhaaltjes waren al multiculti toen ik nog op de middelbare zat.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:30 schreef papernote het volgende:
Die kunnen daar wel degelijk hun invloed op uitoefenen als ze daar problemen mee hebben.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
De gemeemteraad van welke stad dan ook gaat ook helemaal niet over de lesstof.
quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:30 schreef papernote het volgende:
Om dat te beseffen moet je iets van wiskunde snappen.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:39 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze wil het onderwijs dekoloniseren én aandacht voor de slavernijgeschiedenis. Dan moeten we dat Nederlandse perspectief maar verlaten en is de Nederlandse slavenhandel te futiel om uberhaupt aandacht aan te besteden.
Ik vrees het ergste voor zwarte gaten, witte reuzen, donkere materie en überhaupt de kleurenleerquote:Op vrijdag 20 september 2019 12:48 schreef Eendenkooi het volgende:
Ze zegt niet wat ze wilt, ben toch wel benieuwd naar haar dekolonisatieplannen voor de exacte vakken.
Arabieren hebben hun aandeel in de slavenhandelquote:Op vrijdag 20 september 2019 12:27 schreef Filosoofert het volgende:
De dode hoek.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Achmed heeft een advocaat op de korrel en staat op 50 meter afstand. Onder welke hoek moet Achmed de kogel afvuren om de advocaat te raken?
Jij gaat door voor de koelkast. Ohnee, dat mag ook niet meer, want dat is witgoed.quote:
Jood is ook een racistisch chemisch element. Dat verbieden we gewoon.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:58 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Als ze het over "exacte vakken" heeft betreft dat dus ook schei- en natuurkunde. Misschien dat de kinderen dan niet enkel leren over de wetenschappelijke verklaring, maar ook over djinns die allemaal magische dingen kunnen doen en zelfs in je wc zitten.
Mwah niet echt, de Grieken en Egyptenaren waren ze ruimschoots voor.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:27 schreef Filosoofert het volgende:
Dat zal dan wel het probleem zijn.quote:Op vrijdag 20 september 2019 12:54 schreef Knip het volgende:
[..]
Arabieren hebben hun aandeel in de slavenhandel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Arabische_slavenhandel
Verder was Pythagoras geen Arabier,
Verder zie ik als ik op Google intoets "beroemde wiskundigen" en zoek op plaatjes zeer weinig negers, en al helemaal geen negerinnen
https://www.google.nl/sea(...)707&bih=803&dpr=1.13
Dus niet alleen: "boer Henk rooit twintig aardappelen per uur, hoeveel rooit hij er in een werkdag". Maar ook: "Achmed jat twee pakjes kauwgom per dag, hoeveel pakjes jat hij per week".
Ik vind het echt niet kunnen om het een Gouden Eeuw van de islam te noemen. Niet zozeer omdat die in bloed gedrenkt was en er miljoenen Afrikaanse slaven zijn verhandeld, maar omdat die 4 eeuwen geduurd heeft en ze in die tijd met vele tientallen miljoenen onderdanen de wereld minder hebben gebracht dan de 2 miljoen Nederlanders in een decennium in een klein deel van hun Gouden Eeuw.quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah niet echt, de Grieken en Egyptenaren waren ze ruimschoots voor.
Veel kennis uit de Arabische wereld stamt dan ook uit wat destijds de laatste bolwerken waren van het Perzische rijk, dat wil zeggen, de islam was er wel, maar nog niet zo overdreven met de harde hand ingevoerd in sommige gebieden.
Dat was dan de “gouden eeuw van de islam” haha.
Zo’n beetje alles gejat van de Grieken.
Jammer dat we in zo'n politiek-correct tijdperk leven. 20 jaar geleden had een satirisch programma nog wel iets hiervan weten te maken, met bananen, apen en botjes door de neus.quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:16 schreef Hathor het volgende:
Benieuwd of Derksen hier vanavond nog wat over te zeggen heeft.
quote:Op vrijdag 20 september 2019 14:16 schreef Hathor het volgende:
Benieuwd of Derksen hier vanavond nog wat over te zeggen heeft.
quote:Op vrijdag 20 september 2019 13:15 schreef -XOR- het volgende:
Ben het wel een beetje met Syl eens deze keer. Waarom zitten er alleen maar reds en blacks in een tree? Beetje racistisch.
Minder dan 3% van de wetenschappers is zwart dus dat word lastig.quote:Op vrijdag 20 september 2019 15:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Misschien moeten er meer theorieën van zwarte of vrouwelijke wiskundigen aan bod komen. Of een diversere aanbod aan namen en personages die voorkomen in wiskundige opdrachten. Misschien moet er naast de exacte wetenschap ook benoemd worden dat de meeste wiskundigen witte mannen waren. Maarja daar heb je dan weer maatschappijleer voor.
Meer kan ik ook niet bedenken. Iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |